www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Cool! Ik wist niet dat die app voor de pc al beschikbaar was, ga ik straks ook even mee spelen.Devian schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:43:
Philips Hue via Philips Entertainment gelinked aan de pc...en dan een MP3 afspelen via Winamp en Milkdrop...erg gaaf! Even snel 2 filmpjes geschoten voor het idee:
[video]
[video]
Heb hetzelfde meegemaakt met LivingWhites en bij kreeg ik ze weer terug door in de app naar nieuwe lampen te laten zoeken en tegelijk lamp even van stroom te halen (30 sec) en toen vond de bridge ze weer!TFHfony schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:09:
[...]
Degene die wel op "niet bereikbaar" staat maar wel reageert (Osram Smart+) zit hemelsbreed er zo'n 5 meter vandaan. De Living Whites Plug die niet bereikbaar is en ook niet regaeert zit er zo'n 50cm vandaan.
Het is nu sinds gisterenavond dat hij ze niet meer ziet.
[ Voor 36% gewijzigd door Hurricane op 24-02-2018 14:29 ]
Het schijnt dat Osram de Philips Hue in de war schopt...TFHfony schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 12:09:
[...]
Degene die wel op "niet bereikbaar" staat maar wel reageert (Osram Smart+) zit hemelsbreed er zo'n 5 meter vandaan. De Living Whites Plug die niet bereikbaar is en ook niet regaeert zit er zo'n 50cm vandaan.
Het is nu sinds gisterenavond dat hij ze niet meer ziet.
Ik heb zelf ook een Osram Smart+ plug nu enkele maanden in gebruik. Hij is een keer unresponsive geweest. Ik heb hem toen verwijderd uit de app, gereset en opnieuw gekoppeld. Hij doet het nu al een paar maanden zonder problemen. Ik gebruik hem om de spots onder mijn keuken kastjes aan en uit te zetten.shorty2017 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 19:40:
[...]
Het schijnt dat Osram de Philips Hue in de war schopt...
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Verwijderd
Opgelost! Hue lampen kunnen alleen het eerste half uur nadat ze van stroom worden voorzien gekoppeld worden (dit heet touchlink bij zigbee apparatuur) met de Gira light link. De handleiding van Gira light link kan dus gewoon gebruikt worden, alleen even beginnen met de stroom van de lampen af (en weer er op).Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2018 @ 21:52:
[...]
Bij mij ongeveer hetzelfde, koppelen aan het netwerk lukt (de hue lampen worden allemaal even groen), maar vervolgens lukt het koppelen van de lampen individueel niet, hier blijf ik rode ledjes krijgen op de Gira light link. Hoor graag of iemand al een oplossing heeft.
Ik heb de volgende acties ondernomen:
Vraag gesteld over dit probleem bij Philips, reactie ontvangen met de verwachte mededeling dat Gira geen Hue friend is, dus anders dan een suggestie om een leverancier te vragen geen hulp.
Vraag gesteld over dit probleem bij de leverancier, nog geen reactie ontvangen
Vraag gesteld over dit probleem bij Gira in Duitsland, nog geen reactie, reminder gestuurd.
Dit moest bij mij via de meterkast (alles nieuw aangelegd, wel met schakeldraad, maar die is direct doorverbonden).
Ps, reactie ontvangen van Gir met zelfde procedure als de handleiding, echter met de term touchlink er bij. Na wat Google onderzoek wat dit is kwam ik ergens (geen idee meer waar) tegen dat de hue lampen alleen het eerste half uur kunnen worden gelinkt om te voorkomen dat onbekenden lampen gaan aansturen.
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2018 02:34 ]
Ik reset het met het gaatje aan de onderkant, 15 seconden indrukken. Er gaat een groen lampje branden. Daarna groen, rood knipperen.
Daarna nog eens in het gaatje voor 1 seconde. Er gaat iets oranje knipperen, kort, daarna groen. Je zou denken dat het dan gekoppeld is.
Helaas, de Hue app blijft zoeken naar schakelaars. Heel irritant, we gebruiken de dimmer best regelmatig. Iemand nog een gouden tip?
De app sluiten en openen heeft het opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door THE_BASE op 25-02-2018 19:12 ]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Heel kort: ja. Ik heb hier zowel color, ambiance als GU10 ambiance.iMoose schreef op zondag 25 februari 2018 @ 21:39:
Heeft iemand hier zowel de Ambiance & White E27 en de GU10 versie? Ik ben benieuwd of deze vergelijkbaar zijn qua licht. Met name dan de warmere tinten. Ik verwacht van wel maar kan nergens de GU10 werkend zien. De E27 heb ik.
En je kan ze in bijna elke dhz-winkel of Mediamarkt met elkaar vergelijken in de displays die daar staan.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Nu ben ik aan het kijken naar de mogelijkheid om de iPhones te vervangen door Androids. Maar een voorwaarde is dat mijn Hue setup wel blijft werken. Kan iemand bevestigen dat ook op Android er goeie apps zijn die de lampen schakelen volgens de regels van Sunset/sunrise en geofencing?
Kon dit zo niet ff niet vinden op All 4 Hue op iOS. Weet niet of dit wel kan met de Android versie.
Je kunt nog altijd een iPhone houden voor iConnectHue en op de Android alleen de standaard Hue app gebruiken om lampen aan/uit te zetten indien nodig?
Klopt. Dat kan eventueel ook met de iPad. Maar het gaat er mij om dat de Bridge kan zien via de iPhones/Android toestel of wij thuis zijn of niet. Dus als ik de iPhone thuis laat liggen en Android mee neem, zal de Bridge denken dat ik thuis ben i.p.v. op het werk. En dus de lampen aan zetten indien nodig.ThinkPadd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:39:
@Campo di Casa Zitten die regels niet gewoon in de bridge opgeslagen? Volgens mij wel.
Je kunt nog altijd een iPhone houden voor iConnectHue en op de Android alleen de standaard Hue app gebruiken om lampen aan/uit te zetten indien nodig?
uhm, ja.ThinkPadd schreef op maandag 26 februari 2018 @ 07:44:
Dan haal je de Hue app toch van de iPhone en laat je alleen de iConnectHue erop staan? Of doet die laatste ook geofencing? (ik ken iConnectHue niet).
Maar misschien heb ik het niet goed uitgelegd... heb ik nog nooit in uitgeblonken
vergeet het hele iPhone gebeuren en iConnectHue.
vraag; Kan je met een Android toestel automagisch de Hue lampen aan zetten als onderstaande voorwaarde voldoen?
- Het donker is. d.w.z. de zon is onder
- ik thuis kom en dit wordt gezien d.m.v. van GPS locatie van de Android toestel.
Campo di Casa schreef op maandag 26 februari 2018 @ 08:27:
[...]
vraag; Kan je met een Android toestel automagisch de Hue lampen aan zetten als onderstaande voorwaarde voldoen?
- Het donker is. d.w.z. de zon is onder
- ik thuis kom en dit wordt gezien d.m.v. van GPS locatie van de Android toestel.
- De routine voor schakelen met zonsop/ondergang draait op de bridge en is toestel onafhankelijk
- Geofencing werkt ook gewoon op Android
Edit: als ik het goed begrijp kan ik nu ook de IKEA lampen aansturen via de bridge?
[ Voor 11% gewijzigd door GroeneThee op 26-02-2018 12:04 ]
Nee. Ik heb net vorige week 2 lightstrips onder mijn keukenkastjes gemonteerd. Maar 90 graden lukt niet. Beetje klooien en met een rare bocht lukt het wel misschien. Is mij ook gelukt. Let wel op dat bepaalde hoeken niet gewaardeerd worden door de lightstrip, ik had bij 2 hoeken het issue dat bepaalde leds niet meer werkten. Tip: aansluiten en klooien terwijl hij aanstaat...GroeneThee schreef op maandag 26 februari 2018 @ 11:48:
Lees al een tijdje mee en wil graag gaan beginnen met HUE. De prijs hield mij echter altijd tegen maar heb besloten om eerst maar eens een losse bridge aan te schaffen en een ledstrip. Wil de ledstrip achter de hoekbank gaan plaatsen. Kan je de strip ook in een 90 gradenhoek plaatsen? Of moet ik dan een losse strip los erbij kopen?
Edit: als ik het goed begrijp kan ik nu ook de IKEA lampen aansturen via de bridge?
Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.
Dank voor je antwoord!spaceboy schreef op maandag 26 februari 2018 @ 13:38:
[...]
Nee. Ik heb net vorige week 2 lightstrips onder mijn keukenkastjes gemonteerd. Maar 90 graden lukt niet. Beetje klooien en met een rare bocht lukt het wel misschien. Is mij ook gelukt. Let wel op dat bepaalde hoeken niet gewaardeerd worden door de lightstrip, ik had bij 2 hoeken het issue dat bepaalde leds niet meer werkten. Tip: aansluiten en klooien terwijl hij aanstaat...
Ik had al een beetje het idee inderdaad dat een 90 graden hoek niet ging werken. Dan maar even pielen
Sorry! voor de late reactive, was even paar dagen offline.MadDog11 schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 12:01:
[...]
Dit zijn waarschijnlijk GU5.3 lampen en dus 12 V lampen https://www.bol.com/nl/l/...tting/N/14486+4281062140/
Dit moet je helemaal vervangen, ombouwen is duurder dan het vorige advies
Maar, klopt dat zijn ze, 12V lampen dus.
Echt? Kan ik niet de 3 spots uit het plafond halen, de stekkertjes op de kabels los knippen en andere op monteren zodat de G10 van Ikea erop passen?
Dat kan gewoon, zonder iets aan te passen zeg maar? Ligt er niet ergens een trafo of zo die er tussen uit moet? En die fitting kan je gewoon bij de Karwei, Praxis enzo halen neem ik aanpati schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:45:
[...]
Je kunt als het daadwerkelijk 12v GU5.3 spots zijn eenvoudig de adapter(s) er tussen uit halen en de GU 5.3 aansluiting
/fitting vervangen door een GU 10 fitting ( die kosten maar een paar euro). Daarna de Hue GU 10 erin en het is gefixed
[ Voor 31% gewijzigd door Frid0 op 26-02-2018 15:20 ]
Welke software is dit dan voor de pc? Oftewel kun je vertellen hoe je dit precies hebt gedaan?Devian schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 13:43:
Philips Hue via Philips Entertainment gelinked aan de pc...en dan een MP3 afspelen via Winamp en Milkdrop...erg gaaf! Even snel 2 filmpjes geschoten voor het idee:
Komt van Philips zelf, wordt nu langzaam uitgerold maar werkt helaas alleen via de PC en niet de TV. Zie voor meer info ook: https://www2.meethue.com/en-us/support/entertainmentcky schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:09:
[...]
Welke software is dit dan voor de pc? Oftewel kun je vertellen hoe je dit precies hebt gedaan?
Dus die software voor de PC is nog niet voor iedereen te downloaden? Kan het op de website niet vinden hoe deze link nu werkt. Behalve als je Razer apparatuur hebt.Panzer Dean schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:54:
[...]
Komt van Philips zelf, wordt nu langzaam uitgerold maar werkt helaas alleen via de PC en niet de TV. Zie voor meer info ook: https://www2.meethue.com/en-us/support/entertainment
Ik gaf al aan dat de adapter/trafo er tussen uit gehaald moet worden. Alles weer aansluiten dan heb je dus weer 220v op de bedrading, de fitting aanpassen naar GU 10 en dat is het. Heb het zelf ook op die manier gedaan. Die GU 10 fittingkjes kostten geloof ik per 2 iets van 3 euroFrid0 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:18:
[...]
Sorry! voor de late reactive, was even paar dagen offline.
Echt? Kan ik niet de 3 spots uit het plafond halen, de stekkertjes op de kabels los knippen en andere op monteren zodat de G10 van Ikea erop passen?
[...]
Dat kan gewoon, zonder iets aan te passen zeg maar? Ligt er niet ergens een trafo of zo die er tussen uit moet? En die fitting kan je gewoon bij de Karwei, Praxis enzo halen neem ik aan
EV3 adv + LR 19” allseason
Zit inderdaad een trafo tussen, dus die weghalen en nieuwe draden aanleggen die geschikt zijn voor 230 V, dus niet die dunne 12 V draden hergebruiken. GU10 past wel in gat van GU5.3, dus mocht je die armaturen mooi vinden dan lukt het wel met andere snoeren en houdersFrid0 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:18:
[...]
Sorry! voor de late reactive, was even paar dagen offline.
[...]
Dat kan gewoon, zonder iets aan te passen zeg maar? Ligt er niet ergens een trafo of zo die er tussen uit moet? En die fitting kan je gewoon bij de Karwei, Praxis enzo halen neem ik aan
Schets:
ik heb nu in mijn living 6 lampen; 3 Hue lampen en 3 Living Colours. Deze staan geprogrammeerd om dagelijks aan te gaan om 20u tot 23u telkens met een ander programma van 1 uur en dat nog eens per zoveel dagen. Dus ik heb bijvoorbeeld op maandag en dinsdag een routine die ze aanzet in dat type kleur van 20u tot 21u en dan een andere routine van 21u tot 22u en tenslotte van 22u tot 23u en dat voor andere dagen ook met andere kleuren. Kan dit eenvoudiger?
Nu wil ik eigenlijk dat er bijvoorbeeld om 18u enkel de twee Hue lampen naast de TV aangaan vanaf 18u en dat ze tot 20u regelmatig een ander kleurtje nemen en dat dan de andere routines het overnemen. Met wat kan ik dat doen?
Ik wens wel geen gebruik te maken van een betalende app of extra hardware te kopen! Alvast bedankt.
Extra: Ik merk op dat de lamp die buiten hangt en gevoed wordt door een Living White stekker 's morgens nooit aan is. Ik had eerst een programma aangaan bij zonsondergang en uit bij zonsopgang maar 's morgens dus niks en dacht dat het daar aan lag. Dus nu uren gezet van 18u tot 7u30 ... maar deze morgen toen ik vertrok rond 6u45 was die niet aan maar had de (standaard) LED lamp een oranje gloei.
De lamp die last heeft van de koude of die niet naar behoren werkt? Ga deze avond proberen erbij te staan om precies 18u om te zien of die wel aangaat ook...
Ik gebruik hier Huestacean voor. App is nog in development maar werkt heel erg goed!cky schreef op maandag 26 februari 2018 @ 16:09:
[...]
Welke software is dit dan voor de pc? Oftewel kun je vertellen hoe je dit precies hebt gedaan?
https://github.com/BradyBrenot/huestacean
https://wren.co/join/Devian
Als je het niet voor elkaar krijgt in de standaard app en je wil geen ~€5 uitgeven aan een betere app dan heb je 2 opties: wachten op de nieuwe Hue app en hopen dat het dan wel kan, of in de Hue api duiken en zelf wat programmeren op je bridge.Kris077 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 09:17:
Nu wil ik eigenlijk dat er bijvoorbeeld om 18u enkel de twee Hue lampen naast de TV aangaan vanaf 18u en dat ze tot 20u regelmatig een ander kleurtje nemen en dat dan de andere routines het overnemen. Met wat kan ik dat doen?
Ik wens wel geen gebruik te maken van een betalende app of extra hardware te kopen! Alvast bedankt.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het gaat hem nu niet echt over een paar euro maar ik wil ook geen honderd of wat euro gaan uitgeven voor dit. Sommige apps die meer kunnen en die beperkt gratis zijn al geprobeerd maar geraak er niet echt uit.Ethirty schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 12:16:
[...]
Als je het niet voor elkaar krijgt in de standaard app en je wil geen ~€5 uitgeven aan een betere app dan heb je 2 opties: wachten op de nieuwe Hue app en hopen dat het dan wel kan, of in de Hue api duiken en zelf wat programmeren op je bridge.
Zijn er eigenlijk ook apps of mogelijkheden die dit zouden kunnen voor een televisie? Ik heb de kickstarter van DreamScreen gezien en de camera app voor Hue.Devian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:39:
[...]
Ik gebruik hier Huestacean voor. App is nog in development maar werkt heel erg goed!
De camera app vind ik echter geen mooie permanente oplossing.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ik heb een armatuur met 4 spots boven de tafel hangen (en nog een van 4 iets verder op in het woongedeelte wat voornamelijk richting muur, schilderijen en gordijnen staat gericht). Gezellig licht zal op de laagste / gele stand zitten. Ik heb op dit moment 2 TL bakken van 18w op mn wandkast liggen die via het plafond licht weerkaatsten en zijn echt spuug lelijk, maar afgezien daarvan is het zelf diffuus licht dat dan naar het plafond richt, en eigenlijk niet lekker werkt :-)ShitHappens schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:44:
Ik heb 3x White Ambience GU10's in de slaapkamer hangen. Die kunnen van zacht-knus oranje-achtig tot mood killing klinisch wit-blauw en alles ertussenin. Dus daar zit dan ongetwijfeld wel wat tussen, dat je een prettig licht vind. Dan is hooguit de vraag of 1 spot genoeg lumen is voor hetgeen wat je wilt verlichten.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Ze geven echt heel fel/wit licht maar dat is direct of dat indirect nog voor je werkt is denk ik een kwestie van trial and error.Jrz schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 19:15:
Hoe fel / wit / daglicht-achtig is het lichtvan de gu-10 spots? Ik gebruik mijn eettafel vaak als werkplek, maar zou graag lekker fel licht willen kunnen hebben (liefst indirect via de muur / kast).
Ik heb 2x een E27 white & ambiance boven de tafel hangen, die schijnen door melkglas heen en geven meer dan voldoende light om knutselwerk goed te kunnen zien. En 's avonds bij dimstand is het weer heel erg warm en gezellig licht. Perfecte combi voor ons dus.
En het mooie is dat met wat slimme cominaties van een dimmer en een timer gaat het vanzelf over in warm avondlicht en daarna naar een nog warmer "tijd om te slapen" licht.
Alleen de keuken blijft nog wat achter, maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dat ga oplossen.
#team_UTC+1
pati schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:05:
[...]
Ik gaf al aan dat de adapter/trafo er tussen uit gehaald moet worden. Alles weer aansluiten dan heb je dus weer 220v op de bedrading, de fitting aanpassen naar GU 10 en dat is het. Heb het zelf ook op die manier gedaan. Die GU 10 fittingkjes kostten geloof ik per 2 iets van 3 euro
Trafo er dus uit halen. Moet even kijken of dat (nog) wel mogelijk is omdat het verlaagd plafond al gemonteerd zit met de 3 spotjes erin. De gaten van de spotjes zijn denk niet groot genoeg om een trafo doorheen te halen.....MadDog11 schreef op maandag 26 februari 2018 @ 20:13:
[...]
Zit inderdaad een trafo tussen, dus die weghalen en nieuwe draden aanleggen die geschikt zijn voor 230 V, dus niet die dunne 12 V draden hergebruiken. GU10 past wel in gat van GU5.3, dus mocht je die armaturen mooi vinden dan lukt het wel met andere snoeren en houders
Ennuh, moet ik nou wel of niet nieuwe kabels trekken?
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ik zoek nog steeds een oplossing om bestaande lichtknoppen te vervangen met iets dat voor Hue werkt (en ook in sommige ruimtes kan dimmen) zonder dat het de stroom natuurlijk afkapt
Ik heb de volgende winkel gevonden in Duitsland: https://shop.elektroandmore.de/
Men verkoopt de Gira 823203 EnOcean Draadloze wandzender 2-voudig (Zonder EnOcean module) waarbij je dus de Philips Hue Tap schakelaar kan inbouwen voor slechts 31,09 EUR!
De winkel verzend naar Nederland voor ~16,50 EUR.
Ik was ivm mijn nieuwbouwing aan het kijken naar meer Gira schakelmateriaal (wat grotere bestelling) en ik viel zowat van mijn stoel

Ik denk dat ik tov de goedkoopste leverancier in Nederland zo'n 180 EUR goedkoper uit was bij Elektro & More, dus dat maakt het 10 EUR. meer aan verzendkosten ruimschoots goed!
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Wie met één vinger naar een ander wijst, wijst met drie vingers naar zichzelf!
Nee helaas.Flight777 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:13:
Heeft er iemand ervaring met het dimmen van Hue lampen met een Busch Jaeger ZLL knop? Zijn die knoppen alleen aan/uit (en of inschakelen van een scene) of kan je er ook mee dimmen door bijvoorbeeld langer in te houden?
Alleen wanneer je een dimmer-inzet gebruikt om een conventionele lamp in Hue op te nemen kun je deze met een long-press vanaf de wand dimmen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Xander schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 18:38:
[...]
Nee helaas.Alleen scenes.
Alleen wanneer je een dimmer-inzet gebruikt om een conventionele lamp in Hue op te nemen kun je deze met een long-press vanaf de wand dimmen.
Hiervoor heb ik de wippen (knoppen) van de Eltako FT55-R nodig. Maar even voor de duidelijkheid, Ik heb de Eltako module toch enkel nodig voor de wippen? De rest kan eigenlijk in de prullenbak? Of mis ik iets?
Na wat googelen ben ik er namelijk achter gekomen dat je losse wippen kan bestellen voor de Eltako module. Dit zijn dan wel wippen met pijltjes (driehoekjes) er op maar dat is niet zo'n ramp.
https://www.elektroland24...sch-Jaeger-Reflex-SI.html
Ook kan je ze bestellen met een gravure naar keuze. Je zou dan de codering van de HUE tap aan kunnen houden (puntjes).
Qua prijs zit je dan op zo'n 7 Euro (ex verzend) voor een dubbele wip. Voordeliger en minder restafval.
Edit: kleine aanvulling. De gravure optie is voor de enkele wip en je kan kiezen uit een beperkt aantal gravures.
https://www.elektroland24...r_Piktogramme_HighRes.pdf
[ Voor 11% gewijzigd door iMoose op 28-02-2018 20:08 ]
Het frame wat je aan de muur bevestigt en waar de module in vast klikt?iMoose schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:02:
Maar even voor de duidelijkheid, Ik heb de Eltako module toch enkel nodig voor de wippen? De rest kan eigenlijk in de prullenbak? Of mis ik iets?
Ik kan ze toch in het frame van mijn al aanwezige Busch Jaeger materiaal plaatsen? De huidige schakelaar verwijder ik. De draden lus ik door en de module met de Eltako wippen plaats ik op de plek van de huidige schakelaar.Xander schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:10:
[...]Het frame wat je aan de muur bevestigt en waar de module in vast klikt?
Ik bedoel niet het afdekraam.iMoose schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:13:
[...]
Ik kan ze toch in het frame van mijn al aanwezige Busch Jaeger materiaal plaatsen?
Hoe zorg je dat de module met wippen aan de muur blijft hangen?
Ah, je bedoelt het kunststof raampje waar je de module mee vastklikt in het afdekraam. Goed punt. Ik heb een aantal van die dingen liggen van Busch Jaeger maar geen idee of dat past. En ik zag dat je die ook los kan bestellen van Eltako. Alleen moet ik dan weer even zoeken op welke site.Xander schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:23:
[...]Ik bedoel niet het afdekraam.
Hoe zorg je dat de module met wippen aan de muur blijft hangen?
Ik snap ook niet waarom Philips niet zoiets op de markt brengt. Nu gebeurt het soms nog dat iemand toch de bestaande schakelaar gebruikt (want automatisme) en daarmee de spanning weer van de lamp haalt. Zet je hem dan weer aan gaat hij op vol vermogen branden wat ook niet altijd even prettig is.Flight777 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:13:
Ik zoek nog steeds een oplossing om bestaande lichtknoppen te vervangen met iets dat voor Hue werkt (en ook in sommige ruimtes kan dimmen) zonder dat het de stroom natuurlijk afkaptHeb al wat gestoeid met Fibaro modules i.c.m. een Homey maar dat is ook nog niet helemaal wat ik zoek.
Pak gewoon de bestaande remote en maak hier een andere behuizing voor en maak hem geschikt voor 220V en het lijkt mij een goede toevoeging aan het assortiment.
Yamaha MT-09
Hoe mooi sommige van hun producten ook werken, logica is geen onderdeel van de R&D afdeling.Bergie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:49:
[...]
Ik snap ook niet waarom Philips niet zoiets op de markt brengt. Nu gebeurt het soms nog dat iemand toch de bestaande schakelaar gebruikt (want automatisme) en daarmee de spanning weer van de lamp haalt. Zet je hem dan weer aan gaat hij op vol vermogen branden wat ook niet altijd even prettig is.
Pak gewoon de bestaande remote en maak hier een andere behuizing voor en maak hem geschikt voor 220V en het lijkt mij een goede toevoeging aan het assortiment.
Ze worden aan alle kanten ingehaald met aanbod van soorten lampen en met bediening (Innr, Ikea, etc)
Zomaar wat ergernissen van mij:
- Waarom zijn er geen schakelaar vervangers? Denk dat dit de meest gestelde vraag is.
- Waarom is er geen Lightstrip ambiance? Ze zitten nota bene in hun plafondlampen.
- Waar zijn de puck lights voor onder kastjes?
- Waarom blijft de app van Philips een beperkt gedrocht?
- Er zijn allerlei gecertificeerde 3rd party Hue producten, maar ze vinden of ergens kopen... Je maakt meer kans in dit topic dan op internet.
#team_UTC+1
Ik heb heel enthousiast een setup gemaakt maar volgens mij is er buiten een RGB muismat eigenlij kniets te beleven. De potentie is wel groot want het lijkt me bij het gamen of bij films best heel veel toevoegen.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Devian schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 10:39:
[...]
Ik gebruik hier Huestacean voor. App is nog in development maar werkt heel erg goed!
bij die met de pijltjes, zie ik staan 'ohne Funkmodul'. Mijn Duits is niet echt top maar volgens mij zijn dat dus enkel knoppen, zonder iets nuttigs achter. Als je handig bent, kom je er mss wel, maar ik denk dat je een Eltako knop nodig gaat hebben die compatible is met Enocean Tech (dwz dezelfde tech als de Tap - en dan vervang je het binnenwerk)iMoose schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:02:
Ik heb twee Hue Tabs op de kop getikt die ik wil gaan ombouwen zodat ze in mijn schakelmateriaal passen (BJ reflex SI).
Hiervoor heb ik de wippen (knoppen) van de Eltako FT55-R nodig. Maar even voor de duidelijkheid, Ik heb de Eltako module toch enkel nodig voor de wippen? De rest kan eigenlijk in de prullenbak? Of mis ik iets?
Na wat googelen ben ik er namelijk achter gekomen dat je losse wippen kan bestellen voor de Eltako module. Dit zijn dan wel wippen met pijltjes (driehoekjes) er op maar dat is niet zo'n ramp.
https://www.elektroland24...sch-Jaeger-Reflex-SI.html
Ook kan je ze bestellen met een gravure naar keuze. Je zou dan de codering van de HUE tap aan kunnen houden (puntjes).
Qua prijs zit je dan op zo'n 7 Euro (ex verzend) voor een dubbele wip. Voordeliger en minder restafval.
Edit: kleine aanvulling. De gravure optie is voor de enkele wip en je kan kiezen uit een beperkt aantal gravures.
https://www.elektroland24...r_Piktogramme_HighRes.pdf
En ja, dat loopt in de papieren...
Niet R&D maar eerder marketing en sales 😎, verder ben ik het 100% met je eens!Ethirty schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:06:
[...]
Hoe mooi sommige van hun producten ook werken, logica is geen onderdeel van de R&D afdeling.
Ze worden aan alle kanten ingehaald met aanbod van soorten lampen en met bediening (Innr, Ikea, etc)
- Waarom zijn er geen schakelaar vervangers? Denk dat dit de meest gestelde vraag is.
- Waarom is er geen Lightstrip ambiance? Ze zitten nota bene in hun plafondlampen.
- Er zijn allerlei gecertificeerde 3rd party Hue producten, maar ze vinden of ergens kopen... Je maakt meer kans in dit topic dan op internet.
Ik denk dat ze vinden dat het niet bij de doelgroep past. Alles wat ze uitbrengen is "kant en klaar". Voor een plafondlamp moet je er weliswaar 2 draadjes inschuiven, maar voor de rest vragen ze je niet om dingen open te schroeven/schakelaars te vervangen.Ethirty schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:06:
[...]
Hoe mooi sommige van hun producten ook werken, logica is geen onderdeel van de R&D afdeling.
Hue wordt verkocht in de mediamarkt, Busch Jeager door de installateur. Volgens mij moet je het verschil daar in zien. Hoe handig sommige van je voorstellen ook zouden zijn,
Ik ben het hier ook volkomen mee eens. Je ziet dae andere merken Hue voorbij gaan, dit weerhoudt mij om verdere investeringen in Hue producten te doen. Zodra een andere aanbieder met een wandschakelaar komt, ben ik over. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Hue een aflopende zaak is.Erik1971 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:56:
[...]
Niet R&D maar eerder marketing en sales 😎, verder ben ik het 100% met je eens!
Wet van de remmende voorsprong... Ben wel benieuwd welk merk dan al voorbij is gestreefd? Ze komen dichterbij, zou gek zijn als dat niet zo was. Maar heb nog niet betere alternatieven gezien!Chedara schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:27:
[...]
Ik ben het hier ook volkomen mee eens. Je ziet dae andere merken Hue voorbij gaan, dit weerhoudt mij om verdere investeringen in Hue producten te doen. Zodra een andere aanbieder met een wandschakelaar komt, ben ik over. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Hue een aflopende zaak is.
Dat valt gelukkig nog mee, Hue is geen aflopende zaak en helaas is Hue nog steeds het meest komplete en makelijkst te installeren systeem.Chedara schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:27:
[...]
Ik ben het hier ook volkomen mee eens. Je ziet dae andere merken Hue voorbij gaan, dit weerhoudt mij om verdere investeringen in Hue producten te doen. Zodra een andere aanbieder met een wandschakelaar komt, ben ik over. Ik krijg steeds meer het gevoel dat Hue een aflopende zaak is.
Probleem met Hue is dat ze vooral focussen op technisch geadvanceerde uitbereidingen en ik ben van mening dat ze beter aan doen om ook eens aandacht te geven aan gewoon practische zaken, zoals een normaal uitziende schakelaars of een app die wel iedereen snapt😉
Ik denk dat dat hierboven al beantwoord is. Hue is meer een product welke je zonder een elektricien in zou moeten kunnen zetten. Lichtknopjes vervangen is niet iets wat iedereen zomaar doet. Het is echter wel erg jammer dat philips vervolgens niet via andere (meer professionele) kanalen alsnog wandschakelaars aanbiedt.Ethirty schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 16:06:
[...]
Eens, hoewel de pucks ook bij Innr te halen zijn- Waarom is er geen Lightstrip ambiance? Ze zitten nota bene in hun plafondlampen.
Het is een trade-off. Ik begrijp de keuze wel. De app moet relatief simpel blijven zodat iedereen hem begrijpt en kan gebruiken. Ja, het systeem kan veel meer, maar wanneer ze dat allemaal in de app zouden steken zouden veel mensen er weinig meer van snappen. Philips heeft er vervolgens voor gekozen om de API volledig open te gooien zodat andere mensen wel de meer ingewikkelde niet noob-friendly apps kunnen maken.- Waarom blijft de app van Philips een beperkt gedrocht?
Uiteindelijk is het zo dat mensen Hue bij elkaar afkijken. Dan maakt een Hue Beyond hanglamp gewoon net even wat meer indruk dan een wandschakelaar die lijkt ok wat mensen al 20 jaar in hun huis hangen.Erik1971 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:56:
[...]
Dat valt gelukkig nog mee, Hue is geen aflopende zaak en helaas is Hue nog steeds het meest komplete en makelijkst te installeren systeem.
Probleem met Hue is dat ze vooral focussen op technisch geadvanceerde uitbereidingen en ik ben van mening dat ze beter aan doen om ook eens aandacht te geven aan gewoon practische zaken, zoals een normaal uitziende schakelaars of een app die wel iedereen snapt😉
Daarnaast heeft Philips gezien dat hun armaturendivisie een stuk meer winst zal maken als de alleen maar Hue lampen uitbrengen. Wat mij betreft goed gezien. Als je nu de lampenwinkel inloopt zie nog wat oude halogeen armaturen hangen die niemand meer wil en een paar bijzondere led armaturen die geen kleurtemp kunnen aanpassen en met geen systeem te koppelen zijn.
Dat Philips dat gat instapt hebben ze goed bekeken.
Dus bijvoorbeeld het nature schema waar de rgb codes in staan die HUE gebruikt
Was Massive niet gekocht door Philips? Dan zou je toch zeggen dat ze wel weten hoe je armaturen maakt.arjandijk162 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:39:
[...]
Daarnaast heeft Philips gezien dat hun armaturendivisie een stuk meer winst zal maken als de alleen maar Hue lampen uitbrengen. Wat mij betreft goed gezien. Als je nu de lampenwinkel inloopt zie nog wat oude halogeen armaturen hangen die niemand meer wil en een paar bijzondere led armaturen die geen kleurtemp kunnen aanpassen en met geen systeem te koppelen zijn.
Dat Philips dat gat instapt hebben ze goed bekeken.
Niet om het een of ander, maar ik heb moeite om de (meeste) Hue armaturen mooi te vinden. En ik zie al helemaal niet in hoe ze die dan vervolgens bij iedereen in huis moeten krijgen. Met de langzame trend richting wat duurzamer doen zit straks toch niemand meer te wachten op een lamp zonder vervangbare lichtbron?
Ik investeer niet in een prijzig lichtsysteem om ze vervolgens alleen aan of uit te kunnen zetten. Dan kan ik er ook gewoon een Osram schakelaar tussen zetten. Ging me om het voorbeeld, Ikea heeft zelfs kastdeurtjes en lichtpanelen met verschillende wittinten.Janoz schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:15:
[...]
Eens, hoewel de pucks ook bij Innr te halen zijn(hebben echter wel een vaste temperatuur)
[ Voor 19% gewijzigd door Ethirty op 02-03-2018 10:18 ]
#team_UTC+1
Lichtbronnen vervangen wordt gewoon overbodig. Als ze een levensduur van 10000u of meer hebben dan valt valt het gewoon samen met levenduur apparaat? Of koop jij ook een radio met wisselbare condensatoren?Ethirty schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:14:
[...]
Was Massive niet gekocht door Philips? Dan zou je toch zeggen dat ze wel weten hoe je armaturen maakt.
Niet om het een of ander, maar ik heb moeite om de (meeste) Hue armaturen mooi te vinden. En ik zie al helemaal niet in hoe ze die dan vervolgens bij iedereen in huis moeten krijgen. Met de langzame trend richting wat duurzamer doen zit straks toch niemand meer te wachten op een lamp zonder vervangbare lichtbron?
[...]
Ik investeer niet in een prijzig lichtsysteem om ze vervolgens alleen aan of uit te kunnen zetten. Dan kan ik er ook gewoon een Osram schakelaar tussen zetten. Ging me om het voorbeeld, Ikea heeft zelfs kastdeurtjes en lichtpanelen met verschillende wittinten.
Nou, dat is op zich geen gek idee. Onderdeel van 10 cent stuk en je kan weer wat nieuws kopen.arjandijk162 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:24:
[...]
Lichtbronnen vervangen wordt gewoon overbodig. Als ze een levensduur van 10000u of meer hebben dan valt valt het gewoon samen met levenduur apparaat? Of koop jij ook een radio met wisselbare condensatoren?
#team_UTC+1
Alleen nog even een fabrikant vinden die een businessmodel ziet in dat idee....Ethirty schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:51:
[...]
Nou, dat is op zich geen gek idee. Onderdeel van 10 cent stuk en je kan weer wat nieuws kopen.
Ik zei dat alleen de kleurtemperatuur niet aan te passen was. Ze zijn keurig te dimmen hoor.Ethirty schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:14:
Ik investeer niet in een prijzig lichtsysteem om ze vervolgens alleen aan of uit te kunnen zetten. Dan kan ik er ook gewoon een Osram schakelaar tussen zetten. Ging me om het voorbeeld, Ikea heeft zelfs kastdeurtjes en lichtpanelen met verschillende wittinten.
Dat is een hele mooie, ik heb 2 van deze schakelaars die ik wel zou willen voorzien, dus 2x2 taps met dit ..Da_maniaC schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:08:
Ik wilde het volgende graag even delen met iedereen hier:
Ik heb de volgende winkel gevonden in Duitsland: https://shop.elektroandmore.de/
Men verkoopt de Gira 823203 EnOcean Draadloze wandzender 2-voudig (Zonder EnOcean module) waarbij je dus de Philips Hue Tap schakelaar kan inbouwen voor slechts 31,09 EUR!
De winkel verzend naar Nederland voor ~16,50 EUR.
Ik was ivm mijn nieuwbouwing aan het kijken naar meer Gira schakelmateriaal (wat grotere bestelling) en ik viel zowat van mijn stoeltoen ik het prijsverschil zag met alle Nederlandse leveranciers. Je wordt hier in Nederland een poot uitgedraaid dat is niet normaal.
Ik denk dat ik tov de goedkoopste leverancier in Nederland zo'n 180 EUR goedkoper uit was bij Elektro & More, dus dat maakt het 10 EUR. meer aan verzendkosten ruimschoots goed!
ik zie de goedkoopste in NL zo tegen de 46 euro zelfs dan ben ik al in -D- goedkoper uit.
There are no secrets, only information you do not yet have
zijn er mogelijkheden om gewone plafondlampen op Hue aan te sluiten? Ik heb wel al een paar vloerlampen via de livingwhites adapters aangesloten, maar ik vroeg me af of er zoiets ook bestond als een (al dan niet third party) kleine adapter waar stroom in gaat en aan de andere kant stroom uit, die je dan aan/uit kan doen of zelfs kan dimmen via hue? Of zou ik dan nog ergens een livingwhites adapter tweedehands op de kop moeten tikken, die open slopen en dan zelf draadjes gaan solderen en doen?
(en ben ik dan correct in mijn aanname dat ik die dan aan/uit kan zetten met het gewone lichtknopje (stroom eraf) en als hij aanstaat aan/uit kan zetten met hue?
Thanks ^_^
Ik heb hier wat op het forum gelezen over jullie inzichten over Philps Hue.
Nu duizelt het voor mijn ogen en twijfel ik wat ik moet doen.
Ik heb namelijk een beginners set gekocht en wil hier mee uitbereiden in de woonkamer.
Maar wel op z’n manier dat het voor de rest van mijn gezin ook handig is en praktisch in gebruik.
Eigenlijk is het een ruimte met 2 zones, het zitgedeelte en de keuken.
In de keuken gaat om 3x GU 10 en in de woonkamer om 3x GU 10 en 2x E27.
Het meest praktische lijkt mij het om scènes aan te brengen.
Hier voor zat ik te denken aan een TAP.
En eventueel een dimmer om in het zit gedeelte de lampen iets bij te sturen.
Maar als ik hier zo wat lees, vraag ik me af of dit de juiste keuze is.
Wie weet kunnen jullie mij van advies voorzien.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Nee, kan niet. Voor het aan en uitzetten van gewone verlichting zijn 1001 alternatieven.DeltaBlast schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:00:
Het zal vast ergens in de afgelopen 400 paginas genoemd zijn maar ik weet niet precies hoe ik er op moet zoeken:
zijn er mogelijkheden om gewone plafondlampen op Hue aan te sluiten? Ik heb wel al een paar vloerlampen via de livingwhites adapters aangesloten, maar ik vroeg me af of er zoiets ook bestond als een (al dan niet third party) kleine adapter waar stroom in gaat en aan de andere kant stroom uit, die je dan aan/uit kan doen of zelfs kan dimmen via hue? Of zou ik dan nog ergens een livingwhites adapter tweedehands op de kop moeten tikken, die open slopen en dan zelf draadjes gaan solderen en doen?
(en ben ik dan correct in mijn aanname dat ik die dan aan/uit kan zetten met het gewone lichtknopje (stroom eraf) en als hij aanstaat aan/uit kan zetten met hue?
Thanks ^_^
#team_UTC+1
Schakelen met de oude schakelaars kan met een fibaro dimmer bijvoorbeeld.
Deze ondersteund pulsdrukkers, maar ook gewone schakelaars. Mits hij zelf iig met bruin en blauw aangesloten is voor voeding. Hij voedt bij een signaal dan de lamp. Dit gebeurd niet via de schakelaar naar de lamp. Maar dat is weer een ander verhaal en dan loopt het buiten de bridge om.
Jamaar ik wil geen 1001 alternatieven, ik wil het allemaal bij elkaar in de Hue app (en met m'n Hue dimmers)Ethirty schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:52:
[...]
Nee, kan niet. Voor het aan en uitzetten van gewone verlichting zijn 1001 alternatieven.
Ja ok, maar dat defeat dan nog steeds the purpose: ik wil alles op 1 systeem hebben. Ik heb 14 lampen in de woonkamer op hue aangesloten (6 livingcolors, 2 Go, 4 strips, 1 peertje en 1 stalamp via livingwhites adapter), maar de 2 plafondlampen zijn niet-hue.Arunia schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:57:
@DeltaBlast volgens mij buiten die living adapters kom je op Domotica uit met bijbehorende spullen.
Schakelen met de oude schakelaars kan met een fibaro dimmer bijvoorbeeld.
Deze ondersteund pulsdrukkers, maar ook gewone schakelaars. Mits hij zelf iig met bruin en blauw aangesloten is voor voeding. Hij voedt bij een signaal dan de lamp. Dit gebeurd niet via de schakelaar naar de lamp. Maar dat is weer een ander verhaal en dan loopt het buiten de bridge om.
Maar als ik het zo hoor is de enige manier dus om de printplaat uit een livingwhites adapter te halen en die in het armatuur van de plafondlamp te knutselen...
Of begrijp ik je verkeerd en kan je zo'n fibaro dimmer aan Hue koppelen ofzo?
Of zo'n hele dure zigbee schakelaar van Busch Jaeger. Volgens mij kunnen die ook gekoppeld worden.
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/
[ Voor 14% gewijzigd door Arunia op 03-03-2018 11:17 ]
@DeltaBlastArunia schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:16:
@DeltaBlast de enige manier is idd zo'niving white adapter slopen. Of je zou kunnen kijken naar zo'n osram module. Weet niet of die tegenwoordig weer te koppelen zijn aan hue.
Of zo'n hele dure zigbee schakelaar van Busch Jaeger. Volgens mij kunnen die ook gekoppeld worden.
https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/
Volgens mij werkt de (nieuwe) smart+ serie wel met Hue. Je kunt alleen in- en uitschakelen , niet dimmen.
https://www.conrad.nl/nl/...ussenstekker-1596989.html
"SMART+-producten kunt u via Alexa besturen. Het enige wat u verder nodig heeft, is een slim verlichtingssysteem. Bijvoorbeeld OSRAM LIGHTIFY of Philips Hue."
[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 03-03-2018 11:35 ]
39
nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact
Ik verwacht dat die (net als de overige TRADFRI items) te koppelen is met Hue.
Hopelijk komt er dan ook een einde aan die idioterie waar mensen 80 euro voor een LivingWhites plug vragen

Ik zie dat de nest protect kan samenwerken met hue en bij alarm lampen kan bedienen.
Is het ook mogelijk om de bewegingsensor in de protect in te zetten icm met hue?
Dus de beweging als trigger ipv alleen icm een alarm?
Scheelt weer wat sensoren plaatsen...
Ik snap dat niet! Voor € 25,- heb je een Osram Smart+ tussen stekker. Deze werkt prima met Hue; alleen kan deze niet dimmen, maar voor lampen die nooit gedimd (kunnen) worden werken deze uitstekend!Hopelijk komt er dan ook een einde aan die idioterie waar mensen 80 euro voor een LivingWhites plug vragen
En het is maar de vraag of die van Ikea wel kan dimmen; daar wordt niets over gezegd in dat stukje.
Edit: aanbieding van Conrad: 3 stuks voor € 70,-
[ Voor 35% gewijzigd door funske op 04-03-2018 10:12 ]
Have Fun Funske
Nope, alleen als "noodverlichting". Heb het nooit kunnen testen, want hoe simuleer je veilig een brand.boefje79 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:16:
Vraagje waarik het antwoord niet op kan vinden...
Ik zie dat de nest protect kan samenwerken met hue en bij alarm lampen kan bedienen.
Is het ook mogelijk om de bewegingsensor in de protect in te zetten icm met hue?
Feit is dat de Livingwhites pluggen a) daar nooit voor bedoeld zijn en b) al een tijdje eol zijn waardoor 2e hands prijzen omhoog zijn geschoten. Dus je zal ze best kunnen modden, al denk ik dat daar betere topics voor zijn. Volgens mij had iemand op Tweakers zelfs een Ikea GU10 gesloopt voor de ingebouwde electronica.DeltaBlast schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:08:
[...]
Jamaar ik wil geen 1001 alternatieven, ik wil het allemaal bij elkaar in de Hue app (en met m'n Hue dimmers)
[...]
Ja ok, maar dat defeat dan nog steeds the purpose: ik wil alles op 1 systeem hebben. Ik heb 14 lampen in de woonkamer op hue aangesloten (6 livingcolors, 2 Go, 4 strips, 1 peertje en 1 stalamp via livingwhites adapter), maar de 2 plafondlampen zijn niet-hue.
Maar als ik het zo hoor is de enige manier dus om de printplaat uit een livingwhites adapter te halen en die in het armatuur van de plafondlamp te knutselen...
Of begrijp ik je verkeerd en kan je zo'n fibaro dimmer aan Hue koppelen ofzo?
#team_UTC+1
Hier is het topic Zelfbouw verlichting aansturen via HueEthirty schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:12:
Feit is dat de Livingwhites pluggen a) daar nooit voor bedoeld zijn en b) al een tijdje eol zijn waardoor 2e hands prijzen omhoog zijn geschoten. Dus je zal ze best kunnen modden, al denk ik dat daar betere topics voor zijn. Volgens mij had iemand op Tweakers zelfs een Ikea GU10 gesloopt voor de ingebouwde electronica.
39
Helaas niet. Ik heb zelf ook een aantal Nest protects en het hele huis vol me Hue. Uiteindelijk veel sensoren extra moeten kopen.boefje79 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:16:
Vraagje waarik het antwoord niet op kan vinden...
Ik kan alleen bij een rookalarmmof waarschuwing de lampen inschakelen via de Athom Homey. Wellicht in de toekomst hoop ik
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Maar kan het ook dimmen? Alternatieven om alleen te schakelen zijn er genoeg (Osram, Busch-Jaeger).ThinkPadd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 12:00:
@DeltaBlast Begin deze zomer komt IKEA ook met een TRADFRI smartplug:
nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact
Ik verwacht dat die (net als de overige TRADFRI items) te koppelen is met Hue.
@ThinkPad Eigenlijk hetzelfde dus als die eerder genoemde Smart+ stekker. Of misschien dat deze wel kan dimmen dan idd. Nou ja ik ben benieuwd
@Ethirty Ik heb nog zo'n livingwhites adapter liggen, vandaar. Maar misschien is een lampje slopen practischer idd. En dan die adapter verkopen voor 80 euro
Met IFTTT moet het toch gewoon kunnen!?Kecin schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:17:
[...]
Helaas niet. Ik heb zelf ook een aantal Nest protects en het hele huis vol me Hue. Uiteindelijk veel sensoren extra moeten kopen.
Ik kan alleen bij een rookalarmmof waarschuwing de lampen inschakelen via de Athom Homey. Wellicht in de toekomst hoop ik
Nope. De bewegingsensor op de Nest Protect is nog niet aan te spreken voor zover ik weet. Deze stuurt wel bewegingen door naar de thermostaat (als iemand niet thuis is dan “auto-away”), en maakt het mogelijk om nightpath(?) aan te zetten (de witte led ring voor in het donker).
Een rook of koolmonoxide alarm kan je echter wel afvangen. Reguliete bewegingen nog niet.
[ Voor 9% gewijzigd door Kecin op 04-03-2018 00:47 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Zou iemand mij opweg willen helpen?timbe schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 10:33:
Hallo,
Ik heb hier wat op het forum gelezen over jullie inzichten over Philps Hue.
Nu duizelt het voor mijn ogen en twijfel ik wat ik moet doen.
Ik heb namelijk een beginners set gekocht en wil hier mee uitbereiden in de woonkamer.
Maar wel op z’n manier dat het voor de rest van mijn gezin ook handig is en praktisch in gebruik.
Eigenlijk is het een ruimte met 2 zones, het zitgedeelte en de keuken.
In de keuken gaat om 3x GU 10 en in de woonkamer om 3x GU 10 en 2x E27.
Het meest praktische lijkt mij het om scènes aan te brengen.
Hier voor zat ik te denken aan een TAP.
En eventueel een dimmer om in het zit gedeelte de lampen iets bij te sturen.
Maar als ik hier zo wat lees, vraag ik me af of dit de juiste keuze is.
Wie weet kunnen jullie mij van advies voorzien.
Alvast bedankt voor jullie hulp!
Sja dat is echt afhankelijk van je persoonlijke situatie...
Maar als je mij je creditcard geeft zou ik het volgende voor je kopen:
Al de lampen die je opnoemde.
Een bridge.
Minimaal 2 dimmerswitches (1 per kamer, eventueel meerdere in de woonkamer als je makkelijk bv de gu10 en e27 apart wil bedienen).
Een rol ducktape (om de bestaande lichtknoppen mee af te plakken).
edit: en eventueel een Echo Dot (of 2) om tegen je lampen te kunnen praten want dat is kewl. "Alexa, turn on the light".
[ Voor 11% gewijzigd door dragon2 op 04-03-2018 09:37 ]
Ik heb ooit mijn hue set in de woonkamer gelinkt en dat werkt ook nog maar ik kan in de Google app en in de Google home app geen enkele referentie meer vinden. Ik kan dus niets meer aanpassen en ook geen nieuwe lampen en ruimtes aan maken. Misschien mis ik iets maar ik vind het nogal vreemd.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Wat zie je als je de systeemtaal van je device op Engels zet? Misschien staat deze weer op NL. Dan zie je veel minder in de Google Home app. Ik heb zelf recentelijk een Google Home Mini in gebruik genomen.rajackar schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:23:
Heeft iemand toevallig nog recent iets met de Google assistant en hue gedaan?
Ik heb ooit mijn hue set in de woonkamer gelinkt en dat werkt ook nog maar ik kan in de Google app en in de Google home app geen enkele referentie meer vinden. Ik kan dus niets meer aanpassen en ook geen nieuwe lampen en ruimtes aan maken. Misschien mis ik iets maar ik vind het nogal vreemd.
Op zich een goed punt maar hij staat op Engels.meesje schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:31:
[...]
Wat zie je als je de systeemtaal van je device op Engels zet? Misschien staat deze weer op NL. Dan zie je veel minder in de Google Home app. Ik heb zelf recentelijk een Google Home Mini in gebruik genomen.
Ik snap er ook maar weinig van. Alle opties zijn verdwenen. Het lijkt bijna alsof Google wil dat ik een home koop voordat ik dit weer kan.
Verwijderd
Ik heb een probleem met de voice comando's van de google assistent op mijn TELEFOON.Geen enkel commando lijkt te werken.Ik vroeg mij af of de voice assistent op de google home exact heltzelfde is als op mijn telefoon ; een android phone met oreo erop.Ik heb allerlei instellingen gechecked, en taal op engels US gezet ed.Al mijn Philips Hue lampen worden wel herkend en vermeld in de google app; ik heb dan ook rooms en namen ervan kunnen instellen,en toch werkt het nog steeds niet.De meeste info op internet betreft de commando's via google home apparaat,maar niet over commando's via de phone.Vandaar mede mijn vraag of die command-sets(of de techniek erachter) exact hetzelfde zijn.
In mijn "Mijn Hue"account zag ik eerst google staan met "NULL"eronder, maar sinds van de week zie ik een lang cijferig nummer staan in plaats van die "null",en vond dat hoopgevend, maar geen enkel commando werkt nog.IfTTT staat ook vermeld in dat account,en werkt wel(behalve de voice commando's).
Ligt dit nu aan mijn telefoon op de 1 of andere manier, ligt het aan Google of aan Philips?
Het enige dat ik nog niet gedaan heb is mijn Philips hub resetten naar fabrieksinstellingen, vanwege het vele werk om alles weer opnieuw in te stellen daarna.Had wel de voeding ervan afgenomen en weer ingeschakeld,maar dat hielp ook niet.
Werkt hier zowel met asisistant als.home prima,maar hij maar wel een batterij aan niet gevulde rooms aan. Als je die oproept,gebeurt er niksVerwijderd schreef op zondag 4 maart 2018 @ 16:53:
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met de voice comando's van de google assistent op mijn TELEFOON.Geen enkel commando lijkt te werken.Ik vroeg mij af of de voice assistent op de google home exact heltzelfde is als op mijn telefoon ; een android phone met oreo erop.Ik heb allerlei instellingen gechecked, en taal op engels US gezet ed.Al mijn Philips Hue lampen worden wel herkend en vermeld in de google app; ik heb dan ook rooms en namen ervan kunnen instellen,en toch werkt het nog steeds niet.De meeste info op internet betreft de commando's via google home apparaat,maar niet over commando's via de phone.Vandaar mede mijn vraag of die command-sets(of de techniek erachter) exact hetzelfde zijn.
In mijn "Mijn Hue"account zag ik eerst google staan met "NULL"eronder, maar sinds van de week zie ik een lang cijferig nummer staan in plaats van die "null",en vond dat hoopgevend, maar geen enkel commando werkt nog.IfTTT staat ook vermeld in dat account,en werkt wel(behalve de voice commando's).
Ligt dit nu aan mijn telefoon op de 1 of andere manier, ligt het aan Google of aan Philips?
Het enige dat ik nog niet gedaan heb is mijn Philips hub resetten naar fabrieksinstellingen, vanwege het vele werk om alles weer opnieuw in te stellen daarna.Had wel de voeding ervan afgenomen en weer ingeschakeld,maar dat hielp ook niet.
Verwijderd
Iedere keer als ik een voice comando doe, krijg ik een website te zien met iets wat met die commando's te maken heeft
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2018 17:26 ]
Geef hem de opdracht. Oké Google resync mij Philips hue lichts. In het Engels dus.
Dit commando geef ik steeds als ik een nieuwe lamp heb bij gekocht.
Verwijderd
Ik zou eens in de API kijken. Hier een korte uitleg hoe je daarmee werkt: https://www.developers.me...mentation/getting-startedErnie007 schreef op maandag 5 maart 2018 @ 08:39:
Ik heb een interessant probleem. Een half uur voor zonsondergang gaan een aantal lampen aan. Alleen deze regel staat (niet) meer in de Apple woning app of de Hue app, de enige twee die ik gebruik. Ik heb wel ooit zo'n regel gehad. Nu kan ik het dus niet aanpassen of verwijderen. Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Als je dan een 'GET' doet op /rules dan kun je alle regels opvragen. Je zou eens moeten kijken of je daar iets ziet terugkomen met tijden erin (vermoedelijk zal er wel iets in staan met een aantal minuten zoals '29' of '30'.
Via die API kun je die rule dan ook verwijderen.
Bedankt voor de tip. Ik krijg Error 404 in de api.ThinkPadd schreef op maandag 5 maart 2018 @ 09:12:
[...]
Ik zou eens in de API kijken. Hier een korte uitleg hoe je daarmee werkt: https://www.developers.me...mentation/getting-started
Als je dan een 'GET' doet op /rules dan kun je alle regels opvragen. Je zou eens moeten kijken of je daar iets ziet terugkomen met tijden erin (vermoedelijk zal er wel iets in staan met een aantal minuten zoals '29' of '30'.
Via die API kun je die rule dan ook verwijderen.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue