8-Track schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:15:
[...]
Ik zou even overnieuw beginnen door de wandzender terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik zit even de
handleiding op pagina 18 er op na te lezen. Als je de vier beschreven stappen daar doorloopt, moet je eindigen met een wandzender die twee minuten lang naar een netwerk zoekt:
[...]
Leg in die tijd de wandzender op de Hue Bridge en activeer Touchlink mode met de Hue Lights app. Als het goed werkt lichten de ledjes fel op en doven dan langzaam uit. Nu zit je wandzender in je netwerk, en kan je een scene aanmaken voor je lamp zoals beschreven op pagina 20.
Succes!
(Ik moest de eerste keer ook vreselijk vloeken hoor!

)
Ik heb ook een tijdje terug een Busch Jaeger Zigbee 4 channel met batterij gekocht.
Na e.a. proberen dit redelijk snel aan de praat gekregen.
Daarom nog maar 5x Busch Jaeger 2 channel gekocht, maar ik houdt toch altijd nog wat problemen om alles goed te verbinden.
Stappen die ik doe:
1. Batterij erin, bovenste 2 knoppen inhouden tot beide leds branden, daarna nogmaals bovenste 2 knoppen kort.(zender is nu gereset)
2. Beide leds knipperen nu, in Hue app zoeken naar nieuwe lamp en binnen <5sec branden beide leds kort en is de zender naar mijn idee "gevonden" in het HUE/Zigbee netwerk.
3. Daarna zet ik de lampen aan die ik met de zender wil bedienen. (of dit nodig is twijfel ik)
4. Bovenste 2 knoppen opnieuw inhouden tot beide leds branden, daarna 2 seconde de knop rechts boven.
5. Leds gaan nu om en om knipperen, af en toe 1 led (volgens mij als die een lamp vind) en na 2 a 3 minuten branden beide leds even en is die klaar. Zender geprobeerd dicht bij lampen, dicht bij bridge etc.
6. En daarna zet ik de lampen aan die ik in scene wil zetten (mochten ik deze niet aangezet hebben bij stap 3).
7. Ik wil graag dimscene's. Dus druk de rechterknop in tot dat de led gaat knipperen en leg de zender bij de bridge.
8. Na variërende tijd (1-5 minuten) pak ik de zender weer, druk beide toetsen (links+rechts) tegelijk in. Beide leds lichten dan meestal tegelijk op. (ook hier zender geprobeerd dicht bij bridge, lampen etc)
Nu komt het, ik heb bijvoorbeeld een lamp met 4 spots, echter heb ik in de scene nu maar 3 spots die werken, en 1 van de spots doet niks. Of soms andersom 1 wel, 3 niks.
Volgens de handleiding kan ik de dimbare scene wissen door enkel de rechterknop +- 10 seconde ingedrukt te houden tot knipperen, en daarna de knop nogmaals in te drukken. Dit werkt alleen niet, dus begin ik weer bij stap 1 om de zender te resetten.
Inmiddels moet ik nog (maar) 1 zender, (1 scene met 4 lampen en 1 scene met 2 lampen) maar het lijkt mij toch dat ik ergens iets fout doe..
Tips zijn welkom