Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 98 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.582.279 views

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-08 15:11
Klopt het dat Tradfri lampen die gekoppeld zijn aan een Hue bridge niet out of the box via Homekit te bedienen zijn? :?
quote:
Danielson schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 21:29:
Klopt het dat Tradfri lampen die gekoppeld zijn aan een Hue bridge niet out of the box via Homekit te bedienen zijn? :?
Ik heb geen apple, geen homekit en geen ikea lamppen, en heb binnen 3 seconden in dit topic je antwoord gevonden :z
8-Track in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

• mauzwauz
  • Laatst online: 13-08 15:24
Kan het kloppen dat de site van lightgallery eruit ligt?

Questions must be asked

quote:
mauzwauz schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:17:
Kan het kloppen dat de site van lightgallery eruit ligt?
Hier idem. Krijg melding ‘banned’.

• mauzwauz
  • Laatst online: 13-08 15:24
quote:
meesje schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:23:
[...]

Hier idem. Krijg melding ‘banned’.
Die krijg ik ook. Dan ligt het gelukkig niet aan mij. Misschien teveel bestellingen gehad :X

Questions must be asked

• RoosW
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 21:58
quote:
TFHfony schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 20:11:
[...]

Trouwens net spontaan allebei mij Hue dimmers "niet bereikbaar". Bridge opnieuw opstarten verhielp het nu. Heb ze net beiden verwijderd en toegevoegd en alle instellingen er weer opgezet. Moest een van de dimmers zelfs even via de achterkant resetten.
Hebben anderen hier ook ervaring mee en is hier een simpelere oplossing voor? Want dit was eigenlijk knap irritant.
Ik had ook continue dit soort problemen, heb uiteindelijk op advies van het Forum en Phillips de Bridge via de app op kanaal 25 gezet, en de problemen zijn verdwenen, maar dan ook volledig!

• Famtool
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 29-07 11:14
Hallo, ik weet niet of de vraag al ooit gesteld is maar kun je ergens zien hoelang een lamp in totaal heeft aangestaan? Ik bedoel dus het aantal branduren van de lamp. Dit omdat sommige lampen bij ons veel meer aan staan dan anderen en het misschien beter is om deze een keer te wisselen met de andere. Bovendien lijkt het mij leuk om te zien, en ik denk dat dit ook ergens zichtbaar moet zijn omdat alles ook apart wordt geŁpdatet. Groet,

• Quickdust
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 12-07 21:03
quote:
Famtool schreef op zondag 11 februari 2018 @ 09:40:
Hallo, ik weet niet of de vraag al ooit gesteld is maar kun je ergens zien hoelang een lamp in totaal heeft aangestaan? Ik bedoel dus het aantal branduren van de lamp. Dit omdat sommige lampen bij ons veel meer aan staan dan anderen en het misschien beter is om deze een keer te wisselen met de andere. Bovendien lijkt het mij leuk om te zien, en ik denk dat dit ook ergens zichtbaar moet zijn omdat alles ook apart wordt geŁpdatet. Groet,
Naar mijn weten is dit niet mogelijk via de standaard Hue app. Ook third-party apps zullen hier moeite mee hebben omdat deze anders constant bij moeten houden welke lampen aan staan. Ook wanneer je buitenshuis bent en bijvoorbeeld je huisgenoot de lampen aan doet.

• descon
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 14:23
Hmm..krijg nu op alle lampen "not reachable" in de app maar ze reageren wel op de commandos vanuit de app.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Hub rebooten helpt niet. Er is niks veranderd aan de setup.

• Kecin
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 00:37

Kecin

Je keek.

Ik wacht al een week op de supportafdeling van Philips over mijn kapotte Hue Go (3 maanden oud). Iemand enig idee hoelang dit normaal duurt? (Heb al foto met serienummer verzonden en sindsdien 9 dagen verder).

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

quote:
descon schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:58:
Hmm..krijg nu op alle lampen "not reachable" in de app maar ze reageren wel op de commandos vanuit de app.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Hub rebooten helpt niet. Er is niks veranderd aan de setup.
Ook in dit geval check afstand tussen hue bridge en WiFi router, deze moet groter zijn dan 50 cm en als dit in orde is dan zou van zigbee kanaal kunnen switchen.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:14
quote:
Kecin schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:36:
Ik wacht al een week op de supportafdeling van Philips over mijn kapotte Hue Go (3 maanden oud). Iemand enig idee hoelang dit normaal duurt? (Heb al foto met serienummer verzonden en sindsdien 9 dagen verder).
Oude lamp moest ik opsturen en binnen een week had ik een nieuwe in huis. Heb je Philips al gevraagd naar de voortgang?

• descon
quote:
Erik1971 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:44:
[...]

Ook in dit geval check afstand tussen hue bridge en WiFi router, deze moet groter zijn dan 50 cm en als dit in orde is dan zou van zigbee kanaal kunnen switchen.
Staat al ruim 3 jaar in deze setup. Maar bedenk me net dat ik stevig data aan het rondpompen ben met mijn NAS(hub ligt naast de NAS)

Zal eens kijken hoe het werkt als de NAS klaar is.

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
bszz schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:45:
[...]

Oude lamp moest ik opsturen en binnen een week had ik een nieuwe in huis. Heb je Philips al gevraagd naar de voortgang?
Yep, maar geen reply. Ik zou een ding thuiskrijgen waardoor ik hem kon laten ophalen, maar het blijft angstvallig stil.

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-08 18:51

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
descon schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:58:

Dat heb ik ook met 1 lamp, sinds de laatste update van de app/hub.
Maar hij doet het verder wel gewoon, dus ik wacht maar weer de volgende bugfix af.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22:14
quote:
Kecin schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:53:
[...]

Yep, maar geen reply. Ik zou een ding thuiskrijgen waardoor ik hem kon laten ophalen, maar het blijft angstvallig stil.
Dat klopt dat inderdaad: lamp is opgehaald. Er kan natuurlijk altijd iets fout zijn gegaan. Eerlijk gezegd vind ik de oplossing nogal voor de hand liggen: Als Philips niets weet kunnen ze ook niets herstellen. Nog een keertje contact dus maar?

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
bszz schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:41:
[...]

Dat klopt dat inderdaad: lamp is opgehaald. Er kan natuurlijk altijd iets fout zijn gegaan. Eerlijk gezegd vind ik de oplossing nogal voor de hand liggen: Als Philips niets weet kunnen ze ook niets herstellen. Nog een keertje contact dus maar?
Vroeg me gewoon of of meer mensen deze service gewend waren. Heb verder niets ontvangen, ook niet na een tweede contactmoment. Zal het morgen nog eens proberen via mail/telefoon.

• burne
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online
quote:
Ik had in twee dagen een doosje en de dag erop een vervangende lamp in de post.

Ik zou dus zeker nog een keer contact opnemen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-08 12:14
quote:
Zie geen reclame op tweakers, maar Lightgallery aktie krijg je ook met /tweakers ipv /tvoh :)

https://www.lightgallery.com/nl/acties/tweakers/

Wat leuk dat je op ons gestemd hebt voor de Tweakers award 17/18! Omdat we erg blij zijn met deze award willen we jullie graag een mooie Hue deal aanbieden. Deze actie loopt zolang de voorraad strekt* dus haal deze Hue bundel snel in huis!
* Deze Tweakers actie loopt uiterlijk tot en met 23 februari 2018

:)

mucuracat wijzigde deze reactie 12-02-2018 08:49 (33%)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:29

TFHfony

Professional Weirdo

quote:
mucuracat schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:48:
[...]

Zie geen reclame op tweakers, maar Lightgallery aktie krijg je ook met /tweakers ipv /tvoh :)

https://www.lightgallery.com/nl/acties/tweakers/

Wat leuk dat je op ons gestemd hebt voor de Tweakers award 17/18! Omdat we erg blij zijn met deze award willen we jullie graag een mooie Hue deal aanbieden. Deze actie loopt zolang de voorraad strekt* dus haal deze Hue bundel snel in huis!
* Deze Tweakers actie loopt uiterlijk tot en met 23 februari 2018

:)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

www.file-hunter.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

quote:
Support kan helaas tergend traag werken. Responstijden van een week op communicatie in tickets zijn niet ongebruikelijk, heb ik helaas ook gemerkt.

Toen ze bij mij na een paar weken met een (in mijn ogen) verkeerde oplossing waren gekomen had ik er genoeg van en heb ik ook hun 'webcare' op Facebook aangesproken. Toen kwam er wat versnelling in en is uiteindelijk alles goed opgelost.

• Bergie
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik heb nu een paar keer gehad dat de lamp op de babykamer spontaan aan is gegaan. Niet zo fijn als dit 's nachts gebeurd natuurlijk :P Iemand enige idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ik kan zeker ook niet terugvinden ergens wat de trigger om in te schakelen geweest is? De ontwikkelaar in mij wil nu debug logging hebben B)

Bergie wijzigde deze reactie 12-02-2018 10:24 (3%)

Yamaha MT-09

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:57
Wissel de lamp eens naar een andere groep/plek.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• tinustilburg
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:33
Ik weet niet of er nog mensen op zoek zijn naar goedkope Hue Tap(s), maar met een kortingscode betaal je bij Conrad nu § 36,59 voor een refurbished Tap met 2 jaar garantie (zie mijn post in het aanbiedingen topic).

Zelf zocht ik er nog 2 om te verwerken in wandschakelaars dus heb er meteen 2 besteld :). Scheelt toch flink met de nieuwprijzen.
quote:
Bergie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:18:
Ik heb nu een paar keer gehad dat de lamp op de babykamer spontaan aan is gegaan. Niet zo fijn als dit 's nachts gebeurd natuurlijk :P Iemand enige idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Ik kan zeker ook niet terugvinden ergens wat de trigger om in te schakelen geweest is? De ontwikkelaar in mij wil nu debug logging hebben B)
Is hij dan ook "aan" op dezelfde kleur en lichtsterkte als wanneer hij spanningsloos is geweest?

Zoals @ToyotaMR2 ook al zegt: Doe de lamp eerst eens in een ander armatuur en als het kan ook een andere stroomgroep.

Echter, als het antwoord op mijn eerste vraag "ja" is, dan zou je ook wel eens last kunnen hebben van een euvel waar ik onlangs dus ook last van heb gehad. Namelijk dat er (waarschijnlijk) een slechte verbinding -in- de lamp is ontstaan waardoor de stroomvoorziening niet stabiel is en de lamp dus iedere keer gereset wordt. Bij mij is de lamp dus uiteindelijk door Philips vervangen door een nieuwere.

• tinustilburg
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 22:33
quote:
Bergie schreef op maandag 12 februari 2018 @ 10:18:
Ook 1 keer gehad op de kamer van de kleine (Hue white lamp), lamp op volle sterkte aan. Erg vervelend omdat ie schreeuwend wakker werd en ook erg slecht voor WAF :|.
Sindsdien zet ik de lamp altijd met de schakelaar uit als ie gaat slapen.

• Bergie
  • Registratie: augustus 2000
  • Nu online

Bergie

Lekker belangrijk...

quote:
eymey schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:03:
[...]

Is hij dan ook "aan" op dezelfde kleur en lichtsterkte als wanneer hij spanningsloos is geweest?

Zoals @ToyotaMR2 ook al zegt: Doe de lamp eerst eens in een ander armatuur en als het kan ook een andere stroomgroep.

Echter, als het antwoord op mijn eerste vraag "ja" is, dan zou je ook wel eens last kunnen hebben van een euvel waar ik onlangs dus ook last van heb gehad. Namelijk dat er (waarschijnlijk) een slechte verbinding -in- de lamp is ontstaan waardoor de stroomvoorziening niet stabiel is en de lamp dus iedere keer gereset wordt. Bij mij is de lamp dus uiteindelijk door Philips vervangen door een nieuwere.
Nee, hij gaat dan wel mooi gedimd aan (gelukkig) dus het is niet dat hij even zonder spanning is komen te zitten.

Maar ik ga hem wel eens even in een andere armatuur in de woonkamer testen. Misschien zit hij qua bereik een beetje slecht (is de enige Hue lamp op de 1e verdieping op het moment)

Yamaha MT-09

• descon
quote:
descon schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:53:
[...]

Staat al ruim 3 jaar in deze setup. Maar bedenk me net dat ik stevig data aan het rondpompen ben met mijn NAS(hub ligt naast de NAS)

Zal eens kijken hoe het werkt als de NAS klaar is.
Even een update...bleek dus wel de NAS te zijn. Normaal geen probleem, alleen als ie stevig data staat te verstouwen gaat mijn Hue lastig doen.

Met een beetje downloaden geen problemen, maar ff 100gb verplaatsen vanaf de NAS naar een laptop is dus wel een issue.
quote:
descon schreef op maandag 12 februari 2018 @ 16:40:
[...]

Even een update...bleek dus wel de NAS te zijn. Normaal geen probleem, alleen als ie stevig data staat te verstouwen gaat mijn Hue lastig doen.

Met een beetje downloaden geen problemen, maar ff 100gb verplaatsen vanaf de NAS naar een laptop is dus wel een issue.
Dan staat je bridge waarschijnlijk te dicht op de wifi router ;).

Bij normaal wifi verkeer heb je minder last van het 2.4 GHz RF fenomeen (dat alle binnen komend verkeer op de Hue Bridge word weg gedrukt door Wifi ondanks dat ze beide op niet overlappende kanalen zitten, verzenden berichten vanuit Hue Bridge gaat wel goed omdat Wifi Router dan een vrij zend moment geeft).

• Henry86
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-08 16:17
Denken jullie dat Hue geschikt is voor gebruik in een kleine winkel?

Ik heb thuis geen Hue en ik heb er verder geen ervaring mee, maar een aantal eigenschappen van Hue spreken mij wel aan voor in mijn zaak. Hue zal wel niet bedoeld zijn voor retail, maar ik zie voor winkels van mijn omvang niet zo snel iets anders. Het gaat om een winkel in dranken.

Dit is toch best netjes?
-Als ik 's ochtends binnen en ik moet schoonmaken, routineklusjes doen om de dag op te starten: helder koel licht.
-Wanneer de eerste klanten binnen druppelen: helder iets warmer licht.
-Ik ben 's avonds open: het licht mag wat meer gedimd en warmer.
-Bewegingssensor bij de deur: lampjes in magazijn en kantoor geven even een kleurtje; een stuk subtieler en vriendelijker dan de gebruikelijke winkelbel.
-Andere bewegingssensoren kunnen de aandacht van klanten op bepaalde producten vestigen door licht in te schakelen, wanneer zij langslopen. Bespaart tevens wat energie.
-Als ik een bestelling binnen krijg via de webshop geeft een lamp in het kantoor een kleurtje.
-Wanneer een inbreker binnen komt, gaan alle lampen fel aan zodat de camera's alles goed kunnen registreren.

Enige waar ik een beetje mee zit is dat de spotjes maar 250 lumen geven, de helft van normaal.
IdeeŽn?

• Ethirty
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:03

Ethirty

Who...me?

Dat zou best kunnen werken, maar dan zou ik je wel adviseren een lichtadviseur of interieurontwerper in de arm te nemen om een lichtplan te maken. Je zal het licht met de juiste armaturen op de juiste manieren voor je winkelconcept moeten laten werken.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

Eerlijk gezegd zou ik wel oppassen met Hue in een winkel.

Los van het feit dat je per lichtbron inderdaad niet echt een geweldige licht output hebt, moet je ook oppassen met factoren zoals CRI (hoe goed zien kleuren eruit in je licht), maar mogelijk ook factoren zoals flicker en (ja ja, daar heb je me weer :') ) PWM.

Zeker als je een drankenwinkel gaat runnen (weet niet of dat in flessen zit of wat het concept precies wordt) heb je waarschijnlijk ook veel te maken met reflecties / glinstering van flessen of misschien wel de dranken zelf. Flicker ga je in die reflecties nůg sneller zien (bij mijn gevoelige ogen heb ik in dagelijks gebruik geen last van de PWM van Hue, maar wel als ik me snel door de kamer beweeg of bv. onder het eten in de reflecties in ons bestek).

Dus ik ben het wel eens met Ethirty: Ga toch ook eens babbelen met een lichtadviseur of interieurontwerper.

Natuurlijk kan je je verder best mooie ideeŽn zoals het knipperen van een Hue lamp bij bestelling of licht aan bij inbraak altijd nog uitvoeren met 1 of enkele Hue lampen.

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:50
quote:
Henry86 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:46:

Ik heb thuis geen Hue en ik heb er verder geen ervaring mee, maar een aantal eigenschappen van Hue spreken mij wel aan voor in mijn zaak. Hue zal wel niet bedoeld zijn voor retail, maar ik zie voor winkels van mijn omvang niet zo snel iets anders. Het gaat om een winkel in dranken.

Dit is toch best netjes?
-Als ik 's ochtends binnen en ik moet schoonmaken, routineklusjes doen om de dag op te starten: helder koel licht.
-Bewegingssensor bij de deur: lampjes in magazijn en kantoor geven even een kleurtje; een stuk subtieler en vriendelijker dan de gebruikelijke winkelbel.
-Andere bewegingssensoren kunnen de aandacht van klanten op bepaalde producten vestigen door licht in te schakelen, wanneer zij langslopen. Bespaart tevens wat energie.
-Als ik een bestelling binnen krijg via de webshop geeft een lamp in het kantoor een kleurtje.
-Wanneer een inbreker binnen komt, gaan alle lampen fel aan zodat de camera's alles goed kunnen registreren.

Enige waar ik een beetje mee zit is dat de spotjes maar 250 lumen geven, de helft van normaal.
IdeeŽn?
Het is een leuk idee.... maar niet meer dan dat momenteel. Laat je inderdaad goed adviseren voordat je mogelijk duizenden euro's in Hue pompt. Veel van deze punten leunen bv. op bewegingsdetectie. Ik denk dat je echt een drama daarmee gaat krijgen in een winkel vol glas. Plus sowieso al die reflecties e.d.

• Tiemen050
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 00:22
Ik zie bij de pricewatch dat de enkele lamp en de set met 2 onder dezelfde noemer staan.

product: Philips Hue White E27

Iemand de link waar ik daar een opmerking over kan maken bij de pricewatch? Kan het niet vinden.
quote:

Dit is toch best netjes?

IdeeŽn?
Advies neem contact op met Philips, zover ik weet zijn er verschillende programma's binnen Philips voor dit soort oplossingen, met of zonder gebruik van Philips Hue.

• Henry86
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 11-08 16:17
Ik wist niet dat het met de PWM zo gesteld was, dat het irritant kan zijn om bestek of glas te bekijken. Dat zou wel heel jammer zijn dan en zeker niet handig voor in mijn winkel :(

Wat betreft de CRI vind ik dat het van degelijk niveau moet zijn, maar als alles daar om draait ga je misschien nooit voor LED. En het was sowieso wel mijn idee om de halogeenlampen de deur uit te doen.

Idee is ook dat als ik kies voor Hue, er na installatie nog makkelijk een hoop te tweaken is. Heb ik door mijn gierigheid bespaard op lichtadvies en blijkt het er niet goed uit te zien, dan kan je nog spelen met de dimmers en warmte van het licht.

• mucuracat
quote:
Henry86 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:55:
Ik wist niet dat het met de PWM zo gesteld was, dat het irritant kan zijn om bestek of glas te bekijken. Dat zou wel heel jammer zijn dan en zeker niet handig voor in mijn winkel :(

Wat betreft de CRI vind ik dat het van degelijk niveau moet zijn, maar als alles daar om draait ga je misschien nooit voor LED. En het was sowieso wel mijn idee om de halogeenlampen de deur uit te doen.

Idee is ook dat als ik kies voor Hue, er na installatie nog makkelijk een hoop te tweaken is. Heb ik door mijn gierigheid bespaard op lichtadvies en blijkt het er niet goed uit te zien, dan kan je nog spelen met de dimmers en warmte van het licht.
Als ik zie hoeveel winkels met 'normale' / halogeen / spaar lampen flikkerende lampjes hebben.
Dan valt Hue wel mee denk ik

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

Die bewegingssensors van hue lijken me wel diefstalgevoelig in een winkel eigenlijk, ze zitten alleen met een magneetje vast. Daar zou ik dan sowieso wat beters voor verzinnen als ik jou was.

• cky
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-08 10:19
Is er iemand die de Hue spots of lightstrip gebruikt in de keuken? En dan bedoel ik niet als bijverlichting, maar als hoofdverlichting voor het koken en het verlichten van het werkblad.

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken waarin een verlaagd plafond komt. Ik ben benieuwd of hue genoeg licht geeft voor in de keuken. Er komen geen bovenkastjes in de keuken.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
cky schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:49:
Is er iemand die de Hue spots of lightstrip gebruikt in de keuken? En dan bedoel ik niet als bijverlichting, maar als hoofdverlichting voor het koken en het verlichten van het werkblad.

Wij zijn bezig met een nieuwe keuken waarin een verlaagd plafond komt. Ik ben benieuwd of hue genoeg licht geeft voor in de keuken. Er komen geen bovenkastjes in de keuken.
Ik heb bij mij een 5-tal HUE White and Color GU10 lampjes in een koof boven het werkblad gemonteerd en dat geeft perfect werklicht.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• descon
quote:

De strips zijn meer sfeer /accent verlichtig. Zou ik niet gebruiken als hoofdverlichting

• cky
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 14-08 10:19
quote:
wimmel_1 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 14:45:
[...]

Ik heb bij mij een 5-tal HUE White and Color GU10 lampjes in een koof boven het werkblad gemonteerd en dat geeft perfect werklicht.
ok, dit stelt wel enigzins gerust. Ik zie overal berichten dat de lumens voor de keuken niet volstaan.
quote:
descon schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 15:44:
[...]

De strips zijn meer sfeer /accent verlichtig. Zou ik niet gebruiken als hoofdverlichting
Ik dacht omdat deze wel superfel kunnen dat deze misschien beter werken dan de GU10's.

• Loveless85
Iemand ervaring met (kleuren) spotjes (GU10 dus) in de badkamer? Ik vind van Philips zelf die Milskin spotjes, is dat fijn spul en goed in te (laten) bouwen? Of zijn er alternatieve spotjes waar de GU10 Hue lampen in kunnen?

• EeePC
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 04-08 13:57
quote:

Ja, hier 2 maal 2m lightstrip als hoofdverlichting. Heb ik al enkele malen genoemd ergens in dit topic.

Sennheiser PXC 550 | OnePlus One | kobo glo HD | HP EliteBook 8540w | Thrustmaster T300 RS + TH8A

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:51

ShitHappens

Shit, I fucked up again

quote:

Heb hier ook 1x 2m gehad om te proberen boven 't aanrecht. Is zeker fel genoeg, maar had zelf vooral issues met het onder de keukenkastjes monteren. Zie eerder bericht van mij: ShitHappens in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Maar dat probleem zou best moeten meevallen als je 'm een stuk verder boven je hebt hangen.

I reject your reality, and substitute my shit

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07:18
quote:

Hier totaal 5 White ambiance GU10 spots in de keuken. Werkt perfect.

• wimmel_1
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

wimmel_1

Intentionally Left Blank

quote:
Nuevocasa schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 17:35:
[...]

Hier totaal 5 White ambiance GU10 spots in de keuken. Werkt perfect.
Ik heb er bewust de HUE White and Color GU10 lampen in gezet vanwege het feit dat ik dan tegen Siri kan zeggen dat ze de keuken "GRIJS 100%" moet verlichten. Die setting benaderd / evenaart TL licht :9

Als Siri de keuken vervolgens "Zwart" moet kleuren dan dimt die "kleur" tot 1% .... Maar vaak branden die lampjes ook gewoon als sfeer/schtergrond verlichting nog in de normaal gedimde ůf nacht stand.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De Ambiance kan geen "grijs" aan? TL zit toch meer in het wit spectrum dan in de hippe-kleurtjes-hoek?
quote:
Loveless85 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 16:21:
Iemand ervaring met (kleuren) spotjes (GU10 dus) in de badkamer? Ik vind van Philips zelf die Milskin spotjes, is dat fijn spul en goed in te (laten) bouwen? Of zijn er alternatieve spotjes waar de GU10 Hue lampen in kunnen?
De Ambiance kunnen in vrijwel elke GU10 spot, de colors zijn een stuk groter en hebben daardoor een stuk meer inbouwdiepte nodig. Dat kan lastig zijn als je al een bestaand verlaagd plafond hebt.

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• Frakke0
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 13-08 07:54
Hi all,

Ik ben op zoek naar een kleinere, smallere power adapter voor mijn Philips hue ledstrip, deze past niet in de plaats voor de ledstrip, iemand een ideetje?

Philips hue ledstrip power adapter

• Rene
  • Laatst online: 23:35
Vandaag liep ik toevallig door de lokale lampenzaak tegen een hue starterkit aan. Hierin zat een bridge, dimmer en 2 stk ambience lampen (50 euro na korting).

Setje meegenomen en zonder problemen aangesloten. Nu kriebelt het gelijk om meer lampen te kopen.

Ik kwam vervolgens onderstaand setje tegen. Wat ik me afvraag is of deze dezelfde functionaliteiten hebben als de 2 lampen uit de starterkit. Die lampen zijn namelijk meer plat aan de bovenkant.

https://www.kjell.com/no/...e-e27-806-lm-2-pk--p50993

Hier kosten 2 lampen omgerekend iets meer dan 25 euro. Koop ik dezelfde 2 lampen met zo een platte onderkant kosten ze opeens ruim 50 euro.

https://www.kjell.com/no/...e-e27-800-lm-2-pk--p50995

Zit er hier een adder onder het gras?
quote:
Rene schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:09:
Vandaag liep ik toevallig door de lokale lampenzaak tegen een hue starterkit aan. Hierin zat een bridge, dimmer en 2 stk ambience lampen (50 euro na korting).

Setje meegenomen en zonder problemen aangesloten. Nu kriebelt het gelijk om meer lampen te kopen.

Ik kwam vervolgens onderstaand setje tegen. Wat ik me afvraag is of deze dezelfde functionaliteiten hebben als de 2 lampen uit de starterkit. Die lampen zijn namelijk meer plat aan de bovenkant.

Hier kosten 2 lampen omgerekend iets meer dan 25 euro. Koop ik dezelfde 2 lampen met zo een platte onderkant kosten ze opeens ruim 50 euro.

De 'ronde' zijn witte lampen, 1 kleur wit. Wat je hebt gekocht, die afgeplatte lampen, zijn ambiance white lampen, die hebben verschillende kleuren wit.

Die witte zijn prima voor toilet, hal, badkamer enz, en werklicht. Ook best prima bruikbaar in huiskamer enz als je geen sfeerlicht nodig hebt. Als ze onderuit een lampekap steken o.i.d. vind ik zelf de ronde vorm mooier om tegenaan te kijken.
quote:
Frakke0 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:07:
Hi all,

Ik ben op zoek naar een kleinere, smallere power adapter voor mijn Philips hue ledstrip, deze past niet in de plaats voor de ledstrip, iemand een ideetje?

[afbeelding]
Voor zover ik weet kun je die adapter niet vervangen. Wel kun je de kabels verlengen als je hem ergens anders kwijt kan, op amazon enz verkopen ze daar de verlengstukken voor.

dragon2 wijzigde deze reactie 13-02-2018 22:16 (15%)

• Hurricane
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14-08 20:27

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

De "ronde"is volgens mij alleen wit en kan dimmen en die met de platte kant is de ambiance, dus die kun je wat betreft kleur temperatuur (geel tinten) aanpassen en dimmen.
quote:

quote:

Zoals andere hier boven zeggen en prijs is vrij hoog, setje twee Hue Whites kost normaal 29 euro en setje twee Hue Ambiance kost normaal 59,95 euro, zie https://www.beaumotica.nl/philips-hue-white-ambiance-a60-e27-retail

• Rene
quote:
Erik1971 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 22:27:
[...]

Zoals andere hier boven zeggen en prijs is vrij hoog, setje twee Hue Whites kost normaal 29 euro en setje twee Hue Ambiance kost normaal 59,95 euro, zie https://www.beaumotica.nl/philips-hue-white-ambiance-a60-e27-retail
Wil het liefst de ambience versie in de gang. Dus dan maar het duurdere setje. Dan kan ik overigens beter een extra startkit voor 50 euro kopen. Dat is goedkoper dan 2 losse lampen en krijg ik er een ekstra dimmer bij. Die extra hub kan ik dan als spare gebruiken.

Voor de kinderkamers koop ik dan 2 RGB varianten. Dat zullen ze vast leuk vinden ;)

• Tiemen050
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 00:22
quote:

IdeeŽn?
De Ikea spotjes geven meer licht. En zijn goedkoper.

Verder zou ik zeggen: doen!

Gewoon proberen, en mocht het niet werken dan zet je de boel op marktplaats, ben je het zo weer kwijt.

Je idee van dat de lichten op kantoor even in kleur oplichten als er een klant binnenkort las ik onlangs ook ergens op een Duitse site. De huidige versie van de Hue app heeft minder opties dan bijvoorbeeld all 4 Hue, waarmee deze optie makkelijk te testen is.

En wat betreft de volgorde van als je schoonmaakt veel licht nodig etc, daar is Hue uitermate geschikt voor.

• spaceboy
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:32

spaceboy

emoties zijn voor mietjes

Ik heb mijn huis al vol hangen met Hue lampen en ben enthousiast. Maar nu: de tuin! Ik moet mijn tuinverlichting vervangen en wil daar eigenlijk ook Hue voor gebruiken. Niet persť kleur, maar gewoon het gemak van het programmeren.

Als ik google op "Philips Hue Buitenverlichting" ofzo dan vind ik wel wat halfgare persberichten dat er een en ander uitkomt en er zijn webwinkels die gewone normale tuinverlichting verkopen met losse Philips Hue verlichting, maar heeft iemand ook ervŠring met Hue in de tuin?

Edit: wat ik er ook vooral over lees en waarom ik huiverig ben is de specificaties van Hue lampen en dat ze tot ongeveer -10 graden celcius en +45 graden celcius kunnen. Beide temperaturen kan ik me voorstellen dat ze (in een armatuur) buiten wel gaan halen. ;(

spaceboy wijzigde deze reactie 14-02-2018 08:46 (20%)

succes is een keuze

• Wally2002
  • Laatst online: 08:48
quote:

Als je voor de lightstrip gaat, neem dan wel de Lightstrip Plus, die heeft een lichtstroom van 1600 lumen. De oorspronkelijke lightstrip heeft veel minder lichtopbrengst en is meer sfeerverlichting. Het lijkt er trouwens op dat de oorspronkelijke lightstrip niet meer verkocht wordt door Philips, maar mogelijk worden nog restpartijen aangeboden.
quote:
Wally2002 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:58:
[...]

Als je voor de lightstrip gaat, neem dan wel de Lightstrip Plus, die heeft een lichtstroom van 1600 lumen. De oorspronkelijke lightstrip heeft veel minder lichtopbrengst en is meer sfeerverlichting. Het lijkt er trouwens op dat de oorspronkelijke lightstrip niet meer verkocht wordt door Philips, maar mogelijk worden nog restpartijen aangeboden.
Op amazon staan ze beide, inderdaad goed uitkijken.
quote:
spaceboy schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:14:
Ik heb mijn huis al vol hangen met Hue lampen en ben enthousiast. Maar nu: de tuin! Ik moet mijn tuinverlichting vervangen en wil daar eigenlijk ook Hue voor gebruiken. Niet persť kleur, maar gewoon het gemak van het programmeren.

Als ik google op "Philips Hue Buitenverlichting" ofzo dan vind ik wel wat halfgare persberichten dat er een en ander uitkomt en er zijn webwinkels die gewone normale tuinverlichting verkopen met losse Philips Hue verlichting, maar heeft iemand ook ervŠring met Hue in de tuin?

Edit: wat ik er ook vooral over lees en waarom ik huiverig ben is de specificaties van Hue lampen en dat ze tot ongeveer -10 graden celcius en +45 graden celcius kunnen. Beide temperaturen kan ik me voorstellen dat ze (in een armatuur) buiten wel gaan halen. ;(
https://www.beaumotica.nl/buitenverlichting-met-philips-hue
https://www.beaumotica.nl...itenverlichting-gebruiken
https://www.iculture.nl/n...ps-hue-buitenverlichting/

• ThinkPad
  • Registratie: juni 2005
  • Nu online

ThinkPad

Moderator Duurzame Energie & Domotica

L460

@spaceboy Ik heb 3x Hue White buiten hangen en die doen het nog prima na de vorst van afgelopen tijd. Nu is het geen -10°C geworden, maar -4°C is het al wel geweest. Scheelt wel dat op het koudste moment van de dag ('s nachts) ze aan staan en zichzelf dus 'warmhouden'.

Maar ik zou mij er niet te druk om maken hoor, LED-lampen kunnen volgens mij prima tegen wat koudere temperaturen. Is juist beter voor de levensduur van de electronica. Als ze hele dagen in +30°C hangen (sauna :+ ?) dan zou dat slechter voor de levensduur zijn dan af en toe een nachtje in de vrieskou. En +30°C is het in NL ook niet dagenlang achter elkaar. Op het moment dat je de lamp inschakelt 's avonds is het allang geen 30°C meer. Niet te druk om maken :)

Is inderdaad wel handig voor buitenverlichting, ze gaan hier altijd netjes aan bij zonsondergang en bij zonsopkomst weer uit. Staat altijd op het juiste moment aan, maar nooit te lang :)

ThinkPad wijzigde deze reactie 14-02-2018 09:18 (10%)

Hardware te koop | Gas besparen door CV-tuning | Elektriciteit besparen | Tweakblog

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:51

ShitHappens

Shit, I fucked up again

Ja: De eerste link zijn witte lampen (lees: enkel wit), de tweede zijn de White Ambiance lampen, die een kleurbereik hebben van warm geel/oranje tot koel blauw. Dus afhankelijk van de ruimte waar ze moeten komen.
Ik heb zelf de White enkel in de gang/badkamer hangen, slaapkamer is White Ambiance, ingesteld op de kleur die past bij de "mood". Woonkamer combinatie van White Ambience en Color.

I reject your reality, and substitute my shit

• Ernie007
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 14-08 09:39
Nog altijd is de bridge update niet zichtbaar, hoe kan je dit triggeren?

• Loveless85
quote:
Ethirty schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 18:47:
De Ambiance kan geen "grijs" aan? TL zit toch meer in het wit spectrum dan in de hippe-kleurtjes-hoek?

[...]

De Ambiance kunnen in vrijwel elke GU10 spot, de colors zijn een stuk groter en hebben daardoor een stuk meer inbouwdiepte nodig. Dat kan lastig zijn als je al een bestaand verlaagd plafond hebt.
Het plafond moet nog verlaagd worden, dus dat is niet zozeer een issue. Nu nog een praktisch armatuurtje :P

• Rene
quote:
Ernie007 schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 10:57:
Nog altijd is de bridge update niet zichtbaar, hoe kan je dit triggeren?
Ik kreeg gisteren direct een melding om een firmware update. Splinternieuwe bridge direct uit de verpakking.

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14-08 19:17
Heb dankzij de goede info hier ook de voordelige Tweakers starterkit besteld, THANKS.
Zit ook de 2.1 versie van de bridge in. Mooie prijs, voor de bridge en 2 lampen.
En in 36 uur al geleverd via UPS.

Heb al wat rondgeneusd op fora, maar niet helemaal duidelijk: eerst alles (4 lampen) op de oude 1.0 versie bridge, inclusief de Philips tv afmelden? Of kan ik gewoon de bridgde wisselen en opnieuw aanmelden?
Verder nog tips?

dinandus wijzigde deze reactie 14-02-2018 14:44 (4%)
Reden: tekst geactualiseerd

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:51
quote:
dinandus schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:42:
Heb dankzij de goede info hier ook de voordelige Tweakers starterkit besteld, THANKS.
Zit ook de 2.1 versie van de bridge in. Mooie prijs, voor de bridge en 2 lampen.
En in 36 uur al geleverd via UPS.

Heb al wat rondgeneusd op fora, maar niet helemaal duidelijk: eerst alles (4 lampen) op de oude 1.0 versie bridge, inclusief de Philips tv afmelden? Of kan ik gewoon de bridgde wisselen en opnieuw aanmelden?
Verder nog tips?
Ik zou ze eerst afmelden. Mocht je ze daarna nog niet kunnen vinden op je nieuwe bridge dan eerst de serie nummer invullen van de lampen in het zoek scherm voordat je gaat zoeken naar lampen.

Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz - 32 GB DDR3 19200 2400 MHz C10 G.Skill TridentX - MSI Z97 Gaming 7 - MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68-P

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:32
Waarom zo moeilijk doen? Als je de nieuwe bridge samen met de oude in het netwerk aansluit detecteert de Hue app automatisch de nieuwe en vraagt hij of je alles over wil zetten.

Ik heb zojuist toevallig hetzelfde gedaan. Ben van de oude ronde bridge naar v2.1 gegaan.
Wat een verschil overigens! Waar het wisselen van scŤnes of lichtsterkted op de oude bridge vaak 2-5 secondes duurde gaat dit nu instant!
Ook lijkt de Hue app nu sneller verbinding te maken. Ik ben erg blij met deze upgrade, je merkt duidelijk dat v2.1 sneller is.

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:32
quote:
spaceboy schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 08:14:

Ik heb al bijna 5 jaar een Hue White in mijn buitenlamp zitten zonder enige problemen.

• i2Paq
  • Laatst online: 14-08 16:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hoe herken ik een White en een Color aan de buitenzijde? Opdruk op beide lampen is namelijk gelijk, behalve het serienummer.

Edit: - Ambiance

i2Paq wijzigde deze reactie 15-02-2018 16:20 (10%)

• edgarvh
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13-08 21:26
quote:
i2Paq schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 14:48:
Hoe herken ik een White Ambiance en een Color aan de buitenzijde? Opdruk op beide lampen is namelijk gelijk, behalve het serienummer.
Ik kreeg zojuist het Light Gallery Tweakers/TVOH pakket binnen met daarin de E27 9,5 Watt lampen met modelnummer 9290012573A. Vooral die A schijnt op de nieuwste versie te duiden, ook weegt deze lamp 71 a 72 gram.
Op de voorkant van de lamp staat Philips Hue white and color, het woord ambiance staat er niet op. Dus ik twijfelde ook.

• i2Paq
  • Laatst online: 14-08 16:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

quote:
edgarvh schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:42:
[...]
Ik kreeg zojuist het Light Gallery Tweakers/TVOH pakket binnen met daarin de E27 9,5 Watt lampen met modelnummer 9290012573A. Vooral die A schijnt op de nieuwste versie te duiden, ook weegt deze lamp 71 a 72 gram.
Op de voorkant van de lamp staat Philips Hue white and color, het woord ambiance staat er niet op. Dus ik twijfelde ook.
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt te zeggen.

• Rene
Na gisteren een startpakket gekocht te hebben ben ik vandaag wezen shoppen voor wat extra lampen. (Vraag me af of dit een dure hobby gaat worden).

Nu hebben de kids allebei 2 hue color lampen op de kamer en in de gang tussen de slaapkamers 2 stuks White ambiance geplaatst.

Wat ik me afvraag is het volgende: kan je een timer instellen die het licht langzaam laat uitfaden? Wil als ik de kinderkamer uitloop een programma starten zodat de lichten na 15 minuten helemaal uit zijn, en dit dimmend onderweg.

Ik heb nu omslachtig een go to sleep geprogrammeerd en die zet ik dan op de tijd dat ik de kamer uitga. Maar een simpele countdown zou makkelijker zijn.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

quote:
Rene schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:17:
Na gisteren een startpakket gekocht te hebben ben ik vandaag wezen shoppen voor wat extra lampen. (Vraag me af of dit een dure hobby gaat worden).
Ja :Y
quote:
Nu hebben de kids allebei 2 hue color lampen op de kamer en in de gang tussen de slaapkamers 2 stuks White ambiance geplaatst.

Wat ik me afvraag is het volgende: kan je een timer instellen die het licht langzaam laat uitfaden? Wil als ik de kinderkamer uitloop een programma starten zodat de lichten na 15 minuten helemaal uit zijn, en dit dimmend onderweg.

Ik heb nu omslachtig een go to sleep geprogrammeerd en die zet ik dan op de tijd dat ik de kamer uitga. Maar een simpele countdown zou makkelijker zijn.
Dat kan, zelfs gekoppeld aan een tap of dimmer, alleen heb je wel een third party app nodig. Met de Hue app zelf kan je alleen een op tijd gebaseerde sunset timer voor zoiets gebruiken.

• Rene
quote:
Ethirty schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:06:
[...]

Ja :Y

[...]

Dat kan, zelfs gekoppeld aan een tap of dimmer, alleen heb je wel een third party app nodig. Met de Hue app zelf kan je alleen een op tijd gebaseerde sunset timer voor zoiets gebruiken.
Top. Welke app is aan te raden? Is er ook een app die de lampen kan koppelen aan mijn wekker (iPhone 8 plus). Zodra de wekker afloopt gaan de lichten langzaam aan (zonsopkomst principe)?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik gebruik iConnecthue (IOS) daarvoor.

In de Hue app zit standaard een zonsopkomst ;)

Je kan ook Homekit gebruiken, al weet ik daar zelf de details niet van. Maar gekoppeld aan de wekker zelf zal wel lastig zijn.

• NRG-81
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 14-08 16:34
quote:
Rene schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:09:
[...]

Top. Welke app is aan te raden? Is er ook een app die de lampen kan koppelen aan mijn wekker (iPhone 8 plus). Zodra de wekker afloopt gaan de lichten langzaam aan (zonsopkomst principe)?
IConnectHue is de absolute nr 1 app op iOS.

Je wekker koppelen aan Hue kan niet met de standaard wekker. De enige 3rd party app die dat kan voor zover ik weet is Sleep Cycle.

• mucuracat
quote:
Rene schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 21:17:

Via hue app, labs.. daar heb je instelling. Na drukken op een knop of via phone, gaat lamp langzaam uit met ingesteld tijd.

Hue app > derde icoon bovenste rij (kompasje) > Hue Labs > Formulas > Prepare me to go to sleep

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:23
quote:
Rene schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:09:
[...]

quote:
NRG-81 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:05:
[...]

Je wekker koppelen aan Hue kan niet met de standaard wekker. De enige 3rd party app die dat kan voor zover ik weet is Sleep Cycle.
Ik gebruik Sleep Cycle met HUE, je geeft aan welke lampen je wilt en deze gaan langzaam aan met de wekker. Eerst rood licht, daarna geel. Dat gele hoeft wat mij betreft niet zo, maar dit kan helaas niet aangepast worden. :?
@mucuracat Dat HUE labs net even bekeken, kende dat nog helemaal niet! Zitten leuke dingen tussen, vooral icm de motion sensors.

Ga dit weekend na 2 maanden klussen in m'n eerste huis en alle lampen zijn HUE, totaal iets van 35 stuks en dan wat losse motion sensors en remotes. En alle schakelaars weg laten stucen zodat niemand de lampen zomaar uit kan zetten. :P

Marcusso wijzigde deze reactie 16-02-2018 11:08 (41%)

No Shame, only Fame!

• mlormans
  • Registratie: november 2015
  • Laatst online: 05:20
Ik denk dat het weg laten stucken van al je schakelaars niet zo'n slim idee is.
Mocht je ooit je huis willen verkopen, dan neem ik aan dat je, je Hue spullen mee neemt naar het nieuwe huis.
Dat betekend een hoop werk voor de nieuwe bewoner met het zoeken waar alle schakelaars zitten.
Als je er blindplaatjes opzet, kun jij en/of toekomstige bewoners altijd makkelijk terug naar schakelaars.

• ToyotaMR2
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 07:57
Buiten dat.
Als er een keertje iets niet lekker werkt en je wilt de verbindingen of kabels controleren (of vervangen om het een of ander), dan kun je er niet bij.

TK: Lenzers LEW102 horloge

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:13
quote:
mlormans schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:07:
Mocht je ooit je huis willen verkopen, dan neem ik aan dat je, je Hue spullen mee neemt naar het nieuwe huis.
Dat betekend een hoop werk voor de nieuwe bewoner met het zoeken waar alle schakelaars zitten.
Als je er blindplaatjes opzet, kun jij en/of toekomstige bewoners altijd makkelijk terug naar schakelaars.
quote:
ToyotaMR2 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:24:
Buiten dat.
Als er een keertje iets niet lekker werkt en je wilt de verbindingen of kabels controleren (of vervangen om het een of ander), dan kun je er niet bij.
^^ Dat dus. Ik heb bij mij deels Xiaomi Aqara schakelaars erop gezet en deels met blindplaatjes gewerkt. IMHO beste oplossing.

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:51
quote:
iMars schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:28:
[...]

[...]

^^ Dat dus. Ik heb bij mij deels Xiaomi Aqara schakelaars erop gezet en deels met blindplaatjes gewerkt. IMHO beste oplossing.
Zijn de Xiaomi schakelaars compatible met de Philips Hue?

Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz - 32 GB DDR3 19200 2400 MHz C10 G.Skill TridentX - MSI Z97 Gaming 7 - MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68-P

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:13
quote:
BarryS schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:48:
[...]

Zijn de Xiaomi schakelaars compatible met de Philips Hue?
Nope, maar ik heb de Xiaomi gateway en alles via Home Assistant lopen ;)

• MadDog11
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 08:19
quote:
[...]

Ook Sleep as Android kan dit, natuurlijk alleen via Android >:)

• edgarvh
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 13-08 21:26
Ik probeer de Hue app aan Homekit & Siri te koppelen, maar dat wil niet lekker. Krijg steeds de melding "iCloud datasynchronisatie is bezig. Wacht een paar minuten en probeer het dan opnieuw." Heb de Sleutelhangerkoppeling uit iCloud gehaald en weer aan. Helpt niets. Iemand anders die hier last van had en dit heeft kunnen verhelpen? Ik las op wat sites dat mensen hier ook last van hadden, al waren die problemen van enkele jaren geleden. Ik heb de laatste software in de bridge en lampen zitten, evenals nieuwste iOS.

Toevoeging: Heb de Woning app (Homekit) gestart en kreeg een regel tekst om deze opnieuw in te stellen. Dit aangetikt en vervolgens naar de Hue app waar ik de bridge keurig kon koppelen, waardoor dit probleem keurig is opgelost :D

edgarvh wijzigde deze reactie 17-02-2018 11:44 (18%)

• Kecin

Kecin

Je keek.

Voor wie ze nog niet kent, bij deze twee leuke Windows apps waarmee je Hue lampen kan bedienen, de eerste is wat kaal en simpel. De tweede uitgebreid en kan je flinke regels mee maken:
http://loginer.net/albedo/

https://hyrules.github.io/WinHue3/

Deze interface is overigens wat cleaner en ook voor alle soorten Win10 apparaten te gebruiken (dus Windows, Xbox, mobiel, hololens) :
https://www.microsoft.com...etro-for-hue/9wzdncrfjj3t

Ook vet en lekker snel:
https://www.microsoft.com/store/productId/9WZDNCRFJJ3T

Kecin wijzigde deze reactie 16-02-2018 17:53 (37%)

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

quote:
Kecin schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:45:
Voor wie ze nog niet kent, bij deze twee leuke Windows apps waarmee je Hue lampen kan bedienen, de eerste is wat kaal en simpel. De tweede uitgebreid en kan je flinke regels mee maken:

Deze interface is overigens wat cleaner en ook voor alle soorten Win10 apparaten te gebruiken (dus Windows, Xbox, mobiel, hololens) :

Ook vet en lekker snel:
Volgens mij werd Huetro zelfs door een mede-tweaker ontwikkeld.

• burne
  • Niet online
quote:
De enige 3rd party app die dat kan voor zover ik weet is Sleep Cycle.
Wat overigens wel uit de kunst werkt. Sleep Cycle luistert of meet je bewegingen in bed en wekt je op het moment dat je in lichte slaap terecht gekomen bent, en laat je wat langer doorslapen als je nog in diepe slaap bent. Als je zorgt dat je 7-8 uur slaap gehad hebt op het moment dat je er uit wilt wisselt dat vaak genoeg om je op een goed moment te wekken..

I don't like facts. They have a liberal bias.

• PcDealer
  • Laatst online: 00:03

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Ethirty schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 22:06:
[...]
Combineren met de Hue bewegingsmelder?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

quote:
PcDealer schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:13:
[...]

Combineren met de Hue bewegingsmelder?
Geen idee, nog niet echt mee gespeeld. Zo op het oog alleen op basis van activiteit, niet op inactiviteit.
Je kan sowieso veel meer dan met de Hue app.

• Marcusso
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23:23
quote:
mlormans schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 12:07:
Ik snap je punt, heb hier ook aan gedacht. Dus ik heb alle plekken waar schakelaars zaten vastgelegd met afstanden vanaf plafond, dichtstbijzijnde sponning en vloer. Inclusief foto's met een rolmaat ernaast. Zo kan je de schakelaars makkelijk terugvinden, mesje in het stucwerk en je heb de schakelaar zo weer te pakken. :)

No Shame, only Fame!

• robkrekel
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 06:09
quote:
Ethirty schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 18:11:
[...]

Volgens mij werd Huetro zelfs door een mede-tweaker ontwikkeld.
Klopt, door @Niels9001 volgens mij

• Ritchie
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14-08 19:39
quote:
Kecin schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 17:45:

Ook vet en lekker snel:
Ik ben absoluut fan van HueDynamic https://www.microsoft.com...amic-for-hue/9nblggh42jgb
Vooral omdat het naadloos 2 bridges kan koppelen.

- NAC Breda -

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
Ritchie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Ik ben absoluut fan van HueDynamic https://www.microsoft.com...amic-for-hue/9nblggh42jgb
Ja, is mooi spul. Het was al lang geleden dat ik gekeken had naar Windows apps. Blijkbaar is er een hele meute haha. Zeker wel de moeite waard :)

• PcDealer
  • Laatst online: 00:03

PcDealer

HP ftw \o/

Hue Power doet bij mij na instellen niks meer. Huetro is best.

LinkedIn WoT Cash Converter

• spaceboy

spaceboy

quote:
Ritchie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Waarom heb je 2 bridges? Is dat ergens handig voor?

spaceboy wijzigde deze reactie 17-02-2018 17:48 (8%)

succes is een keuze

• Ritchie
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14-08 19:39
quote:
spaceboy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 17:47:
[...]

Waarom heb je 2 bridges? Is dat ergens handig voor?
Omdat ik teveel lampen en accessoires heb.. O-)

- NAC Breda -

• spaceboy

spaceboy

quote:
Ritchie schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 19:06:
[...]

Omdat ik teveel lampen en accessoires heb.. O-)
Shit. Kan dat? Ik zit nu op 18 lampen en 4 dimmers. Wat is de max?

succes is een keuze

• Clubbtraxx
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23:31
quote:
Goudstalen schreef op zondag 24 december 2017 @ 12:18:
[...]

Zou goed kunnen dat het om dezelfde lamp gaat. Is volgens mij een model dat door meerdere merken verkocht wordt (K2RGBW01). Merk wel dat als ik de lamp via Hue uitzet de lamp nog heel zwak rood schijnt. Dat is wel jammer, maar eens kijken of dat met nieuwe lampen ook het geval blijkt. Als dat het geval is dan gaan ze in lampen die maar sporadisch aan gaan, dan stel ik ze wel opnieuw in na de aan/uitzetten via schakelaar.
Eigenlijk heb je gewoon rotzooi gekocht, lekker goedkoop dat wel 8)7

• Kecin

Kecin

Je keek.

quote:
spaceboy schreef op zaterdag 17 februari 2018 @ 22:11:
[...]

Shit. Kan dat? Ik zit nu op 18 lampen en 4 dimmers. Wat is de max?
In de regel 50 devices.
Met meerdere adressen is het ook handig. En die 50 heb je zo haha.

Pagina: 1 ... 98 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True