[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.917 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
the-edge schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:25:
[...]

Alleen al zo'n 40 spots.
Toch maar eens de IKEA variant bekijken (mix maken).
Als je alleen Hue Ambiance GU spots neemt dan ben je niet meer dan 1200 euro kwijt (56,95 voor set van 2), 3000k is wel erg veel, tenzij je ook nog andere producten wilt, maar dan moet je nog goed je best doen om zoveel op te maken.

En als je zo'n groot aantal gaat kopen, wellicht dat je dan nog wel wat extra korting kan afdwingen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat bespaar je als je géén schakelaars laat aanleggen in nieuwbouw?

Wat sensors hier en daar, nood schakeling via de groepenkast.

(Wat extra groepen uitsluitend voor de verlichting hoeft niet veel te kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:04
h4ns schreef op maandag 15 januari 2018 @ 04:43:

Ik zou dan persoonlijk eerder kiezen voor een systeem van BJ @home zodat je niet gebonden bent aan Philips Hue en daardoor een verscheidenheid aan armaturen kunt gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:20

Het weglaten van iets weten de aannemers altijd onder méérwerk te schuiven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Grapje zeker. In de standaard woningbouw worden centraaldozen toegepast waaruit ook de wandcontactdozen gevoed worden. Dat uitsplitsen betekent dat er een compleet andere installatiewijze toegepast moet worden.

(Of je moet blij worden van extra centraaldozen met een blinddeksel in het plafond náást de lichtpunten)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Xander schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:03:
[...]

Grapje zeker. In de standaard woningbouw worden centraaldozen toegepast waaruit ook de wandcontactdozen gevoed worden. Dat uitsplitsen betekent dat er een compleet andere installatiewijze toegepast moet worden.

(Of je moet blij worden van extra centraaldozen met een blinddeksel in het plafond náást de lichtpunten)
1 ding kan ik je verzekeren, dat gebeurt bij mij niet ;)
Dennisdn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:24:
[...]

Klopt.
Gelukkig regel ik de installateur zelf en heb ik de afspraken vwb de meerprijzen zelf gemaakt.
Een huis zonder wandschakelaars zie ik nog niet zo snel gebeuren en dat heeft meerdere redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:45

Ik heb hetzelfde 'issue'. Ik wil wel de dozen in de muur, maar gewoon er overheen tegelen, stucen, behangen, etc. Tegelwerk wordt door projectontwikkelaar gedaan.

Probleem is dat ze niet een kroonsteen (of wat ze ook gebruiken) achter tegels mogen doen. Daar moet je ten alle tijden bij kunnen, volgens de regeltjes. Dus enige oplossing is om te vragen of ze de draad willen doortrekken, ook al zit er een inbouwdoos achter je tegels. En dan in die doos wat extra draad achterlaten, zodat in de toekomst die wél gebruikt kan worden, mocht je of toekomstige bewoners dat willen.

M.a.w. dat kost dan inderdaad extra. Moet langs de tekenaar, planner, werkvoorbereider, etc, etc.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
the-edge schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:13:
[...]

1 ding kan ik je verzekeren, dat gebeurt bij mij niet ;)

[...]

Klopt.
Gelukkig regel ik de installateur zelf en heb ik de afspraken vwb de meerprijzen zelf gemaakt.
Een huis zonder wandschakelaars zie ik nog niet zo snel gebeuren en dat heeft meerdere redenen.
Het Bouwbesluit schrijft via de NEN1010 voor hoeveel wandcontactdozen en schakelaars er moeten zijn. Hooguit kan je dat aanpassen ná formele oplevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Dennisdn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:20:
[...]

Het Bouwbesluit schrijft via de NEN1010 gewoon voor hoeveel wandcontactdozen en schakelaars er moeten zijn. Hooguit kan je dat aanpassen ná formele oplevering.
Oh damn, je hebt helemaal gelijk. Thanks voor de heads-up :).
Voordat we offtopic gaan en de onderwerpen beter in Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2 passen; die max. van 50 apparaten op een Hue bridge. Is dat nu een fabel of een feit?
Dennis van der Stelt schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:17:
[...]

M.a.w. dat kost dan inderdaad extra. Moet langs de tekenaar, planner, werkvoorbereider, etc, etc.
Bij projectbouw wel inderdaad.

[ Voor 20% gewijzigd door the-edge op 15-01-2018 09:24 . Reden: quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:53

Ethirty

Who...me?

the-edge schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:22:
[...]

die max. van 50 apparaten op een Hue bridge. Is dat nu een fabel of een feit?
De enige die ik hier ken die dat misschien kan bevestigen is @wimmel_1

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Xander schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:03:
[...]

Lijkt me toch allemaal niet zo moeilijk. Dat opsplitsen kost je misschien weer wat extra meters draad, maar de hoeveelheid die je bespaard om alle schakelaars weg te laten lijkt me toch pure winst.

Wandcontactdozen laat je door de vloer lopen, verlichting door het plafond. Je bespaard gewoon heel wat freeswerk, leiding, kabels, en het plaatsen en aansluiten van de schakelaars.

Ik ben geen elektricien, maar een extra groep in een kast inprikken en aansluiten was zelfs voor een leek als mij een fluitje van een cent. Afgezien van de extra kabels trekken in mijn geval, was dat 5 minuten werk.

Ik zie er toch echt de voordelen van in, niet alleen minder werk en kosten, maar vooral omdat een ruimte ook vooral mooier kan worden door die dingen weg te laten. Less = more!

Mij maak je niet wijs dat het in de toekomst vrij vaak gedaan zal worden. Wat de standaard bouw van rijtjes-huizen etc. zal het nog wel even op zich laten wachten, maar ook daar zal het op de lange termijn best gemeengoed kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Miki schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:14:
[...]

Ik zou dan persoonlijk eerder kiezen voor een systeem van BJ @home zodat je niet gebonden bent aan Philips Hue en daardoor een verscheidenheid aan armaturen kunt gebruiken.
Je bent toch helemaal niet gebonden aan HUE?
Er zijn ondertussen nog al wat merken en types smart lampen die eigenlijk gewoon onder constante spanning kunnen staan.

Ik verwacht toch echt dat het in de toekomst vrij normaal wordt, dat er minder schakelaars in een woning komen te zitten.
Dennisdn schreef op maandag 15 januari 2018 @ 08:24:
[...]

Ja dat weten ze inderdaad altijd mooi te brengen ;)

Ik doel ook meer op iemand die zelf gaat bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
h4ns schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Lijkt me toch allemaal niet zo moeilijk. Dat opsplitsen kost je misschien weer wat extra meters draad, maar de hoeveelheid die je bespaard om alle schakelaars weg te laten lijkt me toch pure winst.

Wandcontactdozen laat je door de vloer lopen, verlichting door het plafond. Je bespaard gewoon heel wat freeswerk, leiding, kabels, en het plaatsen en aansluiten van de schakelaars.
Of het moeilijk is of niet, of je iets wilt of niet, er is gewoon wetgeving voor. Als er brand is geweest, is het eerste wat de verzekering doet kijken of de installatie conform 1010 is.

Zoals hierboven al aangegeven is het gebruikelijk dat alle schakelaars en wandcontactdozen werken via centraaldozen in het plafond. In bijzondere gevallen kunnen die in de muur zitten. Maar via de grond zie ik nooit. Maar of dat ook echt verboden is durf ik niet te zeggen. Het vervelende is dat ze voor de NEN1010 ruim 350 euro vragen. Dus even snel inkijken is een uitdaging :(

[ Voor 8% gewijzigd door Dennisdn op 15-01-2018 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Tijd dat ze dat bouwbesluit / NEN1010 dan eens onder de loep gaan nemen!

Dat het niet via de vloer gaat lijkt me nu inderdaad logisch aangezien je er dan in de meeste gevallen niet bij kunt. Maar ik heb hier ook nergens loze centraaldozen in het plafond zitten. Dus afgezien van die NEN norm dat bepaald dat er een X aantal schakelaars moeten zitten, waarschijnlijk stammend uit de tijd dat ze nog nooit van smart verlichting gehoord hadden, lijkt het dingen weglaten mij toch vooral gemakkelijker wat aanleggen betreft.

Zodra dat dan wettelijk toegestaan wordt.

Het is overigens al wat jaartjes normaal dat wandcontactdozen tegenwoordig laag bij de grond zitten, ook voor optische redenen. Dat kon je jaren geleden je ook moeilijk voorstellen denk ik.

[ Voor 4% gewijzigd door h4ns op 15-01-2018 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
the-edge schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:22:
[...]

Oh damn, je hebt helemaal gelijk. Thanks voor de heads-up :).
Voordat we offtopic gaan en de onderwerpen beter in Ervaringen met het bouwen van een huis - Deel 2 passen; die max. van 50 apparaten op een Hue bridge. Is dat nu een fabel of een feit?
Officieel ondersteund Bridge 50 apparaten op een Hue Bridge (waarvan max 12 accessoires, via de officieele Hue app), maar onofficieel kunnen er 63 apparaten worden aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
h4ns schreef op maandag 15 januari 2018 @ 10:32:
Tijd dat ze dat bouwbesluit / NEN1010 dan eens onder de loep gaan nemen!

Dat het niet via de vloer gaat lijkt me nu inderdaad logisch aangezien je er dan in de meeste gevallen niet bij kunt. Maar ik heb hier ook nergens loze centraaldozen in het plafond zitten. Dus afgezien van die NEN norm dat bepaald dat er een X aantal schakelaars moeten zitten, waarschijnlijk stammend uit de tijd dat ze nog nooit van smart verlichting gehoord hadden, lijkt het dingen weglaten mij toch vooral gemakkelijker wat aanleggen betreft.

Zodra dat dan wettelijk toegestaan wordt.

Het is overigens al wat jaartjes normaal dat wandcontactdozen tegenwoordig laag bij de grond zitten, ook voor optische redenen. Dat kon je jaren geleden je ook moeilijk voorstellen denk ik.
Er kunnen wel dingen via de vloer. Er zijn ook vloercontactdozen, vaak in gebruik in bedrijfsomgevingen. Maar daar zal dan een valse vloer op de vaste vloer liggen denk ik.

Wat betreft moderne technologie... huizen worden in Nederland volgens een standaard gebouwd dat het minimaal 100 jaar mee moet kunnen gaan. (Bedrijfsgebouwen 50 jaar). De technieken, protocollen en soorten volgen zich zo snel op dat ze het niet snel toe zullen laten denk ik. Erbij natuurlijk wel, maar niet in-plaats-van.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 09:15
Wil niet vervelend doen, maar kunnen we het weer over Hue hebben ipv over het bouwen van een huis?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicked_fool
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 04-10 11:09
Binnenkort krijgen we een koof in de woonkamer van ongeveer 10 meter lang. In deze koof wil ik spots gaan plaatsen en die opsplitsen in 2 groepen (voorkamer en achterkamer). Nu heb ik hier een aantal vragen over:

- Kan ik hiervoor het beste HUE spots kopen of losse spots en daar dan HUE lampen in duwen?
- Welke lampen moet ik hebben als ik de warmte tonen wil kunnen regelen (kan hier geen duidelijke informatie over vinden)?
- Via 2 "vaste" wand schakelaars te bedienen, neem aan dat ik de lampen in een groep kan koppelen aan een schakelaar die ik aan de muur kan bevestigen?
- Hoeveel spots moet ik over de lengte van 10 meter plaatsen. de koof zit ongeveer 240 cm van de grond af en is 30 cm breed?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16:25

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Is dit TVOH-pack https://www.lightgallery.com/nl/acties/tvoh/ nog steeds een goede aankoop, of loont het om te wachten op de vernieuwingen van 2018? Ik heb nu nog niks in huis.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bert003 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:58:
Ik heb een motion sensor in gebruik met een rule van Hue Labs. Kan ik deze sensor daarnaast dan ook nog gebruiken om een hele andere schakeling te maken op basis van de lichtsensor die er ook in zit? De Hue app laat je maar 1 configuratie maken, voor zover ik zie. Als ik in de All4Hue app kijk in de Rule Wizard kom ik ook de optie niet tegen om bij een bepaalde hoeveelheid licht een scène te starten.
Als je bereid bent om zelf je regels in de Bridge te programmeren kan dat wel ja. Er zal ook vast wel een app bestaan die het ondersteund, maar ik gebruik ze niet dus kan je daar niet mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 18:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Ik zit even met de volgende uitdaging. Ik wil een Hue lamp op de overloop hebben in combinatie met de motion sensor. Handig voor als je 's nachts even naar de wc moet oid. Dat moet prima lukken. Maarrr; je wilt natuurlijk ook beneden aan de trap de lamp op de overloop aan kunnen doen zoals je in de huidige situatie ook doet met de hotelschakeling.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Beneden ook een motion sensor leek me de meest eenvoudige/goedkope oplossing. Maar misschien zijn er andere leuke oplossingen die ik nu over het hoofd zie :)

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01

GforceNL

Out of memory....

Bergie schreef op maandag 15 januari 2018 @ 16:45:
Ik zit even met de volgende uitdaging. Ik wil een Hue lamp op de overloop hebben in combinatie met de motion sensor. Handig voor als je 's nachts even naar de wc moet oid. Dat moet prima lukken. Maarrr; je wilt natuurlijk ook beneden aan de trap de lamp op de overloop aan kunnen doen zoals je in de huidige situatie ook doet met de hotelschakeling.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Beneden ook een motion sensor leek me de meest eenvoudige/goedkope oplossing. Maar misschien zijn er andere leuke oplossingen die ik nu over het hoofd zie :)
De lampen blijven ook gewoon werken met de aan/uit schakelaar . (een keertje extra drukken, dat dan wel, " aan-> uit -> aan".)

Zo werken wij met onze lampen in de slaapkamer.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:50

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Bergie Gewoon beneden een dimmerswitch ophangen en die ook koppelen aan die lamp?

Motion sensor klinkt leuk, maar kan in de praktijk irriteren op plekken waar je een tijdje stil staat.
Dan gaat licht uit en moet je weer 'zwaaien' naar de sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de hotelschakeling simpelweg opgelost met op twee plekken een draadloze dimmer die dezelfde lamp aanstuurt. Ik ben me wel aan het oriënteren op bewegingsdetectoren, maar ik wil graag dat de lampen dan nachts minder fel aanspringen dan overdag (volgens mij kan dit inmiddels gewoon via de hue app, ik moet me er gewoon even in verdiepen), en dan zou ik ook gewoon gaan voor 2 sensoren.

Totaal andere vraag (om een dubbele post te voorkomen :9). Logés willen de lampen nog wel eens op de conventionele manier gebruiken (ik heb de wandschakelaars nog onder de dimmers zitten omdat ik nog niet helemaal over ben). Kan het kwaad voor zo'n Hue lamp om gewoon aan en uit te gaan? Het gaat me er niet om dat ik ze dan niet meer met de app kan besturen, maar slijten ze erg veel sneller door als ze meerdere malen per dag op de conventionele manier aan en uit worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Als de nieuwe app half zo hip wordt als dit filmpje, dan ga ik een blij mens zijn straks. :D

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Bert003 schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:58:
Ik heb een motion sensor in gebruik met een rule van Hue Labs. Kan ik deze sensor daarnaast dan ook nog gebruiken om een hele andere schakeling te maken op basis van de lichtsensor die er ook in zit? De Hue app laat je maar 1 configuratie maken, voor zover ik zie. Als ik in de All4Hue app kijk in de Rule Wizard kom ik ook de optie niet tegen om bij een bepaalde hoeveelheid licht een scène te starten.
Dit zal geen probleem zijn om met All4Hue een extra schakeling te maken op basis van het licht niveau. Bij Rules moet je dan als condition "Ambient light" kiezen. Daar ik zelf (nog) geen bewegingsmelder heb, kan ik je niet de volgende stappen adviseren.
Ik heb wel gelezen dat de waarde van de lichtsensor (en temperatuur) wordt ge-update als de bewegingssensor beweging detecteerd en verder elke 5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik loop tegen een raar probleem aan.
mijn huis word bestuurd door node-red die dan de hue bridge bediend.
sinds een paar dagen krijg ik van alle automatische acties de error :

"Error: Philips Hue: 3, resource, /lights/NaN, not available"

als ik dezelfde lamp handmatig vanuit het node-red dashboard bedien, werkt deze wel gewoon.

volgens de philips API error lijst zou het betekenen dat ik de verkeerde ID code heb voor de lamp.
echter, dan zou hij toch ook niet met een handmatige actie moeten werken?

iemand suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:58
Om even verder te gaan op het trapgat en de motionsensor, ik heb hem zo gericht dat de lamp op de overloop aanspringt als ik de trap op stap. Maar ook als ik mijn slaapkamer uit stap en een pas de overloop op loop, kom ik in het bereik van de sensor. 's nachts en 's avonds zo ingesteld dat de lamp beduidend minder fel staat. Bevalt me perfect!

's avonds springen ook twee lampen in mijn slaapkamer aan, en alles dimt na 5 minuten, om een minuut later definitief uit te gaan. Dan lig ik precies onder de wol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Laatst online: 16:11
Maar als je de lampen met de wandschakelaar/hotelschakeling uit hebt gezet, dan krijgt de bewegingssensor ze toch niet aan? Ik zoek een oplossing voor 2 spots beneden met 3 wandschakelaars in hotelschakeling, 2 beneden, 1 boven. En dan ergens sensoren die het licht aan zetten. Zal zeker alleen werken als je ze uitzet via app of remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:03
robkrekel schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:08:
Om even verder te gaan op het trapgat en de motionsensor, ik heb hem zo gericht dat de lamp op de overloop aanspringt als ik de trap op stap. Maar ook als ik mijn slaapkamer uit stap en een pas de overloop op loop, kom ik in het bereik van de sensor. 's nachts en 's avonds zo ingesteld dat de lamp beduidend minder fel staat. Bevalt me perfect!

's avonds springen ook twee lampen in mijn slaapkamer aan, en alles dimt na 5 minuten, om een minuut later definitief uit te gaan. Dan lig ik precies onder de wol :D
Zo wil ik dus ook bij mij een motion sensor gaan plaatsen. Wel even spelen met wat de beste plek is, maar ja, het is natuurlijk ook een hobby... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

marcelmg2 schreef op maandag 15 januari 2018 @ 20:20:
Maar als je de lampen met de wandschakelaar/hotelschakeling uit hebt gezet, dan krijgt de bewegingssensor ze toch niet aan? Ik zoek een oplossing voor 2 spots beneden met 3 wandschakelaars in hotelschakeling, 2 beneden, 1 boven. En dan ergens sensoren die het licht aan zetten. Zal zeker alleen werken als je ze uitzet via app of remote?
Ja uiteraard. Als je de stroom eraf haalt werkt de lamp natuurlijk niet meer.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Hue motion sensor in gebruik. Blijkt toch al snel dat de software, wederom.. Meh is. Jammer, want de hardware is top. Snap niet dat Philips dit met de standaard app zo beperkt in de markt zet. Wil echt niet zoiets exotisch: gewoon na zonsondergang of tijd x de lampjes in de gang aan bij beweging (binnenstappen gang), na middernacht hetzelfde, maar dan een gedimde scene. Met, als bonus, midden overdag, als er dus gewoon genoeg licht is, geen licht aan. Dit kan dus gewoon niet omdat je maar 2 momenten hebt, dag en nacht, die elkaar verplicht opvolgen. Zucht. Meest makkelijke workaround hiervoor? Andere app, of weer iets via ifttt in elkaar knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
xxxneoxxx schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:02:
Hue motion sensor in gebruik. Blijkt toch al snel dat de software, wederom.. Meh is. Jammer, want de hardware is top. Snap niet dat Philips dit met de standaard app zo beperkt in de markt zet. Wil echt niet zoiets exotisch: gewoon na zonsondergang of tijd x de lampjes in de gang aan bij beweging (binnenstappen gang), na middernacht hetzelfde, maar dan een gedimde scene. Met, als bonus, midden overdag, als er dus gewoon genoeg licht is, geen licht aan. Dit kan dus gewoon niet omdat je maar 2 momenten hebt, dag en nacht, die elkaar verplicht opvolgen. Zucht. Meest makkelijke workaround hiervoor? Andere app, of weer iets via ifttt in elkaar knutselen?
Een woord: HomeKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
Wat is de goedkoopste optie om HomeKit te gebruiken als er eigenlijk alleen maar Android in huis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
  • Laatst online: 05-07 17:30
Wellicht helpt dit:

http://labs.meethue.com/f...bs/three-times-is-a-charm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Heb een 1st gen bridge, en geen idevices in gebruik. Dus lijkt mij dat dit afvalt als optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NeutraleTeun schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:23:
Wat is de goedkoopste optie om HomeKit te gebruiken als er eigenlijk alleen maar Android in huis is.
De goedkoopste: een ipad, deze kan als hub dienen.
De beste: een Apple TV 4 (die als hub dient) + ipad of iphone, waarmee je de automation regels instelt.
xxxneoxxx schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:26:
[...]

Heb een 1st gen bridge, en geen idevices in gebruik. Dus lijkt mij dat dit afvalt als optie.
Dan houdt het inderdaad (voor HomeKit dan) op en wordt het een erg duur grapje om alles te upgraden.

[ Voor 29% gewijzigd door meesje op 15-01-2018 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena

Hier heb ik een ‘kamer’ gemaakt die ‘Hal’ heet. Daar zit zowel het licht in de gang beneden als dat boven op de overloop in.
Motion Sensor schakelt nu dus beide lampen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Er is een hue labs, waarbij je 3 schakelmomenten krijgt. Wat mij betreft mag dat standaard worden.
Benieuwd hoeveel van die zaken naar de v3 app komen en welke "experimenteel" blijven.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:46:
[...]

Hier heb ik een ‘kamer’ gemaakt die ‘Hal’ heet. Daar zit zowel het licht in de gang beneden als dat boven op de overloop in.
Motion Sensor schakelt nu dus beide lampen in.
Dus als je alleen naar buiten gaat of thuis komt, gaat ook de verlichting op de overloop aan? Dan lijkt me twee sensoren toch beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Dat kan toch? Je kunt twee tijden instellen. Tussen 8 en 23 en tussen 23 en 8 (Ik zeg maar wat), en dan met de lichtintensiteit spelen. Zo gaat ie overdag niet aan als er voldoende daglicht is.
Of mis ik nou een extra optie die je wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:51:
[...]

Dus als je alleen naar buiten gaat of thuis komt, gaat ook de verlichting op de overloop aan? Dan lijkt me twee sensoren toch beter.
Ja, dat wel. Maar had die groep eerder zo gemaakt om een ‘hotelschakeling’ te kunnen maken met mijn dimmers. Vind het tot nu toe niet vervelend. En ach, na 2 minuten gaat het weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Nu online
2 sensoren heb ik hier ook voor de overloop en hal. En op beide plekken een dimmer om beiden aan te zetten of feller te zetten.

Maar, die iPad moet dan continue aanblijven als je zegt dat het als hub dient?
Ik dacht 1x iets instellen, met een Apple, en dan is het OK. Maar zo simpel werkt dat dus niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NeutraleTeun schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:53:
2 sensoren heb ik hier ook voor de overloop en hal. En op beide plekken een dimmer om beiden aan te zetten of feller te zetten.

Maar, die iPad moet dan continue aanblijven als je zegt dat het als hub dient?
Ik dacht 1x iets instellen, met een Apple, en dan is het OK. Maar zo simpel werkt dat dus niet?
Klopt, je ipad moet aan (=standby) staan. Mijn ervaring is dat een ipad als hub minder stabiel is. Een Apple TV 4(K) is wat dat betreft een verademing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:53:
[...]

Ja, dat wel. Maar had die groep eerder zo gemaakt om een ‘hotelschakeling’ te kunnen maken met mijn dimmers. Vind het tot nu toe niet vervelend. En ach, na 2 minuten gaat het weer uit.
Nee, inderdaad zeker geen ramp. En mocht amazon.de een keertje een leuk deal hebben, kun je altijd er nog eentje aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen € 75,- willen betalen voor een Living whites plug? https://link.marktplaats.nl/m1243361447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Zeker niet als je voor minder dan de helft een osram kan kopen

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
MXL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:31:
idd, € 29,99 bij Conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Toch zinvol om 30,- in een Raspberry Pi te stoppen.

Een Xiaomi schakelaar kost momenteel minder als een tientje met code GBNSB15:

Dan heb je ook nog eens gelijk meting van stroomgebruik.

Xiaomi Mi Smart WiFi Socket - ZigBee Version
https://www.gearbest.com/...344666.html?lkid=11777618
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1.HaKNFXXXXckaXXXq6xXFXXXn/Original-Xiaomi-Smart-Socket-Mi-Zigbee-WiFi-APP-Wireless-Control-Switches-EU-US-AU-Timer-Plug.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door h4ns op 15-01-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31
Vraag aan de Hue community:
Wellicht al een keer voorbij gekomen(of niet) maar ik zou graag een Hue motion sensor buiten willen gebruiken voor mijn lampen bij de voordeur. Als er dan iemand aankomt lopen dan moeten ze van een gedimde stand opspringen naar een felle stand om dan vervolgens na enige tijd terug te keren in de dimstand. Kan ik de sensor buiten hangen , wel onder afdak vh portiekje maar toch omderhevig(indirect) aan weersinvloeden zoals vochtdamp etc. Iemand met ervaring hierin?

PV Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

J. de Sloper schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:30:
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen € 75,- willen betalen voor een Living whites plug? https://link.marktplaats.nl/m1243361447
MXL schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:31:
h4ns schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:18:
Toch zinvol om 30,- in een Raspberry Pi te stoppen.

Een Xiaomi schakelaar kost momenteel minder als een tientje met code GBNSB15:

Dan heb je ook nog eens gelijk meting van stroomgebruik.

Xiaomi Mi Smart WiFi Socket - ZigBee Version
https://www.gearbest.com/...344666.html?lkid=11777618
[afbeelding]
Volgens mij doen geen van deze wat de Livingwhites plug wél kan.... namelijk dimmen :)
De Livingwhites plug kun je met een schakelaartje op de achterkant op schakelen of dimmen zetten. Niet dat dat die prijs rechtvaardigt... toen ze nog in de winkel lagen, heb ik er 15 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-10 20:21
mistercage schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:19:
Wellicht al een keer voorbij gekomen(of niet) maar ik zou graag een Hue motion sensor buiten willen gebruiken voor mijn lampen bij de voordeur. Als er dan iemand aankomt lopen dan moeten ze van een gedimde stand opspringen naar een felle stand om dan vervolgens na enige tijd terug te keren in de dimstand. Kan ik de sensor buiten hangen , wel onder afdak vh portiekje maar toch omderhevig(indirect) aan weersinvloeden zoals vochtdamp etc. Iemand met ervaring hierin?
Hoe de bestaande hue motion sensor buiten werkt durf ik niet te zeggen.
Wel komt er dit jaar een hue assortiment specifiek voor buiten. Daar zal ongetwijfeld een hue motion sensor bij komen die zeker buiten gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
mistercage schreef op maandag 15 januari 2018 @ 23:19:
Dat werkt bij ons al geruime tijd prima, ze hangen hier wel op een plek waar geen regen kan komen. Ze zouden spatwaterdicht moeten zijn (IP01).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
eric_nl schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:50:
Leuk hoor, zo'n entertainment ruimte, maar voor mij niet bruikbaar met Ikea kleurenlampen. Die accepteert ie niet om zo'n ruimte mee te definiëren.
Ook oudere Philips lampen mogen helaas niet mee doen.

Ik heb jaren geleden 2 living colors gen 2 lampen gekocht. Slechts 1 van de 2 lampen krijgt firmware updates. En enkel de lamp die updates krijgt, mag mee doen in de entertainment ruimte.

Blijkbaar toch een net iets andere batch met oude hardware.

Ik snap deze move wel van Philips, ze moesten gewoon iets verzinnen om te kunnen concurreren met Ikea.
Ik verwacht wel dat de Ikea lampen software technisch over een poosje ook wel ok zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Dat lijkt mij wel. Ga ermee experimenteren, thanks! Lijkt zo op het eerste gezicht wel de oplossing.
meesje schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:39:
[...]
Dan houdt het inderdaad (voor HomeKit dan) op en wordt het een erg duur grapje om alles te upgraden.
Ben redelijk verknocht aan Android, dus dat gaat hem inderdaad niet worden. :P
Serena schreef op maandag 15 januari 2018 @ 21:52:
[...]

Dat kan toch? Je kunt twee tijden instellen. Tussen 8 en 23 en tussen 23 en 8 (Ik zeg maar wat), en dan met de lichtintensiteit spelen. Zo gaat ie overdag niet aan als er voldoende daglicht is.
Of mis ik nou een extra optie die je wilt?
Ik mis feitelijk een schakelmoment. De opties zoals ik die wil kan niet, omdat je dus net 1 schakelmoment te kort komt. Basically wil ik in de gang beneden:
* Overdag: geen licht aan want er is licht;
* Na schemering of vaste tijd X licht aan op volle sterkte want donker in de gang tot aan ergens midden nacht;
* Midden in de nacht tot begin ochtend bij beweging licht aan, maar dan niet op volle sterkte maar gedimd. Dit laatste zodat je bij bijvoorbeeld toiletbezoek of om wat voor reden naar beneden gaan niet direct de volle bak lumen in je gezicht wilt hebben omdat je nog half slaapt. :+

Maar dat zijn dus 3 schakelmomenten. Op zich zou ik met 2 schakelmomenten ook al afkunnen, als deze zich niet per se direct opvolgen (dag sluit aan op nacht), aangezien 1 van de "momenten" gewoon is: een bepaald tijdslot (overdag bij voldoende licht) bewegingen negeren. Maar goed, dat heeft Philips mijns inziens.. Niets zo handig geïmplementeerd. Of Philips gaat er in de software vanuit dat je altijd je lampen aan hebt staan, of Philips gaat er vanuit dat je nooit je Hue's wil dimmen/van stand wilt veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Psycho_Mantis schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:21:
[...]

Ook oudere Philips lampen mogen helaas niet mee doen.

Ik heb jaren geleden 2 living colors gen 2 lampen gekocht. Slechts 1 van de 2 lampen krijgt firmware updates. En enkel de lamp die updates krijgt, mag mee doen in de entertainment ruimte.

Blijkbaar toch een net iets andere batch met oude hardware.

Ik snap deze move wel van Philips, ze moesten gewoon iets verzinnen om te kunnen concurreren met Ikea.
Ik verwacht wel dat de Ikea lampen software technisch over een poosje ook wel ok zijn.
De oudere niet Hue lampen, LivingColors en LivingWhites met SmartLink, missen de software en hardware voor de software upgrade feature, in die tijd had je ook nog geen bridge maar alleen remote controls en dan heeft software upgrade geen zin ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
xxxneoxxx schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:56:
[...]

Dat lijkt mij wel. Ga ermee experimenteren, thanks! Lijkt zo op het eerste gezicht wel de oplossing.

[...]

Ben redelijk verknocht aan Android, dus dat gaat hem inderdaad niet worden. :P

[...]

Ik mis feitelijk een schakelmoment. De opties zoals ik die wil kan niet, omdat je dus net 1 schakelmoment te kort komt. Basically wil ik in de gang beneden:
* Na schemering of vaste tijd X licht aan op volle sterkte want donker in de gang tot aan ergens midden nacht;
* Midden in de nacht tot begin ochtend bij beweging licht aan, maar dan niet op volle sterkte maar gedimd. Dit laatste zodat je bij bijvoorbeeld toiletbezoek of om wat voor reden naar beneden gaan niet direct de volle bak lumen in je gezicht wilt hebben omdat je nog half slaapt. :+

Maar dat zijn dus 3 schakelmomenten. Op zich zou ik met 2 schakelmomenten ook al afkunnen, als deze zich niet per se direct opvolgen (dag sluit aan op nacht), aangezien 1 van de "momenten" gewoon is: een bepaald tijdslot (overdag bij voldoende licht) bewegingen negeren. Maar goed, dat heeft Philips mijns inziens.. Niets zo handig geïmplementeerd. Of Philips gaat er in de software vanuit dat je altijd je lampen aan hebt staan, of Philips gaat er vanuit dat je nooit je Hue's wil dimmen/van stand wilt veranderen.
Die uren hoeven toch niet op elkaar aan te sluiten. Maak er voor mijn part 7-11 en 18-23 van. Door het de hele dag aan te zettten en de lichtintensiteit te gebruiken maak je dus van 2 wensen 1 optie.
Ik zie het probleem niet zo. Nu hoef je namelijk ook niet met tijden te klungelen. Hoe langer het buiten licht is, hoe later je lampen dus aanspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
J. de Sloper schreef op maandag 15 januari 2018 @ 22:30:
Ik vond 50 euro/stuk al duur... Maar ik heb me rot gezocht naar een andere min of meer betaalbare manier om een dimmer voor ledlampen en Hue te combineren. Alhoewel de combi osram+klikaanklikuitdimmer plugs wel soort van werkt, is de losse livingwhites plug veel betrouwbaarder en goedkoper (nou ja goedkoper dan die van 50 euro dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 17:02
xxxneoxxx schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 08:56:
Basically wil ik in de gang beneden:
Ik denk dat je helemaal geen schakelmoment mist juist.. Overdag, of tussen 7 uur 's ochtends en ik noem maar wat 11 uur 's avonds kan je het dagritme aanhouden. Lampen vol aan bij beweging, maar enkel als het licht onder een bepaalde waarde (LUX) is. En dan tussen 11 en 7 gaat er een gedimd licht branden.

In de winter gaat het licht dus om 5 uur al aan (bij beweging) omdat het al te donker is, en in de zomer gaat het licht pas om 10 uur aan omdat het dan te donker is. Geen geklooi met tijdstippen juist, maar een schakeling op beweging en lux.

En kom je om 12 uur 's middags de ruimte in, dan is het licht genoeg dus gebeurd er niks...

[ Voor 4% gewijzigd door L201 op 16-01-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
L201 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 10:59:
[...]

Ik denk dat je helemaal geen schakelmoment mist juist.. Overdag, of tussen 7 uur 's ochtends en ik noem maar wat 11 uur 's avonds kan je het dagritme aanhouden. Lampen vol aan bij beweging, maar enkel als het licht onder een bepaalde waarde (LUX) is. En dan tussen 11 en 7 gaat er een gedimd licht branden.

In de winter gaat het licht dus om 5 uur al aan (bij beweging) omdat het al te donker is, en in de zomer gaat het licht pas om 10 uur aan omdat het dan te donker is. Geen geklooi met tijdstippen juist, maar een schakeling op beweging en lux.

En kom je om 12 uur 's middags de ruimte in, dan is het licht genoeg dus gebeurd er niks...
Precies wat ik zei dus…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10:50
wimmel_1 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 11:48:
Je zou toch bijna écht gaan denken dat ze bij Philips nagedacht hebben over de vorm en afmetingen van de HUE Sensor :o

[afbeelding][afbeelding]

Nog even verzinnen hoe ik 't ga voorkomen dat de HUE Sensor vervolgens té diep in de inbouw electradoos gedrukt gaat worden door toiletgebruikers, het er weer uit pakken wordt waarschijnlijk een "zuignap" oplossing want 't ding past écht precies in het raampje....
Heb je toevallig al een mooie oplossing gevonden voor het stukje inbouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben benieuwd of pulsedrukkers ook werken.
Heb in mijn huis alle lampen vervangen door hue. Geweldig. De vriendin denkt er het hare van :-)
Maar om haar tegemoet te komen, en te voorkomen dat ze de stroom van de lamp afhaalt, leek het mij een goed idee om pulsedrukkers te gebruiken.

maar werkt dat voor Hue lampen?
Ik weet van z-wave lampen, bij een vriend, dat ze dan uitgaan door de korte onderbreking, en wel bereikbaar blijven, dus niet de stroom onderbroken blijft.

Nou ben ik geen technisch wonder, maar dat heb ik ervan begrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb ik nu goed begrepen dat er dit jaar weer nieuwe dingen op de planning staan? In dat geval vind ik het zonde om nu al in Hue te investeren (heb nog helemaal niks van Hue - alleen een Amazon Echo Dot 2).

Ben in de markt voor minimaal 7 lampen; een bridge en 4 dimmers.

Sowieso is het bij de verschillende webshops lastig om te zien welke dimmer / lamp / bridge versie je krijgt.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 16-01-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:34:
Ik weet van z-wave lampen, bij een vriend, dat ze dan uitgaan door de korte onderbreking, en wel bereikbaar blijven, dus niet de stroom onderbroken blijft.
Hue lampen gaan altijd aan als er stroom op staat. Een korte puls-onderbreking zorgt er dus niet voor dat ze uit gaan (of ja, ook heel kort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:45
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:34:
Ik ben benieuwd of pulsedrukkers ook werken.
Heb in mijn huis alle lampen vervangen door hue. Geweldig. De vriendin denkt er het hare van :-)
Maar om haar tegemoet te komen, en te voorkomen dat ze de stroom van de lamp afhaalt, leek het mij een goed idee om pulsedrukkers te gebruiken.

Nou ben ik geen technisch wonder, maar dat heb ik ervan begrepen...
Je kunt werken met pulsdrukker door er een Zwave schakelaar achter te zetten. Deze kan dan (bijv via Domoticz) met je Hue lampen praten. Als goedkope oplossing heb ik ook wel Klikaan-klikuit schakelaars (wandzenders) geplaatst, lijken wat meer op gewoon schakelmateriaal, maar zijn iets minder zeker. In beide gevallen heb je een brug tussen je knop en de Hue lamp nodig.

Als je niet aan een brug wil kun je ook kijken naar de Sonoff apparaatjes, die kunnen direct over wifi een bericht naar je Hue Bridge sturen, hiervoor heb je wel een neutrale draad nodig, programmeer en inbouwskills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort is natuurlijk de mediamarkt BTW actie. Ik wil op dit moment een starterkit van Hue kopen. De e27 versie. Ik heb gekozen voor deze versie boven de gu10(wat de fittingen zijn van mijn lamp) omdat ik over de gu10 niet het aller positiefste had gelezen, en het model al redelijk verouderd is. Nu is het helaas zo dat de lamp max 7W aankan en de lampjes 10W. Maar mijn vraag is nu, als ik een adapter koop zoals deze:

https://www.conrad.nl/nl/...-3-230-v-75-w-406356.html

is het dan mogelijk dat dit wel kan werken met de wattage van de lampen? Want ik heb liever de mooiere kleuren en meer lumen van de e27!

[ Voor 12% gewijzigd door ThinkPad op 17-01-2018 08:53 . Reden: Referral uit URL weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Jorgen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 14:45:
Sowieso is het bij de verschillende webshops lastig om te zien welke dimmer / lamp / bridge versie je krijgt.
Dan koop je bij de gespecialiseerde shops of in een fysieke winkel. Het is niet alsof de prijzen bergen uit elkaar liggen. Vroeger kon je nog wel eens een koopje scoren, maar dat wordt steeds zeldzamer.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Het starterspakket kost bij Bol en MM in elk geval 30 Euro minder dan bij de rest en dan heb je nog die TVOH aanbieding van 79 Euro voor 2 lampen en een bridge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Daarvan kan je nou net met enige zekerheid zeggen dat je de laatste hardware ontvangt en anders zijn dat soort grote partijen (in mijn ervaring) redelijk makkelijk met omruilen.

En anders vooraf even contact zoeken en er om vragen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 09:40

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Volgens een ander topic hier op tweakers valt verlichting niet onder de btw actie, dus waarschijnlijk de startersset ook niet.
Verwijderd schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 19:36:
Binnenkort is natuurlijk de mediamarkt BTW actie. Ik wil op dit moment een starterkit van Hue kopen. De e27 versie. Ik heb gekozen voor deze versie boven de gu10(wat de fittingen zijn van mijn lamp) omdat ik over de gu10 niet het aller positiefste had gelezen, en het model al redelijk verouderd is. Nu is het helaas zo dat de lamp max 7W aankan en de lampjes 10W. Maar mijn vraag is nu, als ik een adapter koop zoals deze:

https://www.conrad.nl/nl/...2134_pla-406356&WT.srch=1

is het dan mogelijk dat dit wel kan werken met de wattage van de lampen? Want ik heb liever de mooiere kleuren en meer lumen van de e27!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Ethirty Dan is het nu dus even uitrekenen wat het goedkoopste is. Je kunt natuurlijk verschillende TVOH-pakketten kopen, maar dan heb je meerdere bridges. Geen idee of je daar iets aan hebt. Ik woon in een appartement van 70 m², waarbij de slaapkamers uitkomen op de woonkamer. Daar zal ook de bridge komen te staan, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Hurricane schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 21:28:
Volgens een ander topic hier op tweakers valt verlichting niet onder de btw actie, dus waarschijnlijk de startersset ook niet.

[...]
Producten van Hue, Apple, etc vallen altjd buiten die acties inderdaad, dus hierop geen btw-vrij korting.
Jorgen schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 22:30:
@Ethirty Dan is het nu dus even uitrekenen wat het goedkoopste is. Je kunt natuurlijk verschillende TVOH-pakketten kopen, maar dan heb je meerdere bridges. Geen idee of je daar iets aan hebt. Ik woon in een appartement van 70 m², waarbij de slaapkamers uitkomen op de woonkamer. Daar zal ook de bridge komen te staan, denk ik.
Die kan je dan weer redelijk makkelijk verkopen voor 25/30€ per stuk.
Heb je nog goedkopere lampen.
1 bridge vaak wel voldoende.

[ Voor 44% gewijzigd door GewoonDennis op 16-01-2018 22:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Saumaran schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 12:04:
[...]

Heb je toevallig al een mooie oplossing gevonden voor het stukje inbouw :P
Zékers wel!!! Een mooi stukje "Mecano Strip" (beetje gelijk aan de ophanging/strip welke je vroeger nodig had om een DIN autoradio te kunnen bevestigen in een enkel DIN's autoradio slot) in de juiste vorm gebogen en in/op de doos geschroefd .... :9

Busch-Jeager "raampje" zit keurig vast met twee "dotjes" ruit/montage-kit.
Ethirty schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:53:
[...]

De enige die ik hier ken die dat misschien kan bevestigen is @wimmel_1
Antwoord is inmiddels al gegeven door @Erik1971 maar: Je loopt waarschijnlijk éérder tegen een beperking qua accessoires (regels daarvoor) aan dan tegen een beperking qua lampen pér Bridge.

[ Voor 33% gewijzigd door Will_M op 16-01-2018 23:32 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
wim-vdv schreef op maandag 15 januari 2018 @ 17:24:
[...]

Dit zal geen probleem zijn om met All4Hue een extra schakeling te maken op basis van het licht niveau. Bij Rules moet je dan als condition "Ambient light" kiezen. Daar ik zelf (nog) geen bewegingsmelder heb, kan ik je niet de volgende stappen adviseren.
Ik heb wel gelezen dat de waarde van de lichtsensor (en temperatuur) wordt ge-update als de bewegingssensor beweging detecteerd en verder elke 5 minuten.
Ik zie helaas geen condition Ambient light in All4Hue. Nee, iets simpels als licht aan bij zoveel Lux lijkt ook met All4Hue niet te kunnen. Ik gebruik nu wel iets met Sunset -10 minuten offset, maar als het een donkere dag is mag het licht nog wel eerder aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arjandijk162 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:21:
[...]

Je kunt werken met pulsdrukker door er een Zwave schakelaar achter te zetten. Deze kan dan (bijv via Domoticz) met je Hue lampen praten. Als goedkope oplossing heb ik ook wel Klikaan-klikuit schakelaars (wandzenders) geplaatst, lijken wat meer op gewoon schakelmateriaal, maar zijn iets minder zeker. In beide gevallen heb je een brug tussen je knop en de Hue lamp nodig.

Als je niet aan een brug wil kun je ook kijken naar de Sonoff apparaatjes, die kunnen direct over wifi een bericht naar je Hue Bridge sturen, hiervoor heb je wel een neutrale draad nodig, programmeer en inbouwskills.
Ik gebruik nu de HUE bridge. Bedoel je dat klikaanklikuit samenwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10 10:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:09:
[...]

Ik gebruik nu de HUE bridge. Bedoel je dat klikaanklikuit samenwerkt?
Nee, maar je kunt natuurlijk wel een ander systeem gebruiken wat KAKU signalen kan ontvangen, en deze vervolgens een commando naar de bridge laten sturen.
arjandijk162 schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:21:
Als goedkope oplossing heb ik ook wel Klikaan-klikuit schakelaars (wandzenders) geplaatst, lijken wat meer op gewoon schakelmateriaal, maar zijn iets minder zeker.
Tja, dat minder zeker zijn maakt voor een wandknop natuurlijk niet uit. Als het licht niet aan gaat druk je gewoon nog een keer.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Laatst online: 16:51
Ik wil een regel instellen die mijn HUE lamp in de woonkamer automatisch uit zet als ik langer dan 15min met het wifi netwerk op de bovenverdieping verbonden ben (aan het slapen). Lijkt mij een mooie manier om mijn locatie binnenhuis te bepalen. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door Janpietertje89 op 17-01-2018 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nu zijn bij amazon.it de gu10 white & ambiance erg goedkoop. Deze zijn ‘maar’ 250 lumen.
Hebben jullie ervaring met deze spots in een afzuigkap in de keuken? Bij moeten er twee stuks in. Biedt 2 x 250 lumen voldoende licht voor het koken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 05-10 09:49
Ik wil een regel instellen die mijn HUE lamp in de woonkamer automatisch uit zet als ik langer dan 15min met het wifi netwerk op de bovenverdieping verbonden ben (aan het slapen). Lijkt mij een mooie manier om mijn locatie binnenhuis te bepalen. Iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
Via Tasker (Android) moet dit wel te doen zijn (zelf geen ervaring mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Via het werk 3 GU10 starterkits met dimmers (ambiance en colour) kunnen bestellen voor €337. Best een goede prijs. Twee hubs gaan in de verkoop (30 euro per stuk) dus in totaal €277 euro voor 9 GU10 kleurledjes, 3 dimmers en 1 hub.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 06-10 12:06
Bert003 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 00:16:
[...]
Ik zie helaas geen condition Ambient light in All4Hue. Nee, iets simpels als licht aan bij zoveel Lux lijkt ook met All4Hue niet te kunnen. Ik gebruik nu wel iets met Sunset -10 minuten offset, maar als het een donkere dag is mag het licht nog wel eerder aan.
Bij mij staat in All4Hue onder optie Rules; nieuwe rule aanmaken en dan bij Conditions echt de optie "Ambient light"!
All4Hue Ambient sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-09 16:37
meesje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:31:
Nu zijn bij amazon.it de gu10 white & ambiance erg goedkoop. Deze zijn ‘maar’ 250 lumen.
Hebben jullie ervaring met deze spots in een afzuigkap in de keuken? Bij moeten er twee stuks in. Biedt 2 x 250 lumen voldoende licht voor het koken?
Ik heb nog geen ervaring met de GU10 spotjes van Philips. Ik heb zelf de GU10 spotjes van Ikea. Deze zijn 400 Lumen en geven zeker voldoende licht bij het koken. Al helemaal op de bright white (energize) kleuren stand. Echter hebben de Ikea Tradfri lampjes (dus ook de GU10 spotjes) een issue met Hue. Scenes werken niet goed. Als je een scene kiest veranderd de kleur of wit wamrte, maar je moet een tweede keer de scene kiezen om de dimming ook goed te zetten vanuit de scene. Nu gebruik ik niet zo vaak scenes en doe ik vrijwel alles gesproken via de google assistent en dan zijn kleur (of wit warmte) aan passen en dimming sowieso 2 commandos en dus erger ik mij er niet zo aan.

AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Janoz schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:47:
[...]

Nee, maar je kunt natuurlijk wel een ander systeem gebruiken wat KAKU signalen kan ontvangen, en deze vervolgens een commando naar de bridge laten sturen.

[...]

Tja, dat minder zeker zijn maakt voor een wandknop natuurlijk niet uit. Als het licht niet aan gaat druk je gewoon nog een keer.
Ik gebruik Domoticz om Kuku schakelaars met Hue te laten praten.

Wat betreft de zekerheid kan ik je uit ervaring vertellen dat het erg irritant is als schakelmomenten niet overkomen. Bij een oude lichtschakelaar loop je in een beweging een ruimte binnen, tast je om de hoek en druk je de schakelaar in en loop je door. Bij een slimme schakelaar druk je, loop je door en accepteer je dat het licht een halve tot 1 seconde later aangaat en dat je heel even in het donker zit. Als je dan terug moet lopen en stil moet gaat staan bij de schakelaar en nog een keer drukken, kan ik je uit ervaring vertellen dat de WAF ver is gedaald.

Uiteindelijk heb ik met een betere antenne weinig problemen meer, maar het is wel handig er rekening mee te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is er een rede dat de nieuwere e27 starterkits duurder zijn dan de al verouderde gu10 starterkit? Kan nergens goedkopere spotjes vinden voor hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
BarryS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:43:
[...]

Ik heb nog geen ervaring met de GU10 spotjes van Philips. Ik heb zelf de GU10 spotjes van Ikea. Deze zijn 400 Lumen en geven zeker voldoende licht bij het koken. Al helemaal op de bright white (energize) kleuren stand. Echter hebben de Ikea Tradfri lampjes (dus ook de GU10 spotjes) een issue met Hue. Scenes werken niet goed. Als je een scene kiest veranderd de kleur of wit wamrte, maar je moet een tweede keer de scene kiezen om de dimming ook goed te zetten vanuit de scene. Nu gebruik ik niet zo vaak scenes en doe ik vrijwel alles gesproken via de google assistent en dan zijn kleur (of wit warmte) aan passen en dimming sowieso 2 commandos en dus erger ik mij er niet zo aan.
Bedankt voor je reactie. Is er niemand die kan aangeven of 2 x 250 lumen van de Hue gu10 white&ambiance voldoende is in de afzuigkap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Coconut
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-10 22:53
Ik krijg morgen mijn startset van TVOH van 2 kleur lampen met een bridge binnen. Verder wil ik gebruik gaan maken van de Hue bridge en dan de lampen uitbreiden met de ambience variant van Ikea i.v.m. de kosten.

Nu heb ik gelezen dat je de Ikea lampen wel eenvoudig kan koppelen, en via de Hue app te besturen zijn. maar dat deze niet gevonden worden in Homekit? D.w.z. geen spraak controle via siri, klopt dit?

Ik wil vooral gebruik gaan maken van geofencing, siri en enkele scenes. Kom ik dan wel uit met een Hue bridge en ikea lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Janpietertje89 schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:31:
Als je Android hebt zou ik een IFTTT Webhook (of vergelijkbare dienst) aanmaken en met Tasker een simpele taak maken: verbonden met wifi X > wait 15 > call IFTTT. Via zo'n zelfde route laat ik m'n lampen aangaan als mijn wekker afgaat en het buiten nog donker is. Werkt perfect.

Of natuurlijk nog sneller en rechtstreeks met IFTTT if verbonden met Wifi X > lamp uit, maar dan heb je geen optie om een timer tussen te voegen.

[ Voor 18% gewijzigd door Tralapo op 17-01-2018 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Tralapo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:51:
[...]

Als je Android hebt zou ik een IFTTT Webhook (of vergelijkbare dienst) aanmaken en met Tasker een simpele taak maken: verbonden met wifi X > wait 15 > call IFTTT. Via zo'n zelfde route laat ik m'n lampen aangaan als mijn wekker afgaat en het buiten nog donker is. Werkt perfect.

Of natuurlijk nog sneller en rechtstreeks met IFTTT if verbonden met Wifi X > lamp uit, maar dan heb je geen optie om een timer tussen te voegen.
welke app gebruik je voor de functie wekker in tasker?

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Ik gebruik de standaard klok-app van Android en met de plugin AutoAlarm kun je die uitlezen met Tasker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Tralapo schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:09:
Ik gebruik de standaard klok-app van Android en met de plugin AutoAlarm kun je die uitlezen met Tasker.
You sir, made my day

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

meesje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:46:
[...]

Bedankt voor je reactie. Is er niemand die kan aangeven of 2 x 250 lumen van de Hue gu10 white&ambiance voldoende is in de afzuigkap?
Volgens mij is dat gewoon een bak licht hoor, waarom zou dat niet genoeg zijn?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Vandaag geprobeerd om met mijn diensttelefoon (Samsung S7) spraakbesturing voor Hue aan te zetten. Dat kan dus niet zonder Google Home of een Alexa ding?

P.S. Zal wel dom klinken nu, maar wat is WAF?

[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 17-01-2018 23:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

CreativeS

Serena schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 23:17:
Geen lmgtfy linkje posten.

[ Voor 32% gewijzigd door Zeehond op 18-01-2018 02:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Vandaag geprobeerd om met mijn diensttelefoon (Samsung S7) spraakbesturing voor Hue aan te zetten. Dat kan dus niet zonder Google Home of een Alexa ding?

Wife Acceptance Factor
Wife acceptance factor, wife approval factor, or wife appeal factor (WAF) is an assessment of design elements that either increase or diminish the likelihood a wife will approve the purchase of expensive consumer electronics products such as high-fidelity loudspeakers, home theater systems and personal computers.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Doe even normaal a.u.b.

[ Voor 84% gewijzigd door Zeehond op 18-01-2018 02:39 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje

Ik heb geen flauw idee wat er nu al gemodereerd is, maar de definitie van Kecin is helemaal juist.
Echter we zijn bij Tweakers nog niet echt gender neutraal. Het beste zal zijn: PAF (Partner Acceptance Factor).
Of gewoon WAF breed interpreteren: de acceptatie door de personen waarmee je een huishouden deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:44

Pierre

Van nature lui!

meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:11:
[...]
Of gewoon WAF breed interpreteren: de acceptatie door de personen waarmee je een huishouden deelt.
_/-\o_

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162

https://www.androidcentral.com/google-assistant. Werkt iig op mijn S8 en daar heb ik geen Home voor nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TT050
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 13-09 10:24
Captain Coconut schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:50:
Ik krijg morgen mijn startset van TVOH van 2 kleur lampen met een bridge binnen. Verder wil ik gebruik gaan maken van de Hue bridge en dan de lampen uitbreiden met de ambience variant van Ikea i.v.m. de kosten.

Nu heb ik gelezen dat je de Ikea lampen wel eenvoudig kan koppelen, en via de Hue app te besturen zijn. maar dat deze niet gevonden worden in Homekit? D.w.z. geen spraak controle via siri, klopt dit?

Ik wil vooral gebruik gaan maken van geofencing, siri en enkele scenes. Kom ik dan wel uit met een Hue bridge en ikea lampen?
Ik zie geen Ikea lampen in HomeKit via de Hue bridge.

De rest van je vragen : geen ervaring mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
TT050 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:00:
[...]

Ik zie geen Ikea lampen in HomeKit via de Hue bridge.

De rest van je vragen : geen ervaring mee.
Dat is al eerder voorbij gekomen (hier of in het tradfri topic), de Ikea tradfri lampen zie je inderdaad niet in HomeKit als je geen gebruik maakt van de Tradfri bridge.

@TT050 : Excuses, ik had jouw opmerkingen niet moeten quoten, maar die van Captain Coconut.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 18-01-2018 09:12 ]

Pagina: 1 ... 92 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue