Ik merk zelf dat ik de Hue Color bulbs, die ik als hoofdverlichting gebruik, inderdaad alleen maar gebruik om kleur temperatuur te veranderen, zou zelf idd ook voldoende hebben aan de Ambiance variant.Jorgen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:41:
Ik heb sinds kort een Amazon Echo Dot 2nd gen. met Alexa. Aangezien een van mijn normale dimmers stuk is gegaan, wil ik upgraden naar iets wat zowel handmatig te schakelen is én ook met Alexa te bedienen is. Ik kom er alleen niet helemaal uit wat ik dan precies nodig heb. Ik heb alle posts in dit topic met betrekking tot Alexa al gelezen. Ik vraag me overigens af hoe vaak je de leuke kleurtjes gebruikt. De White Ambiance lampen zijn veel goedkoper en ook met een sfeervolle "kleur" in te stellen. Die White & Colour zijn natuurlijk veelzijdiger, maar het scheelt nog best behoorlijk in de prijs.
Ik gebruik vooral de Iris en Lightstrip om sfeer met kleuren te maken en deze verlichten dan een gedeelte van een muur of een gezellig hoekje in de woonkamer.
Maar ja iedereen heeft zo zijn eigen toepassing