[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 91 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.931 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Jorgen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:41:
Ik heb sinds kort een Amazon Echo Dot 2nd gen. met Alexa. Aangezien een van mijn normale dimmers stuk is gegaan, wil ik upgraden naar iets wat zowel handmatig te schakelen is én ook met Alexa te bedienen is. Ik kom er alleen niet helemaal uit wat ik dan precies nodig heb. Ik heb alle posts in dit topic met betrekking tot Alexa al gelezen. Ik vraag me overigens af hoe vaak je de leuke kleurtjes gebruikt. De White Ambiance lampen zijn veel goedkoper en ook met een sfeervolle "kleur" in te stellen. Die White & Colour zijn natuurlijk veelzijdiger, maar het scheelt nog best behoorlijk in de prijs.
Ik merk zelf dat ik de Hue Color bulbs, die ik als hoofdverlichting gebruik, inderdaad alleen maar gebruik om kleur temperatuur te veranderen, zou zelf idd ook voldoende hebben aan de Ambiance variant.

Ik gebruik vooral de Iris en Lightstrip om sfeer met kleuren te maken en deze verlichten dan een gedeelte van een muur of een gezellig hoekje in de woonkamer.

Maar ja iedereen heeft zo zijn eigen toepassing 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
karodem schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:24:
Hallo,

Ik loop sinds kort tegen het volgende probleem aan.
Ik heb nu al twee keer een Living Whites Plug, die opeens niet meer te bereiken is. :'(
Het blauwe led blijft continu branden maar is niet meer te bereiken, daarbij heb ik geprobeerd om mijn gehele systeem te resetten (3xHUE, 4 Living Colors en 5 Living Whites pluggen), maar die ene plug blijft onbereikbaar. Weet iemand of het mogelijk is om de plug zelf op een of andere manier te resetten?

Anders blijft er niets anders over om de OSRAM lightify plug te kopen en deze in mijn systeem te integreren.

Alvast bedankt voor jullie input.
Hoi,

Ik had een tijdje terug vergelijkbaar probleem, met Living White Lampen en bij mij werkte het weer met de volgende handelingen;
  • Haal Lampen of pluggen die niet meer reageren van stroom af
  • Open Philips Hue app en ga naar Instellingen->Lamp configuratie en druk op de + knop
  • Terwijl app/bridge naar nieuwe lampen aan het zoeken is zet/sluit de Lampen of Pluggen weer aan
  • Na een tijdje zal de App aangeven dat deze geen nieuwe lampen heeft gevonden, is ook niet de bedoeling ;)
  • Bij mij waren na deze actie de lampen weer zichtbaar
Ik hoop dat bovenstaande oplossing ook voor jou gaat helpen, success ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jorgen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 11:41:
Ik heb sinds kort een Amazon Echo Dot 2nd gen. met Alexa. Aangezien een van mijn normale dimmers stuk is gegaan, wil ik upgraden naar iets wat zowel handmatig te schakelen is én ook met Alexa te bedienen is. Ik kom er alleen niet helemaal uit wat ik dan precies nodig heb. Ik heb alle posts in dit topic met betrekking tot Alexa al gelezen. Ik vraag me overigens af hoe vaak je de leuke kleurtjes gebruikt. De White Ambiance lampen zijn veel goedkoper en ook met een sfeervolle "kleur" in te stellen. Die White & Colour zijn natuurlijk veelzijdiger, maar het scheelt nog best behoorlijk in de prijs.
Voor 90% van de tijd gebruik ik alleen wittig/gelig licht dus dan ik een warm white lamp goed te doen.
Maar af en toe is het gewoon leuk om een kleurtje te doen.
En features als "sync my lights" waarmee je de lampen kan syncen met je film zijn gewoon cool.. ook al gebruik ik het niet vaak..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:12:
[...]

Je hebt sneller die Ikea E14 lampen thuis, als je ze online besteld, dan als je wat bij conrad besteld. Conrad is belachelijk traag (meestal > 5 dagen).
nou bericht van Conrad dat de spullen zijn afgeleverd, maar ook een mail van Ikea dat die vertraging hebben tot 13-2 ......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Side-Kick
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-10 20:00

Side-Kick

Timmy!

Hue Sync en Hue app 3.0 aangekondigd voor tweede kwartaal van dit jaar:
https://www.theverge.com/...outdoor-lighting-ces-2018

Aanvulling: In de zomer komen er Hue lampen voor buiten beschikbaar.

[ Voor 17% gewijzigd door Side-Kick op 10-01-2018 13:48 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrfatmen
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:12
Het is mij een beetje onduidelijk.
Als ik een starterset white koop.

Heeft deze dan alleen warm wit licht of ook helder wit licht?

Heeft uw auto pijn? Ga dan naar de onderdelenlijn
Het bedrijf waar ik met veel plezier werk - Mijn eigen vertrouwde domein

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mrfatmen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:02:

Alleen warm wit.

Het voordeel 'De lichtkleur wordt warmer wanneer je de lampen dimt.' klopt niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Jochemd13 op 10-01-2018 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-10 10:04
mrfatmen schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 17:02:

Als je echt helder wit licht wilt zou je deze moeten nemen:

https://www.verlichtingce...rter-pack-met-dimmer.html

- NAC Breda -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:15
Tusk schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:44:
[...]

en als je geen apple gebruikt? Ik kwam ergens tegen dat het niet gaat... (*zoekt bron)
Vanuit de Hue app is het in ieder geval niet mogelijk. Ik gebruik eigenlijk alles via HomeKit, kan je dus even geen andere oplossing bieden.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Side-Kick schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:32:
Hue Sync en Hue app 3.0 aangekondigd voor tweede kwartaal van dit jaar:
https://www.theverge.com/...outdoor-lighting-ces-2018

Ben vooral benieuwd naar de verbeteringen in de app. Veel van de functies uit de v1 app vervielen in de v2 app, terwijl sommige zaken juist beter werden. Hopelijk is v3 een samenvoeging van beiden, met een betere UX. Dat we eindelijk lampen kunnen groeperen is denk ik "long overdue".

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
ToolkiT schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 12:19:
[...]

Voor 90% van de tijd gebruik ik alleen wittig/gelig licht dus dan ik een warm white lamp goed te doen.
Maar af en toe is het gewoon leuk om een kleurtje te doen.
En features als "sync my lights" waarmee je de lampen kan syncen met je film zijn gewoon cool.. ook al gebruik ik het niet vaak..
Sync my lights? Is dat een aparte app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

GewoonDennis schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:39:
[...]

Sync my lights? Is dat een aparte app?
Yup, een 3rd party app..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:50
Vanavond mijn Philips hue Phoenix lamp gemonteerd maar nu maakt de lamp en dimmer een gigantisch zoemgeluid. Als ik de dimmer vol open zet dan zoemt de dimmer, Als ik hem dicht zet zoemt de lamp. De lamp dimt ook niet als ik de dimmer dicht draai. Enig idee? Een normale hue lamp in een noodfitting werkt prima met mijn dimmer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02
@Janpietertje89 het is absoluut niet de bedoeling om een Hue lamp achter een conventionele dimmer aan te sluiten. De oplossing is om de dimmer te verwijderen en de lamp via een "smart" oplossing te dimmen, dus met je telefoon, of met een Hue Dimmer Switch of Tap.

Raar dat een normale Hue lamp er wel mee overweg kan. Ik zou het niet te vaak uittesten.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
  • Laatst online: 05-07 17:30
paQ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 14:53:
Ik heb mijn tv ook gekoppeld via homebridge.
We zetten hem thuis in
ALS > 22:00
EN lamp woonkamer EN lamp eettafel = UIT
DAN TV uit
Waar maak je deze complexere logica aan? In Homekit zie ik alleen mogelijkheden om eenvoudige vergelijkingen aan te maken met enkelvoudige condities. Ik zou graag zoiets kunnen doen: ALS zonsondergang EN tijdstip < 21:00u DAN schakel lamp1 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02

paQ

NexusUser schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Waar maak je deze complexere logica aan? In Homekit zie ik alleen mogelijkheden om eenvoudige vergelijkingen aan te maken met enkelvoudige condities. Ik zou graag zoiets kunnen doen: ALS zonsondergang EN tijdstip < 21:00u DAN schakel lamp1 aan.
in homekit met bijv Hesperus, of de app (duur, maar goed) Smart Home

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens! Misschien kan 1 van jullie mij helpen,

Ik heb m'n huis vol met hue color spots en nu wil als ik thuis kom dat mijn lampen aan gaan, dat werkt prima maar ik kan alleen kiezen uit standaard scènes (helder, gedimd, nachtlampje, lentebloesem enz)

Maar nu wil ik een specifieke kleur instellen. Hebben jullie een idee hoe dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
Zit er niet toevallig 1 lamp tussen die geen kleur kan? Dan kan je namelijk alleen de standaard scenes kiezen. Anders zou ik het niet weten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Janpietertje89 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 20:56:
Vanavond mijn Philips hue Phoenix lamp gemonteerd maar nu maakt de lamp en dimmer een gigantisch zoemgeluid. Als ik de dimmer vol open zet dan zoemt de dimmer, Als ik hem dicht zet zoemt de lamp. De lamp dimt ook niet als ik de dimmer dicht draai. Enig idee? Een normale hue lamp in een noodfitting werkt prima met mijn dimmer.
Is niet handig om Hue verlichting achter een dimmer te hangen, advies is om dimmer te verwijderen en te vervangen voor een normale schakelaar, Hue verlichting dim je via de App of Hue Dimmer Switches (via ZigBee, niet rechtstreeks ;) )

Update: @Xander ik las nu pas je advies, we zitten in ieder geval op 1 lijn ;). Dimmen met standaard dimmer lijkt me niet mogelijk, Phoenix heeft overigens wel een losse trafo.

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1971 op 10-01-2018 22:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:50:

Ik heb m'n huis vol met hue color spots en nu wil als ik thuis kom dat mijn lampen aan gaan, dat werkt prima maar ik kan alleen kiezen uit standaard scènes (helder, gedimd, nachtlampje, lentebloesem enz)

Maar nu wil ik een specifieke kleur instellen. Hebben jullie een idee hoe dit te doen?
Zelf een scene naar smaak maken en vervolgens die selecteren. ;)

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 21:50:

Je kunt met Hue app gewoon eigen scenes maken, per kamer dat wel, deze zou dan in je lijst van scenes waar je uit kunt kiezen zichtbaar moeten zijn?!

Scenes maak je aan door kamer te selecteren, op lampen tab per lamp de settings goed te zetten en dan Scenes tab selecteren en op de plus (+) knop te drukken en kiezen voor huidige lamp settings opslaan, dan heb je je eigen scene gecreëerd.

Ik weet maken van je eigen scenes is niet echt duidelijk als je net nieuw bent met de Hue app......

@Ethirty , lijkt er op dat ik vandaag in de dubbel posting mode zit 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Erik1971 op 10-01-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Erik1971 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:06:
[...]

Is niet handig om Hue verlichting achter een dimmer te hangen, advies is om dimmer te verwijderen en te vervangen voor een normale schakelaar, Hue verlichting dim je via de App of Hue Dimmer Switches (via ZigBee, niet rechtstreeks ;) )

Update: @Xander ik las nu pas je advies, we zitten in ieder geval op 1 lijn ;). Dimmen lijkt met standaard dimmer lijkt me niet mogelijk, Phoenix heeft overigens wel een losse trafo.
Jammer, had gedacht als een noodfitting met hue lamp werkt, dat deze hue lamp ook wel zou werken. Dan maar eens uitvogelen hoe ik een dimmer vervang voor een schakelaar. Net even snel gekeken maar wel vreemd dat er bij de schakelaar in de keuken hele andere kleuren kabels gebruikt worden, 2x bruin en groenwit. Terwijl bij de dimmer 3x zwarte kabels gebruikt worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Janpietertje89 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Jammer, had gedacht als een noodfitting met hue lamp werkt, dat deze hue lamp ook wel zou werken. Dan maar eens uitvogelen hoe ik een dimmer vervang voor een schakelaar. Net even snel gekeken maar wel vreemd dat er bij de schakelaar in de keuken hele andere kleuren kabels gebruikt worden, 2x bruin en groenwit. Terwijl bij de dimmer 3x zwarte kabels gebruikt worden...
Dat is is inderdaad een rare kleur code, normaal zou je bruin en 1 of 2 zwarte draden verwachten en groen geel voor randaarde, bij een schakelaar.... Oud huis wellicht met ouderwetse kleurcode?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:55
Erik1971 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:20:
[...]

Dat is is inderdaad een rare kleur code, normaal zou je bruin en 1 of 2 zwarte draden verwachten en groen geel voor randaarde, bij een schakelaar.... Oud huis wellicht met ouderwetse kleurcode?
Normaal is 1 bruin (fasedraad), 1 blauw(nul draad) en 1 groen geel (aarde) draad van de meterkast naar de schakelaar en van de schakelaar naar de lamp zwart(schakel) draad en blauw en groen geel draad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Erik1971 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:15:
[...]

Je kunt met Hue app gewoon eigen scenes maken, per kamer dat wel, deze zou dan in je lijst van scenes waar je uit kunt kiezen zichtbaar moeten zijn?!

Scenes maak je aan door kamer te selecteren, op lampen tab per lamp de settings goed te zetten en dan Scenes tab selecteren en op de plus (+) knop te drukken en kiezen voor huidige lamp settings opslaan, dan heb je je eigen scene gecreëerd.

Ik weet maken van je eigen scenes is niet echt duidelijk als je net nieuw bent met de Hue app......

@Ethirty , lijkt er op dat ik vandaag in de dubbel posting mode zit 8)
Thanks jongens! Het werkt!

Was inderdaad niet echt duidelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
Erik1971 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:20:
[...]

Dat heb ik hier ook veel (jaren 30 huis..) gewoon “oh ik heb nog wel een stuk kabel” en daarmee alles aansluiten, maakt ‘t extra spannend met terugzoeken wel zwarte kabel welke kabel hoort te zijn 8)7 _O-

OT: wel benieuwd naar de Gen3 Hue app eigenlijk 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Janpietertje89 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Is een prutser bezig geweest. Hoeft niet erg te zijn. Zijn de draden misschien gelabeld? Anders een spanningzoeker gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Nuevocasa schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:13:
[...]

Is een prutser bezig geweest. Hoeft niet erg te zijn. Zijn de draden misschien gelabeld? Anders een spanningzoeker gebruiken.
Ik ga een klein beetje offtopic maar het is tenslotte voor een goed doel om mijn Hue lamp werkende te krijgen :). Hopelijk is het met een enkele reactie opgelost.

De oude situatie: De dimmer is aangesloten op de woonkamerlamp, deze lamp kan ook bediend worden met een schakelaar aan de andere kant van de woonkamer. De schakelaar is aangesloten op de keukenlamp, deze kan enkel via deze schakelaar bediend worden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/d5gqLAI.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3H042d4.jpg

Voor de schakelaar staat er spanning op de bruine kabel in de hoek, voor de dimmer staat er spanning op de zwarte kabel in het midden.

Doel is dus bovenstaande exact om te draaien zodat ik de keukenlamp kan dimmen en de HUE kamerlamp gewoon kan schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
Janpietertje89 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 23:46:
[...]

Ik ga een klein beetje offtopic maar het is tenslotte voor een goed doel om mijn Hue lamp werkende te krijgen :). Hopelijk is het met een enkele reactie opgelost.

De oude situatie: De dimmer is aangesloten op de woonkamerlamp, deze lamp kan ook bediend worden met een schakelaar aan de andere kant van de woonkamer. De schakelaar is aangesloten op de keukenlamp, deze kan enkel via deze schakelaar bediend worden.
[afbeelding]

[afbeelding]

Voor de schakelaar staat er spanning op de bruine kabel in de hoek, voor de dimmer staat er spanning op de zwarte kabel in het midden.

Doel is dus bovenstaande exact om te draaien zodat ik de keukenlamp kan dimmen en de HUE kamerlamp gewoon kan schakelen.
Ah, met hotel schakeling klopt het wel, zie onderstaande afbeelding: (Edit: als je de schakelaar om zet, zal bij de dimmer spanning op een ander draad staan... dan weet je welke 2 aan de schakelaar zijn gekoppeld en welke aan de lamp)
Afbeeldingslocatie: https://www.oo-ijzerwaren.nl/contents/media/l_aansluitschema%20dimmer%20hotel%20schakeling.jpg

Met de dimmer moet het dit worden:
Afbeeldingslocatie: https://www.oo-ijzerwaren.nl/contents/media/l_aansluitschema%20dimmer.jpg

Dit moet het worden met hotel schakeling met 2 schakelaars:
Afbeeldingslocatie: https://www.oo-ijzerwaren.nl/contents/media/l_aansluitschema%20hotel%20schakeling.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Nuevocasa op 11-01-2018 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:13
dragon2 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 15:52:
[...]
De INNR GU10 en INNR E14 die ik heb doen het prima i.c.m. een Hue bridge, pak goedkoper dan Hue lampen als je toch geen kleur wilt.
Even een voetnoot de INNR zijn niet compatible met Apple Homekit.
Na de post hierboven ééntje besteld voor in mijn burolamp en deze kon ik niet pairen in Homekit, dan maar eens de FAQ gelezen op INNR en werd dan ook bevestigt: geen Apple Homekit ondersteuning. Dus goedkoop was meer duurkoop: terug lesje geleerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris077
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
Side-Kick schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 13:32:

Zijn de lampen dan niet geschikt voor buiten? Ik overweeg een witte buiten te zetten in een behuizing uiteraard en die dan te programmeren. Maar had een vraag gesteld aan Philips via forum over een wandlamp met sensor van hun die te snel aangaat hoe de sensor aan te passen maar dat gaat niet en ik zie dus dat ik overwoog een Hue buiten te gebruiken en die zei ook al dat dat niet aan te raden is en dat ze bezig zijn met een volledig gamma voor buiten met o.a. bescherming. Wat dat laatste ook mag zijn. Een interactieve deurbel met gekleurde LED zou leuk zijn, net als een camera die de HUE lamp aan laat gaan bij detectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kris077 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 09:26:
[...]

Zijn de lampen dan niet geschikt voor buiten? Ik overweeg een witte buiten te zetten in een behuizing uiteraard en die dan te programmeren. Maar had een vraag gesteld aan Philips via forum over een wandlamp met sensor van hun die te snel aangaat hoe de sensor aan te passen maar dat gaat niet en ik zie dus dat ik overwoog een Hue buiten te gebruiken en die zei ook al dat dat niet aan te raden is en dat ze bezig zijn met een volledig gamma voor buiten met o.a. bescherming. Wat dat laatste ook mag zijn. Een interactieve deurbel met gekleurde LED zou leuk zijn, net als een camera die de HUE lamp aan laat gaan bij detectie.
Ik heb vier Hue White lampen buiten in gebruik (inderdaad in behuizing): bij voordeur, achterdeur en twee bij de garage. Dit werkt al een paar jaar goed en heeft veel weersinvloeden (zon, regen, sneeuw en onder nul temp.) weerstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:58
Hier 4 witte E27 en twee ambiance E14 buiten, Gaat prima, nog niks geen last mee gehad. Uiteraard in een behuizing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:36
[...]

Alles wat je zou willen zou met een domotica hub kunnen zoals domoticz of de Homey.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:46

ST10©DE

Dus.............

[...]

Ik denk dat ze tuinlampen bedoelen zoals Osram die heeft in hun Lightify serie. Welke ik overigens naar volle tevredenheid gebruik icm Hue.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:14
Daniel. schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 10:03:
[...]

Alles wat je zou willen zou met een domotica hub kunnen zoals domoticz of de Homey.
Domoticz is geen hub.
Homey, SmartThings, KAKU ICS-2000 dat zijn hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helox-in-a-box schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:09:
[...]

Domoticz is geen hub.
Homey, SmartThings, KAKU ICS-2000 dat zijn hubs.
Waarom is Domoticz (b.v. geïnstalleerd op een Raspberry Pi) geen hub? Op een RPI is het een centraal punt van waaruit je thuisautomatisering wordt geregeld? Zo zou mijn interpretatie zijn van een hub (voor thuisautomatisering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:14
meesje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Waarom is Domoticz (b.v. geïnstalleerd op een Raspberry Pi) geen hub? Op een RPI is het een centraal punt van waaruit je thuisautomatisering wordt geregeld? Zo zou mijn interpretatie zijn van een hub (voor thuisautomatisering).
Wellicht een verkeerde benaming maar je kan met Domoticz toch geen Hue lampen direct aansturen zoals de Homey dat kan? Een Homey kan zelf verbindingen leggen naar Zigbee/433/whatever, domoticz kan niet eens Hue aansturen zonder een bridge/hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helox-in-a-box schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 12:07:
[...]

Wellicht een verkeerde benaming maar je kan met Domoticz toch geen Hue lampen direct aansturen zoals de Homey dat kan? Een Homey kan zelf verbindingen leggen naar Zigbee/433/whatever, domoticz kan niet eens Hue aansturen zonder een bridge/hub.
Ja, dat klopt helemaal. Vanuit dat perspectief kan ik voorstellen dat je Domoticz geen hub noemt. Maar laten we het in dit topic niet hebben over definities..... Ooit eens een (afgekapte) discussie gehad over de definitie van vendor lock-in..... ;) Uiteindelijk bedoelen we hetzelfde, hoe we het noemen is van minder belang.

Wat betreft de Homey, het is een mooi concept. Qua uiterlijk vind ik het super lelijk (maar smaken verschillen natuurlijk). Waarom niet een plat vierkant ding dat je makkelijk ergens onder/achter of wat dan ook, kunt plaatsen?

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 11-01-2018 12:15 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Berk73
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-12-2024
Hallo allemaal, eerste post in dit topic. Ik wilde even mijn ervaring delen met het plaatsen van de Hue dimmer op een wandcontactdoos. Mijn zoektocht naar een oplossing bracht me naar een post van petermdevries (https://gathering.tweaker...message/45306569#45306569).

Echter, het lukte me niet om de ring van de inbouwdoos te draaien..... :? M.a.w. ik had niet 't idee dat ik het voor elkaar zou krijgen zonder dat ik m'n stucwerk zou slopen dus moest ik op zoek naar een andere oplossing. Die vond ik bij de Gamma in de vorm van een 'blinde' afdekplaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8yTH0id90vfraSERifSDtQkA/full.jpg

Als je de blinde plaat eraf schroeft blijft er een mooi raamwerk over dat op de inbouwdoos geschroefd kan worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HNJYtWyYf1apu0XBKE7yqyOi/full.jpg

Vervolgens kan je daar de Attemaplaat op schroeven die petermdevries in zijn post noemt. Ik ben vergeten daar een foto van te maken, maar onderstaande foto is van petermdevries. Let op, hij gebruikte de bovenste en onderste 'flexibele' schroefgaten. Doordat de Gamma afdekplaat voorzien is van standaardmaten, kan je hier direct de Attemaplaat op monteren gebruik makend van de schroefgaatjes links en rechts van het gat in 't midden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WGq6ipxs201xV31MQ90T6q11/full.jpg

Vervolgens kan je daar je Hue dimmerplaat op plakken en dat levert het volgende resultaat op:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zyQgtGNVQZobqIZRBWEDYspV/full.jpg

En klaar is klara! :*)

[ Voor 8% gewijzigd door Berk73 op 11-01-2018 17:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
[...]

Ik heb gewoon een Hue White in de wandlamp naast mijn voordeur en 4 spotjes onder de overkapping. Hangen al een jaar en werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Nuevocasa schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 00:08:
[...]

Ah, met hotel schakeling klopt het wel, zie onderstaande afbeelding: (Edit: als je de schakelaar om zet, zal bij de dimmer spanning op een ander draad staan... dan weet je welke 2 aan de schakelaar zijn gekoppeld en welke aan de lamp)
[afbeelding]

Met de dimmer moet het dit worden:
[afbeelding]

Dit moet het worden met hotel schakeling met 2 schakelaars:
[afbeelding]
Bedankt! Aansluiten is nu gelukt. Echter maakt mijn phoenix plafoniere ook met schakelaar nog steeds geluid in de vorm van een hele hoge frequentie ruis. Als ik de lamp dim met de app veranderd het geluid ook ietsje, hoe hoger de licht intensiteit hoe opvallender het geluid.

Het is heel zacht en heel hoge frequentie maar omdat ik alleen woon is het regelmatig gewoon echt héél stil in huis en dan valt het echt op. Iemand anders ervaring met deze ruis? Is het wen HUE ding of moet ik de lamp toch omwisselen voor een beter exemplaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ben benieuwd wat het komende jaar gaat brengen qua integratie met de entertainment update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:08
Als ik het goed heb gezien zijn daar nu nog geen bruikbare apps voor, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Janpietertje89 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:52:
[...]

Bedankt! Aansluiten is nu gelukt. Echter maakt mijn phoenix plafoniere ook met schakelaar nog steeds geluid in de vorm van een hele hoge frequentie ruis. Als ik de lamp dim met de app veranderd het geluid ook ietsje, hoe hoger de licht intensiteit hoe opvallender het geluid.

Het is heel zacht en heel hoge frequentie maar omdat ik alleen woon is het regelmatig gewoon echt héél stil in huis en dan valt het echt op. Iemand anders ervaring met deze ruis? Is het wen HUE ding of moet ik de lamp toch omwisselen voor een beter exemplaar?
Dat doen ze hier ook als ze op 100% branden, hele hoge toon. Daar staan ze echter vrijwel nooit op, dus weinig last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Janpietertje89 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 17:52:
[...]

Ik ben vrij gevoelig voor dat soort geluid/ruis en ik heb er enkel last van gehad toen een Hue-lamp op een dimmer zat aangesloten. Ook toen de dimmer op 100% stond. Lijkt erop dat Hue-lampen dan naar geluid gaan maken :{

Je zou kunnen testen wat er zonder dimmer gebeurt?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
In de toekomstige v3 app wordt het ook mogelijk om in te stellen dat de lampen teruggaan naar de laatste state als de stroom eraf gaat. Dit werdt verteld in de q&a video op facebook gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vdpoorten schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:53:
In de toekomstige v3 app wordt het ook mogelijk om in te stellen dat de lampen teruggaan naar de laatste state als de stroom eraf gaat. Dit werdt verteld in de q&a video op facebook gisteren.
Dat zal mooi zijn! Soms heb je toch van die gezinsleden die aan de knoppen zitten.... ;)
En ze kunnen natuurlijk achterblijven bij Ikea Tradfri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:05
Dat zou goed nieuws zijn!
Dan wordt het uitbreiden met Philips Hue nog makkelijker, omdat ze dan gewoon met de schakelaar bediend kunnen worden en dat ze wel te dimmen zijn met de app.

[ Voor 76% gewijzigd door Jos-P op 12-01-2018 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:02

paQ

Lijkt me dat dat toch eerst zal moeten syncen dan?
zo van: de stroom gaat eraf, de hue bridge onthoudt welke instelling, zodra hij weer 'online' komt, "oe daar is ie". whop deze settings.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Daar is, neem ik aan, ook een update van de lampen en bridge voor nodig, waarschijnlijk komt dit mee met de update naar ZigBee 3.0 die ook nog voor dit jaar is aangekondigd ;)

ZigBee 3.0 is opvolger van ZLL specificatie en een van de nieuwe opties/requirments van deze specificatie is, dat een lamp configureerbaar moet zijn voor het opstart gedrag, middels ZigBee commando's !

Dus lijkt mij goed nieuws, vraag is of dit alleen voor nieuwe lampen gaat gelden of ook voor bestaande (had gelezen dat alleen nieuwe lamp releases naar ZigBee 3.0 gaan, bron; https://developers.meethue.com/zigbee3 )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:21
Erik1971 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 12:01:
[...]
vraag is of dit alleen voor nieuwe lampen gaat gelden of ook voor bestaande (had gelezen dat alleen nieuwe lamp releases naar ZigBee 3.0 gaan, bron; https://developers.meethue.com/zigbee3 )
Zoals ik het lees zullen alleen nieuwe produkten (die in 2018 op de markt komen) geschikt worden voor ZigBee 3.0:

Will Philips Hue upgrade the existing products to be certified with Zigbee 3.0?
No, Philips Hue does not plan to software update our existing Philips Hue lights to be certifiable with Zigbee 3.0.

When will Philips Hue start certifying its products with Zigbee 3.0 instead of Zigbee Light Link?
Philips Hue is committed to certify new products launched in 2018 using Zigbee 3.0 instead of Zigbee Light Link. Since Zigbee 3.0 is backwards compatible to Zigbee Light Link this change will not have an impact on the performance of the products.

[ Voor 22% gewijzigd door remmuz op 12-01-2018 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:05
Oh, dat is wel jammer dat er geen software update komt voor de bestaande lampen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Gewoon even €3k neerleggen voor nieuwe verlichting zodat je Zigbee 3.0 compatible kan zijn. Kleine moeite toch? :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:52

Nitai

Live the life you love.

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:15:
[...]

Ik ben vrij gevoelig voor dat soort geluid/ruis en ik heb er enkel last van gehad toen een Hue-lamp op een dimmer zat aangesloten. Ook toen de dimmer op 100% stond. Lijkt erop dat Hue-lampen dan naar geluid gaan maken :{

Ik heb dat ook met een stalamp die dimbaar is inderdaad. Als ik het voluit draai dan hoor ik niets meer.
Maar heb jij het over een plafondlamp oid? Vaak zijn de dimknoppen in de wand nog af te stellen (en staan ze niet voluit).

[ Voor 10% gewijzigd door Nitai op 12-01-2018 14:01 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Je moet gewoon geen Hue op een dimmer aansluiten. Jij snapt misschien dat je er dan niet meer aan moet zitten, maar de rest van de mensen die in je huis komt gaat zich daar niet aan houden.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Ethirty schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 15:55:
Je moet gewoon geen Hue op een dimmer aansluiten. Jij snapt misschien dat je er dan niet meer aan moet zitten, maar de rest van de mensen die in je huis komt gaat zich daar niet aan houden.
Kun je de dimmer er niet tussen uit halen?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:15:
[...]

Dimmer heb ik er al tussenuit gehaald, blijf een hele hoge ruis horen. Kan me voorstellen dat het veel mensen niet opvalt maar ik vind het stiekem toch een beetje storend. Zijn er hier meer mensen met een Phoenix plafoniere die het geluid ook/niet hebben? Dan kan ik beter inschatten of omruilen zin heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door Janpietertje89 op 12-01-2018 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Nitai schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Ik heb dat ook met een stalamp die dimbaar is inderdaad. Als ik het voluit draai dan hoor ik niets meer.
Maar heb jij het over een plafondlamp oid? Vaak zijn de dimknoppen in de wand nog af te stellen (en staan ze niet voluit).
Een gewone White E27. Als ik hem fel instel dan gaat hij hoog zoemen als hij warm wordt (temperatuur speelt ook mee gok ik). Dimmer stond altijd op max. Nu situatie omgebouwd zonder dimmer en nu is hij gewoon lange tijd fel zonder problemen.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zou mooi zijn als dat eindelijk beschikbaar komt, en op de huidige serie lampen.

Al de Xiaomi / Yeelight lampen doen dit al en erg prettige ervaring, in vergelijk met die volle bak licht die je bij HUE krijgt.

Als ze nou ook nog eens fatsoenlijke smart schakelaars releasen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik wil graag een Motion Sensor in de gang hangen. Zodanig dat ik als de trap naar beneden kom (recht voor de sensor) en ik de tussendeur of buitendeur (links en rechts) open meteen het licht aangaat. Heeft deze echt 180° zicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:12:
Ik wil graag een Motion Sensor in de gang hangen. Zodanig dat ik als de trap naar beneden kom (recht voor de sensor) en ik de tussendeur of buitendeur (links en rechts) open meteen het licht aangaat. Heeft deze echt 180° zicht?
De kijkhoek van de Hue Motion sensor is 100 graden.
https://www.iculture.nl/r...n-sensor-bewegingssensor/

Als ik me niet vergis heb jij toch een Elgato Eve motion sensor, deze heeft een betere kijkhoek (120 graden).

Ik zit wel een beetje met hetzelfde probleem: de sensor moet reageren als ik de trap af kom naar de gang, maar ook als ik de gang binnen kom vanaf de woonkamer. Ik moet eens een keertje mee gaan spelen. Wat de beste plek. Eventjes met dubbelzijdig plakband aan de gang. Ik heb geen zin om twee sensoren in de gang te plaatsen. In principe hetzelfde probleem op de overloop: als ik naar boven ga, maar ook vanuit de slaapkamer naar de overloop.

[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 12-01-2018 19:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laagheim
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:13
Jos-P schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 10:00:
Dat zou goed nieuws zijn!
Dan wordt het uitbreiden met Philips Hue nog makkelijker, omdat ze dan gewoon met de schakelaar bediend kunnen worden en dat ze wel te dimmen zijn met de app.
Ik denk dat wij de laatste generatie zijn die nog schakelaars zullen gebruiken. Net als kinderen van nu niet meer weten wat een telefooncel is zullen kinderen die in 2018 geboren worden alleen maar lampen kennen die automatich aangaan als ze thuis komen of een kamer binnenlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 19:27:
[...]

De kijkhoek van de Hue Motion sensor is 100 graden.
https://www.iculture.nl/r...n-sensor-bewegingssensor/

Als ik me niet vergis heb jij toch een Elgato Eve motion sensor, deze heeft een betere kijkhoek (120 graden).

Ik zit wel een beetje met hetzelfde probleem: de sensor moet reageren als ik de trap af kom naar de gang, maar ook als ik de gang binnen kom vanaf de woonkamer. Ik moet eens een keertje mee gaan spelen. Wat de beste plek. Eventjes met dubbelzijdig plakband aan de gang. Ik heb geen zin om twee sensoren in de gang te plaatsen. In principe hetzelfde probleem op de overloop: als ik naar boven ga, maar ook vanuit de slaapkamer naar de overloop.
Dan zal ik hem richting trap en tussendeur moeten richten. Heb sowieso geofencing aanstaan. Als ik na zonsondergang thuiskom gaat het licht in de gang ook aan.

Ik zit dus volgens mij met dezelfde indeling in huis als jij. Boven ook nog iets verzinnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Serena op 12-01-2018 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Goedenavond, ik heb een philips Hue bridge met een ikea lamp+bewegingssensor in de gang. Lamp is verbonden met de bridge. Nu lees ik dat ik geen scenes kan gebruiken, maar kan ik wel een lamp dimmen in combinatie met de sensor?
Als ik nu namelijk de lamp dim via de hue app, blijft de lamp aan (sensor werkt dus niet). Als ik de sensor link, zegt de app dat de lamp onbereikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-10 16:43
Hi, ik heb al eens eerder een soortgelijke vraag gesteld, maar heb nu de beschikbare afmetingen om een betere keus te maken.

Ik wil graag 5 plafondspots vervangen (halogeen, trafo.....) door Philips Hue spots die kantelbaar zijn en liefst ook met een witte rand. Ik heb al begrepen dat de GU10 spots icm Color een stukje langer zijn, dus die vallen af helaas. Het zouden dan dus de Hue White Ambiance moeten worden, maar wat zijn de alternatieven voor (wat ik tot nog toe heb gevonden): https://www.goedkopermetl...0-perfect-fit-in-wit.html ? Is dit niet een simpel inbouwarmatuur (zoals hier: https://www.arento.nl/ver...pots-230v-kantelbaar.html) met daarin een Philips Hue lamp ?

Overigens sta ik open voor de Ikea lampen, als die een goed alternatief zijn, of de INNR? (prijs....) :-)

De afmetingen die ik heb:

Tussen (betonnen) plafond en bovenkant gipsplaat : 70mm
Tussen (betonnen) plafond en onderkant gipsplaat : 83/84 mm
Diameter gaten: 62mm (maar kunnen uiteraard groter worden gemaakt)

Iemand die al zoiets heeft of me kan helpen met een URL / leverancier ?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over twee weken 13 nieuwe Hue lampen kopen waarvan er 9 color zullen zijn. Is er door Philips ook nieuwe binnenlampen aangekondigd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:51:
Het zouden dan dus de Hue White Ambiance moeten worden, maar wat zijn de alternatieven voor (wat ik tot nog toe heb gevonden): https://www.goedkopermetl...0-perfect-fit-in-wit.html ? Is dit niet een simpel inbouwarmatuur (zoals hier: https://www.arento.nl/ver...pots-230v-kantelbaar.html) met daarin een Philips Hue lamp ?
... Ja, het staat duidelijk in de omschrijving (en de vele plaatjes) dat het een armatuur is met een losse HUE lamp.
Overigens sta ik open voor de Ikea lampen, als die een goed alternatief zijn, of de INNR? (prijs....) :-)
Volgens de kopers van de ikea lampen is het prima, maar dat had je zowel in dit topic als in het Ikea led topic kunnen lezen. IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 12:51:
Hi, ik heb al eens eerder een soortgelijke vraag gesteld, maar heb nu de beschikbare afmetingen om een betere keus te maken.

Ik wil graag 5 plafondspots vervangen (halogeen, trafo.....) door Philips Hue spots die kantelbaar zijn en liefst ook met een witte rand. Ik heb al begrepen dat de GU10 spots icm Color een stukje langer zijn, dus die vallen af helaas. Het zouden dan dus de Hue White Ambiance moeten worden, maar wat zijn de alternatieven voor (wat ik tot nog toe heb gevonden): https://www.goedkopermetl...0-perfect-fit-in-wit.html ? Is dit niet een simpel inbouwarmatuur (zoals hier: https://www.arento.nl/ver...pots-230v-kantelbaar.html) met daarin een Philips Hue lamp ?

De afmetingen die ik heb:

Tussen (betonnen) plafond en bovenkant gipsplaat : 70mm
Tussen (betonnen) plafond en onderkant gipsplaat : 83/84 mm
Diameter gaten: 62mm (maar kunnen uiteraard groter worden gemaakt)

Iemand die al zoiets heeft of me kan helpen met een URL / leverancier ?
De GU10 Ambiance hebben dezelfde afmetingen als alle andere GU10 spots, dus (vrijwel) elk armatuur zal passen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Fietsbel schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:02:
[...]

... Ja, het staat duidelijk in de omschrijving (en de vele plaatjes) dat het een armatuur is met een losse HUE lamp.
Dankjewel voor je bevestiging.
[...]

Volgens de kopers van de ikea lampen is het prima, maar dat had je zowel in dit topic als in het Ikea led topic kunnen lezen. IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie
Dan heb je mijn vraag niet goed begrepen. Ik weet dat de Ikea lampen prima samenwerken met de Hue Bridge, ik ben meer op zoek naar het verschil in afmetingen en of er iemand is die een soortgelijke oplossing heeft bedacht (en in gebruik).

De Hue lampen zijn ideaal, alleen relatief duur. De Ikea lampen zijn voordeliger, werken prima samen met de Hue Bridge, maar schijnen ook een wat killer wit licht te geven dan de Hue lampen. De INNR lampen werken weer via het Zigbee protocol, maar ook samen met de Hue Bridge, maar of dat dan een goed alternatief is dat betwijfel ik dan weer. Uiteindelijk zullen de afmetingen een grote rol spelen in mijn keuze, buiten dat er een warmwitte kleur realiseerbaar moet zijn en ze afzonderlijk van elkaar moeten kunnen worden bediend / gedimd.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@M.v.Veelen Ik heb 't hier al vaker gezegd: In een Philips Miliskin armatuur past de Philips HUE White Ambiance GU10 lamp PER-FECT (Hell: Philips levert dat armatuur zelfs uit in een "setje" met een dimmer én HUE White Ambiance GU10 lamp).

Je kúnt in dat armatuur ook een Philips HUE White & Color GU10 lampje kwijt en dan is 't lampje ook nog kantelbaar maar helaas niet meer over het volledige bereik doordat de lamp ook iets "dikker" is (lengte is géén issue met dat armatuur). Dat kantelbereik kún je vervolgens met een béétje dremel-skill's zélf vergroten / op lossen als je dat zou willen.

Het Miliskin inbouw armatuur is er overigens met diverse kleuren randen, waaronder óók wit.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 13-01-2018 17:58 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
wimmel_1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:53:
@M.v.Veelen Ik heb 't hier al vaker gezegd: In een Philips Miliskin armatuur past de Philips HUE White Ambiance GU10 lamp PER-FECT (Hell: Philips levert dat armatuur zelfs uit in een "setje" met een dimmer én HUE White Ambiance GU10 lamp).

Je kúnt in dat armatuur ook een Philips HUE White & Color GU10 lampje kwijt en dan is 't lampje ook nog kantelbaar maar helaas niet meer over het volledige bereik doordat de lamp ook iets "dikker" is (lengte is géén issue met dat armatuur). Dat kantelbereik kún je vervolgens met een béétje dremel-skill's zélf vergroten / op lossen als je dat zou willen.

Het Miliskin inbouw armatuur is er overigens met diverse kleuren randen, waaronder óók wit.
Thanks,

maar vergis ik me of kom ik met de specificaties van dat armatuur niet weg in mijn situatie? Ze vermelden de specs wat anders dan anders, maar zo te zien heb ik te weinig ruimte met de 70mm tussen de bovenkant gipsplaat (van het verlaagde plafond) en het betonnen plafond dat erboven zit. Toch?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 18:47:
[...]

Thanks,

maar vergis ik me of kom ik met de specificaties van dat armatuur niet weg in mijn situatie? Ze vermelden de specs wat anders dan anders, maar zo te zien heb ik te weinig ruimte met de 70mm tussen de bovenkant gipsplaat (van het verlaagde plafond) en het betonnen plafond dat erboven zit. Toch?
Mea Culpa: Ik had even over de, bij jou beschikbare, inbouwdiepte heen gelezen/gekeken. Je hebt met die dingen minimaal 100mm. aan inbouwdiepte nodig (geteld vanaf de buitenkant "Koof / Verlaagd Plafond" tot áán het daadwerkelijke plafond) als je er een GU10 HUE White & Color in zet!!

Mèt een White Ambiance is 't wel iets minder, precies 't verschil qua lengte tussen de White Ambiance én de White & Color GU10's.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-01-2018 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
:-)

Die afmetingen zou ik dan toch nog graag willen weten. Ik zou dan voor de White Ambiance gaan, en als deze sowieso altijd al gekanteld zijn, dan hoop ik dat iemand kan bevestigen dat het dan misschien toch net past.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

M.v.Veelen schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 19:21:
:-)

Die afmetingen zou ik dan toch nog graag willen weten. Ik zou dan voor de White Ambiance gaan, en als deze sowieso altijd al gekanteld zijn, dan hoop ik dat iemand kan bevestigen dat het dan misschien toch net past.
Ik heb toevallig één zo'n combi in m'n meterkast hangen (alle andere zijn voorzien van een "White & Color" GU10 bij me).... Zal 't ding eens even gaan de-monteren én fotograferen (lees: er een plaatje van maken met m'n telefoon) waarbij ik er een rolmaat langs houd ...

Be Right Back....

Foto/kiekje maken is niet écht duidelijk maar: Vanaf de onderkant plafondplaat / bevestiging van het armatuur tot aan je daadwerkelijke plafond is MINIMAAL 85mm. met een GU10 HUE White Ambiance ..... En dan kan 't ding vervolgens niet kantelen vanwege de beperking aan de bovenkant. Van die 85mm moet je dus de dikte van de plafondplaat áf trekken om te zien wat je daadwerkelijk nodig hebt aan vrije ruimte in de "koof" in jouw geval.

[ Voor 24% gewijzigd door Will_M op 13-01-2018 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:46
baca schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 22:49:
Goedenavond, ik heb een philips Hue bridge met een ikea lamp+bewegingssensor in de gang. Lamp is verbonden met de bridge. Nu lees ik dat ik geen scenes kan gebruiken, maar kan ik wel een lamp dimmen in combinatie met de sensor?
Als ik nu namelijk de lamp dim via de hue app, blijft de lamp aan (sensor werkt dus niet). Als ik de sensor link, zegt de app dat de lamp onbereikbaar is...
Je moet eerst de sensor aan de heu bridge touchlinken, dan de lamp een de bridge koppelen en vervolgens de sensor touchlinken met de lamp.

Doorloop onderstaande stappen om de sensor aan de bridge te touchlinken
1 reset de sensor door 4 keer op de linkknop te drukken.
2 houdt de linkknop op de sensor 10 seconden ingedrukt, het rode ledje gaat branden
3 activeer in heu essentials of een vergelijkbare app de touchlink optie van de heu bridge en zoek naar lampen. Als het ledje uitgaat is de sensor gekoppeld aan de bridge. De sensor moet de bridge bijna aanrakingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
wimmel_1 schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 20:10:
[...]

Ik heb toevallig één zo'n combi in m'n meterkast hangen (alle andere zijn voorzien van een "White & Color" GU10 bij me).... Zal 't ding eens even gaan de-monteren én fotograferen (lees: er een plaatje van maken met m'n telefoon) waarbij ik er een rolmaat langs houd ...

Be Right Back....

Foto/kiekje maken is niet écht duidelijk maar: Vanaf de onderkant plafondplaat / bevestiging van het armatuur tot aan je daadwerkelijke plafond is MINIMAAL 85mm. met een GU10 HUE White Ambiance ..... En dan kan 't ding vervolgens niet kantelen vanwege de beperking aan de bovenkant. Van die 85mm moet je dus de dikte van de plafondplaat áf trekken om te zien wat je daadwerkelijk nodig hebt aan vrije ruimte in de "koof" in jouw geval.
Daarmee zeg je dus eigenlijk dat het niet past, toch? Het kan er misschien nét in, maar de spots kunnen dan niet gekanteld worden. Wat mij verbaast, want je zou denken dat als je de GU10 lamp kantelt, dat de bovenkant zich dan van het betonnen plafond áf beweegt. De spots zullen vrijwel allemaal continu gekanteld zijn.

Hmmmm

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

De grootste hmmm is dat je denk ik dan met heel veel armaturen een probleem gaat krijgen, niet eens vanwege Hue.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Hoe bedoel je? Ik heb nergens problemen, ik heb alleen een uitdaging voor 5 plafondspots. Dat is de enige plek waar ik graag iets anders wil plaatsen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Dat zeg ik: het lijkt er op dat de afstand tot het plafond issues gaat opleveren met veel armaturen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Oh zo.....ja, daarom ben ik dus op zoek naar een armatuur die deze problemen niet geeft :) En er zal er heus wel eentje zijn. De vraag is dan alleen of er gezocht moet worden naar een kortere GU10 lamp. Ik moet maar eens heel goed gaan meten en dan de Hue's, Trådfri's en Innr's tegen elkaar af moet zetten.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Kijk hier eens: https://www.ledinbouwspotsleds.nl/led-inbouwspots

Hier hebben ze ook spots met lagere inbouwdiepte, ook voor GU10.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 07:50
Ik hoop dat het mag wat ik doe, ik heb een paar vragen :).

Zoals sommige weten word op dit moment onze nieuwbouwwoning gebouwd door een aannemer.
Ik wil zoveel mogelijk met Hue verlichting gaan doen (of met een goedkoper, goed alternatief).

Heb ik eigenlijk wel wand schakelaren nodig als ik 'slimme verlichting' toepas?

En hoe is het bereik van de Hue bridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:26

Osxy

Holy crap on a cracker

the-edge schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:40:
Ik hoop dat het mag wat ik doe, ik heb een paar vragen :).

Zoals sommige weten word op dit moment onze nieuwbouwwoning gebouwd door een aannemer.
Ik wil zoveel mogelijk met Hue verlichting gaan doen (of met een goedkoper, goed alternatief).

Heb ik eigenlijk wel wand schakelaren nodig als ik 'slimme verlichting' toepas?

En hoe is het bereik van de Hue hub?
De Hub heeft geen fantastisch bereik maar dit hoeft ook niet, Zigbee is een mesh-netwerk. Dus zolang je verschillende devices/nodes niet te ver uit elkaar staan functioneert het prima.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

Met nieuwbouw heb je een hoop flexibiliteit, maar je moet ook rekening houden met een toekomstige koper. Ik zou minimaal de inbouwdozen laten plaatsen volgens de "ouderwetse" manier. Hoe je ze afwerkt is dan aan jou.

Over de bridge hoef je je weinig zorgen te maken: Hue werkt met een mesh systeem. Zolang er alle lampen binnen het bereik van elkaar hangen werkt alles gewoon. Die afstanden zijn best ruim.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Ethirty schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:44:
Met nieuwbouw heb je een hoop flexibiliteit, maar je moet ook rekening houden met een toekomstige koper. Ik zou minimaal de inbouwdozen laten plaatsen volgens de "ouderwetse" manier. Hoe je ze afwerkt is dan aan jou.

Over de bridge hoef je je weinig zorgen te maken: Hue werkt met een mesh systeem. Zolang er alle lampen binnen het bereik van elkaar hangen werkt alles gewoon. Die afstanden zijn best ruim.
Ah ok, ik wist niet dat het een mesh netwerk is, ideaal! :).

Maar je hebt ook een schakelaar nodig om bijv. een reset uit te voeren of niet?
Daarnaast willen we de schakelaren niet voor 100% weg hebben, maar wellicht meer lampen onder 1 schakelaar laten vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Wij laten schakelaars op de standaard plekken plaatsen en gaan deze waarschijnlijk voor groot deel met blind platen afdekken tenzij we een Hue compatible inbouwschakelaar kunnen vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

the-edge schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:51:
[...]

Ah ok, ik wist niet dat het een mesh netwerk is, ideaal! :).

Maar je hebt ook een schakelaar nodig om bijv. een reset uit te voeren of niet?
Daarnaast willen we de schakelaren niet voor 100% weg hebben, maar wellicht meer lampen onder 1 schakelaar laten vallen.
Dat, of als je aan elektra moet (laten) werken is het ook wel fijn dat je gewoon een schakelaar kan omzetten ipv groepen uit te moeten zetten. Maar hou er vooral rekening mee dat anderen een schakelaar zullen gebruiken, ook al is dat niet nodig, en dan zijn je lampen ongewenst onbereikbaar.

Hierin kan je allerlei scenarios bedenken, welke voor jou het beste werkt moet je zelf bepalen. Maar dat gaat denk ik verder dan puur Hue.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Osxy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 15:56:
Wij laten schakelaars op de standaard plekken plaatsen en gaan deze waarschijnlijk voor groot deel met blind platen afdekken tenzij we een Hue compatible inbouwschakelaar kunnen vinden.
Dat is het allerbeste lijkt me, zeker als je het huis gaat verkopen, je kunt en schakelaar eigenlijk niet weglaten.

Jung heeft een Zigbee schakelaar, kijk maar eens op hun website!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

the-edge schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:03:
[...]

Dat is het allerbeste lijkt me, zeker als je het huis gaat verkopen, je kunt en schakelaar eigenlijk niet weglaten.

Jung heeft een Zigbee schakelaar, kijk maar eens op hun website!
Klopt maar niet alle Zigbee devices zijn Hue compatible ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• baca
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10-2024
Bedankt, het is gelukt!
J. de Sloper schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Je moet eerst de sensor aan de heu bridge touchlinken, dan de lamp een de bridge koppelen en vervolgens de sensor touchlinken met de lamp.

Doorloop onderstaande stappen om de sensor aan de bridge te touchlinken
1 reset de sensor door 4 keer op de linkknop te drukken.
2 houdt de linkknop op de sensor 10 seconden ingedrukt, het rode ledje gaat branden
3 activeer in heu essentials of een vergelijkbare app de touchlink optie van de heu bridge en zoek naar lampen. Als het ledje uitgaat is de sensor gekoppeld aan de bridge. De sensor moet de bridge bijna aanrakingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Osxy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:04:
[...]

Klopt maar niet alle Zigbee devices zijn Hue compatible ;)
Jung heeft ZLL wandschakelaars, die volgens hen zelf Hue compatibel zijn; https://www.jung.de/nl/online-catalogus/283370059/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Net even een beetje gerekend, als ik alle lichtpunten in het nieuwe huis van Hue lampen voorzie dan ben ik zo'n €2500 kwijt. Excl. armaturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

the-edge schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:18:
Net even een beetje gerekend, als ik alle lichtpunten in het nieuwe huis van Hue lampen voorzie dan ben ik zo'n €2500 kwijt. Excl. armaturen :(
Heb je 50 lampen? o.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Alleen al zo'n 40 spots.
Toch maar eens de IKEA variant bekijken (mix maken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Je hoeft niet overal kleur lampen in te doen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

the-edge schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:18:
Hou je er rekening mee dat Zigbee 250kbit/s is, en dat het aansturen van grote aantallen lampen dus traag gaat? Philips zegt dat 50 toch wel het maximum is. Wil je meer, dan moet je ze over twee bridges verdelen en je huis in tweeën delen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-edge
Osxy schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:32:
Je hoeft niet overal kleur lampen in te doen natuurlijk.
Nee, heb ook niet berekend op kleur. Maar op white ambiance ;).
burne schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:41:
[...]

Hou je er rekening mee dat Zigbee 250kbit/s is, en dat het aansturen van grote aantallen lampen dus traag gaat? Philips zegt dat 50 toch wel het maximum is. Wil je meer, dan moet je ze over twee bridges verdelen en je huis in tweeën delen.
Ah, die 250kbit/s wist ik niet. Max. 50 wel, maar in de startpost van dit topic staat weer dat dit verwaarlozen is en dat er zo'n 200 apparaten op een bridge kunnen. Daarnaast zal ik nooit tegelijkertijd alles gaan schakelen, dus die 250kbit/s zie ik voorlopig nog niet als issue.

Daarnaast kan ik nog altijd 2 bridges kopen en begane grond en verdiepingen (1e en zolder) op 1 bridge zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Nu online

Ethirty

Who...me?

the-edge schreef op zondag 14 januari 2018 @ 21:25:
[...]

Alleen al zo'n 40 spots.
Toch maar eens de IKEA variant bekijken (mix maken).
Als je dat eerder had gemeld, had ik je ook wel kunnen zeggen dat Hue een dure hobby voor je zou worden. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
Ik heb een motion sensor in gebruik met een rule van Hue Labs. Kan ik deze sensor daarnaast dan ook nog gebruiken om een hele andere schakeling te maken op basis van de lichtsensor die er ook in zit? De Hue app laat je maar 1 configuratie maken, voor zover ik zie. Als ik in de All4Hue app kijk in de Rule Wizard kom ik ook de optie niet tegen om bij een bepaalde hoeveelheid licht een scène te starten.
Pagina: 1 ... 91 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue