[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 90 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.934 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:08
Bij mij staan er 2 achter de tv. Zodra de tv aan muur komt te hangen, verschuiven ze gewoon naar een kast of hoek in de kamer om daar de muur te verlichten.

De Go's kun je ook op tafel zetten (ingebouwde accu) als (sfeer)verlichting of als kaars look a like.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:23

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Naar aanleiding van een paar posts hierboven toch maar eens bij de IKEA wezen loeren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cIWubb6FmlCmBAtgffIalzR1/full.jpg

Voor bijna 51 euro (29,95 voor de lamp en 3 x 6,99 voor de GU10) heb ik nu een prachtige uitbreiding op m'n Hue set. :9

Werkte nagenoeg bijna vanzelfsprekend out of the box, ware het niet dat ik een paar keer de lampen probeerde te zoeken toen ze uit stonden. Dat werkt natuurlijk niet. 8)7

Ben bang dat er nog een paar bezoekjes aan de IKEA zullen volgen.

[ Voor 10% gewijzigd door Beekforel op 07-01-2018 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 22:57
Beekforel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:39:
Naar aanleiding van een paar posts hierboven toch maar eens bij de IKEA wezen loeren.

[afbeelding]

Voor bijna 51 euro (29,95 voor de lamp en 3 x 6,99 voor de GU10) heb ik nu een prachtige uitbreiding op m'n Hue set. :9

Werkte nagenoeg bijna vanzelfsprekend out of the box, ware het niet dat ik een paar keer de lampen probeerde te zoeken toen ze uit stonden. Dat werkt natuurlijk niet. 8)7

Nice! Welke lamp is dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:43:
[...]

Nice! Welke lamp is dit?
Nymane. Heb mijn post ook even geupdate met wat links.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Beekforel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:45:
[...]

Nymane. Heb mijn post ook even geupdate met wat links.
Thanks! Smaken verschillen natuurlijk, maar in het ikea assortiment vind ik dit wel één van de mooiere spots.
Zo ook een stuk goedkoper dan de kant-en-klaar hue spots series, waar je voor 3 spots zo 160(?) euro kwijt bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:10

Ethirty

Who...me?

meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Thanks! Smaken verschillen natuurlijk, maar in het ikea assortiment vind ik dit wel één van de mooiere spots.
Zo ook een stuk goedkoper dan de kant-en-klaar hue spots series, waar je voor 3 spots zo 160(?) euro kwijt bent.
Dat komt grotendeels door de prijs van de Hue lampen zelf natuurlijk.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:49:
[...]

Érg mooi armatuur om te zien en kwalitatief waarschijnlijk ook net zo goed als de (vierkante 4-spots) Philips Runner varianten waarvan ik er hier een aantal in huis heb hangen!!

Nou heb jij er daar de Tradfri GU10 lampen in zitten én heb je wat ruimte in de afzonderlijke spots óver qua diepte dus vraag ik me af hoe een Philips HUE GU10 (White & Color) daar in zou passen (die zijn nét wat langer dan de normale GU10 lampen).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

wimmel_1 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:55:
[...]

Érg mooi armatuur om te zien en kwalitatief waarschijnlijk ook net zo goed als de (vierkante 4-spots) Philips Runner varianten waarvan ik er hier een aantal in huis heb hangen!!

Nou heb jij er daar de Tradfri GU10 lampen in zitten én heb je wat ruimte in de afzonderlijke spots óver qua diepte dus vraag ik me af hoe een Philips HUE GU10 (White & Color) daar in zou passen (die zijn nét wat langer dan de normale GU10 lampen).
Het zit er erg strak in, ik vermoed dat de Hue GU10 er niet in zou passen. Maar misschien met een kleine aanpassing wel, ik vermoed dat je wel wat ruimte kunt winnen als je de ring die je erop draait aanpast. Ik heb geen Hue GU10 liggen om het te testen helaas.

Kwalitatief inderdaad vergelijkbaar met de Philips Runner varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

[...]

Heb die lamp een keer in mijn handen gehad, maar volgens mij heb je hetzelfde probleem als met de Runner.

Ik denk dat het modden van de kunststofring en de metalen sluitring er niet mooier op wordt.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 7 januari 2018 @ 16:52:
[...]

Heb die lamp een keer in mijn handen gehad, maar volgens mij heb je hetzelfde probleem als met de Runner.

Ik denk dat het modden van de kunststofring en de metalen sluitring er niet mooier op wordt.
Ik las daarna inderdaad ook dat dat Ikea armatuur de GU10 lampjes middels een losse ring op d'r plek houdt (zelfde manier als dat de Philips Miliskin armaturen doen). Op zich wel een "makkelijkere" oplossing omdat de fitting dan gewoon mee uit 't armatuur kan komen en niet zoals bij de Runners vást in de voet/spot zit (en daar kom je pas goed achter als je de GU10 lampjes wil loshalen / herplaatsen om de serienummers van de gemonteerde GU10 lampen te achterhalen terwijl 't armatuur aan 't plafond hangt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie her en der dat er deze week op de CES wat meer bekend gaat worden over de zg. Entertainment update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xPhantom
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
"We are taking gaming to the next level #CES2018"

Afbeeldingslocatie: https://i.redditmedia.com/UeJKD2sAb4cEQLtrRX4vucCGyhaLUiaetH_mcBtIep8.jpg?w=432&s=f8a51ca957773f4519ceb44c690077b1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Civic09 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 23:59:
Gisteren en vandaag bij Ikea een aantal Tradfri lampen gehaald en gekoppeld aan de Hue bridge. Moest ze een paar keer resetten maar uiteindelijk alle 4 stuks (2x E27 980lm en 2x E27 1000lm) kunnen koppelen aan Hue.

Waar ik nog niet helemaal uit ben is hoe ik de lampen boven de eettafel moet instellen. Kan wel aangeven dat ze na zonsondergang moeten inschakelen maar 's zomers werkt dat niet. Dan is het om een uur of 6 (etenstijd) nog licht en hoeven ze niet aan en om een uur of 9 is het eten al lang op en mogen ze ook uitblijven.

Tussen 18:00 en 20:00 moeten de lampen ingeschakeld worden als het te donker is om zonder licht te eten. Kan ook als het zomertijd is de routine aanpassen maar zou leuk zijn als het helemaal automatisch gaat. Is de bewegingssensor dan een optie? Kan die ook alleen als lichtsensor worden gebruikt?
Dit kan je gewoon met regels in de bridge instellen met b.v. de app ALL4HUE en je heb daar geen bewegingssensor of de lichtsensor voor nodig:

1. Je maakt een variabele aan IsHetDonker met waarde 0
2. Maak een regel met conditie: Daylight = At sunset, en actie: Set value 1 in sensor (variabele) IsHetDonker
3. Dan een regel met twee condities: *IsHetDonker=1, *TimeInterval 18:00 - 20:00. Als actie zet je de lampen aan.
4. Vervolgens maak je nog een regel om je lampen weer uit te doen op door jou gewenste tijd.
5. Vergeet niet om een laatste regel te maken met conditie: Daylight = At sunrise, en actie: Set value 0 in sensor IsHetDonker.

Je kan dit natuurlijk aanpassen door tijden te finetunen en extra variabelen te gebruiken om b.v aan te geven als er niemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 23:37
Dank je! Maar ziet er nog niet heel eenvoudig uit. Je geeft aan dat het zonder sensor kan, maar wat bedoel je dan met de regel "set value 1 in sensor"? Is All4Hue naast de gewone Hue App te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Gisteren uren bezig geweest om een vroege 2e generatie LivingColors (met de ovale afstandbediening) te koppelen aan mijn hue bridge, helaas niet gelukt. Het dichtst bij kwam ik nog toen ik de lamp naast de bridge plaatste en via de API van Hue developers een command gaf om touchlink aan te zetten.

Toen begon de LivingColor te knipperen alsof er een link gemaakt werd, maar de lamp is nog steeds nergens terug te vinden in de app(s).

Uiteindelijk toch maar de makkelijke weg gekozen en een Hue Go gekocht. Hier voor gekozen omdat ik mij best kan voorstellen dat ik hem soms van het stroom af haal en ik het design en de grootte wel mooi vind tegenover de Iris lampen.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Wij hebben in zo'n beetje elke kamer cheape robot spotjes hangen. Van de Kwantum. :P
https://www.kwantum.nl/ve...ot-robotic-nikkel-0213051
Er zijn verschillende varianten van, enkel, 2 spots, 3 en 4 spots. Op zich niet zo spannend, maar ze hebben 1 super feature: het achter gedeelte waar de gu10 'bayonet' in steekt, loopt over de 2 pinnetjes/rails. Dit houdt in dat het armatuur aan te passen is aan de lampgrootte. In geval van gu10 specifiek: lamplengte. Nog geen gu10 spot gezien die niet past. De instapmodellen van de ikea passen iig ook. Hangen nu in de gang hier, gekoppeld aan de Ikea motion sensor. Leuke budget setup zo. Heb het niet aangedurfd om de Ikea motion sensor daarvoor te gebruiken grzien de verhalen daar over maar dat zou het helemaal budget maken.

Moet zeggen dat die Ikea armatuurtjes ook netjes zijn! En nog ok geprijsd ook.

1 kleine tip bij de ikea glazen bollen trouwens: doe iets van gaas onderin de openingen. Bij mij vloog er afgelopen zomer 1 vlieg consequent in. Kat erbij. Long story short: kostte mij 1 glazen ikea bol, en 1 hue lamp. Tenminste, het glas van de hue lamp is gesneuveld samen met de bol. Geen idee of ie zo nog 'bruikbaar' is in een afgesloten lamp op zo, maar zonde is het wel haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Civic09 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 19:48:
Dank je! Maar ziet er nog niet heel eenvoudig uit. Je geeft aan dat het zonder sensor kan, maar wat bedoel je dan met de regel "set value 1 in sensor"? Is All4Hue naast de gewone Hue App te gebruiken?
All4Hue is zonder probleem naast de gewone Hue app te gebruiken.
Als je de app opent, zie je in het menu de optie 'Sensors'. Hier staan de aangesloten sensors in (dimmer/ tab/ bewegingssensor), maar je kan er ook een sensor (variabele) in aanmaken en die sensor een waarde geven.
In mijn voorbeeld maak je een Sensor aan met de naam 'IsHetDonker' en die geef je de waarde 0.
Daarna kan je bij de menu optie 'Rules' de regels aanmaken. Elke regel geef je een naam, je geeft aan wat de condities zijn (wanneer moet deze regel uitgevoerd worden) en vervolgens de acties (wat er gedaan moet worden). Één van de mogelijke acties is: 'Save value in sensor'. Hierbij kan je dan de waarde 1 in de sensor IsHetDonker zetten.

Gewoon app downloaden, bekijken en proberen! Succes.
.
xxxneoxxx schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:33:
.... Tenminste, het glas van de hue lamp is gesneuveld samen met de bol. Geen idee of ie zo nog 'bruikbaar' is in een afgesloten lamp op zo, maar zonde is het wel haha.
Bij mij is ook van één Hue lamp het glas kapot gegaan. Van een Ikea standaard Led lamp heb ik het plastic bolletje gehaald en deze op de Hue lamp gezet. Het ziet er iets anders uit, maar als standalone lamp werkt hij weer prima!

[ Voor 19% gewijzigd door wim-vdv op 07-01-2018 21:05 . Reden: Tweede reactie toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-10 23:37
Ga ik zeker proberen, leuk! Maar toch blijf ik me afvragen hoe het systeem zonder aanwezigheid van een licht/bewegingssensor kan bepalen hoe licht/donker het is bij de eettafel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:02
Civic09 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:18:
Ga ik zeker proberen, leuk! Maar toch blijf ik me afvragen hoe het systeem zonder aanwezigheid van een licht/bewegingssensor kan bepalen hoe licht/donker het is bij de eettafel...
Dat gaat dan op basis van zonsondergangstijden. Hier zijn gewoon tabellen voor beschikbaar.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 23:01
Ik heb op het toilet een lamp met E14 fitting. Zou een Candle genoeg lichtopbrengst hebben voor dat vierkante hokje?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Serena schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:58:
Ik heb op het toilet een lamp met E14 fitting. Zou een Candle genoeg lichtopbrengst hebben voor dat vierkante hokje?
Wat voor lamp heb je er nu inzitten en geeft die genoeg licht?

Ik heb zelf een INNR witte e14 die geeft genoeg licht voor een mini-hokje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25
Quadro! schreef op zondag 7 januari 2018 @ 08:41:
Zijn er meer mensen met Osram lampen op een Philips Hue bridge die deze issues herkennen en eventueel een oplossing weten?
Mijn ervaring met de Osram GU10 wit-warmwit is dat ze lichtjes piepen (op 1.5m afstand in de slaapkamer). Werken verder prima op een 1.0 bridge toendertijd. Nog niet getest op de 2.0 bridge (liggen nog ergens in één van de 70 verhuisdozen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Helox-in-a-box schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Mijn ervaring met de Osram GU10 wit-warmwit is dat ze lichtjes piepen (op 1.5m afstand in de slaapkamer). Werken verder prima op een 1.0 bridge toendertijd. Nog niet getest op de 2.0 bridge (liggen nog ergens in één van de 70 verhuisdozen).
Als elektronische componenten piepen dan is dat meestal te wijten aan "verkeerde" transitoren. Ik zou er niet vanuit gaan dat dat ineens spontaan veranderd is nadat de lampen een tijdje in een verhuisdoos hebben gezeten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op zondag 7 januari 2018 @ 21:58:
Waarom niet een tradfri e14? Deze geeft net zo veel licht als een tradfri gu10: 400 lumen. De gu10 heb je zelf om te beoordelen. Een candle geeft zelfs nog wat meer licht: 470 lumen.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 07-01-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:25:
[...]

Waarom niet een tradfri e14? Deze geeft net zo veel licht als een tradfri gu10: 400 lumen. De gu10 heb je zelf om te beoordelen. Een candle geeft zelfs nog wat meer licht: 470 lumen.
Ben bang die die niet in mijn lamp past, ding is best een knots. Bovendien niet op voorraad hier in het zuiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:31:
[...]

Ben bang die die niet in mijn lamp past, ding is best een knots. Bovendien niet op voorraad hier in het zuiden.
Ja, je zit natuurlijk ook aan afmetingen gebonden. Hopelijk komt ikea of hue ooit eens met een klein bolletje. Dat zou wel leuk zijn voor kleinere lampen. Nu gebruik ik daarvoor een Elgato Eve energy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:33:
[...]

Ja, je zit natuurlijk ook aan afmetingen gebonden. Hopelijk komt ikea of hue ooit eens met een klein bolletje. Dat zou wel leuk zijn voor kleinere lampen. Nu gebruik ik daarvoor een Elgato Eve energy.
Nou doe ik even een simpele aanname maar: Als je ziet wat er nú "in" de huidige Philips HUE White Ambiance E14 "Candle" lampjes daadwerkelijk als "lamp" aanwezig is.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5NvrtlK67ChAnndc0DME3frP/medium.jpg

Dan zou je toch bijna gaan denken dat 't gemakkelijk wat kleiner kán qua algeheel formaat van de lamp 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
wim-vdv schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:45:
[...]
Bij mij is ook van één Hue lamp het glas kapot gegaan. Van een Ikea standaard Led lamp heb ik het plastic bolletje gehaald en deze op de Hue lamp gezet. Het ziet er iets anders uit, maar als standalone lamp werkt hij weer prima!
* xxxneoxxx Googled Philips Hue Ikea fix..

Vind een instructie.. Haha, super, met een 1 euro lamp te fixen. Waar Ikea weer niet goed voor is.. :D Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-10 16:23
[...]

Ik heb er drie White ambiance spotjes in gedaan. Zonder enige aanpassing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

rob1985 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:08:
[...]

Ik heb er drie White ambiance spotjes in gedaan. Zonder enige aanpassing.
Hmm, eens kijken of ik mezelf kan inhouden van de week weer wat nieuws te kopen. :+

Even wat anders, vanavond was ik van huis buiten mijn normale "routine" om en had de timers van Hue niet uitgezet. Vervolgens brandde het licht in mijn huis toen ik thuis kwam.

Is er een simpele toevoeging mogelijk die de schema's alleen laat werken als je thuis bent?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:29:
[...]

Hmm, eens kijken of ik mezelf kan inhouden van de week weer wat nieuws te kopen. :+

Even wat anders, vanavond was ik van huis buiten mijn normale "routine" om en had de timers van Hue niet uitgezet. Vervolgens brandde het licht in mijn huis toen ik thuis kwam.

Is er een simpele toevoeging mogelijk die de schema's alleen laat werken als je thuis bent?
Je zou 't kunnen doen middels de standaard aanwezige mogelijkheid onder "routines" in de HUE APP (Thuis en Weg). Je dient dan wél een MY-HUE account aan te maken (pér bridge) om Geo-Fencing te kunnen laten werken.

Ik heb 't overigens persoonlijk niet meer zo op éxtra accounts voor dat soort ongein en regel 't middels Apple Homekit (wat hier toch al volledig in place was toen ik met HUE spullen aan de slag ging).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

wimmel_1 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:49:
Dan zou je toch bijna gaan denken dat 't gemakkelijk wat kleiner kán qua algeheel formaat van de lamp 8)
De 'bundel' die uit een LED komt is niet heel bruikbaar als vervanger van de bijna perfecte bolvormige straler die een gloeilamp is. Je hebt een behoorlijk complex stuk plastic nodig om daar iets bruikbaars van te maken.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VZYtT1f.jpg

Een ander punt is dat je de diffusor niet te klein wilt maken omdat z'n helderheid dan te hoog wordt. Met een grotere diffusor kun je dezelfde lichtstroom (lumen) verspreiden met een lagere helderheid, en dus minder pijn aan je ogen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

burne schreef op zondag 7 januari 2018 @ 23:49:
[...]

De 'bundel' die uit een LED komt is niet heel bruikbaar als vervanger van de bijna perfecte bolvormige straler die een gloeilamp is. Je hebt een behoorlijk complex stuk plastic nodig om daar iets bruikbaars van te maken.

[afbeelding]

Een ander punt is dat je de diffusor niet te klein wilt maken omdat z'n helderheid dan te hoog wordt. Met een grotere diffusor kun je dezelfde lichtstroom (lumen) verspreiden met een lagere helderheid, en dus minder pijn aan je ogen.
Volledig Off-Topc hier, maar:

Da's eigenlijk precies 't antwoord waar ik op zat te wachten :+ Ook in de "Automotive" wereld wordt er helaas een hoop "geklust" met goedkope "Aftermarket China Xenon/LED lampen" terwijl de reflectoren en lenzen van de auto's/motorfietsen daar totaal niet op berekend zijn én dus een totaal verkeerd lichtbeeld af gaan geven (kort gezegd: tegenliggers verblinden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 01-08 15:32
heeft er iemand ervaring met fitting adapters?

Ik had bij Ikea wat van die E14 dingen mee willen nemen, maar die zijn uitverkocht. HUE E14 zijn alleen van die kaarsjes en die zijn me eerlijk gezegd te duur om om in alle lampen te gooien. In de woonkamer alleen heb ik er dan al 7 nodig.

Nu kwam ik E14 naar GU10 adapters tegen bij conrad:

Renkforce 97029c81c Lampfitting-adapter E14 naar GU10 Set van 3 230 V 75 W

en dan zou ik die goedkope spotjes van daar in kunnen knallen, maar ik las bij een andere adapter (E14 - E27) dat die niet werkt met HUE lampen.

iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 11:58
Waarom zouden deze niet werken? Het enige wat ze (moeten) doen is stroom doorgeven. Zelf geen ervaring mee verder, maar ik zie niet in waarom dit niet met een HUE of wat voor lamp dan ook zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
leek mij ook sterk. Ik zal eens testen.

3 van die dingen voor € 5,50 en dan paar van die Ikea spotjes er in. Denk dat combinatie van die 2 qua lengte niet gek veel verschillen met die kaarsjes van hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:44
Beekforel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:39:

[afbeelding]

Zijn dit nu drie afzonderlijke lampen in de HUE app of is het er 1? En hoe zit dat eigenlijk met de spotjes van Philips zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
smeerbartje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 12:56:
[...]

Zijn dit nu drie afzonderlijke lampen in de HUE app of is het er 1? En hoe zit dat eigenlijk met de spotjes van Philips zelf?
Net als bij de Ikea oplossing, zitten er bij Philips ook gewoon GU10 Hue lampen in. Je ziet dus elke GU10 lamp als afzonderlijke lamp terug in de Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-10 21:02
Ik heb Homekit op mijn IPhone en AppleTv geinstalleerd staan icm met oa de Hue.

Krijg ik op een of andere manier een koppeling geregeld wanneer ik film wil kijken, bv Netflix, dan dan automatische de lampen dimmen?

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
johoo schreef op maandag 8 januari 2018 @ 13:10:
Ik heb Homekit op mijn IPhone en AppleTv geinstalleerd staan icm met oa de Hue.

Krijg ik op een of andere manier een koppeling geregeld wanneer ik film wil kijken, bv Netflix, dan dan automatische de lampen dimmen?
Volgens mij wordt je tv niet als apparaat gezien in HomeKit. Om dat te bereiken, moet je denk ik uitwijken naar homebridge. Dan zul je ongetwijfeld een regel kunnen maken.
Bijvoorbeeld: https://www.npmjs.com/package/homebridge-sonybraviatv
Je kunt dan een regel instellen van "wanneer tv aan, dan lampen dimmen".

Voor homebridge hebben we een mooi topic van @paQ .

En voor HomeKit hebben we trouwens een HomeKit topic. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 08-01-2018 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ik heb mijn tv ook gekoppeld via homebridge.
We zetten hem thuis in
ALS > 22:00
EN lamp woonkamer EN lamp eettafel = UIT
DAN TV uit

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RensJ schreef op maandag 8 januari 2018 @ 11:37:
Ik had bij Ikea wat van die E14 dingen mee willen nemen, maar die zijn uitverkocht. HUE E14 zijn alleen van die kaarsjes en die zijn me eerlijk gezegd te duur om om in alle lampen te gooien. In de woonkamer alleen heb ik er dan al 7 nodig.
Je hebt sneller die Ikea E14 lampen thuis, als je ze online besteld, dan als je wat bij conrad besteld. Conrad is belachelijk traag (meestal > 5 dagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RensJ
Verwijderd schreef op maandag 8 januari 2018 @ 15:12:
[...]

Je hebt sneller die Ikea E14 lampen thuis, als je ze online besteld, dan als je wat bij conrad besteld. Conrad is belachelijk traag (meestal > 5 dagen).
inmiddels al een bestelling gedaan bij Conrad. We zullen zien.

Die E14 was bij ikea ook niet te bestellen dit weekend, nu wel dus naast die GU10 ook daarvan maar een in winkelmand gegooid.

De kleurenlamp E27 kwam volgens medewerker trouwens pas weer in april in de winkels...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:52
Ik ben zelf geen Apple gebruiker, maar als ik het goed begrijp is het mogelijk om Hue schakelaar een opdracht te laten "pushen" als je gebruik maakt van Homekit. Dus dat niet alleen een lamp uitgaat, maar ook de ventilator (buiten Hue).

Ik heb geen Apple spul, dus ik kan alleen maar elke paar seconden opvragen of er een bepaald signaal is gegeven. Dat werkt dus met veel vertraging.

Is er een manier om zonder Apple spullen toch the toetsdruk van een Hue Dimmer een actie uit te laten voeren buiten bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
arjandijk162 schreef op maandag 8 januari 2018 @ 17:24:
Ik ben zelf geen Apple gebruiker, maar als ik het goed begrijp is het mogelijk om Hue schakelaar een opdracht te laten "pushen" als je gebruik maakt van Homekit. Dus dat niet alleen een lamp uitgaat, maar ook de ventilator (buiten Hue).

Ik heb geen Apple spul, dus ik kan alleen maar elke paar seconden opvragen of er een bepaald signaal is gegeven. Dat werkt dus met veel vertraging.

Is er een manier om zonder Apple spullen toch the toetsdruk van een Hue Dimmer een actie uit te laten voeren buiten bridge?
Zelf maak ik wel gebruik van HomeKit. Voor mij zal de oplossing zijn om gebruik te maken van een Elgato Eve Energy plug waaraan de ventilator (met een stekker) is gekoppeld. Was (of is) er voor Hue ook niet een dergelijke plug (Osram Lightify?) die werkt met Hue? Volgens mij is Osram geen Friend of Hue. Dus als het werkt, is het geen garantie dat na eventuele updates alles nog steeds blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quadro!
  • Laatst online: 08-10 11:07
Helox-in-a-box schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:13:
[...]

Die piep heb ik gelukkig geen last van. De enige zaken die mij storen zijn 1) de incorrecte kleurweergave zodra je de color picker richting het midden (wit) verschuift in RGB mode (helemaal wit is bijv. blauw, maar #FF0000 rood is wel gewoon echt rood) en 2) schokkerige transities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
meesje schreef op maandag 8 januari 2018 @ 18:20:
[...]

Zelf maak ik wel gebruik van HomeKit. Voor mij zal de oplossing zijn om gebruik te maken van een Elgato Eve Energy plug waaraan de ventilator (met een stekker) is gekoppeld. Was (of is) er voor Hue ook niet een dergelijke plug (Osram Lightify?) die werkt met Hue? Volgens mij is Osram geen Friend of Hue. Dus als het werkt, is het geen garantie dat na eventuele updates alles nog steeds blijft werken.
Het was een voorbeeld ;)

Ik zou het best gemakkelijk vinden als ik op basis van de dimmer en motion sensors ook "niet hue" lampen zou kunnen laten schakelen, Bijv Zwave dimmer/stekkerplugs.

Als ik daarvoor een AppleTV moet aanschaffen wil ik dat nog wel overwegen, het probleem is dat je voor programmeren dan nog een Iphone/Pad nodig hebt en dan wordt het een beetje te gek

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Voor Apple / Homekit gebruikers: Interessant CES nieuws is dat de Xiaomi / Yeelight voor al hun producten native Homekit support gaan bieden.

Zou mooi zijn als straks de hele range aan sensors / schakelaars en extra lampen etc. mooi naast HUE te gebruiken is in Homekit, zonder dat je een Raspberry Pi of iets dergelijks hoeft te draaien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zondag 7 januari 2018 @ 20:33:
Wij hebben in zo'n beetje elke kamer cheape robot spotjes hangen. Van de Kwantum. :P
https://www.kwantum.nl/ve...ot-robotic-nikkel-0213051
Er zijn verschillende varianten van, enkel, 2 spots, 3 en 4 spots. Op zich niet zo spannend, maar ze hebben 1 super feature: het achter gedeelte waar de gu10 'bayonet' in steekt, loopt over de 2 pinnetjes/rails. Dit houdt in dat het armatuur aan te passen is aan de lampgrootte. In geval van gu10 specifiek: lamplengte. Nog geen gu10 spot gezien die niet past. De instapmodellen van de ikea passen iig ook. Hangen nu in de gang hier, gekoppeld aan de Ikea motion sensor. Leuke budget setup zo. Heb het niet aangedurfd om de Ikea motion sensor daarvoor te gebruiken grzien de verhalen daar over maar dat zou het helemaal budget maken.

Moet zeggen dat die Ikea armatuurtjes ook netjes zijn! En nog ok geprijsd ook.

1 kleine tip bij de ikea glazen bollen trouwens: doe iets van gaas onderin de openingen. Bij mij vloog er afgelopen zomer 1 vlieg consequent in. Kat erbij. Long story short: kostte mij 1 glazen ikea bol, en 1 hue lamp. Tenminste, het glas van de hue lamp is gesneuveld samen met de bol. Geen idee of ie zo nog 'bruikbaar' is in een afgesloten lamp op zo, maar zonde is het wel haha.
Meteen 3 van besteld. Nu even wachten tot de actie van de MM loopt en dan 3 starterkits kopen om meteen de hele woonkamer van hue verlichting te voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
h4ns schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:54:
Voor Apple / Homekit gebruikers: Interessant CES nieuws is dat de Xiaomi / Yeelight voor al hun producten native Homekit support gaan bieden.

Zou mooi zijn als straks de hele range aan sensors / schakelaars en extra lampen etc. mooi naast HUE te gebruiken is in Homekit, zonder dat je een Raspberry Pi
of iets dergelijks hoeft te draaien!
Ben mij zelf aan het oriënteren wat ik nu ga inzetten, maar wat is er tegen een Raspberry Pi, bv voorzien van Domoticz als integrator, om alles aan te sturen?

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Zojuist de nieuwe Philips Hue app update geïnstalleerd. Maakt het mogelijk om met Razer keyboards te syncen middels een "entertainment zone".

Op de CES zullen ze ook nog het e.e.a. aankondigen. Ben benieuwd :)

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
h4ns schreef op maandag 8 januari 2018 @ 22:54:

Zou mooi zijn als straks de hele range aan sensors / schakelaars en extra lampen etc. mooi naast HUE te gebruiken is in Homekit, zonder dat je een Raspberry Pi of iets dergelijks hoeft te draaien!
Heb je een link naar het CES bericht? Het enige dat ik kan vinden is dit (cross post met het homekit topic):

http://forum.yeelight.com...-support-coming-soon/3437

Het is natuurlijk een goede ontwikkeling, maar 'it may come out late 2018'.
Late 2018 noem ik niet 'soon'.

En dan zegt Weiwei in het forum ook nog
No, to support Homekit, the device needs a special hardware chip, however, it's not equipped on Bedside lamp.
Ik weet dus niet hoe betrouwbaar Weiwei is als bron. Die chip is niet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:52
meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:40:
[...]

Heb je een link naar het CES bericht? Het enige dat ik kan vinden is dit (cross post met het homekit topic):

No, to support Homekit, the device needs a special hardware chip, however, it's not equipped on Bedside lamp.
Ik weet dus niet hoe betrouwbaar Weiwei is als bron. Die chip is niet meer nodig.
Via iCulture https://www.iculture.nl/n...-hue-entertainment-start/ ook meer info te vinden. Er is een update van de app beschikbaar met daarin de uitleg van de nwe functie in de sectie 'ontdek'

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:43

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Weet iemand hoe je lampen kan groeperen? Ik heb een rij spotjes (gu10) in de woonkamer die allemaal gelijk geschakeld / gedimd moet worden en waar de kleur gelijk van gezet moet worden. Maar kan ik hier niet 1 lamp van maken?

Nu is het in homekit ook onverzichtelijk en mis ik andere knoppen ;) Als ik die 5 als 1 kan krijgen is alles netjes.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nwv26m/IMG_0413.png

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pati schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Via iCulture https://www.iculture.nl/n...-hue-entertainment-start/ ook meer info te vinden. Er is een update van de app beschikbaar met daarin de uitleg van de nwe functie in de sectie 'ontdek'
Reageer je nu wel op het juiste bericht? Je refereert naar hue entertainment. Op de pagina van culture heb ik gezocht op xiaomi, maar niks gevonden. Mijn reactie was n.a.v. een bericht over xiaomi + homekit. Of daar een bron van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Tylen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:44:
Weet iemand hoe je lampen kan groeperen? Ik heb een rij spotjes (gu10) in de woonkamer die allemaal gelijk geschakeld / gedimd moet worden en waar de kleur gelijk van gezet moet worden. Maar kan ik hier niet 1 lamp van maken?

Nu is het in homekit ook onverzichtelijk en mis ik andere knoppen ;) Als ik die 5 als 1 kan krijgen is alles netjes.

[afbeelding]
Om lampen te groeperen moet je in HomeKit scenes aanmaken. Binnen de scene kun je dan weer aangeven welke accessoires er onder vallen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Om lampen te groeperen moet je in HomeKit scenes aanmaken. Binnen de scene kun je dan weer aangeven welke accessoires er onder vallen e.d.
Snap ik. Maar ik wil in de Hue deze als 1 lamp hebben. Zodat dat automagisch ook doorvloeit naar homekit en andere tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18:52
meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:46:
[...]

Reageer je nu wel op het juiste bericht? Je refereert naar hue entertainment. Op de pagina van culture heb ik gezocht op xiaomi, maar niks gevonden. Mijn reactie was n.a.v. een bericht over xiaomi + homekit. Of daar een bron van is.
Sorry, reageerde omdat het hier het Hue forum is. Ik had de voorgaande post over xiaomi+homekit niet had gezien in de quote waar ik op reageerde.

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Tylen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:48:
[...]

Snap ik. Maar ik wil in de Hue deze als 1 lamp hebben. Zodat dat automagisch ook doorvloeit naar homekit en andere tools.
Ah sorry, in de Hue app dus. In de Hue app werkt het bedienen van je lampen toch middels 'kamers'. Dan groepeer je toch je lampen in 1 kamer? Of begrijp ik nu je vraag niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pati schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:50:
[...]

Sorry, reageerde omdat het hier het Hue forum is. Ik had de voorgaande post over xiaomi+homekit niet had gezien in de quote waar ik op reageerde.
Ok. Helder. Ik vond het al een vreemde reactie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 08-10 09:01

GforceNL

Out of memory....

meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Niet helemaal, als je een lamp aan klikt en dan op details klikt, heb je de optie GROEP met daaronder. " Groepeer met andere accessoires".

Zo heb ik 1 knop gemaakt voor meerdere hue lampen.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Misschien ben ik niet duidelijk hoor haha (excusus).

Ik heb in de woonkamer meerdere lampen:

1x Sta lamp.
5x spotjes in plafond.

Nu kan ik deze met de woonkamer bediening aan en uit zetten. Helemaal top.

Maar als ik de velheid van alleen de spotjes wil wijzigen moet ik dat per spotje doen. Het liefst zou ik die deze 5 spotjes zien als 1 lamp in de kamer woonkamer. Zodat ik dus in de kamer "woonkamer" 2 lampen heb. (1x sta lamp, 1x (5) spotjes).
GforceNL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Niet helemaal, als je een lamp aan klikt en dan op details klikt, heb je de optie GROEP met daaronder. " Groepeer met andere accessoires".

O thanks, even proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Tylen op 09-01-2018 09:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 08-10 09:01

GforceNL

Out of memory....

Tylen schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:53:
Misschien ben ik niet duidelijk hoor haha (excusus).

Ik heb in de woonkamer meerdere lampen:

1x Sta lamp.
5x spotjes in plafond.

Nu kan ik deze met de woonkamer bediening aan en uit zetten. Helemaal top.

Maar als ik de velheid van alleen de spotjes wil wijzigen moet ik dat per spotje doen. Het liefst zou ik die deze 5 spotjes zien als 1 lamp in de kamer woonkamer. Zodat ik dus in de kamer "woonkamer" 2 lampen heb. (1x sta lamp, 1x (5) spotjes).

[...]

O thanks, even proberen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WDJcQhln7ionnmnShHoL0O7Z/thumb.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1CPVOYhr4Q2HU9Djb9N5q9Vq/thumb.png

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
GforceNL schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:53:
[...]

Thanks. Weer wat geleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Awesome dat werkte. Zo simpel hahaha.

Helaas wel in homekit en niet in hue zelf. maar toch top. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:51:
[...]

Ah sorry, in de Hue app dus. In de Hue app werkt het bedienen van je lampen toch middels 'kamers'. Dan groepeer je toch je lampen in 1 kamer? Of begrijp ik nu je vraag niet goed?
Dat is wel wat lastig. Rooms zijn speciale groepen waarbij een lamp maar in 1 groep kan zitten. Je kunt de lamp vervolgens niet meer aan de woonkamer toevoegen. HUE ondersteund ook een lumiere groep waardoor de lamp wel meer als 1 gezien wordt, maar die kun je niet zelf aanmaken. De enige groep die je zelf wel aan kunt maken is een lightgroup, maar de ondersteuning daarvoor zit nog niet echt in de HUE app.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-10 11:50
Weet iemand toevallig hoe snel de HUE motion sensor is met bewegingsdetectie? Ik vraag dit omdat ik graag de keukenlampen wil laten reageren op beweging, maar dit moet wel snel/stabiel zijn om het prettig te laten werken. Iemand een idee? :)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:51
Bloemstukje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:01:
Weet iemand toevallig hoe snel de HUE motion sensor is met bewegingsdetectie? Ik vraag dit omdat ik graag de keukenlampen wil laten reageren op beweging, maar dit moet wel snel/stabiel zijn om het prettig te laten werken. Iemand een idee? :)
Ik gebruik ook de beweging sensor in onze (open) keuken. En ik vind het prettig werken. Heb hem ingesteld om na 1 minuut weer uit gaan, dat betekent dat ze na 30 seconden een beetje dimmen, zodat je nog eens kan zwaaien om de boel weer aan te krijgen.

Enige nadeel vind ik dat het rond etenstijd, wanneer je langer in de keuken staat, wel eens wat vervelend is omdat je nogal stil in een pan staat te roeren. Mogelijk is dit op te lossen door de gevoeligheid te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

frozenflame schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 10:05:
[...]

Ik gebruik ook de beweging sensor in onze (open) keuken. En ik vind het prettig werken. Heb hem ingesteld om na 1 minuut weer uit gaan, dat betekent dat ze na 30 seconden een beetje dimmen, zodat je nog eens kan zwaaien om de boel weer aan te krijgen.

Enige nadeel vind ik dat het rond etenstijd, wanneer je langer in de keuken staat, wel eens wat vervelend is omdat je nogal stil in een pan staat te roeren. Mogelijk is dit op te lossen door de gevoeligheid te verhogen.
Zelfde verhaal. Bij mij blijft het licht iets langer aan (5 mins) en ik roer blijkbaar hard genoeg in mijn pan zodat hij mijn aanwezigheid altijd blijft zien.

Met het "No motion, no fuss" Hue Labs recept heb ik ook een scene gemaakt waar de lichtstrip onder de kastjes op 10% sterkte is 'avonds, en naar volle sterkte gaat als ik de keuken in loop. Als er 5 minuten geen beweging is gedetecteerd gaat hij terug naar 10%.

Op het toilet zit ik soms te stil. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karodem
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 09:14
Hallo,

Ik loop sinds kort tegen het volgende probleem aan.
Ik heb nu al twee keer een Living Whites Plug, die opeens niet meer te bereiken is. :'(
Het blauwe led blijft continu branden maar is niet meer te bereiken, daarbij heb ik geprobeerd om mijn gehele systeem te resetten (3xHUE, 4 Living Colors en 5 Living Whites pluggen), maar die ene plug blijft onbereikbaar. Weet iemand of het mogelijk is om de plug zelf op een of andere manier te resetten?

Anders blijft er niets anders over om de OSRAM lightify plug te kopen en deze in mijn systeem te integreren.

Alvast bedankt voor jullie input.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:53
pati schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:43:
[...]

De (Android) app is in ieder geval geupdatet met de volgende changelog:
WAT IS ER NIEUW?
- This update offers the creation of an entertainment area, which is the first step to sync your Philips Hue lights to the content of our entertainment partners. Find out about our new partners by opening 'Explore'-> 'Hue entertainment'.
- Software updates for your square-shape Philips Hue Bridge (V2) and Hue lights are required to enable entertainment. To check that you have the latest software, go to 'Settings' -> 'Software update'.
- Various bug fixes and stability improvements.
Ben erg benieuwd of dit een beetje van de grond komt, en op welke termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 11:02

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
__Erik__ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 03:45:
[...]

Ben mij zelf aan het oriënteren wat ik nu ga inzetten, maar wat is er tegen een Raspberry Pi, bv voorzien van Domoticz als integrator, om alles aan te sturen?
Hier is niks tegen, maar daarvoor moet het genoemde device wel naar Domotics kunnen pushen. Dan kan de Hue bridge niet. Dus bij het indrukken van een Hue knop ontdekt Domoticz dat pas bij het "pollen". In de praktijk is dat een vertraging van 1-10 sec.

Ik vind het best sterk hoe Apple al die leverancier zover krijgt om hun protocol met hun chippie te ondersteunen. Ben benieuwd hoe lang het duurt om een Homekit hub te emuleren met een RPI.

Ik lees overigens wel wat gekke dingen over de hoeveelheid data die Xiaomi devices doorsturen. Ik wantrouw dat nog een beetje

[ Voor 8% gewijzigd door arjandijk162 op 09-01-2018 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Erik__
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:58
arjandijk162 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 11:19:
[...]

Hier is niks tegen, maar daarvoor moet het genoemde device wel naar Domotics kunnen pushen. Dan kan de Hue bridge niet. Dus bij het indrukken van een Hue knop ontdekt Domoticz dat pas bij het "pollen". In de praktijk is dat een vertraging van 1-10 sec.

Ik vind het best sterk hoe Apple al die leverancier zover krijgt om hun protocol met hun chippie te ondersteunen. Ben benieuwd hoe lang het duurt om een Homekit hub te emuleren met een RPI.

Ik lees overigens wel wat gekke dingen over de hoeveelheid data die Xiaomi devices doorsturen. Ik wantrouw dat nog een beetje
Helder, dank voor je uitgebreide reactie!

Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Jung ZLL A5004M besteld, te samen met de Jung A504 TSA WW tarterset.
De configuratie is prima gelukt, alleen bij monteren in het afdekraam en het plaatsen van de 8 losse knopjes vind ik dat deze erg rommelig zitten.

Ook zit er erg veel speling op de knoppen 1 t/m 4, O en I en 5 en 6 (de buitenste knoppen) zit veel minder speling op en daarom ook recht in het afdekraam.

In eerste instantie dacht ik dat er misschien verschil zit in de 8 knoppen, maar na ze allemaal te hebben geprobeerd op de zelfde aansluiting zit hier geen verschil in.

Iemand dit dit probleem ook heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Ik heb nu een paar dagen de starterkit geïnstalleerd en tot nu erg tevreden. Het enige waar ik tegenaan loop is de routine “ontwaken”.
Het gaat goed met het daadwerkelijk ontwaken op het gewenste tijdstip, alleen het uitschakelen niet. Betekent “uitschakelen over” de betreffende tijdsduur of is dit het tijdstip waarop de lampen uit zouden moeten gaan? Met dat laatste gaat het mis namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Leuk hoor, zo'n entertainment ruimte, maar voor mij niet bruikbaar met Ikea kleurenlampen. Die accepteert ie niet om zo'n ruimte mee te definiëren.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Vraagje over advanced presence mimicing via Labs...
Ik heb dit ingesteld, en zie de toggle ook op "aan" staan in routines - from other apps, maar....

Op de ingestelde tijd (het licht zou +/- om 17u aan moeten gaan) zie ik in de Hue App geen feedback of het licht thuis aan is. Het lijkt dus alsof de advanced precense mimicking niet werkt.

Is dit een gebrek aan feedback in de Hue App? Is er een andere manier om remote te pollen welke lampen aan of uit staan? Als ik de lampen aanschakel met een een routine vanuit de Hue App krijg is wel te zien dat de lampen aan zijn...

PVO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17

LDVC

Let's get it over with

eric_nl schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 12:50:
Leuk hoor, zo'n entertainment ruimte, maar voor mij niet bruikbaar met Ikea kleurenlampen. Die accepteert ie niet om zo'n ruimte mee te definiëren.
Philips maakt hiervoor gebruik van een soort eigen protocol wat ze middels ZigBee naar de lampen versturen, maar dit is dus niet het standaard ZigBee protocol. Daarom werkt dit nu niet met lampen van andere leveranciers (en zal dit dus ook nooit gaan werken).

Ik ben benieuwd of er snel nog andere partijen volgen waarmee ze samenwerken. Ik had gehoopt op iets wat meer mainstream is dan Razor, wat mij een relatief kleine doelgroep lijkt. Ik hoop(te) op ondersteuning via Netflix, Spotify en/of Sonos

[ Voor 19% gewijzigd door LDVC op 09-01-2018 15:16 ]

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:57

CyBeRSPiN

sinds 2001

LDVC schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:14:
[...]

Philips maakt hiervoor gebruik van een soort eigen protocol wat ze middels ZigBee naar de lampen versturen, maar dit is dus niet het standaard ZigBee protocol. Daarom werkt dit nu niet met lampen van andere leveranciers (en zal dit dus ook nooit gaan werken).
bron?

Voor zover ik weet is het gewoon Zigbee Light Link (ZLL) wat Philips gebruikt.

Heeft verder niks met Zigbee te maken, maar ze hebben bepaalde features (die de app via de bridge aanbiedt) exclusief gemaakt voor hun eigen producten. Bijvoorbeeld HomeKit alleen met officiele Hue lampen (althans bij de launch).

Heeft volgens mij 2 redenen:
-commercieel: ze willen niet dat mensen goedkope lampen van een ander gaan koppelen terwijl Philips alle moeite in de feature heeft gestopt.
-gebruikerservaring: alleen met hun eigen spullen kan Philips garanderen dat het ook echt goed werkt. Ze hebben geen zin in negatieve recensies door brakke ervaring icm third party lampen of helpdeskinzet om troep van anderen te supporten.

[ Voor 41% gewijzigd door CyBeRSPiN op 09-01-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dit is een nieuwe feature, die om goed te werken ook nog eens tijdafhankelijk is. Snap ergens wel dat ze dan niet met 3rd party hardware starten. Sowieso is er pas 1 ondersteunde oplossing. Wellicht in de toekomst?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:53
Tjah, dat is imho wel gewoon een beetje het risico van 3rd party hardware met Hue koppelen. Leuk áls het werkt, maar je kan niet verwachten dat Philips met iedere feature rekening gaat houden met allerhande 3rd party meuk die men (al dan niet met omwegen) op de Bridge gekoppeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
"Meuk" of "troep" is Tradfri volgens mij niet. Ik snap best dat ze niet met alles rekening kunnen houden, maar een lamp die gewoon in de Hue app zelf op precies dezelfde manier te koppelen is als een Philips lamp, daar had ik meer van verwacht. Al was het een disclaimer/melding ofzo dat de optimale ervaring alleen met een Hue lamp gegarandeerd wordt.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 09:57:
[...]

Thanks. Weer wat geleerd!
Zo heb ik idd meerdere groepen. Plafonnière met 3 lampen, spots onder overkapping, spots in aanbouw.
Scheelt ook in knopjes in je HK overzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:17

LDVC

Let's get it over with

CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:34:
[...]

bron?

https://developers.meethue.com/entertainment-blog

Ze hebben het hier over een 'custom zigbee message'.

[ Voor 9% gewijzigd door LDVC op 09-01-2018 19:21 ]

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
eric_nl schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 19:04:
"Meuk" of "troep" is Tradfri volgens mij niet. Ik snap best dat ze niet met alles rekening kunnen houden, maar een lamp die gewoon in de Hue app zelf op precies dezelfde manier te koppelen is als een Philips lamp, daar had ik meer van verwacht. Al was het een disclaimer/melding ofzo dat de optimale ervaring alleen met een Hue lamp gegarandeerd wordt.
Die melding is er, ik kreeg namelijk de melding dat ze het sterk aanraden niet de Gen1 lampen te gebruiken i.c.m. de Gen3 lampen voor de entertainment scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:52
Ik heb de vraag al wel eerder voorbij zien komen, maar nog niet met een echt antwoord;

Ik wil graag de Hue Motion in mijn schuur plaatsen. Als ik binnen kom, direct licht.

Maar ik wil ook graag een bericht binnen krijgen op mijn iPhone als er iemand binnen komt.
Oftewel; een soort van alarm dat OF er beweging wordt gedetecteerd OF waarschuwing dat die lamp is aangegaan.....

En zo de Motion dus als een soort van ‘beveiliging’ gebruiken.

Ik had zoiets wel via IFTTT verwacht, maar kom het niet tegen....
Iemand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:00
Hen3s schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:48:
Ik heb de vraag al wel eerder voorbij zien komen, maar nog niet met een echt antwoord;

Ik wil graag de Hue Motion in mijn schuur plaatsen. Als ik binnen kom, direct licht.

Maar ik wil ook graag een bericht binnen krijgen op mijn iPhone als er iemand binnen komt.
Oftewel; een soort van alarm dat OF er beweging wordt gedetecteerd OF waarschuwing dat die lamp is aangegaan.....

Iemand hier?
Heb je geluk dat je een iPhone hebt. Volgens mij kan dat met Apple HomeKit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
__Erik__ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 03:45:
[...]

Helemaal niks,buiten het feit dat je wel veel zin en tijd moet hebben om alles te installeren en instellen via allerlei scripts en diverse programmeer talen. Met andere woorden: het is met een Pi een beetje moeilijk om in te schatten wat nou de beste optie is. Door alle bomen zie je het bos vaak niet.

Je moet je er dus echt in gaan verdiepen. Met de Xiaomi / Homekit optie wordt dat voor Apple gebruikers dat dus straks echt een heel stuk gemakkelijker dan met een Pi aan de gang te gaan.

Ik heb een Raspberry Pi gekocht, maar momenteel wacht ik het dus denk ik nog even af voordat ik er een hoop tijd in ga stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 07:40:
[...]

Geen link naar CES kunnen vinden, omdat het op de dag van opening bekend werd dacht ik dat het nieuws van de CES vandaan kwam. :?

En inderdaad correct dat de [MFI] chipset niet meer nodig is, en dat het nog wel even kan duren voordat alles een firmware update zal hebben.

Wat die bedside lamp betreft kan het zijn dat er gewoon geen compatible hardware chip (immers enkel BT) in zit waarmee ze het software matig compatibel kunnen maken. V2 heeft overigens wel wifi onboard. Maar ik snap het bericht dus ook niet helemaal ;)

Tijdje terug heb ik nog gelezen dat ze er niet aan wilde beginnen, omdat Apple toch vrij hoge eisen (en enorme kosten) aan het gehele MFI proces stelde. Ondanks dat de MFI chip zelf niet meer nodig was.

Blijkbaar zijn ze er toch van terug gekomen, en hebben ze besloten het nu wel te gaan doen.

Die weiwei heeft eerder ook een plugin voor homebridge beschikbaar gesteld, dus ik denk wel dat ze er serieus mee bezig zijn en het geen broodje aap verhaal is.

[ Voor 10% gewijzigd door h4ns op 10-01-2018 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Hen3s schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 23:48:

Iemand hier?
Dat kan inderdaad in HomeKit. Je kunt dan een melding krijgen op het moment van beweging. Dit kun je dus ook zo instellen dat je alleen meldingen krijgt als je niet thuis bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:34:
[...]

bron?

Heeft verder niks met Zigbee te maken, maar ze hebben bepaalde features (die de app via de bridge aanbiedt) exclusief gemaakt voor hun eigen producten. Bijvoorbeeld HomeKit alleen met officiele Hue lampen (althans bij de launch).

Heeft volgens mij 2 redenen:
-commercieel: ze willen niet dat mensen goedkope lampen van een ander gaan koppelen terwijl Philips alle moeite in de feature heeft gestopt.
-gebruikerservaring: alleen met hun eigen spullen kan Philips garanderen dat het ook echt goed werkt. Ze hebben geen zin in negatieve recensies door brakke ervaring icm third party lampen of helpdeskinzet om troep van anderen te supporten.
Het is wel degelijk een uitbereiding op ZigBee dat Philips heeft gemaakt, maar dat @LDVC al in een vorige post gemeld ;).

Waar ik nog op terug wil komen is het HomeKit gebeuren, de oorzaak dat alleen Philips Hue producten met een Hue Bridge wordt doorgeven aan HomeKit, komt niet door Philips maar door eisen die Apple stelt aan deze producten.
Andersom werkt HomeKit ook niet voor een Hue Lamp als deze aan een Ikea Tradfri bridge is gekoppeld, deze zal alleen Ikea Tradfri lampen doorgeven.

Een van de eisen die Apple stelt is dat een HomeKit accessoire software upgrade moet ondersteunen en dit lijkt mij dan ook de belangrijkste redenen dat HomeKit support voor Ikea tot Ikea producten is gelimmiteerd en voor Philips Hue alleen Philips Hue producten mag worden toegepast. Het is namelijk (nog?) niet mogelijk om software van derden te updaten met zowel Tradfri als Philips Hue bridge :'( .

Verder heb je natuurlijk gelijk dat Philips een hoop geld investeerd in allerlei nieuwe inovaties en deze investeringen terug wil verdienen en zeker niet hun resources willen besteden aan het oplossen van problemen veroorzaakt door producten van derden (zou het geen troep noemen, ZigBee is best lastig om het probleemloos te implementeren, hoewel er voor ZLL wel een uitgebreide test suite is die de meeste interoperability issues zou moeten afvangen....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris077
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
Door de bomen het bos niet meer zien ... dat is wat ik voor heb. Zeer interessant zaken zie ik hier voorbijkomen maar soms "te" voor mij als leek in de Hue wereld.
Is er nergens een duidelijke pagina die met concrete voorbeelden toont hoe je het meeste uit je lampen en bridge haalt. Uitlegt welke apps perfect zijn en tenslotte misschien nog uitlegt hoe andere apparaten/diensten in het geheel te verwerken? Amazon, Apple, Android etc.
Thx!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:51

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik snap dat je het grappig bedoeld, maar zoals ik het zie is het eerder een focus verandering. Zoals ze zelf aangeven willen ze meer op IoT richten. Flikkeren ze nu alle mensen er uit die gespecialiseerd zijn in het vergroten van het kleurbereik van led lampen, en dan hebben ze straks meer ruimte voor (embedded) software ontwikkelaars voor het toevoegen van nieuwe functionaliteit en koppelingen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Serena schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 07:13:
[...]

Dat kan inderdaad in HomeKit. Je kunt dan een melding krijgen op het moment van beweging. Dit kun je dus ook zo instellen dat je alleen meldingen krijgt als je niet thuis bent.
en als je geen apple gebruikt? Ik kwam ergens tegen dat het niet gaat... (*zoekt bron)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• shorty2017
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 10:28
Kris077 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:22:
Door de bomen het bos niet meer zien ... dat is wat ik voor heb. Zeer interessant zaken zie ik hier voorbijkomen maar soms "te" voor mij als leek in de Hue wereld.
Is er nergens een duidelijke pagina die met concrete voorbeelden toont hoe je het meeste uit je lampen en bridge haalt. Uitlegt welke apps perfect zijn en tenslotte misschien nog uitlegt hoe andere apparaten/diensten in het geheel te verwerken? Amazon, Apple, Android etc.
Thx!
Ik heb altijd de standard app van philips gebruikt, echter bij complexere zaken werkt het gewoon niet goed. met all4hue app heb ik de regels voor de bewegingsmelders (eventueel icm een schakelaar) zelf via all4hue toegevoegd.
Hierdoor kan ik dingen doen dat de timer voor 1 minuut loop en het licht uitschakelt bij alleen beweging, maar wanneer ik de schakelaar indruk dat dan de timer van 30 minuten loopt. Echter bij elke beweging wordt de timer gestopt. De timers worden dan weer gestart wanneer er geen beweging is. Dit soort zaken kan gewoon niet met de standaard app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:30

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb sinds kort een Amazon Echo Dot 2nd gen. met Alexa. Aangezien een van mijn normale dimmers stuk is gegaan, wil ik upgraden naar iets wat zowel handmatig te schakelen is én ook met Alexa te bedienen is. Ik kom er alleen niet helemaal uit wat ik dan precies nodig heb. Ik heb alle posts in dit topic met betrekking tot Alexa al gelezen. Ik vraag me overigens af hoe vaak je de leuke kleurtjes gebruikt. De White Ambiance lampen zijn veel goedkoper en ook met een sfeervolle "kleur" in te stellen. Die White & Colour zijn natuurlijk veelzijdiger, maar het scheelt nog best behoorlijk in de prijs.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:30
Hier mensen met ervaring met advanced presence mimicking via labs?
S0epkip schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 13:59:
Vraagje over advanced presence mimicing via Labs...
Ik heb dit ingesteld, en zie de toggle ook op "aan" staan in routines - from other apps, maar....

Op de ingestelde tijd (het licht zou +/- om 17u aan moeten gaan) zie ik in de Hue App geen feedback of het licht thuis aan is. Het lijkt dus alsof de advanced precense mimicking niet werkt.

Is dit een gebrek aan feedback in de Hue App? Is er een andere manier om remote te pollen welke lampen aan of uit staan? Als ik de lampen aanschakel met een een routine vanuit de Hue App krijg is wel te zien dat de lampen aan zijn...

PVO

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Kris077 schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 10:22:
Thx!
Ik snap dat dit Forum regelmatig zeer technisch word (maar dat mag je ook verwachten van Tweakers), maar om je te helpen wat je allemaal met Hue kan kijk dan op volgende locaties;
  • Om te beginnen begin pagina van dit forum
  • Als je de Hue App van Philips installeerd dan heb je op de “Ontdek” pagina (met compas symbool) de volgde opties;
  • [list]
  • Friends of Hue, lijst met alle 3rd party integraties
  • Favoriete apps, lijst met meest favoriete 3rd party apps (een gesorteerde lijst)
  • Hue entertainment, lijst met all partners Philips die gebruik maken van entertainment feature (2.19 App)
  • Hue Labs, link naar web applicatie van Philips met allerlei geadvanceerde automatiseering met Hue producten
  • [/list]
  • Ook kun je op Google Play of Apple App Store zoeken naar Philips Hue om verschillende apps te vinden
  • Verder op Philips Hue web pagina is het een en ander te vinden (vooral over de producten), https://www2.meethue.com/nl-nl
  • Als je echt een goed overzicht van alle producten wilt, kijk ik altijd op volgende de pagina, https://www.beaumotica.nl/
  • En als laaste, vooral als je wat meer van API wilt weten, kijk dan eens hier, https://developers.meethue.com/
Hopelijk kun je hier meer mee ;)
Pagina: 1 ... 90 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue