http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ga wellicht vanavond naar de Ikea en zat te kijken voor deze combi die jij hierboven gebruikt heb. Mede omdat het (goed) schijnt samen te werken met HUE. Nu heb ik thuis 6 HUE lampen en dat werkt prima alleen hoe krijg ik deze werkend in de HUE app als ik vragen mag?Beekforel schreef op zondag 7 januari 2018 @ 15:39:
Naar aanleiding van een paar posts hierboven toch maar eens bij de IKEA wezen loeren.
[afbeelding]
Voor bijna 51 euro (29,95 voor de lamp en 3 x 6,99 voor de GU10) heb ik nu een prachtige uitbreiding op m'n Hue set.
Werkte nagenoeg bijna vanzelfsprekend out of the box, ware het niet dat ik een paar keer de lampen probeerde te zoeken toen ze uit stonden. Dat werkt natuurlijk niet.
Ben bang dat er nog een paar bezoekjes aan de IKEA zullen volgen.
Ik heb een aantal hue lampen in de woonkamer, en van de week de gang voorzien van 2 ikea lampen + ikea motion sensor.Frid0 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:49:
[...]
Ga wellicht vanavond naar de Ikea en zat te kijken voor deze combi die jij hierboven gebruikt heb. Mede omdat het (goed) schijnt samen te werken met HUE. Nu heb ik thuis 6 HUE lampen en dat werkt prima alleen hoe krijg ik deze werkend in de HUE app als ik vragen mag?
Toevoegen van de lampen ging door de lampen te resetten (6x stroom er op er af geloof ik) en dan vervolgens stroom er af, Hue nieuwe lampen laten zoeken en dan de stroom er direct weer op.
De motion sensor heb ik wel gelinkt aan de bridge (touchlink) en aan de 2 ikea lampen, die zie ik verder niet in de hue app.
Wat heb ik precies nodig om klikaanklikuit met hue te laten samenwerken? Heeft iemand hier dit voor elkaar? Liefst zonder al te veel geld uit te geven
Ik heb: windows servers, windows pc, kaku ICS-1000. En amazon echo.
Dus geen apple spul en geen raspberry.
[ Voor 38% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2018 15:11 ]
Met een homey zou dat moeten kunnen. Maar da's geen goedkope oplossing.Mgoed, ontopic weer, volgens mij heb ik dit eens eerder gevraagd maar kan het niet terugvinden.
Wat heb ik precies nodig om klikaanklikuit met hue te laten samenwerken? Heeft iemand hier dit voor elkaar? Liefst zonder al te veel geld uit te geven![]()
[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 18-01-2018 15:12 ]
Bedankt voor het antwoord, ook @meesje.TT050 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:00:
[...]
Ik zie geen Ikea lampen in HomeKit via de Hue bridge.
De rest van je vragen : geen ervaring mee.
Ik had al enkele pagina's teruggelezen, maar kon er hier niet veel over vinden.
Is het wel mogelijk om met een andere (iphone)app lampen van beide merken met siri te besturen? Of zou ik daarvoor toch alle lampen en bridge van één van de twee systemen moeten aanschaffen?
Ik ben in het bezit van de volgende producten: een hue bridge(nieuwste versie), een hue motion sensor, en 6 white ambiance lampen.
Nu wil ik het volgende opzetten in de apple home app( of een andere app als dit de oplossing biedt):
savonds, als het licht uit is + er beweging gedetecteerd wordt = licht aan ( voor 2-5 minuten). Is het niet savonds, of wel savonds maar het licht staat al aan, dan hoeft er niets te gebeuren.
Ik heb dit geprobeerd in te stellen dmv een "alleen tussen 23.00 en 07.00" regel, echter blijft het ligt, buiten deze tijden, steeds uitgaan als er geen motion gedetect wordt. dit valt ook te zien in de app, de motion sensor geeft aan beweging te zien. Is het mogelijk om de detectie buiten deze uren uit te zetten? Of is er een andere oplossing mogelijk?
Als je Homekit wilt gebruiken voor zowel Tradfri als Hue lampen dan moet je beide bridges hebben en dus ook twee afzonderlijke Zigbee netwerken opzetten (Alle Tradfri producten op Tradfri bridge en alle Hue producten op Hue bridge).Captain Coconut schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:00:
[...]
Bedankt voor het antwoord, ook @meesje.
Ik had al enkele pagina's teruggelezen, maar kon er hier niet veel over vinden.
Is het wel mogelijk om met een andere (iphone)app lampen van beide merken met siri te besturen? Of zou ik daarvoor toch alle lampen en bridge van één van de twee systemen moeten aanschaffen?
Dit is omdat Apple dit zo heeft gespecificeert, ze eisen namelijk dat de software van de Homekit gecertificeerde producten kan worden geupdate. En dat kan alleen met de bridge van de desbetreffende fabrikant......
Andere formele oplossing is niet mogelijk, informeel zijn er nog een aantal opensource oplossingen die op een Raspbery Pi werken, maar daar heb ik geen ervaring mee.
Als je met de lichtintensiteit speelt zodat hij niet aanspringt als hij genoeg (dag)licht ontvangt?arnevt2 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 15:01:
Hallo allen, ik hoop dat ik dit in het juiste topic plaats.
Ik ben in het bezit van de volgende producten: een hue bridge(nieuwste versie), een hue motion sensor, en 6 white ambiance lampen.
Nu wil ik het volgende opzetten in de apple home app( of een andere app als dit de oplossing biedt):
savonds, als het licht uit is + er beweging gedetecteerd wordt = licht aan ( voor 2-5 minuten). Is het niet savonds, of wel savonds maar het licht staat al aan, dan hoeft er niets te gebeuren.
Ik heb dit geprobeerd in te stellen dmv een "alleen tussen 23.00 en 07.00" regel, echter blijft het ligt, buiten deze tijden, steeds uitgaan als er geen motion gedetect wordt. dit valt ook te zien in de app, de motion sensor geeft aan beweging te zien. Is het mogelijk om de detectie buiten deze uren uit te zetten? Of is er een andere oplossing mogelijk?
Ik zie het, ik keek bij de Rule Wizard. Maar dan heb ik nog geen mogelijkheid om de waarde in te stellen wanneer de lampen aangaan. Er zijn 4 keuzes, zo te zien vast.wim-vdv schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 13:42:
[...]
Bij mij staat in All4Hue onder optie Rules; nieuwe rule aanmaken en dan bij Conditions echt de optie "Ambient light"!
[afbeelding]
https://www.ti-84shop.nl/hue-gu10-ambiance-duo.html
Afgelopen jaar nog bij ze besteld. Je krijgt van elke stap een bevestiging en ook de gegevens van het pakketje zodat je 'm kunt volgen.meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:53:
Hebben jullie ervaringen met bestelling bij de ti84 shop? Ik heb namelijk interesse in de Hue gu10 duo pack, welke bij ti84 het goedkoopst is.
¯\_(ツ)_/¯
Metoo,plus best wel scherpe prijzen.M.v.Veelen schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 20:01:
[...]
Afgelopen jaar nog bij ze besteld. Je krijgt van elke stap een bevestiging en ook de gegevens van het pakketje zodat je 'm kunt volgen.
Ik heb ook gekeken naar de GU10 van Ikea, maar in het Ikea topic heb ik gelezen dat de lampen van Ikea minder goed afgeschermd zijn en storing op apparatuur kunnen geven, in dit geval een DAB+ radio. De Hue lampen gaven geen storing. Dat verklaart dus o.a. ook wel het prijsverschil.
Daarnaast vind ik het ook wel mooi alles van Hue te hebben, ipv een mix met Ikea.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 18-01-2018 20:28 ]
http://thedandydomain.com...hite-ambiance-gu10-review
Ik heb daar vorig jaar een bestelling gedaan. Prima service. Ik kreeg in eerste instantie niet alles wat ik besteld had, maar na een telefoontje werd dit, met excuses, zeer snel gecorrigeerd.meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:53:
Hebben jullie ervaringen met bestelling bij de ti84 shop? Ik heb namelijk interesse in de Hue gu10 duo pack, welke bij ti84 het goedkoopst is.
Domoticz wellicht? Heb bv zo de Yeelights (eigen LAN API-interface) verbonden met de Hue lichten, bedien de Hue lichten in de kinderkamers middels een Hue switch en de Yeelights schakelen dan mee en heb ook nog dat ze 's avonds worden gedimd. Alleen doordat de hue-api alleen polling ondersteund, heb je wel max 3 secs vertraging.dragon2 schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:39:
Mgoed, ontopic weer, volgens mij heb ik dit eens eerder gevraagd maar kan het niet terugvinden.
Wat heb ik precies nodig om klikaanklikuit met hue te laten samenwerken? Heeft iemand hier dit voor elkaar? Liefst zonder al te veel geld uit te geven![]()
Ik heb er vanmorgen 3 besteld voor de spots in mijn keuken, in de afzuigkap blijven de normale spots.meesje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 19:46:
[...]
Bedankt voor je reactie. Is er niemand die kan aangeven of 2 x 250 lumen van de Hue gu10 white&ambiance voldoende is in de afzuigkap?
Maar ik vermoed dat hier meer dan genoeg licht uit komt!
Bedankt! Ik ga zo een duo pack bestellen bij ti84.Protax schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:34:
[...]
Ik heb er vanmorgen 3 besteld voor de spots in mijn keuken, in de afzuigkap blijven de normale spots.
Amazon.it heeft een leuke aanbieding op het moment:meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:38:
[...]
Bedankt! Ik ga zo een duo pack bestellen bij ti84.
https://www.amazon.it/gp/...873b1b&pf_rd_i=1849539031
In de afzuigkap heb ik geen gekleurde versie nodig en sowieso zijn deze te lang.Protax schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:39:
[...]
Amazon.it heeft een leuke aanbieding op het moment:
https://www.amazon.it/gp/...873b1b&pf_rd_i=1849539031
Eind november begaf één van de drie "White Ambiance E27" in een plafond-armatuur het. Tenminste, dat dacht ik. Ik had hem er al uit geschroefd en een ticket aangemaakt bij Philips Lighting. Later probeerde ik de lamp nog eens een keer en toen leek ie het ineens weer te doen!
Echter, na een week of 2 bleek dat de lamp nog steeds kuren vertoonde. Symptoom: Als de lamp 'aan' staat knippert ie af en toe om dan ineens op de standaard 'felle' stand te staan, waar hij ook op staat als de stroom eraf is geweest. Of als ie 'uit' staat lijkt ie ineens zo maar 'aan' te gaan. Lijkt dus verdacht veel op een slecht contact ergens tussen de lamp en de 230v.
Ik heb toen het ticket bij Philips heropend met een heel duidelijke use case en probleemomschrijving, met vooral de nadruk op het feit dat het probleem 'intermittent' is. Oftewel: Het kan dagenlang lijken alsof de probleemloos is, terwijl daarna per dag de lamp wel 20x dit gedrag vertoont.
Lamp is eind december opgehaald door DHL en daarna heb ik een paar weken niets vernomen. Tot afgelopen week de lamp ineens weer terug werd geleverd door DHL. Aan het serienummer te zien precies dezelfde lamp die ik had. Een dag later kreeg het ticket bij Philips ook een update. Schijnbaar hebben ze alleen maar even een 'factory reset' uitgevoerd en verder helemaal niets....
En ja hoor: Krijg net een whatsappje van m'n vriendin dat de lamp ineens weer 'aan' is.......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Heb je zelf al uitgesloten dat hiet niet ergens mis gaat rondom je armatuur?eymey schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:01:
Lijkt dus verdacht veel op een slecht contact ergens tussen de lamp en de 230v.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Net nog een geniale (Protax schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 13:34:
[...]
Ik heb er vanmorgen 3 besteld voor de spots in mijn keuken, in de afzuigkap blijven de normale spots.
In mijn ervaring is geknutsel met de Hue bridge icm Domoticz stabieler dan de Ikea bridge bij standaard gebruik.meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:58:
[...]
Net nog een geniale () ingeving gehad: ik heb de huidige spots er even uitgehaald. De opbrengst is 338 lumen p/st. Het worden dus toch maar geen Hue GU10 White&Ambiance lampen. Dan maar even wachten totdat Ikea hun bridge weer op voorraad hebben en ik een paar GU10 (die van 7 euro) ga kopen. Deze hebben een opbrengst van 400 lumen. Waarom de bridge, vraag je wellicht af. De reden is dat ik ze wil opnemen in HomeKit en geen 'geknutsel' met de Hue bridge.
Had een bepaald moment zelfs een tijdschakelaar tussen de ikea bridge zodat hij elke dag een reboot deed. Maar super instabiel. Maar dat kan gefixed zijn inmiddels...
Er is ondertussen wel een firmware update geweest. Wellicht heeft dat inderdaad de stabiliteit verbeterd.Psycho_Mantis schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:08:
[...]
In mijn ervaring is geknutsel met de Hue bridge icm Domoticz stabieler dan de Ikea bridge bij standaard gebruik.
Had een bepaald moment zelfs een tijdschakelaar tussen de ikea bridge zodat hij elke dag een reboot deed. Maar super instabiel. Maar dat kan gefixed zijn inmiddels...
Mijn voorkeur gaat naar Hue only, echter als ze geen GU10 spots hebben met gewoon lumen, dan overweeg ik een ander produkt. Bij mij is de voorwaarde dat alle thuisautomatisering producten HomeKit compatible zijn. Dat is Ikea Tradfri. Als ze hun voorraad weer hebben aangevuld, ga ik een bridge, schakelaar (perse nodig om te koppelen aan de ikea bridge) en GU10 spots kopen. Je mag (als ikea family lid) de produkten binnen 365 dagen retourneren. Voldoende tijd lijkt me om e.e.a. uit te proberen.
Als je de foto's uit de review bekijkt, heb je dan echt het idee dat je licht tekort gaat komen?meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:58:
[...]
Net nog een geniale () ingeving gehad: ik heb de huidige spots er even uitgehaald. De opbrengst is 338 lumen p/st. Het worden dus toch maar geen Hue GU10 White&Ambiance lampen. Dan maar even wachten totdat Ikea hun bridge weer op voorraad hebben en ik een paar GU10 (die van 7 euro) ga kopen. Deze hebben een opbrengst van 400 lumen. Waarom de bridge, vraag je wellicht af. De reden is dat ik ze wil opnemen in HomeKit en geen 'geknutsel' met de Hue bridge.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb mijn HUE phoenix plafoniere toch teruggestuurd. Ik begon me steeds meer te ergeren aan de hoge zoem. Mijn vader hoort het niet dus het is schijnbaar zo'n hoge frequentie dat alleen jonge mensen het horen. Op 100% was de zoem echt heel duidelijk, deze zoem nam inderdaad af als je de lamp dimde, maar zelfs met de lamp volledig uit (via app, niet via schakelaar) was er een zoem hoorbaar. Ik heb hem een paar dagen laten hangen, maar als het gewoon stil was in huis hoorde ik het, en hoe langer ik het hoorde hoe meer ik me er aan ging ergeren. Schiet dus echt niet op.Serena schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 09:12:
[...]
Dat doen ze hier ook als ze op 100% branden, hele hoge toon. Daar staan ze echter vrijwel nooit op, dus weinig last van.
Vraag me nu dus af of ik gewoon een slechte lamp had en twijfel of ik de gok ga wagen om er nog één te bestellen. Ik kan me toch echt niet voorstellen dat Philips een premium product als zo'n HUE plafoniere designed met een zoem.
Tja, de foto’s... ik weet het niet, het is veel sfeerverlichting. In de afzuigkap wil ik gewoon goed licht hebben.Ethirty schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:23:
[...]
Als je de foto's uit de review bekijkt, heb je dan echt het idee dat je licht tekort gaat komen?
Nu heb ik dus 338 lumen er in zitten, dan wil ik niet terug naar 250 lumen. Dan lijken me die van Ikea Tradfri een beter alternatief, zowel die van 7 euro (alleen warm licht, 2700k) als die van 15 euro (meerdere wit tinten).
Is dit mogelijk met een simpel curl-commando bijvoorbeeld?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Ik heb echt nooit problemen met de Ikea GU10 lampjes. Heb er 6 in de aanbouw en 4 in de keuken. Middels de Tradfri Bridge aan HK gekoppeld en het werkt perfect. Bedien die in de keuken gewoon met een Hue Dimmer, geen enkel probleem.meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:13:
[...]
Er is ondertussen wel een firmware update geweest. Wellicht heeft dat inderdaad de stabiliteit verbeterd.
Mijn voorkeur gaat naar Hue only, echter als ze geen GU10 spots hebben met gewoon lumen, dan overweeg ik een ander produkt. Bij mij is de voorwaarde dat alle thuisautomatisering producten HomeKit compatible zijn. Dat is Ikea Tradfri. Als ze hun voorraad weer hebben aangevuld, ga ik een bridge, schakelaar (perse nodig om te koppelen aan de ikea bridge) en GU10 spots kopen. Je mag (als ikea family lid) de produkten binnen 365 dagen retourneren. Voldoende tijd lijkt me om e.e.a. uit te proberen.
Goed om te weten! Bij deze besloten om voor GU10 spotjes te gaan voor Ikea Tradfri. Voor de overige lampen (Hue White) hou ik het wel bij Hue. Nu nog even geduld tot de Tradfri bridge weer te koop is.Serena schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 12:39:
[...]
Ik heb echt nooit problemen met de Ikea GU10 lampjes. Heb er 7 in de aanbouw en 4 in de keuken. Middels de Tradfri Bridge aan HK gekoppeld en het werkt perfect. Bedien die in de keuken gewoon met een Hue Dimmer, geen enkel probleem.
Je hoort trouwens geen zoem toon bij de GU10 spotjes? Ook niet als je deze heel erg dimt?
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
3rd gen GU10 bestaan dan ook (nog) niet...The Inquisitor schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:04:
Ik heb 3rd gen GU10 en bij het entertainment gedeelte geeft de app aan dat deze geen rijke kleuren ondersteunen
Dan verklaart dat het waarschijnlijk?dragon2 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:10:
[...]
3rd gen GU10 bestaan dan ook (nog) niet...
Tot nu toe geen enkele zoem gehoord. Heb ze in het plafond, in de aanbouw meestal op 100% en in de keuken op 60%. Aangezien ik er 10 moest hebben was Hue me gewoon te duur. Zijn geen lampen die de hele avond/dag branden.meesje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:57:
[...]
Goed om te weten! Bij deze besloten om voor GU10 spotjes te gaan voor Ikea Tradfri. Voor de overige lampen (Hue White) hou ik het wel bij Hue. Nu nog even geduld tot de Tradfri bridge weer te koop is.
Je hoort trouwens geen zoem toon bij de GU10 spotjes? Ook niet als je deze heel erg dimt?
Bij 2 spotjes hoorde ik op een gegeven moment een zoem geluid. Echter ik heb ze toen even eruit gehaald en opnieuw geplaatst, sinds dien zijn ze muisstil. Denk dat ze even geen goed contact hadden gemaakt of iets dergelijks. Ze zijn muisstil.meesje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 13:57:
[...]
Goed om te weten! Bij deze besloten om voor GU10 spotjes te gaan voor Ikea Tradfri. Voor de overige lampen (Hue White) hou ik het wel bij Hue. Nu nog even geduld tot de Tradfri bridge weer te koop is.
AMD Ryzen 7 9800X3D - Corsair Vengeance 64 GB DDR5 @ 6000 MHz C36 - ASUS ROG Strix B650E-F - GeForce RTX 4090 Phantom - Samsung 990 Pro 2TB, 980 Pro 2TB, 970 EVO Plus 2TB, 860 EVO 1TB, 850 EVO 1TB, 830 256GB - Liquid Freezer II 280 - RM850x - LG 34GS95QE
Ik hik een beetje aan tegen de aanschaf van 5 spotjes voor met name koelwit (Hue concentrate) gebruik op sombere dagen, verder zullen ze niet zoveel branden.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb zowel Philips Hue white als Philips Hue White Ambiance Color in de buurt van de Tradfri GU10 spotjes. White (2700K) geeft perfect dezelfde wit tint. Candle Light (zo pakt Google Assistant de meest warme wit tint) komt héél erg dicht in de buurt. Bright White (zo pakt Google Assistant de meest koude wit tint) komt dicht genoeg in de buurt. Het valt mij in dagelijks gebruik niet op dat ze iets afwijken in ieder geval. Voordeel van de GU10 Tradfri vind ik echt het aantal Lumen, ik heb ze in de keuken en eetkamer en als je aan het koken bent, of aan de eettafel aan het lezen bent, of iets dergelijks wil je gewoon voldoende ligt. Maar vooral de prijs was voor mij de doorslaggevende factor.Ethirty schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:14:
Kan iemand iets zinnigs zeggen over de wittinten tussen Ikea en Hue als je ze vlak bij elkaar gebruikt?
Ik hik een beetje aan tegen de aanschaf van 5 spotjes voor met name koelwit (Hue concentrate) gebruik op sombere dagen, verder zullen ze niet zoveel branden.
Die van 15, met de wit tinten.meesje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:34:
@BarryS en @Serena : Welke gu10 spotjes hebben jullie van Tradfri? Die van 7 euro of die van 15?
Thanks! Lijkt me ook wel handig in de afzuigkap, dat er kouder licht mogelijk is.
Excuses naar de andere Hue gebruikers, de volgende reactie zal ik in het Tradfri topic plaatsen.
Die van 7 euro.meesje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 14:34:
@BarryS en @Serena : Welke gu10 spotjes hebben jullie van Tradfri? Die van 7 euro of die van 15?
Ik heb nu een dubbelschakelaar waar Philips Hue en de Eettafel op aangesloten staan.
Ik wil de eettafel kunnen dimmen, echter moet ik dan een LED dimmer inbouwen. Nu zat ik te denken aan iets als dit:
https://www.bouwmaat.nl/i...SK_WYWBUv-RRoCFe8QAvD_BwE
En de Hue lampen dan altijd op MAX zetten. Ik kan geen modellen vinden die zowel een dimmer als aan/uit schakelaar zijn.
Maar ik vraag me af of dit daadwerkelijk probleen oplevert. In de topic start wordt het afgeraden, maar hoe groot is het probleem?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Op zich een idee. Dank; enige nadeel is dat ik dan de hue niet meer met schakelaar aan/uit kan zetten, zou ik evt een extra hue draadloze schakelaar moeten plaatsen.Xander schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:38:
@Bert2000: Zet dan gewoon meteen vaste spanning op de Hue lamp. Net zoveel werk, meer keuze uit dimmers voor de eettafel en je hebt de Hue lamp meteen aangesloten zoals bedoeld.
Dat is nu precies hoe je Hue lampen "hoort" te gebruiken.Bert2000 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:49:
[...]
Op zich een idee. Dank; enige nadeel is dat ik dan de hue niet meer met schakelaar aan/uit kan zetten, zou ik evt een extra hue draadloze schakelaar moeten plaatsen.
Hehe klopt! Denk dat ik dit ga doen. Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat m'n huis steeds meer schakelaars aan de muur krijgt.Ik probeer alle zo minimalistisch mogelijk te doen. maar naast de normale schakelaars hangen er nu ook al een paar Hue schakelaars. Op een gegeven moment wordt het een oerwoud aan schakelaars. heheXander schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:50:
[...]
Dat is nu precies hoe je Hue lampen "hoort" te gebruiken.
Je zou ook een Busch Jaeger ZLL dimmer met minstens een 4-voudig bedieningselement kunnen plaatsen.Bert2000 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:55:
[...]
Hehe klopt! Denk dat ik dit ga doen. Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat m'n huis steeds meer schakelaars aan de muur krijgt.Ik probeer alle zo minimalistisch mogelijk te doen. maar naast de normale schakelaars hangen er nu ook al een paar Hue schakelaars. Op een gegeven moment wordt het een oerwoud aan schakelaars. hehe
2 van de knoppen op het bedieningselement zijn dan voor de vast aangesloten lamp (eettafel), met de rest van de knoppen kun je Hue lampen bedienen.
Plus je eettafel lamp is dan vanuit de Hue app te schakelen en dimmen.
Wat is het voordeel van Plastic i.p.v. glas. Glas voelt altijd wel kwalitatief goed aan. Ze zijn ook daardoor zwaar. Die van de IKEA zijn lekker licht daardoor.Dennism schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:27:
Ik kreeg gister ineens een ander type Hue lamp binnen, een E27 Gen3 met 9W ipv de 10W die mijn andere 3 lampen hebben, ook is bulb nu van plastic ipv glas. de andere specificaties lijken exact hetzelfde en ik zie ook geen kleur verschil.
Geen idee wat exact het voordeel is, ik verwacht mogelijk goedkopere productie voor Philips? Het viel me alleen op dat ik dacht dezelfde lamp besteld te hebben als de starterkit eerder dit jaar, en dat ik nu een ander type kreeg met grotendeels dezelfde specs maar dus geen glas en 1W minder verbruik.Daniel. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:28:
[...]
Wat is het voordeel van Plastic i.p.v. glas. Glas voelt altijd wel kwalitatief goed aan. Ze zijn ook daardoor zwaar. Die van de IKEA zijn lekker licht daardoor.
https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app
Gewoon een irritant nadeel van de HUE lampen. Als het gewoon de laatste stand (of een voorkeur instelling) in geheugen zou zetten zoals de Yeelight lampen het doen, had je het probleem niet en kan je gewoon bestaande schakelaars blijven gebruiken.Bert2000 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 18:55:
[...]
Hehe klopt! Denk dat ik dit ga doen. Moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat m'n huis steeds meer schakelaars aan de muur krijgt.Ik probeer alle zo minimalistisch mogelijk te doen. maar naast de normale schakelaars hangen er nu ook al een paar Hue schakelaars. Op een gegeven moment wordt het een oerwoud aan schakelaars. hehe
Vanmorgen overigens weer spontaan 2 lampen aan toen ik wakker werd. De E27 color en white ambiance.
Gelukkig met de GU-10 lampen nog niet mee gemaakt.
Wat light opbrengst mooie spul van HUE, maar wat kwaliteit betreft valt het me we erg tegen. Zeker gezien de erg hoge prijs in vergelijk met mijn yeelights.
Ik maak nu een al flink wat jaren gebruik van Hue lampen (White en Lux), maar ik heb nog nooit meegemaakt dat deze spontaan aan gingen. De geheugenstand zou inderdaad wel een mooie aanvulling zijn. Als ik me niet vergis had Philips zoiets toch ook gepresenteerd op de afgelopen CES? Ik weet niet of dat alleen voor nieuwe lampen is of ook de oude. Ik hoop natuurlijk het laatste.h4ns schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:11:
[...]
Gewoon een irritant nadeel van de HUE lampen. Als het gewoon de laatste stand (of een voorkeur instelling) in geheugen zou zetten zoals de Yeelight lampen het doen, had je het probleem niet en kan je gewoon bestaande schakelaars blijven gebruiken.
Vanmorgen overigens weer spontaan 2 lampen aan toen ik wakker werd. De E27 color en white ambiance.
Wat light opbrengst mooie spul van HUE, maar wat kwaliteit betreft valt het me we erg tegen. Zeker gezien de erg hoge prijs in vergelijk met mijn yeelights.
Ja, dat werkt, ik heb meerdere van deze remotes eerst gekoppeld aan mijn main remote (dat is een oude living colors remote). Die heb ik via de app Hue Essentials op de Play store via Touch link gekoppeld aan de bridge en daarna de andere afstandsbedieningen aan deze main remote.Greetoz schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:33:
Ik heb een deel van het topic doorgenomen maar nog green antwoord kunnen vinden. Werkt de livingcolors remote (ronde touch versie) met de 3e generatie hue lampen en de V2.1 bridge? Ik heb zo’n remote maar lampen koppelen lijkt niet te lukken.
Dit heb ik gedaan door eerst degene die je wilt koppelen de batterij eruit te halen en terug te stoppen en daarna met een pinnetje de reset in te drukken totdat het ledje aan de voorkant blijft constant blijft branden. Daarna op het " I " knopje op beide remotes drukken (en blijven houden totdat je een constant ledje ziet) en ze dicht bij elkaar houden. Mijn oude main remote geeft daarna ook een "succes" beep. De nieuwe remote koppel ik daarna door deze dicht bij de bridge te houden en dan op de " I " te drukken op de nieuwe remote en de bridge knop in te drukken.
Ik kwam op deze ideeën door onderstaande youtube videos te bekijken.
YouTube: How to: LivingColors remote on Philips Hue WITHOUT resetting bridge <- deze voor de main remote
YouTube: How to connect Philips Living Colors remote controle to Hue bridge s... <- deze voor de andere remotes.
Wat me daarnaast wel opviel tijdens dit alles is dat je batterijen moet hebben die genoeg spanning geven, als ze half op zijn kun je ze prima gebruiken als remote maar dan gaat het pairen constant fout.
Als je het fout doet en de lamp koppelt aan de remote dan ga je zien dat hij via de bridge niet meer bereikbaar is, dit kun je fixen door de lamp te verwijderen en daarna de lamp te zoeken met het specifieke serienummer.
Verwijderd
https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Heb toch al redelijk vaak hier gelezen dat mensen het zelfde probleem hebben met spontaan aan springende lampen.meesje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:30:
[...]
Ik maak nu een al flink wat jaren gebruik van Hue lampen (White en Lux), maar ik heb nog nooit meegemaakt dat deze spontaan aan gingen. De geheugenstand zou inderdaad wel een mooie aanvulling zijn. Als ik me niet vergis had Philips zoiets toch ook gepresenteerd op de afgelopen CES? Ik weet niet of dat alleen voor nieuwe lampen is of ook de oude. Ik hoop natuurlijk het laatste.
Inderdaad had ik laatst ook het nieuws van de CES gezien. Laten we hopen op ondersteuning van oude lampen, maar voorlopig dus afwachten of dat met de huidige hardware daadwerkelijk mogelijk is.!
Dat er een dimmer bij zit. De vorige gen3 starset bevatte alleen de 3 lampen en een bridge.Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:21:
Wat is hier eigenlijk "nieuw" aan ik kan het niet zien.
https://www.bol.com/nl/p/...stionType=suggestedsearch
Klopt ik heb al mijn lampen behalve de eettafel met Hue uitgerust. Maar dit heb ik gedaan voordat ik wist je je bestaande schakelaars niet meer kunt gebruiken.h4ns schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 20:11:
[...]
Gewoon een irritant nadeel van de HUE lampen. Als het gewoon de laatste stand (of een voorkeur instelling) in geheugen zou zetten zoals de Yeelight lampen het doen, had je het probleem niet en kan je gewoon bestaande schakelaars blijven gebruiken.
Vind ik toch wel een GROOT nadeel, word er helemaal gek van om elk keer die app te moeten openen nadat ik de knop heb gebruikt.
Ben nu mn hele woning maar aan het voorzien van motion sensors, zodat de scenes die ik wil automatisch gekozen worden, vind het echter wel omslachtig allemaal..
Verwijderd
dragon2 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:39:
[...]
Dat er een dimmer bij zit. De vorige gen3 starset bevatte alleen de 3 lampen en een bridge.
Ik heb ondertussen een aantal schakelaars er af gehaald en de draden doorverbonden. Daarna de wireless Xiaomi Aqara wireless schakelaars er overheen gezet. Zien er erg strak uit en werken prima.Bert2000 schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:41:
[...]
Klopt ik heb al mijn lampen behalve de eettafel met Hue uitgerust. Maar dit heb ik gedaan voordat ik wist je je bestaande schakelaars niet meer kunt gebruiken.
Vind ik toch wel een GROOT nadeel, word er helemaal gek van om elk keer die app te moeten openen nadat ik de knop heb gebruikt.
Ben nu mn hele woning maar aan het voorzien van motion sensors, zodat de scenes die ik wil automatisch gekozen worden, vind het echter wel omslachtig allemaal..
En uiteraard ook een aantal Xiaomi sensors in gebruik wat erg prettig werkt. Van de HUE sensors ben ik niet zo gecharmeerd. (en zijn ook veel te duur).
Nadeel is wel dat je met Domoticz o.i.d. aan de gang moet, maar dan heb je wel een compleet mooi functionerende smart home, tegen lage kosten en kan je alle kanten op.
Met de standaard Hue app lukt mij dit niet, maar met andere apps (o.a. All4Hue) kan je groepen aanmaken en de Dimmer kan dan zo'n groep aansturen. Een groep kan uit lampen in een deel van een kamer bestaan, uit een enkele lamp of uit verschillende lampen in verschillende kamers.smeerbartje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:20:
Stomme vraag, maar waarom kan ik met een hue dimmer geen specifieke lamp (die onderdeel is van een kamer) bedienen? Ik heb dus de woonkamer met daarin een aantal lampen. Nu wil ik 1 van deze lampen bedienen met een hue dimmer; dit lijkt niet te kunnen. Klopt dit?
Je kunt in de Hue app toch gewoon een nieuwe "kamer" aanmaken met alleen die bedoelde lamp? Lampen kunnen in meerdere kamers tegelijk bestaan. Met die Hue dimmer kunt je dan gewoon die nieuwe kamer aansturen.smeerbartje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:20:
Stomme vraag, maar waarom kan ik met een hue dimmer geen specifieke lamp (die onderdeel is van een kamer) bedienen? Ik heb dus de woonkamer met daarin een aantal lampen. Nu wil ik 1 van deze lampen bedienen met een hue dimmer; dit lijkt niet te kunnen. Klopt dit?
In de standaard app.
Heb nog een stuk of 5 dimmers hier liggen, vind ook wel handig om vooraf te weten voordat ik eraan ga beginnen en me instant ga ergeren.
Het blijft wel een rare design keuze (in de standaard Hue app) om lampen alleen per “kamer” te kunnen aansturen. Via HomeKit kan dat bijvoorbeeld wel.remoss schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:35:
[...]
Je kunt in de Hue app toch gewoon een nieuwe "kamer" aanmaken met alleen die bedoelde lamp? Lampen kunnen in meerdere kamers tegelijk bestaan. Met die Hue dimmer kunt je dan gewoon die nieuwe kamer aansturen.
Ja, dat kan. Ik stuur ook een enkele lamp aan met een dimmer.NeutraleTeun schreef op zondag 21 januari 2018 @ 12:42:
Maar dan blijft de vraag, is het mogelijk om 1 lamp binnen een kamer te bedienen met een dimmer? Of alleen alle lampen binnen een kamer met een dimmer.
In de standaard app.
Zoals eerder geschreven, maak een groep aan met die ene lamp als enige in die groep, en laat de dimmer deze groep bedienen.
Ben er nu wel achter dat je met een Tap wel bepaalde lampen in een groep kunt schakelen. Yay!
Je kan volgens mij de dimmer en lamp aan elkaar koppelen, maar geen idee of dat ook zo is icm de app.NeutraleTeun schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:30:
Ja ok, maar een enkele lamp in een groep schakelen is dus niet mogelijk?
Ben er nu wel achter dat je met een Tap wel bepaalde lampen in een groep kunt schakelen. Yay!
#team_UTC+1
Je kunt inderdaad de dimmer buiten de bridge om gebruiken, dan kun je dus 1 lamp touchlinken en werkt het ook.Ethirty schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:35:
[...]
Je kan volgens mij de dimmer en lamp aan elkaar koppelen, maar geen idee of dat ook zo is icm de app.
Je moet wel eerst je Hue Dimmer Switch aan je netwerk toevoegen middels touchlinken, net zoals met de oudere LivingColors remotes, volgens mij staat een aantal berichten hierboven uit gelegd hoe je dat voor elkaar kunt krijgen.
Je moet wel even van te voren de Dimmer Switch ff reseten naar fabrieks instellingen, dit doe je door de setup knop achter op 10 seconden ingedrukt te houden.
Je ziet dan de Hue Dimmer Switch niet meer in de bridge, is nadeel als je hem ook voor Homekit wil gebruiken, voordeel is dat je niet afhankelijk meer bent van de bridge voor de werking.
Plastic breekt minder makkelijk dan glas, dat is het grootste voordeel, en zoals ik van meerdere posts heb begrepen zijn de lampen verder functioneel gelijk aan de "glazen" Gen3 lampen.Daniel. schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 19:28:
[...]
Wat is het voordeel van Plastic i.p.v. glas. Glas voelt altijd wel kwalitatief goed aan. Ze zijn ook daardoor zwaar. Die van de IKEA zijn lekker licht daardoor.
En lager gewicht kan voor sommige situaties een groot voordeel zijn.....
Had dit een aantal jaren terug met de GEN1 Hue Color E27 lampen, dat ze bij een bepaalde dim stand en kleur resetten naar vol aan, die zijn toen onder garantie vervangen door Philips.h4ns schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:30:
[...]
Heb toch al redelijk vaak hier gelezen dat mensen het zelfde probleem hebben met spontaan aan springende lampen.
Inderdaad had ik laatst ook het nieuws van de CES gezien. Laten we hopen op ondersteuning van oude lampen, maar voorlopig dus afwachten of dat met de huidige hardware daadwerkelijk mogelijk is.!
Ik weet niet hoe oud ze zijn maar je zou contact kunnen opnemen met Philips, of de verkopende partij (indien ouder dan 2 jaar, want dan zal Philips ze niet meer vervangen).
Dat is wel mogelijk, doordat een lamp in meerdere groepen kan zitten.NeutraleTeun schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:30:
Ja ok, maar een enkele lamp in een groep schakelen is dus niet mogelijk
Voorbeeld: de verlichting in mijn keuken regel ik met een dimmer. Ik heb een groep " keuken", die bestaat uit twee lampen, namelijk de keukenlamp en de aanrechtverlichting. Deze zitten beide ook in een aparte groep.
Druk ik eenmaal op de aanknop van de dimmer, dan gaan beide lampen aan. Druk ik een tweede maal op de knop, dan gaat de keukenlamp uit en blijft alleen de aanrechtverlichting branden. Een derde druk zet beide lampen weer aan, en een vierde druk zet de aanrechtverlichting uit (alleen de keukenlamp brand). Daarna begint de loop van voren af aan. Een druk op de uitknop zet beide lampen uit en reset de loop.
youtube video : 'Modify your Philips Hue Tap to look like a regular switch'
YouTube: Modify your Philips Hue Tap to look like a regular switch
heeft iemand hier ervaring mee - werkt het zo simpel als deze video doet uitschijnen?
Deze Eltako knoppen zijn nl ook te krijgen in een Niko creme uitvoering. Dewelke ik dus thuis heb.
En aangezien ik een halogeen lichtbron heb hangen met een dimmer eraan die geen LED ondersteund, dacht ik dit te doen, en zo meer functionaliteit te hebben dan wanneer ik de dimmer door een Led dimmer van Niko vervang en mijn laatste halogeen de deur uit doe. (kostenplaatje led dimmer van Niko is ongeveer gelijk met een Niko Tap + deze elkato knop)
Is er een manier om die elkato te laten werken met Hue? aangezien de ingewanden dus blijkbaar écht wel gelijk zijn... Dan wordt het goedkoper en moet ik geen Tap slopen.
Ja, het is heel simpel. Tap uit elkaar Eltako uit elkaar. Binnenwerk wisselen en klaar. Je moet wel goed opletten dat je de juiste Eltako pakt. Een paar posts terug had Xander een duidelijk overzicht voor:Renald0 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:17:
Is er een manier om die elkato te laten werken met Hue? aangezien de ingewanden dus blijkbaar écht wel gelijk zijn... Dan wordt het goedkoper en moet ik geen Tap slopen.
hier
Binnenwerk ziet er hetzelfde uit, maar is anders. Je zult dus echt de Tap binnenkant moeten hebben.
[ Voor 8% gewijzigd door WillemDD op 22-01-2018 10:45 ]
Thanks!WillemDD schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Ja, het is heel simpel. Tap uit elkaar Eltako uit elkaar. Binnenwerk wisselen en klaar. Je moet wel goed opletten dat je de juiste Eltako pakt. Een paar posts terug had Xander een duidelijk overzicht voor:
hier
Binnenwerk ziet er hetzelfde uit, maar is anders. Je zult dus echt de Tap binnenkant moeten hebben.
Aanvullend wil ik meegeven dat ik het erg lastig vond om Eltako schakelaars te vinden. Hier in Nederland lijken nagenoeg geen leveranciers te zijn behalve 1 partij die dan ook nog eens een woekerprijs rekent en als bijbehorende voorwaarde heeft dat het product niet geretourneerd kan worden.WillemDD schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:44:
[...]
Ja, het is heel simpel. Tap uit elkaar Eltako uit elkaar. Binnenwerk wisselen en klaar. Je moet wel goed opletten dat je de juiste Eltako pakt. Een paar posts terug had Xander een duidelijk overzicht voor:
hier
Op Ebay vragen de Duitse webshops €20 verzendkosten wat compleet niet in verhouding staat tot de waarde van de schakelaar zelf. Amazon.de heeft tot op heden niet alle Eltako schakelaars in het assortiment dus dat is ook een no-go.
De twee adresjes zijn Rakuten(soort ebay/amazon) via shop SVH24 en EIBmarkt.de(bij deze heb ik besteld) hebben schappelijke prijzen en verzendkosten. Binnen 4 dagen had ik mijn FT55R Alpine wit ontvangen. Deze matched met de Busch Jaeger Si reflex snow white die je tegenwoordig in veel nieuwbouw projecten ziet
Hopelijk kan ik nu met de Mediamarkt BTW dagen goedkoop aan een Hue tap komen zodat ik kan beginnen met ombouwen. Vrouwlief is inmiddels ook wel overtuigd dat het handig is om de bestaande schakelaar om te bouwen
[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 22-01-2018 11:11 ]
Feit dat je geen batterij hoeft te vervangen is leuk, maar vind die Tap nou niet echt prettig drukken door dat mechanisme wat er achter zit.
Wat dat betreft plaats ik liever 1x per jaar een nieuwe knoopcel?
Het lijkt er op dat Philips Hue dit keer wel mee doet aan de BTW weg ermee actie
Ik heb nog geen Hue tap maar omdat het binnenwerk van dezelfde leverancier(enocean) is voelt het aan als een pulsschakelaar. Je drukt de knop in en hij veert weer terug naar oude positie en maakt daarbij een klikkend geluid.h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:26:
Hoe is het "gevoel" met zo'n omgebouwde Tap?
Feit dat je geen batterij hoeft te vervangen is leuk, maar vind die Tap nou niet echt prettig drukken door dat mechanisme wat er achter zit.
Wat dat betreft plaats ik liever 1x per jaar een nieuwe knoopcel?
Een ander alternatief is de Busch Jaeger Zigbee lightlink, alleen daar heb je het probleem dat je voor bijna alle huidige schakelopstellingen nog een blauwe nuldraad moet trekken voor de betreffende inbouwsokkel. Normaliter tref je alleen bruin(fase) en zwart(schakeldraad) aan. De eltako route is dan bij far de makkelijkste oplossing. Voor de mensen die Gira schakelmateriaal in huis hebben, er is een vergelijkbaar model met een enocean module die je dus ook kunt omwisseln voor een Hue Tap.
[ Voor 29% gewijzigd door Miki op 22-01-2018 11:56 ]
Ik heb de Tap een keer getest bij de bouwmarkt, en daar viel het me op dat je de knop echt redelijk hard in moet drukken. Voelde dus niet echt prettig aan was mijn indruk.Miki schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:36:
[...]
Ik heb nog geen Hue tap maar omdat het binnenwerk van dezelfde leverancier(enocean) is voelt het aan als een pulsschakelaar. Je drukt de knop in en hij veert weer terug naar oude positie en maakt daarbij een klikkend geluid.
Maar uiteraard moet die stroom opwekking ergens vandaan komen.
Ik weet dus hoe het werkt, vroeg me alleen af of door de grotere schakelaar wat gemakkelijker werkte. Je hebt immers een soort van hefboom / kracht x arm.
[ Voor 4% gewijzigd door h4ns op 22-01-2018 11:57 ]
https://gigatek.be/nl/elt...ij-niko-creme--eltft4b-crMiki schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:08:
[...]
Aanvullend wil ik meegeven dat ik het erg lastig vond om Eltako schakelaars te vinden. Hier in Nederland lijken nagenoeg geen leveranciers te zijn behalve 1 partij die dan ook nog eens een woekerprijs rekent en als bijbehorende voorwaarde heeft dat het product niet geretourneerd kan worden.
Op Ebay vragen de Duitse webshops €20 verzendkosten wat compleet niet in verhouding staat tot de waarde van de schakelaar zelf. Amazon.de heeft tot op heden niet alle Eltako schakelaars in het assortiment dus dat is ook een no-go.
De twee adresjes zijn Rakuten(soort ebay/amazon) via shop SVH24 en EIBmarkt.de(bij deze heb ik besteld) hebben schappelijke prijzen en verzendkosten. Binnen 4 dagen had ik mijn FT55R Alpine wit ontvangen. Deze matched met de Busch Jaeger Si reflex snow white die je tegenwoordig in veel nieuwbouw projecten ziet
Hopelijk kan ik nu met de Mediamarkt BTW dagen goedkoop aan een Hue tap komen zodat ik kan beginnen met ombouwen. Vrouwlief is inmiddels ook wel overtuigd dat het handig is om de bestaande schakelaar om te bouwen
- heb geen aandelen
Ik heb thuis de TAP, omgebouwd met normale schakelaars en het werkt een stuk beter, lees minder kracht bij indrukken, dan met standaard behuizing.h4ns schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:56:
[...]
Ik heb de Tap een keer getest bij de bouwmarkt, en daar viel het me op dat je de knop echt redelijk hard in moet drukken. Voelde dus niet echt prettig aan was mijn indruk.
Maar uiteraard moet die stroom opwekking ergens vandaan komen.
Ik weet dus hoe het werkt, vroeg me alleen af of door de grotere schakelaar wat gemakkelijker werkte. Je hebt immers een soort van hefboom / kracht x arm.
Hoop eigenlijk dat Philips eens nieuwere varianten op de Dimmer Switch en TAP gaat uitbrengen, TAP is er al sinds 2014 (of was het 2013? ben de tel kwijt

Als je een nieuwbouw huis hebt zonder schakelaars is het wel prima, maar ik snap je punt. Ze moeten anders inbouwschakelaars op de markt brengen.Erik1971 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 12:24:
[...]
Ik heb thuis de TAP, omgebouwd met normale schakelaars en het werkt een stuk beter, lees minder kracht bij indrukken, dan met standaard behuizing.
Hoop eigenlijk dat Philips eens nieuwere varianten op de Dimmer Switch en TAP gaat uitbrengen, TAP is er al sinds 2014 (of was het 2013? ben de tel kwijt) en de Dimmer Switch sinds 2015. Kunnen ze een keer modellen leveren die wel fatsoenlijk in een europees huis passen.......
Alleen een beetje jammer dat de sets een tientje duurder gemaakt zijnSandervans schreef op maandag 22 januari 2018 @ 11:29:
http://www.mediamarkt.nl/...d=69789402&sc_llid=537650
Het lijkt er op dat Philips Hue dit keer wel mee doet aan de BTW weg ermee actie
21-01-2018

22-01-2018

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Stiekem weet je eigenlijk wel dat je bedonderd wordt en toch hoop je op een leuk dealtje...gielie schreef op maandag 22 januari 2018 @ 13:43:
[...]
Alleen een beetje jammer dat de sets een tientje duurder gemaakt zijn
21-01-2018
[afbeelding]
22-01-2018
[afbeelding]
En uiteindelijk koop je het ook, alleen maar omdat je thuis kan vertellen dat het in de aanbieding is.Miki schreef op maandag 22 januari 2018 @ 14:32:
[...]
Stiekem weet je eigenlijk wel dat je bedonderd wordt en toch hoop je op een leuk dealtje...
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Sinds kort ook overgegaan naar hue. Langzaam aan worden alle lampen vervangen. Ben van klikaanklikuit uit en Ikea tradfri naar hue en tradfri gegaan.
Werkt super goed samen. Na nieuwe update Ikea na bridge gekocht te hebben zijn er nu 6 tal Ikea lampen bovenverdieping en 4 gu10 onder carport Ikea aangesloten via de hue. En nog tal van e27 lampen diverse sta lampen.
Boven de keuken de lampen van g4 naar gu10 Hue color omgebouwd. Was ook bang weinig licht was maar geeft echt veel licht. Vooral scene lezen. Vervangt echt de 12 volt spotjes en verlicht heel goed. Geeft zeker net zoveel licht op oog als de Ikea lampjes.
Ik heb sinds kort een google Home en chromecast die mijn huis wat slimmer maken en ik zat nu wat te peinzen om dit wat verder te trekken met slimme lampen. Uit de review van Tweakers pas kwam ik tot de conclusie dat ik denk ik een Hue bridge neem en die met IFTTT ofzo koppel aan mijn google home om zo de belichting bij het kijken van films enzo wat te automatiseren.
Tot zover de situatie, nu de vraag (bear with me): in de woonkamer hangt ook een 'kroonluchter' met 5x G9 fittings (volgens mij, van die kleine met 2 U-vormige pootjes) voor de verlichting, de kroonluchter en de centrale plafondlamp (gewone fitting) worden tegelijk aangestuurd met 1 dim schakelaar (simpele draaiknop) die toevallig net gebroken is.
Nu heeft phillips geen G9 fitting hue lampen (neem ik aan) dus ik was eigenlijk op zoek naar een slimme dimmer die ik gewoon in mijn stroomkring van die twee lampen kan schroeven en die connectie kan maken met de hue (en bij voorkeur ook met de hand te bedienen is) Bestaat dat? Eigenlijk gewoon een schakelaar die van mijn dommen lampen slimme kan maken. Lijkt me toch dat ik niet de eerste ben die hieraan denkt toch?
De phillips hue bridge is meer een lange termijn plannign voor mijn verjaardag in augustus maar als ik nu een nieuwe dimmer nodig heb, die van zichzelf al niet goedkoop zijn. Zou ik er graag een nemen met de mogelijkheid om aangestuurd te worden door een toekomstige hue bridge. Ik kan dan verder in de woonkamer af met een paar slimme lampen erbij om het helemaal af te maken.
Omdat je vanuit Google Home e.e.a. wilt gaan aansturen is dat je centrale domotica hub geworden. Het enige wat Hue bridge doet is de betreffende Hue lampen met bijbehorende status vertalen naar Google home.Rhaegar1 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:06:
Ha Tweakers,
Ik heb sinds kort een google Home en chromecast die mijn huis wat slimmer maken en ik zat nu wat te peinzen om dit wat verder te trekken met slimme lampen. Uit de review van Tweakers pas kwam ik tot de conclusie dat ik denk ik een Hue bridge neem en die met IFTTT ofzo koppel aan mijn google home om zo de belichting bij het kijken van films enzo wat te automatiseren.
Tot zover de situatie, nu de vraag (bear with me): in de woonkamer hangt ook een 'kroonluchter' met 5x G9 fittings (volgens mij, van die kleine met 2 U-vormige pootjes) voor de verlichting, de kroonluchter en de centrale plafondlamp (gewone fitting) worden tegelijk aangestuurd met 1 dim schakelaar (simpele draaiknop) die toevallig net gebroken is.
Nu heeft phillips geen G9 fitting hue lampen (neem ik aan) dus ik was eigenlijk op zoek naar een slimme dimmer die ik gewoon in mijn stroomkring van die twee lampen kan schroeven en die connectie kan maken met de hue (en bij voorkeur ook met de hand te bedienen is) Bestaat dat? Eigenlijk gewoon een schakelaar die van mijn dommen lampen slimme kan maken. Lijkt me toch dat ik niet de eerste ben die hieraan denkt toch?
De phillips hue bridge is meer een lange termijn plannign voor mijn verjaardag in augustus maar als ik nu een nieuwe dimmer nodig heb, die van zichzelf al niet goedkoop zijn. Zou ik er graag een nemen met de mogelijkheid om aangestuurd te worden door een toekomstige hue bridge. Ik kan dan verder in de woonkamer af met een paar slimme lampen erbij om het helemaal af te maken.
Met deze gedachte lijn kun je dus op zoek naar een sokkel module die compatible is met Google Home zodat je je domme lampen kunt bedienen. Fibaro dimmer is dan bijvoorbeeld een oplossing, besef echter wel dat je ook voor deze sokkel modules een specifieke en kostbare bridge nodig hebt en... nog veel belangrijker vaak ook een nuldraad(blauw) moet hebben. De meeste schakelopstellingen hebben geen nuldraad, waardoor je vanuit je centraaldoos nog wel even een draadje moet trekken en dat is toch wel een bewerkelijk klusje waar je even mee bezig bent. Het schijnt dat Fibaro ook dimmers hebben die het niet nodig hebben maar dat moet je zelf even goed uitzoeken als je deze weg ingaat.
Weet iemand of er ook een Eltako schakelaar voor de Busch-Balance SI versie verkrijgbaar is(de linkse dus van onderstaande afbeelding)? De Reflex SI is er wel, maar die vind ik minder mooi voor in mijn nieuwe huis.WillemDD schreef op maandag 22 januari 2018 @ 10:44:
[...]
hier

Signature
Wg serie? Check anders ff bij Eltako.nl onder Eltako funk in de brochure welke het meeste erop lijkt. Er staat ook bij welke andere fabrikant/serie deze past.DjRik schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:00:
[...]
Weet iemand of er ook een Eltako schakelaar voor de Busch-Balance SI versie verkrijgbaar is(de linkse dus van onderstaande afbeelding)? De Reflex SI is er wel, maar die vind ik minder mooi voor in mijn nieuwe huis.
[afbeelding]
Busch Jaeger heeft opties.Rhaegar1 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 16:06:
Eigenlijk gewoon een schakelaar die van mijn dommen lampen slimme kan maken.
Bedankt maar ik moet zeggen dat ik wel een beetje van mijn stoel val dat een complexe oplossing als dit wel bestaat maar gewoon een plug en play schakelaar die je in je wand kwijt kan niet. Daar moet gezien de populariteit van hue toch gewoon markt voor zijn? Ik snap dat Philips het niet aan boord want slimme lampen verkopen zal wel beter verdienen dan schakelaars en domme lampen naar dat we niet gewoon een andere partij iets simpels levert verbaasd me echt.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue