[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 94 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.912 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-10 22:20

Ethirty

Who...me?

Nieuwe Ikea Nymåne spot gekocht voor aan het plafond, past deze uiteraard weer niet op de centraaldoos. Maar goed dat ik de GU10 lampjes nog niet had gekocht. Hue is mooi spul, maar ik heb een hekel aan armaturen. :(

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
Miki schreef op maandag 22 januari 2018 @ 18:58:
[...]

Wg serie? Check anders ff bij Eltako.nl onder Eltako funk in de brochure welke het meeste erop lijkt. Er staat ook bij welke andere fabrikant/serie deze past.
Bedankt voor de reactie. Het lijkt er op dat de standaard 55x55 schakelaars kunnen passen, hoewel ik er nog steeds niet helemaal zeker over ben. Daarnaast is het maar de vraag of dit er mooi uit gaat zien, aangezien de Busch Jaeger schakelaar iets gebogen is en die van Eltako gewoon recht lijken.

Maar ik heb nog wel eventjes, mijn huis wordt pas einde van dit jaar opgeleverd. Misschien komen er nog wel betere/mooiere alternatieven.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:04
DjRik schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 09:59:
[...]

Bedankt voor de reactie. Het lijkt er op dat de standaard 55x55 schakelaars kunnen passen, hoewel ik er nog steeds niet helemaal zeker over ben. Daarnaast is het maar de vraag of dit er mooi uit gaat zien, aangezien de Busch Jaeger schakelaar iets gebogen is en die van Eltako gewoon recht lijken.

Maar ik heb nog wel eventjes, mijn huis wordt pas einde van dit jaar opgeleverd. Misschien komen er nog wel betere/mooiere alternatieven.
Mja je zou nu ook middels meerwerk wellicht ook een Busch Jaeger @home systeem kunnen laten inbouwen of overal ook een nuldraad laten aanleggen voor eventueel later een Busch Jaeger zigbee lightlink systeem of fibaro/elgato/whatever systeem. Gezien je huis nu wordt gebouwd heb je veel kansen om nu e.e.a. goed aan te leggen. Had ik de kennis van nu, 2 jaar geleden gehad, dan had ik mijn nieuwbouwwoning ook anders kwa elektra ingericht :)

Begrijp me goed, Hue is een fantastisch systeem maar wel beperkt tot wat Philips toestaat wat aan haar bridge gekoppeld mag worden. Dit maakt dat je binnen hun eco systeem moet zoeken naar oplossingen voor je licht vraagstukken of andere centrale hubs moet toevoegen zoals Domoticz, Google Home, HomeKit, enz. Als je de laatste route ingaat is het wellicht het overwegen waard om breder te kijken dan alleen Hue.

[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 23-01-2018 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2000
  • Laatst online: 17-09 19:32
h4ns schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 23:39:
[...]

Ik heb ondertussen een aantal schakelaars er af gehaald en de draden doorverbonden. Daarna de wireless Xiaomi Aqara wireless schakelaars er overheen gezet. Zien er erg strak uit en werken prima.

En uiteraard ook een aantal Xiaomi sensors in gebruik wat erg prettig werkt. Van de HUE sensors ben ik niet zo gecharmeerd. (en zijn ook veel te duur).

Nadeel is wel dat je met Domoticz o.i.d. aan de gang moet, maar dan heb je wel een compleet mooi functionerende smart home, tegen lage kosten en kan je alle kanten op.
Ter info.

Ik heb gewoon een duo dimmer gekocht. De dimmer die op de Hue staat heb ik op MAX gezet, en dit werkt gewoon. Ondanks de berichten in topic start dat het niet werkt.

Ik kan nu met de rechterdimmer m'n lampjes bij de eettafel dimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:59
Miki schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 10:50:
[...]

Mja je zou nu ook middels meerwerk wellicht ook een Busch Jaeger @home systeem kunnen laten inbouwen of overal ook een nuldraad laten aanleggen voor eventueel later een Busch Jaeger zigbee lightlink systeem of fibaro/elgato/whatever systeem. Gezien je huis nu wordt gebouwd heb je veel kansen om nu e.e.a. goed aan te leggen. Had ik de kennis van 2 jaar geleden gehad, dan had ik mijn nieuwbouwwoning ook anders kwa elektra ingericht :)

Begrijp me goed, Hue is een fantastisch systeem maar wel beperkt tot wat Philips toestaat wat aan haar bridge gekoppeld mag worden. Dit maakt dat je binnen hun eco systeem moet zoeken naar oplossingen voor je licht vraagstukken of andere centrale hubs moet toevoegen zoals Domoticz, Google Home, HomeKit, enz. Als je de laatste route ingaat is het wellicht het overwegen waard om breder te kijken dan alleen Hue.
Ik heb in mijn huidige huis een aantal systemen getest. Heb een Raspberry Pi draaien met Domoticz, waarop ik een Dimmer 2 van Fibaro aangesloten had. Prachtig systeem, dat goed werkt met één hele grote maar: Deverlichting flikkert. Ook met een Fibaro bypass. Heb ook verschillende lampen geprobeerd (LED, Halogeen) Daarom vind ik dit systeem niet geschikt.

Nu heb ik Philips Hue i.c.m. Homekit en daar heb ik geen last van geflikker. Ook de integratie met m'n iPhone (Homekit) vind ik zelf erg prettig werken. Echter wil ik de verlichting ook met een knop kunnen bedienen dus daarom ben ik op zoek naar een nette oplossing.

De nul-draad voorbereiden is misschien wel een idee. Sluitingsdatum voor de elektra is alleen net geweest, dus daar moet ik dan maar eens naar informeren wat er nog mogelijk is. Echter kan de nul-draad ook later door mijzelf nog wel getrokken worden indien ik deze nodig heb.
Bert2000 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 11:47:
[...]
Ik heb gewoon een duo dimmer gekocht. De dimmer die op de Hue staat heb ik op MAX gezet, en dit werkt gewoon. Ondanks de berichten in topic start dat het niet werkt.
Volgens mij wordt er niet gezegd dat het niet werkt, maar de Hue lampjes kunnen daar niet zo goed tegen. De levensduur zal dus erg verkort kunnen worden en dat is zonde.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Beste Hue experts,

Op dit forum en ook op andere gremia heb ik al veel nuttige informatie gevonden m.b.t. HUE en de comptabiliteit met o.a Trädfri en Living Colors. Er is echter op dit moment een vraag waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden. Wat ik mij afvraag is of je bij de ronde Living Colors remote i.c.m HUE ook de kleuren van gekleurde HUE lampen kan bedienen met de draaischijf van deze remotes.

Hebben jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 11:17
meesje schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 17:02:
[...]

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
Vandaag is de TL vervanger binnengekomen en....

Het werkt out of the box zonder touchlink :)

[ Voor 34% gewijzigd door J. de Sloper op 23-01-2018 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
iMoose schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 14:46:
Beste Hue experts,

Op dit forum en ook op andere gremia heb ik al veel nuttige informatie gevonden m.b.t. HUE en de comptabiliteit met o.a Trädfri en Living Colors. Er is echter op dit moment een vraag waar ik geen antwoord op heb kunnen vinden. Wat ik mij afvraag is of je bij de ronde Living Colors remote i.c.m HUE ook de kleuren van gekleurde HUE lampen kan bedienen met de draaischijf van deze remotes.

Hebben jullie hier ervaring mee? Alvast bedankt.
Ik heb meerdere Living Colors remotes in gebruik, werkt zonder problemen met Hue Color lampen.

Let wel op je kunt aleen kleur veranderen maar niet de kleur temperatuur, dus als je Hue Ambiance lamp bezit, dan kun je die alleen dimmen met de LivingColors kleuren remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
J. de Sloper schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:18:
[...]

O gaaf, ging er vanuit dat ze een eigen ZigBee variant gebruikten, goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:37

ST10©DE

Dus.............

[...]

Ho wacht! Deze LED-buis werkt dus samen met HUE?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. de Sloper
ST10©DE schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:33:
[...]

Ho wacht! Deze LED-buis werkt dus samen met HUE?
Inderdaad *O* het licht is wel heel kil maar dat is in de kelder of de garage geen probleem natuurlijk :)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-NnoeQdF2nwHVRvWhaCtBOVkrD1mmVQy4ZULE3ndACcd_Yp46wdNOkWnOV2-IaN0_R0eZPlJ_iSbAlqSURPU=w1366-h677-rw

[ Voor 21% gewijzigd door J. de Sloper op 23-01-2018 15:42 . Reden: Screenshot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-10 18:58

Bergie

Lekker belangrijk...

Crap; had ik nog een E27 Hue lamp gekocht voor op de overloop blijkt hij te groot te zijn voor de bol armatuur. En die van de ikea zijn zo te zien nog iets hoger dus dat gaat helemaal niet passen.

Maar eens ff kijken wat ik ga doen; of een andere armatuur halen (waarin de lamp plat ligt zegmaar) of misschien een E14 Hue lamp met een verloopje. Maar misschien is dat minder mooi qua licht.

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
Erik1971 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:22:
[...]Ik heb meerdere Living Colors remotes in gebruik, werkt zonder problemen met Hue Color lampen.

Let wel op je kunt aleen kleur veranderen maar niet de kleur temperatuur, dus als je Hue Ambiance lamp bezit, dan kun je die alleen dimmen met de LivingColors kleuren remote.
Ah, super. Bedankt voor deze informatie. Dan kan mijn dochter dus met de remote haar kleuren lamp voor een deel bedienen. Ik heb een remote onderweg en vroeg mij dit opeens af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:08
[...]

Nice!
Heb je toevallig ook HomeKit. Ik ben benieuwd of deze TL daarin zichtbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J. de Sloper
meesje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:02:
[...]

Nice!
Heb je toevallig ook HomeKit. Ik ben benieuwd of deze TL daarin zichtbaar is.
Ik gebruik geen homekit maar ik verwacht dat het niet werkt. Als ik er aan denk neem ik m'n werk iPad deze week een keer mee naar huis om het te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
J. de Sloper schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:20:
[...]

Ik gebruik geen homekit maar ik verwacht dat het niet werkt. Als ik er aan denk neem ik m'n werk iPad deze week een keer mee naar huis om het te proberen.
Als je dat zou willen doen, graag!
Anders herinner ik je er wel aan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvdvliet
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:50
meesje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:46:
[...]

Als je dat zou willen doen, graag!
Anders herinner ik je er wel aan. ;)
Zelf een hue met OSRAM Lightify Plugs (koffie apparaat / booglamp) zijn net zichtbaar in Homekit
Heb Homebridge geïnstalleerd en daarna werd het wel allemaal netjes zichtbaar in Homekit :-)

[ Voor 3% gewijzigd door willemvdvliet op 23-01-2018 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

J. de Sloper schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:36:
[...]

Inderdaad *O* het licht is wel heel kil maar dat is in de kelder of de garage geen probleem natuurlijk :)

[afbeelding]
heb je kleurnummer 865 besteld? kleurnummer 830 is meer naar het warmwit (in de TL branche)

[ Voor 8% gewijzigd door roelbb op 23-01-2018 22:23 . Reden: link toegevoegd ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Bergie schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 15:43:
Crap; had ik nog een E27 Hue lamp gekocht voor op de overloop blijkt hij te groot te zijn voor de bol armatuur. En die van de ikea zijn zo te zien nog iets hoger dus dat gaat helemaal niet passen.

Maar eens ff kijken wat ik ga doen; of een andere armatuur halen (waarin de lamp plat ligt zegmaar) of misschien een E14 Hue lamp met een verloopje. Maar misschien is dat minder mooi qua licht.
E14 hue gaat dan ook niet passen denk ik, die zijn best lang. Wellicht een GU10 met verloopje, maar niet de kleurenversie denk ik ;) INNR gu10 zal vast passen. Maar GU10 is wel 'spot' licht dus 1 richting uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
roelbb schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:20:
[...]

heb je kleurnummer 865 besteld? kleurnummer 830 is meer naar het warmwit (in de TL branche)
865 inderdaad, 830 kon ik nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-09 10:18

roelbb

knorretje

J. de Sloper schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:26:
[...]

865 inderdaad, 830 kon ik nergens vinden.
ik zie net bij osram dat ze 840 wel doen, dat komt ook aardig in de buurt.

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Rhaegar1 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 21:34:
[...]

Bedankt maar ik moet zeggen dat ik wel een beetje van mijn stoel val dat een complexe oplossing als dit wel bestaat maar gewoon een plug en play schakelaar die je in je wand kwijt kan niet. Daar moet gezien de populariteit van hue toch gewoon markt voor zijn? Ik snap dat Philips het niet aan boord want slimme lampen verkopen zal wel beter verdienen dan schakelaars en domme lampen naar dat we niet gewoon een andere partij iets simpels levert verbaasd me echt.
Ik snap best dat het complex lijkt, het heeft me best wat tijd gekost om het te doorgronden. Busch Jaeger heeft een hele hoop opties die je kan mixen en matchen voor iedere toepassing. Dat maakt het niet eenvoudig maar wel veelzijdig. Het resultaat dat ik nu mijn huis binnen loop en met een druk op de knop alle verlichting in mijn woonkamer, met een mix van Hue, Trådfri en domme lampen, in één keer aan zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergie
  • Laatst online: 07-10 18:58

Bergie

Lekker belangrijk...

dragon2 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:21:
[...]

E14 hue gaat dan ook niet passen denk ik, die zijn best lang. Wellicht een GU10 met verloopje, maar niet de kleurenversie denk ik ;) INNR gu10 zal vast passen. Maar GU10 is wel 'spot' licht dus 1 richting uit.
ja sorry; GU10 bedoelde ik eigenlijk ook. En was inderdaad bang dat het spotlicht minder mooi gaat zijn

Yamaha MT-09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhaegar1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 09:17
8-Track schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 23:24:
[...]

Ik snap best dat het complex lijkt, het heeft me best wat tijd gekost om het te doorgronden. Busch Jaeger heeft een hele hoop opties die je kan mixen en matchen voor iedere toepassing. Dat maakt het niet eenvoudig maar wel veelzijdig. Het resultaat dat ik nu mijn huis binnen loop en met een druk op de knop alle verlichting in mijn woonkamer, met een mix van Hue, Trådfri en domme lampen, in één keer aan zet.
Veel opties is natuurlijk ook wel weer fijn, misschien is kijken of er niet ergens een dealer zit waar ik het aan kan vragen. Het voordeel wat ik zie is dat ik het zoals ik het inschat wel gewoon kan gebruiken op de plek van mijn huidige lichtknop gecombineerd met stopcontact (de 0-draad is dan ook geen probleem denk) omdat het gewoon in standaard sockets past, In principe heb ik alleen maar iets heel simpels nodig dus dat moet te regelen zijn zou ik zeggen.

Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Rhaegar1 schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 09:14:
[...]

Veel opties is natuurlijk ook wel weer fijn, misschien is kijken of er niet ergens een dealer zit waar ik het aan kan vragen. Het voordeel wat ik zie is dat ik het zoals ik het inschat wel gewoon kan gebruiken op de plek van mijn huidige lichtknop gecombineerd met stopcontact (de 0-draad is dan ook geen probleem denk) omdat het gewoon in standaard sockets past, In principe heb ik alleen maar iets heel simpels nodig dus dat moet te regelen zijn zou ik zeggen.

Bedankt voor de tips
Als er al een nuldraad ligt dan is het echt supersimpel. Als je de 6715U dimmer bestelt met een 6735-84 bedieningselement dan heb je een dimmer die gewoon werkt zoals in je huidige situatie, en door een Hue bridge gezien wordt als "dimmable light" zonder enig kunst en vliegwerk.

[ Voor 5% gewijzigd door 8-Track op 24-01-2018 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
willemvdvliet schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 22:17:
[...]

Zelf een hue met OSRAM Lightify Plugs (koffie apparaat / booglamp) zijn net zichtbaar in Homekit
Heb Homebridge geïnstalleerd en daarna werd het wel allemaal netjes zichtbaar in Homekit :-)
Waarschijnlijk bedoel je 'niet' i.p.v. 'net'??
Welke app is dat 'Homebridge'; een iOS of Android app?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
funske schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 12:44:
[...]

Waarschijnlijk bedoel je 'niet' i.p.v. 'net'??
Welke app is dat 'Homebridge'; een iOS of Android app?
Hier was leesvoer over Homebridge.
https://www.iculture.nl/n...-raspberry-pi-homebridge/

Samengevat: homebridge is een stukje software dat er voor zorgt dat niet HomeKit compatible thuisautomatisering apparaten werken onder HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
OK, duidelijk! Dank je wel!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Jeu, bij de MM middels de BTW actie goedkoop(€43,80) aan een Hue Tap kunnen komen. Nu nog wat Wago lasklemmen, en ander klein materiaal en dan kan ik gaan beginnen aan het ombouwen van de Tap in een eltako schakelaar.
Ik zal voor de geïnteresseerden hier als alles in huis is, e.e.a. vastleggen op foto's en posten in dit topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:46
HenkEisDS schreef op maandag 25 december 2017 @ 16:03:
Ik wil iets met mijn Hue doen wat mij erg simpel lijkt, maar ik heb het nog niet kant-en-klaar kunnen vinden op internet.

Ik wil dat als ik een iets fullscreen afspeel op mijn PC dat mijn hue dimt naar 30%. Het maakt me niet uit of dit fullscreen een video is of een game. WIndows kan full-screen herkennen, bijvoorbeeld door vervolgens niet in sleep-mode te gaan. Kan ik dit ergens op mijn PC afvangen en vervolgens met IFTTT of iets anders naar mijn Hue sturen? Als ik uit full-screen modus ga wil ik dat mijn lampen weer terug gaan naar de vorige instellingen (of als dat te moeilijk is naar 100%).

WinHue, HueDynamic en Screenbloom hebben deze functionaliteit niet.
Sorry dat ik in herhaling val. Iemand een idee hoe ik kan uitlezen of mijn PC media in full-screen modus afspeelt? Als Windows het kan herkennen (en daardoor mijn screensaver niet activeert) moet dit toch ergens opgeslagen worden? Of past dit wellicht beter in een apart topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:02

JoeZuCK

_Fonz > all.

Scoop: weet niet of dit bekend is, maar Philips gaat zich opmaken om in de lente een hele tuin lijn aan te kondigen.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tycho28
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10:17
Heb gister een nieuwe Philips TV gekocht met Ambilight en dat via Ambilight + HUE gelinkt. Wow, dat is echt een geweldige kijk ervaring. Nu snel de bij de andere verlichting in de woonkamer vervangen door Color (heb nu White Ambiance hangen)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
tycho28 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:13:
Heb gister een nieuwe Philips TV gekocht met Ambilight en dat via Ambilight + HUE gelinkt. Wow, dat is echt een geweldige kijk ervaring. Nu snel de bij de andere verlichting in de woonkamer vervangen door Color (heb nu White Ambiance hangen)
Persoonlijk vind ik het irritant als echt alle (main) lampen mee gaan doen met de TV.
Net of je in de disco een film dan zit te kijken ;)

Vond het zelf ook een heel leuk idee tot dat ik het had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renald0
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 09:15
Miki schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:34:
Jeu, bij de MM middels de BTW actie goedkoop(€43,80) aan een Hue Tap kunnen komen. Nu nog wat Wago lasklemmen, en ander klein materiaal en dan kan ik gaan beginnen aan het ombouwen van de Tap in een eltako schakelaar.
Ik zal voor de geïnteresseerden hier als alles in huis is, e.e.a. vastleggen op foto's en posten in dit topic :)
Ben net hetzelfde van plan. Kwestie van smart lighting in de woonkamer te kunnen doen rekening houdend met de WAF.

Maar ik vroeg me af of ik iets kan met de Enocean knop die ik dan 'over' ga hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 7 januari 2018 @ 22:49:
[...]

Nou doe ik even een simpele aanname maar: Als je ziet wat er nú "in" de huidige Philips HUE White Ambiance E14 "Candle" lampjes daadwerkelijk als "lamp" aanwezig is.....

[afbeelding]

Dan zou je toch bijna gaan denken dat 't gemakkelijk wat kleiner kán qua algeheel formaat van de lamp 8)
Een vraagje over deze lampen: ik lees bij diverse winkels dat de kleurtemperatuur warmer wordt als je deze lampen dimt. Maar kun je de kleurtemperatuur ook, bij een willekeurige lichtsterkte, handmatig instellen, zoals bij de Ikea Tradfri lampen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-10 15:40
BamSlam_ schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 10:00:
[...]

Een vraagje over deze lampen: ik lees bij diverse winkels dat de kleurtemperatuur warmer wordt als je deze lampen dimt. Maar kun je de kleurtemperatuur ook, bij een willekeurige lichtsterkte, handmatig instellen, zoals bij de Ikea Tradfri lampen?
Ja. Sterkte en kleurtemperatuur werken onafhankelijk van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:46
InF.Inc schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 06:06:
Scoop: weet niet of dit bekend is, maar Philips gaat zich opmaken om in de lente een hele tuin lijn aan te kondigen.
Ja is bekend: nieuws: Philips komt met Hue Sync-software om licht te synchroniseren met pc-...

Toch bedankt voor het delen. :Y

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Grappige anecdote:

Ik zit momenteel in India voor werk. Gister was ik met mijn vrouw en dochters een WhatsApp video call aan het doen en zag dat ze in de buurt bij de amazon echo stonden. Dus ik zei: 'Alexa turn off livingroom lights' en bingo van de ander kant van de wereld met voice control de lampen thuis uitgezet :D

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:25

mucuracat

YES

ToolkiT schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 12:23:
Grappige anecdote:

Ik zit momenteel in India voor werk. Gister was ik met mijn vrouw en dochters een WhatsApp video call aan het doen en zag dat ze in de buurt bij de amazon echo stonden. Dus ik zei: 'Alexa turn off livingroom lights' en bingo van de ander kant van de wereld met voice control de lampen thuis uitgezet :D
And deliver a pizza :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik vraag me af. Met Hue kun je je lampen laten kleuren als het regent (laten we zeggen blauw). Maar wat nou als je een Hue Labs zonsopgang en ondergang in de Bridge hebt geknalt kun je het dan ook zo instellen dat als het regent in de nacht de lampen blauw gaan kleuren en als het gestopt is met regenen hij weer teruggaat naar de zonsondergang - opkomst ritueel?

[ Voor 36% gewijzigd door JoeZuCK op 25-01-2018 17:50 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 07:14
InF.Inc schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:41:
Ik vraag me af. Met Hue kun je je lampen laten kleuren als het regent (laten we zeggen blauw). Maar wat nou als je een Hue Labs zonsopgang en ondergang in de Bridge hebt geknalt.
Klinkt leuk in het begin maar als plotseling 's nachts de lampen blauw knipperen omdat je ergens in de zomer de IFTTT regel hebt aangezet en je van slaap niet meer je wachtwoord meer weet dan is het niet zo handig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Helox-in-a-box schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 17:43:
[...]

Klinkt leuk in het begin maar als plotseling 's nachts de lampen blauw knipperen omdat je ergens in de zomer de IFTTT regel hebt aangezet en je van slaap niet meer je wachtwoord meer weet dan is het niet zo handig ;)
Was nog niet klaar met mijn tekst.. Via mobiel wat posten op Tweakers slaat telkens mijn mobiel vast na aantal tekens.

Gaat dus niet om knipperen. Gewoon constant blauw zacht licht als het regent.

[ Voor 7% gewijzigd door JoeZuCK op 25-01-2018 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nou, toch maar overstag gegaan en 3 GU10 spots gehaald met de BTW actie van de MM. Met alle 8 lampen bij elkaar is het nu net alsof de zon nog schijnt buiten. :D

Beetje vreemd alleen, kom er net achter dat de firmare van de GU10's volgens de app helemaal niet te updaten is :? Volgens de app is zelfs een tap te updaten, bizar...

Ook wel balen is dat ik nu allerlei scenes opnieuw kan gaan maken door de limiet van 4 rooms in een timer en 2 voor de dimmer. :X Die spots hoeven eigenlijk maar bij 1 scene mee te doen en voor de rest mogen ze uit. Had ze liever in een aparte room/groep gezet.

@meesje Weet niet of je al om was, maar met 3x 250lm heb je al een flinke bak licht. Genoeg voor basislicht in een kamer van 30m2, dus een afzuigkap lijkt me ook niet zo'n issue.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ethirty schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:48:
Nou, toch maar overstag gegaan en 3 GU10 spots gehaald met de BTW actie van de MM. Met alle 8 lampen bij elkaar is het nu net alsof de zon nog schijnt buiten. :D

Beetje vreemd alleen, kom er net achter dat de firmare van de GU10's volgens de app helemaal niet te updaten is :? Volgens de app is zelfs een tap te updaten, bizar...

Ook wel balen is dat ik nu allerlei scenes opnieuw kan gaan maken door de limiet van 4 rooms in een timer en 2 voor de dimmer. :X Die spots hoeven eigenlijk maar bij 1 scene mee te doen en voor de rest mogen ze uit. Had ze liever in een aparte room/groep gezet.

@meesje Weet niet of je al om was, maar met 3x 250lm heb je al een flinke bak licht. Genoeg voor basislicht in een kamer van 30m2, dus een afzuigkap lijkt me ook niet zo'n issue.
Bedankt voor je reactie. Ik was nog niet om, maar van de week zag ik dat er weer problemen waren met Ikea Tradfri. Dus ik denk dat ik toch maar bij Hue blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ethirty schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 18:48:
Zojuist een notificatie dat er een update is, vond het al bijzonder dat het niet zou kunnen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10:00
Ik heb als test een Hue Gu10 White Ambiance en een Tradfri Gu10 wit spectrum spotje naast elkaar in het plafond gedaan en vanuit de Hue app bediend. Beide in 1 'kamer' gaat, maar soms liep de Ikea lamp achter of deed niet mee. Toen beide individueel aangestuurd en de Trafdri reageerde prima. Maar tot mijn verbazing kon ik eigenlijk traploos de witkleur instellen. Dus niet alleen de 3 standaard witte kleuren van Ikea. Nu is het nog interessanter om de Tradfri's te nemen. Wel steekt de Tradfri iets uit de armatuur, en is de bundel wat gericht, terwijl de Hue wat diffuser is. Zijn er nog spannende nadelen aan het gebruik van Tradfri lampen ipv Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

marcelmg2 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:58:
Zijn er nog spannende nadelen aan het gebruik van Tradfri lampen ipv Hue?
Je houdt meer geld over na een bezoekje aan Ikea dan na een bezoekje aan coolblue's website?

Ik weet niet of dat een echt nadeel is.

[keeping a straight face..]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
burne schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 00:42:
[...]

Je houdt meer geld over na een bezoekje aan Ikea dan na een bezoekje aan coolblue's website?

Ik weet niet of dat een echt nadeel is.

[keeping a straight face..]
Het is sowieso niet slim op bij coolblue je Hue spul te koop (niet dat coolblue slecht is), je kunt beter goede deals scoren op amazon.de. Daar komen regelmatig (soms zelfs te veel achter elkaar ;) ) zeer goede aanbiedingen voorbij.

Daarnaast is Tradfri kwalitatief een stuk minder dan Hue: de minimaalste dimstand is nog steeds erg fel, ze geven storing (in dit geval op een dab+ radio), de ikea tradfri app is vrij beperkt, problemen in de firmware/software (een tijdje geleden was er iets aan de hand en nu weer met nieuwe bridges die niet goed werken).

Het belangrijkste plus punt is inderdaad de prijs, maar daar staat wel wat (klein) ongemak tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
marcelmg2 schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 23:58:Zijn er nog spannende nadelen aan het gebruik van Tradfri lampen ipv Hue?
Voor de verlichting onder de carport heb ik Ikea Trådfri GU10 spotjes. De goedkoopste versie van €6,99.
Zoals eerder gemeld dimmen ze een stuk minder dan HUE. Bij de laagste stand kan je er nog een boek bij lezen. Maar voor buiten is dit geen probleem.

Ook valt mij op dat ze minder stabiel zijn. Ze zijn zo ingesteld dat ze aangaan op 50% als het donker word en na 23:30 dimmen ze naar 5%. Het gebeurt toch wel een paar keer per week dat ze niet allemaal aangaan of dat één of twee op een andere stand branden. Ook het dimmen na 23:30 gaat niet altijd goed. Soms dimmen ze niet allemaal. De lampen die niet dimmen zijn volkomen willekeurig en betreft dus niet altijd dezelfde lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Jeu *O*

Zojuist mijn Tap omgebouwd met een Eltako schakelaar en vervolgens de elektra aangepast.

Alles bij elkaar ruim binnen het uur geregeld. Het schakelen is wel even wennen door het klikken. Wat ook jammer is is dat je aan 1 knop helaas maar 1 scene kan verbinden. Wellicht dat het met HomeKit of andere apps meer opties zijn. Bijvoorbeeld 1x klikken aan, tweede keer klikken op dezelfde knop uit.
Maar voor de rest erg blij met het resultaat. Het past allemaal prima en maakt Hue hierdoor cool proof voor de oppas, kinderen en opa’s en oma’s :)

[ Voor 16% gewijzigd door Miki op 26-01-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
iMoose schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 10:45:
[...]

Voor de verlichting onder de carport heb ik Ikea Trådfri GU10 spotjes. De goedkoopste versie van €6,99.
Zoals eerder gemeld dimmen ze een stuk minder dan HUE. Bij de laagste stand kan je er nog een boek bij lezen. Maar voor buiten is dit geen probleem.

Ook valt mij op dat ze minder stabiel zijn. Ze zijn zo ingesteld dat ze aangaan op 50% als het donker word en na 23:30 dimmen ze naar 5%. Het gebeurt toch wel een paar keer per week dat ze niet allemaal aangaan of dat één of twee op een andere stand branden. Ook het dimmen na 23:30 gaat niet altijd goed. Soms dimmen ze niet allemaal. De lampen die niet dimmen zijn volkomen willekeurig en betreft dus niet altijd dezelfde lampen.
Bedankt voor het delen van deze ervaring! Mijn post hierboven is n.a.v. wat ik allemaal voorbij heb zien komen. Echter ik heb zelf geen eigen ervaring met Tradfri, maar sommige negatieve ervaringen houden me wel een beetje tegen. Dan maar wat meer uitgeven voor Hue. Het is puur een prijs/kwaliteit overweging. Als je flink veel GU10 spotjes nodig hebt, dan is Ikea een zeer goedkope oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 20:53

Snappie88

Mr. Hollywood

Psycho_Mantis schreef op donderdag 25 januari 2018 @ 08:27:
[...]

Persoonlijk vind ik het irritant als echt alle (main) lampen mee gaan doen met de TV.
Net of je in de disco een film dan zit te kijken ;)
Ieder z'n ding! Ik had laatst een pre wintersport boardwax feestje inclusief Jaegermeister en apreski muziek. Disco app geinstalleerd, en het resultaat was erg leuk :P

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:06:
[...]

Bedankt voor het delen van deze ervaring! Mijn post hierboven is n.a.v. wat ik allemaal voorbij heb zien komen. Echter ik heb zelf geen eigen ervaring met Tradfri, maar sommige negatieve ervaringen houden me wel een beetje tegen. Dan maar wat meer uitgeven voor Hue. Het is puur een prijs/kwaliteit overweging. Als je flink veel GU10 spotjes nodig hebt, dan is Ikea een zeer goedkope oplossing.
Hoewel de prijs van de gu10's van Ikea zeer aantrekkelijk is (nu ongeveer 1/3 van Hue) is dat nog niet eens de voornaamste reden. Bij mij gaat het om de WAF, en dat is dan niet allen de voor de W, maar het moet 'gewoon' werken. Grootste nadeel vd Hue lampen is dat ze op 100% starten na stroomloos te zijn geweest en dat je dan via de app/schakelaar naar minder % moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 14:04

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Snappie88 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:08:
[...]

Ieder z'n ding! Ik had laatst een pre wintersport boardwax feestje inclusief Jaegermeister en apreski muziek. Disco app geinstalleerd, en het resultaat was erg leuk :P
Ja met drank enzo wordt dat een ander verhaal. Welke app gebruikte je precies? Heb namelijk vanavond een feestje :9

Nee, dit is geen uitnodiging :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
marcelmg2 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Hoewel de prijs van de gu10's van Ikea zeer aantrekkelijk is (nu ongeveer 1/3 van Hue) is dat nog niet eens de voornaamste reden. Bij mij gaat het om de WAF, en dat is dan niet allen de voor de W, maar het moet 'gewoon' werken. Grootste nadeel vd Hue lampen is dat ze op 100% starten na stroomloos te zijn geweest en dat je dan via de app/schakelaar naar minder % moet.
Die 100% is inderdaad een erg groot nadeel van Hue. Tijdens de afgelopen CES hebben ze wel aangegeven dat ze ook een 'geheugen' stand gaan inbouwen. Ik vraag me wel af of dit alleen voor nieuwe lampen is, of ook voor bestaande (middels aanpassing firmware van de lamp of bridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
marcelmg2 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:49:
[...]

Ik vind het juist een voordeel dat je met een ouderwetse wandschakelaar de lampen ff vlug op 100% kunt zetten, normaal staan ze bij mij altijd aan (lees gepowered, lampen natuurlijk meeste tijd in off/standby stand).

Het is een persoonlijke voorkeur, maar ik heb geen slimme lampen gekocht om ze steeds met de hand voledig uit te zetten, moet er wel bij vermelden dat ik voldoende Hue Tap/Dimmer Switches gebruik en zelfs nog de oudere LivingColors remotes, om de lampen buiten de app om aan en uit te zetten (en ook de rest van het gezin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Eerlijk gezegd heb ik mijn vriendin er nog nooit over gehoord. Ze bedient al een paar jaar de lampen via een Hue Tap, die op een dienblad op de salontafel ligt. Bij binnenkomst in de woonkamer er even naar toe lopen, op een knop drukken, en alle lampen zijn in 1 keer aan. Gelukkig heb ik niet hoeven te gaan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
Erik1971 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:58:
[...]

Ik vind het juist een voordeel dat je met een ouderwetse wandschakelaar de lampen ff vlug op 100% kunt zetten, normaal staan ze bij mij altijd aan (lees gepowered, lampen natuurlijk meeste tijd in off/standby stand).

Het is een persoonlijke voorkeur, maar ik heb geen slimme lampen gekocht om ze steeds met de hand voledig uit te zetten, moet er wel bij vermelden dat ik voldoende Hue Tap/Dimmer Switches gebruik en zelfs nog de oudere LivingColors remotes, om de lampen buiten de app om aan en uit te zetten (en ook de rest van het gezin).
Klopt natuurlijk helemaal. Door de lamp echt uit te zetten maak je hem/haar/het 'dom', daar heb je die slimme lamp niet voor gekocht. Maar er zijn plekken in huis die je altijd ook met een gewone schakelaar gewoon wil aan kunnen zetten. En dan is een lamp die op 100% start niet altijd even leuk. De Tradfris kunnen me daar dus mooi bij helpen. WAF omhoog, kosten omlaag en functionaliteit vrijwel hetzelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 06-10 12:06
Miki schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 11:38:
Jeu *O*

Zojuist mijn Tap omgebouwd met een Eltako schakelaar en vervolgens de elektra aangepast.

Alles bij elkaar ruim binnen het uur geregeld. Het schakelen is wel even wennen door het klikken. Wat ook jammer is is dat je aan 1 knop helaas maar 1 scene kan verbinden. Wellicht dat het met HomeKit of andere apps meer opties zijn. Bijvoorbeeld 1x klikken aan, tweede keer klikken op dezelfde knop uit.
Maar voor de rest erg blij met het resultaat. Het past allemaal prima en maakt Hue hierdoor cool proof voor de oppas, kinderen en opa’s en oma’s :)
In een eerdere post heb ik dit beschreven hoe ik met één tap knop twee lampen bedien en ook mee uit zet:

Ik heb met de app All4Hue (Android) de volgende regels onder één knop van een tab gezet om twee lampen hiermee te schakelen. Hierbij gebruik ik een variabele "LampStatus".

* 1x indrukken: [Als LampStatus=0] Lamp 1 aan, maak LampStatus=1, een Timer starten van 10 seconden
* 2x indrukken: [Als LampStatus=1] Lamp 2 ook aan, maak LampStatus=2
* 3x indrukken: [Als LampStatus=2] Lamp 1 uit, maak LampStatus=3
* 4x indrukken: [Als LampStatus=3] Lamp 1 uit, Lamp 2 ook uit, maak LampStatus=0

De timer maakt na 10 seconden LampStatus=3, dus als je alleen Lamp1 aan doet, hoef je later maar 1x te drukken om de lamp uit te doen.

In plaats van meerdere lampen, kan je met zo'n variabele in plaats van 2 lampen ook 1 lamp aansturen, maar dan met scrollen door verschillende Scenes of verschillende helderheden instellen (1x drukken =20%, 2x =40%, .... enz). Het trucje met de timer maakt het mogelijk dat als je even niet op de knop gedrukt hebt (instelling is goed), je bij de volgende druk op de knop de lamp uitschakelt, en je niet door de verschillende helderheden hoeft te scrollen voordat hij uit wordt gezet.

[ Voor 0% gewijzigd door wim-vdv op 26-01-2018 13:29 . Reden: kleine correctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
wim-vdv schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 13:27:
[...]

In een eerdere post heb ik dit beschreven hoe ik met één tap knop twee lampen bedien en ook mee uit zet:

Ik heb met de app All4Hue (Android) de volgende regels onder één knop van een tab gezet om twee lampen hiermee te schakelen. Hierbij gebruik ik een variabele "LampStatus".

* 1x indrukken: [Als LampStatus=0] Lamp 1 aan, maak LampStatus=1, een Timer starten van 10 seconden
* 2x indrukken: [Als LampStatus=1] Lamp 2 ook aan, maak LampStatus=2
* 3x indrukken: [Als LampStatus=2] Lamp 1 uit, maak LampStatus=3
* 4x indrukken: [Als LampStatus=3] Lamp 1 uit, Lamp 2 ook uit, maak LampStatus=0

De timer maakt na 10 seconden LampStatus=3, dus als je alleen Lamp1 aan doet, hoef je later maar 1x te drukken om de lamp uit te doen.

In plaats van meerdere lampen, kan je met zo'n variabele in plaats van 2 lampen ook 1 lamp aansturen, maar dan met scrollen door verschillende Scenes of verschillende helderheden instellen (1x drukken =20%, 2x =40%, .... enz). Het trucje met de timer maakt het mogelijk dat als je even niet op de knop gedrukt hebt (instelling is goed), je bij de volgende druk op de knop de lamp uitschakelt, en je niet door de verschillende helderheden hoeft te scrollen voordat hij uit wordt gezet.
Hier kan ik wel wat mee en inmiddels ook gezien dat er een iOS versie ook beschikbaar is. Thx zal laten weten wat ik ermee gedaan heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:16
Gisteren bij de MM BTW actie 3 extra hue lampen gekocht. Alle primaire lichtbronnen in mijn huis zijn nu Philips Hue (Toilet, badkamer, gang, tuinverlichting en overloop uitgezonderd)

Echter heb ik er nu 3 die op 100% springen als ik ze met normale schakelaar bedien en 3 die uitblijven als ze uitgezet zijn. Echter als ze in de App op 'aan' stonden, resetten ze wel weer naar 100% met standaard lichtkleur. Maar als ze in de App op status 'uit' staan, blijven ze ook uit.

Nu vind ik het wel prettig als ik (of mijn vriendin) thuis kom, om gewoon even snel klik-klak het licht op maximaal te hebben. Is dit 'normaal gedrag' sinds kort of staat ergens een instelling verkeerd?

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TheIbex schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:11:
Echter heb ik er nu 3 die op 100% springen als ik ze met normale schakelaar bedien en 3 die uitblijven als ze uitgezet zijn.
Deze zin snap ik niet helemaal: 'bedien' en 'uitgezet' vind ik niet helemaal helder verwoord. Kan ook aan mij liggen hoor... ;)

Het normale gedrag is:
- als je de fysieke schakelaar uit zet, behoren de Hue lampen ook uit te gaan
- als je de fysieke schakelaar aan zet, behoren de Hue lampen op 100% te gaan branden

Dat laatste wordt wellicht in een toekomstige update aangepast.
Verder werk ik niet met de Hue app, maar doe alles met HomeKit. Dus met de app kan ik je niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Met all4hue heb ik na een half uur klooien de handdoek in de ring gegooid en vervolgens met iconnecthue in nog geen 5 minuten ingesteld zoals ik het wil hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:57:
[...]

Die 100% is inderdaad een erg groot nadeel van Hue. Tijdens de afgelopen CES hebben ze wel aangegeven dat ze ook een 'geheugen' stand gaan inbouwen. Ik vraag me wel af of dit alleen voor nieuwe lampen is, of ook voor bestaande (middels aanpassing firmware van de lamp of bridge).
Ik vermoed dat het alleen bij nieuwe lampen mogelijk is. Het in 1 keer naar 100% gaan is met stip de nummer 1 klacht/feature request op het Philips Hue Developer forum en er zijn waarschijnlijk beperkingen in de huidige lampen die dit niet via een simpele firmware update laat oplossen, want dan had Philips dit al lang gedaan.

Overigens komen de klachten vooral vanuit landen waar de stroomvoorziening minder betrouwbaar is en er nog wel eens een stroomstoring is. Dan is het in de nacht wakker worden van je verlichting die opeens op 100% gaat niet zo prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08:26

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb vandaag met setjes met Hue-spullen binnengekregen. Nu zitten er in mijn woonkamer nog normale draaidimmers op de muur, met daaronder een stopcontact. Hoe moet ik dit aansluiten zodat de Hues niet kapot gaan? De oude dimmers wil ik niet meer gebruiken. 1 is sowieso stuk, dus ik wil het aan beide kanten van de woonkamer gelijk hebben. Ik begrijp dat ik die dimmers + stopcontacten eraf kan halen en kan vervangen voor een dubbel stopcontact, maar ergens moet ik dan toch ook iets doorlussen o.i.d. zodat er altijd stroom op de lamp staat. Of is dit niet de aan te raden weg?

In de beide slaapkamers zitten er gewone schakelaars + stopcontacten op de wand. Ik twijfel of ik die ook vervang voor een dubbel stopcontact, danwel dat ik ze laat zitten, zodat ik de Hue-spullen ook helemaal uit kan zetten.

Mijn plan was om in elk geval in de slaapkamer steeds 2 Huedimmers te monteren. 1 bij de deur, 1 naast het bed. Dan hoef ik ook niet perse te gillen naar Alexa in de woonkamer.

[ Voor 26% gewijzigd door Jorgen op 26-01-2018 20:36 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 07-10 21:43
De draden van de schakelaar doorlussen en als je een extra stopcontact ervan wilt maken, dan de draden van het andere stopcontact verlengen/doorlussen.

Maar als je zo'n vraag al stelt, zou ik er niet zelf aan beginnen.

2 stopcontacten op midhoogte staat imo ook lelijk en is hoogst onpraktisch.

Wegwerken, blindplaatje of een Tap/Zigbee schakelaar monteren (zoekfunctie is je vriend hier) is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@NeutraleTeun En de huidige dimmers? Kan ik daar al wel veilig Huelampen opzetten?
2 stopcontacten op die hoogte is misschien niet mooi, maar voor de stofzuiger, of het opladen van mijn tablet (die op een speakerzuil staat - als Spotify-afstandsbediening) vind ik dat zo'n ramp nog niet.

Huidige dimmers + stopcontact en dan de Huedimmers ernaast vind ik ook verwarrend en dubbel overkomen. De zoekfunctie had ik gebruikt, maar als je zoekt op dimmer dan krijg je 67 pagina's met resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier op iOS al een week of langer dat de app op ‘verbinden’ blijft hangen.
Daaronder staat de melding “app functionaliteit is beperkt tot je het Hue systeem update”

Echter kan ik niet via de app updaten? Er gebeurd niks.

App is heel traag. Werkt beter via 4G dan op wifi lijkt wel.
De lampen werken verder prima. Alleen dus niet via de hue app.

Is dit een bekend probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
Jorgen schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 21:15:
@NeutraleTeun En de huidige dimmers? Kan ik daar al wel veilig Huelampen opzetten?
Huidige dimmers + stopcontact en dan de Huedimmers ernaast vind ik ook verwarrend en dubbel overkomen. De zoekfunctie had ik gebruikt, maar als je zoekt op dimmer dan krijg je 67 pagina's met resultaten.
Dringende advies is om Hue-lampen nooit achter bestaande dimmers te zetten. In de documentatie wordt aangegeven dat dit niet toegestaan is, de Hue lampen hebben een constante spanning nodig.
Het dimmen gebeurd in het Hue-systeem zelf via app of accessoires.

Soms wordt nog de tip gegeven om de oude dimmer altijd op 100% te zetten, maar dan nog is de vraag of je lampen dan wel de juiste spanning krijgen.

Ook al lijkt het wel te werken, ongemerkt sloop je je Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Wally2002 Precies. Dan ga ik me nu dus verdiepen in hoe ik dat zodanig kan veranderen dat ik de boel wel werkend krijg.

Gisteren ook een stom probleem. 's Avonds had de bridge ineens geen verbinding meer. Stond ineens het licht bij mijn slapende dochter aan en daarna kon ik geen verbinding meer maken met de bridge. Heb hem nu de hele nacht uitstaan, dus zometeen eens zien of-ie nu wel weer wil verbinden. Gewoon netjes bedraad over een cat5e netwerk. Hij staat in mijn tv meubel, achter een switch.

Edit: Nu doet-ie het weer wel, maar natuurlijk moest ik alles weer opnieuw toevoegen en ook in Alexa opnieuw instellen. De lightstrip in de woonkamer wordt nu wel door Alexa bestuurt. De lichten in de slaapkamer van mijn dochter niet. Dit terwijl Alexa vrolijk "OK' roept na een commando. Bijzonder. Ik vind het ook wel apart eigenlijk dat ik 2 x een groep moet aanmaken. Zowel in de Hue app als in de Alexa app. Zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 30% gewijzigd door Jorgen op 27-01-2018 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Berk73 schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 16:20:
Hallo allemaal, eerste post in dit topic. Ik wilde even mijn ervaring delen met het plaatsen van de Hue dimmer op een wandcontactdoos. Mijn zoektocht naar een oplossing bracht me naar een post van petermdevries (https://gathering.tweaker...message/45306569#45306569).

Echter, het lukte me niet om de ring van de inbouwdoos te draaien..... :? M.a.w. ik had niet 't idee dat ik het voor elkaar zou krijgen zonder dat ik m'n stucwerk zou slopen dus moest ik op zoek naar een andere oplossing. Die vond ik bij de Gamma in de vorm van een 'blinde' afdekplaat:

[afbeelding]

Als je de blinde plaat eraf schroeft blijft er een mooi raamwerk over dat op de inbouwdoos geschroefd kan worden:

[afbeelding]

Vervolgens kan je daar de Attemaplaat op schroeven die petermdevries in zijn post noemt. Ik ben vergeten daar een foto van te maken, maar onderstaande foto is van petermdevries. Let op, hij gebruikte de bovenste en onderste 'flexibele' schroefgaten. Doordat de Gamma afdekplaat voorzien is van standaardmaten, kan je hier direct de Attemaplaat op monteren gebruik makend van de schroefgaatjes links en rechts van het gat in 't midden.

[afbeelding]

Vervolgens kan je daar je Hue dimmerplaat op plakken en dat levert het volgende resultaat op:

[afbeelding]

En klaar is klara! :*)
Ik zit nu al een tijdje te zoeken bij Hornbach, Gamma e.d. en op de websites van Gira, Jung, etc. Bestaat er ook zoiets in het vierkant? Dan kan ik links of rechts 2 stopcontacten maken en er naast de Philips Dimmer plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
TheIbex schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:11:
Gisteren bij de MM BTW actie 3 extra hue lampen gekocht. Alle primaire lichtbronnen in mijn huis zijn nu Philips Hue (Toilet, badkamer, gang, tuinverlichting en overloop uitgezonderd)

Echter heb ik er nu 3 die op 100% springen als ik ze met normale schakelaar bedien en 3 die uitblijven als ze uitgezet zijn. Echter als ze in de App op 'aan' stonden, resetten ze wel weer naar 100% met standaard lichtkleur. Maar als ze in de App op status 'uit' staan, blijven ze ook uit.

Nu vind ik het wel prettig als ik (of mijn vriendin) thuis kom, om gewoon even snel klik-klak het licht op maximaal te hebben. Is dit 'normaal gedrag' sinds kort of staat ergens een instelling verkeerd?
Iets langer uit laten, dan zullen ze weer op 100% aan gaan, als je bij sommige varianten te snel uit en aan zet dan heeft de processor in de lamp nog steeds genoeg stroom om niet op nieuw op te starten 8)

Zal bij die lampen wel een iets grotere condensator in het voedingscircuit zitten die niet zo snel leeg loopt......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wat ik me afvroeg, ik heb nu een dimmer gekocht. Met de all4hue app heb ik nu de dimmer up en de dimmer down apparte scenes gegeven. Dat is al een verbetering dan steeds door de 5 scenes heen te gaan met de bovenste knop. Maar wat ik eigenlijk zou willen is 3 startscenes onder de bovenste knop. tussen 6:00 en 19:00 scene 1, tussen 19:00 en 22:30 scene 2 en daarna scene 3.
Is er een app of iets dergelijks waarmee dat zou kunnen?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:23
Zo sinds donderdag ook overgestapt op grotendeels hue verlichting gezien de mediamarkt btw actie! Wauw wat werkt dit geweldig vooral i.c.m. Apple HomeKit.

Op dit moment heb ik.

-Philips bridge.
-Woonkamer, 2x hue go + 1 keer color e27.
-Hal 1x e27 white.
-Toilet 1x motion sensor + Gu10.
-Kantoor 1x ledstrip plus.
-Badkamer 1x e27 white plus motion sensor.

Op het toilet heb ik gisteren de schakelaar vervangen voor een afdekplaatje i.c.m. Lasdoppen voor continu stroom. Werkt perfect!

Hue toilet

Maar nu wil ik graag mijn huidige keuken verlichting vervangen voor Hue. Maar wat is de beste manier. Ik kan voor de Hue spots gaan maar die zijn helaas wel inbouw, betekent dus geboor in mijn kastjes. Dit heb ik liever niet...
Op dit moment heb ik 12 volt opbouwspotjes. Liefst zie ik hier wederom opbouwspotjes. Nu vond ik wel INNR spotjes met opbouw die te linken zijn met Hue.

Maar daar zit dus een adapter bij. Iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen, stopcontact in de kastjes bouwen of kan ik de adapter eventueel omzeilen? Ik heb ook nagedacht over een ledstrip onder de kastjes, maar dan zit ik met hetzelfde adapter idee helaas...

Bijgevoegd 2 afbeeldingen van het keuken gedeelte. Iemand goed advies voor mij?

Keuken 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6esO3mCoQPqJ4nlSkcMZofFS/thumb.jpg

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-10 16:48

RC2

Resistance is futile

Dark Master schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:37:

Bijgevoegd 2 afbeeldingen van het keuken gedeelte. Iemand goed advies voor mij?

[afbeelding]
Ipv de adapter een stekkerdoos aan die 2 draden zetten en daarin de adapter steken?

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
RC2 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 20:50:
[...]

Ipv de adapter een stekkerdoos aan die 2 draden zetten en daarin de adapter steken?
Soms kan het inderdaad zo makkelijk zijn. Ik was weer veel te moeilijk aan het nadenken! Paar krimpkousjes erop en het kan geen kwaad. Nu alleen nog bedenken of ik een ledstrip of weer opbouwspots erop zet.

Dankje voor de tip!

Edit: lijkt me wel slim om ook het aardedraad even door te knippen en door te lussen met een lasklem, aardedraad gaat naar het stopcontact precies eronder.

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Master op 27-01-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:17

Op dit moment heb ik.

-Toilet 1x motion sensor + Gu10.

[afbeelding]
Werkt dat goed? Zit er nl. ook over na te denken. B.v. onder wastafeltje. Welke tijdbestek heb je aan de verlichting gegeven dat ie automatisch uitgaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
TFZ61 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 22:42:
[...]

Werkt dat goed? Zit er nl. ook over na te denken. B.v. onder wastafeltje. Welke tijdbestek heb je aan de verlichting gegeven dat ie automatisch uitgaat?
Werkt echt uitstekend! Tijdsbestek staat op 1 minuut. Als ik de wc binnenstap gaat het licht direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Op dit moment heb ik 12 volt opbouwspotjes. Liefst zie ik hier wederom opbouwspotjes. Nu vond ik wel INNR spotjes met opbouw die te linken zijn met Hue.
Philips mag zijn best wel eens gaan doen als ik zie wat Innr inmiddels aan type lampen heeft. Die pucks en onderkast verlichting mis ik echt in het assortiment. Jammer dat zo'n 5 pack pucks voor mij dan weer te ruim bemeten is.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hoe goed is het lichtbeeld van de Hue lightstrip?

Ik hoop binnenkort dit als probleem te hebben:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P6xAs2t.png

Een wand is 7.7 meter, de ander 8.7 meter lang.

Een van mijn ideeën is om beide wanden over hun volledige lengte te voorzien van een reflector en een Hue lightstrip.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Iprgh6p.jpg

1. Is dat kant en klaar ergens te koop?
2. Hoe bevalt het?

Potentieel is het bijna 7000 lumens aan licht op je plafond. Genoeg om een winterdepressie de nek om te draaien.

En stiekem is dat precies waarom ik dat wil :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:31
Over het lichtbeeld: ik heb er toevallig eentje net in huis. Qua licht en kleurtemperatuur komen in ieder geval de White Ambience tinten overeen met m'n GU10 White Ambiance en E27 Color lampen. Echter had ik deze onder de keukenkastjes hangen, schijnend op het RVS aanrechtblad. In de weerkaatsing was de scheiding tussen de individuele RGB leds wel te zien. Dit is iets waar ikzelf iets gevoelig voor ben (zie 't zelfs bij de flitser van m'n Lumia 950XL - en daardoor ook in ieder geval de IKEA spotjes overgeslagen). Ik zou dan persoonlijk hopen dat dat met die reflectors wel meevalt.

Om deze reden (en ook 't feit dat het in mijn keuken totaal niet praktisch te monteren blijkt) gaat 'ie retour.... Tenzij ik een andere 2m lange plek kan vinden waar 'ie wel gunstig kan hangen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Klein beetje off-topic:

Ik heb voor de keuken de (goedkopere) tradfri gu10’s ingezet en dat werkt probleemloos.

Ik bedien zowel de hue als tradfri via homekit dus de apps gebruik ik niet of nauwelijks en daar merk ik dus weinig van de beperkte ikea-functies.

Wel “gewoon” een hub erbij ivm kunnen updaten.

Ik vind het voor de prijs een leuk experiment en tot nu toe prima alternatief voor de prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
burne schreef op zondag 28 januari 2018 @ 00:33:
Hoe goed is het lichtbeeld van de Hue lightstrip?

Ik hoop binnenkort dit als probleem te hebben:

Een wand is 7.7 meter, de ander 8.7 meter lang.

Een van mijn ideeën is om beide wanden over hun volledige lengte te voorzien van een reflector en een Hue lightstrip.

1. Is dat kant en klaar ergens te koop?
2. Hoe bevalt het?

Potentieel is het bijna 7000 lumens aan licht op je plafond. Genoeg om een winterdepressie de nek om te draaien.

En stiekem is dat precies waarom ik dat wil :)
Lichtbeeld is wat mij betreft top, hangt 2x 2 meter in de keuken hier als hoofdverlichting. Voor een ledstrip is het licht vrij diffuus, gok zo'n 60 graden spreiding ofzo, misschien zelfs meer (ff pure gok uit 't hoofd)... Zitten in een klein alu profiel met mat afdekkapje. De losse ledjes zie je wel, maar dat maakt ons niks uit.
Let er wel op dat de strip de geadverteerde 1600 lumen bij 2 meter afgeeft, echter als je 'm verlengt met een paar extra meter blijft de totale lichtsterkte 1600 lumen, schijnt.... Daarom heb ik ook 2x een losse set van 2 meter hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Inmiddels mijn halve huis van Hue voorzien waar ik zeer tevreden mee ben. Ik heb alleen in de woonkamer nog 2 staande lampen welke ik momenteel met een losse afstandsbediening bedien maar eigenlijk het liefst ook geïntegreerd zou zien in mijn Hue systeem. De vraag is alleen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Misschien heeft iemand hier een idee?
Elke staande lamp heeft 5 2,3W LED's. Dit is momenteel aangesloten met de volgende dimmer & voeding:

Voeding: https://www.ledlampendire...r-12v-5a-max-60-watt.html
Dimmer: https://www.ledlampendire...rf-afstandsbediening.html

Het makkelijkste zou zijn om de dimmer te vervangen door eentje welke met Hue samen kan werken, maar ik kon er niet zo 1,2,3 eentje vinden, maar wellicht heb ik wat over het hoofd gezien. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom :)

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:08:
Inmiddels mijn halve huis van Hue voorzien waar ik zeer tevreden mee ben. Ik heb alleen in de woonkamer nog 2 staande lampen welke ik momenteel met een losse afstandsbediening bedien maar eigenlijk het liefst ook geïntegreerd zou zien in mijn Hue systeem. De vraag is alleen hoe ik dit voor elkaar kan krijgen. Misschien heeft iemand hier een idee?
Elke staande lamp heeft 5 2,3W LED's. Dit is momenteel aangesloten met de volgende dimmer & voeding:

Het makkelijkste zou zijn om de dimmer te vervangen door eentje welke met Hue samen kan werken, maar ik kon er niet zo 1,2,3 eentje vinden, maar wellicht heb ik wat over het hoofd gezien. Andere ideeën zijn natuurlijk ook welkom :)
Zoals meermaals aangegeven in dit draadje, de livingwhites pluggen zijn hiervoor het makkelijkst. Mja, 75 euro per plug begint wel ERG duur te worden, ik vond 50 euro/stuk al veel...

Een andere oplossing die niet echt smoelt en wat onhandig is als je vaak dimt of tot heel laag dimt: stapelen van een kaku led dimmerplug en een hue-compatible aan/uit plug zoals de osram smartplug. Heb ik zelf hier in de slaapkamer, ach het werkt }:O Op zich kan dat bij jouw lamp ook neem ik aan, de dimmer blijven gebruiken met de ab en een aan/uit hue-compatible stekkerplug ervoor. Als je wel gaat stapelen moet de kaku dimmer in ieder geval onderop anders gaat hij uit.

Simpelere oplossingen: die lamp niet dimmen want dan voldoet alleen een osram smartplug e.d., of die hele lamp vervangen door een lamp met E27/E14/GU10 fitting >:)

Ik snap echt niet dat philips niet weer die livingwhites pluggen gaat produceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971

Wellicht dat dit iets is, https://nl.paulmann.com/

Is ZigBee 3.0, ik weet niet of dit gaat samenwerken met huidige Hue Bridge, maar Philips heeft aangekondigd dat ze ZigBee 3.0 ondersteuning nog dit jaar uitbrengen (zal me niet verbazen als het met de laatste SW versie van de bridge gewoon werkt).

Ik ken het product zelf niet, is maar een idee en de kosten zijn nog te overzien 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

dragon2 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:57:
[...]

Zoals meermaals aangegeven in dit draadje, de livingwhites pluggen zijn hiervoor het makkelijkst. Mja, 75 euro per plug begint wel ERG duur te worden, ik vond 50 euro/stuk al veel...

Een andere oplossing die niet echt smoelt en wat onhandig is als je vaak dimt of tot heel laag dimt: stapelen van een kaku led dimmerplug en een hue-compatible aan/uit plug zoals de osram smartplug. Heb ik zelf hier in de slaapkamer, ach het werkt }:O Op zich kan dat bij jouw lamp ook neem ik aan, de dimmer blijven gebruiken met de ab en een aan/uit hue-compatible stekkerplug ervoor. Als je wel gaat stapelen moet de kaku dimmer in ieder geval onderop anders gaat hij uit.

Simpelere oplossingen: die lamp niet dimmen want dan voldoet alleen een osram smartplug e.d., of die hele lamp vervangen door een lamp met E27/E14/GU10 fitting >:)

Ik snap echt niet dat philips niet weer die livingwhites pluggen gaat produceren
Die living whites gaan dus niet werken. De lampjes hebben 12VDC nodig. En de lampjes vervangen gaat niet. Er zitten hele kleine LEDs met G4 pootjes in. Die zijn er niet van Philips met Hue.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
TFHfony schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:07:
[...]

Die living whites gaan dus niet werken. De lampjes hebben 12VDC nodig. En de lampjes vervangen gaat niet. Er zitten hele kleine LEDs met G4 pootjes in. Die zijn er niet van Philips met Hue.
Ik bedoelde dan ook de hele lamp vervangen ;-) Het armatuur dus, door een armatuur met E27/E14/GU10 fittingen.

Die dimmer, als je er een stekker voor hebt zitten (het ging toch om een staande lamp?), dan dacht ik daar kun je dan een stekkerdimmer VOOR de adapter plaatsen. Maar nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk geen idee of je dan nog wel kunt dimmen idd.

[ Voor 22% gewijzigd door dragon2 op 28-01-2018 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

dragon2 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 17:18:
[...]

Ik bedoelde dan ook de hele lamp vervangen ;-) Het armatuur dus, door een armatuur met E27/E14/GU10 fittingen.

Die dimmer, als je er een stekker voor hebt zitten (het ging toch om een staande lamp?), dan dacht ik daar kun je dan een stekkerdimmer VOOR de adapter plaatsen. Maar nu ik erover nadenk heb ik eigenlijk geen idee of je dan nog wel kunt dimmen idd.
Als ik dat had gewild had ik hier geen bericht hoeven plaatsen en gewoon nieuwe armaturen kunnen kopen. Maar ik heb geen zin om 1200 euro aan armaturen weg te gooien die ik juist heel mooi vind. En ik kan het dus dimmen met een losse afstandbediening, maar ik zou de boel liever integreren in mijn Hue setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Nu online

TFHfony

Professional Weirdo

Erik1971 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 16:05:
[...]

Wellicht dat dit iets is, https://nl.paulmann.com/

Is ZigBee 3.0, ik weet niet of dit gaat samenwerken met huidige Hue Bridge, maar Philips heeft aangekondigd dat ze ZigBee 3.0 ondersteuning nog dit jaar uitbrengen (zal me niet verbazen als het met de laatste SW versie van de bridge gewoon werkt).

Ik ken het product zelf niet, is maar een idee en de kosten zijn nog te overzien 8).
Als dat ding met 12Vdc en Hue overweg kon had ik er direct een besteld. Het komt erg dicht in de buurt van wat ik nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yanosch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 27-12-2022
Hi guys!

Ik ben al een tijdje aan het googlen voor een oplossing op mijn probleem, maar kom er niet uit, en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik ben alles in mijn huis naar HUE aan het trekken, er is echter een situatie waar ik het niet oplgelost krijg.

Boven de eetafel hebben wij een karakteristieke lamp met retro bulbs, daar staan die moderne hue lampen niet echt in.
Ik ben op zoek naar een zigbee module die ik ipv de switch of inline op het circuit aan kan sluiten om ze slim te maken.

Is dit mogelijk? Zouden jullie willen toelichten hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
yanosch schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:14:
Boven de eetafel hebben wij een karakteristieke lamp met retro bulbs, daar staan die moderne hue lampen niet echt in.
Ik ben op zoek naar een zigbee module die ik ipv de switch of inline op het circuit aan kan sluiten om ze slim te maken.
Ikea komt later dit jaar met een verloopstekker die je gewoon in de wandcontactdoos stopt. Weet niet of je daar iets aan hebt en ook niet of dat ding compatibel gaat zijn met de Hue bridge (de Ikea Tradfri lampen zijn dat met recente firmwares wel).

nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yanosch
BamSlam_ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:21:
[...]

Ikea komt later dit jaar met een verloopstekker die je gewoon in de wandcontactdoos stopt. Weet niet of je daar iets aan hebt en ook niet of dat ding compatibel gaat zijn met de Hue bridge (de Ikea Tradfri lampen zijn dat met recente firmwares wel).

nieuws: Ikea komt halverwege 2018 met Zigbee-stekker voor in het stopcontact
Thanks! Maar helaas kan ik dat niet echt op een gepaste manier verwerken in mijn huisje. Hoop echt dat er iets is dat ik gewoon tussen de stroombron en de lamp kan bevestigen, of desnoods in de wandcontactdoos.

Je zou zeggen dat zoiets een gat in de markt is, zijn vast veel mensen die lampen hebben hangen die niet perse door smart lighting vervangen kunnen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17

Ik heb een 12V witte LED strip verwerkt in een meubel, deze wilde ik ook vanuit Hue kunnen bedienen.

Daar heb ik uiteindelijk een andere voeding voor gekocht, deze: http://www.topledshop.nl/...are-transformator-DC.html . Deze voeding is dimbaar met een conventionele dimmer aan de primaire kant. Die heb ik aangesloten op een LivingWhites stekker. Werkt eigenlijk wel prima, wel iets zichtbare PWM flicker maar daar ben ik sowieso gevoelig voor.

Diezelfde site verkoopt ook wat andere uitvoeringen, andere vermogens enzo. Als jouw LED-lampjes bedoeld zijn als vervanging voor halogeenlampen dan werken ze waarschijnlijk ook op op 12V AC en dan is de keuze ineens een heel stuk groter, iedere dimbare halogeentransformator gaat dan werken.
yanosch schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:14:
https://www.busch-jaeger....ontrol/zigbee-light-link/

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yanosch
Dankjewel! Maar snap nog niet helemaal hoe je deze kan toevoegen aan je bestaande HUE set-up. Daarnaast vind ik 117 euro om een setje lampen te retrofitten best wel veel.
Wellicht ben ik een cheap-skate, maar zijn er wellicht nog andere suggesties?
<3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
yanosch schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:47:
[...]

Dankjewel! Maar snap nog niet helemaal hoe je deze kan toevoegen aan je bestaande HUE set-up.
Gewoon, in learning mode zetten en met de Hue app naar lampen zoeken. ;)

Gebruik anders eens de zoekfunctie in dit topic op "Busch-Jaeger", die dingen komen om de zoveel tijd opnieuw hier voorbij.
Daarnaast vind ik 117 euro om een setje lampen te retrofitten best wel veel.
Wellicht ben ik een cheap-skate, maar zijn er wellicht nog andere suggesties?
<3
Tja. :) Wat kost een traditionele dimmer van een gerenommeerd merk? Voor slechts het dubbele geld krijg je er Zigbee ondersteuning bij. :+ Het viel mij destijds heel erg mee in ieder geval, alle lichtbronnen in het armatuur voor Hue lampen vervangen was duurder geweest, als er al passende lampen hadden bestaan dan. ;)

edit:
Heb je de prijzen trouwens wel goed bekeken? Voor dat geld red je geen dimmer + bedienelement.

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 28-01-2018 20:58 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
Allright zoals beloofd hierbij de foto's waarbij een Eltako schakelaar voorzien wordt van een donor ontvanger uit een Hue Tap:

Wat je zoal nodig hebt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E4vuxBCJ4uS4x5FAo3H1eXRe/medium.jpg
Vanwege een hotelschakeling met een dubbele wipper moest ik ook nog wat by-passen met een lasklem als ook de andere schakelaar verderop in de woonkamer fysiek onklaar maken :)
En.. voor de zekerheid maar een extra raampje gehaald voor het geval je iets kapot maakt als je de schakelaars eruit probeert te lepelen :P

Zoek de verschillen
Zoek de verschillen
Zoals je goed kunt zien zijn de modules identiek aan elkaar. Kwa serie nummer zijn de modules wel iets anders. De wippers zijn ook specifiek voor deze module gemaakt. Je kunt hier geen normale Busch Jaeger wipper voor gebruiken.

Het resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/zS6ssNOcsxpD9QmM6bGJ377Y/medium.jpg
De stroom was er nog af, dus excuus voor de wat donkere foto. Maar zoals je kunt zien matched het prima met de andere knop ernaast. Betrof een Busch Jaeger Reflex SI Snow white.

Alles bij elkaar en ondanks de mediamarkt BTW korting waardoor ik de Hue tap voor €43 heb kunnen scoren is de schade bij elkaar een kleine €100, wat het geen misselijke grap maakt in mijn ogen.
Kwa bedrading is het allemaal niet zo spannend trouwens. Netjes stroom eraf en dan met een lasklem het zwarte schakeldraad in de lasklem stoppen en vervolgens de bruine erin, of andersom hoe je ook wil.

Wat niet onbelangrijk is en waar ik @wim-vdv nog extra voor wil bedanken is dat je met een app als All4hue en in mijn geval iConnecthue de knoppen zodanig kunt configureren dat ze een normale schakelaar nabootsen. Hiermee haal je het maximale uit je nieuwe schakelaar doordat je meerdere acties per knop kan configureren. Iets wat met de standaard Hue app niet mogelijk is.
Voorbeeld hoe ik het nu heb:
1 klik button 1 > lamp 1 aan met scene helder licht, 2de klik button 1 >lamp 1 uit.
1 klik button 2 > lamp 2 aan met scene helder licht, 2de klik button 2 > lamp 2 uit.
1 klik button 3 > lamp 1 en 3 aan met scene "netflix", 2de klik button 3 > lamp 1 en 3 uit
1 klik button 4 > lamp 1 en 2 aan met scene helder licht, 2de klik button > alle lampen uit
Kortom je krijgt er extra comfort voor terug :)

iConnecthue kan trouwens nog wel meer interessante dingen die de standaard Hue app niet kan dus zeker een aanrader voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:51
Hoe kom ik er eigenlijk achter of een Livingcolor lamp geschikt is om als HUE lamp de dienen? Ik hoorde van een collega dat er bepaalde livingcolor lampen met HUE werken. Klopt dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMoose
smeerbartje schreef op zondag 28 januari 2018 @ 21:59:
Hoe kom ik er eigenlijk achter of een Livingcolor lamp geschikt is om als HUE lamp de dienen? Ik hoorde van een collega dat er bepaalde livingcolor lampen met HUE werken. Klopt dit?
De Living Color met een ronde afstandbediening kan je aanmelden op je Hue. De LC’s zonder remote niet.

Of je eerste generatie LC’s met de ovale remote kan aanmelden weet ik niet.

Online ben ik ergens een overzicht tegen gekomen maar kan het zo niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
dragon2 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 15:57:
[...]

Volgens mij komt Innr binnenkort met een dimbare plug:

https://www.coolblue.nl/product/795778/innr-sp-120.html

Op de site van Innr kom ik hem (nog) niet tegen maar het lijkt of deze dimbaar is. Zou mooi zijn.
Pagina: 1 ... 94 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue