[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.912 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
iMoose schreef op zondag 28 januari 2018 @ 22:20:
[...]

Volgens mij komt Innr binnenkort met een dimbare plug:

https://www.coolblue.nl/product/795778/innr-sp-120.html

Op de site van Innr kom ik hem (nog) niet tegen maar het lijkt of deze dimbaar is. Zou mooi zijn.
Volgens Beaumotica niet helaas :'( En volgens hen is deze al een poosje leverbaar, het gaat toch om dezelfde?

Kaku kan WEL een led dimmer plug maken, en philips kon dat ook, waarom de rest dan niet.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
Zag hem ook staan bij Beaumotica. Ook daar is hij nog niet leverbaar. Status is binnen 1 tot 3 weken. Net als bij Coolblue dus. Beaumotica schrijft inderdaad dat hij niet dimbaar is maar wellicht heeft dat betrekking op de voorganger van deze plug, de SP 110, die inderdaad niet dimbaar is. Vooralsnog twijfel dus. Maar wie weet. Ik heb hem in bestelling staan bij CB. Als hij binnen komt laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hoorde een rare zoom in de woonkamer vandaag en zei vanavond, goh het lijkt hier donkerder. Blijkbaar is mijn Hue Go kapot. 3 maanden oud ofzo. Morgen even Philips bellen :(

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Hier ook een klein ''probleem'', als ik savonds thuis kom (of van huis ben en in de app kijk) valt me op dat zo nu en dan de lamp in de hal beneden en hal boven beide aan zijn, terwijl deze geschakeld worden met beide een Hue sensor.
Als ik dan in de app kijk bij sensoren staat er geen beweging gedetecteerd..
Als ik bij thuiskomst even langs beide sensoren loop, gaan ze gewoon netjes uit in de aangegeven tijd (dimmen na een minuut en uit na 2)

Heb verder een aantal timers lopen, maar die regelen alleen de lampen beneden (eerst gedimd aan, later meer licht) en een timer voor de buitenlamp.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:07

TFHfony

Professional Weirdo

Xander schreef op zondag 28 januari 2018 @ 20:42:
[...]

Ik heb een 12V witte LED strip verwerkt in een meubel, deze wilde ik ook vanuit Hue kunnen bedienen.

Daar heb ik uiteindelijk een andere voeding voor gekocht, deze: http://www.topledshop.nl/...are-transformator-DC.html . Deze voeding is dimbaar met een conventionele dimmer aan de primaire kant. Die heb ik aangesloten op een LivingWhites stekker. Werkt eigenlijk wel prima, wel iets zichtbare PWM flicker maar daar ben ik sowieso gevoelig voor.

Diezelfde site verkoopt ook wat andere uitvoeringen, andere vermogens enzo. Als jouw LED-lampjes bedoeld zijn als vervanging voor halogeenlampen dan werken ze waarschijnlijk ook op op 12V AC en dan is de keuze ineens een heel stuk groter, iedere dimbare halogeentransformator gaat dan werken.
Is dat zo? Dat opent dan wellicht mogelijkheden. Ik heb namelijk 2 x 5 (10 in totaal dus) van deze lampjes in de armaturen zitten:

https://www.ledlampendire...gt-25w.html?sqr=50042030&

Dus net maar even deze voeding gekocht:

http://www.topledshop.nl/...imbare-transformator.html

Nu nog even op zoek naar betaalbare Living White Pluggen :) Eerst maar eens een berichtje naar die Markplaats aanbieding. Ik heb daar best 82 euri voor over...

[ Voor 3% gewijzigd door TFHfony op 28-01-2018 23:47 ]

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren eindelijk de Busch-Jaeger wandzenders ontvangen (6736-84), nu heb ik de wandzender proberen te koppelen aan mijn HUE helaas zonder resultaat.
Ook heb ik de documentatie/video's op de website erop nageslagen echter heeft dit ook niet geholpen.
Kan iemand mij uitleggem, wie dit wel gelukt is met dezelfde wandzender?

Wederom bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8-Track schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:52:
[...]
Dat is simpelweg niet waar. Ik heb mijn Busch Jaeger wandzender met Touchlink in mijn Zigbee netwerk gehangen door hem op mijn bridge te leggen en kon daarna scenes maken met ál mijn lampen. Veranderingen en nieuwe lampen worden gewoon meegenomen zonder dat ik iedere nieuwe lamp apart aan de wandzender hoef toe te voegen.

Ik heb de indruk dat dit bij de Jung implementatie anders is (correct me if I'm wrong), maar bij BJ was ik zo klaar.
[...]
Ik heb juist heel bewust gekozen om alles binnen het ZLL ecosysteem te houden. Het resultaat is dat ik zonder kunst en vliegwerk alles met elkaar kan laten werken.
Ik zie dat het jou wel gelukt is om de wandzender te koppelen aan de HUE verlichting, zou je mij kunnen beschrijven hoe je dit gedaan hebt?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2018 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:19
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:25:
Gisteren eindelijk de Busch-Jaeger wandzenders ontvangen (6736-84), nu heb ik de wandzender proberen te koppelen aan mijn HUE helaas zonder resultaat.
Ook heb ik de documentatie/video's op de website erop nageslagen echter heeft dit ook niet geholpen.
Kan iemand mij uitleggem, wie dit wel gelukt is met dezelfde wandzender?

Eh volgens mij heb je toch ook nog een inbouwsokkel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenlung
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-03-2022
Ik heb een Bridge v2.1, welke voor zover ik weet normaal werkt.
Hij ligt normaal uit het zicht vandaar dat het ook nooit is opgevallen, maar gisteren viel mij op dat het linker led niet brand.
De ring en netwerk en wereldbol branden wel, wat lijkt op power brand dus niet.
Is dit normaal bij de bridge? Op internet kan ik alleen vinden dat normaal alle drie aan moeten zijn in ieder geval bij de v2.0

Afbeeldingslocatie: https://www.philipshue.nl/wp-content/uploads/2015/12/philips-hue-bridge-v2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb door middel van het stemmen voor de Tweakers Awards een pricewatch: Philips Hue White and Color Ambiance Starter Pack (E27, 3 lampen,... gewonnen! Ik heb voornalijk G10, maar heb naast de tv wel een staande lamp waar E27 nu in zit.

[ Voor 48% gewijzigd door PcDealer op 29-01-2018 09:17 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 07:30:
[...]

Ik zie dat het jou wel gelukt is om de wandzender te koppelen aan de HUE verlichting, zou je mij kunnen beschrijven hoe je dit gedaan hebt?
Zoals @Miki zegt, heb je een bedieningselement element of een wandzender gekocht? In het eerste geval moet je het nog op inbouwmateriaal pluggen; een wandzender werkt stand-alone.

Los daarvan, ik heb de Hue Lights app op mijn iPhone geïnstalleerd. Daarmee kun je je Hue Bridge in Touchlink mode zetten. Zet eerst je wandzender terug naar fabrieksinstellingen, daarna zoekt hij twee minuten naar een netwerk. Leg hem op je Hue Bridge, zet de bridge in Touchlink mode en wacht tot de ledjes op de wandzender oplichten en uitdoven om te bevestigen dat de link geslaagd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8-Track schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Zoals @Miki zegt, heb je een bedieningselement element of een wandzender gekocht? In het eerste geval moet je het nog op inbouwmateriaal pluggen; een wandzender werkt stand-alone.

Los daarvan, ik heb de Hue Lights app op mijn iPhone geïnstalleerd. Daarmee kun je je Hue Bridge in Touchlink mode zetten. Zet eerst je wandzender terug naar fabrieksinstellingen, daarna zoekt hij twee minuten naar een netwerk. Leg hem op je Hue Bridge, zet de bridge in Touchlink mode en wacht tot de ledjes op de wandzender oplichten en uitdoven om te bevestigen dat de link geslaagd is.
Ik heb een wandzender gekocht, dus ik zal bovenstaand een proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

mucuracat

YES

Zenlung schreef op maandag 29 januari 2018 @ 09:10:
Hij ligt normaal uit het zicht vandaar dat het ook nooit is opgevallen, maar gisteren viel mij op dat het linker led niet brand.
Is dit normaal bij de bridge? Op internet kan ik alleen vinden dat normaal alle drie aan moeten zijn in ieder geval bij de v2.0

[afbeelding]
Hmm, eergisteren viel het bij mij op dat de linker aan het knipperen was. Maar alles werkte.. Daarna niet gekeken. zal vandaag opletten.

Kon niks op internet er over vinden

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:22
Morgen de keukenverlichting vervangen voor een mooie Hue ledstrip. Eindelijk van die 12 volt spotjes af.
Even kijken hoe de draadjes zo mooi mogelijk weggewerkt kunnen worden. Straks eerst even een stopcontact monteren in de keukenkastjes.

Hue ledstrip komt in het volgende profiel: https://www.led-gigant.nl...-afdekking-pn10-c1-grijs/

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-10 20:10
En hoe maak je die strip vast, waarom geen vlakke onderzijde die je met dubbelzijdige tape onder de kastjes kunt plakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:24
@Dark Master Ik heb daar de hoekprofiel variant van. Dit om onder een schuine balk van het dak te schroeven.

Blijf het nog steeds apart vinden dat er geen z-wave afstandsbediening bestaat om RGB te besturen. Alleen aan en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Arunia schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:59:
@Dark Master Ik heb daar de hoekprofiel variant van. Dit om onder een schuine balk van het dak te schroeven.

Blijf het nog steeds apart vinden dat er geen z-wave afstandsbediening bestaat om RGB te besturen. Alleen aan en uit.
Snap niet wat je bedoelt met dat er geen z-wave afstandbediening bestaat?

Hue is ZigBee en geen z-wave en voor Hue kun je de LivingColors kleuren remote controls gebruiken om de lampen te bedienen en van kleur te veranderen, ik zelf heb er meerdere in gebruik en het werkt perfect.

Of je opmerking is in een andere context gemaakt, dan mis ik gewoon een stuk van je verhaal ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Erik1971 haha idd. Zit een beetje verkeerd te denken. Heb nu hue in de woonkamer, maar het hele vol vermogen verhaal irriteert. Voor in de slaapkamer van mijn dochter wil ik iets soortgelijks maar het vervelende is dat er niet zo'n soort ab is voor zwave. Al zou het leuk zijn als zo'n rgb bediening van hue of livingcolors verbonden kin worden met het zwave systeem. Kan er niets over vinden namelijk. Ook in het domotica topic geen soelaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:35

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ook erg raar. Ik heb de TVOH-aanbieding van Light Gallery aangeschaft, vanwege de goedkope lampen in die set. Tweemaal besteld en dan proberen om die hubs los te verkopen. Enfin, op het plaatje van de webshop staat dat het de lampen met de koperkleurige belettering zouden zijn. Dat is zover ik weet de laatste versie. Nu krijg ik beide setjes met de grijze belettering, wat dan toch oudere lampen zijn? Zo maar eens even met de winkel bellen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Arunia schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:17:
@Erik1971 haha idd. Zit een beetje verkeerd te denken. Heb nu hue in de woonkamer, maar het hele vol vermogen verhaal irriteert. Voor in de slaapkamer van mijn dochter wil ik iets soortgelijks maar het vervelende is dat er niet zo'n soort ab is voor zwave. Al zou het leuk zijn als zo'n rgb bediening van hue of livingcolors verbonden kin worden met het zwave systeem. Kan er niets over vinden namelijk. Ook in het domotica topic geen soelaas.
Ik zou persoonlijk ff afwachten wat Philips gaat doen, ze hebben indirect aangegeven dat ze het opstart issue gaan op lossen, maar of dat alleen voor nieuwe lampen op gaat of ook voor de bestaande is nog niet duidelijk....

Ik hoop stiekem dat ze het ook voor bestaande lampen gaan oplossen, ik zie geen redenen waarom het niet zou kunnen en excuus dat hardware niet geschikt is gaat niet op naar mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Update: Light Gallery gebeld. Direct een zeer vriendelijke dame aan de telefoon gekregen. Zij geeft aan dat de zilveren / grijze belettering voor de laatste versie staat. Leveren ze dan bij de MediaMarkt oude lampen in de startersets?

Snap er nu niks meer van. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-10 18:11

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Jorgen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:30:
Update: Light Gallery gebeld. Direct een zeer vriendelijke dame aan de telefoon gekregen. Zij geeft aan dat de zilveren / grijze belettering voor de laatste versie staat. Leveren ze dan bij de MediaMarkt oude lampen in de startersets?

Snap er nu niks meer van. :?
Sowieso vreemd bedrijf. Ik heb 2 van die sets besteld maar alleen de Hubs ontvangen. Belletje leerde dat lampen op zouden zijn en nagezonden worden.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Tomba Welke kleur belettering?

[ Voor 39% gewijzigd door Jorgen op 29-01-2018 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:41
Kolomos schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 21:03:
[...]

Ja, dat werkt, ik heb meerdere van deze remotes eerst gekoppeld aan mijn main remote (dat is een oude living colors remote). Die heb ik via de app Hue Essentials op de Play store via Touch link gekoppeld aan de bridge en daarna de andere afstandsbedieningen aan deze main remote.

Dit heb ik gedaan door eerst degene die je wilt koppelen de batterij eruit te halen en terug te stoppen en daarna met een pinnetje de reset in te drukken totdat het ledje aan de voorkant blijft constant blijft branden. Daarna op het " I " knopje op beide remotes drukken (en blijven houden totdat je een constant ledje ziet) en ze dicht bij elkaar houden. Mijn oude main remote geeft daarna ook een "succes" beep. De nieuwe remote koppel ik daarna door deze dicht bij de bridge te houden en dan op de " I " te drukken op de nieuwe remote en de bridge knop in te drukken.

Ik kwam op deze ideeën door onderstaande youtube videos te bekijken.
YouTube: How to: LivingColors remote on Philips Hue WITHOUT resetting bridge <- deze voor de main remote
YouTube: How to connect Philips Living Colors remote controle to Hue bridge s... <- deze voor de andere remotes.

Wat me daarnaast wel opviel tijdens dit alles is dat je batterijen moet hebben die genoeg spanning geven, als ze half op zijn kun je ze prima gebruiken als remote maar dan gaat het pairen constant fout.

Als je het fout doet en de lamp koppelt aan de remote dan ga je zien dat hij via de bridge niet meer bereikbaar is, dit kun je fixen door de lamp te verwijderen en daarna de lamp te zoeken met het specifieke serienummer.
Ik heb geen Android devices thuis. Is er ook een mogelijkheid met iOS aangezien zie app niet bestaat voor iOS.. :-(

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 07:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Arunia schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:17:
Wat probeer je precies te bereiken?

Ik begrijp niet zo goed waarom mensen keuze maken voor "online" verlichting en vervolgens klagen dat de lamp reset als je hem fysiek van de stroom haalt. Dat is volgens mij nou juist het hele idee om dat niet te doen?

Als je graag een fysieke schakelaar wilt zul je iets moeten doen met een tap of dimmer, of je gebruikt Z-Wave inbouwmodules die je alleen virtueel wat laat schakelen? Of gebruik een andere (Z-Wave) rgb schakelaar en schakel via je domoticasysteem de lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Update2: Dan maar met Philips zelf gebeld. De nieuwste versie heeft inderdaad de koperkleurige belettering, zoals ik dus zelf ook dacht. Dan straks maar weer met Light Gallery bellen dat ik wel wil geleverd krijgen waarmee ze adverteren. Jammer dat de BTW-actie van de MediaMarkt nu net weer over is, want zo worden de lampen weer een heel stuk duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Beekforel Daar ben ik al mee bezig.
Het full bright van Hue heeft te maken met bijvoorbeeld stroomuitval en dat wanneer dit weer inschakelt je halve of hele huis vol aan staat.
Dit vind ik iig niet wenselijk op slaapkamers midden in de nacht.

Nu ben ik aan het kijken of ik via fibaro rgbw dimmer een rgbw ledstrip aan kan zetten waardoor ik hetzelfde effect heb als hue, maar dan niet vol aan bij onderbrekingen oid.
Echter, voor zwave oid is er geen oplossing wbt een afstandsbediening zoals er bij de livingcolors zit. Je bent dan lijkt het wel verplicht om een app te gebruiken om zo kleuren in te stellen. Voor mijn dochtertje van 4 jaar vind ik dat teveel van het goed eigenlijk.
Tuurlijk is hue wel makkelijker in gebruik, maar als het er hangt hoef ik er niet echt iets meer aan te veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Arunia schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:15:
@Beekforel Daar ben ik al mee bezig.
Het full bright van Hue heeft te maken met bijvoorbeeld stroomuitval en dat wanneer dit weer inschakelt je halve of hele huis vol aan staat.
Dit vind ik iig niet wenselijk op slaapkamers midden in de nacht.

Nu ben ik aan het kijken of ik via fibaro rgbw dimmer een rgbw ledstrip aan kan zetten waardoor ik hetzelfde effect heb als hue, maar dan niet vol aan bij onderbrekingen oid.
Echter, voor zwave oid is er geen oplossing wbt een afstandsbediening zoals er bij de livingcolors zit. Je bent dan lijkt het wel verplicht om een app te gebruiken om zo kleuren in te stellen. Voor mijn dochtertje van 4 jaar vind ik dat teveel van het goed eigenlijk.
Tuurlijk is hue wel makkelijker in gebruik, maar als het er hangt hoef ik er niet echt iets meer aan te veranderen.
Dan zou je op zoiets komen: http://www.sunricher.com/...ller-sr-zv9003t-rgbw.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
Jorgen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:11:
Update2: Dan maar met Philips zelf gebeld. De nieuwste versie heeft inderdaad de koperkleurige belettering, zoals ik dus zelf ook dacht. Dan straks maar weer met Light Gallery bellen dat ik wel wil geleverd krijgen waarmee ze adverteren. Jammer dat de BTW-actie van de MediaMarkt nu net weer over is, want zo worden de lampen weer een heel stuk duurder.
Van de gen3 zijn er twee versies in omloop met goude/koper kleurige opdruk en zilver kleurige opdruk, zijn beide fucntioneel gelijk aan elkaar, verschil is dat de zilver kleurige weer net iets nieuwer is (gen3.1) en minder stroom verbruikt en kunstof bolletje heeft ipv glas.

Op Reddit was daar laatst een hele discussie over, maar er is eigenlijk niets aan de hand, om ruilen hoeft ook niet.

Wel stom van Philips om de kleur van de opdruk te veranderen, maakt het er niet duidelijker op, zat weer iemand te slapen bij marketing 8)7.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Jorgen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:11:
Wat hierboven staat. Er staat ook ergens hier een heel verhaal over hoe je kunt zien hoe oud de lamp precies is op basis van een code die erop staat. Maar inderdaad, je hebt gewoon de ALLERallernieuwste, maar beide zijn prima. Beide richer colors die exact hetzelfde zijn, als ze de 2 versies naast elkaar hangt (heb ik thuis) zie je geen enkel verschil.
De meegeleverde hub zal ook wel 2.1 zijn dan ipv 2.0, maakt ook geen klap uit. Alleen de lader ziet er anders uit.

Ik zou ze dus mooi houden, en Philips en Lightgallery lekker met rust laten, ze zullen wel gek worden van al die vragen daar...
Greetoz schreef op maandag 29 januari 2018 @ 13:46:
[...]

Ik heb geen Android devices thuis. Is er ook een mogelijkheid met iOS aangezien zie app niet bestaat voor iOS.. :-(
Ja, en het kan zelfs via windows.
Lees dit even: https://www.beaumotica.nl...-de-hue-bridge_5_82_nl_nl

[ Voor 16% gewijzigd door dragon2 op 29-01-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Geen idee want de lampen zijn er nog niet. In december al een set besteld en daar zat een duopack met goudkleurige tekst in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Master
sunnybird schreef op maandag 29 januari 2018 @ 12:13:
En hoe maak je die strip vast, waarom geen vlakke onderzijde die je met dubbelzijdige tape onder de kastjes kunt plakken!
er zitten bevestigings klemmen bij. Ik denk dat ik ze zelfs in de bestaande gaatjes kan schroeven waar de spotjes nu zitten. Misschien kan ik zelfs deels een stukje van de bekabeling wegwerken in de groeven van de strip aan de onderzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

[afbeelding]
De mijne hangt in de meterkast dus zie hem vrijwel nooit, maar op dit moment branden alle lampjes continu blauw. Zowel de cirkel als de drie lampjes daar boven. Lampen staan momenteel aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Beekforel nu alleen nog vinden bij een winkel waar die nog leverbaar is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Er zijn wel vaker van die dingen voorbij gekomen, zelfs in dit topic dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alamo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:58

[afbeelding]
Bij mij branden ze continu, allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Beekforel Ga nog wel een aantal keer zoeken. Ook hier al gekeken toen ik nog into hue was, maar we zullen het zeker tegen gaan komen. Als het die livingcolors remotes zouden zijn op zwave, zoiets eigenlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Erik1971 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 14:40:
[...]

Van de gen3 zijn er twee versies in omloop met goude/koper kleurige opdruk en zilver kleurige opdruk, zijn beide fucntioneel gelijk aan elkaar, verschil is dat de zilver kleurige weer net iets nieuwer is (gen3.1) en minder stroom verbruikt en kunstof bolletje heeft ipv glas.

Op Reddit was daar laatst een hele discussie over, maar er is eigenlijk niets aan de hand, om ruilen hoeft ook niet.

Wel stom van Philips om de kleur van de opdruk te veranderen, maakt het er niet duidelijker op, zat weer iemand te slapen bij marketing 8)7.....
dragon2 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:00:
[...]

Wat hierboven staat. Er staat ook ergens hier een heel verhaal over hoe je kunt zien hoe oud de lamp precies is op basis van een code die erop staat. Maar inderdaad, je hebt gewoon de ALLERallernieuwste, maar beide zijn prima. Beide richer colors die exact hetzelfde zijn, als ze de 2 versies naast elkaar hangt (heb ik thuis) zie je geen enkel verschil.
De meegeleverde hub zal ook wel 2.1 zijn dan ipv 2.0, maakt ook geen klap uit. Alleen de lader ziet er anders uit.

Ik zou ze dus mooi houden, en Philips en Lightgallery lekker met rust laten, ze zullen wel gek worden van al die vragen daar...

[...]

Ja, en het kan zelfs via windows.
Lees dit even: https://www.beaumotica.nl...-de-hue-bridge_5_82_nl_nl
Raar en verwarrend dus. Nou ja, dan kan ik de boel lekker houden en open maken. Top! Dank voor jullie input.
Tomba schreef op maandag 29 januari 2018 @ 15:58:
[...]

Geen idee want de lampen zijn er nog niet. In december al een set besteld en daar zat een duopack met goudkleurige tekst in.
Nog steeds niet ontvangen? Dat duurt lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag wederom aan de slag gegaan om de Busch-Jaeger wandzender (6736/01) proberen te koppelen via Touchlink aan de HUE bridge.
Eerst via de HUE Lights app, de bridge in Touchlink mode gezet en vervolgens de wandzender in programmeermodus.
Dit gedaan door de wandzender in de toestand: apparaten toevoegen een bestaand ZigBee-netwerk toevoegen.
Dus bovenste toetsen vasthouden totdat de ledjes constant branden, vervolgens de rechtertoets van de bovenste bedieningswip kort indrukken.
Dan knipperen de leds 3x kort, pauze 3x kort enz.

Vervolgens krijg ik de wandzender NIET geïntegreerd in het bestaande netwerk.
Waar gaat het mis?

Op het moment heb ik maar 1 HUE lamp ter beschikking omdat de rest in ons nieuwe huis zit, en ik een lamp in ons huurhuis heb gehouden om dit te testen.

Moet ik deze lamp aanschakelen bij bovenstaande koppeling of maakt het niks uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Sinds vandaag waren mijn hue lampen ineens onbereikbaar. Ik heb van alles geprobeerd van opruimen t/m verwijderen van de lampen, maar nu vindt mijn bridge de lampen niet meer. Ook niet als ik het serienummer heb ingevoerd. Ik heb de bridge aan en uit gezet. Helaas vindt hij de lampen niet.

Wat kan ik verder nog doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Menace_1981 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:14:
Sinds vandaag waren mijn hue lampen ineens onbereikbaar. Ik heb van alles geprobeerd van opruimen t/m verwijderen van de lampen, maar nu vindt mijn bridge de lampen niet meer. Ook niet als ik het serienummer heb ingevoerd. Ik heb de bridge aan en uit gezet. Helaas vindt hij de lampen niet.

Wat kan ik verder nog doen?
Staat je bridge toevallig dicht bij je wifi router of ander 2,4GHz apparaat? Zo ja vergroot de afstand tot minimaal 50 cm.

Zo nee, als je toch al alle lampen hebt verwijderd, zou je de bridge kunnen resetten en wellicht dat deze het dan wel doet? En zo niet dan lijkt het er op dat je bridge defect is, dan moet je contact opnemen met Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Heb ik meer aan de nieuwe bridge? Want dan gaat ie van de MM in de verkoop en houd ik die van Light Gallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:17
TFHfony schreef op zondag 28 januari 2018 @ 23:40:
[...]

Is dat zo? Dat opent dan wellicht mogelijkheden. Ik heb namelijk 2 x 5 (10 in totaal dus) van deze lampjes in de armaturen zitten:

https://www.ledlampendire...gt-25w.html?sqr=50042030&

Dus net maar even deze voeding gekocht:

http://www.topledshop.nl/...imbare-transformator.html

Nu nog even op zoek naar betaalbare Living White Pluggen :) Eerst maar eens een berichtje naar die Markplaats aanbieding. Ik heb daar best 82 euri voor over...
Ik heb natuurlijk geen ervaring met de combinatie van die specifieke producten maar volgens mij zou dat perfect moeten gaan werken ja. d:)b

Jouw lampjes werken dus inderdaad ook op AC, dat maakt geschikte voedingen wat minder zeldzaam dan voor DC. Die laatste had ik voor mijn Led-strip natuurlijk wel nodig, dat was even zoeken. :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Jorgen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:59:
Heb ik meer aan de nieuwe bridge? Want dan gaat ie van de MM in de verkoop en houd ik die van Light Gallery
Zover ik weet is er geen verschil tussen 2.0 en 2.1 bridge, waarschijnlijk is het een update vanwege productie overwegingen en niet functioneel.

Dus maakt niet zoveel uit welke je gebruikt, tenzij je nog een 1.0 bridge gebruikt dan heeft de 2.x bridge zeker toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:20

Ethirty

Who...me?

Las laatst ergens dat de 2.1 bridge ook wifi zou hebben, maar Philips ondersteunt dat in ieder geval (nog) niet. Geen idee hoeveel waarheid er in zit, kan het ook niet meer terugvinden waar ik dat nou las.

Dit weekend toch maar iConnecthue gekocht. Veel meer mogelijkheden dan ik had verwacht, maar wel overzichtelijker dan All4hue wat ik eerst wilde proberen.

Alleen het omschakelen is een ramp: kan alle groepen, scenes en timers in feite opnieuw doen. En omdat ik nu veel meer flexibiliteit heb, moet ik dus 2-3 jaar schaven aan de config helemaal opnieuw uitdenken. Niet alleen groepen ipv kamers, maar ook het gebruik van de tap en dimmer is zoveel meer mogelijk nu.

Beetje jammer dat de standaard scenes van Philips niet mee komen, maak op zich het meeste gebruik van relax, read en concentrate en die kleuren zijn allemaal net anders (kouder) dan bij Philips.

Vrees dat ik de komende weken nog wel aan het pielen ben. :')

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Op de onderkant van de Bridge die ik van MM kreeg staat ook een wifilogo in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Since87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 04-10 23:23
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:07:
Vandaag wederom aan de slag gegaan om de Busch-Jaeger wandzender (6736/01) proberen te koppelen via Touchlink aan de HUE bridge.
Eerst via de HUE Lights app, de bridge in Touchlink mode gezet en vervolgens de wandzender in programmeermodus.
Dit gedaan door de wandzender in de toestand: apparaten toevoegen een bestaand ZigBee-netwerk toevoegen.
Dus bovenste toetsen vasthouden totdat de ledjes constant branden, vervolgens de rechtertoets van de bovenste bedieningswip kort indrukken.

Waar gaat het mis?

Op het moment heb ik maar 1 HUE lamp ter beschikking omdat de rest in ons nieuwe huis zit, en ik een lamp in ons huurhuis heb gehouden om dit te testen.

Moet ik deze lamp aanschakelen bij bovenstaande koppeling of maakt het niks uit?

Hier een soort gelijk probleem, maar dan met een gira zigbee light link. Het koppelen aan de bridge lijkt wel te lukken, groene leds gaan zoals beschreven in de handleiding 3 seconden branden.
Echter als ik een lamp wil toe voegen krijg rode leds, wat betekend dat er niet gekoppeld kan worden.

Ik heb de volgende handleiding gevolgd: http://download.gira.com/data3/24301390.pdf
Kan het zijn dat er een update is geweest van de bridge die in de weg zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ethirty schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:32:
Las laatst ergens dat de 2.1 bridge ook wifi zou hebben, maar Philips ondersteunt dat in ieder geval (nog) niet. Geen idee hoeveel waarheid er in zit, kan het ook niet meer terugvinden waar ik dat nou las.

Dit weekend toch maar iConnecthue gekocht. Veel meer mogelijkheden dan ik had verwacht, maar wel overzichtelijker dan All4hue wat ik eerst wilde proberen.

Alleen het omschakelen is een ramp: kan alle groepen, scenes en timers in feite opnieuw doen. En omdat ik nu veel meer flexibiliteit heb, moet ik dus 2-3 jaar schaven aan de config helemaal opnieuw uitdenken. Niet alleen groepen ipv kamers, maar ook het gebruik van de tap en dimmer is zoveel meer mogelijk nu.

Beetje jammer dat de standaard scenes van Philips niet mee komen, maak op zich het meeste gebruik van relax, read en concentrate en die kleuren zijn allemaal net anders (kouder) dan bij Philips.

Vrees dat ik de komende weken nog wel aan het pielen ben. :')
Toevallig zat ik gisteren voor het eerst te spelen met de hue api, je zou dit kunnen proberen:

Elk device moet zich authenticeren. die authenticatie zit in de configuratie.

als je kijkt naar de scenes dan zie je iets als

name": "Relax","lights": ["4","5","6","9","10"],
"owner": "Sihk6HnJVfJ3YhbNnnnnnnnnnnnnnnnnnn",

Als je de config van je scenes kan aanpassen door bij owner de string van je iConnecthue in te plakken kan je er misschien met iConnecthue aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Yalopa op 30-01-2018 07:39 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Xander schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:09:
[...]

Ik heb natuurlijk geen ervaring met de combinatie van die specifieke producten maar volgens mij zou dat perfect moeten gaan werken ja. d:)b

Jouw lampjes werken dus inderdaad ook op AC, dat maakt geschikte voedingen wat minder zeldzaam dan voor DC. Die laatste had ik voor mijn Led-strip natuurlijk wel nodig, dat was even zoeken. :)
we gaan er achter komen. De voeding en de Hue living whites plug komen beiden vandaag aan 😁

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

En ik maar denken dat niemand daar 4 keer de originele winkelprijs voor over zou hebben. :X

* Hooglander1 heeft er nog een paar nieuw in doos liggen. Ik durf ze alleen niet verkopen voor het geval ik ze ooit toch nog zelf nodig heb.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty2017
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 10:28
Via de iPhone kan je icm de home app en Siri de lichten aansturen met je stem en in het Nederlands. Kan dit ook met de Android telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Hooglander1 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 07:53:
[...]

En ik maar denken dat niemand daar 4 keer de originele winkelprijs voor over zou hebben. :X

* Hooglander1 heeft er nog een paar nieuw in doos liggen. Ik durf ze alleen niet verkopen voor het geval ik ze ooit toch nog zelf nodig heb.
Tja... Ik wil gewoon graag mijn armaturen opnemen in mijn Hue set-up en als dat 110 euro kost, dan kost dat 110 euro (voeding + Hue Living Whites plug). Ik heb ook al 9 White & Color Ambiance lampen, een tap & 2 dimmers aangeschaft. Dus dan kan dat er ook nog wel bij ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigie86
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-06 10:13
Wie kan mij helpen met het volgende:
Beneden verdieping is alle verlichting voorzien van Philips Hue. Nu heb ik sinds een paar dagen een overkapping met daarin dimbare Led spotjes. Deze worden nu bediend met een cheapass AB. Graag zou ik deze ook willen koppelen met het Hue systeem. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-10 15:31
rigie86 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 09:48:
Wie kan mij helpen met het volgende:
Beneden verdieping is alle verlichting voorzien van Philips Hue. Nu heb ik sinds een paar dagen een overkapping met daarin dimbare Led spotjes. Deze worden nu bediend met een cheapass AB. Graag zou ik deze ook willen koppelen met het Hue systeem. Heeft iemand hier een oplossing voor?
Je kan minder cheap ass lampjes vd ikea (tradfri) erin draaien, kan je t toch bedienen met hue. Goedkoopste tradfri werken al. Heb ik zelf in mijn voordeurlamp zitten

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigie86
mistercage schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:01:
[...]

Je kan minder cheap ass lampjes vd ikea (tradfri) erin draaien, kan je t toch bedienen met hue. Goedkoopste tradfri werken al. Heb ik zelf in mijn voordeurlamp zitten
Dat had ik zelf ook al bedacht maar gaat helaas niet passen. die ledspotjes die in die overkapping zijn heel klein. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10 23:22
@rigie86 Controleer voor aanschaf op compatibiliteit met philips hue (zoals hierboven genoemd de ikea-smart-serie) of vervang ze door de hue spots. Anders krijg je het niet werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rigie86
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:04:
@rigie86 Controleer voor aanschaf op compatibiliteit met philips hue (zoals hierboven genoemd de ikea-smart-serie) of vervang ze door de hue spots. Anders krijg je het niet werkend.
Passen er helaas niet in. Enige wat ik tegenkom op google is dit:

http://www.matcall.nl/pro...bee-light-link-interface/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMoose
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 03-01 12:07
rigie86 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:04:
[...]
Dat had ik zelf ook al bedacht maar gaat helaas niet passen. die ledspotjes die in die overkapping zijn heel klein. :)
Waar is de overkapping van gemaakt? Als je eenvoudig de gaten kan vergroten is dit te overwegen en er dan standaard GU10 armaturen in te stoppen met de Ikea GU10 lampjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2018 @ 21:07:

Waar gaat het mis?

Ik zou even overnieuw beginnen door de wandzender terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik zit even de handleiding op pagina 18 er op na te lezen. Als je de vier beschreven stappen daar doorloopt, moet je eindigen met een wandzender die twee minuten lang naar een netwerk zoekt:
The network is now created and open for 2 minutes. The LEDs flash quickly red during this period.
Leg in die tijd de wandzender op de Hue Bridge en activeer Touchlink mode met de Hue Lights app. Als het goed werkt lichten de ledjes fel op en doven dan langzaam uit. Nu zit je wandzender in je netwerk, en kan je een scene aanmaken voor je lamp zoals beschreven op pagina 20.

Succes!

(Ik moest de eerste keer ook vreselijk vloeken hoor! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die de Philips Hue lightstrip hebben, kun je de stroomadapter wel of niet loskoppelen van de connectoren, zodat de stroomkabel door een kabelgoot past of door een ronde gat in een bureau.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2018 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@Verwijderd de ledstrip kun je loshalen van het kastje, het kastje zit de stroomkabel vast met aan het uiteinde een ronde stekker. En die stekker gaat weer in de adapter. Dus ja.
Heb zelf een verlengkabel gekocht voor die laatste zodat ik weet meer afstand had om te overbruggen.

Afbeeldingslocatie: https://www.snoerboer.nl/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/2/m/2m-lightstrip-v2.png

[ Voor 20% gewijzigd door Arunia op 30-01-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ik heb ook nog een viertal LivingWhites pluggen, die ik eigenlijk allen nog met Kerst gebruik. Het gaat me puur om aan/uit, dimmen is niet belangrijk, dus een beetje overkill als ik kijk naar de prijzen van die dingen hier. Ik overweeg ze te vervangen en begrijp dat Koogeek optie voor HomeKit is, en Osram voor Hue, maar is er een stekker op de markt die zowel via HK als de Hue app schakelbaar is? Die optie heb ik nu met de LW pluggen en wil ik graag behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

TFHfony schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:49:
[...]

Tja... Ik wil gewoon graag mijn armaturen opnemen in mijn Hue set-up en als dat 110 euro kost, dan kost dat 110 euro (voeding + Hue Living Whites plug). Ik heb ook al 9 White & Color Ambiance lampen, een tap & 2 dimmers aangeschaft. Dus dan kan dat er ook nog wel bij ;-)
Is het niet handiger/goedkoper om die plugs van Osram te gebruiken?

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Ethirty schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 11:52:
[...]

Is het niet handiger/goedkoper om die plugs van Osram te gebruiken?
Als die konden dimmen wel ja ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

8-Track schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 10:15:
[...]
Ik zou even overnieuw beginnen door de wandzender terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Ik zit even de handleiding op pagina 18 er op na te lezen. Als je de vier beschreven stappen daar doorloopt, moet je eindigen met een wandzender die twee minuten lang naar een netwerk zoekt:

[...]

Leg in die tijd de wandzender op de Hue Bridge en activeer Touchlink mode met de Hue Lights app. Als het goed werkt lichten de ledjes fel op en doven dan langzaam uit. Nu zit je wandzender in je netwerk, en kan je een scene aanmaken voor je lamp zoals beschreven op pagina 20.

Succes!

(Ik moest de eerste keer ook vreselijk vloeken hoor! ;) )
Ik ga er vanavond weer eens aan werken, hopelijk lukt het nu wel.
Is er misschien in de HUE Lights app een mogelijkheid om te zien of de wandzender gekoppeld is, bijvoorbeeld dat je dit terug kan zien onder instellingen->Apparaten?

Een andere vraag is, of ik de lamp welke ik wil schakelen moet aanzetten voor de koppeling of moet deze uitgeschakeld zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:31:
[...]

Ik ga er vanavond weer eens aan werken, hopelijk lukt het nu wel.
Is er misschien in de HUE Lights app een mogelijkheid om te zien of de wandzender gekoppeld is, bijvoorbeeld dat je dit terug kan zien onder instellingen->Apparaten?
Nope, de oplichtende en dovende ledjes op de wandzender zijn de enige bevestiging.
Een andere vraag is, of ik de lamp welke ik wil schakelen moet aanzetten voor de koppeling of moet deze uitgeschakeld zijn?
Als de wandzender eenmaal in je Zigbee netwerk zit kun je hem koppelen aan lampen/scenes. Voordat je dat proces in gaat, moet je eerst alle lampen die onderdeel gaan worden van de scene aanzetten. Dan de wandzender in programmeermodus, helderheid instellen op de lamp, scene opslaan op de wandzender, klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 15:57:
[...]

Deze zin snap ik niet helemaal: 'bedien' en 'uitgezet' vind ik niet helemaal helder verwoord. Kan ook aan mij liggen hoor... ;)

Het normale gedrag is:
- als je de fysieke schakelaar uit zet, behoren de Hue lampen ook uit te gaan
- als je de fysieke schakelaar aan zet, behoren de Hue lampen op 100% te gaan branden

Dat laatste wordt wellicht in een toekomstige update aangepast.
Verder werk ik niet met de Hue app, maar doe alles met HomeKit. Dus met de app kan ik je niet verder helpen.
Ja, het is wat verwarrend, maar ik ben eruit ;-)
Erik1971 schreef op zaterdag 27 januari 2018 @ 18:00:
[...]

Iets langer uit laten, dan zullen ze weer op 100% aan gaan, als je bij sommige varianten te snel uit en aan zet dan heeft de processor in de lamp nog steeds genoeg stroom om niet op nieuw op te starten 8)

Zal bij die lampen wel een iets grotere condensator in het voedingscircuit zitten die niet zo snel leeg loopt......
Ik was wat ongeduldig. Als je het in 1 soepele beweging doet, gebeurt er niets. Wacht je een seconde of 10... dan springen ze gewoon op de volle 100%. Zo hebben we het graag in de slaapkamer.

Thanks beiden!

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kris077
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
Aangezien ik niet wens te wachten op de buitenoplossingen van Philips Hue stelde ik me volgende vraag.

Beter 2 buitenverlichtingen kopen zonder licht en deze met een kabel verbinden naar de stroom binnen en daar op een Living Lights adapter aansluiten zodat ik bepaal wanneer deze aan- en uitgaan. Of er 2 Hue lampen (of vergelijkbaar) inzetten zodat ik de adapter elders kan gebruiken? Kopen jullie voor de buitenverlichting dan ook Philips of andere merken?

En tenslotte mocht ik toch die adapter gebruiken dan niet beter met een licht met ingebouwde LED?
Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb in mijn bestaande buitenverlichting gewoon Hue lampen gedraaid. Zitten er inmiddels ruim een jaar in. Wel de goedkoopste, maar het werkt als een trein :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Kris077 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:28:
Aangezien ik niet wens te wachten op de buitenoplossingen van Philips Hue stelde ik me volgende vraag.

Beter 2 buitenverlichtingen kopen zonder licht en deze met een kabel verbinden naar de stroom binnen en daar op een Living Lights adapter aansluiten zodat ik bepaal wanneer deze aan- en uitgaan. Of er 2 Hue lampen (of vergelijkbaar) inzetten zodat ik de adapter elders kan gebruiken? Kopen jullie voor de buitenverlichting dan ook Philips of andere merken?

En tenslotte mocht ik toch die adapter gebruiken dan niet beter met een licht met ingebouwde LED?
Thx!
Ik heb 3 led lampen van Ikea (99 ct per stuk :p ) in waterdichte buiten armaturen en een LivingWhites plug in de garage die t spul aanstuurt. Bevalt goed, dimbaar niet aan gedacht eigenlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Jorgen schreef op maandag 29 januari 2018 @ 19:55:
[...]

[...]

Raar en verwarrend dus. Nou ja, dan kan ik de boel lekker houden en open maken. Top! Dank voor jullie input.

[...]

Nog steeds niet ontvangen? Dat duurt lang.
Vandaag ontvangen, 2x Duo pack met gouden tekst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Master
Huppa, ledstrip geïnstalleerd onder de keukenkastjes, wat een bak licht komt daarvanaf zeg. Uiteindelijk best nog wat geklooi met de bevestigingsklemmetjes!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/w0PLDOyQS6tjeQYa8scu5rCJ/thumb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
Erik1971 schreef op maandag 29 januari 2018 @ 22:45:
[...]

Staat je bridge toevallig dicht bij je wifi router of ander 2,4GHz apparaat? Zo ja vergroot de afstand tot minimaal 50 cm.

Zo nee, als je toch al alle lampen hebt verwijderd, zou je de bridge kunnen resetten en wellicht dat deze het dan wel doet? En zo niet dan lijkt het er op dat je bridge defect is, dan moet je contact opnemen met Philips.
Het werkte! Dank je wel man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• resistme
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-09 23:53
Vraagje, kan ik hue lampen ook bedienen met de TRÅDFRI afstandsbediening, of iig de Ikea lampen in het hue netwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

lolgast schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:35:
Ik heb in mijn bestaande buitenverlichting gewoon Hue lampen gedraaid. Zitten er inmiddels ruim een jaar in. Wel de goedkoopste, maar het werkt als een trein :)
Hier net zo. Gewoon de simpele whites gehaald en die werken perfect in spatwaterdichte buitenlampen van o.a. de Intratuin.
Ben nog wel benieuwd naar de buitenoplossingen want ik moet nog veel meer verlichten. Want in het geval van HUE is het “meer is beter” :P

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

8-Track schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 12:37:
[...]
Nope, de oplichtende en dovende ledjes op de wandzender zijn de enige bevestiging.
[...]
Als de wandzender eenmaal in je Zigbee netwerk zit kun je hem koppelen aan lampen/scenes. Voordat je dat proces in gaat, moet je eerst alle lampen die onderdeel gaan worden van de scene aanzetten. Dan de wandzender in programmeermodus, helderheid instellen op de lamp, scene opslaan op de wandzender, klaar.
Gisteravond weer met frisse moed eraan begonnen, en binnen no-time met bovengenoemde methode was de wandzender gekoppeld aan de HUE bridge.
Vervolgens heb ik de HUE lamp welke ik wil schakelen aangezet, en de wandzender in "scan" modes gezet zodat er naar lampen gezocht word.
Dit duurde overigens een aantal minuten, daarna stopte de leds met knipperen en kon ik beginnen met scenes instellen.

Na een half uurtje had ik beide handzenders ingesteld en kon ik de gewenste lampen bedienen/dimmen.

Dus wederom 8-Track bedankt voor je hulp _/-\o_ _/-\o_ !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kris077
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
Kecin schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 02:01:
[...]

Hier net zo. Gewoon de simpele whites gehaald en die werken perfect in spatwaterdichte buitenlampen van o.a. de Intratuin.
Ben nog wel benieuwd naar de buitenoplossingen want ik moet nog veel meer verlichten. Want in het geval van HUE is het “meer is beter” :P
Ook benieuwd naar ... nog even doorbijten. Hoop er onder andere een camera terug te vinden die werkt in het Hue geheel!
Dus bijvoorbeeld deze: https://www.philips.be/c-p/153803016/mygarden-wandlamp gecombineerd in een eerste fase met standaard LED lampen en aangesloten op de Living Whites adapter zou perfect moeten werken. Als ik dan in de mogelijkheid ben goedkopere compatible LED lampen te vinden dan kan ik die erin draaien en de Living Whites elders gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ben er op uitgekomen dat de lightstrips iig Hue blijven en worden.
De rest gaat allemaal over naar Z-wave. Dan maar de bridge blijvend laten draaien.

Hue werkt verder prima en zou in de toekomst natuurlijk awesome zijn als de lampen op uit kunnen na een power loss. Maar goed, ga ik nu even niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:43
Ik kan de temperaturen van de bewegingsmelders niet meer uitlezen via Hue Labs.

Is dit weer eruit of hebben ze dat verplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 07-10 05:06
lolgast schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 13:35:
Hier hetzelfde, gewoon de goedkope witte lamp in de buitenlamp naast de voordeur. Werkt prima!
Ook in de overkapping gewoon GU10 spotjes zitten, werken ook nog steeds prima…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 09:14:
Ik kan de temperaturen van de bewegingsmelders niet meer uitlezen via Hue Labs.

Is dit weer eruit of hebben ze dat verplaatst.
Bij mij staat de temperatuur er nog gewoon bij hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty2017
shorty2017 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:26:
Via de iPhone kan je icm de home app en Siri de lichten aansturen met je stem en in het Nederlands. Kan dit ook met de Android telefoon?
Niemand weet dit, dus kan dit nog niet op een Android toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:07

Osxy

Holy crap on a cracker

shorty2017 schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:23:
[...]

Geen ervaring mee maar met 2 seconden googlen had je dit kunnen vinden.
https://mashable.com/2017/09/20/control-light-with-philips/

[ Voor 8% gewijzigd door Osxy op 31-01-2018 10:28 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
[...]

Kan nog niet, google ondersteund hiervoor nog niet de nederlandse taal (Google Home), is wel aangekondigd dat ze met support komen waarschijnlijk nog dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:43

mucuracat

YES

[...]

kan alleen in engels duits en nog een paar niet nederlandse talen.
Maar ze schijnen er mee bezig te zijn.

Nadeel in engels en dergelijke.. je moet je telefoon ook in desbetreffende land zetten

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-10 11:17
shorty2017 schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 08:26:
Dat kan zeker, Engels als primair taal instellen en de Google Assistent installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 19:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand die mij kan zeggen wat de nieuwste firmware is van de LCT015 GEN3 color lamp?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

InF.Inc schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:17:
Iemand die mij kan zeggen wat de nieuwste firmware is van de LCT015 GEN3 color lamp?
1.29.0_r21169 AFAIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Laatst online: 19:51

JoeZuCK

_Fonz > all.

Thx, ik heb hem op 1.19.0_r19755 Ik krijg alleen geen update. Wellicht komt dat nog.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 07-10 05:06
Deze week een Ambilight tv gekocht en twee Hue lampen ingesteld om ‘mee te doen’. Echter, als ik de tv uitzet leiden die twee lampen nog zeker een kwartier een compleet eigen leven. Uitschakelen, op scene zetten, gaat gewoon weer terug naar ‘bewegen’.
Ik wil dat als ik de tv uitzet, deze gewoon naar de ‘avond-scene’ springt.
Snappen jullie wat ik bedoel?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 15:52

Edmin

Crew Council

get on my horse!

InF.Inc schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 20:27:
[...]

Thx, ik heb hem op 1.19.0_r19755 Ik krijg alleen geen update. Wellicht komt dat nog.
Ik realiseer me nu dat die firmware erop staat omdat ik de kamer waar ze hangen als entertainment room heb aangemerkt. Dat triggerde een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Xander schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:09:
[...]

Nou, alles is binnen en de Living Whites Plug aangemeld op mijn bridge in de woonkamer:

Living Whites Plug

Komend weekend de TV kast van de wand trekken en de huidige voeding & dimmer vervangen en hopen dat het werkt. In ieder geval bedankt voor de tip en ik laat nog wel weten hoe het is afgelopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-10 09:59
BarryS schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 14:43:
[...]

Ik heb nog geen ervaring met de GU10 spotjes van Philips. Ik heb zelf de GU10 spotjes van Ikea. Deze zijn 400 Lumen en geven zeker voldoende licht bij het koken. Al helemaal op de bright white (energize) kleuren stand. Echter hebben de Ikea Tradfri lampjes (dus ook de GU10 spotjes) een issue met Hue. Scenes werken niet goed. Als je een scene kiest veranderd de kleur of wit wamrte, maar je moet een tweede keer de scene kiezen om de dimming ook goed te zetten vanuit de scene. Nu gebruik ik niet zo vaak scenes en doe ik vrijwel alles gesproken via de google assistent en dan zijn kleur (of wit warmte) aan passen en dimming sowieso 2 commandos en dus erger ik mij er niet zo aan.
Hier kwam ik dus net ook achter... Erg jammer want ik gebruik eigenlijk alleen maar zelfgemaakte scenes om mijn lampen aan te sturen. Ik heb de E27 980lm Tradfri's als sfeerverlichting in een paar vazen en heb het nu opgelost door deze in alle scenes dezelfde lichtsterkte te programmeren.
Hopelijk wordt dit nog eens met een firmware update opgelost.
Vraag me af hoe dat icm een Tradfri hub werkt, mogelijk dat die de verandering altijd los van elkaar naar de lamp verstuurd (eerst lichtsterkte en daarna kleurtemp bijv).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jojoba007
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44
Hoe weet ik nu eigenlijk of ik een Hue generatie 2 of 3 lamp/hub koop?

Ik zie dit namelijk zeker niet overal vermeld staan. En zit er dan nog dramatisch verschil in de diverse generaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

De lampen zijn "richer colours", hub is geen v3 van.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-10 18:32
Ik heb nu een 2 stuks Livingwhite plugs in gebruik, werkt perfect met de dim functie. Echter wil ik een lamp schakelen waar dimmen niet nodig is, dus overweeg een Osram Lightify Smart+ plug te kopen. Ik kan echter niet vinden of de Osram plug ook in de Homekit app van Apple naar voren komt.

Iemand die de Osram pluggen in gebruik heeft icm de homekit app?

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 11:48
Marcusso schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:02:
Ik heb nu een 2 stuks Livingwhite plugs in gebruik, werkt perfect met de dim functie. Echter wil ik een lamp schakelen waar dimmen niet nodig is, dus overweeg een Osram Lightify Smart+ plug te kopen. Ik kan echter niet vinden of de Osram plug ook in de Homekit app van Apple naar voren komt.

Iemand die de Osram pluggen in gebruik heeft icm de homekit app?
Dat doen ze niet als je alleen de Hue Bridge gebruikt. Volgens mij is er wel wat mogelijk als je weer een of andere Osram module/bridge gebruikt, maar dan zie je ze weer niet in de Hue app. Helaas. Valt mij ook tegen, en ik zou er ook een oplossing voor willen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty2017
J. de Sloper schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 19:31:
[...]

Dat kan zeker, Engels als primair taal instellen en de Google Assistent installeren.
Dat heb ik geprobeerd echter, hoe kan ik de hue dan toevoegen zodat ik deze kan aanspreken ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty2017
Osxy schreef op woensdag 31 januari 2018 @ 10:27:
[...]

Geen ervaring mee maar met 2 seconden googlen had je dit kunnen vinden.
https://mashable.com/2017/09/20/control-light-with-philips/
Dat had ik gevonden, maar het is me niet gelukt om alleen met een android telefoon de hue,met stem-commando's, aan te spreken. Ik kan uberhaupt volgens mij niet de hue connecten met de google assistent.
Of het is een manier welke ik nog niet heb gevonden, met Siri en home was ik zo klaar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 16:25
eymey schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 14:01:
Way to go, Philips ...... (not :( )

Eind november begaf één van de drie "White Ambiance E27" in een plafond-armatuur het. Tenminste, dat dacht ik. Ik had hem er al uit geschroefd en een ticket aangemaakt bij Philips Lighting. Later probeerde ik de lamp nog eens een keer en toen leek ie het ineens weer te doen!

Echter, na een week of 2 bleek dat de lamp nog steeds kuren vertoonde. Symptoom: Als de lamp 'aan' staat knippert ie af en toe om dan ineens op de standaard 'felle' stand te staan, waar hij ook op staat als de stroom eraf is geweest. Of als ie 'uit' staat lijkt ie ineens zo maar 'aan' te gaan. Lijkt dus verdacht veel op een slecht contact ergens tussen de lamp en de 230v.

Ik heb toen het ticket bij Philips heropend met een heel duidelijke use case en probleemomschrijving, met vooral de nadruk op het feit dat het probleem 'intermittent' is. Oftewel: Het kan dagenlang lijken alsof de probleemloos is, terwijl daarna per dag de lamp wel 20x dit gedrag vertoont.

Lamp is eind december opgehaald door DHL en daarna heb ik een paar weken niets vernomen. Tot afgelopen week de lamp ineens weer terug werd geleverd door DHL. Aan het serienummer te zien precies dezelfde lamp die ik had. Een dag later kreeg het ticket bij Philips ook een update. Schijnbaar hebben ze alleen maar even een 'factory reset' uitgevoerd en verder helemaal niets....

En ja hoor: Krijg net een whatsappje van m'n vriendin dat de lamp ineens weer 'aan' is.......

:{ hele diepe zucht :{
Toch even mezelf quoten:

Inmiddels, na een klacht over de afhandeling van m'n case, heeft Philips het netjes opgelost! Ze hebben een nieuwe White Ambiance opgestuurd en ik hoefde de defecte pas terug te sturen als ik de nieuwe had ontvangen.

De nieuwe doet het nu alweer een paar dagen prima :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Pagina: 1 ... 95 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue