Na 2 slaapkamers, de overloop, de koof boven het aanrecht en de lamp boven de eettafel te hebben voorzien van Hue color, vandaar een lightstrip plus van 5 meter boven de gordijnen langs 1 muur opgehangen. Het valt mij nu echter op dat de adapter begint te piepen/zoemen als ik de strip op meer dan 50% van het vermogen laat branden. Iemand hier ervaring mee?
Edit: met (matige) foto
Edit 2: Het viel mij trouwens op dat er 2 verschillende types Lightstrip Plus zijn. De eerste heeft een lichtopbrengst van 800 lumen, de tweede 950 lumen. De basis zit in een paarse doos, heeft een lengte van 2 meter en een lichtopbrengst van 1600 lumen. Er zijn echter 2 verlengstukken in omloop:
- een zwarte doos met 1 meter en een lichtopbrengst van 800 lumen (wat dus overeenkomt met de helft van de basisstrip)
- een paarse doos met 1 meter en een lichtopbrengst van 950 lumen.
Uiteindelijk heb ik die laatste gekocht. Immers leek meer lumen mij nieuwer. Maar ik had wel wat zorgen of ik verschil zou zien met de basisstrip, waarvan ik dus enkel 1600 en geen 1900 lumen versie kon vinden. In praktijk geven ze precies evenveel licht, al zal dit mogelijk het gevolg zijn van de wijze waarop de basis de spanning op de strip regelt. Dit zou dan betekenen dat de verlengstrips in potentie een grote lichtopbrengst hebben, maar de basis dit beperkt.
[
Voor 68% gewijzigd door
KlaasjeNL op 05-02-2018 16:44
]