Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Pagina: 1 ... 96 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.582.279 views

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07:18
quote:
shorty2017 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:34:
[...]

Dat had ik gevonden, maar het is me niet gelukt om alleen met een android telefoon de hue,met stem-commando's, aan te spreken. Ik kan uberhaupt volgens mij niet de hue connecten met de google assistent.
Of het is een manier welke ik nog niet heb gevonden, met Siri en home was ik zo klaar..
Werkt gewoon prima! 2 sec googlen en je hebt een duidelijke uitleg met alle stappen ;) Taal moet wel op Engels VS ingesteld zijn.

https://www.tomsguide.com...lips-hue,review-4217.html

• Danielson
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14-08 15:11
Als je een Philips TV hebt vanaf 2011 met Ambilight is het mogelijk om de Hue lampen als verlengstuk van je ambilight te gebruiken, voor de oudere tv's zoals de mijne moet je hiervoor een app op je mobiel laten draaien; https://www.philips.nl/c-p/PTA008_00/ambilight-plus-hue-app

Maar dat is natuurlijk niet erg praktisch, bestaat er b.v. een stukje software voor een Pi die dit ook zou kunnen? :)

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online
Net even een dimmerswitch opgehangen. Bestaand stopcontact weggehaald en een mooi afdekplaatje geprint met de 3D printer. Past allemaal perfect!

Ook direct een mooie lamp van Philips opgehangen bij de eettafel. Alles is nu zo goed als hue!

https://tweakers.net/ext/f/NBRWiNUMoeSClrutUo24nf0Y/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/WGyWEmH0YOsvNEX1cw6VaKcY/thumb.jpg

https://tweakers.net/ext/f/CmRUrHkM1AHG253qmPe113kP/thumb.jpg

MacBook Pro 15" 2016 * 16GB i7 2,7 GHz * 512Gig SSD *Egpu RX580 TB3

• KlaasjeNL
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 11-08 19:35
quote:
Danielson schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 10:31:
Als je een Philips TV hebt vanaf 2011 met Ambilight is het mogelijk om de Hue lampen als verlengstuk van je ambilight te gebruiken, voor de oudere tv's zoals de mijne moet je hiervoor een app op je mobiel laten draaien; https://www.philips.nl/c-p/PTA008_00/ambilight-plus-hue-app

Maar dat is natuurlijk niet erg praktisch, bestaat er b.v. een stukje software voor een Pi die dit ook zou kunnen? :)
Ik ben vooral benieuwd of het icm Android TV werkt mbv een app. Heb de woonkamer vol me Hue en sta op het punt een nieuwe tv te kopen. Voorkeur gaat uit naar een Sony met Android tv, maar Philips Ambilight is ook een serieuze optie als dat vlekkeloos samenwerkt met Hue. Al heb ik liever geen kermisverlichting achter mijn tv...

• DjRik
  • Registratie: februari 2009
  • Nu online
quote:
KlaasjeNL schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:30:
[...]

Ik ben vooral benieuwd of het icm Android TV werkt mbv een app. Heb de woonkamer vol me Hue en sta op het punt een nieuwe tv te kopen. Voorkeur gaat uit naar een Sony met Android tv, maar Philips Ambilight is ook een serieuze optie als dat vlekkeloos samenwerkt met Hue. Al heb ik liever geen kermisverlichting achter mijn tv...
Mijn schoonvader heeft een nieuwe Philips OLED met Ambilight gekocht een maand terug en heeft twee Hue (e27) achter zijn speakers schijnen (dus aan de zijkant van de televisie). Werkt op zich leuk gekoppeld met de tv, maar na een avondje spelen heeft hij het weer uitgeschakeld. De response is net te traag, waardoor het geen geheel vormt met de televisie.
Echter lijken er updates van Philips aan te komen, waarbij dit sneller zou kunnen gaan werken, maar dat zijn geen garanties.

Asus UX32VD | iPhone X 64GB | iPad Air 2 64GB | Apple tv 4K 64GB | Apple Watch series 2 | Synology DS216Play | LG 55EG910V | Onkyo TX-NR626 | Jamo S606 | SVS PB-1000 | Logitech Harmony Elite | Raspberry Pi 3B

quote:
Dark Master schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:28:
Net even een dimmerswitch opgehangen. Bestaand stopcontact weggehaald en een mooi afdekplaatje geprint met de 3D printer. Past allemaal perfect!
Heb je een link naar dat bestand toevallig? Wil ik ook nog eens doen :)

• jojoba007
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09-08 06:49
quote:
Ethirty schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 08:10:
De lampen zijn "richer colours", hub is geen v3 van.
Bedankt voor de reactie, maar dat beantwoord nog niet mijn vraag. Hoe weet ik dan of ik een generatie 2 of 3 lamp aanschaf? Dat wordt namelijk niet altijd vermeld door de desbetreffende verkoper.
quote:
jojoba007 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:33:
[...]

Bedankt voor de reactie, maar dat beantwoord nog niet mijn vraag. Hoe weet ik dan of ik een generatie 2 of 3 lamp aanschaf? Dat wordt namelijk niet altijd vermeld door de desbetreffende verkoper.
Als er Richer Colors op staat dan is het altijd gen3. Van de GU10 is die er niet dus dan koop je altijd gen2. E14 bestaat alleen als gen3.

Er zijn 2 verschillende E27 gen3 lampen maar in de praktijk maakt dat niets uit. In het kort: als er Richer Colors op de doos staat is het goed ;) Het verschil met niet-richer colors/gen2 zit hem met name in geel/groen/blauw gebied en dan vooral groen.

V.w.b. de bridge, als het een vierkant model is is het v 2.x dat is goed, de oude ronde v1 zou ik zelf niet meer kopen (en sowieso niet als je apple homekit wilt gebruiken). Bij een gen3 startpakket zit altijd een vierkante bridge.

dragon2 wijzigde deze reactie 01-02-2018 12:43 (39%)

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 00:43
quote:

Ook direct een mooie lamp van Philips opgehangen bij de eettafel. Alles is nu zo goed als hue!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice, ik zou zeggen, 20 printen en aanbieden op marktplaats

• SilentF0rce
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 23-02 09:35
quote:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Heel nice! :-) Ik zou dit wel van je kopen als ik nog niet die standaard GAMMA-plaatjes had. Dit is veel netter!

• shorty2017
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 14-08 13:18
quote:
Nuevocasa schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 09:41:
[...]

Werkt gewoon prima! 2 sec googlen en je hebt een duidelijke uitleg met alle stappen ;) Taal moet wel op Engels VS ingesteld zijn.

https://www.tomsguide.com...lips-hue,review-4217.html
Dit gaat om de Google Home, het gaat het er mij om dat dit kan met een android phone icm Google assitent.

Met de iPhone werkt het met de home app, welke werkt met de home-kit van apple zonder dat je meer nodig heb dan de iPhone zelf. Het heet ook wel de woning-app.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:11
quote:
DjRik schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 11:35:
[...]

Mijn schoonvader heeft een nieuwe Philips OLED met Ambilight gekocht een maand terug en heeft twee Hue (e27) achter zijn speakers schijnen (dus aan de zijkant van de televisie). Werkt op zich leuk gekoppeld met de tv, maar na een avondje spelen heeft hij het weer uitgeschakeld. De response is net te traag, waardoor het geen geheel vormt met de televisie.
Echter lijken er updates van Philips aan te komen, waarbij dit sneller zou kunnen gaan werken, maar dat zijn geen garanties.
Werkt hier perfect samen, maar zoals hierboven al gezegd, na het uitzetten van de tv leiden de 2 geschakelde lampen nog een hele tijd een eigen leven. Na het uitzetten springen ze gewoon weer aan enz.
Ik wil dat ze meteen reageren op mijn opdracht als ik de tv uit heb gezet.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 07:18
quote:
shorty2017 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:13:
[...]

Dit gaat om de Google Home, het gaat het er mij om dat dit kan met een android phone icm Google assitent.

Met de iPhone werkt het met de home app, welke werkt met de home-kit van apple zonder dat je meer nodig heb dan de iPhone zelf. Het heet ook wel de woning-app.
Op mijn android telefoon werkt het exact op de zelfde manier!

Edit:
Je moet naar settings van de assistent gaan en dan de stappen vanuit de link.

Nuevocasa wijzigde deze reactie 01-02-2018 16:14 (8%)

quote:
Serena schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 14:18:
[...]

Werkt hier perfect samen, maar zoals hierboven al gezegd, na het uitzetten van de tv leiden de 2 geschakelde lampen nog een hele tijd een eigen leven. Na het uitzetten springen ze gewoon weer aan enz.
Ik wil dat ze meteen reageren op mijn opdracht als ik de tv uit heb gezet.
Dat komt waarschijnlijk omdat de TV nog niet helemaal uit is, heb zelf ook een Phlips Ambilight TV en merk ook dat de kleuren leds van de TV ongeveer 40 seconden aanstaan voordat deze uit gaan....

Heb overigens mijn Hue lampen niet met TV verbonden, toen ik dit wilde proberen ging het niet goed, selecteerde mijn hue lampen in de woonkamer en vervolgens stond de TV mijn LivingWhites in de keuken aan te sturen 8)7. Sinds dien heb ik het niet meer geprobeerd......

• Serena
quote:
Erik1971 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 16:39:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat de TV nog niet helemaal uit is, heb zelf ook een Phlips Ambilight TV en merk ook dat de kleuren leds van de TV ongeveer 40 seconden aanstaan voordat deze uit gaan....

Heb overigens mijn Hue lampen niet met TV verbonden, toen ik dit wilde proberen ging het niet goed, selecteerde mijn hue lampen in de woonkamer en vervolgens stond de TV mijn LivingWhites in de keuken aan te sturen 8)7. Sinds dien heb ik het niet meer geprobeerd......
Leds op de tv gaan meteen uit, maar de Hue-lampen leiden nog zeker een kwartier een geheel eigen leven…

• dinandus
  • Registratie: maart 2014
  • Laatst online: 14-08 19:17
Vreemd, bij mijn gaan de 3 gekoppelde Hue lampen ongeveer gelijktijdig met de ledjes van de Ambilight van de TV uit, misschien dat er een 5 seconden delay op zit. Valt dus best mee.
Wat hebben mensen toch met (a) Ambilight, en (b) de gekleurde lampen er aan koppelen?
Op dit moment zie ik in beide geen toegevoegde waarde. Ambilight is niks anders dan ‘doen alsof je tv een beter beeld geeft’.

• Serena
quote:
meesje schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 19:31:
Wat hebben mensen toch met (a) Ambilight, en (b) de gekleurde lampen er aan koppelen?
Op dit moment zie ik in beide geen toegevoegde waarde. Ambilight is niks anders dan ‘doen alsof je tv een beter beeld geeft’.
Het kijkt serieus heerlijk!

• mr.smith
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 12-08 19:43
@dragon2
https://www.thingiverse.com/thing:2496937

Zelf ontworpen!! :)

edit: je had hem al gevonden zie ik.

mr.smith wijzigde deze reactie 01-02-2018 20:09 (20%)

• -Hugo-
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 17-03 14:12
quote:
Omdat het mooi is, sterker nog zonder Ambilight had ik ook geen Hue gehaald.

• -Hugo-

-Hugo- wijzigde deze reactie 01-02-2018 20:24 (20%)

• jojoba007
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09-08 06:49
quote:
dragon2 schreef op donderdag 1 februari 2018 @ 12:40:
[...]

Als er Richer Colors op staat dan is het altijd gen3. Van de GU10 is die er niet dus dan koop je altijd gen2. E14 bestaat alleen als gen3.

Er zijn 2 verschillende E27 gen3 lampen maar in de praktijk maakt dat niets uit. In het kort: als er Richer Colors op de doos staat is het goed ;) Het verschil met niet-richer colors/gen2 zit hem met name in geel/groen/blauw gebied en dan vooral groen.

V.w.b. de bridge, als het een vierkant model is is het v 2.x dat is goed, de oude ronde v1 zou ik zelf niet meer kopen (en sowieso niet als je apple homekit wilt gebruiken). Bij een gen3 startpakket zit altijd een vierkante bridge.
Bedankt, helemaal duidelijk

• Dark Master
  • Registratie: oktober 2003
  • Nu online

MacBook Pro 15" 2016 * 16GB i7 2,7 GHz * 512Gig SSD *Egpu RX580 TB3

• Jorgen
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Ik ga zo meteen wat rommelen in huis met het aansluiten van mijn verlichting. Nu vroeg ik me af: missen jullie soms een "normale" fysieke schakelaar, als je alles met Hue dimmers, Alexa e.d. aanstuurt? Als ik straks de kabels ga doorlussen heb ik namelijk geen mogelijkheid meer om een normale lamp erin te zetten en die aan/uit te doen. In het geval van een kapotte lamp (en ineens geen vervangende Hue in huis) of bijv. een storing in je bridge kan een vervangende ledlamp enkel aan staan en moet je om het donker te hebben de lamp er fysiek uitdraaien. De andere optie is om de fysieke schakelaars te laten blijven, maar dan heb je weer het gedoe dat je die per ongeluk indrukt en je je systeem "in de war maakt".

• arjandijk162
Je hebt een paar andere mogelijkheden. Ik heb hier in huis een heel aantal LivingColors remotes die direct met mn lampen praten, ook als de Bridge uitvalt. Je zou als alternatief ook Ikea afstandsbediening kunnen kopen.

Voor de rest heb ik alles in achter de schakelaars doorgelust, mocht ik gaan verhuizen of andere plannen maken, dan heb de schakelaar zo weer teruggemonteerd. Nu is het mij na 4 jaar Hue nooit gebeurt dat een lamp kapot is gegaan. Heb wel eens gehad dat een dimmer geen verbinding met de Bridge had. Dat is dan even lastig. Maar de kans daarom is vrij klein

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:51

ShitHappens

Shit, I fucked up again

quote:
Omdat ik het effect tof vind :P Ok, geen Ambilight hier, maar Screenbloom op de PC die de gemiddelde kleur op m'n scherm doorzet naar de 2 RGB lampen hier in de kamer. Doet zowel wat voor het opgaan in je spel, als voor wat sfeer. Ook tof met films bijvoorbeeld, dat bij een explosie ofzo de hele kamer mee oranje kleurt.

I reject your reality, and substitute my shit

• Psycho_Mantis
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 14-08 15:56
quote:
Is dit dan een TV met ingebouwde Hue koppeling? Ziet er wel goed uit!

Want met mijn TV moet ik een TV+HUE app voor gebruiken en daar zit veel meer vertraging in de lampen.

PVoutput | Mac Mini 2011 | Macbook Pro Retina 2014 | iPhone 8 Plus 64GB | Apple Watch Sport (1st gen)

• -Hugo-
quote:
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 10:01:
[...]

Is dit dan een TV met ingebouwde Hue koppeling? Ziet er wel goed uit!

Want met mijn TV moet ik een TV+HUE app voor gebruiken en daar zit veel meer vertraging in de lampen.
Dat is een tv van Philips, hoef je enkel aan te zetten.

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-08 20:13
Ik snap niet dat Philips nog niet een HDMI-add on heeft gemaakt voor niet-Philips TV's. Het zou toch mogelijk moeten zijn om het signaal af te tappen en daar een kleurbeeld van te berekenen? Een app erbij die de lampen nog een beetje positioneert en ik ben fan. Budgettechnisch lijkt me dat best bereikbaar, want mensen die in het Hue-ecosysteem zitten zijn toch gewend om niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Als je tegen de honderd euro aan zou schurken, krijg je er zat afgezet, lijkt me.

• roda_djavulen
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09:27
Denk dat TP-vision, die de televisies met Philips naam verkoopt, dan minder blij is. Ambi-light is toch een van hun USP's.

• Ethirty
  • Laatst online: 09:03

Ethirty

Who...me?

quote:
BobB schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 11:54:
Ik snap niet dat Philips nog niet een HDMI-add on heeft gemaakt voor niet-Philips TV's. Het zou toch mogelijk moeten zijn om het signaal af te tappen en daar een kleurbeeld van te berekenen? Een app erbij die de lampen nog een beetje positioneert en ik ben fan. Budgettechnisch lijkt me dat best bereikbaar, want mensen die in het Hue-ecosysteem zitten zijn toch gewend om niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten. Als je tegen de honderd euro aan zou schurken, krijg je er zat afgezet, lijkt me.
Welke Philips bedoel je dan? Het is niet veel meer dan een lege merknaam.
TP-Vision van de tv's, Lighting van de verlichting? Het oude Philips bestaat al lang niet meer in die hoedanigheid. Die richten zich op de medische sector.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• BobB
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 14-08 20:13
quote:
Ethirty schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 12:16:
[...]

Welke Philips bedoel je dan? Het is niet veel meer dan een lege merknaam.
TP-Vision van de tv's, Lighting van de verlichting? Het oude Philips bestaat al lang niet meer in die hoedanigheid. Die richten zich op de medische sector.
De tak die Hue voor z'n rekening neemt, wie of wat dat dan ook is. Mag uiteraard ook third party zijn, maar ik weet niet of dat technisch mogelijk is. Ik kijk wel 's The Voice en het voegt daadwerkelijk iets toe, vind ik. Je moet er denk ik niet aan denken om dat altijd te hebben, maar de mogelijkheid zou leuk zijn. Zonder tussenkomst van een telefoon/tablet die telkens een seintje moet krijgen.

• -Hugo-
Ambilight is een selling point dat gaan ze niet in een app zetten voor niet Ambilight tv's. Anders verkopen ze minder televisies van Philips.

• MyBearTibbers
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 08-08 09:05
Hier vandaag ook de schakelaar van de muur getrokken, draden door gelust en de dimmer met een 3D geprint plaatje op de muur bevestigd.
Ik kwam nog wel wat problemen tegen met mijn eerste ontwerp, deze ben ik nu aan het wijzigen.
Ik zal straks even wat foto's online zetten en de boel uploaden naar Thingiverse.

MyBearTibbers wijzigde deze reactie 02-02-2018 21:48 (128%)

• Jorgen
  • Nu online
Ik zal wel iets verkeerd doen. De lampen uit een starterset, zijn toch gewoon 100% hetzelfde als de lampen die je afzonderlijk kunt kopen? Ik krijg namelijk de 3 lampen uit starterset 1 + een ledstrip wel gekoppeld aan de bridge, maar de 6 andere lampen (3 uit tweede starterset, andere 3 afkomstig uit 2 TVOH-sets) worden niet gevonden. Allemaal zijn ze verbonden met de stroom en ook daadwerkelijk aan.

• HEY_DUDE
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 14-08 07:57
quote:
Jorgen schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 15:37:
Ik zal wel iets verkeerd doen. De lampen uit een starterset, zijn toch gewoon 100% hetzelfde als de lampen die je afzonderlijk kunt kopen? Ik krijg namelijk de 3 lampen uit starterset 1 + een ledstrip wel gekoppeld aan de bridge, maar de 6 andere lampen (3 uit tweede starterset, andere 3 afkomstig uit 2 TVOH-sets) worden niet gevonden. Allemaal zijn ze verbonden met de stroom en ook daadwerkelijk aan.
Als lampen niet gevonden worden kun je nog proberen deze met serienummer toe te voegen.

• MyBearTibbers
Kun je ze ook niet handmatig koppelen? Hier staat beschreven hoe dat in zijn werk gaat.
https://www.howtogeek.com...-your-philips-hue-lights/

HEY_DUDE was me net voor :+

MyBearTibbers wijzigde deze reactie 02-02-2018 15:41 (8%)

• PcDealer
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 00:03

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb mijn bridge gekoppeld aan MeetHue.com en werkend op mijn Windows Phone :)
Nu nog GU10 lampen voor in de keuken. Wow prijzig: https://tweakers.net/pric...55;662861;1114289;598109/

PcDealer wijzigde deze reactie 02-02-2018 15:51 (43%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• Jorgen
  • Nu online
Gevonden! Thanks @HEY_DUDE en @MyBearTibbers

• Ritchie
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 14-08 19:39
quote:
Vermoedelijk omdat ze nog waren gekoppeld met de TVOH bridge.

- NAC Breda -

• Jorgen
  • Nu online
Nu nog een leuke "disco-app" voor mijn dochter vinden om te koppelen met Spotify. Ben nu aan het rommelen met iLightshow. (Gewoon, omdat het kan :P)

• MyBearTibbers
Zoals beloofd de foto's

In de eerste instantie wilde ik de dimmer met M3 schroefjes vast zetten op het plaatje, maar de gaten kwamen zo dicht bij elkaar te liggen dat ik toch maar de plakstrip van de dimmer heb gebruikt.
Verder zit er nog een uitsparing aan de onderkant zodat je de dimmer nog los kunt klikken.
Helaas kwam ik erachter dat de inbouwdoos scheef in de muur zat, hierdoor heb ik een extra gat moeten boren in het plaatje. Terug naar de tekentafel en ipv. schroefgaten, sleuven gemaakt voor het geval dat. :+

Linkje naar Thingiverse: https://www.thingiverse.com/thing:2779426

MyBearTibbers wijzigde deze reactie 03-02-2018 16:03 (5%)

• iMoose
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 12-07 14:31
Hmm, ik loop een beetje vast met het koppelen van Living Color remotes met Mijn Hue lampen. Inmiddels ben ik zo ver dat het is gelukt om één remote te kopellen met de bridge met de methode die op Beaumotica is beschreven en in diverse youtube filmpjes. Met deze "hoofd" remote kan ik alle lampen tegelijkertijd bedienen. Ook kan ik dit nog steeds met de app via de bridge.

Ik heb naast deze LC hoofd remote nog drie extra remotes die ik nu wil gaan gebruiken voor individuele lampen. Hiertoe volg ik ook de procedure op de site van Beaumotica (extra remote resetten, koppelen aan hoofd remote, etc.).

Hierna wil ik de remote zoals in de instructie staat (remote bij de lamp houden en "I" ingedrukt houden) aan een individuele lamp koppelen maar dit lukt niet. Meerdere pogingen ondernomen maar ergens gaat het mis.

Iemand hier die nog tips heeft?

iMoose wijzigde deze reactie 02-02-2018 22:17 (3%)

• Hennie-M
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:57
Ik heb afgelopen woensdag 7 GU10 spotjes geinstalleerd om mijn bestaande led spots te vervangen.
Het valt mij op dat het licht best hard is en mijn vorige spotjes meer een zachte vlek en schaduw 'aftekenen'. Ik zit er daarom aan te denken om iets van een filter voor de spots te hangen.
iemand ervaringen mee?

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Vandaag voor het eerst Hue aan de TVOH app gekoppeld. Zoon was wel boos dat ik zijn tablet gebruikte daar voor. "Wie heeft het betaald?" Precies 8)

• DCNY
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 07:27
quote:
PcDealer schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:59:
Vandaag voor het eerst Hue aan de TVOH app gekoppeld. Zoon was wel boos dat ik zijn tablet gebruikte daar voor. "Wie heeft het betaald?" Precies 8)
En werkt t een beetje? Is toch niet zo dat dan elke vrijdag je lampen gaan knipperen ookal kijk je niet toch? ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
DCNY schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 22:18:
[...]

En werkt t een beetje? Is toch niet zo dat dan elke vrijdag je lampen gaan knipperen ookal kijk je niet toch? ;)
Eerste keer pas hè :)
App starten, Hue Bridge koppelen, klaar. Als er wordt gezongen gaan te lichten mee met het beeld. Tussendoor normaal licht level.

PcDealer wijzigde deze reactie 02-02-2018 23:42 (4%)

• arjandijk162
quote:
iMoose schreef op vrijdag 2 februari 2018 @ 21:49:
Hmm, ik loop een beetje vast met het koppelen van Living Color remotes met Mijn Hue lampen. Inmiddels ben ik zo ver dat het is gelukt om één remote te kopellen met de bridge met de methode die op Beaumotica is beschreven en in diverse youtube filmpjes. Met deze "hoofd" remote kan ik alle lampen tegelijkertijd bedienen. Ook kan ik dit nog steeds met de app via de bridge.

Ik heb naast deze LC hoofd remote nog drie extra remotes die ik nu wil gaan gebruiken voor individuele lampen. Hiertoe volg ik ook de procedure op de site van Beaumotica (extra remote resetten, koppelen aan hoofd remote, etc.).

Hierna wil ik de remote zoals in de instructie staat (remote bij de lamp houden en "I" ingedrukt houden) aan een individuele lamp koppelen maar dit lukt niet. Meerdere pogingen ondernomen maar ergens gaat het mis.

Iemand hier die nog tips heeft?
Nog dichter bij de lamp houden? Soms moet je een paar keer proberen

• Marsman83
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:32
Ik merk de laatste tijd dat mijn bridge vrij traag is met vanalles. Connecten met de app duurt even, veranderen van scènes gaat vaak vertraagd met 5seconden en soms reageren de dimmers niet de eerste keer. Het lijkt ook wel alsof de routines soms niet kloppen.

Ik zit eraan te denken om de hele boel volledig te resetten en alles opnieuw in te stellen. Dat schoont wat op en hopelijk is dan alles daarna wat sneller.
Het zijn alleen iets van 30 lampen en een stuk of 6 accessoires...

Ook lees ik dat versie 2.0 van de bridge wat sneller is, zou het nut hebben om mijn oude bridge te vervangen?

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:48
@Marsman83 Het kan zijn dat er meer storing is van WiFi-netwerken e.d. in de 2,4 GHz band. Als je bridge dicht bij je router/WiFi access point staat zou je deze minimaal 50cm daarvandaan moeten plaatsen.

De 2.0 bridge is wel sneller, maar dat zit vooral in het kunnen verwerken van veel ZigBee commando's achter elkaar. Voor een normale bediening lijkt me dat niet aan de orde, als je geen HomeKit nodig hebt of via een Disco-app veel commando's naar je lampen in korte tijd wil sturen is een upgrade m.i. niet perse noodzakelijk.

• fry_35
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-08 10:22
Hallo,

Vraagje: ik heb bij mijn moeder een hue bridge+lamp geinstalleerd. Die wordt gebruik als nachtlamp dmv de wekker/timer. Mijn moeder is niet zo technisch dus mijn bedoeling was om vanuit mijn huis die timer aan te kunnen passen vanwege de steeds veranderende zons-opkomst/ondergang tjden.

Als ik echter bij mij thuis inlog op het account van mijn moeder , kan ik wel de lamp aan en uit zetten, maar niet de timer veranderen. Krijg dan de foutboodschap dat ik op hetzelfde netwerk moet zitten. k kan dus wel de bridge zien en haar lampen en scenes kiezen, maar niet de timer wijzigen. Klopt dat? En vooral: hoe kan ik zorgen dat ik het WEL kan?

bedankt alvast voor een antwoord!

• Campo di Casa
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-08 21:06
quote:
fry_35 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 10:56:
Hallo,

Vraagje: ik heb bij mijn moeder een hue bridge+lamp geinstalleerd. Die wordt gebruik als nachtlamp dmv de wekker/timer. Mijn moeder is niet zo technisch dus mijn bedoeling was om vanuit mijn huis die timer aan te kunnen passen vanwege de steeds veranderende zons-opkomst/ondergang tjden.

Als ik echter bij mij thuis inlog op het account van mijn moeder , kan ik wel de lamp aan en uit zetten, maar niet de timer veranderen. Krijg dan de foutboodschap dat ik op hetzelfde netwerk moet zitten. k kan dus wel de bridge zien en haar lampen en scenes kiezen, maar niet de timer wijzigen. Klopt dat? En vooral: hoe kan ik zorgen dat ik het WEL kan?

Ben je wel ingelogd op mijn.hue.com?
Net even de WiFi verbroken en kon wel timer aanmaken en aanpassen. Werd ook aangegeven dat ik verbonden was via buitenaf.

Je kan inloggen met de Hue app. /ontdek/inloggen mijn hue/

Ik begrijp alleen niet waarom je de timer wilt aanpassen. Je geeft aan ivm zon opkomst en ondergang. Maar dat kan je aangeven bij routines.

Campo di Casa wijzigde deze reactie 03-02-2018 11:17 (6%)

PSN ID: campodicasa

• fry_35
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 13-08 10:22
Ja, ben wel ingelogd via meethue.com daarom zie ik ook de lamp, bridge en timer van mijn moeder. Zou het kunnen komen dat je geen timer kan veranderen die op een ander apparaat is gemaakt (de iPad 2 van mijn moeder), terwijl ik de timer via mijn eigen mobiel en tablet probeer te veranderen?

Noodgedwongen gebruik overigens de first gen android/ios app omdat mijn moeder een iPad 2 heeft met ios 9, terwijl de nieuwe app ios 10 of hoger nodig heeft :-((

Klopt overigens dat er in de nieuwe app een sunset routine zit, maar volgens mij niet in de 1st gen app

• aawe mwan
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 14-08 18:51

aawe mwan

Wat ook leuk is:

quote:
[...] dus mijn bedoeling was om vanuit mijn huis die timer aan te kunnen passen vanwege de steeds veranderende zons-opkomst/ondergang tjden.

Als ik echter bij mij thuis inlog op het account van mijn moeder , kan ik wel de lamp aan en uit zetten, maar niet de timer veranderen. Krijg dan de foutboodschap dat ik op hetzelfde netwerk moet zitten.
Dat heb ik ook gezien bij het configureren van een zonsopkomst/ondergang timer. De app wil de eerste keer je telefoon op wifi zien, om de geografische locatie van de hub te bepalen. Daarna werkt het wel gewoon via het mobiele netwerk.

• MyBearTibbers
Linkje naar de wall adapter op Thingiverse:
https://www.thingiverse.com/thing:2779426

• BarryS
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 21:51
Ik ben nog steeds heel tevreden met mijn Hue setup in mijn woning. Maar ik loop tegen een issue aan. De Home&Away Coming Home werkt bij mij niet. Ik heb tot op heden nog nooit gemerkt dat het ligt aan stond toen ik thuis kwam. Werkt dit bij jullie wel naar behoren?

Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz - 32 GB DDR3 19200 2400 MHz C10 G.Skill TridentX - MSI Z97 Gaming 7 - MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68-P

• royaljoop
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 07-08 16:18
quote:
Hallo,

Ik denk dat je de WIFI uit moet zetten van je mobiel. Ik heb namelijk zelf gemerkt dat ik vanaf andere wifi netwerken mijn bridge niet kan bereiken. Dat is ook logisch vlgs mij.

• iMoose
  • Laatst online: 12-07 14:31
quote:
arjandijk162 schreef op zaterdag 3 februari 2018 @ 01:07:
[...]Nog dichter bij de lamp houden? Soms moet je een paar keer proberen
Nog steeds niet gelukt. Op enig moment had ik wel de hoofd afstandsbediening (die waar alle lampen in staan) gekopieerd in één van de andere afstandsbedieningen. Op dat moment had ik dus twee afstandsbedieningen waar ik alle lampen mee kon bedienen.Vervolgens lukte het weer niet om hier de lampen die ik niet wil bedienen weer uit te halen.
Ik heb verse, goede kwaliteit batterijen in de afstandsbedieningen zitten maar ook dat lijkt niet te helpen. Het lijkt wel of de andere remotes nog op een ander zigbee kanaal zitten o.i.d..

Tips en oplossingen blijven welkom.

• Tiemen050
  • Laatst online: 00:22
quote:
Mooi! Nu moet ik nog op zoek naar een 3D printer snap ik. Of iemand die deze plaatjes verkoopt ;-).

Dank!

En net opgegeven voor een basiscursus 3D printen in Groningen ;-))

Tiemen050 wijzigde deze reactie 04-02-2018 12:06 (9%)

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 06:14
quote:
Tiemen050 schreef op zondag 4 februari 2018 @ 12:01:
[...]

Mooi! Nu moet ik nog op zoek naar een 3D printer snap ik. Of iemand die deze plaatjes verkoopt ;-).

Dank!

En net opgegeven voor een basiscursus 3D printen in Groningen ;-))
https://www.conrad.nl/nl/diensten/3d-printservice.html :Y)

• TFHfony
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:29

TFHfony

Professional Weirdo

quote:
Xander schreef op maandag 29 januari 2018 @ 23:09:
[...]

Ik heb natuurlijk geen ervaring met de combinatie van die specifieke producten maar volgens mij zou dat perfect moeten gaan werken ja. d:)b

Jouw lampjes werken dus inderdaad ook op AC, dat maakt geschikte voedingen wat minder zeldzaam dan voor DC. Die laatste had ik voor mijn Led-strip natuurlijk wel nodig, dat was even zoeken. :)
Nogmaals dank...
Vandaag alles aangesloten en het werkt perfect. Mijn armaturen met de 12VDC/VAC LED lampjes zijn nu perfect geïntegreerd in de Hue app d.m.v. de Living Whites Plug & de dimbare 230AC -> 12VAC trafo :)

www.file-hunter.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

• burne
  • Niet online
quote:
Of natuurlijk Shapeways, die doen dat al een tijdje (10 jaar) en ze hebben al jaren een vestiging in Nederland, dus de levertijden en verzendkosten vallen ook mee.

I don't like facts. They have a liberal bias.

quote:
iMoose schreef op zondag 4 februari 2018 @ 11:57:
[...]

Nog steeds niet gelukt. Op enig moment had ik wel de hoofd afstandsbediening (die waar alle lampen in staan) gekopieerd in één van de andere afstandsbedieningen. Op dat moment had ik dus twee afstandsbedieningen waar ik alle lampen mee kon bedienen.Vervolgens lukte het weer niet om hier de lampen die ik niet wil bedienen weer uit te halen.
Ik heb verse, goede kwaliteit batterijen in de afstandsbedieningen zitten maar ook dat lijkt niet te helpen. Het lijkt wel of de andere remotes nog op een ander zigbee kanaal zitten o.i.d..

Tips en oplossingen blijven welkom.
Hoi, oplossing is simpel, je moet de lampen die je wilt toevoegen aan je remote control even van stroom afhalen en dan weer aanzetten.

Sinds de laatste software update heeft Philips het touch linken aangepast, je kunt nu alleen de eerste 30 minuten touch linken nadat de lamp is aangezet (stroom er op zetten). Is gedaan uit veiligheids oogpunt, zodat niemand je lampen kan overnemen middels touch linken.
quote:
wier500 schreef op zaterdag 6 januari 2018 @ 19:23:
Ik heb vandaag hetzelfde geconstateerd als GreX, heb een paar losse lampen gekocht bij bouwmarkt ( Model LTW001 SW: 5105.0.21536) ) en had sinds een paar weken een starterset. ( Model LTW010 SW 129.0 r21169 )
Ik begon eigenlijk gelijk het idee te krijgen dat ze me bij de bouwmarkt een verouderd type verkocht hebben, en dat vraag ik me nog af.
Hopelijk geeft dit geen problemen in de toekomst met updates, anders ga ik er nog mee terug naar de bouwmarkt, kan nu nog. Wie kan wat meer duidelijk verschaffen hierover.
Ik heb nu dus wel een 'probleem':

Ik had een oudere Hue White Ambiance lamp uit 2016, die LTW001 was. En dus in november ook 2 Hue lampen erbij gehaald in de Gamma, ook LTW001's.

Maar nu heb ik dus onder garantie de oudere lamp vervangen gekregen door Philips. Erg netjes natuurlijk, maar de nieuwe is dus wel een LTW010 geworden. En dat scheelt ongeveer de helft in gewicht.

In de plafonniere waar ze eerst in zaten maakt dat niet zo uit, maar we hebben nu een hangende lamp boven de eettafel waar ook 3 E27's in moeten. De plafonniere is er inmiddels uit. Maar de hangende lamp hangt nu dus scheef :')
quote:
eymey schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:27:
[...]

Ik had een oudere Hue White Ambiance lamp uit 2016, die LTW001 was. En dus in november ook 2 Hue lampen erbij gehaald in de Gamma, ook LTW001's.

Maar nu heb ik dus onder garantie de oudere lamp vervangen gekregen door Philips. Erg netjes natuurlijk, maar de nieuwe is dus wel een LTW010 geworden. En dat scheelt ongeveer de helft in gewicht.

In de plafonniere waar ze eerst in zaten maakt dat niet zo uit, maar we hebben nu een hangende lamp boven de eettafel waar ook 3 E27's in moeten. De plafonniere is er inmiddels uit. Maar de hangende lamp hangt nu dus scheef :')
Nieuwe lamp in midden hangen?
Dat gaat helaas niet. Het is deze: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70336264/

De fittingen zitten, als je de cirkel in 3'en verdeelt, zeg maar in het midden van iedere 'taartpunt'.

Ik heb nu maar een 'hack' toegepast door iets van ongeveer 59 gram met tyraps boven de fitting met de lichte lamp te bevestigen, aan het rooster dat bovenin de lamp zit :D

• Danielson
Ik krijg vanavond mijn Hue Bridge binnen en ik heb thuis nog een LivingColor Gen2 lamp staan, nu schijnt het mogelijk te zijn om deze te koppelen. Overal wordt verwezen naar deze handleiding: https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html

Alleen deze staat niet meer online, heeft iemand een mirror? :)

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:18
quote:
Danielson schreef op maandag 5 februari 2018 @ 12:43:
Ik krijg vanavond mijn Hue Bridge binnen en ik heb thuis nog een LivingColor Gen2 lamp staan, nu schijnt het mogelijk te zijn om deze te koppelen. Overal wordt verwezen naar deze handleiding: https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html

Alleen deze staat niet meer online, heeft iemand een mirror? :)
Ik heb het destijds met deze uitleg gedaan.

• Danielson
quote:
Daar verwijzen ze ook naar het document die niet meer online staat! ;)

Het is een vroege Generatie 2 LivingColors; sommige daarvan zijn wel aan te melden, andere niet.
Voor deze uitzondering kan je deze beschrijving proberen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html (en daarna kan je onderstaande stap overslaan). Lukt het met die stappen niet, dan is de lamp waarschijnlijk niet koppelbaar met Hue.

Danielson wijzigde deze reactie 05-02-2018 13:22 (32%)

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 08:18
quote:
Danielson schreef op maandag 5 februari 2018 @ 13:22:
[...]

Daar verwijzen ze ook naar het document die niet meer online staat! ;)

Het is een vroege Generatie 2 LivingColors; sommige daarvan zijn wel aan te melden, andere niet.
Voor deze uitzondering kan je deze beschrijving proberen: https://dl.dropboxusercontent.com/u/202318434/lc.html (en daarna kan je onderstaande stap overslaan). Lukt het met die stappen niet, dan is de lamp waarschijnlijk niet koppelbaar met Hue.
Oh, dat was me niet opgevallen :) Misschien Beaumotica even een mailtje sturen dan?

• DCNY
Mijn lamp aan de voordeur die ik heb gekoppeld aan zonsopkomst ging pas tegen 8:45u uit, terwijl de zon al om 8:15u opkomt. Iemand een idee of Philips er een marge van een half uur in heeft gebouwd?

• BarryS
quote:
DCNY schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:24:
Mijn lamp aan de voordeur die ik heb gekoppeld aan zonsopkomst ging pas tegen 8:45u uit, terwijl de zon al om 8:15u opkomt. Iemand een idee of Philips er een marge van een half uur in heeft gebouwd?
Standaard staat de marge op 30 minuten. Je kan dit onder "settings --> advanced --> Sunset & Sunrise offset" aanpassen.

Intel Core i7 4790K @ 4.5 GHz - 32 GB DDR3 19200 2400 MHz C10 G.Skill TridentX - MSI Z97 Gaming 7 - MSI Radeon RX 480 Gaming X 8G - Samsung 850 EVO 1TB - Samsung 830 256GB - Seagate Barracuda 2TB - Noctua NH-D15 - Fractal Design Define R5 - LG 34UM68-P

• Ritchie
quote:
DCNY schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:24:
Dat kun je instellen in je bridge via labs.meethue.com

- NAC Breda -

• BarryS
quote:
Ritchie schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:27:
[...]

Dat kun je instellen in je bridge via labs.meethue.com
Zit tegenwoordig gewoon onder settings zie mijn post hierboven. Hoeft niet langer meer via Labs.

• Ritchie
quote:
BarryS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:27:
[...]

Standaard staat de marge op 30 minuten. Je kan dit onder "settings --> advanced --> Sunset & Sunrise offset" aanpassen.
Ja, òf hier. ;)

- NAC Breda -

• BarryS
Zojuist nieuwe firmware versie ontvangen voor de Bridge. Vanavond even testen. Kijken of de Scenes nu beter werken op de Ikea Tradri lampen (hoop het wel).

• DCNY
quote:
BarryS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:27:
[...]

Thanks!

• Ritchie
quote:
BarryS schreef op maandag 5 februari 2018 @ 14:30:
Zojuist nieuwe firmware versie ontvangen voor de Bridge. Vanavond even testen. Kijken of de Scenes nu beter werken op de Ikea Tradri lampen (hoop het wel).
quote:
Feb 5, 2018

Firmware 1712201209 (Bridge V2)

Increased capacity for rules, conditions, and actions
Support for Zigbee 3.0 capable lights
Various stability and performance improvements

Firmware 01041302 (Bridge V1)

Support for Zigbee 3.0 capable lights
Various stability and performance improvements
More capacity *O*

- NAC Breda -

• BarryS
quote:
Mijn firmware versie is een nog hoger nummer: 1801260942
Maar zal denk dezelfde firmware zijn. Ik heb geloof ik een 2.1 bridge.

BarryS wijzigde deze reactie 05-02-2018 14:53 (15%)

• KlaasjeNL
Na 2 slaapkamers, de overloop, de koof boven het aanrecht en de lamp boven de eettafel te hebben voorzien van Hue color, vandaar een lightstrip plus van 5 meter boven de gordijnen langs 1 muur opgehangen. Het valt mij nu echter op dat de adapter begint te piepen/zoemen als ik de strip op meer dan 50% van het vermogen laat branden. Iemand hier ervaring mee?

Edit: met (matige) foto

Edit 2: Het viel mij trouwens op dat er 2 verschillende types Lightstrip Plus zijn. De eerste heeft een lichtopbrengst van 800 lumen, de tweede 950 lumen. De basis zit in een paarse doos, heeft een lengte van 2 meter en een lichtopbrengst van 1600 lumen. Er zijn echter 2 verlengstukken in omloop:

- een zwarte doos met 1 meter en een lichtopbrengst van 800 lumen (wat dus overeenkomt met de helft van de basisstrip)
- een paarse doos met 1 meter en een lichtopbrengst van 950 lumen.

Uiteindelijk heb ik die laatste gekocht. Immers leek meer lumen mij nieuwer. Maar ik had wel wat zorgen of ik verschil zou zien met de basisstrip, waarvan ik dus enkel 1600 en geen 1900 lumen versie kon vinden. In praktijk geven ze precies evenveel licht, al zal dit mogelijk het gevolg zijn van de wijze waarop de basis de spanning op de strip regelt. Dit zou dan betekenen dat de verlengstrips in potentie een grote lichtopbrengst hebben, maar de basis dit beperkt.

KlaasjeNL wijzigde deze reactie 05-02-2018 16:44 (68%)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ik vind de informatievoorziening (lees gebrek aan handleidingen) zwaar onder de maat.

quote:
PcDealer schreef op maandag 5 februari 2018 @ 15:39:
Ik vind de informatievoorziening (lees gebrek aan handleidingen) zwaar onder de maat.
Welkom in 2018, meeste apparaten tegenwoordig hebben geen noemenswaardige handleiding meer, alles is online te vinden (tenminste dat zou zo moeten zijn ;) )

• mucuracat
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-08 12:14
quote:
En mannen lezen geen handleidingen en vragen geen richting :D

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
mucuracat schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:08:
[...]
En mannen lezen geen handleidingen en vragen geen richting :D
Ik toevallig wel!

• KlaasjeNL
quote:
Ik alleen bij Ikea-meubels...

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:50
quote:
Wat wil je in godsnaam aan handleiding dan? Het zijn een stel lampen, er kan niet heel veel meer mee dan er in schroeven, pairen met je bridge en gaan. Verder speelt het zich allemaal af in de app, en aangezien dat niet een ouderwets product is wat je in een doosje koopt zit daar geen boekwerk bij met de hoe en wat's.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Loveless85 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:23:
[...]

Wat wil je in godsnaam aan handleiding dan? Het zijn een stel lampen, er kan niet heel veel meer mee dan er in schroeven, pairen met je bridge en gaan. Verder speelt het zich allemaal af in de app, en aangezien dat niet een ouderwets product is wat je in een doosje koopt zit daar geen boekwerk bij met de hoe en wat's.
Er moet een account aangemaakt worden op een aparte site. Ik gebruik geen Android of Ios. Hoe gaat dat pairen?

Daarnaast verwacht iets van informatie op de website van de fabrikant, niet per se een boekje.

• GreX
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-03 20:48
quote:
eymey schreef op zondag 4 februari 2018 @ 16:27:
[...]

Was je oudere Hue White Ambience lamp defect? Aangezien Philips hem vervangen heeft.

Groet

• Loveless85
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 22:50
quote:
PcDealer schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:33:
[...]

Er moet een account aangemaakt worden op een aparte site. Ik gebruik geen Android of Ios. Hoe gaat dat pairen?

Daarnaast verwacht iets van informatie op de website van de fabrikant, niet per se een boekje.
Het is al even geleden dat ik wat lampen heb toegevoegd, maar ik neem aan dat je gewoon een Philips / Hue ID bedoeld? Daar leidt de app je toch heen? Ik weet niet welk mobiel OS je gebruikt, maar dat zal bij alles waar een officiele Hue App voor is zo werken? Als je een niet-ondersteund OS gebruikt kan je moeilijk de schuld bij Philips leggen lijkt me, daar gaat een handleiding ook niks aan veranderen...
quote:
GreX schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:34:
[...]

Was je oudere Hue White Ambience lamp defect? Aangezien Philips hem vervangen heeft.

Groet
Yep. Hij leek het eerst helemaal niet meer te doen (was onbereikbaar en brandde ook niet meer). Later deed hij het ineens weer, maar intermitterend verloor hij z'n connectie met de netvoeding, waardoor hij dan óf vanuit de stand waar hij in stond ineens fel brandde (dus ook vanuit 'uit' ).

• GreX
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 16-03 20:48
Heb jij naast het gewicht en SW versie nog andere verschillen waargenomen? De oudere lamp draait namelijk op een andere SW versie dan de LTW010
quote:
eymey schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:49:
[...]

Yep. Hij leek het eerst helemaal niet meer te doen (was onbereikbaar en brandde ook niet meer). Later deed hij het ineens weer, maar intermitterend verloor hij z'n connectie met de netvoeding, waardoor hij dan óf vanuit de stand waar hij in stond ineens fel brandde (dus ook vanuit 'uit' ).

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

quote:
Loveless85 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:46:
[...]

Het is al even geleden dat ik wat lampen heb toegevoegd, maar ik neem aan dat je gewoon een Philips / Hue ID bedoeld? Daar leidt de app je toch heen? Ik weet niet welk mobiel OS je gebruikt, maar dat zal bij alles waar een officiele Hue App voor is zo werken? Als je een niet-ondersteund OS gebruikt kan je moeilijk de schuld bij Philips leggen lijkt me, daar gaat een handleiding ook niks aan veranderen...
Je leest zeer selectief.

• Tiemen050
  • Laatst online: 00:22
En er is een nieuwe versie van de software van de bridge ;-)

Zal eens kijken of ik verschil merk, want 1 van mijn Ikea lampen ging toch wel vaak af en toe even uit.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

quote:
Loveless85 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:23:
[...]

Aangezien we hier inmiddels hebben geleerd dat de 1600lm geldt voor het totaal van de strip is het op zich wel logisch vraagtekens te zetten bij het feit dat er kennelijk 2 soorten verlenging in omloop zijn. Kan best zijn dat het effect heeft op de voeding, om maar wat te bedenken.

Sowieso is Philips erg onduidelijk met het aantonen van verschil in hardware: 1e, 2e, 3e generatie (maar niet voor alle lampen), glas, plastic, verschillende opdrukken, 2 versies van de 2e generatie bridge en kennelijk ook verschillende lichtsterktes van hetzelfde product. Je moet echt opletten wat je koopt, anders hangt - zoals je hierboven kon lezen - je lamp ineens scheef.

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 2 32GB  iPhone 7 32GB

• KlaasjeNL
quote:
Ethirty schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:45:
[...]

Aangezien we hier inmiddels hebben geleerd dat de 1600lm geldt voor het totaal van de strip is het op zich wel logisch vraagtekens te zetten bij het feit dat er kennelijk 2 soorten verlenging in omloop zijn. Kan best zijn dat het effect heeft op de voeding, om maar wat te bedenken.
Helemaal mee eens. Ze zouden wat duidelijker op de verpakking (en in een handleiding) kunnen vermelden om welke versie het gaat en wat de verschillen zijn. Wat betreft de Lightstrip Plus heb ik contact gehad met Philips. Daar kwam uit dat de laatste generatie Lightstrip Plus in een paarse doos zit. Dus zowel de basis als de extension units. Vreemd genoeg heeft de basis 1600 lumen op 2 meter en de extension 950 lumen op 1 meter. Een verklaring voor dit verschil kreeg ik niet, maar zolang de strips uit dezelfde kleur doos kwamen, pasten ze het best bij elkaar qua lichtsterkte en kleur.

Even opletten dus in de winkel. Zo zag ik bij de MM dat van de basis de paarse dozen werden verkocht (de oude zwarte waren nergens te vinden), maar dat van de extension units zwarte (800 lumen) en paarse (950) dozen door elkaar stonden in het schap. Op basis van de specs op de doos zou je dan geneigd zijn om voor de zwarte doos te kiezen, maar dit moet dus niet.
quote:
PcDealer schreef op maandag 5 februari 2018 @ 16:33:
[...]

Er zijn voor Windows en MacOs verschillende apps te krijgen waar je ook lampen kunt pairen. Voor Linux weet ik niet 123 of er een applicatie is?

En als je met Meethue.com wil pairen, dan ben je helaas aangewezen op de Philips Hue app en die is er alleen voor Andriod en iOS, staat overigens duidelijk op de verpakking en site van Philips.

Ben wel eens dat website flink onderhanden mag worden genomen om het een en ander beter vindbaar te maken, ik weet precies waar ik naar moet zoeken en kan het met moeite vinden....... Verdient meer aandacht van Philips, dus voor de genen van Philips die meelezen, puntje van aandacht 8)....

Erik1971 wijzigde deze reactie 05-02-2018 18:56 (33%)

quote:
Tiemen050 schreef op maandag 5 februari 2018 @ 17:14:
En er is een nieuwe versie van de software van de bridge ;-)

Zal eens kijken of ik verschil merk, want 1 van mijn Ikea lampen ging toch wel vaak af en toe even uit.
Lijkt mij onwaarschijnlijk dat Philips dat met bridge update oplost, lijkt mij een bug van de Ikea lampen.

Zoals ik heb begrepen van verschillende bronnen, reboot de Ikea lamp steeds, wat zomaar zou kunnen wijzen op een memory leak (en/of performance probleem). Philips Hue bridge genereert waarschijnlijk meer Zigbee verkeer dan dat de Ikea lamp kan afhandelen (en daardoor uit het geheugen loopt)....

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik heb nu een week of 2 iConnecthue draaien. Helemaal happy dat je nu veel meer kan met de tap en de dimmer.

Alleen zie ik volgens mij iets over het hoofd. Ik mis het maken van een timer die meer dan 1 ruimte of groep aanstuurt (kan wel bij Philips) en een tegenhanger voor de wakeup en sleep timers van Philips eigen app.

Wie kan mij een hint in de goede richting geven? Zo heb ik alsnog 2 apps nodig :/

• Campo di Casa
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 09-08 21:06
quote:
Ethirty schreef op maandag 5 februari 2018 @ 19:13:
Ik heb nu een week of 2 iConnecthue draaien. Helemaal happy dat je nu veel meer kan met de tap en de dimmer.

Alleen zie ik volgens mij iets over het hoofd. Ik mis het maken van een timer die meer dan 1 ruimte of groep aanstuurt (kan wel bij Philips) en een tegenhanger voor de wakeup en sleep timers van Philips eigen app.

Wie kan mij een hint in de goede richting geven? Zo heb ik alsnog 2 apps nodig :/
Dat kan voor zo ver ik weet ook niet. Je moet dan echt per groep de timer aanmaken. Zo heb ik dat iig wel opgelost. En dat werkt prima. Bij de dimmer kan je wel meerdere groepen aansturen.

Andere apps gebruik ik niet. Met iConnectHue kan ik alles regelen. Zeker als je er wat in verdiept. Wij hebben nu de woonkamer en slaapkamer volledig aangestuurd met deze app.

Campo di Casa wijzigde deze reactie 05-02-2018 19:43 (11%)

PSN ID: campodicasa

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Dan was mijn vermoeden dus juist.

Ik heb 's ochtends al 4 kamers die ik met een timer aan wil laten gaan, beetje teveel gedoe om alleen voor die ene timer een speciale groep lampen aan te maken. Dan maar via 2 apps vooralsnog.

Pagina: 1 ... 96 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True