[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.954 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Yalopa schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:32:
Ik wil een user interface op de bridge,
Die is er.... "Sort-Of" ;)

https://developers.meethue.com/documentation/getting-started

Het is géén mooie graphical UI maar.... Je kunt er ALLES mee doen/aansturen wat 't apparaatje snapt. Je bent vrij om er zélf een mooie GUI omheen te schrijven met.... Zeg jij 't maar ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 18:24 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:06
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:33:
[...]

Is ook niet helemaal correct :P De lampen en bridge gebruiken wel degelijk 2,4Ghz WiFi maar babbelen met ZLL (Zigbee Light Link) als protocol. Normale 2,4Ghz netwerk apparaten babbelen op die zelfde frequentiebanden over het TCP/IP protocol :+
Wrong again. ;) ZLL gebruikt inderdaad 2,4GHz, maar het heeft verder echt niets met WiFi te maken.

Er zijn wel meer technieken op de 2,4GHz band, bijvoorbeeld Bluetooth of draadloze microfoons, zelfs je magnetron zal wel straling op die frequentie hebben. :+ Maar het gebruik van dezelfde frequentie maakt het geen WiFi.

Je mag het WiFi noemen als het communiceert via een protocol volgens IEEE 802.11. Zigbee is IEEE 802.15.4.

edit:
Volgens mij heeft Zigbee meer overeenkomsten met Bluetooth dan met WiFi

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 17-12-2017 16:46 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:33:
[...]

Is ook niet helemaal correct :P De lampen en bridge gebruiken wel degelijk 2,4Ghz WiFi maar babbelen met ZLL (Zigbee Light Link) als protocol. Normale 2,4Ghz netwerk apparaten babbelen op die zelfde frequentiebanden over het TCP/IP protocol :+
Dat is dus niet zo. Ja, Hue gebruikt Zigbee Light Link, en ja, dat werkt op de 2,4GHz frequentie, maar het heeft absoluut niks met wifi te maken, buiten dat beiden op de 2,4GHz band wat doen.

Als voorbeeld: op 5GHz zitten ook weer & vlieg radars (binnen wifi de DFS kanalen), betekend dat dat die radars ook op wifi zitten, maar geen gebruik maken van TCP/IP? (Als het goed is is je antwoord nee ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Xander & @RobertMe : Jaja.... Tikte ik er wéér WiFi tussen (draadloos =! WiFi). Mea Culpa :+

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 16:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 16:50:
@Xander & @RobertMe : Jaja.... Tikte ik er wéér WiFi tussen (draadloos =! WiFi). Mea Culpa :+
Dus was de post van @Erik1971 gewoon wel 100% correct. ;)

Het is bijna een jaar geleden dat ik mijn eerste Hue spulletjes kocht, heel weinig klachten over gehad. Maar de laatste week lijk ik af en toe wat communicatieproblemen te hebben? Vooral met de Dimmer Switches en Living Whites Plugs, deze zijn zo nu en dan unreacheable of werken niet. Irritant. :(

Eens uitzoeken wat dat is... De Bridge hangt hier wel dicht bij een WiFi router (en de ontvanger van een Lightstrip Plus trouwens ook). Heb daarnaast nog één Hue lamp zitten die nog met een conventionele lichtschakelaar uitgeschakeld wordt, dat zou misschien een probleem kunnen zijn als deze als hub gebruikt wordt. Maar wel vreemd dat het al die tijd probleemloos gewerkt heeft en nu ineens niet...

Weet iemand hoe dat zit met de Living Whites producten (Smartlink)? Maken die ook een MESH netwerk, kunnen ze eventueel via Zigbee Hue lampen relayen? Of communiceren die enkel rechtstreeks met de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Xander schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:02:
[...]

Het is bijna een jaar geleden dat ik mijn eerste Hue spulletjes kocht, heel weinig klachten over gehad. Maar de laatste week lijk ik af en toe wat communicatieproblemen te hebben? Vooral met de Dimmer Switches en Living Whites Plugs, deze zijn zo nu en dan unreacheable of werken niet. Irritant. :(

Eens uitzoeken wat dat is... De Bridge hangt hier wel dicht bij een WiFi router (en de ontvanger van een Lightstrip Plus trouwens ook). Heb daarnaast nog één Hue lamp zitten die nog met een conventionele lichtschakelaar uitgeschakeld wordt, dat zou misschien een probleem kunnen zijn als deze als hub gebruikt wordt. Maar wel vreemd dat het al die tijd probleemloos gewerkt heeft en nu ineens niet...

Weet iemand hoe dat zit met de Living Whites producten (Smartlink)? Maken die ook een MESH netwerk, kunnen ze eventueel via Zigbee Hue lampen relayen? Of communiceren die enkel rechtstreeks met de bridge?
Ik merk dat soort dingen hier vaak op op het moment dat ik wat aan 't "rommelen" ben geweest met configuraties aangaande kamers / lampen / accessoires én zones (Apple Homekit). Het lijkt er op dat er dan op de achtergrond nog een (extra) synchronisatie plaats vind tussen de Homekit Hub en de HUE Bridge terwijl alles al wél gewoon werkt (Siri kan de lampen dan wél aansturen op de nieuwe "locatie" middels de nieuwe naam maar de app moet nog updaten in de GUI en dus missen de lampen qua naam daar).

M'n HUE Bridge hangt hier overigens in de meterkast op amper 30 Cm. van een MuMiMo Wireless Router (AVM 7590) én in de meterkast hangt een HUE GU10 lamp welke eigenlijk gewoon altijd reageert.

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 10:16
Graag wil ik de Hue Motion Sensor gebruiken, zodat de lampen (in de gang, die geen HUE lampen zijn) aangaan als ik bepaalde ruimte betreedt. Nu heb ik de oude HUE bridge, Als ik de nieuwe HUE bridge aanschaft met Homekit support, word de detectie van de sensor meteen doorgeven aan de Domoticz server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
bruinsmm schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:16:
Graag wil ik de Hue Motion Sensor gebruiken, zodat de lampen (in de gang, die geen HUE lampen zijn) aangaan als ik bepaalde ruimte betreedt. Nu heb ik de oude HUE bridge, Als ik de nieuwe HUE bridge aanschaft met Homekit support, word de detectie van de sensor meteen doorgeven aan de Domoticz server?
Neen, ook de nieuwe bridge werkt "poll based". In jouw geval zal Domoticz dus elke X seconden aan de bridge vragen "of er nog wat gebeurd" is (IIRC komt dat neer op dat Domoticz via de API de status van de sensor al opvragen en die daarop teruggeeft wanneer het laatste event was en welk event dat is (in geval van motion sensor dus wel/geen motion). En dat werkt inderdaad vrij irritant. Zelf heb ik hetzelfde met een Dimmer Switch + Homey. Als ik de uit knop op de switch gebruik zet de Dimmer Switch wel direct de lampen uit, maar andere dingen die ik via Homey uitschakel zit dan altijd een vertraging op. Alhoewel Homey sinds kort dan wel Zigbee ondersteuning heeft, dus misschien is het intussen mogelijk om de Dimmer Switch direct aan de Homey te koppelen zonder tussenkomst van de bridge, en dan of de lampen ook zo toevoegen, of vanuit Homey via de bridge de lampen aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:09:
[...]

Ik merk dat soort dingen hier vaak op op het moment dat ik wat aan 't "rommelen" ben geweest met configuraties aangaande kamers / lampen / accessoires én zones (Apple Homekit).
Maar ik rommel er eigenlijk nooit meer aan, ben ondertussen wel uitgespeeld. :+ Heb verder ook geen homekit ofzo.

Het is gewoon van de ene op de andere dag instabieler geworden. Misschien hebben de buren Hue aangeschaft ofzo.
M'n HUE Bridge hangt hier overigens in de meterkast op amper 30 Cm. van een MuMiMo Wireless Router (AVM 7590) én in de meterkast hangt een HUE GU10 lamp welke 't gewoon altijd reageert.
Het schijnt geen aanrader te zijn, maar mijn ervaring was dus gelijk aan die van jou: Het zit al een jaar zo en het werkte altijd prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik zou bijna zeggen: Reboot je huis eens :P

Beter overdag een keer doen, dan gaan de lampen maar een keer allemaal uit/aan en mogen ze de bridge én elkaar opnieuw zoeken over de kortste route(s).

[ Voor 70% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 12:15:
@KleinDraakje Zoals ik 't begrijp wil je die staande lamp met twee HUE E27 lampen dus afzonderlijk kunnen bedienen van alle andere lampen in je huiskamer maar ook middels een algehele naam? Met alléén de HUE App gaat dat (nog?) niet lukken, helaas.

Ik doe dat "trucje" hier met "Zone's" in Apple Homekit maar dan moet je dus wel een iPhone met minimaal iOS 10 hebben. De zone "Huiskamer" omvat de "Zithoek", "Eethoek" en "TV hoek" (welke als kamers gedefineerd zijn in de HUE App) dus ik kan tegen Siri zeggen dat ze de "Huiskamer" moet aansturen als geheel óf de afzonderlijke "kamers" moet bedienen. Je kunt de "HEU kamers" vervolgens ook nog lid maken van meerdere "Homekit Zones".

't Grappige(?) is dat je de Homekit Zones nérgens in de Homekit App terug kunt vinden als item, en dus zou kunnen schakelen middels een knopje, waardoor ze alléén maar via "Hé Siri" bereikbaar zijn....

Spelen mét en bedenken ván naamgevingen, ook van de afzonderlijke HUE lampen ansich, is ooit bést wel een uitdaging als je alles met "Hé Siri...." wil kunnen aansturen, zeker als je ook wil dat Siri in correct nederlandse volzinnen antwoordt, maar je moet eigenlijk beginnen met de term "kamers" in zowel de HUE alsook de Homekit App anders te interpreteren :P

Nog even bij HUE Lab's gekeken maar ook daar vind ik niet zo snel iets wat je met alléén de HUE App zou kunnen gebruiken om je "probleem" op te lossen.
Dank voor je uitgebreide reactie! Klopt inderdaad, wil de staande lamp op zich kunnen bedienen en als onderdeel van huiskamer. Ikzelf heb een iPhone met ios10 maar de wederhelft niet, dus het wordt even puzzelen hoe we dat gaan oplossen. Moet sowieso nog kijken naar de mogelijkheden binnen Apple HomeKit, maar het moet ook bedienbaar blijven voor mijn vriend. Ik ben niet echt van de stemcomando’s maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruinsmm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 10:16
RobertMe schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:22:
[...]

Neen, ook de nieuwe bridge werkt "poll based". In jouw geval zal Domoticz dus elke X seconden aan de bridge vragen "of er nog wat gebeurd" is (IIRC komt dat neer op dat Domoticz via de API de status van de sensor al opvragen en die daarop teruggeeft wanneer het laatste event was en welk event dat is (in geval van motion sensor dus wel/geen motion). En dat werkt inderdaad vrij irritant. Zelf heb ik hetzelfde met een Dimmer Switch + Homey. Als ik de uit knop op de switch gebruik zet de Dimmer Switch wel direct de lampen uit, maar andere dingen die ik via Homey uitschakel zit dan altijd een vertraging op. Alhoewel Homey sinds kort dan wel Zigbee ondersteuning heeft, dus misschien is het intussen mogelijk om de Dimmer Switch direct aan de Homey te koppelen zonder tussenkomst van de bridge, en dan of de lampen ook zo toevoegen, of vanuit Homey via de bridge de lampen aan/uit zetten.
Dan kan ik beter dus de hue sensor vervangen door een zwave sensor bijv deze https://www.robbshop.nl/m...r-z-wave-plus-neo-coolcam. Ik heb namelijk en zwave stick aan de rpi aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
bruinsmm schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:42:
[...]

Dan kan ik beter dus de hue sensor vervangen door een zwave sensor bijv deze https://www.robbshop.nl/m...r-z-wave-plus-neo-coolcam. Ik heb namelijk en zwave stick aan de rpi aangesloten.
Correct. En for what it's worth. Op AliExpress koop je de Neo Coolcams voor €25 of zo i.p.v. €37. Uiteraard moet je dan wel iets langer wachten voordat je ze in huis hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KleinDraakje schreef op zondag 17 december 2017 @ 18:17:
[...]

Dank voor je uitgebreide reactie! Klopt inderdaad, wil de staande lamp op zich kunnen bedienen en als onderdeel van huiskamer. Ikzelf heb een iPhone met ios10 maar de wederhelft niet, dus het wordt even puzzelen hoe we dat gaan oplossen. Moet sowieso nog kijken naar de mogelijkheden binnen Apple HomeKit, maar het moet ook bedienbaar blijven voor mijn vriend. Ik ben niet echt van de stemcomando’s maar wie weet :)
Méést briljante commando:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AZAPNKAuhpdcQaxFXcRae2Nm/medium.jpg

:P En ALLES gaat UIT!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
[...]

Dank je, natuurlijk heb ik gelijk ;) Anders hadden je lampen nooit gewerkt :+

Living White oftewel SmartLink maakt gebruik van Zigbee pro en doen dus ook mee met het maken van een Mesh. SmartLink is eigenlijk de voorloper van Zigbee Smart Link, met Smart Link had Philips een systeem bedacht waarbij er geen zogenaamde coördinator nodig was (is normaal gesproken in Zigbee een centraal en uniek device dat er voor zorgt dat andere devices het netwerk mogen joinen). Dit is opgelost met het TouchLink protocol, dan kun je met je remote control net zoveel (50) lampen toevoegen als je wilde, zonder dat je zorgen hoeft te maken welke lamp nu coördinator is en dat deze coördinator aanstaat 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 17:09:
[...]

Ik merk dat soort dingen hier vaak op op het moment dat ik wat aan 't "rommelen" ben geweest met configuraties aangaande kamers / lampen / accessoires én zones (Apple Homekit). Het lijkt er op dat er dan op de achtergrond nog een (extra) synchronisatie plaats vind tussen de Homekit Hub en de HUE Bridge terwijl alles al wél gewoon werkt (Siri kan de lampen dan wél aansturen op de nieuwe "locatie" middels de nieuwe naam maar de app moet nog updaten in de GUI en dus missen de lampen qua naam daar).

M'n HUE Bridge hangt hier overigens in de meterkast op amper 30 Cm. van een MuMiMo Wireless Router (AVM 7590) én in de meterkast hangt een HUE GU10 lamp welke eigenlijk gewoon altijd reageert.
Ik kan je verzekeren dat wanneer je veel data begint te versturen over je Wifi netwerk je waarschijnlijk een hoop reachability problemen gaat krijgen, tenzij die MuMiMo router een goede antenne design heeft, wat natuurlijk altijd mogelijk is 8). Met een goede antenne design zou 30cm inderdaad voldoende moeten zijn, maar ik raad altijd aan om 50cm te nemen dan zit je zeker veilig.

@Xander Check je afstand met je wifi, kan idd oorzaak zijn, kan ook zijn dat je routing in je mesh netwerk van slag is, kan gebeuren in bepaalde omstandigheden dat bepaalde routes niet meer gevonden worden, met alleen Hue producten zal dit niet gebeuren, maar met 3rd party lampen en oudere SmartLink producten helaas wel. Om dit op te lossen moet je deze niet Hue lampen die problemen hebben eens een keer van stroom halen en na 30-60 seconden weer aanzetten, soms helpt het om tegelijk in je Hue app naar nieuwe lampen te zoeken (dan gaat de Bridge in een soort van netwerk discovery mode ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 02:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Ik zit met een dilemma en ik ga het jullie gewoon voorleggen aangezien ik het niet uit mijn hoofd krijg:
Ik kan kopen: 3x Hue gu10 + bridge voor 120 of 3x Hue E27 + bridge voor 120.
Ik ben eigenlijk op zoek naar een lamp voor de zwarte staande spot op de foto hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/MHLJgmJsJ_oK7XDMSBRJwzD3AADx3Kp1N48fh3mKLx-i4bvtc0cBKc5BBiqey8AZ7Q6d2CfmUDAvWcZ9s67uf_Hp-IsNs0cWYOjEbSqG0Jj-MZPUp7pVW5YqbQDzZqZ2xNBZRfyZ8iheqo-pq-DnoPH0GLm7LoCq1y2D8PZBEua_fryCLyMiu7Dr_AF5hmOgNfj-fapM4M8IKXQ2iJEPSi6VBNr3fLYvi9Vf4V_BQ_HyHIZvJc_8A1EnabCZl7E3x8scfs4n4gAR2tuGOTqyu30HyaTliH78DS5U9p2hsLwnAZdOBIT2bfrDXYK8R3Kyv6hMJaTW-1RCWANhztuEszHf6aSyDuscL8gjk0bvAYIrrTsonijqwBcpxVuP5LF2_q58xGuR455Pj-zEUEP6wGhcnyJzc1FvdC_oaWZiSVmUZmD-1b9hPmQbE5ZlKXT9LFkdCH82cwDjK9qI5zzjYki3F5T3Ho4DNSoHrLD8DFop2u-l-8AKkkjExae0flGXU2ZJULYFlkM4GkNbLlzeaXZoEG_i8mowk46-Vn2J6TZkAyX1uH8uZmXSFo06eiVSsSKb6MIRGwPTtbjVYpHklnmAG7XhsUHfnbipQ1wkMIM=w1919-h1440-no

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FGh1TmM.png

In de zwarte spot zit een E27 aansluiting, maar die E27 zit er zo diep in dat je niets hebt aan het licht aan de zijkanten, ik kan er aluminium folie indoen aan de binnenkant maar dat pakt nog steeds niet al het licht. Ik kan hiervoor dus een verloopstukje bestellen van E27 naar GU-10. De lamp aan het plafond is een Ikea NYMÅNE met GU-10. Ik zal in het geval van 3 GU-10's, 2 van de 4 GU-10's in de Ikeaplafondspot vervangen voor Hue GU-10's.

Overwegingen:
Gu-10 heeft kleinere bundel maar poept maar +- 250lm uit.
E27 heeft grotere bundel maar poept ook 800lm uit.
Ik kan in de zwarte lamp aluminium folie doen waardoor een gedeelte van het licht rondom in het geval van een E27 naar de buitenkant wordt geschenen.
Ik kan in de zwarte lamp een E27 naar GU-10 fitting draaien.

Waarvoor zal ik voor moeten gaan volgens jullie?
GU-10, E27 en 3 of 1. @Erik1971

[ Voor 8% gewijzigd door Frozen op 17-12-2017 20:36 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Die "Zwarte" spot is de meest rechter spot in je armatuur welke nú UIT lijkt te staan op de foto?

Ik zou er een 4-Spots "Runner" armatuur voor aanschaffen mét 4 GU10 lampjes....

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Frozen schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:27:
Ik zit met een dilemma en ik ga het jullie gewoon voorleggen aangezien ik het niet uit mijn hoofd krijg:
Ik ben eigenlijk op zoek naar een lamp voor de zwarte staande spot op de foto hieronder:
[afbeelding]

In de zwarte spot zit een E27 aansluiting, maar die E27 zit er zo diep in dat je niets hebt aan het licht aan de zijkanten. Ik kan hiervoor dus een verloopstukje bestellen van E27 naar GU-10. De lamp aan het plafond is een Ikea NYMÅNE met GU-10.

Overwegingen:
Gu-10 heeft kleinere bundel maar poept maar +- 250lm uit.
E27 heeft grotere bundel maar poept ook 800lm uit.
Ik kan in de zwarte lamp aluminium folie doen waardoor een gedeelte van het licht rondom in het geval van een E27 naar de buitenkant wordt geschenen.

Waarvoor zal ik volgens moeten gaan volgens jullie? @Erik1971
Dilemma :)

Ik zie zo je zwarte spots niet op de foto, maar voordeel van Hue Color E27 is dat deze (als GEN3 tenminste) een groter kleur bereik heeft, groen en blauw is veel beter dan die van Hue Color Gu10.

Wat betreft licht opbrengst durf ik geen uitspraak te doen, je zou dat kunnen inschatten met de lamp die je nu gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Erik1971 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:36:
[...]

Dilemma :)

Ik zie zo je zwarte spots niet op de foto, maar voordeel van Hue Color E27 is dat deze (als GEN3 tenminste) een groter kleur bereik heeft, groen en blauw is veel beter dan die van Hue Color Gu10.

Wat betreft licht opbrengst durf ik geen uitspraak te doen, je zou dat kunnen inschatten met de lamp die je nu gebruikt.
wimmel_1 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:35:
Die "Zwarte" spot is de meest rechter spot in je armatuur welke nú UIT lijkt te staan op de foto?

Ik zou er een 4-Spots "Runner" armatuur voor aanschaffen mét 4 GU10 lampjes....
Ik heb even de foto toegevoegd, hopelijk zie je hem nu wel. Voor de duidelijkheid nogmaals hieronder:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FGh1TmM.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Frozen schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:27:

In de zwarte spot zit een E27 aansluiting, maar die E27 zit er zo diep in dat je niets hebt aan het licht aan de zijkanten. Ik kan hiervoor dus een verloopstukje bestellen van E27 naar GU-10. De lamp aan het plafond is een Ikea NYMÅNE met GU-10.
Heb je al GU10 hue kleurenlampen?
Die matchen namelijk niet echt met de andere hue kleurenlampen, vooral in geel/groen/blauw gebied. Sowieso vind ik de kleuren gu10 om die reden een stuk minder, maar in dezelfde kamer als andere hue kleurenlampen zou ik niet doen.

Verder vind ik de hue gu10 (eender welke, ook compatible) echt te weinig licht geven, dus wat dat betreft zou ik altijd voor E27 gaan. In de keuken hier zit een lamp met 2 gu10 spots, heb er 2 losse lampen (E27+E14) bijgezet want ik vind het gewoon te weinig licht...

Er zijn ook meestal betere aanbiedingen te vinden voor E27 dan voor de andere lampen.
Bv de TVOH aanbieding blijft super als je 2 E27 nodig hebt. En 120 euro voor set van 3, kijk op amazon daar kan het soms wat goedkoper nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dragon2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:38:
[...]

Heb je al GU10 hue kleurenlampen?
Die matchen namelijk niet echt met de andere hue kleurenlampen, vooral in geel/groen/blauw gebied. Sowieso vind ik de kleuren gu10 om die reden een stuk minder, maar in dezelfde kamer als andere hue kleurenlampen zou ik niet doen.

Verder vind ik de hue gu10 (eender welke, ook compatible) echt te weinig licht geven, dus wat dat betreft zou ik altijd voor E27 gaan. In de keuken hier zit een lamp met 2 gu10 spots, heb er 2 losse lampen (E27+E14) bijgezet want ik vind het gewoon te weinig licht...

Er zijn ook meestal betere aanbiedingen te vinden voor E27 dan voor de andere lampen.
Bv de TVOH aanbieding blijft super als je 2 E27 nodig hebt. En 120 euro voor set van 3, kijk op amazon daar kan het soms wat goedkoper nog.
Nee, ik heb nog geen hue kleurenlampen. Ik heb in mijn 4-plafondspot 4x ikea tradfri ambiance zitten, dit in verband met de hogere lichtopbrengst. Echter heb ik niet meer lampen en als ik ze wil pairen met de tv, moeten er toch GU-10's in de plafondspot...

[ Voor 7% gewijzigd door Frozen op 17-12-2017 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Frozen schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:37:
[...]

[...]

Ik heb even de foto toegevoegd, hopelijk zie je hem nu wel. Voor de duidelijkheid nogmaals hieronder:
[afbeelding]
Wordt als soort van sfeer verlichting gebruikt neem ik aan? Dan zou ik me niet zo'n zorgen maken over licht opbrengst en net zoals @dragon2 al aan gaf voor de E27 Hue Color Gen3 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Erik1971 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:42:
[...]

Wordt als soort van sfeer verlichting gebruikt neem ik aan? Dan zou ik me niet zo'n zorgen maken over licht opbrengst en net zoals @dragon2 al aan gaf voor de E27 Hue Color Gen3 gaan.
Yup, wordt zeker als sfeerverlichting gebruikt. Immers heb ik al Ikea tradfri ambiance in de plafondspot zitten. Echter leek ambilight-achtige effecten me ook wel gaaf als er lampen op de muur schijnen. De zwarte staande spot staat nu immers op het plafond.

[ Voor 14% gewijzigd door Frozen op 17-12-2017 20:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Voor die spot lijkt mij E27 ook de betere keuze. GU-10 geeft gewoon een te smalle bundel voor een dergelijk armatuur.

Dat GU-10 niet veel licht geeft vind ik nog al mee vallen, in heb 7 stuks Runner armaturen met 2x GU-10 Hue Ambiance White en die geven voor mij voldoende licht. Zelden dat ik ze niet dim.

Prima wat kleur (Wit) betreft in combinatie met de E-27 Color & White Ambiance, hoewel je tussen de 4 witte kleuren wel steeds moet schakelen met een fysieke dim-schakelaar.

HUE is wat dat betreft toch nog steeds een erg beperkt systeem in gebruik. Voor de prijs zouden we wel wat meer en betere functionaliteit mogen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Frozen schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:41:
[...]

Nee, ik heb nog geen hue kleurenlampen. Ik heb in mijn 4-plafondspot 4x ikea tradfri ambiance zitten, dit in verband met de hogere lichtopbrengst. Echter heb ik niet meer lampen en als ik ze wil pairen met de tv, moeten er toch GU-10's in de plafondspot...
Ik snap nie thelemaal wat je daarmee bedoelt? Pairen met een tv..? Ambilight ofzo?

Die ikea lampen zijn aan te sturen met een hue bridge toch? Dan laat je die toch lekker zitten? Of ga je daar ook kleur in willen? Dat is wel duur x4...

Zoals ik zei, ik zou zeker niet in dezelfde kamer gaan mixen met kleur gu10 en andere kleurenlampen, dat ziet er echt niet uit. En ik zou ook eigenlijk helemaal geen gu10 meer willen zelf, het is dat ik geen zin heb daar geld aan uit te geven... Maar liefst zou ik mijn beide plafondlampen met gu10 vervangen door E27.

De ledstrips (de plus versie ervan) werken ook fijn, en geven best een pak licht, dat is misschien nog een alternatief voor als je met ambilight wil koppelen (als ik je goed begrijp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

h4ns schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:47:
Prima wat kleur (Wit) betreft in combinatie met de E-27 Color & White Ambiance, hoewel je tussen de 4 witte kleuren wel steeds moet schakelen met een fysieke dim-schakelaar.
Hoe bedoel je? Ik kan toch gewoon zeggen: "Alexa make all lights warmer" en dan worden de lampen toch in kleurtemperatuur kouder als ze zijn gepaird?
dragon2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:49:
[...]

Ik snap nie thelemaal wat je daarmee bedoelt? Pairen met een tv..? Ambilight ofzo?

Die ikea lampen zijn aan te sturen met een hue bridge toch? Dan laat je die toch lekker zitten? Of ga je daar ook kleur in willen? Dat is wel duur x4...

Zoals ik zei, ik zou zeker niet in dezelfde kamer gaan mixen met kleur gu10 en andere kleurenlampen, dat ziet er echt niet uit. En ik zou ook eigenlijk helemaal geen gu10 meer willen zelf, het is dat ik geen zin heb daar geld aan uit te geven... Maar liefst zou ik mijn beide plafondlampen met gu10 vervangen door E27.

De ledstrips (de plus versie ervan) werken ook fijn, en geven best een pak licht, dat is misschien nog een alternatief voor als je met ambilight wil koppelen (als ik je goed begrijp).
Yup. Als ik de 3-pack gu-10 zou kopen, zou ik daar een E27 naar gu-10 converter kopen (voor de zwarte staande spot) en 2 ikea tradfri ambiance lampen van de plafondspot vervangen voor 2 Hue GU-10 color + ambiance.

Verder had ik gelezen dat je d.m.v. sync my lights de lampen on syncen met je TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

h4ns schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:47:
Voor die spot lijkt mij E27 ook de betere keuze. GU-10 geeft gewoon een te smalle bundel voor een dergelijk armatuur.

Dat GU-10 niet veel licht geeft vind ik nog al mee vallen, in heb 7 stuks Runner armaturen met 2x GU-10 Hue Ambiance White en die geven voor mij voldoende licht. Zelden dat ik ze niet dim.

HUE is wat dat betreft toch nog steeds een erg beperkt systeem in gebruik. Voor de prijs zouden we wel wat meer en betere functionaliteit mogen verwachten.
Dit is 't effect van één GU10 White & Color Ambiance in een Miliskin armatuur welke als instelling "Grijs" heeft gekregen van me....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iqEMvK1sWRS6CPnfJTfeyxmB/medium.jpg

Als ze alle 5 aan staan dan heb ik gewoon "daglicht" in de keuken, ook al is 't buiten donker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Frozen schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:56:

Verder had ik gelezen dat je d.m.v. sync my lights de lampen on syncen met je TV.
Huh, ik dacht al, hoe weet die app nou wat er op TV is... Niet dus, als ik die screenshots zo zie moet iemand een 'recept' gemaakt hebben voor een specifieke aflevering..? (En het is een abbo.)

Ik heb ook van dit soort apps gezien die reageren op wat je afspeelt op hetzelfde apparaaat als waar de app op staat, of waar je de camera van je foon/tablet op je TV gericht moet houden.

Volgens mij kan het met een ambilight tv wel, maar die apps daar geloof ik persoonlijk niet in. Heeft iemand er hier goede ervaringen mee..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

dragon2 schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:47:
[...]

Huh, ik dacht al, hoe weet die app nou wat er op TV is... Niet dus, als ik die screenshots zo zie moet iemand een 'recept' gemaakt hebben voor een specifieke aflevering..? (En het is een abbo.)

Ik heb ook van dit soort apps gezien die reageren op wat je afspeelt op hetzelfde apparaaat als waar de app op staat, of waar je de camera van je foon/tablet op je TV gericht moet houden.

Volgens mij kan het met een ambilight tv wel, maar die apps daar geloof ik persoonlijk niet in. Heeft iemand er hier goede ervaringen mee..?
Dus als ik jou, @wimmel_1 @h4ns en @Erik1971 hoor, moet ik gewoon voor de E27 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Frozen schreef op zondag 17 december 2017 @ 21:48:
[...]

Dus als ik jou, @wimmel_1 @h4ns en @Erik1971 hoor, moet ik gewoon voor de E27 gaan.
Als je die "studio-zon/lamp" recht aan wil doen dan moet je inderdaad aan zo'n soort lamp/fitting gaan denken. De GU10 en E14 HUE LED lampen welke er nú op de markt zijn gaan je armatuur/lamp geen goed doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 16:24
Is er een verschil als ik de routine "ontwaken" gebruik met white ambiance lampen vs color lampen? Start bijvoorbeeld de color lamp met de kleur rood en verloopt hij langzaam naar oranje/geel of gebruiken beide lampen het zelfde wake-up patroon? Op internet zag ik een aantal hue wake-up video's waarin de lamp start met een rode gloed.

Verder heb ik een probleem met het configureren van de routine "ontwaken". Als ik deze bijvoorbeeld configureer om 13 uur gaan de lampen niet aan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of werkt ontwaken overdag niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Frozen schreef op zondag 17 december 2017 @ 20:56:
[...]

Hoe bedoel je? Ik kan toch gewoon zeggen: "Alexa make all lights warmer" en dan worden de lampen toch in kleurtemperatuur kouder als ze zijn gepaird?
Ik gebruik geen Alexa of Siri o.i.d. maar vanuit de HUE app en tevens via Homekit kan ik de GU-10 lampen echt niet via scenes tussen de 4 witte kleuren laten schakelen. Ze blijven dus hun laatste gebruikte kleurtemperatuur behouden. De E27 Color + White doen dat wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[...]

https://itunes.apple.com/...ight-hue/id640081408?mt=8

Die App al eens bekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
GreX schreef op zondag 17 december 2017 @ 23:22:
Is er een verschil als ik de routine "ontwaken" gebruik met white ambiance lampen vs color lampen? Start bijvoorbeeld de color lamp met de kleur rood en verloopt hij langzaam naar oranje/geel of gebruiken beide lampen het zelfde wake-up patroon? Op internet zag ik een aantal hue wake-up video's waarin de lamp start met een rode gloed.

Verder heb ik een probleem met het configureren van de routine "ontwaken". Als ik deze bijvoorbeeld configureer om 13 uur gaan de lampen niet aan. Heeft iemand hier ervaring mee? Of werkt ontwaken overdag niet?
Zover ik weet is er geen verschil in de kleur transitie voor "ontwaken", kan zijn dat deze bij 2000K begint en dan zou de Hue Color dit wel aan kunnen maar de Hue Ambiance niet (2200K min), maar ik weet niet wat de specificaties van "ontwaken" patroon zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

[...]

Ik gebruik daar zelf zo'n camera app voor. Toegegeven, het is niet praktisch, maar ik hoef het dan ook niet bij elke film/episde. Ik heb zo'n statief/tripod gehaald voor mijn phone bij de action voor 2 euro, oplaad kabel in de telefoon en pointen naar de tv. Geeft een leuk effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Die app werkt samen met een Philips Ambilight TV.
Zie hier een samenvatting van mogelijkheden om je Hue systeem op de TV te laten reageren.

Of gebruik een camera zoals The Inquisitor beschreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Erik1971 schreef op maandag 18 december 2017 @ 08:49:
[...]

Zover ik weet is er geen verschil in de kleur transitie voor "ontwaken", kan zijn dat deze bij 2000K begint en dan zou de Hue Color dit wel aan kunnen maar de Hue Ambiance niet (2200K min), maar ik weet niet wat de specificaties van "ontwaken" patroon zijn.
Volgens mij kan je in het ontwaken patroon ook geen gedimde variant aangeven. Je geeft een tijdstip en transitie aan en in die tijd gaat hij van minimale naar maximale helderheid. Ik zou bijvoorbeeld graag in willen stellen dat hij van 0 naar 30% gaat tussen 07:00 en 07:20 maar dat is volgens mij niet mogelijk. Als iemand die optie wel heeft gevonden hoor ik het ook graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
Bedankt BertP,

Er is dus geen verschil tussen gedimde stand tussen color en white ambiance lampen? Als ik als start tijd 14:00uur configureer gaan de lampen niet aan. Werkt dit soms alleen in de ochtend?
BertP schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:23:
[...]

Volgens mij kan je in het ontwaken patroon ook geen gedimde variant aangeven. Je geeft een tijdstip en transitie aan en in die tijd gaat hij van minimale naar maximale helderheid. Ik zou bijvoorbeeld graag in willen stellen dat hij van 0 naar 30% gaat tussen 07:00 en 07:20 maar dat is volgens mij niet mogelijk. Als iemand die optie wel heeft gevonden hoor ik het ook graag.

[ Voor 8% gewijzigd door GreX op 18-12-2017 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11:16
Is er al meer zicht op Hue Entertainment?
Zou er in December niet een update komen met deze functie? Heerlijk om in de vakantie even mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
ducolwd schreef op maandag 18 december 2017 @ 11:59:
Is er al meer zicht op Hue Entertainment?
Zou er in December niet een update komen met deze functie? Heerlijk om in de vakantie even mee te spelen.
Als ik het goed heb begrepen hangt Hue Entertainment release af van wat 3rd party Game of App developers maken en releasen....

Zonder een Game of App die gebruik maakt van deze nieuwe techniek heeft het denk ik weing zin voor Philips om het al te releasen?! Voor ontwikkelaars die zich hebben aangemeld is Hue Entertainment feature al beschikbaar sinds Oktober.

Ik ben benieuwd wanneer de eerste Game of App met Hue Entertainment uit gaat komen, hopelijk nog deze maand 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
Is het mogelijk om een scene te activeren voor twee kamers? In mijn geval heb ik twee ruimtes (kamers) geconfigureerd in de woonkamer "Zithoek TV" & "Eettafel". In de zithoek heb ik 2x E27 en 2x GU10 color lampen. Boven de tafel wil ik misschien ook color lampen installeren als dit mogelijk is. Als het niet mogelijk is kan ik beter voor white ambiance lampen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
GreX schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:11:
Is het mogelijk om een scene te activeren voor twee kamers?
Waarmee?

Met de standaard app kun je per kamer een scene activeren, handmatig dus.

Met een dimmer kun je 1 of 2 kamers tegelijk aansturen, een tap kan tot 3 kamers.

Met iets als een Echo kun je zoveel kamers/lampen tegelijk aansturen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 15:46
Heb sinds kort twee Ikea tradfri lampen voor buiten. Nu krijg ik sunset/sunrise niet goed werkend. Zowel via de app als routine als via de Hue Labs.

De lampen gaan wel aan, maar schakelen na de sunrise niet uit. Locatie etc staat allemaal goed. Wat kan dit zijn? Is het een beperking omdat het Ikea lampen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:31
C00KW4US schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:50:
Heb sinds kort twee Ikea tradfri lampen voor buiten. Nu krijg ik sunset/sunrise niet goed werkend. Zowel via de app als routine als via de Hue Labs.

De lampen gaan wel aan, maar schakelen na de sunrise niet uit. Locatie etc staat allemaal goed. Wat kan dit zijn? Is het een beperking omdat het Ikea lampen zijn?
Wellicht ook een idee om dit in het Ikea Tradfri topic te vragen?
IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
Kan je ook een scene activeren voor twee kamers zonder dat ik deze scene voor beide kamers moet selecteren. Mijn woonkamer bestaat namelijk uit twee ruimtes in de hue app "zithoek" en "eettafel". Je kunt het zien als groeperen.
dragon2 schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:34:
[...]

Waarmee?

Met de standaard app kun je per kamer een scene activeren, handmatig dus.

Met een dimmer kun je 1 of 2 kamers tegelijk aansturen, een tap kan tot 3 kamers.

Met iets als een Echo kun je zoveel kamers/lampen tegelijk aansturen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:19
C00KW4US schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:50:

Ik vraag me dit ook af. Heb een vergelijkbaar probleem met buitenverlichting achter een Osram Smart+ plug. Die is compatble, kan ook bestuurd worden, maar m'n lampjes zijn nooit aan met een trigger op zonsondergang.

Over wensen gesproken. Er zou wat meer onderlinge afhankelijkheid tussen de sensoren moeten zijn. Simpel voorbeeld. Ik heb ik de hal een motion sensor die de lamp inschakelt als het donker is en er iemand in de hal loopt. En na 5 minuten de lamp weer uitdoet. Overdag gaat de lamp op 50%, 's nachts wordt de lamp op een lage intensiteit ingeschakeld. Heel fijn.

Tot je de hal wilt schoonmaken. Doe je handmatig het licht op 100% (via app, tap of elders), loop je de hal in en gaat de sensor af. Dus lamp op 50% (te weinig licht om goed te kunnen zien of de vloer schoon is). En na de timeout gaat de lamp uit. Het moet toch zodanig zijn in te stellen dat de sensor even niet werkt als de lamp handmatig al is ingeschakeld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
[...]

Hier een toevoeging op een eerdere reactie. De mesh kun je versterken met Hue lampen. Dus als de LW adapter te ver van de bridge is dan plaats je ergens ertussen een Hue lamp. De Hue lamp stuurt het schakelsignaal een de LW adapter dus door. Dit heb ik uit eigen ervaring geconstateerd toen een LW lamp niet meer wilde schakelen omdat iemand de "hardware" schakelaar van de "tussenliggende" hue lamp had ingedrukt.

Andersom heb ik ook getest en werkt niet. Een LW lamp versterkt dus niet het Hue netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@PhilipsFan : HUE LABS en dan daar even de "Do not disturb my Scene" Formula op je HUE Bridge instellen,

P.S. Je kunt rechtsboven op "Connect" klikken met een PC/Laptop als je op 't zelfde netwerk zit als je HUE Bridge. Vervolgens even op de knop van je Bridge drukken en klaar... Je kun de HUE Labs formules daarna vrij gemakkelijk beheren. Uiteraard kun je 't ook vanuit de HUE App beheren maar persoonlijk vind ik het prettiger werken vanop een PC.

[ Voor 59% gewijzigd door Will_M op 18-12-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:19
wimmel_1 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:46:
@PhilipsFan : HUE LABS en dan daar even de "Do not disturb my Scene" Formula op je HUE Bridge instellen,

P.S. Je kunt rechtsboven op "Connect" klikken met een PC/Laptop als je op 't zelfde netwerk zit als je HUE Bridge. Vervolgens even op de knop van je Bridge drukken en klaar... Je kun de HUE Labs formules daarna vrij gemakkelijk beheren. Uiteraard kun je 't ook vanuit de HUE App beheren maar persoonlijk vind ik het prettiger werken vanop een PC.
Dat ziet er veelbelovend uit, ik ga vanavond eens kijken. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:05
Xander schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:55:
[...]

Misschien krijgt hij inderdaad wel geen stroom. De ene fitting is de andere niet.

Probeer het pinnetje onder in de fitting eens omhoog te buigen. Wel met de spanning afgeschakeld uiteraard.
Om hier nog even terugkoppeling op te geven: pinnetje buigen hielp niet, maar ik heb ook nog een gewone E27 White gekocht (i.p.v. White Ambiance), en uiteraard doet die het zonder problemen. Schiet mij maar lek....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
arjandijk162 schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:46:
[...]

Hier een toevoeging op een eerdere reactie. De mesh kun je versterken met Hue lampen. Dus als de LW adapter te ver van de bridge is dan plaats je ergens ertussen een Hue lamp. De Hue lamp stuurt het schakelsignaal een de LW adapter dus door. Dit heb ik uit eigen ervaring geconstateerd toen een LW lamp niet meer wilde schakelen omdat iemand de "hardware" schakelaar van de "tussenliggende" hue lamp had ingedrukt.
Goed om te weten. :)

Misschien dan toch maar eens iets doen aan mijn laatste conventioneel geschakelde Hue lamp. Dat is waarschijnlijk het dichtstbijzijnde Zgibee apparaat voor twee LivingWhites stekkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 15:01
Ik ben opzoek naar een manier om 'normale' ledlampen te kunnen bedienen/dimmen, het liefste icm hue.
In mijn loft heb ik 2 lampen hangen en ik wil daar graag van die led kooldraad lampen in doen.
Het probleem is alleen dat ik een draadloze aan/uit schakelaar heb, niet hue oid.
Nu wil ik die lampen dimmen maar ik kan dus geen normale dimmer plaatsen.
Het enigste wat ik kan vinden zijn van die klik aan uit fittingen maar dat werkt weer niet met hue.
Jammer dat er nog geen hue kooldraad lampen zijn :'(
Iemand enig idee of je op een of andere manier 'normale' lampen aan je hue systeem kunt koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Zspirit schreef op maandag 18 december 2017 @ 19:43:
Ik ben opzoek naar een manier om 'normale' ledlampen te kunnen bedienen/dimmen, het liefste icm hue.
In mijn loft heb ik 2 lampen hangen en ik wil daar graag van die led kooldraad lampen in doen.
Het probleem is alleen dat ik een draadloze aan/uit schakelaar heb, niet hue oid.
Het enigste wat ik kan vinden zijn van die klik aan uit fittingen maar dat werkt weer niet met hue.
Iemand enig idee of je op een of andere manier 'normale' lampen aan je hue systeem kunt koppelen?
Post boven je. Livingwhites stekkers.

edit, of niet, wat is een 'draadloze aan/uit schakelaar'? Daar zit dan al domotica achter?

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 18-12-2017 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-10 20:44

Sméagol

Master of Mayhem

Ik was een startersetje aan het overwegen als Kerstcadeau.

Kan ik deze lampen (individueel) ook nog steeds bedienen met de normale schakelaars? Zodat ik niet de Ipad hoeft te pakken als ik 's nachts even even de koelkast kom leegplunderen?

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Sméagol schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:55:
Ik was een startersetje aan het overwegen als Kerstcadeau.

Kan ik deze lampen (individueel) ook nog steeds bedienen met de normale schakelaars? Zodat ik niet de Ipad hoeft te pakken als ik 's nachts even even de koelkast kom leegplunderen?
Kan, maar, zodra je ze bedient met een normale schakelaar (=stroom eraf) krijgt je telefoon ze ook niet meer aan natuurlijk.

Het is niet de bedoeling van het systeem. De bedoeling is, altijd stroom erop houden, en aan/uit zetten door middel van je telefoon, dimmer switches, taps, motionsensors, je stem (amazon echo, siri etc), of andere domotica schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

dragon2 schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:57:
[...]

Kan, maar, zodra je ze bedient met een normale schakelaar (=stroom eraf) krijgt je telefoon ze ook niet meer aan natuurlijk.

Het is niet de bedoeling van het systeem. De bedoeling is, altijd stroom erop houden, en aan/uit zetten door middel van je telefoon, dimmer switches, taps, motionsensors, je stem (amazon echo, siri etc), of andere domotica schakelaars.
Thanks.

Dat vermoedde ik al, het "probleem" is dat ik dan maar één lamp wil aanzetten (ik neem aan dat die bijgeleverde dimmer/switch alle gekoppelde lampen aan- of uitzet). De vraag is natuurlijk of dat echt een probleem is.

En motionsensors en zo zijn leuk, maar daar ga ik niet direct mee beginnen bij een starterssetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 16:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
dragon2 schreef op maandag 18 december 2017 @ 20:57:
[...]

Bij mij is een Hue Lux lamp stuk gegaan door dat ik altijd de spanning eraf haalde en er weer erop zette om licht te krijgen. (Misschien midden in een firmware update)
Inderdaad niet de juiste manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Sméagol schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:03:
[...]

Thanks.

Dat vermoedde ik al, het "probleem" is dat ik dan maar één lamp wil aanzetten (ik neem aan dat die bijgeleverde dimmer/switch alle gekoppelde lampen aan- of uitzet). De vraag is natuurlijk of dat echt een probleem is.

En motionsensors en zo zijn leuk, maar daar ga ik niet direct mee beginnen bij een starterssetje.
Een switch bedient 1 of 2 "kamers"/"rooms". Als jij in de app iedere lamp apart een "room" geeft bedien je ze dus apart met een dimmer, als je dat wilt.

Voor 's nachts naar toilet enz is een motionsensor juist superhandig. Overdag ook trouwens in hal, toilet enz en ik heb het zo ook in keuken en badkamer. Je originele lichtknopje aanzetten en stukje tape eroverheen, klaar. Geen lichtknop meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 09:03
Gisteren voor het eerst een motion sensor gekoppeld.
Wat een handig systeem!

Ik ga gelijk nog 2 andere integreren in de Hue wereld hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

dragon2 schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:11:
[...]

Een switch bedient 1 of 2 "kamers"/"rooms". Als jij in de app iedere lamp apart een "room" geeft bedien je ze dus apart met een dimmer, als je dat wilt.

Voor 's nachts naar toilet enz is een motionsensor juist superhandig. Overdag ook trouwens in hal, toilet enz en ik heb het zo ook in keuken en badkamer. Je originele lichtknopje aanzetten en stukje tape eroverheen, klaar. Geen lichtknop meer nodig.
Dat kan ik me zeker voorstellen.. Maar dat wordt dan een duurder cadeau dan ik van plan was ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Dit gaat je niet lukken binnen het Hue systeem. Mochten die specifieke kooldraad lampen heilig zijn dan kun je een Zwave dimmer(die dimmen van led ondersteund) kopen en die met een systeem als Domoticz sturen. Absoluut de moeite als je nog heel veel andere apparaten wil koppelen, maar als je alleen Hue wil gebruiken wellicht wat complex.

De LW adapter als je deze al kan vinden dimt alleen halogeen of gloeilampen of dimbare leds.

Edit: kan met de Busch Jager 6715U dimmersokkel, kost wel ruim 100 euro

[ Voor 3% gewijzigd door arjandijk162 op 18-12-2017 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
Ik las ergens dat je maximaal 10 accessoires (dimmers, taps) kan aansluiten op een bridge. Is dit echt de max en moet ik een sensor ook meetellen? Met een gemiddelde woning ga je hier makkelijk overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
autje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:40:
[...]

Ja, in een ander armatuur doen ze het wel. Sowieso in het soortgelijk armatuur dat twee meter verderop staat, en ik heb er nu één in een plafondarmatuur op de overloop boven gedraaid, en dat werkt als een zonnetje. Hij ziet de lamp ook wel, maar het is net alsof hij in het betreffende armatuur geen stroom krijgt, hoewel de domme lamp geen issues heeft. Uiterst vreemd.

Verder erg blij met de werking. Morgen meteen even bij IKEA 5 GU10's halen voor de gang :).

ETA: zie nu je edit, maar ik heb er geen dimmer tussen zitten.
Heb je een link naar die IKEA lampen? Die worden gewoon gezien door de bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
GreX schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:08:
Ik las ergens dat je maximaal 10 accessoires (dimmers, taps) kan aansluiten op een bridge. Is dit echt de max en moet ik een sensor ook meetellen? Met een gemiddelde woning ga je hier makkelijk overheen.
Volgens mij kunnen er max 50 apparaten op een bridge. Maar weet niet of dat inclusief de dimmers ed is
Maar heb wel gelezen dat je max 10 lampen op een wireless dimmer aan kan sluiten.

[ Voor 5% gewijzigd door Max2000 op 19-12-2017 08:39 ]

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
smeerbartje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:29:
[...]

Heb je een link naar die IKEA lampen? Die worden gewoon gezien door de bridge?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80365270/

Zoals BertP al eerder zei, wel even op het batchnummer op de doosjes letten, dit zou 1733 moeten zijn (en ja, het is even zoeken op het doosje :P ). Deze worden inderdaad gedetecteerd door de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:10:
[...]Bij mij is een Hue Lux lamp stuk gegaan door dat ik altijd de spanning eraf haalde en er weer erop zette om licht te krijgen. (Misschien midden in een firmware update)
Inderdaad niet de juiste manier.
Waarom denk je dat dat daardoor gebeurd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 18:59
NeutraleTeun schreef op maandag 18 december 2017 @ 21:14:
Gisteren voor het eerst een motion sensor gekoppeld.
Wat een handig systeem!

Ik ga gelijk nog 2 andere integreren in de Hue wereld hiero.
Ik heb er van de week 1 aangeschaft als impulsaankoop, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik er mee moet.

Hoe heb jij het geïntegreerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
pelt schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:30:
[...]

Ik heb er van de week 1 aangeschaft als impulsaankoop, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik er mee moet.

Dat heb ik laatst ook precies gedaan....

Heb de sensor nu bij de trap in de woonkamer gehangen, zodat deze:

- Overdags niks doet
- Avonds / nachts tot 08:00 automatisch de lampen aan doet als we of van de trap naar beneden komen, of door de achterdeur binnen komen.

Niet dat ik daar behoefte aan had, maar goed....moest er toch iets mee doen he :+

Misschien ga ik 'm voor de raam zetten, zodat de lampen buiten en in de hal aangaan als er avonds iemand bij de deur loopt....ofzo.... O-)

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathijsveld
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-10 20:25
PhilipsFan schreef op maandag 18 december 2017 @ 14:36:
[...]

Ik vraag me dit ook af. Heb een vergelijkbaar probleem met buitenverlichting achter een Osram Smart+ plug. Die is compatble, kan ook bestuurd worden, maar m'n lampjes zijn nooit aan met een trigger op zonsondergang.

Over wensen gesproken. Er zou wat meer onderlinge afhankelijkheid tussen de sensoren moeten zijn. Simpel voorbeeld. Ik heb ik de hal een motion sensor die de lamp inschakelt als het donker is en er iemand in de hal loopt. En na 5 minuten de lamp weer uitdoet. Overdag gaat de lamp op 50%, 's nachts wordt de lamp op een lage intensiteit ingeschakeld. Heel fijn.

Tot je de hal wilt schoonmaken. Doe je handmatig het licht op 100% (via app, tap of elders), loop je de hal in en gaat de sensor af. Dus lamp op 50% (te weinig licht om goed te kunnen zien of de vloer schoon is). En na de timeout gaat de lamp uit. Het moet toch zodanig zijn in te stellen dat de sensor even niet werkt als de lamp handmatig al is ingeschakeld?
Ik heb hetzelfde probleem gehad toen ik de Smart plug en daarna de tradfri lampen in de keuken heb aangesloten.

Ik heb iedere keer de lab verwijderd en opnieuw toegevoegd. De stand van de lampen en plug staan bij mij allemaal op recall last state.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Max2000 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:38:
[...]

Volgens mij kunnen er max 50 apparaten op een bridge. Maar weet niet of dat inclusief de dimmers ed is
Maar heb wel gelezen dat je max 10 lampen op een wireless dimmer aan kan sluiten.
Ik heb hier een dimmer met 20 lampen erop, werkt prima.

Ik heb 40 lampen (totaal van hue lampen, INNR lampen, livingwhites en osram smartplugs) en 10 accessoires (dimmers, motionssensors, tap). Werkt prima tot nu toe, behalve dat ik heel af en toe een dimmer even kwijt ben en heel af en toe mist een innr z'n 'cue'. Maar ik heb de bridge zo ongeveer bovenop de router liggen dus dat moet ik nog eens aanpassen. Ik heb in ieder geval nog niet het idee dat ik over een limiet ben gegaan. En je kunt altijd nog een bridge bijkopen (al krijg je dan wel 2 aparte 'ecosystemen' helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een vaag probleem en ben benieuwd of dit met de hue installatie te maken heeft.

Als volgt, we hebben een appartement met de meterkast op de gallerij. Hier komt wel het internet signaal binnen maar omdat de meterkast een eindje van de woning afzit hebben we niet overal goed bereik. Daarom hebben we een netgear R7000 in de woonkamer staan die bedraad is aangesloten naar de router/modem in de meterkast.

Afgelopen zaterdag een bridge, 2 hue lampen en 2 GU10 Tradfri lampen aangesloten op de R7000. Dat werkte tot gisterochtend allemaal vlekkeloos maar sinds gisteravond krijgt de netgear router in de woonkamer geen internet signaal meer vanuit de meterkast. Het bedrade signaal werkt nog wel want de televisie (Telfort interactieve tv) doet het gewoon prima.

Kan de installatie van de bridge en/of lampen storing brengen op het netwerk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 16:28
Maichel schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:49:
[...]
Misschien ga ik 'm voor de raam zetten, zodat de lampen buiten en in de hal aangaan als er avonds iemand bij de deur loopt....ofzo.... O-)
Volgens mij werken PIR-bewegingsmelders niet door glas. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Pimmeh schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:40:
[...]

Volgens mij werken PIR-bewegingsmelders niet door glas. ;)
Ah ok :) Nou dan valt die optie af.....dan laat ik het zoals het nu is tot ik wel een goed idee heb :)

PSN: Maichel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Ik ben opzoek naar een manier om 'normale' ledlampen te kunnen bedienen/dimmen
arjandijk162 schreef op maandag 18 december 2017 @ 22:26:
[...]

Dit gaat je niet lukken binnen het Hue systeem. Mochten die specifieke kooldraad lampen heilig zijn dan kun je een Zwave dimmer(die dimmen van led ondersteund) kopen en die met een systeem als Domoticz sturen. Absoluut de moeite als je nog heel veel andere apparaten wil koppelen, maar als je alleen Hue wil gebruiken wellicht wat complex.

De LW adapter als je deze al kan vinden dimt alleen halogeen of gloeilampen of dimbare leds.

Edit: kan met de Busch Jager 6715U dimmersokkel, kost wel ruim 100 euro
Ik heb de Busch Jaeger oplossing hier helemaal uitgeschreven.

[ Voor 10% gewijzigd door 8-Track op 19-12-2017 11:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devilly
  • Niet online
Na een x aantal weken geleden een basis Hue setje te hebben gekocht en onder de indruk te zijn geweest van hoe soepel het allemaal werkt, vond ik het jammer dat ik geen manier kon vinden om de rules makkelijk aan te passen met de data van de sensors bij de hand. De meeste bestaande oplossingen gaan toch om sliders, lijsten en andere fancy UI elementen, terwijl ik simpelweg wil programmeren en algehele controle hebben.

Daarom ben ik bezig om in Node.js een dashboard te schrijven om te faciliteren in wat ik wil. Tot nu toe verbindt het dashboard automatisch met de eerst gevonden hub, leest zijn sensors uit (en refresht deze data op dit moment iedere vijf seconden) en laat alle toegevoegde rules zien die je in dezelfde interface kunt wijzigen en naar de hub pushen.

Is dit iets waar meer mensen behoefte aan zouden hebben of ben ik een uitzonderingsgeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Ik heb controle over mijn Hue systeem met Domoticz, dus ik denk niet dat je een uitzondering bent, er zijn veel oplossingen die Hue naar wens van de eindgebruiker laten werken. Dat is het mooie van het systeem, dat je door middel van de open API van alles zelf kan regelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

Max2000 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 08:38:
[...]

@GreX

Volgens mij kon je het zien via Hue app.
Open deze
Klik op derde icoon (soort kompas) bovenaan
Ga naar 'Philips Hue Labs'
en daar heb je 4 menu opties.. zoals 'formules' - 'Blogs' - 'My Labs' - 'bridge (ofzo.. laatste zie je als je thuis ingelogd bent..)
Kies deze laatste en daar kun je zien hoeveel je aan kan sluiten

Ben niet thuis.. dan werkt deze niet :(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
pelt schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 09:30:
[...]

Beneden in de hal. Als je binnenkomt vanuit voordeur, deur vanuit woonkamer, uit de wc, van de trap afkomt gaat het licht in de hal aan. Mits niet genoeg licht en tussen 20.00 en 08.00 gedimd.

De volgende komt op de overloop om daar hetzelfde te doen als je uit de kamers, of douche komt en als je de trap oploopt.

Heel handig al zeg ik het zelf.

We hebben nu een standalone motion sensor lamp op de wc hangen, maar die werkt toch niet helemaal perfect. Dus op de wc komt ook een normale armatuur met ook een Hue sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Devilly schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:38:
Daarom ben ik bezig om in Node.js een dashboard te schrijven om te faciliteren in wat ik wil. Tot nu toe verbindt het dashboard automatisch met de eerst gevonden hub, leest zijn sensors uit (en refresht deze data op dit moment iedere vijf seconden) en laat alle toegevoegde rules zien die je in dezelfde interface kunt wijzigen en naar de hub pushen.

Is dit iets waar meer mensen behoefte aan zouden hebben of ben ik een uitzonderingsgeval?
Ik gebruik hier de app ALL4Hue voor, kan ik lampen in groepen/kamers zetten, rules mee aanmaken, waardes van sensoren bekijken, timers instellen. Alles wat je met deze app aanmaakt wordt naar de bridge geschreven en draait daarop. Ik heb verder geen behoefte aan een apart dashboard die alles aanstuurt (en dus verbonden moet blijven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik vind dat A4H maar behoorlijk onoverzichtelijk. Ik doe het maar met de beperkte officiële app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
Bedankt! Ik zal het vanavond eens testen.
mucuracat schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 11:54:
[...]

@GreX

Volgens mij kon je het zien via Hue app.
Open deze
Klik op derde icoon (soort kompas) bovenaan
Ga naar 'Philips Hue Labs'
en daar heb je 4 menu opties.. zoals 'formules' - 'Blogs' - 'My Labs' - 'bridge (ofzo.. laatste zie je als je thuis ingelogd bent..)
Kies deze laatste en daar kun je zien hoeveel je aan kan sluiten

Ben niet thuis.. dan werkt deze niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Ik merk dat er nogal wat verschil in kleur zit tussen de instelling in Homekit en de Hue app. Iemand een tip dit vlot te trekken. Ik heb een scene aangemaakt in homekit voor als ik thuis kom. Daarin zitten 5 white ambiance lampen en 1 ledstrip. De lampen hebben dezelfde kleur maar ik krijg de ledstrip niet goed afgestemd op de overige lampen. Meestal moet ik handmatig de kleur nog aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb gisteren een scene aangemaakt in de Hue app voor een Color lamp. Deze wil ik aanpassen, maar ik krijg in het scherm alleen maar geel tinten te zien. Bovendien lijkt het niet te reageren op mijn input. Dimmen lukt wel, kleur wijzigen niet.

Ik kan wel andere scenes kiezen zoals Savanne, dan wordt alles rood, dus de lamp kan het wel. Ik doe dit via Woning > kies ruimte > tabblad scenes. Doe ik iets verkeerd? Ik blijf ruzie houden met die Hue app...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 12:10:
[...]

Beneden in de hal. Als je binnenkomt vanuit voordeur, deur vanuit woonkamer, uit de wc, van de trap afkomt gaat het licht in de hal aan. Mits niet genoeg licht en tussen 20.00 en 08.00 gedimd.

De volgende komt op de overloop om daar hetzelfde te doen als je uit de kamers, of douche komt en als je de trap oploopt.

Heel handig al zeg ik het zelf.

We hebben nu een standalone motion sensor lamp op de wc hangen, maar die werkt toch niet helemaal perfect. Dus op de wc komt ook een normale armatuur met ook een Hue sensor.
Kun je die tijden ook zelf bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iemand hier ervaring mee; https://github.com/cpo/hue-alarm

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 13:25:
Ik heb gisteren een scene aangemaakt in de Hue app voor een Color lamp. Deze wil ik aanpassen, maar ik krijg in het scherm alleen maar geel tinten te zien. Bovendien lijkt het niet te reageren op mijn input. Dimmen lukt wel, kleur wijzigen niet.

Ik kan wel andere scenes kiezen zoals Savanne, dan wordt alles rood, dus de lamp kan het wel. Ik doe dit via Woning > kies ruimte > tabblad scenes. Doe ik iets verkeerd? Ik blijf ruzie houden met die Hue app...
Als je in de scene edit pagina zit, dan staat er als goed is ook een tab voor de lampen, als je die selecteert zou je de lampen een voor een kunnen aanpassen :+

Maar echt duidelijk is het inderdaad niet :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Erik1971 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:25:
[...]

Als je in de scene edit pagina zit, dan staat er als goed is ook een tab voor de lampen, als je die selecteert zou je de lampen een voor een kunnen aanpassen :+

Maar echt duidelijk is het inderdaad niet :(
Ik had hier laatst ook zo'n akkefietje met een E14 kaarsje wat me wijs wilde maken dat 'ie écht alleen nog maar de White Ambiance kleuren kende.

Ding onder "Instellingen -> Lamp Configuratie" weg gegooid en vervolgens opnieuw detecteren deed de truc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

autje schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 14:28:
[...]

Kun je die tijden ook zelf bepalen?
Ja: Je kunt zelfs twee tijdvakken aanmaken waarbij je bijvoorbeeld in de nachtelijke uren een minder agressieve kleurinstelling gebruikt. Als je s'nachts naar het toilet gaat wil je (IMHO) niet dat je hele overloop vól aangaat op 't standje "verblinden".

Ook kun je bepalen hoelang de lamp mag blijven branden nadat er géén beweging meer gedetecteerd wordt (waarbij ze éérst zullen dimmen voordat ze écht uit gaan, ooit wel handig op 't toilet). Verder kun je de inschakel drempel instellen (aantal Lux) én een gevoeligheid qua detectie van beweging.

Leuke bijkomstigheid is dat er ook een temperatuur sensor in zit zodat je, in geval een koppeling met bijv. Homekit aan Siri kunt vragen wat de temperatuur in vertrek "X" is (niet 100% accuraat qua temperatuur maar... 't voldoet).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9pef9udk1PAukVSVP7jLU0k7/medium.png

[ Voor 21% gewijzigd door Will_M op 19-12-2017 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
*knip*, gebruik de zoekfunctie bovenaan het scherm eens. Deze vraag is al honderden keren besproken :O

[ Voor 72% gewijzigd door ThinkPad op 20-12-2017 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Laatst online: 12:04

Grvy

Bot

NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:34:
Iemand hier ervaring met de Ikea lampen?
En dan vooral het vergelijk met de Hue.

Makkelijk in het systeem te koppelen, bedienen, fail rate of problemen tov de Hue?
koppelen was in mijn geval makkelijker dan de HUE lampen zelf (wel met de nieuwste FW eral op; en zonder ooit aan een IKEA bridge gekoppeld te zijn)

Met een HUE lamp in mn zolder zitten kutten, deze naar de gang verplaats (ivm bereik) en de Ikea lamp pakt hem prima op daar :*)

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:34:
Iemand hier ervaring met de Ikea lampen?
En dan vooral het vergelijk met de Hue.

Makkelijk in het systeem te koppelen, bedienen, fail rate of problemen tov de Hue?
Vanaf productieweek 33 - 2017 schijnen ze gewoon (goed!) koppelbaar te zijn zónder dat je een trucje hoeft uit te halen met het upgraden van de firmware middels een Ikea Bridge (staat inmiddels genoeg over geschreven in het "Tradfri" topic hiet op GOT). Ik heb er een aantal maanden geleden nog naar gekeken maar ik vind ze qua kleurstelling nog niet écht goed en als je bijv. naar de GU10 lampen kijkt dan zie je daar gewoon 5 afzonderlijke LED's zitten terwijl Philips er wél een mooie lens/diffuser voor heeft gezet.

Prijsverschil is in 't geval van bijv. de "vlakke" GU10 (White Ambiance) overigens bést groot (€6.99 voor de Ikea v.s. €32,95 voor de Philips HUE) maar.... Ik kán niet in de portemonnaie van anderen mensen kijken (én ik zou mezelf aan dat soort futiliteiten dus serieus gaan storen).

[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 19-12-2017 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik ken het topic, maar gaat me vooral in vergelijk met de Hue.

Ik zat te denken om de 10 GU10's onder de overkapping achter ons huis mee te nemen in het systeem, maar vind Hue daar iets te duur voor. Dus dacht aan de Ikea optie.

Gewoon koppelen zonder Ikea remote of gateway is al een voordeel. Vroeg me alleen af of ze het wel eens niet deden, of verkeerd of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:53:

Ik zat te denken om de 10 GU10's onder de overkapping achter ons huis mee te nemen in het systeem, maar vind Hue daar iets te duur voor. Dus dacht aan de Ikea optie.

Gewoon koppelen zonder Ikea remote of gateway is al een voordeel. Vroeg me alleen af of ze het wel eens niet deden, of verkeerd of wat dan ook.
Ik heb wat boventallige HUE Bridges uit HUE starter-sets verkocht aan mensen welke er nú alléén maar Ikea lampen aan hebben geknoopt en daar heb ik vooralsnog géén klachten van gehad terwijl die lampen in de huiskamer staan.

P.S. Als je er op kunt wachten: Ik heb nog twee 4-Spots Runner armaturen hangen waarvan ik de normale lampen nog "moet" vervangen tijdens de kerstvakantie. In één van die twee wil k ook eens gaan kijken wat die Ikea GU10 dingen doen, is een logeerkamer waar ik tóch niet slaap (en als 't goed is ook niet hoef te gaan slapen.... :9 ).

Gezien de reactie hier onder gaat 't aanschaffen van die Tradfri lampen bij mij dus NIET door maar dit verklaart wel een groot deel van 't prijsverschil (helaas).

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 19-12-2017 20:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-10 21:15
NeutraleTeun schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 18:53:

Heb de GU10 Trådfri’s ook voor de overkapping buiten, koppelen net als Hue, zichtbaar in de Hue app en geen problemen. Enige nadeel is dat de Ikea lampen via de Hue omgeving niet zichtbaar zijn in de Apple Homekit en dus niet via Hé Siri werken. Met Siri kun je net een extra level creeeren en verschillende Hue kamers in eenzelfde zone groeperen. Met de Ikea lampen gaat dat dus niet

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
BertP schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 10:21:
Sinds afgelopen zaterdag heb ik een vaag probleem en ben benieuwd of dit met de hue installatie te maken heeft.

Als volgt, we hebben een appartement met de meterkast op de gallerij. Hier komt wel het internet signaal binnen maar omdat de meterkast een eindje van de woning afzit hebben we niet overal goed bereik. Daarom hebben we een netgear R7000 in de woonkamer staan die bedraad is aangesloten naar de router/modem in de meterkast.

Afgelopen zaterdag een bridge, 2 hue lampen en 2 GU10 Tradfri lampen aangesloten op de R7000. Dat werkte tot gisterochtend allemaal vlekkeloos maar sinds gisteravond krijgt de netgear router in de woonkamer geen internet signaal meer vanuit de meterkast. Het bedrade signaal werkt nog wel want de televisie (Telfort interactieve tv) doet het gewoon prima.

Kan de installatie van de bridge en/of lampen storing brengen op het netwerk?
Wel een erg lange inleiding, de korte versie is dat ik net met Telfort gesproken heb en de modem blijkt dood te zijn :X :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Wij hebben thuis niks van Apple, dus dat zou geen dealbreker zijn.

Moet nog even goed denken wat ik wil.
Of gewoon ledlampjes met aan/uit knop. Of dimbare leds met draaidimmer of de slimme Ikea lampen, maar dan zit ik dus zonder fysieke knop. Of anders zo'n Tradfri dimmer op de dan aanwezige blindplaat plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
Ik wil graag een starterset kopen met 3x e27 lampen erin.
Maar ik heb in de ruimte waar ik het wil installeren 1 lamp met e27 en de andere 2 lampen zijn e14.
Nu heb ik zoiets gezien: https://www.applamp.nl/e1...FdIBcienU_CxoCcq8QAvD_BwE
Maar ik weet niet of dat de Hue lampen dan nog wel normaal werken?

Iemand die misschien ook zo zijn e14 lampen voorzien heeft van e27 Hue lampen.

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Max2000 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:43:
Ik wil graag een starterset kopen met 3x e27 lampen erin.
Maar ik heb in de ruimte waar ik het wil installeren 1 lamp met e27 en de andere 2 lampen zijn e14.
Nu heb ik zoiets gezien: https://www.applamp.nl/e1...FdIBcienU_CxoCcq8QAvD_BwE
Maar ik weet niet of dat de Hue lampen dan nog wel normaal werken?

Iemand die misschien ook zo zijn e14 lampen voorzien heeft van e27 Hue lampen.
Die dingen werken gewoon. Enige wat ze doen is het omzetten van de fysieke (schroef) fitting-maat van E14 naar E27 (óf vice-versa), er zit verder géén (belemmerende) electronica in.

Je moet er wél rekening mee houden dat je lamp ± 2 Cm. hóger komt staan, overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-12-2017 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
Vandaag heb ik mijn ambiance white starters set ontvangen en 3 ambiance white dimmer sets. In totaal 6 lampen. Nu merkte ik dat in de lamp + dimmer sets de lampen veel zwaarder zijn. Dit zijn lampen met type LTW001. Die uit de starters set hebben type LTW010 en zijn volledig van plastic. Zijn er nog andere verschillen tussen deze twee types?
Pagina: 1 ... 83 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue