Ja, ze werken direct in Hue. Voor mij is de voornaamste reden om voor Busch Jager te kiezen omdat ik een (kwaliteits)dimmer nodig had voor mijn halogeen spots.h4ns schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:23:
Werken die Busch Jaeger wandzenders nu direct in HUE, of moet je iets toevoegen om dat Zigbee protocol te kunnen gebruiken?
Verwijderd
Dus als ik het goed begrijp, kan ik volstaan met HUE lampen in combinatie met de 6711 U wandmodule (voor aan/uit schakelen van de lampen), en dit bedieningselement 6735-84.8-Track schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:04:
[...]
Ik kan me voorstellen dat het wat verwarrend is; ik heb de eerste keer ook het verkeerde besteld. Je moet het hele Busch Jaeger systeem onderverdelen in drie groepen:Het is vereist dat je inbouwmateriaal met een bedieningselement gebruikt. Hou er rekening mee dat alle inbouwelementen een nuldraad nodig hebben, dus in je doos moet een bruine, blauwe en zwarte draad zitten. Het kan dus zijn dat je een nuldraad erbij moet trekken. Een wandzender werkt op een knoopcelbatterij, is overal te plaatsen met schroeven of een plakstrip, en is dus niet gebonden aan een centraaldoos.
De 6715 Dimmer is voor het dimmen van alle "domme" lichtbronnen; LED, halogeen, gloeilamp, maakt niet uit. De 6711 Relais is voor alleen het aan/uit schakelen ervan. Deze twee inbouwelementen kunnen gecombineerd worden met bedieningselement met twee of meerdere knoppen. Zodra je het bedieningselement op het inbouwdeel hebt geklikt en toegevoegd aan je Zigbee netwerk, zal hij in de Hue app verschijnen als "dimbare lamp". Met de bovenste twee knoppen kun je de domme lamp schakelen of dimmen, de overige knoppen kun je toewijzen aan scènes naar keuze.
Bij de wandzenders zijn alle knoppen voor het aanroepen van scènes. Zigbee verbruikt heel weinig stroom dus je kan er van uitgaan dat de knoopcel jaren mee gaat. Wil je toch liever permanente stroom, dan biedt de 6710 "Netzteil" in combinatie met een bedienelement dezelfde functionaliteit als een wandzender.
Als laatste was het toevoegen van al deze elementen aan het Zigbee netwerk een soort Konami code zwarte magie, waar uiteindelijk het gebruiken van Touchlink het meest effectief bleek.
[...]
Een hotelschakeling heb ik idd ook met mijn Busch Jaeger setup, echt supermakkelijk in te stellen. Aan het begin van de gang zit een inbouwdimmer die de halogeenlamp fysiek schakelt, aan het andere eind een wandzender die de dimmer bedient. Een andere truc is het toewijzen van één knop bij de voordeur die ál het licht in de woning uitzet, en meteen de thermostaat laag zet.
Hier kan ik dan 1 Scene mee bedienen, of zit ik er nu compleet naast?
Nee het is nog makkelijker. Als je alleen Hue lampen hebt, hoef je alleen deze wandzender te kopen (met een raampje naar keuze) en dan ben je klaar. Die wandzender kan je overal vastschroeven of opplakken, daarvoor zit alles erbij.Verwijderd schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:45:
[...]
Dus als ik het goed begrijp, kan ik volstaan met HUE lampen in combinatie met de 6711 U wandmodule (voor aan/uit schakelen van de lampen), en dit bedieningselement 6735-84.
Hier kan ik dan 1 Scene mee bedienen, of zit ik er nu compleet naast?
De 6711 U wandmodule is voor het schakelen van een domme lamp, die je vervolgens toch kan gebruiken met de Hue app.
[ Voor 6% gewijzigd door 8-Track op 13-12-2017 19:55 ]
Eerder deze week heb ik het volgende in huis gehaald:
• 1x Philips Hue Bridge (2.0).
• 1x Philips Hue Go.
• 2x Philips Hue Bloom.
Eerste indrukken? Tof! Nu eindelijk een volwaardige Hue-ervaring in huis en ook nog eens te besturen met mijn Logitech Harmony Companion, tof!
Echter, nu heb ik hier nog twee 'oude' Living Color-lampen staan. Eén Gen 1 en één Gen 2 (ovale afstandsbediening). Ik dacht, in eerste instantie, dat deze lampen niet te koppelen zouden zijn aan de bridge en in het geval van de Gen 1 klopt dat. Echter, in het geval van de Gen 2 zou dit - op papier - moet kunnen.
Via het TouchLink-protocol lukt het mij om de lamp te koppelen aan de brigde, maar dat is dan ook alles; de lamp wordt vervolgens niet gevonden door de app.
Heeft iemand tips of is het toch onmogelijk?
• 1x Philips Hue Go.
• 2x Philips Hue Bloom.
Eerste indrukken? Tof! Nu eindelijk een volwaardige Hue-ervaring in huis en ook nog eens te besturen met mijn Logitech Harmony Companion, tof!
Echter, nu heb ik hier nog twee 'oude' Living Color-lampen staan. Eén Gen 1 en één Gen 2 (ovale afstandsbediening). Ik dacht, in eerste instantie, dat deze lampen niet te koppelen zouden zijn aan de bridge en in het geval van de Gen 1 klopt dat. Echter, in het geval van de Gen 2 zou dit - op papier - moet kunnen.
Via het TouchLink-protocol lukt het mij om de lamp te koppelen aan de brigde, maar dat is dan ook alles; de lamp wordt vervolgens niet gevonden door de app.
Als het een uur na zonsondergang is en in huis is nog geen lamp aangedaan (= niet thuis), dan wordt dit programma automatisch gestart.
Ik heb met de All4Hue app een aantal Rules en Timers gemaakt die dit voor mij regelen:Mbeen1 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 00:12:
Ik ben benieuwd hoe je dit hebt ingesteld.
Ben zelf al even opzoek naar z’n soort setting maar krijg het niet compleet. Met zowel Hue laps als ifttt heb ik het nog niet voor elkaar gekregen.
- Met Sunset start ik eenTimer van een uur, die na dat uur de waarde 1 in de sensor (variabele) "UurNaDonker" zet.
- Een volgende Rule kijkt tussen 19:25 en 22:45 of er een lamp aan is (Group light state, All lights, At least one light is on) en schrijft dan de waarde 1 naar de sensor "LampAan".
- De derde rule zet (tussen 19:27 en 23:45) als "UurNaDonker"=1 en "LampAan"=0 een lamp in de slaapkamer aan (alsof iemand boven thuis is). Ook wordt de waarde 1 in de Sensor "LichtOpAuto" gezet.
- De vierde Rule schakelt de slaapkamerlamp uit als "LichtOpAuto"=1 en tijd tussen 0:15 en 0:17 is. Ook wordt in de Sensor "UurNaDonker" de waarde 0 gezet.
- Een laatse rule zet met zonsopgang de waarde op 0 in de sensors "UurNaDonker", "LichtOpAuto" en "LampAan".
[ Voor 0% gewijzigd door wim-vdv op 14-12-2017 09:50 . Reden: Tijdrestrictie toegevoegd in derde Rule ]
Nice, ik wist niet dat dat allemaal kon vanuit de bridge. Dan blijkt maar weer hoe basic de officiële app eigenlijk is. Jammer dat die app Android only is.wim-vdv schreef op woensdag 13 december 2017 @ 22:04:
Als het een uur na zonsondergang is en in huis is nog geen lamp aangedaan (= niet thuis), dan wordt dit programma automatisch gestart.
[...]
Ik heb met de All4Hue app een aantal Rules en Timers gemaakt die dit voor mij regelen:Dit is een wat verkorte versie van de Rules in mijn bridge (ik heb nog extra regels gemaakt die de lamp om de paar minuten van sterkte laat veranderen, een bedlampje laat knipperen, een lamp op de voorzolder aan en uitzet), maar het geeft wel aan hoe je in je bridge kan programmeren dat een lamp automatisch aangaat als je niet thuis bent, zonder dat je dat elke keer handmatig moet instellen.
- Met Sunset start ik eenTimer van een uur, die na dat uur de waarde 1 in de sensor (variabele) "UurNaDonker" zet.
- Een volgende Rule kijkt tussen 19:25 en 22:45 of er een lamp aan is (Group light state, All lights, At least one light is on) en schrijft dan de waarde 1 naar de sensor "LampAan".
- De derde rule zet als "UurNaDonker"=1 en "LampAan"=0 een lamp in de slaapkamer aan (alsof iemand boven thuis is). Ook wordt de waarde 1 in de Sensor "LichtOpAuto" gezet.
- De vierde Rule schakelt de slaapkamerlamp uit als "LichtOpAuto"=1 en tijd tussen 0:15 en 0:17 is. Ook wordt in de Sensor "UurNaDonker" de waarde 0 gezet.
- Een laatse rule zet met zonsopgang de waarde op 0 in de sensors "UurNaDonker", "LichtOpAuto" en "LampAan".
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
All4Hue is er ook voor iOS, en voor iOS is er ook iConnectHue dat een goede app schijnt te zijn (zelf geen ervaring mee).
Als je de bridge wil verkopen voor 30 euro mag je gerust een PM sturen.iMars schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:59:
[...]
Nope, ik heb al twee TVOH sets waarvan 1 lamp "over" isDus door een tweede set erbij te kopen, heb ik 3 lampen (bridge verkoop ik voor €30, dus 2 lampen + bridge voor €79,95 minus €30 die ik terug krijg voor verkoop bridge. Prijs per lamp is €25). Ik kijk dus echt naar de totale kostenplaatje, niet wat ik al heb en nog moet aanschaffen
[...]
Geofencing heb ik geen ervaring mee, maar weet dat je met IFTTT veel Hue settings hebt.
Losse schakelaars, lampen, motion sensors kan je altijd toevoegen aan de bridge (tot totaal 50 items per bridge dacht ik).
Ikea lampen zijn eenvoudig toe te voegen. Even naast je bridge houden en koppelen met een aparte tool (kan even niet op de naam komen). Alle Tradfri GU10 die je nu koopt bij Ikea heeft zover ik weet al de juiste firmware (die van mij wel).
Weet niet of je ze met siri kan bedienen, ik zelf gebruik Home Assistant en dat samen met Homebridge kan alles wat in HA staat koppelen aan Siri. Dus niet direct, maar met een tussen oplossing iig wel
Kan iemand zijn recente ervaring delen met de wake up functie van een hue lamp. Bevalt deze functie vooral in deze donkere maanden?
Wat ik me afvraag is wanneer Philips gewoon met stekkers komt zoals de Living Whites die ze hadden. Dat zou echt ideaal zijn om andere apparatuur te schakelen.
Wat ik ook erg jammer vind is dat zij niet gewoon schakelaars hebben voor de Nederlandse markt. De vorm is gewoon ruk nu. Past nergens op.
Nu zit de hornbach op 2 min bij mij vandaan en ben ik gewoon een uurtje gaan stoeien op de schakelmaterialen afdeling.
Heb nu een erg mooi constructie in mijn ogen gefabriceerd. Betreft de Gira telefoon insert.

Wat ik ook erg jammer vind is dat zij niet gewoon schakelaars hebben voor de Nederlandse markt. De vorm is gewoon ruk nu. Past nergens op.
Nu zit de hornbach op 2 min bij mij vandaan en ben ik gewoon een uurtje gaan stoeien op de schakelmaterialen afdeling.
Heb nu een erg mooi constructie in mijn ogen gefabriceerd. Betreft de Gira telefoon insert.

Ik sta op het punt om in de wereld van Hue te stappen. We wonen sinds kort in een nieuwbouw huis met een Busch-Jaeger Free@Home domotica systeem. Het schijnt dat ik deze kan koppelen met Hue en ik heb een aantal vragen.
- Hoeveel bridges heb ik nodig om een volledig huis te "bereiken"? Het betreft een 2-onder-1 kapper. Gaat dit lukken met één bridge? Of heb ik in elke kamer een bridge nodig?
- Hoe integreer ik de Hue lampen met Free@Home? Het liefst maak ik gebruik van de bestaande schakelaars (die dus al in huis zitten). Kan ik hiermee een Hue lamp bedienen? En hoe stel ik de kleur-warmte dan in? De schakelaars zijn nu alleen "aan" of "uit".
- Ik hoef geen kleuren, puur spelen met kleurwarmte is genoeg. Stel ik koop deze startersset, is dit dan de juiste?
- Gaat deze combinatie dan ook werken met homekit?
[ Voor 6% gewijzigd door smeerbartje op 14-12-2017 07:40 ]
1. Een enkele bridge is genoeg (meerdere werkt ook niet fijn), de lampen vormen een meshnetwerk. Zolang lampen niet te ver van elkaar zitten werkt het prima.smeerbartje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 07:36:
Ik sta op het punt om in de wereld van Hue te stappen. We wonen sinds kort in een nieuwbouw huis met een Busch-Jaeger Free@Home domotica systeem. Het schijnt dat ik deze kan koppelen met Hue en ik heb een aantal vragen.
- Hoeveel bridges heb ik nodig om een volledig huis te "bereiken"? Het betreft een 2-onder-1 kapper. Gaat dit lukken met één bridge? Of heb ik in elke kamer een bridge nodig?
- Hoe integreer ik de Hue lampen met Free@Home? Het liefst maak ik gebruik van de bestaande schakelaars (die dus al in huis zitten). Kan ik hiermee een Hue lamp bedienen? En hoe stel ik de kleur-warmte dan in? De schakelaars zijn nu alleen "aan" of "uit".
- Ik hoef geen kleuren, puur spelen met kleurwarmte is genoeg. Stel ik koop deze startersset, is dit dan de juiste?
- Gaat deze combinatie dan ook werken met homekit?
2. Geen idee, maar een lamp zit OF gekoppeld aan de Hue bridge OF gekoppeld aan de controller die je nu hebt. Je kunt niet meerdere controllers in een netwerk hebben. Je zou misschien sommige schakelaars kunnen ontkoppelen en dan weer koppelen aan de Hue bridge.
3. Ja.
4. Ja (maar dan dus niet gekoppeld aan Free@Home)
Ik kan het niet meer met je eens zijn. De oplossing die je hebt gemaakt, hoewel je je best hebt gedaan, vind ik nog steeds (voor mij) onacceptabel.carcept2009 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 05:59:
Wat ik me afvraag is wanneer Philips gewoon met stekkers komt zoals de Living Whites die ze hadden. Dat zou echt ideaal zijn om andere apparatuur te schakelen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb gisteren het Jung binnenwerk met de KNX knoppen ontvangen. Ik ga ze dit weekend installeren en zal foto's posten.
Thanks; toch adverteert Busch Jaeger met het feit dat ze HUE compatible zijn. Ik vraag me dus af hoe dit werkt. Misschien moet ik maar gewoon zo'n setje kopen, de informatievoorziening is namelijk niet je-van-het ).CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:02:
[...]
1. Een enkele bridge is genoeg (meerdere werkt ook niet fijn), de lampen vormen een meshnetwerk. Zolang lampen niet te ver van elkaar zitten werkt het prima.
2. Geen idee, maar een lamp zit OF gekoppeld aan de Hue bridge OF gekoppeld aan de controller die je nu hebt. Je kunt niet meerdere controllers in een netwerk hebben. Je zou misschien sommige schakelaars kunnen ontkoppelen en dan weer koppelen aan de Hue bridge.
3. Ja.
4. Ja (maar dan dus niet gekoppeld aan Free@Home)
8-Track, misschien kun jij iets meer vertellen over de combinatie Free@Home en HUE? Hoe werkt dit samen?8-Track schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:38:
[...]
Ja, ze werken direct in Hue. Voor mij is de voornaamste reden om voor Busch Jager te kiezen omdat ik een (kwaliteits)dimmer nodig had voor mijn halogeen spots.
Zitten ze er op vastgemaakt, of heb je magneetjes gebruikt waardoor je ze er nog steeds af kan halen?carcept2009 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 05:59:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Dat is ook zeker strak. Alleen heb ik 9 van die dimmers hierzo. Als ik het dan anders oplos met andere schakelaars dan moet ik ook al het schakelmateriaal vervangen weer ik alles ook weer in 1 lijn hebben. Anders is het voor mezelf ook weer niet af. Da ga ik over de 1000 euro heen. Moet wel een beetje leuk blijven.Cai schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:17:
[...]
Ik kan het niet meer met je eens zijn. De oplossing die je hebt gemaakt, hoewel je je best hebt gedaan, vind ik nog steeds (voor mij) onacceptabel.
Ik heb gisteren het Jung binnenwerk met de KNX knoppen ontvangen. Ik ga ze dit weekend installeren en zal foto's posten.
Dit vind ik voor ons huis een straks oplossing waar ik nu wel mee te vreden ben.
Magneetjes was mijn eerste idee. Alleen bleef dat niet lekker zitten. Ik had van 3M nog dubbelzijdige tape liggen die het extreem goed pakte. Als het moet is het dus los te halen.Janoz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:58:
[...]
Zitten ze er op vastgemaakt, of heb je magneetjes gebruikt waardoor je ze er nog steeds af kan halen?
Ik wil ook eigenlijk niet dat die los zit. Programmeer hem 1x in via iconnect en klaar. Heb 9 van die krengen in huis. Heb ze eigenlijk nog nooit los gehad.
Is alleen niet te hopen dat die dimmers vaak van slag zijn en gerest moeten worden. Dan zou ik er wel moe van worden op ten duur.
Ok, nog wat verder gegoogled voor je en tot mijn stomme verbazig is nota bene jouw vraag vorig jaar al op dit forum beantwoordsmeerbartje schreef op donderdag 14 december 2017 @ 08:20:
[...]
Thanks; toch adverteert Busch Jaeger met het feit dat ze HUE compatible zijn. Ik vraag me dus af hoe dit werkt. Misschien moet ik maar gewoon zo'n setje kopen, de informatievoorziening is namelijk niet je-van-het ).

victorclaessen in "ABB/Busch Jaeger free@home API maken"
Was je dit vergeten?
And I stand corrected, blijkbaar koppelt Free@Home met Hue toch via de Bridge (HTTP API), en dus niet via Zigbee.
Dat betekent dat je van 2 walletjes kunt eten: bedienen met de mooie schakelaars van Busch, maar daarnaast ook de app en andere mogelijkheden van Hue gebruiken om scenes etc aan te maken.
[ Voor 20% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-12-2017 09:45 ]
hahaha damn.... thanks.CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:42:
[...]
Ok, nog wat verder gegoogled voor je en tot mijn stomme verbazig is nota bene jouw vraag vorig jaar al op dit forum beantwoord![]()
victorclaessen in "ABB/Busch Jaeger free@home API maken"
Was je dit vergeten?
And I stand corrected, blijkbaar koppelt Free@Home met Hue toch via de Bridge (HTTP API), en dus niet via Zigbee.
Dat betekent dat je van 2 walletjes kunt eten: bedienen met de mooie schakelaars van Busch, maar daarnaast ook de app en andere mogelijkheden van Hue gebruiken om scenes etc aan te maken.
Het had een paar dagen gewerkt, nadat ik hem aangemeld op internet leek het weer terug te komen. Ik krijg nu een nieuwe bridge toegestuurd vanuit Philips. Alleen denk ik niet dat het dan opgelost is....RoosW schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:23:
[...]
Bij mij staan alle drie blauwe ledjes rotsvast te branden, dus het is zeker niet de ethernetkabel oid. ik hoop dat het kanaal wisselen de problemen oplost, al staat een van mijn ambiance lampen op unreachable nu
Ik kom een halve meter lightstrip plus te kort. Klopt het dat ik de andere helft weg kan gooien als ik nu zo'n strip er bij koop?
Heb nu overigens 1 van deze gekocht om te testen:
https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html
Zou vergelijkbaar moeten zijn met Jung en Bush Jeager.
Heb nu overigens 1 van deze gekocht om te testen:
https://www.gira.com/nl_N...e-lightlink/features.html
Zou vergelijkbaar moeten zijn met Jung en Bush Jeager.
[ Voor 45% gewijzigd door icecreamfarmer op 14-12-2017 12:20 ]
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Hoe kan ik Hue het beste combineren met zo'n staande lamp?
http://www.ikea.com/nl/nl...1EVw2lEAQYAyABEgIyDfD_BwE
Is de enige mogelijkheid de lampen apart te bedienen?
Nu heb ik een KaKu dimmer vóór de netsnoer zitten...
[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 14-12-2017 12:21 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Gewoon 3 E14 Hue lampen erinTommyGun schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:21:
Hoe kan ik Hue het beste combineren met zo'n staande lamp?
Wat is precies je probleem/vraag?
Ja, maar dan dien ik alle 3 de Hue lampen afzonderlijk te regelen (lees; in en uitschakelen)?dragon2 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:24:
[...]
Gewoon 3 E14 Hue lampen erin![]()
Wat is precies je probleem/vraag?
Dat kan. of je stelt ze in als 'kamer' en dan kun je de kamer in zijn geheel aan/uit schakelen.TommyGun schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:25:
[...]
Ja, maar dan dien ik alle 3 de Hue lampen afzonderlijk te regelen (lees; in en uitschakelen)?
Je moet ze afzonderlijk installeren en daarna in een groepje plaatsen genaamd 'Ikea lamp 8' ofzo. Net zoals je zou doen in een slaapkamer met 2 plafondlampen (meestal dan).
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Dat kan altijd, maar als je ze alle 3 samen in een "room" stopt dan bedien je ze makkelijk in 1 keer.TommyGun schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:25:
[...]
Ja, maar dan dien ik alle 3 de Hue lampen afzonderlijk te regelen (lees; in en uitschakelen)?
Of iets als een echo gebruiken, kun je zoveel groepen aanmaken als je wilt "Alexa, turn on Standing Light" of zoiets.
Een andere optie is nog een LivingWhites dimmer ervoor zetten, kost je de helft van 3 Hue E14 kleurlampen.
[ Voor 10% gewijzigd door dragon2 op 14-12-2017 12:27 ]
Je kan ze toch in een groep doen en de groep bedienen?TommyGun schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:25:
[...]
Of een Livingwhites-stekker?
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Vandaag de verlichting van de kerstboom aan een Osram plug gehangen.
Wat een genot om die mee te kunnen schakelen in routines en met de Eltako schakelaar.
Wat een genot om die mee te kunnen schakelen in routines en met de Eltako schakelaar.
@Sahi_NL
@BeQuietAndDrive
@dragon2
@anandus
Wat een vlotte (en veel
) antwoorden. Groeperen kan dus, tof. Bedankt!
E14 zie ik alleen niet vaak in de aanbieding, meestal E27. Maar eens in de gaten houden.
@BeQuietAndDrive
@dragon2
@anandus
Wat een vlotte (en veel
E14 zie ik alleen niet vaak in de aanbieding, meestal E27. Maar eens in de gaten houden.
[ Voor 25% gewijzigd door TommyGun op 14-12-2017 12:31 ]
Probleem van de officële app is natuurlijk dat je groepen niet kan nesten. Nou zijn daar genoeg alternatieven voor, maar misschien is dat niet voor iedereen even duidelijk.anandus schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:27:
[...]
Je kan ze toch in een groep doen en de groep bedienen?
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Het klopt dat de eerste versies van Gen2 LivingColors (die met dezelfde ovale remote als Gen1) niet met Hue samen werken, als het goed is staat dit in deel 1 van dit forumYonix schreef op woensdag 13 december 2017 @ 21:54:
Eerder deze week heb ik het volgende in huis gehaald:
• 1x Philips Hue Go.
• 2x Philips Hue Bloom.
De Gen2 LivingGolors die met de zogenaamde ronde of scene remote zijn verkocht werken wel met Hue samen.
Volgens de API documentatie is het wel mogelijk om verschillende losse lampen te bundelen tot een armatuur. Dit is bijvoorbeeld standaard voor, ik dacht, de Hue Beyond. Maar goed, dat vergt nogal behoorlijk wat gepiel rechtstreeks op de bridge en ik heb geen idee hoe dat er vervolgens in de app uit ziet.
Wat kun je allemaal instellen per knop op die zender? Kun je alleen een enkele actie eraan verbinden of heb je ook zoiets als dubbel klikken of long press?8-Track schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:38:
[...]
Ja, ze werken direct in Hue. Voor mij is de voornaamste reden om voor Busch Jager te kiezen omdat ik een (kwaliteits)dimmer nodig had voor mijn halogeen spots.
Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"
Niet. De app snapt dat niet.Janoz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:21:
Volgens de API documentatie is het wel mogelijk om verschillende losse lampen te bundelen tot een armatuur. Dit is bijvoorbeeld standaard voor, ik dacht, de Hue Beyond. Maar goed, dat vergt nogal behoorlijk wat gepiel rechtstreeks op de bridge en ik heb geen idee hoe dat er vervolgens in de app uit ziet.
Maar er zijn apps waar dit beter geregeld is. Wat ik het lastige vind is dat elke app zijn eigen sterke en zwakke punten heeft, waar de zwakke punten meestal UX/UI of prijs zijn.
#team_UTC+1
De knoppen voor scènes hebben maar één actie. De knoppen die de dimmer bedienen hebben wel meerdere acties: één klik voor uit en aan naar de laatste lichtsterkte, ingedrukt houden om het lichtniveau te regelen.eric_nl schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:42:
[...]
Wat kun je allemaal instellen per knop op die zender? Kun je alleen een enkele actie eraan verbinden of heb je ook zoiets als dubbel klikken of long press?
Om die reden heb ik dan zelf ook gekozen voor de e14 tradfri (Ikea) lampen in mijn Hue setup, ik was voor 3 stuks (wit, dimbaar) nog geen 45 euro kwijt, al was het een geëmmer (in mijn geval, ymmv) om ze herkend te krijgen. Hue Essentials op Android geeft de optie touch connect te doen met de brug, probleem opgelost..TommyGun schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:30:
@Sahi_NL
@BeQuietAndDrive
@dragon2
@anandus
Wat een vlotte (en veel) antwoorden. Groeperen kan dus, tof. Bedankt!
Het scheelt toch bijna 50% met Hue lampen, en voor keuken verlichting (in mijn geval) geef ik niet zo om de exacte kleur/warmte.
Niet? Dat lijkt me eigenlijk best vreemd (maar ik zou het niet weten aangezien ik zelf niet zo'n lamp heb). In de API worden ze wel ondersteund en noemen ze het Multisource luminaires.Ethirty schreef op donderdag 14 december 2017 @ 13:47:
[...]
Niet. De app snapt dat niet.
Maar er zijn apps waar dit beter geregeld is. Wat ik het lastige vind is dat elke app zijn eigen sterke en zwakke punten heeft, waar de zwakke punten meestal UX/UI of prijs zijn.
https://developers.meethu...on/multisource-luminaires
Dat is het een beetje met Hue. Het kan onwijs veel (via de API), maar de originele app is een beetje gemaakt voor een 4-jarige.Janoz schreef op donderdag 14 december 2017 @ 14:00:
[...]
Niet? Dat lijkt me eigenlijk best vreemd (maar ik zou het niet weten aangezien ik zelf niet zo'n lamp heb). In de API worden ze wel ondersteund en noemen ze het Multisource luminaires.
https://developers.meethu...on/multisource-luminaires
#team_UTC+1
Hoeft niet, ik begrijp dat je niet een inbouwspot dichtsmeert. Als ik mijn huis ooit verkoop dan doe ik dat met het oorspronkelijke schakelmateriaal.carcept2009 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 09:17:
[...]
Dat is ook zeker strak. Alleen heb ik 9 van die dimmers hierzo. Als ik het dan anders oplos met andere schakelaars dan moet ik ook al het schakelmateriaal vervangen weer ik alles ook weer in 1 lijn hebben. Anders is het voor mezelf ook weer niet af. Da ga ik over de 1000 euro heen. Moet wel een beetje leuk blijven.
Dit vind ik voor ons huis een straks oplossing waar ik nu wel mee te vreden ben.
Je kan echter wel dimmers weghalen of als dummy inzetten. Of er een blindplaat van hetzelfde schakelmateriaal voorzetten. Dan ben je niet zo veel kwijt.
En als ik ergens zo'n ronde afstandsbediening op de kop weet te tikken? Werkt dat dan wel?Erik1971 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:48:
[...]
Het klopt dat de eerste versies van Gen2 LivingColors (die met dezelfde ovale remote als Gen1) niet met Hue samen werken, als het goed is staat dit in deel 1 van dit forum.
De Gen2 LivingGolors die met de zogenaamde ronde of scene remote zijn verkocht werken wel met Hue samen.
Anyhow, bedankt voor de toelichting.
Net de Jung zenders getest. Qua design ziet het er perfect uit. Ik zal een foto/filmpje maken dit weekend.
In de ene verpakking zat wel een knoopcelbatterij en in de andere niet. Beetje knullig.
Het belangrijkste, de installatie. Ik heb van de site de handleiding gedownload, maar vooralsnog krijg ik de zender niet in de native Hue app te zien.
Is het beter als ik naar HueConnect app overstap? Iemand ervaring met hoe non Hue apparatuur te koppelen
In de ene verpakking zat wel een knoopcelbatterij en in de andere niet. Beetje knullig.
Het belangrijkste, de installatie. Ik heb van de site de handleiding gedownload, maar vooralsnog krijg ik de zender niet in de native Hue app te zien.
Is het beter als ik naar HueConnect app overstap? Iemand ervaring met hoe non Hue apparatuur te koppelen
Ik heb nog nooit gehoord van 3rd party zenders / sensors die werken met de Hue bridge. Ik denk dat je alleen de lampen direct kunt aansturen.Cai schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:07:
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Nee idd. Ik zie mijn Busch Jaeger dimmers wel in de Hue app maar de losse wandzenders niet. Deze zenders functioneren op Zigbee niveau, dus als je op één van de knoppen drukt worden direct de lampen aangestuurd zonder tussenkomst van de bridge.Xander schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:23:
[...]
Ik heb nog nooit gehoord van 3rd party zenders / sensors die werken met de Hue bridge. Ik denk dat je alleen de lampen direct kunt aansturen.
Het instellen van een Philips remote via de app is misschien marginaal makkelijker, maar “druk de gewenste zenderknop 10 sec. in, zet de verlichting op de gewenste scène en druk dan nogmaals op de zenderknop” is ook retesimpel.
De "lamp" dus, in feite. 3rd party lampen worden wel ondersteund (zo ook Ikea etc).8-Track schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:46:
[...]
Nee idd. Ik zie mijn Busch Jaeger dimmers wel in de Hue app
Ik ga dit morgen proberen.8-Track schreef op donderdag 14 december 2017 @ 20:46:
[...]
Nee idd. Ik zie mijn Busch Jaeger dimmers wel in de Hue app maar de losse wandzenders niet. Deze zenders functioneren op Zigbee niveau, dus als je op één van de knoppen drukt worden direct de lampen aangestuurd zonder tussenkomst van de bridge.
Het instellen van een Philips remote via de app is misschien marginaal makkelijker, maar “druk de gewenste zenderknop 10 sec. in, zet de verlichting op de gewenste scène en druk dan nogmaals op de zenderknop” is ook retesimpel.
Ik heb net de handleiding gelezen op https://downloads.jung.de...04M_32596223_03052017.pdf
Als ik het goed begrijp kan je helemaal geen scenes kiezen vanuit de bridge, maar moet je de zender handmatig per lamp koppelen tot een maximum van 10 lampen.
Een zender plaatsen bij de voordeur waarmee ik dus met één knop alles aan/uit schakel gaat dan niet. Verbaast mij eigenlijk.
Is er een manier waarop dit met inbouwmateriasl compatible dit wel kan. Bijvoorbeeld met een tussenoplossing zoals een Fibaro home center
[ Voor 30% gewijzigd door Cai op 14-12-2017 22:22 ]
Ja dat kan. Met een fibaro zwave module (bijvoorbeeld een dimmer), dan heb je 2 inputs waar je 5 acties op hebt (1x klik, 2x klik, 3x klik, hold, release).Cai schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:58:
[...]
Is er een manier waarop dit met inbouwmateriasl compatible dit wel kan. Bijvoorbeeld met een tussenoplossing zoals een Fibaro home center
Ik heb dat zelf met OpenHAB en een usb zwave stick gerealiseerd. Verschillende schakelaars in huis waarmee ik o.a. Hue bedien, maar ook "normale" verlichting mee schakel.
[ Voor 28% gewijzigd door CyBeRSPiN op 14-12-2017 22:46 ]
Ik heb mijn Busch Jaeger wandzender via touchlink met de Hue bridge in mijn Zigbee netwerk gehangen. Ik hoefde niet elke lamp apart te koppelen. Ik schakel er ruim 20 lampen mee, dus ik snap niet waarom jij zo’n beperking zou hebben.Cai schreef op donderdag 14 december 2017 @ 21:58:
[...]
Ik ga dit morgen proberen.
Ik heb net de handleiding gelezen op https://downloads.jung.de...04M_32596223_03052017.pdf
Als ik het goed begrijp kan je helemaal geen scenes kiezen vanuit de bridge, maar moet je de zender handmatig per lamp koppelen tot een maximum van 10 lampen.
Een zender plaatsen bij de voordeur waarmee ik dus met één knop alles aan/uit schakel gaat dan niet. Verbaast mij eigenlijk.
Ik lees hier over de functionaliteit van Touchlink http://huetips.com/lamp-finder/8-Track schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:57:
[...]
Ik heb mijn Busch Jaeger wandzender via touchlink met de Hue bridge in mijn Zigbee netwerk gehangen. Ik hoefde niet elke lamp apart te koppelen. Ik schakel er ruim 20 lampen mee, dus ik snap niet waarom jij zo’n beperking zou hebben.
Hoe heb je dan een scène gekoppeld aan een knop van je zender?
Mijn conclusies trek ik uit de handleiding van Jung (koppelen per lamp, max 10 stuks) de link staat in mijn vorige post
De Fibaro dimmer begrijp ik. Wat heb je dan voor binnenwerk van je schakelmateriaal? Een puls drukker?CyBeRSPiN schreef op donderdag 14 december 2017 @ 22:46:
[...]
Ja dat kan. Met een fibaro zwave module (bijvoorbeeld een dimmer), dan heb je 2 inputs waar je 5 acties op hebt (1x klik, 2x klik, 3x klik, hold, release).
Ik heb dat zelf met OpenHAB en een usb zwave stick gerealiseerd. Verschillende schakelaars in huis waarmee ik o.a. Hue bedien, maar ook "normale" verlichting mee schakel.
Ja een pulsdrukker is hiervoor de beste keuze. De dimmer ondersteunt 2 inputs, dus je kunt voor een serie schakelaar gaan (dubbele knop in 1 raam).Cai schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:26:
[...]
De Fibaro dimmer begrijp ik. Wat heb je dan voor binnenwerk van je schakelmateriaal? Een puls drukker?
Heb zelf deze: https://www.elektrobode.n...impulsdrukker-serie-535eu
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 15-12-2017 00:24 ]
Verwijderd
Wederom bedankt voor je hulp, dan worden het gewoon 7 van deze modulus.8-Track schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:52:
[...]
Nee het is nog makkelijker. Als je alleen Hue lampen hebt, hoef je alleen deze wandzender te kopen (met een raampje naar keuze) en dan ben je klaar. Die wandzender kan je overal vastschroeven of opplakken, daarvoor zit alles erbij.
De 6711 U wandmodule is voor het schakelen van een domme lamp, die je vervolgens toch kan gebruiken met de Hue app.
Deze kunnen gewoon worden ingebouwd op de plaats van een traditionele wandschakelaar, dus dat is heel mooi.
Ik zal dan wel even een doorverbinding maken zodat de lampen constant spanning hebben
Bedankt voor je hulp!
Nee, een andere afstandbediening helpt niet. Het is de _lamp_ die wel of niet werkt met Hue. Een andere afstandbediening veranderd daar niets aan.Yonix schreef op donderdag 14 december 2017 @ 17:57:
[...]
En als ik ergens zo'n ronde afstandsbediening op de kop weet te tikken? Werkt dat dan wel?
Anyhow, bedankt voor de toelichting.
De referentie naar de afstandbediening waarmee de lamp geleverd is is alleen om te identificeren welke versie/revisie van een Living Colors lamp je hebt.
Ik heb het precies gedaan zoals in die link ja. Ik heb op mijn iPhone Hue Lights geïnstalleerd, de wandzender in de modus 'toevoegen aan netwerk' gezet, op de bridge gelegd, Touchlink aan op de bridge via de app, en klaar...Cai schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:25:
[...]
Ik lees hier over de functionaliteit van Touchlink http://huetips.com/lamp-finder/
Hoe heb je dan een scène gekoppeld aan een knop van je zender?
Mijn conclusies trek ik uit de handleiding van Jung (koppelen per lamp, max 10 stuks) de link staat in mijn vorige post
Daarna de wandzender in de modus 'stel een scene in' gezet door de gewenste knop 10 sec. ingedrukt te houden, alle lampen op de gewenste dimstand/kleur gezet, nog een keer op de sceneknop drukken, en klaar...
Misschien werkt het bij andere fabrikanten anders dus YMMV.
Precies ik heb op sommige plekken gewoon de bruine en zwarte draad in de doos achter de schakelaar permanent doorverbonden en op andere plaatsen de Hue lamp op de bruine en blauwe draad verbonden in het plafond, net wat handiger uitkwam.Verwijderd schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 08:10:
[...]
Wederom bedankt voor je hulp, dan worden het gewoon 7 van deze modulus.
Deze kunnen gewoon worden ingebouwd op de plaats van een traditionele wandschakelaar, dus dat is heel mooi.
Ik zal dan wel even een doorverbinding maken zodat de lampen constant spanning hebben.
Bedankt voor je hulp!
[ Voor 25% gewijzigd door 8-Track op 15-12-2017 09:52 ]
Een gek probleempje...
Ik heb meerdere lampen in meerdere kamers, en meerdere remotes (schakelaars).
In één kamer (de slaapkamer) gebruik ik 1 lamp en 1 remote. Die remote werkt perfect, in de app kan ik ook zijn activiteit zien (Tijdstip X - Uitknop ingedrukt bijvoorbeeld), maar als ik in de app kijk staat er bij deze remote "Niet bereikbaar".
Heel raar, want alles werkt wel gewoon goed.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
In één kamer (de slaapkamer) gebruik ik 1 lamp en 1 remote. Die remote werkt perfect, in de app kan ik ook zijn activiteit zien (Tijdstip X - Uitknop ingedrukt bijvoorbeeld), maar als ik in de app kijk staat er bij deze remote "Niet bereikbaar".

PSN: Maichel
Dat is inderdaad raar, lijkt me een foutje van de Hue Bridge of App, want zodra je app weet welke knop er is gedrukt dan zou die Dimmer gewoon als bereikbaar in het systeem moeten staan....Maichel schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:02:
Een gek probleempje...
[afbeelding]
Het enige wat ik kan verzinnen om het op te lossen is, om even minimaal 3 (4 mag ook) knoppen van de dimmer voor ~8-10 seconden tegelijk in te drukken, dan herstart de dimmer en dan wordt deze wellicht wel gezien door de Hue Bridge.....
Raar heErik1971 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:23:
[...]
Dat is inderdaad raar, lijkt me een foutje van de Hue Bridge of App, want zodra je app weet welke knop er is gedrukt dan zou die Dimmer gewoon als bereikbaar in het systeem moeten staan.....
Het enige wat ik kan verzinnen om het op te lossen is, om even minimaal 3 (4 mag ook) knoppen van de dimmer voor ~8-10 seconden tegelijk in te drukken, dan herstart de dimmer en dan wordt deze wellicht wel gezien door de Hue Bridge.....
Ok, zal dat eens proberen straks.
Excuses mocht het hier al voorbijgekomen zijn. Stel ik koop een philips hue bridge 2.0 kan ik dan elke ikea tradfi lamp gewoon gebruiken? Ik las ergens dat ik ook een ikea afstandsbediening nodig heb, is dit het geval?
Dat hangt geloof ik af van de firmware welke op de Ikea lampen staat. Vanaf een bepaalde firmware versie werkt dit, en als je die firmware niet hebt dan kan je die alleen updaten met een Ikea bridge.Tweakarim schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:39:
Excuses mocht het hier al voorbijgekomen zijn. Stel ik koop een philips hue bridge 2.0 kan ik dan elke ikea tradfi lamp gewoon gebruiken? Ik las ergens dat ik ook een ikea afstandsbediening nodig heb, is dit het geval?
@Tweakarim Ik heb GU10 van Ikea gekocht (Eur 6,99 p/st) en deze hadden al de juiste firmware (1.2.214). Volgens mij is elke lamp in de winkel al met de juiste firmware, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.Maichel schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:41:
[...]
Dat hangt geloof ik af van de firmware welke op de Ikea lampen staat. Vanaf een bepaalde firmware versie werkt dit, en als je die firmware niet hebt dan kan je die alleen updaten met een Ikea bridge.
ok mooi thnx. Maar behalve de lamp heb je dus geen afstandsbediening of iets nodig uit de trädfri assortiment om ze te verbinden met philips hue bridge?iMars schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:47:
[...]
@Tweakarim Ik heb GU10 van Ikea gekocht (Eur 6,99 p/st) en deze hadden al de juiste firmware (1.2.214). Volgens mij is elke lamp in de winkel al met de juiste firmware, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Werkt de TRÅDFRI motion sensor van IKEA ook met Homekit / Philips Hue?
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30383511/
[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 15-12-2017 12:12 ]
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Nope! Zie hierTweakarim schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:49:
[...]
ok mooi thnx. Maar behalve de lamp heb je dus geen afstandsbediening of iets nodig uit de trädfri assortiment om ze te verbinden met philips hue bridge?
Ik heb een paar vragen die ik helaas niet op internet heb kunnen vinden. Misschien dat hier iemand het antwoord voor mij heeft.
- Is er een verschil als ik de routine "ontwaken" gebruik met white ambiance lampen of color lampen? Voorbeeld: start de color lamp met de kleur rood en verloopt dit langzaam naar oranje/geel of gebruiken beide lampen het zelfde patroon? Op internet zag ik een aantal hue wake-up video's waar de lamp start met een rode kleur.
- Als ik routine "ontwaken" overdag configureer 12:30 met welke transitie dan ook werkt het niet. Klopt het dat dit overdag niet werkt?
[ Voor 12% gewijzigd door GreX op 15-12-2017 12:45 ]
Daar ben ik ook benieuwd naar.Rivanov schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:51:
Werkt de TRÅDFRI motion sensor van IKEA ook met Homekit / Philips Hue?
In Belgie is ie overigens 15 euro.. Als Eindhovenaar is die ikea prijsvergelijker handig
Country Price, €
Belgium 14.99
Germany 17.99
Holland 19.95
[ Voor 17% gewijzigd door joopv op 15-12-2017 15:45 ]
Daar zit hem dus het verschil. Ik heb het aan de praat.8-Track schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 09:40:
[...]
Ik heb het precies gedaan zoals in die link ja. Ik heb op mijn iPhone Hue Lights geïnstalleerd, de wandzender in de modus 'toevoegen aan netwerk' gezet, op de bridge gelegd, Touchlink aan op de bridge via de app, en klaar...
Daarna de wandzender in de modus 'stel een scene in' gezet door de gewenste knop 10 sec. ingedrukt te houden, alle lampen op de gewenste dimstand/kleur gezet, nog een keer op de sceneknop drukken, en klaar...
Misschien werkt het bij andere fabrikanten anders dus YMMV.
In "jouw"/busch Jaeger geval, koppel je de wandzender aan de bridge, zet de wandzender in learning ,modus en je zend "de gewenste scene" over het netwerk. Deze wordt geregistreerd door de zender en zodoende wordt dit signaal dus gecloned.
Bij de Jung zender die ik heb dan koppel je de zender aan de bridge. Vervolgens koppel je elke gewenste lamp (met een maximum van 10) aan de wandzender. Vervolgens stel je de lampen in/stel je de scene in. Vervolgens koppel je de gehele lichtscene aan een memory knop (1t/m6). Zodra je de memoryknop 4 seconden ingedrukt houdt worden de settings van de gekoppelde lampen opgeslagen.
Voor de kinderkamer is dit prima, echter wilde ik graag in de entree ook zo'n zender met een "all-on" en "all-off"setting. Dan gaat dit niet werken.
Ik ga nog uitzoeken of ik de wandzender aan bijvoorbeeld Fibaro kan koppelen en het zo wel aan de praat kan krijgen. De looks en afwerking zijn namelijk wel precies zoals ik het wil.
Andere optie: De osram lightify switch doet dat out of the box. Ik heb alleen geen idee hoe je hem verder in kan stellen (ik heb geen lightify gateway), maar alles aan/uit (en colorloop) doet 'ie helemaal vanzelf.Cai schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:06:
[...]
Voor de kinderkamer is dit prima, echter wilde ik graag in de entree ook zo'n zender met een "all-on" en "all-off"setting.
Voor mij niet nuttig, dus gaat in de verkoop
Tja, ik wil eigenlijk gewoon een zender waarbij je dus een scene naar keuze kan programmeren achter een knop. In de woonkamer hebben we dadelijk een lamp of 10 en de eetkamer ook 4 á 5. Dan is deze zender simpelweg te beperkt. Ik vind het ook niet wenselijk dat als ik in de toekomst een lamp verwissel ik dus én de lamp moet toekennen in de bridge aan een kamer, maar deze dus óók weer moet inleren per zender.dragon2 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 16:18:
[...]
Andere optie: De osram lightify switch doet dat out of the box. Ik heb alleen geen idee hoe je hem verder in kan stellen (ik heb geen lightify gateway), maar alles aan/uit (en colorloop) doet 'ie helemaal vanzelf.
Voor mij niet nuttig, dus gaat in de verkoop
Kijken of de Busch Jaeger qua afmeting in het raam van Jung past.
Het zijn flinke jongens, de binnenkant van je afdekraam moet 63x63mm zijn.Cai schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 17:38:
[...]
Kijken of de Busch Jaeger qua afmeting in het raam van Jung past.
Btw, omdat Busch Jaeger dus alleen met Zigbee werkt en niet met de bridge, kun je er dus geen Living Colors lampen of Living Whites Adapters mee bedienen. Geen idee of je die hebt maar het is wel iets om rekening mee te houden. Ik kon er dus geen 'alles uit' mee maken want dan blijft er in de woonkamer eea aan.
Hier zojuist m'n badkamerspiegel maar eens even volledig van de muur geschroefd en wat HUE materiaal in 't frame gewerkt....

Morgen alles even netjes intern vastzetten/plakken + de bekabeling door de tule voeren + de adapter en aansluiting "IP44 proof" maken én 't ding vervolgens netjes terughangen.
Spiegel had af fabriek al aan 3 zijden 4000K witte verlichting middels dimbare dimbare LED Tubes + 2 WCD's én verwarming. Nou dus daarbij als aanvulling een HUE Lightstrip Plus zónder daarbij iets aan het frame te hebben hoeven modificeren (i.v.m. garantie).
Waarom? .......GEWOON OMDAT 'T KÁN!!

Morgen alles even netjes intern vastzetten/plakken + de bekabeling door de tule voeren + de adapter en aansluiting "IP44 proof" maken én 't ding vervolgens netjes terughangen.
Spiegel had af fabriek al aan 3 zijden 4000K witte verlichting middels dimbare dimbare LED Tubes + 2 WCD's én verwarming. Nou dus daarbij als aanvulling een HUE Lightstrip Plus zónder daarbij iets aan het frame te hebben hoeven modificeren (i.v.m. garantie).
[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 16-12-2017 02:09 . Reden: Plaatje 180 graden gedraaid.... ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat vind ik een goed idee, maar ik ken deze lamp ook niet. Bij een andere verkoper zag ik voorbeelden van hoe je deze lampen kunt koppelen en op die manier zou ik dan 5 meter Zigbee ledstrip willen verwerken.ronnym schreef op zondag 12 november 2017 @ 01:36:
Stel ik bestel via aliexpress een ledstriplamp zoals deze:
http://s.aliexpress.com/BnIVZveY
Kan ik dan de strip vervangen met een hue strip?
Heb je er misschien in de tussentijd eentje besteld, of heb je gemaild met de verkoper?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ik ga binnenkort met hetzelfde project beginnen. Ik wil dat oplossen met een 24V, 30W IP67 voeding met de juiste aansluiting voor de Hue lightstrip. Daarvoor wilde ik deze voeding en deze connector over laten komen uit China.wimmel_1 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 21:09:
Hier zojuist m'n badkamerspiegel maar eens even volledig van de muur geschroefd en wat HUE materiaal in 't frame gewerkt....
[afbeelding]
Zoals velen hier worstelde ik met het vervangen van de reguliere wandschakelaars voor Philips Hue dimmers. Net als andere verbaas ik me er over dat Philips geen variant heeft van de Hue dimmer welke een reguliere Europese contactdoos volledig afdekt.
Echter zocht ik ook een oplossing voor het aanbrengen van een Hue dimmers op een WCD/schakelaars combinatie zoals deze:

Een paar uurtjes in SketchUp en daarna op de 3D printer later:

Ik moet zeggen dat ik hier toch behoorlijk tevreden mee ben! En de reguliere schakelaar zit er nog gewoon onder, dus mocht er iets mis zijn met het Hue netwerk dan klik ik hem eraf en kan ik nog regulier schakelen.
(Eigenlijk nog een keer een rol RAL9001 filament kopen
)
Echter zocht ik ook een oplossing voor het aanbrengen van een Hue dimmers op een WCD/schakelaars combinatie zoals deze:

Ik moet zeggen dat ik hier toch behoorlijk tevreden mee ben! En de reguliere schakelaar zit er nog gewoon onder, dus mocht er iets mis zijn met het Hue netwerk dan klik ik hem eraf en kan ik nog regulier schakelen.
(Eigenlijk nog een keer een rol RAL9001 filament kopen
Kremx schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:53:
(Eigenlijk nog een keer een rol RAL9001 filament kopen)

En dan meteen een afdekraampje voor die thermostaat printen in Busch Jaeger uiterlijk.
Ik heb sinds vandaag een aantal Hue lampen en Hue bridge geinstalleerd.
Werkt voorlopig allemaal prima en ik heb op aanraden van hier ook 2 GU10 spots van de Ikea aangeschaft. Kan ze toevoegen in de app en bedienen met de Hue app, maar het werkt nog niet lekker met homekit.
Als ik via Siri standaard scenes aanroep (ik ben thuis/ik ga weg etc.) schakelen de hue lampen mee maar de ikea lampen doen niet mee
Ik zie ze ook niet in de ‘woning’ app, doe ik iets verkeerd?
Werkt voorlopig allemaal prima en ik heb op aanraden van hier ook 2 GU10 spots van de Ikea aangeschaft. Kan ze toevoegen in de app en bedienen met de Hue app, maar het werkt nog niet lekker met homekit.
Als ik via Siri standaard scenes aanroep (ik ben thuis/ik ga weg etc.) schakelen de hue lampen mee maar de ikea lampen doen niet mee
Ik zie ze ook niet in de ‘woning’ app, doe ik iets verkeerd?
Da's ook een manier. Netjes bedacht!!Kremx schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 12:53:
Zoals velen hier worstelde ik met het vervangen van de reguliere wandschakelaars voor Philips Hue dimmers. Net als andere verbaas ik me er over dat Philips geen variant heeft van de Hue dimmer welke een reguliere Europese contactdoos volledig afdekt.
[afbeelding]
[afbeelding] [afbeelding]
(Eigenlijk nog een keer een rol RAL9001 filament kopen)
Ik heb hier 't geluk dat al m'n schakelaars in losse inbouwdozen geplaatst zijn en er dus géén combinatie's met WCD's in frames aanwezig zijn in huis. Ik kon daarmee vrij gemakkelijk een passende/nette oplossing verzinnen voor mijn eigen situatie.
Opbouw raampje van de Hornbach á €1,65- over de, middels een lasdop doorgeluste, schakeling in de doos geschroefd met daarop de originele houder van Philips geplakt.

En dat ziet er dan zó uit:

Rondom is het opbouwraampje van de Hornbach een paar mm groter dan de Philips houder. Boven en onder is dat ± 3mm en aan de zijkanten ± 5mm.
P.S. Zet je wel even de WCD op de juiste manier in 't frame?....
Heb 't hier gewoon met de origineel meegeleverde adapter gedaan waarbij ik de adapter en stekker plugjes omwikkelt heb met wat waterproof isolatietape. Adapter zit aangesloten op het originele 230V deel middels een 2Mtr. "Euro Verlengkabel" van de Hornbach á €2,75 waarbij ik het "male" deel er af geknipt heb en de kabel direct in de doos ván de spiegel heb bij gesoldeerd. Op de één of andere manier heb ik hier niet zo veel op met die goedkope chinese electronica waarbij de leveranciers van alles beloven qua spes's maar dat vaak in de praktijk absoluut niet waar (kunnen) maken, denk aan bijv. goedkope laders voor een Macbook en andere Apple apparatuur.8-Track schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 10:26:
[...]
Ik ga binnenkort met hetzelfde project beginnen. Ik wil dat oplossen met een 24V, 30W IP67 voeding met de juiste aansluiting voor de Hue lightstrip. Daarvoor wilde ik deze voeding en deze connector over laten komen uit China.
Sroom en badkamerspiegels moet je (IMHO) ook niet té "panisch" willen gaan benaderen. Er komt nooit een volle straal water direct op te staan, 't is meer de luchtvochtigheid welke tijdens het douchen bijvoorbeeld tijdelijk wat hoger is waardoor je condensvorming kunt gaan krijgen. 't Spul zit sowieso al áchter 't verwarmde spiegelglas en een lader van een elektrische tandenborstel welke 24/7 op een WCD aangesloten is levert hoogstwaarschijnlijk al een groter risico op
[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 10:57 ]
Deze is trouwens makkelijker om Tradfri lampen aan een Hue Bridge te koppelen: robertwebbe in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"Tweakarim schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:49:
[...]
ok mooi thnx. Maar behalve de lamp heb je dus geen afstandsbediening of iets nodig uit de trädfri assortiment om ze te verbinden met philips hue bridge?
[14) Vervolgens download en start je de java app lampfinder op je laptop.
Hue Lamp Finder voor Windows: http://www.developers.mee...ault/files/lampfinder.jar
Hue Lamp Finder voor MacOS: http://www.developers.mee...files/lampfinder_v1.0.jar
Nog even toevoegen dat het Java programma niet alleen op MacOS werkt, maar ook prima werkt onder Linux. En voor Android kan je de app "Hue Essentials" gebruiken om Touchlink te activeren.iMars schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 16:48:
[...]
Deze is trouwens makkelijker om Tradfri lampen aan een Hue Bridge te koppelen: robertwebbe in "IKEA TRÅDFRI - Ervaringen & discussie"
[...]
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Ah dat wist ik niet (al lijkt het me logisch, dat is het voordeel van Javaaawe mwan schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 17:39:
[...]
Nog even toevoegen dat het Java programma niet alleen op MacOS werkt, maar ook prima werkt onder Linux. En voor Android kan je de app "Hue Essentials" gebruiken om Touchlink te activeren.
Ik heb alleen MacOS, en Linux alleen zonder grafische shell
(Oeps, verkeerde topic..
)
[ Voor 88% gewijzigd door burne op 16-12-2017 19:53 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
Vandaag mijn eerste starterssaetje gekocht. Nu heb ik één armatuur waarin de lampen het niet willen doen, ze blijven 'unreachable', terwijl ik toch zeker weet dat het armatuur 'aan' staat (gecontroleerd met een gewone lamp). Komt dat vaker voor, en wat kan ik daar aan doen? Ik heb de armatuur (een staande lamp) al op meerdere plekken en stopcontacten geprobeerd.
Gek genoeg heb ik vrijwel eenzelfde armatuur waarin ze het wel doen.
De lampen "babbelen" onderling én met de bridge middels 2,4Ghz. WiFi (over een eigen MESH netwerk). Als de lamp stroom heeft dan maakt 'ie zichzelf bekent in dat MESH WiFi netwerk en wordt 'ie ook gevonden door de bridge...autje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:26:
Vandaag mijn eerste starterssaetje gekocht. Nu heb ik één armatuur waarin de lampen het niet willen doen, ze blijven 'unreachable', terwijl ik toch zeker weet dat het armatuur 'aan' staat (gecontroleerd met een gewone lamp). Komt dat vaker voor, en wat kan ik daar aan doen? Ik heb de armatuur (een staande lamp) al op meerdere plekken en stopcontacten geprobeerd.
Kan van alles zijn nu, maar ik zou éérst eens kijken of die niet te detecteren lampen 't wél doen als je ze in dat armatuur draait waar de nú wel werkende lampen in zitten. Afstand tot de éérst volgende lamp mag redelijk groot zijn dus als je niet in een kasteel woont dan zou de afstand normaliter geen probleem mogen zijn tussen 2 lampen.
P.S. Externe (non Zigbee) dimmers zijn funest voor de communicatie dus als je er die tussen hebt zitten dan kan dat ook wel een issue zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 16-12-2017 20:40 ]
Ja, in een ander armatuur doen ze het wel. Sowieso in het soortgelijk armatuur dat twee meter verderop staat, en ik heb er nu één in een plafondarmatuur op de overloop boven gedraaid, en dat werkt als een zonnetje. Hij ziet de lamp ook wel, maar het is net alsof hij in het betreffende armatuur geen stroom krijgt, hoewel de domme lamp geen issues heeft. Uiterst vreemd.wimmel_1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:34:
[...]
De lampen "babbelen" onderling én met de bridge middels 2,4Ghz. WiFi (een eigen MESH netwerk). Als de lamp stroom heeft dan maakt 'ie zichzelf bekent in dat MESH WiFi netwerk en wordt 'ie ook gevonden door de bridge...
Kan van alles zijn nu, maar ik zou éérst eens kijken of die niet te detecteren lampen 't wél doen als je ze in dat armatuur draait waar de nú wel werkende lampen in zitten. Afstand tot de éérst volgende lamp mag redelijk groot zijn dus als je niet in een kasteel woont dan zou de afstand normaliter geen probleem mogen zijn tussen 2 lampen.
Verder erg blij met de werking. Morgen meteen even bij IKEA 5 GU10's halen voor de gang
ETA: zie nu je edit, maar ik heb er geen dimmer tussen zitten.
Misschien krijgt hij inderdaad wel geen stroom. De ene fitting is de andere niet.autje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:40:
[...]
Hij ziet de lamp ook wel, maar het is net alsof hij in het betreffende armatuur geen stroom krijgt, hoewel de domme lamp geen issues heeft. Uiterst vreemd.
Probeer het pinnetje onder in de fitting eens omhoog te buigen. Wel met de spanning afgeschakeld uiteraard.
Mijn vrouw zit nu onder de brandende lamp ('domme' lamp zit er weer in), dus morgen maar even proberenXander schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:55:
[...]
Misschien krijgt hij inderdaad wel geen stroom. De ene fitting is de andere niet.
Probeer het pinnetje onder in de fitting eens omhoog te buigen. Wel met de spanning afgeschakeld uiteraard.
Bedankt voor de reacties!
Waarom krijg ik nu weer associaties met gekleurde lampen....

edit:
En dat zeg ik terwijl ik hier maar 6 van de 45 lampen in "White Ambiancet" heb.... de rest is allemaal "Color" .
En dat zeg ik terwijl ik hier maar 6 van de 45 lampen in "White Ambiancet" heb.... de rest is allemaal "Color" .
[ Voor 62% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 14:04 ]
Het zijn white ambiance lampen, dus dat wordt nikswimmel_1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:14:
Waarom krijg ik nu weer associaties met gekleurde lampen....![]()
Check wel even de productiecode/week op de verpakking zodat ze zonder firmware update werken met je HUE bridge. Gisteren heb ik bij de Ikea in Utrecht 2 GU10’s gehaald maar die lagen wel een schap lager. De oude lagen nog bovenop, met code 1733 werkt het zonder update in ieder geval.autje schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:40:
[...]
Verder erg blij met de werking. Morgen meteen even bij IKEA 5 GU10's halen voor de gang.
ETA: zie nu je edit, maar ik heb er geen dimmer tussen zitten.
Weet iemand of deze out of the box ook met Alexa/Google Home werken?BertP schreef op zondag 17 december 2017 @ 09:15:
[...]
Check wel even de productiecode/week op de verpakking zodat ze zonder firmware update werken met je HUE bridge. Gisteren heb ik bij de Ikea in Utrecht 2 GU10’s gehaald maar die lagen wel een schap lager. De oude lagen nog bovenop, met code 1733 werkt het zonder update in ieder geval.
Hi wimmel_1,
Past het opbouwraam op een normale inbouwdoos? En wat is de naam/merk van het opbouwraam?
Past het opbouwraam op een normale inbouwdoos? En wat is de naam/merk van het opbouwraam?
Montageplaat / opbouwraam is een Attema (1414). Dingen passen precies op/over een normale inbouwdoos en zet je vast middels twee schroefjes in de sleufjes. Dingen kosten online iets van €1,50 á €2,00 / stuk maar liggen ook gewoon voor die prijs bij de Hornbach in 't schap.GreX schreef op zondag 17 december 2017 @ 10:38:
Hi wimmel_1,
https://www.hornbach.nl/s...-wit/5103609/artikel.html
Officieel heet het een montageplaat, neem wel de witte uitvoering
Officieel heet het een montageplaat, neem wel de witte uitvoering
Hier eindelijk 4 Hue lampen (e27, Color) in huis voor de woonkamer. Heb al heel wat gelezen en gevolgd hier maar er is een ding waar ik nu echt niet uit kom.
We hebben een grote staande lamp in de zithoek waar nu 2 Hue lampen in zitten. Deze lampen wil ik koppelen zodat met 1 beweging beide lampen gedimd kunnen worden etc. Ik heb hem nu als aparte kamer gedefinieerd maar dat is niet echt handig. Zie ik dat groeperen nu echt over het hoofd? Of is die Hue app heel onduidelijk?
We hebben een grote staande lamp in de zithoek waar nu 2 Hue lampen in zitten. Deze lampen wil ik koppelen zodat met 1 beweging beide lampen gedimd kunnen worden etc. Ik heb hem nu als aparte kamer gedefinieerd maar dat is niet echt handig. Zie ik dat groeperen nu echt over het hoofd? Of is die Hue app heel onduidelijk?
@KleinDraakje Zoals ik 't begrijp wil je die staande lamp met twee HUE E27 lampen dus afzonderlijk kunnen bedienen van alle andere lampen in je huiskamer maar ook middels een algehele naam? Met alléén de HUE App gaat dat (nog?) niet lukken, helaas.
Ik doe dat "trucje" hier met "Zone's" in Apple Homekit maar dan moet je dus wel een iPhone met minimaal iOS 10 hebben. De zone "Huiskamer" omvat de "Zithoek", "Eethoek" en "TV hoek" (welke als kamers gedefineerd zijn in de HUE App) dus ik kan tegen Siri zeggen dat ze de "Huiskamer" moet aansturen als geheel óf de afzonderlijke "kamers" moet bedienen. Je kunt de "HEU kamers" vervolgens ook nog lid maken van meerdere "Homekit Zones".
't Grappige(?) is dat je de Homekit Zones nérgens in de Homekit App terug kunt vinden als item, en dus zou kunnen schakelen middels een knopje, waardoor ze alléén maar via "Hé Siri" bereikbaar zijn....
Spelen mét en bedenken ván naamgevingen, ook van de afzonderlijke HUE lampen ansich, is ooit bést wel een uitdaging als je alles met "Hé Siri...." wil kunnen aansturen, zeker als je ook wil dat Siri in correct nederlandse volzinnen antwoordt, maar je moet eigenlijk beginnen met de term "kamers" in zowel de HUE alsook de Homekit App anders te interpreteren
Nog even bij HUE Lab's gekeken maar ook daar vind ik niet zo snel iets wat je met alléén de HUE App zou kunnen gebruiken om je "probleem" op te lossen.
Ik doe dat "trucje" hier met "Zone's" in Apple Homekit maar dan moet je dus wel een iPhone met minimaal iOS 10 hebben. De zone "Huiskamer" omvat de "Zithoek", "Eethoek" en "TV hoek" (welke als kamers gedefineerd zijn in de HUE App) dus ik kan tegen Siri zeggen dat ze de "Huiskamer" moet aansturen als geheel óf de afzonderlijke "kamers" moet bedienen. Je kunt de "HEU kamers" vervolgens ook nog lid maken van meerdere "Homekit Zones".
't Grappige(?) is dat je de Homekit Zones nérgens in de Homekit App terug kunt vinden als item, en dus zou kunnen schakelen middels een knopje, waardoor ze alléén maar via "Hé Siri" bereikbaar zijn....
Spelen mét en bedenken ván naamgevingen, ook van de afzonderlijke HUE lampen ansich, is ooit bést wel een uitdaging als je alles met "Hé Siri...." wil kunnen aansturen, zeker als je ook wil dat Siri in correct nederlandse volzinnen antwoordt, maar je moet eigenlijk beginnen met de term "kamers" in zowel de HUE alsook de Homekit App anders te interpreteren
Nog even bij HUE Lab's gekeken maar ook daar vind ik niet zo snel iets wat je met alléén de HUE App zou kunnen gebruiken om je "probleem" op te lossen.
[ Voor 38% gewijzigd door Will_M op 17-12-2017 15:17 ]
Bij mijn weten is dit met de officiële app inderdaad niet mogelijk. Met thrird party apps wel.KleinDraakje schreef op zondag 17 december 2017 @ 11:48:
Hier eindelijk 4 Hue lampen (e27, Color) in huis voor de woonkamer. Heb al heel wat gelezen en gevolgd hier maar er is een ding waar ik nu echt niet uit kom.
Lampen praten Zigbee en niet Wifi, verder klopt je verhaalwimmel_1 schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 20:34:
[...]
De lampen "babbelen" onderling én met de bridge middels 2,4Ghz. WiFi (over een eigen MESH netwerk). Als de lamp stroom heeft dan maakt 'ie zichzelf bekent in dat MESH WiFi netwerk en wordt 'ie ook gevonden door de bridge...
P.S. Externe (non Zigbee) dimmers zijn funest voor de communicatie dus als je er die tussen hebt zitten dan kan dat ook wel een issue zijn.
Wellicht is het wel eens leuk om hier te posten wat we als fanatieke gebruikers van Hue missen aan Features (App/Bridge) en Producten (Lampen/Sensoren)?
Features:
- Wat ik het meeste mis met Philips Hue App is het maken van Dynamische scene's en deze vanuit de app kunnen aanroepen (niet zoals met Hue Labs dat je een Tap switch nodig hebt....)
- Mogelijkheid om meerdere lampen in 1 armatuur te groeperen, zodat deze in app als 1 armatuur te bedienen zijn
- Mogelijkheid om Scene's te creëren die niet gebonden zijn aan Kamer maar aan het Huis (of nog beter het Huis met alle lampen als soort van Kamer)
Producten:
- Dimmer Switch en/of Tap met Europese vormgeving (lees normale knoppen)
- Simpele Switch (vergelijkbaar met simpele draai dimmer van Ikea) en natuurlijk lagere prijs dan Hue Dimmer Switch
- Meer Hue White producten, lees E14 en GU10 Hue White
Wat heb ik tot nu toe;
- 1 x Living Colors Ambiance Mondriaan Tafel Armatuur; https://www.amazon.co.uk/...e-Mondriaan/dp/B004XC8SNW en bijbehorende remote
- 1x Living Colors Gen3 Aura en bijbehorende remote (SmartLink)
- Friends of Hue Lightstrip Gen1
- Friends of Hue Iris
- 3x Living White SpaarLamp (Smart Link)
- 3x E27 Hue Color Gen1
- 1x E27 Hue Color Gen3
- 3x GU10 Hue Color Gen1
- 3x E27 Hue White
- 3x Hue Dimmer Switch
- 1x Hue Tap Switch
- 1x Hue Motion Sensor
- 1x LivingWhite Plug (SmartLink)
Features:
- Wat ik het meeste mis met Philips Hue App is het maken van Dynamische scene's en deze vanuit de app kunnen aanroepen (niet zoals met Hue Labs dat je een Tap switch nodig hebt....)
- Mogelijkheid om meerdere lampen in 1 armatuur te groeperen, zodat deze in app als 1 armatuur te bedienen zijn
- Mogelijkheid om Scene's te creëren die niet gebonden zijn aan Kamer maar aan het Huis (of nog beter het Huis met alle lampen als soort van Kamer)
Producten:
- Dimmer Switch en/of Tap met Europese vormgeving (lees normale knoppen)
- Simpele Switch (vergelijkbaar met simpele draai dimmer van Ikea) en natuurlijk lagere prijs dan Hue Dimmer Switch
- Meer Hue White producten, lees E14 en GU10 Hue White
Wat heb ik tot nu toe;
- 1 x Living Colors Ambiance Mondriaan Tafel Armatuur; https://www.amazon.co.uk/...e-Mondriaan/dp/B004XC8SNW en bijbehorende remote
- 1x Living Colors Gen3 Aura en bijbehorende remote (SmartLink)
- Friends of Hue Lightstrip Gen1
- Friends of Hue Iris
- 3x Living White SpaarLamp (Smart Link)
- 3x E27 Hue Color Gen1
- 1x E27 Hue Color Gen3
- 3x GU10 Hue Color Gen1
- 3x E27 Hue White
- 3x Hue Dimmer Switch
- 1x Hue Tap Switch
- 1x Hue Motion Sensor
- 1x LivingWhite Plug (SmartLink)
Ik wil een user interface op de bridge,
You don't need eyes to see, you need vision
Is ook niet helemaal correctErik1971 schreef op zondag 17 december 2017 @ 15:48:
[...]
Lampen praten Zigbee en niet Wifi, verder klopt je verhaal
Overigens wel een leuk/grappig idee van je om hier te posten wát je hebt aan spullen en wat er eventueel nog mist qua lampen en mogelijkheden.
Aangaande Philips HUE spullen heb ik hier nú een slordige 45 lapmen waarvan bijna alles "White & Color Ambiance" is, 8 motion sensoren en 13 dimmers maar van die laatste twee items worden het er waarschijnlijk nog meer... Iets met "convenience" en zo... Vooral in combinatie met iets als "Homekit" is 't érg leuk en handig.
Ik heb hier afgelopen jaar ál m'n (dure) halogeen én gloeilampen de deur gewezen en ben dus pas een klein jaartje écht bezig met het proberen m'n huis wat energiezuiniger te maken middels LED verlichting. Dat ik 't aankoopbedrag van dat spul nóóit en te nimmer meer terug ga verdienen.... Tsja
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue