[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 81 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.965 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 15:58
pati schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:38:
Je kunt via Hue Labs een formule instellen ‘three times is a charm’ en daarmee kun je een extra slot instellen (dus ipv 2 vanuit de Hue app een extra derde slot via Hue labs). Ga naar Ontdek (menu item) en kies Hue Labs. Hier kun je nog meer leuke/nuttige formules vinden)

Ik ben zelf ook met die lichtsterkte slider aan het spelen om te zien of ik het op die manier goed voor elkaar krijg
Die labs had ik ook al gezien, maar nog niet die 3 times is a charm. Ik heb er net naar gekeken maar zag een betere: sunlight as a switch. Ik heb deze gelijk geinstalleerd, het zorgt voor een trigger die alleen reageert op de lichtintensiteit en niet op beweging. Precies wat ik wil!

Maar jij hebt dus ook problemen met de lichtintensiteit?

[ Voor 13% gewijzigd door tvtech op 08-12-2017 21:48 ]

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:09

Grvy

Bot

Bestaat er ook schakelaars van Philips zonder het reclame logo eronder? ik wil best van die dingen in mn huis hangen maar om nou overal het logo van Philips onder te hebben...

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Grvy schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 21:21:
Bestaat er ook schakelaars van Philips zonder het reclame logo eronder? ik wil best van die dingen in mn huis hangen maar om nou overal het logo van Philips onder te hebben...
Logo zit er gewoon op met "lak".... Een beetje wasbenzine/thinner óf "Commandant 4" en wat "ellbow-grease" doen wonderen!!

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 08-12-2017 21:28 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29
Weet iemand welke commandos siri in het nederlands ondersteund voor hue?Met name welke kleuren. Ik kan wel engelse lijstjes vinden, maar die werken niet in het nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

HEY_DUDE schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 23:25:
Weet iemand welke commandos siri in het nederlands ondersteund voor hue?Met name welke kleuren. Ik kan wel engelse lijstjes vinden, maar die werken niet in het nederlands.
Is afhankelijk van de lampen (qua uitvoering) maar: In 't NL snapt "ze" : zwart, grijs, rood, blauw, wit, groen, geel,en paars sowieso :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:11
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 01:59:
[...]

Is afhankelijk van de lampen (qua uitvoering) maar: In 't NL snapt "ze" : zwart, grijs, rood, blauw, wit, groen, geel,en paars sowieso :)
Zwart en grijs? Vreemde kleuren voor een lamp... Oranje werkt ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Weet iemand een manier om 230v dimbare LED spots vanuit Philips Hue te controleren?

Ik heb diverse Modular Lighting spots in huis die ik dmv het onderstaande schema aanstuur. Echter heb ik ook enkele wandspots die niet Philips Hue ondersteunen en ik dus op zoek ben naar een alternatieve manier om ze aan te sturen.

Afbeeldingslocatie: http://www.supermodular.com/assets/BLOG/59/2.jpg

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10 11:58
Hallo allemaal, sinds kort zijn wij thuis ook HUE gebruiker. Echter lukt het niet om een derde gebruiker toe te voegen om de lampen te bedienen via Homekit. Ik heb het op twee manieren geprobeerd:

Philips Hue app
2. Instellingen
3. Homekit & Siri
4. Geavanceerd
5. Woningen
6. Deel woning
7. Nodig andere uit

Homekit
1. Compas icoontje
2. Nodig uit

Het valt mij op dat de derde gebruiker geen pushmelding krijgt van de uitnodiging op zijn iPhone. De uitnodiging is wel verstuurd want bij mij staat er "Je uitnodiging is verstuurd. Wachten op acceptatie".

Zie ik iets over het hoofd? Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Guust91
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22:27
In verband met een bug is de functionaliteit om andere gebruikers toegang te geven tot HomeKit bieding tijdelijk niet bruikbaar. nieuws: Zero-day maakte gebruik Homekit-apparatuur mogelijk zonder autorisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:29
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 01:59:
[...]

Dat is nogal karig.In het engels snapt siri: http://www.colorhexa.com/color-names. Bovendien kun je in het engels vragen welke kleur een lamp heeft, in het nederlands krijg ik als standaard antwoord 'bruin' 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zware Unit schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 08:11:
Weet iemand een manier om 230v dimbare LED spots vanuit Philips Hue te controleren?

Ik heb diverse Modular Lighting spots in huis die ik dmv het onderstaande schema aanstuur. Echter heb ik ook enkele wandspots die niet Philips Hue ondersteunen en ik dus op zoek ben naar een alternatieve manier om ze aan te sturen.

[afbeelding]
Zoals op je afbeelding te zien is: elke lamp / lampen die je via een driver / dimmer die voorzien is van een 1-10V dim aansluiting (en dat zijn er nog al wat) kan je besturen via die "Modular Connected" van supermodular.com

Nou is die site niet erg duidelijk, en ik kan die "Modular Connected" module nergens online vinden, maar 1-10V drivers zijn in overvloed verkrijgbaar.

https://www.osram.nl/osra...logieen/1...10v/index.jsp

Maar als iemand weet waar dat "Modular Connected" ding daadwerkelijk te bestelen is, dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

wimmel_1 schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:13:
In HomeKit kun je daar ook nog verschillende zones voor definieren. Zo heb ik hier een zone "TV" welke ook alleen maar de bijbehorende lampen aanzet terwijl die zelfde lampen, met een hoop andere lampen, ook nog in de "Kamer" Huiskamer gedefineerd zijn.

Hé Siri TV aan.... Werkt lekker met Ambilight :+
Hoe doe je dit? Ik zie alleen scenes aanmaken, maar dit is precies wat ik zoek. Ik wil dat de woonkamer verlichting aangaat zonder de 'grote'/'lees'lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

The Inquisitor schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:56:
[...]

Hoe doe je dit? Ik zie alleen scenes aanmaken, maar dit is precies wat ik zoek. Ik wil dat de woonkamer verlichting aangaat zonder de 'grote'/'lees'lamp.
Tabblad "Kamers" -> kamer selecteren welke je aan een zone wil knopen -> Knopje "Wijzig" (rechtsboven) -> Pijltje langs de naam van die kamer -> Zones.

Dat je dat niet gevonden kunt krijgen, zeg.... O-) O-) Sarcastisch bedoeld, 't zit inderdaad érg diep weggestopt en je vind er ook nergens een overzicht van..

Je kan kamers ook aan meerdere zones knopen, overigens,

[ Voor 9% gewijzigd door Will_M op 09-12-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

wimmel_1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 13:02:
[...]

Tabblad "Kamers" -> kamer welke je aan een zone wil knopen -> Knopje "Wijzig" -> Pijltje langs de naam van die kamer -> Zones.

Dat je dat niet gevonden kunt krijgen, zeg.... O-) O-) Sarcastisch bedoeld, 't zit inderdaad érg diep weggestopt en je vind er nergens een overzicht van..

Je kan kamers ook aan meerdere zones knopen, overigens,
Oké, ik ben een stap verder, ik kom bij 'woonkamer' en kan een zone aanmaken (ik heb dit stuk van het menu nog nooit gezien :P). Ik heb de zone aangemaakt, maar ik zie nergens welke lampen ik hieronder kan verdelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je moet eigenlijk andersom gaan denken. Je verdeeld je lampen over meerdere kamers welke je vervolgens weer aan zones knoopt.

Ik heb hier dus een Zone Huiskamer waarin de TV-Hoek + Zithoek + Eetkamer als "Kamers" zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door Will_M op 09-12-2017 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 17:07
Erik1971 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:07:
[...]

Deze optie ligt zo voor de hand dat ik hem vergeten was te melden ;)

Nog even een tip voor het veranderen van het Zigbee kanaal, je moet opletten dat je vooral last zult hebben van Wifi bronnen die wat verder weg staan en niet zo zeer je eigen Wifi.

Dit is om de volgende reden, zowel Zigbee en Wifi kunnen op het laagste nivo van beide protocollen met elkaar overweg om er voor te zorgen dat het overlappend kanaal vrij is voordat Zigbee of Wifi een berichtje stuurt. Dit werkt perfect zolang het Wifi en Zigbee device elkaar horen, nu is het dat Zigbee devices met een vrij laag vermogen uitzenden en dat betekend dat wanneer Wifi device verder weg staat (e.g. bij de buren ;) ) het kanaal niet wordt vrij gegeven voordat Zigbee een pakketje verstuurd en de kans is dan groot dat er collision optreed en het berichtje verloren gaat.

Vandaar dat het beter is om een kanaal te kiezen waar geen Wifi van je buren zit, dan kun je nog beter voor overlappend kanaal met je eigen Wifi gaan.
Het wisselen van het kanaal heeft voor twee dagen lampen genot gezorgd, maar helaas, vanochtend:
Hue problemen

8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
h4ns schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:22:
[...]

Zoals op je afbeelding te zien is: elke lamp / lampen die je via een driver / dimmer die voorzien is van een 1-10V dim aansluiting (en dat zijn er nog al wat) kan je besturen via die "Modular Connected" van supermodular.com

Nou is die site niet erg duidelijk, en ik kan die "Modular Connected" module nergens online vinden, maar 1-10V drivers zijn in overvloed verkrijgbaar.

https://www.osram.nl/osra...logieen/1...10v/index.jsp

Maar als iemand weet waar dat "Modular Connected" ding daadwerkelijk te bestelen is, dan hoor ik het graag!
Ik heb dit al succesvol draaien voor diverse spots. Echter, ik ben opzoek naar een vergelijkbaar systeem wat om kan gaan met 230v LED spots. Hiervoor lijkt me de Modular Connected module niet geschikt.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Zware Unit schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 17:45:
[...]

Ik heb dit al succesvol draaien voor diverse spots. Echter, ik ben opzoek naar een vergelijkbaar systeem wat om kan gaan met 230v LED spots. Hiervoor lijkt me de Modular Connected module niet geschikt.
Ah, ok was me niet helemaal duidelijk maar nu ik terug lees zie ik inderdaad dat je 230v vermeld.

Maar indien het LED verlichting betreft zal er in het armatuur toch een driver aanwezig zijn, want zover ik weet is het met LED helemaal niet mogelijk dat het "gewoon" vanaf de 230V kan werken.

En aangezien het HUE systeem zich enkel nog maar op LED zal richten lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een 230V dimmer (fase afsnijden heet dat geloof ik) zal tegen komen. En dan nog kan je er vaak niets mee in het geval van LED.

Je zou dus moeten kijken hoe het armatuur opgebouwd is. Een workaround zou mogelijk zijn de interne driver los te koppelen. Nieuwe draden daar naar toe trekken en dan aansturen via een 1/10V driver i.c.m. zo'n Connected module. Maar sterk afhankelijk hoe die LED's dan aangestuurd moeten worden.. 12V, 24V of "constant current" 350 of 700mah zijn de meest gebruikte opties. En wat er in zit moet je je aan houden, daar zoek je dan de geschikte driver bij.

Niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar met mijn toch beperkte technische kennis hier over denk ik toch dat mijn verhaal redelijk klopt.

Mag ik vragen waar je de Modular Connected module gekocht hebt, en wat de prijs ongeveer is?

[ Voor 7% gewijzigd door h4ns op 09-12-2017 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NRG-81 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 07:59:
[...]

Zwart en grijs? Vreemde kleuren voor een lamp... Oranje werkt ook
Ik verzin 't écht niet zelf hoor :9 Roep maar eens dat Siri een bepaalde lamp / kamer / zone Grijs of Zwart moet maken (Siri staat hier op "Nederland / België" qua spraak want ik vind dat "ze" liever klinkt dan die NL mannenstem en ik woon ook niet écht ver van de de Nederland / Belgische grens).

Ik gebruik "Hé Siri Keuken Grijs" overigens bést vaak, zwart iets minder maar 't is een gedimde grijs variant. Heb overigens wel de GU10 White & Color Ambiance lampen in m'n keuken zitten (5 stuks).

@RoosW : Woon je toevallig is een appartementen complex waar véél interferentie is op het 2,4Ghz Wifi netwerk of heb je misschien een magnetron in de buurt staan welke "lek" is? "El-Cheapo" Babyfoons willen 't ook vaak goed doen als "stoorzender" op de 2,4Ghz, overigens. Je zou eigenlijk eens met een "Spectrum Analyzer" een tijdje moeten kunnen kijken waarom dat die frequentieband continue over z'n giechel gaat, maar waarschijnlijk heb je daar de apparatuur zelf niet voor?

Ook wel leuk om ff te lezen, al staat er weinig 'nieuws' in : reviews: Slimme lampen uitgelicht - Vier instapsets onder de honderd euro

[ Voor 70% gewijzigd door Will_M op 09-12-2017 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
Guust91 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 10:06:
In verband met een bug is de functionaliteit om andere gebruikers toegang te geven tot HomeKit bieding tijdelijk niet bruikbaar. nieuws: Zero-day maakte gebruik Homekit-apparatuur mogelijk zonder autorisatie
Dankjewel voor de link!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:18:
[...]

Ik verzin 't écht niet zelf hoor :9 Roep maar eens dat Siri een bepaalde lamp / kamer / zone Grijs of Zwart moet maken (Siri staat hier op "Nederland / België" qua spraak want ik vind dat "ze" liever klinkt dan die NL mannenstem en ik woon ook niet écht ver van de de Nederland / Belgische grens).

Ik gebruik "Hé Siri Keuken Grijs" overigens bést vaak, zwart iets minder maar 't is een gedimde grijs variant. Heb overigens wel de GU10 White & Color Ambiance lampen in m'n keuken zitten (5 stuks).
WTF... 8)7
Grijs is inderdaad best een OK kleur. Zwart is te gedimd voor praktisch gebruik imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NRG-81 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:54:
[...]

WTF... 8)7
Grijs is inderdaad best een OK kleur. Zwart is te gedimd voor praktisch gebruik imho.
Dan roep je daarna nog even "Hé Siri Keuken 20%" ... Dan is 't al wat beter "zwart" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 19:58:
[...]

Dan roep je daarna nog even "Hé Siri Keuken 20%" ... Dan is 't al wat beter "zwart" :P
Kan, maar heb de meeste scenes wel voorgeprogrammeerd staan. Alleen de vloerlampen kleur ik vaak met behulp van Siri, en dan zie ik geen praktisch nut van zwart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58

Ethirty

Who...me?

Zwart licht, is dat een synoniem voor uit? :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op zondag 10 december 2017 @ 01:16:
Zwart licht, is dat een synoniem voor uit? :P
Nope... Maar waarschijnlijk ken je 't al lang: Wikipedia: Blacklight. Nou kunnen HUE LED lampen uiteraard onmogelijk UV-A licht emuleren maar..... Siri doet 'r best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Cool, misschien toch maar eens een keer met Siri gaan spelen, gebruik het eigenlijk nooit.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik ga een koof van 300x110cm boven het keukeneiland bouwen. In de koof komt in elk geval een 90cm wasemkap. Daarnaast een aantal Hue Gu10 spotjes. Hoeveel weet ik nog niet maar 5 lijkt me wel een realistisch aantal binnen die afmeting (dan twee rijen met 3 om 2 spots).

Hoe (welke vorm) zouden jullie de spots plaatsen?

Zijn 5 spots teveel of te weinig binnen 300x110cm?

Zouden jullie voor gu10 white ambiance gaan of voor de kleurenversie (ik bedoel los van smaak, heb ik ooit reden om kleur in de keuken te hebben?)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:51

aawe mwan

Wat ook leuk is:

GustavSan schreef op zondag 10 december 2017 @ 08:36:
Ik ga een koof van 300x110cm boven het keukeneiland bouwen. In de koof komt in elk geval een 90cm wasemkap. Daarnaast een aantal Hue Gu10 spotjes.
Als ik in deze tijd mijn keuken zou verbouwen, dan zou ik, denk ik, een modernere variant nemen:
  • dampafzuiging geïntegreerd in het kooktoestel, in plaats van een afzuigkap
  • paneelverlichting, in plaats van spots
Heb je ook deze alternatieven overwogen?

Voorbeeld van paneelverlichting voor in de keuken is de FÖRBÄTTRA van Ikea. Deze is nog niet "smart", maar misschien kan je die wel zelf smart maken door de stuureenheid uit een Floalt lamp te transplanteren. En volgens geruchten brengt Ikea binnen een jaar smart keukenverlichting op de markt.

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 10-12-2017 09:33 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
aawe mwan schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:30:
[...]

Als ik in deze tijd mijn keuken zou verbouwen, dan zou ik, denk ik, een modernere variant nemen:
  • dampafzuiging geïntegreerd in het kooktoestel, in plaats van een afzuigkap
  • paneelverlichting, in plaats van spots
Heb je ook deze alternatieven overwogen?

Voorbeeld van paneelverlichting voor in de keuken is de FÖRBÄTTRA van Ikea. Deze is nog niet "smart", maar misschien kan je die wel zelf smart maken door de stuureenheid uit een Floalt lamp te transplanteren. En volgens geruchten brengt Ikea binnen een jaar smart keukenverlichting op de markt.
Werkbladafzuiging hebben we langdurig overwogen maar vinden het in de praktijk nog onvoldoende werken. Verder vinden we alleen de Bora Classic een mooie oplossing en dat is net als de alternatieven echt veel te duur (€4000+). Vind die units die omhoog komen zetten niet mooi. Ook moet ik recirculatie hebben en bij die werkbladoplossingen moet er of een lelijk rooster aan de zijkant of het vocht etc wordt gewoon tussen de kasten geblazen. Kortom, ik ben nog niet overtuigd en het leek me wel wat om in die koof meteen licht te verwerken.

Ik heb de Novy One en de Novy Up_Side laatst in actie gezien was niet echt onder de indruk (lawaai en ik rook erg duidelijk de kooklucht)...

Dan die panelen. Wauw. Wat is dat mooi. En omdat wij de keuken pas begin 2019 laten plaatsen is er misschien nog genoeg tijd het af te wachten (slimme versie).

Zijn er naast FÖRBÄTTRA nog alternatieven? Ik ben totaal onbekend met die panelen..

[ Voor 6% gewijzigd door GustavSan op 10-12-2017 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slomy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:49
Kijk ik ergens overheen of is het zo dat de Hue ledstrip (starterspack) echt alleen maar in 2M variant te vinden is? Heb eigenlijk maar 1M nodig, of is het zo dat de overgebleven 1M weer relatief makkelijk standalone ingezet kan worden (bij het kopen van een extra power adapter)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 17:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

aawe mwan schreef op zondag 10 december 2017 @ 09:30:
Ik zou eerder gewoon een FLOALT in de koof of onder de kastjes bouwen. Hoef je ook niet te kloten om het aangesloten te krijgen op de rest van je HUE eco systeem.

[ Voor 19% gewijzigd door Janoz op 10-12-2017 10:50 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Janoz schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:41:
[...]

Ik zou eerder gewoon een FLOALT in de koof of onder de kastjes bouwen. Hoef je ook niet te kloten om het aangesloten te krijgen op de rest van je HUE eco systeem.
Wat is het verschil tussen beiden dan? FLOALT ziet er net zo prima uit wat mij betreft?

Ik zie op internet ook diverse oplossingen van andere merken. Ik twijfel wel, want de koof of het plafond zit in elk geval op 260cm hoogte en komt max zo'n 20cm naar beneden. Hierop dus die panelen en dan dus de vraag of het genoeg licht oplevert als het werkblad op 94cm zit. En dan de vraag hoeveel ik er moet hebben op de koof van 300x110cm waarbij 90x40cm gebruikt is (aan de uiterste zijde) voor de afzuiging (witte, onopvallende Novy Pure'Line Compact). Ik zit niet te wachten op een soort landende UFO boven mijn keukeneiland. Daarbij, het keukeneiland is meer een meubel in het midden van het huis. Gaan die panelen daar wel mooi staan/werken of is het straks een net-niet oplossing.

Zou ik misschien in de koof spotjes moeten doen, en in de werkruimte erachter de panelen? Dus de panelen in 1 strook van 2,4 meter precies boven de plek waar gekookt wordt en de spotjes binnen de koof voor de sfeer?

Zie hier twee afbeeldingen (de woonkamer start rechtsonder het keukeneiland in de afbeelding en is zo'n 30m2, zie je alleen niet in de afbeelding terug):

Afbeeldingslocatie: http://www.vanilya.nl/tmp/tekening.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.vanilya.nl/tmp/3d-opstelling.jpg
Slomy schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:37:
Kijk ik ergens overheen of is het zo dat de Hue ledstrip (starterspack) echt alleen maar in 2M variant te vinden is? Heb eigenlijk maar 1M nodig, of is het zo dat de overgebleven 1M weer relatief makkelijk standalone ingezet kan worden (bij het kopen van een extra power adapter)?
2 meter kan je inkorten en de rest is onbruikbaar. De 2 mtr staat met enige regelmaat voor rond de €50 op Amazon.de...dus daar kopen is wellicht voordeliger (waardoor het minder pijn doet als je maar 1 mtr gebruikt).

[ Voor 3% gewijzigd door GustavSan op 10-12-2017 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:51

aawe mwan

Wat ook leuk is:

GustavSan schreef op zondag 10 december 2017 @ 10:08:
[...]
Zijn er naast FÖRBÄTTRA nog alternatieven? Ik ben totaal onbekend met die panelen..
Een paneellamp is in principe een plaat waar aan de rand een soort ledstrip in schijnt. De plaat is zo bewerkt dat het licht er heel gelijkmatig uit komt.

Ik wilde eerst de Floalt kopen voor in de keuken, een smart paneellamp van Ikea, maar er is een belangrijk verschil. Bij de Floalt is de stuureenheid in de lamp zelf verwerkt en de lamp is daardoor een paar centimeter dik. Bij de Forbattra is de stuureenheid los en kan je hem ergens anders in de keuken verstoppen. Er gaat een dun zwakstroomdraadje naar het lichtpaneel (dat je aan de binnenkant van de keukenkastjes kunt verwerken) en het paneel is veel dunner. Zie bijvoorbeeld ook de JORMLIEN en SURTE lichtdeuren, die al wel smart zijn.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
aawe mwan schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:16:
[...]

Een paneellamp is in principe een plaat waar aan de rand een soort ledstrip in schijnt. De plaat is zo bewerkt dat het licht er heel gelijkmatig uit komt.

Ik wilde eerst de Floalt kopen voor in de keuken, een smart paneellamp van Ikea, maar er is een belangrijk verschil. Bij de Floalt is de stuureenheid in de lamp zelf verwerkt en de lamp is daardoor een paar centimeter dik. Bij de Forbattra is de stuureenheid los en kan je hem ergens anders in de keuken verstoppen. Er gaat een dun zwakstroomdraadje naar het lichtpaneel (dat je aan de binnenkant van de keukenkastjes kunt verwerken) en het paneel is veel dunner. Zie bijvoorbeeld ook de JORMLIEN en SURTE lichtdeuren, die al wel smart zijn.
Ok. In dat geval liever de dunst mogelijke oplossing. Hoewel ik iets hierboven wel al heb beschreven waarover ik enige twijfel heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
wimmel_1 schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:18:
[...]
@RoosW : Woon je toevallig is een appartementen complex waar véél interferentie is op het 2,4Ghz Wifi netwerk of heb je misschien een magnetron in de buurt staan welke "lek" is? "El-Cheapo" Babyfoons willen 't ook vaak goed doen als "stoorzender" op de 2,4Ghz, overigens. Je zou eigenlijk eens met een "Spectrum Analyzer" een tijdje moeten kunnen kijken waarom dat die frequentieband continue over z'n giechel gaat, maar waarschijnlijk heb je daar de apparatuur zelf niet voor?
Nope, rijtjes huis midden ongeveer van semi bungalows, ik geloof dat ik zo een app op mijn telefoon had, die kon laten zien welke 2.4/5G banden bezet waren.
Ik moet zeggen dat de problemen nu nog wel meevallen, ik heb hem naar lampen laten zoeken, en alle lichtpunten kwamen weer in beeld (behalve de Osram Smart+ Pluggen, die werken als een zonnetje, maar staan steeds als unreachable).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
In het Hue aanbiedingen topic voorbij zien komen dat er een Hue Tap v1 en v2 is. Dat was mij niet bekend. Weten jullie wat het verschil is tussen deze twee versies? Hoe herken ik deze? Ik heb zelf ook een Hue Tap maar geen flauw idee welke versie het betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaave
meesje schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:30:
In het Hue aanbiedingen topic voorbij zien komen dat er een Hue Tap v1 en v2 is. Dat was mij niet bekend. Weten jullie wat het verschil is tussen deze twee versies? Hoe herken ik deze? Ik heb zelf ook een Hue Tap maar geen flauw idee welke versie het betreft.
Geen idee, maar ik zie wel in de inhoudsopgave van dit topic staan:

"Een veelgestelde vraag over de Tap is of de twee "versies" die verkocht worden door Conrad verschillend zijn. Hier kunnen we kort over zijn: nee, er is maar één versie van de Tap. Wat de reden is dat Conrad de Tap met twee verschillende prijzen in de webwinkel heeft staan is niet bekend, maar de goedkopere is hetzelfde als de duurdere."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
Skaave schreef op zondag 10 december 2017 @ 12:56:
[...]

Geen idee, maar ik zie wel in de inhoudsopgave van dit topic staan:

"Een veelgestelde vraag over de Tap is of de twee "versies" die verkocht worden door Conrad verschillend zijn. Hier kunnen we kort over zijn: nee, er is maar één versie van de Tap. Wat de reden is dat Conrad de Tap met twee verschillende prijzen in de webwinkel heeft staan is niet bekend, maar de goedkopere is hetzelfde als de duurdere."
Ja, precies. De twee verschillende prijzen bij conrad kende ik. Ik had mijn vraag ook in het hue aanbiedingen topic geplaatst, echter deze is (terecht) weg gemodereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 09:23
Ik ontdekte het door in de pricewatch van Tweakers Hue Tab in te vullen. Kreeg toen ook een V2 te zien. Wellicht is de bediening wat soepeler en lichter gemaakt. Over de Tab werd in de beoordelingen veel geklaagd over wat ongemakkelijk bediening. Knopjes die zwaar en diep ingedrukt moesten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Is ook logisch als je geen battery in een schakelaar hebt zitten, die energie moet ergens vandaan komen.
Vind het ook maar een onding, en past bovendien niet mooi over een bestaande muur schakelaar.

De normale schakel/dimmer werkt goed, maar helaas ook niet mooi op de muur.

Jammer dat Philips hiervoor dus niets fatsoenlijks heeft, Xiaomi Aqara schakelaars zijn de beste oplossing, hoewel enkel alleen via een omweg om Hue te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsonnaville
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 13:39
Mijn Philips Hue lampen gaan willekeurig opnieuw weer aan na het uitzetten via de app, is hier een fix voor?

Verder, iemand ervaring met de GU10 van Trust? Zijn deze zo te koppelen aan Hue of dien je ook de bridge van Trust te hebben? Deze lampen hebben net als de Hue GU10, een volledig lichtvlak, en niet zoals bij de Ikea bijv 4 stippen waar de verlichting uit komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-10 17:53

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

@GustavSan @aawe mwan Maar als je toch een koof hebt kun je de FLOALT verzonken aanleggen waardoor de dikte niet uit maakt. Dat is iig hoe ik het zou doen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
dsonnaville schreef op zondag 10 december 2017 @ 15:27:
Mijn Philips Hue lampen gaan willekeurig opnieuw weer aan na het uitzetten via de app, is hier een fix voor?
Dat zal vast niet willekeurig zijn... Of iemand kan er ook bij... Of je hebt met een (andere) app rules aangemaakt.

Er is een android app waarmee je alle rules kunt inzien. Of je kunt helemaal opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
h4ns schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 18:15:
[...]

Ah, ok was me niet helemaal duidelijk maar nu ik terug lees zie ik inderdaad dat je 230v vermeld.

Maar indien het LED verlichting betreft zal er in het armatuur toch een driver aanwezig zijn, want zover ik weet is het met LED helemaal niet mogelijk dat het "gewoon" vanaf de 230V kan werken.

En aangezien het HUE systeem zich enkel nog maar op LED zal richten lijkt het me onwaarschijnlijk dat je een 230V dimmer (fase afsnijden heet dat geloof ik) zal tegen komen. En dan nog kan je er vaak niets mee in het geval van LED.

Je zou dus moeten kijken hoe het armatuur opgebouwd is. Een workaround zou mogelijk zijn de interne driver los te koppelen. Nieuwe draden daar naar toe trekken en dan aansturen via een 1/10V driver i.c.m. zo'n Connected module. Maar sterk afhankelijk hoe die LED's dan aangestuurd moeten worden.. 12V, 24V of "constant current" 350 of 700mah zijn de meest gebruikte opties. En wat er in zit moet je je aan houden, daar zoek je dan de geschikte driver bij.

Niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar met mijn toch beperkte technische kennis hier over denk ik toch dat mijn verhaal redelijk klopt.

Mag ik vragen waar je de Modular Connected module gekocht hebt, en wat de prijs ongeveer is?
Modular Connected modules (13190030) zijn een euro of 70 uit mijn hoofd. Werkt echt erg goed. Even een fotootje van mijn setup mochten er meer mensen zijn die willen toepassen. Heb er 7 naast elkaar geïnstalleerd om spots op mijn begane grond aan te sturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7FOthE3YVI6MfVu5BK0i5Hj9/full.jpg

De afbeelding van de led module uit de wandspot. Heb er niet veel kaas van gegeten, maar de verwijzing "220-240v" lijkt me dat er geen losse driver aanwezig is. Graag jullie advies en creativiteit hoe ik deze LED module dmv Hue kan aansturen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3XREP4cvTvpdQdGEV7ue7sCO/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChAiNsAwII
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 23:07
Philips Hue Iris aangeschaft, deze wordt echter niet gevonden in mijn hue app, wat kan ik doen , ik heb geen afstand bediening ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Zware Unit schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:48:
[...]

Modular Connected modules (13190030) zijn een euro of 70 uit mijn hoofd. Werkt echt erg goed. Even een fotootje van mijn setup mochten er meer mensen zijn die willen toepassen. Heb er 7 naast elkaar geïnstalleerd om spots op mijn begane grond aan te sturen.
Vind het op zich wel bijzonder dat iets wat Hue branded zo slecht te vinden is. Zou dit wellicht ook kunnen gebruiken voor mijn keukenspot, mits compatible.

Waar heb je ze vandaan? Zelfs met het typenr kan je ze niet echt vinden.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

Ethirty schreef op zondag 10 december 2017 @ 23:10:
[...]

Vind het op zich wel bijzonder dat iets wat Hue branded zo slecht te vinden is. Zou dit wellicht ook kunnen gebruiken voor mijn keukenspot, mits compatible.

http://www.supermodular.com/modular-connected/

vind erg onoverzichtelijk site

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
RoosW schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:50:
[...]

Nope, rijtjes huis midden ongeveer van semi bungalows, ik geloof dat ik zo een app op mijn telefoon had, die kon laten zien welke 2.4/5G banden bezet waren.
Ik moet zeggen dat de problemen nu nog wel meevallen, ik heb hem naar lampen laten zoeken, en alle lichtpunten kwamen weer in beeld (behalve de Osram Smart+ Pluggen, die werken als een zonnetje, maar staan steeds als unreachable).
Hmm, als je 100% zeker weet dat je bridge niet in de buurt van andere Wifi bronnen staat (>50cm afstand houden), dan kun je alleen nog maar proberen welk Zigbee kanaal het beste werkt.

Zigbee heeft 4 kanalen, 11,15,20 en 25, volgens de theorie zou kanaal 15 het minst last moeten hebben van Wifi en dan kanaal 20 en 25 en als laatste 11, welicht dat je op deze volgorde zou kunnen proberen om te zien welk kanaal het beste is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:22

trenjeska

there can be only one (WC)

h4ns schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:49:
[...]

Blijkt dat je in plaats van (slechts) 2 kamers ook gewoon "woning" kan selecteren voor de afstand bediening.

Doet het nu verder prima met in totaal 17 lampen.

Waarom ze niet meer dan 2 kamers toelaten, maar wel de complete woning (verdeeld in 7 kamers hier) is me een raadsel :?
Het gaat om het aantal commando's dat wordt verstuurd; 'Woning' is maar 1 group in de bridge. (Group 0) Kamers zijn elk een group op de bridge. Vor Woning is dus maar 1 commando nodig voor meer dan 2 makers dus meer dan 2 commando's, voor elke kamer 1. Vanwege latency die dan op kan treden, limiteren ze dat dus voor de 'gebruikservaring'

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
Erik1971 schreef op maandag 11 december 2017 @ 09:25:
[...]

Hmm, als je 100% zeker weet dat je bridge niet in de buurt van andere Wifi bronnen staat (>50cm afstand houden), dan kun je alleen nog maar proberen welk Zigbee kanaal het beste werkt.

Zigbee heeft 4 kanalen, 11,15,20 en 25, volgens de theorie zou kanaal 15 het minst last moeten hebben van Wifi en dan kanaal 20 en 25 en asl laatste 11, welicht dat je op deze volgorde zou kunnen proberen om te zien welk kanaal het beste is.....
Ik houd het scherp in het oog, zodra het weer optreed ga ik weer met de kanalen rommelen, 15 klinkt goed, dank voor de informatie! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
[...]

Heb ze bij DMLight vandaan. Gewoon even een mail sturen voor een quote, want zie ze niet in de webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09 21:25

8-Track

Zware Unit schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:48:
[...]

[afbeelding]

De afbeelding van de led module uit de wandspot. Heb er niet veel kaas van gegeten, maar de verwijzing "220-240v" lijkt me dat er geen losse driver aanwezig is. Graag jullie advies en creativiteit hoe ik deze LED module dmv Hue kan aansturen.

[afbeelding]
Ik heb twee Modular spots, een 4x AR111 met ingebouwde trafo en een 2x PAR30 op 220V. Beide stuur ik aan met een Busch Jaeger Zigbee dimmer. Past gewoon in een standaard doos en je kan er een twee, vier of achtkanaals bedienelement op zetten voor verschillende scenes met de rest van je verlichting. Erg tevreden mee.

Deze dimmers worden in de Hue app gezien als "dimbare lamp", dus je kunt ze ook vanuit de app meenemen in scenes. Het is alleen jammer dat niet-Hue lampen niet worden doorgegeven aan Homekit, dus standaard geen Woning of Siri integratie. Dat heb ik opgelost met homebridge-hue, waardoor alles naadloos werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door 8-Track op 11-12-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:52
ChAiNsAwII schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:51:
Philips Hue Iris aangeschaft, deze wordt echter niet gevonden in mijn hue app, wat kan ik doen , ik heb geen afstand bediening ?
De Iris zal al eerder gekoppeld zijn aan een bridge en wordt daarom niet gevonden.
Aan het snoer hoort een labeltje te zitten, hiervan het serienummer (6 karakters) overnemen in de Philips Hue app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

8-Track schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:59:
[...]
Ik heb twee Modular spots, een 4x AR111 met ingebouwde trafo en een 2x PAR30 op 220V. Beide stuur ik aan met een Busch Jaeger Zigbee dimmer. Past gewoon in een standaard doos en je kan er een twee, vier of achtkanaals bedienelement op zetten voor verschillende scenes met de rest van je verlichting. Erg tevreden mee.

Deze dimmers worden in de Hue app gezien als "dimbare lamp", dus je kunt ze ook vanuit de app meenemen in scenes. Het is alleen jammer dat niet-Hue lampen niet worden doorgegeven aan Homekit, dus standaard geen Woning of Siri integratie. Dat heb ik opgelost met homebridge-hue, waardoor alles naadloos werkt.
Kijk dit zoek ik dus voor mijn trapverlichting. Heeft Jung ook zo'n unit of je weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anesi
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-07 21:37
ChAiNsAwII schreef op zondag 10 december 2017 @ 22:51:
Dit probleem had ik ook met mijn twee laatst aangeschafte Hue-lampen, serie-nummer overnemen voor het zoeken in de app hielp niet.

Heb het op kunnen lossen door via de 3rd party 'Hue Lights' app (iOS) de Touchlink-functie te gebruiken; schijnbaar een alternatief Zigbee-protocol waarbij je de hub en lamp kunt dwingen met elkaar te verbinden door ze dicht bij elkaar te houden. Niet de meest ideale oplossing, maar werkte wel voor mij. Eigenlijk zou deze methode ook wel in de Hue-app zelf mogen zitten..

Zo heb ik ook afgelopen weekend de meeste van mijn Tradfri-lampen direct met de Hue-hub kunnen verbinden, aangezien het merendeel hiervan ook niet in de officiele app herkend werd. Wel ideaal dat de Ikea-lampen met de nieuwe firmware (allen batchnummer 1736) daarna net zo makkelijk in te stellen zijn als native Hue lampen. Enige puntje is dat de Tradfri-lampen zo (nog) niet ondersteund worden door Apple Home; gebruik dat nog wel vaak om op de smartphone lampen sneller even aan/uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
En voor Android heb je "Hue Essentials" ( Google Play: Hue Essentials (Philips Hue) ).

Die biedt ook Touch Link functionaliteit. Inderdaad eigenlijk best wel raar dat Philips dat in de officiele app niet ook gewoon ondersteunt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

Cai schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:49:
[...]

Kijk dit zoek ik dus voor mijn trapverlichting. Heeft Jung ook zo'n unit of je weet?
Lijkt erop dat Jung alleen wandzenders heeft, geen inbouwdimmers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
[...]

Denk dat die 1/10v connected unit meer gericht is op de professionele markt.

Maar dat is ook weer vreemd, want HUE is bijvoorbeeld ook helemaal niet bij een elektrotechnische groothandel (waar ik een account heb) verkrijgbaar. Terwijl ze verder zo'n beetje alles van Philips in het assortiment hebben. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
ZigBee alternatieven zijn overigens hier te vinden:

https://shop.dresden-elek...rung/vorschaltgerate.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

8-Track schreef op maandag 11 december 2017 @ 14:25:
[...]

Lijkt erop dat Jung alleen wandzenders heeft, geen inbouwdimmers.
Dus dan een fibaro dimmer met een Jung puls drukker. Verschijnt de Fibaro dimmer dan ook gewoon in de Hue app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChAiNsAwII
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03 23:07
Wally2002 schreef op maandag 11 december 2017 @ 12:39:
[...]

De Iris zal al eerder gekoppeld zijn aan een bridge en wordt daarom niet gevonden.
Aan het snoer hoort een labeltje te zitten, hiervan het serienummer (6 karakters) overnemen in de Philips Hue app.
Ty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:13
Vannacht, toen we rustig in dromenland waren, besloten ineens alle Hue lampen in het huis aan te gaan op hun felste stand! Ik schrok me kapot, m'n vriendin was helemaal niet gecharmeerd, en die moet al zo weinig van die "onzinnige dingen" hebben.

Maar ik vraag me nu wel af hoe het kan dat ze ineens allemaal aangingen? Iemand een verklaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoUseWhatsoever
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-01-2024
Ik ben al even op zoek naar het antwoord op deze vraag maar zover nog niet gevonden. We gaan binnenkort voor langere tijd op vakantie en normaal stelde ik niets in voor de Hue, maar wil dat deze keer wel doen. Ik wil een programma instellen voor het aan en uit gaan van de lichten. Nu vroeg ik me alleen af of dat ook als je weg bent vanuit de app aangestuurd wordt, of wordt het programma op de bridge opgeslagen en vanaf daar uitgevoerd? We gaan namelijk naar een andere tijdzone en ik wil natuurlijk wel dat de lampen gewoon laat in de middag aangaan ipv ergens in de ochtend of 's nachts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricDH
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 22:05
Panzer Dean schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:23:
Vannacht, toen we rustig in dromenland waren, besloten ineens alle Hue lampen in het huis aan te gaan op hun felste stand! Ik schrok me kapot, m'n vriendin was helemaal niet gecharmeerd, en die moet al zo weinig van die "onzinnige dingen" hebben.

Maar ik vraag me nu wel af hoe het kan dat ze ineens allemaal aangingen? Iemand een verklaring?
Wellicht een korte stroomonderbreking; de Hue lampen gaan dan default op 100% branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-10 23:13
Zag deze aanbieding voorbij komen, wellicht interessant voor iemand hier;

https://www.amazon.de/Osr...Erweiterung/dp/B00YSXBROI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 06-10 12:06
NoUseWhatsoever schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:33:
Ik ben al even op zoek naar het antwoord op deze vraag maar zover nog niet gevonden. We gaan binnenkort voor langere tijd op vakantie en normaal stelde ik niets in voor de Hue, maar wil dat deze keer wel doen. Ik wil een programma instellen voor het aan en uit gaan van de lichten. Nu vroeg ik me alleen af of dat ook als je weg bent vanuit de app aangestuurd wordt, of wordt het programma op de bridge opgeslagen en vanaf daar uitgevoerd? We gaan namelijk naar een andere tijdzone en ik wil natuurlijk wel dat de lampen gewoon laat in de middag aangaan ipv ergens in de ochtend of 's nachts.
De programma's draaien op de bridge, dus je kan gerust op vakantie naar andere tijdzone.

Zelf heb ik continu zo'n programma draaien die mijn lichten aan doet als ik niet thuis ben. Als het een uur na zonsondergang is en in de huiskamer is nog geen lamp aangedaan (= niet thuis), dan wordt dit programma automatisch gestart.

[ Voor 0% gewijzigd door wim-vdv op 12-12-2017 10:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:22

iMars

Full time prutser

8-Track schreef op maandag 11 december 2017 @ 11:59:
[...]

Ik zoek een mooie oplossing voor mijn eettafellamp (hanglamp met 3 lampen). Nu kom ik op 4 oplossingen:
  1. 3x Hue Color (€75, 25€/p lamp)
  2. 3x Ikea Tradfri (€9,99 of €19,99 per lamp, alleen wit)
  3. Fibaro/Qubino dimmer (€60) + 3x dimbare ledlamp (€???)
  4. Busch Jaeger Zigbee dimmer (€80) + 3x dimbare ledlamp (€???)
Nou vind ik de Ikea lampen niet zo mooi qua dimmen, dus kosten-technisch gaat mijn keuze toch naar 3x Hue Color. Goedkoper ga ik het denk niet vinden (op Ikea na).

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickcob111
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-06-2024
Is er een mogelijkheid om de hue lichten te besturen met stem, maar dan voor Android in het Nederlands?

Ik heb de mogelijkheid niet gevonden zonder een tussen apparaat zoals Google Home of Homey. Gewoon via de microfoon. De iPhone kan dit wel met bijvoorbeeld Siri, maar ik heb zelf een Galaxy S8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

iMars schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:20:
[...]

Ik zoek een mooie oplossing voor mijn eettafellamp (hanglamp met 3 lampen). Nu kom ik op 4 oplossingen:
Nou vind ik de Ikea lampen niet zo mooi qua dimmen, dus kosten-technisch gaat mijn keuze toch naar 3x Hue Color. Goedkoper ga ik het denk niet vinden (op Ikea na).
Bij de Busch Jaeger variant is het niet alleen de prijs voor de dimmer zelf, maar daar komen nog de kosten voor een bedienelement bovenop, tussen de 56 en 75 euro, afhankelijk van de hoeveelheid knoppen die je wil. Voor mijn Moduar lamp waar van die AR111 halogeen lampen in moeten had ik dus niet zo veel keus.

Echter, afgezien van de prijs is het een briljante oplossing. Met de bovenste twee knoppen kun je de aangesloten lamp dimmen, de overige knoppen zijn vrij te configureren met scenes voor alle verlichting in het ecosysteem. Het resultaat is dat met één druk op de knop alle verlichting in een bepaalde scene aan gaat, en dat snapt oma en de schoonmaker ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

8-Track schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:38:
[...]

Bij de Busch Jaeger variant is het niet alleen de prijs voor de dimmer zelf, maar daar komen nog de kosten voor een bedienelement bovenop, tussen de 56 en 75 euro, afhankelijk van de hoeveelheid knoppen die je wil. Voor mijn Moduar lamp waar van die AR111 halogeen lampen in moeten had ik dus niet zo veel keus.

Echter, afgezien van de prijs is het een briljante oplossing. Met de bovenste twee knoppen kun je de aangesloten lamp dimmen, de overige knoppen zijn vrij te configureren met scenes voor alle verlichting in het ecosysteem. Het resultaat is dat met één druk op de knop alle verlichting in een bepaalde scene aan gaat, en dat snapt oma en de schoonmaker ook.
Dat van die bedieningselement had ik niet eens aan gedacht qua kosten. Mooi spul, maar ik ga nu de schakelaars van Aqara testen of dat wat is, stukken betaalbaarder ;) Maak sowieso alleen maar gebruik van scenes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Hi all, ook ik zit er over te denken om in ieder geval in mijn bestaande woning (en volgend jaar onze nieuwbouw woning) slimme verlichting te plaatsen. De voorkeur gaat uit naar HUE lampen vanwege het platform dat zij bieden en dat eventuele toekomstige uitbreidingen hier makkelijk op aan te sluiten zijn.

Nou heb ik hier het e.e.a. meegelezen en was benieuwd of ik met het onderstaand 'uitzoekwerk' nog zaken over het hoofd zie.

Situatieschets, om te starten zou ik graag spots in de keuken (2x GU10) in een IKEA armatuur vervangen. Dit zijn nu reguliere LED's en branden alleen op vol vermogen. Wat niet bepaald een fijn sfeertje geeft, een kleurenvariant van de HUE is hier niet perse nodig. Warm licht kunnen instellen of dimmen zal volstaan.

Daarnaast zou ik ook 2 lampen met een E27 fitting willen vervangen, 1 voor in de hal, de ander voor de slaapkamer. We wonen nu nog op een gelijkvloers appartement maar zoals gezegd zal dit volgend jaar gaan veranderen.

Deze E27 lampen hoeven niet perse de kleurenvariant van de HUE te zijn maar met het oog op de toekomst wellicht leuk/handig om dit alvast te doen. De bridge sluiten we (vermoed ik) aan op de router in de woonkamer, dit omdat onze meterkast buiten het appartement zit en we met de router in de woonkamer verbinden voor het wifi signaal.

De lamp in de gang zou ik graag met geofencing aan willen laten gaan, de lamp in de slaapkamer wil ik graag met een bewegingssensor laten doen. Deze zal ik denk ik naast de deur van de slaapkamer plaatsen dat zodra je binnenloopt het licht aanspringt.

Mijn vermoeden is dat ik het beste een set E27/GU10 van 2 lampen met bridge kan aanschaffen en dan de andere 2 lampen ook in een set. Vermoed dat er nog wel diverse aanbiedingen gaan komen in december. Zie ik nog zaken over het hoofd of zou iemand mij nog van advies willen voorzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij is het niet helemaal duidelijk hoe nu die Busch Jaeger Zigbee dimmer werkt.
Als ik het goed begrijp werkt het als volgt:

-7610 U inbouwdeel, moet gecombineerd worden met een wandzender 6735/7636/7637 i.c.m. met HUE Lampen.
-7611 U inbouwdeel (niet dimbaar), moet gecombineerd worden met een wandzender 6735/7636/7637 maar deze kan gecombineerd worden met gewone "halogeen" spots en werken dan gewoon via de HUE app.
-7615 U inbouwdeel moet gecombineerd worden met een wandzender 6735/7636/7637 maar deze kan gecombineerd worden met gewone "led" spots en werken dan gewoon via de HUE app.

Of zit ik er met deze redenering totaal naast?

Het wordt namelijk wel een hele prijzige aangelegenheid als ik het bestaande schakelmateriaal wil vervangen met Busch Jaeger Zigbee dimmer (4x) en hierbij ook nog 14x GU10 Hue lampen moet gaan aanschaffen.
Verder wil ik niet die lelijke Philips dimmers aan de muur (afstandbediening).

@8-Track Kun jij bovenstaande vragen beantwoorden, aangezien jij enige ervaring hebt op dit gebied. _/-\o_

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2017 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Net een paar Hue Phoenix inbouwspots ontvangen, maar ze gaan weer retour:
-ze zijn in het echt nog veel lomper van formaat dan dat ik al dacht (wil ze in een compacte koof inbouwen, moet de koof dan voor het mooie breder gaan maken)
-ze maken een irritant hoog piepend geluid als ze uit staan (iig bij 1 van de 3, de andere 2 blijven in de verpakking)

Het licht dat die Phoenix uitstraalt is overigens wel echt schitterend.

Nu op naar de Hue Milliskin, hopelijk sluit dat beter aan bij onze wensen.

@Verwijderd: daar heb ik ook even kort onderzoek naar gedaan maar kwam er ook niet uit.
Die losse dimmer is idd te lelijk en past niet in een standaard raam (wil 2 schakelaars naast elkaar).

Ik ga het nu met ZWave oplossen (Fibaro dimmer module, maar daarvan alleen het knop-signaal afvangen en via mn domoticasysteem de juiste scene activeren).
Met ZWave kun je ook knoppen linken aan acties van andere modules, dit werkt perfect (ideaal voor een hotelschakeling bijvoorbeeld).
Misschien dat die Busch dat via Zigbee in theorie ook zou kunnen, maar zou niet weten hoe je zo'n module geprogrammeerd krijgt.

[ Voor 39% gewijzigd door CyBeRSPiN op 12-12-2017 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

BertP schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:52:
Hi all, ook ik zit er over te denken om in ieder geval in mijn bestaande woning (en volgend jaar onze nieuwbouw woning) slimme verlichting te plaatsen. De voorkeur gaat uit naar HUE lampen vanwege het platform dat zij bieden en dat eventuele toekomstige uitbreidingen hier makkelijk op aan te sluiten zijn.

Nou heb ik hier het e.e.a. meegelezen en was benieuwd of ik met het onderstaand 'uitzoekwerk' nog zaken over het hoofd zie.

Situatieschets, om te starten zou ik graag spots in de keuken (2x GU10) in een IKEA armatuur vervangen. Dit zijn nu reguliere LED's en branden alleen op vol vermogen. Wat niet bepaald een fijn sfeertje geeft, een kleurenvariant van de HUE is hier niet perse nodig. Warm licht kunnen instellen of dimmen zal volstaan.

Daarnaast zou ik ook 2 lampen met een E27 fitting willen vervangen, 1 voor in de hal, de ander voor de slaapkamer. We wonen nu nog op een gelijkvloers appartement maar zoals gezegd zal dit volgend jaar gaan veranderen.

Deze E27 lampen hoeven niet perse de kleurenvariant van de HUE te zijn maar met het oog op de toekomst wellicht leuk/handig om dit alvast te doen. De bridge sluiten we (vermoed ik) aan op de router in de woonkamer, dit omdat onze meterkast buiten het appartement zit en we met de router in de woonkamer verbinden voor het wifi signaal.

De lamp in de gang zou ik graag met geofencing aan willen laten gaan, de lamp in de slaapkamer wil ik graag met een bewegingssensor laten doen. Deze zal ik denk ik naast de deur van de slaapkamer plaatsen dat zodra je binnenloopt het licht aanspringt.

Mijn vermoeden is dat ik het beste een set E27/GU10 van 2 lampen met bridge kan aanschaffen en dan de andere 2 lampen ook in een set. Vermoed dat er nog wel diverse aanbiedingen gaan komen in december. Zie ik nog zaken over het hoofd of zou iemand mij nog van advies willen voorzien?
Mijn advies: Neem de TVOH-set.
Dan krijg je een bridge met twee Hue Duo Colo & White lampen voor €79,95
Leuke starters set. Plus je kan de goedkopere G10 van de Ikea (€6,99 p/st) gebruiken voor je keukenlamp (ik heb deze ook in de keuken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
iMars schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 13:49:
[...]

Mijn advies: Neem de TVOH-set.
Dan krijg je een bridge met twee Hue Duo Colo & White lampen voor €79,95
Leuke starters set. Plus je kan de goedkopere G10 van de Ikea (€6,99 p/st) gebruiken voor je keukenlamp (ik heb deze ook in de keuken)
Nice, goeie tip :)

De HUE motion sensor zou ik dan nog los kunnen kopen en deze later koppelen met de bridge natuurlijk? En het geofencing zal ik mij nog even in verdiepen, hoe dat precies in zijn werk gaat.

De Ikea lampen (GU10) zijn verder eenvoudig te koppelen met de HUE bridge? Wat ik gelezen heb is dat er enkel even gelet moet worden op dat je de laatste versie Ikea lampen aanschaft.

Als ze gekoppeld zijn, kan je dan die lampen ook met homekit (siri) bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
iMars schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:20:
[...]

Je maakt een reken foutje Hue Color gaat je niet meer dan 49,- euro per lamp kosten ;) (1x duo set + 1 x losse lamp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Erik1971 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:54:
[...]

Je maakt een reken foutje Hue Color gaat je niet meer dan 49,- euro per lamp kosten ;) (1x duo set + 1 x losse lamp)
Nope, ik heb al twee TVOH sets waarvan 1 lamp "over" is ;) Dus door een tweede set erbij te kopen, heb ik 3 lampen (bridge verkoop ik voor €30, dus 2 lampen + bridge voor €79,95 minus €30 die ik terug krijg voor verkoop bridge. Prijs per lamp is €25). Ik kijk dus echt naar de totale kostenplaatje, niet wat ik al heb en nog moet aanschaffen ;)
BertP schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:21:
[...]

Nice, goeie tip :)

De HUE motion sensor zou ik dan nog los kunnen kopen en deze later koppelen met de bridge natuurlijk? En het geofencing zal ik mij nog even in verdiepen, hoe dat precies in zijn werk gaat.

De Ikea lampen (GU10) zijn verder eenvoudig te koppelen met de HUE bridge? Wat ik gelezen heb is dat er enkel even gelet moet worden op dat je de laatste versie Ikea lampen aanschaft.

Als ze gekoppeld zijn, kan je dan die lampen ook met homekit (siri) bedienen?
Geofencing heb ik geen ervaring mee, maar weet dat je met IFTTT veel Hue settings hebt.
Losse schakelaars, lampen, motion sensors kan je altijd toevoegen aan de bridge (tot totaal 50 items per bridge dacht ik).

Ikea lampen zijn eenvoudig toe te voegen. Even naast je bridge houden en koppelen met een aparte tool (kan even niet op de naam komen). Alle Tradfri GU10 die je nu koopt bij Ikea heeft zover ik weet al de juiste firmware (die van mij wel).

Weet niet of je ze met siri kan bedienen, ik zelf gebruik Home Assistant en dat samen met Homebridge kan alles wat in HA staat koppelen aan Siri. Dus niet direct, maar met een tussen oplossing iig wel ;)

[ Voor 53% gewijzigd door iMars op 12-12-2017 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
iMars schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 14:59:
[...]

Nope, ik heb al twee TVOH sets waarvan 1 lamp "over" is ;) Dus door een tweede set erbij te kopen, heb ik 3 lampen (bridge verkoop ik voor €30, dus 2 lampen + bridge voor €79,95 minus €30 die ik terug krijg voor verkoop bridge. Prijs per lamp is €25). Ik kijk dus echt naar de totale kostenplaatje, niet wat ik al heb en nog moet aanschaffen ;)

[...]

Geofencing heb ik geen ervaring mee, maar weet dat je met IFTTT veel Hue settings hebt.
Losse schakelaars, lampen, motion sensors kan je altijd toevoegen aan de bridge (tot totaal 50 items per bridge dacht ik).

Ikea lampen zijn eenvoudig toe te voegen. Even naast je bridge houden en koppelen met een aparte tool (kan even niet op de naam komen). Alle Tradfri GU10 die je nu koopt bij Ikea heeft zover ik weet al de juiste firmware (die van mij wel).

Weet niet of je ze met siri kan bedienen, ik zelf gebruik Home Assistant en dat samen met Homebridge kan alles wat in HA staat koppelen aan Siri. Dus niet direct, maar met een tussen oplossing iig wel ;)
Aha die 75 euro was totaal :)

Je kan overigens tot 63 items toevoegen aan je bridge.

En inderdaad Ikea werkt niet met Homekit binnen Philips Hue eco-systeem, anders om ook niet overigens (Hue lamp met Ikea bridge), dus lijkt mij dat dit een Apple dingetje is en niet iets dat Philips of Ikea zelf afdwingt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Erik1971 schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 15:17:
[...]

Aha die 75 euro was totaal :)

Je kan overigens tot 63 items toevoegen aan je bridge.

En inderdaad Ikea werkt niet met Homekit binnen Philips Hue eco-systeem, anders om ook niet overigens (Hue lamp met Ikea bridge), dus lijkt mij dat dit een Apple dingetje is en niet iets dat Philips of Ikea zelf afdwingt....
Dus als je een Hue bridge hebt met 2 E27 Hue lampen en 2 GU10 Ikea lampen kan je via Apple's Homekit wel de E27 lampen bedienen maar de Ikea lampen niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 06-10 12:06
BertP schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 11:52:
Met geofencing krijg je dat de lamp in de gang altijd brand als je thuis bent. Dit kan je wel limiteren in tijd (bijvoorbeeld van halfuur voor zonsondergang tot 11 uur 's avonds).
Ik zou hier kiezen voor een bewegingsmelder, die het licht aanschakeld als iemand de gang in loopt, en je licht gaat vanzelf weer uit na een ingestelde periode.

Bij de slaapkamer lijkt mij een bewegingsmelder de verkeerde keuze. Een bewegingsmelder zet je lamp namelijk ook aan als je een uurtje later naar bed gaat dan je partner of als je 's nachts om 3 uur een bezoek aan het toilet brengt.
Zelf heb ik in mijn slaapkamer een Hue dimmer-switch waarmee ik handmatig het licht aan- en uitschakel. Met een long-press op de uitknop gaat bij mij het licht in 20 seconden langzaam uit, wat lang genoeg is om in bed te stappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

BertP schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 16:34:
[...]

Dus als je een Hue bridge hebt met 2 E27 Hue lampen en 2 GU10 Ikea lampen kan je via Apple's Homekit wel de E27 lampen bedienen maar de Ikea lampen niet?
Philips geeft via zijn bridge alleen eigen hardware door aan Homekit. Tot voor kort waren dat alleen de Hue lampen, maar sinds de update van oktober geeft de bridge ook de remotes en sensoren van Philips door zodat je ze los in de Woning app kan configureren (i.e. 'zet mijn tado thermostaat aan als mijn Philips motion sensor beweging registreert' of 'doe de garagedeur open als ik op knop 2 van mijn Hue Tap druk').

Alle hardware die door de Philips bridge herkend is maar niet wordt doorgegeven aan Homekit, zoals Ikea lampen of Busch Jaeger dimmers, kunnen via homebridge-hue toch doorgestuurd worden. Zo kan er alsnog een naadloos systeem gecreëerd worden.

[ Voor 5% gewijzigd door 8-Track op 12-12-2017 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
Panzer Dean schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 09:23:

Het ziet er naar uit dat m'n Hue lampen nu helemaal een leven uit zichzelf gekregen hebben.... Tijdens het TV kijken hebben we er 2 aan, eentje op een Oranje-achtige tint, de ander op een licht gele kleur... Nu merk ik dat ze langzaam oplopen in sterkte (na een uur staan ze van 30% op 50%) en is de kleur naar warm-wit verandert....

Ik heb de Hue App van Philips (enige die ik gebruik naast Alexa om de scène TV te starten gebruik) al opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil, het gebeurd nog steeds! Iemand een tip wat te doen? Of überhaupt een idee wat er aan de hand is?

[ Voor 4% gewijzigd door Panzer Dean op 12-12-2017 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 22:40

CyBeRSPiN

sinds 2001

Panzer Dean schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:04:
[...]

Het ziet er naar uit dat m'n Hue lampen nu helemaal een leven uit zichzelf gekregen hebben.... Tijdens het TV kijken hebben we er 2 aan, eentje op een Oranje-achtige tint, de ander op een licht gele kleur... Nu merk ik dat ze langzaam oplopen in sterkte (na een uur staan ze van 30% op 50%) en is de kleur naar warm-wit verandert....

Ik heb de Hue App van Philips (enige die ik gebruik naast Alexa om de scène TV te starten gebruik) al opnieuw geïnstalleerd. Geen verschil, het gebeurd nog steeds! Iemand een tip wat te doen? Of überhaupt een idee wat er aan de hand is?
Niet toevallig met Hue Labs, IFTTT of andere externe app wat ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:25:
[...]

Niet toevallig met Hue Labs, IFTTT of andere externe app wat ingesteld?
Ik heb alleen met IFTTT ingesteld dat de keukenlamp knippert als de timer af gaat. Maar deze lamp stond uit tijdens dit voorval....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mbeen1
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 10-10 10:17
wim-vdv schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 10:16:
[...]

Zelf heb ik continu zo'n programma draaien die mijn lichten aan doet als ik niet thuis ben. Als het een uur na zonsondergang is en in de huiskamer is nog geen lamp aangedaan (= niet thuis), dan wordt dit programma automatisch gestart.
Ik ben benieuwd hoe je dit hebt ingesteld.
Ben zelf al even opzoek naar z’n soort setting maar krijg het niet compleet. Met zowel Hue laps als ifttt heb ik het nog niet voor elkaar gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 06-10 11:08
Panzer Dean schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 23:04:
[...]

Het klinkt als een van de Philips routines. Ik weet niet meer precies welke (ontwaken misschien?).
Je zegt dat je de app opnieuw geinstalleerd hebt, maar routines worden in de bridge geprogrammeerd, dus verwijderen van de app helpt daar niet.

Je kan in de Philips app kijken bij "klokje tab" en dan "Van andere apps..." of je daar wat bij ziet staan (en dus uitzetten/verwijderen indien niet gewenst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Weet iemand wat de formaten zijn van de E14-lampen? Max breedte en hoogte?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica