[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 80 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.966 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carcept2009 schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:52:
[...]

Thanks, maar bij mij staan vrijwel alle lampen direct op stroom.
En dát, mensen, is waarom het zo'n onvoorstelbaar dom idee was van Philips om de lampen geen geheugen te geven. Nu gaat iedereen z'n lichtschakelaars weghalen omdat de lampen toch 'always on' moeten zijn.

Anyway, ik weet niet of je de Hue lampen met de bridge én direct met een dimmer kunt pairen (want dat is wat je wil toch?). Je kunt ze wel pairen direct met een dimmer (helemaal zonder bridge), maar als je een bridge gebruikt loopt het signaal van de dimmers dus via die bridge en ik kan zo niet vinden of je de lampen met meerdere 'hosts' tegelijk kan pairen. Maar, tsja, de kans dat de bridge kapotgaat? Dan zou je inderdaad een probleem hebben. Dan kun je je lampen aanzetten door je aardlekautomaat even te schakelen! :D

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2017 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:45

Hertog

Aut bibat, aut abeat

himlims_ schreef op maandag 4 december 2017 @ 11:29:
jaaaaah:

Snow - 6500 K

Ivory - 6100 K

Daylight / "White" - 5000 K

Cool white - 4000 K

Warm white / Soft white - 3000 K

Incandescent - 2700 K

Candlelight - 2000 K

*O* dat zijn ze!

hierdoor geen IFTTT nodig voor schakelen light(intensiteit)
Cool! Is dat nu een Google vinding of zit dat in de Hue App / Skill? Met andere woorden, zou het ook met Alexa moeten werken?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-10 09:36
Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:55:
[...]

En dát, mensen, is waarom het zo'n onvoorstelbaar dom idee was van Philips om de lampen geen geheugen te geven. Nu gaat iedereen z'n lichtschakelaars weghalen omdat de lampen toch 'always on' moeten zijn.

Anyway, ik weet niet of je de Hue lampen met de bridge én direct met een dimmer kunt pairen (want dat is wat je wil toch?). Je kunt ze wel pairen direct met een dimmer (helemaal zonder bridge), maar als je een bridge gebruikt loopt het signaal van de dimmers dus via die bridge en ik kan zo niet vinden of je de lampen met meerdere 'hosts' tegelijk kan pairen. Maar, tsja, de kans dat de bridge kapotgaat? Dan zou je inderdaad een probleem hebben. Dan kun je je lampen aanzetten door je aardlekautomaat even te schakelen! :D
Klopt, niet handig van onze Philips boys. Echter met 1 druk op de knop is alles weer bij het oude. Zeker met de app iConnectHue.

Dat is toch wel een geniale app om je switch eraan te koppelen.
Heerlijk alles in te stellen. Bij verlaten van het huis houd ik 1sec de uit-knop in en alles gaat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Hertog schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:57:
[...]

Cool! Is dat nu een Google vinding of zit dat in de Hue App / Skill? Met andere woorden, zou het ook met Alexa moeten werken?
google home; dan zeg je "set living room lights to xxxxx" dus geen ifttt nodig voor schakelen schene/kleur
helaas bleek die informatie ver weg te zitten; (serieus 3u aan zoeken geweest)

alexa heb ik niet; als iemand dit kan testen/bevestigen, heel graag (dan maakt voor mij keuze alexa / home makkelijker)

[ Voor 12% gewijzigd door himlims_ op 04-12-2017 13:18 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Hertog schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:57:
[...]

Zal ook wel met Alexa werken.

Deze Alexa lijst werkt namelijk ook met Google home dus zal wel in Hue zitten..

https://sprcdn-assets.spr...68724.JPG?linkId=36464737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-09 14:27

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cool, ik ga het vanavond eens proberen bij Siri (NL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleinDraakje
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
h4ns schreef op maandag 4 december 2017 @ 06:46:

[...]

De White ambiance heeft prima warme én tevens de wat koudere kleurtemperaturen. 4 standen die naar mijn mening alle 4 erg nuttig zijn. Het nadeel (in tegenstelling tot de Color & Ambiant White lampen) is dat echter juist de kleur én dim-instelling niet via gemakkelijk te gebruiken scenes zijn te configureren.

Gewenste scenes maak ik via een andere app (Kontrol) aan nadat ik eerst de lampen in de HUE app op de juiste dim-waarden heb gezet. De scenes uit Kontrol zijn daarna beschikbaar in Apples Homekit.

Helaas is het dus niet mogelijk om met de GU-10 lampen ook kleurtemperatuur aan een scene toe te voegen. Verander je van scene blijven de GU-10 lampen in de laatst gebruikte kleur staan :X

Heb nu weer een tijdelijke oplossing door in de HUE app onder instellingen > Widgets weer wat scenes met kleurtemperatuur instellingen te maken, maar dimstand instellen per lamp is daar weer niet mogelijk. Dus dubbel werk: eerst via widget de kleur kiezen, daarna via mijn ingestelde Homekit scenes de dimstanden selecteren. 8)7

écht.. ik hoop dat Philips via software / firmware dit nog eens gaat verbeteren, Verder mooie lampen wat kleur en aantal lux betreft, maar voor het geld had er wel een EEPROM en betere controle van kleurinstellingen in gemogen!

Ondertussen maar een Rapberry Pi besteld, en nu nog eens uit gaan zoeken hoe ik dat dan weer allemaal werkend krijg.
Ik zou Philips Hue lampen aanschaffen voor het gemak, bedienen op afstand, en de warmte standen. Maar wacht, het klinkt nou niet ècht makkelijker dan ‘gewone lampen’. Begrijp ik goed dat je met Color lampen en gewone Hue White lampen wel gemakkelijk via scenes de juiste kleur en dim instellingen krijgt maar bij White Ambiance (koud en warm wit) niet? Of geldt dat alleen voor de gu10 spots en niet voor de ‘gewone’ indraai lampen?

Mijn wederhelft heeft nog een iPhone op iOS 7 of 8 en veel apps worden daarop niet meer ondersteund. De slimme lampen moeten wel een verrijking van het huishouden worden en niet een frustrering :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Geen idee, want ik heb alleen 2 color HUE lampen en de rest is 15 stuks White Ambient GU10.

En die houden inderdaad hun kleurinstelling gewoon vast bij veranderen van scenes.

Stroom uit = default kleur + volle bak: doen beide types.

Ik heb geen ervaring met de normale indraai Ambient White, dus misschien kan iemand anders daar duidelijkheid over geven. Voor mijn andere lampen blijf ik lekker bij Xiaomi Yeelight / Philips connected bulbs. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Philips advies heeft ingewonnen bij Apple. Nu ben je verplicht om een dimmer te kopen. Dus meer inkomsten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:58

Ethirty

Who...me?

h4ns schreef op maandag 4 december 2017 @ 15:30:
Geen idee, want ik heb alleen 2 color HUE lampen en de rest is 15 stuks White Ambient GU10.

En die houden inderdaad hun kleurinstelling gewoon vast bij veranderen van scenes.
Ik heb 3 colors en 4 ambiance (e27), maar ik herken dit helemaal niet. Als ik van scene wissel veranderd alles precies zoals ik heb ingesteld.

Gisteren zag ik een mooie staande lamp staan, maar daar moesten 6 e14 lampen in, dus die heb ik maar laten staan. :X

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Verwijderd schreef op maandag 4 december 2017 @ 12:55:
[...]

Je hoeft ze niet te kopen hoor..

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Arbeider schreef op maandag 4 december 2017 @ 08:29:
[...]

Kun je mss wat meer info geven hoe je ze hebt gemonteerd? Of zitten ze niet over de originele dozen heen? Zi zelf bijvoorbeeld te kijken naar: dit.
Ik had voorheen reeds draadloos (RF in de meterkast) gestuurde verlichting, dus voor mij was het enkel oude schakelaars afhalen en nieuwe opkleven met dubbelzijdige tape.. Nu lijkt het mij zo dat waneer je inbouw dozen hebt, je gewoon de schakelaar moet wegnemen, de draden correct verbinden zodat de lamp steeds stroom krijgt en de schakelaars over de inbouwdozen te kleven.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:45

Hertog

Aut bibat, aut abeat

himlims_ schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:17:
[...]

alexa heb ik niet; als iemand dit kan testen/bevestigen, heel graag (dan maakt voor mij keuze alexa / home makkelijker)
Inmiddels kunnen testen, zowel de wittinten als de kleuren van dat plaatje werken met Alexa.

Ik heb ze niet allemáál getest. :+

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 19:56
Na veel te veel lampen op de begane grond heeft inmiddels ook de tuin eraan moeten geloven.... dure hobby dat hue :)

Iemand een idee voor het volgende probleem? Onze tuinverlichting wordt geschakeld met 1 hue ambiance en 2 osram lightify plugs. Achter de plugs hangen respectievelijk 10x tuinpaallampen en 4-tal spots. De paallampen en de spots wil ik apart schakelen. De spots wil ik de hele nacht aanhouden en paallampjes kunnen rond 0.00u uit. Dat kan prima via de volgende scene’s/programma’s:
- sunset: scène alles aan
-0:00: scène: alleen spots aan, rest uit.
- sunrise: alles uit

Nu komt het echter af en toe voor dat de osram plugs niet goed schakelen. De lampen blijven uit, maar er komt klaarblijkelijk geen feedback bij de hub, want volgens de app zijn ze aan. Is er een manier op de sunrise/sunset timers dubbel uit te laten voeren? Je mag deze maar 1 keer inprogrameren met iConnectHue. Met een tijdprogramma zou je als workaround een keer om 17.00 ‘ aan’ kunnen laten gaan en nogmaals om 17.01 om er zeker van te zijn, maar omdat je de sunset/sunrise maar 1 keer kunt instellen gaat dat niet. Met vaste tijden programmeren wil ik niet omdat je dan elke keer de tijden moet aanpassen op licht/donker en dat is nou net het gemak van hue.

Iemand een oplossing voor dit first world problem? Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 4 december 2017 @ 18:13:
[...]

Ik heb 3 colors en 4 ambiance (e27), maar ik herken dit helemaal niet. Als ik van scene wissel veranderd alles precies zoals ik heb ingesteld.
Ik vermoed dat het dan enkel een GU-10 probleem is. Mijn E27 lampen doen immers wel gewoon wat ik wil.

Misschien een kwestie van een software update, maar misschien is er in de GU10 wel gewoon te weinig ruimte om er fatsoenlijk functionerende hardware in te proppen?

Wie zal het zeggen..

Heb zo'n dim / schakel afstand bediening besteld, kijken of dat het wat beter bruikbaar maakt.
Maar op den duur zou ik toch liever zoveel mogelijk via sensors willen werken.
Gisteren zag ik een mooie staande lamp staan, maar daar moesten 6 e14 lampen in, dus die heb ik maar laten staan. :X
Je kan er ook normale lampjes in zetten, en dan via een "slimme" schakelaar in je netwerk zetten.
Met 6 Hue lampen wordt het inderdaad al snel een flinke kostenpost voor een enkele lamp, maar ik snap dat de verleiding groot is als je eenmaal bezig bent met deze spullen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
[...]
QFT. Ik zag een mooie staande lamp, die mooi bij mijn wandlampen past. 3 E14, hmmmm... De bijbehorende plafondlamp? 6x E14... Laat maar... Of staande lampen die een dimmer erin hebben zitten, zie ik ook weleens mooie van staan.

Tig winkels afgeweest.

Eind van het liedje: 2x Sjoerd mee naar huis genomen, kostte geen fluit was ook nog actie, en werken leuk met gekleurde Hue.

Budget lamp + niet-zo-budget-E27 erin |:( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hehe ik heb mijn kerstverlichting in de tuin achter een LivingWhites gehangen, dan kan het mooi mee schakelen met de woonkamer.
Alleen een beetje jammer dat het minimum van de plug (wat ze 'uit' noemen) nog genoeg stroom is om de ledjes licht te laten branden. _O-

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghvankooten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 20:18
Hue NOOB hier. Ik sta op het punt bij ons nieuwbouw huis de meeste schakelaars in de keuken, woonkamer en trap/gang weg te laten en overal Hue in te stoppen. Met enkele Hue Taps maar vooral goede timers icm bewegingssensoren hoop ik mijn verlichting ‘set and forget’ te maken. Is Hue al zo stabiel en voldoende doorontwikkeld dat dit kan of zijn er in de praktijk teveel onderbrekingen of hickups?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 19:07
De Philips HUE dimmer switch kun je maar één set lampen mee bedienen. Is er niet een oplossing, zoals met KlikAanKlikUit dat je meerdere sets met één afstandsbediening kunt bedienen? Gewoon 8 knopjes erop ofzo?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Nee toch? Is dat echt zo slecht dat je maar 1 "kamer" kan bedienen met de afstand bediening?

Ik had gehoopt om toch minimaal een stuks of 8 tot 10 GU10's (verdeeld over 4 zones) in één keer van kleurtemperatuur te veranderen.

Ik heb de langwerpige afstand bediening besteld. Die Tap heb ik getest in de Praxis maar vond het maar een onding met die rare drukknoppen. Leuk dat het geen batterijen nodig heeft, maar een normale soepele tip-toets vind ik toch echt een stuk prettiger aanvoelen.

Alsof je constant op een knijpkat moet gaan staan drukken. :X

Dan vervang ik liever 1x per jaar een knoopcel battery.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel3
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
[...]
6 lampen valt toch best mee. Je kan ook er ook gewoon één met 8 lampen nemen :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iWpL8e8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Zoek maar eens op "Sputnik"

Dan zit je aan een stuks of 18 of meer :*)

Afbeeldingslocatie: https://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g2-M00-4D-71-rBVaGlVuxN6AYpZ2AAEFI0ApYds625.jpg/18-heads-atomic-starburst-light-sputnik-lamp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00

TRaSH

koffie ?

@Dennis van der Stelt
Ik heb achter de knoppen van de remote scènes ingesteld.
Dus kan er meer mee bedienen dan alleen 1 kamer of setje lampen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

dragon2 schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:19:
[...]

Tig winkels afgeweest.

Eind van het liedje: 2x Sjoerd mee naar huis genomen, kostte geen fluit was ook nog actie, en werken leuk met gekleurde Hue.

Budget lamp + niet-zo-budget-E27 erin |:( :D
Ha grappig, diezelfde lamp heb ik ook, en toevallig gisterenavond een Hue E27 in gedraaid (die was binnengekomen van de TOVH actie). Nu moet ik alleen de lampen wat verder uit elkaar zetten voor een leuker effect, want nu zit Sjoerd naast een E14 lamp van de Ikea. Maar goed, de kerstboom staat nog in de weg, dus dat is zaak voor het nieuwe jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
Dennis van der Stelt schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:33:
De Philips HUE dimmer switch kun je maar één set lampen mee bedienen. Is er niet een oplossing, zoals met KlikAanKlikUit dat je meerdere sets met één afstandsbediening kunt bedienen? Gewoon 8 knopjes erop ofzo?
Je kunt met bijvoorbeeld all4hue (android) eenvoudig elk van de 4 knoppen van de dimmer minstens 2 scenes geven (lang of kort ingedrukt). Door er scenes aan te hangen kun je 1 of alle lampen in huis of een willekeurige selectie bedienen en in 1 keer op goede kleur zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ghvankooten schreef op maandag 4 december 2017 @ 23:22:
Hue NOOB hier. Ik sta op het punt bij ons nieuwbouw huis de meeste schakelaars in de keuken, woonkamer en trap/gang weg te laten en overal Hue in te stoppen. Met enkele Hue Taps maar vooral goede timers icm bewegingssensoren hoop ik mijn verlichting ‘set and forget’ te maken. Is Hue al zo stabiel en voldoende doorontwikkeld dat dit kan of zijn er in de praktijk teveel onderbrekingen of hickups?
hier vna hetzelfde, maar ... merk wel dat toch naar app/knoppen grijp; soms bevalt de gegeven verlichtring mij niet (niet toereikend, of juist te sterk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07:07
Gonadan schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:39:
Hehe ik heb mijn kerstverlichting in de tuin achter een LivingWhites gehangen, dan kan het mooi mee schakelen met de woonkamer.
Alleen een beetje jammer dat het minimum van de plug (wat ze 'uit' noemen) nog genoeg stroom is om de ledjes licht te laten branden. _O-
Haha, bij mij precies hetzelfde. Ziet er dan wel weer heel gezellig uit als de lampjes 'uit' zijn... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:24
Mijn starter set en dimmer zijn afgelopen week binnen gekomen.
Wij zijn net verhuisd en hebben wat nieuwe lampen aangeschaft, en heel weining lampen hebben een grote fitting.

Weet iemand of zo'n verloop werkt i.c.m. een HUE lamp?

https://www.amazon.de/gp/...c27e614f1&pf_rd_i=desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:22
Protax schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:48:
Wij zijn net verhuisd en hebben wat nieuwe lampen aangeschaft, en heel weining lampen hebben een grote fitting.

Jep, dat werkt gewoon.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11-10 22:13
Protax schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:48:

Pas een keer of honderd voorbijgekomen, maar ja, dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 19:24
Panzer Dean schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:53:
[...]

Pas een keer of honderd voorbijgekomen, maar ja, dat werkt.
Bedankt heh! Kon het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Laatst online: 11-10 22:13
Protax schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:54:
[...]

Bedankt heh! Kon het niet vinden...
Als je ''verloop'' intypt in het zoekveld van dit topic verschijnt het nochtans als eerste post...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

Gonadan schreef op maandag 4 december 2017 @ 22:39:
Ik denk... als je kerstverlichting koopt die dimbaar zijn, dat je dan geen probleem hebt met bovenstaande.

Denk zelfde probleem zoals bij een led licht die niet dimbaar is en je deze aan een dimmer aansluit. Bij laagste stand (uit stand) zie je de ledlamp knipperen

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
h4ns schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 01:08:
Nee toch? Is dat echt zo slecht dat je maar 1 "kamer" kan bedienen met de afstand bediening?
Standaard kan de dimmer tot 2 kamers bedienen. De tap kan 3 kamers.

Nu heb ik de woonkamer ingedeeld met 2 "kamers" namelijk de plafondlichten en alle extra lampen, dus dat zijn er dan al 2.

Wil je meer dan kun je dat wel 'programmeren' via apps, maar ik vind het zelf ook wel logisch, ook voor bezoek, 1 'lichtknop' per kamer.

De badkamer, hal enz heb ik geregeld via bewegingsmelders en geofencing, dat werkt zo goed dat je geen lichtknop meer nodig hebt in die ruimtes.

Een andere optie is een oude telefoon of tablet aan de muur hangen met de hue app erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dicespark
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Weet iemand of er ook 'offline' winkels zijn die de Hue Armaturen op voorraad hebben? Ik wil graag de Philips Amaze White Ambiance eens in het echt zien voordat ik 'm aanschaf. Bij de bouwmarkten (Hornbach / Praxis) heb ik ze nog niet gezien...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dicespark schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:58:
Weet iemand of er ook 'offline' winkels zijn die de Hue Armaturen op voorraad hebben? Ik wil graag de Philips Amaze White Ambiance eens in het echt zien voordat ik 'm aanschaf. Bij de bouwmarkten (Hornbach / Praxis) heb ik ze nog niet gezien...
Beste wat je dan kan doen is even bellen met de plaatselijke lampenwinkel (als die er is). Bij mij (Almere) zit er een die er volgens de site wel een paar offline heeft staan, maar ik snap dat het voor de offline winkel niet te doen is om alles in de showroom te hebben staan. Je kan toch ook bestellen en terugsturen als het niet bevalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EeePC
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-08 13:46
Bij Nijhof in Baarn hebben ze heel veel Hue liggen/hangen (zowel demo als voorraad). Ik kan me alleen niet herinneren of ze specifiek de Amaze ook hadden hangen. Ik denk het haast wel omdat ze ook alle plafonnière versies hadden (waar mijn aandacht naar uitging toen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dan vraagj e dat toch even? kun je lamp in fitting draaien .... (?) lijkt me niet zo rare vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-10 17:07
Hi, ik heb nu een tijdje diverse Hue Lampen aan een 2.0 base hangen, en om de zoveel dagen beginnen meer en meer lampen 'unreachable' te worden, soms reageren ze nog wel na meerdere pogingen lampen aan of uit te zetten, maar daar houd het dan wel mee op.
Wat het een tijdje fixt is de Hue Base van de stroom afhalen en na enige tellen weer in te prikken, een minuut of 5 later functioneert alles weer.
Betekend het dat mijn Base kapot is, of is het een bekend probleem, en gewoon wachten op een software patch dat het opheft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Laatst online: 10-10 17:36
RoosW schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:52:
Hi, ik heb nu een tijdje diverse Hue Lampen aan een 2.0 base hangen, en om de zoveel dagen beginnen meer en meer lampen 'unreachable' te worden, soms reageren ze nog wel na meerdere pogingen lampen aan of uit te zetten, maar daar houd het dan wel mee op.
Wat het een tijdje fixt is de Hue Base van de stroom afhalen en na enige tellen weer in te prikken, een minuut of 5 later functioneert alles weer.
Betekend het dat mijn Base kapot is, of is het een bekend probleem, en gewoon wachten op een software patch dat het opheft?
Dit heb ik toevallig sinds gisteren ook! Vraag me nu af of het niet gewoon software is.
Maar dan zouden er meer mensen met dezelfde klachten moeten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
Aidacra schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:41:
[...]

Dit heb ik toevallig sinds gisteren ook! Vraag me nu af of het niet gewoon software is.
Maar dan zouden er meer mensen met dezelfde klachten moeten zijn.
Ik heb het hier al wat vaker gepost ;), maar ik vind het niet erg om het te herhalen 8).

Wat jullie zouden moeten checken is of de afstand tussen de Hue Bridge en je Wifi router (of andere 2,4HGZ bron) niet te klein is. Ik adviseer om minimaal 50 cm of meer afstand te houden (ik ga nu ff niet in op de details van het hoe en waarom, dan moet je ff dit forum na pluizen :) ).

Als dit niet het geval is, dan zou kunnen zijn dat routing van je netwerk van slag is, dit gebeurt vaker wanneer je Hue systeem combineerd met niet Hue producten (e.g. Osram Lightify, Ikea Tradfri en zelfs met de oude SmartLink producten van Philips). Je moet dan deze niet Philips Hue producten ongeveer 1 minuut van stroom halen (echt uit zetten) en dan weer aanzetten, meestal is het probleem dan voor langere tijd opgelost (soms helpt het als je tegelijk in de app naar nieuwe lampen zoekt, dit triggerd de Bridge om het Zigbee netwerk te verkennen en dat helpt ook met oplossen van routing problemen)

Ik hoop dat ik jullie verder op weg heb geholpen op deze manier 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
ThunderStorm schreef op maandag 4 december 2017 @ 21:18:
Nu komt het echter af en toe voor dat de osram plugs niet goed schakelen. De lampen blijven uit, maar er komt klaarblijkelijk geen feedback bij de hub, want volgens de app zijn ze aan. Is er een manier op de sunrise/sunset timers dubbel uit te laten voeren? Je mag deze maar 1 keer inprogrameren met iConnectHue. Met een tijdprogramma zou je als workaround een keer om 17.00 ‘ aan’ kunnen laten gaan en nogmaals om 17.01 om er zeker van te zijn, maar omdat je de sunset/sunrise maar 1 keer kunt instellen gaat dat niet. Met vaste tijden programmeren wil ik niet omdat je dan elke keer de tijden moet aanpassen op licht/donker en dat is nou net het gemak van hue.

Iemand een oplossing voor dit first world problem? Thnx.
Ik ken iConnectHue niet (ben zelf Android gebruiker), maar met All4Hue kan ik instellen dat bij sunset/sunrise er meerdere acties worden uitgevoerd. Eén zou dan de Schakel-actie zijn, een tweede actie zou het starten van een Timer zijn. Deze Timer vervolgens voert aan het einde van de tijdperiode dan ook de Schakel-actie uit. De Timer kan zelfs ingesteld worden op "Recurring Occurences", dus je kan de Schakel-actie meerdere keren laten uitvoeren met vaste tussentijden.
Ik neem aan dat iConnectHue datzelfde moet kunnen, daar deze app als één van de beste Hue apps bekend staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoosW
Erik1971 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 12:53:
[...]

Ik heb het hier al wat vaker gepost ;), maar ik vind het niet erg om het te herhalen 8).

Wat jullie zouden moeten checken is of de afstand tussen de Hue Bridge en je Wifi router (of andere 2,4HGZ bron) niet te klein is. Ik adviseer om minimaal 50 cm of meer afstand te houden (ik ga nu ff niet in op de details van het hoe en waarom, dan moet je ff dit forum na pluizen :) ).

Als dit niet het geval is, dan zou kunnen zijn dat routing van je netwerk van slag is, dit gebeurt vaker wanneer je Hue systeem combineerd met niet Hue producten (e.g. Osram Lightify, Ikea Tradfri en zelfs met de oude SmartLink producten van Philips). Je moet dan deze niet Philips Hue producten ongeveer 1 minuut van stroom halen (echt uit zetten) en dan weer aanzetten, meestal is het probleem dan voor langere tijd opgelost (soms helpt het als je tegelijk in de app naar nieuwe lampen zoekt, dit triggerd de Bridge om het Zigbee netwerk te verkennen en dat helpt ook met oplossen van routing problemen)

Ik hoop dat ik jullie verder op weg heb geholpen op deze manier 8).
Ik zal, als het weer optreed (kwestie van dagen, zo niet uren) je advies opvolgen, al is het lang zo makkelijk niet als het klinkt, niet alle Osram Smart Plug+ eenheden liggen op plaatsen waar ik makkelijk bij kan (een van de redenen om voor deze oplossing te gaan) naast de 4 Smart Plug+ heb ik ook nog 3 Ikea Tradfi (e14) lampjes in een armatuur zitten, ik neem aan dat letterlijk alles van de stroom moet en dan enige minuten later weer aan de stroom.
Ik was al aan het dubben of ik een tweede brug zou installeren, maar naar het schijnt zijn dat dan twee gescheiden eco systemen met ieder hun eigen lampen, dus dat is geen oplossing.
Een te kleine afstand van de router kan het hier niet zijn, er zit een meter of 10 een router en een meter of 10 de andere kant op een wifi repeater (KPN).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Voor diegene die het nog willen weten (of in de toekomst er naar zoeken);

Gisteren bij Ikea de Tradfri GU10 white spectrum gehaald, ik kan bevestigen dat deze direct herkent wordt en werkt binnen Hue. Productienummer was 1736, voor zover ik kon zien lagen er geen andere met een lager (of hoger) nummer (Ikea Haarlem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-10 20:59
Ook hier is het Hue virus toegeslagen. Mijn eega was wat afhoudend maar na een impuls aankoop mijnerzijds is ze inmiddels zelfbenoemd ambassadeur de Philips Hue. Kortom we mogen los :).

Een paar dingen waar ik tegen aan loop. Ik heb allemaal White & Ambiance lampen en 1 Led strip. Ik heb een scene gemaakt in Homekit die aanspringt als ik thuis kom en daarbij zijn alle lampen de zelfde kleur behalve die led strip. Die neemt een kleur aan uit het RGB pallet en niet uit de verschillende wit kleuren. Ik krijg het niet gecorrigeerd. Iemand een tip?

Verder vind ik de stem besturing van Siri toch wat ondermaats. Simpele commando's zoals alles aan of uit dat gaat nog wel. Maar scene's activeren of een bepaalde kamer uitzetten werkt maar 3 uit de 10x. Het lijkt me briljant om met ene HomePod dit soort commando's te kunnen geven (geen knopjes meer). Maar dit weerhoudt mij er van om er 1 te kopen. Meer Tweakers die tegen dit probleem aan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:27
Onlang mijn Hue collectie uitgebreid met een Lightstrip Plus. Ik was van plan om na de controller een Y-splitter (van http://litcessory.com/) te plaatsen om er zo 2 strips op aan te sluiten.

Nu blijkt in mijn uitvoering de ledstrip direct vast te zitten aan de controller. Geen mogelijkheid om het kabeltje los te halen:
Afbeeldingslocatie: https://image.ibb.co/kfKZaG/hue.jpg

Iemand enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Connectie tussen het kabeltje en de strip losmaken wellicht?

[ Voor 6% gewijzigd door jeepey op 05-12-2017 17:55 ]

Vertalen.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Is er ook een led strip van 1 meter, en dat die goedkoper is dan de 2 meter versie ?
ik heb maar 1 meter nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Slux schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:19:
Is er ook een led strip van 1 meter, en dat die goedkoper is dan de 2 meter versie ?
Ja, maar da's alleen een verlengstuk voor áán een strip van 2Mtr. (en waarmee je tot max. 10 Mtr. kunt doorkoppelen). Je kunt die van 2Mtr. wel korter maken....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Slux schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 19:19:
Nope.

Net als dat er ook geen ambiance strip is. Wat gek is, want die strips gebruiken ze wel in hun plafondlampen.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hmay
  • Laatst online: 24-08 11:05
RoosW schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 11:52:
Waarschijnlijk heb je last van interferentie doordat je Zigbee en WiFi kanalen elkaar overlappen. Deze zitten allebei in de 2,4Ghz band.
Zet je Zigbee kanaal maar eens op 25. Dit zit in de Hue app onder instellingen / Hue bridges en dan op de i drukken rechts boven in het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2023
Als je toevallig richting het noorden woont.

Boer in Staphorst heeft 'm hangen. (alle 3 de modellen hanglampen trouwens)
Home Center in Wolvega heeft ze hangen.
Weet niet wat ze aan voorraad hebben.

en sommige Karwei winkels hebben ook enkele modellen hanglamp en plafondlampen als showmodel hangen
o.a. Karwei in Sneek & Apeldoorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shorty2017
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 10:28
hmay schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:22:
[...]

Waarschijnlijk heb je last van interferentie doordat je Zigbee en WiFi kanalen elkaar overlappen. Deze zitten allebei in de 2,4Ghz band.
Zet je Zigbee kanaal maar eens op 25. Dit zit in de Hue app onder instellingen / Hue bridges en dan op de i drukken rechts boven in het scherm.
Ik heb ook hetzelfde fenomeen, het probleem is minder/niet als ik de netwerk stekker er niet in doe in de bridge. Om de x minuten gaan de netwerk en internet lampje uit op de bridge. Dan is ook de bridge niet te bereiken via de app, maar dan werken de dimmers/bewegings melders ook allemaal niet.
Ik had Philips hier al over gebeld, en die gaan een nieuwe opsturen. Maar ik denk niet dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
hmay schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 20:22:
[...]

Gevonden en gedaan! Ik hoop dat het wat uithaalt, de WAF is drastisch aan het zakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoosW
shorty2017 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:15:
[...]

Ik heb ook hetzelfde fenomeen, het probleem is minder/niet als ik de netwerk stekker er niet in doe in de bridge. Om de x minuten gaan de netwerk en internet lampje uit op de bridge. Dan is ook de bridge niet te bereiken via de app, maar dan werken de dimmers/bewegings melders ook allemaal niet.
Ik had Philips hier al over gebeld, en die gaan een nieuwe opsturen. Maar ik denk niet dat dat het is.
Bij mij staan alle drie blauwe ledjes rotsvast te branden, dus het is zeker niet de ethernetkabel oid. ik hoop dat het kanaal wisselen de problemen oplost, al staat een van mijn ambiance lampen op unreachable nu :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
RoosW schreef op woensdag 6 december 2017 @ 09:21:
[...]

Gevonden en gedaan! Ik hoop dat het wat uithaalt, de WAF is drastisch aan het zakken..
Deze optie ligt zo voor de hand dat ik hem vergeten was te melden ;)

Nog even een tip voor het veranderen van het Zigbee kanaal, je moet opletten dat je vooral last zult hebben van Wifi bronnen die wat verder weg staan en niet zo zeer je eigen Wifi.

Dit is om de volgende reden, zowel Zigbee en Wifi kunnen op het laagste nivo van beide protocollen met elkaar overweg om er voor te zorgen dat het overlappend kanaal vrij is voordat Zigbee of Wifi een berichtje stuurt. Dit werkt perfect zolang het Wifi en Zigbee device elkaar horen, nu is het dat Zigbee devices met een vrij laag vermogen uitzenden en dat betekend dat wanneer Wifi device verder weg staat (e.g. bij de buren ;) ) het kanaal niet wordt vrij gegeven voordat Zigbee een pakketje verstuurd en de kans is dan groot dat er collision optreed en het berichtje verloren gaat.

Vandaar dat het beter is om een kanaal te kiezen waar geen Wifi van je buren zit, dan kun je nog beter voor overlappend kanaal met je eigen Wifi gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn hue-ledstrip plus blijft ondanks dat ik alles uitschakel groen licht geven. Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:11

CyBeRSPiN

sinds 2001

Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:32:
Mijn hue-ledstrip plus blijft ondanks dat ik alles uitschakel groen licht geven. Heeft iemand een idee hoe dit te verhelpen is?

Alvast bedankt!
Ik denk dat je dat even aan de support afdeling van Philips moet voorleggen.. Klinkt als een hardware probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

De knoop doorgehakt en bij technische unie twee Jung zigbee wandzenders besteld.

Iemand ervaring met deze units? Ik probeer een guide te vinden op internet hoe ik de zender aan de Hue bridge kan koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

frG schreef op zondag 12 februari 2017 @ 20:11:
[...]

Direct dimmen kan niet, wat wel kan is meerdere knoppen aan dezelfde scene binden, maar met een lagere helderheid bijvoorbeeld. Niet echt handig, dat is dan ook het enige minpuntje aan deze opstelling. Neem je echter een schakelaar met 8 knoppen dan valt er behoorlijk wat in te stellen.
Jij hebt dit nu een jaar en ik zou dit ook graag kopen.
Heb je nog tips/tricks/ervaringen?

Ik zat aan deze lijn te denken:
http://www.busch-jaeger-c.../6730-0-0070,artikel.html

Is het systeem bijvoorbeeld ook te koppelen via homey/domoticz zodat ik er ook de somfy jaloezieën mee kan bedienen?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
dragon2 schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:34:
[...]

Standaard kan de dimmer tot 2 kamers bedienen. De tap kan 3 kamers.

Nu heb ik de woonkamer ingedeeld met 2 "kamers" namelijk de plafondlichten en alle extra lampen, dus dat zijn er dan al 2.

Wil je meer dan kun je dat wel 'programmeren' via apps, maar ik vind het zelf ook wel logisch, ook voor bezoek, 1 'lichtknop' per kamer.

De badkamer, hal enz heb ik geregeld via bewegingsmelders en geofencing, dat werkt zo goed dat je geen lichtknop meer nodig hebt in die ruimtes.

Een andere optie is een oude telefoon of tablet aan de muur hangen met de hue app erop.
Blijkt dat je in plaats van (slechts) 2 kamers ook gewoon "woning" kan selecteren voor de afstand bediening.

Doet het nu verder prima met in totaal 17 lampen.

Waarom ze niet meer dan 2 kamers toelaten, maar wel de complete woning (verdeeld in 7 kamers hier) is me een raadsel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:46

Galois

1811 - 1832

Ik vraag mij af wat het effect zou zijn als bv. in een appartementencomplex alle buren hun hele huis vol Hue hebben? Heb je er dan last van?

Of zou ik er last van hebben als mijn buren links en rechts ook Hue hebben? Op dit moment werkt alles naar alle tevredenheid, maar ik moet dus niet te enthousiast zijn naar mijn buren toe om het risico niet te lopen dat zij ook Hue gaan aanschaffen? :D
Cai schreef op woensdag 6 december 2017 @ 14:03:
De knoop doorgehakt en bij technische unie twee Jung zigbee wandzenders besteld.

Iemand ervaring met deze units? Ik probeer een guide te vinden op internet hoe ik de zender aan de Hue bridge kan koppelen
Wil jij je ervaringen delen als je ze geïnstalleerd hebt? Ik twijfel om deze ook aan te schaffen, maar gezien de prijs twijfel ik heel erg. Ben dus erg benieuwd hoe ze jou bevallen...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Galois schreef op woensdag 6 december 2017 @ 15:51:
Ik vraag mij af wat het effect zou zijn als bv. in een appartementencomplex alle buren hun hele huis vol Hue hebben? Heb je er dan last van?

Of zou ik er last van hebben als mijn buren links en rechts ook Hue hebben? Op dit moment werkt alles naar alle tevredenheid, maar ik moet dus niet te enthousiast zijn naar mijn buren toe om het risico niet te lopen dat zij ook Hue gaan aanschaffen? :D

[...]

Wil jij je ervaringen delen als je ze geïnstalleerd hebt? Ik twijfel om deze ook aan te schaffen, maar gezien de prijs twijfel ik heel erg. Ben dus erg benieuwd hoe ze jou bevallen...
Ja hoor geen probleem. Ik kreeg de wandzenders al vandaag binnen, de KNX knoppen die er overheen moeten staan in backorder. Helaas heeft de accountmanager een typo gemaakt. De knoppen zijn goed, namelijk voor de Jung as500 serie. De geleverde wandzender is de LS500 serie en past dus niet binnen het bestaande raamwerk. Gaat morgen retour. De AS500 wandzender is niet op voorraad en wordt dus b2b besteld. Geen idee wat de levertijd is. Ik bestel er twee om te proberen of het bevalt. Indien het bevalt moeten er nog een stuk of 10 bij. Ik hou je op de hoogte. Als iemand een tutorial/how-to heeft hoe ik de wandschakelaar kan koppelen aan de bridge en scenes dan hoor ik het graag.

Ik heb alleen nog steeds geen idee hoe ik mijn trapverlichting moet oplossen. Is het mogelijk om achter een puls schakelaar een ZLL-compatible apparaat welke in Hue te schakelen is te koppelen.

edit:

Ik lees net een stuk dat iConnectHue je in staat stelt om veel meer te programmeren dan de standaard Hue app. (https://www.howtogeek.com...nything-with-your-lights/) Wat is jullie ervaring hier in?

Ik ben enerzijds ook wel angstig om dan functionaliteit te verliezen die Philips weer toepast in updates, zoals hier te lezen (https://www.iculture.nl/n...ekit-armaturen-pakketten/).

Heeft er iemand een setup bij de TV, zodat je een Ambilight ervaring hebt zonder een Ambilight tv?

[ Voor 15% gewijzigd door Cai op 06-12-2017 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

frG schreef op zondag 12 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Niet echt lang over nagedacht, maar batterij versie is goedkoper.
Serieus?
Maar je hebt nu dus constant stroom op die lampen staan?
Ik vind overigens nergens het aansluitschema van de 6735-84.
Ik zou namelijk graag een versie zonder batterijen willen zodat ik daar niet mee staat te hannensen.

[ Voor 5% gewijzigd door icecreamfarmer op 06-12-2017 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:14
icecreamfarmer schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:17:
[...]

Serieus?
Ik zou namelijk graag een versie zonder batterijen willen zodat ik daar niet mee staat te hannensen.
De 6735 is een bedienknop. Die heeft geen aansluitschema. Je drukt zo'n bedienelement gewoon op het basiselement.

Je hebt dus ook nog een 6710, 6711 of 6715 nodig, afhankelijk van wat je er mee wilt. Misschien kun je daar een aansluitschema van vinden. ;)

(Niet dat dit zo spannend is, er gaat een fasedraad op, een nuldraad en in het geval van het relais of de dimmer ook nog een schakeldraad.)

[ Voor 10% gewijzigd door Xander op 06-12-2017 18:24 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Nog een dimmer binnengekregen voor de woonkamer, toch wel handig erbij. Voorlopig heb ik even genoeg en ga ik meer spelen met de kleursettings/andere apps/enz. Gisterenavond de iOS app Hue Camera gekocht en genoten van een kamervullend ambilight effect, erg leuk.

Al met al een verzameling van 3x GU10, 2x E14, 2x E27 en 2x Hue Dimmer en heel wat euro's armer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomsas
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-11-2024
Iemand die werkt met een dimmer en dit gekoppeld heeft aan Homekit? Is het mogelijk om daar meerder tikken op een knop in te stellen?

Ik krijg enkel "Druk eenmaal"...

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/2gnom5eolxprb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Thomsas schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:08:
Iemand die werkt met een dimmer en dit gekoppeld heeft aan Homekit? Is het mogelijk om daar meerder tikken op een knop in te stellen?

Ik krijg enkel "Druk eenmaal"...

[afbeelding]
Voor “2x drukken” of “kort/lang drukken” heb je volgens mij iConnectHue nodig, kan volgens mij niet in Homekit zelf :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Xander schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:23:
[...]

De 6735 is een bedienknop. Die heeft geen aansluitschema. Je drukt zo'n bedienelement gewoon op het basiselement.

Je hebt dus ook nog een 6710, 6711 of 6715 nodig, afhankelijk van wat je er mee wilt. Misschien kun je daar een aansluitschema van vinden. ;)

(Niet dat dit zo spannend is, er gaat een fasedraad op, een nuldraad en in het geval van het relais of de dimmer ook nog een schakeldraad.)
Maar ik heb dus alleen het bedienelement nodig.
Ik wil geen dimmer of relais erachter hebben. Ik wil gewoon dat er altijd stroom staat op die lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

GewoonDennis schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:54:
[...]

Voor “2x drukken” of “kort/lang drukken” heb je volgens mij iConnectHue nodig, kan volgens mij niet in Homekit zelf :N
Je kunt 't ook gewoon in de Philips HUE App instellen voor de "I" knop.... Tot 5 keer klikken toe zelfs 8) En dat zit gewoon onder instellingen -> Accessoire Configuratie :)

Uitraard gaat Homekit dan niet anders reageren op 5 keer klikken op 't virtuele knopje op je iPhone, maar..... De fysieke dimmer wél

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 06-12-2017 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 01:14
icecreamfarmer schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:25:
[...]

Maar ik heb dus alleen het bedienelement nodig.
Ehm, nee. Het bedienelement alleen kun je helemaal niets mee.
Ik wil geen dimmer of relais erachter hebben. Ik wil gewoon dat er altijd stroom staat op die lampen.
Dan koop je dus de 6710 erbij.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el-jorge
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 10:14

el-jorge

turn around and feel the vibe

jeepey schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 17:54:
Onlang mijn Hue collectie uitgebreid met een Lightstrip Plus. Ik was van plan om na de controller een Y-splitter (van http://litcessory.com/) te plaatsen om er zo 2 strips op aan te sluiten.

Nu blijkt in mijn uitvoering de ledstrip direct vast te zitten aan de controller. Geen mogelijkheid om het kabeltje los te halen:
[afbeelding]

Iemand enig idee hoe ik dit het best kan aanpakken? Connectie tussen het kabeltje en de strip losmaken wellicht?
Zelfde probleem hier. Litcessorry verlengingen kunnen terug 😬

Spielerei...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 23:35

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik kom er met die Hue app nog niet helemaal uit. Ik heb gisteren een motion sensor aangesloten op de overloop. Die installeert perfect en biedt aan een paar presets te instalelren. Prima, gedaan. Maar ik heb tot ergernis toe door die Hue app zitten graven om te vinden hoe ik die presets kan aanpassen, maar ik kan niets vinden.

Bijvoorbeeld de setting voor overdag wil ik iets anders gedimd hebben. Dat kun je doen via de Hue app, dan slide je die dimmer naar de plek waar je hem wilt hebben, maar de eerstvolgende keer als je naar boven loopt, is het weer terug in de oude stand. Ik kan ook, na het aanpassen van die dimstand, nergens iets vinden van 'sla deze setting op' of zoiets. Ik kan uberhaupt niets vinden ten aanzien van lichtkleuren instellen enz.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Laatst online: 09:12
Je kunt beter scenes laten activeren. Gewoon scenes maken zoals jij ze wilt hebben, qua lichtsterkte enzo. En die dan laten activeren op beweging.

Ik weet niet precies hoe het werkt in de officiele app. Ik gebruik alleen All4Hue, maar dit is wel zoals het zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
wimmel_1 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 22:50:
[...]

Je kunt 't ook gewoon in de Philips HUE App instellen voor de "I" knop.... Tot 5 keer klikken toe zelfs 8) En dat zit gewoon onder instellingen -> Accessoire Configuratie :)

Uitraard gaat Homekit dan niet anders reageren op 5 keer klikken op 't virtuele knopje op je iPhone, maar..... De fysieke dimmer wél
Klopt, net als in homekit 5 opties voor 5 x drukken maar dat vroeg hij niet he.
Hij wou verschillende dingen als kort/lang indrukken en dat kan in Hue en Homekit app beide niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

spokje schreef op donderdag 7 december 2017 @ 08:34:
Je kunt beter scenes laten activeren. Gewoon scenes maken zoals jij ze wilt hebben, qua lichtsterkte enzo. En die dan laten activeren op beweging.

Ik weet niet precies hoe het werkt in de officiele app. Ik gebruik alleen All4Hue, maar dit is wel zoals het zou moeten werken.
Misschien kan het ook wel niet in de Hue app. Ik lees goede dingen over iConnectHue, die ga ik vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-10 22:17

frG

icecreamfarmer schreef op woensdag 6 december 2017 @ 18:17:
[...]

Serieus?
Ja klopt, heb alles gewoon met een lasklem permanent verbonden, werkt prima!

Ben nog steeds wel blij met die lichtschakelaars, ik denk dat ik deze in het hele huis ga toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 7 december 2017 @ 10:57:
[...]

Misschien kan het ook wel niet in de Hue app. Ik lees goede dingen over iConnectHue, die ga ik vanavond eens proberen.
Is geen probleem met de Hue app om dit te maken, je maakt voor de desbetreffende ruimte de gewenste scene aan en vervolgens kun je bij Sensor configuratie jouw scene selecteren als actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Erik1971 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:25:
[...]

Is geen probleem met de Hue app om dit te maken, je maakt voor de desbetreffende ruimte de gewenste scene aan en vervolgens kun je bij Sensor configuratie jouw scene selecteren als actie.
Akkoord, maar waar in de Hue app maak ik dan zo'n scene aan? Ik kan het bij de kamers niet vinden in elk geval (en elders ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 10:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Verwijderd schreef op woensdag 6 december 2017 @ 12:32:

Alvast bedankt!
De stekker eruit halen.
mucuracat schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 10:27:
Ik denk... als je kerstverlichting koopt die dimbaar zijn, dat je dan geen probleem hebt met bovenstaande.

Denk zelfde probleem zoals bij een led licht die niet dimbaar is en je deze aan een dimmer aansluit. Bij laagste stand (uit stand) zie je de ledlamp knipperen
Geen idee of de verlichting dimbaar is, maakt me ook niet zoveel uit. Zolang m'n thuishuisje niet af fikt vind ik het best. ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Gonadan op 07-12-2017 15:00 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 7 december 2017 @ 12:26:
[...]

Akkoord, maar waar in de Hue app maak ik dan zo'n scene aan? Ik kan het bij de kamers niet vinden in elk geval (en elders ook niet).
Als je op de naam van een kamer klikt, dan zie je 2 tabs, lights en scenes, rechtertab dus en dan het plusje onderaan.

Het handigst is als je eerst alle lampen zo instelt als je ze hebben wilt 'current light settings', of je moet een 'picture scene' willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

dragon2 schreef op donderdag 7 december 2017 @ 15:41:
[...]

Als je op de naam van een kamer klikt, dan zie je 2 tabs, lights en scenes, rechtertab dus en dan het plusje onderaan.

Het handigst is als je eerst alle lampen zo instelt als je ze hebben wilt 'current light settings', of je moet een 'picture scene' willen maken.
Ik ben eruit, dank! Die tabs heb je alleen op de iPad. Op de iPhone app zijn die er niet. Dus dan kun je inderdaad lang zoeken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 7 december 2017 @ 22:48:
[...]

Ik ben eruit, dank! Die tabs heb je alleen op de iPad. Op de iPhone app zijn die er niet. Dus dan kun je inderdaad lang zoeken...
Die 2 knoppen bovenaan in die zwarte balk die ik wel op mijn iPhone heb, die mis jij :?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Daar lijkt het op. Ik kan in dat scherm alleen de kamer nam wijzigen en type kamer aanpassen. En de lampkeuze aan- en uitvinken, verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:46:
Daar lijkt het op. Ik kan in dat scherm alleen de kamer nam wijzigen en type kamer aanpassen. En de lampkeuze aan- en uitvinken, verder niets.
Je zit in het verkeerde scherm ;), zo te lezen zit je in de Kamer configuratie scherm, dat is verkeerde plek....

Gewoon vanaf je Woning scherm op een kamer drukken en dan staat er boven aan het scherm twee tabs Lampen/Scenes en bij Scenes kun je deze aanmaken.

Snap wel dat de UI niet erg duidelijk is, ik kom vaker tegen dat mensen het aanmaken van scenes niet terug kunnen vinden.... :X Wordt eens tijd dat Philips de UI weer eens een update gaan geven, zodat deze basic items direct zijn te vinden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 11:46:
Dan zit je in Settings (plaatje van tandwieltje) -> Room Setup. Moet je niet zijn.
Home (plaatje van huisje) -> kamernaam moet je wezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

xxxneoxxx schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 11:29:
Gawd wat is de nieuwe officiele Hue app op android een draak. Misschien mis ik het helemaal, of snap ik het niet, maar is het nu echt zo dat je aan de rooms vast zit? Ik vond in de voorgaande versie van de app de scenes onhandig, maar dit is nog onhandiger. Zeker omdat een lamp geen onderdeel uit kan maken van bijv. 2 rooms. Is lamp onderdeel van room 1, en wordt ie onderdeel van room 2, dan verdwijnt ie van room 1. Het idee is logisch, totdat je een vaste gedimde preset wil om bijv. films bij te kijken..
Follow up van dit probleem:
In mijn woonkamer heb ik 3x colour bulbs en 1x een led snoer.
Snoer ligt boven op kast in donkere hoek.

Nu wil ik overdag wel het snoer aan maar de andere lampen niet (donkere hoek ik kamer terwijl de rest zonlicht genoeg heeft..
Dus ik denk ik maak een aparte room aan voor plek en zet snoer daar in.. gaat prima, alleen verwijderd hij hem dan wel uit livingroom..
Is daar een workaround voor?
Ik zit te denken aan een scene waar ik alleen het snoer aanzet en rest niet, maar heb nog niet uitgevonden hoe dat te doen..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:50
@ToolkiT
Ik weet niet waardoor het een groot probleem is dat hij hem verwijderd uit de living room. Bijvoorbeeld de afstandbediening kan je gewoon meerdere rooms tegelijk laten bedienen.
Nadeel is geloof ik wel dat als je scene wisselt met de afstandbediening dat alles mee gaat (dus beide rooms)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Suicyder schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:19:
@ToolkiT
Ik weet niet waardoor het een groot probleem is dat hij hem verwijderd uit de living room. Bijvoorbeeld de afstandbediening kan je gewoon meerdere rooms tegelijk laten bedienen.
Nadeel is geloof ik wel dat als je scene wisselt met de afstandbediening dat alles mee gaat (dus beide rooms)
Probleem is dat ik dan met mijn alexa niet meer 'turn on livingroom' kan doen en alle lampen aan gaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:50
Begint te klinken als een luxeprobleem haha.
En "Turn on livingroom 1 and 2" werkt allicht ook niet.

Wellicht een timer opzetten voor die "donkere" hoek? Ipv deze handmatig aan en uit zetten? Ik zou het anders ook niet weten, helaas.

edit:
Ik zie zelfs dat er een sunset/Sunrise feature in de app is gekomen, bij "Other routines".
Time to test :+

[ Voor 20% gewijzigd door Suicyder op 08-12-2017 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Suicyder schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:23:
Begint te klinken als een luxeprobleem haha.
Ja het is iid een FWP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@ToolkiT
Je zou in de Hue app een custom scene kunnen maken. Die schakelt dan alleen de lampen die aan stonden op het moment dat je de scene maakte.
Nadeel is volgens mij dat hij geen lampen uitschakelt die niet in de scene zitten, bij het kiezen van die scene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Ah, heb het gevonden (denk ik)
Als ik handmatig de strip aanzet en dan een nieuwe scene maak met 'use current settings' dan word dat een scene met alleen de strip...
Straks ff testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
ToolkiT schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:20:
[...]

Probleem is dat ik dan met mijn alexa niet meer 'turn on livingroom' kan doen en alle lampen aan gaan..
Dan maak je een 2e groep voor alexa waar alles in zit, bv 'Turn on all livingroom lights' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Laatst online: 23:35
lolgast schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:31:
@ToolkiT
Je zou in de Hue app een custom scene kunnen maken. Die schakelt dan alleen de lampen die aan stonden op het moment dat je de scene maakte.
Nadeel is volgens mij dat hij geen lampen uitschakelt die niet in de scene zitten, bij het kiezen van die scene
Ik heb de lampen die ik uit wil hebben ook in die scene gezet (in de uit stand). Ik gebruik weliswaar iConnecthue maar verwacht dat dat ook in andere apps zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Jos-P schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 13:58:
[...]

Ik heb de lampen die ik uit wil hebben ook in die scene gezet (in de uit stand). Ik gebruik weliswaar iConnecthue maar verwacht dat dat ook in andere apps zo kan.
Zo heb ik het idd uiteindelijk ook voor mekaar gekregen..
Niet de meest voor de hand liggende manier op eerste gezicht maar er zit wel een vorm van logica in..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In HomeKit kun je daar ook nog verschillende zones voor definieren. Zo heb ik hier een zone "TV" welke ook alleen maar de bijbehorende lampen aanzet terwijl die zelfde lampen, met een hoop andere lampen, ook nog in de "Kamer" Huiskamer gedefineerd zijn.

Hé Siri TV aan.... Werkt lekker met Ambilight :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 15:58
Ook ik heb een probleem met de motion sensor. Wat ik wil is naar mijn idee niet zo heel gek:

-6:30 licht aan
-zon op, dan na 30 min licht uit
-zon onder, 30 min van tevoren het licht aan.

Dit lukt allemaal en werkt prima.

Maar nu wilde ik dit vervolmaken door een motion sensor toe te voegen zodat als het in de tijd tussen zon op en zon onder toch te donker in de woonkamer is (waar alle lampen en de sensor zijn) en er beweging is, alle lampen aan gaan. Is het licht genoeg, dan hoeven de lampen niet aan uiteraard.
Dat laatste is het probleem. Ondanks dat de sensor vind dat er genoeg licht is en er volgens de Philips Hue app dus geen actie uitgevoerd zal gaan worden floepen mijn lampen toch gewoon aan.
Ik heb dit met zowel de Hue app, (waarbij je trouwens geen slot tussen zon op en zon onder kunt kiezen dat je lampen AAN moeten, wel uit) als in de Home app. Het lijkt alsof de licht sensor niet van belang is. Hij triggert altijd. In de Home app kun je trouwens wel een slot kiezen van zon op naar zon onder en dan het licht aan laten gaan.

Mijn vraag is nu of dit toch zo hoort, ik vind het vreemd en sta op het punt om de sensor terug te brengen en het om te ruilen voor een Hue switch zodat ik overdag het licht dan maar handmatig bedien.

Of hebben jullie een beter idee?

Hoeiendag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

tvtech schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 15:18:
Ook ik heb een probleem met de motion sensor. Wat ik wil is naar mijn idee niet zo heel gek:

-6:30 licht aan
-zon op, dan na 30 min licht uit
-zon onder, 30 min van tevoren het licht aan.

Dit lukt allemaal en werkt prima.

Maar nu wilde ik dit vervolmaken door een motion sensor toe te voegen zodat als het in de tijd tussen zon op en zon onder toch te donker in de woonkamer is (waar alle lampen en de sensor zijn) en er beweging is, alle lampen aan gaan. Is het licht genoeg, dan hoeven de lampen niet aan uiteraard.
Dat laatste is het probleem. Ondanks dat de sensor vind dat er genoeg licht is en er volgens de Philips Hue app dus geen actie uitgevoerd zal gaan worden floepen mijn lampen toch gewoon aan.
Ik heb dit met zowel de Hue app, (waarbij je trouwens geen slot tussen zon op en zon onder kunt kiezen dat je lampen AAN moeten, wel uit) als in de Home app. Het lijkt alsof de licht sensor niet van belang is. Hij triggert altijd. In de Home app kun je trouwens wel een slot kiezen van zon op naar zon onder en dan het licht aan laten gaan.

Mijn vraag is nu of dit toch zo hoort, ik vind het vreemd en sta op het punt om de sensor terug te brengen en het om te ruilen voor een Hue switch zodat ik overdag het licht dan maar handmatig bedien.

Of hebben jullie een beter idee?
Heb je al gespeeld met het instellen van de lichtdrempel?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-10 21:30
Je kunt via Hue Labs een formule instellen ‘three times is a charm’ en daarmee kun je een extra slot instellen (dus ipv 2 vanuit de Hue app een extra derde slot via Hue labs). Ga naar Ontdek (menu item) en kies Hue Labs. Hier kun je nog meer leuke/nuttige formules vinden)

Ik ben zelf ook met die lichtsterkte slider aan het spelen om te zien of ik het op die manier goed voor elkaar krijg

[ Voor 17% gewijzigd door pati op 08-12-2017 18:43 ]

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 15:58
Ethirty schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 18:03:
[...]

Heb je al gespeeld met het instellen van de lichtdrempel?
Jazeker, en het gekke is dat je bij de sensor duidelijk ziet staan dat met de huidige lichtintensiteit niet getriggerd wordt, gebeurt dat wel.

Hoeiendag!

Pagina: 1 ... 80 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue