[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 84 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.953 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@GreX Als je de lampen langs elkaar legt dan zie je géén verschil in vorm?

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 20-12-2017 00:49 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreX
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-10 16:24
De vorm is idd het zelfde. Het lijkt of de onderkant bij de lamp uit de dimmer set van steen is en bij de ander van plastic. Dat zal hem ook zwaarder maken. Ook maken ze gebruik van een verschillende firmware versies.

LTW001: 5.105.0.21563
LTW010: 1.29.0_r21169

Mijn GU10 WA (LTW013) spots maken net als de LTW010 gebruik van de zelfde firmware versie 1.29.0_r21169.

Is de LTW001 en ouder type oid? Kan dit problemen opleveren in de toekomst?
wimmel_1 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 00:31:
@GreX Als je de lampen langs elkaar legt dan zie je géén verschil in vorm?

[ Voor 9% gewijzigd door GreX op 20-12-2017 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49
Is er iemand die gebruik maakt van de Trust Zigbee lijn lampen ism de Philips Hue interface?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 18:42
Heb een paar vragen over wat de beste manier om bestaande E27 Hue lampen te vervangen. Ik verkoop 5 gen 1 lampen uit 1 ruimte en vervang deze door 5 exemplaren van de laatste generatie.

Wat is het handigste, gewoon de oude deleten in de Hue app en de nieuwe daarna toevoegen?
Maakt het uit welke naam ik de nieuwe lampen geef?
En werken de scenes en HomeKit instellingen dan gewoon nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 12:50

mucuracat

YES

Leuk.. om te proberen.. Dit had ik eerder hier gevraagd.. maar niemand wist het :)
@Edzeau jij was er ook nieuwsgierig naar..

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

mucuracat schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:46:
[...]

Leuk.. om te proberen.. Dit had ik eerder hier gevraagd.. maar niemand wist het :)
@Edzeau jij was er ook nieuwsgierig naar..
i know; ook ik had die vraag hier geparkeerd staan - kwam deze na vele uren googlen eindelijk tegen.
ben nog niet in gelegenheid geweest om deze te draaien/installerne; maar beschrijving en functioneel gedeelte lijkt ok.

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-10 15:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

jeroen11 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 10:32:
Heb een paar vragen over wat de beste manier om bestaande E27 Hue lampen te vervangen. Ik verkoop 5 gen 1 lampen uit 1 ruimte en vervang deze door 5 exemplaren van de laatste generatie.

Wat is het handigste, gewoon de oude deleten in de Hue app en de nieuwe daarna toevoegen?
Maakt het uit welke naam ik de nieuwe lampen geef?
En werken de scenes en HomeKit instellingen dan gewoon nog?
Onlangs 2 lampen vervangen voor nieuwere versies, maar je kunt helaas niets overzetten. Oftewel: neem er de tijd voor, en maak alle scenes opnieuw aan... :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:15
Weet iemand waarom 3rd party lampen (zoals Trådfri) wel gekoppeld kunnen worden met het Hue systeem maar niet zichtbaar worden in Apple Homekit?
Enig idee of dit ook gaat veranderen in de nabije toekomst?
Ik heb er naar gezocht maar geen goede info kunnen vinden 🙁

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik heb een vraag over de tap. Ik ben de Eltako ombouw aan het doen, maar wil natuurlijk weer iets moeilijks. De Eltako gaat natuurlijk 2 wipknoppen krijgen die samen de 4 knoppen van de Enocean module gaan bedienen. Nu wil ik per wipknop 1 lamp(set) bedienen, waarbij ik het volgende wil instellen:
- wipknop kort omhoog: lamp aan
- wipknop lang omhoog: lamp dimmen +
- wipknop kort omlaag: lamp uit
- wipknop lang omlaag: lamp dimmen -

In hue labs zit wel een uitgebreidere mogelijkheid dan standaard in de hue app ingesteld kan worden, maar nog niet wat ik wil. Is er een app waarmee ik dit wel zo kan instellen?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pati schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:32:
Weet iemand waarom 3rd party lampen (zoals Trådfri) wel gekoppeld kunnen worden met het Hue systeem maar niet zichtbaar worden in Apple Homekit?
Enig idee of dit ook gaat veranderen in de nabije toekomst?
Ik heb er naar gezocht maar geen goede info kunnen vinden 🙁
Voor zover ik het begrijp zit er (alleen) een stukje certificering door Apple achter vanuit het MFI programma net zoals dat voor de "lichtning connector" aanwezig is. Bij de lightning connector is er echter nog wel een afhankelijkheid naar een ingebouwde chip.

Op deze site zie je wat er nu allemaal gecertificeerd is én wat er aan zit te komen (o.a. een "Eve" switch van het Duitse Elgato (waarvan er volgens mij ook wat ontwikkelaars hier op GoT rondhangen)).

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 20-12-2017 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pati
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:15
[quote]wimmel_1 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:47:
[...]

Voor zover ik het begrijp zit er (alleen) een stukje certificering door Apple achter vanuit het MFI programma net zoals dat voor de "lichtning connector" aanwezig is. Bij de lightning connector is er echter nog wel een afhankelijkheid naar een ingebouwde chip.

Op deze site zie je wat er nu allemaal gecertificeerd is én wat er aan zit te komen (o.a. een "Eve" switch van het Duitse Elgato (waarvan er volgens mij ook wat ontwikkelaars hier op GoT rondhangen)).
[/quoteå

Er lijkt me meer achter te zitten want bv Trådfri en Hue zijn beide MFI gecertificeerd. Zelfstandig via de eigen bridge geconfigureerd werken ze nl beide wel via Homekit. Het zal wel een regel zijn die iets maken heeft met bv via/via 3rd party certificering

EV3 adv + LR 19” allseason

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pati schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:23:

Er lijkt me meer achter te zitten want bv Trådfri en Hue zijn beide MFI gecertificeerd. Zelfstandig via de eigen bridge geconfigureerd werken ze nl beide wel via Homekit. Het zal wel een regel zijn die iets maken heeft met bv via/via 3rd party certificering
Dat bedoel ik dus eigenlijk te zeggen. Er zit aan de iCloud kant een controle op certificering waarbij Apple in de lead is én blijft. Waarschijnlijk kunnen ze bij Apple vrij simpel bepalen dat het wél mogelijk wordt om die apparaten via elkaar te laten communiceren zonder dat er iets hoeft te veranderen aan de devices óf firmware. Wil dus ook zeggen dat als er bij Apple iets "omvalt" het hele spel niet meer werkt... Zoals laatst met dat koppelen van gebruikers (én andere issues sinds iOS 11.2.x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Max2000 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:43:
Ik wil graag een starterset kopen met 3x e27 lampen erin.
Maar ik heb in de ruimte waar ik het wil installeren 1 lamp met e27 en de andere 2 lampen zijn e14.
Nu heb ik zoiets gezien: https://www.applamp.nl/e1...FdIBcienU_CxoCcq8QAvD_BwE
Maar ik weet niet of dat de Hue lampen dan nog wel normaal werken?

Iemand die misschien ook zo zijn e14 lampen voorzien heeft van e27 Hue lampen.
Had ik hier, 5 stuks. Werken prima, ook de aliexpress versies (en die zijn veel goedkoper, aanrader als je geen haast hebt). Nu heb ik beide E14 lampen vervangen door E27 versies, maar heeft een jaar of wat zo prima gewerkt. Ik vond alleen de E27 lampen teveel uitsteken (hanglamp met kelkjes waar ze een stukje onderuit staken) en kwam leuke goedkope E27 lampen tegen dus vandaar.
midego schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:23:
Is er iemand die gebruik maakt van de Trust Zigbee lijn lampen ism de Philips Hue interface?
Is dat niet gebaseerd op/compatible met klikaanklikuit? Dan werkt dat niet met hue. Het kan wellicht wel via een apart domotica systeem met een antenne/zender eraan.

edit: huh, al suggereren ze hier dat het wel gedeeltelijk werkt: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/zigbee

[ Voor 18% gewijzigd door dragon2 op 20-12-2017 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
eric_nl schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:46:
Ik heb een vraag over de tap. Ik ben de Eltako ombouw aan het doen, maar wil natuurlijk weer iets moeilijks. De Eltako gaat natuurlijk 2 wipknoppen krijgen die samen de 4 knoppen van de Enocean module gaan bedienen. Nu wil ik per wipknop 1 lamp(set) bedienen, waarbij ik het volgende wil instellen:
- wipknop kort omhoog: lamp aan
- wipknop lang omhoog: lamp dimmen +
- wipknop kort omlaag: lamp uit
- wipknop lang omlaag: lamp dimmen -

In hue labs zit wel een uitgebreidere mogelijkheid dan standaard in de hue app ingesteld kan worden, maar nog niet wat ik wil. Is er een app waarmee ik dit wel zo kan instellen?
De Tab werkt niet met verschil tussen lang of kort indrukken (dit in tegenstelling tot de Dimmer), maar geeft één signaal per knop druk. Je kan dit oplossen met een timer, een variabele en 4 regels. Je moet dan wel meerdere keren de knoppen indrukken voor de gewenste instelling:

Variabele: Knop1aan = 0
Timer: Knop1gedrukt, 5 seconden, die aan einde de variabele Knop1aan weer 0 maakt

Regels:
- Wipknop omhoog en Knop1aan=0, Acties: *Lamp aan, *Knop1aan=1, *Start timer Knop1gedrukt
- Wipknop omhoog en Knop1aan=1, Acties: *Lamp dimmen +20%
- Wipknop omlaag en Knop1aan=1, Acties: *Lamp dimmen -20%
- Wipknop omlaag en Knop1aan=0, Acties: *Lamp uit

Eén keer omhoog zet dan lamp aan en meerdere keren omhoog binnen 5 seconden zet dan de lamp feller. Als je wilt dimmen, moet je eerst éénmaal omhoog drukken en dan binnen 5 seconden een aantal maal op omlaag. Na 5 seconden niet gebruikt, gaat de lamp uit als je op omlaag drukt.

Zelf werk ik met de app All4Hue, waar je deze instellingen mee kan doen. En de tijdduur voor de timer en het percentage wat je wilt dimmen kan je zelf aanpassen naar eigen wens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max2000
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-10 11:36
dragon2 schreef op woensdag 20 december 2017 @ 13:36:

Had ik hier, 5 stuks. Werken prima, ook de aliexpress versies (en die zijn veel goedkoper, aanrader als je geen haast hebt). Nu heb ik beide E14 lampen vervangen door E27 versies, maar heeft een jaar of wat zo prima gewerkt. Ik vond alleen de E27 lampen teveel uitsteken (hanglamp met kelkjes waar ze een stukje onderuit staken) en kwam leuke goedkope E27 lampen tegen dus vandaar.
Oke,

Ga ik er een paar van deze bestellen denk ik:
https://nl.aliexpress.com...8e7bdcce&rmStoreLevelAB=5

Krijg de set ook pas over een maand dus kan wel even wachten.

Is misschien ook maar tijdelijk, dus..

Spullekes te koop: https://tweakers.net/aanbod/user/826015/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midego
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-01 08:49

Is dat niet gebaseerd op/compatible met klikaanklikuit? Dan werkt dat niet met hue. Het kan wellicht wel via een apart domotica systeem met een antenne/zender eraan.

edit: huh, al suggereren ze hier dat het wel gedeeltelijk werkt: https://www.klikaanklikuit.nl/nl/zigbee
De Zigbee lijn is een nieuwe lijn, maar ik heb nog niemand gehoord die het heeft gekocht, en of het dus goed werkt icm het Hue systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
wim-vdv schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:02:
[...]

De Tab werkt niet met verschil tussen lang of kort indrukken (dit in tegenstelling tot de Dimmer), maar geeft één signaal per knop druk. Je kan dit oplossen met een timer, een variabele en 4 regels. Je moet dan wel meerdere keren de knoppen indrukken voor de gewenste instelling:

Variabele: Knop1aan = 0
Timer: Knop1gedrukt, 5 seconden, die aan einde de variabele Knop1aan weer 0 maakt

Regels:
- Wipknop omhoog en Knop1aan=0, Acties: *Lamp aan, *Knop1aan=1, *Start timer Knop1gedrukt
- Wipknop omhoog en Knop1aan=1, Acties: *Lamp dimmen +20%
- Wipknop omlaag en Knop1aan=1, Acties: *Lamp dimmen -20%
- Wipknop omlaag en Knop1aan=0, Acties: *Lamp uit

Eén keer omhoog zet dan lamp aan en meerdere keren omhoog binnen 5 seconden zet dan de lamp feller. Als je wilt dimmen, moet je eerst éénmaal omhoog drukken en dan binnen 5 seconden een aantal maal op omlaag. Na 5 seconden niet gebruikt, gaat de lamp uit als je op omlaag drukt.

Zelf werk ik met de app All4Hue, waar je deze instellingen mee kan doen. En de tijdduur voor de timer en het percentage wat je wilt dimmen kan je zelf aanpassen naar eigen wens. :P
Thanks! Dat komt heel dicht bij wat ik wil. All4hue heb ik, ik ga het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
midego schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:39:
[...]

De Zigbee lijn is een nieuwe lijn, maar ik heb nog niemand gehoord die het heeft gekocht, en of het dus goed werkt icm het Hue systeem.
Ik heb de Trust remote geprobeerd. Die kun je inderdaad aan een Hue lamp koppelen, maar helaas kreeg ik hem niet aan de bridge gekoppeld, hij wordt dus geen onderdeel van het hele systeem. Ik heb em dus teruggebracht. (kwa design is het trouwens een vrijwel exacte kopie van de Hue dimmer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23:29
Aangezien de 2m powerkabel-lengte van de Hue lightstrip plus te kort is, wil ik deze verlengen met een male-female powerkabel van 2 of 3 meter. Helaas bleek de locale elektroboer alleen van dit soort kabels te hebben met dunnere connectoren dan die van Philips. Heeft toevallig iemand ergens passende kabels gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
MartijnGizmo schreef op woensdag 20 december 2017 @ 11:39:
[...]

Onlangs 2 lampen vervangen voor nieuwere versies, maar je kunt helaas niets overzetten. Oftewel: neem er de tijd voor, en maak alle scenes opnieuw aan... :')
Raar, hier 2 lampen vervangen en scenes bestaan nog gewoon hoor.
Scenes staan op de bridge dus zou weinig uit moeten maken, je moet alleen lampen toewijzen aan een scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:56
GewoonDennis schreef op woensdag 20 december 2017 @ 22:00:
[...]

Raar, hier 2 lampen vervangen en scenes bestaan nog gewoon hoor.
Scenes staan op de bridge dus zou weinig uit moeten maken, je moet alleen lampen toewijzen aan een scene.
De kleur / lichtintensiteit van de bestaande lampen wordt niet overgenomen. De nieuwe lamp krijgt eoa random waarde die zogenaamd goed bij de rest past (iig bij een picture scene).

De rest van de scène blijft inderdaad wel bestaan.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 09:31
Ah nvm. Mijn eerdere vraag/plan gaat niet door.
Zag net met de "kerstaanpassing"
Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/9x9b4z5rn/IMG_20171220_221404_099.jpg
dat het geen GU10 lampjes zijn.

Het zijn baby GU10 insteek lampjes.
Geen idee hoe die heten, maar weet wel dat het Hue idee nu niet meer doorgaat.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
niwresixel schreef op woensdag 20 december 2017 @ 21:43:
Aangezien de 2m powerkabel-lengte van de Hue lightstrip plus te kort is, wil ik deze verlengen met een male-female powerkabel van 2 of 3 meter. Helaas bleek de locale elektroboer alleen van dit soort kabels te hebben met dunnere connectoren dan die van Philips. Heeft toevallig iemand ergens passende kabels gevonden?
Op amazon verkopen ze kant en klare kabels, verlengingen, koppelingen enz voor hue ledstrips plus, moet je even zoeken in dit forum (of op amazon.de), ben de merknaam kwijt.

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-10 08:32
Deze toch? https://www.beaumotica.nl...p-plus-1-meter-1-pack-wit
Had hem een keer in mijn favorieten gezet, ik ga hem wellicht ook nog nodig hebben :9

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:25
Zojuist een Philips Hue set aangeschaft, erg tevreden maar met een paar kleine vraagstukken waar ik niet helemaal uitkom. Ons nieuwbouwhuis is voorzien van pulsdrukkers die ik graag zou willen blijven gebruiken met de Philips Hue.
Hiervoor heb ik een Fibaro Dimmer 2 module nodig zodat ik deze via Domoticz (API) kan laten praten met de Hue Bridge v2.
  1. Maak ik de scenes van de HUE lampen in de HUE bridge (en niet in Domoticz) zodat de HUE bridge direct communiceert met de lampen?
  2. De Fibaro Dimmer 2 laat ik de communiceren met Domoticz en Domoticz geeft deze via de API door aan de Hue Bridge. Ik zit alleen met het aansluiten van de Fibaro Dimmer 2.
    arjandijk162 schreef op maandag 21 maart 2016 @ 14:37:
    Dit product kun je bijv icm een jung plusdrukker achter je schakelaar zetten, dit zorgt er alleen niet voor dat de lamp die erachter hangte beschikbaar is in de Hue app en die zul je dan via een andere oplossing als Domoticz moeten sturen.

Als je alleen op zoek naar de schakelmogelijkheid dan kun je dezelfde module aanschaffen en niet doorverbinden naar de lamp. Dan laat je Domoticz de opdrachten van de schakelaar ontvangen en daarmee de Hue aansturing regelen.
    Begrijp ik het goed dat ik de 2 draden die nu naar de pulsdrukker gaan moet doorverbinden met een aftakking naar de Fibaro Dimmer 2 zoals hieronder weergegeven zodat de lamp alleen via de HUE schakelt?
    Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6nSzjDyJOLYs9yrr9KKonULf/full.png
Dit is wat ik zou willen:
Underground75 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:54:
[...]

Ik wil de wandschakelaars in huis kunnen blijven gebruiken zonder dat ik de stroom van de HUE lampen weg haal.
  1. wandschakelaar geeft puls aan Fibaro Dimmer 2
  2. deze geeft dit door aan Domoticz
  3. Domoticz geeft dit door aan de HUE Bridge
  4. Hue Bridge schakeld de lamp aan of uit

[ Voor 13% gewijzigd door Underground75 op 21-12-2017 10:57 ]

• denhans08
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 30-06-2022
Hallo,

ik heb zonet 2 kasten in mijn living gezet die een ledstrip bevatten.
Nu zat ik te denken om deze ledstrip te switchen met de hue strips, zodat ik kleuren kan kiezen, alles kan aanzetten met de gsm
en vooral, omdat ik de strips die in mijn toekomstig tv meubel wil integreren, dat dit alles mooi uniform is qua kleuren.
Het probleem is dat de strips in deze kasten 1 meter en de 2de kast maar 25cm zijn.
Ben ik nu veplicht zo 2 sets aan te kopen om zo de controller en voeding te hebben?
Of heb ik andere alternatieven? Kasten staan ver uit elkaar dus daar is geen optie voor...

alvast bedankt

• sunnybird
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-10 13:54
@Underground75 Ik begrijp je opstelling niet helemaal. De Hue kan toch volledig zelfstandig schakelen en daar heb je geen Fibaro dimmer 2 voor nodig.

• meesje
  • Laatst online: 23:47
sunnybird schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:35:
@Underground75 Ik begrijp je opstelling niet helemaal. De Hue kan toch volledig zelfstandig schakelen en daar heb je geen Fibaro dimmer 2 voor nodig.
Gelukkig ben ik niet de enige die het niet snapt. ;)
Een oplossing als een Fibaro Dimmer 2 gebruik je toch om gewone (halogeen/spaar, mits dimbaar) lampen aan te sturen? Nu lijkt het een beetje dubbelop.
En ik vraag me af of een Hue lamp het prettig vindt als ie door een dimmer wordt gedimd (ipv via de Hue app of HomeKit).

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 21-12-2017 10:42 ]

• niwresixel
robkrekel schreef op donderdag 21 december 2017 @ 09:30:
Deze toch? https://www.beaumotica.nl...p-plus-1-meter-1-pack-wit
Had hem een keer in mijn favorieten gezet, ik ga hem wellicht ook nog nodig hebben :9
Nee, ik bedoel niet de flatcable, maar echt de kabel tussen de power adaptor en ontvanger die langer dient te worden. Kan powerkabel wel doorknippen en stuk draad er tussen solderen, maar hou liever de kabel heel.

• Underground75
Klopt maar als ik de verlichting aan laat gaat door de bridge wil ik hem nog steeds kunnen uitschakelen met de fysieke schakelaars. De fysieke schakelaars zouden dan dienen zoals de HUE Tap of HUE draadloze dimmer zouden werken.
De Fibaro Dimmer 2 werkt dan dus alleen als schakelaar, niet als dimmer omdat dit via de HUE Bridge gedaan wordt.
De keuze om voor de Fibaro Dimmer 2 te gaan is puur omdat deze zonder blauwe draad werkt

[ Voor 6% gewijzigd door Underground75 op 21-12-2017 10:48 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

meesje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:41:
[...]
En ik vraag me af of een Hue lamp het prettig vindt als ie door een dimmer wordt gedimd (ipv via de Hue app of HomeKit).
Ik kan me vaag herrineren dat ze dat niet leuk vinden maar dan het wel kan maar op een moment stoppen ze ermee.. dus als je een dimmer hebt moet je hem op vol zetten en dan de app gebruiken en dimmen in Hue..
Zelf heb ik ze niet in de sockets gedaan waar al dimmers op zaten.. al was dat alleen al om een redundant systeem te hebben met zowel Hue lampen en handmatig dimbare lampen in mijn woonkamer.. zo kan ik altijd nog naar het lichtknopje lopen en daarmee lampen aandoen/dimmen als er een probleem is met het hue systeem..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Underground75 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:46:
[...]

Klopt maar als ik de verlichting aan laat gaat door de bridge wil ik hem nog steeds kunnen uitschakelen met de fysieke schakelaars. De fysieke schakelaars zouden dan dienen zoals de HUE Tap of HUE draadloze dimmer zouden werken.
De Fibaro Dimmer 2 werkt dan dus alleen als schakelaar, niet als dimmer omdat dit via de HUE Bridge gedaan wordt
let wel op dat Hue lampen bij stroom weg weer naar full bright als default gaan als ze weer stroom krijgen... is een build in feature (neem ik aan als veiligheids issue), dus niet de ideale user experience voor jou lijkt me..
Waarom wil je ze fysiek uitschakelen?

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 17:02
Ik snap zijn vraagstelling wel hoor, maar dat komt misschien doordat ik met dezelfde vraag worstel: het bedienen van een hue lamp met een bestaande lichtschakelaar :)

Op zolder heb ik namelijk een zelfde issue. Ik heb daar momenteel een Zwave lamp achter een Fibaro dimmer hangen. Ik heb weleens overwogen om deze door een hue lamp te vervangen, maar dan zou ik hem nog altijd met diezelfde schakelaar willen kunnen bedienen. En dan loop je ook tegen dit vraagstuk aan ;)
ToolkiT schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:49:
[...]

let wel op dat Hue lampen bij stroom weg weer naar full bright als default gaan als ze weer stroom krijgen... is een build in feature (neem ik aan als veiligheids issue), dus niet de ideale user experience voor jou lijkt me..
Volgens mij (maar dat kan ik mis hebben) wil hij ze helemaal niet fysiek uitschakelen, maar enkel hetzelfde gedrag kunnen bereiken. De hue houdt continue stroom erop, maar wordt wel geschakeld via de pulsdrukker (die via de Fibaro dimmer een signaal naar Domoticz stuurt, welke de Hue Bridge weer triggert)

[ Voor 32% gewijzigd door L201 op 21-12-2017 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Underground75
ToolkiT schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:49:
[...]

Ik wil de wandschakelaars in huis kunnen blijven gebruiken zonder dat ik de stroom van de HUE lampen weg haal.

• meesje
[...]

De Fibaro Dimmer 2 werkt dan dus alleen als schakelaar, niet als dimmer omdat dit via de HUE Bridge gedaan wordt.
De keuze om voor de Fibaro Dimmer 2 te gaan is puur omdat deze zonder blauwe draad werkt
Is het sowieso niet handiger om te gaan voor een Fibaro Single Switch? Deze heb je ook in een HomeKit versie. Maar ik weet niet of deze ook zonder blauwe draad werkt.

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

[...]

OK, got it..
Dat lijkt me een mooie oplossing (mits het werkt)

• meesje
[...]

Ik denk wel dat je een basis ontwerpfout heb gemaakt (en daardoor extra complexe oplossing moet gaan bedenken). Het is òf met Fibaro Switches/dimmers je normale (lees: niet Hue) lampen bedienen, òf je bestaande schakelaar altijd aan laten staan en je Hue lampen bedienen met de Hue app/Woning app (mits HomeKit compatible) of Hue Tap/Dimmer.

Aangezien je bij jouw oplossing Domoticz wil gaan gebruiken, is het wellicht handig om (ook) in dat topic je vraag te stellen?

• L201
niwresixel schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:41:
[...]

Nee, ik bedoel niet de flatcable, maar echt de kabel tussen de power adaptor en ontvanger die langer dient te worden. Kan powerkabel wel doorknippen en stuk draad er tussen solderen, maar hou liever de kabel heel.
Dat soort stekkers kan je gewoon los kopen, zowel male als female, en in schroef en soldeer varianten. Kan je je eigen lengte kabel makkelijk mee bepalen dus.
Zie bijv. https://www.allekabels.nl...rs/voedings_stekkers.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Als ik me niet vergis, zijn er ook tweakers geweest die het gelukt is om een Hue Tap in te bouwen achter een bestaande schakelaar. Wellicht is dat ook een optie?

• L201
meesje schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:59:
Ik denk wel dat je een basis ontwerpfout heb gemaakt (en daardoor extra complexe oplossing moet gaan bedenken). Het is òf met Fibaro Switches/dimmers je normale (lees: niet Hue) lampen bedienen, òf je bestaande schakelaar altijd aan laten staan en je Hue lampen bedienen met de Hue app/Woning app (mits HomeKit compatible) of Hue Tap/Dimmer.
Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit als een basis ontwerpfout van @Underground75 moet zien. Eerder een basis ontwerpfout van Philips (of andere accessoire makers).
Deze vraag komt namelijk voort vanuit een wens om (al dan niet als backup) de verlichting ook lokaal te kunnen schakelen. En aangezien zowel de HueTap als de dimmer niet echt integreerbaar zijn in bestaande raampjes krijg je dit soort geneuzel.

Er zijn namelijk altijd situaties die niet afgevangen worden door geautomatiseerde scenes, zeker niet in een huishouden met kinderen. Om mijn voorbeeld van zolder er weer bij te pakken. Ik kan daar een hue lamp ophangen en de schakelaar weghalen. Vervolgens een bewegingsmelder die afhankelijk van de hoeveelheid licht en/of tijdstip de lamp aanschakelt op een bepaalde sterkte. Maar op diezelfde zolder kan ik misschien ook weleens later op de avond wat willen zoeken en even vol licht nodig hebben. Dan wil ik met de schakelaar dat kunnen doen, en niet eerst beneden mijn telefoon moeten halen om dat via de app te gaan doen. En mijn (jongste) kinderen hebben geen eens een telefoon, dus die zouden dan nooit een lampje aan kunnen doen?

• meesje
L201 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:09:
[...]

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik dit als een basis ontwerpfout van @Underground75 moet zien. Eerder een basis ontwerpfout van Philips (of andere accessoire makers).
Deze vraag komt namelijk voort vanuit een wens om (al dan niet als backup) de verlichting ook lokaal te kunnen schakelen. En aangezien zowel de HueTap als de dimmer niet echt integreerbaar zijn in bestaande raampjes krijg je dit soort geneuzel.

Er zijn namelijk altijd situaties die niet afgevangen worden door geautomatiseerde scenes, zeker niet in een huishouden met kinderen. Om mijn voorbeeld van zolder er weer bij te pakken. Ik kan daar een hue lamp ophangen en de schakelaar weghalen. Vervolgens een bewegingsmelder die afhankelijk van de hoeveelheid licht en/of tijdstip de lamp aanschakelt op een bepaalde sterkte. Maar op diezelfde zolder kan ik misschien ook weleens later op de avond wat willen zoeken en even vol licht nodig hebben. Dan wil ik met de schakelaar dat kunnen doen, en niet eerst beneden mijn telefoon moeten halen om dat via de app te gaan doen. En mijn (jongste) kinderen hebben geen eens een telefoon, dus die zouden dan nooit een lampje aan kunnen doen?
Het is inderdaad de vraag bij wie de ontwerpfout ligt. Ik heb het in ieder geval zo gezien: de Philips Hue lampen zijn al enige tijd op de markt en het is algemeen bekend (of: het zou in ieder geval algemeen bekend moeten zijn) dat als de spanning er af wordt gehaald en er weer wordt opgezet, dat de lampen op volle sterkte gaan branden. En indien je de lampen zonder app wil bedienen (dimmen), je moet kiezen voor een Hue Tap of Hue Dimmer.

Op basis van deze functionaliteit/beperking ga je dan toch verder je thuisautomatisering uitbouwen?

Destijds heb ik vrij snel een Hue Tap gekocht. Toen alleen nog maar voor mijn vriendin, maar nu ook handig voor mijn zoontje, zodat ook zonder telefoon/tablet de lampen bediend kunnen worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 09:53
[...]

[...]

Bij aliexpress zou ik echt NOOIT spul kopen dat bedoeld is om direct aan de 230V te hangen, zoals eigenlijk alle ledlampen (dus ook Mi Lights). Zoek op Youtube maar eens naar teardowns van dergelijke lampen, laders, etc. Als je eigen leven, en dat van je geliefden, iets waard is, neem je die gok gewoon niet.

En ja, natuurlijk kan je daar tegenin brengen dat de bekende merken hun spullen in dezelfde Chinese fabrieken laten maken en dat applamp.nl waarschijnlijk dezelfde lampen verkoopt, maar er is wel een verschil: Applamp en de bekende merken hebben een officiele import richting de EU om vervolgens hier de spullen aan de man te brengen. Dat betekent dat keurmerken ook ECHT verdiend moeten zijn en dat er de nodige documentatie moet zijn om dit te onderbouwen. Je kan er dus voor 99,99% van uit gaan, op onvoorziene fouten na, dat die producten echt veilig zijn. Bij Aliexpress speel je gewoon russische roulette.
midego schreef op woensdag 20 december 2017 @ 16:39:
[...]

De Trust Zigbee lijn is inderdaad een heel nieuwe lijn, naast de 433 mhz. lijn.

Ze hebben ook de " ICS2000" , wat een soort bridge is tussen die 433 mhz. wereld en de Zigbee wereld. Deze bridge is ook compatible met Hue lampen.

Alleen de Zigbee remotes van Trust koppelen zodat ze zichtbaar worden in de Hue bridge kan inderdaad niet. Maar dat kan voor zo ver ik heb kunnen zien ook niet met de ZLL lijnen van bv. Jung of Busch&Jaeger.
L201 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:51:
[...]

Ik snap zijn vraagstelling wel hoor, maar dat komt misschien doordat ik met dezelfde vraag worstel: het bedienen van een hue lamp met een bestaande lichtschakelaar :)

Op zolder heb ik namelijk een zelfde issue. Ik heb daar momenteel een Zwave lamp achter een Fibaro dimmer hangen. Ik heb weleens overwogen om deze door een hue lamp te vervangen, maar dan zou ik hem nog altijd met diezelfde schakelaar willen kunnen bedienen. En dan loop je ook tegen dit vraagstuk aan ;)

[...]

Volgens mij (maar dat kan ik mis hebben) wil hij ze helemaal niet fysiek uitschakelen, maar enkel hetzelfde gedrag kunnen bereiken. De hue houdt continue stroom erop, maar wordt wel geschakeld via de pulsdrukker (die via de Fibaro dimmer een signaal naar Domoticz stuurt, welke de Hue Bridge weer triggert)
Voor zo ver ik zijn oplossing nu kan beoordelen wil hij dus alleen maar zo'n Fibaro dimmer om als een soort interface voor z'n wandschakelaar te gebruiken en dan een puls naar bv. Domoticz te geven. Dat lijkt me nogal een overdreven en onnodige duur middel.

Sowieso moet je dus iets van een ZWAVE interface voor Domoticz gaan kopen (wat qua prijs nogal mee valt). Maar als er geen specifieke ZWAVE interfaces (goedkoper dan een dimmer) bestaan die gewoon puur de ' puls' van een gewone wandschakelaar kunnen omzetten naar een ZWAVE signaal, dan zou ik het anders doen:

Een AWMT-003 van KAKU kopen ( https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-zender.html ) en een RFXCOM 433e aan je domoticz setup hangen. Vooral die RFXCOM kost wel even wat, maar je hebt dan ook meteen een universele interface van/naar andere apparaten in de 433 mhz. wereld.
L201 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:09:
[...]

DAT ben ik echt helemaal met je eens. Ik vind het echt een ongelofelijk bizarre gemiste kans van Philips dat ze nog niet iets hebben uitgebracht dat gewoon integreerbaar is in bestaand schakelmateriaal, desnoods in een paar form factors die je weer makkelijk kan integreren met de bekende merken.

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 21-12-2017 11:25 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Underground75
eymey schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:18:

Voor zo ver ik zijn oplossing nu kan beoordelen wil hij dus alleen maar zo'n Fibaro dimmer om als een soort interface voor z'n wandschakelaar te gebruiken en dan een puls naar bv. Domoticz te geven. Dat lijkt me nogal een overdreven en onnodige duur middel.

Sowieso moet je dus iets van een ZWAVE interface voor Domoticz gaan kopen (wat qua prijs nogal mee valt). Maar als er geen specifieke ZWAVE interfaces (goedkoper dan een dimmer) bestaan die gewoon puur de ' puls' van een gewone wandschakelaar kunnen omzetten naar een ZWAVE signaal, dan zou ik het anders doen:

Een AWMT-003 van KAKU kopen ( https://www.klikaanklikui...gebouwde-mini-zender.html ) en een RFXCOM 433e aan je domoticz setup hangen. Vooral die RFXCOM kost wel even wat, maar je hebt dan ook meteen een universele interface van/naar andere apparaten in de 433 mhz. wereld.
AWMT-003 kost €18,-
Fibaro Dimmer 2 kost tussen de €40,- en €60,- volgens de [url="https://https://tweakers.net/pricewatch/456088/fibaro-dimmer-2.html"]Pricewatch[/url]
De Fibaro Dimmer 2 kan 2 schakelaars bedienen, de AWMT-003 kan 1 schakelaar bedienen.
Zwave module hangt al aan Domoticz dus hier geen extra kosten voor.

Qua prijs maakt het niet zoveel uit.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-10 09:53
Als je toch al Zwave in de lucht hebt wordt het inderdaad een iets ander plaatje. En tussen de 40 en 60 valt idd nog mee :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• meesje
eymey schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:18:
DAT ben ik echt helemaal met je eens. Ik vind het echt een ongelofelijk bizarre gemiste kans van Philips dat ze nog niet iets hebben uitgebracht dat gewoon integreerbaar is in bestaand schakelmateriaal, desnoods in een paar form factors die je weer makkelijk kan integreren met de bekende merken.
Het zou ook wel handig geweest zijn als de Hue lampen een soort van geheugen functie zouden hebben. Dus als de spanning er weer op komt, dat de laatste dim/kleur niveau wordt gehanteerd. Ik denk dat veel Hue gebruikers dan al blij zullen zijn.

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 13:15
Ik heb enkele lampen met een Hue dimmer switch en nu zou ik ook de kabels van de schakelaar met elkaar willen verbinden en dan de schakelaar vervangen door een afdekplaatje.
Maar aangezien electriciteit niet m'n sterkste punt is zou ik toch eerst hier willen vragen of ik het goed doe ;)
de bedrading van de schakelaars ziet er als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dI3xkIRYsAImQJJcSzG0JdUO/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2BkPXbPyjWG3J8wxq94DpWKj/medium.jpg

Kan ik nu deze drie draden gewoon verbinden met dit?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wB2WwLlvDygpDEkR57BAMIHI/medium.jpg

• Dutchy88
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:24
Ja dat is geen probleem, zelf ook hier het hele huis op deze manier verbonden. (Wel goed opletten welke draden je met elkaar verbind) Vervolgens het bekende afdekplaatje er over en daarna de dimmer bevestigen.

[ Voor 49% gewijzigd door Dutchy88 op 21-12-2017 12:13 ]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

Voor mensen met Innr lampen: Als je de lampen laat knipperen, hoe gaat dat bij jullie?
Je kan dat doen door met de Hue app naar Settings te gaan en dan naar Light setep. Als je vervolgens op een lamp drukt dan knippert hij.

Ik wil het knipperen gaan gebruiken om bepaalde gebeurtenissen in huis duidelijk te maken (met Home Assistant). De Philips lampen reageren bij mij heel anders en ik vind zelf mooier. De Innr lampen knipperen 1x heel kort naar volledige helderheid, worden dan langzaam weer helderder en minder helder. Aan het einde knipperen ze nog een keer op volle helderheid.
Bij de Philips lampen gebeurt alleen het middelste gedeelte, dus het langzaam helderder worden en weer langzaam uit.

Ik ben benieuwd of het misschien aan de firmware van mijn lampen ligt. (Model RS 122, SW 000000173)

[ Voor 5% gewijzigd door HaTe op 21-12-2017 13:14 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 09:23
botech schreef op donderdag 21 december 2017 @ 11:39:
Ik heb enkele lampen met een Hue dimmer switch en nu zou ik ook de kabels van de schakelaar met elkaar willen verbinden en dan de schakelaar vervangen door een afdekplaatje.
Maar aangezien electriciteit niet m'n sterkste punt is zou ik toch eerst hier willen vragen of ik het goed doe ;)
de bedrading van de schakelaars ziet er als volgt uit:
[afbeelding]
[afbeelding]

Kan ik nu deze drie draden gewoon verbinden met dit?
[afbeelding]
Ik zie alleen bruine draden lopen van en naar de schakelaar. Na de schakelaar hoort een zwarte draad naar de lamp te gaan. Lijkt me dat dit niet goed is aangelegd.
Als dat inderdaad zo is wat ik beschrijf en je gaat het niet aanpassen kun je alle bruine draden bij elkaar doen die verbonden zijn aan de schakelaar.
Wel even in de meterkast de stroom eraf halen en dit ook even checken met een spanningszoeker. Want met die bruine draden heb ik het idee dat het niet helemaal meer voorspelbaar is 8)7

• ernieken
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23-12-2024
royaljoop schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:44:
[...]

Ik zie alleen bruine draden lopen van en naar de schakelaar. Na de schakelaar hoort een zwarte draad naar de lamp te gaan. Lijkt me dat dit niet goed is aangelegd.
Als dat inderdaad zo is wat ik beschrijf en je gaat het niet aanpassen kun je alle bruine draden bij elkaar doen die verbonden zijn aan de schakelaar.
Wel even in de meterkast de stroom eraf halen en dit ook even checken met een spanningszoeker. Want met die bruine draden heb ik het idee dat het niet helemaal meer voorspelbaar is 8)7
Klopt wel hoor. Bruine draad is de fase draad (spanningsvoerende draad). De blauwe ('neuter') draad loopt rechtstreeks naar de lamp, die moet je niet schakelen voor binnenverlichting in droge ruimtes.
Voor buiten en in vochtige ruimtes wordt zowel de bruine als de blauwe draad geschakeld, de lamp is dan volledig spanningsloos indien de schakelaar afstaat, ook moest iemand per ongeluk blauwe en bruine draad verkeerd hebben aangesloten in de zekeringkast.

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 13:15
ernieken schreef op donderdag 21 december 2017 @ 14:26:
[...]

Klopt wel hoor. Bruine draad is de fase draad (spanningsvoerende draad). De blauwe ('neuter') draad loopt rechtstreeks naar de lamp, die moet je niet schakelen voor binnenverlichting in droge ruimtes.
Voor buiten en in vochtige ruimtes wordt zowel de bruine als de blauwe draad geschakeld, de lamp is dan volledig spanningsloos indien de schakelaar afstaat, ook moest iemand per ongeluk blauwe en bruine draad verkeerd hebben aangesloten in de zekeringkast.
OK, ben blij dit te lezen :)
Nog 1 vraag: De Hue lamp boven de zithoek kan je op 2 plaatsen aan/uit doen. Kan je hier dan ook de schakelaars uit halen of is dit al moeilijker? Heb deze nog niet open gedaan, ook omdat het een dubbele schakelaar is (naar hal en nachthal).

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09 09:51

tozzke

aka tozzert

[...]
Ik denk alleen dat wanneer er geen last aan hangt, hij niet zal werken. Ik denk namelijk dat hij de nul normaal gesproken via de belasting pakt.
Je zou dit eens in een testopstelling kunnen testen natuurlijk, maar mijn gevoel zegt dat het niet zal werken ;)

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
botech schreef op donderdag 21 december 2017 @ 15:21:
[...]

OK, ben blij dit te lezen :)
Nog 1 vraag: De Hue lamp boven de zithoek kan je op 2 plaatsen aan/uit doen. Kan je hier dan ook de schakelaars uit halen of is dit al moeilijker? Heb deze nog niet open gedaan, ook omdat het een dubbele schakelaar is (naar hal en nachthal).
Ja, dit kan. Je moet dan bij beide schakelaars de draden aan elkaar verbinden. Natuurlijk alleen de draden verbinden die voor het schakelen van de zithoek lamp zijn.
En als je niet zeker bent, vraag dan iemand erbij met meer kennis van electra.

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 13:54

Trebbors

Failure is no option!

Ik heb de HUE Dimmer Switch zo ingesteld dat deze bij de eerste klik naar last state gaat.

Helaas gaan dan wel alle lampen aan binnen de kamer 'woonkamer', ook de paar die binnen de laatst geactiveerde scène niet aan staan(3 van de 10 GU10 spots plafond woonkamer). Is dit een plaatselijke bug?

Verder wel idioot dat met de dimmer switch maar twee ruimtes geschakeld kunnen worden per keer. Met een woonkamer, erker, en keuken met GU10 spots en een kerstboom achter een Osram Lightify Smart plug is dat niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
@Underground75 ik heb slechte verhalen gehoord over de betrouwbaarheid van schakelen zonder blauwe draad. Waarom wil je graag een schakelaar gebruiken terwijl het ook met een wandzender zou kunnen(op batterijen?). Lijkt mij een handiger oplossing.

@Trebbors je moet inderdaad met je scenes nadenken hoe je omgaat met verschillende hoeken van je woonkamer. Last state verhaal herken ik. Ik zou persoonlijk de scenes willen kunnen zien en instellen op een 2 inch toucbscreen dat in een wandschakelaar past, maar zoiets is nog niet kant en klaar te vinden.

Ps. Schakelen met kaku heeft niet mijn voorkeur vanwege de relatieve onbetrouwbaarheid.

Als je een goedkope schakelaar wil die kan dimmen en nog werkt als Hue eruit ligt kun je voor 10 euro bij ikea zowel een dimmer als een knop kopen. Beiden hebben wandbevestiging. Die praten direct met de lamp zonder tussenkomst van de Bridge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
arjandijk162 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 10:03:
@Underground75 ik heb slechte verhalen gehoord over de betrouwbaarheid van schakelen zonder blauwe draad. Waarom wil je graag een schakelaar gebruiken terwijl het ook met een wandzender zou kunnen(op batterijen?). Lijkt mij een handiger oplossing.

@Trebbors je moet inderdaad met je scenes nadenken hoe je omgaat met verschillende hoeken van je woonkamer. Last state verhaal herken ik. Ik zou persoonlijk de scenes willen kunnen zien en instellen op een 2 inch toucbscreen dat in een wandschakelaar past, maar zoiets is nog niet kant en klaar te vinden.

Ps. Schakelen met kaku heeft niet mijn voorkeur vanwege de relatieve onbetrouwbaarheid.

Als je een goedkope schakelaar wil die kan dimmen en nog werkt als Hue eruit ligt kun je voor 10 euro bij ikea zowel een dimmer als een knop kopen. Beiden hebben wandbevestiging. Die praten direct met de lamp zonder tussenkomst van de Bridge
Die 10 euro dat je bespaart met Ikea afstandbediening ben je in no time kwijt aan het vervangen van batterijen, ik zou gewoon bij de Hue Dimmer Switch of Hue Tap blijven 8).

En je kunt de Hue Dimmer Switch ook aan het netwerk toevoegen zonder dat deze via de bridge de lampen bediend, heb ik al een paar keer eerder uitgelegd hierzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 10:14
Ik wilde graag een gekleurde lamp als uitbreiding op de Hue White starter set. Vond echter de €50 van Philips wat teveel van het goede. Heb daarom deze voor €15,30 besteld in China. Was skeptisch, maar gisteren binnen gekregen en werkt inderdaad gewoon met de Hue bridge en app.
Kleuren zien er goed uit (al heb ik geen referentie) en de helderheid zit ook prima. Het enige nadeel wat ik merk is dat er een zacht geluidje uit komt (moet je wel echt je oren dichtbij houden) en dat de kleuren niet altijd aan kunnen houden bij lagere (lees; <40~50%) helderheid.

Maar toch erg tevreden mee. Voor de prijs van een Philips lamp kun je er bijna drie kopen, dus heb ik er weer een aantal bij besteld :9~

[ Voor 4% gewijzigd door Goudstalen op 22-12-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fruitschaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-05 17:09
Ik heb thuis een Hue Go, er zit echter een kabelbreuk in de laadkabel. Iemand een plek waar je een reserve lader kunt bestellen? In verband met de smalle schacht is dat niet makkelijk te vinden.

PSN: Fruitschaaltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Erik1971 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:13:
[...]

Die 10 euro dat je bespaart met Ikea afstandbediening ben je in no time kwijt aan het vervangen van batterijen, ik zou gewoon bij de Hue Dimmer Switch of Hue Tap blijven 8).

En je kunt de Hue Dimmer Switch ook aan het netwerk toevoegen zonder dat deze via de bridge de lampen bediend, heb ik al een paar keer eerder uitgelegd hierzo ;)
Ik zou niet weten waarom de Ikea afstandsbedieningen meer batterijen gebruiken dan die van Philips. De batterijen die er in gaan zijn iig goedkoper (zeker als je ze meteen bij Ikea meeneemt) en de schakelaar is minder dan half zo duur.

Mij voorkeur gaat ook uit naar een Philips dimmer, maar ze zijn trager, werken soms niet en werken niet als de bridge eruit ligt. Niemand gaat een Hue dimmer als losse unit instellen zonder aan de Hue app te koppelen, dan verlies je te veel functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 17:49
De Hue Tap gebruikt geen batterijen, de dimmer switch wel.

[ Voor 6% gewijzigd door TranceSetter op 22-12-2017 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
arjandijk162 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:34:
[...]

Ik zou niet weten waarom de Ikea afstandsbedieningen meer batterijen gebruiken dan die van Philips. De batterijen die er in gaan zijn iig goedkoper (zeker als je ze meteen bij Ikea meeneemt) en de schakelaar is minder dan half zo duur.

Mij voorkeur gaat ook uit naar een Philips dimmer, maar ze zijn trager, werken soms niet en werken niet als de bridge eruit ligt. Niemand gaat een Hue dimmer als losse unit instellen zonder aan de Hue app te koppelen, dan verlies je te veel functionaliteit.
Lees ff Tradfri forum door, daar is het batterij verbruik Ikea tradfri een hot topic en als je Tradfri koppelt aan Hue systeem mis je nog meer functionaliteit |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
L201 schreef op donderdag 21 december 2017 @ 10:59:
[...]

Dat soort stekkers kan je gewoon los kopen, zowel male als female, en in schroef en soldeer varianten. Kan je je eigen lengte kabel makkelijk mee bepalen dus.
Zie bijv. https://www.allekabels.nl...rs/voedings_stekkers.html
Klopt, maar het probleem is dus dat Philips blijkbaar niet het standaardformaat van 5,5mm gebruikt, maar een groter formaat. Als ik eens precies wist welke buiten- en binnendiameter Philips hiervoor gebruikt kan ik makkelijker zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

niwresixel schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 17:26:
[...]

Klopt, maar het probleem is dus dat Philips blijkbaar niet het standaardformaat van 5,5mm gebruikt, maar een groter formaat. Als ik eens precies wist welke buiten- en binnendiameter Philips hiervoor gebruikt kan ik makkelijker zoeken.
Misschien dat je beter even bij een GOED gesorteerde electonica-boer in de buurt langs kunt gaan mét de kabel welke er af-fabriek tussen zit, dat soort zaken hebben vaak véél meer op voorraad dan waar jij en ik wéét van hebben >:) Hier bij mij in de regio ken ik er wel een aantal maar mijn regio is niet jouw regio, waarschijnlijk.

Hier komend weekend nog maar eens wat extra lampjes gaan plaatsten welke zojuist allemaal op serienummer aan op de HUE Bridge bekent zijn gemaakt. Voor al die lampjes (10 GU10 Color, 8 GU10 White Ambiance) moeten de armaturen ook nog vervangen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/98ZnV5MwpRuW76Yz4CfsuVFu/medium.jpg

En nou maar hopen dat er niet iemand "balletje-balletje" gaat spelen met die set lampen, Ze staan op volgorde én hernoemd klaar en zijn voor 4 verschillende vertrekken.kamers bestemt :9 .

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 22-12-2017 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Goudstalen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:20:
Ik wilde graag een gekleurde lamp als uitbreiding op de Hue White starter set. Vond echter de €50 van Philips wat teveel van het goede. Heb daarom deze voor €15,30 besteld in China. Was skeptisch, maar gisteren binnen gekregen en werkt inderdaad gewoon met de Hue bridge en app.
Kleuren zien er goed uit (al heb ik geen referentie) en de helderheid zit ook prima. Het enige nadeel wat ik merk is dat er een zacht geluidje uit komt (moet je wel echt je oren dichtbij houden) en dat de kleuren niet altijd aan kunnen houden bij lagere (lees; <40~50%) helderheid.

Maar toch erg tevreden mee. Voor de prijs van een Philips lamp kun je er bijna drie kopen, dus heb ik er weer een aantal bij besteld :9~
Heb je ze ook al eens aan proberen te sturen met Apple Homekit zodat "He Siri...." de lamp direct aan kan sturen? De "kamer"én "Zone" waar je die lampen in plaatst zijn (meestal) wel te bedienen dan maar de lamp ansich niet (helaas).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:03
Gisteren mijn nieuwe schakelaar in gebruik genomen, Amazon Echo Dot.
Werkt best lekker, uit/aanzetten, van kleur veranderen en dimmen gaat zonder problemen.
Wel een blijvertje dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 16:20

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Erik1971 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:54:
[...]

Lees ff Tradfri forum door, daar is het batterij verbruik Ikea tradfri een hot topic en als je Tradfri koppelt aan Hue systeem mis je nog meer functionaliteit |:(
Hoeveel functionaliteit mis ik nu dan? Ik kan mijn lamp aan & uit zetten, dimmen en van kleur temp. veranderen. Meer kan je er toch niet mee?

Maar ik ga verder zelf niks meer van Tradfri erbij kopen. Werkt net niet helemaal lekker. Lampen lopen regelmatig vast, verbinding kwijt, reageren maar half op een scene instelling tenzij je 2 keer drukt.
Dan maar iets meer betalen voor een goed systeem. Anders gaat de WAF zo ver omlaag dat ik er weer gloeilampen in moet draaien. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 20:47:
[...]

Misschien dat je beter even bij een GOED gesorteerde electonica-boer in de buurt langs kunt gaan mét de kabel welke er af-fabriek tussen zit, dat soort zaken hebben vaak véél meer op voorraad dan waar jij en ik wéét van hebben >:) Hier bij mij in de regio ken ik er wel een aantal maar mijn regio is niet jouw regio, waarschijnlijk.

Hier komend weekend nog maar eens wat extra lampjes gaan plaatsten welke zojuist allemaal op serienummer aan op deHUE Bridge bekent zijn gemaakt. Voor al die lampjes (10 GU10 Color, 8 GU10 White Ambiance) moeten de armaturen ook nog vervangen worden.

[afbeelding]

En nou maar hopen dat er niet iemand "balletje-balletje" gaat spelen met die set lampen, Ze staan op volgorde én hernoemd klaar en zijn voor 4 verschillende vertrekken.kamers bestemt.
Kerstbonus binnen? :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
wimmel_1 schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 21:00:
[...]

Heb je ze ook al eens aan proberen te sturen met Apple Homekit zodat "He Siri...." de lamp direct aan kan sturen? De "kamer"én "Zone" waar je die lampen in plaatst zijn (meestal) wel te bedienen dan maar de lamp ansich niet (helaas).
Nee de lamp komt niet tevoorschijn in HomeKit en werkt dus ook niet met Siri commando’s.
Gebruikte HomeKit toch al niet dus wat mij betreft geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Zoals in een eerdere post vandaag de Steinel motion sensor lamp op de wc vervangen voor een ander fout armatuur en meteen Hue motion sensor gekoppeld.
Ik had alleen nog een Color liggen. Behoorlijk decadent voor op de wc, dus misschien nog een simpele White scoren.

Alhoewel, als mijn vriendin dit ziet denk ik dat ze de Color daar wel wilt behouden.

Afbeeldingslocatie: https://s13.postimg.org/m6cap9o8z/Screenshot_20171223-143237.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

HaTe

haat niet

HaTe schreef op donderdag 21 december 2017 @ 13:13:
Voor mensen met Innr lampen: Als je de lampen laat knipperen, hoe gaat dat bij jullie?
Je kan dat doen door met de Hue app naar Settings te gaan en dan naar Light setep. Als je vervolgens op een lamp drukt dan knippert hij.

Ik wil het knipperen gaan gebruiken om bepaalde gebeurtenissen in huis duidelijk te maken (met Home Assistant). De Philips lampen reageren bij mij heel anders en ik vind zelf mooier. De Innr lampen knipperen 1x heel kort naar volledige helderheid, worden dan langzaam weer helderder en minder helder. Aan het einde knipperen ze nog een keer op volle helderheid.
Bij de Philips lampen gebeurt alleen het middelste gedeelte, dus het langzaam helderder worden en weer langzaam uit.

Ik ben benieuwd of het misschien aan de firmware van mijn lampen ligt. (Model RS 122, SW 000000173)
Niemand met Innr lampen hier?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:38
Ik ben vandaag begonnen met installeren van de eerste Hue lampjes, startset met 3x white ambiance en de lightstrip. Nu probeer ik de bridge te koppelen aan mijn account bij Hue via: account.meethue.com/link-bridge

Zodat ik hem ook buitenshuis kan benaderen, maar het lukt me niet via de link knop op de bridge. Is er ook een manier om dit handmatig te koppelen?

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-10 12:09

Ethirty

Who...me?

NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 14:37:
Zoals in een eerdere post vandaag de Steinel motion sensor lamp op de wc vervangen voor een ander fout armatuur en meteen Hue motion sensor gekoppeld.
Ik had alleen nog een Color liggen. Behoorlijk decadent voor op de wc, dus misschien nog een simpele White scoren.

Alhoewel, als mijn vriendin dit ziet denk ik dat ze de Color daar wel wilt behouden.

[afbeelding]
Lijkt wel een hippe nachtclub zo :D

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Moet eerlijk zeggen, ik vind het zelf ook best wel cool uitzien :D

Maar pff, net opeens 3 spotjes onbereikbaar. Heb ze al eens eruit gehaald, maar blijven onbereikbaar.
Iemand nog tips?
Ben een beetje bang dat als ik ze verwijder en opnieuw toevoeg, ik ook alle rooms/rules/taps etc moet aanpassen.

Aargghh nvm. Ben nog eens gaan zoeken en zag spanningloos=onbereikbaar, en vond het al vreemd dat het 3 spotjes in dezelfde serie waren.
Dat is nou juist de enige plek waar de Hue's nog onder een schakelaar zitten.
Blijkbaar snapt mijn vriendin het nog steeds niet }:|

Ik ging er een beetje vanuit dat ze daar niet aan zou komen, aangezien daar alles nog uit de muur hangt (moet ik nog afmaken), maar hey, blijkbaar living on the edge.

[ Voor 43% gewijzigd door NeutraleTeun op 23-12-2017 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:10

sanzut

It's always christmas time

Shit :( Mijn Hue Bloom zorgt er net voor dat een van de zekeringen eruit knalt. Nu gaat ie niet meer aan als ik hem in het stopcontact steek.

Weet iemand of dit vaker voorkomt en of er zlef eenvoudig iets aan te doen is, gezien hij al buiten garantie valt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 14:33
Vandaag op pad geweest om een mooie armatuur te kopen voor de Hue GU10 White and Color Ambiance. Veel winkels bezocht, maar de spots steken bij veel armaturen te ver uit. Heeft iemand tips voor armaturen (opbouw) die geschikt zijn voor de GU10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-10 10:07

krouwen

Hardware Enthusiast

HaTe schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 15:44:
[...]

Niemand met Innr lampen hier?
Ik gebruik color bulbs van INNR en werkt zonder enkele problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KoenCows schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:03:
Vandaag op pad geweest om een mooie armatuur te kopen voor de Hue GU10 White and Color Ambiance. Veel winkels bezocht, maar de spots steken bij veel armaturen te ver uit. Heeft iemand tips voor armaturen (opbouw) die geschikt zijn voor de GU10?
Zoiets: Philips Starling? Passen twee White & Color ambiance GU10 lampjes in. Zijn bedoeld voor in de tuin, en dus waterdicht, maar kunnen uiteraard ook gewoon in huis gebruikt worden.

Dingen worden (meestal!) geleverd mét twee halogeen GU10 lampjes, overigens.

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 24-12-2017 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:56
sanzut schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 19:54:
Shit :( Mijn Hue Bloom zorgt er net voor dat een van de zekeringen eruit knalt. Nu gaat ie niet meer aan als ik hem in het stopcontact steek.
Misschien de zekering vervangen. :+

Probleem zal waarschijnlijk in de netadapter zitten, daar is toch vast wel een vervanger voor te vinden? :)

[ Voor 15% gewijzigd door Xander op 23-12-2017 22:12 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:05

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Kan je een Philips Hue bridge gebruiken op een locatie waar geen vast internet of WiFi is?

Je zou hem met internet kunnen verbinden via een 4G router. Hoeveel dataverkeer mag je verwachten?
Heb je een vast IP adres nodig, een DDNS service, of is dat allebei niet nodig?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aawe mwan schreef op zondag 24 december 2017 @ 10:22:
Kan je een Philips Hue bridge gebruiken op een locatie waar geen vast internet of WiFi is?

Je zou hem met internet kunnen verbinden via een 4G router. Hoeveel dataverkeer mag je verwachten?
Heb je een vast IP adres nodig, een DDNS service, of is dat allebei niet nodig?
Kán!! Maar als je even uitlegt wát je precies wil gaan bereiken (usercase) dan is 't wat gemakkelijker om een passend antwoord te geven op die vraag.

Ik heb laatst bij een vriendin in een nieuw appartement, waar nú nog geen internet en/of lokaal netwerk aanwezig is, een complete én werkende HUE setup opgezet maar je haalt daar wel veel van User Experience mee onderuit (als in léés: Je kunt er niks mee behalve de lampen laten schakelen middels de remote's/dimmers en/of sensors). Heb de HUE Bridge en lampen/dimmers/sensors daar toen bekabeld geconfigureerd middels de debug commandline vanop m'n latptop waarop een router en DHCP server draaide. Had de bridge ook een vast IP kunnen geven maar geheid dat er in de toekomst dan weer IP conflicten komen (óf juist géén doordat een nieuw aan te schaffen/leveren modem-router van de nog te kiezen provider in een ander netwerk/subnet terecht komt).

IP connectivity heb je alleen nodig om de HUE Bridge te kunnen benaderen/configureren. Het ding babbelt daarna draadloos middels ZLL (Zigbee Light Link) over een eigen 2,4Ghz draadloos netwerk met de lampen/dimmers/sensors (géén WiFi). Je kunt dus ook géén AD-HOC WiFi verbinding maken met de HUE Bridge vanop een telefoon/tablet zodat je 't spel middels de app zou kunnen configureren/bedienen.

TIP!: Leg op die lokatie ook een el-cheapo WiFi routertje neer waarop je wél een eigen WiFi netwerkje host én waarop je de HUE Bridge bekabeld aansluit . Als je je telefoon daarna met dat WiFi netwerkje verbind dan kun je de HUE bridge gewoon blijvend SIMPEL configureren en bedienen middels de HUE App ;)

Internet is alléén nodig om firmwareupdates van de HUE Bridge/lampen/dimmers/sensoren binnen te kunnen halen en eventueel om het ding middels "Geo-Fencing" te kunnen laten werken óf vanop 't internet te kunnen bedienen (MY-HUE Account bij Philips voor nodig). Dataverkeer is overigens minimaal....

[ Voor 37% gewijzigd door Will_M op 24-12-2017 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 14:18
Goudstalen schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 15:20:
Heb daarom deze voor €15,30 besteld in China.
Deze lijkt op de Kudled lamp die ik had (die zo'n 25 euro kostte). Piepte ook in sommige instellingen. Dat was een echte RGBW: je kan ook fel rood, groen en blauw maken, en de witte LEDs waren apart (wil je warm licht, dan doe je rood en groen bij het koele wit). De kleuren waren wel veel minder helder dan wit.
Helaas heeft die lamp het tamelijk snel opgegeven. Zijn opvolger van Osram sneuvelde overigens nog sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
sympa schreef op zondag 24 december 2017 @ 11:54:
[...]

Deze lijkt op de Kudled lamp die ik had (die zo'n 25 euro kostte). Piepte ook in sommige instellingen. Dat was een echte RGBW: je kan ook fel rood, groen en blauw maken, en de witte LEDs waren apart (wil je warm licht, dan doe je rood en groen bij het koele wit). De kleuren waren wel veel minder helder dan wit.
Helaas heeft die lamp het tamelijk snel opgegeven. Zijn opvolger van Osram sneuvelde overigens nog sneller.
Zou goed kunnen dat het om dezelfde lamp gaat. Is volgens mij een model dat door meerdere merken verkocht wordt (K2RGBW01). Merk wel dat als ik de lamp via Hue uitzet de lamp nog heel zwak rood schijnt. Dat is wel jammer, maar eens kijken of dat met nieuwe lampen ook het geval blijkt. Als dat het geval is dan gaan ze in lampen die maar sporadisch aan gaan, dan stel ik ze wel opnieuw in na de aan/uitzetten via schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-10 07:36
Hmm, Amazon.de is beetje chaotisch, ik vind tig verschillende uitvoeringen van Hue starter sets.

Vreemd genoeg staat bij ranking LED lampen categorie op nr 3. een starterset van derde generatie, zonder dimmer voor 139,50 en op plek 34 '4. generatie' mét dimmer voor €139,- dus het lijkt mij dat er veel mensen een verkeerde koop doen.

Echter, nu keek ik dit topic eens door en zocht in het topic op 'generatie' en ik vind niets over een vierde generatie?

Het betreft dit aanbod op amazon:

https://www.amazon.de/Phi...fRID=CAMZX1MXNZ4Y1P4VNE2S

Op NLse shops zie ik ook wel 'Nieuw 2017 - ' enzo als prefix er voor staan maar echt duidelijk wordt het niet.

Jammer dat het niet gewoon duidelijk als een modeltype gecommuniceerd wordt.

Zo wil ik eigenlijk vooral een GU10 starter pakket, op bol.com staat ie als:
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Philips Hue - Nieuw: 2017 White and Color Ambiance starterkit inclusief Hue dimmer switch - GU10

Op Amazon vind ik 'm zonder dimmer voor €119:
https://www.amazon.de/dp/...ductDesc=1#productDetails

Maar geen idee of er dus een verschil in de lampen zit? Listing op Amazon stamt uit 2015. Maar las in dit topic dat er na 2015 geen nieuwe generatie color GU10 is gekomen, dus wat houdt de 'Nieuw: 2017' bij Bol dan in?

Niet echt van deze tijd, zulke onduidelijke productaanbiedingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Blijft leuk om met HUE te "spelen"..... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7oZtwmXPURqbhTpqRira6RpF/medium.png

Ik was zojuist even bang dat ik tóch een tweede HUE Bridge in huis zou moeten gaan opnemen in m'n systeem (én dus een tweede ECO systeem moest gaan bedenken qua locatie) doordat Philips beweert dat er max. 10 accessoires te koppelen zijn én ik zojuist een HUE Tap niet opnieuw gedetecteerd kon krijgen vanwege 't feit dat ik daar inmiddels met 11 dimmers en 7 sensoren al "nét iets" boven zit, maar..... De HUE Tap had schijnbaar wat last van interferentie waardoor de HUE Bridge 'm gewoon niet zag vanop een grotere afstand. Eenmaal direct lángs de HUE Bridge aangemeld doet 'ie z'n werk nu weer perfect als negentiende accessoire.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:22
wimmel_1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:28:
Blijft leuk om met HUE te "spelen"..... :+

[afbeelding]

Ik was zojuist even bang dat ik tóch een tweede HUE Bridge in huis zou moeten gaan opnemen in m'n systeem (én dus een tweede ECO systeem moest gaan bedenken qua locatie) doordat Philips beweert dat er max. 10 accessoires te koppelen zijn én ik zojuist een HUE Tap niet opnieuw gedetecteerd kon krijgen vanwege 't feit dat ik daar inmiddels met 11 dimmers en 7 sensoren al "nét iets" boven zit, maar..... De HUE Tap had schijnbaar wat last van interferentie waardoor de HUE Bridge 'm gewoon niet zag vanop een grotere afstand. Eenmaal direct lángs de HUE Bridge aangemeld doet 'ie z'n werk nu weer perfect als negentiende accessoire.

:P
Huh, wat zijn die graden die je ziet? Is dat echt temperatuur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

carcept2009 schreef op zondag 24 december 2017 @ 16:43:
[...]

Huh, wat zijn die graden die je ziet? Is dat echt temperatuur?
Yups. In Apple Homekit zag je die info overigens al langer (sinds de laatste Homekit versie) maar je kunt ze dus óók gewoon op de "tiende graad nauwkeurig" bekijken vanuit je webbrowser áls je je PC/Lapotp toegang verschaft tot de HUE bridge :P

Ik heb ze nog niet geijkt qua accuratesse maar m'n normale (kwik) thermometer buiten vond dat 't op dezelfde hoogte ± 9 graden celcius was op dat moment. Die HUE sensor hangt overigens wél onder een afdak, net zoals die kwik thermometer, zodat 'ie niet nat wordt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had van een winkelmedewerker begrepen dat er hue GU10 color armaturen op de markt gaan komen met de grote van een normale GU10. Wat is hier eigenlijk van waar? Hierdoor zou het makkelijker in andere lampen moeten passen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2017 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De temperaturen zie je dus ook via Hue Labs, kwam ik gisteren achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Verwijderd schreef op zondag 24 december 2017 @ 17:18:
Ik had van een winkelmedewerker begrepen dat er hue GU10 color armaturen op de markt gaan komen met de grote van een normale GU10. Wat is hier eigenlijk van waar? Hierdoor zou het makkelijker in andere lampen moeten passen.
Je haalt lamp en armatuur door elkaar..

Maar goed weetnie bij welke winkel je het gehoord hebt maar als het een speciaal zaak is zal het wel zo zijn toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vinno86 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:21:
[...]

Je haalt lamp en armatuur door elkaar..

Maar goed weetnie bij welke winkel je het gehoord hebt maar als het een speciaal zaak is zal het wel zo zijn toch..
Armaturen zijn er nú al. Je hebt (o.a.) de Philips Miliskin inbouw armaturen waar een GU10 White & Color Ambiance zónder problemen in past (mits je voldoende inbouwdiepte hebt). In de Philips Starling opbouw armaturen passen ze óók maar die zijn eigenlijk voor buiten bedoeld (én dus IP44 waterdicht). Die armaturen misstaan ook niet ín huis.... Uiteraard geheel naar gelang je eigen inrichting/smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:19
Hertog_Martin schreef op zondag 24 december 2017 @ 15:19:
Hmm, Amazon.de is beetje chaotisch, ik vind tig verschillende uitvoeringen van Hue starter sets.

Vreemd genoeg staat bij ranking LED lampen categorie op nr 3. een starterset van derde generatie, zonder dimmer voor 139,50 en op plek 34 '4. generatie' mét dimmer voor €139,- dus het lijkt mij dat er veel mensen een verkeerde koop doen.

Echter, nu keek ik dit topic eens door en zocht in het topic op 'generatie' en ik vind niets over een vierde generatie?

Het betreft dit aanbod op amazon:

https://www.amazon.de/Phi...fRID=CAMZX1MXNZ4Y1P4VNE2S

Op NLse shops zie ik ook wel 'Nieuw 2017 - ' enzo als prefix er voor staan maar echt duidelijk wordt het niet.

Jammer dat het niet gewoon duidelijk als een modeltype gecommuniceerd wordt.

Zo wil ik eigenlijk vooral een GU10 starter pakket, op bol.com staat ie als:
https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch

Philips Hue - Nieuw: 2017 White and Color Ambiance starterkit inclusief Hue dimmer switch - GU10

Op Amazon vind ik 'm zonder dimmer voor €119:
https://www.amazon.de/dp/...ductDesc=1#productDetails

Maar geen idee of er dus een verschil in de lampen zit? Listing op Amazon stamt uit 2015. Maar las in dit topic dat er na 2015 geen nieuwe generatie color GU10 is gekomen, dus wat houdt de 'Nieuw: 2017' bij Bol dan in?

Niet echt van deze tijd, zulke onduidelijke productaanbiedingen
Ai net de “echo dot” variant gekocht zonder dimmer. Zal ik de aparte dimmer missen of gebruiken jullie deze niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:45:
[...]

Ai net de “echo dot” variant gekocht zonder dimmer. Zal ik de aparte dimmer missen of gebruiken jullie deze niet?
Ik gebruik m'n HUE dimmers hier nu eigenlijk alleen (nog) maar om een "fysieke" aan/uit schakelaar te hebben op de muur voor de lampen. Dimmen en/of andere kleuren regel ik meestal met "Hé Siri...." commando's naar m'n Apple Homekit HUB (ATV4-4K) via de iPhone/ iiPad / Apple Watch. Ik kan dan ook niet wachten totdat de "Apple Homepod" in de EU uitgebracht wordt zodat ik óók (net zoals met Alexa) in m'n hele woonkamer iets aan Siri kan opdragen zonder daarbij direct tegen een iDevice te hoeven babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ik heb gu10 inbouwspots in mijn verlaagde plafond, daar passen dan toch ook gewoon hue gu10 spots in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

aouwe schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:58:
Ik heb gu10 inbouwspots in mijn verlaagde plafond, daar passen dan toch ook gewoon hue gu10 spots in?
Als de stroomvoorziening van de GU10 lamp (fitting) lós van het inbouw-frame zit wél. Zo'n GU10 White & Color Ambiance is ± 1 Cm hoger dan een normale GU10 lamp. Je moet dus óók de ruimte hebben in je verlaagde plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:19
wimmel_1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:54:
[...]

Ik gebruik m'n HUE dimmers hier nu eigenlijk alleen (nog) maar om een "fysieke" aan/uit schakelaar te hebben op de muur voor de lampen. Dimmen en/of andere kleuren regel ik meestal met "Hé Siri...." commando's naar m'n Apple Homekit HUB (ATV4-4K) via de iPhone/ iiPad / Apple Watch. Ik kan dan ook niet wachten totdat de "Homepod" in de EU uitgebracht wordt zodat ik óók (net zoals met Alexa) in m'n hele woonkamer iets aan Siri kan opdragen zonder daarbij direct tegen een iDevice te hoeven babbelen.
Ah gelukkig maakte me al zorgen om mijn bestelling te annuleren en de andere versie te bestellen die wel een dimmer heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aouwe
  • Laatst online: 20-08 16:34
Ok, de hoogte zou ik moeten opmeten, het zijn inderdaad losse gu10 fittingen, dus dat zou dan geen probleem zijn. Ik heb er nu 3 watt dimbare leds van Philips inzitten, die zijn volgens mij een stuk feller dan de Hue Gu10. Ik zat eigenlijk de laatste tijd te zoeken naar ouderwetse spots waar de e27 lampen in kunnen, geven dan meer licht, maar dat soort lampen wordt volgens mij niet meer gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenCows
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 14:33
wimmel_1 schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 21:29:
[...]

Zoiets: Philips Starling? Passen twee White & Color ambiance GU10 lampjes in. Zijn bedoeld voor in de tuin, en dus waterdicht, maar kunnen uiteraard ook gewoon in huis gebruikt worden.

Dingen worden (meestal!) geleverd mét twee halogeen GU10 lampjes, overigens.
Dank. Vaak zitten er inderdaad al lampen bij de Philips armaturen. Ik ben eigenlijk op zoek naar opbouw spots (een lamp met drie spots) waar de GU10 White and Color inpassen. Zijn een stuk langer dan standaard spots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

KoenCows schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:15:
[...]

Dank. Vaak zitten er inderdaad al lampen bij de Philips armaturen. Ik ben eigenlijk op zoek naar opbouw spots (een lamp met drie spots) waar de GU10 White and Color inpassen. Zijn een stuk langer dan standaard spots.
Kén 't probleem en ben hier thuis dan ook bezig om een 4-Spots Philips Runner armatuur te voorzien van verlengde "schachten" middels wat hardsoldeer/las werk. M'n hele keuken is White & Color Ambiance behálve de spots boven de keukentafel 8)7

Schandalig dat die lui (hier) in E'hoven dat niet gewoon éven zélf bedenken / op de markt brengen op het moment dat ze een andere maat lamp ontwikkelen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
wimmel_1 schreef op zondag 24 december 2017 @ 19:27:
[...]

Armaturen zijn er nú al. Je hebt (o.a.) de Philips Miliskin inbouw armaturen waar een GU10 White & Color Ambiance zónder problemen in past (mits je voldoende inbouwdiepte hebt).
Maar dan steken ze uit en kun je ze niet kantelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

[
NeutraleTeun schreef op zondag 24 december 2017 @ 20:28:
[...]

Maar dan steken ze uit en kun je ze niet kantelen?
Nee hoor: Ze steken 0.0 uit en liggen gewoon nét zoals een normale GU10 lamp "in" de behuizing verzonken (kan ook niet anders met die Miliskin armaturen vanwege de lampbevestiging middels een ring ín 't armatuur en een losse fitting). Ze zijn ook gewoon kantelbaar te maken, net zoals de normale GU10's dat zijn, door een klein beetje te dremelen in het kunststof binnenwerk van 't armatuurtje (welke overigens amper een tientje/stuk kosten).

Deze foto's had ik hier een tijdje geleden ook al eens gepost volgens mij?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hvW5B7G53ntJ171pLI76LS7r/medium.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/IfwtMgaOQ0YHHPF9uI5yfuHn/medium.jpg

Dat zijn 3 van de 5 Miliskin armaturen in m'n huidige keuken mét HUE GU10 White & Color Ambiance lampjes. Meestal hebben ze de kleur "GRIJS" óf "Zwart" overigens, die "kermis" zoals op de foto's is leuk voor even maar.... Néé ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Will_M op 24-12-2017 23:44 ]

Pagina: 1 ... 84 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue