[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 85 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.951 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudox
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19:32
Nu bijna alle lampen in huis als hue alleen nog een paar spotjes en 3 kooldraadlampen

Maar helaas kan ik geen kooldraadlampen vinden van hue is er een manier om deze aangesloten te krijgen op het hue systeem of zou hue binnenkort ook met een hue kooldraadlamp komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 09:31
Maar dan kunnen ze feitelijk niet kantelen dus.
Je moet gaan dremelen.

Maar wel handig om te weten dat het dan wel zou kunnen. Wellicht de Ambiance spotjes hier dan ook eens wisselen voor de Color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NeutraleTeun schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:21:
Maar dan kunnen ze feitelijk niet kantelen dus.
Je moet gaan dremelen.

Maar wel handig om te weten dat het dan wel zou kunnen. Wellicht de Ambiance spotjes hier dan ook eens wisselen voor de Color.
Ze kunnen áf fabriek al wel kantelen met normale GU10's maar zijn niet berekend op de iets "dikkere" White & Color GU10 lampjes. Het is écht maar minimaal wat je aan materiaal weg moet halen om de GU10 White & Color diezelfde ruimte te geven.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik weet dat ze af fabriek kunnen kantelen. Heb ze zelf hier hangen. Maar volgens mij reageerde ik puur op het stukje waar je zei dat de Color daar ook in zou kunnen kantelen.

En dat kan, vziw (en op de standaard armatuur), dus niet.
Maar blijkbaar kun je ze dus aanpassen.

Heb je toevallig ook een foto waar je het kunt zien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NeutraleTeun schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:32:
Ik weet dat ze af fabriek kunnen kantelen. Heb ze zelf hier hangen. Maar volgens mij reageerde ik puur op het stukje waar je zei dat de Color daar ook in zou kunnen kantelen.

En dat kan, vziw (en op de standaard armatuur), dus niet.
Maar blijkbaar kun je ze dus aanpassen.

Heb je toevallig ook een foto waar je het kunt zien?
Speciaal voor Uwes even één van die lampjes los gepakt..... ;)

Plaats van het GU10 White & Color Ambiance lampje in een Miliskin armatuur:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MEQZ4l1Isir1v3wDQwwf6IzF/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JTsTr7lZtqaGPywi3y3KuxIb/medium.jpg

Én hoever 't GU10 White & Color Ambiance lampje kantelbaar is/blijft zónder te dremelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y2VrBtgPWIg3K5dJQVXnDN1M/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/NScQCe8DdSFVtsTHYTqq1UH4/medium.jpg

't is allemaal "krap aan" maar 't kán dus wél.... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar, als je ze verder wilt dan moet je de bovenste ring wat breder maken zodat de lamp verder kan kantelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NeutraleTeun schreef op zondag 24 december 2017 @ 22:56:
Maar, als je ze verder wilt dan moet je de bovenste ring wat breder maken zodat de lamp verder kan kantelen?
Klopt helemaal. Ik heb ze hier overigens gewoon intact gelaten doordat ik met de aanwezige ruimte genoeg licht kan krijgen op 't werkblad in m'n keuken (let ook even op de veertjes van 't armatuur en de stand van de lamp).

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 24-12-2017 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Laatst online: 09:38
Ik wil iets met mijn Hue doen wat mij erg simpel lijkt, maar ik heb het nog niet kant-en-klaar kunnen vinden op internet.

Ik wil dat als ik een iets fullscreen afspeel op mijn PC dat mijn hue dimt naar 30%. Het maakt me niet uit of dit fullscreen een video is of een game. WIndows kan full-screen herkennen, bijvoorbeeld door vervolgens niet in sleep-mode te gaan. Kan ik dit ergens op mijn PC afvangen en vervolgens met IFTTT of iets anders naar mijn Hue sturen? Als ik uit full-screen modus ga wil ik dat mijn lampen weer terug gaan naar de vorige instellingen (of als dat te moeilijk is naar 100%).

WinHue, HueDynamic en Screenbloom hebben deze functionaliteit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:11
Het duurt nog een kleine 2 weken voordat ik mijn Heu starterkit binnen heb maar ben al druk bezig om na te denken over het schakelmateriaal. Immers moet het gezin er weinig van merken in het normale gebruik.

Nu heb ik een aantal opties waaronder de één na goedkoopste is om een Hue tap om te bouwen. So far so good, alleen is het natuurlijk zonde om €35 uit te geven voor alleen wat plastic knoppen omdat je immers de bijbehorende enocean ontvanger niet gebruikt. Nu ben ik met wat Google skils gestuit op losse knoppen van Eltako bij Duitse sites. Deze bijvoorbeeld: https://www.elektroshopwa...uct_info.php?info=p181229

Zie ik nu iets over het hoofd? Te mooi om waar te zijn :?
Het serie nummer komt overeen als ook bij de Eltako FT55 in de brochure staat dat je ook bedrukking kunt krijgen op je knoppen.

Iemand al uitgeprobeerd :?

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 27-12-2017 09:35 . Reden: Referral uit URL gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 20:58
Miki schreef op maandag 25 december 2017 @ 23:38:
Het duurt nog een kleine 2 weken voordat ik mijn Heu starterkit binnen heb maar ben al druk bezig om na te denken over het schakelmateriaal. Immers moet het gezin er weinig van merken in het normale gebruik.

Nu heb ik een aantal opties waaronder de één na goedkoopste is om een Hue tap om te bouwen. So far so good, alleen is het natuurlijk zonde om €35 uit te geven voor alleen wat plastic knoppen omdat je immers de bijbehorende enocean ontvanger niet gebruikt. Nu ben ik met wat Google skils gestuit op losse knoppen van Eltako bij Duitse sites. Deze bijvoorbeeld: https://www.elektroshopwa...xtanzeige&campaign=idealo

Zie ik nu iets over het hoofd? Te mooi om waar te zijn :?
Het serie nummer komt overeen als ook bij de Eltako FT55 in de brochure staat dat je ook bedrukking kunt krijgen op je knoppen.

Iemand al uitgeprobeerd :?
Zelf heb ik een Hue Tap en ben daar tevreden over. Deze ligt gewoon op de salontafel en kan door iedereen bedien worden. Je opmerking over losse knoppen snap ik niet, je hebt toch altijd de ontvanger nodig? Achter de losse knoppen die je hebt gevonden, moet toch ook nog steeds een ontvanger geplaatst worden?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 09:03:
[...]

Zelf heb ik een Hue Tap en ben daar tevreden over. Deze ligt gewoon op de salontafel en kan door iedereen bedien worden. Je opmerking over losse knoppen snap ik niet, je hebt toch altijd de ontvanger nodig? Achter de losse knoppen die je hebt gevonden, moet toch ook nog steeds een ontvanger geplaatst worden?
Misschien was ik niet duidelijk genoeg maar de Hue tap kun je uitelkaar halen en in een reguliere schakelaar plaatsen. Dit doe je door een Eltako FT55-R te kopen voor de knoppen en de Hue tap vanwege de module die erin zit. De knoppen van de Eltako passen namelijk op een gedemonteerde Hue tap die je vervolgens in kunt bouwen. Van beide apparaten is de zend module die erin zit kwa uiterlijk exact hetzelfde. Kortweg betaal je voor twee wipschakelaars van plastic €35, de rest heb je niet nodig.

Update:
Zie dit filmpje voor meer uitleg

De Eltako FT55-R knoppen passen weer in de vrij standaard WCD's zoals Busch-Jaeger SI Relfex, Jung A500 enz. maat 55x55.

Hue moet wel WAF proof zijn :X

[ Voor 11% gewijzigd door Miki op 26-12-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remoss
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:08
Qua vorm/hoeken lijkt ie meer op een Eltako FT55-RW eerlijk gezegd.

Online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 10:19:
[...]

Misschien was ik niet duidelijk genoeg maar de Hue tap kun je uitelkaar halen en in een reguliere schakelaar plaatsen. Dit doe je door een Eltako FT55-R te kopen voor de knoppen en de Hue tap vanwege de module die erin zit. De knoppen van de Eltako passen namelijk op een gedemonteerde Hue tap die je vervolgens in kunt bouwen. Van beide apparaten is de zend module die erin zit kwa uiterlijk exact hetzelfde. Kortweg betaal je voor twee wipschakelaars van plastic €35, de rest heb je niet nodig.

Update:
Zie dit filmpje voor meer uitleg
[video]

De Eltako FT55-R knoppen passen weer in de vrij standaard WCD's zoals Busch-Jaeger SI Relfex, Jung A500 enz. maat 55x55.

Hue moet wel WAF proof zijn :X
Bedankt!
Wat betreft WAF, dat is ook de reden geweest dat ik gelijk een Hue Tap heb gekocht. De lichten bedienen met phone of tablet, is niet echt iets wat wordt geaccepteerd... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:43

Ankh

|true

Even een vraag, waar ik misschien te moeilijk over denk (of toch niet).

Wij zijn bezig met de inrichting van onze nieuwbouw woning, de keuken wordt begin volgend jaar geplaatst.
Daarna gaan we nog een koof maken, waarin we spotjes willen plaatsen. Ik zit er over te denken om meteen Philips Hue in te zetten. Enkel kan ik alleen bridge en lampen vinden. Maar geen armatuur / fitting voor in een koof. Het is een beetje zonde om nu een volledige normale set te kopen en daarna de lampen te vervangen voor Hue....

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ankh schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:59:
Even een vraag, waar ik misschien te moeilijk over denk (of toch niet).

Wij zijn bezig met de inrichting van onze nieuwbouw woning, de keuken wordt begin volgend jaar geplaatst.
Daarna gaan we nog een koof maken, waarin we spotjes willen plaatsen. Ik zit er over te denken om meteen Philips Hue in te zetten. Enkel kan ik alleen bridge en lampen vinden. Maar geen armatuur / fitting voor in een koof. Het is een beetje zonde om nu een volledige normale set te kopen en daarna de lampen te vervangen voor Hue....
Waarom geen ledstrip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:45
Onder de kerstboom heb ik een lightstrip gevonden als aanvulling bij mij Hue lampjes. Nu wil ik deze achter de TV verwerken maar het blijkt dat je deze niet zomaar ff op de achterkant kan plakken. Ten eerste zit je met de vorm van de tv wat ervoor zorgt dat dit niet te doen is. En doordat de lightstrip vrij stug is maak je daar ook geen mooie korte bochten mee als je het ergens op plakt zoals je bij een TV zou doen.

Nu buigt het natuurlijk wel zoals bij een rol. Ik zit er nu aan te denken om deze langs de wand te plakken zodat de leds langs de wand schijnen ipv erop. Ik ben er alleen nog niet uit hoe. Misschien plakvoetjes en ty-wraps of een frame op de wand bevestigen en daarom heen de lightstrip te plakken.

Iemand met hetzelfde probleem en hier een oplossing voor heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:43

Ankh

|true

Ik zie een ledstrip eerder als "sfeerverlichting" (correct me if I am wrong). Even als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/static-sr.s3.werkspot.nl/6f0da81a-bd15-4eb9-883e-2709078a8739.jpg

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:33
Campo di Casa schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:38:
Onder de kerstboom heb ik een lightstrip gevonden als aanvulling bij mij Hue lampjes. Nu wil ik deze achter de TV verwerken maar het blijkt dat je deze niet zomaar ff op de achterkant kan plakken. Ten eerste zit je met de vorm van de tv wat ervoor zorgt dat dit niet te doen is. En doordat de lightstrip vrij stug is maak je daar ook geen mooie korte bochten mee als je het ergens op plakt zoals je bij een TV zou doen.

Nu buigt het natuurlijk wel zoals bij een rol. Ik zit er nu aan te denken om deze langs de wand te plakken zodat de leds langs de wand schijnen ipv erop. Ik ben er alleen nog niet uit hoe. Misschien plakvoetjes en ty-wraps of een frame op de wand bevestigen en daarom heen de lightstrip te plakken.

Iemand met hetzelfde probleem en hier een oplossing voor heeft gevonden?
Ik heb het op de volgende manier opgelost. Gaat prima.
https://m.imgur.com/do8tJWi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Campo di Casa
Jos-P schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 13:47:
[...]

Ik heb het op de volgende manier opgelost. Gaat prima.
https://m.imgur.com/do8tJWi
Zulke oplossingen heb ik gezien maar gaat hier niet werken. Onze Pana heeft het onderste helft een verdikking ivm speakers en aansluitingen. Daar kan ik niet overheen gaan met de lightstrip en dezelfde afstand aanhouden als de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb een zwik Ikea lampen (15 stuks) en een Ikea bridge.
Nu heb ik daar gisteren 3 Philips Led strips bij gekregen.

Koppelen gaat prima, ze zijn beschikbaar in de Ikea app maar werken niet in Homekit.
Daarom dacht ik "Ik koop dan wel een Philips bridge".

Nu vraag ik mij echter 2 dingen af, 1. Zijn de Ikea lampen zichtbaar in Homebridge als ze via de Hue Bridge geschakeld zijn? En anders, kan je de twee bridgen naast elkaar gebruiken?

Edit: En wat eventueel ook nog zou kunnen, Ikea bridge voor Ikea lampen, Hue voor Hue en dan een Ikea Remote koppelen aan alles in de woonkamer. Dat zou los van de bridge moeten kunnen en zo heb je dan Homekit op alles via twee bridgen en schakelen via een schakelaar.

Weet iemand dat toevallig?

[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 26-12-2017 14:34 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:10
Ik heb de HUE Phoenix plafondlamp op het oog, nu zie ik hier foto's van met een witte rand en met een donkere rand, maar ik zie nergens een keuze tussen beide varianten? Zitten er 2 'covers' bij de lamp ofzo? Kan het echt nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
remoss schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 12:50:
Qua vorm/hoeken lijkt ie meer op een Eltako FT55-RW eerlijk gezegd.
Het filmpje was voor het idee ;)

Uit de folder van Eltako: De FT55R is geschikt voor afdekramen van Busch Reflex en Duro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 15:19:
[...]

Het filmpje was voor het idee ;)

Uit de folder van Eltako: De FT55R is geschikt voor afdekramen van Busch Reflex en Duro
Dat is inderdaad wel een héél erg nette oplossing als je dat kunt bereiken met alleen die twee knoppen á €5,49/set én de bestaande inbouwraampjes. (en anders zou je misschien ook een blindplaat setje á €2,99 er bij kunnen bestellen?).

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:46:
[...]

Dat is inderdaad wel een héél erg nette oplossing als je dat kunt bereiken met alleen die twee knoppen á €5,49/set én de bestaande inbouwraampjes. (en anders zou je misschien ook een blindplaat setje á €2,99 er bij kunnen bestellen?).

_/-\o_
Nou dat is dus maar de vraag, ik heb geen flauw idee hoe die knoppen er precies uit zien. Ik hoop binnenkort mijn bestellingen te ontvangen en dan zal ik wat foto’s posten van de specifieke bijzonderheden. Ik heb namelijk ook nog een BJ Reflex Si dubbele wipschakelaar die vrij komt door Hue indeling dus dan kan ik ook wat meer zeggen over uitwisselbaarheid.

Ps alle credits hiervoor aan DeBennie: deBennie in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Dit komt niet uit mijn koker, al ben ik heel nieuwsgierig naar goedkopere alternatieven :)

[ Voor 12% gewijzigd door Miki op 26-12-2017 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 16:58:
[...]

Nou dat is dus maar de vraag, ik heb geen flauw idee hoe dit knoppen er precies uit zien. Ik hoop binnenkort mijn bestellingen te ontvangen en dan zal ik wat foto’s posten van de specifieke bijzonderheden. Ik heb namelijk ook nog een BJ Reflex Si dubbele wipschakelaar die vrij komt door Hue indeling dus dan kan ik ook wat meer zeggen over uitwisselbaarheid.
Ik kan zo snel geen NL dealers / electronicaboeren van dat Eltako spul in de regio vinden maar anders is het misschien wel eens interessant om daar te gaan kijken/passen. Uit ervaring kan ik zeggen dat die bedrijven vaak érg meewerkend zijn als het het bedenken van oplossingen betreft.

Voor mij persoonlijk is het niet noodzakelijk omdat al m'm lichtschakelaars in huis als "eigen" enkelvoudige doos zijn aangelegd en ik dus een prima oplossing heb in 't monteren van een opbouwraam/montageplaat én de standaard Philips dimmers maar als je dat niet hebt dan is dit in combinatie met een HUE Tap zéker zo mooi (zo niet: mooier!!).

Alleen jammer dat die HUE Tap zo F*CKING duur is ten opzichte van de normale HUE Dimmer (factor ±2,5 keer zo duur), maar als Philips dit zo als oplossing had aangeboden tegen de prijs van €50,- /stuk dan zou ik 't eventueel nog wel overwegen om al m'n 11 dimmers te vervangen door deze oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:09:
[...]

Ik kan zo snel geen NL dealers / electronicaboeren van dat Eltako spul in de regio vinden maar anders is het misschien wel eens interessant om daar te gaan kijken/passen. Uit ervaring kan ik zeggen dat die bedrijven vaak érg meewerkend zijn als het het bedenken van oplossingen betreft.

Voor mij persoonlijk is het niet noodzakelijk omdat al m'm lichtschakelaars in huis als "eigen" enkelvoudige doos zijn aangelegd en ik dus een prima oplossing heb in 't monteren van een opbouwraam én de standaard Philips dimmers maar als je dat niet hebt dan is dit in combinatie met een HUE Tap zéker zo mooi (zo niet: mooier!!).

Alleen jammer dat die HUE Tap zo F*CKING duur is ten opzichte van de normale HUE Dimmer (factor ±2,5 keer zo duur), maar als Philips dit zo als oplossing had aangeboden tegen de prijs van €50,- /stuk dan zou ik 't eventueel nog wel overwegen om al m'n 11 dimmers te vervangen door deze oplossing.
Ik heb alles via Duitse Amazon besteld, dat doe ik al wat jaartjes naar grote tevredenheid. Ook terugsturen en geld terug ontvangen gaat zonder grote moeite.

De zogenoemde Eltako route is de beste oplossing als je zo min mogelijk fysieke veranderingen in je huis wilt doorvoeren. Zelf denk ik dat de schakelaars straks helemaal niet nodig zijn als Google home of Amazon Alexa naar Nederland komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:22:
[...]

Ik heb alles via Duitse Amazon besteld, dat doe ik al wat jaartjes naar grote tevredenheid. Ook terugsturen en geld terug ontvangen gaat zonder grote moeite.

De zogenoemde Eltako route is de beste oplossing als je zo min mogelijk fysieke veranderingen in je huis wilt doorvoeren. Zelf denk ik dat de schakelaars straks helemaal niet nodig zijn als Google home of Amazon Alexa naar Nederland komen.
Ik doe 't merendeel hier nu ook al met "Hé Siri... " vanop m'n telefoon/watch maar als de Apple Homepod in NL leverbaar wordt dan komt er minimaal één zo'n ding hier in huis. Dáár waar het handig is wordt nú alles geschakeld met de "HUE Sensoren". Ruimtes waar je vaak toch maar kortstondig aanwezig bent (toilet / trappen / badkamer / bijkeuken ...) en dan ook beweegt zijn perfect met die sensoren aan te sturen, ook al brandt de lamp in de badkamer vaak wel wat langer dan noodzakelijk doordat de "PIR" sensor niet door glas werkt én ik niet halverwege 't douchen in 't donker wil komen te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50

mucuracat

YES

NeutraleTeun schreef op zaterdag 23 december 2017 @ 16:53:

Aargghh nvm. Ben nog eens gaan zoeken en zag spanningloos=onbereikbaar, en vond het al vreemd dat het 3 spotjes in dezelfde serie waren.
Dat is nou juist de enige plek waar de Hue's nog onder een schakelaar zitten.
Blijkbaar snapt mijn vriendin het nog steeds niet }:|
Je gaat soms automatisch naar de schakelaar met je hand. Heb ik opgelost door plakband te plakken :) , zodat je niet zo met een tik uit kan schakelen. Dat helpt je te herinneren dat je er van af moet blijven :)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
mucuracat schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:13:
[...]

Je gaat soms automatisch naar de schakelaar met je hand. Heb ik opgelost door plakband te plakken :) , zodat je niet zo met een tik uit kan schakelen. Dat helpt je te herinneren dat je er van af moet blijven :)
Maar wat biedt je aan als alternatief om dan wel de lampen eenvoudig te bedienen?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:24:
[...]

Maar wat biedt je aan als alternatief om dan wel de lampen eenvoudig te bedienen?
Een HUE Sensor (beweging + lichtintensiteit)?

De normale "230V" lichtschakelaar op je toilet is IMHO de éérste welke je het veld moet laten ruimen overigens. Hoevaak ik die HUE lamp hier niet "kwijt" was nadat er iemand naar 't toilet was geweest...... Schijnbaar vergeten mensen al binnen één minuut dat ze die lamp ook niet zélf aan hebben hoeven te "klikken" terwijl ze d'r behoefte doen ;)

Een lasdop ín de doos mét een Bush-Jeager blindplaat er over en.... OPGELOST!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/To2mB3tnKG5vKZsC8XheuQPV/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:41:
[...]

De normale "230V" lichtschakelaar op je toilet is IMHO de éérste welke je het veld moet laten ruimen overigens. Hoevaak ik die HUE lamp hier niet "kwijt" was nadat er iemand naar 't toilet was geweest...... Schijnbaar vergeten mensen al binnen één minuut dat ze die lamp ook niet zélf aan hebben hoeven te "klikken" terwijl ze d'r behoefte doen ;)

[afbeelding]
Zo’n oplossing met een sensor voor het toilet en eventueel badkamer begrijp ik volledig maar wat gebruik je in overige ruimten? De overlopen/ gangen zou je ook van een sensor kunnen voorzien maar de woonkamer en slaapkamer bijvoorbeeld?

Begrijp me goed dat ik er zelf geen moeite mee heb maar dat ik de rest van het gezin en gasten niet nodeloos wel kwellen als ze een keer buiten een scène om een lichtje aan/uit willen doen. Daarnaast wil ik ook dat het een geleidelijke overgang wordt door het begrijpen van het systeem en verfijnen van de scenes de noodzaak naar schakelaars afneemt.

[ Voor 14% gewijzigd door Miki op 26-12-2017 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:53:
[...]

Zo’n oplossing met een sensor voor het toilet en eventueel badkamer begrijp ik volledig maar wat gebruik je in overige ruimten? De overlopen/ gangen zou je ook van een sensor kunnen voorzien maar de woonkamer en slaapkamer bijvoorbeeld?
De slaapkamer(s) is/zijn géén succes als je die van een sensor voorziet. Hoe ik dat ding ook monteer, er blijft "beweging" gedetecteerd worden doordat hier vaak 't raam (in kiepstand) open staat en dus 't gordijn als bewegende factor gezien wordt :>

Met trappen en overloop kun je een combinatie maken, zo heb ik twee sensoren in de "180 graden" trappen waarbij beide sensoren in de trappen zowel de trap alsook de overloop aan mogen sturen en waarbij ze na 3 minuten van géén beweging dimmen om vervolgens pas uit te gaan.

Heb momenteel 7 sensoren op de onderstaande lokaties (oudere foto van zondag, maar behalve de temperatuur is er niets aan veranderd).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7oZtwmXPURqbhTpqRira6RpF/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 20:41:
[...]

[afbeelding]
Zo’n blindplaat is een mooie oplossing! Heeft alleen BJ deze in het assortiment?
Ik heb zelf ook schakelaars die, zeg maar, afgerond zijn (in mijn vorige woning was alles rechthoekig). Hoe weet ik nu welk merk ik heb? Of is dit redelijk universeel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:06:
[...]

Zo’n blindplaat is een mooie oplossing! Heeft alleen BJ deze in het assortiment?
Ik heb zelf ook schakelaars die, zeg maar, afgerond zijn (in mijn vorige woning was alles rechthoekig). Hoe weet ik nu welk merk ik heb? Of is dit redelijk universeel?
Volgens mij hebben alle leveranciers van schakelmateriaal wel van dat soort afdekplaatjes. Ik heb toevallig véél BJ schakelmateriaal / WCD's in huis dus kwam eigenlijk automagisch hier bij uit. Zo'n volledige set inc;. raampje kost geloof ik iets van €5,-

Dat spul is overigens alles behalve "universeel" qua maatvoering, helaas.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 26-12-2017 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:02:
[...]

De slaapkamer(s) is/zijn géén succes als je die van een sensor voorziet. Hoe ik dat ding ook monteer, er blijft "beweging" gedetecteerd worden doordat hier vaak 't raam (in kiepstand) open staat en dus 't gordijn als bewegende factor gezien wordt :>

Met trappen en overloop kun je een combinatie maken, zo heb ik twee sensoren in de "180 graden" trappen waarbij beide sensoren in de trappen zowel de trap alsook de overloop aan mogen sturen en waarbij ze na 3 minuten van géén beweging dimmen om vervolgens pas uit te gaan.

Heb momenteel 7 sensoren op de onderstaande lokaties (oudere foto van zondag, maar behalve de temperatuur is er niets aan veranderd).

[afbeelding]
Bedankt trouwens voor het overzicht me de zeven sensoren! Op dit moment heb ik eentje in de tuin, bevestigd aan de raampost een beetje onder de overkapping. Dus enigszins bescherm tegen flinke regen. Deze sensor zorgt er voor dat na een bepaald tijdstip en bij beweging de verlichting op de beganegrond aan gaat. Dat werkt erg fijn, ook i.c.m. HomeKit.

Jouw lijstje zet me aan het denken. Overloop, trapkast, hal, badkamer en toilet zijn bij mij nog ruimtes die voorzien kunnen worden. Ik denk het wel puzzelen wordt wat een acceptabele tijd is voor wanneer de lampen weer uit mogen gaan (dus na hoeveel minuten na geen beweging). Op de wc zitten sommige mensen vrij lang.... Een kleine armbeweging lijkt me dan wel voldoende, maar voor visite denk ik wel wennen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 20:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

meesje schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:30:
[...]

Bedankt trouwens voor het overzicht me de zeven sensoren! Op dit moment heb ik eentje in de tuin, bevestigd aan de raampost een beetje onder de overkapping. Dus enigszins bescherm tegen flinke regen. Deze sensor zorgt er voor dat na een bepaald tijdstip en bij beweging de verlichting op de beganegrond aan gaat. Dat werkt erg fijn, ook i.c.m. HomeKit.

Jouw lijstje zet me aan het denken. Overloop, trapkast, hal, badkamer en toilet zijn bij mij nog ruimtes die voorzien kunnen worden. Ik denk het wel puzzelen wordt wat een acceptabele tijd is voor wanneer de lampen weer uit mogen gaan (dus na hoeveel minuten na geen beweging). Op de wc zitten sommige mensen vrij lang.... Een kleine armbeweging lijkt me dan wel voldoende, maar voor visite denk ik wel wennen.
Als je op het toilet zit en de lamp gaat uit kijk je waarschijnlijk automatisch naar de lamp en gaat hij dus weer aan door de vernieuwde beweging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Beekforel schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 21:40:
[...]

Als je op het toilet zit en de lamp gaat uit kijk je waarschijnlijk automatisch naar de lamp en gaat hij dus weer aan door de vernieuwde beweging!
Sowieso dimt de lamp zichzelf voordat 'ie later pas helemaal uit gaat.... Op dat moment genereer je al weer voldoende beweging vanwege precies dát wat je zegt :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 17:29:
[...]

Ik doe 't merendeel hier nu ook al met "Hé Siri... " vanop m'n telefoon/watch maar als de Apple Homepod in NL leverbaar wordt dan komt er minimaal één zo'n ding hier in huis. Dáár waar het handig is wordt nú alles geschakeld met de "HUE Sensoren". Ruimtes waar je vaak toch maar kortstondig aanwezig bent (toilet / trappen / badkamer / bijkeuken ...) en dan ook beweegt zijn perfect met die sensoren aan te sturen, ook al brandt de lamp in de badkamer vaak wel wat langer dan noodzakelijk doordat de "PIR" sensor niet door glas werkt én ik niet halverwege 't douchen in 't donker wil komen te staan.
Ik weet hoe niet jouw thuissituatie is, maar met vrouw en kind zou ik het niet voor elkaar krijgen om alleen met He Siri te werken. Vandaar dat ik vanaf mijn start met Hue direct een Hue Tap heb gekocht. Het zou toch zonde zijn als dit ‘speelgoed’ niet (goed) gebruikt en daardoor niet geaccepteerd zou worden door de rest van de bewoners.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:08:
[...]

Ik weet hoe niet jouw thuissituatie is, maar met vrouw en kind zou ik het niet voor elkaar krijgen om alleen met He Siri te werken. Vandaar dat ik vanaf mijn start met Hue direct een Hue Tap heb gekocht. Het zou toch zonde zijn als dit ‘speelgoed’ niet (goed) gebruikt en daardoor niet geaccepteerd zou worden door de rest van de bewoners.... ;)
Als ik jou vertel dat ik vanwege een "WAF" eigenlijk genoodzaakt ben om één HUE Dimmer te gaan dis-assembleren ...... Gewoon om dat 't "I" knopje nou een "-" is.... :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/2BB1z0C2v7V8YVsIRybDt9Pk/medium.jpg

In de doos welke er achter zit heeft een of andere stukadoor één van de vier schroefgaten dicht gestuukt nadat 'ie 't originele schroefje/boutje had afgebroken en de schakelaar dus niet (meer) verticaal gemonteerd kán worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Want in jouw provincie is geen dubbelzijdig plakband te koop? :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gonadan schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:29:
Want in jouw provincie is geen dubbelzijdig plakband te koop? :D
Hoe lang blijft dat soort spul vast zitten op 4mm granol stuukwerk? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Geen idee, maar op mijn rabberige muurtje al maanden. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gonadan schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:34:
Geen idee, maar op mijn rabberige muurtje al maanden. :P
Ik haal komende zomer die doos er wel even uit om er vervolgens een nieuwe in te zetten. Gaat 't 'm nú alleen even niet worden omdat ik overdag vaak andere werkzaamheden heb :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
wimmel_1 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:22:
[...]

Als ik jou vertel dat ik vanwege een "WAF" eigenlijk genoodzaakt ben om één HUE Dimmer te gaan dis-assembleren ...... Gewoon om dat 't "I" knopje nou een "-" is.... :X
Terecht! :)
Zonder gekheid, dat gaat wel ver. Mijn WAF zou zo iets wel gelijk geaccepteerd hebben. Dergelijke knoppen bedien je toch vaak op de tast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

[afbeelding]

In de doos welke er achter zit heeft een of andere stukadoor één van de vier schroefgaten dicht gestuukt nadat 'ie 't originele schroefje/boutje had afgebroken en de schakelaar dus niet (meer) verticaal gemonteerd kán worden 8)7
Dit is zonder gekheid ook nog een acceptabele oplossing door de dimmer horizontaal te monteren over een wcd. Ik zie weer meer oplossingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Miki schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:50:
[...]

Dit is zonder gekheid ook nog een acceptabele oplossing door de dimmer horizontaal te monteren over een wcd. Ik zie weer meer oplossingen :P
Als 't niet past zoals moet dan moet 't maar zoals 't pást.... (en dan krijg je vervolgens dat geneuzel over een I vs. - :*) ).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@Miki voor zo'n 2 euro heb je een plaatje die je gewoon vertikaal over een WCD kunt plaatsen (veel netter imo) en dan heb je ook de dimmer met de juiste symbolen zichtbaar.

@mucuracat
Zo ziet het bij mij eruit
Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/oc15gh939/IMG_20171218_200847.jpg
daarom had ik niet verwacht dat die uit stond.

En voor de rest heb ik op de plekken waar geen sensor hangt gewoon een Eltako zitten (met een Hue Tap hart). Dan heb je dus gewoon normale schakelaars op de bestaande WCD plaatsen.

Verder heb ik nog een Harmony Elite waar ik de lampen nog mee kan schakelen.
Ook heb ik bepaalde zaken geautomatiseerd. Als ik opsta zijn bepaalde lampen al aan.
En overige zaken gewoon de Hue app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@NeutraleTeun Stukadoor had een vrachtwagen "ROTBAND" over bij jou óf was je huis te groot qua inhoud?

[ Voor 20% gewijzigd door Will_M op 26-12-2017 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:58:
@Miki voor zo'n 2 euro heb je een plaatje die je gewoon vertikaal over een WCD kunt plaatsen (veel netter imo) en dan heb je ook de dimmer met de juiste symbolen zichtbaar.

@mucuracat
Zo ziet het bij mij eruit
[afbeelding]
daarom had ik niet verwacht dat die uit stond.

En voor de rest heb ik op de plekken waar geen sensor hangt gewoon een Eltako zitten (met een Hue Tap hart). Dan heb je dus gewoon normale schakelaars op de bestaande WCD plaatsen.

Verder heb ik nog een Harmony Elite waar ik de lampen nog mee kan schakelen.
Ook heb ik bepaalde zaken geautomatiseerd. Als ik opsta zijn bepaalde lampen al aan.
En overige zaken gewoon de Hue app.
Op een enkele plaats heb ik enkele schakelaar zoals op de wc en bovenste verdieping op de overloop. Verder zijn ze allemaal geïntegreerd(multi-raams 2 a 3) met een andere schakelaar of stopcontact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@wimmel_1 ja, ze hebben goed hun best gedaan.
Ik moest inderdaad de inhoud reduceren, scheelt stookkosten :D

@Miki en wat is het probleem nu eigenlijk? Waar zoek je een oplossing voor.
De dozen waar Hue aan hangen zijn gelasklemd en hebben een blindplaat hier.

Bij een 3raam bv zou je 1x Eltako (dubbele wip), 1x stopcontact en 1x blindplaat kunnen creëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58
Ik vind het wel een gemiste kans dat Philips geen verschillende oplossingen aanbied om de dimmer te integreren met bestaande wcd's. Er worden her en der al op eigen initiatieven bevestigingsplaatjes gemaakt dmv 3d printing zoals hier:

Afbeeldingslocatie: https://cdn-enterprise.discourse.org/smartthings/uploads/default/original/3X/7/9/7909fbb1fa41c5ca5647e8c482f1b1c50df1eb55.png.png
Afbeeldingslocatie: https://cdn-enterprise.discourse.org/smartthings/uploads/default/original/3X/3/a/3abd54ad7e9bcf7145318cd92d5e7b6945fa8ff9.jpg

Ziet er best goed uit! Dus wie heeft de skills en een 3d printer? 👍😉

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
NeutraleTeun schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:19:
@wimmel_1 ja, ze hebben goed hun best gedaan.
Ik moest inderdaad de inhoud reduceren, scheelt stookkosten :D

@Miki en wat is het probleem nu eigenlijk? Waar zoek je een oplossing voor.
De dozen waar Hue aan hangen zijn gelasklemd en hebben een blindplaat hier.

Bij een 3raam bv zou je 1x Eltako (dubbele wip), 1x stopcontact en 1x blindplaat kunnen creëren.
Geen behalve dat ik weinig mogelijkheden heb om de goedkopere dimmer toe te passen en daardoor de Eltako route dien te nemen.

Ik ga eerst maar eens alles in ontvangst nemen, vriendin eea laten testen op wat zij prettig vindt en dan definitief keuzes maken wat betreft aansturing enzo. Je weet immers toch niet tot moment suprême waar de voorkeur van de vrouw ligt, kan zowaar totaal anders zijn dan gedacht 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik zit ook met 1 zo'n probleem.
Op de overloop heb ik ook een 3raam, overloop/stopcontact/zolder.
De overloop is Hue en die schakelaar moet dus weg (blindplaat dus?).
Echter wil ik er wel iets van fysieke schakelaar mocht er eens direct fel licht nodig zijn op de overloop en/of hal beneden.

Hue Tap en Eltako vind ik met een prijsje van richting de €100,- iets te duur daarvoor, dus dacht ik ook aan een dimmer optie.
Heb daar nog een stuk of 4 van liggen, alleen even inderdaad bedenken hoe ik die netjes op/in die blindplaat kan verwerken.

Ik dacht eraan om een stuk uit het raam en plaat de dremelen zodat de dimmer er gewoon vertikaal inpast. En dan eventueel boven en beneden opvullen met een halve blindplaat, zodat het geheel dezelfde uitstraling krijgt als de rest van het schakelmateriaal.

Ik weet niet of mijn uitleg duidelijk is, maar weet ook nog niet of het zo gaat lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:54

Trebbors

Failure is no option!

Ik maak gebruik van de OSRAM-lightify-smart-plug.

Gisteren veranderde de status in de HUE app mee met het gebruik van de fysieke on/off schakelaar. Vandaag niet meer.

Heb ik me gisteren iets teveel verbeeld?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06:02

d0s

sssst

renzo4000 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:26:
Ik vind het wel een gemiste kans dat Philips geen verschillende oplossingen aanbied om de dimmer te integreren met bestaande wcd's. Er worden her en der al op eigen initiatieven bevestigingsplaatjes gemaakt dmv 3d printing zoals hier:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ziet er best goed uit! Dus wie heeft de skills en een 3d printer? 👍😉
best goed uit? smaken verschillen maar kan me niet voorstellen dat je dit een mooie oplossing kan vinden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Trebbors schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:12:
Ik maak gebruik van de OSRAM-lightify-smart-plug.

Gisteren veranderde de status in de HUE app mee met het gebruik van de fysieke on/off schakelaar. Vandaag niet meer.

Heb ik me gisteren iets teveel verbeeld?
Mág ik dan (als eerste?) zo vrij zijn om te vragen waarom je een "Smart Plug" aan 't schakelen bent geweest met een fysieke schakelaar (welke de spanning 100% weg pakt van je Osram smart plug én alles wat daar achter zit) :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58
Het gaat hier in het voorbeeld om het concept van 3d printing, de standaard formfactor van de hue dimmer past iig niet bij het gemiddelde Nederlandse schakelmateriaal...

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

wimmel_1 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:19:
[...]

Mág ik dan (als eerste?) zo vrij zijn om te vragen waarom je een "Smart Plug" aan 't schakelen bent geweest met een fysieke schakelaar (welke de spanning 100% weg pakt van je Osram smart plug én alles wat daar achter zit) :o
Ik heb de stekker van de kerstboom verlichting aangesloten via die plug. Schakeling verloopt normaal via een routine.

Neemt niet weg dat (ik dacht dat) de status gisteren bijgewerkt werd binnen HUE nadat ik aan het testen was met de fysieke knop die op de plug zit.
Ben dus benieuwd of deze plug de status actief communiceert met de bridge of dat ik me iets heb verbeeld.

Met fysieke knop bedoel ik de knop op de plug zelf.

[ Voor 3% gewijzigd door Trebbors op 27-12-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Als je toch bij die knop bent, kun je net zo goed de stekker eruit trekken.

Hier heb ik de boom ook aan zo'n plug hangen, maar die gaat hier automatisch om 0700 aan (lekker gezellig als je beneden komt) en voor de rest is die gekoppeld aan room Huiskamer onder de "Tap", dus aan/uit kan evengoed nog via de wandschakelaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:31

aawe mwan

Wat ook leuk is:

renzo4000 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:26:
Ik vind het wel een gemiste kans dat Philips geen verschillende oplossingen aanbied om de dimmer te integreren met bestaande wcd's.
Okee, maar wat is er precies het voordeel van, als je een afstandsbediening vastschroeft aan een wand?

Heb je dat ook gedaan met de afstandsbediening van je televisie?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Het niet zien als een AB maar als een, in je huidige schakelmateriaal integreerbaar schakelaar. Die op wand zit, zoals je gewend bent met lichtknoppen.
Omdat je anders met een "lelijke" niet bruikbare blindplaat op je muur zit.

Dan beter een dimmer(schakelaar) op die plaats.

Kan er sowieso ook niks meer fout gaan als er bezoek komt.

Zomaar een gok hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

NeutraleTeun schreef op woensdag 27 december 2017 @ 08:23:
Als je toch bij die knop bent, kun je net zo goed de stekker eruit trekken.

Hier heb ik de boom ook aan zo'n plug hangen, maar die gaat hier automatisch om 0700 aan (lekker gezellig als je beneden komt) en voor de rest is die gekoppeld aan room Huiskamer onder de "Tap", dus aan/uit kan evengoed nog via de wandschakelaar.
Hier gaat die ook mooi aan via een routine en is schakelbaar via een remote. Werkt erg mooi.

Ik ga en wil de knop dus niet gebruiken en al helemaal de stekker niet verwijderen.... maar ben benieuwd naar de werking.
Als de status vanuit de plug bekend gemaakt wordt aan de bridge dan zie je ook een mislukte schakeling vanuit een routine terug in de app.

"Gisteren veranderde de status in de HUE app mee met het gebruik van de fysieke on/off schakelaar. Vandaag niet meer.
Heb ik me gisteren iets teveel verbeeld?"

Het is gewoon een onderzoeksvraag.

[ Voor 9% gewijzigd door Trebbors op 27-12-2017 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik heb nu in de tuin/terras een hue motion hangen. Hierbij een regel ingesteld van bij beweging na zonsondergang doe de lampen aan op de begane grond. Dit werkt leuk. Echter nu vraag ik me af, is dit wel verstandig? Is het niet veiliger om de lampen op de begane grond altijd aan te laten bij zonsondergang ongeacht of je thuis bent? Natuurlijk is het afhankelijk van hoe veilig je je in je buurt waant, maar er ongetwijfeld op 1e en 2e Kerstdag weer een piek geweest zijn qua inbraken.

Hoe kijken jullie daar tegen aan? Ik weet het, deze vraag staat helemaal los van techniek (wat toch hier het meeste wordt besproken).... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@meesje kijk eens naar Hue Labs > TV mimicking (ligt eraan welke lampen je hebt) en/of Advanced presence mimicking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
[...]

[afbeelding]

Als tape niet werkt, met sugru plakt (bijna) alles.

Alleen de motionsensor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
NeutraleTeun schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:31:
@meesje kijk eens naar Hue Labs > TV mimicking (ligt eraan welke lampen je hebt) en/of Advanced presence mimicking
Bedankt! Het was al weer een lange tijdje geleden dat ik op Labs heb gekeken. Destijds hadden ze er bv maar 4 of 5. Nu enorm veel.

Dit is natuurlijke een mooie (technische) oplossing. Echter ik ben vnl. benieuwd of anderen ook zoiets gebruiken of het totale onzin vinden en liever hebben dat bv bij thuiskomst de lampen aangaan.

Nu ik dit typ, denk ik er sterk over om de lampen altijd (variabel) aan te laten gaan. Dat lijkt me eerlijk gezegd een veiliger gevoel. Zo voorkom je m.i. wel gelegenheidsinbraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:39

JoeZuCK

_Fonz > all.

Die Fibaro Smart Plugs zijn wel kek. Echter werken ze niet rechtstreeks met HUE, maar moet doet via een Z-Wave basisstation die weer aan de Hue Bridge wordt geknoopt?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
InF.Inc schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:30:
Die Fibaro Smart Plugs zijn wel kek. Echter werken ze niet rechtstreeks met HUE, maar moet doet via een Z-Wave basisstation die weer aan de Hue Bridge wordt geknoopt?
Dat wordt dan een gevalletje Domoticz. Of kiezen voor Toon als thermostaat.

Van deze stekkers heb je trouwens ook een HomeKit variant. Maar dan moet je wel iets van Apple hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:23
Op dit moment heb ik in ons huis ook Hue dimmers geplakt over bestaande inbouwdozen. Rond de zomer wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd en daar ga ik denk ik toch maar over op de Hue Tap module in een wat mooiere knop.

Bij de Eltako 'wippers' die ik een stukje terug zag, mis je toch nog het belangrijkste? Namelijk het 'raampje' waar de EnOcean module uit de Tap in past?

Ik denk dat ik voor de Gira schakelaars ga omdat deze gewoon te integreren zijn in de Gira 55 lijn. In ons nieuwe huis komen de schakelaars namelijk waarschijnlijk ook in meervoudige ramen, dus dan heb je niks aan de Eltako module. Of bestaan daar ook meervoudige afdekramen voor?

Overigens biedt Conrad refurbished Hue Taps aan voor iets meer dan 40 euro en had ook al een kortingscode gevonden voor Conrad waardoor je rond de 38 euro kwijt bent voor een Tap. Maar icm de schakelaar natuurlijk nog steeds een dure grap.

Edit: de schakelaar uit mijn voorbeeld is in de winkel van mijn link erg duur, maar ik zie hem < 50 euro te koop staan bij diverse webshops.

[ Voor 6% gewijzigd door tinustilburg op 27-12-2017 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik heb iets vreemds met een van mijn nieuwe ledstrips.
Deze heb ik afgelopen week ontvangen en nu drie dagen in gebruik.

Eentje ervan brand sinds vanmorgen fel wit samen met de kleurtjes die je instelt.
Als ik de strip uitdoe via de app of via Homekit gaan de kleur leds netjes uit maar blijft het felle wit branden.

Nu zag ik wel dat dit een probleem geweest is bij een eerdere serie maar deze van mij heeft het netjes gedaan. Uitschakelen en weer inschakelen helpt niet.

Iemand nog een idee, of heb ik hier gewoon een defect te pakken?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tinustilburg schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:52:
Op dit moment heb ik in ons huis ook Hue dimmers geplakt over bestaande inbouwdozen. Rond de zomer wordt ons nieuwbouwhuis opgeleverd en daar ga ik denk ik toch maar over op de Hue Tap module in een wat mooiere knop.

Bij de Eltako 'wippers' die ik een stukje terug zag, mis je toch nog het belangrijkste? Namelijk het 'raampje' waar de EnOcean module uit de Tap in past?

Ik denk dat ik voor de Gira schakelaars ga omdat deze gewoon te integreren zijn in de Gira 55 lijn. In ons nieuwe huis komen de schakelaars namelijk waarschijnlijk ook in meervoudige ramen, dus dan heb je niks aan de Eltako module. Of bestaan daar ook meervoudige afdekramen voor?

Overigens biedt Conrad refurbished Hue Taps aan voor iets meer dan 40 euro en had ook al een kortingscode gevonden voor Conrad waardoor je rond de 38 euro kwijt bent voor een Tap. Maar icm de schakelaar natuurlijk nog steeds een dure grap.

Edit: de schakelaar uit mijn voorbeeld is in de winkel van mijn link erg duur, maar ik zie hem < 50 euro te koop staan bij diverse webshops.
Juist i.c.m. de Eltako route kun je juist multiramen blijven gebruiken zolang de knoppen overeenkomstig zijn met het model. Het gaat immers om de module uit de Hue tap. Deze optie werkt met een specifieke Gira serie als BJ Reflex en Jung A500 serie voor zover ik heb kunnen ontdekken.

Zie ook dit duitse item voor Gira schakelaar in een multiraam WCD: https://www.appgefahren.d...auen-so-gehts-205740.html

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 27-12-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Huh, ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen. De schakelaar uit jouw link is toch Gira en niet Eltako?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tinustilburg schreef op woensdag 27 december 2017 @ 19:34:
Huh, ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen. De schakelaar uit jouw link is toch Gira en niet Eltako?
Bijna goed :)

De Eltako route is niets meer dan het binnenwerk van een Hue tap ombouwen in een reguliere wcd. Je hebt de zendmodule nodig van een Hue tap en dient dan de knoppen te gebruiken van een Gira of Eltako zend schakelaar om in een reguliere wcd van BJ, Jung of Gira in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 20:18
Hoe zit het eigenlijk als je een ruimte laat schakelen via de Hue Motion Sensor; je wilt het licht een avond laten branden zonder geschakeld te worden via die Hue Motion Sensor, kan dat? Wordt dat overruled, of gaat hij toch via de Hue Motion Sensor na een tijdje uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J. de Sloper
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 14:46
Trebbors schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:05:
[...]

Hier gaat die ook mooi aan via een routine en is schakelbaar via een remote. Werkt erg mooi.

Ik ga en wil de knop dus niet gebruiken en al helemaal de stekker niet verwijderen.... maar ben benieuwd naar de werking.
Als de status vanuit de plug bekend gemaakt wordt aan de bridge dan zie je ook een mislukte schakeling vanuit een routine terug in de app.

"Gisteren veranderde de status in de HUE app mee met het gebruik van de fysieke on/off schakelaar. Vandaag niet meer.
Heb ik me gisteren iets teveel verbeeld?"

Het is gewoon een onderzoeksvraag.
Bij mij wordt de status in de Hue app netjes aangepast, duurt soms wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Miki schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:24:
[...]

Bijna goed :)

De Eltako route is niets meer dan het binnenwerk van een Hue tap ombouwen in een reguliere wcd. Je hebt de zendmodule nodig van een Hue tap en dient dan de knoppen te gebruiken van een Gira of Eltako zend schakelaar om in een reguliere wcd van BJ, Jung of Gira in te bouwen.
Ja dat snap ik. Ik had het dan ook niet over de Eltako route maar gaf aan dat ik voor Gira ga omdat deze te integreren is bij multi-ramen en omdat ik van Eltako (het merk dus) alleen maar enkelvoudige ramen heb gevonden.

De methode was mij al bekend, daarom zei ik ook dat Conrad nu goedkope Hue Tap's aanbiedt.

Waar ik eerder op doelde, toen ik het had over de 'Eltako wippers' uit jouw post, is dat dit alleen de schakelaars zelf betreft. Dus de wippers die je op de EnOcean module klikt. Je hebt vervolgens ook nog een raampje nodig waar je de de EnOcean module in klikt en dit raampje schroef je weer op je inbouwdoos.

Edit: overigens zou het best kunnen dat Eltako wel te combineren met (meervoudige) ramen van een ander merk, maar dan hoor ik het graag. Van Gira weet ik het in elk geval zeker.

[ Voor 7% gewijzigd door tinustilburg op 27-12-2017 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors

Trebbors

Failure is no option!

J. de Sloper schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:00:
[...]

Bij mij wordt de status in de Hue app netjes aangepast, duurt soms wel even.
Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GewoonDennis
  • Laatst online: 17-04 00:36
Ik zit met een vraag, heb een tijdje geleden een sensor besteld en icm een white lamp in de hal hangen als uitbreiding op huidige Hue systeem.
Dit werkt zo feilloos dat ik dit nogmaals voor boven op de overloop heb besteld, alleen kom ik er vandaag achter dat ik boven éigenlijk de lamp ook langer aan wil kunnen laten zodra ik de kleine in bed leg (zegmaar bijv van 19:00 tm 19:30).

Maar verder net als beneden, overdag vole bak bij beweging en ‘savonds/‘snachts dimlicht.

Is dit op 1 of andere manier mogelijk buiten de Hue app om met bijv iconnecthue? Of moet je dan richting domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tinustilburg schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:34:
[...]

Ja dat snap ik. Ik had het dan ook niet over de Eltako route maar gaf aan dat ik voor Gira ga omdat deze te integreren is bij multi-ramen en omdat ik van Eltako (het merk dus) alleen maar enkelvoudige ramen heb gevonden.

De methode was mij al bekend, daarom zei ik ook dat Conrad nu goedkope Hue Tap's aanbiedt.

Waar ik eerder op doelde, toen ik het had over de 'Eltako wippers' uit jouw post, is dat dit alleen de schakelaars zelf betreft. Dus de wippers die je op de EnOcean module klikt. Je hebt vervolgens ook nog een raampje nodig waar je de de EnOcean module in klikt en dit raampje schroef je weer op je inbouwdoos.

Edit: overigens zou het best kunnen dat Eltako wel te combineren met (meervoudige) ramen van een ander merk, maar dan hoor ik het graag. Van Gira weet ik het in elk geval zeker.
Laat ik wat specifieker zijn, Gira heeft exact een vergelijkbare zend schakelaar zoals Eltako FT55 serie, zie ook het Duitse item wat ik hierboven heb gepost. Met een beetje mazzel zijn de wippers van deze module nagenoeg van dezelfde stijl als wat je nu al thuis hebt waardoor het omzetten in één van je huidige ramen zonder enkele probleem kan doorvoeren. Ook in die link zie je dat ze in een multiraam 1 van de knoppen een Hue tap hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
Ik heb het idee dat we volkomen langs elkaar heen praten, maar ga toch nog een poging wagen: zowel de Eltako set als de Gira set bestaan uit 4 onderdelen: de montageplaat (deze schroef je op je inbouwdoos), de EnOcean module (deze verwijder je en hierin plaats je de module uit de Hue tap), het raamwerk om de schakelaar en de knop(pen) zelf.

Zowel Eltako als Gira biedt zo'n setje aan en beiden kun je ombouwen door er de module uit je Tap in te stoppen. Nu is het zo dat de Gira set volledig compatible is met de Gira 55 lijn, waardoor je deze set óók kunt gebruiken als er, op de montageplek, niet alleen één schakelaar zat, maar bijvoorbeeld 2 naast elkaar, of een schakelaar en een stopcontact.
Misschien kan dat ook wel met de Eltako set, maar ik ben nog geen meervoudige afdekramen tegengekomen van Eltako. Wel de losse knoppen die jij postte maar die lijken (?) mij niet te passen bij ramen van andere merken.

Ook kun je wel de losse wippers kopen, maar waar bevestig je je Tap module dan in? Zie plaatje 4 en 5 uit jouw Duitse link.
Ook in die link zie je dat ze in een multiraam 1 van de knoppen een Hue tap hebben geplaatst.
Klopt, maar dit is dan ook een Gira set en niet van Eltako.

[ Voor 7% gewijzigd door tinustilburg op 27-12-2017 22:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
GewoonDennis schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:50:
Ik zit met een vraag, heb een tijdje geleden een sensor besteld en icm een white lamp in de hal hangen als uitbreiding op huidige Hue systeem.
Dit werkt zo feilloos dat ik dit nogmaals voor boven op de overloop heb besteld, alleen kom ik er vandaag achter dat ik boven éigenlijk de lamp ook langer aan wil kunnen laten zodra ik de kleine in bed leg (zegmaar bijv van 19:00 tm 19:30).

Maar verder net als beneden, overdag vole bak bij beweging en ‘savonds/‘snachts dimlicht.

Is dit op 1 of andere manier mogelijk buiten de Hue app om met bijv iconnecthue? Of moet je dan richting domoticz?
Je kunt met de standaard app de sensor langer aan laten blijven na beweging (tot 60 min), of je kunt met hue labs een 3e tijdslot instellen
http://labs.meethue.com/n...out-of-your-motion-sensor
(1 na onderste alinea)
en dan hebben ze het over deze rule.

[ Voor 5% gewijzigd door dragon2 op 27-12-2017 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Ik zit te kijken naar de Hue Fair en Hue Being lichten, de overige Hue lampen die ik tot nu toe gezien heb bevatten een bekende bulb van ze, ik lees hier dat er een Philips ledstrip inzit, maar gezien het feit dat er meer licht uitkomt dan 2 meter ledstrip, hebben ze hier dan een speciale lichtbron ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:18
arjandijk162 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:15:
Ik zit te kijken naar de Hue Fair en Hue Being lichten, de overige Hue lampen die ik tot nu toe gezien heb bevatten een bekende bulb van ze, ik lees hier dat er een Philips ledstrip inzit, maar gezien het feit dat er meer licht uitkomt dan 2 meter ledstrip, hebben ze hier dan een speciale lichtbron ontwikkeld?
Ik heb de being en daar komt echt een bak licht uit. Gebruik hem in de hal en ik koos voor zoiets omdat je bij gewone plafonaires altijd goed ziet waar de lichtbron vandaan komt en dit mooi gelijkmatig is. Enige probleem is is dat je geen kleurenlamp erin hebt zitten waardoor je alleen het witte spectrum hebt. Ik heb ook een badkamer variant van die lamp in de badkamer en dat is 2400 Lumen en dat is ook wel lekker in de badkamer. Al met al echt prima lampen.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-10 22:52
Goed om te horen.

Wel gek trouwens dat de dimmer geen ondersteuning biedt voor veranderen van kleur en ze dit wel als kit uitleveren...

Kwam dit weekend bij mn schoonzus en die hadden een lichtpunt aan het plafond gevonden zonder dat er een schakelaar aan zat. Hebben ze runner spots gekocht met afstandsbediening, maar ze wisten dus niet eens dat het mogelijk was de kleurtemp aan te passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Door meerdere keren op de 'aan' knop te drukken wissel je door de scenes. De standaard scenes bij een starterset van ambiance white zijn de verschillende kleur temperatuur scenes. Gewoon vaker op de aan knop drukken dus.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tinustilburg schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:07:
Ik heb het idee dat we volkomen langs elkaar heen praten, maar ga toch nog een poging wagen: zowel de Eltako set als de Gira set bestaan uit 4 onderdelen: de montageplaat (deze schroef je op je inbouwdoos), de EnOcean module (deze verwijder je en hierin plaats je de module uit de Hue tap), het raamwerk om de schakelaar en de knop(pen) zelf.

Zowel Eltako als Gira biedt zo'n setje aan en beiden kun je ombouwen door er de module uit je Tap in te stoppen. Nu is het zo dat de Gira set volledig compatible is met de Gira 55 lijn, waardoor je deze set óók kunt gebruiken als er, op de montageplek, niet alleen één schakelaar zat, maar bijvoorbeeld 2 naast elkaar, of een schakelaar en een stopcontact.
Misschien kan dat ook wel met de Eltako set, maar ik ben nog geen meervoudige afdekramen tegengekomen van Eltako. Wel de losse knoppen die jij postte maar die lijken (?) mij niet te passen bij ramen van andere merken.

Ook kun je wel de losse wippers kopen, maar waar bevestig je je Tap module dan in? Zie plaatje 4 en 5 uit jouw Duitse link.

[...]

Klopt, maar dit is dan ook een Gira set en niet van Eltako.
Ik denk je te begrijpen :)

Het klopt inderdaad dat Eltako alleen enkelvoudige ramen heeft. Tenminste ik kan ze niet vinden. Maar laat nu de Eltako bijna een kopie zijn van de Busch Jaeger Reflex Si serie :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
tinustilburg schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:07:

Eltako ontwikkelt zijn producten juist om te passen bij schakelmateriaal van andere merken. :)

- De FT55R- serie is speciaal gemaakt om te passen in Busch Jaeger Reflex en Duro schakelmateriaal.
- De FT55- serie is bedoeld om te gebruiken met afdekramen van iedere willekeurige fabrikant die 55x55mm gebruikt (zoals de Gira ST55 lijn).
- De FT4F- serie is bedoeld om te gebruiken met afdekramen van iedere willekeurige fabrikant die 63x63mm gebruikt.

Mogelijk dat het met Gira spullen net even iets netter is. Dat het in het Gira afdekraam past, wil natuurlijk niet zeggen dat de wip er ook "Gira achtig" uit ziet en exact 100% dezelfde kleur heeft enzo.

Behalve de losse wip heb je inderdaad ook het montageframe nodig bij Eltako...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• tinustilburg
Xander schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:02:
[...]

Eltako ontwikkelt zijn producten juist om te passen bij schakelmateriaal van andere merken. :)

- De FT55R- serie is speciaal gemaakt om te passen in Busch Jaeger Reflex en Duro schakelmateriaal.
- De FT55- serie is bedoeld om te gebruiken met afdekramen van iedere willekeurige fabrikant die 55x55mm gebruikt (zoals de Gira ST55 lijn).
- De FT4F- serie is bedoeld om te gebruiken met afdekramen van iedere willekeurige fabrikant die 63x63mm gebruikt.

Mogelijk dat het met Gira spullen net even iets netter is. Dat het in het Gira afdekraam past, wil natuurlijk niet zeggen dat de wip er ook "Gira achtig" uit ziet en exact 100% dezelfde kleur heeft enzo.

Bedankt, dat verduidelijkt de boel!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:38
Ik heb een probleem met het koppelen van de Hue bridge aan mijn hue account. Hij is gekoppeld met de app op mijn telefoon, en binnen het thuis netwerk werkt alles prima. Maar als ik hem wil koppelen met mijn hue om hem van afstand te kunnen bedienen wordt hij niet gevonden. zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad?

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• Maarten1337
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-07 14:52
Ik ben onglangs verhuisd en in de keuken zijn er 4 deuren maar slechts 1 wandschakelaar. Omdat dit niet echt handig is en ik altijd mijn smartphone boven haal om de schakelaar te vinden ben ik op zoek naar een oplossing.Ik kwam dan ook terecht bij Philips Hue. Mijn plan is om een White Ambiance Starter Pack met Dimmer en een losse beweginssensor te kopen.

De keuken is een vierkant van 4 op 4 meter. Zou ik met 1 bewegingssensor het grootste deel van de ruimte kunnen bedekken? De schuine zijde is dus iets meer dan 5,5 meter maar de deuren zitten ook niet in de hoeken. De sensor komt waarschijnlijk wel in een hoek om zicht te hebben op alle deuren.

Omdat ik gelezen heb dat de vaste wandschakelaar nutteloos zal zijn (=altijd aan zal moeten staan), en een vaste knop altijd handig kan zijn wil ik ook de hue dimmer. Het is me niet volledig duidelijk of die ook perfect samen kan werken met de bewegingssensor. De sensor zal op 1 minuut komen te staan.
1) Als ik dan met de dimmer op de aanknop duw, zal het licht dan blijven branden tot ik die weer uitzet op de dimmer?
2) Onthouden de lampen de lichtkleur telkens die terugaangezet worden (door de sensor of dimmer)

Hopelijk kunnen jullie ervaringen mij verder helpen :)

• GewoonDennis
  • Laatst online: 17-04 00:36
dragon2 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:11:
[...]

Je kunt met de standaard app de sensor langer aan laten blijven na beweging (tot 60 min), of je kunt met hue labs een 3e tijdslot instellen
http://labs.meethue.com/n...out-of-your-motion-sensor
(1 na onderste alinea)
en dan hebben ze het over deze rule.
Ah kijk, had labs wel eens bekeken maar niet doorgelezen, thanks man!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maarten1337 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:51:
Ik ben onglangs verhuisd en in de keuken zijn er 4 deuren maar slechts 1 wandschakelaar. Omdat dit niet echt handig is en ik altijd mijn smartphone boven haal om de schakelaar te vinden ben ik op zoek naar een oplossing.Ik kwam dan ook terecht bij Philips Hue. Mijn plan is om een White Ambiance Starter Pack met Dimmer en een losse beweginssensor te kopen.

De keuken is een vierkant van 4 op 4 meter. Zou ik met 1 bewegingssensor het grootste deel van de ruimte kunnen bedekken? De schuine zijde is dus iets meer dan 5,5 meter maar de deuren zitten ook niet in de hoeken. De sensor komt waarschijnlijk wel in een hoek om zicht te hebben op alle deuren.

Omdat ik gelezen heb dat de vaste wandschakelaar nutteloos zal zijn (=altijd aan zal moeten staan), en een vaste knop altijd handig kan zijn wil ik ook de hue dimmer. Het is me niet volledig duidelijk of die ook perfect samen kan werken met de bewegingssensor. De sensor zal op 1 minuut komen te staan.
1) Als ik dan met de dimmer op de aanknop duw, zal het licht dan blijven branden tot ik die weer uitzet op de dimmer?
2) Onthouden de lampen de lichtkleur telkens die terugaangezet worden (door de sensor of dimmer)

Hopelijk kunnen jullie ervaringen mij verder helpen :)
  1. Standaard niet. Als je de lampen met de dimmer aan zet dan zal de sensor gewoon z'n werk gaan/blijven doen en die lampen dus uitzetten nadat 'ie 1 minuut géén beweging gedetecteerd heeft. Dit kun je weer ondervangen door vanuit HUE Labs de "Do Bot Disturb My Scene" Formule te importeren in de HUE Bridge.
  2. Ja, de lampen onthouden altijdl de kleur en helderheid welke ze als laatste hadden gekregen voordat ze uitgingen. Is wel eens irritant als je ook van de "Wake-Up Light" functie gebruik maakt welke een andere kleurenset gebruikt, overigens :9
Oohw, en aangaande die sensor en het bereik: Afhankelijk van de plaats van de deuren én de plaatsing van die sensor is het met één sensor wel / gemakkelijk af te vangen qua oppervlak (16 vierkante meter). Sensoren zijn in te stellen qua gevoeligheid, zowel qua beweging/ruimte alsook lichtintensitiet.

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 28-12-2017 15:29 ]

• Cai
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-04 09:13

Cai

Xander schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:02:
[...]

Weet je welke compatibel zijn met Jung as500?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:50

mucuracat

YES

elcastel schreef op woensdag 27 december 2017 @ 20:51:
Hoe zit het eigenlijk als je een ruimte laat schakelen via de Hue Motion Sensor; je wilt het licht een avond laten branden zonder geschakeld te worden via die Hue Motion Sensor, kan dat? Wordt dat overruled, of gaat hij toch via de Hue Motion Sensor na een tijdje uit?
Mooie uitleg van @wimmel_1 , zie punt 1
Kijk in hue app onder Hue Labs
wimmel_1 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Campo di Casa
Ik had met een paar plakvoetjes de lightstrip achter de TV geplakt maar doordat het zo stug is bij de bochten kreeg ik daar minder mooi verdeeld licht. Ben vanmorgen bezig geweest om een raamwerkje te maken van een 9mm dik MDF plaatje. En langs de buitenkant heb ik de lightstrip nu bevestigd zodat deze langs de muur schijnt i.p.v. op de muur. Het licht wordt mooi verdeeld en dat valt mij niet tegen.

raamwerk lightstrip lightstrip

Er is alleen een klein dingetje waar ik mij wat in heb vergist. De kracht van de LED's. Doordat de ledstrip nu recht naar boven en onder schijnt wordt de plafond en de TV kast ook verlicht. Ik had gehoopt dit te kunnen afstellen maar dat gaat niet :F

Aankomende dagen maar eens aankijken of dit storend is en of ik daar nog iets aan kan doen...

• NeutraleTeun
Er bestaan ook profielen voor deze strips met bv een melk glas iets voor diffuus licht.

• Campo di Casa
NeutraleTeun schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:16:
Er bestaan ook profielen voor deze strips met bv een melk glas iets voor diffuus licht.
Net ff opgezocht en er zijn idd aardig wat verschillende soorten profielen.
https://www.led-gigant.nl...hilips-hue-led-profielen/

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Campo di Casa op 28-12-2017 18:28 ]

• dragon2
  • Niet online
GewoonDennis schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:44:
[...]

Ah kijk, had labs wel eens bekeken maar niet doorgelezen, thanks man vrouw!
FIFY ;) >:)
JP_S schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:49:
Ik heb een probleem met het koppelen van de Hue bridge aan mijn hue account. Hij is gekoppeld met de app op mijn telefoon, en binnen het thuis netwerk werkt alles prima. Maar als ik hem wil koppelen met mijn hue om hem van afstand te kunnen bedienen wordt hij niet gevonden. zijn er meer mensen die dit probleem hebben of hebben gehad?
Hoe probeer je dat exact?
Volgens mij heb ik dat via de app gedaan: 3e tab ("kompasje") > logged in

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:01
Ik vind de motion sensor maar een onding, ik snap er niks van.. Vanaf 17.00 uur wordt deze actief, dus vanaf die tijd moet hij reageren op beweging en mijn lamp inschakelen. Echter, vanaf 17.00 uur staat dus de lamp continue aan, totdat ik langs de sensor loop, dan gaat hij na de ingestelde 1 minuut uit.
Als ik dus pas om 17.30 voor het eerst langsloop, staat de lamp dus een half uur lang aan..

Wat moet ik hier nu aan doen?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:19

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

wimmel_1 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 13:03:
[...]
  • Ja, de lampen onthouden altijdl de kleur en helderheid welke ze als laatste hadden gekregen voordat ze uitgingen. Is wel eens irritant als je ook van de "Wake-Up Light" functie gebruik maakt welke een andere kleurenset gebruikt, overigens :9
(en @Maarten1337 )

Niet helemaal. Bij de dimmer kun je inderdaad kiezen om 'laatste state' aan te zetten (meestal bij de eerste keer drukken). Bij de motion sensor kun je daarentegen alleen een scene kiezen, niet 'last state'. Dit geldt trouwens voor het configureren in de Hue app.

[ Voor 4% gewijzigd door Janoz op 28-12-2017 20:27 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1 ... 85 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue