Ik heb het idee dat we volkomen langs elkaar heen praten, maar ga toch nog een poging wagen: zowel de Eltako set als de Gira set bestaan uit 4 onderdelen: de montageplaat (deze schroef je op je inbouwdoos), de EnOcean module (deze verwijder je en hierin plaats je de module uit de Hue tap), het raamwerk om de schakelaar en de knop(pen) zelf.
Zowel Eltako als Gira biedt zo'n setje aan en beiden kun je ombouwen door er de module uit je Tap in te stoppen. Nu is het zo dat de Gira set volledig compatible is met de Gira 55 lijn, waardoor je deze set óók kunt gebruiken als er, op de montageplek, niet alleen één schakelaar zat, maar bijvoorbeeld 2 naast elkaar, of een schakelaar en een stopcontact.
Misschien kan dat ook wel met de Eltako set, maar ik ben nog geen meervoudige afdekramen tegengekomen van Eltako. Wel de losse knoppen die jij postte maar die lijken (?) mij niet te passen bij ramen van andere merken.
Ook kun je wel de losse wippers kopen, maar waar bevestig je je Tap module dan in? Zie plaatje 4 en 5 uit jouw Duitse link.
Ook in die link zie je dat ze in een multiraam 1 van de knoppen een Hue tap hebben geplaatst.
Klopt, maar dit is dan ook een Gira set en niet van Eltako.
[
Voor 7% gewijzigd door
tinustilburg op 27-12-2017 22:08
]