[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 70 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.975 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

dan moet je alsnog een rpi/domoticz/homekit draaien. of ik snap het niet helemaal :+
die 'aanwezigheid' zit reeds in de app. enige wat ik wil is bericht/notificatie op telefoon wanneer er beweging is, wanneer niemand aanwezig behoord te zijn. misschien zelf maar eens die philips hue api in duiken en iets proberen te bouwen
Niet te doen, voor zover ik weet. Hij meldt altijd beweging en niet wanneer er niemand behoort te zijn. Dat laatste is niet in te stellen.

Ik zou bijvoorbeeld zelf dagen en tijden kunnen instellen dat ik en mijn partner er niet zijn. Helaas is dit niet mogelijk in Hue of Woning.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

paQ

himlims_ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:32:
[...]

^Dat, is dat jou gelukt? In mijn beleving werkt die motion sensor verrekte goed. Heel graag wil ik een bericht (notificatie/email whatever) op mijn telefoon bij beweging, indien niemand thuis is.
Volgens mij is het helemaal niet zo spannend, echter tot heden heb ik hiervoor geen oplossing gevonden (los van domoticz). Dit moet toch mogelijk zijn of niet?
Is gewoon een standaard HomeKit dingetje... geen apples in huis?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:11
paQ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:44:
[...]

Dan ben ik erg benieuwd hoe je dat instelt in HomeKit. Ik kan nu nergens aangeven dat ik een push notificatie wil via de Home app als er beweging wordt gedetecteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:48

paQ

Als je een hub thuis hebt wel. (En alles op ios11 hebt)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

paQ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 18:44:
[...]

Ben opensource linux man: dus nee :+

Je kunt vakantie modus en afwezigheid instellen, Philips weet wanneer er wel/niemand is die geregistreerd is. 1 notificatie wanneer geen bekende gebruiker aanwezig is.... Zo ingewikkeld kan het niet zijn. Desnoods handmatig "alarm" activeren. Zal in de vakantie eens uitzoeken hoe ingewikkeld het is om dit zelf te bouwen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 10:36

MvL

trenjeska schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 15:20:
[...]

Er zijn ook dual 'Wippe' knoppen van Eltako, maar zijn ze ook verkrijgbaar ZONDER het zendmechanisme (agz het zendmechanisme in Gira/Eltako zendknoppen in ieder geval behuizingsidentiek zijn.
Ik heb geen zin om ook nog eens voor een extra zendmechanisme te betalen als dat toch niet gebruikt wordt.

(hier een voorbeeld van de Gira variant : https://www.housecontroll...fuer-philips-hue-umbauen/ en weer een dure knop waarvan alleen de behuizing wordt gebruikt)
Iemand enig idee waar ik deze Gira systeem 55 schakelaars kan verkrijgen. Ik heb een rondje ge-googled maar nog niks gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
MvL schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:40:
[...]

Iemand enig idee waar ik deze Gira systeem 55 schakelaars kan verkrijgen. Ik heb een rondje ge-googled maar nog niks gevonden...
Er staat op de site die je quote gewoon een link? https://www.amazon.de/s/r...767e8eed2b175490dfd7f8d6b

Met een artikelnummer als "Gira 242203" vind je op Google ook genoeg winkels. Wel vooral Duitse, maar dat hoeft toch geen probleem te zijn?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
MvL schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:40:
[...]

https://www.elektroshop.n...ateriaal-elektroshop.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
paQ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 19:15:
Als je een hub thuis hebt wel. (En alles op ios11 hebt)
Heb je iets meer info? Hoe stel je in dat je een push notificatie krijgt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
NRG-81 schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 21:31:
[...]

Heb je iets meer info? Hoe stel je in dat je een push notificatie krijgt?
In de homekit op de bewegingssensor klikken en dan details. Tenminste daar heb je de optie notificaties aan re zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
Erik1971 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

Dan is ie idd echt kapot, je zou nog kunnen kijken of het lipje in de behuizing waarmee de batterij wordt aangedrukt ook goed contact maakt met de batterij, anders Philips contacteren, meestal zijn ze heel behulpzaam.
Behulpzaam? Laat me niet lachen. Ik heb hier nog 2 normale Hue lampen van de 1e generatie die nooit gedimd kunnen staan. Ze starten zichzelf dan spontaan opnieuw op en gaan volle bak wit branden. Erg storend als je bv een film zit te kijken en het gebeurt om de 3 minuten.

Maar denk je dat ze behulpzaam zijn? Nee hoor, niet eens een klein beetje. De lampen zijn ouder dan 2 jaar en dan is de garantie voorbij en heb ik 'pech gehad'. Letterlijk te horen gekregen. Wat een ongelooflijke domper. Ze adverteerden bij LED-lampen met een levensduur van 25 jaar (geen idee of ze dat nog steeds doen). Dat is leuk en aardig, maar waarom vergoeden ze me dan niet 23/25 deel van de aanschafprijs? Ik weet dat het geen Licht as a service is, maar het is wel zo aardig om tenminste een oplossing aan te bieden als een lamp waarvan ze suggereerden dat die 25 jaar mee moet gaan na 2 jaar kapot gaat en die een aanschafprijs van ZESTIG euro heeft!

En vervolgens die stunt met aangepaste firmware waardoor lampen van derde partijen niet meer werken. Terwijl ze altijd hebben gezegd dat het een open platform blijft. Okee, dat hebben ze teruggedraaid, maar het wantrouwen dat ze zoiets niet ooit weer doen krijg je nooit meer weg. Nee, ik ben wel even helemaal klaar met Philips. Het leek alsof ze na jaren weer eens een goed (en leuk!) produkt hadden, maar na de honeymoonfase blijkt het gewoon net zo'n kutbedrijf te zijn als alle andere.

En ik ben geen slechte klant met een Hue systeem bestaande uit 20 (officiele Philips) Hue lampen, 3 taps, 4 dimmers en 4 motion sensors. Ze hebben een kapitaal aan me verdiend en laten me gewoon in de kou staan. Heel jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRG-81
pacificocean schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

In de homekit op de bewegingssensor klikken en dan details. Tenminste daar heb je de optie notificaties aan re zetten.
Gevonden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:45
PhilipsFan schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

En ik ben geen slechte klant met een Hue systeem bestaande uit 20 (officiele Philips) Hue lampen, 3 taps, 4 dimmers en 4 motion sensors. Ze hebben een kapitaal aan me verdiend en laten me gewoon in de kou staan. Heel jammer.
Ja, dat is inderdaad naadje, er zijn bedrijven die dat beter doen(KaKu bijv.).

Je hebt er in ieder geval een leuke nickname aan over gehouden! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het toch wel storend vinden dat de hue lampen (GU10) langer zijn dan normale led lampen. Passende plafondlampen vinden, die ook daadwerkelijk passen, is daardoor een stuk lastiger.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2017 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:58
[...]

Behulpzaam? Laat me niet lachen. Ik heb hier nog 2 normale Hue lampen van de 1e generatie die nooit gedimd kunnen staan. Ze starten zichzelf dan spontaan opnieuw op en gaan volle bak wit branden. Erg storend als je bv een film zit te kijken en het gebeurt om de 3 minuten.
Mijn 3 lampen van de eerste generatie hebben dat ook, niet elke 3 minuten, maar vaak genoeg om ze inmiddels vervangen te hebben. Bij een vriend van me precies hetzelfde. Ik heb er eigenlijk tot nu toe niet zo bij stil gestaan dat het wel gek is dat het al zo snel is, maar het lijkt zo wel erg structureel te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:45

Pierre

Van nature lui!

Sinds gisteren 1 nieuwe extra lamp erbij, alleen is er een trucje om deze dezelfde kleur te geven als de 3 andere hier kom er niet helemaal uit

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Op diverse sites zie ik dat de osram lightify plug niet meer leverbaar is. Is er een ander alternatief welke goed binnenhue gebruikt kan worden.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
MXL schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:15:
Op diverse sites zie ik dat de osram lightify plug niet meer leverbaar is. Is er een ander alternatief welke goed binnenhue gebruikt kan worden.
OSRAM Smart+ Plug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Weet iemand wat überhaupt het verschil is tussen die 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 12-10 22:02
Het zal wel niet korter kunnen. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ztJT1Qg14RqjJ5JxBkZsGIWe/thumb.jpg
Noordlux Nexus 10 misschien wat voor je, is in meerder kleuren te krijgen?
Verwijderd schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 03:09:
Ik blijf het toch wel storend vinden dat de hue lampen (GU10) langer zijn dan normale led lampen. Passende plafondlampen vinden, die ook daadwerkelijk passen, is daardoor een stuk lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:22
pacificocean schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:32:
[...]

Weet iemand wat überhaupt het verschil is tussen die 2?
De Smart+ plug is de nieuwe versie. Ik had twee stuks van de oude in bestelling staan, maar die waren heel lang niet leverbaar. Uiteindelijk kreeg ik een e-mail dat de bestelling onderweg was. Blijken het twee nieuwe te zijn.

Ik weet niet of er functionele verschillen zijn. De nieuwe plug werkt goed met Hue samen. Hij kwam meteen tevoorschijn in de app en hij wordt gewoon meegenomen als schakelaar in scenes.

Het enige wat ze niet doen t.o.v. 'echte' Hue lampen:
  • Ze worden niet zichtbaar in Apple Homekit
  • Ze werken niet met touchlink
Of dat voor jou een probleem is moet je zelf uitmaken. Ik gebruik nog een oude LivingColors afstandsbediening voor de kamer, maar deze werkt dus niet met de plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

troftnom schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 09:51:
Het zal wel niet korter kunnen. ;)
[afbeelding]
Noordlux Nexus 10 misschien wat voor je, is in meerder kleuren te krijgen?

[...]
Ben eigenlijk meer op zoek naar spotjes zoals dit.

Afbeeldingslocatie: https://d2m2tq2qh9emjj.cloudfront.net/catalog/product/cache/1/small_image/230x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/9/4/94733-0/Spot-Suplux-2-staal.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
dragon2 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik weet niet waar jij allemaal gekeken hebt, maar bij Conrad zijn ze gewoon op voorraad!?!
PhilipsFan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:11:
Of dat voor jou een probleem is moet je zelf uitmaken. Ik gebruik nog een oude LivingColors afstandsbediening voor de kamer, maar deze werkt dus niet met de plug.
Voor de rest werken ze prima!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
PhilipsFan schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:11:
[...]

De Smart+ plug is de nieuwe versie. Ik had twee stuks van de oude in bestelling staan, maar die waren heel lang niet leverbaar. Uiteindelijk kreeg ik een e-mail dat de bestelling onderweg was. Blijken het twee nieuwe te zijn.

Ik weet niet of er functionele verschillen zijn. De nieuwe plug werkt goed met Hue samen. Hij kwam meteen tevoorschijn in de app en hij wordt gewoon meegenomen als schakelaar in scenes.

Ik heb zelf de oude en vroeg mij af wat nu het verschil is met de nieuwe. Ik heb geen idee namelijk. Zelfs de firmware is hetzelfde.

Ik weet niet wat jij bedoelt met touchlink, maar de touchlink search in de iconnect app doet het gewoon.
funske schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:42:
[...]

Ik weet niet waar jij allemaal gekeken hebt, maar bij Conrad zijn ze gewoon op voorraad!?!

[...]

Voor de rest werken ze prima!!
Waarschijnlijk deze :o
https://www.conrad.nl/nl/...lcontactdoos-1387114.html

[ Voor 16% gewijzigd door pacificocean op 20-10-2017 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:15
Gister mijn eerste Hue lampen gekocht.
via de hue app zelf lukt het mij wel om 2 iPhones met de bridge te verbinden, maar via de home app van apple zelf nu niet meer.

is het normaal dat je de home app niet kan gebruiken als je de hue app al connectie hebt laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
thieske1 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:35:
via de hue app zelf lukt het mij wel om 2 iPhones met de bridge te verbinden, maar via de home app van apple zelf nu niet meer.

is het normaal dat je de home app niet kan gebruiken als je de hue app al connectie hebt laten maken?
Nope. Kijk eens naar de privacy settings van de homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
pacificocean schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 11:58:
[...]

Nope. Kijk eens naar de privacy settings van de homekit.
Daarin staat de Hue app ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 12:15
thieske1 schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 12:50:
[...]

Daarin staat de Hue app ingeschakeld.
Je hebt wel een Hue Bridge van de tweede generatie? Die vierkante?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
BleuZ schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 14:11:
[...]

Je hebt wel een Hue Bridge van de tweede generatie? Die vierkante?
ja zeker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57

Kijk eens in de Hue-app onder instellingen > HomeKit&Siri. Staat daar alles goed? Anders onder Geavanceerd evt een reset van Homekit doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52
pacificocean schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 10:58:
[...]

Ik heb zelf de oude en vroeg mij af wat nu het verschil is met de nieuwe. Ik heb geen idee namelijk. Zelfs de firmware is hetzelfde.

Ik weet niet wat jij bedoelt met touchlink, maar de touchlink search in de iconnect app doet het gewoon.

[...]

Waarschijnlijk deze :o
https://www.conrad.nl/nl/...lcontactdoos-1387114.html
https://www.conrad.nl/nl/...steekstekker-1596989.html

Volgens de specs moeten de nieuwe ook Homekit compatible zijn, heb zelf de oude aan de praat dmv Homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:56

GforceNL

Out of memory....

Als het verschillende Apple id’s zijn dan moet hè in HomeKit een gebruiker toevoegen. Zo deed ik het bij de iPhone can mijn vriendin.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
Het probleem was dat ik homekit niet had toegevoegd vanuit de Hue app. ik probeerde de bridge direct vanuit de home app te gebruiken.

Thanks voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:06:
[...]

Volgens de specs moeten de nieuwe ook Homekit compatible zijn, heb zelf de oude aan de praat dmv Homebridge.
Dat wat Conrad opgeeft zijn geen specs. Specs komen van Osram
Conrad denkt dat een iOS Hue app hetzelfde is als Homekit compatible 8)7
Dat wat Conrad doet is gewoon volksverlakkerij.

[ Voor 5% gewijzigd door pacificocean op 21-10-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo naar de specs kijk zouden hier de Philips Hue GU10 led lampen volledig in moeten passen toch?
https://www.rietveldlicht...taal-staal_rvs-langwerpig
https://www.rietveldlicht...minium-metaal-rechthoekig

Jammer dat er op de pricewatch geen belangrijke info zoals lengte en de diameter van de Hue lampen vermeldt staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F41R
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 13:03
Helox-in-a-box schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 17:06:
[...]

Dat is die dus helaas niet. Misschien na een firmware update van osram in de toekomst. Al zal dat dan ook weer lastig worden om uit te voeren in combinatie met een Hue bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 10:10:
Als ik zo naar de specs kijk zouden hier de Philips Hue GU10 led lampen volledig in moeten passen toch?
https://www.rietveldlicht...taal-staal_rvs-langwerpig
https://www.rietveldlicht...minium-metaal-rechthoekig

Jammer dat er op de pricewatch geen belangrijke info zoals lengte en de diameter van de Hue lampen vermeldt staan.
De non kleuren HUE GU10 lampen passen, de kleuren GU10 passen denk ik niet. Die zijn 38x71mm.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:43:
[...]

De non kleuren HUE GU10 lampen passen, de kleuren GU10 passen denk ik niet. Die zijn 38x71mm.
Hoezo niet, de breedte van de spot is 8cm en heeft een diameter van 5.50 cm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Laatst online: 12-09 12:41

xos

Sinds een kleine week heb ik het starterspakket gekocht. Alles aangesloten en het werkte alleen direct. Nu zijn gisteren nieuwe plinten geplaatst en daarvoor heb ik de bridge even losgekoppeld en na afloop van de werkzaamheden weer aangesloten. Sindsdien krijgt de iphone hue app geen verbinding meer met de bridge. Er staat iets als "not authorized". Daarna heb ik de gekoppelde bridge verwijderd en de app opnieuw opgestart en gezocht naar de bridge. Die kan hem niet meer vinden :?.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Een andere router, andere utp kabel, factory reset, app opnieuw geinstalleerd maar niks werkt. Ik kan in de logboeken van de router wel zien dat de bridge zich aanmeld en een ip adres krijgt. Ook als ik de dhcp ip range verander en het ding opnieuw aansluit krijgt hij een ip uit de nieuwe range. Het 2e lampje brand ook als indicatie dat het verbonden is met het netwerk. Maar om 1 of andere reden is het ding onbereikbaar. Vanaf de router kan ik de bridge ook niet pingen, er komt geen reply.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen voordat ik terug naar de winkel ga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:46:
[...]

Hoezo niet, de breedte van de spot is 8cm en heeft een diameter van 5.50 cm?
Omdat een kleurenlamp hoger/langer is dan een reguliere lamp en of het gaat passen is afhankelijk van het ontwerp van het armatuur (aanwezige ruimte / flexibele voet / wijze van lamp bevestiging) Maar het is kleine moeite om Rietveld zelf te bellen ze verkopen immers beide en weten het beter dan wij.

edit: op zaterdag dicht... ideaal moment voor mensen om te winkelen... 8)7

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 21-10-2017 12:55 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fietsbel schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:50:
[...]

Omdat een kleurenlamp hoger/langer is dan een reguliere lamp en of het gaat passen is afhankelijk van het ontwerp van het armatuur (aanwezige ruimte / flexibele voet / wijze van lamp bevestiging) Maar het is kleine moeite om Rietveld zelf te bellen ze verkopen immers beide en weten het beter dan wij.
Had ze al lang gebeld ware het niet dat ze dicht zijn ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
[...]

Maar denk je dat ze behulpzaam zijn? Nee hoor, niet eens een klein beetje. De lampen zijn ouder dan 2 jaar en dan is de garantie voorbij en heb ik 'pech gehad'. Letterlijk te horen gekregen. Wat een ongelooflijke domper. Ze adverteerden bij LED-lampen met een levensduur van 25 jaar (geen idee of ze dat nog steeds doen). Dat is leuk en aardig, maar waarom vergoeden ze me dan niet 23/25 deel van de aanschafprijs? Ik weet dat het geen Licht as a service is, maar het is wel zo aardig om tenminste een oplossing aan te bieden als een lamp waarvan ze suggereerden dat die 25 jaar mee moet gaan na 2 jaar kapot gaat en die een aanschafprijs van ZESTIG euro heeft!

En vervolgens die stunt met aangepaste firmware waardoor lampen van derde partijen niet meer werken. Terwijl ze altijd hebben gezegd dat het een open platform blijft. Okee, dat hebben ze teruggedraaid, maar het wantrouwen dat ze zoiets niet ooit weer doen krijg je nooit meer weg. Nee, ik ben wel even helemaal klaar met Philips. Het leek alsof ze na jaren weer eens een goed (en leuk!) produkt hadden, maar na de honeymoonfase blijkt het gewoon net zo'n kutbedrijf te zijn als alle andere.

Vervelend, heb je ook al contact gehad met de partij waar je de lampen hebt gekocht, deze zijn namelijk verantwoordelijk voor het oplossen van dit soort problemen wanneer de fabrieksgarantie is verlopen.

Ik ben geen jurist, maar volgens mij heb je als consument ook buiten de fabrieksgarantie nog recht op (gedeeltelijke?) garantie en zeker wanneer een product is verkocht met een geadverteerde of gespecificeerde levensduur.

Ik weet alleen niet waar je die 25 jaar vandaan haalt, zover ik weet hebben de lampen een levensduur van 15.000 brand uren (kan zijn dat dit 25.000 uur was voor eerste gen lampen?) en komt bij normaal gebruik overeen met ruim 5 jaar (of ruim 8 jaar met 25.000 uur).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan-k
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 11-10 09:53
Heeft iemand ervaring met de white ambience lights te gebruiken als wake-up lights? Voor de winter lijkt het mij erg prettig, maar ik ben benieuwd of iemand weet of ze (bijna) net zo goed werken als een standaard wake-up light? De meeste reacties die ik online kan vinden zijn zwaar gedateerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Laatst online: 00:47
xos schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:49:
Maar om 1 of andere reden is het ding onbereikbaar. Vanaf de router kan ik de bridge ook niet pingen, er komt geen reply.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen proberen voordat ik terug naar de winkel ga?
En de webinterface die op poort 80 gewoon hoort te reageren?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:31
xos schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:49:
Sinds een kleine week heb ik het starterspakket gekocht. Alles aangesloten en het werkte alleen direct. Nu zijn gisteren nieuwe plinten geplaatst en daarvoor heb ik de bridge even losgekoppeld en na afloop van de werkzaamheden weer aangesloten. Sindsdien krijgt de iphone hue app geen verbinding meer met de bridge. Er staat iets als "not authorized". Daarna heb ik de gekoppelde bridge verwijderd en de app opnieuw opgestart en gezocht naar de bridge. Die kan hem niet meer vinden :?.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd. Een andere router, andere utp kabel, factory reset, app opnieuw geinstalleerd maar niks werkt. Ik kan in de logboeken van de router wel zien dat de bridge zich aanmeld en een ip adres krijgt. Ook als ik de dhcp ip range verander en het ding opnieuw aansluit krijgt hij een ip uit de nieuwe range. Het 2e lampje brand ook als indicatie dat het verbonden is met het netwerk. Maar om 1 of andere reden is het ding onbereikbaar. Vanaf de router kan ik de bridge ook niet pingen, er komt geen reply.

Staat je telefoon wel op WIFI? Voor de eerste keer aanmelden is dat nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Xander schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:40:
[...]

En de webinterface die op poort 80 gewoon hoort te reageren?
Nee, helemaal niks. Ding vraagt een ip aan en daarna helemaal niks.
royaljoop schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 07:51:
[...]

Staat je telefoon wel op WIFI? Voor de eerste keer aanmelden is dat nodig.
Zowel met de laptop als telefoon op WiFi niet te bereiken. Wat opvalt is dat de derde les als indicatie dat er internet verbinding is ook niet brandt nog knippert. Net alsof het ding niet volledig opstart.

Het stomme is dat het prima gewerkt heeft en nadat het een paar uur weer aangesloten werd het niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Laatst online: 12-10 22:02
Dat ziet er uit als een versie die wel zou kunnen werken.

Van deze is bekend dat er een hue gu10 in past.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3Jidh8ZOtq9f0gVYSD6GoaqL/thumb.jpg

Van varianten als deze (ander merk) verwacht ik dat het dan ook wel werkt, en die ziet er hetzelde uit als jouw voorbeeld plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 22:57
xos schreef op zondag 22 oktober 2017 @ 11:05:
Zowel met de laptop als telefoon op WiFi niet te bereiken. Wat opvalt is dat de derde les als indicatie dat er internet verbinding is ook niet brandt nog knippert. Net alsof het ding niet volledig opstart.
Ff dubbelcheck, in je eerdere post schreef je dat je een factory reset hebt gedaan, bedoel je de Hue Bridge?

Als de eerste twee leds branden heeft de bridge een IP gekregen van je router.
Probeer de volgende link, wat krijg je terug?
https://www.meethue.com/api/nupnp
Normaal krijg je hier het ip van de bridge terug.
Zit dit in dezelfde range als de laptop en/of telefoon?
Als je twee haakjes [] krijgt dan zit de Hue Bridge op een ander netwerk dan het apparaat waarmee je de link bekijkt, of krijgt hij geen IP adres (niet waarschijnlijk omdat het tweede ledje brand).

Overigens heeft Hue niet perse een internetverbinding nodig, zolang je binnen hetzelfde netwerk met de app zit kun je alles lokaal bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos

xos

Klopt, ik heb na problemen op een gegeven moment een reset gedaan van de bridge met zo'n verzonken knopje aan de achterkant van het ding.

Het resultaat via die link is "[]". Ik weet niet of het noodzakelijk is dat de bridge internet toegang heeft voordat die link werkt? Het ip adres wat volgens de router is uitgegeven aan de bridge zit in dezelfde range als telefoon en laptop.

En enige wat ik opvallend vond dat toen ik het spul had aangesloten en ik de officiele hue app opstarte is dat deze geen verbinding kon krijgen met de bridge. Bij de details kon ik iets zien dat er stond "not authorized". Aan de netwerk setup noch de hardware was verder niks veranderd. Het spul was alleen een aantal uur losgekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52
pacificocean schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 00:07:
[...]

Dat wat Conrad opgeeft zijn geen specs. Specs komen van Osram
Conrad denkt dat een iOS Hue app hetzelfde is als Homekit compatible 8)7
Dat wat Conrad doet is gewoon volksverlakkerij.
F41R schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 12:39:
[...]

Dat is die dus helaas niet. Misschien na een firmware update van osram in de toekomst. Al zal dat dan ook weer lastig worden om uit te voeren in combinatie met een Hue bridge.
Oh das dan niet zo uhm, netjes van Conrad... Heb vorige week nog de oude plugs aan de Lightify gateway gehangen en kan wel vertellen dat er geen nieuwe update is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Laatst online: 22:12

Grvy

Bot

Ik zit te zoeken maar ik kan het nergens vinden. Ik maak gebruik van Domoticz en is het dan slim om Philips HUE lampen te kopen of Z-wave lampen? Wat krijg ik meer als ik een HUE bridge koop?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Er zijn veel third-party applicaties voor Hue (die ook daadwerkelijk meer doen dan de basic controls), zoals Ambify en f.lux

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 09:48

d0s

sssst

Gisteren bij de Ikea Duiven een aantal GU10 spots (productie week 27) gehaald. De goedkopere van €6,95. Deze werken na de reset vlekkeloos samen met Philips Hue. Ze kunnen alleen totaal niet overweg met een dimmer. De E14 lamp (productie week 27) werkt helaas (nog) niet

Wel ondervonden dat de Smart lampen absoluut niet overweg kunnen met bestaande wired dimmers. De Ikea lampen helemaal niet -> die gaan flikkeren en verliezen op een gegeven moment de verbinding.

De Philips Hue lamp doet het wel, maar hoor uit de dimmer een constante brom/zoom. De dimmers ga ik er maar helemaal tussenuit halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 13:13
d0s schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 08:31:
Wel ondervonden dat de Smart lampen absoluut niet overweg kunnen met bestaande wired dimmers. De Ikea lampen helemaal niet -> die gaan flikkeren en verliezen op een gegeven moment de verbinding.

De Philips Hue lamp doet het wel, maar hoor uit de dimmer een constante brom/zoom. De dimmers ga ik er maar helemaal tussenuit halen.
Dat komt omdat die lampen vol stroom nodig hebben omdat ze feitelijk kleine computers zijn. Ze hangen aan een netwerk en luisteren immers naar opdrachten. De software dimmers van Hue en IKEA geven de software opdracht om de lamp te dimmen. Vaste dimmers geven de lamp gewoon minder stroom, maar dan krijgt ie te weinig stroom om goed op te lopen. Dus gaat ie flikkeren, wat eigenlijk uit/aan/uit/aan is. De IKEA lampen resetten als dat 6x gebeurt... en daarna reageert ie dus niet meer. Moet je hem opnieuw pairen.

De Hue lampen zijn blijkbaar beter bestand tegen het krijgen van te weinig stroom, maar brommen wel. Ik stel me voor dat ze ook minder goed reageren op commando's.

De wired dimmers moeten er dus inderdaad uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 15:01
klopt het dat de Philips Livingcolors LED lamp ook te koppen is aan je hue systeem?
Ik heb het dan over deze:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dtYep7l.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Zspirit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:44:
klopt het dat de Philips Livingcolors LED lamp ook te koppen is aan je hue systeem?

[afbeelding]
Jep. Zie voor instructie beaumatica. Ik heb deze zelf ook gekoppeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kashika
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-10 11:49
Daan-k schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:20:
Heeft iemand ervaring met de white ambience lights te gebruiken als wake-up lights? Voor de winter lijkt het mij erg prettig, maar ik ben benieuwd of iemand weet of ze (bijna) net zo goed werken als een standaard wake-up light? De meeste reacties die ik online kan vinden zijn zwaar gedateerd..
Zo te zien beantwoordt niemand dit...

Ja je kunt het gebruiken als wake-up light. Ik gebruik het naast mijn wake-up light in de slaapkamer.
Mijn eigen wake-up light gaat iets eerder aan om me wakker te maken. En de verlichting in de slaapkamer gaat dan kort daarna ook aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24

Ethirty

Who...me?

Daan-k schreef op zaterdag 21 oktober 2017 @ 23:20:
Had je berichtje niet gezien. Ik doe dit al een tijd. Eerst met de color en later met een ambience. Die laatste geeft ook nog eens een beetje meer licht.

Eerst draai ik de standaard wake-up routine, maar die geeft nog steeds vrij geel licht. Daarna start ik zelf een een routine met fade die naar concentrate gaat. Daarmee gooi ik gelijk alle lampen aan in mijn appartement, zodat het gelijk overal licht is.

Maar moet toegeven dat het effect bij mij inmiddels al weer uitgewerkt is, denk dat ik zo'n felle bouwlamp ga kopen met een tijdklok. :+

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

vdpoorten schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:55:
[...]

Jep. Zie voor instructie beaumatica. Ik heb deze zelf ook gekoppeld!
Dat is alleen voor de Aura toch? de Micro enzo werkt niet.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TropischFruit
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb op vakantie in Engeland een Philips Hue Starter Kit gehaald, helemaal vergeten dat er dan een UK-stekker-stuk bij zit. Weet iemand waar ik deze los kan bestellen in de EU variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:20
Zspirit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 14:44:

[afbeelding]
Hoi Zspirit,

Mag ik vragen in welk blaadje deze lamp geadverteerd staat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 12:15
CuBras schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:28:
[...]

Hoi Zspirit,

Ziet er uit als Van Cranenbroek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
CuBras schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:28:
[...]

Hoi Zspirit,

Nee! daar is een ander topic voor waar deze reeds in vernoemd staat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

pacificocean schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:30:
[...]

Nee! daar is een ander topic voor waar deze reeds in vernoemd staat. :)
Wees dan behulpzaam en link er even naar: Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic

Excuus, en hij staat ook in de TW.

[ Voor 6% gewijzigd door Grvy op 23-10-2017 15:32 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16:20
Thanks Grvy, hier heb ik iets aan! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
TropischFruit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:28:
Ik heb op vakantie in Engeland een Philips Hue Starter Kit gehaald, helemaal vergeten dat er dan een UK-stekker-stuk bij zit. Weet iemand waar ik deze los kan bestellen in de EU variant?
Philips even bellen? Misschien kan je hem direct bij hen bestellen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TropischFruit
jamy015 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:59:
[...]

Philips even bellen? Misschien kan je hem direct bij hen bestellen.
Al geprobeerd... ze verkopen spullen zoals dat niet los 8)7

Dacht kon het misschien proberen dat iemand het hier weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TropischFruit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:05:
[...]

Al geprobeerd... ze verkopen spullen zoals dat niet los 8)7

Dacht kon het misschien proberen dat iemand het hier weet.
Anders gewoon op Amazon.co.uk een extension lead bestellen (en er zelf een NL-stekker opzetten), en vaak zijn de betere verloopstukjes uit China (dus die met een aarde-verbinding) multi-norm, daar kun je dan ook zo een stekker uit/voor het VK instoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TropischFruit
Verwijderd schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 16:15:
[...]

Anders gewoon op Amazon.co.uk een extension lead bestellen (en er zelf een NL-stekker opzetten), en vaak zijn de betere verloopstukjes uit China (dus die met een aarde-verbinding) multi-norm, daar kun je dan ook zo een stekker uit/voor het VK instoppen.
Denk dat ik maar gewoon een verloop ga halen, lijkt me makkelijker dan dat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 21:51
Ik lees hier vaker dat de bridge idealiter meer dan 20cm verwijdert moet zijn van je router.

Moet ik dan denken dat 40cm al voldoende is?

Momenteel hangt de bridge recht naast mijn router en ondervind nog geen problemen.
Maar ben bezig om de meterkast te fatsoeneren, dus wil een beetje zeker zitten met de positie van de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:37:
Ik lees hier vaker dat de bridge idealiter meer dan 20cm verwijdert moet zijn van je router.

Momenteel hangt de bridge recht naast mijn router en ondervind nog geen problemen.
Maar ben bezig om de meterkast te fatsoeneren, dus wil een beetje zeker zitten met de positie van de bridge.
Zelf heb ik de bridge gewoon via de LAN-kabel ergens in de woonkamer opgehangen achter een gordijn, waarom zou hij zo dicht bij de router moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
De vraag zou dan meer moeten zijn.
Waarom zou ik zo'n kastje met een kabel door de woonkamer laten lopen en wegstoppen achter een gordijn, als het vele malen makkelijker en netter is om gewoon in de meterkast weg te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:59
Ik heb er geloof ik 50cm tussen zitten, 0 problemen. Al een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Pff ik kom er maar niet uit.
De Hue app is gewoon totaal niet intuïtief of toereikend voor wat ik wil.
Terwijl ik iets heel simpel wil.

Tenzij ik nog niet de juiste manier gevonden heb.

Ik heb 2 Taps. 1 voor de woonkamer en eentje voor de eetkamer.
Met die van de woonkamer wil ik ook de eetkamer kunnen bedienen.

Dat kan dus enkel via een room.
Room Eetkamer bevat dus álle lampen in de eetkamer. Echter wil niet niet dat alle lampen in de Eetkamer aangaan.

Ik zou de Eetkamer per lampengroep in 3 aparte (Eetkamer) rooms kunnen verdelen, alleen zit je dan weer met het maximum 3 rooms die je kunt bedienen.
Waardoor ik met de Woonkamer Tap dus niet met 1 knop alle rooms kan uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:54
NeutraleTeun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:04:
Waarom zou ik zo'n kastje met een kabel door de woonkamer laten lopen en wegstoppen achter een gordijn, als het vele malen makkelijker en netter is om gewoon in de meterkast weg te werken.
Ik denk dat het vooral is omdat de meeste routers tegenwoordig wifi ingebouwd hebben zitten, mogelijk dat indien je deze direct erlangs zet er storing ontstaat op de 2,4Ghz band.
Die van mij ligt zo'n halve meter ernaast en heb eigenlijk nooit echt problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

NeutraleTeun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:35:
Pff ik kom er maar niet uit.
De Hue app is gewoon totaal niet intuïtief of toereikend voor wat ik wil.
Terwijl ik iets heel simpel wil.

Tenzij ik nog niet de juiste manier gevonden heb.

Ik heb 2 Taps. 1 voor de woonkamer en eentje voor de eetkamer.
Met die van de woonkamer wil ik ook de eetkamer kunnen bedienen.

Dat kan dus enkel via een room.
Room Eetkamer bevat dus álle lampen in de eetkamer. Echter wil niet niet dat alle lampen in de Eetkamer aangaan.

Ik zou de Eetkamer per lampengroep in 3 aparte (Eetkamer) rooms kunnen verdelen, alleen zit je dan weer met het maximum 3 rooms die je kunt bedienen.
Waardoor ik met de Woonkamer Tap dus niet met 1 knop alle rooms kan uitschakelen.
Volgens mij is dat wel een beetje een bekende beperking. Diverse 3rd party tools doen dat beter, maar dan ben je wel een paar euro kwijt, maar dat is op het totaal aan Hue spullen een schijntje.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

NeutraleTeun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 18:37:

bij mij hangt het gewoon naast elkaar, en dat werkt.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NeutraleTeun schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 19:04:
Anders valt de helft van de lampen buiten bereik van de bridge (5 buitenlampen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ethirty schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:13:
[...]

Volgens mij is dat wel een beetje een bekende beperking. Diverse 3rd party tools doen dat beter, maar dan ben je wel een paar euro kwijt, maar dat is op het totaal aan Hue spullen een schijntje.
Toevallig een paar voorbeeldjes?
Als het goed werkt dan betaal ik er graag voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Iconnecthue komt in me op. Verder heb ik zelf nog geen ervaring met andere apps, maar het is volgens mij in dit topic vaker langsgekomen.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Heh even gekeken en ziet er inderdaad zeer goed uit. Maar alleen Apple helaas.

Ze zijn zelfs door Philips uitgeroepen tot beste Hue app, meerdere keren.
Dan ga ik er vanuit dat Philips niet zelf meer tijd en energie gaat steken in een uitgebreidere app.

Heb ze wel eens een mailtje gestuurd of ze ook een Android app willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Jochemd13 schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:49:
[...]

Anders valt de helft van de lampen buiten bereik van de bridge (5 buitenlampen :P )
Je weet dat het een meshnetwerk is en dat iedere lamp als repeater werkt voor de anderen? Dus de onderlinge afstanden tellen, niet de afstand naar de hub.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 07:50:
[...]

Je weet dat het een meshnetwerk is en dat iedere lamp als repeater werkt voor de anderen? Dus de onderlinge afstanden tellen, niet de afstand naar de hub.
Weet ik ;)
En zit alleen niet genoeg afstand tussen de andere lampen om een goede verbinding te maken dus moest hij daar wel geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry142
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:49
Ik heb een vraag over de ledstrips, zou het mogelijk zijn om deze net na de stekker af te knippen en dan rechtstreeks aan te sluiten op een blauwe/bruine draad? zodat die dikke stekker niet nodig is? of zorgt die juist voor de juiste spanning?
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/omvgu6ksohtqq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:19

Galois

1811 - 1832

Sinds gisteren heb ik ook een Philips Hue systeem. Mooi speelgoed.

Ik heb een iPhone en kan het systeem via de Philips Hue app en via de iPhone Woning app bedienen (en uiteraard vast meerdere, maar voor nu deze twee).

Nu twijfel ik welke handiger is voor 'dagelijks' gebruik. Het lijkt erop dat met de Woning app sneller te bedienen is vanwege het 'naar boven vegen' in zelfs vergrendelde modus van de telefoon. Daar staan dan scènes in en zo.

Verder lijken ze niet zo veel te verschillen. Hebben jullie voorkeuren voor of de ene of de andere app (voor de dagelijkse dingetjes)?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

TropischFruit schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:28:
Ik heb gisteren ook een starter kit gehaald (gewoon in NL) en daar zitten twee stekkers bij: de UK en de EU-variant...

(mocht iemand in UK het tegenovergestelde probleem van Robertje hebben... dan mag hij die van mij hebben :)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TropischFruit
Galois schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Ik heb gisteren ook een starter kit gehaald (gewoon in NL) en daar zitten twee stekkers bij: de UK en de EU-variant...

(mocht iemand in UK het tegenovergestelde probleem van Robertje hebben... dan mag hij die van mij hebben :)
Heb je toevallig ook een foto van hoe jouw laad-blok er uit ziet? Misschien kan ik het dan duidelijker bij Philips neerleggen 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

TropischFruit schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Heb je toevallig ook een foto van hoe jouw laad-blok er uit ziet? Misschien kan ik het dan duidelijker bij Philips neerleggen 8)
Alstublieft!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XUEvxQHUK1va4ctc3G2F8U58/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:57
nvm..

[ Voor 8% gewijzigd door Dr Pro op 24-10-2017 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xecuter NL
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-10 08:25
opeens geeft ios 11 in mijn control center / homekit een temperatuur aan in 1 vd kamers??

las dat er blijkbaar verstopt in de motion sensor ook een temp sensor zit. Heel vreemd dat hij met de update naar ios 11 op mijn iphone dus nu opeens dat als sensor aangeeft

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TropischFruit
Thanks! Hier was ik echt naar op zoek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Xecuter NL schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:52:
opeens geeft ios 11 in mijn control center / homekit een temperatuur aan in 1 vd kamers??

las dat er blijkbaar verstopt in de motion sensor ook een temp sensor zit. Heel vreemd dat hij met de update naar ios 11 op mijn iphone dus nu opeens dat als sensor aangeeft
Was aangekondigd door Philips, is mee gekomen met laatste bridge update, staat los van iOS 11.

En inderdaad de Hue Motion Sensor heeft ook een temperatuur sensor 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Galois schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 09:30:
Hebben jullie voorkeuren voor of de ene of de andere app (voor de dagelijkse dingetjes)?
Ik heb de Hue app weer verwijderd na het instellen van de ochtend- en avondroutines, voor de dagelijkse bediening en de thuiskomst- en weggaan-automatisering gebruik ik inderdaad de iOS-integratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
TropischFruit schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 10:00:
[...]

Let er wel op dat de adapter is veranderd. Er zitten verschillende adapters bij. Bridge versie 2.1 had bij mij een andere adapter dan bridge versie 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TropischFruit
pacificocean schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:10:
[...]

Let er wel op dat de adapter is veranderd. Er zitten verschillende adapters bij. Bridge versie 2.1 had bij mij een andere adapter dan bridge versie 2.0
Die foto ziet er wel het exact zelfde uit als mijn adapter tho

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gisteren weer een kleine aanslag op de portemonee gepleegd door 5 lampen en een sensor erbij te kopen. Zit nu tegen de 50 devices op een enkele bridge.

Het leuke is dat ik nu ook een Hue Go heb. Wat een schattig ding en wat veel licht! Ben benieuwd of we er vaak mee rond zullen lopen, lol.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kecin schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 13:47:
Gisteren weer een kleine aanslag op de portemonee gepleegd door 5 lampen en een sensor erbij te kopen. Zit nu tegen de 50 devices op een enkele bridge.

Het leuke is dat ik nu ook een Hue Go heb. Wat een schattig ding en wat veel licht! Ben benieuwd of we er vaak mee rond zullen lopen, lol.
Volgens mij is je volgende aanschaf dan een extra bridge. Ik dacht dat 50 de max was?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ethirty schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:13:
[...]

Volgens mij is je volgende aanschaf dan een extra bridge. Ik dacht dat 50 de max was?
Ja, meer kan, maar dan zal die trager worden. Als er een extra bridge komt dan komt die er voor tuinverlichting. Er moeten binnenkort sokkels komen en zal dan rond de 10 lampen voor buiten extra aanschaffen. Buiten is toch gestuurd op zonsopgang en ondergang waardoor ik niet zo vaak van bridge hoef te wisselen binnen de app. Anders is het ook lastig met scenes op de Apple watch enzo.

Maar het gaat lekker ja :P. Ik merk overigens (nog) geen vertragingen...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
Kecin schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Ja, meer kan, maar dan zal die trager worden. Als er een extra bridge komt dan komt die er voor tuinverlichting. Er moeten binnenkort sokkels komen en zal dan rond de 10 lampen voor buiten extra aanschaffen. Buiten is toch gestuurd op zonsopgang en ondergang waardoor ik niet zo vaak van bridge hoef te wisselen binnen de app. Anders is het ook lastig met scenes op de Apple watch enzo.

Maar het gaat lekker ja :P. Ik merk overigens (nog) geen vertragingen...
Volgens mij is de officieele max 50 devices, maar de werkeliijke max is 63 devices (inclusief sensors en switches) en echt trager wordt het niet hoor ;), ligt ook aan de samenstelling van de gebruikte devices en de opstelling van vooral je lampen.....
Pagina: 1 ... 70 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue