[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 69 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.975 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:45
Begrijp ik goed dat de bridge/verlichting alleen met smartphone te bedienen is als deze ook in het WiFi netwerk zit?
Zodra ik op 4G zit met smartphone heb ik geen verbinding meer met de bridge en lampen, ik dacht dat dit juist op afstand bedienbaar was..?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:59
Jongens, echt. Dit staat gewoon in de handleiding. Als je een produkt koopt, verdiep je je er dan ook nog in, of koop je met je ogen dicht? Echt, bizar veel vragen die hier voorbij komen zijn al tig keer voorbij gekomen. Als je nou gewoon even de zoekfunctie gebruikt voordat je hier gaat vragen. En echt, bovenstaande vraag ga ik niet eens op antwoorden, dit kun je OVERAL vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
spokje schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:39:
Jongens, echt. Dit staat gewoon in de handleiding. Als je een produkt koopt, verdiep je je er dan ook nog in, of koop je met je ogen dicht? Echt, bizar veel vragen die hier voorbij komen zijn al tig keer voorbij gekomen. Als je nou gewoon even de zoekfunctie gebruikt voordat je hier gaat vragen. En echt, bovenstaande vraag ga ik niet eens op antwoorden, dit kun je OVERAL vinden.
Joh dan antwoord je toch lekker niet. Een forum en zijn topics zijn er om vragen te stellen. Ben je het daar niet mee eens, is dat je eigen probleem.

PS: denk om je hart man...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
stormfly schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:16:
Zouden jullie voor een normale woonkamer de White Ambiance nemen (regelbaar) of de Color? Ik heb zo'n voorgevoel dat je de kleur na week 1 nooit meer gebruikt?
Ik heb zowel de Hue Color bulbs en producten zoals de Hue Iris en Hue Lightstrip. En ik merk dat ik de Hue Color bulbs nooit gebruik om deze op een kleur te zetten maar alleen gebruik om de kleur temperatuur te veranderen (2200K – 4000K). Daarin tegen gebruik ik de Hue Iris en Hue Ligtstrip weer wel om met verschillende kleuren een sfeer te zetten.

Dus als je van plan bent om Hue voor hoofd verlichting te gebruiken dan zou ik Hue White Ambiance nemen en voor creëren van sfeer met kleuren om daarvoor een paar Hue Go's aan te schaffen om een gezellig hoekje of een muur avonds een kleurtje te geven (deze werken ook draadloos op een accu, kun je ze in de zomer ook buiten gebruiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
pixels66 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:34:
Begrijp ik goed dat de bridge/verlichting alleen met smartphone te bedienen is als deze ook in het WiFi netwerk zit?
Zodra ik op 4G zit met smartphone heb ik geen verbinding meer met de bridge en lampen, ik dacht dat dit juist op afstand bedienbaar was..?
Ik wil je graag een antwoord geven ;) En nee ik vind het niet erg om hetzelfde een aantal keer te moeten beantwoorden hier.

Maar om je vraag te beantwoorden, om je lampen te bedienen hoef je niet op het zelfde Wifi te zitten als je bridge, je moet voor de functionaliteit wel een account aanmaken vanuit de Philips Hue app en met je Wifi verbonden zijn waar je bridge aanhangt.

Verder als je 3rd party apps installeert op je telefoon moet je ook op dezelfde Wifi zitten.

En zover ik weet, maar dat kan ondertussen veranderd zijn, kun je alleen nieuwe lampen of dimmers/sensoren toevoegen wanneer je op hetzelfde Wifi netwerk zit.

Voor alle routines en andere automatisering die je met Hue kan maken, werkt allemaal vanaf de bridge, deze hoeft daar voor niet eens aangesloten zijn op een netwerk 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:06
Erik1971 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:07:
[...]

Ik heb zowel de Hue Color bulbs en producten zoals de Hue Iris en Hue Lightstrip. En ik merk dat ik de Hue Color bulbs nooit gebruik om deze op een kleur te zetten maar alleen gebruik om de kleur temperatuur te veranderen (2200K – 4000K). Daarin tegen gebruik ik de Hue Iris en Hue Ligtstrip weer wel om met verschillende kleuren een sfeer te zetten.

Dus als je van plan bent om Hue voor hoofd verlichting te gebruiken dan zou ik Hue White Ambiance nemen en voor creëren van sfeer met kleuren om daarvoor een paar Hue Go's aan te schaffen om een gezellig hoekje of een muur avonds een kleurtje te geven (deze werken ook draadloos op een accu, kun je ze in de zomer ook buiten gebruiken).
Thanks goede input, met de White Ambiance kan je ook het sfeer (kaarslicht) kleur maar ook echt daglicht wit voor op donkere dagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
stormfly schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Thanks goede input, met de White Ambiance kan je ook het sfeer (kaarslicht) kleur maar ook echt daglicht wit voor op donkere dagen?
Ja zeker en een ander voordeel van Hue White Ambiance is dat deze heel diep kunnen dimmen, dit in tegenstellig tot de goedkopere Hue White.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
pixels66 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:01:
[...]

Joh dan antwoord je toch lekker niet. Een forum en zijn topics zijn er om vragen te stellen. Ben je het daar niet mee eens, is dat je eigen probleem.

PS: denk om je hart man...
Goeie instelling heb jij. Ik snap echt niet dat je een dergelijk duur produkt koopt, zonder ook maar enige research te doen. Vervolgens het eerst wat je doet naar Tweakers om een vraag te stellen, terwijl dit werkelijk waar 5 seconden Googlen is. Je vraag is zo basis, hier wordt zelfs mee geadverteerd. Ik begrijp soms niet hoe lui sommige mensen kunnen zijn 8)7

En wees gerust, mijn hart heeft geen last van jou :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
stormfly schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:19:
[...]

Zelf vind ik het daglicht-wit van één enkele White Ambiance lamp nog wel tegenvallen (maakt niet uit of je dan e14, gu10 of e27 gebruikt). De licht output blijft eigenlijk gewoon te laag om echt wat aan het daglicht-gedeelte te hebben. De kleur komt wel aardig overeen, maar de helderheid en wrs ook de CRI zijn gewoon te laag om ook de 'beleving' te krijgen van echt daglicht.

Combineer je meerdere lampen (op de overloop hebben we bv. 3 White Ambiance Gu10's zitten in een armatuur voor 3 spots), dan wordt het al wel wat beter.

Ook krijg je met de lampen op hele lage dimstanden dat het licht door PWM gaat 'flikkeren' (stroboscoop effect dus hééééél snel). Ik behoor tot een, blijkbaar erg kleine, minderheid die daar gevoelig voor is, maar mocht je ook tot die groep behoren, dan is het iets om in de gatne te houden. Om deze reden dim ik de E27 White Ambiance boven de eettafel nooit héél laag. De spots op de overloop wel, maar alleen als nachtverlichting bij beweging :)

Maar goed, dit is dus allemaal heel persoonsgebonden. Het korte antwoord is dus dat je met White Ambiance prima tot kaars-achtige helderheid en kleurtemperatuur kan dimmen. Daglicht hangt af van de verwachtingen die je hebt. Het is zeker geen vervanging voor een dedicated daglicht-lamp.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:57
@stormfly Ik sluit me aan bij @eymey. Het exact nabootsen van daglicht zal niet zo snel lukken, maar als je een aantal lichtbronnen in huis hebt is het effect wel zeer duidelijk merkbaar.

Ik gebruik zelf in de woonkamer o.a. color lampen en Iris, en heb het eigenlijk wel dagelijks op een scene met kleur staan. Vrijwel altijd een warme tint oranje, is gewoon wat warmer dan het warm-witte van de ambiance lamp. Andere kleuren eigenlijk zelden, het is dan eerder dat je de hele kamer op 1 stand zet als je huishoudelijke taken e.d. doet zodat je goed licht hebt.

De suggestie die hier eerder werd gedaan om 1 kleurenlamp (bv Go of Iris of Bloom) te gebruiken voor een accent is een goede, persoonlijk ben ik zelf snel gaan uitbreiden omdat ik het effect van 1 lamp te beperkt vond voor een aangename sfeer.

Het is dus erg persoonlijk, hangt ook van het interieur af en de mogelijkheden om daar sfeer in te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 07:44:
[...]

In essentie moet je je routine laten matches op regels in je bridge. Ik zou beginnen met het omdraaien van de boel. Dus lampen zijn standaard uit en gaan aan als er beweging is en het donker is. Vervolgens laat je de lampen een x aantal minuten aan, bijvoorbeeld 60 minuten. Zolang er binnen die 60 minuten weer beweging is geconstateerd, dan wordt 60 minuten gereset.
Op deze manier moet je 60 minuten stil zitten op de bank voordat de lampen uit gaan.

Als je altijd rond 23:00 naar bed gaat, kun je een extra regel nemen die bijvoorbeeld tussen 23:00 en 06:00 de lampen na een 15 minuten geen beweging uitzet. Door de tijden af te stemmen op je routine zit je vrijwel nooit in het donker tenzij je erg van je routine afwijkt.
Kijk, dit verhelderende antwoord had ik nodig! Thx man! Zat maar met die zonsondergang in mijn hoofd terwijl er in de motion sensor natuurlijk ook een daglicht sensor zit... Stom van me... Ik ga weer puzzelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-10 17:23
stormfly schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:18:
[...]

Hoe suf ik ben net op die site geweest, maar heb niet naar het minuscule plaatje + tekst rechts gekeken _/-\o_

[...]

Ik zal HUE eens contacten, als ze wat loslaten ;-) De investering is zo hoog, aldus de vrouw :+ , dat ik wel op save wil spelen. Die E14's heb ik ook nodig, fijn dat die er zijn gekomen.
Kijk eens naar de IKEA Tradfri deze kan je combineren met Philips Hue. Ik heb dit gedaan in de gang en keuken bijvoorbeeld. Op de minder belangrijke plekken. Kan je een hoop geld schelen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yptisem
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-07-2021
pixels66 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 08:34:
Je kan de lampen elke plek bedienen enkel heb je hier een Mijn Hue account voor nodig. Hier even een korte tutorial hoe je dit kan opzetten zelf heb ik een iPhone met de laatste versie geen idee of de app er misschien anders uit zien op Android:
- Open de officiële Philips Hue app
- Onderin klik je op "Ontdek"
- dan "Inloggen bij Mijn Hue"

Als je een account aanmaakt en daarna inlogt in de app zou je overal je lampen moeten kunnen besturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
Ik woon tegenwoordig op een studentencomplex waar we een gezamenlijk WI-FI netwerk gebruiken met in elke studio een router. Er zijn echter nogal wat restricties ingesteld van wat wel en niet op het netwerk mag worden aangesloten of bekeken. Nu heb ik de restricties wat betreft "bekijken" al kunnen omzeilen met behulp van een VPN.

Maar als ik mijn bridge in de router prik kan ik deze niet terug vinden in de HUE app omdat er geen netwerk wordt opgezet. Dit heb ik kunnen oplossen door een extra router aan te sluiten op de al aanwezige router in mijn studio en dan in de extra router mijn bridge te prikken. Echter heb ik de extra router tijdelijk kunnen lenen en is dit nogal een kostbaar exemplaar. Zelf dacht ik eraan om gewoon online het allergoedkoopste model router aan te schaffen omdat de Hue Bridge bij mijn weten een eigen netwerk op zet om te communiceren met de lampen. Met mijn telefoon wil ik gebruik blijven maken van het al aanwezige Wi-Fi netwerk omdat dit erg stabiel en snel werkt en dan doormiddel van de buitenhuis functie communiceren met het andere netwerk.

Mijn concrete vraag is zal de bridge stabiel functioneren met de goedkoopste router of zie ik nog andere dingen over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Yptisem schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:17:
[...]

Je kan de lampen elke plek bedienen enkel heb je hier een Mijn Hue account voor nodig. Hier even een korte tutorial hoe je dit kan opzetten zelf heb ik een iPhone met de laatste versie geen idee of de app er misschien anders uit zien op Android:
- Open de officiële Philips Hue app
- Onderin klik je op "Ontdek"
- dan "Inloggen bij Mijn Hue"

Als je een account aanmaakt en daarna inlogt in de app zou je overal je lampen moeten kunnen besturen.
Thnx, account dus benodigd. Inmiddels gelukt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47
Yptisem schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:37:Met mijn telefoon wil ik gebruik blijven maken van het al aanwezige Wi-Fi netwerk omdat dit erg stabiel en snel werkt en dan doormiddel van de buitenhuis functie communiceren met het andere netwerk.

Mijn concrete vraag is zal de bridge stabiel functioneren met de goedkoopste router of zie ik nog andere dingen over het hoofd?
Je helpt de userexperience wel compleet om zeep door constant de buitenhuis functie te gebruiken. Ja, het werkt, maar er zit een hoop vertraging in en dingen als "dimmen en de slider loslaten als de lamp de gewenste sterkte heeft" kun je wel vergeten.

Ik zou een fatsoenlijke router kopen en daarmee je eigen netwerk opzetten waar je alle apparaten mee verbindt. Kun je die router ook meteen de VPN-verbinding laten regelen...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
Xander schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:12:
[...]

Je helpt de userexperience wel compleet om zeep door constant de buitenhuis functie te gebruiken. Ja, het werkt, maar er zit een hoop vertraging in en dingen als "dimmen en de slider loslaten als de lamp de gewenste sterkte heeft" kun je wel vergeten.

Ik zou een fatsoenlijke router kopen en daarmee je eigen netwerk opzetten waar je alle apparaten mee verbindt. Kun je die router ook meteen de VPN-verbinding laten regelen...
Je hebt gelijk over UE met de buitenhuis functie dat werkt echt waardeloos.
Nieuwe plan is een goedkope router van ongeveer EUR 30 te kopen en deze te gebruiken voor het HUE netwerk en mijn telefoon. Mijn studio is ook echt maar 26m2 groot dus zelfs met een goedkope router zal ik overal wel bereik hebben. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Yptisem schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:40:
[...]

Je hebt gelijk over UE met de buitenhuis functie dat werkt echt waardeloos.
Nieuwe plan is een goedkope router van ongeveer EUR 30 te kopen en deze te gebruiken voor het HUE netwerk en mijn telefoon. Mijn studio is ook echt maar 26m2 groot dus zelfs met een goedkope router zal ik overal wel bereik hebben. :P
Dan heb je waarschijnlijk een ronde Hue Bridge (V1), met de nieuwer generatie Hue Bridge (V2) merk je nauwelijks verschil of je nu direct of via G4 de lampen bedien, merkt het vooral aan het G4 symbool op mijn telefoon dat ik niet via Wifi mijn lampen bedien ;) (heb zo'n stomme Ziggo router, daar is regelmatig de Wifi van ontregeld, maar kan ook aan de Wifi repeater liggen die ik boven heb had hangen :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yptisem
Erik1971 schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:13:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een ronde Hue Bridge (V1), met de nieuwer generatie Hue Bridge (V2) merk je nauwelijks verschil of je nu direct of via G4 de lampen bedien, merkt het vooral aan het G4 symbool op mijn telefoon dat ik niet via Wifi mijn lampen bedien ;) (heb zo'n stomme Ziggo router, daar is regelmatig de Wifi van ontregeld, maar kan ook aan de Wifi repeater liggen die ik boven heb had hangen :| )
Nee, heb wel een 2.1 Bridge maar merk een vertraging van ongeveer 15 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:51
Wellicht een domme vraag, maar volgens mij is het een simpele vraag aan het systeem.

Ik ben nu aan het klooien met All4Hue, maar loop al vast bij een simpele scene.

Om te proberen heb ik Avond TV en Alles fel aan.
Scene 1 de woonkamer en spotjes. Scene 2 alle lampen.

Nu, als ik scene 2 activeer en daarna scene 1 dan worden niet de onnodige lampen uitgeschakeld.
Wat mis ik hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-10 08:42
Aan/uit en Scene zijn onafhankelijk. Dus je moet de niet-gebruikte lampen ook echt uitzetten. En de wel gebruikte lampen moet je dimmen met een scene.
@Yptisem Bij mij is de vertraging 'buitenshuis' minder dan 1 seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 21:59:
Wellicht een domme vraag, maar volgens mij is het een simpele vraag aan het systeem.

Ik ben nu aan het klooien met All4Hue, maar loop al vast bij een simpele scene.

Om te proberen heb ik Avond TV en Alles fel aan.
Scene 1 de woonkamer en spotjes. Scene 2 alle lampen.

Nu, als ik scene 2 activeer en daarna scene 1 dan worden niet de onnodige lampen uitgeschakeld.
Wat mis ik hier?
Je moet de overige lampen denk ik ook in Scene 1 toevoegen, maar dan met de waarde "uit".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Yptisem schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 19:31:
[...]

Nee, heb wel een 2.1 Bridge maar merk een vertraging van ongeveer 15 sec.
Ik heb een 2.0, maar dat zou niet mogen uitmaken!? Is die vertraging continue of af en toe 15 seconden?

Ik heb even getest en bij mij zie ik nu dat het wisselend is de vertraging, dan is de response bijna onmiddellijk en dan weer 10 seconden vertraging, wellicht dat er iets aan de hand is bij Philips op hun server (waarschijnlijk is het gewoon druk ;) ), maar een tijdje terug was het bijna niet te merken wanneer ik via G3/4 de lampen bediende.... (of ik lette niet zo op, nu was ik het systeem aan het stressen 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
@sympa dus dat betekend dat ik niet met 1 (scene) knop de lampen aan kan krijgen zoals ik dat wil?

Ik kan namelijk alleen de resterende lampen níet aanvinken ipv kiezen en uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sympa
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-10 08:42
@NeutraleTeun Ik doe het meeste met rules. Daar kan je makkelijk groepen of lampen aan en uit zetten en scenes kiezen.
Volgns mij moet je het volgende patters gebruiken: met scenes kies je de stemming (dag/avond/nacht/lezen) en met aan/uit kies je tussen thuis of niet thuis. Die zijn dan onafhankelijk van elkaar. Als je thuis komt doe je de lichten aan en de goede scene is dan vanzelf actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

Las ik niet ergens een tijd geleden dat er een pack zou uitkomen met alleen de (4) bulbs zonder de bridge?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:27:
@sympa dus dat betekend dat ik niet met 1 (scene) knop de lampen aan kan krijgen zoals ik dat wil?

Ik kan namelijk alleen de resterende lampen níet aanvinken ipv kiezen en uitzetten.
Je hebt alle lampen wel in één "room" zitten in de app? Zo ja, dan is het gewoon mogelijk om lampen "uit" aan een scene toe te voegen. Probeer het eens op de volgende wijze:

- zorg dat al je lampen uitstaan (wel stroom erop, maar gewoon uit middels de hue-app).
- activeer vervolgens scene 1, zodat bij jou de woonkamer + spotjes aangaan.
- ga nu in de standaard hue-app naar de betreffende room (waarin dus alle relevante lampen te vinden zijn)
- op het tabblad "scenes" druk je rechtsonder op het plusje en klik je op "Current light settings".
- geef je scene een naam. Je hebt nu scene 1, maar dan ook met de overige lampen in de room op stand "uit".

Als je ze niet allemaal in dezelfde room hebt zitten wordt het een ander verhaal. Misschien kun je een nieuwe room ernaast maken met alle lampen erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Nee, 3 ruimtes.
Woonkamer (2 Beings), eetkamer spotjes en eetkamer eettafel.

Alles nog eens samen in 1 ruimte kon niet in de officiële app, vandaar dat ik ze apart gedaan heb. Maar wellicht zit daar de fout en moet ik eens helemaal opnieuw beginnen.

In A4H kan het wel, maar heeft het weinig nut omdat de scènes daar met lamp keuze werkt ipv de rooms.

Met de rule wizard kom ik er ook niet echt, omdat je daar geen scene/knop/widget maakt, maar alleen kan toewijzen aan een dimmer/tap of tijd oid.

[ Voor 33% gewijzigd door NeutraleTeun op 10-10-2017 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:53

-d-

Ik ben bezig met verbouwen, en op beide etages ga ik een combinatie van Led inbouw/opbouw/rails lampen en reguliere lampen (e27).

Voor de led lampen ben ik in gesprek met Modular Lighting - die hebben Hue compatible licht (vrij uniek volgens mij?), en in de overige lampen zet ik dus gewoon een Philips hue lamp in.

Het gaat om veel verlichting - ongeveer 55 x in/opbouw led en ik denk een 12-15 tal E27 verlichting.

Met name in de woonkamer zit ik te denken over de bediening. Het zal gaan om ~8 lichtgroepen (meerdere lampen per groep), en wil dus geen 8 dimmers naast elkaar in m'n woonkamer :)

Ik zit dus te kijken naar een bedieningspaneel voor op de wand. Ik moet ook nog thermostaat, evt intercom, etc. kopen dus idealiter een systeem wat dit allemaal aan kan.

Ik zat hiervoor te kijken naar Busch Jaeger free@home, zijn er nog andere systemen geschikt hiervoor?
Het moet dus echt gebruiksvriendelijk zijn (device aan de muur) - dus een envoudige interface die door iedereen te bedienen is.

Zijn er nog andere systemen waar ik naar kan kijken? Ik zie op tweakers veel over bv domoticz, maar het ziet er in gebruik toch niet zo eenvoudig uit (wel voor mij, maar ik moet rekening houden met de andere gebruikers ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
-d- schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 12:24:
..
Voor de led lampen ben ik in gesprek met Modular Lighting - die hebben Hue compatible licht (vrij uniek volgens mij?), en in de overige lampen zet ik dus gewoon een Philips hue lamp in.

Het gaat om veel verlichting - ongeveer 55 x in/opbouw led en ik denk een 12-15 tal E27 verlichting.
..
Cool, zie dat het Friends of Hue producten zijn, zie deze link http://www.supermodular.com/modular-connected/

Ziet er mooi uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 23:27
Ik zit even in dit draadje te zoeken maar kan het niet 123 vinden.
Sinds kort Philips Hue Android 2.16.0 met bijhorende firmware beschikbaar.

Werken de TRÅDFRI lampen na deze update nog?

[ Voor 6% gewijzigd door kelly.hipolito op 11-10-2017 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
kelly.hipolito schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:22:

Daar kan ik je niet mee helpen, wel kan ik mededelen dat osram smartplugs en innr lampen het nog gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
dragon2 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:48:
[...]

Daar kan ik je niet mee helpen, wel kan ik mededelen dat osram smartplugs en innr lampen het nog gewoon doen.
Dat is uiteraard geweldig nieuws voor osram smartplugs en innr lampen eigenaren.
Hopelijk dat er iemand op Tweakers is die de laatste HUE heeft getest i.c.m. TRÅDFRI :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
kelly.hipolito schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:22:

Zo’n app is niks meer dan een UI. Het bepaald dus niet welke lampen het nog wel of niet meer doen. Dat wordt door de firmware van de bridge geregeld. Dus ja die lampen doen het nog gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
pacificocean schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:59:
[...]

Zo’n app is niks meer dan een UI. Het bepaald dus niet welke lampen het nog wel of niet meer doen. Dat wordt door de firmware van de bridge geregeld. Dus ja die lampen doen het nog gewoon.
De APP update komt tezamen met een nieuwe firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
kelly.hipolito schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:03:
[...]

De APP update komt tezamen met een nieuwe firmware.
Ik geloof niet dat die samenkomen. Firmware en app staan los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 12:19
Hij bedoeld dat ze op hetzelfde moment zijn uitgebracht. Verder hebben ze niet veel met elkaar te maken.
Ik heb de nieuwste firmware op mijn bridge en ook de nieuwste versie van de app.
Daarmee is het vanmiddag nog gelukt om een nieuwe Tradfri lamp toe te voegen en bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kelly.hipolito
remmuz schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 20:25:
Hij bedoeld dat ze op hetzelfde moment zijn uitgebracht. Verder hebben ze niet veel met elkaar te maken.
Ik heb de nieuwste firmware op mijn bridge en ook de nieuwste versie van de app.
Daarmee is het vanmiddag nog gelukt om een nieuwe Tradfri lamp toe te voegen en bedienen.
Super! Dank voor je snelle antwoord.
Ik ben alleen geen hij maar dat terzijde.
Het maakt mij niet uit, maak ik vaker mee op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:38

Hertog

Aut bibat, aut abeat

De app en de firmware hebben dit keer iets meer met elkaar te maken, want als je de app update terwijl je de firmware niet aanpast werkt de app maar half. Als je wacht met de firmware update kun je dus beter ook de app niet updaten.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kelly.hipolito
Hertog schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 21:46:
De app en de firmware hebben dit keer iets meer met elkaar te maken, want als je de app update terwijl je de firmware niet aanpast werkt de app maar half. Als je wacht met de firmware update kun je dus beter ook de app niet updaten.
Vandaar mijn vraag.
Ik heb zowel de Android APP alsmede de HUE bridge firmware bijgewerkt.
En kan net als @remmuz bevestigen dat TRÅDFRI naar behoren functioneert op de HUE bridge. Ik merk daarbij wel op dat ik geen gebruik maak van de nieuwe 'automatic updates', 'routine management' en 'improving software updates' functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:22

trenjeska

there can be only one (WC)

Sinds een tijdje een TAP en ben er best tevreden mee.
Als ik de hue API doorlees en wat voorbeelden over de TAP toggle functionaliteit lees (een volledige bogus 'sensor' aanmaken om een boolean in de bridge bij te houden), lijkt het me ook wel te doen om een TAP als dimmer voor een group te gebruiken:
1 o = TAP toggle group on/off
2 oo = bri_dec on group (+ misschien transitiontime)
3 ooo = TAP toggle colourswitch op de group (warm vs koud bijvoorbeeld)
4 oooo = bri_inc on group

Ideetje?

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:23
Heeft er iemand een gouden tip voor falende transfer tussen twee livingcolors remotes?

Mijn Gen 3 living colors remote was door in bed op knoppen te drukken niet meer gebonden met dezelfde zigbee "home" key als mijn bridge en de andere remotes.

Nu krijg ik het echter niet meer voor elkaar om de key van mijn goede Gen 2 remote naar mijn Gen 3 remote te krijgen.
Heb nieuwe batterijen in beide remotes gedaan.
De Gen 3 gereset (lampje brand 1x)
Op beide remotes de (I) toets tegelijk ingedrukt.
Ze reageren wel op elkaar, maar krijg het faal geluidje op de Gen 2 en de Gen 3 is niet geconfigureerd
Al verschillende timings geprobeerd, maar krijg het niet meer voor elkaar.
Iemand hier ervaring mee?
Andere tip om de juiste key in deze remote te krijgen?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
ice-T106 schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:15:
Heeft er iemand een gouden tip voor falende transfer tussen twee livingcolors remotes?

Mijn Gen 3 living colors remote was door in bed op knoppen te drukken niet meer gebonden met dezelfde zigbee "home" key als mijn bridge en de andere remotes.

Nu krijg ik het echter niet meer voor elkaar om de key van mijn goede Gen 2 remote naar mijn Gen 3 remote te krijgen.
Heb nieuwe batterijen in beide remotes gedaan.
De Gen 3 gereset (lampje brand 1x)
Op beide remotes de (I) toets tegelijk ingedrukt.
Ze reageren wel op elkaar, maar krijg het faal geluidje op de Gen 2 en de Gen 3 is niet geconfigureerd
Al verschillende timings geprobeerd, maar krijg het niet meer voor elkaar.
Iemand hier ervaring mee?
Andere tip om de juiste key in deze remote te krijgen?
Je handelingen zijn oké, wat je zou kunnen proberen is om de dichts bijzijnde lampen een keer van de stroom te halen, minimaal 30 seconden wachten en dan weer aanzetten en dan opnieuw proberen te linken met Gen2 remote, voor de zekerheid zou je de Gen3 remote opnieuw kunnen resetten (of je probeert eerst zonder te resetten).

Hopelijk gaat het je nu wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren de sleutel van een nieuwbouw huis gekregen. Nu heb ik 1 lege muur waar straks alleen een televisie op komt te hangen. Kabels etc zijn allemaal in de muur weggewerkt.

Nu heb ik een tv met aan 2 kanten ambilight. Is het mogelijk om met behulp van Philips Hue lightning strips deze tv aan 4 kanten (dus ook onder en boven) ambilight te geven?
En nog belangrijker, zou dit mooi staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Ik maak eveneens gebruik van het Philips Hue systeem bij mij thuis.

Nou heb ik onlangs een vloerlamp bij de Ikea gekocht. de Lauters staande vloerlamp, met een (draai)aan/uit schakelaar en dimmer in 1. Nou wil ik natuurlijk wel hier een hue lamp in zetten, alleen werkt dat wel, aangezien de lamp zelf ook al van een dimmer voorzien is...? Of maak ik hiermee mn hue lamp kapot..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

gwbuiter74 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 13:58:
Ik maak eveneens gebruik van het Philips Hue systeem bij mij thuis.

Nou heb ik onlangs een vloerlamp bij de Ikea gekocht. de Lauters staande vloerlamp, met aan/uit schakelaar en dimmer in 1. Nou wil ik natuurlijk wel hier een hue lamp in zetten, alleen werkt dat wel, aangezien de lamp zelf ook al van een dimmer voorzien is...? Of maak ik hiermee mn hue lamp kapot..?
De dimmer van het armatuur op maximaal vermogen laten staan en alleen dimmen met de app.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Ja, of de dimmer er tussenuit halen :) hue staat toch altijd aan. En als er ooit weer een normale lamp in moet, zet je de schakelaar/dimmer er weer tussen.

[ Voor 60% gewijzigd door spokje op 14-10-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mynheer007
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-04 17:31
Even een vraagje. Ik heb een hue set met drie e27 bulbs gekocht. Echter, een van die bulbs wil ik gebruiken in een lamp met een e14 fitting. Daarom heb ik een e27 naar e14 adapter nodig. In Nederland zijn deze dingen wel te koop, maar betaal je vaak nog wel iets van 10 euro. Aangezien ik er wel meerdere kan gebruiken zit ik er over na te denken om een setje in china te bestellen voor slechts 2 euro. Ik vraag me alleen af hoe veilig zulke adapters zijn icm een huelamp, want er moet op een of andere manier toch altijd een gesloten stroomkring zijn lijkt me. Maar aan de andere kant komt veel van het spul dat in Nederland wordt verkocht waarachijnlijk ook gewoon uit China, en ik vraag me af of die wel voldoen aan al de Europese kwaliteitsnormen.

[ Voor 14% gewijzigd door Mynheer007 op 14-10-2017 15:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
Mynheer007 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:34:
Even een vraagje. Ik heb een hue set met drie e27 bulbs gekocht. Echter, een van die bulbs wil ik gebruiken in een lamp met een e14 fitting. Daarom heb ik een e27 naar e14 adapter nodig. In Nederland zijn deze dingen wel te koop, maar betaal je vaak nog wel iets van 10 euro. Aangezien ik er wwl neerdere kan gebruiken zit ik er over na te denken om een setje in china te bestellen voor slechts 2 euro. Ik vraag me alleen af hoe veilig zulke adapters zijn icm een huelamp, want er moet op een of andere manier toch altijd een gesloten stroomkring zijn lijkt me.
Betal gewoon dat tientje joh ;) je weet dat er ook E14 hue is? :) je kunt ook 1 E14 kopen, en dan die andere mooi op een andere plek gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
spokje schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:33:
Ja, of de dimmer er tussenuit halen :) hue staat toch altijd aan. En als er ooit weer een normale lamp in moet, zet je de schakelaar/dimmer er weer tussen.
Weet niet of dat gaat, het is een draai aan/uit schakelaar en dimmer in 1. geen verstand ervan hoe ik dat eruit moet halen... zit geïntegreerd in het armatuur.

deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40302939/

Ik las overigens net wel ergens op een andere site dat het niet wordt aangeraden om een hue lamp te plaatsen in een armatuur met dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 10:36

MvL

Ik heb een Eltako FT55-WG (helder wit glanzend) gecombineerd met een Hue tap switch, en dit bevalt goed. Is er iemand die weet welk 2 voudig raam hierbij past?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Even een vraagje. Ik heb een hue set met drie e27 bulbs gekocht. Echter, een van die bulbs wil ik gebruiken in een lamp met een e14 fitting. Daarom heb ik een e27 naar e14 adapter nodig. In Nederland zijn deze dingen wel te koop, maar betaal je vaak nog wel iets van 10 euro. Aangezien ik er wel meerdere kan gebruiken zit ik er over na te denken om een setje in china te bestellen voor slechts 2 euro. Ik vraag me alleen af hoe veilig zulke adapters zijn icm een huelamp, want er moet op een of andere manier toch altijd een gesloten stroomkring zijn lijkt me. Maar aan de andere kant komt veel van het spul dat in Nederland wordt verkocht waarachijnlijk ook gewoon uit China, en ik vraag me af of die wel voldoen aan al de Europese kwaliteitsnormen.
Ik heb de mijne iig van alieexpress, en veel foto's die ik hier zie van in NL verkochte adapters lijken er verdacht veel op... Maar dan 5-10 euro/stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
MvL schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:32:
Ik heb een Eltako FT55-WG (helder wit glanzend) gecombineerd met een Hue tap switch, en dit bevalt goed. Is er iemand die weet welk 2 voudig raam hierbij past?
Ik zou een bijpassend raam bij je 2e schakelaar kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

gwbuiter74 schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Weet niet of dat gaat, het is een draai aan/uit schakelaar en dimmer in 1. geen verstand ervan hoe ik dat eruit moet halen... zit geïntegreerd in het armatuur.

deze dus: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40302939/

Ik las overigens net wel ergens op een andere site dat het niet wordt aangeraden om een hue lamp te plaatsen in een armatuur met dimmer.
Ik heb exact dezelfde lamp. Ik heb de dimmer er tussenuit gehaald. Dat was op zich redelijk te doen. Gewoon dat zwarte ding open maken. De dimmer is gewoon een blokje met 4 snoertjes er uit (in en uit) en die heb ik er gewoon tussen weg gehaald.

Maar het zal waarschijnlijk ook wel werken wanneer je hem helemaal aan draait en er dan niet meer aan komt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MvL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12-10 10:36

MvL

NeutraleTeun schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:00:
[...]

Ik zou een bijpassend raam bij je 2e schakelaar kiezen?
Het zijn twee montagedozen naast elkaar, dus ik heb een twee voudig raam nodig. Deze schakelaar wordt met een enkelvoudig raam geleverd, en de fabrikant verkoop geen twee voudig ramen. Volgens de fabrikant past elk raam met een 50x50 mm opening. Ik wilde graag weten of iemand hier ervaringen mee heeft...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:43

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Even een vraagje. Ik heb een hue set met drie e27 bulbs gekocht. Echter, een van die bulbs wil ik gebruiken in een lamp met een e14 fitting. Daarom heb ik een e27 naar e14 adapter nodig. In Nederland zijn deze dingen wel te koop, maar betaal je vaak nog wel iets van 10 euro.
Ik heb er laatst een paar besteld bij een Aliexpress shop die tot nu toe nog altijd goede kwaliteit gestuurd heeft, maar deze E14 adapters zien er elektrisch niet echt solide uit en ik denk dat ik ze niet ga gebruiken.

Een betere oplossing is misschien om je lamp om te bouwen van E14 naar E27. Meestal zit de fitting gewoon met een standaard M10 schroefdraadbuisje vast aan de lamp. Ik heb zelf tot nu toe pas 1 lamp omgebouwd, maar daaruit kon ik gewoon de E14 fitting losdraaien en een E27 fitting uit de bouwmarkt monteren. Er zijn websites waar je ombouwsetjes kunt bestellen, als je zelf handig bent.

[ Voor 3% gewijzigd door aawe mwan op 14-10-2017 20:12 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
MvL schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:50:
[...]

Het zijn twee montagedozen naast elkaar, dus ik heb een twee voudig raam nodig. Deze schakelaar wordt met een enkelvoudig raam geleverd, en de fabrikant verkoop geen twee voudig ramen. Volgens de fabrikant past elk raam met een 50x50 mm opening. Ik wilde graag weten of iemand hier ervaringen mee heeft...
Volgens mij snap je mijn reactie niet. Of ik snap je vraag niet.
Heb je 2x Eltako naast elkaar?

Of heb je een normale schakelaar ernaast, want dan zeg ik: pak een bijpassend raam bij je bestaande schakelaar.

Anders met die Eltako even langs de bouwmarkt en daar naast een aantal ramen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 12:15
Sinds een aantal dagen, volgens mij ergens rond de laatste software-update van de Bridge, hebben mijn Hue lampen een software-update gehad maar mijn twee E14 White and Colour zijn ondertussen nog steeds aan het downloaden. Ik heb al geprobeerd om ze eens uit en aan te zetten op de fysieke switch maar dat heeft niet geholpen. Alle lampen bevinden zich in dezelfde ruimte als de Bridge, met maximaal 4 meter afstand vanaf de Bridge.

Wat ik apart vind is dat juist deze twee lampen niet updaten – de rest van de lampen (twee E27 White and Colour en drie GU10 White Ambiance lampen) zijn wel succesvol geüpdatet naar dezelfde softwareversie, als ik dat zo zie.

Heeft iemand anders dit probleem ook, of zijn jullie E14 White and Colour lampen wel gewoon up to date?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VPHOsmw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
BleuZ schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:53:
Sinds een aantal dagen, volgens mij ergens rond de laatste software-update van de Bridge, hebben mijn Hue lampen een software-update gehad maar mijn twee E14 White and Colour zijn ondertussen nog steeds aan het downloaden. Ik heb al geprobeerd om ze eens uit en aan te zetten op de fysieke switch maar dat heeft niet geholpen. Alle lampen bevinden zich in dezelfde ruimte als de Bridge, met maximaal 4 meter afstand vanaf de Bridge.

Wat ik apart vind is dat juist deze twee lampen niet updaten – de rest van de lampen (twee E27 White and Colour en drie GU10 White Ambiance lampen) zijn wel succesvol geüpdatet naar dezelfde softwareversie, als ik dat zo zie.

Heeft iemand anders dit probleem ook, of zijn jullie E14 White and Colour lampen wel gewoon up to date?

[afbeelding]
Is geen probleem en zeker niet de lampen uit en aan zetten (stroom er af) want dan duurt het downloaden nog langer.... (kan deze steeds opnieuw beginnen)

Downloaden betekend dat de firmware van de lampen vanaf de bridge naar de lampen wordt gezonden, dit kan een aantal uren duren (afhankelijk van of je de lampen niet steeds uitzet ;) ). Gewoon zijn gang laten gaan en morgen nog maar een keertje kijken 8).

Update kan zo'n 1-2 uur per lamp duren, Zigbee is niet zo snel en de snelheid van het updaten staat vrij laag omdat anders je systeem niet meer op andere commando's reageert.

Update: Als het het inderdaad meer dan 4 uur duurt voor die twee lampjes,wellicht moet je dan de bridge een keertje powercyclen....

[ Voor 4% gewijzigd door Erik1971 op 15-10-2017 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-10 12:15
Erik1971 schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:07:
[...]

Is geen probleem en zeker niet de lampen uit en aan zetten (stroom er af) want dan duurt het downloaden nog langer.... (kan deze steeds opnieuw beginnen)

Downloaden betekend dat de firmware van de lampen vanaf de bridge naar de lampen wordt gezonden, dit kan een aantal uren duren (afhankelijk van of je de lampen niet steeds uitzet ;) ). Gewoon zijn gang laten gaan en morgen nog maar een keertje kijken 8).

Update kan zo'n 1-2 uur per lamp duren, Zigbee is niet zo snel en de snelheid van het updaten staat vrij laag omdat anders je systeem niet meer op andere commando's reageert.

Update: Als het het inderdaad meer dan 4 uur duurt voor die twee lampjes,wellicht moet je dan de bridge een keertje powercyclen....
De lampen staan nu al zeker een week op die status, dus dat lijkt me niet helemaal normaal. Ik heb ze zonet eens van de Bridge af gegooid en weer opnieuw toegevoegd, waarna de app ze onder het kopje "not updatable" heeft staan in plaats van onder "up to date" zoals de rest. Heel vreemd.

Ik heb ook nog geprobeerd om de Hue Bridge opnieuw op te starten maar dat verandert eigenlijk niets.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IHdzQNE.png

EDIT
Na het @tweethue Twitter-account te hebben aangeschreven had ik binnen een paar minuten een reactie, en door de lampen simpelweg uit en in de fitting te draaien kregen de lampen een soft reset waarna de lampen nu netjes op "up to date" staan.

Zelfs na middernacht kreeg ik binnen een paar minuten een reactie, da's wel onwijs goede support _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door BleuZ op 16-10-2017 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 21:52
dragon2 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 19:48:
[...]

Alleen jammer dat ze nog steeds op Unreachable staan :( Werken wel goed in iOS Home dmv Homebridge ;) Zoek alleen nog een manier zodat ze goed hun status door kunnen geven in Hue app zodat ik ze remote kan bedienen (of even wachten tot de AppleTV4k leverbaar is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
BleuZ schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 23:44:
[...]

De lampen staan nu al zeker een week op die status, dus dat lijkt me niet helemaal normaal. Ik heb ze zonet eens van de Bridge af gegooid en weer opnieuw toegevoegd, waarna de app ze onder het kopje "not updatable" heeft staan in plaats van onder "up to date" zoals de rest. Heel vreemd.

Ik heb ook nog geprobeerd om de Hue Bridge opnieuw op te starten maar dat verandert eigenlijk niets.

[afbeelding]

EDIT
Na het @tweethue Twitter-account te hebben aangeschreven had ik binnen een paar minuten een reactie, en door de lampen simpelweg uit en in de fitting te draaien kregen de lampen een soft reset waarna de lampen nu netjes op "up to date" staan.

Zelfs na middernacht kreeg ik binnen een paar minuten een reactie, da's wel onwijs goede support _/-\o_
Goed nieuws en inderdaad een snelle response van Philips 8)

Ik kon deze nog niet, dat je je lampen uit de fitting moet draaien om het probleem met software update op te lossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B. Badpak
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23-08-2024
Guys,

hier twee linkjes naar hue motion sensor op conrad, de ene kost 28 euro en de andere 40 euro.
Verschillende versie?? 28 euro lijkt te mooi om waar te zijn, komt ook niet in de pricewatch voor.

https://www.conrad.nl/nl/...1588621&utm_campaign=feed

https://www.conrad.nl/nl/...la-360088186456&WT.srch=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 12:19
De versie van 28 euro is hetzelfde ding maar dan refurbished.
Dus ooit om 1 of andere reden teruggestuurd naar Philips, nagekeken en in een nieuw doosje gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
Vraag me altijd af wat een reden kan zijn voor het terugsturen van zo'n ding. Hij doet het wel of niet lijkt me. Zou het dan minder 'veilig' zijn om zo'n refurbished motion sensor te kopen, in plaats van een nieuwe? Als er normale garantie op zit, lijkt me toch dat het niet uit zou moeten maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlasZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-09 17:27
Ik heb onlangs ook begonnen met Hue uit te bouwen: 4 spots, 2 e27, 1 e14 en led strip (4m). Alles werkt naar behoren echter het enige wat vooral tegensteekt (volgens mijn vrouw dan die geen app wil gebruiken) zijn de schakelaars. Ons huis heeft in de woonkamer 2 schakelaars die dezelfde lichten bedienen dus ben je bijna verplicht 2 dimmers of hue schakelaars aan te schaffen wil je hetzelfde gebruiksgemak.
Weet iemand of er inbouw schakelaars bestaan die op Zigbee werken en compatibel zijn met Hue? Niko heeft hun eigen draadloos systeem helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 17:35

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

spokje schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:28:
Vraag me altijd af wat een reden kan zijn voor het terugsturen van zo'n ding. Hij doet het wel of niet lijkt me. ...
Verjaardagkado 2x gekregen?
WAF?

Genoeg redenen te bedenken lijkt me :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trenjeska
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 18:22

trenjeska

there can be only one (WC)

MvL schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 16:32:
Er zijn ook dual 'Wippe' knoppen van Eltako, maar zijn ze ook verkrijgbaar ZONDER het zendmechanisme (agz het zendmechanisme in Gira/Eltako zendknoppen in ieder geval behuizingsidentiek zijn.
Ik heb geen zin om ook nog eens voor een extra zendmechanisme te betalen als dat toch niet gebruikt wordt.

(hier een voorbeeld van de Gira variant : https://www.housecontroll...fuer-philips-hue-umbauen/ en weer een dure knop waarvan alleen de behuizing wordt gebruikt)

njiestnag Trenjeska! (of zo iets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-10 10:56
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:42:
Ik heb sinds gisteren de sleutel van een nieuwbouw huis gekregen. Nu heb ik 1 lege muur waar straks alleen een televisie op komt te hangen. Kabels etc zijn allemaal in de muur weggewerkt.

Nu heb ik een tv met aan 2 kanten ambilight. Is het mogelijk om met behulp van Philips Hue lightning strips deze tv aan 4 kanten (dus ook onder en boven) ambilight te geven?
En nog belangrijker, zou dit mooi staan?
Ik heb er zelf geen ervaring mee. Maar van wat ik lees zit er best wat vertraging op, ik denk daarom dat het niet echt mooi gaat werken...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Maar die vertraging kun je ook matchen, waardoor het dus wel weer zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
In mijn keuken wil ik een 7-tal G4 halogeen lampjes vervangen door 12V LED lampjes en deze ook bedienbaar maken met Hue. Hiervoor heb ik een Livingwhites plug op de kop getikt. Nu zal ik de huidige transformator moeten vervangen door een dimbare versie voor LED lampjes.

Mijn vraag is of de Livingwhites Plug (in dimmer stand) gebruikt kan worden samen met een dimbare LED trafo en daarmee de 12V LED lampjes kan dimmen. Heeft iemand hier ervaring mee en is er een type trafo aan te bevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vraagje, een HUE lamp van mij gaat elke dag op een bepaald (steeds hetzelfde) tijdstip aan. Ik kan in de Hue app geen regel ontdekken en ook de IFTT applets heb ik uitgezet.

Hoe kom ik er nu achter wie het signaal verstuurt om lamp aan te zetten? In het verleden heb ik wel gespeeld het 'lab' op de hue site maar daar zie ik ook niets staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:46
Even een check voordat ik het bestel:

Ik wil dit led strip profiel gaan bestellen voor achter het TV meubel.. Die is prima toch (qua maat etc)?

Jammer genoeg hebben ze er daar enkel van 1 of 1,5 meter en heb 2 nodig! Zullen er dus twee achter elkaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddemans
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 13:13
Wolly schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:14:
Vraagje, een HUE lamp van mij gaat elke dag op een bepaald (steeds hetzelfde) tijdstip aan. Ik kan in de Hue app geen regel ontdekken en ook de IFTT applets heb ik uitgezet.

Hoe kom ik er nu achter wie het signaal verstuurt om lamp aan te zetten? In het verleden heb ik wel gespeeld het 'lab' op de hue site maar daar zie ik ook niets staan.
Toch nog eens naar dat lab kijken? Bij mij raakte die uitgelogd dus zag ik niks, terwijl er wel twee regels hoorden te staan. Ik moest opnieuw koppelen (in het lab) en toen zag ik de boel weer.

Of iets in Homekit? Gisteren voegde ik een scene toe voor één lamp in Homekit (Woning) en voor ik er erg in had detecteerde ie dat ik thuis was (correct) en gooie àlle gekoppelde lampen aan. 8)7

Of een third-party app: All4Hue, Hue Lights etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-10 12:51
Herkenbaar verhaal hierboven, lampen die iets doen wat je niet verwacht. Ik ga de hele boel resetten omdat ik er niet uit kom, en steeds meer aan het verkloten ben. Houd me weer een avondje van de straat 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
Huetro for Hue voor Windows 10 heeft een grote update gekregen vandaag!

Nieuwe Disco modus, acties zetten op sunrise/sunset, en de temperatuur sensor is nu ook te gebruiken als trigger.

Daarnaast zit er iets nieuws in: de Ambience Composer. Hiermee kun je zelf dynamische lichtscenes maken d.m.v. een interface waarbij je per geselecteerde lamp een tijdlijn krijgt, en hier licht commando's op kunt instellen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/DMRsjbQWAAIqArI.jpg:large

Video van het UI:
[Video: https://video.twimg.com/tweet_video/DMSBhAzXkAEVBCU.mp4]

https://www.microsoft.com...etro-for-hue/9wzdncrfjj3t

Bron:
https://www.windowscentra...ting-scenes-and-much-more

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Niels9001 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:19:

Nieuwe Disco modus, acties zetten op sunrise/sunset, en de temperatuur sensor is nu ook te gebruiken als trigger.

Daarnaast zit er iets nieuws in: de Ambience Composer. Hiermee kun je zelf dynamische lichtscenes maken d.m.v. een interface waarbij je per geselecteerde lamp een tijdlijn krijgt, en hier licht commando's op kunt instellen.

[afbeelding]

Video van het UI:
[video]

Bron:
Cool, zat zelf al met het idee in mijn hoofd om zo iets te maken, om licht effecten op een tijdlijn uit te zetten, maar ja nu het er al is, hoef ik het niet meer te maken ;)

Heb Huetro op mijn laptop staan, zal hem eens updaten en kijken of het precies zo werkt als ik het wil hebben 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:08

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Batterijtje van de Hue dimmer was leeg. Heb er een nieuwe ingezet maar die was na twee dagen ook alweer weer. De dimmer zal toch niet stuk zijn? :(

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mogelijk is de vraag al een keer gesteld maar kan het nergens terug vinden.

Sinds kort maak ik gebruik van Philips Hue. 2.0 Bridge en 5 lampen en 2 sensors. Echter hebben wij een designlamp met 3 'normale lampen' (geen led). Ik zoek een dimmer die ik kan koppelen met de Hue Bridge zodat ik de lamp op afstand kan aan en uitschakelen én kan dimmen.
Philips heeft geen product die hier aan voldoet. Is er een andere fabrikant die dit aanbiedt die compatible is met Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tylen schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:13:
Batterijtje van de Hue dimmer was leeg. Heb er een nieuwe ingezet maar die was na twee dagen ook alweer weer. De dimmer zal toch niet stuk zijn? :(
Ik heb hetzelfde probleem met 2 van de 5 dimmers. Na een paar dagen is de batterij leeg. Denk dat sommige modellen defect zijn en constant stroom gebruiken. De andere 2 doen al maanden met dezelfde batterij en eentje zelfs al een jaar.

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 17-10-2017 20:56 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 19:59:
Mogelijk is de vraag al een keer gesteld maar kan het nergens terug vinden.

Sinds kort maak ik gebruik van Philips Hue. 2.0 Bridge en 5 lampen en 2 sensors. Echter hebben wij een designlamp met 3 'normale lampen' (geen led). Ik zoek een dimmer die ik kan koppelen met de Hue Bridge zodat ik de lamp op afstand kan aan en uitschakelen én kan dimmen.
Philips heeft geen product die hier aan voldoet. Is er een andere fabrikant die dit aanbiedt die compatible is met Hue?
E27,E14 of G10 zijn normale lampen, waarvoor Hue een oplossing heeft. Andere lampen zijn eerder abnormaal. :+ Over welke lampen heb je het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter01
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-01-2024
R0y. schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:16:
Even een check voordat ik het bestel:

Ik wil dit led strip profiel gaan bestellen voor achter het TV meubel.. Die is prima toch (qua maat etc)?

Jammer genoeg hebben ze er daar enkel van 1 of 1,5 meter en heb 2 nodig! Zullen er dus twee achter elkaar worden.
Ik heb deze onderlaatst besteld.
https://www.profielgigant...meter-helder-transparant/
Hebben allerlei soorten voor de hue led strip.

[ Voor 3% gewijzigd door pieter01 op 17-10-2017 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een mooi armatuur met 3 gloeidraad E27 lampen die Philips Hue helaas nog niet heeft. Worden nu aangestuurd door een 'normale' dimmer. Wil dus graag een slimme stekker waar ik de stekker van de armatuur in kan doen en via Hue of Apple Home de lampen kan bedienen.
pacificocean schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:42:
[...]

E27,E14 of G10 zijn normale lampen, waarvoor Hue een oplossing heeft. Andere lampen zijn eerder abnormaal. :+ Over welke lampen heb je het precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:55:
Een mooi armatuur met 3 gloeidraad E27 lampen die Philips Hue helaas nog niet heeft. Worden nu aangestuurd door een 'normale' dimmer. Wil dus graag een slimme stekker waar ik de stekker van de armatuur in kan doen en via Hue of Apple Home de lampen kan bedienen.

[...]
dragon2 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean

[...]
En dat noem jij normale lampen? :? Maar goed zoek eens naar plug in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je antwoord! Echter is deze plug niet in staat om te dimmen.. én dat is nou juist waarnaar ik op zoek ben.
pacificocean schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:15:
[...]

En dat noem jij normale lampen? :? Maar goed zoek eens naar plug in dit topic.
Ieder zo zijn eigen ding in zijn huis mbt tot sfeer toch? Zijn aparte gloeilampen. Mocht je een antwoord op mijn vraag hebben dan hoor ik je wel ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Fietsbel schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:05:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem met 2 van de 5 dimmers. Na een paar dagen is de batterij leeg. Denk dat sommige modellen defect zijn en constant stroom gebruiken. De andere 2 doen al maanden met dezelfde batterij en eentje zelfs al een jaar.
Ja zoeits denk ik ook. Ik heb geen bon meer dus haal wel een nieuwe dimmer en euh ga iets creatiefs doen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:46
pieter01 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:44:
[...]

Ik heb deze onderlaatst besteld.
https://www.profielgigant...meter-helder-transparant/
Hebben allerlei soorten voor de hue led strip.
Ik zag het, bedankt. Dat zijn mooie strips maar ik ben toch voor mijn link gegaan want ik vond de verzendkosten nogal duur (product €28 en verzending €12).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjors81
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:26
Verwijderd schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:25:
[...]

Bedankt voor je antwoord! Echter is deze plug niet in staat om te dimmen.. én dat is nou juist waarnaar ik op zoek ben.
Iets beter zoeken. Er is wel degelijk een plug waarmee je ook kan dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 12:06
Sjors81 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 21:51:
[...]Iets beter zoeken. Er is wel degelijk een plug waarmee je ook kan dimmen.
Dat is de livingwhites plug, niet meer nieuw in de winkel te verkrijgen, maar nog wel als je wat zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Tylen schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 18:13:
Definieer leeg, geen reactie na drukken van een van de knopen (geen ledje op remote die aangaat en geen reactie van de lampen) of gaat het rode ledje steeds aan wanneer je een knop in drukt?

In het eerste geval neem contact op met Philips, want 2 dagen is inderdaad erg kort, lijkt op een defect. In het tweede geval, wanneer rood ledje aan gaat, dan is het niet waarschijnlijk dat je batterij leeg is, maar dat de Dimmer Switch niet met de Hue Bridge kan communiceren. Kan verschillende oorzaken hebben, maar check of je Bridge niet te dicht bij je Wifi router (of andere 2,4Ghz bron) staat, hoe minimaal een afstand van 50cm aan en als dit niet het geval is, power cycle (uit en aan zetten) de lampen die het dichts bij de dimmer switch zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Erik1971 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:09:
[...]

Definieer leeg, geen reactie na drukken van een van de knopen (geen ledje op remote die aangaat en geen reactie van de lampen) of gaat het rode ledje steeds aan wanneer je een knop in drukt?

In het eerste geval neem contact op met Philips, want 2 dagen is inderdaad erg kort, lijkt op een defect. In het tweede geval, wanneer rood ledje aan gaat, dan is het niet waarschijnlijk dat je batterij leeg is, maar dat de Dimmer Switch niet met de Hue Bridge kan communiceren. Kan verschillende oorzaken hebben, maar check of je Bridge niet te dicht bij je Wifi router (of andere 2,4Ghz bron) staat, hoe minimaal een afstand van 50cm aan en als dit niet het geval is, power cycle (uit en aan zetten) de lampen die het dichts bij de dimmer switch zitten.
Geen led feedback. Dus echt dood. Ook batterijtje vervangen met nieuwe geeft geen feedback meer. Reset knopje werkt ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Tylen schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 09:50:
[...]

Geen led feedback. Dus echt dood. Ook batterijtje vervangen met nieuwe geeft geen feedback meer. Reset knopje werkt ook niet meer.
Dan is ie idd echt kapot, je zou nog kunnen kijken of het lipje in de behuizing waarmee de batterij wordt aangedrukt ook goed contact maakt met de batterij, anders Philips contacteren, meestal zijn ze heel behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Erik1971 schreef op woensdag 18 oktober 2017 @ 12:03:
[...]

Dan is ie idd echt kapot, je zou nog kunnen kijken of het lipje in de behuizing waarmee de batterij wordt aangedrukt ook goed contact maakt met de batterij, anders Philips contacteren, meestal zijn ze heel behulpzaam.
Ook allemaal gedaan ;) maakt niets uit.

Philips benaderen doe ik de volgende keer wel ;) Heb het reeds anders opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

THE_BASE schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:01:
Kun je een Hue Sensor ook alleen als bewegingsensor gebruiken of moet je hem koppelen aan een lamp?

Ik wil hem wellicht in de woonkeuken hangen zodat ik een melding ontvang bij detectie als ik of mijn partner van huis zijn. Soort van alarm. Is dit in te schakelen?

Dus: personen zijn niet thuis, sensor detecteert beweging, melding op iPhone.

Vooral dat we van huis zijn is een must. ;)
^Dat, is dat jou gelukt? In mijn beleving werkt die motion sensor verrekte goed. Heel graag wil ik een bericht (notificatie/email whatever) op mijn telefoon bij beweging, indien niemand thuis is.
Volgens mij is het helemaal niet zo spannend, echter tot heden heb ik hiervoor geen oplossing gevonden (los van domoticz). Dit moet toch mogelijk zijn of niet?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
himlims_ schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:32:
[...]

^Dat, is dat jou gelukt? In mijn beleving werkt die motion sensor verrekte goed. Heel graag wil ik een bericht (notificatie/email whatever) op mijn telefoon bij beweging, indien niemand thuis is.
Volgens mij is het helemaal niet zo spannend, echter tot heden heb ik hiervoor geen oplossing gevonden (los van domoticz). Dit moet toch mogelijk zijn of niet?
Zou je niet met Homebridge deze kunnen gebruiken?

https://www.npmjs.com/package/homebridge-wifipresence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BradJohnson
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:31

[...]
Modular heeft de "Modular connected 1-10V white 13190030", waarmee je een dimmer/trafo kan aansluiten op Hue.

De Modular Connected sluit je aan op een trafo die 1-10v sturing ondersteund. Voor mijn "design" lampen waar LED en halogeen (geen E27, E14 of GU10 aansluiting) in zit wil ik dit gaan gebruiken. Mijn LED-lamp heeft een ingebouwde trafo die 1-10v sturing ondersteund, voor de halogeenlamp moet ik nog een andere trafo kopen.

Ik kan niet veel vinden over deze module, maar hij lijk precies te doen wat ik wil: niet Hue-lampen kunnen aansluiten op Hue zonder extra schakelaars te moeten plaatsen zoals bij de Busch-Jaeger Light Link dimmers.

Deze module lijkt niet door veel winkels te worden aangeboden, maar hier heb ik er afgelopen weekend twee besteld: https://www.sixlight.com/...ar/AC/Ref-MO13190030.html (heb ze nog niet binnen, dus geen gebruikers ervaring).

Hier is een vrij duidelijke beschrijving van Modular over hoe dit werkt: http://www.supermodular.c...cationNote_Modular_V7.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

dan moet je alsnog een rpi/domoticz/homekit draaien. of ik snap het niet helemaal :+
die 'aanwezigheid' zit reeds in de app. enige wat ik wil is bericht/notificatie op telefoon wanneer er beweging is, wanneer niemand aanwezig behoord te zijn. misschien zelf maar eens die philips hue api in duiken en iets proberen te bouwen

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-10 15:20
Niels9001 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:19:

[afbeelding]

Video van het UI:
[video]

Bron:
Ziet er goed uit! Heb eerder (meer dan jaar terug) wel eens Huetro geprobeerd en vond het maar niks. Vond het erg onlogisch en spartaans ogend in elkaar zitten.

Wellicht dat ik het nu wel wat vind :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-10 09:48

d0s

sssst

Hue starterskit White in bestelling :)

Benieuwd naar het gebruiksgemak. Ga het weekend meteen proberen om er ook wat Ikea Ambiance lampen op aan te sluiten.
Pagina: 1 ... 69 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue