MartijnGizmo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:40:
[...]
Met o.a. iConnectHue kun je ook een andere actie onder een knop doen bij 2x drukken, ik heb het voor onze woonkamer als volgt (met dezelfde volgorde als hierboven):
1 alle lampen uit
2 licht boven eettafel uit
3 alle sfeerlampen aan
4 licht boven eettafel aan
2x op 3 = alle lampen in de woonkamer volle bak aan (voor het zoeken naar contactlenzen of opruimen van kattenkots)
2x op 4 = licht boven eettafel volle bak aan (voor het beter DIY'en of voor als m'n vriendin thuis werkt)
Het idee was een soort van logica vergeleken met de non-Hue-lamp in de keuken: naar boven is uit, naar onder is aan, en 2x naar onder is meer licht.
Dat zou in jouw geval een extra optie (of meerdere) onder knop 3 op kunnen leveren!

Ik heb met de app All4Hue (Android) de volgende regels onder één knop van een tab gezet om twee lampen hiermee te schakelen. Hierbij gebruik ik een variabele "LampStatus".
* 1x indrukken: [Als LampStatus=0] Lamp 1 aan, maak LampStatus=1, een Timer starten van 10 seconden
* 2x indrukken: [Als LampStatus=1] Lamp 2 ook aan, maak LampStatus=2
* 3x indrukken: [Als LampStatus=2] Lamp 1 uit, maak LampStatus=3
* 4x indrukken: [Als LampStatus=3] Lamp 2 ook uit, maak LampStatus=0
De timer maakt na 10 seconden LampStatus=3, dus als je alleen Lamp1 aan doet, hoef je later maar 1x te drukken om de lamp uit te doen.
In plaats van meerdere lampen, kan je met zo'n variabele in plaats van 2 lampen ook 1 lamp aansturen, maar dan met scrollen door verschillende Scenes of verschillende helderheden instellen (1x drukken =20%, 2x =40%, .... enz). Het trucje met de timer maakt het mogelijk dat als je even niet op de knop gedrukt hebt (instelling is goed), je bij de volgende druk op de knop de lamp uitschakelt, en je niet door de verschillende helderheden hoeft te scrollen voordat hij uit wordt gezet.