[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 68 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.835.718 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-06 22:43

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
mdvdl schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:57:
1. Heeft iemand tips bij welke webwinkel ik zo'n led profiel kan kopen aangezien de breedte van de ledstrip nogal afwijkend is met "standaard" led strips.
Ledstrip is toch 1CM breed?
Zie hier:
https://www.conrad.nl/nl/...2838_pla-181288&WT.srch=1
2. Zou 3 (of 2 maal 3 meter) meter genoeg licht geven voor een werkblad van 3 meter bij 1,07 meter? (en nog een beetje eromheen natuurlijk)
Ja zeker! Licht er wel aan hoe hoog etc je hem ophangt. De lichtopbrengst is 1600 lumen per strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Mijn vragen:

1. Heeft iemand tips bij welke webwinkel ik zo'n led profiel kan kopen aangezien de breedte van de ledstrip nogal afwijkend is met "standaard" led strips.

2. Zou 3 (of 2 maal 3 meter) meter genoeg licht geven voor een werkblad van 3 meter bij 1,07 meter? (en nog een beetje eromheen natuurlijk)

3. Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd en zie je de individuele leds niet meer met een verhoogd profiel?
1. ja
https://www.profielgigant.../philips-hue-led-profiel/

2. nope
Ik denk dat er te weinig lichtopbrengst is als hoofdverlichting.
2 strips van 3 meter naast elkaar komt al meer in de buurt.

3. ik heb het onder het aanrechtblad zitten, misschien zo wel even een fotootje maken van 'wit'
Overigens zijn zelfs bij de opaal ledstrips de LED's zelf nog steeds redelijk goed zichtbaar.
Doubt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

Ja zeker! Licht er wel aan hoe hoog etc je hem ophangt. De lichtopbrengst is 1600 lumen per strip.
over een lengte van 2 meter samen.

Als ik die naast een amaze armatuur houdt, die volgens mij 3400 3000 doen, dan zou ik er boven een aanrecht van 3 meter tenminste 2 willen

[ Voor 28% gewijzigd door paQ op 03-10-2017 09:09 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
mcmiles schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:54:
Vraagje, is het een probleem als de Philips Hue app gebruikt en bijv. de app IconnectHue of Triggi? Of is beter om 1 app te gebruiken? Ik vraag dit omdat nu al tweemaal mijn instellingen niet onthouden worden en bijv. de lampen op 100% sterkte aangaan terwijl ik gedimd heb ingesteld.
Alvast dank voor de reactie(s).
Ik gebruik de Philips Hue app en iConnectHue. Eigenlijk zit alles wat ik gebruik en automatiseer in iConnectHue. Als ik wel eens op de Philips app kijk krijg ik vaak meldingen dat er dingen niet synchroon zijn met de vraag of dat aangepast moet worden. Nou, dat doe ik dus dan maar niet want iConnectHue werkt uitstekend.
Ik gebruik de Philips app eigenlijk nooit; hooguit om te kijken of die ook een foutmelding geeft als een bepaalde lamp niet werkt.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 16:01
Zojuist een update van de Hue app voor ios 11 met homekit ondersteuning voor de Hue Tap, Hue Dimmerswitch en Hue motionsensor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
Is het een optie om aan de topic start een tabel bij te voegen met daarin de apps en de bijbehorende functies? Scheelt veel mensen zoeken en proberen denk ik... Ik wil best hem maken en hem toevoegen als er interesse is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
arjandijk162 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:59:
Zeker, ik kan daar wat hulp bij gebruiken, wil wil er graag medeauteur zijn?
Hierbij meld ik m'n eigen aan mocht daar nog behoefte aan zijn 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-06 20:21
Doubt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:09:
[...]

Hierbij meld ik m'n eigen aan mocht daar nog behoefte aan zijn 😀
Ik heb je maar even toegevoegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ja... bijv. wat kan motion (nog meer) behalve beweging detecteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08:34
Motion meet ook de licht intensiteit en de temperatuur en uiteraard de beweging ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:26
Doubt schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:56:
[...]

Ledstrip is toch 1CM breed?
Zie hier:
https://www.conrad.nl/nl/...2838_pla-181288&WT.srch=1

[...]

14mm voor de Hue strip versie 2.
Heb daar terug in het topic iig een profiel voor gelinkt. Alhoewel het ook deeltje 1 kan zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:33

robertwebbe

Robert Webbe

Nieuwe iOS app versie 2.16.0

- Apple HomeKit compatibility for Hue accessories
Philips Hue is extending its Apple HomeKit compatibility for Hue accessories: Hue tap, Hue dimmer switch and Hue motion sensor. Meaning with a press of a button, or movement of your body, you can activate your favorite Apple Home app scenes. To set up automations, you need an Apple TV (4th generation) with tvOS 10 or an iPad with iOS 10 or later.

- Manage third party routines
A new section “From other apps” is added to "Routines". Here you can enable, disable or delete routines created in other apps.

- Improved software updates
A new section "Automatic update" is added to "Software update". Now you can enable and specify time to automatically install software updates and you can check if your Hue devices are up to date.

- Reset Hue accessories to default.
If you configured an accessory in a third party app, or experience unexpected behavior, now you can restore the default Hue behavior. Just scroll down in the accessory details screen.

- App icon and splash screen updated.

- Various bug fixes and stability improvements.

Bridge V2 firmware update 1709131301

- Support for sensors and switches on HomeKit

- Stability and other performance improvements

Lampen update

Software version(s): 5.50.1.19085, 5.38.2.19136, 5.38.3.19141, 5.50.2.19072, 1.15.2_r19181 and 1.16.1_r19181.

- Related products are Hue A19, Hue GU10, Hue Go, Hue Beyond, BR30, LightStrip plus and Hue connected luminaires

- Bug fixes and stability improvements

[ Voor 26% gewijzigd door robertwebbe op 03-10-2017 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

royaljoop schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:48:
Motion meet ook de licht intensiteit en de temperatuur en uiteraard de beweging ;-)
Ja maar Kun je het als conditie opvoeren.

Heb er een opgehaald mij Amac
Het werkt! Grote blij!!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Waarschijnlijk is het heel simpel, maar ik zie het niet...

Gisteren ging ik sporten en bij mijn vertrek, gingen de lampen uit. Terwijl mijn vrouw gewoon thuis was.
Op beide gsm's staat de Hue app en die is ingesteld op mijn account.

Instellingen Hue Lab Multi user geofencing

Bij 'when I leave the house...' heb ik 'selected lights' gekozen.
Wat ik hier al afvraag, voor wie geldt deze regel? Want er staat "I" en niet " everybody" ofzo
(Ik wil dat de lampen pas uitgaat als wij beiden weg zijn)

Daaronder heb ik beide lampen gekozen (woonkamer en keuken) en welke scene ze moeten zijn zodra ze aangaan.

En onderaan heb ik bij de gsm's aangevinkt van mijn vrouw en die van mijzelf.

Wat doe ik fout?

plaatje 1 en 2

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 08:15
robertwebbe schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 16:55:
Nieuwe iOS app versie 2.16.0

- Apple HomeKit compatibility for Hue accessories
Philips Hue is extending its Apple HomeKit compatibility for Hue accessories: Hue tap, Hue dimmer switch and Hue motion sensor. Meaning with a press of a button, or movement of your body, you can activate your favorite Apple Home app scenes. To set up automations, you need an Apple TV (4th generation) with tvOS 10 or an iPad with iOS 10 or later.

- Manage third party routines
A new section “From other apps” is added to "Routines". Here you can enable, disable or delete routines created in other apps.

- Improved software updates
A new section "Automatic update" is added to "Software update". Now you can enable and specify time to automatically install software updates and you can check if your Hue devices are up to date.

- Reset Hue accessories to default.
If you configured an accessory in a third party app, or experience unexpected behavior, now you can restore the default Hue behavior. Just scroll down in the accessory details screen.

- App icon and splash screen updated.

- Various bug fixes and stability improvements.

Bridge V2 firmware update 1709131301

- Support for sensors and switches on HomeKit

- Stability and other performance improvements

Lampen update

Software version(s): 5.50.1.19085, 5.38.2.19136, 5.38.3.19141, 5.50.2.19072, 1.15.2_r19181 and 1.16.1_r19181.

- Related products are Hue A19, Hue GU10, Hue Go, Hue Beyond, BR30, LightStrip plus and Hue connected luminaires

- Bug fixes and stability improvements
Om de app geupdate te krijgen (en daarmee uiteindelijk ook de bridge) moest ik de Hue app verwijderen en weer downloaden (ipad met ios11.0.1). Het icoontje van de app bleef zwart, terwijl de geupdate app een wit icoon heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
meesje schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:27:
[...]

Om de app geupdate te krijgen (en daarmee uiteindelijk ook de bridge) moest ik de Hue app verwijderen en weer downloaden (ipad met ios11.0.1). Het icoontje van de app bleef zwart, terwijl de geupdate app een wit icoon heeft.
Ok en als je dus een Android hebt krijg je geen update? Althans mijn hub staat nog op oudere versie software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Laatst online: 19-06 18:09
funske schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Ik gebruik de Philips Hue app en iConnectHue. Eigenlijk zit alles wat ik gebruik en automatiseer in iConnectHue. Als ik wel eens op de Philips app kijk krijg ik vaak meldingen dat er dingen niet synchroon zijn met de vraag of dat aangepast moet worden. Nou, dat doe ik dus dan maar niet want iConnectHue werkt uitstekend.
Ik gebruik de Philips app eigenlijk nooit; hooguit om te kijken of die ook een foutmelding geeft als een bepaalde lamp niet werkt.
Dank Funske, de iConnectHue app is inderdaad prima. `Ik ga daar maar eens van uit.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet iemand of ik de sensor zo kan instellen dat ik een melding krijg bij beweging?

iCulture heeft het over lang drukken in Woning op het accessoires. Daar zie ik wel meldingen staan. Maar kan niets aanpassen?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 20:57:
Weet iemand of ik de sensor zo kan instellen dat ik een melding krijg bij beweging?

iCulture heeft het over lang drukken in Woning op het accessoires. Daar zie ik wel meldingen staan. Maar kan niets aanpassen?
Lang drukken op de sensor inderdaad, dan ga je naar “Status en berichtgeving” en vink je “Sta berichtgeving toe” aan en selecteer je de tijdsperiode waarin je meldingen wilt ontvangen.

Ik heb zelf ook nog een vraag, ik heb in Homekit ingesteld dat ik een melding bij beweging wil ontvangen als er niemand thuis is. Echter liggen er nog wel iPads in huis wanneer wij allemaal met de telefoons zijn vertrokken. Tellen de iPads dan mee als personen die thuis zijn of alleen de telefoons?

[ Voor 22% gewijzigd door ndjong op 03-10-2017 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
De enige optie die er is bij de Sensor is ‘Neem op in status’ en niets met berichtgeving. Kan de Sensor dit niet?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2023
THE_BASE schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:40:
De enige optie die er is bij de Sensor is ‘Neem op in status’ en niets met berichtgeving. Kan de Sensor dit niet?
Bij mij staat bericht geving er gewoon onder.
en er komt inderdaad een melding als er beweging geweest is :)

[ Voor 109% gewijzigd door rmc. op 03-10-2017 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier nu ook. Ik heb één Sensor, er staan er twee in woning. Vandaar het misverstand. Werkt wel mooi.

Wist ook niet dat er een thermostaat in zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
THE_BASE schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:48:
Hier nu ook. Ik heb één Sensor, er staan er twee in woning. Vandaar het misverstand. Werkt wel mooi.

Nee ik ook niet, wel grappig :) vreemd dat ze het erin stoppen en er vervolgens tot op heden niks mee gedaan hebben.

Ja die 2 icoontjes voor 1 sensor begreep ik ook niet, die met lux heb ik uit de favorieten gehaald. blijft het duidelijk :*)

[ Voor 14% gewijzigd door rmc. op 03-10-2017 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
mcmiles schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:20:
[...]

Dank Funske, de iConnectHue app is inderdaad prima. `Ik ga daar maar eens van uit.
Na de laatste update van de Philips Hue vandaag, kreeg ik de melding dat de app en Homekit niet synchroon waren. Deze heb ik toen gewoon laten uitvoeren en nu zit dus ook alles in de Woning-app.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-06 16:33

Ethirty

Who...me?

THE_BASE schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:48:

Temperatuursensor, een thermostaat zou het wel een erg geavanceerd apparaat maken. ;)

Ik lees die van mij uit via Domoticz, al doe ik er op het moment nog niks mee. Het is wel leuk om te vergelijken met de sensor van mijn Nest.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ethirty schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 00:19:
[...]

Temperatuursensor, een thermostaat zou het wel een erg geavanceerd apparaat maken. ;)

Ik lees die van mij uit via Domoticz, al doe ik er op het moment nog niks mee. Het is wel leuk om te vergelijken met de sensor van mijn Nest.
Ik heb nu geloof ik 5 sensors in huis hangen in verschillende ruimten en lees ze al tijden uit via de Athom Homey. Sinds dat ik ze daar koppelde kwam ik er pas achter dat ze dit ook uitlezen.
Erg makkelijk, want heb al een grafiek sinds januari van dit jaar van hoe warm het in welke kamer is i.c.m. de Nest met vloerverwarming en radiatoren. Je kan deze dan makkelijker instellen om tot een comfort temperatuur te komen.

Ook kan je ze dan gebruiken om je afzuiging aan te zetten, je rookalarm, een pushnote, checken of het dag/nacht is op sensor, bedenk het maar. Erg leuk speelwerk! Domoticz is daarvoor ook erg geschikt. Voor de wat minder "technische"Tweakers onder ons zou ik de Athom Homey willen aanraden bij deze. Ik vond persoonlijk (al een hele poos terug, dus wellicht is er wat veranderd) de leercurve van Domoticz wel wat hoog.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 12:28
@Doubt en @paQ; Dan k voor jullie antwoorden en links. Ik ga denk ik maar eens een van die strips bestellen en kijken wat het resultaat is. Zeker omdat er nog wat twijfel is of de lichtopbrengst genoeg is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

De thermometer in hue motion wijkt bij mij behoorlijk af van andere temperatuur gevoelige apparaten.
Wel 1,5 - 2 graden LAGER.

Meer mensen hier last van :?
(kun je het bijstellen?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
Jochemd13 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 13:28:
[...]

Ik heb je maar even toegevoegd ;)
Thnx zodra ik alles op een rijtje heb staan voeg ik het toe. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Laatst online: 23:33

robertwebbe

Robert Webbe

Weet iemand wat het verschil is tussen de hue tab v1 en de hue tab v2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:37:
De thermometer in hue motion wijkt bij mij behoorlijk af van andere temperatuur gevoelige apparaten.

(kun je het bijstellen?)
Daar heb ik ook last van! staat eigenlijk continu op 18 a 19 graden terwijl het in de woonkamer toch echt 20,5 a 21 graden is!

Mocht iemand een tip hebben om dit bij te stellen, hoor ik dat ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
robertwebbe schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 10:56:
Weet iemand wat het verschil is tussen de hue tab v1 en de hue tab v2?
Ja bijzonder. Ik zie dat er ook gewoon 2 productpagina's zijn. Het verschil ontgaat me alleen op dit moment.

https://www.philips.nl/c-...-schakelaar/specificaties

En dit is ook het geval bij de Dimmer Switch... Ze worden ook als zijnde Nieuw product aangemerkt op de site van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
ndjong schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

Daar heb ik ook last van! staat eigenlijk continu op 18 a 19 graden terwijl het in de woonkamer toch echt 20,5 a 21 graden is!

Die vraag licht er al heel lang bij de developers van Hue. In Domoticz had ik ook altijd een afwijking staan. Dit verschilde overigens wel per sensor.

https://developers.meethu...enhancement-motion-sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

ndjong schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:43:
[...]

bizar verschil eigenlijk he?
Heb twee eve rooms en een hue motion op elkaar gestapeld en 2 uur laten staan.

de eve rooms gaven 22,2 en 22,1 aan.
volgens hue was het 20,8 toen.

Vanochtend vroeg was het
21,9
19,9
8)7

De afwijking is dus ook niet gelijkblijvend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Doubt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 11:46:
[...]

Ja bijzonder. Ik zie dat er ook gewoon 2 productpagina's zijn. Het verschil ontgaat me alleen op dit moment.

En dit is ook het geval bij de Dimmer Switch... Ze worden ook als zijnde Nieuw product aangemerkt op de site van Philips.
Wat ik van de product pagina's kan opmaken is dat alleen de beschrijving idd anders is opgesteld ;)

Ik vermoed dat dit te maken heeft met de onlangs toegevoegde Homekit support en waarschijnlijk is alleen de verpakking anders.

[ Voor 26% gewijzigd door Erik1971 op 04-10-2017 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
paQ schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 08:37:

(kun je het bijstellen?)
Misschien een idee voor Philips, dat je een offset van -2 tot 2 kunt instellen als gebruiker! ;)

Ik zal het doorgeven, middels een van de kanalen die ik met ze heb.... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
Erik1971 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Misschien een idee voor Philips, dat je een offset van -2 tot 2 kunt instellen als gebruiker! ;)

Ja maar hoe er wel rekening mee dat het zowiezo zal verschillen. Bovenin een kamer is het altijd wat warmer 0,2 graden oid vanwege stijgende warmte. En in hoekjes ook altijd anders.

Anyway dat verklaart het grote verschil nog niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Doubt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:54:
[...]

Ja maar hoe er wel rekening mee dat het zowiezo zal verschillen. Bovenin een kamer is het altijd wat warmer 0,2 graden oid vanwege stijgende warmte. En in hoekjes ook altijd anders.

Anyway dat verklaart het grote verschil nog niet? 8)7
Dat is idd sowieso waar, positie en met name de hoogte kan al een significant verschil geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Ik krijg met de Hue Android app (v2.14.0 op Galaxy S7 stock) onder geen beding geofencing meer aan het werk, in het verleden heeft het wel gewerkt. Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
  • App opnieuw geinstalleerd
  • Bridge (v1) gecleared
  • Opnieuw ingelogd bij Hue
  • Home & Away routine opnieuw aangemaakt
  • Locatie permissie opnieuw toegevoegd in Android
  • App uitgezonderd van battery saving
Als ik vervolgens 500m van mijn huis loop schakelt de app over op 'remote connection', maar met de lampen gebeurt niks. Als ik thuis kom schakelt hij weer netjes over op wifi maar doet ook niks met de lampen.

Iemand wellicht enige suggesties? Ik heb ook de "Hue Pro" app met losse "Tasker" app in het verleden gekocht maar die vind ik eigenlijk een beetje vervelend werken en die vereist vaste lan ip's met port forwarding waar ik niet zo'n fan van ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
litemotiv schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 13:38:
Ik krijg met de Hue Android app (v2.14.0 op Galaxy S7 stock) onder geen beding geofencing meer aan het werk, in het verleden heeft het wel gewerkt. Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
  • App opnieuw geinstalleerd
  • Bridge (v1) gecleared
  • Opnieuw ingelogd bij Hue
  • Home & Away routine opnieuw aangemaakt
  • Locatie permissie opnieuw toegevoegd in Android
  • App uitgezonderd van battery saving
Als ik vervolgens 500m van mijn huis loop schakelt de app over op 'remote connection', maar met de lampen gebeurt niks. Als ik thuis kom schakelt hij weer netjes over op wifi maar doet ook niks met de lampen.

Iemand wellicht enige suggesties? Ik heb ook de "Hue Pro" app met losse "Tasker" app in het verleden gekocht maar die vind ik eigenlijk een beetje vervelend werken en die vereist vaste lan ip's met port forwarding waar ik niet zo'n fan van ben...
Kijk eens naar Locatie en Tijd settings van de Bridge zelf? Als die niet overeen komen werkt het ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Erik1971 schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 12:52:
[...]

Ja, alleen dat lost het niet rechtlijnige verschil niet op.
Ik ga er even gemakshalve van uit dat eve room een fatsoenlijke sensor aanboord heeft om een vrij accurate meting van temp te doen. Je moet ergens van uit kunnen gaan in je automatisering natuurlijk.

Kan thuis nog eens zoeken naar een simpel thermometertje digitaal, kijken naar welke kant van de twee die uitslaat.
Als die dan ook dichter bij eve dan hue zit, durf ik wel te stellen dan hue er niks van bakt kwa tempwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Doubt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:23:

Kijk eens naar Locatie en Tijd settings van de Bridge zelf? Als die niet overeen komen werkt het ook niet.
De bridge staat op timezone Amsterdam, zou ik op eoa manier nog moeten controleren of de tijd ook daadwerkelijk klopt (via de API of anders)?

Eén ander ding wat me opvalt is dat "Hue Pro" en de legacy Philips Hue app 2 bridges detecteren op mijn netwerk, op 2 verschillende ip adressen, terwijl er maar 1 fysiek aanwezig is. De nieuwe Philips Hue app detecteert maar 1 bridge. Zou dit nog iets kunnen betekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubt

Doubt

Domoticafreak...

Topicstarter
litemotiv schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

De bridge staat op timezone Amsterdam, zou ik op eoa manier nog moeten controleren of de tijd ook daadwerkelijk klopt (via de API of anders)?

Eén ander ding wat me opvalt is dat "Hue Pro" en de legacy Philips Hue app 2 bridges detecteren op mijn netwerk, op 2 verschillende ip adressen, terwijl er maar 1 fysiek aanwezig is. De nieuwe Philips Hue app detecteert maar 1 bridge. Zou dit nog iets kunnen betekenen?
Dat is zowiezo niet goed. Kan het zijn dat hij nu 2x in je DNS of dhcp tabel voorkomt in je router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
Doubt schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:22:
[...]

Dat is zowiezo niet goed. Kan het zijn dat hij nu 2x in je DNS of dhcp tabel voorkomt in je router?
Nee dat volgens mij niet, ik zie hem maar 1 keer. Ook gek is dat hij met 2 verschillende MACs wordt gedetecteerd, eentje eindigend op 1CDDD9 die ik in mijn router zie staan, en eentje eindigend op 47964D die ik niet zie (en die ook niet pingbaar is). De router is vrij recent nog gereboot (Ziggo ConnectBox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:33
litemotiv schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

Nee dat volgens mij niet, ik zie hem maar 1 keer. Ook gek is dat hij met 2 verschillende MACs wordt gedetecteerd, eentje eindigend op 1CDDD9 die ik in mijn router zie staan, en eentje eindigend op 47964D die ik niet zie (en die ook niet pingbaar is). De router is vrij recent nog gereboot (Ziggo ConnectBox).
Wat zie je als je deze pagina opent: https://www.meethue.com/api/nupnp . De bridge registreert zichzelf op deze website (met het interne IP adres, en wordt daar geregistreerd gekoppeld aan je externe IP adres). De Hue app gebruikt deze API vervolgens om te kijken welke bridges zich in jouw lokale netwerk bevinden (wat dus ook gebeurd op basis van het externe IP adres). Als je hier ook 2 bridges ziet zal er dus nog een andere bridge geregistreerd zijn op jouw (externe) IP adres.

Dit zou mogelijk kunnen doordat je met de reboot van de ConnectBox een ander IP adres hebt gekregen. En de vorige "eigenaar" van dat IP adres ook een Hue bridge had waardoor die ook nog geregistreerd staat. Lijkt mij dan dat die extra bridge na een tijdje weer verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
[
  {
    "id": "001788fffe47964d",
    "internalipaddress": "192.168.178.31"
  },
  {
    "id": "001788fffe1cddd9",
    "internalipaddress": "192.168.178.83"
  }
]

Dat lijk inderdaad het geval te zijn RobertMe...

Ik betwijfel of het verder invloed heeft op mijn geofencing probleem, want als ik de wifi op mijn telefoon uitzet kan ik wel zonder problemen remote de lampen bedienen. Die ghost-bridge lijkt wat dat betreft de werking niet te verstoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:26
Tot nu toe had ik de Hue Senor niet nodig. Ik begrijp nu dat sinds de nieuwe update, ze beter werken met Homekit én dat je er pushmeldingen aan kunt toevoegen.

Heeft iemand het al geprobeerd? Is het op die wijze te gebruiken als backup-alarm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Dat kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Laatst online: 19-06 18:09
Ik lees dat er een Philips Hue App update is. Echter als ik bij ' instellingen' software update aanklik geeft de app aan dat er geen update beschikbaar is. Of moet je een nieuwe versie in de iOS App Store binnenhalen?
Alvast dank voor de reacties.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 08:15
mcmiles schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 19:17:
Ik lees dat er een Philips Hue App update is. Echter als ik bij ' instellingen' software update aanklik geeft de app aan dat er geen update beschikbaar is. Of moet je een nieuwe versie in de iOS App Store binnenhalen?
Alvast dank voor de reacties.
Ik hield een zwart icoon, terwijl de nieuwe wit is. Voor mij was de oplossing: app verwijderen en opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Pantoffel
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-06 16:31
Heeft iemand nog tips voor het plaatsen van de Hue dimmer op de plaats van een oorspronkelijke schakelaar? Het plaatje wat Philips is net te smal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 19:36
Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 17:43:
Tot nu toe had ik de Hue Senor niet nodig. Ik begrijp nu dat sinds de nieuwe update, ze beter werken met Homekit én dat je er pushmeldingen aan kunt toevoegen.

Heeft iemand het al geprobeerd? Is het op die wijze te gebruiken als backup-alarm?
Yep, je krijgt dan een pushmelding als er beweging is gesignaleerd, je kan nog tijdsloten instellen wanneer je die meldingen wil krijgen. Ik heb geen iPad of Apple tv dus als ik er niet ben dan krijg ik geen meldingen. Ik heb er eigenlijk nog geen praktisch nut voor gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Crazyanz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:17:
[...]

Yep, je krijgt dan een pushmelding als er beweging is gesignaleerd, je kan nog tijdsloten instellen wanneer je die meldingen wil krijgen. Ik heb geen iPad of Apple tv dus als ik er niet ben dan krijg ik geen meldingen. Ik heb er eigenlijk nog geen praktisch nut voor gevonden.
Nou het praktische nut voor mij zou het een stand alone inbraak alarm kunnen zijn. Dus zonder dat het de lichten aan stuurt. Aangezien mijn andere systeem op WiFi werkt en de hele professionals wel een WiFi-jammer hebben, kan dit een goede backup zijn voor een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Laatst online: 20-06 19:36
Dennisdn schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 21:54:
[...]

Nou het praktische nut voor mij zou het een stand alone inbraak alarm kunnen zijn. Dus zonder dat het de lichten aan stuurt. Aangezien mijn andere systeem op WiFi werkt en de hele professionals wel een WiFi-jammer hebben, kan dit een goede backup zijn voor een paar tientjes.
Een jammer op 2,4Ghz blocked ook zigbee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
Crazyanz schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 22:01:
[...]

Een jammer op 2,4Ghz blocked ook zigbee ;)
Oh dan gaat mijn hele idee niet meer op :-(. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

M.Pantoffel schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:14:
Heeft iemand nog tips voor het plaatsen van de Hue dimmer op de plaats van een oorspronkelijke schakelaar? Het plaatje wat Philips is net te smal...
Blindplaatje bij Praxis 1,29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Kun je een Hue Sensor ook alleen als bewegingsensor gebruiken of moet je hem koppelen aan een lamp?

Ik wil hem wellicht in de woonkeuken hangen zodat ik een melding ontvang bij detectie als ik of mijn partner van huis zijn. Soort van alarm. Is dit in te schakelen?

Dus: personen zijn niet thuis, sensor detecteert beweging, melding op iPhone.

Vooral dat we van huis zijn is een must. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
THE_BASE schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:01:
Kun je een Hue Sensor ook alleen als bewegingsensor gebruiken of moet je hem koppelen aan een lamp?

Ik wil hem wellicht in de woonkeuken hangen zodat ik een melding ontvang bij detectie als ik of mijn partner van huis zijn. Soort van alarm. Is dit in te schakelen?

Dus: personen zijn niet thuis, sensor detecteert beweging, melding op iPhone.

Vooral dat we van huis zijn is een must. ;)
je kunt in/voor de sensor de "niets doen" scene instellen. Detecteerd dan wel beweging maar doet niets met de lampen. Geeft dan wel melding op iPhone dat er beweging geweest is.
of de melding ook komt als je buitenhuis bent weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 15-06 20:15
paQ schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 01:03:
[...]

Blindplaatje bij Praxis 1,29
Hebben jullie dat echt gedaan, de originele schakelaar gewoon weggehaald? Ik heb nu gewoon de dimmers naast de originele schakelaar geplakt.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:08
[b]funske schreef op woensdag 13 september 2017 @ 14:25:
Dus heb ik er nu toch weer 2 voor dezelfde prijs als ik in juni betaald (€44,98 incl. kortingcode van €5,-) heb.
Prima service van Conrad!! _/-\o_
Maar de vernieuwde versie werkt dus ook nog wel steeds met de Hue bridge? Als dat het geval is dan bestel ik er ook nog een paar. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Serena schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 09:35:
[...]

Hebben jullie dat echt gedaan, de originele schakelaar gewoon weggehaald? Ik heb nu gewoon de dimmers naast de originele schakelaar geplakt.
yep :)
Naja, de schakelaar zit er nog, alleen de wipper is eraf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Maar de vernieuwde versie werkt dus ook nog wel steeds met de Hue bridge? Als dat het geval is dan bestel ik er ook nog een paar. :)
Bij amazon.de 25 euro (en nu ook nog een 20% couponcode eraf zie ik): https://www.amazon.de/Osr...r=8-1&keywords=osram+plug

2 stuks verzenden naar NL voor EUR 45,67

En ja, ze werken prima.

[ Voor 6% gewijzigd door dragon2 op 05-10-2017 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-06 09:48
Ik krijg binnenkort de sleutel van onze nieuwbouw woning. We hebben een Free@Home domotica systeem, welke HUE ondersteuning heeft. Alleen nu vraag ik mij af: wat kan ik met deze ondersteuning? Wat is nu precies het voordeel van deze combinatie t.o.v. enkel HUE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Laatst online: 15-06 20:15
paQ schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:37:
[...]

yep :)
Naja, de schakelaar zit er nog, alleen de wipper is eraf.
Maak eens een fotootje svp hoe dat uitziet met zo’n plaatje…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Davidshadow13 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:25:
[...]

Ja hoor, ze werken allebei prima!!
Alleen komen ze op de e.o.a. manier niet in de Woning App van de iOS Homekit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19-06 21:36
[...]

Ja! Alles eraf geschroefd, draden doorgelust en plaatje van Gamma in dit geval erop met daarop de Hue dimmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Laatst online: 23:12
paQ schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 08:58:
[...]

1. ja
https://www.profielgigant.../philips-hue-led-profiel/

2. nope
Ik denk dat er te weinig lichtopbrengst is als hoofdverlichting.
2 strips van 3 meter naast elkaar komt al meer in de buurt.

3. ik heb het onder het aanrechtblad zitten, misschien zo wel even een fotootje maken van 'wit'
Overigens zijn zelfs bij de opaal ledstrips de LED's zelf nog steeds redelijk goed zichtbaar.

[...]

over een lengte van 2 meter samen.

Als ik die naast een amaze armatuur houdt, die volgens mij 3400 3000 doen, dan zou ik er boven een aanrecht van 3 meter tenminste 2 willen
Op zich zou die 1600lm voldoende moeten zijn, maar wat bedoel je met 1600lm over een lengte van 2m samen? Klopt het dat als je er een verlenging aanmaakt hij inkakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Een hue ledstrip + is 2 meter lang.
Het complete product geeft op een bepaalde kleurwaarde/temp max 1600lm af.
Aangezien je een strook van 2 meter redelijk lineair mag noemen, krijg je op pak 'm beet 1,50 meter afstand volgens mij nooit voldoende werklicht, omdat je de 1600 lm over 2 meter verdeeld, als zijnde een lange lichtbron.
Maar goed, trial and error zou ik zeggen.

Ik ben nu even afgegaan op de bijna 2 keer zo krachtige Amaze armaturen, en die hebben een 3-tinten LED strip van maar 1 meter.
We hebben ook een aanrechtblad van 3x1 m, vrij in een ruimte. Dan zou 1 lamp niet volstaan, en die hangt dan ook nog eens vrij laag.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 05-10-2017 20:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:52

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ik volg dit forum al een tijdje, en er komen regelmatig interessante dingen aan bod. Ik heb al een aantal jaar diverse HUE lampen en ben er erg tevreden over. Ook heb ik een lightstrip+. Die geeft mooie kleuren en een grote bak met licht.

Voor mijn nieuwe keuken zat ik er aan te denken om een verlaagd plafond (3 meter bij 1,7 meter) te maken met daarin 1 of twee ledstrips van 3 meter lengte elk. Het is de bedoeling dat dit DE verlichting gaat worden voor de keuken. Dus niet indirect, maar directe verlichting. De HUE strip zou dan in een aluminium led profiel verwerkt moeten worden met een melkwitte diffusor zodat de individuele leds niet meer te zien zijn en een soort van "streep" over het verlaagd plafond ziet lopen.

Ik heb dit forum al doorzocht op mogelijke antwoorden, maar alleen een post gevonden met een link die niet meer werkt. En verder werd er gemeld dat de strip iets hoger mocht zijn om geen leds meer te zien.

Mijn vragen:

Ik denk dat je het niet voor elkaar krijgt om de individuele LED's niet van elkaar te kunnen onderscheiden. Dat blijf je altijd zien bij direct licht. Zelf heb ik het achter profielen verstopt maar behoud altijd een afstand van een aantal centimeter tot een plank of muur anders zie je al dat het individuele LED's zijn.
Vanaf het plafond? Weinig kans ben ik bang.
Zelf heb ik een strip onder de kastjes als direct licht, dan praat je dus over max een halve meter van het werkblad. Als die voluit staat heb je voldoende licht, maar het valt al compleet in het niet vergeleken bij de afzuigkap. Zo kan ik er prima bij werken, maar vanaf het plafond zou het veel te weinig zijn. Zeker als je er nog eens een diffuser overheen zet.
3. Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd en zie je de individuele leds niet meer met een verhoogd profiel?
Zie 1.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 01:01
Zojuist de Tap eens gesloopt, overgezet in een Eltako, toegevoegd als accessoire en eens met de instellingen zitten spelen.

Best veel om uit te zoeken om het goed te krijgen. Heb het nu redelijk OK, maar nog niet helemaal zo als ik het zelf wou.

Als je de dubbele wip schakelaar nummers geeft, om het uit te leggen: Linksboven 1, RB 2, LO 3 en RO 4.
Heb ik onder 1 een standaard meest gebruikte scène met de woonkamer en spotjes in de eetkamer.

Onder 3 de woonkamer en spotjes fel aan, als er eens direct veel licht nodig is.
Onder 4 alle Hue beneden uit.

En onder 2 heb ik via Labs een dimmer gezet, die met 4x drukken een lichtsterkte geeft van 70, 50, 40 en 20%. Een 5e keer op 2 drukken en je begint weer opnieuw bij 70%.

Echter, en dat vind ik een beetje jammer. Het is echt een dimmerfunctie en niet perse een scène.
Dwz: je kunt geen kleur/scène ingeven onder wip #2, maar bij gebruik zal die toets de laatst gebruikte kleur gewoon gaan dimmen.

Maar is geen ramp uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndjong
  • Niet online
Ik krijg het niet voor elkaar de lampen uit te laten gaan als beide op homekit geregistreerde iPhones het huis verlaten, alles geprobeerd en alle instellingen lijken goed te staan.
Verschillende malen de automatisering opnieuw aangemaakt maar er gaat niets uit, ook niet bij verder dan 15km van huis vandaan. Iemand ditzelfde probleem of nog een tip voor mij?
Er gaat trouwens ook niets aan bij thuiskomst...

[ Voor 6% gewijzigd door ndjong op 05-10-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Flight777 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:54:
[...]

Op zich zou die 1600lm voldoende moeten zijn, maar wat bedoel je met 1600lm over een lengte van 2m samen? Klopt het dat als je er een verlenging aanmaakt hij inkakt?
Ik heb de proef op de som genomen, het is nu toch verder donker buiten.
op ca 1,50 meter onder een hue amaze op 100%, toont de lux meter van hue motion 289 lux
op 1,10 meter onder een hue led strip+ op 100%, toont de lux meter 124 lux, dus dat zal op 1,50m rap afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Laatst online: 21:56
[...]

Jup alles gewoon weggehaald. Blindplaatje erop of de dimmer erover heengeplakt. Op alle elf lichtschakelaars.

De zolder nog niet gedaan, vond ik nog even niet spannend genoeg

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hier ook. Blindplaatjes en (vooralsnog) op 2 plekken een Eltako oplossing.
Door de Runners en Beings heb ik nu wel 4 dimmers. Eens bedenken of en waar ik die ga inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdvdl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-06 12:28
paQ schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 21:21:
[...]

Ik heb de proef op de som genomen, het is nu toch verder donker buiten.
op ca 1,50 meter onder een hue amaze op 100%, toont de lux meter van hue motion 289 lux
op 1,10 meter onder een hue led strip+ op 100%, toont de lux meter 124 lux, dus dat zal op 1,50m rap afnemen.
Dank voor de test! 124 lux is idd te weinig.

Ik was al aan het kijken naar andere oplossingen, bijvoorbeeld 2 rijen van 5 spotjes HUE (natuurlijk) GU10. Maar die geven ook niet heel veel licht af (250 voor kleur en 300 lumen voor de white).

In mijn oude keuken heb ik er 3 gehad voor een werkblad van 2 meter. Dat gaf een enorme bak met licht. Meer dan voldoende om onder te werken. Opgeteld voor 2 meter kom ik dan uit op 750 lumen. Dat is 850 lumen minder dan een ledstrip plus!

Ligt dat dan aan de manier van afstraling dat die GU10 spotjes toch meer opbrengst hebben? Ik snap t niet meer zo goed 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royaljoop
  • Laatst online: 08:34
@mdvdl

De laatste gen Hue GU10 kleur geven 600 lumen per lamp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 17:15

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

NeutraleTeun schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:23:
Zojuist de Tap eens gesloopt, overgezet in een Eltako, toegevoegd als accessoire en eens met de instellingen zitten spelen.

Best veel om uit te zoeken om het goed te krijgen. Heb het nu redelijk OK, maar nog niet helemaal zo als ik het zelf wou.

Als je de dubbele wip schakelaar nummers geeft, om het uit te leggen: Linksboven 1, RB 2, LO 3 en RO 4.
Heb ik onder 1 een standaard meest gebruikte scène met de woonkamer en spotjes in de eetkamer.

Onder 3 de woonkamer en spotjes fel aan, als er eens direct veel licht nodig is.
Onder 4 alle Hue beneden uit.

En onder 2 heb ik via Labs een dimmer gezet, die met 4x drukken een lichtsterkte geeft van 70, 50, 40 en 20%. Een 5e keer op 2 drukken en je begint weer opnieuw bij 70%.

Echter, en dat vind ik een beetje jammer. Het is echt een dimmerfunctie en niet perse een scène.
Dwz: je kunt geen kleur/scène ingeven onder wip #2, maar bij gebruik zal die toets de laatst gebruikte kleur gewoon gaan dimmen.

Maar is geen ramp uiteraard!
Met o.a. iConnectHue kun je ook een andere actie onder een knop doen bij 2x drukken, ik heb het voor onze woonkamer als volgt (met dezelfde volgorde als hierboven):
1 alle lampen uit
2 licht boven eettafel uit
3 alle sfeerlampen aan
4 licht boven eettafel aan

2x op 3 = alle lampen in de woonkamer volle bak aan (voor het zoeken naar contactlenzen of opruimen van kattenkots)
2x op 4 = licht boven eettafel volle bak aan (voor het beter DIY'en of voor als m'n vriendin thuis werkt)

Het idee was een soort van logica vergeleken met de non-Hue-lamp in de keuken: naar boven is uit, naar onder is aan, en 2x naar onder is meer licht.

Dat zou in jouw geval een extra optie (of meerdere) onder knop 3 op kunnen leveren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbx12
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-01 16:25
MartijnGizmo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

Met o.a. iConnectHue kun je ook een andere actie onder een knop doen bij 2x drukken, ik heb het voor onze woonkamer als volgt (met dezelfde volgorde als hierboven):
1 alle lampen uit
3 alle sfeerlampen aan

2x op 3 = alle lampen in de woonkamer volle bak aan (voor het zoeken naar contactlenzen of opruimen van kattenkots)
2x op 4 = licht boven eettafel volle bak aan (voor het beter DIY'en of voor als m'n vriendin thuis werkt)

Het idee was een soort van logica vergeleken met de non-Hue-lamp in de keuken: naar boven is uit, naar onder is aan, en 2x naar onder is meer licht.

Dat zou in jouw geval een extra optie (of meerdere) onder knop 3 op kunnen leveren! :)
Is het ook mogelijk om onder een knop de Ambilight functie te toggelen?
Bijvoorbeeld;
1 groep lampen aan op sfeer mode, 2x op 1 Ambilight mode aan
2 groep lampen uit

Zoiets zoek ik al tijden maar ik kom er niet uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ambilight als in: meekleuren met je tv? Of de lampen op een sfeerkleur? Dat laatste kan volgens mij inderdaad, eventueel ook met kleurschema's/-loops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:02
Flight777 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 19:54:
[...]

De totale lichtstroom blijft 1600 lumen, maar dan over een grotere lengte verdeeld. Dus hij zakt inderdaad dan in.
Zie https://community.smartth...-maximum-luminosity/71679.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tbx12
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-01 16:25
MartijnGizmo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:09:
Ambilight als in: meekleuren met je tv? Of de lampen op een sfeerkleur? Dat laatste kan volgens mij inderdaad, eventueel ook met kleurschema's/-loops.
Wat ik graag voor elkaar wil krijgen is het volgende;
A: groep lampen (bloom's) mee laten werken met mijn Ambilight tv (werkt nu al prima)
B dezelfde groep lampen op een vaste kleur zetten terwijl de tv nog wel Ambilight heeft
Later wil ik dit gaan uitbreiden met meer Hue spots zodat ik Ambilight scenes kan maken. Alles op Ambilight mode, gedeeltelijk op Ambilight mode, of op een vaste kleur als verlichting.

Kort gezegd, een groep lampen wil ik kunnen schakelen tussen OFF, ON in een sfeerkleur en ON samen met de Ambilight van de tv. (Ambilight is ingebouwd in de tv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Laatst online: 20-06 07:54
MartijnGizmo schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 09:40:
[...]

1 alle lampen uit
3 alle sfeerlampen aan

Ik heb met de app All4Hue (Android) de volgende regels onder één knop van een tab gezet om twee lampen hiermee te schakelen. Hierbij gebruik ik een variabele "LampStatus".

* 1x indrukken: [Als LampStatus=0] Lamp 1 aan, maak LampStatus=1, een Timer starten van 10 seconden
* 2x indrukken: [Als LampStatus=1] Lamp 2 ook aan, maak LampStatus=2
* 3x indrukken: [Als LampStatus=2] Lamp 1 uit, maak LampStatus=3
* 4x indrukken: [Als LampStatus=3] Lamp 2 ook uit, maak LampStatus=0

De timer maakt na 10 seconden LampStatus=3, dus als je alleen Lamp1 aan doet, hoef je later maar 1x te drukken om de lamp uit te doen.

In plaats van meerdere lampen, kan je met zo'n variabele in plaats van 2 lampen ook 1 lamp aansturen, maar dan met scrollen door verschillende Scenes of verschillende helderheden instellen (1x drukken =20%, 2x =40%, .... enz). Het trucje met de timer maakt het mogelijk dat als je even niet op de knop gedrukt hebt (instelling is goed), je bij de volgende druk op de knop de lamp uitschakelt, en je niet door de verschillende helderheden hoeft te scrollen voordat hij uit wordt gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik zit op Android, dus zal eens met A4H kijken.
Moet ik me echter wel eens goed voor gaan zitten en tijd voor vrij maken.
Met 2x een 4-wip Eltako zullen er vast veel regels in gaan :D

En dan hebben we nu alleen nog maar primaire verlichting (2x Being woonkamer, 2x Runner dual eettafel, 3x spotjes eetkamer pui) en moet de extra sfeerverlichting nog komen.

[ Voor 32% gewijzigd door NeutraleTeun op 06-10-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

wim-vdv schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:44:
[...]

Ik heb met de app All4Hue (Android) de volgende regels onder één knop van een tab gezet om twee lampen hiermee te schakelen. Hierbij gebruik ik een variabele "LampStatus".

* 1x indrukken: [Als LampStatus=0] Lamp 1 aan, maak LampStatus=1, een Timer starten van 10 seconden
* 2x indrukken: [Als LampStatus=1] Lamp 2 ook aan, maak LampStatus=2
* 3x indrukken: [Als LampStatus=2] Lamp 1 uit, maak LampStatus=3
* 4x indrukken: [Als LampStatus=3] Lamp 2 ook uit, maak LampStatus=0

De timer maakt na 10 seconden LampStatus=3, dus als je alleen Lamp1 aan doet, hoef je later maar 1x te drukken om de lamp uit te doen.

In plaats van meerdere lampen, kan je met zo'n variabele in plaats van 2 lampen ook 1 lamp aansturen, maar dan met scrollen door verschillende Scenes of verschillende helderheden instellen (1x drukken =20%, 2x =40%, .... enz). Het trucje met de timer maakt het mogelijk dat als je even niet op de knop gedrukt hebt (instelling is goed), je bij de volgende druk op de knop de lamp uitschakelt, en je niet door de verschillende helderheden hoeft te scrollen voordat hij uit wordt gezet.
Bij mij werkt het ook met een timer van 10s, maar op jouw manier hoef je idd geen extra knop op te offeren voor het uitschakelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masvma
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05-2022
Ik heb al heel wat afgezocht maar kan nergens een antwoord vinden. Is er een G53/QR111 HUE of HUE geschikte lamp verkrijgbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-06 18:49
masvma schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:44:
Ik heb al heel wat afgezocht maar kan nergens een antwoord vinden. Is er een G53/QR111 HUE of HUE geschikte lamp verkrijgbaar?
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die er zijn. Behalve de ledstrips draaien alle Hue lampen op 230volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
masvma schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 11:44:
Met een stekker aan die lampen + een osram smart wifi plug kun je die lampen wel aan/uit zetten via Hue. Dat is het enige dat ik kan bedenken... Adapters naar GU10/E27/E14 zijn er volgens mij niet en dat past waarschijnlijk ook niet in de armaturen (denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Hi ik ben aan het oriënteren voor HUE, heb de TS al doorgenomen. Maar wat ik nog niet heb kunnen achterhalen is wanneer generatie vier komt voor de lampen?

Zijn de release datums van gen1, gen2, gen3 bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 08:52:
Hi ik ben aan het oriënteren voor HUE, heb de TS al doorgenomen. Maar wat ik nog niet heb kunnen achterhalen is wanneer generatie vier komt voor de lampen?

Zijn de release datums van gen1, gen2, gen3 bekend?
GoogleFu!

Releases Generation 1
October 29, 2012; 4 years ago
Generation 2
October 4, 2015; 23 months ago
Generation 3
October 2, 2016; 11 months ago

Wikipedia: Philips Hue

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 15:04
Gen 3 is aardig volwassen dus reken er nog maar lang niet op. Er zijn ook net gen 3 E14's uitgebracht, en Gu10 zit nog op gen 2. Je kunt lang wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Vorkie schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:13:
[...]

GoogleFu!

Releases Generation 1
October 29, 2012; 4 years ago
Generation 2
October 4, 2015; 23 months ago
Generation 3
October 2, 2016; 11 months ago

Wikipedia: Philips Hue

:)
Hoe suf ik ben net op die site geweest, maar heb niet naar het minuscule plaatje + tekst rechts gekeken _/-\o_
spokje schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 09:14:
Gen 3 is aardig volwassen dus reken er nog maar lang niet op. Er zijn ook net gen 3 E14's uitgebracht, en Gu10 zit nog op gen 2. Je kunt lang wachten.
Ik zal HUE eens contacten, als ze wat loslaten ;-) De investering is zo hoog, aldus de vrouw :+ , dat ik wel op save wil spelen. Die E14's heb ik ook nodig, fijn dat die er zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-06 15:04
Heheh. Maar gen 3 is ook nog steeds prima als gen4 er is ;) gen 2 werkt ook nog steeds prima. Alleen iets minder groen en blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzlewaxx
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 11:31
Ik ben even benieuwd hoe jullie dit doen. Ik heb mijn hele huis vol Hue lampen hangen met meerdere sensors en dimmer remotes. Ik ben bezig zoveel mogelijk te automatiseren zodat de verlichting aan/uit gaat zonder een knop in te drukken. Nu zit ik met het volgende 'probleem'

Mijn verlichting beneden heb ik ingesteld dat wanneer de zon onder gaat, 45 mins voordat dit gebeurt de verlichting aan gaat. Niks bijzonders, nu komt het niet veel voor maar wanneer ik of mijn vrouw niet thuis zijn mag de verlichting ook uit blijven. Ik dacht dit op te lossen met 1 of 2 motion sensors welke registreren of er op een bepaalde tijd geen beweging is, de verlichting weer uit gaat. Dit is allemaal te doen. Maar hoe stel ik nu in dat wanneer ik WEL thuis ben en op de bank lig met weinig beweging de motion sensor niets registreert de verlichting niet uit gaat? Ik raak een beetje in de knoei met m'n gedachte erover :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Zouden jullie voor een normale woonkamer de White Ambiance nemen (regelbaar) of de Color? Ik heb zo'n voorgevoel dat je de kleur na week 1 nooit meer gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
stormfly schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:16:
Zouden jullie voor een normale woonkamer de White Ambiance nemen (regelbaar) of de Color? Ik heb zo'n voorgevoel dat je de kleur na week 1 nooit meer gebruikt?
Ligt eraan, ik heb alles kleur op de begane grond, sommige scènes zijn mooi en mocht je nog een Philips tv nemen met ambilight kan je daarvan profiteren :-)

En de kinderen vinden het leuk :p ook de grote ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:17

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Ik denk dat je moet puzzelen om een goede balans te vinden tussen kleur en wit. Voor de lampen waarmee je gezichten, je leesboek en je planten gaat verlichten, kan je gewoon wit nemen. De achtergrond kan je dan met kleuren uitlichten en als je een keer werklicht nodig hebt dan zet je gewoon de hele scene op wit.

Maar goed, ik ben net begonnen met kleur, dus wie weet denk ik er over een half jaar weer heel anders over.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:12
Ik heb de woonkamer in kleur, toen was er nog geen ambiance. Ik gebruik de kleuren zelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Kleur is wel leuk voor een keer een scene, of halloween effecten ofzo. Verder gebruik ik het zelden... De rest heb ik gewoon wit (dus niet eens ambiance), is net zo handig in keuken/badkamer/hal/slaapkamer enz. En als leeslicht. Scheelt een pak geld, kun je ook leuk bijvoorbeeld een amazon echo voor kopen om de hue lichten aan te sturen 8)

Het prijsverschil wit - color is gewoon erg groot, als je met gewoon wit licht toekan. Ambiance - color verschil is alweer een stuk kleiner, denk dat ik dan zelf net zo lief voor color zou gaan voor het geval dat je een keer eens zonsondergang wilt nabootsen ofzo...

Ik kan me voorstellen als je bijvoorbeeld tieners in huis hebt dat die kleuren wel een stuk meer gebruikt gaan worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

wizzlewaxx schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:03:
Ik ben even benieuwd hoe jullie dit doen. Ik heb mijn hele huis vol Hue lampen hangen met meerdere sensors en dimmer remotes. Ik ben bezig zoveel mogelijk te automatiseren zodat de verlichting aan/uit gaat zonder een knop in te drukken. Nu zit ik met het volgende 'probleem'

Mijn verlichting beneden heb ik ingesteld dat wanneer de zon onder gaat, 45 mins voordat dit gebeurt de verlichting aan gaat. Niks bijzonders, nu komt het niet veel voor maar wanneer ik of mijn vrouw niet thuis zijn mag de verlichting ook uit blijven. Ik dacht dit op te lossen met 1 of 2 motion sensors welke registreren of er op een bepaalde tijd geen beweging is, de verlichting weer uit gaat. Dit is allemaal te doen. Maar hoe stel ik nu in dat wanneer ik WEL thuis ben en op de bank lig met weinig beweging de motion sensor niets registreert de verlichting niet uit gaat? Ik raak een beetje in de knoei met m'n gedachte erover :p
Apple telefoon en een iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20-06 12:21
Kleur in de woonkamer gebruik ik soms met film kijken. Daar heb ik een scene voor gemaakt met wat kleuren.

[ Voor 18% gewijzigd door jip_86 op 09-10-2017 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477788

wizzlewaxx schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:03:

In essentie moet je je routine laten matches op regels in je bridge. Ik zou beginnen met het omdraaien van de boel. Dus lampen zijn standaard uit en gaan aan als er beweging is en het donker is. Vervolgens laat je de lampen een x aantal minuten aan, bijvoorbeeld 60 minuten. Zolang er binnen die 60 minuten weer beweging is geconstateerd, dan wordt 60 minuten gereset.
Op deze manier moet je 60 minuten stil zitten op de bank voordat de lampen uit gaan.

Als je altijd rond 23:00 naar bed gaat, kun je een extra regel nemen die bijvoorbeeld tussen 23:00 en 06:00 de lampen na een 15 minuten geen beweging uitzet. Door de tijden af te stemmen op je routine zit je vrijwel nooit in het donker tenzij je erg van je routine afwijkt.
Pagina: 1 ... 68 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue