Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
300 watt. De Lightify plug kan 10x zo veel aan.Gonadan schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:34:
[...]
Ja ik zat al op de site van Philips te neuzen maar dat staat er gewoon niet bij.
http://download.p4c.phili...1ph/6916531ph_dfu_aen.pdf
Deze stekkers zijn voor max 300W. Echter, ze vinden het niet leuk als de belasting tijdens gebruik veranderd, dan schieten ze in storing.Gonadan schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:29:
Zou je met zo'n LivingWhites stekker een subwoofer kunnen schakelen (dimmer uitgeschakeld uiteraard)? Of gaat de plug dat niet leuk vinden?
Ik heb een staande lamp met leeslampje eraan, beide apart te schakelen. De knop van de staande lamp staat standaard aan zodat ik die met een LivingWhites plug kan dimmen, maar als ik het leeslampje aan zet is het ding over de zeik.
Ook een keer bedacht om een staande ventilator er mee te schakelen (niet dimmen dus). Werkt goed, totdat je de stand op de ventilator veranderd (of de LivingWhites plug nou in of uitgeschakeld is).
Volgens mij is het ding alleen geschikt voor mooie constante belastingen. Een subwoofer zou ik niet proberen.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Heb net de plug erbij gepakt, daar staat inderdaad ook gewoon 300W op.pacificocean schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:40:
300 watt. De Lightify plug kan 10x zo veel aan.![]()
http://download.p4c.phili...1ph/6916531ph_dfu_aen.pdf
Eens kijken hoe ik het in ga richten. Ik wil de subwoofer laten schakelen als er geluid gespeeld gaat worden. De LivingWhites is dan interessant omdat mijn Harmony de Hue direct kan aansturen.
Alternatief is een z-wave stekker gebruiken, heb ik ook nog liggen, dan kan ik misschien meerdere apparaten afkoppelen bij geen gebruik.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb gewoon een master slave stekkerdoos op mijn verstekker zitten. Is dat niet makkelijker?Gonadan schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:47:
[...]
Heb net de plug erbij gepakt, daar staat inderdaad ook gewoon 300W op.
Eens kijken hoe ik het in ga richten. Ik wil de subwoofer laten schakelen als er geluid gespeeld gaat worden. De LivingWhites is dan interessant omdat mijn Harmony de Hue direct kan aansturen.
Alternatief is een z-wave stekker gebruiken, heb ik ook nog liggen, dan kan ik misschien meerdere apparaten afkoppelen bij geen gebruik.
Die storing heb ik zelfs met een lamp al een aantal keer gehad inderdaad, dan maar de z-wave oplossing. Voelt ook robuuster en wellicht ook beter voor de subwoofer zelf.Xander schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:45:
Deze stekkers zijn voor max 300W. Echter, ze vinden het niet leuk als de belasting tijdens gebruik veranderd, dan schieten ze in storing.
Ik heb een staande lamp met leeslampje eraan, beide apart te schakelen. De knop van de staande lamp staat standaard aan zodat ik die met een LivingWhites plug kan dimmen, maar als ik het leeslampje aan zet is het ding over de zeik.
Ook een keer bedacht om een staande ventilator er mee te schakelen (niet dimmen dus). Werkt goed, totdat je de stand op de ventilator veranderd (of de LivingWhites plug nou in of uitgeschakeld is).
Volgens mij is het ding alleen geschikt voor mooie constante belastingen. Een subwoofer zou ik niet proberen.De Osram plug zou daar minder problemen mee moeten hebben volgens mij.
Nee, want die heb ik net liggen.pacificocean schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:52:
Ik heb gewoon een master slave stekkerdoos op mijn verstekker zitten. Is dat niet makkelijker?
Daarnaast vind ik het wel leuk om het middels automatisering te regelen, heb ik meer invloed.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Maar zou fijn zijn als de rest van de kleuren/opties ook door mijn vriendin te regelen zijn. Maar als het in de bridge staat, top!
Zoek eens naar plug in dit topic.Mynheer007 schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 18:33:
First of all, ik ben redelijk een noob als het aankomt op smart home technologie. Sinds kort heb ik een Google Home waarmee ik een aantal Huelampen via de 2.0 bridge en Google home met mijn stem aanstuur. Ik vroeg me af of of het ook mogelijk is om een hele simpele on-off switch in dit systeem te gebruiken. Mijn idee is namelijk in december wat kersverlichting aan te sluiten, die ik idealiter ook via spraakbesturing uit en aan zou kunnen zetten. Ik heb al wat gegoogled maar kan niet echt iets vinden. Iemand ervaringen/adviezen op dit gebied?

Deze post is waarderloos zonder bron en specificatie van de iris lamp.Wallus schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:28:
Ik lees net dat de lampstealer truc niet meer werkt. omdat je niet meer zou kunnen telnetten naar de bridge. Dit doet mijn falen verklaren. Ik kan echter niet (duidelijk)( vinden of er een alternatief is? Ben bang dat ik mijn (mijn via marktplaat gekochte)iris lamp kan weg gooien anders...
Vind je toon wat negatief. Ik vraag gewoon hulp. Welke gegevens zou je graag willen? Ik kan helaas geen sticker meer vinden met een serie nummer op de iris.pacificocean schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:49:
[...]
Deze post is waarderloos zonder bron en specificatie van de iris lamp.
betreffende telnet:
https://developers.meethu...telnet-bridge-deactivated
Of lukt het jou wel nog te verbinden met je bridge(met laatste firmware) via telnet?
Was niet negatief bedoelt, maar je maakt nogal moeilijk om te helpen. Je verwijst naar tekst uit 2015. Ik vroeg mij al af wat er recent gewijzigd was. Maar niks dus. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om te telnetten naar de bridge. Ik gebruik de oplossing die in je bron besproken wordt als iets nieuws dat gaat komen. iConnectWallus schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:54:
[...]
Vind je toon wat negatief. Ik vraag gewoon hulp. Welke gegevens zou je graag willen? Ik kan helaas geen sticker meer vinden met een serie nummer op de iris.
betreffende telnet:
https://developers.meethu...telnet-bridge-deactivated
Of lukt het jou wel nog te verbinden met je bridge(met laatste firmware) via telnet?
okay vredepacificocean schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:18:
[...]
Was niet negatief bedoelt, maar je maakt nogal moeilijk om te helpen. Je verwijst naar tekst uit 2015. Ik vroeg mij al af wat er recent gewijzigd was. Maar niks dus. Ik heb nog nooit de behoefte gehad om te telnetten naar de bridge. Ik gebruik de oplossing die in je bron besproken wordt als iets nieuws dat gaat komen. iConnectDat werkt alleen op iOS. Maar dezelfde functionaliteit zit volgens mij ook in de java lampfinder applicatie. Of dat ook met jouw irus lamp gaat werken weet ik niet, omdat Philips meerdere lampen heeft uitgebracht onder de naam Iris.
https://github.com/DesktopMan/hue-stealer/ Deze lijkt een anders te werken dan de tool die al had. Anders van iemand een IOS apparaat lenen. Thx voor die tip in ieder geval.
Nou... Je komt hier binnen vallen met de mededeling dat "dé lampstealer truc" niet meer werkt. Ik moest gaan zoeken wat lampstealer überhaupt is om te begrijpen wat het probleem is.Wallus schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 20:54:
[...]
Vind je toon wat negatief. Ik vraag gewoon hulp.
Heb je dit probleem ook met de Hue lamp finder truc op een desktop PC? Dit zou volgens mij nog gewoon moeten werken.
Hue Lamp Finder (HueLightFinder) voor windows: http://www.developers.mee...ault/files/lampfinder.jar
Hue Lamp Finder (HueLightFinder) voor Mac: http://www.developers.mee...files/lampfinder_v1.0.jar
Yep helaas..... Misschien gewoon kat in de zal gekocht, maar we geven nog ff niet op ☺Xander schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:43:
[...]
Hue Lamp Finder (HueLightFinder) voor windows: http://www.developers.mee...ault/files/lampfinder.jar
Waarschijnlijk werkt Winhue dan ook niet meer, maar dat kan je nog proberen.Wallus schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:08:
[...]
Yep helaas..... Misschien gewoon kat in de zal gekocht, maar we geven nog ff niet op ☺
13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.
Dat zou nog gewoon moeten werken. https://www.beaumotica.nl...-zonder-afstandsbedieningWallus schreef op zondag 24 september 2017 @ 01:08:
[...]
Yep helaas..... Misschien gewoon kat in de zal gekocht, maar we geven nog ff niet op ☺
Tenzij je een living colors iris hebt van de eerste generatie. Ik neem tenminste aan dat je een living colors iris hebt. Wat dat is ook nog steeds onduidelijk.
En houd je de lamp wel op 20 cm van de bridge?
Ontzettend bedankt!Blik1984 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 23:37:
[...]
Y-splitter: http://philipshue.com/thr...lips-hue-lightstrip-plus/
Daar kun je ook de pinnetjes kopen voor een belachelijke prijs, maar je kunt beter even bij conrad zoeken op male header, ik had er 1 met 10 pinnetjes voor 30 cent. 4 pinnetjes er vanaf geknipt. Let wel op, je moet de 2mm variant hebben en niet de 2,54 mm
Nou hij doet het nu! niets veranderd aan de opstelling.... vanmorgen opgestaan en dacht nou laat ik eens voor de grap klikken en paf hij stond er tussen... Schiet mij maar lek wat het waspacificocean schreef op zondag 24 september 2017 @ 09:10:
[...]
Dat zou nog gewoon moeten werken. https://www.beaumotica.nl...-zonder-afstandsbediening
Tenzij je een living colors iris hebt van de eerste generatie. Ik neem tenminste aan dat je een living colors iris hebt. Wat dat is ook nog steeds onduidelijk.
En houd je de lamp wel op 20 cm van de bridge?

Later de rest, en volgende week eens klooien met connecten en instellen.
Probeerde gisteren al even snel de Being of de Runners te vinden, maar dat werkte niet. Weet niet waarom.
Dus volgende week maar eens wat meer tijd voor vrij maken.
[ Voor 24% gewijzigd door NeutraleTeun op 25-09-2017 06:33 ]
Wat een ontzettend domme en hersenloze reactie…spokje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:21:
[...]
Beste wat werkt voor vrouwen is gewoon een paar voorgeprogrammeerde dimmers ophangen.
Beledigen had je zeker een 11 voor op school? Duffe…
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Haha, er werd geen Beledigen gegeven bij ons op school. Maargoed. Het is toch gewoon zo. Mijn vriendin is blij met de dimmersSerena schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:42:
[...]
Wat een ontzettend domme en hersenloze reactie…
Beledigen had je zeker een 11 voor op school? Duffe…
Ik wil 5 meter van deze strip in de rand van de muur en het plafond monteren, maar dit plafond is 4 meter hoog. Ik vraag me af of deze strip van 1600 lumen op vol vermogen een kamer volledig kan belichten. Dus niet alleen sfeer verlichting maar ook feller licht als je eens wilt stofzuigen.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
Ik ben het dus totaal niet met je eens. Ik ken behoorlijk wat vrouwen die alles eigenhandig geautomatiseerd hebben. Ik vind het nogal kort door de bocht om alle vrouwen over 1 kam te scheren…spokje schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:50:
[...]
Haha, er werd geen Beledigen gegeven bij ons op school. Maargoed. Het is toch gewoon zo. Mijn vriendin is blij met de dimmersdie heeft geen zin in dat gekloot met de app. Ken geen enkele vrouw in mijn omgeving die zin heeft om met zo'n app lampen aan en uit te zetten. Dus zo'n dimmer is dan een uitkomst.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Jesus wat kortzichtig. Mijn vrouw heeft thuis de hele HUE omgeving ingericht met scenes, wake-up scenes voor door de week en in het weekend. Echt serieus, jij komt er wel in deze wereld...spokje schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:50:
[...]
Haha, er werd geen Beledigen gegeven bij ons op school. Maargoed. Het is toch gewoon zo. Mijn vriendin is blij met de dimmersdie heeft geen zin in dat gekloot met de app. Ken geen enkele vrouw in mijn omgeving die zin heeft om met zo'n app lampen aan en uit te zetten. Dus zo'n dimmer is dan een uitkomst.
Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!
spokje schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:50:
[...]
Het is gewoon niet zo zwart-wit inderdaad.Serena schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:24:
[...]
Ik ben het dus totaal niet met je eens. Ik ken behoorlijk wat vrouwen die alles eigenhandig geautomatiseerd hebben. Ik vind het nogal kort door de bocht om alle vrouwen over 1 kam te scheren…
Zelf houd ik wel van automation. Mijn vriendin ook. Maar voor ons beiden geldt (ok, voor m'n vriendin idd in iets sterkere mate) dat automation iets moet toevoegen, en niet dingen moet gaan doen waar we allebei geen behoefte aan hebben.
Ook hebben we beiden geen behoefte aan het continu moeten pakken van onze telefoon om lampen aan en uit te doen. Dat gaat dus óf via Hue dimmer switches, of via KAKU switches (via Domoticz gekoppeld aan Hue).
Tegelijk pakt zij ook gewoon zonder blikken of blozen haar smartphone om in Hue iets te doen wat niet met 1 van de fysieke switches kan, als het zo uitkomt
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Oké, prima hoor. Whatever floats your boatSerena schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:24:
[...]
Ik ben het dus totaal niet met je eens. Ik ken behoorlijk wat vrouwen die alles eigenhandig geautomatiseerd hebben. Ik vind het nogal kort door de bocht om alle vrouwen over 1 kam te scheren…

Edit: Oh je bent zelf een vrouw zie ik haha. Joh, maak je niet zo druk zou ik zeggen om een domme opmerking van iemand op internet
[ Voor 15% gewijzigd door spokje op 25-09-2017 10:39 ]
Mooi man. Mijn vriendin heeft andere interesses. Voor haar zijn de dimmers een uitkomst.Joepv schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:27:
[...]
Jesus wat kortzichtig. Mijn vrouw heeft thuis de hele HUE omgeving ingericht met scenes, wake-up scenes voor door de week en in het weekend. Echt serieus, jij komt er wel in deze wereld...
De wat?spokje schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 08:21:
[...]
Beste wat werkt voor vrouwen is gewoon een paar voorgeprogrammeerde dimmers ophangen.
Dragon2 gaat wel weer terug de keuken in....

Google Play: Hue Essentials (Philips Hue)
In de Google Play store viel mijn oog op deze app: "Hue essentials". Zo te zien is de app nog niet officiele ge-released maar ik kon m dus al wel installeren
En hij ziet er veelbelovend uit! Er lijkt o.a. ook "Hue lamp finder" achtige functionaliteit in te zitten (dus zoeken naar lampen, bv. van derden, die op de 'normale' manier zich niet direct laten vinden).
Overigens lost dat helaas nog steeds niet mijn probleem met het toevoegen van een Ikea Tradfri color lamp op (die lamp zou al wel de laatste hue-compatible firmware moeten hebben). Zowel met deze app als Hue Lamp Finder wordt de lamp gezien en hij gaat ook een poosje heen en weer dimmen. Maar de definitieve verbinding lijkt niet tot stand te komen

Maar iig: de app ziet er al best leuk uit!
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Indien mogelijk zou ik toch eens de firmware (laten) controleren.eymey schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:35:
Overigens lost dat helaas nog steeds niet mijn probleem met het toevoegen van een Ikea Tradfri color lamp op (die lamp zou al wel de laatste hue-compatible firmware moeten hebben). Zowel met deze app als Hue Lamp Finder wordt de lamp gezien en hij gaat ook een poosje heen en weer dimmen. Maar de definitieve verbinding lijkt niet tot stand te komen
Dat de lamp knippert zegt niet alles, dat doen mijn eerste generatie (niet Hue compatible) Living Colors lampen ook als ik ze via lampfinder probeer te koppelen.
Ik heb een vraagje over het HUE systeem en de mogelijkheden.
Ik wil uiteindelijk meer zaken automatiseren en wil graag meteen met de juiste componenten beginnen.
Doelen:
Verlichting centraal aansturen, vanuit ambiligth/app/geofencing
Afstandbedieningen reduceren,
Voice control
Ik heb een (recente) Philips tv met ambilight, waar ik 2 lampen aan wil toevoegen.
Dit schijnt mogelijk te zijn.
Waar ik aan zit te denken (ook in die volgorde):
Philips Hue met Bridge 2.0
Logitech Harmony Hub (evt met nog 1 remote: Logitech Harmony Elite)
Alexa voice control.
Online kom ik vooral veel prachtige verhalen tegen over de mogelijkheden.
Maar wat zijn jullie ervaringen en ook wat zijn de beperkingen als de deze componenten zou combineren.
[ Voor 3% gewijzigd door Armageddon_2k op 25-09-2017 14:37 ]
Thanks, hier moet ik zelf wel uit kunnen komen. Van het weekend even kijken wat er allemaal op de markt is op dit gebied.
Joepv schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:17:
Zijn er mensen hier in het topic met ervaring met de HUE ledstrip met 1600 lumen?
Ik wil 5 meter van deze strip in de rand van de muur en het plafond monteren, maar dit plafond is 4 meter hoog. Ik vraag me af of deze strip van 1600 lumen op vol vermogen een kamer volledig kan belichten. Dus niet alleen sfeer verlichting maar ook feller licht als je eens wilt stofzuigen.
Water-Escape
Ik zit met eenzelfde keus, zolder verlichten, 4 meter hoog.water_escape schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:45:
Wanneer je 5 meter hue strip + ophangt en deze vol aan zet is je hele huis verlicht. Ik denk dat je de felste stand niet gaat gebruiken
[...]
2x ledstrip of 4x White Ambiance E27 (A60) spot ophangen, wat zou het meeste licht gaan geven?
Had ik ook met IKEA spul. Na herstart van bridge met Lampfinder werkte het. Na elke lamp alleen even bridge herstarten dus. Was wat moeite maar he we hebben lichtXander schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:05:
[...]
Indien mogelijk zou ik toch eens de firmware (laten) controleren.
Dat de lamp knippert zegt niet alles, dat doen mijn eerste generatie (niet Hue compatible) Living Colors lampen ook als ik ze via lampfinder probeer te koppelen.
Zoek eens een plaatje op van een 1600 lumen spot lamp (zoals op een fiets) aan licht geeft en stel je dan eens voor wat dat doet als je het verspreid over een 5 meter lange strip. Ik gok zo maar dat je met je zonnebril op gaat stofzuigen.Joepv schreef op maandag 25 september 2017 @ 10:17:
Zijn er mensen hier in het topic met ervaring met de HUE ledstrip met 1600 lumen?
Hint:

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
https://medium.com/@rxseg...e-bridge-2-0-42949f0154e1
Zou wel ideaal zijn als je de Bridge dus met wifi zou kunnen verbinden...
Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik er wel uit ben danEthirty schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:43:
[...]
Zoek eens een plaatje op van een 1600 lumen spot lamp (zoals op een fiets) aan licht geeft en stel je dan eens voor wat dat doet als je het verspreid over een 5 meter lange strip. Ik gok zo maar dat je met je zonnebril op gaat stofzuigen.
Bij mij hangt er in de keuken ook de Lightstrip Plus, als hij aan staat komt er echt een enorme bak licht vanafJoepv schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 08:59:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik denk dat ik er wel uit ben dan
Ik ga lekker meelezen in dit topic
Ehm, Lumen is het totaal van de lichtbron, in alle richtingen. Dus een spot van 1600 lumen welke een beperkte bundel heeft zal het oppervlak waarop hij schijnt veel sterker belichten (lux) dan een 1600 lumen strip van anderhalve meter die in een zeer wijde hoek zijn licht verspreidt.Ethirty schreef op maandag 25 september 2017 @ 21:43:
[...]
Zoek eens een plaatje op van een 1600 lumen spot lamp (zoals op een fiets) aan licht geeft en stel je dan eens voor wat dat doet als je het verspreid over een 5 meter lange strip. Ik gok zo maar dat je met je zonnebril op gaat stofzuigen.
Hint:
[afbeelding]
Los daarvan kan ik bevestigen dat een Lightstrip plus in de keuken meer dan voldoende licht geeft om van alles bij uit te spoken.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Jammer dat de ikea remote niet gekoppeld kan worden aan de hue.
Korte vraag van mij: De philips dimmer remote wordt gekoppeld aan de hub, zodat je deze kan koppelen aan een kamer/lampen? ( deze heb ik nog niet gekocht )
Daarnaast heb ik ook een livingcolors remote. Kan ik deze als AB koppelen aan de hub? Of kan deze alleen aan de lamp gekoppeld worden? ( de lamp is al gekoppeld aan de hub )
[ Voor 19% gewijzigd door corporalnl op 26-09-2017 23:19 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Niet helemaal juist, je kan de Dimmer op dezelfde manier aan bridge koppelen als de LivingColors remote control en dan stuurt de Dimmer de lampen ook rechtsstreeks aan en blijven de lampen onderdeel van het netwerk van de Bridge.spokje schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:01:
Dimmer kan ook direct Lampen aansturen, maar dan kun je 'm niet tegelijkertijd aan de bridge hangen.
Heb ik hier al een paar keer vermeld op dit forum
http://www2.meethue.com/e...ming-kit-e26/046677455385
Stuurt direct de lamp aan zonder tussenkomst van bridge.
En zo werkt het:
YouTube: How to setup and pair a Philips Hue dimmer and bulb without the bridge
[ Voor 3% gewijzigd door spokje op 27-09-2017 08:47 ]
Inmiddels is het -eindelijk- gelukt!Xander schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:05:
[...]
Indien mogelijk zou ik toch eens de firmware (laten) controleren.
In het Tradfri topic had iemand ook problemen, tot hij vlak voor de "lampfinder zoekactie" zowel de Tradfri lamp als de Hue bridge nog een keer stroomloos had gehad.
Na het dicht bij elkaar brengen van de lamp en de bridge en beiden een keer een powerflip te hebben gegeven, werd de lamp probleemloos gekoppeld! En uiteindelijk hoefde ik nieteens lamp finder te gebruiken, maar kon ik dus in Google Play: Hue Essentials (Philips Hue) eerst de "touch link" knop drukken en toen de lamp ging knipperen gewoon op de zoek knop. Binnen 10 seconden was er een link
Het kleurbereik van de Tradfri lamp lijkt overigens overeen te komen met de Gen. 1 Hue color bulbs, dus echt primair groen, blauw, etc. levert meer een fletse variant ervan op. En de Tradfri lamp heeft helaas een voor mij erg zichtbare PWM, vooral bij beweging. Hue bulbs hebben ook PWM, maar zelfs voor mij meestal niet zichtbaar genoeg om vervelend te zijn.
Lamp hoeft overigens niet stroomloos gezet te worden. Na elke lamp even de bridge herstarten.eymey schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:32:
[...]
In het Tradfri topic had iemand ook problemen, tot hij vlak voor de "lampfinder zoekactie" zowel de Tradfri lamp als de Hue bridge nog een keer stroomloos had gehad.
Ehm iemand?
Als je de PWM van de Philips lampen zou kunnen zien, dan heb je superman ogeneymey schreef op woensdag 27 september 2017 @ 09:32:
[...]
Hue bulbs hebben ook PWM, maar zelfs voor mij meestal niet zichtbaar genoeg om vervelend te zijn.
Waarschijnlijker is dat je ruis op je stroom netwerk waarneemt, als de spanning te veel fluctueert dan gaan de meeste lampen knipperen (bij Led lampen wordt dit deels afgevangen door een condensator in de voeding op te nemen, maar bij goedkopere led lampen word hiervoor vaak eentje gekozen met een (te)lage capaciteit).
Om dit uit te sluiten heb ik in het verleden wel eens een siergloeilamp gebruikt, waarbij je in de lamp kunt kijken zonder blind te worden

[ Voor 11% gewijzigd door Erik1971 op 27-09-2017 12:22 ]
Bij de Hue GU10 White Ambiance lampen meen ik dit wel te zien... Bij de rest nog nergens last van gehad.Erik1971 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:19:
[...]
Als je de PWM van de Philips lampen zou kunnen zien, dan heb je superman ogen
Dan heb ik blijkbaar superman ogen, maar ik kan de PWM echt zien. Bij álle White Ambiance lampen overigens, dus zowel de e27, gu10 als e14. En hij is het meest zichtbaar rond de 4000k stand in alle lichtsterktes, maar ook 2200-2700k in de lage regionen qua lichtsterkte.Erik1971 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:19:
[...]
Als je de PWM van de Philips lampen zou kunnen zien, dan heb je superman ogen![]()
Waarschijnlijker is dat je ruis op je stroom netwerk waarneemt, als de spanning te veel fluctueert dan gaan de meeste lampen knipperen (bij Led lampen wordt dit deels afgevangen door een condensator in de voeding op te nemen, maar bij goedkopere led lampen word hiervoor vaak eentje gekozen met een (te)lage capaciteit).
Om dit uit te sluiten heb ik in het verleden wel eens een siergloeilamp gebruikt, waarbij je in de lamp kunt kijken zonder blind te wordenen dan zie je deze fluctueren. Vaak lag dan de oorzaak bij een apparaat in de omgeving dat veel stroom gebruikte en steeds in en uit schakelde, zoals een oven.
Heeft 0,0 te maken met fluctueringen op m'n stroomnet (want die zijn er niet en het is ook op geen enkele manier aan een tijd of een schakel event van een ander apparaat of wat dan ook te koppelen).
Als ik gewoon stil naar de lamp ga staren, dan valt het eigenlijk nog wel mee. Het is echt bij bewegingen of als ik zelf beweeg of met m'n ogen beweeg en komt dan nog het meest overeen met een (zij het heel snel flikkerende) stroboscoop.
Deze video illustreert het heel mooi:
YouTube: Philips hue Lamp PWM flicker
Dit is dus ook exact hoe het eruit ziet op 4000k bij mij als ik een camera bij houd. Ook kan ik het effect dan zelf ook het best waarnemen. En again, niet als ik er bewust naar staar, vooral bij beweging. Op andere standen en vooral de 'warmere' standen worden de banden met licht breder en de donkere banden smaller en wordt het effect ook wat 'rustiger'.
Nou realiseer ik me dat een camera (die een eigen framerate heeft) lang niet altijd alles zegt, maar in general is voor mij zichtbare PWM ook te bewijzen met deze methode. Andersom zijn er ook gevallen waarin er op de camera PWM te zien is maar ik er geen last van heb (wrs omdat de PWM frequentie toch hoog genoeg is ). Andersom heb ik hier thuis ook dimbare ledlampen die zelfs achter een gewone dimmer heerlijk rustig voor het oog zijn en ook op de camera stabiel (zoals Megaman DimToWarm).
Gelukkig is het wel zo dat er voor mij in het geval van Hue mee valt te leven. Zeker wanneer het in een armatuur zit waarbij het licht indirect naar buiten komt heb ik er alleen echt last van als ik moe ben oid. Maar stiekem vind ik het nog steeds wel jammer dat in een stel dure producten zoals Hue het niet gewoon zo kan zijn dat het voor 100% van de mensen probleemloos is.
[ Voor 11% gewijzigd door eymey op 27-09-2017 13:51 ]
Uit nieuwsgierigheid, zie je de flickering ook bij 100% helderheid? PWM wordt gebruikt voor dimming, dus je zou alleen flicker verwachten <100% helderheid. edit: Bij de kleuren lamp zouden dan alle 3 de gebruikte kleuren LEDs 100% moeten branden....is 4000K? Als 1 van de kleuren niet 100% wordt aangestuurd zie je nog steeds flickering van die specifieke LED kleureymey schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:36:
[...]
Dan heb ik blijkbaar superman ogen, maar ik kan de PWM echt zien. Bij álle White Ambiance lampen overigens, dus zowel de e27, gu10 als e14. En hij is het meest zichtbaar rond de 4000k stand in alle lichtsterktes, maar ook 2200-2700k in de lage regionen qua lichtsterkte.
Dat Hue lampen niet heel goed presteren op het gebied van flickering, illustreert deze test uit 2014. Wellicht dat latere generaties lampen beter presteren.
http://www.ledbenchmark.c...ame=Philips+Hue+A19+bulb+
[ Voor 10% gewijzigd door wizzmic op 27-09-2017 17:16 ]
Zover ik weet zit de PWM frequentie voor Philips Hue lampen ruim boven 1khz, als ze op 100% staan, vandaar mijn opmerking superman ogeneymey schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:36:
[...]
Gelukkig is het wel zo dat er voor mij in het geval van Hue mee valt te leven. Zeker wanneer het in een armatuur zit waarbij het licht indirect naar buiten komt heb ik er alleen echt last van als ik moe ben oid. Maar stiekem vind ik het nog steeds wel jammer dat in een stel dure producten zoals Hue het niet gewoon zo kan zijn dat het voor 100% van de mensen probleemloos is.
Op lagere dim levels kan ik nog wel begrijpen dat je flikkering waar neemt, heeft te maken met hoe je een led dimt, maar zover ik met mijn Gen 1 Hue lampen kan zien zie ik geen flikkering, ook niet wanneer ze maximaal gedimd zijn, ze zitten wel in een mooie armatuur met melk glas, wellicht zoals je al gesuggereerd dit het flikkeren minder zichtbaar maakt.
Heb meer last van de CFL-i LivingWhite lampen, die knipperen wel en zeker als ze nog koud zijn
Dat verhaal van 3 kleuren leds op maximaal niveau als lamp op maximaal licht sterkte staat en 4000k, gaat niet op voor de meest recente hue kleuren lampen omdat deze al sinds een tijdje niet over 3 kleur kanalen maar over 4 of zelfs 5 kleur kanalen beschikkenwizzmic schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:09:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, zie je de flickering ook bij 100% helderheid? PWM wordt gebruikt voor dimming, dus je zou alleen flicker verwachten <100% helderheid. edit: Bij de kleuren lamp zouden dan alle 3 de gebruikte kleuren LEDs 100% moeten branden....is 4000K? Als 1 van de kleuren niet 100% wordt aangestuurd zie je nog steeds flickering van die specifieke LED kleur
Dat Hue lampen niet heel goed presteren op het gebied van flickering, illustreert deze test uit 2014. Wellicht dat latere generaties lampen beter presteren.
Weet niet of je ooit het verschil tussen de nieuwste generatie die de variant uit 2014 hebt gezien maar het verschil is enorm. Test lijkt me daarom ook niet zo heel relevant.wizzmic schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:09:
[...]
Uit nieuwsgierigheid, zie je de flickering ook bij 100% helderheid? PWM wordt gebruikt voor dimming, dus je zou alleen flicker verwachten <100% helderheid. edit: Bij de kleuren lamp zouden dan alle 3 de gebruikte kleuren LEDs 100% moeten branden....is 4000K? Als 1 van de kleuren niet 100% wordt aangestuurd zie je nog steeds flickering van die specifieke LED kleur
[ Voor 98% gewijzigd door rmc. op 27-09-2017 21:55 ]
wizzmic schreef op woensdag 27 september 2017 @ 17:09:
[...]
Op 100% heb ik bij de White Ambiance op sommige kleurtemperaturen nagenoeg geen last. Waarschijnlijk inderdaad omdat er dan alleen leds aan zijn op 'volle sterkte' (of iig bijna continu aan zonder of met heel hoge frequentie PWM).Erik1971 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 20:11:
[...]
Dat verhaal van 3 kleuren leds op maximaal niveau als lamp op maximaal licht sterkte staat en 4000k, gaat niet op voor de meest recente hue kleuren lampen omdat deze al sinds een tijdje niet over 3 kleur kanalen maar over 4 of zelfs 5 kleur kanalen beschikken
Maar zodra je met tinten gaat spelen gaan er natuurlijk verschillende leds met wisselende PWM frequenties gecombineerd worden om tot de juiste tint te komen. Op 4000k is dat effect blijkbaar het heftigst.
Overigens hebben de reguliere whites ook PWM flicker maar dan idd niet op volle sterkte.
RGB lampen heb ik niet van Hue, behalve Bloom en Iris.
Het is iig wel irritant dat er veel meer mensen zijn die nergens last van hebben dan die er wel last van hebben. Anders was er veel meer drive geweest om hier wat structureel aan te doen. Ik ken zelfs mensen die totaal geen last hebben van op 100hz flikkerende cheapo ledlampen zonder enige afvlakking.
[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 27-09-2017 22:58 ]
Wel zit ik met de instellingen van de motion sensor. Op zich werkt deze prima, maar graag zou ik de formules "three times, a charm" en "no motion, no fuss" willen combineren. Is dat mogelijk?
Verder had ik ingesteld dat de sensor de lampen inschakelde, echter zodra deze beweging detecteert schakelt deze naar de voorgeprogrammeerde instelling. Bijv. 's avonds naar de avond-scene. Ik wil juist dat als het licht brand (bijv. feller, omdat er gewerkt wordt) de sensor niets doet en niet de instellingen veranderd. Hoe kan ik dat instellen?
[ Voor 3% gewijzigd door DarkFly op 28-09-2017 07:43 ]
- ik meen weleens Philips Hue in B22 ergens op het net voorbij te hebben zien komen, is dat alleen voor de Britse markt? Of is dat ook in Nederland te bestellen?
- zou ik het B22 lampje kunnen aansluiten via een Elgato Eve Energy, zodanig dat deze werkt in combinatie met de Philips Hue instellingen in Homekit? Zodat wanneer ik tegen Siri zeg: "lampen woonkamer aan” niet alleen de Philips Hue lampen, maar ook de B22-lamp via de Elgato Eve Energy tegelijk op hetzelfde commando reageert?
Past er geen E27 -> B22 adapter in de lamp?ptrv schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:53:
Ik schiet al een aardig eindje op met het compleet overstappen naar Philips Hue voor de woonkamer en de slaapkamer. Nu hebben we een leuk lampje van alweer een jaar of 25 oud dat we graag willen blijven gebruiken, alleen dat heeft een B22 aansluiting/bajonet, daarom twee vragen:
- ik meen weleens Philips Hue in B22 ergens op het net voorbij te hebben zien komen, is dat alleen voor de Britse markt? Of is dat ook in Nederland te bestellen?
- zou ik het B22 lampje kunnen aansluiten via een Elgato Eve Energy, zodanig dat deze werkt in combinatie met de Philips Hue instellingen in Homekit? Zodat wanneer ik tegen Siri zeg: "lampen woonkamer aan” niet alleen de Philips Hue lampen, maar ook de B22-lamp via de Elgato Eve Energy tegelijk op hetzelfde commando reageert?
De B22 lamp is niet anders dan een andere HUE lamp, het enige verschil is de fitting, de werking is hetzelfde. Je kan ook een E27 of andere maat gebruiken icm een adapter naar B22.ptrv schreef op donderdag 28 september 2017 @ 15:53:
Ik schiet al een aardig eindje op met het compleet overstappen naar Philips Hue voor de woonkamer en de slaapkamer. Nu hebben we een leuk lampje van alweer een jaar of 25 oud dat we graag willen blijven gebruiken, alleen dat heeft een B22 aansluiting/bajonet, daarom twee vragen:
39
Kan dit? Iemand een idee?
Op het ogenblik gaat in de keuken het gewone licht aan overdag, maar dan moet de onder de kast verlichting apart worden aangezet dat is irritant. 's Nachts is die niet nodig in principe.
Als ik een Philips Hue ledstrip aankoop aan welke kabel sluit ik die dan aan en hoe? En waar komt de receiver te staan (in het verlaagd plafond nabij de ledstrip of in de elektriciteitskast?)? Wat zijn de afmetingen er van?
[ Voor 5% gewijzigd door gunthy op 28-09-2017 21:42 ]
Geofencing in de app zelf staat uit. Ik gebruik alleen die uit de Hue Lab.
Bij user selection staan beiden gsm's aangevinkt.
Op haar gsm heb ik ook mijn account gebruikt (ik meen dat dit ook moest bij Hue).
Dus daar staan dezelfde instellingen. Wat kan ik nog proberen/ wat doe ik fout?
[ Voor 7% gewijzigd door streamnl op 29-09-2017 21:33 ]
Ik wil mijn huis langzaam vol hangen met hue lampen, maar ik twijfel tussen gewoon wit licht en gekleurd licht.
In de overige ruimtes allemaal white ambiance hangen, op de buitenlampen na, dat zijn gewoon witte.
Bij mij in huis heb ik 3 gekleurde lampen en inderdaad gebruik ik de kleuren zo goed als nooit. Alleen als de kleinkinderen toevallig muziek willen luisteren zet ik "disco" aan en gebruik ik dus de kleur van de lampen.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
Vraagje aan de mensen met gekleurde hue lampen in de woonkamer. Gebruiken jullie de kleuren ook echt vaak, of komt het meestal toch gewoon neer op warm wit?
Ik wil mijn huis langzaam vol hangen met hue lampen, maar ik twijfel tussen gewoon wit licht en gekleurd licht.
Maar in de afgelopen 2,5 jaar is dat hooguit 4 keer voorgekomen.
Bij mij staan ze inderdaad altijd op warm wit, beetje gelig.
Een gekleurde lamp heb ik verhuisd naar de berging, zodat ik daar net kan doen alsof er iemand onder de zonnehemel igt als wij een keer weg zijn.
Have Fun Funske
Meestal warm wit, met een neiging naar oranje. Beetje de kleur van haardvuur als vrouwlief weer honderd kaarsjes heeft aangestoken.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
Vraagje aan de mensen met gekleurde hue lampen in de woonkamer. Gebruiken jullie de kleuren ook echt vaak, of komt het meestal toch gewoon neer op warm wit?
Soms ook meer naar rood als ik de boel erg dim, maar tinten met groen of blauw erin gebruik ik eigenlijk nooit.
De kleurbollen geven wat dat betreft meer speelruimte, maar waren niet een vereiste. Omdat ik echter ook drie strips heb die wel in kleur zijn wil ik dan ook gewoon dat alles kleur is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb ook 3 gekleurde Lampen in de woonkamer en heb nooit blauw of groen, maar wel een geel/oranje tint voor in de avond. En dat halen de white ambiance Lampen nooit. Die vind ik dan ook ongeschikt voor in de woonkamer. Die kunnen dan wel weer prima in de keuken. Maar white ambiance haalt net niet warm wit genoeg vind ik. En ze worden erg kil als je ze dimt. Kleur is de investering wel waard!SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
Mijn gekleurde Hue lampen gebruik ik altijd met een kleur.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
Maar heb naast de gekleurde lampen ook nog genoeg normale witte lampen hangen. De kleurenlampen zijn meer voor de accenten gebruikt.
uhm. waarom neem je dan niet de witte lampen met tinten?SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
Die hebben een behoorlijk bereik in temperatuur kwa wit licht.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Je bedoelt Hue White ambiance? Die had ik eigenlijk in gedachte bij de vergelijking. Had ik wat duidelijker aan kunnen geven inderdaad. Worden die wel warm genoeg?paQ schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:02:
[...]
uhm. waarom neem je dan niet de witte lampen met tinten?
Die hebben een behoorlijk bereik in temperatuur kwa wit licht.
LED wordt niet echt warm.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:05:
Je bedoelt Hue White ambiance? Die had ik eigenlijk in gedachte bij de vergelijking. Had ik wat duidelijker aan kunnen geven inderdaad. Worden die wel warm genoeg?
Qua kleur gewoon even plaatjes zoeken of langs een mediamarkt of zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
De White Ambiance lampen zijn echt wel erg warm licht of geel licht. Ook bij het dimmen. Met kleur wordt het meer geel IPV warm licht.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:05:
[...]
Je bedoelt Hue White ambiance? Die had ik eigenlijk in gedachte bij de vergelijking. Had ik wat duidelijker aan kunnen geven inderdaad. Worden die wel warm genoeg?
Ik heb ze als GU10 en als pendant lampen (zitten weer strips in)
Wittinten zijn echt heel erg goed.
Op de Shield TV activeer je de assistant als volgt:
- Zet de taal op Engels (United States)
- Zorg dat update 6.0 geinstalleerd is, deze is deze week uitgekomen.
- Google Assistant zal verschijnen
(getest op een Nederlandse Galaxy S8 met de Google Home app geinstalleerd)
- Zet de telefoontaal op Engels (United States)
- Open de Google Home app en zie dat de optie "devices" nog steeds mist
- Druk op de Android start knop en hou deze ingedrukt
- De Google Assistant wordt geopend
- Druk op het icoontje rechstboven in het geopende scherm
- Druk op de drie puntjes rechtsboven in
- Ga naar Settings > Home Control (onder het kopje Services)
- Druk op het "+" icoontje rechtsondering en selecteer Philips Hue uit de lijst
- Volg de wizard waarbij je koppelt met de bridge,etc. Er zal om een bevestiging gevraagd worden of Google je lampen mag aansturen. Creepy, maar dit is natuurlijk nodig omdat je lampen via het internet met je stem aangestuurd worden.
[ Voor 6% gewijzigd door oef! op 30-09-2017 14:13 ]
eigenlijk wel onze woonkamer is heel dikwijls subtiel roze of paars. Ook zons opgang/ondergang achtige kleuren staan hier vaak aan.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
You don't need eyes to see, you need vision
Ik gebruik de kleurtjes wel eens, gewoon omdat het kan. Maar het gros van de lampen in de woonkamer zijn ambiance white en naar mijn smaak komt daar mooi warm licht van af.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
Edit: Ik heb ook 2 van de "goedkope" Hue White lampen gehaald. Die vind ik dan toch echt niet warm genoeg voor in de woonkamer.
[ Voor 12% gewijzigd door zwimmiz op 30-09-2017 15:33 ]
Hangt af van je tools. Als je rechtstreekt de API aanspreekt (met de CLIP debugger) kan je een rule maken die bij motion 3 lampen aanzet, met een tijdrange aangegeven met de 'in' operator. Je maakt dan nog een rule maar dan met 1 lamp, zonder de time range (voor 's nachts).dragon2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:32:
Ik wil graag dat mijn motionsensor overdag 3 lampen aanzet en 's nachts maar 1 (gedimd).
Met all4hue heb je meer stappen nodig. Ik maak dan een hulpvariabele die aangeeft of het overdag is of niet. En dan maak ik een rule die triggert op motion overdag, en een die dat 's nachts doet.
Of het met de Hue app kan weet ik niet.
altijd kleur. enkel als ik meer licht nodig heb dat ze op wit/warm wit gaan, maar dat is nooit lang. ik hou van warmer licht, mijn standaard scene bijvoorbeeld bevat zacht oranje, zacht roze, donker oranje.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
Ik gebruik de kleuren elke avond en ochtend Zelf heb ik 7 verschillende hue living color lampen en een ikea spot met daarin een hue color.SaN schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 11:54:
Zoals andere reeds hebben aangeven hoef je niet perse rood groen etc maar kan je ook lichte kleuren instellen.
Ik heb sinds gisteren een Philips HUE Amaze hanglamp. Prachtig ding, maar ik krijg hem maar niet aan mijn Bridge gekoppeld. De lamp kwam met een voorgeprogrammeerde Dimmer.
Eerst via de Light Setup de auto-search geprobeerd, geen succes. Helaas ook geen serienummer op die lamp kunnen vinden, dus handmatig toevoegen werkte ook niet.
Uiteindelijk geprobeerd om hem dan te koppelen via de Accessory Setup, maar ook dit is niet gelukt. Sterker nog, de dimmer is nu ontkoppeld van de lamp en kan ik hem helemaal niet meer aansturen.
Weet iemand een oplossing voor me?
Dit is goed mogelijk. Met een app waarmee je uitgebreider kan programmeren (bv All4Hue op Android) kan je een tijdslot (bv 23:00-6:00) aan je regels meegeven. Daarna kan je een extra set regels maken, die dan van 6:00 tot 23:00 werkt. Elk set regels kan dan andere lampen aansturen of andere scènes activeren.dragon2 schreef op donderdag 28 september 2017 @ 20:32:
Ik wil graag dat mijn motionsensor overdag 3 lampen aanzet en 's nachts maar 1 (gedimd).
Op het ogenblik gaat in de keuken het gewone licht aan overdag, maar dan moet de onder de kast verlichting apart worden aangezet dat is irritant. 's Nachts is die niet nodig in principe.
Als je even in de werking van zo'n app duikt en niet vies van programma regels bent, is er heel veel mogelijk met de Hue.
RTFM... In de handleiding staat een plaatje met de locatie van het serienummerM.Pantoffel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:35:
Helaas ook geen serienummer op die lamp kunnen vinden, dus handmatig toevoegen werkte ook niet.
Je hebt helemaal gelijk, thanks!!!Wally2002 schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 10:54:
[...]
RTFM... In de handleiding staat een plaatje met de locatie van het serienummer
De producten met een dimmer kan je ook unlinken via touchlink protocol.M.Pantoffel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:35:
Uiteindelijk geprobeerd om hem dan te koppelen via de Accessory Setup, maar ook dit is niet gelukt. Sterker nog, de dimmer is nu ontkoppeld van de lamp en kan ik hem helemaal niet meer aansturen.
Dimmer dicht bij lamp houden en de 0 ingedrukt houden tot de lamp gaat knipperen en daarna uit zal gaan.
Nu is de lamp vrij voor toevoeging in een bridge en kan je 'm in de app toevoegen.
Alvast dank voor de reactie(s).
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Met aangaan doel je op aangaan via een rule/actie en niet via een schakelaar?
Ik heb via de hue de lampen geprogrammeerd zeg maar. Met de App iConnectHue lampen 'aan' met sunset en 'uit' met sunrise. In Triggi de rule aangemaakt dat mijn buitenlamp op een bepaalde tijd moet dimmen tot sunrise. Dat laatste werk goed.
Is het wellicht beter dat ik mijn lampen configureer in de iConnectHue app? Da reset ik de bridge en stel alles opnieuw in. Het zijn maar drie lampen maar denk aan uitbreiding.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Heb er 9 hangenM.Pantoffel schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 23:35:
Dag allemaal,
Ik heb sinds gisteren een Philips HUE Amaze hanglamp. Prachtig ding, maar ik krijg hem maar niet aan mijn Bridge gekoppeld. De lamp kwam met een voorgeprogrammeerde Dimmer.
Eerst via de Light Setup de auto-search geprobeerd, geen succes. Helaas ook geen serienummer op die lamp kunnen vinden, dus handmatig toevoegen werkte ook niet.
Als je heel goed in het armatuur kijkt, vanaf beneden naar boven, bij de PCB dan zie je tegen de kap een zilveren stickertje met serienummer
Dat is de enige manier volgens mij. Zo heb ik ze allemaal gekoppeld althans.
Op iOS werkt dat nog niet. Krijg alleen de mogelijkheid om de backdrop aan te passen :’(oef! schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 14:11:
Voor degenen die een Nvidia Shield TV hebben en Philips Hue, het is nu mogelijk om je lampen met een stemcommando in en uit te schakelen. Om dit te activeren zul je een paar truukjes uit moeten halen, de Google Assistan werkt niet in het Nederlands. Dit hele geintje heb je binnen tien minuten gedaan.
Op de Shield TV activeer je de assistant als volgt:Nadat dit gedaan is kun je vragen (in het engels) om de lampen in te schakelen. Google vertelt je dan dat de lampen nog niet geconfigureerd zijn. Normaliter zou je dit vanuit de app Google Home doen maar deze optie is niet aanwezig in de Nederlandstalige variant van de app.Dus:
- Zet de taal op Engels (United States)
- Zorg dat update 6.0 geinstalleerd is, deze is deze week uitgekomen.
- Google Assistant zal verschijnen
(getest op een Nederlandse Galaxy S8 met de Google Home app geinstalleerd)Je telefoon kun je hierna weer terugzetten op Nederlands. Nu kun je met engelse stemcommando's je lampen via de Shield TV afstandsbediening in en uitschakelen (switch on lights, switch off lights). Verschillende ruimten worden ondersteund (weet ik niet 100% zeker maar er wordt met verteld dat de lamp in de gang, die in een andere groep zit, niet beschikbaar is (klopt ook).
- Zet de telefoontaal op Engels (United States)
- Open de Google Home app en zie dat de optie "devices" nog steeds mist
- Druk op de Android start knop en hou deze ingedrukt
- De Google Assistant wordt geopend
- Druk op het icoontje rechstboven in het geopende scherm
- Druk op de drie puntjes rechtsboven in
- Ga naar Settings > Home Control (onder het kopje Services)
- Druk op het "+" icoontje rechtsondering en selecteer Philips Hue uit de lijst
- Volg de wizard waarbij je koppelt met de bridge,etc. Er zal om een bevestiging gevraagd worden of Google je lampen mag aansturen. Creepy, maar dit is natuurlijk nodig omdat je lampen via het internet met je stem aangestuurd worden.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Voor mijn nieuwe keuken zat ik er aan te denken om een verlaagd plafond (3 meter bij 1,7 meter) te maken met daarin 1 of twee ledstrips van 3 meter lengte elk. Het is de bedoeling dat dit DE verlichting gaat worden voor de keuken. Dus niet indirect, maar directe verlichting. De HUE strip zou dan in een aluminium led profiel verwerkt moeten worden met een melkwitte diffusor zodat de individuele leds niet meer te zien zijn en een soort van "streep" over het verlaagd plafond ziet lopen.
Ik heb dit forum al doorzocht op mogelijke antwoorden, maar alleen een post gevonden met een link die niet meer werkt. En verder werd er gemeld dat de strip iets hoger mocht zijn om geen leds meer te zien.
Mijn vragen:
1. Heeft iemand tips bij welke webwinkel ik zo'n led profiel kan kopen aangezien de breedte van de ledstrip nogal afwijkend is met "standaard" led strips.
2. Zou 3 (of 2 maal 3 meter) meter genoeg licht geven voor een werkblad van 3 meter bij 1,07 meter? (en nog een beetje eromheen natuurlijk)
3. Heeft iemand zoiets al eens geprobeerd en zie je de individuele leds niet meer met een verhoogd profiel?
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue