1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik merk geen invloed op de accu, in tegenstelling tot de locatie-functie van de Hue app zelf, dan zie je hem constant naar je locatie zoeken.
[ Voor 17% gewijzigd door Tsunami op 24-10-2017 18:26 ]
Het stekkerblok fungeert waarschijnlijk ook als transformator, dus ik zou je ledstrip niet rechtstreeks op de netstroom proberen aan te sluiten.barry142 schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 08:40:
Ik heb een vraag over de ledstrips, zou het mogelijk zijn om deze net na de stekker af te knippen en dan rechtstreeks aan te sluiten op een blauwe/bruine draad? zodat die dikke stekker niet nodig is? of zorgt die juist voor de juiste spanning?
[afbeelding]
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
@barry142 Ik weet wel zeker dat het stekkerblok nodig is, brengt de spanning van 230 naar 12V. Direct aansluiten op 230V zal een leuk lichteffect geven voor 1 seconde.LDVC schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 21:44:
[...]
Het stekkerblok fungeert waarschijnlijk ook als transformator, dus ik zou je ledstrip niet rechtstreeks op de netstroom proberen aan te sluiten.
Als je deze vragen stelt zou ik sowieso niet zo snel in draden gaan knippen..

No Shame, only Fame!
Ben ook een leek op het gebied van elektronikaMarcusso schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 09:50:
[...]
@barry142 Ik weet wel zeker dat het stekkerblok nodig is, brengt de spanning van 230 naar 12V. Direct aansluiten op 230V zal een leuk lichteffect geven voor 1 seconde.
Als je deze vragen stelt zou ik sowieso niet zo snel in draden gaan knippen..![]()

Ik heb bij mij gewoon een verlengkabel boven op keukenkastjes gelegd en daar de voedingsstekker op aangesloten, kabels van Lightstrip waren lang genoeg en nu is het netjes uit het zicht.barry142 schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 10:52:
[...]
Ben ook een leek op het gebied van elektronika, maar zou er dus ook een smallere adapter zijn(dunner). die deze ledstrip zou kunnen poweren. wil deze namelijk weg werken in een soort lichtbalk boven het aanrecht. Zou dus niet dikker mogen zijn dan 3,5cm.
Er zijn geen andere voedingingen te verkrijgen en direct aansluiten op 240v gaat niet dan zie je waarschijnlijk dat losse doosje met Zigbee chip en andere electronica heel snel bruin worden en dan een harde poef (elco's die opgeblazen worden)

Geofencing met Hue is GPS based als ik het goed heb. Dit zou ook verklaren waarom de app toegang tot GPS wilGalois schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 17:03:
Als nieuwe gebruiker van Philips Hue ben ik uiteraard druk bezig met het uitproberen van van alles en nog wat...
Zo heb ik een zgn. 'automatisering' gemaakt in de iPhone app 'Woning' die ervoor zorgt dat als ik na zonsondergang thuiskom, dat de lampen in de eetkamer aangaan (daar kom ik het huis binnen).
Ideaal lijkt het mij...
Dit doet de app met geofences, maar ik vroeg mij twee dingen af:
- hoe nauwkeurig gaat dit? Dus gaan de lampen aan als ik op 10 meter, op 100 meter of zelfs op 1000 meter van mijn huis aan? Geofences gaan op basis van wifi/GSM-masten, dus het zal ook wel liggen aan hoe dichtbevolkt het gebied is waar je woont? Dus hoeveel masten er zijn? Kortom: als ik naar de supermarkt op de hoek ga, dan blijf ik bv. op dezelfde GSM-mast aangemeld en dus werkt het niet? Of doet hij het dan via mijn wifinetwerk. Dus dan gaan de lampen aan als ik de sleutel in de deur steek? Want daar heb ik pas wifibereik.
- hoe groot is de invloed op mijn accu? Gaat de accu merkbaar sneller leeg?
PSN: Maichel
Tevens ook hier de vraag hoe jullie de enorme voeding van de strips hebben weggewerkt.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
De voeding is bij mij niet weggewerkt die ligt in de meterkast. Mijn ledstrip ligt in een u profiel in mijn hal en stopt precies bij mijn meterkast deur.
Een optie zou kunnen zijn een extension te kopen waardoor je controler verder weg kan stoppen of een verlengstuk tussen de controller en de voeding.
Deze kan je volgens mij wel kopen op amazon
Ik gebruik momenteel zowel de Philips Hue app als de iPhone Woning app.
In beide kan je automatiserings/routine-dingetjes aanmaken.
Ik heb een iPad die vrijwel altijd thuis is als woninghub.
Maar ik begrijp dat die automatiserings-optie van de iPhone app alleen werkt als je iPad/woninghub thuis is? Nu is het zo dat deze iPad inderdaad altijd thuis is en eigenlijk alleen buiten komt tijdens vakanties of weekendjes weg.
En dat zijn juist de momenten waarop ik graag wil dat de lampen op bepaalde tijdstippen aangaan om ons huis er bewoond uit te laten zien tegen evt. dieven. Maar dit werkt dus als ik op vakantie ben en de iPad die als woninghub dient mee heb, zoals ik het nu begrijp, dus niet?
Wat ik begrijp is dat mijn iPhone op vakantie een signaal geeft via iCloud en dat iCloud dit weer doorgeeft aan de iPad/woninghub die thuis is.
De Philips Hue app heeft ook routines die je aanmaakt. Maar deze communiceert rechtstreeks met de Bridge, waardoor je dus geen woninghubachtig iets nodig hebt. Dan worden de routines dus opgeslagen in de Bridge? Of hoe werkt dat? Want als de app op vakantie een signaal doorgeeft via internet aan de Bridge en dat die dan op dat moment iets gaat bedienen, is het zinloos als je op een plek zit waar je geen bereik hebt (en er dus geen signaal aan de Bridge gegeven kan worden). Of als je besluit je telefoon uit te doen op vakantie. Weet iemand hoe dit werkt?
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Geofencing op een iPhone is locatie based en werkt op basis van. GSM, Wifi, GPS en bluetooth. Dat zijn dus niet alleen je eigen wifi en bluetooth netwerken, maar alle netwerken die zich binnen het bereik van de telefoon bevinden.Maichel schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 14:21:
[...]
Geofencing met Hue is GPS based als ik het goed heb. Dit zou ook verklaren waarom de app toegang tot GPS wil
https://support.apple.com/en-al/HT203033
Alle Hue apps schrijven hun regels weg op de bridge en hoeft dus je telefoon alleen aan te staan voor geofencing.Galois schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 16:59:
Ik zit als nieuwe gebruiker van Hue vol met vragen...
Ik gebruik momenteel zowel de Philips Hue app als de iPhone Woning app.
In beide kan je automatiserings/routine-dingetjes aanmaken.
Ik heb een iPad die vrijwel altijd thuis is als woninghub.
Maar ik begrijp dat die automatiserings-optie van de iPhone app alleen werkt als je iPad/woninghub thuis is? Nu is het zo dat deze iPad inderdaad altijd thuis is en eigenlijk alleen buiten komt tijdens vakanties of weekendjes weg.
En dat zijn juist de momenten waarop ik graag wil dat de lampen op bepaalde tijdstippen aangaan om ons huis er bewoond uit te laten zien tegen evt. dieven. Maar dit werkt dus als ik op vakantie ben en de iPad die als woninghub dient mee heb, zoals ik het nu begrijp, dus niet?
Wat ik begrijp is dat mijn iPhone op vakantie een signaal geeft via iCloud en dat iCloud dit weer doorgeeft aan de iPad/woninghub die thuis is.
De Philips Hue app heeft ook routines die je aanmaakt. Maar deze communiceert rechtstreeks met de Bridge, waardoor je dus geen woninghubachtig iets nodig hebt. Dan worden de routines dus opgeslagen in de Bridge? Of hoe werkt dat? Want als de app op vakantie een signaal doorgeeft via internet aan de Bridge en dat die dan op dat moment iets gaat bedienen, is het zinloos als je op een plek zit waar je geen bereik hebt (en er dus geen signaal aan de Bridge gegeven kan worden). Of als je besluit je telefoon uit te doen op vakantie. Weet iemand hoe dit werkt?
De Homekit van Apple is een product van Apple die allerlij 3e partij producten kan schakelen. Waaronder bijvoorbeeld ook Hue lampen. Apple maakt hierbij gebruik van een hub zoals de Apple tv of iPad. Omdat Apple meerdere producten dan alleen de Heu lampen kan schakelen kan maakt het dus geen gebruik van de Hue bridge om de lamproutines op te slaan.
[ Voor 64% gewijzigd door pacificocean op 25-10-2017 22:51 ]
Zitten twee penlights in van 1,5 volt, overigens gaan de batterijen behoorlijk lang mee, heb mijn Sensor al meer dan een jaar in gebruik en deze rapporteert dat batterij nog steeds 100% is... (ik dacht dat ik ergen gelezen had dat de verwachte levensduur 2-3 jaar is volgens Philips).icecreamfarmer schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:03:
De sensor is die via iets ook op het lichtnet aan te sluiten? Het liefst doe ik niets met batterijen.
Tevens ook hier de vraag hoe jullie de enorme voeding van de strips hebben weggewerkt.
Batterijen zijn overigens ook makkelijk te vervangen, zie zo niet het punt om een vaste voeding te gebruiken, is behoorlijk onhandig en wanneer batterijen bijna leeg zijn gaat de sensor eerst oranje knipperen wanneer er beweging wordt gedetecteerd en op het laatst zelfs rood.
En als je de hue bridge hebt aangemeld met je account dan kun je op https://my.meethue.com/nl-nl/my-devices zien wanneer een van je devices een lage batterij spanning heeft (ik heb een dimmer switch die bijna lege batterij heeft, door eigen toedoen

Gaat niet werken voeding voor strip is 24 volt en Sensor heeft twee penlights van 1,5 volt, overigens de Hue Switch heeft een knoopcel van 3 volt.vdpoorten schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 15:13:
Voor zover ik weet is dit niet mogelijk. Er gaat een knoopcel batterij in de sensor.
De voeding is bij mij niet weggewerkt die ligt in de meterkast. Mijn ledstrip ligt in een u profiel in mijn hal en stopt precies bij mijn meterkast deur.
Een optie zou kunnen zijn een extension te kopen waardoor je controler verder weg kan stoppen of een verlengstuk tussen de controller en de voeding.
Deze kan je volgens mij wel kopen op amazon
Maakt het niet uit als je routines in de Hue app hebt staan en ook in de Homekit van je iPhone? Dat dit elkaar in de weg zit ofzo? Of werkt het als goede aanvulling op elkaar?pacificocean schreef op woensdag 25 oktober 2017 @ 22:38:
[...]
Geofencing op een iPhone is locatie based en werkt op basis van. GSM, Wifi, GPS en bluetooth. Dat zijn dus niet alleen je eigen wifi en bluetooth netwerken, maar alle netwerken die zich binnen het bereik van de telefoon bevinden.
https://support.apple.com/en-al/HT203033
[...]
Alle Hue apps schrijven hun regels weg op de bridge en hoeft dus je telefoon alleen aan te staan voor geofencing.
De Homekit van Apple is een product van Apple die allerlij 3e partij producten kan schakelen. Waaronder bijvoorbeeld ook Hue lampen. Apple maakt hierbij gebruik van een hub zoals de Apple tv of iPad. Omdat Apple meerdere producten dan alleen de Heu lampen kan schakelen kan maakt het dus geen gebruik van de Hue bridge om de lamproutines op te slaan.
Binnenkort ga ik op een korte vakantie en wil ik graag een ander schema. Ik heb al wat andere timers ingesteld (nu nog uit, maar moet ik dan kort van tevoren activeren). Bedacht me daarna dat ik dan ook de location setting uit moet zetten tijdelijk (lampen niet uit als beiden buiten de deur zijn) en de settings voor de sensor idem.
Kan je met twee settings profielen werken oid in connecthue? normaal en op vakantie? Ik kan dat niet vinden. Alles door elkaar is vragen om problemen of iets vergeten.
Hoe doen jullie dit? met een andere app wellicht? of zie ik iets over het hoofd?
https://developers.meethu...ate-hue-tap-toggle-button
Er is wel een account nodig om de documentatie in te zien, maar daar zijn geen vereisten voor om die aan te maken.
je kan bijvoorbeeld een aantal specifieke groepen maken voor alle lampen beneden om die met een rule uit te kunnen zetten. Als je echt álle lampen tegelijk uit wil zetten is daar de all group voor (group 0) https://developers.meethu...tion/groups-api#214_notes
Ethirty schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 20:13:
[...]
Volgens mij is dat wel een beetje een bekende beperking. Diverse 3rd party tools doen dat beter, maar dan ben je wel een paar euro kwijt, maar dat is op het totaal aan Hue spullen een schijntje.
[ Voor 0% gewijzigd door trenjeska op 26-10-2017 14:11 . Reden: typfout ]
njiestnag Trenjeska! (of zo iets)
Daar ben ik dus ook nog steeds naar op zoek. is dit echt zo vreemd om alleen een behuizing te willen kopen. Als je een andere kleur knop wil ga je toch ook niet nieuwe zenders kopen.Akilla schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 10:27:
Ik ga vanavond m'n eerste setje halen, het was alleen voor m'n vriendin wel een vereiste dat er een knop komt die niet dat ronde ding is van die hue tap. Aangezien wij de standaar Busch-Jaeger Si Reflex knoppen in huis hebben, zat ik te kijken naar de Eltako FT-55R. Nu vroeg ik mij alleen af of er iemand een plek heeft gevonden waar alleen die knopjes verkocht worden zonder zendmechanisme en raam? Ik kon wel iets vinden op doppelwippe, maar die stuurde het blijkbaar niet naar nederland...
njiestnag Trenjeska! (of zo iets)
Maar wat er nu gebeurt in de hal is dat er regelmatig (niet altijd), en voor zover ik nu meegemaakt, heb alleen overdag er maar 1 van de 2 lampen aan gaat. Dit was voordat ik de keuken sensor installeerde niet het geval. Als ik de formule three times is a charm de-installeer en er weer op zet lijkt het wel weer even goed te werken. Maar na een aantal keer motion in de gang blijft er toch maar 1 aan. Het is overigens wel altijd dezelfde lamp die uit blijft staan.
Heeft iemand een soortgelijk probleem (gehad)?
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Ben ik al een paar jaar naar op zoek geweest, maar helaas...wordt alleen met een zender verkocht...trenjeska schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:13:
[...]
Daar ben ik dus ook nog steeds naar op zoek. is dit echt zo vreemd om alleen een behuizing te willen kopen. Als je een andere kleur knop wil ga je toch ook niet nieuwe zenders kopen.
(Ben een vd eersten geweest op dit forum die deze 'tweak' heeft gerealiseerd)
Tis niet anders.. gewoon ff in de buidel tasten en slikken... over een paar weken ben je t alweer vergeten..
Ik ben hier van plan om als láátste ook m'n 5 (Hallo! Géén) spots in de keuken te vervangen voor een paar GU10 "White and Color" HUE lampen, welke helaas alleen in nog maar een "Starter-Kit" leverbaar zijn dus ik heb straks een paar 2.0 bridge's extra én over, maar ik kan vooralsnog geen geschikt armatuur vinden
Inbouw diepte is overigens niet echt probleem hier, huidige spots zitten in een koof welke een cm. of 15 á 20 vrij houdt tot het plafond.
[ Voor 13% gewijzigd door Will_M op 28-10-2017 00:05 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Verwijderd
[ Voor 90% gewijzigd door ThinkPad op 29-10-2017 20:51 ]
Met googlen krijg ik hier geen duidelijkheid over (behalve een prijsverschil).
Er staat dan in de app 'niet beschikbaar'.
Meerdere mensen die dit ook hebben?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Verwijderd
Ja ik ook. Zie mijn vorige bericht op vorige pagina in t Engels.THE_BASE schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 11:50:
De laatste tijd (sinds iOS 11) kan Siri soms een aantal lampen niet aansturen. Dat wordt dan ook gemeld. Terwijl Philips HUE het wel kan.
Er staat dan in de app 'niet beschikbaar'.
Meerdere mensen die dit ook hebben?
Vervelend. Dan maar wachten op iOS 11.1 en Hue App-update.Verwijderd schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 16:25:
[...]
Ja ik ook. Zie mijn vorige bericht op vorige pagina in t Engels.
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Zie ze nou in de HUE app (bij Software Update -> Release Notes -> Lamps/Lumieres) ook, op de philips.nl site kon ik ze niet vinden. Er zijn schijnbaar ook E27 fittingen welke als "spot" gebruikt kunnen worden, dat maakt 't aanbod qua armaturen weer wat groter voor me.NeutraleTeun schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 07:33:
De GU10 Color kun je gewoon als single lamp kopen hoor? Hoef je geen bridges voor over te houden.
Dat iOS 11 verhaal in combinatie met de bridge heb ik hier gelukkig (nog?) geen last van, alles draait op de laatste versie soft & firmware. Wel blijven de lampen "uit" in de woning app op de tabbladen onder "Kamers" terwijl ze wel gewoon in/uit geschakeld kunnen worden vanop die tabbladen

[ Voor 23% gewijzigd door Will_M op 29-10-2017 11:54 ]
Ik heb een routine aangemaakt die ik gebruik als ik niet thuis ben en het wel lijkt alsof ik thuis ben. De lichten gaan dan om xx:xx aan +/- 15 minuten. Ideaal zodat ze niet elke dag op hetzelfde moment aangaan (en de evt. dief voor de gek gehouden wordt, voor wat het waard is anno 2017
Op de Woning app, heb ik een andere routine (automatisering heet dat daar) dat mijn lampen bij zondsondergang aangaan. Ideale routine.
Maar wat wil ik:
- deze twee routines zou ik gecombineerd willen zien: dus dat mijn lampen elke dag bij zonsondergang aangaan in een tijdspanne van 15 minuten.
(en eigenlijk zou ik willen dat de lampen 30 minuten voor zonsondergang aangaan, zonsondergang is net te donker al)
Is dit mogelijk wat ik wil? Ik ben nog maar een beginnende Hue-gebruiker, maar las dat dit soort dingen met bv. IFTTT zou kunnen? Iemand tips? Want bovenstaande is toch iets wat veel mensen willen?
[ Voor 4% gewijzigd door Galois op 29-10-2017 17:38 ]
En anders kan het ook nog met Triggi.
[ Voor 42% gewijzigd door NeutraleTeun op 29-10-2017 17:46 ]
Hoe? Ik ben een beginnende gebruiker en heb geen idee hoeNeutraleTeun schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:45:
Dat kan toch via Hue Labs?
En anders kan het ook nog met Triggi.
Ik zie onder 'ontdek' op de app 'Hue Labs' staan. Als ik daarop klik een heleboel formules, maar ik kan niet zoeken oid. Hoe vind ik dat wat ik wil daar tussen?
EDIT: ik heb wat gevonden tussen die 'Labs'. Een formule die heet 'Sunset to sunrise'. Het doet bijna wat ik wil... enige wat ik mis is dat ik niet wil dat hij exact op zonsondergang reageert, maar in een tijdspanne van 15 minuten. Het klopt dat de variatie in tijd eigenlijk automatisch gaat door de zonnestand, maar dat vind ik te weinig (paar minuutjes per dag). Bovendien moeten de lampen op een bepaald moment ook uitgaan. Dat kan ik automatisch om bv. 23:00 doen. Maar dan gaan de lampen dus ELKE dag, om exact 23:00 uit. Dat wil ik niet. Ik wil een tijdsspanne... Hmmm...
En kan die 'formule' ook tussen mijn 'routines' komen te staan?
[ Voor 46% gewijzigd door Galois op 29-10-2017 18:04 ]
Het 2e wat je wil doe ik met de iConnectHue app. Ik heb daar een timer staan die afhankelijk is van de zonsondergang, waarbij ik ook de offset kan zetten. De zonnestand zorgt dan vanzelf voor de nodige variatie.Galois schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:37:
Ik gebruik zowel de Philips Hue app als de iOS Woning app. Voor automatisering/routines prefereer ik eigenlijk de Philips app, aangezien die routines in de Bridge worden opgeslagen en niet via een woninghub gaan (in mijn geval een iPad, die leeg kan gaan of heel soms met mij mee gaat).
Ik heb een routine aangemaakt die ik gebruik als ik niet thuis ben en het wel lijkt alsof ik thuis ben. De lichten gaan dan om xx:xx aan +/- 15 minuten. Ideaal zodat ze niet elke dag op hetzelfde moment aangaan (en de evt. dief voor de gek gehouden wordt, voor wat het waard is anno 2017).
Op de Woning app, heb ik een andere routine (automatisering heet dat daar) dat mijn lampen bij zondsondergang aangaan. Ideale routine.
Maar wat wil ik:
- deze twee routines zou ik gecombineerd willen zien: dus dat mijn lampen elke dag bij zonsondergang aangaan in een tijdspanne van 15 minuten.
(en eigenlijk zou ik willen dat de lampen 30 minuten voor zonsondergang aangaan, zonsondergang is net te donker al)
Is dit mogelijk wat ik wil? Ik ben nog maar een beginnende Hue-gebruiker, maar las dat dit soort dingen met bv. IFTTT zou kunnen? Iemand tips? Want bovenstaande is toch iets wat veel mensen willen?
Edit: dat uit wat je wilt zit in de standaard app. Bij andere routines, daar kan je een variabele tijdswaarde opgeven. En er is een optie routines van andere apps. Ik verwacht dat je routines daarbij komen te staan.
[ Voor 6% gewijzigd door pacificocean op 29-10-2017 18:50 ]
Het aangaan bij zonsonderdag en 30 minuten ervoor, dat lukt met de 'Sunset to sunrise' formula. Het uitgaan kan ik dan handmatig doen of op een bepaald tijdstip. Dit laatste is wat ik zoek, maar dan zoals onder 'routines' ook kan op 'willekeurige tijden'.Tsunami schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 18:34:
@Galois als je iOS 11 hebt kan het in de Woning app als automatisering, 30 minuten voor zonsondergang. Mijn iPad kan alleen niet updaten naar iOS 11, dus ik ben benieuwd of het ook werkt als je iPhone wel op iOS 11 zit maar je iPad (woninghub) niet.
Een knullige oplossing is om bv. als ik om 23:00 wil dat de lampen uitgaan, een routine aanmaken die de lampen aandoet om 22:00 met dezelfde scène als die 'Sunset to sunrise' formula (de lampen gaan dan aan, maar omdat ze al aan zijn gegaan bij zonsondergang door die formula, zal er niets veranderen) en in die routine uit laten zetten met 'willekeurige tijden' aangevinkt.
In de 'Sunset to sunrise' formule stel je dan in dat de lampen handmatig uit worden gedaan en in deze routine dus als hierboven beschreven...
Het lijkt mij dat het zo moet werken... Wel knullig, maar volgens mij gaat het werken dat wat ik wil...
En ik denk niet dat je die knullige oplossing voor het uitzetten nodig hebt, zoals pacificocean zegt kan je in de Hue app een routine aanmaken die de lamp uit zet om 23:00, en dan Willekeurige tijden aanvinken en Duur tijdsaanpassing op 15 minuten.
Gelukt! Die routine waar @pacificocean het over heeft, die kende ik inderdaad. Maar ik wist niet dat je er ook voor kunt kiezen om alles alleen 'uit' te zetten.Tsunami schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 19:49:
Oké ik snap hem, ik heb daar inderdaad zelf een script voor geschreven dat ieder half uur kijkt of de zon in de komende drie kwartier onder gaat, zo ja gaat mijn licht aan. Zo gaat de lamp altijd op het hele of het halve uur aan, tussen de 15 en 45 minuten voor zonsondergang. Ik heb een Synology NAS waar ik dit script op kan draaien, maar ik weet niet of zoiets ook direct in de cloud kan. Ik heb in ieder geval vooralsnog geen kant-en-klare oplossing gevonden.
En ik denk niet dat je die knullige oplossing voor het uitzetten nodig hebt, zoals pacificocean zegt kan je in de Hue app een routine aanmaken die de lamp uit zet om 23:00, en dan Willekeurige tijden aanvinken en Duur tijdsaanpassing op 15 minuten.
Daarom had ik eerst de oplossing zoals hierboven beschreven, dat ze maar aan moeten gaan in dezelfde stand als ze al zijn. Maar dat is niet nodig. Onder routines kan je kiezen voor alleen uitgaan. Overigens sowieso een handige routine als je vergeet je lampen uit te zetten
Tnx allen voor het meedenken!
Verwijderd
iPhone se iOS 9.3.3
Zou het niet te maken kunnen hebben met IOS 9? Is dat een bewuste keuze?Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:18:
HomeKit and Siri raken constant de verbinding kwijt met de bridge, terwijl de hue app wel prima werkt. Iemand oplossing?
iPhone se iOS 9.3.3
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Die Iphone SE zou je eens naar 11.0.3 kunnen updaten na 3 jaar?Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:18:
HomeKit and Siri raken constant de verbinding kwijt met de bridge, terwijl de hue app wel prima werkt. Iemand oplossing?
iPhone se iOS 9.3.3
Hoezo draait dat ding nog op een release welke voor de iPhone 5 / iPad2 als laatste werd geleverd en de SE onder de kap gewoon een iPhone 6S is welke gemakkelijk iOS 11 kan draaien?
Ik heb hier nog een iPad2 liggen op iOS 9.3.3 en die kán niet verder updaten, maar ook die kan gewoon goed met de HUE app overweg (niet met Homekit, daar krijgt ik steeds lampen welke niet gevonden kunnen worden terwijl Homekit op alle andere, nieuwere, iOS devices ze wel vinden. Die iPad 2 mag dus ook pas als laatste alles detecteren hier, daarna gaat 't gewoon goed).Ethirty schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 23:38:
[...]
Zou het niet te maken kunnen hebben met IOS 9? Is dat een bewuste keuze?
[ Voor 36% gewijzigd door Will_M op 30-10-2017 13:41 ]
Of je moet de classic hue app gaan gebruiken? (die met het grijze icoontje)
[ Voor 9% gewijzigd door Psycho_Mantis op 30-10-2017 09:21 ]
[ Voor 82% gewijzigd door UrbanSnEAky op 30-10-2017 22:24 . Reden: Ik zet het wel in het aanbiedingen topic ]
<Zinloze tekst hier>
Misschien beter voor het aanbiedingen topic.UrbanSnEAky schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 14:09:
Ik kreeg zojuist een mailtje van Philips, dus mocht iemand interesse hebben om voor € 150 een leuke starters kit te bestellen, gebruik onderstaande (unieke) code.
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door Jochemd13 op 30-10-2017 15:24 ]
*snip*Jochemd13 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:21:
[...]
Misschien beter voor het aanbiedingen topic.
[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 30-10-2017 16:09 ]
Voor een werkplek wil ik allicht een grotere lichtopbrengst dan een enkele lightstrip kan bieden, dus ik vraag me af of ik dan 2m extensie toevoeg, of er een losse lightstrip direct achter/naast plaats.
Lichtopbrengst blijft hetzelfdejeroen11 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:46:
Ik zou zweren dat het hier langs is gekomen maar kan het met de zoekfunctie niet meer vinden. Mijn vraag is of de totale licht opbrengst van de Lightstrip Plus toeneemt of gelijk blijft als je extensies toevoegt.
Voor een werkplek wil ik allicht een grotere lichtopbrengst dan een enkele lightstrip kan bieden, dus ik vraag me af of ik dan 2m extensie toevoeg, of er een losse lightstrip direct achter/naast plaats.
Mijn simpele logica zegt meer strips is meer licht. Kan je jouw uitspraak toelichten?
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
De lichtopbrengst per meter zal toch niet veranderen? Het is niet dat je met 2 aparte strips een andere lichtopbrengst zou hebben dan met een enkele + extension.Ethirty schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:41:
[...]
Mijn simpele logica zegt meer strips is meer licht. Kan je jouw uitspraak toelichten?
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Als het goed is wel. http://litcessory.comiantje31 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:44:
Ik heb vandaag een Hue lightstrip gekocht. Is deze lightstrip nog te verlengen nadat ik deze afknip?
Check bij de adapters.
Dus wel. De maximale lichtopbrengst van een Lightstrip plus is 1600 lumen. Dit haal je al met 2m strip, maar uit een 10m strip krijg je ook maar 1600 lumen. De lichtopbrengst per meter neemt dus af met verlengen.Jochemd13 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:44:
[...]
De lichtopbrengst per meter zal toch niet veranderen? Het is niet dat je met 2 aparte strips een andere lichtopbrengst zou hebben dan met een enkele + extension.
Logisch of niet, het ding werkt nu eenmaal zo.Ethirty schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:41:
[...]
https://developers.meethu...eed-consistent-brightness
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Gisteravond wou ik de lampen bedienen via Siri waarbij de iPhone vergrendeld is. Maar ondanks dat de opdracht wel herkend word, kreeg ik nu ineens te horen dat ik eerst de iPhone moest ontgrendelen. Iets wat eerst wel werkte zonder te ontgrendelen.
Ik heb de settings nagelopen, hue app opnieuw gekoppeld met Siri maar moet nog steeds eerst de iPhone ontgrendelen.
Iemand een idee waar dit door komt?
Siri beantwoord trouwens wel andere vragen. Maar heeft geen rechten om Hue te bedienen?
Opgelost!
Bij instellingen/Codeslot was woningbeheer uitgezet. Deze weer aangezet en Siri heeft weer toegang tot de Hue lampen wanneer de iPhone vergrendeld is.
[ Voor 20% gewijzigd door Campo di Casa op 31-10-2017 04:16 ]
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Ben verbaasd hoe goed hij het doet...
De heren hierboven hebben het eerste gedeelte van je vraag beantwoord, voor wat betreft het tweede gedeelte, ja, als er ruimte voor hebt, twee Lightstrips naast elkaar met losse eigen voeding geeft twee keer zoveel licht.jeroen11 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 15:46:
Ik zou zweren dat het hier langs is gekomen maar kan het met de zoekfunctie niet meer vinden. Mijn vraag is of de totale licht opbrengst van de Lightstrip Plus toeneemt of gelijk blijft als je extensies toevoegt.
[ Voor 91% gewijzigd door NeutraleTeun op 30-10-2017 22:23 ]
Enig idee of hier een oplossing voor is? Iemand anders met de combinatie die wel werkt?
Tot voor kort had ik een Plugwise netwerk met zo'n 30 Circles draaien, heeft bij mij nooit tot problemen geleid...BasXcore schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:42:
Ik heb in mijn huis Plugwise draaien met zo'n 12 circles. Ik merk dat dit Zigbee netwerk instort zodra ik mijn Hue bridge en lampen aanzet.![]()
Enig idee of hier een oplossing voor is? Iemand anders met de combinatie die wel werkt?
[ Voor 99% gewijzigd door bighead op 31-10-2017 11:22 . Reden: Gereageerd op een oud bericht waar al antwoord op was gegeven ]
Is dit iets?wimmel_1 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 23:38:
Heeft er hier toevallig al iemand ergens een, liefst ronde, inbouw spot kunnen vinden welke geschikt is voor de GU10 HUE lampen waarbij het geheel ook vlak/strak blijft?
Ik ben hier van plan om als láátste ook m'n 5 (Hallo! Géén) spots in de keuken te vervangen voor een paar GU10 "White and Color" HUE lampen, welke helaas alleen in nog maar een "Starter-Kit" leverbaar zijn dus ik heb straks een paar 2.0 bridge's extra én over, maar ik kan vooralsnog geen geschikt armatuur vinden
Inbouw diepte is overigens niet echt probleem hier, huidige spots zitten in een koof welke een cm. of 15 á 20 vrij houdt tot het plafond.
https://www.lampenonline....-tria?color=wit&vorm=rond
Ik heb 't inmiddels opgelost met een 5 tal Philips HUE "MilliSkin" armaturen waarvan één incl. dimmer,
Voorlopig dus nog maar even de "White & Ambiance" lampen in m'n keuken
Sinds gisteren reageren enkele hue lampen niet meer in mijn home app.
Kijk ik in de hue app, dan ook daar niet...
Stroom eraf gehaald, er weer op, en dat werkt weer even
Vandaag 3 lampen die niet reageren in home, evenmin in hue...
Bridge uit en aan, geen verschil.
router gerest, geen verschil
Soms geeft een dimmer ook rood als ik wat wil bedienen, dus het zit volgens mij echt aan de hue zijde.
Voor de zekerheid handmatig software update gecheckt, maar volgens de app is alles up to date
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Al een ander kanaal geprobeerd te zetten?paQ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:09:
Zit er iets dwars bij Hue momenteel dat iemand weet?
Sinds gisteren reageren enkele hue lampen niet meer in mijn home app.
Kijk ik in de hue app, dan ook daar niet...
Stroom eraf gehaald, er weer op, en dat werkt weer even
Vandaag 3 lampen die niet reageren in home, evenmin in hue...
Bridge uit en aan, geen verschil.
router gerest, geen verschil
Soms geeft een dimmer ook rood als ik wat wil bedienen, dus het zit volgens mij echt aan de hue zijde.
Voor de zekerheid handmatig software update gecheckt, maar volgens de app is alles up to date
Zojuist, alle lampen reageren (momenteel) weer volgens de apps.pacificocean schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:14:
[...]
Al een ander kanaal geprobeerd te zetten?
Maar nu is de hue motion degene die zegt " geen reactie".
Heb je toevallig zo'n MIJN HUE account waardoor je alles van "buiten" kunt bedienen + een Apple Homekit HUB (een Apple Device welke 't zelfde kán als dat wat je met zo'n HUE account kunt)?paQ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:18:
[...]
Zojuist, alle lampen reageren (momenteel) weer volgens de apps.
Maar nu is de hue motion degene die zegt " geen reactie".
PS: Als je een router hebt welke als VPN Endpoint kan werken dan heb je sowieso dat "MY-HUE" niet nodig, de Philips HUE App verbind ook gewoon over een 4G verbinding mét VPN naar huis.
[ Voor 17% gewijzigd door Will_M op 31-10-2017 19:52 ]
jawimmel_1 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:41:
[...]
Heb je toevallig zo'n MIJN HUE account waardoor je alles van "buiten" kunt bedienen + een Apple Homekit HUB (een Apple Device welke 't zelfde kán als dat wat je met zo'n HUE account kunt)?
Lijkt er op dat die twee elkaar "bijten"
Verwijderd
Deze zouden moeten passen.wimmel_1 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:53:
Ben al een tijdje op zoek naar armaturen waar die White and Color GU-10 lampen "vlak" in komen te liggen én waarbij ze kantelbaar blijven maar helaas zonder al te veel succes. Nou is het in de keuken ook wel een béétje decadent om daar dat soort lampjes te bevestigen dus ik heb nu alsnog maar besloten om 't met de simpelere "White Ambiance" te doen zodat ze alsnog iets met scenes kunnen....
***members only***
https://www.lampenlicht.be/spot-suplux-2-staal.html_be
Tegen de gebruiken op T.NET in: Bedankt voor de linkVerwijderd schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:55:
[...]
Deze zouden moeten passen.
https://www.lampenlicht.be/spot-suplux-2-staal.html_be
Ik bedoelde echter inbouwspots en heb nu dus maar..... Zie een paar posts terug
Had de hub ook al eens gereset.wimmel_1 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:53:
[...]
Lijkt er op dat die twee elkaar "bijten"Maar ik had ook nog even een "PS" als kleine aanvulling in de vorige post gezet.
Heb de homehub functie even uitgeschakeld, en toen opnieuw op zoek gegaan naar een ander zigbee kanaal. (Denk dat ik ze nu allemaal 4 keer heb gehad
Home hub nu weer ingeschakeld en die geeft nu ook op alles OK.
interfacing is a bitch
Verwijderd
Een armatuur kan van alles zijn hèwimmel_1 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:59:
[...]
Tegen de gebruiken op T.NET in: Bedankt voor de link![]()
Ik bedoelde echter inbouwspots en heb nu dus maar..... Zie een paar posts terug
ALs je zoveel moeite hebt met Zigbee, zou je ook kunnen kijken of je bridge niet te dicht bij je Wifi router staat, houd minimaal 50cm afstandpaQ schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 19:59:
[...]
Had de hub ook al eens gereset.
Heb de homehub functie even uitgeschakeld, en toen opnieuw op zoek gegaan naar een ander zigbee kanaal. (Denk dat ik ze nu allemaal 4 keer heb gehad, maar nu een kanaal gevonden waar alles op reageerde, en de hue sensor ook.
Home hub nu weer ingeschakeld en die geeft nu ook op alles OK.
interfacing is a bitch
Sinds wij thuis op de overloop Hue GU10's hebben en een aantal lichtpunten beneden ook van Hue is voorzien is ook richting de eerste verdieping het netwerk een stuk robuuster.
Nog niet altijd, overigens. Nog steeds reageert geregeld de Hue dimmer switch aan het nachtkastje van m'n vriendin niet. Terwijl ik met de app haar nachtlampje zo uit krijg

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 01-11-2017 09:36 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hue White ambiance White ambiance Starterkit E27 en Hue White and color ambiance White and color ambiance Starterkit E27.
Zit het verschil tussen deze nu alleen in het feit dat het ene set ook kleuren kan doen? beide hebben de mogelijkheid voor warm wit licht?
Alvast bedankt
pricewatch: Philips Hue Milliskin inbouwspot rond wit (White Ambiance, excl D...
Wat is de inbouwhoogte van die dingen?
Is er daadwerkelijk 10cm benodigd?
Zo ja zijn er plattere alternatieven?
[ Voor 9% gewijzigd door icecreamfarmer op 01-11-2017 11:33 ]
Ja, beide kunnen wit licht van warm tot koud.Zenlung schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:43:
Ik zie dat er verschillende "nieuwe" starter sets zijn ook in de ambiance serie ( welke de nieuwste serie is geloof ik )
Hue White ambiance White ambiance Starterkit E27 en Hue White and color ambiance White and color ambiance Starterkit E27.
Zit het verschil tussen deze nu alleen in het feit dat het ene set ook kleuren kan doen? beide hebben de mogelijkheid voor warm wit licht?
Alvast bedankt
De Color lampen kunnen daarnaast ook kleuren.
Alleen de daarnaast nog verkrijgbare 'white' lampen (zonder het woord 'ambiance') kunnen maar 1 temperatuur wit licht.
Lampen besturen met Siri/Homekit werkt ook slecht, onafhankelijk of ik wel of niet met wifi verbonden ben.
Zit op iOs versie 10.3.3 met iPhone 6. Iemand een idee?
Zelfde probleem hier, buitenshuis is hit & miss sinds een paar weken.Orangelights23 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:38:
Sinds een week kan ik mijn Hue niet meer zonder wifi besturen. Ik krijg buitenshuis/zonder wifi verbinding bij het openen van de app gelijk de melding dat er geen Hue connectie is. Bij Explore staat dat ik ingelogd ben, maar zonder connectie.
Lampen besturen met Siri/Homekit werkt ook slecht, onafhankelijk of ik wel of niet met wifi verbonden ben.
Zit op iOs versie 10.3.3 met iPhone 6. Iemand een idee?
<Zinloze tekst hier>
Zowel de White Ambiance en de White and color ambiance kunnen inderdaad de kleur temperatuur veranderen.Zenlung schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:43:
Ik zie dat er verschillende "nieuwe" starter sets zijn ook in de ambiance serie ( welke de nieuwste serie is geloof ik )
Alvast bedankt
En als je 2700K warm genoeg vind en helemaal niet van kleur temperatuur wil veranderen dan is er ook nog de Hue White Starterkit E27, is tevens de goedkopste optie
Mijn vrouw heeft ook een iPhone en ook de 'Woning-app'. Ik heb in mijn app alles ingesteld en zij is de 'genodigde' in mijn app.
Nu is bij haar ook ingesteld dat de lampen aangaan als zij bijna thuis is. Op exact dezelfde manier als die van mij... Alleen bij haar werkt het niet.
Heeft dit te maken met dat mijn app de 'hoofdapp' is? Is er een oplossing?
Ik wilde nog eens terugkomen op mijn bovenstaande bericht, het delen van ideeën kan nooit kwaad immers.Tralapo schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:35:
Sinds kort eigenaar van een setje Hue en ben er erg blij mee. Maar ik loop eigenlijk wel tegen iets aan op het gebied van automatisering, hopelijk zijn er hier wat mensen met ervaring die me de juiste richting kunnen wijzen.
Tot nu toe schakel ik ze steeds in met de app, op zich niet zo'n probleem wat mij betreft, maar het moet automatisch kunnen. De beperkingen die je daarbij tegenkomt zijn me wel echt tegengevallen.
De originele Hue app lijkt wat dat betreft de perfecte mix aan te bieden, namelijk schakelen op basis van locatie met 'Alleen na zonsondergang' als extra optie. Ik heb ze nu echter 2 weken en de lampen hebben in die tijd nog geen enkele keer gereageerd op mijn thuiskomst. Zal wel een bug in de Android app zijn, helaas.
Dan kom ik al snel uit bij IFTTT, met onderstaande opties:
- Schakelen op basis van locatie (of verbinden met WiFi). Dit klinkt heel erg handig/nuttig, maar geldt wel 24 uur per dag. Mijn lampen hoeven niet aan als ik om 10:20 thuis kom uit de supermarkt.
- Schakelen op basis van zonsondergang. Klinkt minstens even nuttig, maar houdt wel in dat ze elke dag aan gaan, ook als ik niet eens thuis ben.
Het combineren van beide voorwaarden lijkt niet mogelijk. Iemand suggesties? Hoe doen jullie dit?
Edit: ik heb dus Android, en verder geen sensors.
Ik blijf er tegenaan lopen dat veel apps en standaard oplossingen denken/vinden dat iedere dag er hetzelfde uitziet. Zo werken ook de Ontwaken/Naar bed gaan standen in de Hue app zelf alleen met handmatig ingestelde tijden. Ik kan me voorstellen dat dat ook prima werkt voor mensen die werken en dagelijks op dezelfde tijd opstaan. Zelf ben ik student, wat inhoudt dat m'n ritme niet elke dag gelijk is en ik ook niet altijd (weekenden/vakanties) thuis ben. Ik heb geen zin om die instellingen zelf telkens te wijzigen, dat is werkverschaffing en geen automatisering.
Zoals in de quote al geschreven is IFTTT op de meeste vlakken ook te beperkt omdat je maar één trigger mag kiezen: licht aan bij thuiskomst klinkt leuk, maar slaat natuurlijk nergens op midden op de dag. Licht aan bij zonsondergang klinkt ook mooi, maar slaat nergens op als ik niet thuis ben,
Via dit topic kwam ik daarom al snel uit bij Triggi, een Nederlands alternatief op IFTTT dat weliswaar nog minder ondersteuning heeft van andere diensten, maar je wél meerdere triggercondities laat kiezen.
Met Triggi gebruik ik nu de volgende hele simpele condities, maar die wel gewoon werken:
- Kom ik thuis of ben ik thuis en is het een half uur voor zonsondergang (*naar behoefte aan te passen aan lichtsituatie thuis) of later? > Licht aan
- Verlaat ik het huis? > Licht uit
M'n laatste toevoeging vind ik zelf een hele fijne. Als de wekker van mijn Android afgaat, verzendt de app Tasker een API-call naar Triggi die 'Gaat de wekker' op waar zet en de daaraan gekoppelde activiteit direct activeert:
- Gaat de wekker, ben ik thuis én is het een half uur na zonsopkomst of vroeger? > Licht aan
- Een losse activiteit zorgt er vervolgens nog voor dat het licht een half uur na zonsopkomst ook weer uit gaat.
Ja, je knoopt allerlei diensten aan elkaar, maar het werkt wel lekker dynamisch. Suggesties zijn altijd welkom natuurlijk.
Wij gebruiken iConnectHue voor iOS. Er is ook een Android variant. Werkt erg goed en is zeer uitgebreid. Enige nadeel is het prijskaartje maar dan drink ik maar een paar biertjes minder in het weekendTralapo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:21:
[...]
Ik wilde nog eens terugkomen op mijn bovenstaande bericht, het delen van ideeën kan nooit kwaad immers.
Ik blijf er tegenaan lopen dat veel apps en standaard oplossingen denken/vinden dat iedere dag er hetzelfde uitziet. Zo werken ook de Ontwaken/Naar bed gaan standen in de Hue app zelf alleen met handmatig ingestelde tijden. Ik kan me voorstellen dat dat ook prima werkt voor mensen die werken en dagelijks op dezelfde tijd opstaan. Zelf ben ik student, wat inhoudt dat m'n ritme niet elke dag gelijk is en ik ook niet altijd (weekenden/vakanties) thuis ben. Ik heb geen zin om die instellingen zelf telkens te wijzigen, dat is werkverschaffing en geen automatisering.
Zoals in de quote al geschreven is IFTTT op de meeste vlakken ook te beperkt omdat je maar één trigger mag kiezen: licht aan bij thuiskomst klinkt leuk, maar slaat natuurlijk nergens op midden op de dag. Licht aan bij zonsondergang klinkt ook mooi, maar slaat nergens op als ik niet thuis ben,
Via dit topic kwam ik daarom al snel uit bij Triggi, een Nederlands alternatief op IFTTT dat weliswaar nog minder ondersteuning heeft van andere diensten, maar je wél meerdere triggercondities laat kiezen.
Met Triggi gebruik ik nu de volgende hele simpele condities, maar die wel gewoon werken:
- Kom ik thuis of ben ik thuis en is het een half uur voor zonsondergang (*naar behoefte aan te passen aan lichtsituatie thuis) of later? > Licht aan
- Verlaat ik het huis? > Licht uit
M'n laatste toevoeging vind ik zelf een hele fijne. Als de wekker van mijn Android afgaat, verzendt de app Tasker een API-call naar Triggi die 'Gaat de wekker' op waar zet en de daaraan gekoppelde activiteit direct activeert:
- Gaat de wekker, ben ik thuis én is het een half uur na zonsopkomst of vroeger? > Licht aan
- Een losse activiteit zorgt er vervolgens nog voor dat het licht een half uur na zonsopkomst ook weer uit gaat.
Ja, je knoopt allerlei diensten aan elkaar, maar het werkt wel lekker dynamisch. Suggesties zijn altijd welkom natuurlijk.
De lampen zijn nu volledig automatisch ingesteld. Dwz dat de lampen alleen branden als er iemand thuis is, na zonsondergang en we wakker zijn. Het tijdstip waarop wij naar bed gaan is vaak rond hetzelfde tijdstip. Heb dat iets ruimer ingesteld en mochten wij toch veel eerder naar bed, dan geven we wel opdracht aan Siri om de lampen uit te doen.
Was het maar zo'n feest.Campo di Casa schreef op woensdag 1 november 2017 @ 21:21:
[...]
Wij gebruiken iConnectHue voor iOS. Er is ook een Android variant. Werkt erg goed en is zeer uitgebreid.
Maar dat is het bij verre na niet.
Hmm ik zie dat veel spots die ruimte nodig hebben.Fietsbel schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:32:
10 cm ruimte heb je nodig.
Toch maar eens naar oplossingen kijken.
Er zijn tegenwoordig toch ook kant en klare Hue-spots van Philips? Kan me niet voorstellen dat die de volledige diepte van een GU-10 nodig hebben. Enige risico is dat ze niet meer leverbaar zijn tegen de tijd dat er 1 stuk is.icecreamfarmer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:49:
[...]
Hmm ik zie dat veel spots die ruimte nodig hebben.
#team_UTC+1
Dat laatste wil ik dus niet. Dan kan ik mijn plafond weer deels afbreken.Ethirty schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:59:
[...]
Er zijn tegenwoordig toch ook kant en klare Hue-spots van Philips? Kan me niet voorstellen dat die de volledige diepte van een GU-10 nodig hebben. Enige risico is dat ze niet meer leverbaar zijn tegen de tijd dat er 1 stuk is.
https://www.elektrototaal...g/inbouwspot-4139731/wit/
Dit zou moeten kunnen als ik er led inzet zal de warmte opbouw wel meevallen.
[ Voor 16% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-11-2017 11:08 ]
Warmte is niet zo'n ding. Nadeel is dat de Hue lampen gewoon veel groter zijn dan normale GU10. Dus die inbouwdiepte heb je gewoon nodig.icecreamfarmer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:07:
[...]
Dat laatste wil ik dus niet. Dan kan ik mijn plafond weer deels afbreken.
https://www.elektrototaal...g/inbouwspot-4139731/wit/
Dit zou moeten kunnen als ik er led inzet zal de warmte opbouw wel meevallen.
#team_UTC+1
De witte variant toch niet?Ethirty schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:58:
[...]
Warmte is niet zo'n ding. Nadeel is dat de Hue lampen gewoon veel groter zijn dan normale GU10. Dus die inbouwdiepte heb je gewoon nodig.
Ik heb inmiddels een 5-tal van die milliskin dingen in huis maar moet ze nog inbouwen In m'n keuken, zal vanavond thuis eens ff kijken hoe 't spul écht in elkaar zit (ik heb gelukkig ruimte genoeg in de koof boven m'n keuken).Ethirty schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:58:
[...]
Warmte is niet zo'n ding. Nadeel is dat de Hue lampen gewoon veel groter zijn dan normale GU10. Dus die inbouwdiepte heb je gewoon nodig.
Zo zou 't ding er uit moeten zien

All4Hue komt in de buurt, maar is toch nog iets minder.Campo di Casa schreef op donderdag 2 november 2017 @ 05:46:
[...]
Vaag. Dacht dat ergens gelezen te hebben.
De normale witte variant zijn inderdaad kleiner en heb je minder ruimte nodig. Als je de lampen schuin zet kun je wegkomen met minder ruimte maar 9/10cm is wat de meeste spots nodig hebben. Veel zelfs nog ietsje meer.icecreamfarmer schreef op donderdag 2 november 2017 @ 10:49:
Hmm ik zie dat veel spots die ruimte nodig hebben.
Klopt helemaalEthirty schreef op donderdag 2 november 2017 @ 11:58:
[...]
39
Qua mogelijkheden misschien wel, maar het nadeel van dat soort apps is dat ze door techneuten gemaakt zijn. Veel opties, maar de gebruikerservaring van een baksteen.Maichel schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:00:
[...]
All4Hue komt in de buurt, maar is toch nog iets minder.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Precies dat ja...is zeker geen fijne app.Gonadan schreef op donderdag 2 november 2017 @ 13:11:
[...]
Qua mogelijkheden misschien wel, maar het nadeel van dat soort apps is dat ze door techneuten gemaakt zijn. Veel opties, maar de gebruikerservaring van een baksteen.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue