[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 72 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.975 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ik heb die app, maar tot nu toe snap ik er weinig van...

Heeft er iemand een wake-up light gemaakt van een hue lamp, en zo ja, wil je delen hoe je dat gedaan hebt? Met of zonder all4hue (liever zonder >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:52
All4Hue: Je kunt toch een alarm zetten die een timer aanzet, en die timer laat je dan een bepaalde scene (bijv. 'opstaan') activeren (waar je de kleur van de lamp in zet) en daar laat je hem zoveel seconde over doen (instelling van de timer). Dat is hoe ik het in All4Hue zo uit m'n hoofd even voor me zie.

Als je van bijv. warm licht naar daglicht toe wilt wordt het denk ik wel erg handmatig, maar je zou dan bijv. 3 scenes moeten hebben (warm licht / iets minder warm / en daglicht bijv) die elkaar netjes opvolgen in 'gedimdheid' en tijdsbestek....ben ik nog te volgen...

Zit op m'n werk dus is ff uit m'n hoofd, maar volgens mij moet bovenstaande kunnen :P mijn telefoon gaat 's morgens gweoon af. Wordt wel wakker onder de douche ;)

Kun je met All4Hue ook niet de wizard gebruiken voor bovenstaande?

[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 02-11-2017 14:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dragon2 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:04:

Heeft er iemand een wake-up light gemaakt van een hue lamp, en zo ja, wil je delen hoe je dat gedaan hebt? Met of zonder all4hue (liever zonder >:) )
Kan toch gewoon in de Philips HUE App onder Routines -> Ontwaken?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
wimmel_1 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:20:
[...]

Kan toch gewoon in de Philips HUE App onder Routines -> Ontwaken?
_/-\o_

Die optie had ik dus straal voorbijgekeken...

Soms kan het zo simpel zijn... We gaan het zien morgenvroeg :O ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:21
dragon2 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 14:04:

Op mijn iPhone met de app Sleep Cycle. Werkt perfect…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the slayer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-09 16:23
Verkeerde topic excuus!

[ Voor 94% gewijzigd door the slayer op 02-11-2017 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-08 23:24
-Mag niet-

[ Voor 87% gewijzigd door Bert003 op 02-11-2017 19:10 . Reden: Verkeerde topic geplaatst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
wat zijn jullie favoriete Hue functies? Ben nog aan het zoeken naar wat leuke apps/toepassingen :)

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
iantje31 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:31:
wat zijn jullie favoriete Hue functies? Ben nog aan het zoeken naar wat leuke apps/toepassingen :)
Ik ben een groot fan van Hue Thunder, en ook van Hue Haunted House (Halloween... al is Sinister Strings ook gewoon prima te doen vind ik) en Firestorm for Hue.

Morgen kan ik mededelen of de wake-up functie van hue zelf fijn werkt ;)

De widgets brightness +/- van Hue Power gebruik ik relatief vaak, ik heb 2 groepen in de woonkamer en anders moet ik op 2 switches gaan klikken. Die switches zijn dan wel weer erg fijn in gebruik, de tap vind ik persoonlijk een stuk minder.

Hue Matcher is wel handig als je veel lampen even snel een bepaalde kleur wil geven. Echt matchen met de tv is me nog niet gelukt.

All4hue en ik zijn nog geen vriendjes.

Ik heb android, dus bovenstaande zijn android apps.

Verder ben ik superblij met de motionsensors in hal/wc/badkamer/keuken. Top uitvinding :)

De combi met Alexa is trouwens ook geweldig *O*

Heb weleens lopen spelen met IFTTT maar blauwe lampen bij regen, rode lamp bij gemist telefoontje enz bleek voor mij niet bijzonder nuttig dus dat heb ik niet meer draaien. Mijn grootste issue met dit soort rules is dat de lampen niet vanzelf uitgingen na een bepaalde tijd.

De timers gebruik ik ook, bij afwezigheid, en alles-uit 's nachts voor het geval ik wat vergeten ben.

Edit: hah hah deze IFTTT is wel leuk als je veel Dimono's pizza eet:
https://ifttt.com/applets...your-order-is-in-the-oven

[ Voor 23% gewijzigd door dragon2 op 02-11-2017 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 18:55

Ethirty

Who...me?

Ik heb een tijdje zo'n disco app gebruikt. Die luistert naar de beat en laat je lampen knipperen in verschillende kleuren. Erg leuk om je eigen nachtclub te maken. 8)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Serena schreef op donderdag 2 november 2017 @ 17:01:
[...]

Op mijn iPhone met de app Sleep Cycle. Werkt perfect…
Ik heb met Hue Lux wel het probleem dat de minimale lichtsterkte nogal hoog is. Ik wordt niet langzaam wakker, ik schrik gelijk wakker van het licht. Dus heb ik lampen als backup-wekker, vijf minuten na een muziekje.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 14-08 18:55
burne schreef op donderdag 2 november 2017 @ 22:38:
[...]

Ik heb met Hue Lux wel het probleem dat de minimale lichtsterkte nogal hoog is. Ik wordt niet langzaam wakker, ik schrik gelijk wakker van het licht. Dus heb ik lampen als backup-wekker, vijf minuten na een muziekje.
Klopt, maar als het goed is geeft de app dit ook aan, dat de Hue White (en Lux) niet de meest optimale variant is voor wake-up light.

De Hue White Ambient, de versie die van kleur temperatuur veranderd kunnen wel heel diep dimmen en zijn meer geschikt als wake-up light. Overigens ook de LightStrip+ en de HueGo kunnen behoorlijk diep dimmen en zijn ook zeer geschikt als wake up light.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik vind de ambiance daar wel best bruikbaar voor. Het dimste niveau geeft maar heel weinig licht, zeker de warmste tinten.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ik houd 't hier liefst zo schoon mogelijk qua App's dus: 2 gratis app's van Philips (zónder My-HUE account) + iOS (Apple) HomeKit :)

Standaard dus de Philips HUE app welke je eigenlijk niet kunt missen als je een V2 Bridge hebt en daarnaast, als je een Philips/TP-Vision Ambilight TV hebt én wat "White and Color Ambiance" HUE lampen, dan is de Philips HUE + Ambilight App érg leuk om te hebben. Downloaden van dat spel doe je uiteraard gratis in de App óf Play Store, al naar gelang je een iOS of Android device hebt.

Op de slaapkamer heb ik hier ook alles van "White and Color Ambiance" HUE lampen voorzien, juist vanwege dat "Wake-Up" light wat in de standaard Philips HUE App gewoon goed regelbaar is (ook zónder "My-HUE" account bij Philips). Dat 't spel ook daar dan nog eens met de Ambilight TV mee kan spelen is ooit wel leuk maar.... Daar is hier niet iedereen 't altijd mee eens. In de huiskamer staat die functie juist vaak wél aan.

Ik heb hier overigens m'n Philips TV's dus wel aan m'n thuisnetwerk moeten hangen (moeten = vanwege die "HUE + Ambilight" App) maar dat spul hangt nét zoals de HUE Bridge in een eigen VLAN zónder internettoegang zodat die TV's niet aan de hele wereld vertellen welke zender ik waneer bekijk en hoe hard 't geluid staat (dom gemaakte Smart TV's dus). De HUE Bridge heeft daarnaast een tweede VLAN op een firewalled switchpoort (Trunk) waar wél internet over beschikbaar is zodat de firmware-update functie wel werkt. via 4G een VPN opzetten naar huis en ik kan de Philips HUE App volledig bedienen... Maar middels de HomeKIt van Apple kan dat ook gewoon zónder VPN dus "Hé Siri...." IT is >:)

GEO Fencing werkt met Apple HomeKit ook gewoon "Out Of The Box" goed omdat de Apple devices GPS positionering standaard aan hebben staan in verband met "Find My iPhone" (én 't pakt dus géén extra accu-power zoals een extra third party app wél doet). Één Apple TV (vanaf ATV 4 en hoger) heeft hier de "HOME" functie in HomeKit zodat de buitenlampen en de verlichting in de hal aangaan als er een iPhone thuis kom + ook altijd alles uitgaat op 't moment dat de laatste iPhone van huis vertrekt (laatste vertrekkend én bekende "i" device mag alles uitschakelen....Dus als er een gekoppelde iPhone nog in huis is dan gaat niet alles ineens uit maar pas als de laatste, gekoppelde, iPhone ook verdwijnt uit de zône welke de iPad/Apple TV afbakent). Die "HOME" rol kun je eventueel ook aan een iPad met iOS 10 of hoger toe wijzen, maar dan moet 't ding wel een volle accu hebben en niet van huis vertrekken :>

Overigens ook Bril-Jant dat je tegenwoordig middels de HUE Motion Sensoren de temperatuur in de corresponderende vertrekken uit kunt lezen op het HomeKit Startscherm :9

[ Voor 126% gewijzigd door Will_M op 03-11-2017 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 20:11
wimmel_1 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:03:
[...]

GEO Fencing werkt met Apple HomeKit ook gewoon "Out Of The Box" goed omdat de Apple devices GPS positionering standaard aan hebben staan in verband met "Find My iPhone" (én 't pakt dus géén extra accu-power zoals een extra third party app wél doet).
Mijn ervaring is dat HomeKit veel slechter reageert dan iConnectHue. Ben een week geswitcht geweest, maar mijn lampen gingen niet direct aan bij thuiskomst, scenes gekoppeld aan de bewegingssensor gingen niet aan, enz.

Twee mogelijke oorzaken:
1 iPad air als hub is niet optimaal
2 geofencing straal kan niet worden ingesteld in HomeKit, wel in iConnectHue. Heb die bij iConnectHue destijds iets opgerekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cybertek
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-07-2018
---***Gereserveerd***---

#foto's volgen

Ik ben bezig met een projectje in mijn slaapkamer van +/- 30 HUE lampen (bulbs, spots, Lightstrips+ & livingcolors en motion sensor + dimmer switch).

De bedoeling is dat er een koof komt, van meubelpanelen en dat deze van 6 downlighters (color GU10) & 7 lightstrips+ rondom in de kamer komt en verbonden is met 9 van de 30 lampen met een Ambilight TV.

Ik heb dus ook een Android Ambilight 4K TV, namelijk de 55PUS6452 (volgens mij een duits model/uitgave besteld bij de Otto)

Mijn vraag was echter: In de Philips HUE+ Ambilight app (Android TV) kun je maar 9 lampen uitkiezen dus.
Graag zou ik de limiet naar 50 lampen willen zien veranderen (het maximale van een HUE Bridge v2 (de vierkante), zodat het 1 groot spektakel kan worden in mijn slaapkamer als het een potje gamen zou betreffen. Of is het zo dat ik in dat geval meerdere Bridges zou moeten hebben om per Bridge, 9 lampen aan te kunnen sturen? Graag een antwoord, ik ben overal wezen kijken en zoeken maar kan het echt niet vinden. Wat ik wel zou kunnen doen is dit simpelweg te testen met twee v2-Bridges en dan daadwerkelijk de proef op de som te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 17:37
Cybertek schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 08:32:

Ik ben bezig met een projectje in mijn slaapkamer van +/- 30 HUE lampen (bulbs, spots, Lightstrips+ & livingcolors en motion sensor + dimmer switch).
Holymoly!

ik heb 'maar' 11 HUE lampen (spot/bulb/lightstrip/lc) in totaal voor m'n hele huis.
Ben erg benieuwd naar de pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:09

Galois

1811 - 1832

dragon2 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 21:42:
[...]

Morgen kan ik mededelen of de wake-up functie van hue zelf fijn werkt ;)
En? Hoe beviel het? Ik heb vanochtend deze functie ook voor het eerst getest. Via de 'ontwaken' routine in de Philips Hue app. Vond het niet fijn. De lamp (Ambiance White) die ging aan en met een voor mij te hoge lichtsterkte waardoor ik niet rustig wakker wordt, maar wakker 'schrik'. Hij zou eigenlijk veel gedimder moeten beginnen. (In deze routine heb je geen optie om kleur of lichtsterkte te regelen.)

Iemand andere ervaringen?
wimmel_1 schreef op donderdag 2 november 2017 @ 23:03:
[...]

Ik houd 't hier liefst zo schoon mogelijk qua App's dus: 2 gratis app's van Philips (zónder My-HUE account) + iOS (Apple) HomeKit :)
Ik ook inderdaad. En de Philips Hue app omdat deze de routines wegschrijft in de bridge zelf en het dus altijd doet zonder tussenkomst van een 'woninghub' (iPad of Apple TV).

De iOS woning app werkt sneller. Naar boven slepen in vergrendelde toestand kom je gelijk bij 'favorieten' die snel te bedienen zijn. Het contact maken duurt soms wel een paar seconden... (irritant). Ook het gebruik van 'widgets' (naar beneden slepen in vergrendelde toestand) werkt prettig.
GEO Fencing werkt met Apple HomeKit ook gewoon "Out Of The Box" goed omdat de Apple devices GPS positionering standaard aan hebben staan in verband met "Find My iPhone" (én 't pakt dus géén extra accu-power zoals een extra third party app wél doet). Één Apple TV (vanaf ATV 4 en hoger) heeft hier de "HOME" functie in HomeKit zodat de buitenlampen en de verlichting in de hal aangaan als er een iPhone thuis kom + ook altijd alles uitgaat op 't moment dat de laatste iPhone van huis vertrekt (laatste vertrekkend én bekende "i" device mag alles uitschakelen....Dus als er een gekoppelde iPhone nog in huis is dan gaat niet alles ineens uit maar pas als de laatste, gekoppelde, iPhone ook verdwijnt uit de zône welke de iPad/Apple TV afbakent). Die "HOME" rol kun je eventueel ook aan een iPad met iOS 10 of hoger toe wijzen, maar dan moet 't ding wel een volle accu hebben en niet van huis vertrekken :>

Overigens ook Bril-Jant dat je tegenwoordig middels de HUE Motion Sensoren de temperatuur in de corresponderende vertrekken uit kunt lezen op het HomeKit Startscherm :9
Dat wil ik dus ook (alleen ik heb geen Apple TV, maar doe het via de iPad die altijd thuis is).

Ik gebruik onder 'automatisering' in de iOS Woning app de optie 'Mijn locatie verandert'. Dit werkt op mijn iPhone goed: als ik thuis kom, dan gaan de lampen aan. Maar op de iPhone van mijn vrouw, werkt dit niet.
Weet jij hoe dit kan? Want jij gebruikt dus ook meerdere iPhones?

Edit: probleem opgelost! M’n vrouw had nog ios10 op haar iPhone staan. De multi-user optie werkt alleen bij ios11.

Wat overigens ook 'vervelend' is, is dat als ik thuis kom en mijn vrouw al thuis is en een bepaalde 'scene' heeft ingesteld, dat deze wordt overschreven door mijn thuiskomst. Eigenlijk zou er een optie moeten zijn dat als er al een iPhone thuis is, dat deze functie niet wordt aangeroepen. het lijkt erop dat jij zoiets gebruikt bij weggaan? Dat kan niet in de standaard 'automatisering' optie (althans, ik zie niet hoe). Hoe doe jij dat? Wat gebruik je daarvoor?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Prima wel :)

Ik had hem expres voor m'n wekker gezet, werd wakker toen het licht aardig rood was nog. Tegen de tijd van de wekker was het warm-wit en feller.

2 kleurenlampen, E27 + strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

dragon2 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:33:
[...]

Prima wel :)

Ik had hem expres voor m'n wekker gezet, werd wakker toen het licht aardig rood was nog. Tegen de tijd van de wekker was het warm-wit en feller.

2 kleurenlampen, E27 + strip.
Ook met de 'standaard' ontwaken routine van de Philips Hue app?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-09 20:44
Hebben jullie tips voor een (goedkope) e27 armatuur voor aant plafond waarbij de hue goed tot z'n recht komt.. ik kan niks moois vinden kwa strak design en kom elke keer uit op zo'n lelijke plafonnière..

Een hanglamp met kap lijkt mij het effect een beetje tegen te gaan toch? Plus ik heb een laag plafond..

[ Voor 5% gewijzigd door vinno86 op 03-11-2017 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Galois schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:36:
[...]

Ook met de 'standaard' ontwaken routine van de Philips Hue app?
Ja, ik heb verder ook niks veranderd aan de standaard instellingen, behalve 'uit' na een half uur.

Fade-in was dat rode denk ik, de wekker ging op het moment dat het licht op z'n felst was en dat was de tijd dat ik de wake-up had gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TropischFruit
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 09-10-2023
Heel erg bedankt, heb gisteren van Philips gratis een nieuwe EU-stekker ontvangen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Ik heb nu een jaartje denk ik, een bescheiden HUE setup, 2 ledstrips, 2 bloom, 2 E14 lampjes. in huiskamer.
Nu heb ik in de huiskamer nog een 'lamp' staan maar dat is eigenlijk een ster met allemaal kleine lampjes erin.. , die heb ik nu aan een normale dimmer hangen en moet hem met het handje aan en uit zetten.

Nu zoek ik iets.. net als OSRAM Smart+ Plug maar dan eentje die DIMBAAR is, om die lamp aan te sturen. dus lang verhaal kort..bestaat er een smart+ plug die dimbaar is. Google helpt me niet..en ik kan het ook niet vinden in het Forum. (ik ga er dus al bijna vanuit dat het niet bestaat :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Alcmaria schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:42:
Ik heb nu een jaartje denk ik, een bescheiden HUE setup, 2 ledstrips, 2 bloom, 2 E14 lampjes. in huiskamer.
Nu heb ik in de huiskamer nog een 'lamp' staan maar dat is eigenlijk een ster met allemaal kleine lampjes erin.. , die heb ik nu aan een normale dimmer hangen en moet hem met het handje aan en uit zetten.

Nu zoek ik iets.. net als OSRAM Smart+ Plug maar dan eentje die DIMBAAR is, om die lamp aan te sturen. dus lang verhaal kort..bestaat er een smart+ plug die dimbaar is. Google helpt me niet..en ik kan het ook niet vinden in het Forum. (ik ga er dus al bijna vanuit dat het niet bestaat :-) )
De oude Philips Living White plug , niet meer nieuw in de winkels te koop, alleen via Vraag en Aanbod en/of Markplaats. Reken op een bedrag van ~50 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gBTcnhEMj1R4yPKGMfLRDHd2/medium.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Fietsbel op 03-11-2017 10:45 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:10
Is het ook mogelijk om Living colors remote aan de Hue app te koppelen en zo te gebruiken als dimmer/tap switch? Of alleen al aan uit schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcmaria
  • Laatst online: 30-09 13:07

Alcmaria

Syntax Error in 10

Fietsbel schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:44:
[...]

De oude Philips Living White plug , niet meer nieuw in de winkels te koop, alleen via Vraag en Aanbod en/of Markplaats. Reken op een bedrag van ~50 euro.

[afbeelding]
Thanks, op ebay gevonden.. wat een ellende dat die dingen niet meer te koop te zijn.. als ik even snel op internet speur lijkt de vraag nog best aanwezig te zijn voor de wat meer exotische lampen tussen al het hue geweld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Alcmaria schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 11:02:
[...]

Thanks, op ebay gevonden.. wat een ellende dat die dingen niet meer te koop te zijn.. als ik even snel op internet speur lijkt de vraag nog best aanwezig te zijn voor de wat meer exotische lampen tussen al het hue geweld.
Klopt helemaal, het is een van de meest gevraagde HUE producten en zeer vreemd dat Philips daar niet op inspringt. Maargoed, het heeft ook 2 (?) jaar geduurd voordat we eens een GU10 white kregen en versie 3.0 voor de GU10 is er ook nog steeds niet ondanks de aankondiging. Ach, verder doen ze een hoop goed :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
[...]

Zeker met de nieuwe 'retro' ledlampen die je nu veel ziet. Daar heb ik m'n livingwhites aanhangen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/13z2xpj.jpg

hier even een foto van de binnenkant van de lamp. Ik ben niet zo heel kundig op electronica gebied. Er lopen dus 2 witte draden (schakelaar) naar de dimmer, en eveneens 2 bruine draden (in) vanaf het kroonsteentje. en 2 bruine (uit) naar de fitting van de lamp. en nog 1 blauwe vanaf de fitting naar het kroonsteenje. Zou je mij kunnen aangeven waar ik het moet loshalen, en hoe dit weer correct aan te sluiten?
Janoz schreef op zaterdag 14 oktober 2017 @ 19:34:
[...]

Ik heb exact dezelfde lamp. Ik heb de dimmer er tussenuit gehaald. Dat was op zich redelijk te doen. Gewoon dat zwarte ding open maken. De dimmer is gewoon een blokje met 4 snoertjes er uit (in en uit) en die heb ik er gewoon tussen weg gehaald.

Maar het zal waarschijnlijk ook wel werken wanneer je hem helemaal aan draait en er dan niet meer aan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

gwbuiter74 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:18:
....Zou je mij kunnen aangeven waar ik het moet loshalen, en hoe dit weer correct aan te sluiten?
Eigenlijk is het heel simpel. De blauwe en de bruine draad die het kroonsteentje in gaan moet je rechtstreeks op de fitting aansluiten. Kroonsteentje loshalen dus, Fitting open maken (door de klemmetjes aan de zijkant) en daar de witte snoertjes uithalen(Even met een klein schroevendraaiertje in het gleufje ernaast drukken zodat de draadjes er uit kunnen). Vervolgens de blauwe en de bruine hier rechtstreeks insteken. Het draaidingetje gewoon eruit halen incl de 4 snoertjes die er nog aanzitten en alles weer in elkaar zetten.

Ikea lamp zonder dimmer

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwbuiter74
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-04-2024
Aha, ok. maar dan heb ik dus helemaal geen schakelaar meer. Wist niet dat de schakelaar er eveneens tussenuit moest. maar in ieder geval bedankt voor de uitleg. ;)
Janoz schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 12:52:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel. De blauwe en de bruine draad die het kroonsteentje in gaan moet je rechtstreeks op de fitting aansluiten. Kroonsteentje loshalen dus, Fitting open maken (door de klemmetjes aan de zijkant) en daar de witte snoertjes uithalen(Even met een klein schroevendraaiertje in het gleufje ernaast drukken zodat de draadjes er uit kunnen). Vervolgens de blauwe en de bruine hier rechtstreeks insteken. Het draaidingetje gewoon eruit halen incl de 4 snoertjes die er nog aanzitten en alles weer in elkaar zetten.

[afbeelding]

[ Voor 12% gewijzigd door gwbuiter74 op 03-11-2017 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:42
Je hebt voor Hue geen schakelaars nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Had hetzelfde probleem hier. Heb toch gekozen voor de Osram plug en een handdimmer tussen de stekker en de lampen geplaatst. Kan nu in elk geval de lamp aan en uitzetten via HUE, en dan dus handmatig dimmen mocht je dat willen.
De Osram plug werkt overigens niet met Apple Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 16:57:
[...]

Had hetzelfde probleem hier. Heb toch gekozen voor de Osram plug en een handdimmer tussen de stekker en de lampen geplaatst. Kan nu in elk geval de lamp aan en uitzetten via HUE, en dan dus handmatig dimmen mocht je dat willen.
De Osram plug werkt overigens niet met Apple Home.
Welke handdimmer heb je, een led versie? Die vond ik namelijk duuuuur en ben uiteindelijk voor een klikaanklikuit dimmer gegaan, i.c.m. een osram. Ziet er niet echt uit zo gestapeld, werkt best goed (niet te laag dimmen alleen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Galois schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:13:
[...]

En? Hoe beviel het? Ik heb vanochtend deze functie ook voor het eerst getest. Via de 'ontwaken' routine in de Philips Hue app. Vond het niet fijn. De lamp (Ambiance White) die ging aan en met een voor mij te hoge lichtsterkte waardoor ik niet rustig wakker wordt, maar wakker 'schrik'. Hij zou eigenlijk veel gedimder moeten beginnen. (In deze routine heb je geen optie om kleur of lichtsterkte te regelen.)

[...]

Ik ook inderdaad. En de Philips Hue app omdat deze de routines wegschrijft in de bridge zelf en het dus altijd doet zonder tussenkomst van een 'woninghub' (iPad of Apple TV).

De iOS woning app werkt sneller. Naar boven slepen in vergrendelde toestand kom je gelijk bij 'favorieten' die snel te bedienen zijn. Het contact maken duurt soms wel een paar seconden... (irritant). Ook het gebruik van 'widgets' (naar beneden slepen in vergrendelde toestand) werkt prettig.

[...]

Dat wil ik dus ook (alleen ik heb geen Apple TV, maar doe het via de iPad die altijd thuis is).

Ik gebruik onder 'automatisering' in de iOS Woning app de optie 'Mijn locatie verandert'. Dit werkt op mijn iPhone goed: als ik thuis kom, dan gaan de lampen aan. Maar op de iPhone van mijn vrouw, werkt dit niet.
Weet jij hoe dit kan? Want jij gebruikt dus ook meerdere iPhones?

Wat overigens ook 'vervelend' is, is dat als ik thuis kom en mijn vrouw al thuis is en een bepaalde 'scene' heeft ingesteld, dat deze wordt overschreven door mijn thuiskomst. Eigenlijk zou er een optie moeten zijn dat als er al een iPhone thuis is, dat deze functie niet wordt aangeroepen. het lijkt erop dat jij zoiets gebruikt bij weggaan? Dat kan niet in de standaard 'automatisering' optie (althans, ik zie niet hoe). Hoe doe jij dat? Wat gebruik je daarvoor?
Als je in de HUE App even op ‘t tabblad “Ontdek” kijkt dan zie je daar een item “HUE Labs”. Als je daar even zoekt dan vind je iets van “Multi User Geofencing” (en nog veel meer grappige dingen welke direct op je Bridge terecht komen). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/a_IzwK1bYDplxfROAp3AucHFwO0CAt6jP9ICq4Xp64md-viqBDWPmO2E97QebgdcLwVRMQ_TfoBLKi3r-4p1C9iCGaUOuzvoJCZV4KitOEYbZD_G8EBHl__drW2eqfxx2HHu8-IFw6M3vl8E2h9xf03Iux-MIRJ7ma-CfBweDZvCVwqZ4yvnTGRALOVPeO5zz6bu8TDDW10g1hvtqL2gGKl6pP9dzjlUc_5DU-cGRw2I3LzoacWij8zj_zwY1dxavB94d_K5R5c6WJ96rcmTc_HXrYoP_iuxlrfGCZUzGA_E4eSGqmDVjpgKNfzo2VDCVHqDe5c6b_koyDLeSgIi7QCwIwwTn2eWosXGNsYZzNKUHAcWidYVVjJVw9BHLZhSCvesH1hzXSA3U9qhCCZDjsfCHgNeWObwtGMbCd3HJ57wDuueu0-CYEzn7Rs2TTfwYqdgcn6R38D-bWzpijrjLxlfbzonw7dCOmSE1rcwA02L7HhNReiLMoXsJHDT-i2NyNsvq6CT6_5FtUhTnkkVeV2rouMyyS4CPvwcullbpfskC63IbRqViS_p2Ovot3JhEOM8pBPvo1nlLEyvwTHn7Et1zqwDdSBHtLaZxtsszgg=w932-h1150-no
Hue afstandbediening for scale...

Vandaag de Xiaomi deur sensor binnen gekregen. Het was voor mij even een testje, om te kijken of dit gemakkelijk gepaird is met de Philips bridge.

Voordeel:
Zigbee, goedkoop, klein en het ziet er netjes uit.
Nadeel:
Ik krijg hem niet direct gelinkt aan de bridge. :+

Weer wat wijzer.
Over een tijdje eens kijken of ik hem wel via Domoticz (icm een zigbee usb) aan de praat krijg.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11:34
Vandaag een lightstrip+ startset (2m) en een uitbreiding van 1m binnen gekregen. Lekker veel licht en prachtige kleuren! 8)

Echter, bij het testen van de strip met gekoppelde uitbreiding liep ik tegen een probleem aan: als ik met de Hue app de scène "Concenteren" selecteerde ging de strip knipperen (1 seconde aan, 1 seconde uit ongeveer). Alles zat goed in elkaar geklikt, de boel aandrukken heeft niet geholpen. Nadat deze aan een Ambilight tv gekoppeld was met de "New Ambilight+Hue" app leverde dit soms ook aan/uit geknipper op. Net alsof de strip even te veel stroom trok en zich uitschakelde en weer opnieuw inschakelde. Software van de lamp en bridge is trouwens ook up to date zo te zien.

Nu werkt alles wel weer zoals het hoort, dit blijft een beetje vreemd want qua settings is niets veranderd. Ik heb dus niet meer kunnen proberen of dit aan de extensiestrip lag omdat het probleem zich niet meer voordeed.

Iemand die hier iets over kan roepen?

EDIT: Probleem is teruggekomen. Met alleen de 2m basisset werkt de "Concentreren" scène prima, maar als ik dan de uitbreiding er aan koppel, de boel op spanning zet en weer op "Concentreren" instel begint de boel weer te knipperen... :?

[ Voor 11% gewijzigd door niwresixel op 03-11-2017 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gisteren vroeg ik hier of iemand wist waarom alleen met mijn iPhone de lampen aangaan bij thuiskomst en niet met de iPhone van m’n vrouw.

Probleem opgelost! De multi-user optie bij gebruik van geofencing werk alleen op ios11. Stond ios10 nog op hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Dubbel post van "aanbiedingtopic"

https://www.amazon.com/Ph...8?tag=b0c55-20&th=1&psc=1

4 Philips hue lampen voor $ 49.97.
(Exclusief verzendkosten)

[ Voor 6% gewijzigd door streamnl op 04-11-2017 08:16 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:38
Is white only. Vraag me af wie die nog koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Voor ruimtes zoals kelder, badkamers is dat goed genoeg

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
NeutraleTeun schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:48:
Is white only. Vraag me af wie die nog koopt.
Goedkope oplossing i.c.m. motionsensor voor toilet, hal, badkamer enzo. Meer licht dan de kleurenversie kan handig zijn, en de ronde vorm van de lampen zelf vind ik persoonlijk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

De enige "White" lampen welke ik hier in gebruik heb zitten in de buitenlampen + in de garage. een beetje overbodig/decadent om daar "White Ambiance" of zelfs "White and Color" lampen in de draaien IMHO.

Vandaag eens kijken of ik die Milliskin spots in m'n keuken kan gaan bevestigen maar.... 't is eigenlijk véél te lekker weer om binnen te klussen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:55

aawe mwan

Wat ook leuk is:

dragon2 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 09:13:
[...]

Goedkope oplossing i.c.m. motionsensor voor toilet, hal, badkamer enzo. Meer licht dan de kleurenversie kan handig zijn, en de ronde vorm van de lampen zelf vind ik persoonlijk mooier.
Inderdaad, gewoon wit licht is voor veel toepassingen goed genoeg. (Al heb ik wel net ontdekt dat je met goede RGBW lampen ook heel mooie off-white wittinten kunt maken.)

Ik maak me wel zorgen over het standby stroomverbruik van de sensor en de lamp en over de slijtage van de lamp in standby. Want voor een lamp die bijna nooit aan is, gaat dat toch aantikken.

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20
Eerder was het altijd mogelijk om met de Hue Tap Switch één keer op te drukken om de lampen aan te zetten en een tweede maal om de lampen (scene) weer uit te schakelen. Dit was vooral handig bij onze eettafel lampen. Maar sinds de laatste update is het niet meer mogelijk om de lampen uit te schakelen met een tweede druk. Hebben meer mensen hier problemen mee? En zo ja, is er al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:51
Werkt hier nog prima via hue labs: tap toggle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:07:

120 volt, moet ik ze zeker in serie zetten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
streamnl schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 08:07:

Idem, dubbele post: Ja leuk, als je A19 hebt en geen E27 nodig hebt... Want dat zijn dit dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Maar goed dat die dingen niet in een E27 fitting passen... 230V kunnen die spullen uit de US niet zo goed tegen :+

Bij de Hornbach heb ik laatst ook 2 DUO pack's E27 WHITE mee genomen en was maar een paar Euro meer kwijt overigens. Volgens de bon heb ik er daar €26,95 pér DUO-Pack voor betaald. Sowieso, als je de aanbiedingen bij de diversen bouwmarkten ooit een beetje in de gaten houd dan kom je vaak goedkoper uit dan de meest goedkope prijzen welke er in de Pricewatch staan op het moment dat ze weer een actie hebben met kortingspercentages tot ooit wel 25% (bijv. doordeweeks tot 10:00 uur). Ja, je moet dan ff in de auto stappen én dat kunnen vanwege werk, maar......

De Motion/Temperatuur Sensors zijn bij de Hornbach standaard ook wat goedkoper dan elders trouwens (scheelt maar 1 Euro met de anderen, maar toch).

[ Voor 87% gewijzigd door Will_M op 04-11-2017 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:20
robkrekel schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:20:
Werkt hier nog prima via hue labs: tap toggle
Top! Het werkt weer! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Ik ben sinds kort ook Philips Hue gebruiker er was meteen geïnteresseerd om de Ikea Tradfri producten te combineren. Ik heb geen hub van Ikea dus ik kan de firmware van de lampen niet updaten.

Ik ben begonnen met de kleurenlamp. Die werd probleemloos gevonden door de Hue app. De lamp moest wel eerst gereset worden omdat hij alleen als set met remote wordt geleverd en daar al uit de doos aan gekoppeld is.

De remote kreeg ik niet aan de Hue bridge gekoppeld. Ze lijken wel te communiceren want zowel de bridge knippert en de remote laat ook zijn led zien, maar verder gebeurt er niks.

Volgende poging zou worden om een GU10 te koppelen maar helaas hadden ze nog geen recente levering dus dat moet even wachten. Ter info: op elke verpakking staat een productie week code gedrukt. Vanaf code 1733 hebben de lampen de juiste firmware om met Hue te werken.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

dragon2 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 14:50:

Idem, dubbele post: Ja leuk, als je A19 hebt en geen E27 nodig hebt... Want dat zijn dit dus niet.
Uhm.. Dat zal je nog tegenvallen. Een A19-lamp heeft een E26-fitting en die past beetje slordig in een E27 socket. Omgekeerd overigens ook, als je pech hebt.

(A19 is overigens de diameter van de glazen bol op het breedste punt, in achtsten van een inch. 19/8-ste inch is 6 centimeter. B19 heb je ook maar een B19 lamp heeft een glazen bolletje van 19 millimeter op het breedste punt.)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/n0yynt0emmjuwvh/dimmers.jpg?dl=1

Huh, ik zie nu pas dat er blijkbaar 2 versies van de dimmer zijn... En dat ik ze dus beide blijk te hebben }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dragon2 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:17:
[afbeelding]

Huh, ik zie nu pas dat er blijkbaar 2 versies van de dimmer zijn... En dat ik ze dus beide blijk te hebben }:O
Dingen doen beide exact 't zelfde en zijn ook beide op de zelfde manier te programmeren via Home-Kit :)

Originele dimmers hebben de "0 / I" overigens.

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 04-11-2017 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
wimmel_1 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:40:
[...]

Dingen doen beide exact 't zelfde en zijn ook beide op de zelfde manier te programmeren via Home-Kit :)
Ja dat weet ik, maar nu moet ik m'n dimmers weer opnieuw gaan instellen want had net deze 2 voor naast elkaar bedacht en dat staat raar :/

Was me echt niet eerder opgevallen dat ik verschillende heb... Conrad bv verkoopt ze blijkbaar beide, aan de plaatjes te zien.
Is er 1 design ouder dan de andere ofzo? Of zijn ze voor andere regio's bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dragon2 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:44:
[...]

Ja dat weet ik, maar nu moet ik m'n dimmers weer opnieuw gaan instellen want had net deze 2 voor naast elkaar bedacht en dat staat raar :/

Was me echt niet eerder opgevallen dat ik verschillende heb... Conrad bv verkoopt ze blijkbaar beide, aan de plaatjes te zien.
Is er 1 design ouder dan de andere ofzo? Of zijn ze voor andere regio's bedoeld?
Ik kende tot een paar weken geleden alleen die "0 / I" variant, dus ik vrees dat er wat "imi" spul op de markt is gebracht vanuit,,,,, Tsja ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Volgens mij is de ON / OFF variant voor de Amerikaanse markt en de I / O variant voor Europa.

Maar als ik op Amazon US kijk is het niet heel consistent, binnen hetzelfde product zijn sommige foto's met ON / OFF en sommige met I / O.

In mijn Hue app (heb mijn toestel op US English staan) is het plaatje bij de dimmer-instellingen ook van een ON / OFF model.
wimmel_1 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:40:

Originele dimmers hebben de "0 / I" overigens.
wimmel_1 schreef op zaterdag 4 november 2017 @ 20:46:
Ik kende tot een paar weken geleden alleen die "0 / I" variant, dus ik vrees dat er wat "imi" spul op de markt is gebracht vanuit,,,,, Tsja ;)
De ON / OFF dimmers zijn dus ook gewoon origineel.

[ Voor 57% gewijzigd door Lrrr op 04-11-2017 21:34 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch lastig om de juiste armaturen te vinden voor de GU10 led lampen van Philips. Dus ga maar voor de E14 fitting.
Zal er mooi uitzien met dit.
Afbeeldingslocatie: https://img.lampen24.nl/product-images-large/tweeflammige-led-plafondlamp-met-textielkappen-484d-797655.jpg
Afbeeldingslocatie: https://img.lampen24.nl/product-images-large/tweeflammige-led-plafondlamp-met-textielkappen-4028-797656.jpg

[ Voor 108% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2017 03:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Zit hier E14 in? Lijkt mij meer een lamp voor 2x E27

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik vind het wel een coole lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:53
Erg mooie lamp waar heb je hem gekocht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akilla
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11:45
mistercage schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:49:
[...]

Ben ik al een paar jaar naar op zoek geweest, maar helaas...wordt alleen met een zender verkocht...
(Ben een vd eersten geweest op dit forum die deze 'tweak' heeft gerealiseerd)

Tis niet anders.. gewoon ff in de buidel tasten en slikken... over een paar weken ben je t alweer vergeten.. :)
Waar heb je deze schakelaars gevonden uiteindelijk? Ik zie op amazon.de hem namelijk wel staan (https://www.amazon.de/dp/...r=1&keywords=eltako+ft55r) maar wordt er niet echt wijzer van welke kleur wit het is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Gwar schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:11:
Ik gok bij Lampen24.

Maar uh, heb je toevallig een linkje van deze lamp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Gwar schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:11:
NeutraleTeun schreef op zondag 5 november 2017 @ 16:07:
[...]

Ik gok bij Lampen24.

Maar uh, heb je toevallig een linkje van deze lamp?
https://www.lampen24.nl/T...mp-met-textielkappen.html

[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 05-11-2017 16:10 ]

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
vinno86 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 10:17:
Hebben jullie tips voor een (goedkope) e27 armatuur voor aant plafond waarbij de hue goed tot z'n recht komt.. ik kan niks moois vinden kwa strak design en kom elke keer uit op zo'n lelijke plafonnière..

Een hanglamp met kap lijkt mij het effect een beetje tegen te gaan toch? Plus ik heb een laag plafond..
Ik heb nu zelf 2 plafondlampen met kappen, en dan ook nog met E14 -> E27 adapters erin dus de lampen steken mij wat te ver uit en dat 'platte' van de kleurenlampen vind ik dat al helemaal niet mooi bij... Dus ik kijk ook voorzichtig rond nu.

Een simpele plafonniere eventueel met een werkje werkt wel heel fijn met hue zoiets. Of zoiets: https://www.kwantum.nl/se...bsearchtext%3dplafondlamp

Weet niet wat je goedkoopt vind, maar mij lijkt dit wel wat (de witte):
https://www.lampen24.nl/1...ne-plafondlamp-Triad.html

Heel goedkoop, en matwitte bolvormen werken als een tierelier voor hue: https://www.lampen24.nl/Boeiende-plafondlamp-ENZO.html Als je die grote bollamp van ikea nou eens ondersteboven kon hangen, die is echt perfect met hue... Dit design zou ook werken, vind ik zelf alleen minder qua looks: https://www.lampen24.nl/F...amp-Jola-drieflammig.html

Hmm, dit lijkt me zelf wel wat: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20325772/
Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/holjes-pendellamp-wit__0412666_PE582254_S4.JPG

[ Voor 8% gewijzigd door dragon2 op 05-11-2017 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmc.
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2023
Bij karwei hebben ze 2 soorten plafondspots van Philips: Pongee en Paisley (alleen te bestellen via de winkel)
Op de afbeeldingen lijkt het of er een nog iets langere GU10 in kan, of het genoeg is voor een Hue kleur GU10 weet ik niet.

https://www.karwei.nl/ass...xt=philips+pongee+paisley

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:38

JoeZuCK

_Fonz > all.

Iemand enig idee waarom mijn lampen ineens van zichzelf spontaan uitgaan? Ik heb ze niet in een routine gezet.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

InF.Inc schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:08:
Iemand enig idee waarom mijn lampen ineens van zichzelf spontaan uitgaan? Ik heb ze niet in een routine gezet.
Even een korte onderbreking, daarna weer gewoon aan? Verdween bij mij weer na het wijzigen van het Zigbee kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Edgarz schreef op zondag 5 november 2017 @ 22:14:
[...]

Even een korte onderbreking, daarna weer gewoon aan? Verdween bij mij weer na het wijzigen van het Zigbee kanaal.
Nee ze blijven uit..

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wolly schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 10:14:
Vraagje, een HUE lamp van mij gaat elke dag op een bepaald (steeds hetzelfde) tijdstip aan. Ik kan in de Hue app geen regel ontdekken en ook de IFTT applets heb ik uitgezet.

Hoe kom ik er nu achter wie het signaal verstuurt om lamp aan te zetten? In het verleden heb ik wel gespeeld het 'lab' op de hue site maar daar zie ik ook niets staan.
Inmiddels uitgevonden dat er in de app de mogelijkheid is om te zien wat er is ingesteld door andere applicaties. Zie Routines -> ... Van andere apps.

Volgens mij is dit er recentelijk aan toegevoegd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad deze armatuur:

Maar de E14 lamp is 11.7 cm hoog. Zal het passen denken jullie of toch niet? Er staat alleen op de website aangegeven dat de hoogte van de kap 12 cm is. Maar steekt de lamp er daardoor niet uit? Geen zin om 12 hue lampen te bestellen die allemaal niet passen ;P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rn82
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:41
Galois schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 09:13:
[...]

[...]
Ik heb dezelfde ervaring. Niet dat ik ook wakker schrik van het licht, maar het mag van mij ook wel iets gedimder beginnen. Toch vind ik het wel fijner wakker worden dan een 'reguliere' wekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Rn82 schreef op maandag 6 november 2017 @ 10:07:
[...]

Ik heb dezelfde ervaring. Niet dat ik ook wakker schrik van het licht, maar het mag van mij ook wel iets gedimder beginnen. Toch vind ik het wel fijner wakker worden dan een 'reguliere' wekker.
Inderdaad.
Als je de lampen naar 1% dimt, dan lijkt het superweinig licht. Maar als ze vanuit pikkedonker op 1% springen, is dat toch wat teveel. Helaas kan een led-lamp niet zo ver teruggedimd worden als onze ouderwetse gloeilampen... (al is er al een heel groot verschil met vroeger!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Volgens mij werd ik alleen de eerste ochtend daadwerkelijk wakker van de lamp die op 1% aansprong. Nu is het gewoon onderdeel van de wekker - snooze - nog een keer snooze routine. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:45:

Maar de E14 lamp is 11.7 cm hoog. Zal het passen denken jullie of toch niet? Er staat alleen op de website aangegeven dat de hoogte van de kap 12 cm is. Maar steekt de lamp er daardoor niet uit? Geen zin om 12 hue lampen te bestellen die allemaal niet passen ;P.
Ik ben ook wel benieuwd naar het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 09:45:

Dan bestel je toch één lamp om te testen? Als 'ie niet past stuur je 'm gewoon weer retour. Je hoeft niet 12 lampen te kopen om erachter te komen of het werkt of niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BleuZ schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:18:
[...]

Dan bestel je toch één lamp om te testen? Als 'ie niet past stuur je 'm gewoon weer retour. Je hoeft niet 12 lampen te kopen om erachter te komen of het werkt of niet :)
Retourneren is niet gratis ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12:15
Verwijderd schreef op maandag 6 november 2017 @ 14:24:
[...]

Retourneren is niet gratis ;).
Bij bol.com e.d. wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Holy moly, heb even gemist dat er inmiddels echt superveel Hue lampen te krijgen zijn!
Binnenkort nieuwe keuken en aan het orienteren voor inbouwspots. Dacht dat enige optie een GU10 Hue zou zijn met een armatuur naar keuze, maar blijken afgelopen tijd allemaal kant en klare Hue lampen bijgekomen te zijn :D

https://www.beaumotica.nl/alle-philips-hue-producten

Iemand ervaring met de Phoenix spots?

Nevermind, al een mooie uitgebreide review gevonden: productreview: Philips Hue Phoenix Downlight inbouwspot review door WVSint
Daar wordt de blijkbaar afwijkende(?) diameter van het gat genoemd als mogelijk issue, even uitzoeken nog dan hoe dat zit..

[ Voor 30% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-11-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nevitable
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:25
Maar er is bij het ontwaken dus nog geen mogelijkheid om de uiteindelijke felheid (dus na de verstreken transitie tijd) in te stellen? Mijns inziens is deze ook te fel, graag zou ik bijvoorbeeld willen dat de lamp in mijn slaapkamer in 20 of 30 minuten van 0% naar 40% gaat.

Ik ben niet bekend met het multi user geofencing wat hierboven genoemd werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odvdveer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-06-2022
1nevitable schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:42:
Maar er is bij het ontwaken dus nog geen mogelijkheid om de uiteindelijke felheid (dus na de verstreken transitie tijd) in te stellen? Mijns inziens is deze ook te fel, graag zou ik bijvoorbeeld willen dat de lamp in mijn slaapkamer in 20 of 30 minuten van 0% naar 40% gaat.

Ik ben niet bekend met het multi user geofencing wat hierboven genoemd werd.
Dat kan met all4hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan zo te zien in de Hue app onder de Woning-tab per kamer ook je eigen scène aanmaken met de felheid die je wil, en die scène dan gebruiken onder Andere routines. Inderdaad apart dat je onder Ontwaken/Gaan slapen niet de felheid kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CyBeRSPiN schreef op maandag 6 november 2017 @ 15:36:
Holy moly, heb even gemist dat er inmiddels echt superveel Hue lampen te krijgen zijn!
Binnenkort nieuwe keuken en aan het orienteren voor inbouwspots. Dacht dat enige optie een GU10 Hue zou zijn met een armatuur naar keuze, maar blijken afgelopen tijd allemaal kant en klare Hue lampen bijgekomen te zijn :D

https://www.beaumotica.nl/alle-philips-hue-producten

Iemand ervaring met de Phoenix spots?

Nevermind, al een mooie uitgebreide review gevonden: productreview: Philips Hue Phoenix Downlight inbouwspot review door WVSint
Daar wordt de blijkbaar afwijkende(?) diameter van het gat genoemd als mogelijk issue, even uitzoeken nog dan hoe dat zit..
De meeste producten van Beaumotica staan niet op de officiële site. Ik gok dat ze zelf wat combinaties van armatuur en Hue lamp op de site hebben gezet.

De Phoenix bestaat overigens al een tijd.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 19:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Ethirty schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:25:
[...]

De meeste producten van Beaumotica staan niet op de officiële site. Ik gok dat ze zelf wat combinaties van armatuur en Hue lamp op de site hebben gezet.

De Phoenix bestaat overigens al een tijd.
Er staan er idd een paar met eigen combinaties, maar er zijn wel degelijk een flink aantal nieuwe officiele Hue lampen bijgekomen.. http://www.newsroom.light...-entertainment-capability

Buratto, Buckram, Struana, Felicity.. Had daar nog nooit eerder van gehoord. Ook die Runner Spot zie ik voor het eerst.
Gek genoeg staan die nog niet op de meethue site. (nevermind, zat met een VPN uit een ander land te werken, in dat land is de collectie zeer beperkt.. ;))

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeRSPiN op 06-11-2017 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Vraagje aan diegenen die al de "Eltako mod" hebben gedaan. Heb je alleen de knoppen nodig of heb je ook het raam nodig?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

CyBeRSPiN schreef op maandag 6 november 2017 @ 16:58:
[...]

Er staan er idd een paar met eigen combinaties, maar er zijn wel degelijk een flink aantal nieuwe officiele Hue lampen bijgekomen.. http://www.newsroom.light...-entertainment-capability

Buratto, Buckram, Struana, Felicity.. Had daar nog nooit eerder van gehoord. Ook die Runner Spot zie ik voor het eerst.
Gek genoeg staan die nog niet op de meethue site. (nevermind, zat met een VPN uit een ander land te werken, in dat land is de collectie zeer beperkt.. ;))
Die Struana wil ik in de badkamer, maar zoals er een beetje bij hoort, is geduld noodzakelijk. De lamp is nauwelijks te krijgen, laat staan ergens te bezichtigen.

Die Runner spots zien er wel goed uit, maar hou er rekening mee dat de lamp geïntegreerd is. Het lijkt erop dat ze niet te vervangen zijn, mocht 1 spotje het begeven.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:34

Sabbi

je denkt aan mij.

Ethirty schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:26:
[...]

Die Struana wil ik in de badkamer, maar zoals er een beetje bij hoort, is geduld noodzakelijk. De lamp is nauwelijks te krijgen, laat staan ergens te bezichtigen.

Die Runner spots zien er wel goed uit, maar hou er rekening mee dat de lamp geïntegreerd is. Het lijkt erop dat ze niet te vervangen zijn, mocht 1 spotje het begeven.
Het lijkt me stug dat de Runner spots geïntegreerde lampjes hebben, Philips verkoopt ze namelijk ook gewoon met 'domme' GU10 spots erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik kwam net de

EU type Curtain Wall Switch WiFi Control via APP or Voice Control by Alexa Google Home AC110 to 240V Suit for Roller Shutter

tegen op AliExpress. Is dat niet wat om je lampen te bedienen met voicesupport ipv dure Hue lampen te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Sabbi schreef op maandag 6 november 2017 @ 17:39:
[...]

Het lijkt me stug dat de Runner spots geïntegreerde lampjes hebben, Philips verkoopt ze namelijk ook gewoon met 'domme' GU10 spots erin.
Heb ze laatst bij de Mediamarkt staan bestuderen. Er passen geen Hue GU10 lampen in en ik kon zo snel ook niet ontdekken hoe ik ik ze eruit moest krijgen. Verkoper gaf het ook aan (voor zover dat iets zegt). Maar goed, kan het mishebben.

Na wat zoeken:
Afbeeldingslocatie: https://static1.squarespace.com/static/55fadf26e4b0ce5a554dcbef/t/580a26fbf5e231d0f4b687ec/1477062456501/Philips-Hue-GU10-comparison.jpg?format=1500w

Er is kennelijk een Hue GU10 'perfect fit'? Iemand die los gespot? Dat zou een hoop extra keuze in armaturen geven.

#team_UTC+1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik heb 2 runners.
De white en ambiance is een perfect fit.
Als je de color erin zet, dan steekt de lamp uit.

Lampjes kun je iig gewoon eruit halen en wisselen.

@eric_nl bij mij zitten ze in een Gira raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@Ethirty Ik heb hier een Philips plafonnière "MyLiving Runner (White)" met 4 spots voor op de overloop gehaald (moet nog opgehangen worden), maar daar sluiten de GU10 "White Ambiance" HUE lampjes netjes in aan. Ding is overigens volledig van metaal én ze zijn te verkrijgen met 1, 2, 3 óf 4 spots.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rsfUX8HEl5lJKbwJJlzZBTss/medium.jpg

Dit zijn dus 4 van die GU10 "White Ambiance" lampjes welke uit die "MilliSkin" starter setjes komen waarvan ik er 5 heb gehaald voor in de keuken. In die "Millskin" armaturen passen de GU10 "White & Color Ambiance" lampen dus eventueel óók (nét)..... Dus daarvan heb ik ook maar twee "startersets" gehaald (2 X 3 lampen + Bridge + AB/Dimmer). Zo'n starterset is €169,- terwijl de losse lampjes al €59,-/stuk doen. Alles op de begane grond blijft zo tenminste "White & Color Ambiance".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cJ5kxMuKdqK6ShAInlWCo5PF/medium.jpg

AB's/Dimmers kun je nóóit genoeg hebben IMHO.... En die 2 extra "bridges" raak ik ook wel weer kwijt voor een tientje of 4 't stuk :+

[ Voor 12% gewijzigd door Will_M op 06-11-2017 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:22
Hoe goed is de wit weergave van de Color & White Ambiance tov de White amibiance serie? Ik wil in mijn huis eigenlijk alleen wit tinten gebruiken. Maar de aanbieding van The voice of Holland is wel erg goed denk ik.

Wat vinden jullie van de wit weergave?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

janvanmil schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:26:
Hoe goed is de wit weergave van de Color & White Ambiance tov de White amibiance serie? Ik wil in mijn huis eigenlijk alleen wit tinten gebruiken. Maar de aanbieding van The voice of Holland is wel erg goed denk ik.

Wat vinden jullie van de wit weergave?
De "White & Color Ambiance" lampen gaan (regelbaar) van 2000 tot 6500 Kelvin, de "White Ambiance" van 2200 tot 6500 Kelvin. Beetje logica zegt dan dat de "White & Color Ambiance" een breder "WIT" spectrum hebben qua kleurtemperatuur.

De "White" = 2700 Kelvin, overigens.

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-11-2017 20:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Waarbij de 2000 dus eigenlijk meer oranje/geel is dan wit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NeutraleTeun schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:42:
Waarbij de 2000 dus eigenlijk meer oranje/geel is dan wit.
Klopt, maar je kunt zo'n "White & Color Ambiance" dus wel op 2200K zetten/krijgen óf op 2700K als je dat al zou willen in huis...

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-11-2017 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nooit beseft dat de gu10 ambiance verkleind was. Damnit, dat gaat me weer geld kosten. :+

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Ethirty schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:01:
Nooit beseft dat de gu10 ambiance verkleind was. Damnit, dat gaat me weer geld kosten. :+
't Scheelt dat 't de komende tijd geen weer is om s'avonds met de motor te gaan rijden... Kan dat geld mooi elders over de balk gesmeten worden, toch? :P O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:05:
[...]

't Scheelt dat 't de komende tijd geen weer is om s'avonds met de motor te gaan rijden... Kan dat geld mooi elders over de balk gesmeten worden, toch? :P O-)
Over de balk? Ik gooi zelfs die balk er nog achteraan. :P

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Sinds een week of twee de sleutels van ons nieuwe huis. En ja, ik denk dat ik ook aan de HUE moet geloven :). Alleen nu vraag ik me wel het volgende af: ons huis bevat een Busch Jaeger Free@home systeem. Dit systeem is "compatible" met HUE, maar wat betekent dit precies?

Op de Free@home site staat wel e.e.a., maar niet wat het concreet aan voordelen biedt.

[ Voor 27% gewijzigd door smeerbartje op 06-11-2017 20:45 ]

Pagina: 1 ... 72 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue