[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.871 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:10

Ethirty

Who...me?

smeerbartje schreef op maandag 6 november 2017 @ 20:44:
Sinds een week of twee de sleutels van ons nieuwe huis. En ja, ik denk dat ik ook aan de HUE moet geloven :). Alleen nu vraag ik me wel het volgende af: ons huis bevat een Busch Jaeger Free@home systeem. Dit systeem is "compatible" met HUE, maar wat betekent dit precies?

Op de Free@home site staat wel e.e.a., maar niet wat het concreet aan voordelen biedt.
Het concrete voordeel lijkt me dat je niet meer bakken geld kwijt bent aan andere schakelaars en dat het uitzetten van lampen door mensen geen ongewenste effecten geeft.

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Wat ik er even snel uit opmaak is dat dat Busch-Jeager Free@Home materiaal middels een eigen protocol babbelt met z'n eigen (propriety) gateway en dat vervolgens in dat apparaat vertaald naar het ZIGBEE protocol om dat vervolgens door te zetten naar de/een HUE Bridge.

Leuk als 't er al in zit maar ik zou er persoonlijk nú niet meer aan beginnen hier thuis. Ben nu bezig om alle conventionele (Busch Jeager) halogeen schakelaars/dimmers er tussen uit te pakken (en dus schakeldraden gewoon direct naar de lampen te routeren) en op de plekken van die schakelaars normale stopcontacten in de plaats te werken. Schakelaars worden hier dus, wanneer gewenst, vervangen door draadloze ZIGBEE schakelaars welke zonder extra (third party) gateway werken. Wordt dus wel ooit een keer een batterijtje vervangen voor me, of de HUE TAB gebruiken, óf SIRI middels HOME-KIT d'r werk te laten doen, maar...

Ik moet er overigens wel bij vermelden dat ik, sinds ik op veel plaatsen in huis de Motion Sensoren heb hangen, steeds minder ná denk bij m'n verlichting en ook niet 't idee heb dat ik de fysieke schakelaars mis. Héel veel dingen kun je middels een eigen "schema" automatiseren en dan blijven de lampen misschien ooit een minuutje langer aan dan je ze normaliter aan zou hebben maar.... Who Cares met die paar Watt/h 8)

[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 06-11-2017 23:36 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• eric_nl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-05-2022
Past dat ook in combinatie met de Busch- Jaeger Reflex afdeklijst?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:46
Ben me nu ook al een tijdje aan het oriënteren op de Hue lampen voor in mijn appartement. Ik twijfel alleen nog over met welke lampen ik ga beginnen. Heb in totaal drie armaturen met drie gu10 lampen (totaal 9 gu10) en een sta lamp met een e27.

Ik wil beginnen met het zit gedeelte en vraag me af of ik voor de plafondlampen met gu10 fitting voor de white ambiance moet gaan of voor de color. Gebruik de plafond verlichting namelijk alleen overdag, 's avonds tijdens het eten en wanneer ik meer licht nodig heb. Het is namelijk te fel om als sfeer verlichting te gebruiken.

Dus om het samen te vatten is het waard om bij een plafondlamp voor de color Hue's te gaan?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

jvel92 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:53:
Ben me nu ook al een tijdje aan het oriënteren op de Hue lampen voor in mijn appartement. Ik twijfel alleen nog over met welke lampen ik ga beginnen. Heb in totaal drie armaturen met drie gu10 lampen (totaal 9 gu10) en een sta lamp met een e27.

Ik wil beginnen met het zit gedeelte en vraag me af of ik voor de plafondlampen met gu10 fitting voor de white ambiance moet gaan of voor de color. Gebruik de plafond verlichting namelijk alleen overdag, 's avonds tijdens het eten en wanneer ik meer licht nodig heb. Het is namelijk te fel om als sfeer verlichting te gebruiken.

Dus om het samen te vatten is het waard om bij een plafondlamp voor de color Hue's te gaan?
Kijk vooral met die GU10 lampen even goed óf ze überhaupt wel netjes in de armaturen passen welke je al hebt. Ik heb er hier een aantal posts terug nog wat over gemeld en 't zou daarmee zonde zijn als je dadelijk met een aantal (dure) GU10 lampen komt te zitten welke niet perfect passen in je huidige armaturen.
.
Ethirty in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2" Vanaf daar, zo ongeveer een beetje.....

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 06-11-2017 23:05 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

jvel92 schreef op maandag 6 november 2017 @ 22:53:

Mijn mening: neem voor het plafond geen color. Je gebruikt het wellicht een keertje, maar persoonlijk vind ik 9/10x ambiance meer dan genoeg. Helder wit op een donkere dag en 's avonds lekker warm gedimd licht. En het scheelt ook nog eens een bak geld.

Daarnaast wat wimmel zegt: de color lampen zijn wat groter en passen wellicht niet in je armatuur.

• jvel92
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 09:46
Ethirty schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:06:
[...]

Mijn mening: neem voor het plafond geen color. Je gebruikt het wellicht een keertje, maar persoonlijk vind ik 9/10x ambiance meer dan genoeg. Helder wit op een donkere dag en 's avonds lekker warm gedimd licht. En het scheelt ook nog eens een bak geld.

Daarnaast wat wimmel zegt: de color lampen zijn wat groter en passen wellicht niet in je armatuur.
Dat idee heb ik dus ook een beetje, color aan het plafond is leuk de eerste week en daarna gebruik je het vrijwel niet meer. Denk dat dan inderdaad de white ambiance voldoende is.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:25

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Toevoegend daarop nog, de GU10 spots hebben nog een oud kleurspectrum, wat wil zeggen dat de kleuren minder goed zijn en niet goed combineren met andere Hue kleurenlampen, mocht je dat ooit willen.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

Lamp24 magazijn zit in Duitsland, dus dan betaal je snel al best hoge retourskosten.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
jvel92 schreef op maandag 6 november 2017 @ 23:29:
[...]

Dat idee heb ik dus ook een beetje, color aan het plafond is leuk de eerste week en daarna gebruik je het vrijwel niet meer. Denk dat dan inderdaad de white ambiance voldoende is.
Omdat ik dezelfde twijfel had, heb ik een GU10 Color en een White Ambience gekocht en in dezelfde plafondlamp gezet. Ook als je de kleuren niet gebruikt en alleen naar de verschillende tinten wit (koud tot warm) kijkt, vonden mijn vriendin en ik dat de Color versie iets warmer gaat en ook iets feller kan. Er zit dus wel degelijk verschil in, naast de mogelijkheid tot kleuren. Het verschil is overigens wel minimaal, dus je moet zelf bepalen of je het prijsverschil er voor over hebt. Ook is de lamp van de Color versie iets groter dan de White Ambience versie.

[ Voor 0% gewijzigd door Skating_vince op 07-11-2017 11:13 . Reden: typo ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Verwijderd schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 09:57:
[...]

Lamp24 magazijn zit in Duitsland, dus dan betaal je snel al best hoge retourskosten.
Als het een Nederlandse winkel is gelden onze regels toch?
U betaalt de verzendkosten voor het terugsturen van het product. Dit hoeft alleen als de verkoper u van te voren heeft geïnformeerd over die kosten. Heeft de verkoper u niet laten weten dat u verzendkosten moet betalen als u het product terugstuurt? Dan moet de verkoper de verzendkosten die u maakt om het product terug te sturen betalen.

U krijgt uw aankoopbedrag terug als u gebruik maakt van uw bedenktijd. Hebt u bezorgkosten betaald om het product thuis afgeleverd te krijgen? Dan moet u die kosten ook terugkrijgen.
https://www.consuwijzer.n...-ik-verzendkosten-betalen

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-01 15:13
Ja dus je krijgt de verzendkosten van winkel > jou terug, maar je moet wel zelf de verzendkosten betalen om het terug van jou > winkel te sturen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-01 22:41
Akilla schreef op zondag 5 november 2017 @ 15:49:
[...]

Waar heb je deze schakelaars gevonden uiteindelijk? Ik zie op amazon.de hem namelijk wel staan (https://www.amazon.de/dp/...r=1&keywords=eltako+ft55r) maar wordt er niet echt wijzer van welke kleur wit het is...
Ik heb inderdaad deze gekocht het is de ft55r wit, oftewel rein weiss. Dit is wit, overeenkomend met ral9010.
Als je meer de beige variant hebt moet je een andere kleur hebben.
Kijk anders een op de Eltako website/brochure voor de verschillende types:
https://www.eltako.com/fi...ochure/Eltako_funk_nl.pdf

Voornaamste verschil is de maatvoering en model.

De module die erin zit is er zeer eenvoudig uit te halen en te vervangen door degene die in de Hue Tap zit. Echt, een kind kan de was doen, 1 minuut werk...

PV Output

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

jamy015 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 12:44:
Ja dus je krijgt de verzendkosten van winkel > jou terug, maar je moet wel zelf de verzendkosten betalen om het terug van jou > winkel te sturen.
offtopic:
Alleen als de verkopende partij je dat vooraf heeft gemeld, anders moet hij ook die kosten terugbetalen.

Lullig voor de retail sector maar het is qua prijs én service tegenwoordig gunstiger op internet kopen dan in een winkel.

Maar goed, ik dwaal af van het topic.

• Sjeefr
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-01 17:42
Volgens de zoekfunctie kan ik deze aanbieding(en) niet vinden, dus vermeld ik ze maar.

Via Lightgallery.com kan je ook goedkoop aan Hue komen.

Hue Gen3 Color duopack + Bridge - €79 (bespaar €70) - https://www.lightgallery.com/nl/acties/tvoh/
Zelfde als Ikea starterset, maar dan beter dus.

En daarnaast had ik zelf per E-mail een aanbieding ontvangen (in mijn spam folder!) om een familielid Hue kado te doen. €150 voor een Hue gen3 starterset t.w.v. 3 kleurlampen, bridge & muurdimmer. Koopt je familielid deze aanbieding, dan krijg je een muurdimmer, bewegingssensor of Ambiance bulb naar keuze.

Niet verkeerd.. Dus controleer even je E-mail voor Lightgallery of maak gebruik van de voorgenoemde actie :)

Update: Oké, blijkbaar is er in dit topic inderdaad niks te vinden, maar in het referral topic hier wel:

[ Voor 14% gewijzigd door Sjeefr op 07-11-2017 13:47 ]

• Kashika
  • Laatst online: 09:27
Vilscon schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:44:
Volgens de zoekfunctie kan ik deze aanbieding(en) niet vinden, dus vermeld ik ze maar.

Hue Gen3 Color duopack + Bridge - €79 (bespaar €70) - https://www.lightgallery.com/nl/acties/tvoh/

En daarnaast had ik zelf per E-mail een aanbieding ontvangen (in mijn spam folder!) om een familielid Hue kado te doen. €150 voor een Hue gen3 starterset t.w.v. 3 kleurlampen, bridge & muurdimmer. Koopt je familielid deze aanbieding, dan krijg je een muurdimmer, bewegingssensor of Ambiance bulb naar keuze.

Niet verkeerd.. Dus controleer even je E-mail voor Lightgallery of maak gebruik van de voorgenoemde actie :)
Valt die email actie niet te delen?

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-01 12:45

mucuracat

YES

Vilscon schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:44:

misschien omdat ze

hier
Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic

en hier
Philips Hue / Lightgallery referralcodetopic

staan?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• Sjeefr

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik ben dit topic al een tijdje aan het volgen en me aan het verdiepen hierin.

Omdat we binnenkort gaan verhuizen gaan we ook nieuwe lampen(armaturen) aanschaffen.
Waar hebben jullie de Hue lampen inzitten, in wat voor lampen?
Waar komt het het mooiste in tot z'n recht?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• vanardenne
  • Niet online
wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 21:35:
Wat ik er even snel uit opmaak is dat dat Busch-Jeager Free@Home materiaal middels een eigen protocol babbelt met z'n eigen (propriety) gateway en dat vervolgens in dat apparaat vertaald naar het ZIGBEE protocol om dat vervolgens door te zetten naar de/een HUE Bridge.

Leuk als 't er al in zit maar ik zou er persoonlijk nú niet meer aan beginnen hier thuis. Ben nu bezig om alle conventionele (Busch Jeager) halogeen schakelaars/dimmers er tussen uit te pakken (en dus schakeldraden gewoon direct naar de lampen te routeren) en op de plekken van die schakelaars normale stopcontacten in de plaats te werken. Schakelaars worden hier dus, wanneer gewenst, vervangen door draadloze ZIGBEE schakelaars welke zonder extra (third party) gateway werken. Wordt dus wel ooit een keer een batterijtje vervangen voor me, of de HUE TAB gebruiken, óf SIRI middels HOME-KIT d'r werk te laten doen, maar...

Ik moet er overigens wel bij vermelden dat ik, sinds ik op veel plaatsen in huis de Motion Sensoren heb hangen, steeds minder ná denk bij m'n verlichting en ook niet 't idee heb dat ik de fysieke schakelaars mis. Héel veel dingen kun je middels een eigen "schema" automatiseren en dan blijven de lampen misschien ooit een minuutje langer aan dan je ze normaliter aan zou hebben maar.... Who Cares met die paar Watt/h 8)
Zo zou ik het ook wel willen organiseren. Welke Zigbee schakelaars gebruik jij daarvoor, Hue dimmers of iets wat qua looks meer in lijn is met de 'normale' dimmers en schakelaars?

• Sjeefr
GGS_206 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:48:

Omdat we binnenkort gaan verhuizen gaan we ook nieuwe lampen(armaturen) aanschaffen.
Voor de goedkope oplossingen: De Ikea Fado lamp (€10). Zie -hier- wat leuke voorbeelden.
Heb ze zelf enkel voor op m'n slaapkamer. Zodra ik volgend jaar verhuis naar m'n eigen huis ga ik het hele huis volstoppen (mits het gezamenlijke budget dat toelaat. Anders 't jaar erop).

• BleuZ
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-01 13:32

Ik gebruik op mijn kamer IKEA GRÖNÖ lampen, ik vind het vierkante ontwerp met het matte glas er heel erg goed uitzien i.c.m. Hue lampen.

Ze worden volgens mij alleen nog in Duitsland verkocht op het moment, maar op Marktplaats vind je ze ook nog. De kleine variant op m'n nachtkastjes hebben een E14 fitting, de grotere varianten op m'n bureau en TV meubel hebben een E27 fitting.

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4298/36090868751_417828dfa1_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4296/35419989863_346cce1de7_z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm5.staticflickr.com/4291/35419991553_1162bacab7_z.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door BleuZ op 07-11-2017 14:04 ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

vanardenne schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 13:49:
[...]

Zo zou ik het ook wel willen organiseren. Welke Zigbee schakelaars gebruik jij daarvoor, Hue dimmers of iets wat qua looks meer in lijn is met de 'normale' dimmers en schakelaars?
Ik heb op de plekken waar 't handig/nodig is een HUE remote neer gehangen. Éérst even met dubbelzijdig tape om er zo achter te komen waar 't echt noodzakelijk was.en latere het framepje netjes op de muur geschroeft. Op een aantal plekken heb ik zelfs helemaal geen schakelaars meer terug geplaatst omdat een motion sensor daar voldoet. (en anders kan de app op de iPhone/iPad.nog redding bieden);.

Voor de huiskamer komt er strak uieraard nog een HomePod, maar dat ding wordt pas ergens volgend jaar hier in de EU verwacht.

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 07-11-2017 20:35 ]

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

BleuZ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:01:
[...]

Ik gebruik op mijn kamer IKEA GRÖNÖ lampen, ik vind het vierkante ontwerp met het matte glas er heel erg goed uitzien i.c.m. Hue lampen.

Ze worden volgens mij alleen nog in Duitsland verkocht op het moment, maar op Marktplaats vind je ze ook nog. De kleine variant op m'n nachtkastjes hebben een E14 fitting, de grotere varianten op m'n bureau en TV meubel hebben een E27 fitting.
Geen idee meer hoe ze heten, volgens mij geen Grönö, maar ik heb nog 2 vergelijkbare vierkante Ikea lampen over. Was een setje van een grote en een kleine beiden met E27.

Verwijderd

Hoe sterk is het licht eigenlijk met de GU10 color fitting? Er staat maar 200+ lumen, is dat goed genoeg om het Ambilight/HUE wow effect te kunnen creëren?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2017 16:38 ]

Verwijderd

BleuZ schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 14:01:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Hoe noem je dat ding trouwens op je stoel :p, ben ik ook naar opzoek.

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:49
Een dood beest :+

• HobbeS
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 19:00
Weet iemand op welke plekken je een lightstrip plus kunt afknippen?

De stukken tussen de markeringen zijn ongeveer 33cm lang maar eigenlijk kom ik met deze segmenten net te lang uit.. Kan ik iets dichter bij de leds afknippen zodat de strip wel mooi onder de kastjes van het aanrecht passen?

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-01 20:47
Een snelle vraag, omdat een kennis van me een bridge probeert aan te sluiten. Het meest rechter lampje op de bridge gaat niet branden en daardoor niet vindbaar in de app. Volgens Google geeft dat lampje de internet verbinding aan.. Alles al opnieuw aangesloten. Wat kan er mis zijn?

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
pixels66 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 19:49:
Een snelle vraag, omdat een kennis van me een bridge probeert aan te sluiten. Het meest rechter lampje op de bridge gaat niet branden en daardoor niet vindbaar in de app. Volgens Google geeft dat lampje de internet verbinding aan.. Alles al opnieuw aangesloten. Wat kan er mis zijn?
Te weinig info... Rechstreeks op de router aangesloten? Welke router? Andere kabel, andere poort geprobeerd?

• pixels66
dragon2 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:03:
[...]

Te weinig info... Rechstreeks op de router aangesloten? Welke router? Andere kabel, andere poort geprobeerd?
True....

Inderdaad rechtstreeks op de router, standaard meegeleverde kabel gebruikt. Middelste lampje brandt, welke dus aangeeft dat er een connectie met router is. Kabel werkt dus. Rechter lampje blijft uit, dus ondanks de verbinding komt er geen data door..

Router betreft een Draytek dinges...

Edit: en werkend hoor, heb ze even door een reset heen gepraat, wat gerommel met een andere poort, en het doet het..

[ Voor 9% gewijzigd door pixels66 op 07-11-2017 20:37 . Reden: typo ]

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

pixels66 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:05:
[...]

True....

Inderdaad rechtstreeks op de router, standaard meegeleverde kabel gebruikt. Middelste lampje brandt, welke dus aangeeft dat er een connectie met router is. Kabel werkt dus. Rechter lampje blijft uit, dus ondanks de verbinding komt er geen data door..

Router betreft een Draytek dinges...

Edit: en werkend hoor, heb ze even door een reset heen gepraat, wat gerommel met een andere poort, en het doet het..
Wat gebeurd er als je een laptop op die poort + kabel aansluit, heb je dan wel internet op die laptop (wel ff WiFi op de laptop uitschakelen hé)? Klinkt als een poort welke gewoon op de router geconfigureerd is als zijnde "LAN Only" óf in een VLAN hangt voor TV ofzo.

Maar: 't Werkt inmiddels dus al middels een andere poort :P

[ Voor 6% gewijzigd door Will_M op 07-11-2017 20:41 ]

• pixels66
wimmel_1 schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:40:
[...]

Wat gebeurd er als je een laptop op die poort + kabel aansluit, heb je dan wel internet op die laptop (wel ff WiFi op de laptop uitschakelen hé)? Klinkt als een poort welke gewoon op de router geconfigureerd is zijnde "LAN Only".
Bedankt voor die tip, maar na wat resets van de router en de bridge is het toch gelukt om er data door te krijgen.. Blijft lastig om het werkend te krijgen op afstand, maar het is gelukt.

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-01 17:53
wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:43:
[...]

Klopt, maar je kunt zo'n "White & Color Ambiance" dus wel op 2200K zetten/krijgen óf op 2700K als je dat al zou willen in huis...
wimmel_1 schreef op maandag 6 november 2017 @ 19:31:
[...]

De "White & Color Ambiance" lampen gaan (regelbaar) van 2000 tot 6500 Kelvin, de "White Ambiance" van 2200 tot 6500 Kelvin. Beetje logica zegt dan dat de "White & Color Ambiance" een breder "WIT" spectrum hebben qua kleurtemperatuur.

De "White" = 2700 Kelvin, overigens.
En dat is dan vergelijkbaar met de White Ambiance lampen of houd ik dan nog kleurverschil als ik wil uitbreiden met alleen White ambiance?

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 09:49
Mensen hier bekend met de SceneSwitch?
Niet bepaald Hue, maar wellicht wel een leuke (goedkopere) tussenstap voor bepaalde ruimtes.

Verwijderd

Plafondlamp die ik eerder wilde daarin bleek de E14 color fit er toch in uit te steken. Nu deze designlamp gekocht waar een E27 in kan. Philips moet daar echt wat aan gaan doen want het is irritant dat 80% van de armaturen ongeschikt blijken te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://img.lampen24.nl/product-images-large/stof-in-drie-lagen-de-plafondlamp-jayda-4b1d-782276.jpg

• D_V
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-01 02:46

D_V

We hebben hier in de voorkamer en achterkamer een IKEA Maskros hangen. Geeft echt geweldige effecten.
Al helpt het wel dat we een hoog plafond hebben. (3 meter 75)

Deze:
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/236x/2c/12/1a/2c121af1c4a97c228846898e4e0e5694--deathstar-the-daisy.jpg

http://www.ikeahackers.ne...plus-hue-makes-magic.html

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

janvanmil schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 20:53:
[...]

[...]

En dat is dan vergelijkbaar met de White Ambiance lampen of houd ik dan nog kleurverschil als ik wil uitbreiden met alleen White ambiance?
Ik heb hier in huis nergens meer 2 van die type lampen bij elkaar in de buurt zitten dus kan 't (nú) niet meer op foto voor je vastleggen maar op m'n slaapkamer had ik dat wel.
  • Plafond: E27 "White & Color Ambiance"
  • Nachtkastjes: E14 "White Ambiance"
Met de voorgedefinieerde scenes in de HUE App kwamen ze dan netjes met elkaar overheen. Misschien dat er anderen hier nog wel zo'n combi hebben en er een foto van willen maken of het willen bevestigen.

• dragon2
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 november 2017 @ 02:23:
Plafondlamp die ik eerder wilde daarin bleek de E14 color fit er toch in uit te steken. Nu deze designlamp gekocht waar een E27 in kan. Philips moet daar echt wat aan gaan doen want het is irritant dat 80% van de armaturen ongeschikt blijken te zijn.
Ja, ik heb hier ook een E14 lamp die ik graag wilde vervangen door hue, maar mooi niet inderdaad... De E14 lampen van INNR die ik hier heb passen er ook niet in. Dus de lamp hangt nu maar aan een osram smartplug.

Een GU10 armatuur vinden dat goed past is ook een ding.

Verwijderd

dragon2 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 08:22:
[...]

Ja, ik heb hier ook een E14 lamp die ik graag wilde vervangen door hue, maar mooi niet inderdaad... De E14 lampen van INNR die ik hier heb passen er ook niet in. Dus de lamp hangt nu maar aan een osram smartplug.

Een GU10 armatuur vinden dat goed past is ook een ding.
Ze hebben allemaal van die rare maten. De GU10 is 7.1 cm hoog, de E14 is 11,7 cm hoog en de E27 11 cm hoog. Hierdoor passen ze bijna nergens in tenzij je een opbouwspot of lamp van Philips zelf koopt. Het gekke is dat ze nog helemaal niks voor de colorlampen hebben, alle armaturen gaan van de ambiance white uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2017 10:44 ]

• chipzz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-12-2025
ik maak gebruik van een hue dimmer en heb nu een hue bewegingssensor toegevoegd aan de setup.

Echter als ik het licht uit wil doen met de dimmer (om naar bed te gaan) en ik loop langs de sensor springt alles weer aan :(

Kan ik dit op een simpele manier ondervangen door bijvoorbeeld een vertraging in te bouwen bij het uitzetten ? Of is er een betere/slimmere manier ? Welke app kan ik hiervoor gebruiken want de philips app is vrij basic en ik kan niets aan de "off" switch van de dimmer hangen..

n.b.: ik wil de verlichting wel graag handmatig uit kunnen zetten en niet automatisch na x minuten inactiviteit op de sensor..

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:04
Ik gebruik All4Hue, en die heeft volgens mij die vertraging standaard ingebouwd. Als ik nu de lamp uitzet, duurt het een halve minuut ofzo voordat de sensor weer wat doet.

En anders zou je een timer aan de uitknop extra kunnen hangen die het licht na X aantal seconden/minuten alsnog extra checkt als ie aanstaat, en dan uitschakeld.

Ik heb de standaard Philips Hue app alleen maar voor het detecteren van nieuwe lampen in gebruik, maar lees wel op meer plekken dat de mogelijkheden vanuit de standaard app icm de bewegingssensor behoorlijk beperkt zijn.

• dragon2
  • Niet online
@Verwijderd Past prima toch? >:)

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/9c1py6smc73jw3a/huex3.jpg?dl=1

[ Voor 194% gewijzigd door dragon2 op 08-11-2017 11:52 ]

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:04
dragon2 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 11:45:
[...]

Als je de dimmer gebruikt om de lampen aan te zetten en de sensor ziet geen beweging meer dan gaat de boel uit.
Dit bedoel ik dus met beperkte werking van de Philips Hue app. Ik heb met All4Hue de boel zo ingesteld dat er uberhaupt niets gebeurd bij beweging als de lampen al aan stonden. Zo jammer dat Philips in de app standaard dit niet als optie heeft.

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

In de HUE LABS staat een werkende mogelijkheid om met twéé sensoren te werken op één "groep" lampen. Wil dus zeggen dat er wél aan een "If this then That" scenario gewerkt wordt voor de HUE App.

Verwijderd

dragon2 schreef op vrijdag 3 november 2017 @ 17:06:
[...]

Welke handdimmer heb je, een led versie? Die vond ik namelijk duuuuur en ben uiteindelijk voor een klikaanklikuit dimmer gegaan, i.c.m. een osram. Ziet er niet echt uit zo gestapeld, werkt best goed (niet te laag dimmen alleen).
Nee een ouderwetse dimmer die nog in een rommeldoos lag. Heb er namelijk 3 kooldraad lampen inzitten.

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:25

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ben me sinds kort (verhuizing, mooie aanleiding) in Hue aan het verdiepen. Mooi topic dit, en heb er al wat handige tips uit weten te halen. Ik ben er al een beetje uit wat ik wil, hoewel nog niet alle lampen op Hue zullen kunnen, simpelweg omdat ze niet als Hue geleverd worden. Bijvoorbeeld een R7S. Maar we dwalen af :)

Ik heb momenteel nog niets en wil dus wat gaan aanschaffen. Ik wil beginnen met buiten. Waar ik niet helemaal uitkom is het volgende. Het huis wat ik nu gekocht heb, heeft rondom buitenverlichting aan de muren, in fraaie armaturen. Het betreft hier in totaal acht lampen. Hierin zitten nu halogeen lampen (E27) die dimbaar zijn middels in totaal vier dimmers in de woning (meestal zit er een dimmer bij een deur, die 2 of 3 buitenlampen bedient). Lekker onhandig dus, bovendien niet heel energiezuinig als ik ze 's nachts aan wil. En dat wil ik.

Nu is mijn vraag. Als ik er dimbare Hue lampen in draai, en ik zet die dimmers in de woning gewoon vol open. Dan kan ik het dimmen en aan-uit van die lampen afzonderlijk gaan regelen met IFTTT en de app toch? Of moet ik alle dimmers vervangen voor schakelaars (of weghalen)?

Ik kwam hier niet helemaal uit.

I'm only responsible for what I say, not for what you understand.

• cwoldendorp
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 25-10-2024
BeQuietAndDrive schreef op woensdag 8 november 2017 @ 13:27:

Nu is mijn vraag. Als ik er dimbare Hue lampen in draai, en ik zet die dimmers in de woning gewoon vol open. Dan kan ik het dimmen en aan-uit van die lampen afzonderlijk gaan regelen met IFTTT en de app toch? Of moet ik alle dimmers vervangen voor schakelaars (of weghalen)?

Ik kwam hier niet helemaal uit.
Ik zou voor de zekerheid toch de dimmers vervangen met schakelaars. Je weet namelijk niet of ze niet alsnog eenklein beetje dimmen, wat de levensduur van de lampen weer sterk verminderd.

Als je de schakelaars aan laat staan kun je vervolgens bijvoorbeeld op zonsondergang de lampen langzaam laten opkomen, en weer uit laten gaan.

• semmi78
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 03-03-2021
wij hebben ook inmiddels een dozijn Hue lampen in huis en een handvol dimmers. De dimmers stuur ik aan via iConnectHue aangezien die app het toelaat om meer dan 2 groepen te koppelen aan 1 knop. ik merk alleen dat de dimmers niet betrouwbaar zijn. Soms reageren de lampen niet op de knoppen. Meerdere keren drukken werkt dan wel. Heeft iemand anders daar ook last van? Is dat een netwerk issue?

Over netwerk gesproken, wanneer wij gebruiken maken van internet (Netflix streamen etc) dan merken we ook dat de lampen langzamer reageren. Is daar ook een oplossing voor?

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 22:49
semmi78 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 14:20:
wij hebben ook inmiddels een dozijn Hue lampen in huis en een handvol dimmers. De dimmers stuur ik aan via iConnectHue aangezien die app het toelaat om meer dan 2 groepen te koppelen aan 1 knop. ik merk alleen dat de dimmers niet betrouwbaar zijn. Soms reageren de lampen niet op de knoppen. Meerdere keren drukken werkt dan wel. Heeft iemand anders daar ook last van? Is dat een netwerk issue?

Over netwerk gesproken, wanneer wij gebruiken maken van internet (Netflix streamen etc) dan merken we ook dat de lampen langzamer reageren. Is daar ook een oplossing voor?
Dit klinkt alsof je bridge te dicht bij de router staat. Probeer een minimale afstand van 50 cm aan te houden tussen deze twee. Zie ook deze eerdere post van Erik1971.

• R_Donselaar
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-01 22:38
Hoe zijn jullie ervaringen met iOS11 en WatchOS4? Ik heb regelmatig dat de lampen niet reageren op de widgets. Soms met foutmelding dat er geen connectie is, maar soms ook zonder foutmelding. Ook heb ik inmiddels twee keer gehad dat een opdracht die ik via mijn Watch gaf pas veel later alsnog door kwam en daardoor de lampen al eens een hele dag en/of nacht aan stonden...

Het is overigens vooral als ik via de buitenshuis verbinding probeer te connecten.

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-01 11:33
Mijn collectie breidt snel uit. 2 light strips en 4 lampen op dit moment. Maar ik loop tegen de beperkingen aan van de Hue app (denk ik) nu ik ook de sensor goed wil gaan gebruiken.

Sensor instellen om 1 light strip als default (keuken) aan te sturen gaat simpel. Maar nu wil ik de sensor ook gebruiken om in de ochtend, als het donker is, de eetkamer lampen al aan te doen.

Met welke Android app kan ik dit doen?

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• Snoz Lombardo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-01 15:44
Dzine schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:23:
Mijn collectie breidt snel uit. 2 light strips en 4 lampen op dit moment. Maar ik loop tegen de beperkingen aan van de Hue app (denk ik) nu ik ook de sensor goed wil gaan gebruiken.

Sensor instellen om 1 light strip als default (keuken) aan te sturen gaat simpel. Maar nu wil ik de sensor ook gebruiken om in de ochtend, als het donker is, de eetkamer lampen al aan te doen.

Je kan ook een app als Triggi gebruiken om lampen aan te doen "x tijd voor zonsopgang". Zul je zelf even moet experimenteren welke waarde van "x" dan het beste voor je is.

• mucuracat

mucuracat

YES

Dzine schreef op woensdag 8 november 2017 @ 15:23:

Gewoon met hue app van philips
Ben voor zo min mogelijk verschillende apps :)

Open Hue app, ga naar 3de tabblad.. Soort kompas.
Daarin kies je Philips Hue Labs
In tab -formulas- vind je diverse toepassingen..
Bijna onderaan heb je - Sunlight as a switch - .. Ik denk dat je deze wilt

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10:11

GforceNL

Out of memory....

Voor de mensen die meegedaan hebben aan de actie, klein dompertje:
Beste Hue gebruiker,

Wat leuk dat je mee hebt gedaan aan onze actie. We zien dat je een Hue lamp uitgekozen hebt. Zoals vermeld in onze mailing en actievoorwaarden kon je kiezen uit de E14 of E27 white ambiance lamp.
Per abuis stond bij het selecteren van je geschenk de white & color variant online.

Je krijgt de Hue white ambiance thuisgestuurd.

Sorry voor het ongemak, maar we wensen je veel plezier met je gratis geschenk!

Met vriendelijke groet,
Het Hue team

<Zinloze tekst hier>

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

wimmel_1 schreef op woensdag 8 november 2017 @ 12:10:
In de HUE LABS staat een werkende mogelijkheid om met twéé sensoren te werken op één "groep" lampen. Wil dus zeggen dat er wél aan een "If this then That" scenario gewerkt wordt voor de HUE App.
Het enige wat dat doet is een grote ruimte met 2 sensors afdekken. Of een traplamp schakelen met 1 sensor boven en 1 beneden. Geen idee of dat betekend dat ze ergens aan werken, andere apps zijn al veel verder, notabene met Philips' eigen api.

Kwam net een filmpje tegen van zo'n Hue plafondlamp. Was niet veel meer dan wat plastic met een ledstripje rondom geplakt. -O-

Enige positieve is dus dat Philips wel ambiance ledstrips maakt. :)
Alleen verkopen ze die niet los :-(

Zo jammer hoe marketing Hue loopt te pushen, maar ze links en rechts zoveel meer uit het product kunnen halen wat naar mijn idee sales alleen maar verder zou aanjagen. Of zou het echt zo moeilijk zijn om een goeie app te maken en wat producten aan de lineup toe te voegen?

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
GforceNL schreef op woensdag 8 november 2017 @ 17:07:
Voor de mensen die meegedaan hebben aan de actie, klein dompertje:

[...]
Inderdaad, vanmorgen eerst een mailtje dat hij verstuurd gaat worden en nu dit mailtje.
Maar tja, "je mag een gegeven paard niet in de bek kijken.........." O-)

Have Fun Funske

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:29
Kan je een schakelaar, van het lichtpunt waar de Hue lamp komt, vervangen door een stopcontact? Blijft er dan toch altijd stroom op dat lichtpunt staan of niet? De lamp bedien ik dan uiteraard met de Hue Dimmer.
Ben niet zo'n expert op het gebied van electrische installaties :)

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11-2025
botech schreef op donderdag 9 november 2017 @ 08:50:
Kan je een schakelaar, van het lichtpunt waar de Hue lamp komt, vervangen door een stopcontact? Blijft er dan toch altijd stroom op dat lichtpunt staan of niet? De lamp bedien ik dan uiteraard met de Hue Dimmer.
Ben niet zo'n expert op het gebied van electrische installaties :)
Helaas zal dit in de meeste gevallen niet gaan, je mist meestal de nul draad (blauw) en ook de aard draad (geel/groen).

• botech
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:29
Erik1971 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:02:
[...]

Helaas zal dit in de meeste gevallen niet gaan, je mist meestal de nul draad (blauw) en ook de aard draad (geel/groen).
OK, ik zal de schakelaar eens opendoen en kijken welke draden er zitten.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-01 21:40
Je kan natuurlijk wel altijd de missende draden alsnog door trekken vanuit het lichtpunt naar het punt van de schakelaar. In ieder geval blauw (nul) en vaak loopt er ook nog wel aarde doorheen die je kan aftakken.

Volgens mij is dat ook gewoon een 'legitieme' operatie (er bestaan immers ook wandcontactdoos-schakelaar combinaties.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• roda_djavulen
  • Laatst online: 13-01 14:10
Klopt, dat kun je zo aftakken vanuit de doos in je plafond

• eric_nl
  • Laatst online: 20-05-2022
Past zo'n Gira (of Jung) raam in combinatie met een Busch-Jaeger Reflex afdeklijst?

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | black | 19"

• Erik1971
eymey schreef op donderdag 9 november 2017 @ 09:24:
Je kan natuurlijk wel altijd de missende draden alsnog door trekken vanuit het lichtpunt naar het punt van de schakelaar. In ieder geval blauw (nul) en vaak loopt er ook nog wel aarde doorheen die je kan aftakken.

Volgens mij is dat ook gewoon een 'legitieme' operatie (er bestaan immers ook wandcontactdoos-schakelaar combinaties.
Ik heb in een ver verleden de NEN1010 nog moeten leren, met betrekking tot huis installaties, en voor een stopcontact mag/mocht? je geen schakeldraad gebruiken (zwart), je moet de fase draad gebruiken (bruin).

Zwarte draad heeft kleinere diameter dan bruin en daarom kan er ook minder stroom door lopen (vermogen), het kan dus gevaarlijk zijn om de zwarte schakeldraad te gebruiken voor stopcontact (lees brand gevaar).

Het is maar dat je het weet ;)

• roda_djavulen
  • Laatst online: 13-01 14:10
Klopt wat Erik1971 zegt, had ik overheen gelezen. Goed opgemerkt!

• eymey
Erik1971 schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:03:
[...]

Ik heb in een ver verleden de NEN1010 nog moeten leren, met betrekking tot huis installaties, en voor een stopcontact mag/mocht? je geen schakeldraad gebruiken (zwart), je moet de fase draad gebruiken (bruin).

Zwarte draad heeft kleinere diameter dan bruin en daarom kan er ook minder stroom door lopen (vermogen), het kan dus gevaarlijk zijn om de zwarte schakeldraad te gebruiken voor stopcontact (lees brand gevaar).

Het is maar dat je het weet ;)
Daar was ik al van op de hoogte, dat je zwart niet moet/mag gebruiken ;). Sterker nog, dat had de vorige eigenaar van ons huis dus wel op 1 plek gedaan. En dat gaf dus inderdaad problemen (gelukkig was de aan te sluiten verbruiker, een mobiel inductiekookplaatje van nota bene Lidl, zo intelligent om te detecteren dat ie het benodigde vermogen niet kreeg (wrs voltage drop ofzo)).

Maar dat suggereer ik volgens mij nergens? ;)

In een inbouwdoos met een schakelaar komt zwart en bruin binnen. Bruin gebruik je als fase. Blauw en geel moet je vanuit de doos van de verlichting naar de inbouwdoos van de (voormalige) schakelaar trekken. Zwart laat je dus ongebruikt. Behalve dan natuurlijk die nog wel het armatuur voor de verlichting permanent moet voeden.

[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 09-11-2017 11:29 ]

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Erik1971
eymey schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:26:
[...]

Daar was ik al van op de hoogte, dat je zwart niet moet/mag gebruiken ;). Sterker nog, dat had de vorige eigenaar van ons huis dus wel op 1 plek gedaan. En dat gaf dus inderdaad problemen (gelukkig was de aan te sluiten verbruiker, een mobiel inductiekookplaatje van nota bene Lidl, zo intelligent om te detecteren dat ie het benodigde vermogen niet kreeg (wrs voltage drop ofzo)).

Maar dat suggereer ik volgens mij nergens? ;)

In een inbouwdoos met een schakelaar komt zwart en bruin binnen. Bruin gebruik je als fase. Blauw en geel moet je vanuit de doos van de verlichting naar de inbouwdoos van de (voormalige) schakelaar trekken. Zwart laat je dus ongebruikt. Behalve dan natuurlijk die nog wel het armatuur voor de verlichting permanent moet voeden.
Ik snap dat je dat niet suggereerd :)

Maar er zijn meer mensen die dit forum lezen en dan is het beter, zeker in dit geval, om zo volledig mogelijk feedback te geven, niet iedereen is bekent met de gevaren (en we willen natuurlijk niet dat onze mede Tweakers in de rook opgaan ;) )

• mucuracat

mucuracat

YES

eymey schreef op donderdag 9 november 2017 @ 11:26:
[...]

Geel (geel/groen) hoeft niet.. Of je moet metalen hue schakelaar hebben. Of ook een contactdoos bij willen plaatsen. (ook dan hoeft het niet als je contactdoos zonder aarde aansluit)

• eymey
Daar heb je gelijk in @Erik1971

@mucuracat Geel/groen hoeft idd niet verplicht. Maar ik maak er zelf gewoonte van om alle WCD in huis die ik aanpak ook gewoon meteen van randaarde te voorzien. Er zijn tegenwoordig steeds meer apparaten die toch, om welke reden dan ook, een stekker voor randaarde hebben. En aarde loopt door alle centraaldozen/lichtpunten in huis heen, dus kleine moeite :).

De vraagsteller had het trouwens over de schakelaar vervangen door een wandcontactdoos, vandaar dat ik het aanhaal ;)

• Erik1971
eymey schreef op donderdag 9 november 2017 @ 13:32:
Daar heb je gelijk in @Erik1971

@mucuracat Geel/groen hoeft idd niet verplicht. Maar ik maak er zelf gewoonte van om alle WCD in huis die ik aanpak ook gewoon meteen van randaarde te voorzien. Er zijn tegenwoordig steeds meer apparaten die toch, om welke reden dan ook, een stekker voor randaarde hebben. En aarde loopt door alle centraaldozen/lichtpunten in huis heen, dus kleine moeite :).

De vraagsteller had het trouwens over de schakelaar vervangen door een wandcontactdoos, vandaar dat ik het aanhaal ;)
Zover ik weet dan mag/mocht je alleen WCD zonder randaarde gebruiken wanneer deze achter een aardlekschakelaar zit!

• eymey
Dat had ik idd ook begrepen. Dat was in ons huis uit 1996 overigens ook zo, van origine. Gewone 'woongroepen' beveiligd met aardlekschakelaar en nauwelijks geäarde stopcontacten. Rest randaarde.

Inmiddels hebben bijna alle stopcontacten randaarde en zit ook álles achter een aardlekschakelaar. (vorige eigenaar had ook aardig wat groepen toegevoegd, inmiddels heb ik dan ook 3 aardlekschakelaars :o ). Wel zo'n veilig gevoel. Ik ben overigens ook zo'n 'gek' die, als een armatuur voor een plafondlamp daar voor is ontworpen, die ook aarde te geven. Zie ik ook nog te veel mensen hun schouders over ophalen.

But anyway, wellicht gaan we wat te offtopic :D

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 10-11-2017 09:45 ]

• namo_h
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-01 15:30
Ik ben van plan om diverse HUE lampen te installeren in onze woning om hiermee de gehele benedenverdieping te kunnen bedienen. Voor ik tot aanschaf ('t kost nog wel wat) over ga heb ik nog een aantal vragen die ik graag aan jullie zou willen voorleggen.

De situatie:
Graag wil ik de complete verlichting in de woonkamer en keuken vervangen door HUE verlichting. De keuken en woonkamer is 1 ruimte in een U-vorm zonder tussenwanden dus. Ik woon samen met mijn vriendin. In de hal, berging en garage is de verlichting al uitgerust middels inbouwsensoren. Dit werkt naar tevredenheid en wil ik dus niet vervangen door de HUE verlichting. Ik werk op kantoor volgens vaste tijden. Mijn vriendin werkt in de zorg op variabele tijden. Ik gebruik een Iphone 7, mijn vriendin een Galaxy S8

Wat heb ik:

Woonkamer:
  • 3 lampen op de vensterbank - Fitting E27
  • 2 Staande lampen - Fitting E27
Keuken:
  • 2 Hanglampen boven de eettafel – Fitting E27
  • Geïntegreerde keukenverlichting dmv TL balkjes en G9 of G4 fittingen
De geïntegreerde keukenverlichting is aangesloten middels een stekker in een goed bereikbare WDC die doormiddel van een schakelaar te bedienen is.

Wat wil ik:
Graag wil ik dat alle lampen in de keuken (zowel de hanglampen als de geïntegreerde keukenverlichting) op werkdagen aan zijn van 06:00 tot zonsopgang (+1uur) en van zonsondergang (-1uur) tot 24:00uur. Buiten deze tijden en in weekenden wil ik deze graag laten schakelen middels aanwezigheid of bewegingssensor.

Van de lampen in de woonkamer zou ik graag zien dat de verlichting in de vensterbank dagelijks van zonsondergang (-1uur) tot 24:00uur aanstaan. De staande lampen wil ik aanzetten wanneer het mij uitkomt.

Los daarvan wil ik de verlichting kunnen instellen/bedienen middels onze telefoons

Wat ben ik van plan aan te schaffen:
  • HUE Bridge
  • HUE dimschakelaar
Woonkamer:
  • 3 lampen op de vensterbank – Vervangen door 3x HUE E27 White
  • 2 Staande lampen - Fitting E27 - Vervangen door 2x HUE E27 White & Color
Keuken:
  • 2 Hanglampen boven de eettafel – Vervangen door 2x HUE E27 White
  • Geïntegreerde keukenverlichting – Bedienen middels een smart plug?
  • HUE bewegingssensor
Mijn vragen:
  • Is de opstelling en de gewenste werking zoals ik deze hierboven beschrijf logisch?
  • Voor de geïntegreerde keukenverlichting zijn er geen HUE lampen verkrijgbaar. Werk dit middels de smartplug van Osram?
  • Werkt de smartplug dan ook samen met de bewegingssensor en gps-locatie?
  • Is het mogelijk dat ik de verlichting instel en bedien via mijn Iphone en mijn vriendin deze moet kunnen bedienen via haar Galaxy? Werkt dit samen?
  • Is het ook in te stellen dat wanneer ik en/of mijn vriendin s’ nachts op een tijdstip na 24:00 thuiskom, de verlichting ook aanspringt middels gps locatie?

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01 13:20

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Is er niemand die zich geroepen voelt om een nieuw deel te maken en een mooie startpost te maken met daarin een opsomming van dit topic? De huidige startpost is al bijna 2 jaar oud.

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-01 18:51

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Tusk schreef op vrijdag 10 november 2017 @ 16:32:
Is er niemand die zich geroepen voelt om een nieuw deel te maken en een mooie startpost te maken met daarin een opsomming van dit topic? De huidige startpost is al bijna 2 jaar oud.
Er kan nog meer info over het hue systeem ingezet worden, maar om ook 3th party spul erin te zetten is gewoon geen doen. Zigbee is nu echt van de grond aan het komen en alles wat mogelijk met Hue werkt schiet de grond uit.
De TS is overigens al vaker bijgewerkt hoor ;)

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 14-01 22:32
@namo_h Als ik jou was zou ik White Ambiance lampen gebruiken i.p.v. White lampen. Dan kan je veel meer sfeer in huis brengen. White lampen vind ik meer iets om te gebruiken als verlichting in de tuin of berging. 😉

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-01 16:29
Krijg net mail van MediaMarkt dat singlesday het starterpakket van 199 naar 159 is. Alleen vandaag. Korting pas te zien in winkelwagen en enkel voor clubleden.

https://www.mediamarkt.nl...tch-1522069.html?rbtc=ema|cn|20171111~singlesday~001~007product~philips~hue~1522069||p|regularkw45|&sc_src=email_1581404&sc_eh=69e37d0ad1ca5bf51&&sc_llid=178451&sc_lid=65965264&sc_uid=Qv5viuYCEb

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• namo_h
niwresixel schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 09:07:
@namo_h Als ik jou was zou ik White Ambiance lampen gebruiken i.p.v. White lampen. Dan kan je veel meer sfeer in huis brengen. White lampen vind ik meer iets om te gebruiken als verlichting in de tuin of berging. 😉
Ik ben er mee eens dat de ambiance lampen wellicht meer sfeer zullen geven. Echter het verschil wat betreft het kostenplaatje is nogal groot: met 5 ambiance lampen kom ik op het hele pakket een goeie €100.- (=+/-1/3) hoger uit.

En momenteel gebruik ik ook lampen vaan 2700k en dit bevalt op zich prima. Wellicht dat ik in de toekomst zou kunnen uitbreiden met de ambiance lampen.

[ Voor 6% gewijzigd door namo_h op 11-11-2017 12:09 ]

• dragon2
  • Niet online
namo_h schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 11:48:
[...]

Ik ben er mee eens dat de ambiance lampen wellicht meer sfeer zullen geven. Echter het verschil wat betreft het kostenplaatje is nogal groot: met 5 ambiance lampen kom ik op het hele pakket een goeie €100.- (=+/-1/3) hoger uit.

En momenteel gebruik ik ook lampen vaan 2700k en dit bevalt op zich prima. Wellicht dat ik in de toekomst zou kunnen uitbreiden met de ambiance lampen.
Andere optie: 1x startpakket color incl dimmer (149 euro lightgallery via kortingscode), 2x startpakket TVOH (79 euro x2 lightgallery) en dan 2x extra bridge verkopen op mp/v&a voor 30-35 euro/stuk.

Dat geeft je allemaal kleurenlampen voor relatief weinig geld, minder dan white ambiance denk ik (?).

• namo_h
dragon2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:04:
[...]

Andere optie: 1x startpakket color incl dimmer (149 euro lightgallery via kortingscode), 2x startpakket TVOH (79 euro x2 lightgallery) en dan 2x extra bridge verkopen op mp/v&a voor 30-35 euro/stuk.

Dat geeft je allemaal kleurenlampen voor relatief weinig geld, minder dan white ambiance denk ik (?).
In jou voorbeeld kom ik op €243.00 (inderdaad goedkoper dan met de Ambiance lampen)

Wat ik in gedachten had:
Philips Hue duo Color & White Ambiance E27 + Bridge (startpakket TVOH) € 79,00
Philips hue White LED lamp E27 Duo (incl. 10%kortingscode lightgallery) € 26,96
Philips hue White LED lamp E27 Duo (incl.10%kortingscode lightgallery) € 26,96
Philips hue White LED lamp E27 & Switch (incl.10%kortingscode lightgallery) € 35,96
Totaal: € 168,87
(Ik heb de voor het overzicht Motion sensor en Osram plug even weggelaten)

In jou voorbeeld heb ik dus voor 15.- extra per lamp wel allemaal color lampen
Ik ga hier over nadenken.

Wel blijft de volgende vraag nog staan:
Is het mogelijk dat ik de verlichting instel en bedien via mijn Iphone 7 en mijn vriendin deze moet kunnen bedienen via haar Galaxy s8? Werkt dit samen?

[ Voor 3% gewijzigd door namo_h op 11-11-2017 12:28 ]

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

Hoe komen jullie aan al die E27 fittingen? in mijn huis is echt alles E14... bij vrienden e.d. ook.. dus waarom is E27 zo populair? in mijn wereld moet ik juist E14 hebben!

[ Voor 3% gewijzigd door Grvy op 11-11-2017 12:35 ]

Dit is een account.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:03
Ik heb precies nul E14 lampen in huis. Wel 4 stuks E27 en 10 keer GU10...

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-01 11:33
We zitten aan zoiets te denken voor in de woonkamer.

Afbeeldingslocatie: https://mb.fcdn.nl/square768ng/609727/big-design-pulse-tafellamp-s.jpg

Alleen de Hue peer is natuurlijk niet zo mooi rond. Iemand creatieve oplossing hiervoor? Een klein bolletje voor over de peer bijv?

[ Voor 2% gewijzigd door Dzine op 11-11-2017 14:08 . Reden: resize image ]

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik wil in mijn badkamer, 4 spots, graag Hue. Maar ik heb een vraag, ik heb één Generation 1 GU10 kwam ik achter (staat alleen Philips op). Als ik die bij 3 Generation 2 (Ambiance Color) in de zelfde ruimte heb, zie je dat verschil dan? Of kan ik beter 4 nieuwe kopen?

• mormegilmaster
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:48
Dzine schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:06:
We zitten aan zoiets te denken voor in de woonkamer.

[afbeelding]

Alleen de Hue peer is natuurlijk niet zo mooi rond. Iemand creatieve oplossing hiervoor? Een klein bolletje voor over de peer bijv?
Als je op die manier van je lamp een mooi stukje op tafel wil maken en je wil juist de hue lamp niet zien zou ik voor een ander ontwerp gaan.

Veel mensen gebruiken onderstaande van de ikea volgens mij:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/fado-tafellamp-wit__38182_PE130088_S4.JPG
ikea Fado 9 piek (e27)

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/nl/nl/images/products/sinnerlig-tafellamp__0374209_PE552458_S4.JPG

Ikea Sinnerlig 29 euro, e14

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

iAmRenzo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:30:
Ik wil in mijn badkamer, 4 spots, graag Hue. Maar ik heb een vraag, ik heb één Generation 1 GU10 kwam ik achter (staat alleen Philips op). Als ik die bij 3 Generation 2 (Ambiance Color) in de zelfde ruimte heb, zie je dat verschil dan? Of kan ik beter 4 nieuwe kopen?
Volgens mij zijn voor de GU10 nooit de rijkere kleuren zoals bij de 3e gen E27 doorgevoerd. Maar helemaal zeker weet ik het niet.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 19:25
Grvy schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:35:
Hoe komen jullie aan al die E27 fittingen? in mijn huis is echt alles E14... bij vrienden e.d. ook.. dus waarom is E27 zo populair? in mijn wereld moet ik juist E14 hebben!
E27 is de "gewone fitting" oftewel de standaard eigenlijk en te vinden in plafonnières en kamer / hanglampen etc..

E14 is een verkleinde gemaakt voor schemerlampjes, spots en hanglampjes boven de eettafel etc.. je kent ze wel..

Ik weet niet hoe oud/jong je bent maar als je vroeger weer is een gloeilamp moest vervangen was het altijd E27 toch? :)

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

@vinno86 dat weet ik, maar zelfs mijn plafonieren en kamer/hanglampen zijn E14 tegenwoordig (nieuwbouw) dat zal het verschil dan wel zijn?

Dit is een account.

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-01 19:25
Grvy schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:09:
@vinno86 dat weet ik, maar zelfs mijn plafonieren en kamer/hanglampen zijn E14 tegenwoordig (nieuwbouw) dat zal het verschil dan wel zijn?
Denk het ja, maar denk ook dat we wel meer richting E14 gaan nu met led.

Maar als ik nu naar de bouwmarkt ga en de goedkoopste plafonnière pak is het bijna 100% zeker een E27 fitting.. en dat geldt ook voor de overige enkele kamer lampen.

• Grvy
  • Nu online

Grvy

Bot

vinno86 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:26:
[...]

Denk het ja, maar denk ook dat we wel meer richting E14 gaan nu met led.

Maar als ik nu naar de bouwmarkt ga en de goedkoopste plafonnière pak is het bijna 100% zeker een E27 fitting.. en dat geldt ook voor de overige enkele kamer lampen.
Bijv: https://www.bol.com/nl/p/...m-zwart/9200000028130379/ deze lamp hangt in mijn slaapkamer. E14. Ik heb in de gang (boven/zolder/voorhal) een gamma plafoniere.. E14.

In de woonkamer, en computer spotjes van de IKEA (G10) En dan badkamer, een badkamer lamp van de IKEA. E14.

In de woonkamer wat kamer/schemerlampjes.. E14.

Misschien ligt het aan mij, maar ik heb al jaren geen E27 fitting meer gezien :+

Dit is een account.

Verwijderd

namo_h schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:26:
[...]
Philips Hue duo Color & White Ambiance E27 + Bridge (startpakket TVOH) € 79,00
Waar vind ik deze?

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-01 22:49
Wel blijft de volgende vraag nog staan:
Is het mogelijk dat ik de verlichting instel en bedien via mijn Iphone 7 en mijn vriendin deze moet kunnen bedienen via haar Galaxy s8? Werkt dit samen?
Alle instellingen worden opgeslagen op de Bridge, dus dit zal geen probleem zijn. Wel is het zo dat je voor Android andere apps hebt dan voor iOS. Ik heb zelf alleen Android in huis en kan je niet vertellen of de standaard Philips app gelijk is voor iOS en Android.

• dragon2
  • Niet online
dat staat toch (o.a.) in dezelfde post :? Lightgallery dusz.
namo_h schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:26:
[...]
Ik zou niet weten waarom niet, tenzij je een app gaat gebruiken die er op 1 van beide platformen niet is. Met name iconnecthue en all4hue dus.

Verwijderd

dragon2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:37:
[...]

dat staat toch (o.a.) in dezelfde post :? Lightgallery dusz.
Dat dacht ik ook, maar ik vind op Light Gallery voor die prijs alleen de Philips HUE White E27 kit :)

• rmc.
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-04-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:21:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik vind op Light Gallery voor die prijs alleen de Philips HUE White E27 kit :)
hier staat die:
https://www.lightgallery.com/nl/acties/tvoh/

• Erik1971
iAmRenzo schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 14:30:
Van de Hue GU10 White Color Ambient is toch maar 1 generatie (die iets te lange GU10, de perfect fit is er alleen als Hue White Ambient)?
Zover ik weer is alleen de verpakking door de tijd heen veranderd en de kleur van de behuizing (was zilver en nu wit), dus ik verwacht geen kleur verschil (is nog steeds Gamut-B).

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 22:32
dragon2 schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 17:37:
[...]

Ik zou niet weten waarom niet, tenzij je een app gaat gebruiken die er op 1 van beide platformen niet is. Met name iconnecthue en all4hue dus.
Heeee, dus het hele Hue systeem is te gebruiken met 2 of meer apps? Dat zou een hoop problemen oplossen hier.
En kan je ook 2 verschillende apparaten om te bedienen koppelen aan 1 lamp? Bijvoorbeeld een dimmerswitch en een remote van de Hue Iris?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• Erik1971
Bushalte schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 19:37:
[...]

Heeee, dus het hele Hue systeem is te gebruiken met 2 of meer apps? Dat zou een hoop problemen oplossen hier.
En kan je ook 2 verschillende apparaten om te bedienen koppelen aan 1 lamp? Bijvoorbeeld een dimmerswitch en een remote van de Hue Iris?
Ja je kunt zoveel apps koppelen vanaf zoveel toestellen als je wilt, iOS, Android en zelfs Windows 8)

En ja je kunt 1 lamp met meerdere controllers bedienen, zoals een dimmerswitch en een oude Living Colors remote (Friends of Hue Iris had geen remote, was Living Colors Iris).

Let wel dat je niet zomaar een oude Living Colors remote kunt toevoegen, zoek ff na op de forum of kijk hier eens; https://www.beaumotica.nl...met-de-philips-hue-bridge

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-01 22:32
Kijk aan, dank voor de info!

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

• namo_h
Grvy schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 15:09:
Opvallend.

Ik woon zelf ook in een nieuwbouwwoning en alle lampen (nieuw gekocht begin 2016) hebben allemaal een E27 fitting. En dit waren niet de goedkoopste lampen. Voor 7 stuks hebben we meer dan €1500 betaald.

Wanneer ik op een willekeurige lampen webshop kijk. Zie je in de filter ook duidelijk meer lampen met een E27 (149 stuks) dan lampen met een E14 (9 stuks) staan.

Het lijkt me dat E27 dan ook (nog) gewoon de norm is.

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:28
namo_h schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 20:13:
[...]

Opvallend.

Ik woon zelf ook in een nieuwbouwwoning en alle lampen (nieuw gekocht begin 2016) hebben allemaal een E27 fitting. En dit waren niet de goedkoopste lampen. Voor 7 stuks hebben we meer dan €1500 betaald.

Wanneer ik op een willekeurige lampen webshop kijk. Zie je in de filter ook duidelijk meer lampen met een E27 (149 stuks) dan lampen met een E14 (9 stuks) staan.

Het lijkt me dat E27 dan ook (nog) gewoon de norm is.
Hier exact hetzelfde. Veelal E27 of GU10 in ons nieuwbouw huis.
Pagina: 1 ... 73 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue