www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dit is een account.
http://s.aliexpress.com/BnIVZveY
Kan ik dan de strip vervangen met een hue strip?
Of denk ik daar makkelijk over?
Leek me wel gaaf om zoiets op de plafont de plaatsten
Let er hierbij wel even op dat de "Hue ambience en color" de 800 Lumen enkel halen bij licht van 4000K (=koud). Bij 2700K (Hue White, warmer licht) is deze lichtsterkte teruggelopen naar 500 Lumen. Hue White haalt hier dus nog wel 800 Lumen. Vermoedelijk ligt Hue White Ambience er ergens tussenin. Op normale lichttemperaturen krijg je dus minder licht uit de color-variant.namo_h schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 12:26:
[...]
In jou voorbeeld kom ik op €243.00 (inderdaad goedkoper dan met de Ambiance lampen)
Wat ik in gedachten had:
Philips Hue duo Color & White Ambiance E27 + Bridge (startpakket TVOH) € 79,00
Philips hue White LED lamp E27 Duo (incl. 10%kortingscode lightgallery) € 26,96
Philips hue White LED lamp E27 Duo (incl.10%kortingscode lightgallery) € 26,96
Philips hue White LED lamp E27 & Switch (incl.10%kortingscode lightgallery) € 35,96
Totaal: € 168,87
(Ik heb de voor het overzicht Motion sensor en Osram plug even weggelaten)
In jou voorbeeld heb ik dus voor 15.- extra per lamp wel allemaal color lampen
Ik ga hier over nadenken.
Wel blijft de volgende vraag nog staan:
Is het mogelijk dat ik de verlichting instel en bedien via mijn Iphone 7 en mijn vriendin deze moet kunnen bedienen via haar Galaxy s8? Werkt dit samen?
Nice, deze pak ik mee. Eindelijk echt starten met het Hue circus.rmc. schreef op zaterdag 11 november 2017 @ 18:25:
[...]
hier staat die:
https://www.lightgallery.com/nl/acties/tvoh/
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Snap niet dat Philips hier geen rekening mee houdt in de MyLoving reeks.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Meer dan genoeg spotjes die passen hoorM@cer schreef op zondag 12 november 2017 @ 09:44:
Startpakket GU10 Color is inmiddels binnen, nu het volgende probleem. Sprotjes voor het plafond waar ze in passen, die zijn erg moeilijk te vinden. Inmiddels heb ik een Philips armatuur gevonden waar ze in passen, maar die hebben ze uit het assortiment gehaald. Dus dat wordt nog ff zoeken en voor een tweede.
Snap niet dat Philips hier geen rekening mee houdt in de MyLoving reeks.
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
ja en misschien.ronnym schreef op zondag 12 november 2017 @ 01:36:
Stel ik bestel via aliexpress een ledstriplamp zoals deze:
http://s.aliexpress.com/BnIVZveY
Kan ik dan de strip vervangen met een hue strip?
Of denk ik daar makkelijk over?
Leek me wel gaaf om zoiets op de plafont de plaatsten
ja: je kan led vervangen met china led RGB strips (of Philips hue led strip €€) zie mijn project icegodd in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
misschien: is de lamp makkelijk open maken om de led strips te vervangen??
Dit volg ik even, ik ben ook benieuwd naar armaturen waar de Hue spots netjes in wegvallen..M@cer schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:00:
Ik zoek geen inbouwspot, maar een opbouwspot voor aan het plafond. En dan het liefst waar de GU10 helemaal in verdwijnt
Degene die ik gevonden had was Philips Catalpa. Maar die zijn bijna nergens meer te krijgen.pixels66 schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:40:
[...]
Dit volg ik even, ik ben ook benieuwd naar armaturen waar de Hue spots netjes in wegvallen..
Ikzelf heb ook enkle philips hue producten en ben ook op zoek naar opbouwarmaturen. In De runnerspot schijnt de eigen color gu10 serie niet te passen, steekt uit. Philips heeft ook nu de burrato spot in het programma, de langwerpiger is. Weet iemand of de colorversie hier wel in past?
Mooi om in het nieuwe huis te gaan spelen met Hue.
Bijvoorbeeld in eerste instantie met de lampen in de kinderkamers (kleurtjes woohoo)
Nu hebben we schakelmateriaal van Jung. Hoe doen jullie het in deze kamers? Een van de WAF is dat het licht ten alle tijde met de hand (dus zonder smart device) te bedienen is.
Ik vind de opbouw "plak" units van Philips spuuglelijk en ben dus op zoek naar een integreerbare oplossing. Is dat voor Hue beschikbaar of moet je meteen doorpakken door er een bijv. Fibaro oplossing achter te hangen
Je vraag is nooit eerder voorgekomen en een kijkje op de website van Jung geeft ook geen antwoorden.Cai schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:20:
Nu hebben we schakelmateriaal van Jung. Hoe doen jullie het in deze kamers? Een van de WAF is dat het licht ten alle tijde met de hand (dus zonder smart device) te bedienen is.
Oh wacht... https://www.jung.de/nl/55...chting/zigbee-wandzender/
etc. etc. etc. Topics zitten tegenwoordig vol dumpvragen...
Nee dat verwacht niemand, daarom is er een zoekveld.pixels66 schreef op zondag 12 november 2017 @ 17:06:
[...]
Ja, want de vraagsteller gaat 293 pagina's doorlezen hiervoor, terwijl iemand net zo makkelijk dit antwoord kan geven. Want daar is zo'n forum ten slotte voor.....
[ Voor 28% gewijzigd door Fietsbel op 12-11-2017 17:12 ]
39
Ja, want de vraagsteller gaat 293 pagina's doorlezen hiervoor, terwijl iemand net zo makkelijk dit antwoord kan geven. Want daar is zo'n forum ten slotte voor.....Fietsbel schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:22:
[...]
Je vraag is nooit eerder voorgekomen en een kijkje op de website van Jung geeft ook geen antwoorden.
Ik heb dat product inderdaad gezien en las dat het een Zigbee zender is. De pagina waarnaar je verwijst dat dit dus zonder extra domotica oplossing mogelijk is had ik niet gezien. Dank voor je input. Deze unit past dus ook in een driedubbel afdekraam?Fietsbel schreef op zondag 12 november 2017 @ 16:22:
[...]
Je vraag is nooit eerder voorgekomen en een kijkje op de website van Jung geeft ook geen antwoorden.
[...]
Nee dat verwacht niemand, daarom is er een zoekveld.
/off-topic
Hoewel je probeert te helpen doe je dit op een dusdanige passief-agressieve manier dat je overkomt als een pretentieuze eikel.
Zo leer ik iets van jou en jij iets van mij. Fijne avond

Hiervoor wil ik de Hue lampen met fitting GU10 gaan gebruiken, maar ik begrijp dat die lampen groter zijn dan reguliere spotjes (met name de hue spotjes die ook kleur kunnen tonen). Vooralsnog kan ik geen soortgelijke wandlamp vinden waar deze grotere Hue spotjes in passen. Iemand toevallig meer succes? Eventueel maar voor de perfect fit spotjes gaan, maar dan verlies ik de mogelijkheid tot kleur.
3 hangen er boven de eettafel, dan komen er nog 3 boven de koffietafel. Ze hangen nog niet helemaal goed; de kabelgoot die ik had paste niet, maar komt nog wel.
Ik ben er in ieder geval heel blij mee, dit is veel mooier dan mijn vorige lamp met kapjes waar een stuk hue-lamp onderuit piept

De kat was ook blij... Met de doos uiteraard.

Nu de slaapkamer nog denk ik, ben toch niet zo blij met de plafonniere omdat er een schaduw en een lichte plek in zit zo Maar weet nog niet of ik daar een bol wil gaan hangen.

Kan ik een AC-DC Verlengkabel - 5.5x2.1 gebruiken?
Dan past alles netjes achter de plint.
https://www.allekabels.nl...gkabel-55x21-3-meter.html
Maar hier moeten er al twee in.Falch schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:02:
Ivm een nieuwbouwhuis ben ik me ook aan het oriënteren op Hue verlichting. Nu kiezen we in de keuken boven het keukenblad geen kastjes, dus dienen er enkele wandlampen te komen, zoiets als dit:
[afbeelding]
Hiervoor wil ik de Hue lampen met fitting GU10 gaan gebruiken, maar ik begrijp dat die lampen groter zijn dan reguliere spotjes (met name de hue spotjes die ook kleur kunnen tonen). Vooralsnog kan ik geen soortgelijke wandlamp vinden waar deze grotere Hue spotjes in passen. Iemand toevallig meer succes? Eventueel maar voor de perfect fit spotjes gaan, maar dan verlies ik de mogelijkheid tot kleur.
Een GU0 schijnt immers maar naar 1 kant.
Zeker dat dit een GU10 armatuur is?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dat is een G9 armatuur, maar wellicht gebruikte hij het puur als voorbeeld qua stijl. Hij is immers op zoek naar armaturen.paQ schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:09:
[...]
Maar hier moeten er al twee in.
Een GU0 schijnt immers maar naar 1 kant.
Zeker dat dit een GU10 armatuur is?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
- groot
- vrij prijzig
- 2 x zoveel GU10's
Ik ga deze ook gebruiken in mijn huis, maar hang ze met z'n allen (waarschijnlijk 4 stuks) aan een Livingwhite dimmer stekker, zo kan ik ze dimmen en bedienen met de HUE (homekit) app. Die stekkers worden niet meer gemaakt maar staan soms nog wel eens op marktplaats.Falch schreef op zondag 12 november 2017 @ 18:02:
Ivm een nieuwbouwhuis ben ik me ook aan het oriënteren op Hue verlichting. Nu kiezen we in de keuken boven het keukenblad geen kastjes, dus dienen er enkele wandlampen te komen, zoiets als dit:
[afbeelding]
Heb dit al getest met andere lampen en werkt perfect. Wel goede dimbare LED's gebruiken.
De lamp uit jouw link is eigenlijk de 'lucide xera', welke als nadeel heeft dat deze niet geheel vlak tegen de muur te plaatsen is. Ik ga denk ik voor de Lucida XIO, twijfel alleen nog over de koperen of lichte binnenkant.
[ Voor 23% gewijzigd door Marcusso op 12-11-2017 22:05 ]
No Shame, only Fame!
Ja die ga je voelen.paQ schreef op zondag 12 november 2017 @ 21:42:
Snap ik,maar een GU10 armatuur met zowel boven als onder licht, zijn
- groot
- vrij prijzig
- 2 x zoveel GU10's
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Super nice! Ik pak 'm ook meeBushalte schreef op zondag 12 november 2017 @ 08:46:
[...]
Nice, deze pak ik mee. Eindelijk echt starten met het Hue circus.
EDIT: Wacht, zo'n dimmer stekker is natuurlijk niet te gebruiken als de lampen niet op een stekker zijn aangesloten maar vanuit een wandaansluiting.

[ Voor 31% gewijzigd door Falch op 13-11-2017 00:47 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Als je geen dimbare smartlampen hebt, bijv omdat je geen passen armatuur of lichtbron kunt vinden (G10, T15 enz) Dan is extern dimmen een optie. Zo kun je reguliere halogeen verlichting toch bedienen vanuit een app of automatisering.
Een -reeds dimbare- smartlamp moet je natuurlijk niet achter een dimmer plaatsen, dat gaat mis.
Met een losse dimmer wordt in dit topic meestal de 'lichtknop' afstandsbediening van philips hue bedoeld. Deze plak/schroef je op de muur en vervangt je huidige lichtknop, je zet hiermee groepen lampen aan/uit en kunt er mee dimmen. Dat is wellicht handig voor jouw buitenlampen. Het gaat dan om deze dimmer: klikBeQuietAndDrive schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:35:
Hoe zit het inderdaad precies met die dimmer? Je kunt de lampen dus dimmen via de app/instellingen die je maakt toch? Daarom werd mij eerder in het topic geadviseerd om de huidige dimmers te vervangen voor normale lichtknoppen en dan het dimmen in de lamp zelf te doen. Toch zie ik dat veel mensen een dimmer mee bestellen. Is die dan toch noodzakelijk? Want het liefst dim ik alle buitenlampen in 1x, en ben ik van die vier afzonderlijke dimmers af die ik er nu voor heb.
Verder kun je inderdaad dimmen met de app, maar omdat niet iedereen altijd met z'n telefoon aan de gang wil/voor bezoek enzo worden vaak die philips dimmers aan de muur gehangen. Andere eenvoudige mogelijkheden hier zijn de philips hue tap geruiken als afstandsbediening, of aansturing met een motionsensor.
De dimmer die jij bedoelt zit ingebouwd in een armatuur, die moet eruit anders krijg je waarschijnlijk problemen met je hue lampen.
Dan heb je ook nog de (oude) philips livingwhites stekkerdimmer, die kan een niet-hue lamp aan/uit/dimmen zodat de lamp zich verder als een witte hue lamp gedraagt. klik
Holy crap, wat is dit gaaf zeg! Ik ga ook eens kijken of dit mogelijk is, want ik vind die design echt helemaal te gek!icegodd schreef op zondag 12 november 2017 @ 12:13:
[...]
ja en misschien.
ja: je kan led vervangen met china led RGB strips (of Philips hue led strip €€) zie mijn project icegodd in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
misschien: is de lamp makkelijk open maken om de led strips te vervangen??
I, a stranger and afraid in a world I never made...
Er zijn alleen 2 vragen die ik heb:
- Kan je bepaalde kamers uitsluiten in de hue app als je de woning aan/uit zet? Ik heb namelijk zon osram plug op het aquarium licht aangesloten, maar die wil ik natuurlijk niet uitschakelen als ik weg ga ofzo.
- Wat is nou de meest relaxte app voor IOS? Ik heb de standaar hue app geprobeerd en die bevalt me tot nog toe het beste (overige waren: all 4 hue, OnSwitch en hue lights) de overige vond ik gewoon niet fijn besturen..
[ Voor 80% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2017 08:40 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Nice, ik heb er nog 5 nodig voor in mijn hal dus dit scheelt wel. Zijn nu alle White Ambiance GU10's Perfect Fit, of is dat een aparte lijn?nMad schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:13:
Amazon DE: 3x Philips Hue GU10 White Ambiance voor € 61,95 i.p.v. € 84,51 (goedkoopste in tweakers pricewatch).
Aanbieding geldt alleen vandaag.
Hue Disco op IOSM@cer schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:32:
Als je IOS gebruikt kan je iLightShow proberen, werkt best goed..
Ken de term 'Perfect Fit' niet, wat houdt dit precies in?posttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 10:34:
[...]
Nice, ik heb er nog 5 nodig voor in mijn hal dus dit scheelt wel. Zijn nu alle White Ambiance GU10's Perfect Fit, of is dat een aparte lijn?
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
De nieuwere Ambiance GU10 zijn wat kleiner dan de color, waardoor ze (bijna) net zo groot zijn als normale halogeenlampjes.nMad schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:01:
[...]
Ken de term 'Perfect Fit' niet, wat houdt dit precies in?
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Dat. Maar dat geldt dus alleen voor White Ambiance en (jammer genoeg) niet voor de color-varianten. Maar ik vroeg me dus af of je nu twee soorten White Ambiance hebt; "perfect fit" en "normaal". Maar volgens mij is dat niet het geval en zijn ze allemaal perfect fit (corrigeer me vooral als ik het mis hebEthirty schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:03:
[...]
De nieuwere Ambiance GU10 zijn wat kleiner dan de color, waardoor ze (bijna) net zo groot zijn als normale halogeenlampjes.
Top, dank voor de uitlegdragon2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 08:47:
[...]
Met een losse dimmer wordt in dit topic meestal de 'lichtknop' afstandsbediening van philips hue bedoeld. Deze plak/schroef je op de muur en vervangt je huidige lichtknop, je zet hiermee groepen lampen aan/uit en kunt er mee dimmen. Dat is wellicht handig voor jouw buitenlampen. Het gaat dan om deze dimmer: klik
Verder kun je inderdaad dimmen met de app, maar omdat niet iedereen altijd met z'n telefoon aan de gang wil/voor bezoek enzo worden vaak die philips dimmers aan de muur gehangen. Andere eenvoudige mogelijkheden hier zijn de philips hue tap geruiken als afstandsbediening, of aansturing met een motionsensor.
De dimmer die jij bedoelt zit ingebouwd in een armatuur, die moet eruit anders krijg je waarschijnlijk problemen met je hue lampen.
Dan heb je ook nog de (oude) philips livingwhites stekkerdimmer, die kan een niet-hue lamp aan/uit/dimmen zodat de lamp zich verder als een witte hue lamp gedraagt. klik
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Aangezien je gratis kan retourneren naar Amazon.de zou ik het gewoon proberenposttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:04:
[...]
Dat. Maar dat geldt dus alleen voor White Ambiance en (jammer genoeg) niet voor de color-varianten. Maar ik vroeg me dus af of je nu twee soorten White Ambiance hebt; "perfect fit" en "normaal". Maar volgens mij is dat niet het geval en zijn ze allemaal perfect fit (corrigeer me vooral als ik het mis heb)
Alleen als het om (hele) oude voorraad zou gaan, maar de afbeelding lijkt gewoon het meest recente type.posttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:04:
[...]
Dat. Maar dat geldt dus alleen voor White Ambiance en (jammer genoeg) niet voor de color-varianten. Maar ik vroeg me dus af of je nu twee soorten White Ambiance hebt; "perfect fit" en "normaal". Maar volgens mij is dat niet het geval en zijn ze allemaal perfect fit (corrigeer me vooral als ik het mis heb)
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Op een GU5.3 fitting staat normaal maar 12V. Er zal dus een transformator in het armatuur zitten.posttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 11:34:
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van Hue spotjes in een GU5.3 armatuur? Of duidelijk gezegd: met adapters van GU5.3 naar GU10?
Hier gaat je Hue lamp natuurlijk nooit op werken. Oftewel, je zult er meer aan moeten verbouwen. En als je dan toch bezig bent zou ik gewoon de fitting vervangen ipv met twijfelachtige verloopjes gaan werken.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Volgens de handleiding moet dat met 2 onderdeeltjes waar je de lamp vervolgens over klikt, zie:

Maar dat "lange onderdeel" , waar die 2 zwarte klemmen aan bevestigt worden zit er niet bij.
Hoort dit erbij te zitten? Volgens mij wel want anders is het onmogelijk om die 2 zwarte onderdeeltjes op de juist afstand te bevestigen.
aww, da's balen. Totaal niet bij stil gestaan. Dan wordt het mijn vriendin proberen te overtuigen om een nieuw armatuur te kopenXander schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:52:
[...]
Op een GU5.3 fitting staat normaal maar 12V. Er zal dus een transformator in het armatuur zitten.
Hier gaat je Hue lamp natuurlijk nooit op werken. Oftewel, je zult er meer aan moeten verbouwen. En als je dan toch bezig bent zou ik gewoon de fitting vervangen ipv met twijfelachtige verloopjes gaan werken.
Nu is het echter zo dat ik een afstandje moet overbruggen van bijna een meter. Weet iemand een manier om die extensions aan elkaar te knopen? Ik zat te denken dat een UTP ertussen zou moeten werken, maar hoe kan ik die het beste vastmaken aan de lightstrip? Solderen aan de uiteinden lijkt me niet te doen, ze zitten te krap op elkaar...
litcessory kabel: https://www.amazon.de/Ver...T=_SX342_QL70_&dpSrc=srchRvdH schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:56:
Ik heb 1x LED Lightstrip 2m en 2 x 1m extensions, de bedoeling was om dit onder de keukenkastjes te monteren.
Nu is het echter zo dat ik een afstandje moet overbruggen van bijna een meter. Weet iemand een manier om die extensions aan elkaar te knopen? Ik zat te denken dat een UTP ertussen zou moeten werken, maar hoe kan ik die het beste vastmaken aan de lightstrip? Solderen aan de uiteinden lijkt me niet te doen, ze zitten te krap op elkaar...
Crap, had ik toch vanochtend gelijk moeten bestellen. Kennelijk de op=op gemist.posttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:59:
Haha, nou die Amazon deal (3x white ambiance voor 61 euro) is er weer af, dus dat maakt mijn fitting-probleem ook direct minder urgent
#team_UTC+1
Held! Dankje!dragon2 schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:03:
[...]
litcessory kabel: https://www.amazon.de/Ver...T=_SX342_QL70_&dpSrc=srch
Ik heb deze zelf ook. Werkt perfect. Ik heb ze bij Beaumatica.nl besteld.
Klopt, ik trek dan ook losse kabels via de kabelgoot in m'n plinten naar de lampen toe, waar ik een lamp ga hangen maak ik een vertakking op de kabel en trek ik de losse kabel door naar de lamp.Falch schreef op maandag 13 november 2017 @ 00:42:
Dank voor de reacties heren. Plaatje gebruikte ik inderdaad alleen als stijlvoorbeeld. Inbouwspots is geen optie. Zo'n living white dimmer stekker is ook wel een goed idee!
EDIT: Wacht, zo'n dimmer stekker is natuurlijk niet te gebruiken als de lampen niet op een stekker zijn aangesloten maar vanuit een wandaansluiting.
De hoofdstroom kabel laat ik naar de trapkast lopen. Hier sluit ik ze met 1 stekker aan op de Living White plug.
Je kan ook nog een living white stekker openbreken en integreren en een (loze) wandaansluiting.
[ Voor 6% gewijzigd door Marcusso op 13-11-2017 15:01 ]
No Shame, only Fame!
Cool, vind ik toch wat fijner dan via Amazon.de.vdpoorten schreef op maandag 13 november 2017 @ 14:43:
[...]
Ik heb deze zelf ook. Werkt perfect. Ik heb ze bij Beaumatica.nl besteld.
Kan je trouwens ook eerst zo'n extension strip erin prikken en dan pas de normale 2m strip? Dus voeding -> controller -> extension strip -> Litcessory kabel -> 2m strip?
En het is ook nog goedkoper!RvdH schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:27:
[...]
Cool, vind ik toch wat fijner dan via Amazon.de.
Kan je trouwens ook eerst zo'n extension strip erin prikken en dan pas de normale 2m strip? Dus voeding -> controller -> extension strip -> Litcessory kabel -> 2m strip?
Jep is mogelijk.
Mijn setup
controller - 3 meter ledstrip - 5 stukken extension (ik had eigenlijk een lange extension moeten kopen) - 1 meter ledstrip
botech schreef op maandag 13 november 2017 @ 12:59:
Heeft iemand al een Buratto met 3 spots aan het plafond gehangen?
Volgens de handleiding moet dat met 2 onderdeeltjes waar je de lamp vervolgens over klikt, zie:
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
Maar dat "lange onderdeel" , waar die 2 zwarte klemmen aan bevestigt worden zit er niet bij.
Hoort dit erbij te zitten? Volgens mij wel want anders is het onmogelijk om die 2 zwarte onderdeeltjes op de juist afstand te bevestigen.
Ik bedoel specifiek de situatie waarbij je eerst de controller hebt en dan een 1m extension ipv de normale 2m extensionvdpoorten schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:35:
[...]
Jep is mogelijk.
Mijn setup
controller - 3 meter ledstrip - 5 stukken extension (ik had eigenlijk een lange extension moeten kopen) - 1 meter ledstrip
In die grote zilveren bol zit een trafo dus.posttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:55:
[...]
aww, da's balen. Totaal niet bij stil gestaan. Dan wordt het mijn vriendin proberen te overtuigen om een nieuw armatuur te kopenWe hebben nu een Ikea Termosfär hangen die al een tijd niet meer verkocht wordt. Ik vraag me af of er er een GU10 systeem bestaat dat er soortgelijk uitziet.
Een dergelijke systeem met spandraden zul je op 230V niet gaan vinden. Gelukkig maar want dat zou niet echt aanraakveilig zijn he?
Heb zelf ook nog 2 dergelijke armaturen hangen trouwens, die zitten nu op een Busch-Jaeger Zigbee dimmer. Kan ze dus wel vanuit Hue dimmen en in de scènes opnemen enzo. Maar uiteraard veranderen ze niet van kleur.
Solderen is naar mijn idee ook best goed te doen hoor.RvdH schreef op maandag 13 november 2017 @ 13:56:
Ik heb 1x LED Lightstrip 2m en 2 x 1m extensions, de bedoeling was om dit onder de keukenkastjes te monteren.
Als je de draadjes goed vertint druk je ze met een klein beetje warmte zo vast in de bestaande soldeereilandjes.
[ Voor 32% gewijzigd door Xander op 13-11-2017 16:39 ]
Haha, ja daar zit wat in, dat het anders een beetje link wordtXander schreef op maandag 13 november 2017 @ 16:34:
[...]
In die grote zilveren bol zit een trafo dus.
Een dergelijke systeem met spandraden zul je op 230V niet gaan vinden. Gelukkig maar want dat zou niet echt aanraakveilig zijn he?Op die grote duimschroeven waarmee je de spots aan de draden bevestigt staat gewoon spanning.
Heb zelf ook nog 2 dergelijke armaturen hangen trouwens, die zitten nu op een Busch-Jaeger Zigbee dimmer. Kan ze dus wel vanuit Hue dimmen en in de scènes opnemen enzo. Maar uiteraard veranderen ze niet van kleur.
Heb jij er wel led lampjes in zitten? Ik nog halogeen en daar wil ik eigenlijk vanaf. Ik ben er alleen bang voor dat die trafo als een malle gaat zoemen als ik er enkel ledjes in stop, omdat die te weinig vermogen vragen (heb ik met een andere lamp eens gehad). Als ik ze kan dimmen en schakelen vanuit Hue dan zou dat al heel fijn zijn, dus ik ga eens naar die dimmer kijken.
Is het niet mogelijk om zelf een kleur in het palet te kiezen hiermee? Ik vind al deze scenes niet mooi namelijk, het licht is of te fel, of te zwak.
In de lamp zelf kan ik natuurlijk wel in het palet de "geelheid" aanpassen, maar dat doet 'ie niet met de sensor..
De clou is dat je een scene aanmaakt met de kleuren en helderheid die jij wilpixels66 schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:28:
Ik heb vandaag mijn eerste motion sensor in gebruik genomen, in onze gang. Deze stuurt een White Ambiance lamp aan zodra we de gang in lopen. Echter, kan ik deze alleen instellen met een standaard scene of een Savanne of Tropische achtige scene, of lichtrecepten.
Is het niet mogelijk om zelf een kleur in het palet te kiezen hiermee? Ik vind al deze scenes niet mooi namelijk, het licht is of te fel, of te zwak.
In de lamp zelf kan ik natuurlijk wel in het palet de "geelheid" aanpassen, maar dat doet 'ie niet met de sensor..
Gewoon de kleur instellen via het palet bij de lamp, naar het scene menu gaan, onderaan op de + knop drukken en dan een scène toevoegen op basis van de huidige kleur(en). Naam geef aan de scène en dan kan je deze koppelen aan je sensor.pixels66 schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:28:
Ik heb vandaag mijn eerste motion sensor in gebruik genomen, in onze gang. Deze stuurt een White Ambiance lamp aan zodra we de gang in lopen. Echter, kan ik deze alleen instellen met een standaard scene of een Savanne of Tropische achtige scene, of lichtrecepten.
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Ik heb er per armatuur 5x7W LED in zitten. Van die Philips DimTone gevallen dus het wordt ook nog een beetje warmer wit bij dimmen. Van gezoem heb ik nog geen last gehad. Maar ik geloof wel dat er vele varianten van die Ikea armatuur zijn geweest, geen idee of jij en ik wel dezelfde transformators hebben.posttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 17:00:
[...]
Heb jij er wel led lampjes in zitten? Ik nog halogeen en daar wil ik eigenlijk vanaf. Ik ben er alleen bang voor dat die trafo als een malle gaat zoemen als ik er enkel ledjes in stop, omdat die te weinig vermogen vragen (heb ik met een andere lamp eens gehad). Als ik ze kan dimmen en schakelen vanuit Hue dan zou dat al heel fijn zijn, dus ik ga eens naar die dimmer kijken.
Het dimmen gaat niet heel traploos en de schaal vanuit de Hue app is ook niet helemaal lineair, tussen 1 en 50% gebeurt er véél meer dan tussen 50 en 100%. Geen idee of dit nou aan de dimmer, de transformator of de spots ligt. Het blijft tricky om 12V LED spots te dimmen geloof ik. Maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk toch alleen maar scènes dus stoor ik me hier niet aan.
Zelfs alleen uit en aanschakelen via Hue/HomeKit zou al ideaal zijn. Dit is bij mij, op de WC en de schuur naXander schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:05:
[...]
Ik heb er per armatuur 5x7W LED in zitten. Van die Philips DimTone gevallen dus het wordt ook nog een beetje warmer wit bij dimmen. Van gezoem heb ik nog geen last gehad. Maar ik geloof wel dat er vele varianten van die Ikea armatuur zijn geweest, geen idee of jij en ik wel dezelfde transformators hebben.
Het dimmen gaat niet heel traploos en de schaal vanuit de Hue app is ook niet helemaal lineair, tussen 1 en 50% gebeurt er véél meer dan tussen 50 en 100%. Geen idee of dit nou aan de dimmer, de transformator of de spots ligt. Het blijft tricky om 12V LED spots te dimmen geloof ik. Maar in de praktijk gebruik ik eigenlijk toch alleen maar scènes dus stoor ik me hier niet aan.
Toilet was hier één van de eerste HUE lampen welke van een HUE "motion sensor" voorzien was. Altijd wel grappig als mensen welke op bezoek komen 't lichtknopje niet kunnen vinden om de lamp UIT te doen. Dat ze de lamp ook niet zélf AAN hebben hoeven te "klikken" zijn ze na een minuut al weer vergeten, schijnbaar.posttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:45:
[...]
Zelfs alleen uit en aanschakelen via Hue/HomeKit zou al ideaal zijn. Dit is bij mij, op de WC en de schuur na, de laatste niet Hue-lamp in huis.
[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 13-11-2017 19:32 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
3rd party "lampen" zoals bijvoorbeeld producten van Osram en Busch-Jaeger werken volgens mij niet met Homekit. Geen idee verder, heb zelf geen Apple.posttoast schreef op maandag 13 november 2017 @ 18:45:
[...]
Zelfs alleen uit en aanschakelen via Hue/HomeKit zou al ideaal zijn.
Nee, zat er niet bij. Coolblue gaat de lamp omruilen dus het zal wel in orde komen.bakkerpsv schreef op maandag 13 november 2017 @ 15:36:
nee, maar wel de hue buckram. Is hetzelfde principe. Dat lange onderdeel hoort erbij te zitten. Is voor de juiste afstand voor het boren idd. Zit ie er echt niet bij?
[...]
Dat ga ik even uitzoeken dan, en anders wordt het toch een ander armatuur tzt. Bedankt voor het meedenken in ieder gevalXander schreef op maandag 13 november 2017 @ 19:34:
[...]
3rd party "lampen" zoals bijvoorbeeld producten van Osram en Busch-Jaeger werken volgens mij niet met Homekit. Geen idee verder, heb zelf geen Apple.
https://www.mydealz.de/de...lpack-fur-5497eur-1071311
Daar hebben we een apart topic voor:KoenCows schreef op maandag 13 november 2017 @ 20:13:
Lekkere deal op de Duitse Philips Hue pagina. Alles van Hue to 15 november met 45% korting. Helaas kun je niet direct van Philips kopen in Nederland; ze verwijzen door naar partners...
https://www.mydealz.de/de...lpack-fur-5497eur-1071311
Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic
Blijkbaar is die grote rode balk niet duidelijk genoeg?
Dus totaal 3 fittingen voor twee lampen.
Twijfel nu over white of color. Iemand spijt gehad van de kleur white, lijkt mij toch niet?
https://www.beaumotica.nl...ue-out-of-home-starterset
[ Voor 6% gewijzigd door Wackmack op 13-11-2017 21:45 ]
Kies deze startset, met gekleurde lampen voor een hele nette prijs:Wackmack schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:18:
Ga deze week de hue bestellen. Begin met een starter set voor twee lampen. Twee lampen gaan in d'r lamp boven de keuken. Andere lamp hangt in d'r woonkamer.
Twijfel nu over white of color. Iemand spijt gehad van de kleur white, lijkt mij toch niet?
https://www.beaumotica.nl...ue-out-of-home-starterset
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ga toch voor deze :Bushalte schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:34:
[...]
Kies deze startset, met gekleurde lampen voor een hele nette prijs:
https://www.verlichtingce...rter-pack-met-dimmer.html
[ Voor 17% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2017 08:38 . Reden: Referral weggehaald :/ ]
EnjoyWackmack schreef op maandag 13 november 2017 @ 21:56:
[...]
Ga toch voor deze :
https://www.verlichtingce...rter-pack-met-dimmer.html
[ Voor 23% gewijzigd door ThinkPad op 14-11-2017 08:38 . Reden: Referral weggehaald ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Hier ook al een uur bezig met 3 lampen, rest staan nog in de queue. Ik neem aan dat de hub de updates zelf download en naar de lampen opstuurt? Beetje huiverig om de app hard af te sluiten, zit je straks met gebrickte lampenHooglander1 schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:07:
Meer mensen hun Hue-lampen aan het updaten? Hij is hier nog "maar" vier uur bezig en nog is de firmware niet overal gedownload

Met welk systeem?HogRider schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:09:
Ik twijfel ook hieraan te beginnen, alleen hebben wij boven de eettafel een lamp met 7 peertjes. Vind ik toch een beetje te duur om allemaal zo'n Hue in te draaien, maar als die niet bedienbaar en dimbaar zijn met het systeem is het wel een dealbreaker voor mij. Iemand die hier een oplossing voor weet?
Als hue dan zijn ze uitsluitend via hue of HomeKit bedienbaar. (Of via opensource platform)
Als je je huidige dimmer niet wilt opgeven, koop dan dimbare led-lampen.
Je krijgt er bij Amazon wel 2
Edit, bij Beaumotica is dat ook een optie

[ Voor 16% gewijzigd door robkrekel op 14-11-2017 07:25 ]
Heb je toch eigenlijk geen last van?Hooglander1 schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:07:
Meer mensen hun Hue-lampen aan het updaten? Hij is hier nog "maar" vier uur bezig en nog is de firmware niet overal gedownload
Gek, hier was het (met 16 lampen) in drie minuten gepiept.Hooglander1 schreef op maandag 13 november 2017 @ 22:07:
Aanbiedingen horen in Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic
Ik heb op dit moment nog geen dimmer. We gaan volgende week pas verhuizen en ik ben me aan het orienteren en vandaar dat ik me afvraag hoe ik dit kan regelen. Ik wil een dimmer op die lamp instaleren, zonder 7 Hue lampen te moeten kopen voor 1 lamp, dus het liefst wil ik alleen een dimmer hebben die ook met de Hue bedienbaar is.paQ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 00:14:
[...]
Met welk systeem?
Als hue dan zijn ze uitsluitend via hue of HomeKit bedienbaar. (Of via opensource platform)
Als je je huidige dimmer niet wilt opgeven, koop dan dimbare led-lampen.
Een alternatief zijn (goedkopere) IKEA Tradfri lampen aan een hue bridge koppelen. Dan moet je ook afkunnen met 1 hue dimmer. Maar dat gaat niet zo eenvoudig als alles binnen hue houden.
Of koop gewoon een nieuwe (hue) lamp, dan is het in 1 keer opgelost
Het is belangrijk dat je vooraf een platform kiest waarop je wil/kunt uitbreiden.
Hue werkt feilloos binnen homekit bijv, maar er zijn ook weer wanddimmers en schakelmateriaal die op homekit werken. Zo kun je toch weer bewerkstelligen wat je nu eigenlijk wilt.
Maar de initiële aanschaf / start zal altijd relatief kostbaar zijn.
Gelukkig is verhuizen hartstikke goedkoop
[ Voor 57% gewijzigd door paQ op 14-11-2017 09:15 ]
Bedankt voor je advies. Het begin is inderdaad belangrijk omdat je dan gaat binden aan een ecosysteem, en ik zit nog niet in het Apple ecosysteem, wat ik graag zo wil houdenpaQ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 09:12:
Ahzo... nou dat wordt lastig.
Een alternatief zijn (goedkopere) IKEA Tradfri lampen aan een hue bridge koppelen. Dan moet je ook afkunnen met 1 hue dimmer. Maar dat gaat niet zo eenvoudig als alles binnen hue houden.
Of koop gewoon een nieuwe (hue) lamp, dan is het in 1 keer opgelostGeen bridge nodig, en kun je vanaf daar altijd weer uitbreiden.
Het is belangrijk dat je vooraf een platform kiest waarop je wil/kunt uitbreiden.
Hue werkt feilloos binnen homekit bijv, maar er zijn ook weer wanddimmers en schakelmateriaal die op homekit werken. Zo kun je toch weer bewerkstelligen wat je nu eigenlijk wilt.
Maar de initiële aanschaf / start zal altijd relatief kostbaar zijn.
Gelukkig is verhuizen hartstikke goedkoop
Idd goedkoop dat verhuizen

Als je echt je lampen wilt bedienen met domotica, zou je ook kunnen kijken naar z-wave o.i.d. Om je lamp minimaal werkend te hebben, heb je nodig:HogRider schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 10:04:
[...]
Bedankt voor je advies. Het begin is inderdaad belangrijk omdat je dan gaat binden aan een ecosysteem, en ik zit nog niet in het Apple ecosysteem, wat ik graag zo wil houdenMaar Google Home zou ook moeten werken, dus miss is dat wel een optie!
Idd goedkoop dat verhuizenJaren lang in gemeubileerde huizen gewoont, dus moet nu letterlijk alles kopen
- Domotica controller als in Domoticz/HomeAssistant/OpenHab
- Z-wave controller
- Inbouwdimmer (Qubino/Fibaro)
Goedkoopste is 7 losse lampen á €9,99 van Ikea. Heb je wel óf een Tradfri Ikea Bridge nodig, of een Philips Hue bridge
Ik zelf zit met hetzelfde idee/probleem. Net verhuisd, een mooie tafellamp gekocht waar 3 lampen in gaan:

3x color erin van Hue gaat me ~120 euro kosten (kleur)
3x color erin van Ikea gaat me ~105 euro kosten (kleur)
Maar ik heb z-wave/hue in mijn domotica set, dus een enkele dimmer + 3 dimbare ledlampen is ook een optie (geen kleur).
Keuzes, keuzes, keuzes
Grappig hier en daar als accent, maar in je eetkamertafel-lamp
Mijn kinderen vinden het geweldigpaQ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:20:
Nou heb ik nooit begrepen waarom mensen gekleurde (hoofd)verlichting zouden willen thuis.
Ik zelf ook, omdat het kleurbereik groter is dan met White Ambiance lampen. Ik kan het licht nét even wat geler of roder maken en in bepaalde situaties vind ik dat mooi.
En daarom meldt je je in dit topic? Interessante informatie. What's next? Naar de FB pagina van McDonalds om daar te melden dat je nooit hebt begrepen waarom mensen die troep eten?paQ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:20:
Nou heb ik nooit begrepen waarom mensen gekleurde (hoofd)verlichting zouden willen thuis.

There's no accounting for taste. Ieder zijn eigen ding.
TFHfony schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 14:12:
[...]
En daarom meldt je je in dit topic? Interessante informatie. What's next? Naar de FB pagina van McDonalds om daar te melden dat je nooit hebt begrepen waarom mensen die troep eten?![]()
There's no accounting for taste. Ieder zijn eigen ding.
doe 's normaal man

Mijn kamer is ook niet paars / blauw / groen 's avonds, maar gewoon warm geel/oranje. Iets wat de WA never nooit kunnen halen. En ja, dit merk je pas als je een keer een kleurbulb naast een WA lamp aanzet om te kijken hoe warm ze de kleuren kunnen weergeven.
Er wordt hier keer op keer gesteld dat WA heel erg warme kleuren kunnen weergeven, maar dit is imo pertinent onjuist. Ja ze gaan een stuk minder kil als de white lampen met hun 2700k maar komen niet in de buurt van wat een color lamp aan warme tinten kan weergeven. Vooral als ze gedimt zijn.
Het lijkt op cognitieve dissonantie. Men heeft al een WA bulb, of zelf het hele huis volhangen met die dingen, en daarom dus kleur overbodig. Of het geld er niet voor over. Dus adviseren mensen elkaar maar om WA te kopen ipv color.
Of ben ik de enige die er zo over denkt
Edit: OMG het topic lijkt een compleet andere weg in geslagen. Ineens allemaal metgezellen!
[ Voor 4% gewijzigd door spokje op 14-11-2017 15:11 ]
Nee
White Ambiance vind ik prima voor in de hal of de overloop boven, maar in mijn huiskamer, slaapkamer, keuken etc. heb ik color lampen hangen.
Ligt ook aan de soort lamp en de rest van de inrichting, mijn eetkamerlamp is een Flos Skygarden en met een color bulb hierdoor kun je mooie effecten krijgen. 14 Hue colors + ledstrip heb ik in de woonkamer waardoor het een mooi geheel kan vormen. En wanneer het nodig is kun je het altijd nog op de "normale" stand zetten.paQ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 13:20:

De rest van het huis zijn wel standaard led lampen, daar zie ik de noodzaak voor kleuren niet in.
[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 14-11-2017 15:18 ]
39
ja maar da's ook een ubervet dingFietsbel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:
[...]
Ligt ook aan de soort lamp en de rest van de inrichting, mijn eetkamerlamp is een Flos Skygarden en met een color bulb hierdoor kun je mooie effecten krijgen. 14 Hue colors + ledstrip heb ik in de woonkamer waardoor het een mooi geheel kan vormen. En wanneer het nodig is kun je het altijd nog op de "normale" stand zetten.
[afbeelding]
De rest van het huis zijn wel standaard led lampen, daar zie ik de noodzaak voor kleuren niet.
Maar ik neem aan dat je niet een helder blauwe kleur instelt boven de aardappels toch?
Nee, die instelling bewaardt hij voor als hij junkies over de vloer heeft.....paQ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:18:
[...]
ja maar da's ook een ubervet dingen kun je leuke effecten mee bereiken.
Maar ik neem aan dat je niet een helder blauwe kleur instelt boven de aardappels toch?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Die lamp .. dat is voor mij een maandloon .. WTF is er zo bijzonder aan die lamp?Fietsbel schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:16:
[...]
Ligt ook aan de soort lamp en de rest van de inrichting, mijn eetkamerlamp is een Flos Skygarden en met een color bulb hierdoor kun je mooie effecten krijgen. 14 Hue colors + ledstrip heb ik in de woonkamer waardoor het een mooi geheel kan vormen. En wanneer het nodig is kun je het altijd nog op de "normale" stand zetten.
[afbeelding]
De rest van het huis zijn wel standaard led lampen, daar zie ik de noodzaak voor kleuren niet in.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue