www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
haha nee, kleuren terwijl je eet kan het eten er heel naar uit laten zienpaQ schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:18:
[...]
ja maar da's ook een ubervet dingen kun je leuke effecten mee bereiken.
Maar ik neem aan dat je niet een helder blauwe kleur instelt boven de aardappels toch?
Zoals met (bijna) elke design lamp, alleen het ontwerp. Materialen zijn metaal, glas en gips.InF.Inc schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:25:
[...]
Die lamp .. dat is voor mij een maandloon .. WTF is er zo bijzonder aan die lamp?
39
Hier al sinds 11 uur vanmorgen en nog niet klaar WtfTFHfony schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:46:
[...]
Hier een minuut ofzo met 7 lampen, een schakelaar en een dimmer.
Blijft toch een maf idee, software voor lamp en schakelaars :-)

Zoja, is er iets noemswaardig toegevoegd?
Ik zag ook alleen de oude inderdaad, dat is wel wat suf van Philips.Aksnes schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:24:
Heeft iemand de release notes gevonden? Ik zie alleen de oude maar.
Ik verwacht dat deze update de lampen geschikt maakt voor de aangekondigde HUE entertainment update.Aksnes schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:24:
Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320
Dit dus:LDVC schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:23:
[...]
Ik verwacht dat deze update de lampen geschikt maakt voor de aangekondigde HUE entertainment update.
http://www.lighting.phili...met-films-games-en-muziek
Nice....
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Bovenstaande komt van de Philips website. Zou het kunnen dat door deze update straks de Ikea lampen niet meer via de Hue bridge werken?Philips Hue en Zigbee 3.0
Sinds de lancering heeft Philips Hue de Zigbee Light Link-norm ondersteund. Dit garandeert dat apparaten van derden kunnen werken naast de officiële lampen van Philips Hue, binnen het Hue-ecosysteem. Philips Lighting zal vanaf het eerste kwartaal van 2018 de nieuwe norm, Zigbee 3.0 toepassen voor de Philips Hue-productportfolio.
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Ik heb geen bron voor je, maar ik meen mij te herinneren ergens gelezen te hebben dat ZigBee 3.0 backwards compatibel is. Daarnaast zal Philips de bridge wel updaten, maar de hue lampen niet, om voorgaande reden.Beefhead schreef op woensdag 15 november 2017 @ 10:47:
[...]
Bovenstaande komt van de Philips website. Zou het kunnen dat door deze update straks de Ikea lampen niet meer via de Hue bridge werken?
Geldt alleen voor de v2 bridgeLDVC schreef op woensdag 15 november 2017 @ 07:23:
[...]
Ik verwacht dat deze update de lampen geschikt maakt voor de aangekondigde HUE entertainment update.
Gelukkig heb ik ambilight TV dus met die app is dat nu al mooi gelinked
[ Voor 12% gewijzigd door Tusk op 15-11-2017 11:45 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Trek je toch ergens van V&A of Marktplaats een v2 bridge. Zat mensen die 3 sets kopen en dus 2 bridges over hebben en ervan af willen.Tusk schreef op woensdag 15 november 2017 @ 11:36:
[...]
Geldt alleen voor de v2 bridgeik heb nog v1
Gelukkig heb ik ambilight TV dus met die app is dat nu al mooi gelinked
De zigbee 3.0 update komt overigens in Q1 2018 voor beide bridge versies uit.
meer hierover: https://developers.meethue.com/zigbee3
[ Voor 25% gewijzigd door Tusk op 15-11-2017 11:54 ]
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Je kunt via de app van Philips de bridge overzetten naar 2.1 bridge. Gaan dan de All4Hue custom rules ook mee? Ik heb bijna geen rules in werking via de officiele Philips app, maar alles via All4Hue geprogrammeerd.
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb een oude remote werken gekregen (dus een van een jaar oud, voor al firmware updates) een een bewegingssensor.
Dit heeft tov de Philips spullen als voordeel dat het zeer snel werkt (praat direct met de lamp ipv via de bridge), maar dat is misschien bij mij wat erger omdat ik een bridge 1.0 gebruik.
Nadeel is dat je geen scenes kun koppelen, vanuit de app het gedrag van de sensor kunt sturen of twee bewegingssensoren samen kunt laten werken.
In ieder geval goed om te weten dat het werkt.
Ik heb ook nog een dimmer van Ikea, maar die heb ik nog niet getest.
[ Voor 6% gewijzigd door arjandijk162 op 15-11-2017 15:34 ]
Als het goed is, gaan alle settings van je originele bridge over naar je nieuwe bridge, mits je de stappen in de app netjes volgt.spokje schreef op woensdag 15 november 2017 @ 14:45:
Pfew, blij dat ik m'n 2.1 bridge nog niet verkocht heb dan. Draai nu al een jaar op een 2e hands 1.0 bridge. Werkt altijd prima. Dan toch m'n 2.1 maar aansluiten.
Je kunt via de app van Philips de bridge overzetten naar 2.1 bridge. Gaan dan de All4Hue custom rules ook mee? Ik heb bijna geen rules in werking via de officiele Philips app, maar alles via All4Hue geprogrammeerd.
Iemand ervaring hiermee?
Er word letterlijk een 1 op 1 kopie van je bridge over gezet naar de nieuwe bridge (inclusief Zigbee geneuzel), dus ook alle settings van je niet Philips Hue apps worden overgenomen
Wat biedt dat Hue Entertainment voor mensen die alleen Hue Color lampen hebben?
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Wat zijn hier de favoriete apps om te gebruiken?
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Okido.Ethirty schreef op woensdag 15 november 2017 @ 20:08:
Lees even terug, of gebruik de zoek functie. Die vraag komt vaker langs.
Andere vraag; ik heb zelf de iConnectHue app nu, daarin groups aangemaakt. Ik wil de scenes van de standaard Hue app overnemen. Die werkt echter weer met rooms. Kan ik daar wel rooms aanmaken zonder dat het iConnectHue in de war schopt, naar jullie weten?
MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium
Ik was na 1 minuut klaar voor mijn bridge en lightstripTFHfony schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 16:46:
[...]
Hier een minuut ofzo met 7 lampen, een schakelaar en een dimmer.
Blijft toch een maf idee, software voor lamp en schakelaars :-)
Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition
Dan heeft 't spul waarschijnlijk alles op de achtergrond al mogen downloaden van je (Auto-Update áán). Als je auto-update uit hebt staan dan duurt 't wat langer doordat alles pas gedownload wordt pér lamp op 't moment dat je dat toestaatiantje31 schreef op woensdag 15 november 2017 @ 21:27:
[...]
Ik was na 1 minuut klaar voor mijn bridge en lightstrip
De Bridge (V2.0) heeft géén update gehad, alleen de controllers in de lampen....
[ Voor 18% gewijzigd door Will_M op 15-11-2017 21:42 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
http://www2.meethue.com/n...formatie/lamps-luminairesAksnes schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 18:24:
Software version: 5.105.0.21169, 5.105.0.21536, 1.29.0_r21169, 5.105.1.21778, 5.105.0.21169.
Effected Hue Lights: E26/E27/E12/E14/BR30/GU10/Par16 Lamps in Hue white and color, Hue white ambiance, and Hue white.
Hue Go, Hue Lightstrips, Hue Beyond, Hue Phoenix, Hue Bloom and Hue Iris.
Reachability improvements of the lights.
Security improvement: proximity based linking with a Hue dimmer switch is now only possible for 30 minutes after the light is powered on.
Bug fixes and stability improvements
Nu twijfelde ik alleen of ik geld zou besparen en de white ambiance zou kopen, maar na zoeken in dit topic werd ik weer wat wijzer:
Zo had ik er nog niet over na gedacht. Ik ga dan denk ik toch maar voor de color variantspokje schreef op dinsdag 14 november 2017 @ 15:08:
Er wordt hier keer op keer gesteld dat WA heel erg warme kleuren kunnen weergeven, maar dit is imo pertinent onjuist. Ja ze gaan een stuk minder kil als de white lampen met hun 2700k maar komen niet in de buurt van wat een color lamp aan warme tinten kan weergeven. Vooral als ze gedimt zijn.
Ik heb alleen White Ambiance, maar om deze reden wil ik toch ook wat color lampen kopen.The Inquisitor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:20:
Ik lees al een tijdje mee maar ben intussen van plan om een starterkit te kopen. Het gaat me dan om een GU10 kitje van 3 stuks om mijn spotjes in de slaapkamer te vervangen. Ik ga dan vooral gebruik maken van de Siri integratie op iOS devices en de aTV voor als ik film ga kijken en waarschijnlijk de wake up functie.
Nu twijfelde ik alleen of ik geld zou besparen en de white ambiance zou kopen, maar na zoeken in dit topic werd ik weer wat wijzer:
[...]
Zo had ik er nog niet over na gedacht. Ik ga dan denk ik toch maar voor de color variantHopeljik is er een leuke deal op black friday.
Ik heb nog twee E27 lampen nodig, dat zullen dus color lampen worden. Alleen nog ergens een goede deal vinden... Heb de afgelopen maand al meer dan genoeg uitgegeven aan Hue
Er staat nog 2x E27-lampen en 1x dimmer op de verlanglijst
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Ik ben wel weer bang dat het een verslaving wordt ja haha. Als ik er 3 inbouw volgen er vast meerGalois schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:50:
[...]
Ik heb alleen White Ambiance, maar om deze reden wil ik toch ook wat color lampen kopen.
Ik heb nog twee E27 lampen nodig, dat zullen dus color lampen worden. Alleen nog ergens een goede deal vinden... Heb de afgelopen maand al meer dan genoeg uitgegeven aan Hue
Er staat nog 2x E27-lampen en 1x dimmer op de verlanglijst

Goedkoper dan dit zal het niet worden met black Friday.. Gok ikThe Inquisitor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:20:
[...]
Zo had ik er nog niet over na gedacht. Ik ga dan denk ik toch maar voor de color variantHopeljik is er een leuke deal op black friday.
en @Galois
MK1o2 in "Philips Hue aanbiedingen- & kortingscodetopic"
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dat is zeker goedkoop, helaas heb ik GU10 (spotjes) nodig.mucuracat schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:14:
[...]
Goedkoper dan dit zal het niet worden met black Friday.. Gok ik
en @Galois
Edit: maar misschien voor de woonkamer er meteen bij...
[ Voor 7% gewijzigd door The Inquisitor op 16-11-2017 10:20 ]
Ja, dat is inderdaad wel een goede deal.mucuracat schreef op donderdag 16 november 2017 @ 10:14:
[...]
Goedkoper dan dit zal het niet worden met black Friday.. Gok ik
en @Galois
Eigenlijk heb ik helemaal niet naar dit soort acties gekeken, omdat ik geen starterspakket nodig heb. Maar twee losse color lampen, kosten ook rond die prijs op z'n goedkoopst. Dan zet ik de bridge wel op Marktplaats (die er inmiddels vol mee zit
Nu dan alleen nog een dimmer (en eigenlijk ook nog een extra bewegingssensor...
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Nu wilde ik voor de keuken de 3 bestaande E14 fitting lampjes (3) vervangen door iets dat ik met Hue/Google Home kan aansturen, maar twee lampen kwamen al op 59,-- (slik).
Ikea Tradfri E14 lampen kosten een stuk minder, dus daar drie van aangeschaft, en een lange, lange middag aan het rommelen geweest, maar geen succes.
Vandaag maar opnieuw begonnen, na alle 'andere als Philips Hue apps' die ik geprobeerd had (Android) weer verwijderd te hebben.
Nu schijnt het te werken als je Apple Phone/Tablet gebruikt met iConnectHue, maar de Apple phone van mijn vrouw haar werk, daar kan/mag ik niets op installeren (bummer).
Mijn oog viel op een post over Hue Essentials, die had ik nog niet geprobeerd, dus toch maar de hele handel weer tevoorschijn gehaald.
De 'normale' search deed dus weer niets, maar er was ook een 'Touchlink' optie, aantikken tot je de Ikea lamp zwak ziet pulseren, de search lamp optie proberen en hoppa, 1 lamp toegevoegd!
Proces nog twee keer herhaald, en alles werkt nu als een zonnetje, zonder dat ik een Ikea Hub of A.B. nodig heb, Top!
Ik geloof dat de firmware date op de doos 1734 (week 34 2017?) aangaf, daar werkt het dus na interventie met Hue Essentials prima mee.
Ik hoop dat degene die een mix gebruiken net als ik hier iets aan hebben, ik ben er in ieder geval blij mee ;-)
Ik heb vorig jaar een 3rd gen starterskit via Amazon.fr gekocht voor 130.- dus ik verwacht dat dit jaar er zo rond de 120,- wel voorbij moeten komen.The Inquisitor schreef op donderdag 16 november 2017 @ 09:20:
Ik lees al een tijdje mee maar ben intussen van plan om een starterkit te kopen. Het gaat me dan om een GU10 kitje van 3 stuks om mijn spotjes in de slaapkamer te vervangen. Ik ga dan vooral gebruik maken van de Siri integratie op iOS devices en de aTV voor als ik film ga kijken en waarschijnlijk de wake up functie.
[...]
Top, dan wacht ik nog even op black friday en hoop ik een setje voor zo'n prijs binnen te hengelenspokje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 11:38:
[...]
Ik heb vorig jaar een 3rd gen starterskit via Amazon.fr gekocht voor 130.- dus ik verwacht dat dit jaar er zo rond de 120,- wel voorbij moeten komen.
Ik heb twee verschillende starterspakketten gekocht bij dezelfde winkel.
Een met 3 kleurlampen, een dimmer en een bridge.
Tweede met 2 kleurlampen en een bridge
Het eerste pakket heeft lampen die plasticy aanvoelen zijn relatief lichtgewicht, en volgens mij een splinter nieuw model, type nummer 9290012573a (foto: https://imgur.com/a/uH9Pm
Het tweede pakket heeft lampen die relatief zwaar zijn, gouden bedrukking hebben (dus gen 3) en bijna dezelfde typenummer hebben: 9290012573 (foto: https://imgur.com/a/rYeaj)
Weet iemand het verschil tussen de lampen?
Gouden opdruk = 3rd gen.Mole schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:33:
Wellicht kan iemand mij helpen/antwoord geven op mijn vraag. Ik kan het online niet vinden.
Het eerste pakket heeft lampen die plasticy aanvoelen zijn relatief lichtgewicht, en volgens mij een splinter nieuw model, type nummer 9290012573a (foto: https://imgur.com/a/uH9Pm
Het tweede pakket heeft lampen die relatief zwaar zijn, gouden bedrukking hebben (dus gen 3) en bijna dezelfde typenummer hebben: 9290012573 (foto: https://imgur.com/a/rYeaj)
Zilveren opdruk = 1st of 2nd gen.
En aantal Watts (of watten)Mole schreef op donderdag 16 november 2017 @ 13:33:
Wellicht kan iemand mij helpen/antwoord geven op mijn vraag. Ik kan het online niet vinden.
en zoals @spokje zegt.. Gold is derde generatie met 'betere' kleur weergave. Met name in groen en blauw
En ik maar in de veronderstelling dat het pakket met de 3 kleurlampen nieuwer was... Thuis toch nog maar eens checken. Het ging om de Light Gallery deal van 200 --> 150 euro. Ik dacht dat die 3e generatie was.mucuracat schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:10:
[...]
En aantal Watts (of watten)![]()
en zoals @spokje zegt.. Gold is derde generatie met 'betere' kleur weergave. Met name in groen en blauw
If so.. Terug sturen en deze kopen.. 1 lamp minder, maar wel goedkoper omgerekend..Mole schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:55:
[...]
En ik maar in de veronderstelling dat het pakket met de 3 kleurlampen nieuwer was... Thuis toch nog maar eens checken. Het ging om de Light Gallery deal van 200 --> 150 euro. Ik dacht dat die 3e generatie was.
Heb deze ook besteld en waren gouden letters
https://www.lightgallery.com/nl/acties/tvoh/
Dat was het tweede pakket waar ik het in mijn eerdere bericht over had. Die kwamen alleen beschadigd/gebruikt aan. Krijg ik een ander setje voor terug alsdus de winkel.mucuracat schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:58:
[...]
If so.. Terug sturen en deze kopen.. 1 lamp minder, maar wel goedkoper omgerekend..
Er zit een klein verschil tussen, vindt het allerwitste (bijna blauwig) witter op de Ambiance lampen. Maarja gebruik die stand verder nooitC00KW4US schreef op donderdag 16 november 2017 @ 15:28:
Als ik een white ambiance wil mixen met color lampen en kies neutrale wit/warm wit, komen deze dan exact overeen of zit er verschil in wit tinten tussen de white ambiance en color lampen?
[ Voor 88% gewijzigd door tuxken op 16-11-2017 17:01 . Reden: verkeerde forum ]
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van zo’n verloopstukje? Zag ergens bij Bol een reactie dat het ding niet met Hue werkte. Iemand hier ervaring mee?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ja, ik gebruik een E14 naar E27 verloop. Werkt prima hier. Merk geen verschil met reactiesnelheid oid. Ik heb een 3 pack van Conrad. Kostte iets van 7 euro excl verzendkosten.Serena schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:15:
Ik moet in huis nog 4 lampen vervangen. Nu zijn dat ‘grote’ lampen met een E14 fitting.
Heeft iemand al eens gebruik gemaakt van zo’n verloopstukje? Zag ergens bij Bol een reactie dat het ding niet met Hue werkte. Iemand hier ervaring mee?
Deze?Mole schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:30:
[...]
Ja, ik gebruik een E14 naar E27 verloop. Werkt prima hier. Merk geen verschil met reactiesnelheid oid. Ik heb een 3 pack van Conrad. Kostte iets van 7 euro excl verzendkosten.
https://www.conrad.nl/nl/...-3-230-v-75-w-399901.html
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Is al eerder voorbijgekomen in dit topic. Werkt (bij mij iig) prima. Mijne komen van alieE.Serena schreef op donderdag 16 november 2017 @ 21:15:
Ik moet in huis nog 4 lampen vervangen. Nu zijn dat ‘grote’ lampen met een E14 fitting.
Ik heb ook die zilveren uit de 150 aanbieding. Hoe zit het met de bridge? Hoe kan ik zien om welke het daar gaat? Anders ruil ik m ook om.spokje schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:08:
[...]
Gouden opdruk = 3rd gen.
Zilveren opdruk = 1st of 2nd gen.
Ik heb een 2.x maar hoe weet ik of het 2.1 is?
[ Voor 7% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 17-11-2017 19:34 ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Aan de onderkant staat hue (chinese tekens) 2.1, dan heb je een 2.1 versie.Dennis van der Stelt schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:19:
[...]
Ik heb ook die zilveren uit de 150 aanbieding. Hoe zit het met de bridge? Hoe kan ik zien om welke het daar gaat? Anders ruil ik m ook om.
Ik heb een 2.x maar hoe weet ik of het 2.1 is?
„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”
Wat ik wel apart vind is dat deze bridge zeer minimaal tekst/stickers heeft aan de onderkant en mijn eigen bestaande 2.1 een 4-voud aan tekst heeft.
Ik ben benieuwd of hij dan ook van alle kanten goede dekking heeft (lees 3 tal deuren waar hij op moet reageren).
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb hem hier in de keuken hangen aan een ventilatiekanaal. Hij blijft mooi plskken(magnetisch).Surikill schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:31:
Heeft er iemand ervaring met de bewegingssensor om die in het midden in het plafond te monteren zodat hij de ruimte dekt? Ik ben van plan dit in de gang te doen (relatief kleine ruimte 2 bij 2 ongeveer).
Ik ben benieuwd of hij dan ook van alle kanten goede dekking heeft (lees 3 tal deuren waar hij op moet reageren).
Bereik is prima, hij pakt hem altijd als je de keuken in loopt. De gang zal geen probleem zijn.
IS 't niet gemakkelijker om even in de HUE app te kijken onder instellingen -> Over ?iMars schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 20:13:
[...]
Aan de onderkant staat hue (chinese tekens) 2.1, dan heb je een 2.1 versie.
Als de bridge is aangesloten wel jawimmel_1 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:12:
[...]
IS 't niet gemakkelijker om even in de HUE app te kijken onder instellingen -> Over ?
mucuracat schreef op donderdag 16 november 2017 @ 14:58:
[...]
If so.. Terug sturen en deze kopen.. 1 lamp minder, maar wel goedkoper omgerekend..
Ik heb 3x de TVOH besteld en alle 3 met gouden tekst, dus 3rd genNeutraleTeun schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 21:17:
Ik heb gouden opdruk en 2.1 gekregen.
Wat ik wel apart vind is dat deze bridge zeer minimaal tekst/stickers heeft aan de onderkant en mijn eigen bestaande 2.1 een 4-voud aan tekst heeft.
6 lampen (3x bridge á €30 verkocht) voor €147. Geen slechte deal
[ Voor 55% gewijzigd door iMars op 18-11-2017 00:05 ]

[ Voor 96% gewijzigd door iMars op 18-11-2017 00:05 ]
Omdat mensen in de winkel zien dat zo'n ding daar ruim €55,- of méér kost en ze niet verder kijken dan dat d'r neus lang is.... Dan is 30,- ineens een koopje?pixels66 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:24:
Hoe kan het dat een losse bridge zo goed en snel verkoopt op marktplaats dan? Ik bedoel, wat moet je er mee... Meestal heb je al een complete kit of koop je er een nieuw met garantie enzo..
Ik ging laatst voor een set van 5 GU-10 Color lampen naar de winkel en die krengen kosten pér stuk iets minder dan €60,- .... Een "Starter-Set" incl. Bridge én Dimmer + 3 GU-10 Color lampen kost "maar" €159,-
Gisteren kreeg ik weer een appje
"De @€# lampen gingen weer uit bij jouw vertrek"
Eens kijken of ik het wel fatsoenlijk werkend krijg via geofence (app icm domoticz).
* Yalopa heeft weer 6 ambiance en 2 schakelaars besteld.
Nog een geluk dat de badkamer van halogeen voorzien is anders had het me weer 6 lampen gekost
You don't need eyes to see, you need vision
Ik denk dat veel mensen ook willen beginnen met iets goedkopers. Ik heb toen ik nog niet meteen 150 euro wilde investeren eerst voor een tientje op marktplaats een bridge 1.0 gekocht met een losse nieuwe white ambiance lamp. Later toen ik wat meer losse Lampen had wilde ik ook kleur dus toen een goedkope starterskit aanbieding afgewacht. Daar zat een nieuwe Bridge bij. Denk dat meer mensen het zo doen.pixels66 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:24:
Hoe kan het dat een losse bridge zo goed en snel verkoopt op marktplaats dan? Ik bedoel, wat moet je er mee... Meestal heb je al een complete kit of koop je er een nieuw met garantie enzo..
Bij mij kan ik onder Over niks van 2.x vinden. Onder Bridge ook niet.wimmel_1 schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:12:
[...]
IS 't niet gemakkelijker om even in de HUE app te kijken onder instellingen -> Over ?
[ Voor 79% gewijzigd door ThinkPad op 20-11-2017 13:13 ]
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Bedankt voor je reactie, k ga hem zo ophangen.Nicap schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 22:50:
[...]
Ik heb hem hier in de keuken hangen aan een ventilatiekanaal. Hij blijft mooi plskken(magnetisch).
Bereik is prima, hij pakt hem altijd als je de keuken in loopt. De gang zal geen probleem zijn.
Vandaag bij de Albertheijn kwam ik een Hue Lux tegen met 35% sticker er op. Meegenomen voor 48,10. Is dat een mooie prijs of moet ik hem terug brengen en ergens anders halen?
https://imgur.com/a/rP9nQ
Sowieso oud pakketje:psvpas schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:43:
Hi allemaal,
Vandaag bij de Albertheijn kwam ik een Hue Lux tegen met 35% sticker er op. Meegenomen voor 48,10. Is dat een mooie prijs of moet ik hem terug brengen en ergens anders halen?
https://imgur.com/a/rP9nQ
https://www.bol.com/nl/p/...dge-1-0/9200000031578826/
Hmmm even het verschil opzoeken. Lang het werkt met mijn iPhone en homekit denk ik het prima te vinden.Vorkie schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 14:50:
[...]
Sowieso oud pakketje:
https://www.bol.com/nl/p/...dge-1-0/9200000031578826/
EDIT: niet homekit compatible dus... ff terug brengen

[ Voor 8% gewijzigd door psvpas op 18-11-2017 15:11 ]
1 koper van een bridge van mij wilde inderdaad zo beginnen. De meesten willen volgens mij van een 1.0 bridge naar een 2.x, vanwege apple compatibiliteit.spokje schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 09:35:
[...]
Ik denk dat veel mensen ook willen beginnen met iets goedkopers. Ik heb toen ik nog niet meteen 150 euro wilde investeren eerst voor een tientje op marktplaats een bridge 1.0 gekocht met een losse nieuwe white ambiance lamp. Later toen ik wat meer losse Lampen had wilde ik ook kleur dus toen een goedkope starterskit aanbieding afgewacht. Daar zat een nieuwe Bridge bij. Denk dat meer mensen het zo doen.
Je kunt beter voor deze gaan:psvpas schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:02:
[...]
Hmmm even het verschil opzoeken. Lang het werkt met mijn iPhone en homekit denk ik het prima te vinden.
EDIT: niet homekit compatible dus... ff terug brengen
pricewatch: Philips Hue White Starter Pack (E27, 2 lampen, met Bridge 2.0)
De Hue White is de opvolger van de Hue Lux. Ik heb beide modellen thuis. De Hue White starter kit wordt met de nieuwe bridge geleverd, welke compatible is met homekit.
Als je dan toch voor 70+euro gaat, doe dan de TVOH aanbieding van 79 euro?meesje schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 15:16:
[...]
Je kunt beter voor deze gaan:
pricewatch: Philips Hue White Starter Pack (E27, 2 lampen, met Bridge 2.0)
De Hue White is de opvolger van de Hue Lux. Ik heb beide modellen thuis. De Hue White starter kit wordt met de nieuwe bridge geleverd, welke compatible is met homekit.
En inderdaad, mensen stappen over op de nieuwe bridge juist vanwege homekit.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
https://www.lighting.phil...es/working-at-philips/hue
Keurige prijs hoor.iMars schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 23:57:
Ik heb 3x de TVOH besteld en alle 3 met gouden tekst, dus 3rd gen![]()
6 lampen (3x bridge á €30 verkocht) voor €147. Geen slechte deal
Hoe is het mogelijk dat Lightgallery voor deze prijzen kan leveren? Ze leiden vast geen verlies. Het is nl niet een beetje een scherpe prijs tov de rest van de aanbieders, maar een zeer, zeer, zeer scherpe prijs.
Zijn de marges zo groot?
Had overigens ook gehoord dat het van Philips niet zou mogen, onder de adviesprijs verkopen. Dat zou ook de reden zijn waarom Karwei/Gamma/Praxis deze artikelen vaak uitsluiten van een aanbieding.
Ik snap het niet...
Galois schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:37:
[...]
Keurige prijs hoor.
Hoe is het mogelijk dat Lightgallery voor deze prijzen kan leveren? Ze leiden vast geen verlies. Het is nl niet een beetje een scherpe prijs tov de rest van de aanbieders, maar een zeer, zeer, zeer scherpe prijs.
Zijn de marges zo groot?
Had overigens ook gehoord dat het van Philips niet zou mogen, onder de adviesprijs verkopen. Dat zou ook de reden zijn waarom Karwei/Gamma/Praxis deze artikelen vaak uitsluiten van een aanbieding.
Ik snap het niet...
Duidelijk zo? Is onderdeel van PhilipsLight Gallery is ontstaan uit de Massive winkels met een expertise in verlichting die al dateert van 1926. In de loop der jaren groeide Massive uit tot een multinational met vestigingen in heel Europa, en werd een toonaangevend merk in de verlichtingsindustrie. In 2006, werd Massive deel van de Philips groep, die in 2010 het winkelconcept een nieuwe naam gaf: Light Gallery was geboren. Met het nieuwe concept streeft Light Gallery ernaar klanten nog beter te adviseren en te inspireren. Verder wordt het innovatieve karakter nog meer benadrukt met een assortiment volgens de nieuwste trends in verlichting en de lancering van nieuwe Philips technologieën.
Vorkie schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:39:
[...]
[...]
Duidelijk zo? Is onderdeel van Philips
Duidelijk... de marges zijn dus idd heeeeeeel groot.
Lightgallery == PhilipsGalois schreef op zondag 19 november 2017 @ 10:37:
[...]
Keurige prijs hoor.
Zijn de marges zo groot?
Ik snap het niet...

[ Voor 5% gewijzigd door iMars op 19-11-2017 11:10 ]
Jajajaja, ik ging gelijk reageren zonder eerst na te denken of verder te kijken...

#team_UTC+1
9290012001
9290012001A
de A variant weegt wat minder, ook zijn de materiaal kleuren lichtjes anders. Google vertelt me niets, maar weet er iemand als er een verschil is tussen deze lampen? ik wil ze nl samen in dezelfde ruimte gebruiken, dus kleur afwijkingen zijn echt niet wenselijk...
You don't need eyes to see, you need vision
Mensen die nog een oude bridge hebben en een upgrade naar een nieuwe bridge willen?pixels66 schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 00:24:
Ik denk dat hier niets schunnig aan is, maar dat dit gewoon een eenmalige actie is in het kader van promotie i.c.m. The Voice of Holland. Een marketingcampagne die geld kost en wellicht dus zelfs onder de kostprijs (inclusief ontwikkelingskosten) verkocht wordt. Dat is iets heel anders dan voorkomen dat jouw product door Bouwmarkten als stuntproduct gebruikt wordt om mensen te trekken, terwijl kleinere verkopers hier nooit mee mee kunnen gaan.Ethirty schreef op zondag 19 november 2017 @ 11:29:
Dan vind ik het best schunnig dat ze zelf wel lopen stunten met de prijs, maar er ondertussen verder geen winkel meer korting mag geven op de rest van het assortiment. Denk dat ze de meeste marge nog pakken met de accesoires zoals de tap en de sensor.
jaren geleden heb ik in de uitbouw een 5-tal halogeenspots in het plafond gezet. Van die setjes die je bij de bouwmarkt kunt kopen.
Nu heb ik inmiddels her en der wat Hue lampen en wilde ik eigenlijk de 5 halogeenspots vervangen door Philips Hue spots. Deze zouden in ieder geval kantelbaar moeten zijn en het liefst ook in de Color uitvoering. Daarnaast ook lekker klein, niet veel groter als de huidige spotjes (diameter 7cm). De maximale inbouwdiepte is 8cm.
Kijk ik er overheen of zijn die er (nog) niet?
Ik heb de MyLiving inbouwspots gezien, maar die hebben 10cm inbouwdiepte (heeft dit met het armatuur te maken of willen ze speling houden ivm de....warmte....(...)...?) nodig (en zijn niet in kleur): https://www.philips.nl/c-p/592703116/myliving-inbouwspot
Deze: https://www.philips.nl/c-p/590803116/myliving-inbouwspot zijn een kanshebber, maar niet in kleur.
¯\_(ツ)_/¯
Het is al vaker langsgekomen: de kleurenlampen zijn groter en hebben daarom die extra inbouwdiepte nodig.M.v.Veelen schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:31:
Hi,
jaren geleden heb ik in de uitbouw een 5-tal halogeenspots in het plafond gezet. Van die setjes die je bij de bouwmarkt kunt kopen.
Nu heb ik inmiddels her en der wat Hue lampen en wilde ik eigenlijk de 5 halogeenspots vervangen door Philips Hue spots. Deze zouden in ieder geval kantelbaar moeten zijn en het liefst ook in de Color uitvoering. Daarnaast ook lekker klein, niet veel groter als de huidige spotjes (diameter 7cm). De maximale inbouwdiepte is 8cm.
Ik heb de MyLiving inbouwspots gezien, maar die hebben 10cm inbouwdiepte (heeft dit met het armatuur te maken of willen ze speling houden ivm de....warmte....(...)...?) nodig (en zijn niet in kleur): https://www.philips.nl/c-p/592703116/myliving-inbouwspot
Deze: https://www.philips.nl/c-p/590803116/myliving-inbouwspot zijn een kanshebber, maar niet in kleur.
Anders kan je de ambiance overwegen. Die zijn wat kleiner en passen wellicht rechtstreeks in je bestaande spots.
#team_UTC+1
Als ik het goed begrijp dan heb ik voor de kleurenspots due echt wel minstens die 10cm inbouwdiepte nodig? Da's wel een streep door de rekening.....
¯\_(ツ)_/¯
Ethirty in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"
Vamaf hier kwam dit onderwerp al eerder langs.
#team_UTC+1
Dat wordt dan nog eens goed meten, en dan bezien of er toch een mogelijkheid is om deze Color uitvoering kwijt te raken (ik heb nu naast het plafond gemeten en daar is gestuct. Misschien dat er toch nog een stukje extra ruimte beschikbaar is.LET OP: Deze lichtbron is langer dan een normale GU10. Past niet in ieder armatuur met GU10. LENGTE HUE GU10 is 7cm (tov 5,5cm van een reguliere GU10)
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb jaren geleden bij een verbouwing ook kantelbare halogeen spots in het plafond ingebouwd. Heb zelf deze ook naar GU10 omgebouwd. Voor mij is de inbouwdiepte geen punt want ik heb voldoende ruimte.. punt, Je moet echter wel de halogeen insteekfitting (bij mij GU5.3)vervangen door een GU10 fiiting en de 12v adapters verwijderen. Het lamp armatuur is bij de betere verlichtingszaak zeker nog wel te koop. Ik wacht nog op een mooie Hue white aanbieding of ga ms voor de Trådfri optie.M.v.Veelen schreef op zondag 19 november 2017 @ 13:31:
Hi,
Die GU10 fitting is trouwens wel wat dikker dan de halogeen insteek variant die ik had dus dat heeft wel invloed op de beschikbare inbouwdiepte.
[ Voor 4% gewijzigd door pati op 19-11-2017 14:42 ]
EV3 adv + LR 19” allseason
Ik zou denken dat de A variant functioneel niet afwijkt van de niet A variant, anders had deze ook een totaal ander serienummer gehad.Yalopa schreef op zondag 19 november 2017 @ 12:17:
Ik heb net 2 verschillende types white ambiance binnen.
9290012001
9290012001A
de A variant weegt wat minder, ook zijn de materiaal kleuren lichtjes anders. Google vertelt me niets, maar weet er iemand als er een verschil is tussen deze lampen? ik wil ze nl samen in dezelfde ruimte gebruiken, dus kleur afwijkingen zijn echt niet wenselijk...
Lijkt er op dat de A varianten (er kwam laatst ook dezelfde vraag langs voor de kleuren variant) een upgrade is van de elektronica, zag dat verbruik een stukje lager ligt, maar dat de kleur bereik en het aantal Lummen gelijk is. En omdat de elektronica net wat efficiënter is hebben ze geen extra potting nodig om lamp mee te vullen ivm koeling, waardoor de A variant minder weegt.
Dus waarschijnlijk ga je geen verschil zien in licht opbrengst of kleur.

Altijd leuk: Heb je alles hangen; weigert de HUE Bridge om de lampen te vinden (doordat ze alle 4 uit "Philips Milliskin" setjes komen welke mét dimmer geleverd zijn en dus al een koppeling hadden met iets anders). Kun je alle 4 de lampen er weer uit draaien om de serienummers af te gaan lezen

Volgende week die 5 Milliskin inbouw spots maar eens in de keuken boren zodat dáár de GU-10 White & Color Ambiance HUE's in kunnen.
[ Voor 25% gewijzigd door Will_M op 20-11-2017 00:15 ]
Is dit een bekend probleem en zo ja is dit te fixen? Zo niet dan ga ik morgen even contact opnemen met Philips klantenservice of de winkel waar ik ze heb gekocht.
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Kijk eens wat er gebeurd als je die lamp volledig verwijderd uit je HUE bridge (onder lamp configuratie) en vervolgens opnieuw laat detecteren, desnoods met toevoegen van 't serienummer. Heb hier een paar maanden geleden ook eens zoiets gehad en toen werd de update er ná het verwijderen/detecteren opnieuw naar toe gepushed vanuit de bridge én deed de lamp 't weer.nMad schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:48:
Ik heb gisteren de meest recente firmware update (5.105.0.21536) geïnstalleerd op mijn 15 Philips Hue lampen via de Philips Hue app. Nu is er 1 lamp defect geraakt door deze update: hij geeft gewoon geen licht meer. De Hue bridge en app herkennen hem nog wel en hij is ook nog te 'bedienen'. Heb al geprobeerd om de lamp in een andere fitting te schroeven en de Hue bridge opnieuw op te starten, echter zonder resultaat.
Is dit een bekend probleem en zo ja is dit te fixen? Zo niet dan ga ik morgen even contact opnemen met Philips klantenservice of de winkel waar ik ze heb gekocht.
[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 19-11-2017 19:00 ]
Hij gaat dus ook niet meer branden als je er spanning op zet (default behavior)?nMad schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:48:
Ik heb gisteren de meest recente firmware update (5.105.0.21536) geïnstalleerd op mijn 15 Philips Hue lampen via de Philips Hue app. Nu is er 1 lamp defect geraakt door deze update: hij geeft gewoon geen licht meer. De Hue bridge en app herkennen hem nog wel en hij is ook nog te 'bedienen'. Heb al geprobeerd om de lamp in een andere fitting te schroeven en de Hue bridge opnieuw op te starten, echter zonder resultaat.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dank voor je reactie en suggestie. Heb het reeds geprobeerd, helaas zonder resultaat. Lijkt dus echt defect, heel bij zonder dat dit mogelijk is door een FW update. Ouderdom is ook niet het issue, de lamp is slechts een paar weken oud.wimmel_1 schreef op zondag 19 november 2017 @ 18:54:
[...]
Kijk eens wat er gebeurd als je die lamp volledig verwijderd uit je HUE bridge (onder lamp configuratie) en vervolgens opnieuw laat detecteren, desnoods met toevoegen van 't serienummer. Heb hier een paar maanden geleden ook eens zoiets gehad en toen werd de update er ná het verwijderen/detecteren opnieuw naar toe gepushed vanuit de bridge én deed de lamp 't weer.
Nope!Xander schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:06:
Hij gaat dus ook niet meer branden als je er spanning op zet (default behavior)?
[ Voor 13% gewijzigd door nMad op 19-11-2017 19:09 ]
PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W
Contact opnemen met service desk van Philips, lijkt me inderdaad een defect exemplaar......nMad schreef op zondag 19 november 2017 @ 19:08:
[...]
Dank voor je reactie en suggestie. Heb het reeds geprobeerd, helaas zonder resultaat. Lijkt dus echt defect, heel bij zonder dat dit mogelijk is door een FW update. Ouderdom is ook niet het issue, de lamp is slechts een paar weken oud.
[...]
Nope!
Jammer, had niet gehoeven, je had de lampen zonder serienummer overtikken kunnen toevoegen aan de bridge...wimmel_1 schreef op zondag 19 november 2017 @ 16:20:
Altijd leuk: Heb je alles hangen; weigert de HUE Bridge om de lampen te vinden (doordat ze alle 4 uit "Philips Milliskin" setjes komen welke mét dimmer geleverd zijn en dus al een koppeling hadden met iets anders). Kun je alle 4 de lampen er weer uit draaien om de serienummers af te gaan lezen![]()
Volgende week die 5 Milliskin inbouw spots maar eens in de keuken boren zodat dáár de GU-10 White & Color Ambiance HUE's in kunnen.
Je had moeten beginnen met het toevoegen van de Dimmer Switch, als je de instructies dan goed leest in de App (reset button 1-2 seconden indrukken en niet 10 seconden, dan reset je de switch en is deze ook de lampen kwijt) dan waren ook de lampen overgezet in 1 actie
lamp aansluiten, 6 keer stroom aan/uit en dan zoeken en de lamp werd meteen gevonden (vraag mezelf nu af of stroom 6x aan/uit Überhaupt nog wel nodig is).
Lamp kost €8,99, scheelt toch wel met de HUE White
Zo heb ik namelijk een aantal gewone ikea led lampen buiten die hun verkopen als warm licht maar als ik het vergelijk met mijn gewone philips led lamp die ik ook nog buiten heb moet ik zeggen dat de ikea warm licht toch erg wit is vergeleken met de philips led lamp die wel echt warm licht geeft.
I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue