Heb nu een 2e motion sensor, en wil die in de badkamer gebruiken, maar kan ik dat ding zonder issues ook in de badkamer hangen, of beter achter het raampje zetten (met risico dat ie naar beneden pleurt)
IP42, dus "Geen schade indien onderhevig aan vallende druppels op een 15° gekanteld apparaat."KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:32:
Heb nu een 2e motion sensor, en wil die in de badkamer gebruiken, maar kan ik dat ding zonder issues ook in de badkamer hangen, of beter achter het raampje zetten (met risico dat ie naar beneden pleurt)
Komt dus goed...
Maar als je 'doucheruimte' achter glas zit en de bewegingssensor deze niet goed kan zien, zit je in het donker als je aan het douchen bent... Of je moet de vertraging op 30 minuten zetten, maar tsja...
[ Voor 18% gewijzigd door Galois op 20-11-2017 17:38 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
Zit een douchegordijn tussen... dus even zwaaien af en toe denk ik 
Moet nog even verzinnen hoe en wat
Moet nog even verzinnen hoe en wat
Zojuist 5 nieuwe Huelampen besteld, komen morgen binnen.
1 E27 white & color
2 GU10 white & color
2 E27 hue lux voor in de hal en overloop.
Dit is ter aanvulling van de bestaande collectie:
12 GU10 white & color
4 E27 white en & color
2 lightstrips.
Weet iemand hoeveel lampen je op 1 bridge kan aansluiten?
Ik zal het eindresultaat morgen delen
1 E27 white & color
2 GU10 white & color
2 E27 hue lux voor in de hal en overloop.
Dit is ter aanvulling van de bestaande collectie:
12 GU10 white & color
4 E27 white en & color
2 lightstrips.
Ik zal het eindresultaat morgen delen
50 devices, maar dat was vast niet te vinden met de search/google....[b][message=53312279,noline]Sakesushi schreef op maandag 20 november 2017 @
39
Ergens tussen 50-75 lampen en schakelaars/sensors. Exacte aantal is al vaker langsgekomen, maar kan ik me niet precies herinneren.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik kwam deze aanbieding tegen:
https://www.airmilesshop....hilips-hue-starterspakket
Staat:
Gemakkelijk aan te passen in de gewenste kleur of lichtsterkte.
Maar de plaatje lijkt of het een oud model is die alleen wit kan uitzenden.
Kan niet meer info vinden, hoe kan ik nu weten of deze lampen ook kleur hebben?
Staat:
Het is een kleuren variant, de starterskits met Hue White lampen zijn er alleen met een bridge en twee lampen, niet drie. Daarnaast kun je altijd de winkel een emailtje sturen......Joostje123 schreef op maandag 20 november 2017 @ 21:57:
Ik kwam deze aanbieding tegen:
Staat:
39
Heb je de module al binnen? Ik ben ook erg benieuwd!BradJohnson schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 10:40:
[...]
Modular heeft de "Modular connected 1-10V white 13190030", waarmee je een dimmer/trafo kan aansluiten op Hue.
De Modular Connected sluit je aan op een trafo die 1-10v sturing ondersteund. Voor mijn "design" lampen waar LED en halogeen (geen E27, E14 of GU10 aansluiting) in zit wil ik dit gaan gebruiken. Mijn LED-lamp heeft een ingebouwde trafo die 1-10v sturing ondersteund, voor de halogeenlamp moet ik nog een andere trafo kopen.
Ik kan niet veel vinden over deze module, maar hij lijk precies te doen wat ik wil: niet Hue-lampen kunnen aansluiten op Hue zonder extra schakelaars te moeten plaatsen zoals bij de Busch-Jaeger Light Link dimmers.
Deze module lijkt niet door veel winkels te worden aangeboden, maar hier heb ik er afgelopen weekend twee besteld: https://www.sixlight.com/...ar/AC/Ref-MO13190030.html (heb ze nog niet binnen, dus geen gebruikers ervaring).
Hier is een vrij duidelijke beschrijving van Modular over hoe dit werkt: http://www.supermodular.c...cationNote_Modular_V7.pdf
Bij mij hangt ie zelfs boven de badkuip. Werkt prima. Achter glas gaat niet werken, IR-detectie gaat meestal niet soor glas heen.KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 20 november 2017 @ 17:32:
Ja, ik heb inmiddels twee van deze modules geïnstalleerd. Ze worden direct door de Hue app gedetecteerd en koppelen is een fluitje van een cent. De module wordt volgens mij door Philips zelf gemaakt, alle branding op de module is van Philips.Shulaf schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 00:27:
[...]
Heb je de module al binnen? Ik ben ook erg benieuwd!

Ik heb de modules boven mijn plafondplaten naar de trafo gelegd. De module heeft 2 uitgangen, een geschakelde 230V en een 1-10v sturing. Beide gaan naar je trafo toe. Het schakelen van de 230V gebeurt met een relais en die kun je horen schakelen (zachtjes, niet storend voor mij).
Het dimmen via de 1-10v sturing gaat goed. Wel heb ik bij 1 trafo wel een RC-filtertje tussen de Connected Module en de trafo moeten hangen omdat de lamp anders op 50Hz ging knipperen. De connected module stuurt namelijk een niet zo'n nette 1-10v uit. Het zal van de gevoeligheid van de trafo afhangen of je hier last van hebt. Modular verkoopt zelf ook trafo's, voor mijn volgende lampen ga ik die eens proberen.
Wat een rare site.. Waar staat het artikel? en wat kost het?BradJohnson schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:43:
[...]
Ja, ik heb inmiddels twee van deze modules geïnstalleerd. Ze worden direct door de Hue app gedetecteerd en koppelen is een fluitje van een cent. De module wordt volgens mij door Philips zelf gemaakt, alle branding op de module is van Philips.
[afbeelding] [afbeelding]
Ik heb de modules boven mijn plafondplaten naar de trafo gelegd. De module heeft 2 uitgangen, een geschakelde 230V en een 1-10v sturing. Beide gaan naar je trafo toe. Het schakelen van de 230V gebeurt met een relais en die kun je horen schakelen (zachtjes, niet storend voor mij).
Het dimmen via de 1-10v sturing gaat goed. Wel heb ik bij 1 trafo wel een RC-filtertje tussen de Connected Module en de trafo moeten hangen omdat de lamp anders op 50Hz ging knipperen. De connected module stuurt namelijk een niet zo'n nette 1-10v uit. Het zal van de gevoeligheid van de trafo afhangen of je hier last van hebt. Modular verkoopt zelf ook trafo's, voor mijn volgende lampen ga ik die eens proberen.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
niceBradJohnson schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:43:
[...]
Ja, ik heb inmiddels twee van deze modules geïnstalleerd. Ze worden direct door de Hue app gedetecteerd en koppelen is een fluitje van een cent. De module wordt volgens mij door Philips zelf gemaakt, alle branding op de module is van Philips.
ennuh... HomeKit ondersteund via hue by any chance?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ik heb ze hier https://www.sixlight.com/...ar/AC/Ref-MO13190030.html besteld voor zo'n 75 euro p/s.mucuracat schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 11:07:
[...]
Wat een rare site.. Waar staat het artikel? en wat kost het?
Niet getest, maar lijkt me wel aangezien dit via de Hue Bridge gaat. Ik gebruik een Amazon Echo en die herkent ze prima als lampen op de Hue Bridge. Kan ik vanavond nog wel even testen of ze inderdaad ook via Homekit werken.paQ schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:25:
[...]
nice
ennuh... HomeKit ondersteund via hue by any chance?
Vind het persoonlijk nog wel meevallen, denk toch wel te vergelijken met de Philips White. Ik heb 'm momenteel in de gang hangen, zouo 'm denk ik niet in een slaapkamer hangen (daar heb ik een Hue Ambiance)TRaSH schreef op maandag 20 november 2017 @ 13:15:
En geven ze dezelfde warm licht als de philips lampen of zit er toch een afwijking in.
Zo heb ik namelijk een aantal gewone ikea led lampen buiten die hun verkopen als warm licht maar als ik het vergelijk met mijn gewone philips led lamp die ik ook nog buiten heb moet ik zeggen dat de ikea warm licht toch erg wit is vergeleken met de philips led lamp die wel echt warm licht geeft.
Graag zou ik alle lichten in huis een half uur (oid) na zonsopgang uit willen doen.
Reden: alles wat ‘per ongeluk’ aan is blijven staan, gaat dan alsnog uit.
Is hier wat (een routine) voor?
Ik gebruik de labs routine om m’n lampen bij zonsondergang aan te doen. In deze routine zit de optie zonsopgang ook. Alleen die kan ik niet zonder de optie zonsondergang gebruiken.
Iemand een idee hoe ik mijn wens kan uitvoeren?
(in iftt zit volgens mij alleen de optie om bij zonsopgang uit te gaan, maar dan is het nog te donker. Moet echt een half uur (zelf in te stellen) NA zonsopgang zijn)
Ik gebruik de labs routine om m’n lampen bij zonsondergang aan te doen. In deze routine zit de optie zonsopgang ook. Alleen die kan ik niet zonder de optie zonsondergang gebruiken.
Iemand een idee hoe ik mijn wens kan uitvoeren?
(in iftt zit volgens mij alleen de optie om bij zonsopgang uit te gaan, maar dan is het nog te donker. Moet echt een half uur (zelf in te stellen) NA zonsopgang zijn)
[ Voor 15% gewijzigd door Galois op 21-11-2017 13:32 ]
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
tnx,BradJohnson schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:53:
[...]
Ik heb ze hier https://www.sixlight.com/...ar/AC/Ref-MO13190030.html besteld voor zo'n 75 euro p/s.
[...]
Hmm.. dat vind ik weer te duur..
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Ik ga ze nu ook bestellen bedankt voor de info!BradJohnson schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:43:
[...]
Triggi (een soort IFTTT) kan dit! En heeft (in tegenstelling tot IFTTT) ook een off-set van maximaal 90 minuten.Galois schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:20:
Graag zou ik alle lichten in huis een half uur (oid) na zonsopgang uit willen doen.
Ik wil een Hue White and color ambiance White and color ambiance Starterkit E27 pakket bestellen voor 175€.
Is dit een scherpe prijs als je bedenkt dat het deze week Black friday is?
Valt er nog te verwachten dat dit soort producten gaan stunten met de prijzen ?
Kijk even in het Hue Kortingscode topic, het is zeker geen scherpe prijs! De Philips lightgallery aanbieding bied deze set aan voor €150!xeros1 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:39:
Ik wil een Hue White and color ambiance White and color ambiance Starterkit E27 pakket bestellen voor 175€.
Edit: vorig jaar heb ik dezelfde set via Amazon.de aanbieding aangeschaft voor 140 euro! Dus paar dagen wachten op BF is het wel waard 😉!
[ Voor 12% gewijzigd door Panzer Dean op 21-11-2017 14:43 ]
Ik ben ook benieuwd naar de Amazon prijzen aankomende vrijdag voor Hue setjes... Op dit moment wil ik 3x GU10 W&C en 2x E14 W&C + dimmer + bridge 2.x kopen. Als de prijs verder niet daalt moet ik nadenken over MiLight als alternatief, maar daar werkt niet alles op/mee zover ik heb gelezen.
Ik heb contact gehad met LightGallery over mijn €150 starterset aanbieding, omdat ik die terug wilde sturen. Ze vroeg waarom en toen heb ik aangegeven dat ik Gen3 licht wilde hebben. Toen gaf die dame zelf aan dat lampen met gouden opdruk Gen3 waren en dat ze die leverden bij de starterset. Wat overigens niet zo is, want ze hebben grijze opdruk. Maar ze gaf ook aan dat als ze geen gouden opdruk hadden, ik ze kon omruilen. En als ik tenslotte echt terug wilde sturen, kon dat ook nog eens.
Ik heb gekozen voor terugsturen en al 3x de TVOH actie gekocht.
Maar ik wide dit laten weten ivm anderen die het vervelend vinden dat ze de Gen2 lampen krijgen met die starterset. Je kunt ze dus omruilen.
UPDATE Hierboven is niet goed, zoals hieronder staat beschreven zijn deze lampen de nieuwste. Ik heb zojuist gecontroleerd met Hue app, het gaat om LCT015 lampen.
Maar ik wide dit laten weten ivm anderen die het vervelend vinden dat ze de Gen2 lampen krijgen met die starterset. Je kunt ze dus omruilen.
UPDATE Hierboven is niet goed, zoals hieronder staat beschreven zijn deze lampen de nieuwste. Ik heb zojuist gecontroleerd met Hue app, het gaat om LCT015 lampen.
[ Voor 10% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 21-11-2017 16:07 . Reden: update toegevoegd ]
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Weet je zeker dat het gen2 waren? Wellicht was dat dan een reeds geretourneerd-en-stiekem-omgeruild setje... edit: is hoogstwaarschijnlijk gewoon de (nieuwere) gen3 geweest, zie mijn post hieronderDennis van der Stelt schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:57:
Ik heb contact gehad met LightGallery over mijn €150 starterset aanbieding, omdat ik die terug wilde sturen. Ze vroeg waarom en toen heb ik aangegeven dat ik Gen3 licht wilde hebben. Toen gaf die dame zelf aan dat lampen met gouden opdruk Gen3 waren en dat ze die leverden bij de starterset. Wat overigens niet zo is, want ze hebben grijze opdruk. Maar ze gaf ook aan dat als ze geen gouden opdruk hadden, ik ze kon omruilen. En als ik tenslotte echt terug wilde sturen, kon dat ook nog eens.
De mensen die ik ken met een starterset uit die aanbieding hebben namelijk gewoon gen3 gekregen, ik weet even niet of dat model lct015 of lct010 was maar beide zijn gen3.
Die startset is dus zeker NIET standaard gen2, geen reden om om te ruilen dus.
Wat is jouw model #?
[ Voor 4% gewijzigd door dragon2 op 21-11-2017 15:50 ]
dat is toevallig ik wilde de starterset ook omruilen bij lightgallery, de dame zei precies hetzelfde maar ik heb ff gegoogeld en het schijnen wel de nieuwe gen3 lampen te zijn maar dan met gouden logo opdruk en zilveren tekst. het lijkt op een upgrade van de gouden logo opdruk en gouden tekst die heb ik ook en die zijn ouder volgens de productcode.
je kan dit zien aan de productcode naast het serienummer beginnend met 7 dit is het jaar 2017 daarna een letter bij mij was dat een H en dat is de de maand augustus.
Ik zie ook met mijn blote oog geen verschil in kleur of felheid terwijl 1 lamp 10 watt is en de andere 9,5 watt.
je kan dit zien aan de productcode naast het serienummer beginnend met 7 dit is het jaar 2017 daarna een letter bij mij was dat een H en dat is de de maand augustus.
Ik zie ook met mijn blote oog geen verschil in kleur of felheid terwijl 1 lamp 10 watt is en de andere 9,5 watt.
@hierboven:
Ik heb de TVOH-startersset al een paar weken in gebruik, en als ik in de app kijk, zijn de lampen Gen 3 (LCT010).
Ik heb de TVOH-startersset al een paar weken in gebruik, en als ik in de app kijk, zijn de lampen Gen 3 (LCT010).
Wat is jou productcode, staat op de lamp beginnend met een 7
Ik heb even wat lampen bij mij nagekeken.Dennis van der Stelt schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:57:
Gen 3 LCT010: gouden opdruk, 10W 806 lumen.
Gen 3 LCT015: zilveren opdruk, 9,5W 806 lumen.
De zilveren opdruk lamp is dus NIEUWER. Geen enkele reden om lampen uit die set terug te gaan sturen dus, gewoon even in je app checken of het inderdaad LCT015 is.
edit: Ik heb trouwens 3 lampen naast elkaar hangen waarvan 2x LCT010 en 1x LCT015. Ik zie geen enkel verschil tussen de lampen, kleuren en helderheid zijn wat mij betreft exact hetzelfde.
[ Voor 7% gewijzigd door dragon2 op 21-11-2017 15:55 ]
Ik ben juist benieuwd voor de accessoiresThe Inquisitor schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:52:
Ik ben ook benieuwd naar de Amazon prijzen aankomende vrijdag voor Hue setjes... Op dit moment wil ik 3x GU10 W&C en 2x E14 W&C + dimmer + bridge 2.x kopen. Als de prijs verder niet daalt moet ik nadenken over MiLight als alternatief, maar daar werkt niet alles op/mee zover ik heb gelezen.
Heb geen setjes meer nodig... Wel twee dimmers en een bewegingssensor.
Verslavend hoor, dat Hue. Ik wilde zelfs in ons washok een bewegingssensor en Hue lamp doen. Handig als je daarin loopt en het licht gaat automatisch aan.
Gelukkig heeft mijn vrouw mij nu nog tegengehouden ("WAT? 50 euro voor dat hok?")
Tijdelijk denk ik... uiteindelijk gaat dat er ook komen...
Voor de kinderen zelfs een kleurenlamp in hun kamer. Ze vinden het geweldig! Met hun eigen dimmer...
wat is jou productcode beginnend met 7dragon2 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:44:
[...]
Ik heb even wat lampen bij mij nagekeken.
Gen 3 LCT010: gouden opdruk, 10W 806 lumen.
Gen 3 LCT015: zilveren opdruk, 9,5W 806 lumen.
De zilveren opdruk lamp is dus NIEUWER. Geen enkele reden om lampen uit die set terug te gaan sturen dus, gewoon even in je app checken of het LCT015 is dus.
Geen idee wat je met die code bedoelt, doe eens een foto ofzo... Kijk gewoon even in je app anders.... Wanneer die lamp precies is gemaakt boeit toch ook niet, het gaat om het modelnummer niet het batchnummer.thxselectultra schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:46:
[...]
wat is jou productcode beginnend met 7
Er staan bij mij wel korte code'tjes op, 6GR, 7GR enz als je dat bedoelt.
6GR = 2016 jaar maand juli
7GR = 2017 jaar maand juli
7GR = 2017 jaar maand juli
Jullie hebben gelijk, het zijn LCT015 lampen. Heb mijn post een update toegevoegd.
StarterSet : 3 lampen en 1 bridge én switch voor €150
TVOH : 2 lampen en 1 bridge voor €79
Scenario #1 : Bridge voor €50, Switch €25
StarterSet : € 25 per lamp (150 - 50 - 25 = € 75 voor 3 lampen)
TVOH : € 14.50 per lamp (79 - 50 = €29 voor 2 lampen)
Scenario #2 : Bridge €30, omdat ze daarvoor marktplaats op gaan
TVOH : € 24.50 per lamp (79 - 30 = €49 voor 2 lampen)
Conclusie
Dan is er dus geen verschil. Dan kan ik dus mijn starterset houden en enkel 2x de TVOH set aanschaffen!
Shit, moet ik LightGallery maar ff bellen ;-)
StarterSet : 3 lampen en 1 bridge én switch voor €150
TVOH : 2 lampen en 1 bridge voor €79
Scenario #1 : Bridge voor €50, Switch €25
StarterSet : € 25 per lamp (150 - 50 - 25 = € 75 voor 3 lampen)
TVOH : € 14.50 per lamp (79 - 50 = €29 voor 2 lampen)
Scenario #2 : Bridge €30, omdat ze daarvoor marktplaats op gaan
TVOH : € 24.50 per lamp (79 - 30 = €49 voor 2 lampen)
Conclusie
Dan is er dus geen verschil. Dan kan ik dus mijn starterset houden en enkel 2x de TVOH set aanschaffen!
Shit, moet ik LightGallery maar ff bellen ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door Dennis van der Stelt op 21-11-2017 16:21 . Reden: opmaak ]
Dat betreft de Philips HUE White Ambiance Starter Kit met dimmer, maar ik ben op zoek naar de Philips Hue White and Color Ambiance Starter PackPanzer Dean schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:42:
[...]
Kijk even in het Hue Kortingscode topic, het is zeker geen scherpe prijs! De Philips lightgallery aanbieding bied deze set aan voor €150!
Edit: vorig jaar heb ik dezelfde set via Amazon.de aanbieding aangeschaft voor 140 euro! Dus paar dagen wachten op BF is het wel waard 😉!
Ik zal het in de gaten houden.
Vraagje: Ik zoek een simpele iOS wekker app die zonsopgang simuleert. Voorheen werd mij Sleep Cycle aangeraden maar deze vraagt nu ineens 30 euro per jaar wat ik nogal overdreven vind. Kan iemand misschien een alternatief aanraden? Ik zie niet heel veel hoogstaande vergelijkbare apps op het eerste gezicht.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Als je een goede oplossing wilt hebben, dan kost dit gewoon geldmucuracat schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:28:
[...]
tnx,
Hmm.. dat vind ik weer te duur..maybe later..
uh... nouja dat kan via hue als routine iig.KirovAir schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:46:
Vraagje: Ik zoek een simpele iOS wekker app die zonsopgang simuleert. Voorheen werd mij Sleep Cycle aangeraden maar deze vraagt nu ineens 30 euro per jaar wat ik nogal overdreven vind. Kan iemand misschien een alternatief aanraden? Ik zie niet heel veel hoogstaande vergelijkbare apps op het eerste gezicht.
hue heeft overigens vandaag ook een update uitgebracht voor iOS dat routines ook door/bij zonsopkomst en ondergang getriggerd kunnen worden.
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 21-11-2017 16:57 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De hue app is net geupdate (Android) en heeft een routine gekregen voor zonsondergang en zonsopgang.Sahi_NL schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 13:44:
[...]
Triggi (een soort IFTTT) kan dit! En heeft (in tegenstelling tot IFTTT) ook een off-set van maximaal 90 minuten.
Even de "verkeerde lamp" bestellen voor de kids, en dan dooschuiven naar het washok.Galois schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 15:44:
[...]
Verslavend hoor, dat Hue. Ik wilde zelfs in ons washok een bewegingssensor en Hue lamp doen. Handig als je daarin loopt en het licht gaat automatisch aan.
Gelukkig heeft mijn vrouw mij nu nog tegengehouden ("WAT? 50 euro voor dat hok?")
Tijdelijk denk ik... uiteindelijk gaat dat er ook komen...
Voor de kinderen zelfs een kleurenlamp in hun kamer. Ze vinden het geweldig! Met hun eigen dimmer...

#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Klopt! Zag ik ook!ernieken schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 17:37:
[...]
De hue app is net geupdate (Android) en heeft een routine gekregen voor zonsondergang en zonsopgang.
Bijna wat ik zoek! Je hebt helaas de optie ‘30 minuten na zonsopgang’ niet...
Helemaal ideaal zou zijn dat de routine ook iets met ‘or’ zou kunnen:
If ‘zonsopgang+30 min<8:00’, then uit doen ‘zonsopgang+30 min.’ else uitdoen 8:00
Zeer zeker niet, het betreft de Color variant! Zie: https://www.lightgallery.com/nl/acties/hue-feest/xeros1 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:45:
[...]
Dat betreft de Philips HUE White Ambiance Starter Kit met dimmer, maar ik ben op zoek naar de Philips Hue White and Color Ambiance Starter Pack
Hier toevallig nog meer mensen met Apple Homekit én een geschikte iPad als "hub" welke sinds de upgrade naar iOS 11.1.2 géén GEO-Locatie functie meer hebben?
Ik kwam gisteren thuis en 't bleef donker in huis en vandaag dus ook weer. Gisteren geen tijd om er ook maar even naar te kijken maar vandaag vanuit de HUE Bridge maar een "Reset Homekit & Siri" uitgevoerd... Nou zijn alle standaard Apple scènes weg (Thuiskomen/Vetrekken/Welterusten....).
Ik kwam gisteren thuis en 't bleef donker in huis en vandaag dus ook weer. Gisteren geen tijd om er ook maar even naar te kijken maar vandaag vanuit de HUE Bridge maar een "Reset Homekit & Siri" uitgevoerd... Nou zijn alle standaard Apple scènes weg (Thuiskomen/Vetrekken/Welterusten....).
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Vraag: komend weekend ga ik bij iemand een ledstrip monteren. Ik heb drie stukken van 165 nodig die ik dmv een 6 aderige kabel aan elkaar soldeer. Ik wil niet elke keer een kort stukje weggooien, dus ik wilde hier het volgende idee neerleggen. Bij de doorknippunten Zijn soldeerpunten. Als ik de strip niet doorknip op het kniplijntje maar dwars door die soldeerpunten dan kan ik die gebruiken om de beide delen met de 6 aderige kabel aan elkaar te solderen.
Mijn vraag nu concreet, zijn de halve contact punten genoeg om het juiste vermogen door te laten voor 5 meter? Of kan ik dat beter niet doen
Mijn vraag nu concreet, zijn de halve contact punten genoeg om het juiste vermogen door te laten voor 5 meter? Of kan ik dat beter niet doen
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
Heb het even getest met HomeKit op IOS 11. Ik kan deze module net als andere Hue lampen schakelen en dimmen via HomeKit. Werkt dus prima.BradJohnson schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 12:53:
[...]
Niet getest, maar lijkt me wel aangezien dit via de Hue Bridge gaat. Ik gebruik een Amazon Echo en die herkent ze prima als lampen op de Hue Bridge. Kan ik vanavond nog wel even testen of ze inderdaad ook via Homekit werken.
En hoe kom ik aan een kortingscode is dan de vraagPanzer Dean schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:42:
[...]
Zeer zeker niet, het betreft de Color variant! Zie: https://www.lightgallery.com/nl/acties/hue-feest/
[ Voor 10% gewijzigd door xeros1 op 22-11-2017 00:14 ]
Uit het topic met kortingen.... ook daar is de regel: niet bedelen en afwachten tot er een code voorbijkomt om te gebruiken: Philips Hue / Lightgallery referralcodetopicxeros1 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 00:08:
[...]
En hoe kom ik aan een kortingscode is dan de vraag
39
Dat dacht ik eerst ook, maar op globaal niveau kan je nu wel instellen (settings/advanced) hoeveel minuten voor of na sunset/sunrise de routines moeten afgaan.Galois schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 19:37:
[...]
Bijna wat ik zoek! Je hebt helaas de optie ‘30 minuten na zonsopgang’ niet
Alleen blijft het jammer dat je routines alleen per room kan instellen, waardoor ik nog maar steeds via de rPi schakel (makkelijker dan weer extra scenes aanmaken)
Ik heb Sleep Cycle al jaren en het kost geen 30 euro per jaar. Ze hebben een heel vaag model waarbij de Pro-versie al sinds mensenheugenis gratis is en je voor 30 euro per jaar online backup van je gegevens kunt krijgen. Verwarrend? Absoluut!KirovAir schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:46:
Ik heb de koppeling met mijn Hue Go gemaakt en dat werkt prima zonder dat abo.
Vraagje van een HUE newbee / starter:
Ik wil een vrij groot aantal Ambient white GU10 lampen aan gaan brengen.
Recent ben ik begonnen met smart verlichting via de Xiaomi Mi Home app, Xiaomi gateway en een paar Xiaomi RGBW en witte lampen. Dat in combinatie met diverse sensors en schakelaar van Xiaomi / Agara.
Hier ben ik op zich erg tevreden over, enkel de witte kleur van de lampen staat me niet aan.
Daarnaast zijn er nog geen GU10 oplossingen voor, en ik heb dus een stuk of 16 armaturen waar nu nog GU10 halogeen in zit.
Wat ik wil gaan doen is de Xiaomi sensors / schakelaar etc. gaan combineren met lampen van Philips HUE.
Hoe ik dit precies werkend ga krijgen weet ik nog niet, maar ik heb wat info gevonden over Domotics, en deze app: Pilot: Home Automation Control (iOS app) lijkt me een mooie optie.
Ik ga er van uit dat ik de Philips bridge ook nodig heb, en zat naar de aanbieding van lightgallery te kijken waar je de Philips Hue duo Color & White Ambiance E27 (2 stuks) + Bridge nu kunt kopen voor 79 Euro.
- Mijn vraag is ten eerste: Is het slim om dat pakket te kopen, ik vraag me namelijk af of the Color & White goed matchen wat witte kleur betreft met de GU10 Ambient white lampen?
Of is dit af te raden en kan ik beter naar twee extra E27 Ambient white lampen kijken?
(de extra optie van kleuren staat me aan, maar dat het wit light goed matcht vind ik belangrijker)
- Tweede vraag: meer mensen hier die de combinatie HUE / Xiaomi gebruiken, en eventueel tips waar ik het beste naar kan kijken om deze twee systemen moeiteloos en fatsoenlijk kan gebruiken via voornamelijk de sensors / schakelaar en de iPhone / iPad?
Ik wil een vrij groot aantal Ambient white GU10 lampen aan gaan brengen.
Recent ben ik begonnen met smart verlichting via de Xiaomi Mi Home app, Xiaomi gateway en een paar Xiaomi RGBW en witte lampen. Dat in combinatie met diverse sensors en schakelaar van Xiaomi / Agara.
Hier ben ik op zich erg tevreden over, enkel de witte kleur van de lampen staat me niet aan.
Daarnaast zijn er nog geen GU10 oplossingen voor, en ik heb dus een stuk of 16 armaturen waar nu nog GU10 halogeen in zit.
Wat ik wil gaan doen is de Xiaomi sensors / schakelaar etc. gaan combineren met lampen van Philips HUE.
Hoe ik dit precies werkend ga krijgen weet ik nog niet, maar ik heb wat info gevonden over Domotics, en deze app: Pilot: Home Automation Control (iOS app) lijkt me een mooie optie.
Ik ga er van uit dat ik de Philips bridge ook nodig heb, en zat naar de aanbieding van lightgallery te kijken waar je de Philips Hue duo Color & White Ambiance E27 (2 stuks) + Bridge nu kunt kopen voor 79 Euro.
- Mijn vraag is ten eerste: Is het slim om dat pakket te kopen, ik vraag me namelijk af of the Color & White goed matchen wat witte kleur betreft met de GU10 Ambient white lampen?
Of is dit af te raden en kan ik beter naar twee extra E27 Ambient white lampen kijken?
(de extra optie van kleuren staat me aan, maar dat het wit light goed matcht vind ik belangrijker)
- Tweede vraag: meer mensen hier die de combinatie HUE / Xiaomi gebruiken, en eventueel tips waar ik het beste naar kan kijken om deze twee systemen moeiteloos en fatsoenlijk kan gebruiken via voornamelijk de sensors / schakelaar en de iPhone / iPad?
[ Voor 3% gewijzigd door h4ns op 22-11-2017 07:34 ]
Ik ben bang dat dat alleen werkt voor oude Pro gebruikers. Mijn vriendin heeft een bestaande Pro license en die kan nog alles doen inderdaad, ik krijg enkel de optie om Premium te purchasen.eddemans schreef op woensdag 22 november 2017 @ 06:52:
[...]
Ik heb Sleep Cycle al jaren en het kost geen 30 euro per jaar. Ze hebben een heel vaag model waarbij de Pro-versie al sinds mensenheugenis gratis is en je voor 30 euro per jaar online backup van je gegevens kunt krijgen. Verwarrend? Absoluut!
Ik heb de koppeling met mijn Hue Go gemaakt en dat werkt prima zonder dat abo.
Tot nu toe kom ik uit de voeten met de standaard Hue app maar gezien de varierende werktijden wel veel 'moeite' om dubbele wekkers te zetten.
"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."
Yes! Alle lampen in het huis zijn Hue en de sensoren allemaal van Xiaomi. Met Domoticz zijn ze prima aan elkaar te knopen. Waarbij de reactietijd ook nog een supersnel is.h4ns schreef op woensdag 22 november 2017 @ 07:32:
cht vind ik belangrijker)
Ik doe weinig handmatig. De simpele aan/uit doe ik via de Hue app. Maar vrijwel alles gaat of via tijdschakelingen of via de sensoren. Dus geen ervaring met een app om domoticz te bedienen. . Maar er zijn meer dan voldoende mogelijkheden voor.
Thanks, goed om te horen dat het naar behoren werkt. Ja ook ik ben van plan zo veel mogelijk via sensor / tijdschakeling etc. te werken. Constant met een telefoon / ipad in de hand zie ik niet zitten.Aksnes schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:40:
[...]
Yes! Alle lampen in het huis zijn Hue en de sensoren allemaal van Xiaomi. Met Domoticz zijn ze prima aan elkaar te knopen. Waarbij de reactietijd ook nog een supersnel is.
Ik doe weinig handmatig. De simpele aan/uit doe ik via de Hue app. Maar vrijwel alles gaat of via tijdschakelingen of via de sensoren. Dus geen ervaring met een app om domoticz te bedienen. . Maar er zijn meer dan voldoende mogelijkheden voor.
Moet nog eens goed kijken wat nou de mooiste oplossing is, inderdaad Domoticz zie ik veel voorbij komen maar ook Homebridge.
Heb je dat ook via een Rasbery Pi draaien ofzo? Snap nog steeds niet wat ik nou straks allemaal nodig heb en hoe het allemaal met elkaar gaat lullen

Ik draai het op dit moment op een FreeNAS. Maar alles waarmee je Domoticz beta's kunt draaien zal werken. (Windows,Linux,Raspberry, etc..)h4ns schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:24:
[...]
Thanks, goed om te horen dat het naar behoren werkt. Ja ook ik ben van plan zo veel mogelijk via sensor / tijdschakeling etc. te werken. Constant met een telefoon / ipad in de hand zie ik niet zitten.
Moet nog eens goed kijken wat nou de mooiste oplossing is, inderdaad Domoticz zie ik veel voorbij komen maar ook Homebridge.
Heb je dat ook via een Rasbery Pi draaien ofzo? Snap nog steeds niet wat ik nou straks allemaal nodig heb en hoe het allemaal met elkaar gaat lullen
Voor beide zijn er trouwens goede handleidingen beschikbaar:
Philips Hue
Xiaomi Aqara
Als het in domoticz hangt maakt het vrij weinig meer uit vanuit welk systeem het komt en kun je alles aan elkaar knopen.
Vraag ik me ook af voor E27 en E14 lampen. Matchen de wittinten als je van de een alleen Ambiant White en van de ander Ambiant White en Color hebt?- Mijn vraag is ten eerste: Is het slim om dat pakket te kopen, ik vraag me namelijk af of the Color & White goed matchen wat witte kleur betreft met de GU10 Ambient white lampen?
Ik heb hetzelfde gedaan, om een ledstrip in tweeën te splitsen in een kast zonder twee controllers te moeten kopen. Het is even een gepriegel, maar het werkt bij mij prima.MXL schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 22:35:
Vraag: komend weekend ga ik bij iemand een ledstrip monteren. Ik heb drie stukken van 165 nodig die ik dmv een 6 aderige kabel aan elkaar soldeer. Ik wil niet elke keer een kort stukje weggooien, dus ik wilde hier het volgende idee neerleggen. Bij de doorknippunten Zijn soldeerpunten. Als ik de strip niet doorknip op het kniplijntje maar dwars door die soldeerpunten dan kan ik die gebruiken om de beide delen met de 6 aderige kabel aan elkaar te solderen.
Volgens mij zit er, na het verwijderen van het plastic waar de strip in zit nog steeds een soort coating over de flexibele PCB. Na het doorknippen met een mesje langs de puntjes schrapen maakte het een stuk makkelijker te solderen bij mij. Wel voorzichtig natuurlijk om niet de PCB te beschadigen.
[ Voor 14% gewijzigd door davasch op 22-11-2017 16:15 ]
Alleen wel jammer dat de schakelaren niet werken in Domoticz en dat de sensoren niet uit kan schakelen in Domoticz.Aksnes schreef op woensdag 22 november 2017 @ 08:40:
[...]
Yes! Alle lampen in het huis zijn Hue en de sensoren allemaal van Xiaomi. Met Domoticz zijn ze prima aan elkaar te knopen. Waarbij de reactietijd ook nog een supersnel is.
Heb nu ook een Domoticz/Hue/homebridge setup en wil het liefst dat de lichten uit gaan in de kinderkamers als de ramen open gaan en dat de bewegingssensoren op disabled staan (zodat de lichten niet gelijk aangaan als je wegloopt van de ramen). Ook kan je de Hue schakelaren niet in Domoticz koppelen zodat je daarmee de Xiaomi ledstrips kan bedienen.
Zit nu te wachten op leverbaarheid van de AppleTV 4K of wellicht van het weekend even met openHAB spelen, de interface van Domoticz is namelijk van van vorige eeuw...
Hmmm, interessant die sensors van Xiaomi. Ik heb een Synology NAS was ik o.a. Domoticz op kan installeren (net geprobeerd) dus dat moet goed werken.
Op foto zien die sensors er allemaal uitzelfde uit. Is er nog verschil tussen deze van $12.31 of deze van $17.24 of deze van $11?
Die laatste twee lijken hetzelfde te zijn, infrarood sensor, maar is er nog verschil met die eerste?
En tweede vraag, zijn er nog andere interessante sensoren die ik in combinatie met Hue zou kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld rookmelder die alle lichten aan en op rood zet?
Op foto zien die sensors er allemaal uitzelfde uit. Is er nog verschil tussen deze van $12.31 of deze van $17.24 of deze van $11?
Die laatste twee lijken hetzelfde te zijn, infrarood sensor, maar is er nog verschil met die eerste?
En tweede vraag, zijn er nog andere interessante sensoren die ik in combinatie met Hue zou kunnen gebruiken? Bijvoorbeeld rookmelder die alle lichten aan en op rood zet?
Hier het topic: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1811109Dennis van der Stelt schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:55:
Hmmm, interessant die sensors van Xiaomi. Ik heb een Synology NAS was ik o.a. Domoticz op kan installeren (net geprobeerd) dus dat moet goed werken.
Ik dacht even dat ik perongeluk het Domoticz topic had geopend ipv Philips Hue. Denk dat dit beter bij Domoticz besproken kan worden.
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige hier met Philips Hue LUX lampen, maar het valt mij op dat de lamp niet langer meer aan gaat als hij software matig is uit gezet door de spanning eraf te halen en dan er weer op te zetten.
Meer mensen die dit ervaren hebben?
Dacht namelijk dat mijn lamp stuk was en scheelde niet veel voor dat hij in de prullenbak lag
Bij alle andere type lampen heb ik dit overigens niet ervaren.
Waarschijnlijk ben ik een van de weinige hier met Philips Hue LUX lampen, maar het valt mij op dat de lamp niet langer meer aan gaat als hij software matig is uit gezet door de spanning eraf te halen en dan er weer op te zetten.
Dacht namelijk dat mijn lamp stuk was en scheelde niet veel voor dat hij in de prullenbak lag
Bij alle andere type lampen heb ik dit overigens niet ervaren.
ik mis nog altijd een LUA scriptje, die zo een wakeup light naboost.Aksnes schreef op woensdag 22 november 2017 @ 11:44:
[...]
Ik draai het op dit moment op een FreeNAS. Maar alles waarmee je Domoticz beta's kunt draaien zal werken. (Windows,Linux,Raspberry, etc..)
Voor beide zijn er trouwens goede handleidingen beschikbaar:
Philips Hue
Xiaomi Aqara
Als het in domoticz hangt maakt het vrij weinig meer uit vanuit welk systeem het komt en kun je alles aan elkaar knopen.
Heb er wel al iets gelijkaardigs gevonden, maar dan gaan ze niet mooi over kwa licht %...
Mss eens kijken wat die app update inhoudt.
ik stuur namelijk ook alles via domoticz of homekit
Die met de MI opdruk op de bovenzijde is de oude versie, maar meestal zal je de nieuwe versie met dat andere logo krijgen. Er is verder nog de Aqara versie die een extra voetje hebben en een light sensor als extra hebben.Dennis van der Stelt schreef op woensdag 22 november 2017 @ 18:55:

Voetje kan je natuurlijk ook gewoon niet gebruiken..
De sensors koop je overigens doorgaans voor een Euro of 8 bij Banggood of Gearbest,
Ze zijn overigens super klein, de beweging sensor van HUE is erg lelijk, groot én super duur!
Schakelaars en temperatuur sensors zijn ook super tof!
[ Voor 4% gewijzigd door h4ns op 22-11-2017 20:44 ]
Die mis ik ook inderdaad. Ik zet hem nu om de zoveel tijd iets feller. En zo op het moment dat de wekker afgaat naar 100% dat is vrij effectief.Repi3 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:34:
[...]
ik mis nog altijd een LUA scriptje, die zo een wakeup light naboost.
Heb er wel al iets gelijkaardigs gevonden, maar dan gaan ze niet mooi over kwa licht %...
Mss eens kijken wat die app update inhoudt.
ik stuur namelijk ook alles via domoticz of homekit
Zeer interessant om daar mee aan de slag te gaan, had dat spul van Xiaomi nog niet gezien. Ik vind de motion sensors echt tof van Philips maar de prijs houd mij (vooral mijn vriendin
) tegen om heel het huis met die dingen vol te hangen.
Domoticz heb ik al op een PI draaien, eens mee lopen klooien. Maar even wachten tot a.s. vrijdag of de prijs nog wat zakt en zo niet schaf ik zo'n gateway + wat sensoren aan.

Domoticz heb ik al op een PI draaien, eens mee lopen klooien. Maar even wachten tot a.s. vrijdag of de prijs nog wat zakt en zo niet schaf ik zo'n gateway + wat sensoren aan.
Helemaal mee eens! Laten we voor dat Mi spul verder gaan in een ander of nieuw topic. Voor b.v. Ikea hebben we toch ook een apart topic?Psycho_Mantis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:34:
Ik dacht even dat ik perongeluk het Domoticz topic had geopend ipv Philips Hue. Denk dat dit beter bij Domoticz besproken kan worden.
Ik ben aan het kijken naar de draadloze Hue Dimmer, werkt die ook met bridge V1.0?
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Deze dimmerswitch?miicker schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:19:
Ik ben aan het kijken naar de draadloze Hue Dimmer, werkt die ook met bridge V1.0?
hue-dimmer-switch
Ja, die gebruik ik ook icm de v1
intentionally left blank
Jep die, thankspjeterinfo schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:26:
[...]
Deze dimmerswitch?
hue-dimmer-switch
Ja, die gebruik ik ook icm de v1
I haven’t slept for three days, because that would be too long.
Nog een tip voor mensen die de ikea FADO 25cm bollamp overwegen, deze 20cm bollamp doet het ook heel leuk met hue. Hij heeft een e14 fitting. Zelf vind ik deze lamp wat mooier in elkaar zitten, vanwege het ontbreken van een 'bodemplaatje'. Maar met de ikea lamp is ook weinig mis, zeker niet voor die prijs. De ikea lamp is wat glimmender, de andere lamp is mat.
Naast elkaar:
Naast elkaar:

Nee. Ik heb er twee in de slaapkamer en recent een stroomstoring(kje) gehad en daarbij is me niets opgevallen met licht wat niet meer werkt.Psycho_Mantis schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:34:
I don't like facts. They have a liberal bias.
Mooie lamp indd. Ik lees op Amazon bij de reviews wel dat het een erg dun glas betreft wat snel knapt bij het aandraaien van de fitting?dragon2 schreef op woensdag 22 november 2017 @ 22:31:
Nog een tip voor mensen die de ikea FADO 25cm bollamp overwegen, deze 20cm bollamp doet het ook heel leuk met hue. Hij heeft een e14 fitting. Zelf vind ik deze lamp wat mooier in elkaar zitten, vanwege het ontbreken van een 'bodemplaatje'. Maar met de ikea lamp is ook weinig mis, zeker niet voor die prijs. De ikea lamp is wat glimmender, de andere lamp is mat.
Naast elkaar:
[afbeelding]
Het glas is 3 of 4 mm dik, het aandraaien doe je met allemaal plastic spul met 2 plastic ringen ertussen. Hoe lomp moet je zijn om dat te breken?spokje schreef op donderdag 23 november 2017 @ 09:06:
[...
Mooie lamp indd. Ik lees op Amazon bij de reviews wel dat het een erg dun glas betreft wat snel knapt bij het aandraaien van de fitting?

In openhab kan dit wel, je kan een virtuele schakelaar maken waarop je daarme de regels wel of niet kan laten werken voor de motion sensor.Helox-in-a-box schreef op woensdag 22 november 2017 @ 16:34:
[...]
Alleen wel jammer dat de schakelaren niet werken in Domoticz en dat de sensoren niet uit kan schakelen in Domoticz.
Heb nu ook een Domoticz/Hue/homebridge setup en wil het liefst dat de lichten uit gaan in de kinderkamers als de ramen open gaan en dat de bewegingssensoren op disabled staan (zodat de lichten niet gelijk aangaan als je wegloopt van de ramen). Ook kan je de Hue schakelaren niet in Domoticz koppelen zodat je daarmee de Xiaomi ledstrips kan bedienen.
Zit nu te wachten op leverbaarheid van de AppleTV 4K of wellicht van het weekend even met openHAB spelen, de interface van Domoticz is namelijk van van vorige eeuw...
De fabrikant van deze modules, Modular Lighting Instruments, lijkt een onderdeel van Philips Lighting te zijn. Philips Lighting Holding B.V. is namelijk eigenaar van hun domeinnaam supermodular.com. Denk dat de modules door Philips Lighting zelf ontwikkeld en gemaakt worden, maar verkocht worden onder een andere brand.BradJohnson schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 10:43:
[...]
De module wordt volgens mij door Philips zelf gemaakt, alle branding op de module is van Philips.
Vandaag bij 1dayfly, de Philips Livingcolors Aqua in de aanbieding..
https://www.1dayfly.com/nl/nl/1dayfly/
Dan deze nu aangesloten worden op het Hue systeem en zo ja heeft dit nog beperkingen in vergelijking met een echte Hue lamp??
Dan deze nu aangesloten worden op het Hue systeem en zo ja heeft dit nog beperkingen in vergelijking met een echte Hue lamp??
[ Voor 18% gewijzigd door M@cer op 23-11-2017 12:21 ]
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Yep, kijk hier maar!. En dan rechtsboven op link klikken of helemaal onderaan de vraag (met antwoord) lezen.M@cer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:17:
[ Voor 8% gewijzigd door funske op 23-11-2017 12:24 ]
Have Fun Funske
Er is een nieuwe app update: eindelijk sunset/sunrise ondersteuning

#team_UTC+1
Ik weet niet welke Hue Sensors jij bedoelt, maar ze zijn helemaal niet groot, lelijk en zeker niet super duurh4ns schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:39:
[...]
Ze zijn overigens super klein, de beweging sensor van HUE is erg lelijk, groot én super duur!
Schakelaars en temperatuur sensors zijn ook super tof!(en super goedkoop)
Ze werken perfect en batterij gaat ook lang mee, nu al meer dan een jaar ingebruik en nog steeds geeft Home app van Apple aan dat ze vol zijn, weet niet of dat ook op gaat voor die sensors die je hier aankondigd....
Voor 8 euro verwacht ik er niet al te veel van en zijn deze met Wifi/Zigbee/Bluethoot? of is het alleen een sensor die je met een draadje ergens op aan moet sluiten
Ja, dit was al via Labs. Maar via de app zelf veel makkelijker in te stellen. En ik denk voor de meeste mensen die niet zover kijken ook.Ethirty schreef op donderdag 23 november 2017 @ 13:32:
Er is een nieuwe app update: eindelijk sunset/sunrise ondersteuning
Heb mijn zonsondergang regel in gebruik voor de buitenverlichting. Zou het nog nuttig zijn om de labs uit te zetten en deze binnen de app aan te zetten? Weet niet of dat echt veel verschil maakt.
Maar inderdaad, eindelijk
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Het is allemaal relatief. Ik vind ze wel groot en lelijk, maar absoluut niet superduur. Maar anderen vinden ze wel weer duur, want aliexpress. Tja, grote kans dat prijs dan ook zorgt dat je iets lelijks ineens mooi gaat vinden.Erik1971 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:50:
Ik weet niet welke Hue Sensors jij bedoelt, maar ze zijn helemaal niet groot, lelijk en zeker niet super duur
Ze werken perfect en batterij gaat ook lang mee, nu al meer dan een jaar ingebruik en nog steeds geeft Home app van Apple aan dat ze vol zijn, weet niet of dat ook op gaat voor die sensors die je hier aankondigd....
Voor 8 euro verwacht ik er niet al te veel van en zijn deze met Wifi/Zigbee/Bluethoot? of is het alleen een sensor die je met een draadje ergens op aan moet sluiten
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Nou ja, ik vond €25 in de aanbieding nog wel schappelijk voor een bewegingsmelder, vooral omdat je via de software van Philips vrij beperkt bent in de mogelijkheden. Voor het volle pond van €40 ben ik nog niet overtuigd genoeg om er meer te halen.
#team_UTC+1
Het zou nu nog handig zijn als je de het licht kan starten een 20 minuten voor Sunrise, maar alleen wanneer Sunrise later is dan X... Anders gaat het licht in de zomer om half 4 aan, dan slaap ik over het algemeen nog..
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Daar gebruik ik e app Triggi voor.M@cer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 16:01:
Het zou nu nog handig zijn als je de het licht kan starten een 20 minuten voor Sunrise, maar alleen wanneer Sunrise later is dan X... Anders gaat het licht in de zomer om half 4 aan, dan slaap ik over het algemeen nog..
Kan dat niet met IFTTT?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Binnenkort vermoedelijk wel. Zodra de HUE Entertainment API wordt uitgebracht ben ik toch bang dat sommige functies niet helemaal meer gaan werken.M@cer schreef op donderdag 23 november 2017 @ 12:17:
Heb zelf 2 livingcolor lampen, werken beide prima al jaren. Het valt mij wel op dat 1 van de 2 wel netjes de firmware updates krijgt en de andere zit al jaren op versie 1.1 nogwat. Maar tot nu toe werkt het perfect dus, ook icm siri/homekit.
Vraagje over de bewegingssensor. Ik gebruik deze in de gang icm een White Ambiance lamp.
Beweging = aan
na 1 minuut geen beweging = uit.
Tussen 22.30 en 17.00 uur niets doen.
Toch merk ik dat de lamp regelmatig aan blijft, en moet dan de boel resetten door mijn lichtschakelaar even uit en aan te zetten. Wat gaat hier mis, kan ik iets in de instellingen aanpassen waardoor het betrouwbaarder werkt?
Beweging = aan
na 1 minuut geen beweging = uit.
Tussen 22.30 en 17.00 uur niets doen.
Toch merk ik dat de lamp regelmatig aan blijft, en moet dan de boel resetten door mijn lichtschakelaar even uit en aan te zetten. Wat gaat hier mis, kan ik iets in de instellingen aanpassen waardoor het betrouwbaarder werkt?
Wat ik helaas nog wel mis is om in de Hue app X minuten voor/na zonsondergang dingen aan/uit te zetten.Kecin schreef op donderdag 23 november 2017 @ 15:02:
[...]
Ja, dit was al via Labs. Maar via de app zelf veel makkelijker in te stellen. En ik denk voor de meeste mensen die niet zover kijken ook.
Heb mijn zonsondergang regel in gebruik voor de buitenverlichting. Zou het nog nuttig zijn om de labs uit te zetten en deze binnen de app aan te zetten? Weet niet of dat echt veel verschil maakt.
Maar inderdaad, eindelijk
Dit werkt in de Homekit app wel goed. Als ik "zonsondergang" kies, is het vaak al te donker in huis.
<Zinloze tekst hier>
Volgens mij is er maar één type HUE beweging sensor, en die is groot en nou ook weer niet bepaald mooi om te zien. En naar mijn mening wél erg duur, want als ik er een stuk of 8 nodig heb ben ik een vermogen kwijt.Erik1971 schreef op donderdag 23 november 2017 @ 14:50:
[...]
Ik weet niet welke Hue Sensors jij bedoelt, maar ze zijn helemaal niet groot, lelijk en zeker niet super duur
De sensors die ik gebruik van Xiaomi en Aqara zijn gewoon veel kleiner, mooi compact dus en ook nog eens mooi van vormgeving.
Het is zeker niet met een draadje, gewoon Zigbee protocol en werken op een 3V knopcel die ruim een jaar mee gaan.
Sorry maar HUE is mooi wat wit light betreft, maar wat schakelaars en sensors betreft is Mi Home veel interessanter.
En slechte kwaliteit is het zeker niet, anders zou Philips hun naam er niet aan verbinden neem ik aan?
Al vanaf ca. 2015 heeft Philips samen met Xiaomi verschillende producten uitgebracht.
Mi Home bolletje:

Wat meer info:
YouTube: Xiaomi Smart Home Products Explained
[ Voor 11% gewijzigd door h4ns op 23-11-2017 18:43 ]
@h4ns Misschien dat 't wat uitmaakt dat de HUE Sensor niet één sensor is maar een 3-in-één device?
Hornbach verkocht ze laatst voor €34,95 dus toen heb ik er maar een hele partij mee genomen....
- Lichtintensiteit
- Beweging
- Omgevingstemperatuur
Hornbach verkocht ze laatst voor €34,95 dus toen heb ik er maar een hele partij mee genomen....
[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 23-11-2017 21:28 ]
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
Dat verklaard de hoge prijs dan wel wat meer.
De Xiaomi sensor doet inderdaad geen LUX

De Aqara doet echter wel LUX, zie de verschillende bovenzijde. (en heeft ook nog een extra voetje dat je wel of niet kan gebruiken)

En die kocht ik laatst 4 stuks voor minder als de prijs van 1 HUE sensor. Wel twee weekjes wachten voordat het binnen is, maar geduld is een schone zaak.
En voor temperatuur gebruik ik dan weer de Aqara temp sensor, die doet ook meteen:
* Temperatuur
* luchtvochtigheid
* atmosferische druk!

Mooi compact, en een temperatuur sensor wil je natuurlijk ook vaak op de juiste plaats hebben. Een beweging sensor stop je liefst weg ergens in een hoekje, of tegen het plafond b.v.. en dan heb je niet veel aan die temperatuur meting.
De Xiaomi sensor doet inderdaad geen LUX

De Aqara doet echter wel LUX, zie de verschillende bovenzijde. (en heeft ook nog een extra voetje dat je wel of niet kan gebruiken)

En die kocht ik laatst 4 stuks voor minder als de prijs van 1 HUE sensor. Wel twee weekjes wachten voordat het binnen is, maar geduld is een schone zaak.
En voor temperatuur gebruik ik dan weer de Aqara temp sensor, die doet ook meteen:
* Temperatuur
* luchtvochtigheid
* atmosferische druk!

Mooi compact, en een temperatuur sensor wil je natuurlijk ook vaak op de juiste plaats hebben. Een beweging sensor stop je liefst weg ergens in een hoekje, of tegen het plafond b.v.. en dan heb je niet veel aan die temperatuur meting.
[ Voor 3% gewijzigd door h4ns op 23-11-2017 19:00 ]
Kijk eens onder "Geavanceerd" in de geüpdatete app. Daar vind je een optie om eerder te starten dan zonsondergang en later dan zonsopkomst.GforceNL schreef op donderdag 23 november 2017 @ 17:30:
[...]
Wat ik helaas nog wel mis is om in de Hue app X minuten voor/na zonsondergang dingen aan/uit te zetten.
Dit werkt in de Homekit app wel goed. Als ik "zonsondergang" kies, is het vaak al te donker in huis.
Dat zocht ik, thanks!niwresixel schreef op donderdag 23 november 2017 @ 19:18:
[...]
Kijk eens onder "Geavanceerd" in de geüpdatete app. Daar vind je een optie om eerder te starten dan zonsondergang en later dan zonsopkomst.
*rare plek, dat dan weer wel*
<Zinloze tekst hier>
Zie ik nou goed dat ze voor sunset/sunrise de positie van je telefoon gebruiken? Werkt het dan alleen als je thuis bent of bent ingelogd? Zou een vreemde constructie zijn.
Of zou de tijdzone voor de bridge alleen niet genoeg zijn om dit te laten werken? Dan krijg je volgens mij ook hele gekke dingen als mensen op vakantie zijn. En die buren maar denken waarom het tuinlicht overdag brandt en 's avonds uit gaat.
Of zou de tijdzone voor de bridge alleen niet genoeg zijn om dit te laten werken? Dan krijg je volgens mij ook hele gekke dingen als mensen op vakantie zijn. En die buren maar denken waarom het tuinlicht overdag brandt en 's avonds uit gaat.
#team_UTC+1
Maar dan moet je toch ook de bridge kopen en die kost ook weer ruim 30 euro.h4ns schreef op donderdag 23 november 2017 @ 18:54:
Dat valt wel mee, € 20,50 heb je 'm al in huis: https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344667.htmlThe Inquisitor schreef op donderdag 23 november 2017 @ 22:04:
[...]
Maar dan moet je toch ook de bridge kopen en die kost ook weer ruim 30 euro.
En dan heb je meteen een goedkoop alarm systeem, zelfs een chinese internet radio

(en dat is dan nog af gezien van een zeer groot aantal verlichting en andere smart devices waar je mee kan werken)
Vraag over de temperatuursensor in de motion sensor.
Ik wil graag een plafondventilator aansturen als de temperatuur boven x graden komt. Is dat in te stellen? Ik snap dat ik de ventilator dan nog "even" aan hue moet koppelen, maar daar is vast ook een oplossing voor te bedenken.
Ik heb al gekeken naar thermosstaat schakelaars, maar daar kom ik niet uit, en zelf knutselen is niet echt mij ding
Als iemand ideeën heeft, al dan niet met Hue, dan hoor ik het graag. Niet Hue ideeën uiteraard via PB
Ik wil graag een plafondventilator aansturen als de temperatuur boven x graden komt. Is dat in te stellen? Ik snap dat ik de ventilator dan nog "even" aan hue moet koppelen, maar daar is vast ook een oplossing voor te bedenken.
Ik heb al gekeken naar thermosstaat schakelaars, maar daar kom ik niet uit, en zelf knutselen is niet echt mij ding

Als iemand ideeën heeft, al dan niet met Hue, dan hoor ik het graag. Niet Hue ideeën uiteraard via PB
Ziet er best leuk uit, dat Xiami spul. Maar ook hier geldt (zie ook dat ze een paar producten hebben die met de netspanning gekoppeld kunnen worden): Tot dat spul ook uitgebreid getest, goed bevonden en de juiste documentatie heeft zodat het ook naar de EU toe een officieel import kanaal kan krijgen, zou ik weg blijven van het 230V spul.
Genoeg Chinees spul op aliexpress, gearbest, etc. dat crap is en qua 230V zelfs ronduit gevaarlijk.
Ah well.... helaas is Hue ook niet alles qua betrouwbaarheid en duurzaamheid (maar iig wel met de nodige safeguards
).
Van de week is er een Hue White Ambiance (E27) stuk gegaan (eentje van de 3 in een plafondarmatuur). Was ineens onbereikbaar volgens de app en ging dus ook niet aan bij het gebruik van de dimmer switch. Fijn, kan ik weer bonnetjes gaan zoeken om garantie te claimen
Verder blijft het bereik op de bovenverdieping bij ons toch een ramp. Of iig de stabiliteit van een dimmer switch die daar aan m'n vriendin haar nachtkastje hangt. De lamp reageert gewoon regelmatig (té regelmatig) niet op de dimmer switch. Dimmer switch geeft wel een groene led maar er gebeurt gewoon niets. Uitermate frustrerend
. In een dusdanige mate dat m'n vriendin er klaar mee is. De lamp reageert direct en betrouwbaar op de app, maar vriendin wil niet steeds haar smartphone moeten gebruiken in bed.
De kosten van dit spul zijn niet gering. Waarom kan het dan niet gewoon betrouwbaar werken?
Zigbee kanaal staat al op het hoogste (dus boven het bereik van wifi verkeer).
Genoeg Chinees spul op aliexpress, gearbest, etc. dat crap is en qua 230V zelfs ronduit gevaarlijk.
Ah well.... helaas is Hue ook niet alles qua betrouwbaarheid en duurzaamheid (maar iig wel met de nodige safeguards
Van de week is er een Hue White Ambiance (E27) stuk gegaan (eentje van de 3 in een plafondarmatuur). Was ineens onbereikbaar volgens de app en ging dus ook niet aan bij het gebruik van de dimmer switch. Fijn, kan ik weer bonnetjes gaan zoeken om garantie te claimen
Verder blijft het bereik op de bovenverdieping bij ons toch een ramp. Of iig de stabiliteit van een dimmer switch die daar aan m'n vriendin haar nachtkastje hangt. De lamp reageert gewoon regelmatig (té regelmatig) niet op de dimmer switch. Dimmer switch geeft wel een groene led maar er gebeurt gewoon niets. Uitermate frustrerend

De kosten van dit spul zijn niet gering. Waarom kan het dan niet gewoon betrouwbaar werken?
Zigbee kanaal staat al op het hoogste (dus boven het bereik van wifi verkeer).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue