[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 58 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.747 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasrek
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
wmn79 schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 13:43:
[...]

De afstandsbediening/dimmer lijkt wel erg op die van Philips zeg. Ook de GU10's lijken erg op de Philips lampen. Bij de kleuren versie een stukje groter dan alleen de warm witte versie. Zouden het rebranded Philips producten zijn of gewoon gekopieerd? Is nog wel interessant om te weten of ze Zigbee Light Link gebruiken of Zigbee Home Automation. Deze laatste werkt niet goed samen met Hue namelijk.
Zo te zien gebruiken ze Light-Link:
Compatibel met andere ZigBee-gecertificeerde systemen zoals Philips Hue*.
Trust Smart Home ZigBee ledlamp/-spot of een Trust control station zoals Z1 ZigBee Bridge of ICS-2000 (of een ander ZigBee apparaat dat is gecertificeerd voor Light Link zoals Philips Hue)*
In de handleiding staat verder "By Klik Aan Klik Uit".

Ziet er wel vet uit die afstandsbediening trouwens. Je lijkt te kunnen schakelen tussen 6 kanalen/groepen lampen zonder dat je je App nodig hebt!

Een heel andere vraag: weet iemand toevallig tot hoeveel Lumen de Hue White 806 Lumen E27 lampen te dimmen zijn? Ik kan dit echt nergens vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

eymey schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:00:
[...]

Top! Ga het eerdaags eens proberen :)

[...]

Innr lampen worden inderdaad gewoon zichtbaar in Domoticz. En kan je ook bedienen.
gelukt! Kocht deze voor EUR 8,55 (niet al te snuggere cassiere) bij de Gamma in Nieuwegein en werkte vlot in de Hue app. Helaas niet in 1 keer in Domoticz (ook niet na een herstart), ik moest de Hue bridge verwijderen en weer toevoegen. Toen werd bedroom wel zichtbaar als device. Toen moest ik wel weer alle zelfgemaakte lichtscene's in Domoticz opnieuw maken, maargoed.

Ps. Ik kom er net pas achter dat dit forum bestaat: [innr] Ervaringen & Discussie

[ Voor 7% gewijzigd door Packetloss op 28-04-2017 18:54 . Reden: Ps toegevoegd ]

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Vanmiddag een INNR GU10 lamp gehaald. Getest in mijn plafond en de dim/kleur is goed.

Als deze is gekoppeld met de HUE bridge dan kan je in iOS ze niet bedienen via de homekit.
Maar ik had de homebridge reeds draaien om de Toon thermostaat in homekit te krijgen. Hierbij heb ik de homebridge-hue plugin gedaan en ik kan nu ook de innr lampen bedienen met de homekit. Morgen de rest van de lampjes halen en een nieuwe hue dimmer zodat ik uiteindelijk maar 100 euro kwijt ben in de woonkamer en 85 euro in de keuken.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Tylen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:09:
Vanmiddag een INNR GU10 lamp gehaald. Getest in mijn plafond en de dim/kleur is goed.

Als deze is gekoppeld met de HUE bridge dan kan je in iOS ze niet bedienen via de homekit.
Maar ik had de homebridge reeds draaien om de Toon thermostaat in homekit te krijgen. Hierbij heb ik de homebridge-hue plugin gedaan en ik kan nu ook de innr lampen bedienen met de homekit. Morgen de rest van de lampjes halen en een nieuwe hue dimmer zodat ik uiteindelijk maar 100 euro kwijt ben in de woonkamer en 85 euro in de keuken.
Die andere INNR pruducten ('peertjes' en lichtstrips zijn die ook hue compatible? Heeft er iemand ervaring mee of het goed werkt?
Homelit maakt me niet veel uit ik gebruik siri zelden voor lampen, alexz gebruik ik wel vaak..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ToolkiT schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:58:
[...]

Die andere INNR pruducten ('peertjes' en lichtstrips zijn die ook hue compatible? Heeft er iemand ervaring mee of het goed werkt?
Homelit maakt me niet veel uit ik gebruik siri zelden voor lampen, alexz gebruik ik wel vaak..
Die zijn allemaal compatible :)
Beaumotica heeft een pagina waarop alle innr producten staan die met HUE werken: https://www.beaumotica.nl...ie-met-philips-hue-werken

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ToolkiT schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 10:58:
[...]

Homekit is meer dan siri. Siri zelf gebruik ik ook niet. Maar wel dat snelle menu die je van onder kan oproepen. Dat kan ook in je lockscreen en hoef je dus niet eerst een app op te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 09:40
Ik merk dat er altijd wel vraag is naar iest van een Hue compatible Zigbee ZLL inbouw module om bestaande lampen schakelbaar te maken. Daar was ik weer eens naar opzoek en kwam het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.owon-smart.com/uploadfile/201510/22/cd1efa8a05497077c057396fae1171e3_small.jpg

Geen idee waar je die kunt krijgen maar ziet er wel interessant uit voor mijn tuin spots.

http://www.owon-smart.com...e-ZLL-Power-Relay_46.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
En wat dan als je een scene aanmaakt waar die Innr lampen inzetten? Zet vier spotjes in een scene 'slaapkamer' bijv. Kan je deze dan ook niet bedienen middels siri of de homekit app?
Tylen schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 22:09:

Ziet er mooi uit allemaal. Dank voor je antwoorden, ik ga nog even puzzelen :)
Xander schreef op donderdag 27 april 2017 @ 14:02:
@KeaveXL: Ik heb er zelf voor gekozen om de Busch Jaeger dimmers enkel te gebruiken om bestaande lichtpunten in Hue op te nemen, ik gebruik ze dus niet voor het bedienen van andere lampen. Dit eigenlijk vooral omdat ik ook nog LivingWhite plugs in gebruik heb die dus niet door de Busch Jaeger te bedienen zijn...

Ik heb op mijn dimmerinzet dus ook gewoon een enkelvoudig bedienelement. Deze gebruik ik eigenlijk nooit, maar het kan wel eens handig zijn als Hue een storing heeft o.i.d, mijn licht gaat nog gewoon aan. ;)

Voor het bedienen heb ik Hue Dimmer Switches.

Deze optie kost je €160 per lichtpunt (dimmerinzet + 1v bedienelement). Hue Dimmer Switches hoef je ook niet te laten liggen voor die €25 per stuk... Volgens mij moet je dan voor minder dan €500 alles kunnen realiseren inclusief nieuwe retrofit LED spots. :)

Alleen tja... Het staat wat minder fraai op de muur zo bij elkaar.

[afbeelding]

Maar ik ben er tevreden mee. ;)

Alles vervangen voor Hue is natuurlijk ook een optie, die €60 per twee valt eigenlijk wel mee dan. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van de GU10 White Ambiance spots, dit zijn de enige waarbij ik me af en toe aan PWM flicker lijk te storen... Maar dat is weer een andere discussie. ;) Je kunt er natuurlijk wel meer mee (de kleurtemperatuur regelen).

[ Voor 49% gewijzigd door KeaveXL op 01-05-2017 16:19 ]

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Heb ik een slechte Hue-lamp duo gekocht als hij ze allebei op 3 meter afstand (wel achter een kastje en muur) niet kon vinden zonder serienummer?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IrxRHZ6l.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:12
Mwah, ik heb het wel eens meegemaakt dat hij ze bij een meter afstand nog niet kon vinden, maar daarna doen ze het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 12:12
Misschien niet helemaal de juiste plek voor deze vraag, maar jullie weten het vast:
Hoe koppel ik twee livingcolors remotes? Ik weet zeker dat het kan, maar kan het nergens meer vinden. Dus dat twee remotes op dezelfde serie lampen zijn aangesloten.
Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

DeltaBlast schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:27:
Misschien niet helemaal de juiste plek voor deze vraag, maar jullie weten het vast:
Hoe koppel ik twee livingcolors remotes? Ik weet zeker dat het kan, maar kan het nergens meer vinden. Dus dat twee remotes op dezelfde serie lampen zijn aangesloten.
Alvast dank :)
Ik kan me niet voorstellen dat je uberhaupt gezocht hebt, maar je hebt mazzel vandaag:
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

1e hit:
https://www.beaumotica.nl...smartlink-met-philips-hue

[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 01-05-2017 20:30 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-09 12:12
Hooglander1 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 20:30:
[...]

Ik kan me niet voorstellen dat je uberhaupt gezocht hebt, maar je hebt mazzel vandaag:
https://www.google.nl/sea...&sourceid=chrome&ie=UTF-8

1e hit:
https://www.beaumotica.nl...smartlink-met-philips-hue
Ik heb echt gezocht echt waar (alleen niet icm hue).. maar thanks blijkbaar kan ik niet zoeken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Rivanov schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:44:
Wij gaan een terrasoverkapping laten maken volgende maand. Deze komt tegen het huis aan. Hierin willen we spotjes gaan maken die ik het liefst van Philips Hue wil voorzien (heb ik binnen ook).
Kan ik normale LED GU10 armaturen kopen en die voorzien van de Philips Hue GU10 spots?

Gaat dit sowieso werken / passen? Of dien ik ergens rekening mee te houden?
Ik ben hetzelfde van plan ,heb jij inmiddels iets passend gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
LJ80 schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:12:
[...]

Ik ben hetzelfde van plan ,heb jij inmiddels iets passend gevonden?
Nog niet. Overkapping moet nog gemaakt worden. O-)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-07 16:08
Rivanov schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 08:31:
[...]

Nog niet. Overkapping moet nog gemaakt worden. O-)
Oke helaas ben ook nog steeds opzoek wat nu het beste te gebruiken voor de GU10.
En dan buiten onder een overkapping dus moet toch enigszins waterdicht zijn.
En dan de afwijkende maat van het spotje wat erin moet passen.

Heb heel het forum al doorgespit maar kom nergens een link tegen wat 100% zeker netjes past zonder dat de HUE GU10 uitsteekt. Of ik moet niet goed gezocht hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13-09 09:26
Ik heb 10 Hue GU10's (na een compleet mislukt experiment met de INNR spots) en gebruik deze armaturen: https://www.ledlampenkope...pot-lucca-kantelbaar-wit/ Daar passen de GU10's prima in en ze steken niet uit. Je moet uiteraard wel voldoende inbouw diepte hebben. (Je zou ook de Tradfri van Ikea kunnen overwegen, die zijn een stuk goedkoper).

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:23
@wpeterw Zijn die dingen ook geschikt voor in een badkamer? Wil onze huidige halogeen gaan vervangen voor wat anders. En wellicht dan voor Hue GU10 lampen oid. (Domotica komt er ook nog, dus kan ook een LED variant zijn welke dimbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:31

ST10©DE

Dus.............

Xander schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:20:
Het is maar net wat je wilt. Wil je een draadloze zender waarmee je via een omweg (lees: bijvoorbeeld Domoticz) de Hue lampen kunt bedienen? Dan gaat dat met die Z-wave zender vast werken.

Wil je een bestaande lamp kunnen integreren in een Hue ecosysteem (dus bedienen vanuit de Hue app, met Hue bedieningselementen of de Hue Motion Sensor) dan heb je zoiets als die Busch Jaeger dimmer nodig.

Het zijn twee verschillende producten voor twee totaal verschillende scenaria.
Heb je toevallig ook ervaring met de Osram Lightify pro PBC inbouwdoos icm Hue?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:05
P. Mekes schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:12:
[...]

Heb je toevallig ook ervaring met de Osram Lightify pro PBC inbouwdoos icm Hue?
Nee, geen ervaring mee.

Misschien krijg je Hue lampen hier direct mee gekoppeld, maar koppelen met de Hue Bridge zal niet gaan.

3rd party lampen aan de Bridge koppelen gaat, 3rd party accessoires die werken ken ik niet.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmetjuh
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 11:29
wpeterw schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:38:
Ik heb 10 Hue GU10's (na een compleet mislukt experiment met de INNR spots) en gebruik deze armaturen: https://www.ledlampenkope...pot-lucca-kantelbaar-wit/ Daar passen de GU10's prima in en ze steken niet uit. Je moet uiteraard wel voldoende inbouw diepte hebben. (Je zou ook de Tradfri van Ikea kunnen overwegen, die zijn een stuk goedkoper).
Mag ik vragen wat er precies mislukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

chronoz schreef op maandag 1 mei 2017 @ 17:29:
Heb ik een slechte Hue-lamp duo gekocht als hij ze allebei op 3 meter afstand (wel achter een kastje en muur) niet kon vinden zonder serienummer?

[afbeelding]
Is dat een set met een dimmerswitch. Dan is dat heel normaal. De lampen zijn dan gekoppeld aan de switch. Om hem dan te koppelen aan de bridge moet je inderdaad het serienummer invoeren

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 04-09 00:29
MXL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:25:
[...]

Is dat een set met een dimmerswitch. Dan is dat heel normaal. De lampen zijn dan gekoppeld aan de switch. Om hem dan te koppelen aan de bridge moet je inderdaad het serienummer invoeren
Klopt ten dele, je kan ook dmv touchlink de lampen unlinken van de dimmer. Dit doe je door de dimmer 0 knop vast te houden vlak bij de lamp die je wilt unlinken van de dimmer. Deze gaat knipperen en daarna uit en zal nu als alles goed is weer door de de app gevonden kunnen worden zonder hulp van het serienummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Arunia schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:46:
@wpeterw Zijn die dingen ook geschikt voor in een badkamer? Wil onze huidige halogeen gaan vervangen voor wat anders. En wellicht dan voor Hue GU10 lampen oid. (Domotica komt er ook nog, dus kan ook een LED variant zijn welke dimbaar is.
Je hebt echt armaturen met IP rating nodig tegen condens/spatwater enzo anders wil je ze niet gebruiken in je badkamer. Mensen denken hier vaak te makkelijk over maar het risco op electrocutie is gewoon groot als je met normale lampjes gaat rommelen. Niet doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Xander schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 14:30:
[...]

Nee, geen ervaring mee.

Misschien krijg je Hue lampen hier direct mee gekoppeld, maar koppelen met de Hue Bridge zal niet gaan.

3rd party lampen aan de Bridge koppelen gaat, 3rd party accessoires die werken ken ik niet.
Nou ja... een gewone Lightify plug werkt prima met de app en bridge... De inbouw schakeldoos dus misschien ook wel maar nog niemand heeft dit schijnbaar getest. Ik heb al eens eerder gevraagd aan, dacht ik dezelfde persoon, wat ie denkt dat dat ding precies moet kunnen met z'n maak contacten, maar kwam geen antwoord op. Ik zou zelf ook wel wat toepassingen kunnen bedenken voor een inbouw variant met dezelfde functionaliteit als een tussenstekker als de Lightify plug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Clubbtraxx schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:41:
[...]

Nou ja... een gewone Lightify plug werkt prima met de app en bridge...
Inderdaad, maar dit wordt door Hue dus herkend als een lamp. 3rd party lampen werken meestal prima.
De inbouw schakeldoos dus misschien ook wel maar nog niemand heeft dit schijnbaar getest. Ik heb al eens eerder gevraagd aan, dacht ik dezelfde persoon, wat ie denkt dat dat ding precies moet kunnen met z'n maak contacten, maar kwam geen antwoord op. Ik zou zelf ook wel wat toepassingen kunnen bedenken voor een inbouw variant met dezelfde functionaliteit als een tussenstekker als de Lightify plug.
Dit is een zender, geen ontvanger.

Een Lightify Plug stuur je een signaal naartoe, waarna hij iets schakelt.

Dit ding werkt andersom, je verbindt een pulsdrukker met (1 van) de 4 contacten en als je de knop indrukt dan zendt hij een signaal naar het Osram Lightify systeem.

Het kan dus hooguit de functie van een Hue Dimmer Switch, Hue Tap of Hue Motion Sensor overnemen, niet de functie van een Lightify Plug.

En 3rd party invoermodules krijg je bij mijn weten dus niet werkend met Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik weet dat er vele oplossingen zijn waaronder deze met de montage plaat (in mijn bezit)

Maar hoe ik het op los met een dubbele wcd ..... geen idee.
Mijn huis is kaal opgeleverd en heb alle stroompunten zelf weggewerkt, alles is (waar nodig doorgekoppeld in de doos). Ik heb blindplaatjes gekocht en alles van Jung AS serie.....

Nu pas de Hue niet over twee dozen, en ook de montage plaat niet.

Wie geeft mij de gouden tip....? Ik heb er twee nodig op de BG voor de keuken links en woonkamer rechts... Waar meerdere lampen geschakeld gaan worden. Daarnaast boven ook nog een. De slaapkamers bevatten wel 1 doos, waar ik dus netjes de montage plaat over kan zetten (en ga dit nog doen). Maar de woonkamer en keuken zijn prio!

Alvast dank......

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2u783mb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2hfv0pl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/9qb6ub.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2ajw3a1.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door sweeeetje op 02-05-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Clubbtraxx schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 22:34:
[...]

Je hebt echt armaturen met IP rating nodig tegen condens/spatwater enzo anders wil je ze niet gebruiken in je badkamer. Mensen denken hier vaak te makkelijk over maar het risco op electrocutie is gewoon groot als je met normale lampjes gaat rommelen. Niet doen dus.
Dat was idd ook een beetje de vraag. Bedankt voor de opmerking over de ip rating. Ga daar eens in duiken en of ik iets tegen kom voor de Hue lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

sweeeetje schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 23:32:
Ik weet dat er vele oplossingen zijn waaronder deze met de montage plaat (in mijn bezit)

Mijn huis is kaal opgeleverd en heb alle stroompunten zelf weggewerkt, alles is (waar nodig doorgekoppeld in de doos). Ik heb blindplaatjes gekocht en alles van Jung AS serie.....

Wie geeft mij de gouden tip....? Ik heb er twee nodig op de BG voor de keuken links en woonkamer rechts... Waar meerdere lampen geschakeld gaan worden. Daarnaast boven ook nog een. De slaapkamers bevatten wel 1 doos, waar ik dus netjes de montage plaat over kan zetten (en ga dit nog doen). Maar de woonkamer en keuken zijn prio!

Alvast dank......

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wil je het netjes dan zou je echt 1 gat dicht mieten maken en weer strak plamuren schilderen/behangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frozenflame
  • Laatst online: 19-09 15:49

Alvast dank......

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Van beide een stopcontact maken en de Dimmerswitch er naast plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast dank......
Misschien nog even een hele andere kijk voor je woonkamer en keuken (slaapkamers zou ik zo niet doen).. Ik had het zelfde probleem al jij,er is eigenlijk geen mooie optie om een duo WCD te hergebruiken.

Dus, ipv de WCD te vervangen heb ik in mijn keuken, hal, woonkamer, eetkamer van die Hue Motion Sensoren gehangen. Wat prutsen met de regels in de bridge en alle verlichting op de beneden verdieping gaat aan/uit en dimt zoals ik wil zonder dat ik maar een knop hoef in te drukken. Voor mij is het dimmen van de verlichting meer een gimmick, in het begin was het wel leuk, maar de laatste tijd gebruik ik meestal het zelfde dim niveau. Die enkele keer dat ik wat anders met de verlichting wil, gebruik ik de app wel.

Is dit misschien ook een optie voor jouw woonkamer en keuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Grr, ik word echt gek van de motion sensor in m'n gang! Ik heb deze in de (standaard) Hue app ingesteld op een lage lichtgevoeligheid en dat 1 minuut na een beweging het licht uit moet gaan. Maar wat er steeds gebeurt:

- Licht gaat bij een beetje schemering al aan, terwijl de motion sensor in de app aangeeft dat er voldoende daglicht is.
- Licht dimt na ongeveer 25 seconden (terwijl ik dit niet eens kan instellen in de app!) en gaat daarna pas uit.

Ik heb de sensor gereset, en toen dat niet hielp ook maar de hele brigde, maar bovenstaand scenario blijft terugkomen. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sheepdog schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:32:
Grr, ik word echt gek van de motion sensor in m'n gang! Ik heb deze in de (standaard) Hue app ingesteld op een lage lichtgevoeligheid en dat 1 minuut na een beweging het licht uit moet gaan. Maar wat er steeds gebeurt:

- Licht gaat bij een beetje schemering al aan, terwijl de motion sensor in de app aangeeft dat er voldoende daglicht is.
- Licht dimt na ongeveer 25 seconden (terwijl ik dit niet eens kan instellen in de app!) en gaat daarna pas uit.

Ik heb de sensor gereset, en toen dat niet hielp ook maar de hele brigde, maar bovenstaand scenario blijft terugkomen. Iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
Ik gebruik de app niet, maar de clip debugger op de bridge zelf. De default regels die je er bij krijgt als je een motion sensor installeerd gebruik ik niet en zijn gelijk verwijderd. Na een beetje inlezen op de api site van Philips zelf heb ik mijn eigen regels in de Bridge geladen en dat werkt tot nu tot helemaal prima.

In grote lijnen komt het er op neer:
  • regel voor lamp aan, bij donker en beweging
  • regel voor lamp uit, bij x minuten geen beweging
  • regel voor lamp uit, bij te veel daglicht
En dat voor elke ruimte, werkt als een tierelier en geen knopjes meer indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 09:21
sheepdog schreef op woensdag 3 mei 2017 @ 17:32:

Ik had een tijdje terug ook problemen met het goed krijgen van de schakeldrempel voor de daglichtgevoeligheid en uiteindelijk bleek dat ik bij het binnenkomen van de ruimte recht voor de sensor stond en het licht blokkeerde. Daardoor dacht de sensor dat het donker was en de lamp ging dan aan. Ik heb de sensor toen verplaatst en nu werkt het prima. Misschien is dat ook bij jou?

Dimmen voordat de lampen helemaal uit gaan is een feature. Dat is inderdaad niet zo zinvol voor een gang waar de lampen maar kort aan zijn, maar wel fijn in bijvoorbeeld de woonkamer. Ik kan blijkbaar goed stilzitten en dan is het wel fijn dat je lampen eerst wat dimmen voordat ze helemaal uit gaan (kan je ff zwaaien) ipv dat je ineens in het donker zit.
Als je dit gedrag niet wilt kan je via de API je eigen rules maken (zoals nickyb2 zegt) of met een 3rd party app (ik hoor goede verhalen over iConnectHue voor Apple en All4Hue voor Android, zelf echter geen ervaring mee)

[ Voor 7% gewijzigd door Robsato op 04-05-2017 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
MXL schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 18:25:
[...]
Voor een set met dimmerswitch kan je ook via de Hue app _eerst_ de switch toevoegen en dan aangeven dat je een switch gaat toevoegen die al lampen heeft. Dan gaan de lampen die door de switch bediend worden automatisch mee naar de bridge (de lampen moeten wel aan staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb naar aanleiding van de tips uit de OP een afdekplaat gekocht en mijn dimmers over de schakelaar geplaatst. Op een aantal kleine details na (mijn huis is uit de jaren 20 en de elektra is organisch gegroeid :P) ging dat allemaal goed.

Nu heb ik onder de thermostaat óók een schakelaar zitten die ik wil vervangen. Omdat de thermostaat een ronde Honeywell is wilde ik hier een Tap plaatsen. Helaas blijken de schroefgaten in de tap niet te passen met die in de inbouwdoos. Het liefst zou ik hier dus ook een plaat tussen zetten, maar als ik op ronde platen zoek kom ik vooral die voor verlichting tegen en deze zijn veel te groot. Heeft iemand hier een goede oplossing voor?

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
@Hertog: Hoe zit het met de maat van het geheel? Dekt de Tap de doos wel af of steekt deze daar zelfs een stuk buiten? Of hou je een rand over die je op moet vullen?

Nooit een Tap in mijn handen gehad. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/QK9r466rgzwVsA9q8aC9V7tn/full.png

Gaat zoiets werken?

Of als de Tap de doos geheel afdekt, zoiets?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/vW7knHsXrJ5Wj9uuXjLOrgE4/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:31
Robsato schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 10:13:
[...]
Ik had een tijdje terug ook problemen met het goed krijgen van de schakeldrempel voor de daglichtgevoeligheid en uiteindelijk bleek dat ik bij het binnenkomen van de ruimte recht voor de sensor stond en het licht blokkeerde. Daardoor dacht de sensor dat het donker was en de lamp ging dan aan. Ik heb de sensor toen verplaatst en nu werkt het prima. Misschien is dat ook bij jou?

Dimmen voordat de lampen helemaal uit gaan is een feature. Dat is inderdaad niet zo zinvol voor een gang waar de lampen maar kort aan zijn, maar wel fijn in bijvoorbeeld de woonkamer. Ik kan blijkbaar goed stilzitten en dan is het wel fijn dat je lampen eerst wat dimmen voordat ze helemaal uit gaan (kan je ff zwaaien) ipv dat je ineens in het donker zit.
Als je dit gedrag niet wilt kan je via de API je eigen rules maken (zoals nickyb2 zegt) of met een 3rd party app (ik hoor goede verhalen over iConnectHue voor Apple en All4Hue voor Android, zelf echter geen ervaring mee)
Misschien blokkeer ik inderdaad ook wel de sensor, want hij zit achter de deur. Ga ik vanavond testen, bedankt! Van dat automatisch dimmen wist ik niet, dit is de enige lamp dit automatisch uitgaat in m'n huis. Misschien toch maar eens zo'n 3rd party app proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
Hertog schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:13:
Ik heb naar aanleiding van de tips uit de OP een afdekplaat gekocht en mijn dimmers over de schakelaar geplaatst. Op een aantal kleine details na (mijn huis is uit de jaren 20 en de elektra is organisch gegroeid :P) ging dat allemaal goed.

Nu heb ik onder de thermostaat óók een schakelaar zitten die ik wil vervangen. Omdat de thermostaat een ronde Honeywell is wilde ik hier een Tap plaatsen. Helaas blijken de schroefgaten in de tap niet te passen met die in de inbouwdoos. Het liefst zou ik hier dus ook een plaat tussen zetten, maar als ik op ronde platen zoek kom ik vooral die voor verlichting tegen en deze zijn veel te groot. Heeft iemand hier een goede oplossing voor?
Is er een speciale reden dat je wilt schroeven?
Ik heb een Tap al enkele jaren met de plakstrips aan de muur hangen en dat zit prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Xander schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 11:18:
@Hertog: Hoe zit het met de maat van het geheel? Dekt de Tap de doos wel af of steekt deze daar zelfs een stuk buiten? Of hou je een rand over die je op moet vullen?

Nooit een Tap in mijn handen gehad. ;)

[afbeelding]

Gaat zoiets werken?

Of als de Tap de doos geheel afdekt, zoiets?
[afbeelding]
Die eerste is wat ik bedoelde, dit gaat normaal over aansluitingen voor plafondlampen heen en is veel te groot, diameter 95mm terwijl een tap zo'n 60mm is. En de Tap is helaas (net) te klein voor de doos, vandaar dat ik een andere plaat zoek.
Robsato schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 13:32:
[...]
Is er een speciale reden dat je wilt schroeven?
Ik heb een Tap al enkele jaren met de plakstrips aan de muur hangen en dat zit prima.
Ja: er zit geen muur achter ;) De tap moet dus over een inbouwdoos van een wandschakelaar komen. In die inbouwdoos zitten schroefgaten, maar die zitten verder uit elkaar dan de schroefgaten van een Tap. Als ik de Tap op de plaat kan schroeven is dat ook prima overigens, zo heb ik het bij de dimmers ook gedaan.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hier een copy/paste van mijn comment uit het OLED tv topic:

Itt m'n oude dikke sony tv waarvan de behuizing overal even dik was, is dat bij de 55b6 (en overige modellen) wat lastiger om een HUE strip te monteren. M'n Sony hing aan de muur maar nu laat ik de tv gewoon staan. Hierdoor zijn de VESA gaten vrij en heb ik besloten een frame te maken om daarop de HUE strip te monteren. Het frame is gemaakt van een U profiel van zwart plastic (20mm). Wanneer je de maten gebruikt op onderstaande foto heb je genoeg aan 1x 2m strip. De strip valt 13cm naar binnen t.o.v. de rand van de tv waardoor je ook niet tegen de LED strip aankijkt wanneer je van de zijkant kijkt.
Mocht ik de TV alsnog gaan ophangen is dat ook geen probleem en vervang ik de middelste profielen door een rechte variant en kan de muurbeugel er alsnog op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dYtdyq7TQMZZkhnmCd3dPIWB/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bdJ8c0uTtPuvzoZfIkBlSNcX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LySRVJIxpTP7N8N84aNH7DJz/full.jpg
Hue kastje past precies in het U profiel en hoef je daarom ook niet te plakken op de TV.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yU9czirUpbvKV1v2MwTvd8hu/full.jpg

Hopelijk is dit ook iets voor andere mensen :)

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Merk je geen verschil met de strip zo monteren of uitstralen richting de wand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 13:30
Clubbtraxx schreef op zondag 20 maart 2016 @ 23:06:
[...]

Kijk hier maar even:

http://www.beaumotica.nl/...met-de-philips-hue-bridge

Het gaat erom dat je LC's en ook de remote dezelfde netwerksleutel hebben als de bridge of v.v..
Als je dat voor elkaar hebt kan je onderling alles bedienen. Bridge reset voor nodig.
Ik overweeg een plant te kopen voor in de hoek van de woonkamer en wil er graag wat HUE-licht op loslaten 's avonds. Wat kan ik het beste kopen qua licht? Ik moest direct aan Living Colors denken icm met m'n HUE, maar heb ook van Bloom gehoord, maar weet niet hoe sterk/goed die zijn. Of dus een Iris? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Laatst online: 22-09 15:50
Roelvano schreef op donderdag 4 mei 2017 @ 23:51:
[...]

Ik overweeg een plant te kopen voor in de hoek van de woonkamer en wil er graag wat HUE-licht op loslaten 's avonds. Wat kan ik het beste kopen qua licht? Ik moest direct aan Living Colors denken icm met m'n HUE, maar heb ook van Bloom gehoord, maar weet niet hoe sterk/goed die zijn. Of dus een Iris? Iemand een idee?
Hue Go (300 lumen) ! Sterker dan de bloom (100 lumen) en de Iris (200 lumen). Strakke vormgeving, kleiner dan de Iris.

Ik heb er 2, en als ze ooit nog eens bij Amazon afgeprijsd zijn koop ik er nog 2, aanrader!

Daarnaast als leuk extraatje dat ze meeneembaar zijn (ingebouwde accu), bijv voor wat sfeer op een laat avondje in de tuin.

[ Voor 5% gewijzigd door RVE_NL op 05-05-2017 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:18
RVE_NL schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:14:
[...]

Hue Go (300 lumen) ! Sterker dan de bloom (100 lumen) en de Iris (200 lumen). Strakke vormgeving, kleiner dan de Iris.

Ik heb er 2, en als ze ooit nog eens bij Amazon afgeprijsd zijn koop ik er nog 2, aanrader!

Daarnaast als leuk extraatje dat ze meeneembaar zijn (ingebouwde accu), bijv voor wat sfeer op een laat avondje in de tuin.
Dit kan ik beamen. Ik heb ook een Go. Komt lekker veel licht vanaf. Tot nu toe nog nooit draadloos gebruikt. Erg mooi ding ook om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
spokje schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:22:
[...]

Dit kan ik beamen. Ik heb ook een Go. Komt lekker veel licht vanaf. Tot nu toe nog nooit draadloos gebruikt. Erg mooi ding ook om te zien.
Draadloos werkt prima, 1x buiten, 1x mee naar een vriend. Je kunt de Go namelijk ook (beperkt) zonder App/Bridge bedienen.

Werkt ongeveer 3-4 uur op Accu.

Voor de rest staan ze thuis altijd op de vaste plaatsen ingestoken op stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:25
Is het mogelijk een subset te maken van lampen binnen een kamer? (Dit kan wel bij het toevoegen van een Hue Labs).

Mijn situatie:
Eettafel met (twee Hue lampen) staat in Woonkamer (met 4 Hue lampen). In principe wil ik deze lampen uit hebben staan, maar wil ze wel aan- en uit kunnen zetten en dimmen met de Hue Dimmer. Nu staan ze alle lampen geconfigureerd als Woonkamer. Als ik de eettafel lampen met de app uitzet en bijv. andere scene kies of de lampen weer aanzet, dan gaan de lampen boven de eettafel weer aan. Dit is ongewenst. Dus liefste zou ik zoiets hebben:
1 druk op aanknop van Dimmer is: Zet Woonkamer lampen aan (zonder Eettafel)
2 druk (of lange druk) is: Zet alle lampen aan (met Eettafel)

Eventuele 3rd party app (Android) zou ook prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik zou er binnen de app gewoon 2 ruimtes van maken (Woonkamer en Eetkamer). Volgens mij is het vervolgens geen probleem om met 1 dimmer switch 2 ruimtes te bedienen?

In de API kan het sowieso, eigenlijk geen idee of je het met de officiële app voor elkaar gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
pelt schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:16:
Is het mogelijk een subset te maken van lampen binnen een kamer? (Dit kan wel bij het toevoegen van een Hue Labs).

Mijn situatie:
Eettafel met (twee Hue lampen) staat in Woonkamer (met 4 Hue lampen). In principe wil ik deze lampen uit hebben staan, maar wil ze wel aan- en uit kunnen zetten en dimmen met de Hue Dimmer. Nu staan ze alle lampen geconfigureerd als Woonkamer. Als ik de eettafel lampen met de app uitzet en bijv. andere scene kies of de lampen weer aanzet, dan gaan de lampen boven de eettafel weer aan. Dit is ongewenst. Dus liefste zou ik zoiets hebben:
1 druk op aanknop van Dimmer is: Zet Woonkamer lampen aan (zonder Eettafel)
2 druk (of lange druk) is: Zet alle lampen aan (met Eettafel)

Eventuele 3rd party app (Android) zou ook prima zijn.
Je moet gewoon in scenes denken. Wij hebben iets soortgelijks in de slaapkamer. We hebben een Hue Being aan het plafond en een Hue Go op de nachttafel.

We hebben 2 scenes aangemaakt: 'Normaal licht' en 'Leeslampje'. Die staan als 1ste en 2de gekoppeld op de dimmer. Overige 3 scenes zijn gewist.

Als we 1x op de aanknop van de dimmer drukken, gaan de beide lampen aan. Als we 2x op de knop drukken (vergelijkbaar met het dubbelklikken bij een muis) gaat enkel het leeslampje aan. Als het grote licht al aan was bij de 'dubbelklik', gaat die uit en blijft het leeslampje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05:25
Xander schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 11:35:
Ik zou er binnen de app gewoon 2 ruimtes van maken (Woonkamer en Eetkamer). Volgens mij is het vervolgens geen probleem om met 1 dimmer switch 2 ruimtes te bedienen?

In de API kan het sowieso, eigenlijk geen idee of je het met de officiële app voor elkaar gaat krijgen.
Dat kan, maar dan heb je de dimmer alsnog aan twee kamers gekoppeld. Je kan in de officiele app (zover ik weet) niet instellen dat ie afzonderlijke kamers aan- of uitdoet. Het is alles of niks.
RiDo78 schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 12:39:
[...]

Je moet gewoon in scenes denken. Wij hebben iets soortgelijks in de slaapkamer. We hebben een Hue Being aan het plafond en een Hue Go op de nachttafel.

We hebben 2 scenes aangemaakt: 'Normaal licht' en 'Leeslampje'. Die staan als 1ste en 2de gekoppeld op de dimmer. Overige 3 scenes zijn gewist.

Als we 1x op de aanknop van de dimmer drukken, gaan de beide lampen aan. Als we 2x op de knop drukken (vergelijkbaar met het dubbelklikken bij een muis) gaat enkel het leeslampje aan. Als het grote licht al aan was bij de 'dubbelklik', gaat die uit en blijft het leeslampje aan.
Jep! Thanks! Dit werkt precies zoals ik wil. Hier was ik zelf niet opgekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 13:30
RVE_NL schreef op vrijdag 5 mei 2017 @ 08:30:
[...]

Draadloos werkt prima, 1x buiten, 1x mee naar een vriend. Je kunt de Go namelijk ook (beperkt) zonder App/Bridge bedienen.

Werkt ongeveer 3-4 uur op Accu.

Voor de rest staan ze thuis altijd op de vaste plaatsen ingestoken op stroom
Thanks! Ik hou het even in de gaten, heeft geen haast namelijk :)
Had de Go idd ook gezien, maar leek me niet heel veel licht vanaf te komen, maar als jullie het zeggen, haha! Ik ga eens in de winkel checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famtool
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-05 18:46
Hallo, ik heb de Hue switch maar hoe kan ik die programmeren ?
Ik heb 4 lampen in de woonkamer waarvan ik er een apart wil aanzetten maar ook dat ik ze allemaal aan / uit kan zetten. Die kan geloof ik met scenes maar hoe doe,ik dat met de Hue app?
Dus wil bv met 2x drukken alle lampen aan en met 1x alleen 1 lamp aan.
Alvast bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Famtool op 08-05-2017 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik ga de komende tijd de tuin op de schop gooien. Vijver eruit, alles afgraven en nieuw gazon. Wil omdat toch gegraven wordt ook verlichting meenemen langs de afrastering en misschien op andere plekken. Of in ieder geval de boel voorbereiden. Weet dat het al vaker ter sprake is gekomen, maar afgezien van de Go, zien jullie mogelijkheden om Hue spots buiten te gebruiken? Lijkt me tricky met 230V?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:09

JoeZuCK

_Fonz > all.

UltraSub schreef op zondag 7 mei 2017 @ 21:57:
Ik ga de komende tijd de tuin op de schop gooien. Vijver eruit, alles afgraven en nieuw gazon. Wil omdat toch gegraven wordt ook verlichting meenemen langs de afrastering en misschien op andere plekken. Of in ieder geval de boel voorbereiden. Weet dat het al vaker ter sprake is gekomen, maar afgezien van de Go, zien jullie mogelijkheden om Hue spots buiten te gebruiken? Lijkt me tricky met 230V?
Ga er maar vanuit dat je hier geen of weinig informatie over krijgt hier, omdat niemand het heeft en geen ervaring mee heeft dus.

Ik heb het hier een week geleden gevraagd. 0 respons. Ik heb het Philips gevraagd. Ze raden het me af, omdat de spots niet gemaakt zijn voor buiten. Volgens wat Engelstalige sites kan het wel, maar zal de levensverwachting van de spot wat minder zijn dan binnen.

Ik persoonlijk denk dat het wel mee zal vallen. Mocht het geen succes zijn, kan ik er altijd ' normale' spotjes in doen. Ik denk dat het voornamelijk om gaat dat je zorgt dat de grondspot waterdicht is. Verder zou de spot warm worden en als het buiten ook nog eens 30 graden Celsius is (of -20), is het de vraag hoe hij het gaat doen. Maar nogmaals; Ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik ga het iig proberen in onze tuin die van de zomer wordt bestraat.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
InF.Inc schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:06:
[...]

Ga er maar vanuit dat je hier geen of weinig informatie over krijgt hier, omdat niemand het heeft en geen ervaring mee heeft dus.

Ik heb het hier een week geleden gevraagd. 0 respons. Ik heb het Philips gevraagd. Ze raden het me af, omdat de spots niet gemaakt zijn voor buiten. Volgens wat Engelstalige sites kan het wel, maar zal de levensverwachting van de spot wat minder zijn dan binnen.

Ik persoonlijk denk dat het wel mee zal vallen. Mocht het geen succes zijn, kan ik er altijd ' normale' spotjes in doen. Ik denk dat het voornamelijk om gaat dat je zorgt dat de grondspot waterdicht is. Verder zou de spot warm worden en als het buiten ook nog eens 30 graden Celsius is (of -20), is het de vraag hoe hij het gaat doen. Maar nogmaals; Ik denk dat het wel mee zal vallen. Ik ga het iig proberen in onze tuin die van de zomer wordt bestraat.
Heb 3 Philips Hue color lampen E27 buiten hangen onder een overkapping, elke dag een paar uurtjes aan via timer. geen problemen de afgelopen 6 maanden.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

BenEco schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:10:
[...]

Heb 3 Philips Hue color lampen E27 buiten hangen onder een overkapping, elke dag een paar uurtjes aan via timer. geen problemen de afgelopen 6 maanden.
Deze hangen dan ook een aantal meters boven de grond (en je zegt het zelf onder een afkapping). Zijn wat minder blootgesteld aan het weer.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
InF.Inc schreef op maandag 8 mei 2017 @ 08:06:
[...]

Ik heb al twee jaar Hue E27 lampen in tuinlantaarns, geen problemen. Punt is dat de boel droog blijft, dat geld overigens voor alle electronica buiten. Een grondspot lijkt mij gevoeliger voor vocht dan een (hoge) lantaarn. Dus zoeken naar een grondspot met een IP68 rating van een kwalitatief goed merk...proberen en regelmatig (in 't begin) controleren of er geen vocht in komt?
Persoonlijk zou ik het op laagspanning houden (met grondspots) en met een Hue plug of Osram plug de boel bedienen. Ps. dimmen van een trafo gaat niet lukken omdat de dimmers werken met faseaansnijding (de nette 50hz sinus wordt afgekapt). Sommige electronische spanningregelaars kunnen dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Grondspots had ik inderdaad in gedachten, en dan wordt het al tricky inderdaad. Weet niet of dit echt waterdicht te krijgen is, en inderdaad, de 230V. Aan de andere kant, YMVK-AS kabel is daar toch voor gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

wizzmic schreef op maandag 8 mei 2017 @ 10:23:
[...]

Ik heb al twee jaar Hue E27 lampen in tuinlantaarns, geen problemen. Punt is dat de boel droog blijft, dat geld overigens voor alle electronica buiten. Een grondspot lijkt mij gevoeliger voor vocht dan een (hoge) lantaarn. Dus zoeken naar een grondspot met een IP68 rating van een kwalitatief goed merk...proberen en regelmatig (in 't begin) controleren of er geen vocht in komt?
Persoonlijk zou ik het op laagspanning houden (met grondspots) en met een Hue plug of Osram plug de boel bedienen. Ps. dimmen van een trafo gaat niet lukken omdat de dimmers werken met faseaansnijding (de nette 50hz sinus wordt afgekapt). Sommige electronische spanningregelaars kunnen dit wel.
Men zou geen grondspots (230v verkopen) als het inferieur was lijkt me. Het water op het terras wordt opgevangen in goten bij ons, dus het meeste water stroomt zo weg en zakt niet in de bodem bij de grondspot. Daarnaast voor de zekerheid grind om en onder de pot en ik ga ervan uit dat het wel goed moet komen. Ip67 (dompeldicht) is volgens mij de hoogste rating voor grondspots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 15:15
InF.Inc schreef op maandag 8 mei 2017 @ 11:18:
[...]

Men zou geen grondspots (230v verkopen) als het inferieur was lijkt me. Het water op het terras wordt opgevangen in goten bij ons, dus het meeste water stroomt zo weg en zakt niet in de bodem bij de grondspot. Daarnaast voor de zekerheid grind om en onder de pot en ik ga ervan uit dat het wel goed moet komen. Ip67 (dompeldicht) is volgens mij de hoogste rating voor grondspots.
Lijkt mij ook, wel kan een gloeilamp beter tegen een vochtige omgeving dan "delicate" elektronica mocht de spot (op termijn) toch vocht doorlaten. Maar goed ik denk dat het wel meevalt, mijn E27 lampen werken al jaren, dus ook na veel vochtig weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Ik zou graag in de slaapkamer gebruik willen maken van philips hue als volgt:

Wanneer er in de nacht wordt opgestaan dat een LED strip onder het bed wordt geactiveerd waardoor er minimaal licht zonder storend te zijn. Wat hebben we hiervoor allemaal nodig?

Ik dacht aan :

- Philips hue bridge
- LEDstrip
- Motion sensor?

Is er iets dat ik over het hoofd zie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@Droned Je moet wel heel goed nadenken over de plaatsing van je sensor. Want anders gaat dat licht constant aan.
De hoeveelheid ledstrips etc.

[ Voor 11% gewijzigd door Arunia op 08-05-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik vroeg me dit ook af. maar ik denk dat iedere keer als je je in je slaap omdraait de verlichting aan gaat.

Weet iemand de max aan tijd van de verlichting met een sensor. ik wil het in de woonkamer gebruiken. maar ik lees overal dat je dan 9 van de 10 keer in het donker zit als je stil zit op de bank voor een tijdje. ik zou graag willen dat het licht voor bijvoorbeeld 4 uur aan blijft nadat een sensor mij opmerkt.

Een aanwezigheidsdetectie zou in mijn ogen beter zijn dan een bewegingsdetectie

[ Voor 68% gewijzigd door sygys op 08-05-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ritchie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22-09 13:16
Niet als je de sensor onder het bed plaatst.
Ik vind het wel een goed idee, eigenlijk.

- NAC Breda -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:11
Droned schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:38:

Wanneer er in de nacht wordt opgestaan dat een LED strip onder het bed wordt geactiveerd waardoor er minimaal licht zonder storend te zijn. Wat hebben we hiervoor allemaal nodig?

Ik dacht aan :

- Philips hue bridge
- LEDstrip
- Motion sensor?

Ik had het ook, meer dan wat je zegt heb je niet nodig.
Plaatsing van je sensor is inderdaad wel belangrijk. beste is onder het bed maar dan heb je er eigenlijk al 2 nodig.
Mijne staat in hoekje naast kleerkast zodat hij het bed net niet ziet.

Ik zeg "had" want ik heb het ook weer weggehaald onder het bed.
Er ligt laminaat vloer op de slaapkamer.
De ledstrip onder het bed maakte hééél er zichtbaar hoeveel stof er op de vloer lag.
Daar was echt niet tegenop te stofzuigen. Dus heb het weer weggehaald omdat ik dat maar vervelend vond om elke keer te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droned
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-11-2023
Rudoo schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:48:
[...]

Ik had het ook, meer dan wat je zegt heb je niet nodig.
Plaatsing van je sensor is inderdaad wel belangrijk. beste is onder het bed maar dan heb je er eigenlijk al 2 nodig.
Mijne staat in hoekje naast kleerkast zodat hij het bed net niet ziet.

Ik zeg "had" want ik heb het ook weer weggehaald onder het bed.
Er ligt laminaat vloer op de slaapkamer.
De ledstrip onder het bed maakte hééél er zichtbaar hoeveel stof er op de vloer lag.
Daar was echt niet tegenop te stofzuigen. Dus heb het weer weggehaald omdat ik dat maar vervelend vond om elke keer te zien.
Ik dacht inderdaad de sensor ook onder het bed te plaatsen maar dan hebben we inderdaad 2 sensor nodig vermits de hoek van de sensor 100º is. Gaf de ledstrip voldoende licht om te kijken waar je liep in de slaapkamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:11
Droned schreef op maandag 8 mei 2017 @ 15:25:
[...]

Ik dacht inderdaad de sensor ook onder het bed te plaatsen maar dan hebben we inderdaad 2 sensor nodig vermits de hoek van de sensor 100º is. Gaf de ledstrip voldoende licht om te kijken waar je liep in de slaapkamer?
die 2e versie ledstrip geeft meer dan genoeg licht ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
Droned schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:38:

Ik dacht aan :

- Philips hue bridge
- LEDstrip
- Motion sensor?

Ja, maar zoals hierboven gemeld, denk goed na over de plaatsing van de sensor... Bij mij ging die de 1e nacht aan als ik me omdraaide :P.
Ik heb trouwens i.p.v. led strips gewoon de E27 in m'n plafond slaapkamerlamp. Tip: Kies kleur rood + minimaal % licht (dit is veel donkerder dan gele kleur).
Tevens meteen de gang en badkamer zo geschakeld dat deze in de nacht ook op rood+ minimaal % aangaat ;). Anders krijg je nog een verblindend licht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lood11
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-09 17:37
Goedemiddag,

Wellicht dat iemand mij kan helpen, ik ben al een tijdje aan het zoeken en lezen (ook hier).

Sinds een tijdje heb ik 3 kamers met Hué volgehangen en het werkt allemaal perfect. Nu heb ik een aantal Widgets (voorheen scenes als ik het goed heb) en die werken ook zoals ik graag wil.

Maar mijn vriendin wil natuurlijk ook de lampen kunnen bedienen, dat kan. Maar ze ziet niet dezelfde widgets als ik heb. Ergens gelezen dat dit komt als je met dezelfde account inlogt maar dat helpt niet.

Iemand misschien een idee?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
sygys schreef op maandag 8 mei 2017 @ 14:44:
Ik vroeg me dit ook af. maar ik denk dat iedere keer als je je in je slaap omdraait de verlichting aan gaat.

Weet iemand de max aan tijd van de verlichting met een sensor. ik wil het in de woonkamer gebruiken. maar ik lees overal dat je dan 9 van de 10 keer in het donker zit als je stil zit op de bank voor een tijdje. ik zou graag willen dat het licht voor bijvoorbeeld 4 uur aan blijft nadat een sensor mij opmerkt.

Een aanwezigheidsdetectie zou in mijn ogen beter zijn dan een bewegingsdetectie
Heb ook een motion sensor in de woonkamer maar ik heb eigenlijk nooit dat ik in het donker zit. Staat overdag op 1 uur, 's avonds op 3 kwartier en vanaf laat op de avond op 20 minuten. Als ik 's avonds laat de kleinste nog een flesje geef, gaat het licht soms uit. Het wordt eerst gedimd, dus als ik mijn been dan een keer optil gaat het licht weer aan.
Heb wel de gevoeligheid van de sensor op maximaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Lood11 schreef op maandag 8 mei 2017 @ 16:34:
Goedemiddag,

Wellicht dat iemand mij kan helpen, ik ben al een tijdje aan het zoeken en lezen (ook hier).

Sinds een tijdje heb ik 3 kamers met Hué volgehangen en het werkt allemaal perfect. Nu heb ik een aantal Widgets (voorheen scenes als ik het goed heb) en die werken ook zoals ik graag wil.

Maar mijn vriendin wil natuurlijk ook de lampen kunnen bedienen, dat kan. Maar ze ziet niet dezelfde widgets als ik heb. Ergens gelezen dat dit komt als je met dezelfde account inlogt maar dat helpt niet.

Iemand misschien een idee?

Alvast bedankt.
Eerder werden widgets gesynct met de "oude" app. Met de nieuwe heb ik het ook niet meer. Mijn vriendin heeft simpelweg ook widgets zelf aangemaakt (lees; heeft * Kecin gedaan). In totaal voor 9 ruimtes. Dus was wel een klus...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Ik heb 12 hue lampen buiten in lantaarns en in buitenlampen tegen de gevel. Functioneren al een jaar in weer en wind.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-09 16:50
Waarom geen Osram Lightify Gardenspots of Gardenpoles? Deze hebben 12V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ah, dus alle instellingen kunnen maar vanaf 1 apparaat bediend worden?

Hoe zit dat dan als je Alexa hebt. Kun je dat dan alleen maar gebruiken als ook dat desbetreffende apparaat aanwezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adekka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-06 17:01
Juicie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 15:11:
Ik merk dat er altijd wel vraag is naar iest van een Hue compatible Zigbee ZLL inbouw module om bestaande lampen schakelbaar te maken. Daar was ik weer eens naar opzoek en kwam het volgende tegen:

[afbeelding]

Geen idee waar je die kunt krijgen maar ziet er wel interessant uit voor mijn tuin spots.

http://www.owon-smart.com...e-ZLL-Power-Relay_46.html
Zeker interessant. Rare is dat ik 'm niet terug kan vinden op de certified products. Heb je 'm al ergens kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famtool
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-05 18:46
Famtool schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 21:40:
Hallo, ik heb de Hue switch maar hoe kan ik die programmeren ?
Ik heb 4 lampen in de woonkamer waarvan ik er een apart wil aanzetten maar ook dat ik ze allemaal aan / uit kan zetten. Die kan geloof ik met scenes maar hoe doe,ik dat met de Hue app?
Dus wil bv met 2x drukken alle lampen aan en met 1x alleen 1 lamp aan.
Alvast bedankt.
Niemand ?? ;w

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Heb je wel de hue controller/bridge?

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 09-05-2017 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:44
Al enige tijd aan het rondkijken of hue wat voor ons is. Ik zou graag willen weten of je ook je hue lampen aan- en uit kan zetten op je iPhone als je van huis bent.. ik lees wel dat je een Apple tv of iPad als "hub" kan instellen maar wat nou als je geen Apple tv hebt en je iPad thuis hebt... kan je dan ook je hue bedienen via 3G/4g ?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
cypress3d schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:25:
Al enige tijd aan het rondkijken of hue wat voor ons is. Ik zou graag willen weten of je ook je hue lampen aan- en uit kan zetten op je iPhone als je van huis bent.. ik lees wel dat je een Apple tv of iPad als "hub" kan instellen maar wat nou als je geen Apple tv hebt en je iPad thuis hebt... kan je dan ook je hue bedienen via 3G/4g ?
Hue is prima te bedienen via 4G en 3G ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypress3d
Jochemd13 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:29:
[...]

Hue is prima te bedienen via 4G en 3G ;)
Dus je kan op vakantie op je iPhone via 3G / WiFi van hotel/camping je lampen aan en uitzetten? Zonder Apple tv of iPad te hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpeterw
Arunia schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:46:
Ik gebruik in de badkamer de Tradfri lampen van Ikea (de GU10 variant) en dat gaat prima hoewel het waarschijnlijk niet volgens de regels is want dan moet ze in een ip65 armatuur.

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
cypress3d schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:33:
[...]

Dus je kan op vakantie op je iPhone via 3G / WiFi van hotel/camping je lampen aan en uitzetten? Zonder Apple tv of iPad te hebben?
Ja, waarom zou je een Apple tv nodig moeten hebben? Zolang de bridge maar thuis goed is aangesloten en via WiFi werkt zou hij overal moeten functioneren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cypress3d
Jochemd13 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:35:
[...]

Ja, waarom zou je een Apple tv nodig moeten hebben? Zolang de bridge maar thuis goed is aangesloten en via WiFi werkt zou hij overal moeten functioneren.
Ik had dat gelezen... ik ga het dan maar eens proberen! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Laatst online: 18-08 16:07
cypress3d schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 20:25:
Zoals reeds aangeven kan je Hue vanuit buiten huis bedienen via de app (mits ingelogd via je gratis meethue account)

Daarnaast kan je Hue thuis ook gebruiken met Apple Homekit (bridge 2.0 vereist). Dit is dus via Apple eigen domotica systeem. Indien je Hue via Homekit buiten je huis wilt gebruiken heb je de Apple tv 4 of een iPad met ios 10 nodig. Beide apparaten fungeren dan als een bridge.

Voordelen van Homekit zijn dat je scenes kan maken en activeren met meerdere verschillende apparaten (verlichting, sloten, verwarming, cooling, zonwering etc) Met de Hue app kan je alleen Hue lampen (en soms ook andere verlichting Osram etc) bedienen.

Mocht je meer willen weten let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toch vraag ik me soms af waarom LIFX kan wat Hue niet kan, die brengen lampen in alle vormen en maten uit, gecertificeerd voor binnen en voor buiten, met infrarood & blacklight en ze zijn nog goedkoper ook... Zou bijna overstappen

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
DennusB schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:49:
Toch vraag ik me soms af waarom LIFX kan wat Hue niet kan, die brengen lampen in alle vormen en maten uit, gecertificeerd voor binnen en voor buiten, met infrarood & blacklight en ze zijn nog goedkoper ook... Zou bijna overstappen
Heeft denk ik met de markt te maken. Daarnaast doet Philips Hue ook veel gebruikersonderzoeken. Ik doe daar zelf ook aan mee.

Ik heb wel het gevoel dat er een degelijk strategie is.

Ik zie zelf niet direct het voordeel van infrarood of blacklight voor de gemiddelde consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
vdpoorten schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:51:
[...]

Ik zie zelf niet direct het voordeel van infrarood of blacklight voor de gemiddelde consument.
Eens, maar Philips innoveert zo weinig. Ik bedoel, waar blijven die buitenlampen? Waarom duurde het zo vreselijk lang voor de E14 fitting er was, etc..

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
DennusB schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 08:52:
[...]

Eens, maar Philips innoveert zo weinig. Ik bedoel, waar blijven die buitenlampen? Waarom duurde het zo vreselijk lang voor de E14 fitting er was, etc..
Er is zeker interesse bij Philips voor outdoor. Maar inhoudelijk kan ik niks zeggen hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sygys
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik ben eigenlijk op zoek naar stopcontact pluggen die ik in en uit kan schakelen met hue, zijn die er? Ik heb in de keuken van die super platte spots in de kastjes zitten, deze kan ik nooit vervangen voor hue lampen.. maar zou ze graag wel kunnen bedienen via de profielen alsof het een hue lamp is. Zijn er stopcontact pluggen waarmee dit kan in hue?

Ik heb wel een hoop andere gezien waarmee je weer een aparte app moet installeren. maar wil graag alles in 1 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 19:05
sygys schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:24:
Ik ben eigenlijk op zoek naar stopcontact pluggen die ik in en uit kan schakelen met hue, zijn die er? Ik heb in de keuken van die super platte spots in de kastjes zitten, deze kan ik nooit vervangen voor hue lampen.. maar zou ze graag wel kunnen bedienen via de profielen alsof het een hue lamp is. Zijn er stopcontact pluggen waarmee dit kan in hue?

Ik heb wel een hoop andere gezien waarmee je weer een aparte app moet installeren. maar wil graag alles in 1 hebben.
[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
@sygys volgens mij heb je van Busch Jaeger ook modules waarmee je net kan doen alsof je lamp een hue lamp is. Of iig de bridge denkt dat dan. De schakelaar komt dan naar voren als lamp.
Maar bekijk wel eerst over niet een trafo voor de lampen zit, want dat kan dan niet goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

sygys schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:24:

Die bestaan zeker, maar zijn superzeldzaam onderhand. Ik heb er zelf nog een paar liggen als reserve, die ik niet weg doe onder de €100/stuk :o ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 19:05
Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Die bestaan zeker, maar zijn superzeldzaam onderhand. Ik heb er zelf nog een paar liggen als reserve, die ik niet weg doe onder de €100/stuk :o ;)
Die van Osram zijn dan goedkoper. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
-wrong topic-

[ Voor 92% gewijzigd door NeutraleTeun op 10-05-2017 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hooglander1 schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 16:47:
[...]

Time to move on. Meer domotica oplossingen voor. Hue alleen vind ik niet de goede keuze als domotica platform. Ze ontwikkelen veel te traag. Neem een fatsoenlijk platform, stuur de bridge aan, en vergeet de Hue apps. Voor de rest is het een geweldig platform voor verlichting, zo niet het beste (om te integreren in een goede domotica oplossing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:51
Gebruikt iemand hier de Hue GU10 2nd Gen icm E27 3rd Gen?

Ik wil zelf ook graag Hue eens gaan proberen, echter in een lamp met 3 GU10 fittingen, nu zie ik echter dat de GU10 lampen nog 2nd Gen zijn en geen Gen 3 "Richer color", wel staat er op de Hue website bij de GU10 dat deze "The bulbs have been improved with deeper green, cyan and blue for even better scene setting in your home." hebben.

Ik vraag me nu dus af of de GU10 2nd Gen gelijk zijn qua kleuren naar de E27 3rd Gen en ik deze dus gewoon kan aanschaffen, of dat ik beter de E27 3rd Gen "Richer Color" kan aanschaffen met 3 verloopjes van GU10 naar E27.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Nee, 2nd gen GU10 is zeker niet gelijk aan E27 gen 3. De kleuren zijn afwijkend bij blauw en groen maar erger nog ook bij wit. Ik heb bij mij kleuren E27 gecombineerd met warmwhite GU10, die matchen wel mooi