Zo, een flinke schop in dit topic
Onlangs hebben mijn vriendin en ik via een aanbieding van ING een pakket met INNR producten gekocht voor EUR 225,-. Het gaat om de volgende set:
Wat zit er in het introductiepakket?
In het introductiepakket zit alles wat je nodig hebt om jouw huis van slimme verlichting te voorzien:
1 Bridge.
1 afstandsbediening.
2 Smart Plugs.
1 x flexibele LED strip, 4 , meter lang - kleur.
1 3-pack E27 Bulb - kleur.
1 extra gratis E27 Bulb - warm wit.
Nu heb ik gisteren eindelijk ff wat tijd kunnen vrijmaken om er mee te spelen en ik moet zeggen dat de installatie best makkelijk verliep ondanks dat er helaas niet echt iets van een goeie algemene handleiding bij zat.
Uiteindelijk heb ik dus maar gewoon de app gedownload en bij het opstarten gewoon de stappen gevolgd (Bridge aansluiten, koppelen, account aanmaken, lampen koppelen, etc) en daarna kon ik aan de slag met het spelen met de kleurtjes. Easy peasy.
Maar bij dat spelen met de app merkte in meteen al de eerste 'irritatie', zo is het blijkbaar niet mogelijk om alle lampen binnen een groep/kamer tegelijk van kleur te veranderen. Ja, je kan ze tegelijkertijd aan zetten en uitschakelen. Ja, je kan 'Scenes' maken waardoor je met 1 druk op de knop alle lampen naar een van tevoren ingestelde kleur kunt wijzigen. Maar met de Hue app van Philips/Signify kun je bijvoorbeeld alle lampen binnen een groep tegelijkertijd van kleur laten wisselen met 1 kleurschijfje op de telefoon.
Het volgende onhandigheidje is dat de app helaas niet goed de huidige 'stand van zaken' doorheeft qua verlichting op het moment dat je met de losse afstandsbediening bijvoorbeeld de lampen aan of uit zet. Dus als je via de app de lampen van een bepaalde groep hebt aangezet en daarvan ook het indicatie incoon ziet in de app dan blijft dat zo staan ook al zet je vervolgens alles uit met de afstandsbediening.
Ik heb alleen nog wel een beetje ruzie met het feit dat ik nog geen tweede device aangesloten kreeg voor het bedienen van de bridge, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik op het tweede device een nieuw account aangemaakt had ipv in te loggen met het al bestaande account van het eerste device. Whoopsie. Daar moet ik vanavond ff mee verder spelen.
Anyway, al met al wel een ok set gezien de 50% korting die ik op de aanschaf gekregen heb. To be continued.