[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 59 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.835.635 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
dag allemaal,
Hoeveel extensies van de ledstrip kan ik aan een bestaande led koppelen. is hier iets over bekend?

groet van Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Cheffed schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 18:33:
dag allemaal,
Hoeveel extensies van de ledstrip kan ik aan een bestaande led koppelen. is hier iets over bekend?

groet van Tim
Hoe bedoel je? De maximale lengte? Voor de Lightstrip Plus is dit 10 meter, dus de "basis" strip van 2 meter en daar zul je dan nog 8 "verlengstukken" van elk 1 meter aan kunnen maken. Of dit voor de originele Lightstrip anders is durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:58
Met de Lightstrip Plus moet je er wel rekening mee houden dat de totale lichtopbrengst ongeveer gelijk blijft als je extensies aankoppelt. De lichtopbrengst per segment neemt dan dus af.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
ik heb destijds een 'Philips Hue LightStrip' gekocht, ik weet dus niet of er sprake is van een ledstrip plus. Ik begrijp dat ik aan deze strip (Philips Hue LightStrip) sowieso nog drie extensies kan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Volgens mij is er van de Gen 1 Hue Lightstrip überhaupt geen uitbreiding te koop? Deze ken ik alleen van de Lightstrip Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
ik heb geen flauw idee of ik een gen1 of gen2 lightstrip heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Ik weet niet goed hoe ik moet zoeken op mijn probleem omdat het probleem gemarkeerd wordt door de functionaliteit van Hue. Als je zoekt op Hue Bulb resets automatically to bright. Dan schiet het niet op, zoekresultaten over felle hue lampen, en automatisering van hue.
Mijn probleem:

Lampen gaan soms random aan op fel licht. Soms lijkt het wel alsof iemand aan het kloten is aan het systeem.
Hebben jullie hiermee ervaring? Het speelt zich ook niet altijd af. Maar soms heeft het kuren lijkt het.
Heeft Hue logging om te zien waar de laatste API call vanaf kwam?
Als ik zoek op het probleem dan is helaas niets te vinden.
Ik heb al eens alles gereset. Ook de bridge ontkoppeld van alle 3th party apps zoals IFTTT bv.

Het lijkt zijn eigen leven te leiden maar dat komt natuurlijk omdat je niet weet waarom een lamp ineens fel begint te branden.

[ Voor 10% gewijzigd door FireStarter op 12-05-2017 20:12 ]

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
FireStarter schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:10:
Ik weet niet goed hoe ik moet zoeken op mijn probleem omdat het probleem gemarkeerd wordt door de functionaliteit van Hue.
Lampen gaan soms random aan op fel licht. Soms lijkt het wel alsof iemand aan het kloten is aan het systeem.
Hebben jullie hiermee ervaring? Het speelt zich ook niet altijd af. Maar soms heeft het kuren lijkt het.
Ik heb al eens alles gereset. Ook de bridge ontkoppeld van alle 3th party apps zoals IFTTT bv.

Het lijkt zijn eigen leven te leiden maar dat komt natuurlijk omdat je niet weet waarom een lamp ineens fel begint te branden.
Heb je misschien 'Geofencing' aan? Destijds was dat namelijk de boosdoener bij mij. Philips heeft aangegeven dat ze dat probleem onderzoeken. "We’re still investigating issues with the “Home & Away” routine and hope to fix this soo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 21:50

tozzke

aka tozzert

FireStarter schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 20:10:
Ik weet niet goed hoe ik moet zoeken op mijn probleem omdat het probleem gemarkeerd wordt door de functionaliteit van Hue. Als je zoekt op Hue Bulb resets automatically to bright. Dan schiet het niet op, zoekresultaten over felle hue lampen, en automatisering van hue.
Mijn probleem:

Heb je Gen1 lampen? zo ja... staan de lampen heel ver gedimd als het probleem zich voordoet?
Ik heb 3 erg vroege Gen1 lampen en daar wilde weleens een exemplaar tussen zitten die reset naar standaard waarde als deze ver gedimd staat. Ik heb er ook een van helaas en een tweede lijkt het probleem ook soms te vertonen. Het gebeurt niet altijd, maar bij die ene van mij gebeurt het wel 8 van de 10 keer denk ik :/
Ze werden in het begin onder garantie omgeruild aangezien het een bekend probleem was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Cheffed schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 19:30:
ik heb geen flauw idee of ik een gen1 of gen2 lightstrip heb
De Gen 1 "Lightstrip" heeft alleen maar RGB LED's. Hier zitten 4 draadjes aan. Kleuren weergeven doen ze prima, wit maken kunnen ze niet zo goed (dat moet door R, G en B fe mengen).

De Gen 2 "Lightstrip Plus" heeft 3 verschillende soorten LED's erop, behalve de RGB LEDs zitten er ook koel-witte en warm-witte LED's. Deze strip heeft 6 draadjes, kan ook mooi wit weergeven variërend in kleurtemperatuur, geeft een hoop meer licht en is trouwens ook nog een stukje breder.

Ik zit dit nu mobiel te typen maar zoek op Google eens wat plaatjes van beide varianten. Je kunt ze op het oov prima onderscheiden.

edit:
Zie bijvoorbeeld hier: YouTube: Philips Hue Light Strip V Philips Hue Light Strip Plus

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 12-05-2017 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 09:23
6 spotjes in mijn nieuwe keuken. 1 lichtknopje. Hoe sluit ik dat nou aan? Serie, parallel? Lasklemmetjes of kroonsteentjes? Groetjes een leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
tozzke schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:34:
[...]

Heb je Gen1 lampen? zo ja... staan de lampen heel ver gedimd als het probleem zich voordoet?
Ik heb 3 erg vroege Gen1 lampen en daar wilde weleens een exemplaar tussen zitten die reset naar standaard waarde als deze ver gedimd staat. Ik heb er ook een van helaas en een tweede lijkt het probleem ook soms te vertonen. Het gebeurt niet altijd, maar bij die ene van mij gebeurt het wel 8 van de 10 keer denk ik :/
Ze werden in het begin onder garantie omgeruild aangezien het een bekend probleem was
Het is de eerste gen inderdaad, en de reset gebeurd ook alleen als ze gedimd zijn.

Hmmm.. :F

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-06 10:47
MarkHero schreef op zaterdag 13 mei 2017 @ 08:18:
6 spotjes in mijn nieuwe keuken. 1 lichtknopje. Hoe sluit ik dat nou aan? Serie, parallel? Lasklemmetjes of kroonsteentjes? Groetjes een leek
Wat heeft dit met Hue te maken? Zo ja. Heb je de ts gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Het zijn hue spotjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Je had je een beetje kunnen inlezen natuurlijk.

Eigenlijk zeg ik, als je zo'n leek bent dat je deze vraag stelt, dan kan je het beste van elektra afblijven. Mocht je er toch aan willen wagen, paralel en goede lasdoppen, lichtknop uiteraard verwijderen.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06 15:52
Eeuuuhhhh, lichtknop aan laten staan zodat alle lampen stroom hebben, en dan jezelf uitleven met de Hue App. Staat ook gewoon in de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-06 08:52
Zijn er hier mensen die een ledstrip in het plafond verwerkt hebben? En hoe? Wij gaan verbouwen en dit lijkt mij wel mooi ala hue uitbreiding.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:53
Iemand hier ervaring met de presence mimicking uit Hue Labs? Ik ga binnenkort op vakantie en vind het wel een handig alternatief voor het ouderwetse "lampen aan een tijdschakelaar" concept. Het is alleen nogal lastig testen of het ook echt werkt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:42

JoeZuCK

_Fonz > all.

water_escape schreef op zondag 14 mei 2017 @ 08:56:
Zijn er hier mensen die een ledstrip in het plafond verwerkt hebben? En hoe? Wij gaan verbouwen en dit lijkt mij wel mooi ala hue uitbreiding.
Ik denk dat je het beste dan een verlaagd plafond kan maken van een paar cm, waarbij het plafond de wanden niet raakt waar je de ledstrips wilt monteren.
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/021458/files/008891470/realisaties-bureelverlichting.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door JoeZuCK op 14-05-2017 11:28 ]

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Zo heb ik het ook in de wc 👍🏻

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-06 22:53
Begin 2015 heeft Philips een hele set sensoren aangekondigd om Hue ook diverse alarmmeldingen te laten genereren.

Zie: https://beveiligingnieuws...sensoren-voor-philips-hue

Weet iemand wat de status hier van is, gaan deze überhaupt nog komen? Lijkt me mooi om wat extra sensoren te hebben die aan Hue gekoppeld zitten en dan via IFTTT allerlei zaken kunnen aansturen. Een gewoon IFTTT alarmsysteem is erg kostbaar en dan zit je weer met een losse Zigbee-brigde.... Dan dient Hue wel ook zelf de trigger (IF) te kunnen zijn i.p.v. alleen nu maar de "THAT".

Als de huidige dimmer, tap en motion sensor al zaken kunnen triggeren via IFTTT zou dit enorm veel nieuwe mogelijkheden opleveren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-06 17:37
niwresixel schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:32:
Begin 2015 heeft Philips een hele set sensoren aangekondigd om Hue ook diverse alarmmeldingen te laten genereren.

Weet iemand wat de status hier van is, gaan deze überhaupt nog komen? Lijkt me mooi om wat extra sensoren te hebben die aan Hue gekoppeld zitten en dan via IFTTT allerlei zaken kunnen aansturen. Een gewoon IFTTT alarmsysteem is erg kostbaar en dan zit je weer met een losse Zigbee-brigde.... Dan dient Hue wel ook zelf de trigger (IF) te kunnen zijn i.p.v. alleen nu maar de "THAT".

Als de huidige dimmer, tap en motion sensor al zaken kunnen triggeren via IFTTT zou dit enorm veel nieuwe mogelijkheden opleveren. :)
Sowieso zit er in de huige motionsensor een thermometer en een lichtsensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niwresixel
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 16-06 22:53
Klopt, maar met name de raam/deur sensoren zouden zeer welkom zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
niwresixel schreef op zondag 14 mei 2017 @ 12:32:

IFTTT is anders verre van betrouwbaar, ik zou mijn alarmsysteem daar zeker niet op baseren.
Een beetje lampjes triggeren bij zonsondergang lukt IFTTT al niet, dus laat staan serieuzere zaken zoals een alarm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Clubbtraxx schreef op zondag 14 mei 2017 @ 23:02:
[...]

IFTTT is anders verre van betrouwbaar, ik zou mijn alarmsysteem daar zeker niet op baseren.
Een beetje lampjes triggeren bij zonsondergang lukt IFTTT al niet, dus laat staan serieuzere zaken zoals een alarm.
+1, ik heb IFTTT in gebruik icm Tado thermostaat en het is echt zo onbetrouwbaar als wat, in het begin soms 30 tot 90 min later een notificatie van een switch, terwijl je dan in de IFTTT interface ook wel de juiste tijd van binnenkomst ziet maar het blijkbaar te druk is om snel te processen. Inmiddels meestal binnen de 5 a 10 mins, maar dat is nog steeds meer dan voldoende om de toko leeg te trekken in geval van alarm toepassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 00:54
Hallo Tweakers, ik heb een Homey, en nog een oude hue bridge. Deze Hue bridge wol ik gebruiken voor de verlichting in mijn slaap- en badkamer. Daarnaast biedt de bridge icm de Homey ook de mogelijkheid om bijvoorbeeld de philips hue dimmer switch te gebruiken en deze ook andere apparaten te laten schakelen. Ik vind deze qua formaat alleen niet zo mooi en past totaal niet hij mijn overige schakelmateriaal dat allemaal vierkant is. Ik gebruik hiervoor nu een KAKU wandschskelaar maar deze is qua bereik echt dramatisch.

Mijn vraag is of er ook goedkope soort universele wandschakelaars zijn die de werking van de philips hue dimmer switch simuleren en volgens zigbee met de bridge communiceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:45

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Dan ga ik het proberen.

Ik doe een aanname dat je met spotjes de Hue Gu10 lampjes bedoelt.
En met 1 lichtknopje een Hue Dimmer.

De spotjes moet je aansluiten zodat ze altijd van spanning voorzien zijn. Aangezien het 230V spotjes zijn kan je ze niet in series schakelen maar moet het parallel. En lasklemmen hebben de voorkeur.

De schakelaar plak je gewoon ergens tegen een muur.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:42
Ik vermoed dat het om een traditionele lichtknop gaat.
Maar denk ook dat hij te druk is met bijdehand doen ipv het eea even beter toe te lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Over "gewoon" tegen de muur plakken gesproken: zijn daar tips voor? Of praktijkervaringen van iemand?

Ik heb 2 soorten dubbelzijdige plakband (foam) geprobeerd maar de Hue Dimmer valt domweg na een poosje van mijn gestuckte muur af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Modbreak:Enkele reacties zijn verwijderd omdat ze helemaal niet lief waren, of grandioos offtopic.
Gelieve het beleid en de policy nog eens door te lezen alvorens te reageren. Voor simpele vragen die vaak al zijn gesteld; gebruik eerst de search binnen dit topic, in het voorgaande deel of desnoods forumbreed. Vragen die niet direct met Philips Hue te maken hebben of eenvoudig zelf te beantwoorden zijn horen niet in dit topic thuis.

PC1: 9800X3D + RTX 5080
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:02
joopv schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:29:
Over "gewoon" tegen de muur plakken gesproken: zijn daar tips voor? Of praktijkervaringen van iemand?

Ik heb 2 soorten dubbelzijdige plakband (foam) geprobeerd maar de Hue Dimmer valt domweg na een poosje van mijn gestuckte muur af.
Mijn praktijkervaring is ook dat tape vanzelf weer los laat.

Ik heb mezelf maar verzoend met het hebben van 2 kleine (4 mm) boorgaatjes in de muur waar ik dergelijke dingen wil bevestigen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:55
Philips Hue has introduced a new lineup of fixtures and table lamps for the company’s Hue White Ambiance smart light collection. The new products arrive beginning in June with preorders starting now.

Wellness Lamp

The Philips Hue White Ambiance Wellner and Wellness table lamps work with a Philips Hue White Ambiance A19 light bulb (800 lumens). They’ve been created to “support your daily activities.”

Meanwhile, the new Philips Hue White Ambiance candle bulb features a smaller E12 base, suitable for your ceiling fan, chandelier, or decorative table lamps.

The 40W-equivalent candle bulb has 450 lumens; it joins the current Philips Hue White Ambiance range, which also includes the traditional A19 bulb, GU10 spot light and BR30 downlight.

The company first introduced candle bulbs in March.
The Philips Hue White Ambiance Wellner and Wellness table lamps are now available for preorder starting at $99.99 with a June shipment. The Philips Hue White Ambiance candle bulb is $29.99 and will be available for preorder in June with shipments beginning in July.

[ Voor 19% gewijzigd door remmuz op 16-05-2017 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
joopv schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:29:

dragon2 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
Tylen schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:57:
[...]

Dan ga ik het proberen.

Ik doe een aanname dat je met spotjes de Hue Gu10 lampjes bedoelt.
En met 1 lichtknopje een Hue Dimmer.

De spotjes moet je aansluiten zodat ze altijd van spanning voorzien zijn. Aangezien het 230V spotjes zijn kan je ze niet in series schakelen maar moet het parallel. En lasklemmen hebben de voorkeur.

De schakelaar plak je gewoon ergens tegen een muur.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Hertog

Aut bibat, aut abeat

remmuz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:32:
Philips Hue has introduced a new lineup of fixtures and table lamps for the company’s Hue White Ambiance smart light collection.
Zag het bericht ook langs komen op een Amerikaanse site, maar volgens mij zijn die in Europa niet nieuw. Die Wellness heb ik een tijdje geleden al eens zien staan bij een winkel en volgens mij stond de Wellner ook al even op de diverse sites. Bij Beaumotica zijn ze ook gewoon op voorraad trouwens.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-06 19:45

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Wij zijn bezig met onze keuken. En hebben hiervoor Hue Milliskin inbouwspot voor aangeschaft, alleen zijn we aan twijfelen zoveel wij er moeten plaatsen. De ruimte is B 4,35 bij 4. en 2,5 hoog. Wij dachten eerst aan 2 x 3 stuks ( rij boven aanrechtblad en en rij aan de andere zijde). is dit voldoende of toch beter 2x 4 plaatsen?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:19
Superdaantje schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 22:36:
Wij zijn bezig met onze keuken. En hebben hiervoor Hue Milliskin inbouwspot voor aangeschaft, alleen zijn we aan twijfelen zoveel wij er moeten plaatsen. De ruimte is B 4,35 bij 4. en 2,5 hoog. Wij dachten eerst aan 2 x 3 stuks ( rij boven aanrechtblad en en rij aan de andere zijde). is dit voldoende of toch beter 2x 4 plaatsen?
Ik zou zelf 2x3 doen omdat je een keuken over het algemeen maar 1x doet (qua plafond, stucen etc) en je de Philips spot ook afzonderlijk kunt schakelen als je dat wilt. Daarbij kun je natuurlijk altijd dimmen naar de gewenste lichtsterkte. Bij 2x3 kan je altijd nog leuk 3 spots (2 rijen, of afwisselend) aan/uit hebben in het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dank je hier...... Voor de keuken en gang gaan we toch de Hue Tone Phoenix gebruiken. De Hue Milliskin gaan naar mijn kantoor/hobby ruimte.

Bij een rij van 3 staan de spots vrij ver uit elkaar (1,4m). Voor ons gevoel. Bij 4 komen we op 60 : 103 : 103 : 103 : 60 centimeter. Hier twee rijen van. Blijft lastig twijfelen of rij van 3 genoeg licht geeft voor deze ruimte. (4,30 bij 4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Superdaantje schreef op woensdag 17 mei 2017 @ 13:13:
Dank je hier...... Voor de keuken en gang gaan we toch de Hue Tone Phoenix gebruiken. De Hue Milliskin gaan naar mijn kantoor/hobby ruimte.

Bij een rij van 3 staan de spots vrij ver uit elkaar (1,4m). Voor ons gevoel. Bij 4 komen we op 60 : 103 : 103 : 103 : 60 centimeter. Hier twee rijen van. Blijft lastig twijfelen of rij van 3 genoeg licht geeft voor deze ruimte. (4,30 bij 4)
Los van de lichtsterkte, zou je eens kunnen uitrekenen hoe groot de lichtcirkel op je werkoppervlak of de vloer wordt. (Het blijven natuurlijk maar spotjes). Volgens de specs hebben die GU10 lampjes een beamangle van 46 graden. Zo kun je ook uitrekenen hoe groot de overlap gaat zijn bij 3 of bij 4 spotjes en wat je het prettigste vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_

Daan_

Alles op zijn tijd !!

De Milliskin hebben een lichthoek van 45. Dit volgens de spes van de Philips site. Die van de Phoenix kan ik zo gauw niet vinden.

Milliskin heeft een lichtbron equivalent aan traditionele lamp van 25 W
Phoenix heeft een lichtbron equivalent aan traditionele lamp van 31 W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-06 14:13
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort over gestapt van IOS naar Android (S8 toestel) maar ik krijg het niet voor elkaar om het hue systeem te koppelen aan Google Home (of Now?).

Ik probeer het via deze uitleg maar ik mis de "home control" functie of de optie om hardware toe te voegen.
https://support.google.com/googlehome/answer/7072090?hl=en

Ik gebruik nu de app met hetzelfde google account als op mijn Android toestel maar krijg hem niet gekoppeld.

Doel is om het systeem met commando's te laten functioneren.

Kan iemand mij op weg helpen.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 20:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Als je op je telefoon de google assistant opgestart hebt kun je rechtsboven op de bolletjes drukken van het menu en daar settings kiezen. Daar vervolgens Home Control kiezen en onder op het plusje drukken. Daar kun je vervolgens Hue toevoegen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-06 16:40
Tranzy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 13:01:
Dag allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort over gestapt van IOS naar Android (S8 toestel) maar ik krijg het niet voor elkaar om het hue systeem te koppelen aan Google Home (of Now?).

Ik probeer het via deze uitleg maar ik mis de "home control" functie of de optie om hardware toe te voegen.
https://support.google.com/googlehome/answer/7072090?hl=en

Ik gebruik nu de app met hetzelfde google account als op mijn Android toestel maar krijg hem niet gekoppeld.

Doel is om het systeem met commando's te laten functioneren.

Kan iemand mij op weg helpen.
En je telefoon moet op Engels staan, anders mis je die opties sowieso.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Maichel schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 14:57:
[...]

En je telefoon moet op Engels staan, anders mis je die opties sowieso.
Ook om hem te zien in Home of alleen voor de commando's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Tranzy schreef op donderdag 18 mei 2017 @ 17:19:
[...]

Ook om hem te zien in Home of alleen voor de commando's?
Om die opties te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Ik begin al blijer te worden in mijn nieuwe huis. Twee maanden terug de eerste hue artikelen gekocht, langzamerhand uitgebreid en nu onweerstaanbaar om niet nog meer te bestellen. Dat heb ik dan ook gedaan :9

Nu 7 lampen,
Een color die in de woonkamer hangt
3 white, eentje in de gang en twee in de buitenlampen (moet er nog 2)
3 white ambiance, 2 in de slaapkamer en eentje in de keuken.

Allen nog zonder armaturen (buitenlampen natuurlijk wel), ik ben nog bezig met inrichten en de armaturen staan als laatste op de lijst.

Heb ook 2 schakelaars, een dimmer en een tap switch. Deze moet ik nog even slim instellen, maar de tijd ontbreekt vooralsnog. Motion sensor is ook onderweg 8)

Ook een lighstrip besteld voor in de keuken. Deze is wat onderbelicht (alleen afzuigkap en genoemde white ambiance aan plafond). De strip wil ik onder de bovenste keukenkastjes bevestigen zodat mijn aanrecht wat beter belicht wordt, maar onder de kastjes zit geen lijst oid om hem uit het zicht te laten. Als ik hem op de rand plak zie ik de strip dus in het zicht, en dat is geen pan. Ik denk dus dat ik hem tegen de muur op de onderkant van de kastjes plak, dan valt het al minder op.

Nu mijn vragen: De gootsteen zit er recht onder, en er spat wel eens wat water op wegens gebrek aan afwasmachine :-( .
Kan het kwaad als er af en toe een druppel op de strip beland?
Heb wel ergens gelezen dat er een beschermende laag op zit, maar hoe beschermend is deze?
En als het niet verstandig is om de strip onbeschermd op te plakken, hoe zou ik dat op kunnen lossen?

Wellicht staat het ergens op de voorgaande 234 pagina's, maar om die nu allemaal door te gaan spitten (zie opmerking tijd bij de schakelaars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Laatst online: 06:42
Je hebt speciale strips/lijstjes/profielen voor zo'n ledstrip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tranzy
Dat wordt wel een gemis hoor. Wil niet alles omgooien om maar mijn HUE systeem te kunnen bedienen via voice. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Nu online
NeutraleTeun schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 09:38:
Je hebt speciale strips/lijstjes/profielen voor zo'n ledstrip.
Ja, zoiets, maar dat beschermd niet echt extra lijkt me
https://www.bol.com/nl/p/...-helder/9200000073105468/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
Tranzy schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:21:
[...]

Dat wordt wel een gemis hoor. Wil niet alles omgooien om maar mijn HUE systeem te kunnen bedienen via voice. Jammer.
Dat had ik dus ook ja. Heb het 2 dagen gedaan...maar de "lol" was er snel af :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 16:01
IP waarde van de Hue Ledstrip plus is IP21

IP waarde 21 is volgens Lampenlicht "beschermt tegen vallende druppels". Het moet dus geen probleem zijn:

https://www.lampenlicht.nl/wat-zijn-ip-waarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Nu online
vdpoorten schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 11:38:
IP waarde van de Hue Ledstrip plus is IP21

IP waarde 21 is volgens Lampenlicht "beschermt tegen vallende druppels". Het moet dus geen probleem zijn:

https://www.lampenlicht.nl/wat-zijn-ip-waarden
Kijk, zo'n bevestiging zocht ik. Tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hoe kan ik zien of ik 1e 2e of 3e generatie lampen heb ?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-06 16:01
xbeam schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 13:50:
Hoe kan ik zien of ik 1e 2e of 3e generatie lampen heb ?
Dit staat in de forum start

Eerste Generatie

Philips Hue (600 lumen, "slechtere kleur weergave", Herkenbaar aan zilveren voet)

Tweede Generatie

Philips Hue (800 lumen, kunnen helderder dan de oudere Hue lampen maar kleurweergave is ook niet best)

Derde Generatie

Philips Hue White and Color (800 lumen & betere kleuren, Herkenbaar aan tekst in gouden opdruk, volledig van plastic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-04 20:24
Hallo!

Wie kan mij vertellen of de Philips Hue Bewegingsensor ook buiten overleefd? Ik wil graag m'n tuinverlichting gaan schakelen op basis van beweging. Comfort + boefpreventie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07:29
Eindelijk is de hanglamp (met drie lichtpunten) voor in de keuken weer leverbaar (was sinds december niet meer verkrijgbaar en wij wouden hem toch wel erg graag)., had nog 1 HUE colour liggen dus vanmiddag er maar 2 bijgehaald. Ook direct een HUE dimmer switch er bij gekocht, lijkt mij toch wel makkelijk als je je telefoon niet bij de hand heb o.i.d.

Heb al gezocht in het topic en ik las dat de afdekplaten van Praxis prima zijn om een lichtschakelaar te "vervangen", morgen even kijken of ik ze kan vinden hier bij de Praxis, of zijn (de juiste vorm e.d.) ze ook te vinden bij andere bouwmarkten?

[ Voor 3% gewijzigd door R0y. op 19-05-2017 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Laatst online: 19-03 13:51
Bijna elke dag tussen 17:45u - 18:15u besluiten al mijn Hue lampen aan te gaan (standje bouwlamp). Waar mijn Nest camera dan weer van schrikt en besluit een waarschuwing uit te sturen.

Ik heb overal gezocht maar werkelijk waar geen idee waar deze trigger om de Hue lampen aan te zetten vandaan komt.

Iemand die dit herkent en mij in de juiste richting kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

colossos schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:56:
Bijna elke dag tussen 17:45u - 18:15u besluiten al mijn Hue lampen aan te gaan (standje bouwlamp). Waar mijn Nest camera dan weer van schrikt en besluit een waarschuwing uit te sturen.

Ik heb overal gezocht maar werkelijk waar geen idee waar deze trigger om de Hue lampen aan te zetten vandaan komt.

Als het niet in de routines van je Hue App zit, kan ik alleen nog een koppeling tussen Nest <--> Hue bedenken.
Een setting die ik na een weekje testen al snel weer heb uitgezet. Anders weet ik het niet.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
colossos schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 09:56:

Ik had dit ook en het bleek een probleem te zijn met IFTTT, misschien is er een sensor verkeerd afgesteld?
W.Zijlstra. schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 16:41:
Hallo!

Wie kan mij vertellen of de Philips Hue Bewegingsensor ook buiten overleefd? Ik wil graag m'n tuinverlichting gaan schakelen op basis van beweging. Comfort + boefpreventie :)
In principe niet, maar zolang de plek droog en niet te vochtig is moet het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
R0y. schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 21:27:
Heb al gezocht in het topic en ik las dat de afdekplaten van Praxis prima zijn om een lichtschakelaar te "vervangen", morgen even kijken of ik ze kan vinden hier bij de Praxis, of zijn (de juiste vorm e.d.) ze ook te vinden bij andere bouwmarkten?
Bij andere bouwmarkten zijn ze ook te krijgen. In dezelfde vorm/maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Jochemd13 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:37:
[...]
[...]

In principe niet, maar zolang de plek droog en niet te vochtig is moet het kunnen.
Buiten onder een afdakje... Dat zou dus kunnen? Of moet ik dan een losse sensor voor buiten kopen? Kan die namelijk niet echt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

W.Zijlstra. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:30:
[...]

Buiten onder een afdakje... Dat zou dus kunnen? Of moet ik dan een losse sensor voor buiten kopen? Kan die namelijk niet echt vinden.
Klopt dat je die ook niet kan vinden, want die is er niet. Maar onder een afdakje moet kunnen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
RiDo78 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 12:07:
[...]

Bij andere bouwmarkten zijn ze ook te krijgen. In dezelfde vorm/maat.
Gevonden, jammer genoeg net 4 millimeter te smal. Je ziet net een stukje wat geen spack heeft, daar moet ik dus nog iets op verzinnen. Dacht zelf aan een stukje doorzichtige kit o.i.d.

Andere vraag, heb nu een tijdje een led strip (HUE) achter het TV meubel alleen ik kan letterlijk vanaf de bank de ledjes tellen. Hoe kan ik er voor zorgen dat het meer 1 egaal iets word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je leds in een profiel met diffuser stoppen, de profielen zijn al vaker in het topic geplaatst dus gebruik even de zoekfunctie om die te vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Fietsbel op 20-05-2017 17:57 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
ed1703 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:02:
[...]

Als het niet in de routines van je Hue App zit, kan ik alleen nog een koppeling tussen Nest <--> Hue bedenken.
Een setting die ik na een weekje testen al snel weer heb uitgezet. Anders weet ik het niet.
In de Hue routines kan ik echt niks vinden. Ik heb de koppeling met de Nest-camera ongedaan gemaakt. Even kijken of het dan niet meer voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
Jochemd13 schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 11:37:
[...]

Ik had dit ook en het bleek een probleem te zijn met IFTTT, misschien is er een sensor verkeerd afgesteld?

[...]

Ik heb helemaal niks met IFTTT (onder Friends of Hue) gedaan. Dus kan daar niet aan liggen volgens mij.

Ik heb de koppeling met de Nest-camera verbroken. Misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
Fietsbel schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:49:
Je leds in een profiel met diffuser stoppen, de profielen zijn al vaker in het topic geplaatst dus gebruik even de zoekfunctie om die te vinden.
Top daar was ik naar op zoek!

Voor achter het TV-meubel, een profiel wat naar boven schijnt (dus met de zijkant tegen de achterkant van het TV meubel) of iets met een hoek waarbij je meer op de muur schijnt? Lijkt mij het eerste toch? :/

Ik zie ook op veel plekken een heldere of opaal afdekking, wat adviseren jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
R0y. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 19:10:
[...]
Ik zie ook op veel plekken een heldere of opaal afdekking, wat adviseren jullie?
Je wilt het meer diffuus hebben, dan natuurlijk de opaal afdekking anders schiet je er nog niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Heb sinds een paar weken de Samsung S8, daarvoor altijd iPhones gehad. Ik gebruikte iConnectHue op mijn iPhone 7, zo'n beetje de allerbeste 3rd party Hue app van alle Hue apps.

Voor Android zijn er ook legio apps, heb er al zo'n 4 a 5 uitgeprobeerd. Allen zuigen grote tijden vergeleken met iConnectHue.
Heb nog steeds geen fatsoenlijke, duidelijke goedwerkende 3rd party Hue Android app gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 22:39

TRaSH

koffie ?

Zou een stuk makkelijker zijn om aan te geven welke je geprobeerd heb,
en dan ook aangeven wat jouw niet lukt om te doen met die Apps of wat jij zou willen/verwachten dat ze doen.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Slimme lampen IKEA werken straks met HomeKit

Dan zijn deze dus straks ook te combineren met Philips Hue? :)

[ Voor 17% gewijzigd door Rivanov op 23-05-2017 10:49 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Rivanov schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 10:49:
Slimme lampen IKEA werken straks met HomeKit

Dan zijn deze dus straks ook te combineren met Philips Hue? :)
Te combineren wel, net zoals je ze kunt combineren met een thermostaat die via HomeKit geregeld kan worden.
Maar niet te bedienen via apps voor de Philips Hue…..

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Klopt. Maar je kunt dan wel binnen de HomeKit app, zowel je Philips Hue als ook de IKEA lampen besturen. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maichel
Geert1976 schreef op zondag 21 mei 2017 @ 05:03:
Heb sinds een paar weken de Samsung S8, daarvoor altijd iPhones gehad. Ik gebruikte iConnectHue op mijn iPhone 7, zo'n beetje de allerbeste 3rd party Hue app van alle Hue apps.

Voor Android zijn er ook legio apps, heb er al zo'n 4 a 5 uitgeprobeerd. Allen zuigen grote tijden vergeleken met iConnectHue.
Heb nog steeds geen fatsoenlijke, duidelijke goedwerkende 3rd party Hue Android app gevonden.
All4Hue komt nog het meest in de buurt, maar iConnectHue is inderdaad fijner ja.

Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Maichel schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:05:
[...]

All4Hue komt nog het meest in de buurt, maar iConnectHue is inderdaad fijner ja.

Klik
ja, eens.
Tussen alle Android apps die ik heb geprobeerd vind ik All4Hue het prettigst werken. Maar er kan werkelijk niks opboxen tegen iConnectHue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Rivanov schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:04:
Klopt. Maar je kunt dan wel binnen de HomeKit app, zowel je Philips Hue als ook de IKEA lampen besturen. :)
Yep, dat gaat dan wel lukken. Maar een programma zoals bijv. iConnectHue zal niet werken met die IKEA lampen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
funske schreef op dinsdag 23 mei 2017 @ 11:16:
[...]

Yep, dat gaat dan wel lukken. Maar een programma zoals bijv. iConnectHue zal niet werken met die IKEA lampen.
Uiteraard, dat is begrijpelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Nog niets over compatibiliteit met ZLL/Hue dus....

Het lijkt me ook niet erg makkelijk voor ze om de lampen wel met Hue compatible te maken, je kan misschien met een firmware upgrade het protocol van lampen en remotes aanpassen naar ZLL ipv ZHA, maar dan krijg je dat sommige IKEA lampen alleen met sommige remotes/hubs willen praten, en sommige weer niet want verkeerde protocol. Niet echt handig/duidelijk voor eindgebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Moah, ik kan me op zich wel voorstellen dat ze prima beide protocollen naast elkaar zouden moeten kunnen gebruiken. Of dat ze de hub tijdelijk beide protocollen laten praten ofzo.

Maar goed, ben benieuwd.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-06 20:52

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik vermoed dat ZLL 'krapper' is dan ZHA. Daarom kunnen philips lampen wel met de Ikea bridge praten, maar ikea lampen niet met de Hue bridge. Ze zouden dus best een firmware update uit kunnen brengen die alleen de lampen aanpast zodat ze ZLL gebruiken ipv ZHA en dan blijven ze gewoon werken met de ikea bridge. Maar goed, dit blijft pure speculatie. Wel jammer. Die led panelen lijken me inderdaad erg mooi.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Die ledpanelen lijken mij inderdaad ook ideaal voor aan het plafond. Mits ze voldoende lichtopbrengst hebben, een goede lichtkwaliteit en flicker free.

Any way, we zullen het zien :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
Janoz schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 13:54:
Ik vermoed dat ZLL 'krapper' is dan ZHA. Daarom kunnen philips lampen wel met de Ikea bridge praten, maar ikea lampen niet met de Hue bridge. Ze zouden dus best een firmware update uit kunnen brengen die alleen de lampen aanpast zodat ze ZLL gebruiken ipv ZHA en dan blijven ze gewoon werken met de ikea bridge. Maar goed, dit blijft pure speculatie. Wel jammer. Die led panelen lijken me inderdaad erg mooi.
Probleem is iets ingewikkleder, probleem is niet dat Ikea HA doet en Philips ZLL,.

Het problem met lampen van IKEA is dat ze ook ZLL doen maar dat zij een fout in de software hebben zitten waardoor deze, nadat ze een ZLL netwerk binnen komen, zich aanmelden met verkeerde profiel id, HA ipv ZLL (waarschijnlijk 1 bitje verkeerd in 1 berichtje).

Philips keurt daarom deze lampen af en laat ze niet zien op de bridge, want de Ikea lamp is niet correct volgens ZLL specificatie.

Het vervelende is dat Ikea dit niet beter heeft getest en vervolgens dat deze lampen door certificatie process zijn gekomen (ik zou verwachten dat ze hier op zouden zijn afgekeurt).

Als ik het goed heb begrepen, volgens andere forums, is Ikea bezig met een fix voor dit probleem en waarschijnlijk kunnen de lampen middels software upgrade worden gefixed, je hebt dan wel een bridge van Ikea nodig.

[ Voor 25% gewijzigd door Erik1971 op 24-05-2017 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W.Zijlstra.
Ik heb even bij Coolblue nagevraagd, de beweginssensor is IP42 rated en is dus relatief waterdicht.

Het boekje vermeld nog dat je wel de sensor maar maximaal op 15 graden helling mag zetten, het houdertje kan tot 30 graden maar dan kan er dus water inlopen.

Dus niet volledig dicht, maar buiten in de regen moet hij het met minder dan 15 graden helling prima blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Misschien domme vraag, maar is er een handige manier om te debuggen wat mijn lamp uit heeft gedaan?

Philips Hue instelling of accessoire, SmartThings Hub, IFTTT of iets anders/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-06 21:50

tozzke

aka tozzert

chronoz schreef op maandag 29 mei 2017 @ 19:51:
Misschien domme vraag, maar is er een handige manier om te debuggen wat mijn lamp uit heeft gedaan?

Philips Hue instelling of accessoire, SmartThings Hub, IFTTT of iets anders/
Ik heb werkelijk waar geen idee.... ;)
maar mede hierdoor gebruik ik enkel en alleen Domoticz voor het (automatisch) aansturen van m'n Hue-verlichting. Ik heb geen enkele andere app in gebruik welke roet in het eten kan gooien en/of de boel kan verstoren. Dit maakt het debuggen ook stukken handiger :)

Ik weet dat je er niets aan hebt, maar met meerdere apps werken (automatische acties), is vragen om problemen :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Ik ben me aan het orienteren naar een hue oplossing.
Echter nu is het IoT-protocol Zigbee dat Hue o.a. ook gebruikt niet erg veilig.
Ik wil dus voorkomen dat de brigde contact gaat leggen met het internet. omdat er ook een verbinding terug wordt gelegd zodat je je lampen via het internet kunt bedienen/instellen.
Niet erg veilig helaas.

Ik ken Infosec specialisten die het dial-home van de bridge blokkeren door een firewallregel in een wat duurdere firewall/routeroplossing waarbij de bridge internettoegang wordt geblokkeerd.

Zelf wil ik eerst onderzoeken of ik het ook zonder aanschaf van een router/firewall kan maar gewoon via een setting op de brigde of desnoods via m'n ziggo routertje.

Nu heb ik ergens gelezen dat er een api is om het dial-home te voorkomen.
Iemand hier ervaringen mee? of heeft iemand het anders opgelost?

Wellicht is mijn vraag al eerder aan bod geweest maar ik kon het niet vinden in dit topic.. Moet bekennen dat ik slechts heb gezocht en niet alle honderden pagina's heb gelezen. ;)

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
ReVolpe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:53:
Ik wil dus voorkomen dat de brigde contact gaat leggen met het internet. omdat er ook een verbinding terug wordt gelegd zodat je je lampen via het internet kunt bedienen/instellen.
Niet erg veilig helaas.

Ik ken Infosec specialisten die het dial-home van de bridge blokkeren door een firewallregel in een wat duurdere firewall/routeroplossing waarbij de bridge internettoegang wordt geblokkeerd.

Zelf wil ik eerst onderzoeken of ik het ook zonder aanschaf van een router/firewall kan maar gewoon via een setting op de brigde of desnoods via m'n ziggo routertje.

Wellicht is mijn vraag al eerder aan bod geweest maar ik kon het niet vinden in dit topic.. Moet bekennen dat ik slechts heb gezocht en niet alle honderden pagina's heb gelezen. ;)
Gewoon niet inloggen en je 'probleem' is opgelost zou ik denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Clubbtraxx schreef op maandag 29 mei 2017 @ 21:57:
[...]

Gewoon niet inloggen en je 'probleem' is opgelost zou ik denken.
Volgens mij is die verbinding met het portal er altijd. Er worden nl. geen poorten open gezet op je router maar wordt er gecommuniceerd via een uitgaande verbinding vanaf de bridge.
Dat is namelijk de enige manier om je bridge via internet te benaderen zonder open router poorten.

Die verbinding is onveilig en kan o.a. misbruikt worden om toegang te krijgen tot andere netwerkdevices op het netwerk zoals NAS, camera's, e.d.

Zolang IoT nog verre van veilig is, en Zigbee is dat bewezen niet, beperk ik het smartgedeelte wel tot m'n eigen netwerk.

( En ja ik begrijp dat de Ziggo router ook niet de veiligste oplossing is maar mensen die daar doorheen kunnen komen, komen ook vast door een open wrt router van een ander merk.)

Hieronder de site waar ik over die api heb gelezen.
https://developers.meethu...-portal-connection-option

[ Voor 6% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 29-05-2017 22:13 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Nu online
Je kan natuurlijk altijd nog een 2e netwerk (met alleen een access-point) naast je gebruikelijjke netwerk voor je IoT-spullen gebruiken.

Maar ikzelf vind het risico veel te klein voor dit soort drastische maatregelen.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:58
ReVolpe schreef op maandag 29 mei 2017 @ 22:10:
[...]

Volgens mij is die verbinding met het portal er altijd. Er worden nl. geen poorten open gezet op je router maar wordt er gecommuniceerd via een uitgaande verbinding vanaf de bridge.
Dat is namelijk de enige manier om je bridge via internet te benaderen zonder open router poorten.

Die verbinding is onveilig en kan o.a. misbruikt worden om toegang te krijgen tot andere netwerkdevices op het netwerk zoals NAS, camera's, e.d.

Zolang IoT nog verre van veilig is, en Zigbee is dat bewezen niet, beperk ik het smartgedeelte wel tot m'n eigen netwerk.

( En ja ik begrijp dat de Ziggo router ook niet de veiligste oplossing is maar mensen die daar doorheen kunnen komen, komen ook vast door een open wrt router van een ander merk.)

De api waar het over gaat is volgens mij gewoon de standaard Philips Hue API die te benaderen is via: http://<bridge ip address>/debug/clip.html. Had er al een tijd niet naar gekeken en zag dat de interface nogal op de schop is gegaan. Weet ff niet hoe je met de nieuwe interface dit commando "put". De documentatie op meethue lijkt ook niet geupdate want de screenshots zijn die van de oude interface en niet de nieuwe die ik gisteren zag. Zal vanavond nog eens kijken of ik wel de goede url heb gebruikt.

EDIT: had blijkbaar de verkeerde link gebruikt, vergeet het mijn verhaal over de nieuwe interface dus maar. Volgens mij kan je gewoon via API debug tool het commando uitvoeren uit jouw geposte link.

EDIT2: heb het even getest en lijkt gewoon te werken:

API Debug tool disable portal services

[ Voor 14% gewijzigd door wmn79 op 30-05-2017 14:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1971
[...]

Ik denk dat je een beetje overdrijft, ga er maar vanuit dat Philips beveiliging hoog in de agenda heeft staan, waarschijnlijker hoger dan menig ander product dat je aan je netwerk hebt geknoopt. Zou me meer zorgen maken over je SmartTV of je SmartPhone, kans dat een hacker die apperaten kiest om je netwerk te kraken is vele malen groter.

En ZigBee heeft al helemaal niets met je lokale IP netwerk te maken, er gaan daar over te veel horor verhalen rond, geschreven door personen (vooral niet technische jounalisten) die er geen bal verstand van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Niet erg veilig helaas.

Ik raad het af om je bridge af te schermen, beste is om gewoon een portal account aan te maken, je mist anders software updates voor de verschillende producten van je Hue ecosysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Erik1971 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:10:
[...]

Ik raad het af om je bridge af te schermen, beste is om gewoon een portal account aan te maken, je mist anders software updates voor de verschillende producten van je Hue ecosysteem.
Hoi Erik1971,

Ik werk in de informatiebeveiliging en lees en hoor regelmatig welke hacks er hebben plaatsgevonden. Daar staan regelmatig zeer grote bedrijven tussen die securityproducten leveren. Een partij als Philips die op dit vlak voornamelijk consumentenproducten levert heb ik op het gebied van beveiliging niet zo hoog zitten. Ik werd ook gewaarschuwd over de veiligheid van ZigBee icm Philips Hue door een gerenomeerde forensische IT-club.

Dat Hue in de praktijk onveilig is blijkt ook wel uit het betoog dat de ZigBee alliantie heeft op basis van de hack de philips Hue lampen tijdens Blackhat een paar jaar geleden. Ik zal onderaan dit bericht enkele links plaatsen.

Kortweg komt de reactie van ZigBee op de presentatie op Blackhat op het volgende neer:
- Andere protocollen hebben hier ook last van.
- Veilige implementatie is lastig en duur en schrikt consumenten af.

Onderzoek wijst verder uit dat leveranciers het bare minimum doen om ZigBee certified te geraken.
Mogelijk is de nieuwe bridge een stuk veiliger omdat deze met Apple Home mag praten maar ik houd mijn smart devices liever zo dom mogelijk buitenshuis.

Even off-topic. Ik heb de Smartfunctionaliteit van mijn TV uitgeschakeld en gebruik een Apple TV 4 voor die functionaliteit. Verder is al mijn apparatuur, behoudens mijn Ziggo routertje, in mijn huis 'veilig'

Jij raadt me af mijn bridge af te schermen schrijf je. Ik wil je best geloven maar vanuit welke expertise doe je dat dan? Updates wil ik denk ik wel installeren maar liever op een moment dat mij dat uitkomt en het liefst out-of-band.

En voor het geval je denkt dat ik Philips aan het bashen ben. Daar gaat het me niet om. Ik zou ze graag gebruiken want ik vind ze super tof.. maar wel op zo'n manier dat ik het veilig vind.

De beloofde links:
http://gizmodo.com/how-ph...ighly-hackable-1133092324
http://www.networkworld.c...urity-of-smart-homes.html
https://www.engadget.com/2015/08/07/zigbee-security-flaw/

[ Voor 0% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 30-05-2017 17:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander

Het ziet er naar uit dat de oplossing met de API prima werkt, toch?

Anders stel je de IP-configuratie handmatig in in plaats van dat je DHCP gebruikt en laat je de gateway leeg / vul je daar iets verkeerds in? Dan zal de bridge ook niet meer met het internet praten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
wmn79 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 11:26:
[...]

EDIT2: heb het even getest en lijkt gewoon te werken:

[afbeelding]
Hoi wmn79,

Super!. Kon je daarna je lampen niet meer vinden op de portal? (Of welke functionaliteit je daar dan ook aan treft?
Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Niet online
Xander schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:42:
[...]

Het ziet er naar uit dat de oplossing met de API prima werkt, toch?

Anders stel je de IP-configuratie handmatig in in plaats van dat je DHCP gebruikt en laat je de gateway leeg / vul je daar iets verkeerds in? Dan zal de bridge ook niet meer met het internet praten. ;)
Ik hoop het wel.. Dat met die IP-configuratie, werkt dat dan wel? In onderstaande bericht dacht ik het anders te begrijpen. Ik heb de units nog niet dus ik kan nog niet elke interface plaatsen. ;)
scorpion303 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

Ik heb in dit topic enkele maanden geleden ook gevraagd hoe ik de verplichte firmware updates (tijdelijk) kan uitstellen, maar nooit een antwoord gekregen.

Ik heb eerst gepoogd om de app op mijn telefoon van het Internet te houden via het opgeven van een niet bestaande http proxy ->
[afbeelding]

Maar uiteindelijk heb ik toch maar op mijn (OpenWRT) router een firewall regel aangezet die al het uitgaande verkeer vanaf mijn Hue Bridge naar het Internet (WAN) blokkeert.

Ik heb sindsdien geen update meer gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:58
ReVolpe schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:45:
[...]

Hoi wmn79,

Super!. Kon je daarna je lampen niet meer vinden op de portal? (Of welke functionaliteit je daar dan ook aan treft?
Ben benieuwd. :)
Heb nooit een Hue account aangemaakt omdat ik niet via internet mijn lampen hoef te besturen. Dus heb geen idee wat die portal is. Tot nu toe merk ik geen verschil. Heb ook niet uitgebreid getest nadat ik de wijziging heb doorgevoerd. De lampen zijn nog te bedienen via de app en via home assistant. Dus als firmware updates ook nog gewoon doorkomen vind ik het prima zo.
Erik1971 schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 13:10:
[...]

Een portal account is bij mij nooit nodig geweest om firmware updates te ontvangen dus om die maar aan te maken raad ik dan ook niet aan.

[ Voor 25% gewijzigd door wmn79 op 30-05-2017 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheffed
weet iemand of de huesensor ook in de badkamer kan, is hij vocht (damp) bestendig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
[...]

De verbinding is er _niet_ altijd, die verbinding word gemaakt wanneer jij een account hebt aangemaakt en daarmee inlogt. Doe je dit niet zijn je Hue lampjes niet remote te benaderen. Je doet overigens met het tikken van dit bericht in je browser op tweakers hetzelfde. Ook onveilig? Je Pc of andere apparaten maken allemaal verbindingen naar buiten en dat moet ook kunnen anders werkt er niks he. Dat maakt het niet per definitie onveilig.

De hacks/lekken die je later noemt zijn allemaal lang achterhaalde zaken die allang gedicht zijn.
Kortom, Hue is niet per definitie een onveiliger product als om het eender wat je aan internet hangt.
Pagina: 1 ... 59 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue