[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.835.070 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Cheffed schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 22:25:
weet iemand of de huesensor ook in de badkamer kan, is hij vocht (damp) bestendig?
Dat had je vrij makkelijk kunnen vinden ongeveer 10 posts naar boven:
W.Zijlstra. schreef op woensdag 24 mei 2017 @ 15:18:
Ik heb even bij Coolblue nagevraagd, de beweginssensor is IP42 rated en is dus relatief waterdicht.

Het boekje vermeld nog dat je wel de sensor maar maximaal op 15 graden helling mag zetten, het houdertje kan tot 30 graden maar dan kan er dus water inlopen.

Dus niet volledig dicht, maar buiten in de regen moet hij het met minder dan 15 graden helling prima blijven doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 29-05 19:12

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik zit eigenlijk te springen om een actie. Enig idee of er wat aankomt mbt een actie? Ik zoek namelijk 4 GU10 white and color spots.

Die zijn er niet in derde generatie toch?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 20:40
InF.Inc schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:51:
Ik zit eigenlijk te springen om een actie. Enig idee of er wat aankomt mbt een actie? Ik zoek namelijk 4 GU10 white and color spots.

Houd het speciale Hue actie / aanbiedingen topic in de gaten.

De Hue Go is net in de aanbieding geweest (€50, Amazon) en de Hue Led+ (€45, Praxis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
ReVolpe schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:35:
[...]

Hoi Erik1971,

Ik werk in de informatiebeveiliging en lees en hoor regelmatig welke hacks er hebben plaatsgevonden.
....
En voor het geval je denkt dat ik Philips aan het bashen ben. Daar gaat het me niet om. Ik zou ze graag gebruiken want ik vind ze super tof.. maar wel op zo'n manier dat ik het veilig vind.

De beloofde links:
http://gizmodo.com/how-ph...ighly-hackable-1133092324
http://www.networkworld.c...urity-of-smart-homes.html
https://www.engadget.com/2015/08/07/zigbee-security-flaw/
Leuk maar de links zijn achterhaald (lees als er al problemen waren met Hue producten dan zijn deze al lang en breed opgelost) om te beginnen zijn de verhalen niet voledig juist en omhangen met spookverhalen, zoals ik al aangaf meestal geschreven door journalisten die denken dat ze weten waar ze het over hebben maar niet de moeite hebben genomen om zich echt te verdiepen in de materie :(

Even wat achtergrond, voor probleem eerste link, buiten het feit dat het probleem al jaren geleden meteen door Philips was gefixed, moest je sowieso al op hetzelfde netwerk zitten als de bridge..... De meeste hackers zijn dan in andere zaken geintereseert dan je Hue lampen denk ik zo ;)

De andere twee links, leuk maar om dat voor elkaar te krijgen om network key te sniffen, moet je echt met je sniffer tegen raam van het te sniffen huis gaan staan en dan moet ook nog net op dat moment iemand een zigbee netwerk opzetten. Theoretisch ja zeker is dat mogelijk, ook hier zijn inmiddels een aantal maatregelingen genomen om dit probleem te voorkomen. En dan zit je op iemands ZigBee netwerk, grappig en je kunt dan heel wat kattekwaad uit halen, maar je moet dan nog steeds in de voortuin gaan staan van het te kraken systeem, niet iets wat hackers graag doen....

Nee je kunt je beter zorgen maken over andere andere devices die aan je netwerk hangen.

En als je alsnog bang bent voor hacks, Hue bridge werkt perfect zonder netwerk verbinding, tenminste als je geen gebruik wilt maken van een App om alles aan te sturen. Je hebt dan alleen een netwerk verbinding nodig om de Bridge te configuren en je moet dan zorgen dat je Sensors en Switches van Hue gebruikt om je lampen te bedienen (en natuurlijk kun je ook allerlei rules aanmaken via de app om lampen op bepaalde tijdstippen aan of uit te zetten of van Scene te veranderen) 8) en ben je klaar met configuren trek je gewoon netwerk kabel uit de bridge, persoonlijk raad ik dit niet aan, maar het kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Sorcerer8472

Mens sana?

InF.Inc schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 07:51:

GU10 is er alleen in een variant die geen diep groen aankan en geen kleuren waar groen in zit zoals torquoise. Zodra die er wel zijn doe ik met je mee!

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11:39
ReVolpe schreef op dinsdag 30 mei 2017 @ 17:45:
[...]

Hoi wmn79,

Super!. Kon je daarna je lampen niet meer vinden op de portal? (Of welke functionaliteit je daar dan ook aan treft?
Ben benieuwd. :)
Het lijkt toch niet te werken, wanneer ik de Hue app open vraagt hij om opnieuw de voorwaarden te accepteren voor de software update. Wanneer ik dat doe staan de portalservices weer op 'true' in de bridge. Er lijkt wel een optie te zijn om alleen de Hue-bidge te updaten maar het lukt me niet om die te selecteren. Nu wil ik ook de firmware van mijn lampen updaten dus dat is sowieso geen optie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fyPk32m6vqyxv64Eo6H7aJXS/thumb.png

[ Voor 10% gewijzigd door wmn79 op 31-05-2017 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-05 08:53
Ik moet twee hue lampen in een kleine ruimte (hoogte) krijgen. Wat is de minst hoge hue color incl bijhorende fitting.

Is dat dat de gu10 van 7cm met bijvoorbeeld deze fitting : https://www.ledpaneelgroo...I2ilLK9mtQCFRcTGwod288E6w

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:23

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

De GU10 komt incl fitting inderdaad uit rond de 7,5cm terwijl de E27 incl fitting ongeveer op 11cm uitkomt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
water_escape schreef op woensdag 31 mei 2017 @ 17:56:
Ik moet twee hue lampen in een kleine ruimte (hoogte) krijgen. Wat is de minst hoge hue color incl bijhorende fitting.
De Lightstrip Plus? ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Mag je van de GU10 verwachten dat deze dezelfde heldere lichtstraal uitstuurt als een heldere halogeen lamp? ik heb nu nl een spotje wat met een kleurfilter projecties doet op de muur en ik zou deze halogeen willen vervangen door een hue spot:

Afbeeldingslocatie: http://www.dphotoexpert.com/wp-content/uploads/2008/02/ikealamp.jpg

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-03 15:26
Ik heb een redelijke verzameling met Hue producten en ik gebruik ook veel Living Whites pluggen om diverse lampen te beheren. (bijvoorbeeld 3 groepen met GU10 Led spots).

Op de Living Whites plug heb ik dan bijvoorbeeld 4 Gu10 spots aangesloten zodat ik die in 1x kan dimmen. (die gu10 spots zijn 'normale' led spots).
Ik heb het idee dat met elke Hue Bridge update deze Living White pluggen slechter gaan werken.
Iemand ook deze ervaring?

Ik heb ook een Apple TV 2 als Homekit bridge en die moet enkele lampen inschakelen rond zonsondergang.
Dit gaat ook vaak mis omdat 1 van de lampen onbereikbaar is. Als 1 lamp onbereikbaar is doet de hele Homekit actie ook niks met de rest van de lampen.

Ik zit dus te kijken naar een stabiele oplossing.

Enkele lampen kan in nu vervangen door een E14 Hue White lamp, maar sommige lampen wil ik via het stopcontact kunnen blijven schakelen (net als de Living Whites plug).
Ik kwam uit op de Elgato Eve Energy. Deze werken volgens mij ook goed met HomeKit dus mijn zonsondergang scene/actie zou stabieler moeten werken.

- Kan je de lampen aangesloten op de Elgato ook dimmen?
- Is er een handige manier om de twee apps te combineren? (nu heb je een Elgato + Hue App nodig) Of kan je met de Hue app ook Elgato dingen aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooya schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:05:
Ik heb een redelijke verzameling met Hue producten en ik gebruik ook veel Living Whites pluggen om diverse lampen te beheren. (bijvoorbeeld 3 groepen met GU10 Led spots).

Op de Living Whites plug heb ik dan bijvoorbeeld 4 Gu10 spots aangesloten zodat ik die in 1x kan dimmen. (die gu10 spots zijn 'normale' led spots).
Ik heb het idee dat met elke Hue Bridge update deze Living White pluggen slechter gaan werken.
Iemand ook deze ervaring?

Ik heb ook een Apple TV 2 als Homekit bridge en die moet enkele lampen inschakelen rond zonsondergang.
Dit gaat ook vaak mis omdat 1 van de lampen onbereikbaar is. Als 1 lamp onbereikbaar is doet de hele Homekit actie ook niks met de rest van de lampen.

Ik zit dus te kijken naar een stabiele oplossing.

Enkele lampen kan in nu vervangen door een E14 Hue White lamp, maar sommige lampen wil ik via het stopcontact kunnen blijven schakelen (net als de Living Whites plug).
Ik kwam uit op de Elgato Eve Energy. Deze werken volgens mij ook goed met HomeKit dus mijn zonsondergang scene/actie zou stabieler moeten werken.

- Kan je de lampen aangesloten op de Elgato ook dimmen?
- Is er een handige manier om de twee apps te combineren? (nu heb je een Elgato + Hue App nodig) Of kan je met de Hue app ook Elgato dingen aansturen?
Is de Apple TV 2 wel geschikt als homekit bridge? De Apple TV 3 kun je gebruiken om je Homekit apparaten vanaf buiten te benaderen. En de Apple TV 4 kun je zelfs als hub instellen. Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT207057

Wat betreft de Eve Energy, deze heb ik zelf ook (ook i.c.m. Hue). Ik maak gebruik van de standaard Woning app van Apple. Daarin kun je een timer instellen voor zonsondergang. Dat kan volgens mij niet in de Elgato Eve app.
Ik heb een lamp aangesloten op de Eve Energy welke ik via de lamp natuurlijk kan dimmen. De Eve Energy zelf heeft geen dim mogelijkheid (alleen aan/uit functie).

Hopelijk heb je wat aan bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Thanks, ik bedoelde inderdaad de Apple TV 4 ;)
En met de Woning app schakel ik nu bepaalde lampen rond sunset (maar dat gaat dus vaak mis).

Jammer dat de Elgato plug niet kan dimmen. Je ziet namelijk wel screenshots vn de App waarin staat dat een bepaalde lamp een bepaalde brightness heeft.

Deze bijvoorbeeld: Afbeeldingslocatie: https://www.elgato.com/sites/default/files/styles/desktop_hidpi_half/public/elo-eve-app-iphones-comfort-automated.jpg

Maar ik bestel er wel 1, dan kan ik wat beter testen hoe het werkt :)

Het liefst heb ik gewoon een goede opvolger van de Living Whites pluggen welke goed/stabiel werken met de Hue brigde. Jammer dat Phillips die pluggen niet meer doorontwikkeld heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ik heb geen enkel probleemloos met de Living Whites pluggen die ik in gebruik heb... Werken ook na de laatste update net zo stabiel als anders.

Het zou me trouwens niet verbazen als deze pluggen niet meedoen in het "Mesh netwerk" van Hue, aangezien ze ook niet via Zigbee communiceren. Misschien heb je gewoon problemen met het bereik en helpt het om de bridge te verplaatsen?

[ Voor 45% gewijzigd door Xander op 01-06-2017 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Ik heb een tijd terug mij Hue Bridge v1 vervangen door de V2 versie met Homekit.
Sinds ik homekit gebruik icm de Hue lijkt het minder stabiel te zijn.
De pluggen zijn regelmatig onbereikbaar en hebben een power-cycle nodig.

Ik gebruik 7 Living Whites pluggen en wekelijks moet ik er 1 of meerdere resetten. (en vandaag zijn er 4 onbereikbaar).
Maar ik zal ze ook eens opnieuw koppelen met een remote. Misschien dat dat nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Ik heb geen ervaring met homekit, maar het lijkt me niet dat homekit er voor kan zorgen dat de bridge de pluggen niet meer kan vinden. Zijn de pluggen ook echt voor Hue onbereikbaar? Of heb je de problemen misschien alleen icm homekit?

Heb hier 6 van die pluggen waarvan er 2 op het moment even los op de plank liggen, 4 zijn er dagelijks in gebruik. Sinds ik deze setup met Hue heb draaien (nu een klein half jaartje) nog geen enkele keer problemen gehad met zo'n plug.

Staan de pluggen zelf niet toevallig in storing (snel knipperende led)? Dat kan gebeuren wanneer je ze overbelast, of wanneer de belasting tijdens het gebruik ineens veranderd (extra lamp aangesloten, lamp na de plug geschakeld), dat vinden dimmers over het algemeen niet zo tof.

[ Voor 22% gewijzigd door Xander op 01-06-2017 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-05 19:32
Heb 4 LivingWhites pluggen in gebruik waarvan ik er minstens 1x per maand eentje moet resetten.

Erg irritant: ze liggen in een verlaagd plafond, dus ik moet of elke keer een spotje uit het plafond halen, de plug eruit vissen en vervolgens weer terug proppen of ik hang een lange verlengkabel + UTP kabel aan de bridge en houd deze dan tegen het plafond zodat de bridge hem weer kan vinden nadat ik de plug heb verwijderd via de app...
Het is dat de GU10's zo prijzig zijn (moet er dan 8 hebben), anders had ik die al lang gekocht en de pluggen er tussenuit gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
tinustilburg schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:11:
Erg irritant: ze liggen in een verlaagd plafond
Hm, laat ik dat nou net aan het overwegen zijn voor in de badkamer... :+

Denk dat ik dat gezien mijn positieve ervaringen ook gewoon ga doen. :P De badkamer zit wel een stuk verder van mijn Hue bridge vandaan dan de rest van de LivingWhites, die zitten nu eigenlijk allemaal binnen een straal van ~5m (sommigen wel met een betonnen plafond ertussen).

Voor dat resetten wat jij moet doen moet je ze echt opnieuw koppelen? Een powercycle is niet voldoende? Anders ben je er misschien door de groep in de meterkast even uit en weer aan te schakelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
Precies dat Tinus :)
Ik heb een living white remote waarmee ik de pluggen weer koppel aan de bridge.Dus dat is net ff wat handiger als je hele bridge door het huis heen te slepen ;)

Achter 4 pluggen heb ik in totaal 16 GU10 led spots zitten, wat in principe goed werkt.
Maar niet stabiel, en daardoor werkt homekit ook niet lekker.

De lampen staan dan onbereikbaar in homekit + de hue app.
Maar de Hue app lijkt de lampen sneller weer op te pikken, en dan werkt het ook weer even in homekit.

@Xander, ik heb ook enkele pluggen boven een gipsplaat liggen om zo een groep gu10's te schakelen.
Meestal is een power cycle genoeg, maar in de keuken heb ik het niet handig weg gewerkt waardoor ik inderdaad de hele groep in de meterkast moet resetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-03 17:04
Mooya schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 10:55:
Ik heb een tijd terug mij Hue Bridge v1 vervangen door de V2 versie met Homekit.
Sinds ik homekit gebruik icm de Hue lijkt het minder stabiel te zijn.
De pluggen zijn regelmatig onbereikbaar en hebben een power-cycle nodig.

Ik gebruik 7 Living Whites pluggen en wekelijks moet ik er 1 of meerdere resetten. (en vandaag zijn er 4 onbereikbaar).
Maar ik zal ze ook eens opnieuw koppelen met een remote. Misschien dat dat nut heeft.
Probeer anders een een ander Zigbee channel in te stellen. Zigbee en wifi heeft overlap in frequenties.
Mogelijk werkt alles daarna weer beter/stabieler. Ik heb ook met de nieuwste bridge/firmware geen enkel probleem met de living whites pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 29-05 19:32
Soms is het bij mij inderdaad genoeg om even de stroom eraf te halen en er weer op te zetten. Alleen bij 2 pluggen heb ik de kabels doorgelust dan zou ik inderdaad de groep uit en weer aan kunnen zetten.
De laatste twee keren werkte het echter pas nadat ik de pluggen had verwijderd middels de app en weer had toegevoegd. Ik gebruik dan iConnectHue en de functie Zoeken via touchlink.
Maar ik begrijp dat het opnieuw koppelen ook kan met een LivingWhites remote? Dan moet ik ook maar eens zo'n ding kopen, dat scheelt een hoop gehannes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 09:26
tinustilburg schreef op donderdag 1 juni 2017 @ 12:11:
Heb 4 LivingWhites pluggen in gebruik waarvan ik er minstens 1x per maand eentje moet resetten.

Erg irritant: ze liggen in een verlaagd plafond, dus ik moet of elke keer een spotje uit het plafond halen, de plug eruit vissen en vervolgens weer terug proppen of ik hang een lange verlengkabel + UTP kabel aan de bridge en houd deze dan tegen het plafond zodat de bridge hem weer kan vinden nadat ik de plug heb verwijderd via de app...
Het is dat de GU10's zo prijzig zijn (moet er dan 8 hebben), anders had ik die al lang gekocht en de pluggen er tussenuit gehaald.
Wij hebben voor de tuin ook gewoon 4 INNR GU10's gebruikt en het werkt echt perfect ondanks de afstand tot de bridge (12 meter + 3 meter tussen elke lamp).
Zijn al iets van 2 maanden te koop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubixd
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 18-03 12:22
Hi

Ik heb een korte vraag.
Ik had al even gezocht maar ik kan er niets over vinden.
IS het mogelijk om de philips hue led strip makkelijk te verlengen met bijvoorbeeld 5 meter (ander merk) led strip?

i7 4790k - Asus Z97 Maximus VII HERO - Asus GTX 1070 OC - 16gb Corsair VP 1600 - Corsair AX860 - Kraken 61x - WD Blue 1TB x1 - Samsung 840 120GB - Kingston 120GB - CM 690 III Window

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 09:24
Rubixd schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 10:42:
Hi

Ik heb een korte vraag.
Ik had al even gezocht maar ik kan er niets over vinden.
IS het mogelijk om de philips hue led strip makkelijk te verlengen met bijvoorbeeld 5 meter (ander merk) led strip?
Los van het feit of het technisch kan, ik denk dat je dan sowieso verschil zal zien (kleur/helderheid) en dat het daardoor niet echt een succes zal zijn.

Of het technisch kan....geen idee, ik gok van niet.

PSN: Maichel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In de badkamer zit een plafond met 6 GU5 spotjes. 50W per stuk.
Deze zou ik graag door Hue spotjes willen vervangen.

Kan dat? Ik wil liefst niet het hele plafond ervoor uit elkaar moeten halen.

Ik zag iets over een NASH armatuur? Wil natuurlijk wel veilig douchen (zit nu zo'n spotje boven de douche bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 09:26
readytoflow schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 11:58:
In de badkamer zit een plafond met 6 GU5 spotjes. 50W per stuk.
Deze zou ik graag door Hue spotjes willen vervangen.

Kan dat? Ik wil liefst niet het hele plafond ervoor uit elkaar moeten halen.

Ik zag iets over een NASH armatuur? Wil natuurlijk wel veilig douchen (zit nu zo'n spotje boven de douche bijvoorbeeld).
De nieuwe Hue Milliskin zijn van het NASH-type en zijn dus IP20, daarom kan je beter een waterdicht armatuur met een Hue lamp nemen (White ambiance of INNR GU10). Plafond zal je bij spotjes niet uit elkaar hoeven te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-05 09:01
Ik ben enigszins nieuw tot Hue, en vergeef mij voor het vragen.. het is werkelijk nergens (lees duidelijk) te vinden of een bepaalde livingcolours lamp met Hue werkt..

Wellicht dat jullie mij hierbij kunnen helpen;

Ik heb een livingcolors 70999/30, werkt deze met Philips Hue (nieuwe bridge)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Zijn deze ook in color? Ik zoek eigen mooie gu10 plafond spots om in te bouwen maar dan liefst met color.

Iemand de perfecte gu10 plafondarmatuur gevonden en daar gu10 hue color in zitten?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-05 22:29

Ethirty

Who...me?

water_escape schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:54:
[...]

Zijn deze ook in color? Ik zoek eigen mooie gu10 plafond spots om in te bouwen maar dan liefst met color.

Iemand de perfecte gu10 plafondarmatuur gevonden en daar gu10 hue color in zitten?
Het is gewoon een combi van een standaard armatuur met een gu10 spot. Je kan het armatuur waarschijnlijk ook los kopen al is het dan waarschijnlijk een combi met halogeen. Althans, zo was het met de eerdere spots die ze hadden ook. Kennelijk verkopen ze die combi's telkens maar een paar maanden.

De perfecte armatuur bestaat niet, dat is voor iedereen anders. ;)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
errox schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:05:
Ik ben enigszins nieuw tot Hue, en vergeef mij voor het vragen.. het is werkelijk nergens (lees duidelijk) te vinden of een bepaalde livingcolours lamp met Hue werkt..

Ik heb hem even opgezocht voor je bij Philips, maar ik lees nergens Hue staan, maar bij Beaumotica lees ik weer dat ze misschien wel gekoppeld kunnen worden..........

Had je overigens ook makkelijk zelf even kunnen opzoeken met Google

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooya
errox schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:05:

Ik heb de 'Philips LivingColors Iris Clear' en die werkt perfect met de Hue.
In de Hue heeft deze type nummer: LLC006. Dus zie een ander nummer als jij op geeft. maar het plaatje is hetzelfde ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWKterry
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

TWKterry

Master Mariner

R0y. schreef op zaterdag 20 mei 2017 @ 17:35:
[...]

Gevonden, jammer genoeg net 4 millimeter te smal. Je ziet net een stukje wat geen spack heeft, daar moet ik dus nog iets op verzinnen. Dacht zelf aan een stukje doorzichtige kit o.i.d.
Beetje laat, maar je hebt spuitbussen met spack spray, werkt aardig goed zeker voor zoiets lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:49
water_escape schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 09:54:
[...]

Massive Pedro (Philips Pedro) zijn gu10 plafondarmaturen waar de Hue gu10 spots prima in passen. 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Kom ik er gisteren achter dat je de motion sensors icm Domoticz ook als temperatuursensor kan gebruiken, blijkt dat er geen dhz meer is die nog korting accepteert op Hue producten. Voor ~€27 was het wel een leuke toevoeging geweest, maar voor €40 laat ik ze maar liggen. :/

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
TWKterry schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 20:13:
[...]

Beetje laat, maar je hebt spuitbussen met spack spray, werkt aardig goed zeker voor zoiets lijkt me.
Second that. Belachelijk overpriced maar het werkt echt goed. Wel de handleiding volgen, karton of iets vlak ernaast, daarop draaiend beginnen te spuiten en dan eraf draaien naar de plek waar je moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 14:56
Zijn er mensen die een Hue Dimmer hebben en deze hebben ingebouwd in de muur in plaats van meerdere bestaande schakelaars op een rijtje?
Ik heb fotos gezien van het vervangen van een enkele schakelaar voor een Hue dimmer, maar nog niet waarbij iemand bijv. 3 schakelaars op rij vervangt door een Hue dimmer.
Lijkt me dat veel NL huizen dit soort schakelaars op een rij hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
chevchelios schreef op maandag 5 juni 2017 @ 23:31:
Zijn er mensen die een Hue Dimmer hebben en deze hebben ingebouwd in de muur in plaats van meerdere bestaande schakelaars op een rijtje?
Ik heb fotos gezien van het vervangen van een enkele schakelaar voor een Hue dimmer, maar nog niet waarbij iemand bijv. 3 schakelaars op rij vervangt door een Hue dimmer.
Lijkt me dat veel NL huizen dit soort schakelaars op een rij hebben..
Ik en meerdere hebben daar de hue tap ingebouwd in de schakelaars. Zoek daar eens op, hele fijne en makkelijke aanpassing.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

water_escape schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 08:27:
[...]

Ik en meerdere hebben daar de hue tap ingebouwd in de schakelaars. Zoek daar eens op, hele fijne en makkelijke aanpassing.
Makkelijk? Ik dacht dat het een vrij kostbare grap was, omdat je een dure vervangingsschakelaar nodig hebt?

Of zijn die frames tegenwoordig los te krijgen? Heb je een toevallig een linkje?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-05 17:08
Ethirty schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 12:35:
[...]

Makkelijk? Ik dacht dat het een vrij kostbare grap was, omdat je een dure vervangingsschakelaar nodig hebt?

Of zijn die frames tegenwoordig los te krijgen? Heb je een toevallig een linkje?
blijft t nog steeds een makkelijke oplossing ,toch :P . Idd wel 'duur', 8 tientjes ouzo ( Hue Tap en een Eltako schakelaar met EnOcean module erin)..En ach.. Hue spul is toch al duur...
Met deze oplossing heb je 4 schakelaars/functies voor de prijs van 1. Wordt ie alweer ietsjes goedkoper als je t op deze manier bekijkt.. :P

Maaaar, hier dus ook nog steeds een tevreden gebruiker...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

vdpoorten schreef op vrijdag 24 februari 2017 @ 11:48:
http://labs.meethue.com/

This Formula uses the daylight sensitivity part of your motion sensor to turn on your lights. When the measured daylight falls below the threshold your favourite scene will be activated – irrespective of any motion.
Dit klinkt wel interessant voor in de woonkamer. Aangezien zonsondergang zonder instelbare periode waardeloos is, kun je zo de lichten aandoen als het echt donker is. Maar dan moet je daar ook wel een tijd bij kunnen instellen. Je wilt niet bij wijze van spreken 's nachts dat de lichten aangaan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

iAmRenzo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:31:
[...]
Dit klinkt wel interessant voor in de woonkamer. Aangezien zonsondergang zonder instelbare periode waardeloos is, kun je zo de lichten aandoen als het echt donker is. Maar dan moet je daar ook wel een tijd bij kunnen instellen. Je wilt niet bij wijze van spreken 's nachts dat de lichten aangaan oid.
Ik heb laatst ook naar die labs oplossingen zitten kijken, maar ze sloten echt allemaal nét niet aan op wat ik wil.
Maar als ik dan de aantallen zie staan hoe vaak het geïnstalleerd is, dan snap ik niet dat ze het niet gewoon integreren in de hub/app.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ethirty schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 15:58:
[...]

Ik heb laatst ook naar die labs oplossingen zitten kijken, maar ze sloten echt allemaal nét niet aan op wat ik wil.
Maar als ik dan de aantallen zie staan hoe vaak het geïnstalleerd is, dan snap ik niet dat ze het niet gewoon integreren in de hub/app.
Niet om heel lullig te doen maar ik begrijp die app van Philips sowieso niet zo goed. Voor mij (en anderen) fundamentele zaken missen!
- sunset/sunrise timers met een instelbare tijd voor/na.
- geofencing via koppelingen met huisgenoten.
- splitsing tussen weekdays/weekends voor de motion sensor.
- eventueel 3e of 4e categorie in motion sensor.
- afstandsbedieningen. je kunt bij aan wel kamers selecteren maar bij uit niet (die neemt automatisch de kamers bij aan over, maar ik zou graag een "safe switch" willen waarbij alle lichten in huis uit gaan (mocht er nog iets aanstaan).

Al met al vind ik dus ook heel veel dingen net niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Zijn er mensen die ervaring hebben met Woonveilig? Kreeg dit in mijn mail. https://www.woonveilig.nl...li_jun__consumer_mod4_cta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
MmarkM schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 18:06:
Zijn er mensen die ervaring hebben met Woonveilig? Kreeg dit in mijn mail. https://www.woonveilig.nl...li_jun__consumer_mod4_cta
Ik heb die mail ook gehad en er geen ervaring mee. Natuurlijk wel even hun demoomgeving bekeken en tsja... het ziet er een beetje basic uit. In die omgeving vind ik niets terug over de (mogelijke) koppelling met Hue. En voor het bekijken van de (optionele) camera heb je flash nodig, wat mij een beetje nare bijsmaak geeft.

Maargoed wat krijg je er voor? Basismodule, 2x PIR, 1x deurcontact, numpad en een alarmknop op een sleutelhanger. Voor een beetje huis of appartement zul je wel wat meer nodig hebben. En dan loont het wellicht de moeite om eens om je heen te kijken naar andere vergelijkbare systemen. Wat wel in hun voordeel spreekt is dat ze ook slimme thermostaatknoppen aan kunnen sturen. Dus er zit een basis domotica in.

Tuurlijk, het 'grote' pluspunt is dat hij bij een alarm al je HUE lampen (rood) laat knipperen en bij afwezigheid een paar basis-instellingen doet qua lampen aan of uit. Maar de 'elektronische stekker' laat zich niet zo uitgebeid instellen dat je van een aanwezigheidssimulatie kunt spreken. Of de centrale dat met de Hue koppelling wel beter doet, durf ik je niet te zeggen. Lampen op gezette tijden aan en uit zetten is zo doorzichtig.

En laten we wel wezen, zo moeilijk is het toch niet om je alarm systeem op te nemen in een domotica-omgeving? Dus leuk, die Hue ondersteuning, maar zo revolutionair vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

iAmRenzo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:22:
[...]

Niet om heel lullig te doen maar ik begrijp die app van Philips sowieso niet zo goed. Voor mij (en anderen) fundamentele zaken missen!
- sunset/sunrise timers met een instelbare tijd voor/na.
- geofencing via koppelingen met huisgenoten.
- splitsing tussen weekdays/weekends voor de motion sensor.
- eventueel 3e of 4e categorie in motion sensor.
- afstandsbedieningen. je kunt bij aan wel kamers selecteren maar bij uit niet (die neemt automatisch de kamers bij aan over, maar ik zou graag een "safe switch" willen waarbij alle lichten in huis uit gaan (mocht er nog iets aanstaan).

Al met al vind ik dus ook heel veel dingen net niet handig.
Het is niet lullig, de software van Philips is gewoon beroerd.
- Sommige zaken uit de v1 app zitten niet in de v2 app. Misschien is dat ondertussen rechtgetrokken.
- Je kan lampen wel groeperen per kamer, maar een lamp kan maar in 1 groep zitten. En aangezien je met een afstandsbediening maar een max aantal kamers kan aansturen loop je snel tegen beperkingen aan.
- Via een iOS widget kan ik meerdere kamers tegelijk iets anders laten doen, maar niet vanuit de app.
- Via de dimmer schakelaar kan ik alleen lampen uitzetten die onder de aan knop staan, met de tap kan ik wél 1 knop definiëren voor alles uit.
- Long press acties voor de dimmer schakelaar bestaan wel, maar kan je niks mee in de eigen app.
- Voor wakker worden/naar bed heb ik nu al 4 timers. Leuk als je een dagje vrij ben, kan je alles weer uit zetten en hopelijk vergeet je het niet weer allemaal aan te zetten.
- Als je de bewegingsmelder gebruikt overruled deze altijd je handmatige keuze. Via een lab kan je dat nu handmatig uitzetten, maar niet automatisch op bepaalde tijdstippen. Fijn als je 's ochtends onder de douche staat en het is ineens pikdonker.
- Wil je meer dan mag je of een betere app kopen, of jezelf aanmelden als dev'er en met de api aan de gang.
- Waarom zijn er voor de tap en dimmer nog steeds geen fatsoenlijke in/opbouwmogelijkheden voor Europese wanddozen? Een bezoeker in een Hue huis gooit standaard de lamp helemaal uit.

Ik ga het nu proberen met Domoticz om zaken slimmer te regelen, maar zeker voor het aansturen van Hue is dat ook al een gevecht. :/

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-05 14:56
Ethirty schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 19:40:
[...]
- Waarom zijn er voor de tap en dimmer nog steeds geen fatsoenlijke in/opbouwmogelijkheden voor Europese wanddozen? Een bezoeker in een Hue huis gooit standaard de lamp helemaal uit.
Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Dit dus :)
mistercage schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 13:46:
[...]

blijft t nog steeds een makkelijke oplossing ,toch :P . Idd wel 'duur', 8 tientjes ouzo ( Hue Tap en een Eltako schakelaar met EnOcean module erin)..En ach.. Hue spul is toch al duur...
Met deze oplossing heb je 4 schakelaars/functies voor de prijs van 1. Wordt ie alweer ietsjes goedkoper als je t op deze manier bekijkt.. :P

Maaaar, hier dus ook nog steeds een tevreden gebruiker...

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Heb je daar misschien wat voorbeeldjes bij (linkjes naar producten) ik heb even gegoogled maar kon weinig vinden met je omschrijvingen, maar dat kan aan mij liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Sander schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:43:
[...]

Heb je daar misschien wat voorbeeldjes bij (linkjes naar producten) ik heb even gegoogled maar kon weinig vinden met je omschrijvingen, maar dat kan aan mij liggen :)
Een filmpje ook goed?

YouTube: Modify your Philips Hue Tap to look like a regular switch

Zie ook de beschrijving op YouTube.

Of zoek anders eens in deze topicreeks op "Eltako".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

Sander schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 15:43:
[...]

Zoek in dit topic naar Eltako en je hebt je voorbeelden.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:43
Zo'n Eltako kan denk ik alleen maar losstaand gebruikt worden en niet in serie in een 2+ raam neem ik aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
NeutraleTeun schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:48:
Zo'n Eltako kan denk ik alleen maar losstaand gebruikt worden en niet in serie in een 2+ raam neem ik aan?
Heeft dezelfde maten als ander schakelmateriaal, dus dat gaat prima in een meervoudig raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik heb drievage problemen:
1. Mijn Lightstrip gaat soms niet uit, dan brandt ie nog heel licht na. Als een soort van afterglow. Als ik hem dan aan/uit doe is hij wel echt uit.
2. In de Hue app staat eigenlijk altijd (zeker buitenshuis): geen verbinding. Hoe is dat op te lossen? Via HomeKit heb ik dat namelijk wel gewoon.
3. Mijn Motion sensors weigeren regelmatig dienst. Soms heb ik een rode led maar vaak ook gewoon niks. De batterij is niet op, de verbinding moet goed zijn (niet ver van de bridge e.d.) en de omstandigheden zijn er (beweging/licht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 12:14
iAmRenzo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:57:
Ik heb drievage problemen:
1. Mijn Lightstrip gaat soms niet uit, dan brandt ie nog heel licht na. Als een soort van afterglow. Als ik hem dan aan/uit doe is hij wel echt uit.
2. In de Hue app staat eigenlijk altijd (zeker buitenshuis): geen verbinding. Hoe is dat op te lossen? Via HomeKit heb ik dat namelijk wel gewoon.
3. Mijn Motion sensors weigeren regelmatig dienst. Soms heb ik een rode led maar vaak ook gewoon niks. De batterij is niet op, de verbinding moet goed zijn (niet ver van de bridge e.d.) en de omstandigheden zijn er (beweging/licht).
1. Hoe zet je hem uit? Via een scene?
2. Ben je met je Hue account ingelogd in de app. Alleen dan kan je buitenhuis via de app of widget je lampen bediening. De communicatie loopt dan via de servers van Philips. Homekit loopt via een andere route. Je Hue bridge staat dan in verbinding met je Apple TV en die staat in verbinding met iCloud. Je telefoon of tablet staat dan ook via iCloud gekoppeld.
3. Heb ik heel soms ook. Nog niet gevonden waar dit aan lag. Wellicht storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

vdpoorten schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 14:20:
1. Hoe zet je hem uit? Via een scene?
2. Ben je met je Hue account ingelogd in de app. Alleen dan kan je buitenhuis via de app of widget je lampen bediening. De communicatie loopt dan via de servers van Philips. Homekit loopt via een andere route. Je Hue bridge staat dan in verbinding met je Apple TV en die staat in verbinding met iCloud. Je telefoon of tablet staat dan ook via iCloud gekoppeld.
3. Heb ik heel soms ook. Nog niet gevonden waar dit aan lag. Wellicht storing.
1. Ja, via een scene.
2. Ja. Maar er is dus geen verbinding.
3. Vaag. Niet heel praktisch, sta je in het donker te zwaaien :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

iAmRenzo schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 09:57:
Een rode led betekende toch dat de batterij (bijna) leeg is? Ik zie in ieder geval niks als ik langs de sensor loop en het licht aanspringt.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 11:41
Een rode led geeft (ook) aan dat er geen verbinding is met de bridge.
@iAmRenzo jouw vage problemen zouden wel eens te maken kunnen hebben met stoorzender in het meshnetwerk van je Hue setup. Probeer het Zigbee kanaal eens te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online

iAR

Wally2002 schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 20:55:
Een rode led geeft (ook) aan dat er geen verbinding is met de bridge.
@iAmRenzo jouw vage problemen zouden wel eens te maken kunnen hebben met stoorzender in het meshnetwerk van je Hue setup. Probeer het Zigbee kanaal eens te veranderen.
Die stoorzender kan natuurlijk de wifi zijn. Het irritante is dat de Hue Bridge bedraad aangesloten moet worden en daarom bij mij dus dicht bij de router zit. Enig idee hoe en vooral waarnaar ik het moet wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Ik heb ook via een langere ethernet kabel de bridge nu op een paar meter afstand van mijn router geplaatst.
Vroeger had ik ook weleens storing of lagg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
pricewatch: TP-Link TL-WR802N

In client mode, hierachter bedraad (30cm) naar mijn bridge. Binnen wifi range vrij in huis te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:22

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Iemand een echt goede Android app? Ik kom van Huetro en zoek dus iets vergelijkbaars. Roep maar wat je gebruikt​. ;)

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 11:41
iAmRenzo schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 09:35:
[...]

Die stoorzender kan natuurlijk de wifi zijn. Het irritante is dat de Hue Bridge bedraad aangesloten moet worden en daarom bij mij dus dicht bij de router zit. Enig idee hoe en vooral waarnaar ik het moet wijzigen?
Het wijzigingen van het ZigBee-kanaal gaat via de Hue app.

Wanneer wijzigen: bij situaties waarop het lijkt dat de commando's/signalen niet goed overkomen, vaag gedrag (ene keer wel/andere keer geen (instant) reactie).

Eventueel zou je ook kunnen spelen met de fysieke oriëntatie van de bridge (of de router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn routines schakelen niet meer in, dit kan gekomen zij na:

- Hue update onlangs
- Instellen app Woning

Iemand een idee wat het kan zijn?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• water_escape
NeutraleTeun schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 19:48:
Ik heb hem zelf in een 4 raam. (1 normale knop, 1 stopcontact en 2x eltako)

Als je even zoekt heb ik er zelfs een foto van geplaatst. Maar iig alles is plug and play.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Gilly schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 15:31:
pricewatch: TP-Link TL-WR802N

In client mode, hierachter bedraad (30cm) naar mijn bridge. Binnen wifi range vrij in huis te plaatsen.
30cm is te kort je moet minimaal 50cm afstand nemen van je wifi router anders heb je last van stoor signalen over de gehele bandbreedte op 2.4 Ghz..... (is normaal met zenders afhankelijk van frequentie en antenne design hoe groot de afstand is, voor 2.4 Ghz is het verstandig om 50 cm te nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Wally2002 schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 19:57:
[...]

Het wijzigingen van het ZigBee-kanaal gaat via de Hue app.

Wanneer wijzigen: bij situaties waarop het lijkt dat de commando's/signalen niet goed overkomen, vaag gedrag (ene keer wel/andere keer geen (instant) reactie).

Eventueel zou je ook kunnen spelen met de fysieke oriëntatie van de bridge (of de router).
Als je bridge te dicht op je wifi router staat dan heeft veranderen ZigBee signaal meestal niet het gewenste effect. Zorg er voor dat je birdge meer dan 50 cm van je router af staat (met 1 meter zit je zeker veilig zoals hier boven werd gesuggereerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Erik1971 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:20:
[...]

30cm is te kort je moet minimaal 50cm afstand nemen van je wifi router anders heb je last van stoor signalen over de gehele bandbreedte op 2.4 Ghz..... (is normaal met zenders afhankelijk van frequentie en antenne design hoe groot de afstand is, voor 2.4 Ghz is het verstandig om 50 cm te nemen).
In cliënt mode staat er.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
Gilly schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:07:
[...]

In cliënt mode staat er.
Als alleen de bridge er achter zit zul je in client mode maar weinig problemen hebben inderdaad, maar zodra er iets aanhangt dat veel data verkeer genereerd dan heb je ook in client mode een probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12:22

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Erik1971 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 09:20:
[...]

Ah, bij ons ligt dat ding op 15 cm afstand van het AP. Tegenwoordig bijna geen 2.4Ghz only apparaten, dus niet heel erg dat het signaal dan wat minder is.

Gebruikt hier niemand een android app? :X Ik ben er nog naar opzoek, maar er is zo veel keus dat ik graag eerst even wat ideeën heb. Scheelt weer werk met elke keer koppelen.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-05 22:41
Ik wil dat mijn hue go blauw gaat branden als t gaat regenen. Heb dit recept gevonden in ifttt, maar als ik deze activeer lijkt het dat ál mijn lampen blauw worden. Dat lijkt me een beetje too much :)

https://ifttt.com/recipes...-the-light-colors-to-blue

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-05 00:16
Je kan toch 1 lamp selecteren ipv allemaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 16:21

8-Track

Inmiddels heb ik bijna alle lampen in de woonkamer overgezet op Hue, op twee halogeen spots na. Om deze toch binnen het ecosysteem te brengen heb ik twee Busch-Jaeger Zigbee dimmers gekocht. Omdat één van de dimmers op een onhandige plaats zit, heb ik er ook een Busch-Jaeger wandzender bij gedaan (in dit geval op batterijen). Mijn idee was om meerdere wandzenders te kopen als ik dit hele gebeuren werkend kreeg, omdat ik qua uiterlijk niet zo gecharmeerd ben van de Philips dimmers.

Nu ben ik twee dagen klooien verder en heb ik alles werkend, met een paar mitsen en maren.

1. Om de dimmers werkend te krijgen moest ik een nuldraad trekken vanuit de plafonddoos. Alleen fase en schakeldraad is niet genoeg. Beetje werk met een trekveer, maar prima te doen als je niet bang bent voor een beetje elektra-installatie.

2. Na de dimmer te hebben aangesloten heb ik direct de Hue app op mijn iPhone geopend en gezocht naar een nieuwe lamp, omdat ik eerder in dit topic had gelezen dat een nieuw aangesloten apparaat een paar minuten lang een netwerk scan doet. Dat werkte feilloos. Een "dimmable lamp" verscheen in de gevonden items.

Het feit dat ik met een kwartiertje werk mijn 'domme' lamp zowel met de knopjes op de dimmer als in de Hue app kon bedienen, zonder het instructieboekje te lezen vond ik wel een redelijk briljante gebruikerservaring. Maar dan…

3. De Hue app gaf een melding dat er een synchronisatieprobleem was tussen Hue en de Woning app. Als ik op "Update" klik verschijnt er 2 milliseconden een foutmelding in beeld. Uiteindelijk heb ik met de telefoon van mijn vriendin een slow-motion filmpje gemaakt van de melding, waarna met voorzichtig scrollen in één frame kon zien dat er een "naamconflict" is. Dat leek me wat sterk, maar ik heb voor de vorm nog even geprobeerd zowel de kamer als de lamp een naam te geven die ik zeker nog niet eerder gebruikt had. Dat maakte uiteraard niks uit. Eindstand: wel Hue, geen Homekit en Siri, en een vriendin die net gewend was aan het gebruiken van de Woning-app voor de verlichting die gaat van :/.

4. Met frisse moed zet ik door, omdat het gebruik van je telefoon om het licht aan en uit de doen toch een beetje onhandig is. Uiteindelijk was mijn doel toch om dat met een Zigbee wandzender te doen, zodat Hue-app-loze-oppas-oma niet in het donker hoeft te zitten. Om de wandzender werkend te krijgen moet je een Konami Code-achtig stappenplan volgen met ingedrukte knoppen en knipperende ledjes. Dit bleek één van de meet onbegrijpelijke en frustrerende exercities die ik ooit heb doorlopen. Dit filmpje bood ook geen soelaas omdat er op het hoogtepunt geknipt werd en je niet kan zien wat er nou echt gebeurt. Het is een tutorial video, geen soft porno, kom op zeg. :( Uiteindelijk had deze Reddit post de magische oplossing: met de Hue Lights app kon ik mijn Hue bridge in TouchLink mode zetten, daarna heb ik mijn wandzender erop gelegd en de knoppen ingedrukt om hem met het Zigbee netwerk te joinen. In theorie zou dit ook moeten werken door de wandzender naast de Zigbee dimmer of een Hue lamp te houden, maar dat is mij niet gelukt. Het aanmaken van een scene bleek een fluitje van een cent.

Conclusie: het werkt, maar van grote delen snap ik niet waarom. Bijvoorbeeld, als de Busch-Jaeger dimmers op een lower-level Zigbee niveau werken en niet via de Hue bridge communiceren, waarom zie ik ze dan toch in de Hue app? Ik klaag niet, maar ik snap het gewoon niet. Daarnaast vind ik de foutmelding van de Hue app m.b.t. de Homekit synchronisatie een beetje lame. Ik kan wel scènes aanmaken, en tegen Siri zeggen "Zet het licht in de woonkamer aan", maar dan gaat alles aan behalve de lamp op de Busch-Jaeger dimmer. Als laatste lijkt het hele touch-link gebeuren op slecht gedocumenteerde zwarte magie. Ook daar geldt, het werkt maar niet out-of-the-box maar met een vage app, en wederom heb ik geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
8-Track schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 12:46:
Conclusie: het werkt, maar van grote delen snap ik niet waarom. Bijvoorbeeld, als de Busch-Jaeger dimmers op een lower-level Zigbee niveau werken en niet via de Hue bridge communiceren, waarom zie ik ze dan toch in de Hue app? Ik klaag niet, maar ik snap het gewoon niet.
Je ziet puur de lamp, oftewel het "output" gedeelte van de Busch Jaeger dimmer. Niet de bedieningsknoppen, oftewel de "input".

Hue werkt redelijk goed met 3rd party lampen (deze Busch Jaeger spullen, maar ook smart lampen van bijvoorbeeld Osram of Innr), maar Hue ondersteunt geen 3rd party accessoires.
Daarnaast vind ik de foutmelding van de Hue app m.b.t. de Homekit synchronisatie een beetje lame. Ik kan wel scènes aanmaken, en tegen Siri zeggen "Zet het licht in de woonkamer aan", maar dan gaat alles aan behalve de lamp op de Busch-Jaeger dimmer.
Dan moet je bij apple klagen. Dit is geen technische belemmering, maar Apple heeft die Busch Jaeger spullen niet gecertificeerd dus "computer says no".

Technisch zou Siri prima die spots kunnen aansturen, alleen willen ze je dit dus onmogelijk maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

Xander schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 17:53:
Je ziet puur de lamp, oftewel het "output" gedeelte van de Busch Jaeger dimmer. Niet de bedieningsknoppen, oftewel de "input".

Hue werkt redelijk goed met 3rd party lampen (deze Busch Jaeger spullen, maar ook smart lampen van bijvoorbeeld Osram of Innr), maar
Dan moet je bij apple klagen. Dit is geen technische belemmering, maar Apple heeft die Busch Jaeger spullen niet gecertificeerd dus "computer says no".

Technisch zou Siri prima die spots kunnen aansturen, alleen willen ze je dit dus onmogelijk maken...
Oh right, dus met vervallen van de vereiste chip voor HomeKit komt hier misschien verbetering in iOS 11. Fingers crossed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwhoogervorst
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 29-05 10:16
Die melding over dubbele namen heb ik ook ooit (=ergens dit jaar) gehad. Ik weet de precieze details niet meer, maar uiteindelijk bleek er een karakter in de naam te staan dat hue/homekit niet ondersteunde. En dat was iets waar je dat niet van verwachtte.

Voor elke oplossing is er een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

Laat ik het dan zo vragen: is er iemand die zijn Busch-Jaeger Zigbee dimmer in HomeKit/Siri heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
8-Track schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 21:19:
Laat ik het dan zo vragen: is er iemand die zijn Busch-Jaeger Zigbee dimmer in HomeKit/Siri heeft?
Met alleen Hue bridge, nee dus.
Ik heb wel ergens gelezen dat mensen 3rd party lampen (zoals de bush-jaeger) middels een, als ik het goed onthouden heb, Raspberry Pi met een of ander home automation software toch nog aan de praat hebben gekregen..... Maar of dat daadwerkelijk werkt, ik heb er mijn twijfels over, eerst zien en dan geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05 11:27
8-Track schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 18:29:
[...]
Oh right, dus met vervallen van de vereiste chip voor HomeKit komt hier misschien verbetering in iOS 11. Fingers crossed.
Dat geld alleen voor non-commercial devices als ik het goed begrijp. Als je een commercieel aparaat bouwt moet je nog steeds een Apple Authentication Processor hebben.

Zie FAQ "How will a commercial HomeKit accessory be different from an accessory that I create using this specification?" op https://developer.apple.c...mekit-accessory-protocol/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wind-rider
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-05 00:03
Erik1971 schreef op woensdag 14 juni 2017 @ 23:31:
[...]

Met alleen Hue bridge, nee dus.
Ik heb wel ergens gelezen dat mensen 3rd party lampen (zoals de bush-jaeger) middels een, als ik het goed onthouden heb, Raspberry Pi met een of ander home automation software toch nog aan de praat hebben gekregen.....
Die applicatie is homebridge, draait icm plug-ins bijvoorbeeld op raspberry pi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

wind-rider schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 18:36:
[...]

Die applicatie is homebridge, draait icm plug-ins bijvoorbeeld op raspberry pi.
Dank! Laat ik nou net een Mac Mini server in mijn meterkast hebben staan. Ik hou jullie op de hoogte. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 12:36

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@8-Track kon je de BJ dimmer includen zonder dat je de knoppen erop hebt? Met andere woorden, kun je zo'n dimmer achter een blindplaat monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Beekforel schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:25:
@8-Track kon je de BJ dimmer includen zonder dat je de knoppen erop hebt? Met andere woorden, kun je zo'n dimmer achter een blindplaat monteren?
Ik ben dan wel geen 8-Track, maar: Nee. Het basiselement doet helemaal niets zonder knoppen erop.

Als ik nu de knoppen eraf trek gaat het licht ook direct uit en is de lamp niet meer te vinden in de Hue app.

De Zigbee radio zit volgens mij in de knoppen. Ik heb hier het bediendeel vervangen voor een ander kleurtje en moest de lamp opnieuw koppelen, het ding heeft een ander MAC-adres gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Xander schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:31:
[...]

Ik ben dan wel geen 8-Track, maar: Nee. Het basiselement doet helemaal niets zonder knoppen erop.

Als ik nu de knoppen eraf trek gaat het licht ook direct uit en is de lamp niet meer te vinden in de Hue app.

De Zigbee radio zit volgens mij in de knoppen. Ik heb hier het bediendeel vervangen voor een ander kleurtje en moest de lamp opnieuw koppelen, het ding heeft een ander MAC-adres gekregen.
Jammer! Wil dmv die modules een aantal lampen toevoegen aan Hue, maar 2 zitten in een Jung raamwerk van meerdere componenten... Even nadenken of ik dan maar alles ga vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

Nou dat was makkelijk, half uurtje pielen met Node.js en wat JSON en hopla. :)

Afbeeldingslocatie: https://alexband.nl/temp/IMG_2005.PNG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK

JoeZuCK

_Fonz > all.

-

[ Voor 100% gewijzigd door JoeZuCK op 18-06-2017 09:37 . Reden: Doet inmiddels alweer ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 09:43
Afgelopen weekend eindelijk mijn Hue lampen kunnen installeren. Helaas wel nog zonder bridge, omdat het internet nog niet is aangesloten.
Ik heb 1 dimmer switch icm met een Hue White gekocht, en 1 dimmer zat bij de startersset met bridge.

Nu wil 1 van de 2 dimmer switches met geen mogelijkheid connectie maken met mijn lampen. Ik heb de switch al gereset door de 4 knoppen tegelijk in te drukken, en heb de batterij er een nacht uit gelaten. Toch is een (niet knipperend) rood lampje het enige dat hij toont.

Het "reset-gaatje" doet volgens mij niets.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stygeon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-05 23:28
cheiron schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:21:
Het "reset-gaatje" doet volgens mij niets.

Heeft iemand nog een idee wat ik kan doen?
In mijn beperkte ervaring moet je een precieze tijdsduur op het reset-knopje drukken. Te kort? Geen actie. Te lang? Ook geen actie. Hopelijk lukt het je als je probeert lang genoeg te drukken (check de handleiding).

Auto-correct wou van reset-knopje een "feestknopje" maken. Was het maar zo'n feest 😏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
cheiron schreef op zondag 18 juni 2017 @ 21:21:
Afgelopen weekend eindelijk mijn Hue lampen kunnen installeren. Helaas wel nog zonder bridge, omdat het internet nog niet is aangesloten.
Je hoeft geen internet te hebben om je bridge aan te sluiten. Wel een router, maar dat mag een van je vorige woning/provider zijn. Zolang je er maar naar toe kunt verbinden met je mobiel en een kabeltje kunt leggen naar je bridge.

Op 3G/4G even de app downloaden, wifi aanzetten en app starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

Xander schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 22:31:
[...]

@Beekforel Doet de Ubisys Universal dimmer D1 wat je wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-05 19:35
Stygeon schreef op maandag 19 juni 2017 @ 08:11:
[...]

In mijn beperkte ervaring moet je een precieze tijdsduur op het reset-knopje drukken. Te kort? Geen actie. Te lang? Ook geen actie. Hopelijk lukt het je als je probeert lang genoeg te drukken (check de handleiding).

Auto-correct wou van reset-knopje een "feestknopje" maken. Was het maar zo'n feest 😏
Klopt inderdaad, indrukken voor ongeveer een volle seconde. Dan gaat hij groen/oranje afwisselend knipperen. Dan wordt hij gevonden en kan je deze aanpassen. Korter of langer indrukken en hij gaat in een andere modus inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Werkt niet met Hue helaas.
Note regarding Philips hue:
If using the Philips hue app which currently only supports ZigBee Light Link products you will not be able to control ubisys ZigBee 3.0 products. When and to what extent the hue app will support ZigBee 3.0 products is presently unknown to us. However, the ubisys Gateway G1 as well as the components C4, D1(-R), S1(-R) and S2(-R) can in turn be used to control Philips hue illuminants.
Jammer, anders had ik ook wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Laatst online: 09:43
De oplossing lag dus in het precies lang genoeg indrukken van de reset knop. Te lang doet niets, te kort geeft een knipperend rood licht, maar ongeveer 10 seconden ingedrukt zorgde voor de juiste reset. Bedankt

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8-Track

8-Track

Xander schreef op maandag 19 juni 2017 @ 17:03:
[...]

Werkt niet met Hue helaas.

[...]

Jammer, anders had ik ook wel interesse.
Maar in hoeverre ben je afhankelijk van de Hue app? Mijn doel was om al mijn lampen in de Woning app van iOS te krijgen. Later zal ik daar ook een thermostaat enz. aan toevoegen. Op deze manier heb ik alles in één app ondergebracht, direct toegankelijk vanuit Control Center en aanroepbaar met Siri. Als ik geen telefoon bij hand heb dan heb ik nu ook de schakelaars op de wand voor verschillende scènes. Dus zolang iets op het Zigbee niveau werkt en via Homebridge is te integreren in het ecosysteem vind ik het prima. Kan dat in jouw geval niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

8-Track schreef op maandag 19 juni 2017 @ 23:57:
[...]

Maar in hoeverre ben je afhankelijk van de Hue app? Mijn doel was om al mijn lampen in de Woning app van iOS te krijgen. Later zal ik daar ook een thermostaat enz. aan toevoegen. Op deze manier heb ik alles in één app ondergebracht, direct toegankelijk vanuit Control Center en aanroepbaar met Siri. Als ik geen telefoon bij hand heb dan heb ik nu ook de schakelaars op de wand voor verschillende scènes. Dus zolang iets op het Zigbee niveau werkt en via Homebridge is te integreren in het ecosysteem vind ik het prima. Kan dat in jouw geval niet?
Dan moet je dus ook een andere gateway / bridge erbij aanschaffen en gaan gebruiken.

Ik heb nu al meerdere protocollen in huis in gebruik, Z-Wave, Hue, Plugwise, RF433, etc. Wil m'n verlichting consolideren tot zoveel mogelijk via Hue om dat je dan, denk ik, mooier gebruik kunt maken van scenes en eenvoudige besturing.

De lampen die nu al Hue zijn hoef ik eigenlijk nooit meer handmatig aan te sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroengr0ter
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16-11-2021
Wat ik graag zou willen;

Wanneer mijn motion sensor (die ik er dan apart voor ophang) beweging detecteert, dat dan mijn lampen rood gaan knipperen. Die stel ik dan in voor in de nacht.
Krijg dat niet voor elkaar omdat ik geen bewegende scene kan toewijzen aan de sensor bij een trigger.

Kan dat wel?

Heb gekeken op IFTTT, in Hue Labs, maar kan het niet vinden...
Ik wil geen alarm systeem van Woonveilig ervoor aanschaffen...

[ Voor 4% gewijzigd door jeroengr0ter op 20-06-2017 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
jeroengr0ter schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 15:52:
Wat ik graag zou willen;

Wanneer mijn motion sensor (die ik er dan apart voor ophang) beweging detecteert, dat dan mijn lampen rood gaan knipperen. Die stel ik dan in voor in de nacht.
Krijg dat niet voor elkaar omdat ik geen bewegende scene kan toewijzen aan de sensor bij een trigger.

Kan dat wel?

Heb gekeken op IFTTT, in Hue Labs, maar kan het niet vinden...
Ik wil geen alarm systeem van Woonveilig ervoor aanschaffen...
Dit kan volgens mijn met IconnectHue

Eerst een animation maken
https://www.howtogeek.com...-your-philips-hue-lights/

En daarna de animation toewijzen aan de Hue Motion instellingen (dit laatste kan ik helaas niet vanuit werk controleren)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stygeon
Ik wil even een obscure feature van de Hue amaze lamp melden: in de plastic behuizing zit in feite een cirkel van ledstrip. De ledstrip heeft losse, sterke ledjes. Naar beneden is het licht heel homogeen (schijnt door melkige kunststof heen) maar naar boven zit een gleuf tussen twee lampdelen. Die gleuf is ook circelvornig.

Volgen we het nog?

Die puntbronnen uit de strip projecteren allemaal een prabool op je plafond, wegens die cirkel-gleuf. Die parabolen interfereren met elkaar! Je krijgt dus een bloem op je plafond, omdat de overlappende parabolen 2X licht hebben, in een krans van verder 1X licht. Je kunt de bloem aanpassen door de lamp hoger of lager te hangen. Ik ben er echt content mee.

Het effect is echt mooi, maar je vindt dit niet in advertentiemareriaal of brochures terug. Daarom dus deze boodschap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
[b][message=51650599,noline]

Het effect is echt mooi, maar je vindt dit niet in advertentiemareriaal of brochures terug. Daarom dus deze boodschap.
Ik kan je volgen, maar zoals zo vaak zegt een plaatje meer dan 1000 woorden.
Kortom, doe eens een fototje van het effect als je wilt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stygeon
Afbeeldingslocatie: http://77.168.201.10/twiek.jpg

Ongeveer zo - de felste paar blaadjes draaien mee met waar je staat, dat zal wel door polarisatie van het plafond komen, of andere weerspiegelingseigenschappen (3x woordwaarde) of zo.
Pagina: 1 ... 60 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue