Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Maar: ik heb zeg de lamp voor iets minder dan 150 gekocht op een "producten met verpakkingsschade" website. Er zat een kras op de doos, inderdaad. Lamp verder prima! Zoiets is misschien het overwegen waard.
Normale lampen zijn ook niet heel goedkoop, als je geen budget bouwmarkt wil! Hopelijk helpt dat argument je
Ik merkte in mijn situatie weerstand bij voorstel het te kopen, desinteresse bij pogingen tot het samen ontwerpen van een lampenplan, maar blijheid met hoe het naderhand geworden is. Dat ze het zelf trots gaat demo'en en zo.
[ Voor 0% gewijzigd door Stygeon op 22-06-2017 11:22 . Reden: Dubbele smiley weg - we zijn geen 14 meer ]
En inderdaad, wil je beetje design armatuur, dan ben je ook best wel veel kwijt terwijl je er hier ook nog een ledstrip bij de prijs in hebt zitten.
Maar toch, verder vindt ze het, als zij iets eenmaal vindt werken, toch voornamelijk míjn hobby als ik weer iets anders wil
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Die wilde zelf Hue zodat ze het licht naar de gelegenheid of haar stemming kan aanpassen, dus een lampje of schakelaar extra vind ze niet erg. In tegendeel. We moeten alleen wel een beeetje op het budget letten natuurlijk.
Dat ik er mee loop te prutsen deert haar niet. Nou ja, zolang de instellingen van haar eigen kamertje maar behouden blijven en we niet ineens onaangekondigd in het donker zitten.
Maar ook voor haar moet het wel bedienbaar blijven (en de gebruiksaanwijzing/functionaliteit moet niet iedere keer veranderen).
Maar dingen zoals ineens een nieuwe plafondlamp of hanglamp moeten natuurlijk wel in overleg met haar
Hier staan 600 lumen, 3 daarvan zou een optie zijn.
pricewatch: Philips Hue White and Color (GU10, 15.000 uur, 600 lumen)
Maar klik je door dan zie je weer 250 lumen.
https://www.verlichtingce...hue-gu10-single-pack.html
Op https://www.beaumotica.nl/philips-hue-beyond-plafondlamp-wit staat 1200 lumen, maar op andere sites staat weer 600 lumen voor dat model.
[ Voor 15% gewijzigd door chronoz op 22-06-2017 17:26 ]
Lijkt erop dat 250lm bij de white&color GU10 inderdaad de maximale opbrengst is, maar ook afhankelijk van de kleurtemperatuur: http://www2.meethue.com/n...sion-bulbs#specificationschronoz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:48:
Ik zoek eigenlijk een Hue lamp die ik als wake-up lamp kan gebruiken.
De white&ambiance lijkt tot 300lm te kunnen gaan (alleen wit en tinten): http://www2.meethue.com/n...ingle-bulb#specifications
Als je een echt wake up light wilt, kun je dan niet beter een normale E27 nemen (color of white&ambiance) en die in een losse lamp plaatsen? Dat heb ik zelf ook, bevalt prima.
Dat zal vast een foutje zijn. Niemand die een lamp van 4,5 ton aan zijn plafond opgehangen krijgt.chronoz schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:48:
http://www.philips.nl/c-p...ue-hanglamp/specificaties deze is inclusief verpakking een paar duizend kilo, dat is weer te zwaar.

#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja, misschien probeer ik dat wel ja! Ik zal eens kijken hoe het bevalt met 2 E27 lampen, 1 aan beide kanten.ericje627 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:58:
[...]
Lijkt erop dat 250lm bij de white&color GU10 inderdaad de maximale opbrengst is, maar ook afhankelijk van de kleurtemperatuur: http://www2.meethue.com/n...sion-bulbs#specifications
De white&ambiance lijkt tot 300lm te kunnen gaan (alleen wit en tinten): http://www2.meethue.com/n...ingle-bulb#specifications
Als je een echt wake up light wilt, kun je dan niet beter een normale E27 nemen (color of white&ambiance) en die in een losse lamp plaatsen? Dat heb ik zelf ook, bevalt prima.
In mijn woonkamer heb ik 3 hele kleine goedkope niet-led lampjes, die branden aanzienlijk feller dan de Hue-lampen.
Niets is beter dan nooit meer een knop aan te hoeven rakenjip_86 schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 15:05:
Bedienbaarheid lijkt me sowieso een eis. Niets is irritanter als dat je geen licht krijgt bij een druk op de knop.

Vraag ik me gelijk af waarom ze em niet wat kleiner hebben gemaakt ...
Joh, ik monteer juist overal dimmers aan de muur om naast elke deur een knop te hebben...UltraSub schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:05:
[...]
Niets is beter dan nooit meer een knop aan te hoeven raken
Voor die ene keer dat er iets afwijkends is, en dat is heel zelden, is alles te schakelen via domotica portal (in mijn geval Home Assistant).
Dat Hue niet is te bedienen op een makkelijke (en estethisch mooie) manier was mij jaren een doorn in het oog. De huidige oplossing heeft al die problemen opgelost. Zou ik het zo doen bij een non-tweaker? Denk het niet. Maar volgens mij zitten we hier op Tweakers.
Ik ga thuis ook overal de Fibaro bewegingssensoren ophangen maar voor mij alsnog een eis om ook schakelaars te hebben die altijd kunnen overrulen. Als ik in mij huiskamer zit wil ik gewoon zelf bepalen of het licht aan of uit is, bijvootbeeld bij het kijken van een film. Als ik dan op sta om te poepen wil ik niet daarna met mijn telefoon het licht uit zetten.UltraSub schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:40:
@Stygeon @eymey Jullie snappen niet wat ik bedoel. Als je verlichting 100% geautomatiseerd is op presence/motion detection is er geen knop meer nodig. En ik praat uit ervaring. WAF is extreem hoog, vraagt nooit meer naar een knop. Als opa en oma er zijn om op de kids te passen hoor ik werkelijk nooit meer de vraag om lampen aan of uit te zetten. Inmiddels op het punt aanbeland dat veel schakelaars hard wired zijn.
Voor die ene keer dat er iets afwijkends is, en dat is heel zelden, is alles te schakelen via domotica portal (in mijn geval Home Assistant).
Dat Hue niet is te bedienen op een makkelijke (en estethisch mooie) manier was mij jaren een doorn in het oog. De huidige oplossing heeft al die problemen opgelost. Zou ik het zo doen bij een non-tweaker? Denk het niet. Maar volgens mij zitten we hier op Tweakers.
Keuzes..
Ben ondertussen zover dat ik de lampen en sensoren in mijn huiskamer kan gaan plaatsen, de vloer is gisteren gelegd en de komende week eerst nog meubels en alles plaatsen.
Edit: ga ook dc aanleggen naar alle sensoren om ze vervolgens met een buck ertussen te voeden. Zo hoef ik ook geen batterijen te vervangen, daar heb ik een hekel aan.
[ Voor 15% gewijzigd door warcow op 23-06-2017 09:56 ]
Ik heb buiten in mijn tuin een bewegingsmelder en 4 lampen. De lampen staan ingepland om tussen 19.00 en 00:00 aan te staan. De bewegingsmelder heb ik ingesteld dat hij aan moet gaan als er beweging is.
Wat ik graag wil is dat hij na 00:00 reageert op beweging als ik snachts thuiskom of als er een boefje langswandelt. Dit werkt perfect.
Maar, wat erg iritant is ( en ik heb de tijdinstellingen al aangepast) is dat de sensor deze regel heeft:
- Als 30 minuten geen beweging -> doe het licht uit.
Deze regel is continu actief, dus ook als ik s'avonds zit te lezen in de tuin, gaat ineens het licht uit omdat de bewegingssensor niet door heeft dat ik er zit.
Vet - iritant.
Zet ik de bewegingssensor uit, dan gaat het de hele avond prima en blijft het aan staan. Ik wil graag dat de bewegingssensor overdag niks doet, maar kan niet vinden hoe ik dit zou moeten aanpassen?
Ik heb bedacht dat ik wellicht met If this then that kan instellen dat de bewegingsmelder accesoiris overdag op uit staat en snacht tot 8 uur sochtens aan moet staan. Maar kan dat uberhaupt?
Ik snap prima wat je bedoelt, echter, ik heb gewoon noch het geld, noch de tijd of zin om dik te gaan investeren in presence en motion detection.UltraSub schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 09:40:
@Stygeon @eymey Jullie snappen niet wat ik bedoel. Als je verlichting 100% geautomatiseerd is op presence/motion detection is er geen knop meer nodig. En ik praat uit ervaring. WAF is extreem hoog, vraagt nooit meer naar een knop. Als opa en oma er zijn om op de kids te passen hoor ik werkelijk nooit meer de vraag om lampen aan of uit te zetten. Inmiddels op het punt aanbeland dat veel schakelaars hard wired zijn.
Ik heb nu al 1 Hue motion sensor voor alleen de overloop, en zelfs voor die kleine ruimte werkt het al niet 100% optimaal zoals wij het zouden willen, laat staan 1 of meerdere sensoren in de grotere kamers.
Schakelaars/knoppen, dus.
Sensors: iedereen is anders!
Een vriend van me had ergens rond 2000 al overal in zijn appartement bewegingsdetectoren voor het licht. Hij gebruikte van die sensoren voor buiten, met grote witte vensters. Voor zijn slaapkamer had ie zijn bed afgeschermd met een stuk duct tape, echt een goed uitgekiend vormpje dat op de bewegingssensor geplakt zat. Nu is ie het al jaren moe, en heeft hij alleen nog maar auto-licht op de WC en in z'n kelder.
Ik moest er toen al niet aan denken! Metal-fan als ik was (en nog ben) wou ik toch vooral ook duisternis kunnen hebben, of in ieder geval niet gedwongen aan beweging vast zitten. Nu moet ik er nog steeds niet aan denken dat ik overal sensoren heb - ik wil zelf kiezen, en meestal kies ik "geen licht". Ik heb alleen een sensor in de garage, daar kom je echt alleen terwijl je licht nodig hebt. Maar 's nachts loop ik graag in het donker naar de WC, en als ik een mooie scene aan heb 's avonds in de winter, dus als het buiten donker is, dan wil ik die scene zo houden als ik opsta om wat uit de koelkast te halen of zo.
Ik weet nu niet wat ik in de toekomst ga willen qua licht, dus ik ga nu ook niet programmeren dat mijn licht in de toekomst op een bepaalde manier gaat zijn. Daarom heb ik praktisch geen sensoren.
[/einde beschouwing]
Onze nieuwbouw woning is opgeleverd, en ik ben me nu aan het orienteren op wat ik in de tuin wil aan verlichting.
Als de Hub zeg maar 2 meter van het raam afstaat, kan de hub dan door de muur/het glas een lamp die buiten tegen de muur hangt aan zetten?
Ik las dat de lampen elkaar signalen kunnen geven, dus als de dichtstbijzijnde lamp benaderd kan worden, dan kan die lamp de signalen naar andere lampen doorgeven. Ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft.
Thanks.
Heb hier 3 Hue lampen buiten in een blokhut, hub op de eerste verdieping in de woning. Afstand ongeveer een meter of 7-8 inclusief een raam.technoaddict schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:46:
Zijn hier mensen die Hue in de tuin hebben?
Onze nieuwbouw woning is opgeleverd, en ik ben me nu aan het orienteren op wat ik in de tuin wil aan verlichting.
Als de Hub zeg maar 2 meter van het raam afstaat, kan de hub dan door de muur/het glas een lamp die buiten tegen de muur hangt aan zetten?
Ik las dat de lampen elkaar signalen kunnen geven, dus als de dichtstbijzijnde lamp benaderd kan worden, dan kan die lamp de signalen naar andere lampen doorgeven. Ben benieuwd of iemand hier ervaring heeft.
Thanks.
2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.
Top!BenEco schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:52:
[...]
Heb hier 3 Hue lampen buiten in een blokhut, hub op de eerste verdieping in de woning. Afstand ongeveer een meter of 7-8 inclusief een raam.Geeft geen problemen.
Uiteindelijk wil ik tot een meter of 19 (vanaf de hub binnen) buiten lampen aan kunnen spreken. Als de lampen elkaar de signalen door kunnen geven hoef ik me dus geen zorgen te maken
Zat enige tijd geleden met Hue via Twitter te communiceren:technoaddict schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:54:
[...]
Top!
Uiteindelijk wil ik tot een meter of 19 (vanaf de hub binnen) buiten lampen aan kunnen spreken. Als de lampen elkaar de signalen door kunnen geven hoef ik me dus geen zorgen te maken
"Onze lampen zijn niet gemaakt voor gebruik in de tuin. We adviseren je alleen om onze lampen binnenshuis te gebruiken. Het klopt wel dat de lampen elkaar kunnen zien. Het signaal word namelijk tussen de lampen doorgegeven. De maximale afstand mag niet meer dan 10 meter zijn maar in de praktijk kan dit soms ook minder zijn als er veel straling is."
Weet niet hoe ver de eerste lamp van de bridge af mag zitten.
Tijdje geleden had ik al aangegeven Hue lampen in grondspots te doen. Op dit moment zit er even een half jaar lang normale spots om even te kijken hoe ze zich houden in verband met het weer.

Mijn eerste spot zou hemelsbreed denk ik een meter of 5 van de eerste spot binnenshuis zitten. Merk wel dat het glas van de pui toch wel een barriere is als ik zie hoe erg mijn WiFi signaal wordt tegengehouden. Maar ook daar is wel weer wat op te vinden (AP buiten ofzo). Weet niet of dat ook van invloed is op de communicatie tussen de spots onderling. Daarnaast ben ik benieuwd hoe het signaal van de eerste 2 spots worden overgebracht op de achterste 2.. lijkt me stug dat het signaal dwars door een dikke laag grond gaat (aangezien de spots in een grondspot zitten).
[ Voor 33% gewijzigd door JoeZuCK op 24-06-2017 14:28 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ziet er leuk uit zo in het terras. Of de Hue lampen het overleven zal de tijd leren.InF.Inc schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18:
[...]
Zat enige tijd geleden met Hue via Twitter te communiceren:
"Onze lampen zijn niet gemaakt voor gebruik in de tuin. We adviseren je alleen om onze lampen binnenshuis te gebruiken. Het klopt wel dat de lampen elkaar kunnen zien. Het signaal word namelijk tussen de lampen doorgegeven. De maximale afstand mag niet meer dan 10 meter zijn maar in de praktijk kan dit soms ook minder zijn als er veel straling is."
Weet niet hoe ver de eerste lamp van de bridge af mag zitten.
Tijdje geleden had ik al aangegeven Hue lampen in grondspots te doen. Op dit moment zit er even een half jaar lang normale spots om even te kijken hoe ze zich houden in verband met het weer.
[afbeelding]
Mijn eerste spot zou hemelsbreed denk ik een meter of 5 van de eerste spot binnenshuis zitten. Merk wel dat het glas van de pui toch wel een barriere is als ik zie hoe erg mijn WiFi signaal wordt tegengehouden. Maar ook daar is wel weer wat op te vinden (AP buiten ofzo). Weet niet of dat ook van invloed is op de communicatie tussen de spots onderling. Daarnaast ben ik benieuwd hoe het signaal van de eerste 2 spots worden overgebracht op de achterste 2.. lijkt me stug dat het signaal dwars door een dikke laag grond gaat (aangezien de spots in een grondspot zitten).
Je zou zeggen dat als de ene lamp een signaal doorstuurt naar de ander, het signaal gewoon boven de grond langs kan gaan toch? Beste ontsnappingsroute is in ieder geval bovenlangs.
Ja, maar ik heb er geen kaas van gegeten .. gaat het signaal in een rechte lijn bijvoorbeeld. Nou ja de tijd zal het idd leren.technoaddict schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 15:31:
[...]
Ziet er leuk uit zo in het terras. Of de Hue lampen het overleven zal de tijd leren.
Je zou zeggen dat als de ene lamp een signaal doorstuurt naar de ander, het signaal gewoon boven de grond langs kan gaan toch? Beste ontsnappingsroute is in ieder geval bovenlangs.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Als het bereik bv 5-2000 is.
Betekend dat dan als ik instel op 2000, dat de sensor niet reageerde als het donker is?
Maar als ik op 5 instel, dat die wel overal op reageerd?
Het bereik van zigbee is ruim voldoende om je tuinlampjes te kunnen bedienen. En inderdaad is het zo dat de lampen een mesh netwerk vormen zodat het bereik vergroot kan worden door op strategische plaatsen een lamp te plaatsen.technoaddict schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:46:
Zijn hier mensen die Hue in de tuin hebben?
Thanks.
[ Voor 4% gewijzigd door Clubbtraxx op 24-06-2017 21:49 ]
[ Voor 92% gewijzigd door ThinkPad op 27-06-2017 09:51 ]
Dat moet inderdaad een tijdje geleden zijn dan, sinds kort verkoopt Philips namelijk zelf Hue buitenlampen. Dus achter dat argument kunnen ze zich niet meer verschuilen.InF.Inc schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 14:18:
[...]
Zat enige tijd geleden met Hue via Twitter te communiceren:
"Onze lampen zijn niet gemaakt voor gebruik in de tuin. We adviseren je alleen om onze lampen binnenshuis te gebruiken"
Ze hebben trouwens bestaande Philips buitenarmaturen daarvoor gebruikt, deze zijn los een stuk goedkoper te krijgen dan de Hue versies. Met name geschikt dus om extra lampen die je over hebt in te gebruiken (in mijn geval Hue Lux/White die ik binnenshuis vervangen had door de White Ambiance).
Niet zo lang geleden. Het ging niet om complete lampen, maar om de GU10 spotstroftnom schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 10:05:
[...]
Dat moet inderdaad een tijdje geleden zijn dan, sinds kort verkoopt Philips namelijk zelf Hue buitenlampen. Dus achter dat argument kunnen ze zich niet meer verschuilen.![]()
Ze hebben trouwens bestaande Philips buitenarmaturen daarvoor gebruikt, deze zijn los een stuk goedkoper te krijgen dan de Hue versies. Met name geschikt dus om extra lampen die je over hebt in te gebruiken (in mijn geval Hue Lux/White die ik binnenshuis vervangen had door de White Ambiance).
Ik heb zelf geen ervaring met de Being (hoewel ik begrijp dat er een indrukwekkende bak licht vanaf kan komen). Wat dat betreft zal je hem prima kunnen gebruiken om een gemiddelde rijtjeshuiswoonkamer in een bak licht te laten baden.NeutraleTeun schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 06:36:
Is de Being voldoende als enkele lichtbron in de woonkamer om ''s avonds te kunnen lezen bv?
Of dat gezellig is, is een tweede. Persoonlijk houd ik wel van sfeer en licht ik graag op strategische plekken de wanden uit, met de lamp aan het plafond gedimd voor wat extra basislicht, maar nog wel sfeer.
Voici de reden om dus juist een hue being of amaze of zo te nemen: gedimd en gekleurd licht dat meeverandert met je scenes, maar ook wat kilolumen als je je torx-bitje op de grond laat vallen en je moet hem hebben voor de kat hem heeft...eymey schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Of dat gezellig is, is een tweede. Persoonlijk houd ik wel van sfeer en licht ik graag op strategische plekken de wanden uit, met de lamp aan het plafond gedimd voor wat extra basislicht, maar nog wel sfeer.
Met iConnectHue heb ik een dimmer in de keuken gemaakt die de keukenlamp VOL aan gooit, en ook de keukenlamp selectief weer uitzet. Maar binnen de rest van de woonkamer (open keuken, namelijk) doet de keukenlamp met de scenes mee. Echt fijn! Die dimmer doet verder op "hold" de hele kamer VOL aan, en cyclet de hele kamer door scenes heen als je vaker drukt. Maar de eerste druk op "aan"? Selectief de keukenlamp VOL aan.
Werkt voor mij, werkt voor schoonmoeder, win/win!
Hoe schakel je de lampen dan in? Via een reguliere schakelaar? Via een Hue Dimmer of Tap? Via een sensor? Tijdschema?earthknake schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:28:
Weet iemand hoe ik kan instellen dat mijn lampen automatisch dimmen naar een percentage wat ik prettig vind? Nu moet ik dat elke keer handmatig doen omdat ze standaard op 100% staan. Ik kan wel een schema kiezen en dan staat ie bv op 50 automatisch maar ik wil dit zelf instellen. In de app kom ik er echt niet uit en ook na wat Google zoekwerk niks...![]()
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Tijdschema!Xander schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 15:50:
[...]
Hoe schakel je de lampen dan in? Via een reguliere schakelaar? Via een Hue Dimmer of Tap? Via een sensor? Tijdschema?
Dus je voegt een routine toe via de officiële Hue app?
Bij het aanmaken van die routine kies je toch welke scene er wordt ingeschakeld? Kwestie van de gewenste lichtsterkte opslaan als scene en die kiezen?
Klopt! Maar dat heb ik idd al. Alleen kan ik daar niet zelf een percentage aangeven. Dus bv lamp 1 op 39% lamp 2 op 59 en lamp 3 op 69... Kan nu alleen kiezen uit helder, gedimd of nachtlampje...Xander schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:00:
[...]
Dus je voegt een routine toe via de officiële Hue app?
Bij het aanmaken van die routine kies je toch welke scene er wordt ingeschakeld? Kwestie van de gewenste lichtsterkte opslaan als scene en die kiezen?
Dus maak je een extra scène aan...earthknake schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:28:
[...]
Klopt! Maar dat heb ik idd al. Alleen kan ik daar niet zelf een percentage aangeven. Dus bv lamp 1 op 39% lamp 2 op 59 en lamp 3 op 69... Kan nu alleen kiezen uit helder, gedimd of nachtlampje...![]()
Gewoon naar de ruimte gaan (daar waar je de lampen bediend), alles zetten zoals je wilt, naar het scene tabblad gaan en middels het plusje de huidige status opslaan?
Die geef je een naam naar wens en deze scene kun je dan via de routine oproepen.
Ah top! Vanavond eens testen! Thanks!Xander schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 16:39:
[...]
Dus maak je een extra scène aan...
Gewoon naar de ruimte gaan (daar waar je de lampen bediend), alles zetten zoals je wilt, naar het scene tabblad gaan en middels het plusje de huidige status opslaan?
Die geef je een naam naar wens en deze scene kun je dan via de routine oproepen.
Ik vroeg me gewoon af of de mogelijkheid bij die lamp bestond dat er ook voldoende licht vanaf kan komen.eymey schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 13:29:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met de Being (hoewel ik begrijp dat er een indrukwekkende bak licht vanaf kan komen). Wat dat betreft zal je hem prima kunnen gebruiken om een gemiddelde rijtjeshuiswoonkamer in een bak licht te laten baden.
In onze woonkamer wil ik er namelijk 2 op hangen, voornamelijk als dimlicht voor de sfeer, maar indien nodig dat ik ook meer aan die lamp heb.
Ik heb alle apps gecontroleerd op routines. Ik heb met iConnectHue alle overbodige rules van de bridge gewist. Via de meethue portal heb ik de authorisatie van alle apparaten ingetrokken behalve die ik zelf nog gebruik (iPhone en iPad). Toch blijven de lampen aan gaan. Erg lastig als je net een film zit te kijken.
De bridge resetten en alles opnieuw inrichten is nogal een klus met 20 lampen, 4 sensoren, 3 taps en 3 dimmers, maar ik kan echt niet bedenken wat hier nu fout gaat. Iemand nog een idee? Ik heb iets over het hoofd gezien...
Toevallig ander "slim" spul in huis zoals een nest en met die apps een verbinding gemaakt naar Hue?PhilipsFan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:25:
Ik zit met iets geks. Elke avond om ongeveer 21:30 gaat bij mij in de woonkamer alle verlichting aan. Dit is niet de bedoeling, mijn anti-inbraakverlichting gaat al eerder aan.
Dom product kan ook, hier ging regelmatig een van de lampen aan zodra de stofzuiger aan werd gezet (denk een stroom dipje ofzo)ed1703 schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:03:
[...]
Toevallig ander "slim" spul in huis zoals een nest en met die apps een verbinding gemaakt naar Hue?
Ik ga ervan uit da je de Hue Labs user enzo al hebt verwijderd, evenals IFTTT toegang etc.?PhilipsFan schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 19:25:
Iemand nog een idee? Ik heb iets over het hoofd gezien...
Gebruik zelf nu WinHue3 om echt alle regels en schedules etc te kunnen bekijken/verwijderen, iConnectHue etc lieten me toch niet alles beheren.
Eventueel op je bridge even naar de json achter http://<IP>/api/<userid>/ bekijken, wellicht dat je daar nog iets ziet?
Okee, dat was een goede tip, ik ben iets op het spoor. Ik zag in de json dat er een 'sunset timer' aanwezig is, al kon ik niet goed zien wat die timer ging doen. Dus WinHue 3 maar ff geprobeerd. Man, er gaat een wereld voor je open! Wat een ongelooflijke berg aan rules, schema's en users had ik daar staan! Ik heb Hue al meer dan 4 jaar en heb de boel nooit gereset, dus er stonden ook nog allemaal oude apps tussen en zelfs nog telefoons van exen. Dus maar even flink opgeschoond. En meteen mijn motion sensors vernaggeld, wist ik veel dat die ook een temperatuursensor hadden, die had ik dus ook weggedonderd.JPDeckers schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:36:
[...]
Ik ga ervan uit da je de Hue Labs user enzo al hebt verwijderd, evenals IFTTT toegang etc.?
Gebruik zelf nu WinHue3 om echt alle regels en schedules etc te kunnen bekijken/verwijderen, iConnectHue etc lieten me toch niet alles beheren.
Eventueel op je bridge even naar de json achter http://<IP>/api/<userid>/ bekijken, wellicht dat je daar nog iets ziet?
Nou, morgen maar even afwachten of het probleem is opgelost. Maar iig mooi dat er een goede app voor Windows is, dat miste ik toch wel.
Ik ga binnenkort een starter kit aanschaffen, alleen heb vrijwel geen e27 armaturen waardoor ik 3 dure lampen krijg waarmee ik weinig kan.
Heb al op Google gezocht maar dat biedt weinig perspectief.
Dat heeft niets met een stroomdip te maken maar met een error in het netwerk. Waarschijnlijk een 0-draad die ergens slecht contact maakt. Zeer brandgevaarlijk. De verzekering hoeft niet uit te betalen als het netwerk niet conform NEN1010 werkt.iXiro schreef op dinsdag 27 juni 2017 @ 20:16:
[...]
Dom product kan ook, hier ging regelmatig een van de lampen aan zodra de stofzuiger aan werd gezet (denk een stroom dipje ofzo)
Ik zou er zeker een installateur naar laten kijken en misschien zelfs de netbeheerder inschakelen.
[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 28-06-2017 12:56 ]
Volgens mij is die er op het moment niet. Philips klantenservice al gebeld? Als het je alleen om de bridge gaat zijn er zat los te koop, ook op V&A.1nevitable schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 11:29:
Weet iemand of er ook een Phillips Hue E14 colour starter kit is/komt?
Ik ga binnenkort een starter kit aanschaffen, alleen heb vrijwel geen e27 armaturen waardoor ik 3 dure lampen krijg waarmee ik weinig kan.
Heb al op Google gezocht maar dat biedt weinig perspectief.
Dit is ook echt een dimmer om conventionele dimbare lampen mee te dimmen. Als je alleen Hue lampen wilt kunnen bedienen heb je dat helemaal niet nodig, dan kun je volstaan met de 6710 plus een bedienelement, of zelfs een draadloos bedienelement.rorie schreef op woensdag 28 juni 2017 @ 16:47:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met het aansturen van Philips Hue white ambiance - GU10 spots via een inbouw led dimmer 6715 U van Busch en Jaeger?
Goed, maar je kunt er geen Hue lampen traploos mee dimmen, alsin je hebt geen + en - toets. Je kunt alleen tot 8 scenes opslaan en oproepen.Zo ja hoe werkt dit?
Er is geen directe communicatie tussen de busch jaeger componenten en de Hue bridge. De lampen zelf geven wel af en toe hun status door, dus als je ze met een Busch Jaeger knop bedient dan zul je binnen een seconde of 10 de status ook in de app zien.Als ik het goed begrijp koppel je de Philips Hue spots direct met de 6715 U dimmer, zonder tussenkomst van een brdige. Als ik deze spotjes ook via mijn mobiel wil kunnen bedienen dan heb ik de philips Bridge nodig. Is er hierbij ook nog communicatie tussen de 6715 U dimmer en philips bridge? Dus als ik via de 6715 U dimmer de spotjes op 40% zet ik deze waarde terug zie in de philips hue App? Hopelijk is mijn verhaal een duidelijk en kan iemand mij helpen.
Word jij niet blijer van een Hue Dimmer Switch of Hue Tap, al dan niet gemodificeerd met Eltako schakelwippen zodat het eruit ziet als normaal schakelmateriaal?
Hoe kan ik de lampen individueel bedienen, kleur/aan/uit?
Water-Escape
Als je de naam van een kamer aantikt krijg je de lampen te zien die daaronder vallen. Daar kan je ze individueel bedienen.water_escape schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:18:
Volgens mij zie ik iets totaal over het hoofd. In de oude hue All kon je de lampen per stuk bedienen. In de nieuwe hue app zie ik alleen kamers.
Sorry , iets duidelijker. De lampen die niet in een kamer staan
Water-Escape
Volgens mij kan dat niet met de huidige app.water_escape schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 13:44:
Dat klopt.
Sorry , iets duidelijker. De lampen die niet in een kamer staan
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En dan doel ik vooral op:
water_escape schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:18:
...
[ Voor 68% gewijzigd door lolgast op 29-06-2017 14:18 ]
Water-Escape
Ik bedoel eigenlijk net zoiets als een Innr Smart Plug. Helaas is deze niet te gebruiken met Philips Hue.
Op dit moment ben ik over aan het gaan van het klik aan klik uit systeem naar Philips Hue. Nu heb ik 1 staande led lamp waarbij ik de led lamp zelf niet kan vervangen. Hierdoor wil ik het stopcontact laten schakelen zodat ik het mee kan nemen in een bestaande kamer.
Ja die is er: pricewatch: Osram Lightify PlugMasterMaarten schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:28:
Weet iemand of er ook een stopcontact aanwezig is die wordt ondersteund in het Philips hue netwerk.
Ik bedoel eigenlijk net zoiets als een Innr Smart Plug. Helaas is deze niet te gebruiken met Philips Hue.
Op dit moment ben ik over aan het gaan van het klik aan klik uit systeem naar Philips Hue. Nu heb ik 1 staande led lamp waarbij ik de led lamp zelf niet kan vervangen. Hierdoor wil ik het stopcontact laten schakelen zodat ik het mee kan nemen in een bestaande kamer.
HD4Life @ Full-HD
Deze heb ik ook 2 besteld met een levertijd van 12 weken en na 1 week kreeg ik de melding dat de levertijd 8 weken wordt.
Have Fun Funske
Heb er wel twee besteld, bedankt
[ Voor 5% gewijzigd door lolgast op 30-06-2017 11:58 ]
Bedankt!!
Ik ga het gelijk bij Conrad bestellen. Bestelling heeft gelukkig geen haast dus kan die paar weken wel wachten. Scheelt toch weer € 15,- per stuk.funske schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 11:37:
Als je even de tijd hebt zijn ze bij Conrad.nl goedkoper; voor €25,-.
Deze heb ik ook 2 besteld met een levertijd van 12 weken en na 1 week kreeg ik de melding dat de levertijd 8 weken wordt.
Verwijderd
De eerste keer dat het wel lukte heb ik de plugs gereset (5x 5sec in stopcontact en 5sec uit stopcontact). Iemand ervaring of suggesties in dit hoekje?
Thanks!
is er hier iemand bekend met het ambilight achtig lichtschema te creëren tijdens films of iets dergelijks?
Ik heb een aantal apps gevonden, maar de meeste gebruiken een camera of een voor geprogrammeerd scenario.
Dat wil ik dus niet. Moet altijd werken (bv ook met netflix) en wil niet mijn telefoon op mijn tv richten tijdens het kijken. Daarbij draait mijn mediaspeler op linux(ubuntu) wat kant en klare apps niet mogelijk maakt.
Nu ben ik wat aan het spelen gegaan met wat modules in Python en heb het zo ver voor elkaar dat het light redelijk geregeld word. Er word constant een screenshot in genomen, daar een gemiddelde RGB waarde van uit gerekend en dat word omgezet naar een XY en een soort luminance.
Zijn er andere die iets soort gelijks gemaakt hebben en of geprobeerd hebben?
Ik zou graag enkele van mijn lampen vervangen door Hue lampen maar voor dat ik dit doe zou ik moeten weten of deze passen.
Kan iemand mij vertellen hoe 'dik' de lampen zijn? Volgens mij zijn er twee modellen met e27 fitting correct?
http://users.boardnation.com/~gp32/ ----> v525 forum
Zo werkt het inderdaad wel. Voor een hal waar maar 1 lamp hangt is het wat omslachtig, maar als je kamers hebt met meerdere lampen dan is het toch wel praktisch hoor. Vroeger had je geen rooms maar alleen scenes, dan moest je per scene bepalen voor welke kamers dat was. Nu heb je scenes per kamer, wat soms ook weer onhandig is.water_escape schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 16:00:
Bah wat omslachtig. Dus een hal met 1 lamp moet ik eerst een kamer voor maken en die lamp aan koppelen. Best UI ever haha
Ik heb trouwens mijn probleem opgelost! Er stond een 'sunset' timer tussen mijn rules. In de app werd dit niet meer aangegeven, maar met Winhue3 kon ik zien dat deze ooit door Hue labs is aangemaakt. Dus nu verwijderd en de lampen gaan niet meer aan tijdens het film kijken. Scheelt toch weer het hele systeem resetten, daar had ik echt geen zin in...
Hier staat een redelijk duidelijke uitleg hoe je het opnieuw kan toevoegen, resetten enz.Verwijderd schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:06:
Weet iemand hoe je die Lightify plugs weer in het Hue systeem krijgt?
Op meerder sites staat het volgende formaat:plipo schreef op zondag 2 juli 2017 @ 19:41:
Ik heb een (hopelijk) vrij simpele vraag waar ik momenteel geen antwoord op kan vinden.
Ik zou graag enkele van mijn lampen vervangen door Hue lampen maar voor dat ik dit doe zou ik moeten weten of deze passen.
Kan iemand mij vertellen hoe 'dik' de lampen zijn? Volgens mij zijn er twee modellen met e27 fitting correct?
Philips Hue White: 61 x 110 mm (Breedte x Hoogte)
Philips Hue White and Color: 62 mm x 102 mm (B x H)
Wat is het nut van kaku als je al hue hebt. Iemand?
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Het grote nadeel van KAKU is echter dat het een "fire and forget" protocol heeft op de best druk gebruikte 433 Mhz. band. Als een bewegingssensor of schakelaar iets zendt terwijl bij de buren net op de draadloze bel wordt gedrukt, dan zouden ze elkaar in theorie kunnen verstoren (heb wel het idee dat steeds meer 'zenders' daar rekening mee houden en wachten tot de band vrij is). Maar je kan iig niet de status van een schakelaar of dimmer uitlezen.
Dat kan bij Hue (Zigbee) of protocollen als ZWAVE dus wel.
Wel maak ik zelf thuis op sommige plekken gebruik van het 'beste van beide werelden'. Maar dan zal je wel altijd een home automation oplossing zoals Homewizard, Domoticz, Home Assistant, etc. en wat extra hardeware voor de 433 Mhz. moeten gebruiken om als 'brug' te dienen tussen beide ecosystemen.
Zo hebben wij thuis een cheap-ass wandschakelaar van KAKU bij de achterdeur zitten. Als we met de fiets weg moeten in de winter en we willen het huis donker maken, dan drukken we op de KAKU schakelaar en worden via Domoticz Hue scenes getriggerd die via een 'fade out' na 20 seconden de lichten uit laten gaan
https://www.verlichtingce...OTKRpFnSyD7rHAaArqq8P8HAQ
nou meer dan een andere (simpele) spot.
Zoals bv
https://www.fonq.nl/produ...ing-runner-2-spot/193440/
(het voorbeeld was wat beter met een non-Philips spot, maar gaat om het idee)
Een spot van €20 met 2x Hue fitting en je zit met een totaal van €70 op de helft van zo'n Runner Spot.
Heeft die nog extra features? Is het merk, kwaliteit?
Passen de Hue lampjes niet in andere spotjes?
In de woonkamer en eetkamer wil ik eigenlijk (minimaal) 2x de Being, 2x de Runner Spot (dual) en 3x de Milliskin spotjes, maar daar zit ook een aardig prijskaartje aan vast.
[ Voor 10% gewijzigd door NeutraleTeun op 04-07-2017 20:04 ]
Die Runner wordt zowel met Hue als met halogeen verkocht. Voor het prijsverschil kan je dan beter gelijk de Hue versie kopen. Maar in theorie kan het met elk spotje, al is de Hue wellicht de groot voor sommige armaturen.NeutraleTeun schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:02:
Wat heeft zo'n Hue Runner Spot
Zoals bv
Een spot van €20 met 2x Hue fitting en je zit met een totaal van €70 op de helft van zo'n Runner Spot.
In de woonkamer en eetkamer wil ik eigenlijk (minimaal) 2x de Being, 2x de Runner Spot (dual) en 3x de Milliskin spotjes, maar daar zit ook een aardig prijskaartje aan vast.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ik heb deze zelf ook in mijn keuken. Via een testpanel van philips ontving ik 2 GU10 white ambiance lampen. Dus ik heb de gewone versie gekocht met halogene en deze vervangen. Kwa prijs zit er volgens mij weinig verschil.NeutraleTeun schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:02:
Zoals bv
Heb wel een aantal vragen waarmee ik zit:
1: Is het stabiel? Zo ja voor meerdere verdiepingen?
2: Kan ik het combineren met alle hue lampen?
3: Wat als ik een "domme" lamp heb. kan ik dit "slim" maken dmv een adapter ( zoals de Osram lightify plug )
En kan ik dan ook Dimmen?
Zit er namelijk mee dat ik misschien ook dit soort lampen wil:
https://www.google.nl/sea...c8AfWlY1w#q=Kooldraadlamp
Alvast bedankt!
[ Voor 20% gewijzigd door corporalnl op 05-07-2017 13:50 ]
Dat snap ik. Alleen Hue heeft geen gloeidraad led lampen. Vandaar dat ik het vraag.spokje schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:09:
1.Ja/2.Ja/3.Geloof het wel. Staat in dit topic. Ik zou gewoon alleen maar HUE kopen. Heb je sws geen gezeik.
Ok in dit topic kon ik alleen schakelen van de lamp vinden maar niet dimmen met de Osram.
O geen idee verder. Ik heb alleen HUE.corporalnl schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:16:
[...]
Dat snap ik. Alleen Hue heeft geen gloeidraad led lampen. Vandaar dat ik het vraag.
Ok in dit topic kon ik alleen schakelen van de lamp vinden maar niet dimmen met de Osram.
De Osram plug kan inderdaad niet dimmen.corporalnl schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 15:16:
[...]
Dat snap ik. Alleen Hue heeft geen gloeidraad led lampen. Vandaar dat ik het vraag.
Een alternatief is de Philips LivingWhites adapter, deze kan wel dimmen. 1 nadeel? Ze worden niet meer geproduceerd en zijn schaars geworden. Maar waar een wil is is een weg, via marktplaats / ebay enzo kun je er nog aan komen.
Anders kun je naar de ZLL producten van Busch Jaeger kijken. De 6715U dimmer met 673x bedienknop erop. Dit is een inbouwdimmer, dus geen tussenstekker. Wel een stuk duurder.
Vreemd, aangezien het een onderdeel is van ZLL standaard.
Ik wil graag signalen vanuit mijn bridge gebruiken als input voor een programma.
Sinds vandaag in bezit van een hue starter kit. Heb er al een hoop mee geëxperimenteerd en wat apps gedownload waaronder de disco app en officiële hue app. Nu vroeg ik mij af of ik tijdens het tv kijken ook een soort van ambi light effect kan krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Daarnaast ook wel geïnteresseerd in de apps die jullie zouden aanbevelen!
Als je een Android tv hebt (of via een telefoon of tablet kijkt), kan het hiermee; Google Play: Hue AmbilightRambie schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:46:
Hallo mede tweakers,
Sinds vandaag in bezit van een hue starter kit. Heb er al een hoop mee geëxperimenteerd en wat apps gedownload waaronder de disco app en officiële hue app. Nu vroeg ik mij af of ik tijdens het tv kijken ook een soort van ambi light effect kan krijgen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Daarnaast ook wel geïnteresseerd in de apps die jullie zouden aanbevelen!
Squ1zZy in "Philips Hue Woning"
Graag had ik de woning zo strak mogelijk gewild en dus ook de schakelaars weg van de wanden. Echter ben de enige die het een haalbaar idee vind terwijl andere altijd roepen "knoppen zou ik laten zitten, zijn wel handig", maar ik zie het niet dat het handig zou zijn. Om te voorkomen dat ik een dure reparatie aan ga wat ik later weer moet afbreken vroeg ik me af hoe tweakers hier naar kijken.
Is het een haalbaar/praktisch idee om ook de lichtknoppen aan de muren weg te laten werken?
Ik heb flink aantal 'Philips Hue' schakelaars omgebouwd tot stroompunten. Functioneel en ik kan het ten alle tijden nog weer aanpassen.
Je kunt de schakelaars dan makkelijk ophangen. En ja, die lampen moeten er dan bij. Echter kijk ik wel naar de woning zoals ik het wil en niet of het later "verkoopbaar" is.BeZaX schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:46:
Mooi natuurlijk, maar als je ooit je huis gaat verkopen o.i.d.? Doe je dan al je Philips Hue lampen erbij?
Ik heb flink aantal 'Philips Hue' schakelaars omgebouwd tot stroompunten. Functioneel en ik kan het ten alle tijden nog weer aanpassen.
Ombouwen naar stopcontacten heb ik nog niet over nagedacht. Goed punt
Water-Escape
Nee, daarom heeft led ook vaak van die enorme heatsinks. De warmte moet alsnog afgevoerd.water_escape schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:20:
Waarom wordt de gu10 lamp zo enorm heet na een tijdje op felle stand? Je kan hem niet vasthouden. Moet dat bij led niet anders zijn?
Bij de Hue versie zit de dimmer er ook bijNeutraleTeun schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 20:02:
Zoals bv
PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest
Omdat de gen2 Hue app een betere weergave heeft van de widgets op de Apple Watch ben ik daar op over gestapt. Er is alleen 1 probleem... Mijn Living White plugs willen niet schakelen via de widgets. In de gen1 app werkt dat prima, maar op zowel telefoon als Watch doet de gen2 app het niet. Open ik de gen2 app en schakel ik een kamer dan gaan de LW plugs wel mee aan.
Is er iemand die dit herkend en een oplossing heeft?
- Ik blijf het toch een grote beperking vinden dat je weekdagen en weekenden niet apart kunt schakelen.
- De betrouwbaarheid van de sensors vind ik ook wel een probleem. 1 op de 10 keer werkt het niet, en uiteindelijk is een schakelaar dan toch handiger.
ik heb toevallig gisteren bij wijze van test een GU10 RGB lamp 8h zo sterk mogelijk laten branden en ik kon die nog gewoon met mn handen vastnemen.water_escape schreef op maandag 10 juli 2017 @ 21:20:
Waarom wordt de gu10 lamp zo enorm heet na een tijdje op felle stand? Je kan hem niet vasthouden. Moet dat bij led niet anders zijn?
You don't need eyes to see, you need vision
grappig genoeg hebben wij dus afgelopen week alle schakelaars dicht laten zetten, en de stopcontacten naar beneden laten plaatsen.Squ1zZy schreef op maandag 10 juli 2017 @ 20:48:
[...]
Je kunt de schakelaars dan makkelijk ophangen. En ja, die lampen moeten er dan bij. Echter kijk ik wel naar de woning zoals ik het wil en niet of het later "verkoopbaar" is.
Ombouwen naar stopcontacten heb ik nog niet over nagedacht. Goed punt
wel komen hier nog 2/3 aparte schakelaars voor terug welke gewoon los komen te liggen voor de gasten zodat men niet de app nodig heeft.
sommige lamp punten zijn ook dicht gezet omdat we daar nu rails langs de muur gaan plaatsen.
enige waar ik me zorgen om maak is hoe ik ''goedkoper'' aan 7x gu10 hue lampen kom en 5x gu10 ''witte'' lampne voor in de keuken/huiskamer.
iemand hier nog tips voor ?
Enkele voorbeelden:
- Hue starter kit (GU10 en E27): 114 euro (ipv 199)
- Losse GU10 color lamp: 34,90 (ipv 59,95)
Prima kan je 30 dagen gratis proberen volgens mij, en anders 9 euro per maand (als je het na 1 maand op zegt ben je als nog veel goedkoper uit
Link naar aanbiedingen: https://www.amazon.de/s/b...rd_r=MG768RPA5YFH0R00WK6T
[ Voor 30% gewijzigd door Eragon666 op 11-07-2017 18:09 . Reden: Link toevoegen ]

De afgelopen weken heb ik hier zo'n beetje de laatste 40 pagina's doorgelezen, waarbij ik in dit topic de Philips Livingwhites-stekker tegenkwam.
Ik begrijp dat deze (helaas) niet meer leverbaar is, maar zijn er nog goede alternatieven? Ik ben de OSRAM Lightify Schakelcontactdoos tegengekomen, maar werkt deze (nog) goed samen met Philips Hue en de iOS Woning app?
Ik wil namelijk nog een ander apparaat hier in huis ook opnemen in het hele systeem, dat zich automatisch in- of uitschakelt als bepaalde scenes geactiveerd worden.
Dit topic is gesloten.
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue