Het lijkt er op dat die Osram Lightfy Plug er ook uit (aan het gaan) is........ Ik ben ook wel benieuwd of er nog alternatieven zijn op de livingwhites en de osram plug die werken met de bewegingsmelder van de hue...Kwandoerie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:11:
Sinds een paar weken ben ik ook aan het spelen met de Philips Hue producten. Erg mooi systeem, ik ben er positief door verrast! (en inmiddels al veel meer gekocht dan in eerste instantie de bedoeling was)
De afgelopen weken heb ik hier zo'n beetje de laatste 40 pagina's doorgelezen, waarbij ik in dit topic de Philips Livingwhites-stekker tegenkwam.
Ik begrijp dat deze (helaas) niet meer leverbaar is, maar zijn er nog goede alternatieven? Ik ben de OSRAM Lightify Schakelcontactdoos tegengekomen, maar werkt deze (nog) goed samen met Philips Hue en de iOS Woning app?
Ik wil namelijk nog een ander apparaat hier in huis ook opnemen in het hele systeem, dat zich automatisch in- of uitschakelt als bepaalde scenes geactiveerd worden.
De Lightify Plug gaat er helemaal niet uit, is soms alleen wel moeilijker leverbaar. Geldt voor meer Lightify producten. Geen idee waarom Osram die spullen niet beter in de markt zet.Akilla schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 21:44:
[...]
Het lijkt er op dat die Osram Lightfy Plug er ook uit (aan het gaan) is........ Ik ben ook wel benieuwd of er nog alternatieven zijn op de livingwhites en de osram plug die werken met de bewegingsmelder van de hue...
De Busch-Jaeger tussenstekker werkt bij mijn weten ook, maar die zit wel rond de 100 euro.
Ik ben op zoek naar een correcte oplossing om mijn tuinlampen (3 normale LED sierlampen) aan te sturen via de Hue bridge. het liefst wil ik iets inbouwen in een buitendoos. Gezien de living whites niet meer te vinden zijn, dacht ik de Lightify Plug te kopen en uit elkaar te halen en de onderdelen in een buitendoos te monteren. Echter mis ik dan wel, dat de lampen niet te dimmen zijn. Nu zie ik ook wat schakelmateriaal van Bush Jager voorbij komen die mij misschien kan helpen (alleen is dat wel gebouwd voor binnengebruik, en ik hoef niet percee een design binnenschakelaar in mijn schuur te hebben). Bestaat er niet iets van een zigbee light link inbouw dimmer module die gekoppeld kan worden aan de Hue bridge? Het is mooi dat eco systeem van Philips, maar dat dit soort dingen zo moeilijk zijn is erg jammer.
Ik snap het probleem niet helemaal, je kunt er toch gewoon een Ambiance White lamp in doen? Of zitten te lampen te ver van de bridge?KiefDelicious schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 23:33:
Ik ben op zoek naar een correcte oplossing om mijn tuinlampen (3 normale LED sierlampen) aan te sturen via de Hue bridge. het liefst wil ik iets inbouwen in een buitendoos. Gezien de living whites niet meer te vinden zijn, dacht ik de Lightify Plug te kopen en uit elkaar te halen en de onderdelen in een buitendoos te monteren. Echter mis ik dan wel, dat de lampen niet te dimmen zijn. Nu zie ik ook wat schakelmateriaal van Bush Jager voorbij komen die mij misschien kan helpen (alleen is dat wel gebouwd voor binnengebruik, en ik hoef niet percee een design binnenschakelaar in mijn schuur te hebben). Bestaat er niet iets van een zigbee light link inbouw dimmer module die gekoppeld kan worden aan de Hue bridge? Het is mooi dat eco systeem van Philips, maar dat dit soort dingen zo moeilijk zijn is erg jammer.
Heb zelf ook mijn buitenlamp voorzien van een Ambiance White lamp en tot nu toe geen problemen
Powered by KPN
Dat is bijzonder. Hier beide gu10 color op felle stand erg heet aan het dikke gedeelte.
Yalopa schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:40:
[...]
ik heb toevallig gisteren bij wijze van test een GU10 RGB lamp 8h zo sterk mogelijk laten branden en ik kon die nog gewoon met mn handen vastnemen.
Water-Escape
You Sure? Ik zie ze namelijk ook niet op de osram site zelf staan...Clubbtraxx schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:49:
[...]
De Lightify Plug gaat er helemaal niet uit, is soms alleen wel moeilijker leverbaar. Geldt voor meer Lightify producten. Geen idee waarom Osram die spullen niet beter in de markt zet.
De Busch-Jaeger tussenstekker werkt bij mijn weten ook, maar die zit wel rond de 100 euro.
Inmiddels de volledige kamerconfiguratie en widgets weggegooid en opnieuw opgebouwd. Probleem verholpen...Kleintje pils schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 12:10:
Wie kan mij helpen met het volgende: sinds anderhalve week heb ik een Apple Watch. Enorm handig om de verlichting mee in/uit te schakelen als je thuis bent omdat je nu je telefoon niet bij je hoeft te hebben.
Omdat de gen2 Hue app een betere weergave heeft van de widgets op de Apple Watch ben ik daar op over gestapt. Er is alleen 1 probleem... Mijn Living White plugs willen niet schakelen via de widgets. In de gen1 app werkt dat prima, maar op zowel telefoon als Watch doet de gen2 app het niet. Open ik de gen2 app en schakel ik een kamer dan gaan de LW plugs wel mee aan.
Is er iemand die dit herkend en een oplossing heeft?
Hier wel.Akilla schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:58:
[...]
You Sure? Ik zie ze namelijk ook niet op de osram site zelf staan...
Ik heb tot zover alleen nog maar gehoord dat Osram te schakelen is.Kwandoerie schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 20:11:
Ik begrijp dat deze (helaas) niet meer leverbaar is, maar zijn er nog goede alternatieven? Ik ben de OSRAM Lightify Schakelcontactdoos tegengekomen, maar werkt deze (nog) goed samen met Philips Hue en de iOS Woning app?
Ik wil namelijk nog een ander apparaat hier in huis ook opnemen in het hele systeem, dat zich automatisch in- of uitschakelt als bepaalde scenes geactiveerd worden.
Als je kunt wachten, kun je ze bij Conrad kopen voor € 25,- per stuk (€ 22,50 met korting)
Ik heb er 3 weken geleden ook 2 besteld met een levertijd toen van 12 weken.
Met eventueel korting:
10% korting bij Conrad: RFMB2BNL07
*Voorwaarden:
• Minimum bestelbedrag: GEEN
• Slechts één kortingscode per klant geldig
• Niet in combinatie met andere kortings-/actiecodes
• Geldig t/m donderdag 31 augustus 2017, dus wees er op tijd bij!
[ Voor 14% gewijzigd door funske op 12-07-2017 15:19 ]
Have Fun Funske
Juist, alleen ik wil niet die lelijke Ambiance White lampen maar juist van die kooldraad lampen (of LED decoratieve lampen) aansturen. Dat is het probleemPackardhell schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 08:28:
[...]
Ik snap het probleem niet helemaal, je kunt er toch gewoon een Ambiance White lamp in doen? Of zitten te lampen te ver van de bridge?
Heb zelf ook mijn buitenlamp voorzien van een Ambiance White lamp en tot nu toe geen problemen
Bedankt, heb er ook net 2 besteld. Hoop niet dat die van jou daardoor vertraagd wordenfunske schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:39:
[...]
Als je kunt wachten, kun je ze bij Conrad kopen voor € 25,- per stuk (€ 22,50 met korting)
Tja, dat snap ik...ze zijn niet echt decoratiefKiefDelicious schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 17:17:
[...]
Juist, alleen ik wil niet die lelijke Ambiance White lampen maar juist van die kooldraad lampen (of LED decoratieve lampen) aansturen. Dat is het probleem
Powered by KPN
Hallo,
Ik heb al aardig gezocht maar mijn Hue probleem nog niet kunnen oplossen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik vandaag een Hue bridge gekocht + Hue Runner Spot + Hue Pillar spot met dimmer.
De bridge heb ik gekoppeld via de app en zie ik ook in Homekit staan. Echter het aanmelden van de lampen d.m.v. zoeken naar de Hue spots lukt niet. Je kunt ook eenzes cijferige code invoeren maar die zie ik niet in de spots staan. Iemand de oplossing? Alvast dank voor reactie.
Jos
Ik heb al aardig gezocht maar mijn Hue probleem nog niet kunnen oplossen. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik vandaag een Hue bridge gekocht + Hue Runner Spot + Hue Pillar spot met dimmer.
De bridge heb ik gekoppeld via de app en zie ik ook in Homekit staan. Echter het aanmelden van de lampen d.m.v. zoeken naar de Hue spots lukt niet. Je kunt ook eenzes cijferige code invoeren maar die zie ik niet in de spots staan. Iemand de oplossing? Alvast dank voor reactie.
Jos
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Sinds een paar heeft de Hue zomaar de lichten onbereikbaar gemaakt. Ik krijg ze ook niet weer bereikbaar. Ingeven van serienummer op de lamp helpt ook niet. De bridge vindt ze niet meer. Ik snap hier werkelijk waar niets van. Het heeft jaaaren prima gewerkt. En dan ineens geeft de Hue de brui eraan. Iemand nog tips om de lampen weer online te krijgen? Anders is de overstap naar het Ikea systeem wel heel makkelijk.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
mcmiles schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 18:34:
..... Echter het aanmelden van de lampen d.m.v. zoeken naar de Hue spots lukt niet. Je kunt ook eenzes cijferige code invoeren maar die zie ik niet in de spots staan. Iemand de oplossing?
Op deze site kun je allerlei tips vinden om jullie problemen op te lossen, hoop ik.rimave schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:43:
..... De bridge vindt ze niet meer. Ik snap hier werkelijk waar niets van. .....
Have Fun Funske
Pak een losse tafellamp (ofzo) en schroef daar je problematische hue in en zet die dicht bij je bridge. Minder dan 30 centimeter. Probeer dan een scan of het opgeven van het serienummer nog een keer.rimave schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:43:
Sinds een paar heeft de Hue zomaar de lichten onbereikbaar gemaakt. Ik krijg ze ook niet weer bereikbaar. Ingeven van serienummer op de lamp helpt ook niet. De bridge vindt ze niet meer. Ik snap hier werkelijk waar niets van.
Zigbee is een mesh netwerk, en het vinden van nieuwe devices is een probleem als je dat door het mesh heen probeert. Het werkt veel betrouwbaarder als controller en device (hub en lamp) direct met elkaar kunnen praten.
[ Voor 3% gewijzigd door burne op 15-07-2017 17:59 ]
I don't like facts. They have a liberal bias.
funske schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:48:
[...]
Dank Funske, ik heb het up and running. Hele nuttige info op die website!
[...]
Op deze site kun je allerlei tips vinden om jullie problemen op te lossen, hoop ik.
Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+
Aangezien ik er niet heel veel (niets eigenlijk
) over kan vinden denk ik het antwoord al te weten, maar voor de zekerheid:
Als ik een Hue Tap achter een wandschakelaar van Gira wil, ontkom ik er dan niet aan om een Gira 242203 (à € 70 incl. verzendkosten) aan te schaffen of zijn daar tegenwoordig lege raampjes voor te verkrijgen?
Als ik een Hue Tap achter een wandschakelaar van Gira wil, ontkom ik er dan niet aan om een Gira 242203 (à € 70 incl. verzendkosten) aan te schaffen of zijn daar tegenwoordig lege raampjes voor te verkrijgen?
[ Voor 0% gewijzigd door lolgast op 16-07-2017 22:03 . Reden: typo, zoals aangegeven door Xander ]
Dat werkt, maar zodra ik de hub weer op zijn oude plek hang is de connectie weer weg. Dat schiet niet op natuurlijk. De hub hing altijd in de meterkast. Waarom nu ineens issues?burne schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:58:
[...]
Pak een losse tafellamp (ofzo) en schroef daar je problematische hue in en zet die dicht bij je bridge. Minder dan 30 centimeter. Probeer dan een scan of het opgeven van het serienummer nog een keer.
Zigbee is een mesh netwerk, en het vinden van nieuwe devices is een probleem als je dat door het mesh heen probeert. Het werkt veel betrouwbaarder als controller en device (hub en lamp) direct met elkaar kunnen praten.
Nadeel van de Ikea set is dat die geen led strip in het assortiment heeft en daar heb ik bij de hue twee van.
De hub ligt nu in de kamer, zodat de twee led strips werken, maar een hue lamp die op drie, vier meter van de hub staat werkt dus niet meer. Tenzij ik hem met z’n bakkes op de hub leg. Dat is toch je reinste waanzin? Of zou de hub defect zijn?
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
Dat zou je dan haast gaan denken.rimave schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 23:28:
[...] maar een hue lamp die op drie, vier meter van de hub staat werkt dus niet meer. Tenzij ik hem met z’n bakkes op de hub leg. Dat is toch je reinste waanzin? Of zou de hub defect zijn?
Iets wat ook nog zou kunnen, denk ik, is dat de topologie van je mesh verstoord is. Ik weet niet hoe je dat kunt achterhalen. Ik denk dat de hue api je niet genoeg toegang geeft om de topologie te zien, en ik weet dat ik na 25 jaar serieus network engineering nog altijd heel erg veel moeite heb met troubleshooten van stp topologieën.
Wat je zou kunnen proberen is de naam en serienummers van al je lampen even op te schrijven. Reset je hub naar factory defaults en voeg je lampen weer toe. (knopje op de onderkant van je hub 10 seconden indrukken met een paperclip..) Als je de namen gelijk houdt bij het toevoegen zou Home en Siri ze weer moeten herkennen.
Dat zou de topologie moeten resetten. Als dat niet helpt is een manke bridge de conclusie die overblijft.
I don't like facts. They have a liberal bias.
@rimave heb je al eens het kanaal proberen te veranderen? Misschien hebben de buren ook ineens Hue gekocht
Zou het zo makkelijk kunnen zijn?Vorkie schreef op zondag 16 juli 2017 @ 08:41:
@rimave heb je al eens het kanaal proberen te veranderen? Misschien hebben de buren ook ineens Hue gekocht
Update: Ja, dat kan. Op 1 lamp na worden alle lampen nu herkend. Ook die wat verder van de bridge liggen. Bridge ligt nog wel steeds in de kamer. Ik heb nu 1 lamp die hij niet meer vindt. Toevallig is dat een Hue white 850 lumen. De lampen die wel herkend worden zijn 750 lumen. Daarvan zoemt er ook 1. Maar da’s weer een ander issue.
Sofar, bedankt voor de kanaalwijzigingstip!
Even voor de zekerheid. Als ik een Gen3 e27 aanschaf, dat gaat gewoon werken met een 1.0 bridge? Of moet ik over naar de 2.0 bridge?
Eigenlijk lees je hier:UltraSub schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:40:
Even voor de zekerheid. Als ik een Gen3 e27 aanschaf, dat gaat gewoon werken met een 1.0 bridge? Of moet ik over naar de 2.0 bridge?
http://iconnecthue.com/supported-devices/
Dat alles van Hue werkt
/edit
En daarbij is het verschil tussen versie 1.0 en de nieuwe bridge alleen Apple Homekit
[ Voor 17% gewijzigd door Vorkie op 16-07-2017 11:45 ]
Dat denk ik ook. Maar ik dacht toch eerst even polsen naar ervaringen
Ik ben het topic een beetje aan het doorzoeken naar een wandschakelaar oplossing. De wandschakelaar moet 4 Hue GU10 lampen schakelen. Ik zou ook graag een wandschakelaar willen gebruiken in deze situatie. Dit topic doorzoekende zie ik inmiddels de bomen door het bos niet meer. Ik heb bush-jager voorbij zien komen, maar dit schijnt niet hellemaal compatible te zijn. Ook de oplossing met Attema montageplaat met daarop de hue dimmer heb ik voorbij zien komen. Zijn er nog meer optie's?
Wat is een "Gira 224203" ? Geeft me letterlijk 0 resultaten op Google?lolgast schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 21:19:
Aangezien ik er niet heel veel (niets eigenlijk) over kan vinden denk ik het antwoord al te weten, maar voor de zekerheid:
Als ik een Hue Tap achter een wandschakelaar van Gira wil, ontkom ik er dan niet aan om een Gira 224203 (à € 70 incl. verzendkosten) aan te schaffen of zijn daar tegenwoordig lege raampjes voor te verkrijgen?
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Sorry, typo gemaakt. Het moet Gira 242203 zijnXander schreef op zondag 16 juli 2017 @ 19:06:
[...]
Wat is een "Gira 224203" ? Geeft me letterlijk 0 resultaten op Google?
Geinig, die kende ik nog niet.lolgast schreef op zondag 16 juli 2017 @ 22:02:
[...]
Sorry, typo gemaakt. Het moet Gira 242203 zijn
Hier in dit topic zijn er een aantal mensen die een EnOcean schakelaar van Eltako ombouwen tot Hue schakelaar. Deze past ook in Gira schakelmateriaal. Ik wist niet dat Gira zelf ook EnOcean spul maakt waar dezelfde modules inpassen.
Dat spul van Eltako is wel wat goedkoper. Maar dat van Gira zelf is misschien wel netter qua kleurgelijkheid en pasvorm enzo.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Ja werkt. Heb ik hier ook. Alles 3e gen op bridge 1.0UltraSub schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:40:
Heb nog wel een nieuwe bridge in de kast liggen, maar dat wordt meer voor als de oude stuk is. If it ain't broken...
Is er iemand die ervaring heeft heeft met de color spots i.c.m. met een Amiblight tv. Ik heb mijn tv aan een lange muur hangen ben erg benieuwd naar hoe het er uit ziet met als je een paar lampen koppelt en de gehele muur mee verlicht. Nu wil ik gaan lampen op mijn tv meubel zetten of staande lampen langs die muur. Daarom kom ik op die spots uit maar ik kan geen goede voorbeelden vinden waar mensen dit met de spots hebben gedaan.
Ik heb het een keer geprobeerd, maar de bridge (en t protocol) is veel te traag om snel en netjes mee te kleuren, t zal altijd wat achterlopen..Steffy schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:37:
Is er iemand die ervaring heeft heeft met de color spots i.c.m. met een Amiblight tv. Ik heb mijn tv aan een lange muur hangen ben erg benieuwd naar hoe het er uit ziet met als je een paar lampen koppelt en de gehele muur mee verlicht. Nu wil ik gaan lampen op mijn tv meubel zetten of staande lampen langs die muur. Daarom kom ik op die spots uit maar ik kan geen goede voorbeelden vinden waar mensen dit met de spots hebben gedaan.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Daar was ik al bang voor maar kon geen echte goede voorbeelden vinden dus vond het lastig om te bepalen. Het is ook te duur om even te proberen. Op zich wel jammer dat er een vertraging in zit maar snap dat het niet het belangrijkste is voor Philips om zich op te focussen.DennusB schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:47:
[...]
Ik heb het een keer geprobeerd, maar de bridge (en t protocol) is veel te traag om snel en netjes mee te kleuren, t zal altijd wat achterlopen..
Ik heb een Android Philips Ambilight TV (met native app, dus niet via smartphone) met 3 Hue lampen er rond en ik vind dat de snelheid best meevalt. Ik vermoed dat de vertraging 200 a 500 ms is.DennusB schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:47:
[...]
Ik heb het een keer geprobeerd, maar de bridge (en t protocol) is veel te traag om snel en netjes mee te kleuren, t zal altijd wat achterlopen..
Meer zelfs, ik wil nooit nog een TV die niet met Hue samenwerkt want ik vind het effect fantastisch.
Zo'n drama zal het toch niet zijn met wat delay. Eerste wat ik deed bij mijn twee ambilight tv's was instellen dat het minder snel reageert. Anders is het imho veel te druk en kermis achtig. Als het heel relaxed mee kleurt en niet bij iedere kleurwisseling meteen all balls out gaat is het top. Dus ik vind ook niet (persoonlijk) dat als je Hue integreert dat dat supersnel mee moet.
Fijn, gisteren terug van 4 weken vakantie staan al mijn hue lampen vol aan!
Was op dag 2 van mijn vakantie blijkbaar een stroomstoring waarna alle Hue vol zijn aangegaan. Lekker zuinig
Was op dag 2 van mijn vakantie blijkbaar een stroomstoring waarna alle Hue vol zijn aangegaan. Lekker zuinig
Maar, geen inbraak aangetroffen na thuiskomst van je vakantie 😁
Heb ik nooit last van mijn schoonouders trekken altijd overal de stekkers uitsamplemans schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:46:

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ik heb voor alle ruimtes 's nachts om 04.00 uur een "power reset" (groep uitschakelen) ingebouwd. Dan kunnen de lampen nooit langer dan 1 dag blijven branden op volle sterkte.samplemans schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:46:
Grappig, ik heb het precies zo om 4:00 uur 's nachts gedaan. Alles uit; mocht er iets niet uit zijn gegaan (met name voor de Kaku)Jos-P schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:42:
[...]
Ik heb voor alle ruimtes 's nachts om 04.00 uur een "power reset" (groep uitschakelen) ingebouwd. Dan kunnen de lampen nooit langer dan 1 dag blijven branden op volle sterkte.
Helemaal tevreden met Hue Bridge en mijn twee spots, werkt perfect met mijn iPhone en Homekit. Zit al te denken aan nieuwe lampen. Kan ik nu ook makkelijk mijn iPad en iPhone van mijn vrouw aansluiten via de Hue app? Moet ik deze ook aanmelden bij de Bridge?
Dank alvast voor de reacties.
Iedere app per device moet je los koppelen aan de bridge, steeds even op die knop duwen dus.mcmiles schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:15:
Helemaal tevreden met Hue Bridge en mijn twee spots, werkt perfect met mijn iPhone en Homekit. Zit al te denken aan nieuwe lampen. Kan ik nu ook makkelijk mijn iPad en iPhone van mijn vrouw aansluiten via de Hue app? Moet ik deze ook aanmelden bij de Bridge?
Aangezien jullie beiden een iPhone hebben, zou je de lampen ook via de Woning-app van Apple kunnen aansturen. Daarvoor heb je dan niet de Hue-app nodig en kan het gewoon via iOS (en Siri). Volgens mij is het dan ook per device even instellen, maar kan me vergissen.mcmiles schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 13:15:
Dank voor jullie advies Jadang en Zspirit, iPhone en iPad werken onder hetzelfde account dus nu ook op mijn iPad in Homekit dezelfde configuratie staan. De iPhone van mijn vrouw heb ik aangemeld bij Homekit en dat werkt perfect!
Nuttige tip, dank! Meteen toegevoegd nadat ik vanochtend beneden kwam en zag dat we gisteren vergeten waren om de lichten uit te doen.Jos-P schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:42:
[...]
Ik heb voor alle ruimtes 's nachts om 04.00 uur een "power reset" (groep uitschakelen) ingebouwd. Dan kunnen de lampen nooit langer dan 1 dag blijven branden op volle sterkte.
Hoe maak je zo'n power reset? Doe je dat met een Home Automation timer? Of in de Hue omgeving?Jos-P schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 21:42:
[...]
Ik gebruik daarvoor IconnectHue. Ik gebruik een timer die in de groep staat en selecteer dan alle dagen van de week en selecteer een tijd, Dan selecteer ik "switch off" en dan wordt de groep (bijvoorbeeld woonkamer) elke dag uitgeschakeld op de ingestelde tijd. Dat is alles.
Een tijd terug was een van m'n strips plots niet meer opgenomen in het netwerk en heb ik de lampfinder app moeten lopen. Sindsdien wordt de lamp niet meer geschakeld door m'n ronde remote (die bij een Iris zat).
Iemand enig idee hoe ik die lamp weer kan toevoegen aan de remote zonder dat ik m'n bridge moet gaan resetten?
EDIT: nm, ON knop ingedrukt houden vlakbij de strip totdat die groen kleurt. Daarna de scene kiezen met een andere remote/app en tenslotte de overeenkomstige scene knoppen op de remote ingedrukt houden tot de remote knippert.
Iemand enig idee hoe ik die lamp weer kan toevoegen aan de remote zonder dat ik m'n bridge moet gaan resetten?
EDIT: nm, ON knop ingedrukt houden vlakbij de strip totdat die groen kleurt. Daarna de scene kiezen met een andere remote/app en tenslotte de overeenkomstige scene knoppen op de remote ingedrukt houden tot de remote knippert.
[ Voor 25% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 23-07-2017 01:12 ]
Nog niet gebeurd maar ook direct aangemaakt nadat ik dit laszeef schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 19:56:
[...]
Nuttige tip, dank! Meteen toegevoegd nadat ik vanochtend beneden kwam en zag dat we gisteren vergeten waren om de lichten uit te doen.
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Heeft iemand met ervaring (Hue Ambiance/Hue Cher) misschien een idee van het volgende:
als alternatief op de Hue Cher had ik gedacht aan een lamp zoals de Philips Durham hanglamp (http://www.philips.be/c-p/3603230E7/myliving-hanglamp). Kan ik dat dan combineren met een Hue Ambiance lamp daarin en eenzelfde effect bereiken als de Hue Cher?
Ik weet ook niet wat het effect van de combinatie met de koperen binnenkant zal zijn (zeker met fel licht), hebben mensen hier daar ervaring mee?
Of opteer ik dan beter voor de Surrey met witte binnenkant (http://www.philips.be/c-p/3653205E7/myliving-hanglamp)?
als alternatief op de Hue Cher had ik gedacht aan een lamp zoals de Philips Durham hanglamp (http://www.philips.be/c-p/3603230E7/myliving-hanglamp). Kan ik dat dan combineren met een Hue Ambiance lamp daarin en eenzelfde effect bereiken als de Hue Cher?
Ik weet ook niet wat het effect van de combinatie met de koperen binnenkant zal zijn (zeker met fel licht), hebben mensen hier daar ervaring mee?
Of opteer ik dan beter voor de Surrey met witte binnenkant (http://www.philips.be/c-p/3653205E7/myliving-hanglamp)?
Leuk effect!
Alleen de lamp zelf vind ik geen gezicht.
Alleen de lamp zelf vind ik geen gezicht.
Ik denk erover om een Philips hue fair te kopen, maar ik vraag me af of het niet goedkoper, en misschien wel mooier is om gewoon een normale plafondlamp te kopen a 50/100 euro en daar twee of drie hue peertjes in te draaien.
Klopt het dat ik op deze manier eigenlijk alleen de led strip in de lamp mis, en voor de rest dezelfde functionaliteit heb met twee gewone hue peertjes?
Of zie ik iets over het hoofd?
Klopt het dat ik op deze manier eigenlijk alleen de led strip in de lamp mis, en voor de rest dezelfde functionaliteit heb met twee gewone hue peertjes?
Hue Fair heeft een erg kwalitatieve ledstrip die heel erg fel kan schijnen en bij de Hue Fair is het licht ook mooi verdeelt, bij sommige armaturen kan je met 2/3 lampen een soort 'vlekken' krijgen met slechte verdeling van het licht.SaN schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 21:48:
Ik denk erover om een Philips hue fair te kopen, maar ik vraag me af of het niet goedkoper, en misschien wel mooier is om gewoon een normale plafondlamp te kopen a 50/100 euro en daar twee of drie hue peertjes in te draaien.
Dat zie je toch in de app.samplemans schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 19:46:
En wanneer home kit op een iPhone gebruikt zie je dat in je snel start menu.
Lesdictische is mijn hash#
Bedankt! Qua functionaliteit hetzelfde, maar de kwaliteit van de fair is gewoon erg goed dus? Enige voordeel wat ik kan verzinnen van losse peertjes is dat je evt ook gekleurd licht zou kunnen kiezen. Maar dat gebruik je ook alleen maar met een feestje natuurlijk..Jochemd13 schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:30:
[...]
Hue Fair heeft een erg kwalitatieve ledstrip die heel erg fel kan schijnen en bij de Hue Fair is het licht ook mooi verdeelt, bij sommige armaturen kan je met 2/3 lampen een soort 'vlekken' krijgen met slechte verdeling van het licht.
Ik heb sinds kort wat geks. Naast mijn Hue lampen heb ik ook nog een paar Living Colors lampen, welke altijd prima gewerkt hebben. Nu geeft de Hue app aan dat 1 hiervan niet bereikbaar is. Hij is dan ook niet meer aan te sturen. Ook niet met iConnectHue. Echter, zet ik een animatie aan in iConnectHue voor de kamer waarin deze lamp zit, dan doet hij vrolijk mee met de kleurwisselingen.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Niet eens nodig nadat je alles hebt ingesteld in de woning app, kan je gebruikers uitnodigen en die krijgen dezelfde controle over je accessoires/lampen. Ze zien ook dezelfde instellingen:)Jadang schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 16:23:
[...]
Aangezien jullie beiden een iPhone hebben, zou je de lampen ook via de Woning-app van Apple kunnen aansturen. Daarvoor heb je dan niet de Hue-app nodig en kan het gewoon via iOS (en Siri). Volgens mij is het dan ook per device even instellen, maar kan me vergissen.
Sinds een stroomstoring gisteren, krijg ik geen verbinding meer met de bridge vanuit de Hue app. Ook de bridge zoeken lukt niet.
Hoe kan ik dit oplossen? En is het op te lossen zonder alles opnieuw te moeten programmeren? Dat zou wel ruk zijn als je dat telkens hebt nadat stroom eraf geweest is, met veel lampen..
Hoe kan ik dit oplossen? En is het op te lossen zonder alles opnieuw te moeten programmeren? Dat zou wel ruk zijn als je dat telkens hebt nadat stroom eraf geweest is, met veel lampen..
Hallo, een nieuwe philips hue gebruiker hier.
Is er iemand met ervaringen die mij het eea kan vertellen over E27 hue lampen in een omzetstukje naar E14 te stoppen. Wat zijn daarmee de ervaringen?
Zelf heb ik een zo'n omzetstukje gekocht maar merkte dat de lamp warm begon te worden. Of is dit normaal?
Is er iemand met ervaringen die mij het eea kan vertellen over E27 hue lampen in een omzetstukje naar E14 te stoppen. Wat zijn daarmee de ervaringen?
Zelf heb ik een zo'n omzetstukje gekocht maar merkte dat de lamp warm begon te worden. Of is dit normaal?
even een vraagje:
Ik heb een bergkast met 5 nisjes staan. Mijn idee is om deze nissen te verlichten met de Lightstrip Plus. Is het mogelijk om deze strip in 5 stukken te knippen en ze onderling door te verbinden?
Alvast bedankt
Edit:
Bij nader inzien kan ik er ook 2 stukken van maken
Ik moet alleen een doorverbinding tussen de 2 nissen kunnen maken.
Ik heb een bergkast met 5 nisjes staan. Mijn idee is om deze nissen te verlichten met de Lightstrip Plus. Is het mogelijk om deze strip in 5 stukken te knippen en ze onderling door te verbinden?
Alvast bedankt
Edit:
[ Voor 22% gewijzigd door Extreme smell op 29-07-2017 20:46 ]
Iemand hier die weet waar ik een Philips hue fair in actief zou kunnen zien in de buurt van Rotterdam?
Bij de Karwei hadden ze bijna niks. Een paar dichte starterssets.
[ Voor 25% gewijzigd door SaN op 29-07-2017 20:22 ]
Ja, kan. Zie o.a. http://www.instructables....ue-Light-Strip-Plus-Segm/ Op eBay heb ik 2 stukken van 30 cm gekocht met connectors om een tweetal hoeken mooi te kunnen maken.Extreme smell schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 19:28:
even een vraagje:
Alvast bedankt
Edit:
Mijn Hue lampen worden allemaal wel een beetje warm zonder het gebruik van een omvormer, mocht je het toch niet vertrouwen kan je altijd nog Hue lampen met E14 fitting kopen.Michel8704 schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 12:49:
Hallo, een nieuwe philips hue gebruiker hier.
Aah top!!zeef schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:05:
[...]
Ja, kan. Zie o.a. http://www.instructables....ue-Light-Strip-Plus-Segm/ Op eBay heb ik 2 stukken van 30 cm gekocht met connectors om een tweetal hoeken mooi te kunnen maken.
Heb jij het doormiddel van het solderen van een kabeltje gedaan of heb je die 'pins and headers' gebruikt?
Ik heb het laten doen.Extreme smell schreef op zondag 30 juli 2017 @ 10:08:
[...]
Aah top!!
Heb jij het doormiddel van het solderen van een kabeltje gedaan of heb je die 'pins and headers' gebruikt?
Ik heb hetzelfde gehad en op de volgende manier opgelost, haal spanning van de LivingColors lampen die problemen geven ga dan naar Philips hue app en ga naar de optie om nieuwe lampen toe te voegen en druk op de zoek knop zodat bridge naar nieuwe lampen gaat zoeken en vanaf dat moment zet je de spanning weer aan op de LivingColors lampen.TranceSetter schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 16:03:
Ik heb sinds kort wat geks. Naast mijn Hue lampen heb ik ook nog een paar Living Colors lampen, welke altijd prima gewerkt hebben. Nu geeft de Hue app aan dat 1 hiervan niet bereikbaar is. Hij is dan ook niet meer aan te sturen. Ook niet met iConnectHue. Echter, zet ik een animatie aan in iConnectHue voor de kamer waarin deze lamp zit, dan doet hij vrolijk mee met de kleurwisselingen.
Dan worden de lampen weer opnieuw gevonden door de Bridge, hij zal ze gewoon herkennen als voorheen en er worden geen nieuwe lampen gevonden. Je probleem is dan weer opgelost
Net geprobeerd en het werkt ook nogErik1971 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 19:22:
[...]
Ik heb hetzelfde gehad en op de volgende manier opgelost, haal spanning van de LivingColors lampen die problemen geven ga dan naar Philips hue app en ga naar de optie om nieuwe lampen toe te voegen en druk op de zoek knop zodat bridge naar nieuwe lampen gaat zoeken en vanaf dat moment zet je de spanning weer aan op de LivingColors lampen.
Dan worden de lampen weer opnieuw gevonden door de Bridge, hij zal ze gewoon herkennen als voorheen en er worden geen nieuwe lampen gevonden. Je probleem is dan weer opgelost
Heb een Hue Color E27 in een E14 verloop in een Ikea armatuur. Draait >6u per dag, nu al een paar jaar. Geen probleem.Jochemd13 schreef op zondag 30 juli 2017 @ 08:39:
[...]
Mijn Hue lampen worden allemaal wel een beetje warm zonder het gebruik van een omvormer, mocht je het toch niet vertrouwen kan je altijd nog Hue lampen met E14 fitting kopen.
Bij mij zat de folie van de plakstrip van een Lightstrip los in de verpakking.
Om gedonder te voorkomen dat het niet meer goed plakt en de strip later los laat... Hebben jullie ervaring met het vervangen van zo'n plaklaag?
Om gedonder te voorkomen dat het niet meer goed plakt en de strip later los laat... Hebben jullie ervaring met het vervangen van zo'n plaklaag?
Enige wat ik weet is dat het een drama is zulke plakzooi eerst te verwijderen (Beide plastic) en om daarna weer netjes een strip erop te zetten.NeutraleTeun schreef op maandag 31 juli 2017 @ 18:17:
Bij mij zat de folie van de plakstrip van een Lightstrip los in de verpakking.
Was dan niet met een Hue strip maar zo'n Beverwijk strip 😁
Hm. Eens kijken dan. Anders gewoon lijm eroverheen 😁
Is er toevallig een mogelijkheid om met een Harmony je rolluiken te bedienen?
Is er toevallig een mogelijkheid om met een Harmony je rolluiken te bedienen?
Inmiddels de soldeerbout opgestookt en een stuk Cat6 kabel gepakt. Het resultaat mag er wezen wat mij betreftzeef schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 21:05:
[...]
Ja, kan. Zie o.a. http://www.instructables....ue-Light-Strip-Plus-Segm/ Op eBay heb ik 2 stukken van 30 cm gekocht met connectors om een tweetal hoeken mooi te kunnen maken.

Dat ziet er nice uit! 
Dat ik dat niet eerder bedacht heb, ik heb een kast die hier erg op lijkt. Binnenkort ook maar eens aan de slag.
Dat ik dat niet eerder bedacht heb, ik heb een kast die hier erg op lijkt. Binnenkort ook maar eens aan de slag.
Vraag, ik heb een kast van 40 cm diep en 120 breed. Zou in theorie perfect zijn om in een U-vorm de Philips Light strip van 2 meter onderop te hangen. Maar in hoeverre kun je de light strip in een hoek "ophangen"?
Zó flexibel zijn die lightstrips helaas niet. In jouw geval zou je ze dus ook los moeten solderen en opnieuw verbinden dmv connectors of een stukje kabel.Blik1984 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 12:58:
Vraag, ik heb een kast van 40 cm diep en 120 breed. Zou in theorie perfect zijn om in een U-vorm de Philips Light strip van 2 meter onderop te hangen. Maar in hoeverre kun je de light strip in een hoek "ophangen"?
hmmpf, daar gaat mijn idee. Ik ben geen handige Harry, dus dat gaat hem niet worden...Extreme smell schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 09:57:
[...]
Zó flexibel zijn die lightstrips helaas niet. In jouw geval zou je ze dus ook los moeten solderen en opnieuw verbinden dmv connectors of een stukje kabel.
Hallo allemaal,
Wij zijn met de badkamer bezig en willen graag Hue Gu10 spots gaan gebruiken in het plafond. Echter zoek ik nog een mooi waterdicht amatuur wat hier bij past, helaas is er niet heel veel keus voor GU10. Heeft iemand nog een goede tip?
Wij zijn met de badkamer bezig en willen graag Hue Gu10 spots gaan gebruiken in het plafond. Echter zoek ik nog een mooi waterdicht amatuur wat hier bij past, helaas is er niet heel veel keus voor GU10. Heeft iemand nog een goede tip?
Het ligt eraan hoe je hem bevestigt. De strip is redelijk flexibel in de lengte (kijk naar lampjes en dan omhoog of omlaag), dus rondom bevestigen en naar het midden laten schijnen kan best. maar in zijdelings richting (als je naar de lampjes kijkt en dan opzij wilt buigen) is moeilijker. Ik heb het wel achterop de tv gedaan en met sugru haakjes gemaakt waar de strip ingeklemd zit maar achterop de tv heb je redelijk wat ruimte.Blik1984 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 10:43:
[...]
hmmpf, daar gaat mijn idee. Ik ben geen handige Harry, dus dat gaat hem niet worden...
Ergens is een post met de achterkant van een tv waar iemand dat ook doet zonder te solderen
Ik heb zelf de Altino chroom in de douche ruimte hangen (zie link hieronder). Ben er erg tevreden over.Flight777 schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:09:
Hallo allemaal,
https://www.ledlampendire...wspot_excl_lamp/ip54.html
Verwijderd
Waar moet je trouwens op letten als je voor je nieuwbouw appartement nieuwe lampen wilt kopen en daarop de hue led verlichting op wilt aansluiten. Passen over het algemeen de meeste led spots erop?
De domoticastore rivium?SaN schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 20:22:
Iemand hier die weet waar ik een Philips hue fair in actief zou kunnen zien in de buurt van Rotterdam?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Inmiddels tevreden gebruiker van Hue, ga de komende tijd het systeem verder uitbreiden. Vraagje, is het mogelijk je lampen 'aan' te zetten met zonsondergang en weer 'uit' bij zonsopgang? Ik zit wel in Homekit onder 'automatisering' de knop maar dien je ook nog iets in te stellen in de Hue app (v 2.14.0)?
Alvast dank voor de reacties.
Geen idee of dat tegenwoordig kan. Toen ik er mee begon liep ik tegen zoveel beperkingen aan dat ik snel naar Domoticz gegaan omdat aan te sturen.mcmiles schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:21:
Inmiddels tevreden gebruiker van Hue, ga de komende tijd het systeem verder uitbreiden. Vraagje, is het mogelijk je lampen 'aan' te zetten met zonsondergang en weer 'uit' bij zonsopgang? Ik zit wel in Homekit onder 'automatisering' de knop maar dien je ook nog iets in te stellen in de Hue app (v 2.14.0)?
De automatisering in home app moet voldoende zijn daar voor.mcmiles schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:21:
edit:
dat is dan ook wel aan / uit.
In hue app kun je weer langzaam aan of uit op gezette tijden. (maar weer niet bij zonsop/-ondergang)
[ Voor 107% gewijzigd door paQ op 05-08-2017 14:10 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Via Hue Lab kun je dit instellen. http://labs.meethue.com/formulas/huelabs/sunset-timermcmiles schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:21:
Als geld geen probleem is, dan kun je dit beter oplossen met een motion controller. Hier zit nl een lichtsensor in.
Dank voor alle snelle tips, hier ga ik wel uitkomen en laat het weten.
https://ifttt.com/applets...-your-lights-on-at-sunsetmcmiles schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:21:
https://ifttt.com/applets...-your-hue-lights-at-night
Ik ga hem toch gebruiken, maar zonder de bocht. Maar klopt het dat ik van de 2 meter er maar 1 kan gebruiken ( de kast is 1 meter) en de andere niet kan hergebruiken voor iets anders?odvdveer schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 12:43:
[...]
Het ligt eraan hoe je hem bevestigt. De strip is redelijk flexibel in de lengte (kijk naar lampjes en dan omhoog of omlaag), dus rondom bevestigen en naar het midden laten schijnen kan best. maar in zijdelings richting (als je naar de lampjes kijkt en dan opzij wilt buigen) is moeilijker. Ik heb het wel achterop de tv gedaan en met sugru haakjes gemaakt waar de strip ingeklemd zit maar achterop de tv heb je redelijk wat ruimte.
Ergens is een post met de achterkant van een tv waar iemand dat ook doet zonder te solderen
Correct. Als je hem afknipt zoals op de strip aangegeven (kniplijntjes) is het overgebleven deel afval. Ten eerste heb je natuurlijk geen controller om er op aan te sluiten. Maar nog belangrijker is dat de strip zo is afgeknipt dat je er daadwerkelijk niks meer mee kunt en die 'stuk' is. De enige manier om de strip dus werkend te houden is door hem zelf op de juiste manier uit elkaar te halen. Wat dus zal neerkomen op de manier die hier een aantal dagen terug is gelinkt. Dus naast de kniplijn waar je de verbinding tussen de losse stukjes ziet de plastic eraf halen, verbinding verwarmen totdat je ze beide los hebt en klaar. (waarna je dus net zo goed een kabeltje ertussen kunt solderen of zo'n hoek connectortje bestellen)Blik1984 schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 09:33:
[...]
Ik ga hem toch gebruiken, maar zonder de bocht. Maar klopt het dat ik van de 2 meter er maar 1 kan gebruiken ( de kast is 1 meter) en de andere niet kan hergebruiken voor iets anders?
Ik gebruik de (iOS) app Triggi hiervoor. Is soortgelijk aan IFTTT, ik heb ermee ingesteld dat m'n Hue lampen 30 minuten voor zonsondergang aan gaan.mcmiles schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:21:
Als je gebruik maakt van iOS, dan kun je daar iConnectHue prima voor gebruiken. Deze heeft zoveel mogelijkheden dat is echt onvoorstelbaar! Dit is de enige app die ik nog gebruik voor Hue.mcmiles schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 13:21:
Have Fun Funske
Als je gebruik maakt van Android dan is All4Hue je app.funske schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Als je gebruik maakt van iOS, dan kun je daar iConnectHue prima voor gebruiken. Deze heeft zoveel mogelijkheden dat is echt onvoorstelbaar! Dit is de enige app die ik nog gebruik voor Hue.
Je kan vanalles automatiseren en verbeteren (meerdere scenes aan een knop op de Hue Dimmer bijvoorbeeld). En slaat alles gewoon in de Hue Bridge op.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Dank, ik ga naar deze optie kijken als iOs gebruiker. Ik heb het nu via HueLabs ingesteld en dat werkt goed. Aan bij zonsondergang en Uit bij zonsopkomst.funske schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 11:35:
[...]
Als je gebruik maakt van iOS, dan kun je daar iConnectHue prima voor gebruiken. Deze heeft zoveel mogelijkheden dat is echt onvoorstelbaar! Dit is de enige app die ik nog gebruik voor Hue.
Zojuist een bridge update ontvangen voor de V2 met versie 1707040932. Helaas nog geen release notes kunnen vinden.
Is het inmiddels al mogelijk om lampen uit te laten zetten door de motioncontroller als het licht genoeg is, ongeacht of er beweging is? Dus als er om 11 uur in de ochtend een onweersbui overtrekt wordt het te donker, licht gaat aan, maar zodra de bui weer weg is, zou het licht weer uit moeten gaan.
Toen ik ze kocht was dat niet mogelijk, maar het lijkt me een zo voor de hand liggend iets, dat moet toch kunnen? Maar in hue labs zag ik zo snel niet iets wat er op lijkt.
Toen ik ze kocht was dat niet mogelijk, maar het lijkt me een zo voor de hand liggend iets, dat moet toch kunnen? Maar in hue labs zag ik zo snel niet iets wat er op lijkt.
In HueLabs:Fly-guy schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:16:
Is het inmiddels al mogelijk om lampen uit te laten zetten door de motioncontroller als het licht genoeg is, ongeacht of er beweging is? Dus als er om 11 uur in de ochtend een onweersbui overtrekt wordt het te donker, licht gaat aan, maar zodra de bui weer weg is, zou het licht weer uit moeten gaan.
Zie hier.This Formula uses the daylight sensitivity part of your motion sensor to turn on your lights. When the measured daylight falls below the threshold your favourite scene will be activated – irrespective of any motion. When the measured daylight rises above the threshold, your lights turn back off again. You can enter the times between which this Formula should be active
Is dat wat je bedoeld?
PSN: Maichel
Ziet er top uit. Even een vraag aan jou als ervaringsdeskundige. Ik wil de 2meter lightstrip opdelen in 2 delen van 1 meter. 1 meter onder de kast en 1 meter bovenop de kast. Daartussen zit pak em beet 80 cm. Kan ik ze gewoon via een cat5/6 kabel aan elkaar solderen en dan werkt het alsof het 1 strip is?Extreme smell schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:32:
[...]
Inmiddels de soldeerbout opgestookt en een stuk Cat6 kabel gepakt. Het resultaat mag er wezen wat mij betreft![]()
[afbeelding]
Dat is (denk ik) precies wat ik bedoel.. Raar dat ik daar overheen gelezen heb, maar bedanktMaichel schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 09:36:
[...]
In HueLabs:
[...]
Zie hier.
Is dat wat je bedoeld?
Echter nu ik het beter lees, lijkt het alsof bij donker de lampen aangaan, ook als ik er niet ben. En dat is nu net weer niet wat ik wil. Maar zal het eens proberen.
[ Voor 19% gewijzigd door Fly-guy op 08-08-2017 10:25 ]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue