[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 57 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.835.708 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wim-vdv
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:54
jip_86 schreef op woensdag 12 april 2017 @ 16:44:
Hangt bij mij in de slaapkamer, en heb daar drie scenes ingesteld staan achter de aan knop. Dus 1x drukken is normaal, nog een keer drukken gedimd, derde keer drukken is nachtlampje. Moet nog een keer spelen met de volgorde dat je 's nachts niet meteen de felste stand eerst krijgt, maar werkt verder wel goed opzich :)
Ik gebruik zelf de All4Hue app (Android) om de instellingen aan te passen. Zo is er de mogelijkheid van Long-press, waarmee ik in mijn slaapkamer heb ingesteld, dat door lang te drukken op de Off knop, de lamp uitgaat na 15 seconden. Genoeg tijd om het raam open te doen en onder mijn dekbed te gaan liggen.
Achter de Longpress van de On knop heb ik ingesteld dat de lamp op 100% met helder licht gaat branden, met een gewone On, gaat de lamp op 60% branden met zachter licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52
Iemand enig idee welke staande lampen Philips in deze Hue reclamefoto gebruikt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• simon1980
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-06 13:45
Heb inmiddels ook mijn kleine sierlampje in de woonkamer kunnen voorzien van een E14 White and color lampje. Nu zijn alle ruimtes behave mijn badkamer en logeerkamer voorzien van HUE. Eind vorig jaar begonnen met de omschakeling naar HUE en nu voorlopig klaar. Keuken en gang hebben bewegingssensoren en white ambiance lampen. Woon en slaapkamer hebben White and color lampjes. Het is idioot duur, maar dan heb je wel wat.

Informatie is van ons allemaal, niet van het grootkapitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-06 13:31
GoEV6 schreef op donderdag 13 april 2017 @ 15:45:
Iemand enig idee welke staande lampen Philips in deze Hue reclamefoto gebruikt?
't Is haast niet doe he, effe googlen... Maar vooruit je bent op zoek naar deze:

https://www.flinders.nl/lirio-by-philips-balanza-vloerlamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Ik heb de LS plus eindelijk weer opgehangen boven de computer. Nu met SUGRU. Ben benieuwd of het nu wel vast blijft zitten.
Daarbij gebruik gemaakt van ScreenBloom zodat hij mee gaat op mijn beeldscherm. Leuk voor gamen, voor de rest uiteraard gewoon normaal licht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

Ik weet niet of het wat is, maar is voor paar dagen gratis.

Myhue app+

Google Play: MyHue App+Tile for Philips Hue

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 20:26
Is Osram lightify en innr de enige alternatieven compatible met Hue? Of weten jullie wellicht nog anderen?

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 910167

Goedemorgen,
ik weet niet of ik hier goed zit maar heb een vraag.
Ik heb reeds een aantal hue lampen werkzaam 1 ervan zit in een lamp die voorheen met een hotelschakeling werkte (2x lichtknop)
Nu wil ik in mijn huiskamer nog een lamp op een punt met hotelschakeling plaatsen (1 knop & 1 dimmer)
Gezien de hue lampen is een dimmer niet wenselijk. Ik dacht dus slim te zijn en de hotelschakeling op te heffen (dimmer ontkoppelen) Nu werkt een reguliere lamp wel maar de hue lamp nog steeds niet????? vwat doe ik fout (hue lamp is niet kapot, heb ik gestest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-06 22:53
Anoniem: 910167 schreef op zondag 16 april 2017 @ 09:54:
Goedemorgen,
ik weet niet of ik hier goed zit maar heb een vraag.
Ik heb reeds een aantal hue lampen werkzaam 1 ervan zit in een lamp die voorheen met een hotelschakeling werkte (2x lichtknop)
Nu wil ik in mijn huiskamer nog een lamp op een punt met hotelschakeling plaatsen (1 knop & 1 dimmer)
Gezien de hue lampen is een dimmer niet wenselijk. Ik dacht dus slim te zijn en de hotelschakeling op te heffen (dimmer ontkoppelen) Nu werkt een reguliere lamp wel maar de hue lamp nog steeds niet????? vwat doe ik fout (hue lamp is niet kapot, heb ik gestest)
Heb je de bedrading wel doorgelust?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mijn electra kennis is iets meer dan basis. wat bedoel je met doorgelust??
Bij dimmer zitten 3 zwarte draden bij schakelaar 1 bruine en 2 zwarte. dimmer weggehaald en 2 zwarte draden gekoppeld om cirquit rond te houden. bij schakelaar de loze zwarte draad die ook naar dimmer gaat losgekoppeld. hierdoor (denk ik) heb ik hotelschakeling opgedoekt. Normale gloeilamp werk met de overgebleven schakelaar wel. Hue lamp gaat niet aan bij gebruik schakelaar en app vind niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:29
Anoniem: 910167 schreef op zondag 16 april 2017 @ 10:16:
mijn electra kennis is iets meer dan basis. wat bedoel je met doorgelust??
Bij dimmer zitten 3 zwarte draden bij schakelaar 1 bruine en 2 zwarte. dimmer weggehaald en 2 zwarte draden gekoppeld om cirquit rond te houden. bij schakelaar de loze zwarte draad die ook naar dimmer gaat losgekoppeld. hierdoor (denk ik) heb ik hotelschakeling opgedoekt. Normale gloeilamp werk met de overgebleven schakelaar wel. Hue lamp gaat niet aan bij gebruik schakelaar en app vind niets
De bruine is de fase draad en de zwarte zijn schakel draden. Minimaal de bruine en 1 zwart moet doorgelekt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nomar109
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:24
Anoniem: 910167 schreef op zondag 16 april 2017 @ 09:54:
Nu werkt een reguliere lamp wel maar de hue lamp nog steeds niet????? vwat doe ik fout (hue lamp is niet kapot, heb ik gestest)
Dit had ik gisteren toevallig ook. Wilde een lamp achter een dimmer vervangen met een hue lamp. Dimmer verwijderd, draden doorgelust. De gloednieuwe Hue lamp werkte niet, maar de oude 'gewone' lamp wel.
Wat bleek: de hue lamp maakte net geen contact in de fitting. Kennelijk schroeft hij net iets minder diep of zo. Dus de contact lipjes in de fitting wat omhoog gewipt en voila, de hue lamp deed het.

[ Voor 0% gewijzigd door nomar109 op 16-04-2017 10:33 . Reden: typfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is me helder.
In de schakelaar zit 1 bruine draad en 2 zwarte draden
in de dimmer 3 zwarte
in de lamp 1 blauwe en 1 zwarte
Draden zijn bij de bouw zo doorgetrokken.
Bij het dimmer punt moet ik dus twee zwarte draden koppelen (dit is dan de fase draad die normaal bij een enkele schakelaar naar de lamp gaat)

Zoals vermeld als ik dit zo doe werkt een normale gloeilamp wel op de overgebleven schakelaar maar de hue lamp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem opgelost. Het was inderdaad dat de Hue lamp geen goede connectie maakte met de fitting. Contactpunten wat naar buiten gebogen en voila. Opgelost. Iedereen bedankt en fijn weekend nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famtool
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-05 18:46
Hallo, ik heb de Hue white en colour gekocht en ziet er super uit. Werkt goed en eenvoudig. Kan echter 1 ding niet vinden. Ik hen nu 2 lampen in een ruimte (woonkamer) en hier komt nog een derde bij (moet eerst de dimmer verwijderen) de 2 lampen mogen samen dimmen en van kleur veranderen maar de derde wil ik ook apart dimmen of een andere kleur licht geven bv om snel ff iets te lezen. Ik wil deze echter wel in de groep woonkamer opnemen. Ik kan dit niet vinden in de Hue app. Heb ik een bril nodig of is dit inderdaad niet zo simpel ? Alvast bedankt. 8)7 heb het al gevonden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Daar maak je scenes voor aan.

Ik heb bijvoorbeeld de scene eettafel, dan gaan alleen de lampen boven de tafel aan. Bijvoorbeeld als iemand huiswerk maakt aan de tafel. De scene avond is alles gedimt.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167755

Zijn er hier onder jullie die Hue lampen hebben gekoppeld aan een Philips tv met Ambilight (Ambilight+Hue)?

Ik zit met het volgende: wanneer ik de tv uitschakel (standby), dan springen de gekoppelde lampen — zoals het hoort — naar de stand waar ze voordien op stonden. Echter, na een vijftal minuten spingen de lampen op een blauwe, zwaar gedimde stand. Dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Ik heb de bridge al gereset, de gekoppelde apps nagekeken op scenes, maar niets lijkt op die blauwe stand te wijzen. Iemand die dit ook al heeft opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Ik twijfel sinds ik nu mijn verlichting boven de pc heb ingezet als een soort ambilight tijdens gamen om zoiets ook te doen uiteindelijk met een lightstrip op de tv. Ben alleen bang dat het een beetje een dure bedoeling wordt met 4 geknipte lightstrips op een 48 inch tv.
Wellicht zoeken naar een goedkopere methode. Of wellicht maar 1 strip naar boven laten schijnen achter de tv kast vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 15:31:
Ik twijfel sinds ik nu mijn verlichting boven de pc heb ingezet als een soort ambilight tijdens gamen om zoiets ook te doen uiteindelijk met een lightstrip op de tv. Ben alleen bang dat het een beetje een dure bedoeling wordt met 4 geknipte lightstrips op een 48 inch tv.
Wellicht zoeken naar een goedkopere methode. Of wellicht maar 1 strip naar boven laten schijnen achter de tv kast vandaan.
Je zou deze eens kunnen overwegen: https://www.kickstarter.c...klighting-for-any-hdmi-tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@RiDo78 thanks.
Met die dingen is het altijd afwachten hoe en wat qua resolutie en verversing doorvoer.
Ga me er eens in verdiepen. Qua prijs wel redelijk. Alhoewel 2 ledstrip of 3 ook rond die prijs zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Arunia schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:18:
@RiDo78 thanks.
Met die dingen is het altijd afwachten hoe en wat qua resolutie en verversing doorvoer.
Ga me er eens in verdiepen. Qua prijs wel redelijk. Alhoewel 2 ledstrip of 3 ook rond die prijs zijn.
Ze claimen dezelfde snelheid als de refresrate van je TV, dat ga je met een of ander hue ambient lighting app en LS+ in elk geval never halen. Als je naar zoiets op zoek bent lijkt me dit wel een van de betere oplossingen. En niet extreem duur ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-06 14:41
Clubbtraxx schreef op dinsdag 18 april 2017 @ 17:41:
[...]

Ze claimen dezelfde snelheid als de refresrate van je TV, dat ga je met een of ander hue ambient lighting app en LS+ in elk geval never halen. Als je naar zoiets op zoek bent lijkt me dit wel een van de betere oplossingen. En niet extreem duur ofzo.
Al vaker ter sprake gekomen (zoek bv op boblight / ambilight in dit forum deel 1&2).
Maar buiten de veel te lage refreshrate van Hue, zijn de Hue LEDs niet individueel aanstuurbaar. Dit is voor Ambilight een must!
Er zijn tientallen zelfbouw projecten en off-the-shelf oplossingen voor te vinden. Goed beginpunt is:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/990389

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

Hmm.. vond ze al duur.. Komt dus door hoge marge LED :(

http://www.nu.nl/beurs/46...g-in-eerste-kwartaal.html

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeltjuh
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik zie in dat artikel werkelijk niets staan over marges op LED-lampen. Alleen dat het aandeel van LED in de totale omzet gegroeid is, wat ook niet meer dan logisch is.

Duur is Hue wel ja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:23
Hue is en blijft dan ook gewoon een lifestyleproduct. Philips kan het blijkbaar ook blijven vragen, genoeg mensen die het zich kunnen veroorloven en ook kopen.

Maar er zal vast ergens een keer een omslagpunt komen waarop ook Philips omlaag zal moeten met de prijs.

Qua gewone LED lampen vind ik zelfs Philips al niet meer echt duur. Ze zitten nog niet op het prijspunte van Ikea (die ook best goede ledlampen verkopen), maar heel veel meer kost Philips ook niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-06 21:57
Ik heb in mijn nieuwe keuken wat spotjes geinstalleerd. De spotjes van Philips (inc en exc Hue) vond ik helaas niet goed genoeg, maar ik zocht toch een manier vinden om 'normale 'verlichting te verbinden met mijn Hue systeem.

Dit was de oplossing!
Busch-Jaeger 6715 U LED-dimmersokkel ZigBee Light Link 2-100W

Deze dimmer werkt met het ZigBee protocol. Eingelijk denkt de Hue hub dat deze dimmer een lamp is. Alle lampen die gekoppeld zijn aan deze dimmer worden het ware als 1 lamp gewoon is het Hue app van Philips.

De spotjes zijn van het merk Illuxtron. Een leuke plus is dat het Nederlands is. Zelf hebben ze ook een oplossing voor wireless verlichting, maar dit werkt met met Bluetooth Low Engergy protocol en ik had al Philips Hue in huis. De spotjes bestaan uit powerledjes en elk spotje heeft 900 lumen. Daar kunnen de spotjes van Philips, Innr, Megaman niet tegenop :) Nadeel is dat deze niet echt makkelijk beschikbaar zijn voor de consument (meer B2B gericht)

Enige minpuntje is dat non Hue lampen (en deze dimmer), niet met Homekit van Apple werken. Maar dat vind ik niet zo erg.

Kortom, deze dimmer kan ik zeer goed aanraden om je traditionele (led) verlichting aan je Hue hub te koppelen.

[ Voor 7% gewijzigd door Chillmeister op 21-04-2017 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-05 17:23

LoneWolf

Just a Byte

@Chillmeister functioneert ie wel mee als je m in een scene schakelt en dan via homekit siri de scene aanroept ?

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:06
Zo mijn startset is net binnengekomen. Vooral om even te testen of het wat voor mij is. De standaard app van Philips vind ik redelijk brak, dus komende week maar eens andere apps testen.

Maar voor nu: hoe werkt de Thuis & Weg optie van de standaard app als ik deze niet Locatie-gebonden laat werken? Is het dan een handmatige actie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-11-2024
eymey schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 14:38:
Hue is en blijft dan ook gewoon een lifestyleproduct. Philips kan het blijkbaar ook blijven vragen, genoeg mensen die het zich kunnen veroorloven en ook kopen.

Maar er zal vast ergens een keer een omslagpunt komen waarop ook Philips omlaag zal moeten met de prijs.

Qua gewone LED lampen vind ik zelfs Philips al niet meer echt duur. Ze zitten nog niet op het prijspunte van Ikea (die ook best goede ledlampen verkopen), maar heel veel meer kost Philips ook niet.
Hue is duur, ja, zeker als je de full option kleuren lampen wilt, de Hue Whites daarin tegen zijn best betaalbaar.

Het heeft ook zo zijn redenen waarom Philips Hue producten duurder zijn, je moet niet vergeten dat het Hue platform continue wordt doorontwikkeld en ook samenwerkt met de meeste zo niet alle belangrijke domotica systemen zoals HomeKit, Amazone Alexa, Samsung SmartThings, Nest en nog een paar meer.

Ook het onderhouden van een portal, voor zaken zoals buitenhuis bediening, software updates en IFTTT, kost geld.

De goedkopere concurrenten van Philips leveren deze diensten niet of nauwelijks, meestal (zoals INNR in Nederland en CREE in de USA) hebben deze goedkopere lampen niet eens een echt alternatief voor de Philips Birdge (CREE lampen hebben zelf geen bridge, dus moeten altijd gelinked worden aan een bridge van een andere partij).

Daarbij komt ook nog eens dat de kwaliteit van de goedkopere ZigBee Led lampen een stuk lager is. Ook de ZigBee implementatie laat vaak te wensen over ten opzichte van de Philips Hue producten, is ook logisch want Philips werkt al aan ZigBee Led verlichting sinds de 2e generatie LivingColors lampen (2009) en hebben hierdoor een gigantische voorsprong op de concurrentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Oh dat ben ik zeker met je eens :). Je krijgt er zeker een hoop voor terug, hoewel ik heb wel jammer vind dat Philips zo langzaam is met het uitbrengen van meer formaten, zoals garden spots en zo.

Nog een goedkope concurrent, MiLight, vind ik al helemaal niks. De lichtkwaliteit van die lampen is gewoon echt minder.

Wel hoop ik dat Philips nog eens 1 ding gaat aanpassen bij het uitbrengen van nieuwe Hue lampen: Dimming via PWM afschaffen of naar een veel hogere frequentie!

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10
Ik heb al een tijdje 6 hue lampen in gebruik en 2 plus led strips. Vandaag heb ik voor de woonkamer een bewegingssensor gekocht. Ik heb nu het volgende probleem: de led strip gaat constant aan op 25%, ik wil dit lager hebben dus zet hem terug naar 12 oid. Echter als deze uit gaat, en later weer aan gaat als er beweging is het helaas weer 25%... Kan iemand mij helpen hoe ik dit in kan stellen? Als ik de strips handmatig uit doe via de app onthoud hij de laatste stand wel? :?

[ Voor 12% gewijzigd door nii3k op 21-04-2017 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
niek87 schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 22:52:
Ik heb al een tijdje 6 hue lampen in gebruik en 2 plus led strips. Vandaag heb ik voor de woonkamer een bewegingssensor gekocht. Ik heb nu het volgende probleem: de led strip gaat constant aan op 25%, ik wil dit lager hebben dus zet hem terug naar 12 oid. Echter als deze uit gaat, en later weer aan gaat als er beweging is het helaas weer 25%... Kan iemand mij helpen hoe ik dit in kan stellen? Als ik de strips handmatig uit doe via de app onthoud hij de laatste stand wel? :?
Ik denk dat je een scène aan moet maken met de ledstrip op 12 procent en de rest van de lampen zoals je ze wilt hebben en die scène moet laten activeren. Het lijkt of je dit nog niet doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:27
Op de overloop wil ik graag een Hue lamp plaatsen met bewegingsmelder met tijden voor gedimd licht.
Idee is als je 's nachts uit bed moet en de overloop op komt dat dan gelijk het gedimde licht aanspringt.

Is dit mogelijk?

En hoe zit dit met de bestaande hotelschakeling. Overruled die bewegingsmelder het signaal/positie van de normale lichtschakelaars?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:56

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Als he de hue lamp aansluit op een bestaande hitelschakeling. Dan kan de sensor hem niet aanzetten. Er staat immers geen spanning op de lamp.

Wil je die schakelaar behouden dan zal je daar nieuwe moeten plaatsen.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Hoe gaat dat dan in zijn werk?

1 bestaande schakelaar > HUE lamp > bewegingsmelder?

Ik hoef niks met die schakelaar te doen, toch?
Echter als het een hotelschakeling betreft dan snapt de lamp het niet meer en werkt het dus niet?

Oplossing is dan of de hotelschakeling eruit halen of een aparte schakelaar erbij maken? En dan kom je dus uit op nog meer schakelaars voor 1 lichtpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:29
NeutraleTeun schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:07:
Hoe gaat dat dan in zijn werk?

1 bestaande schakelaar > HUE lamp > bewegingsmelder?

Ik hoef niks met die schakelaar te doen, toch?
Echter als het een hotelschakeling betreft dan snapt de lamp het niet meer en werkt het dus niet?

Oplossing is dan of de hotelschakeling eruit halen of een aparte schakelaar erbij maken? En dan kom je dus uit op nog meer schakelaars voor 1 lichtpunt.
Alle schakelaars eruit halen en op plekken waar je het licht aan/uit wil doen een hue dimmer ophangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De hue lamp moet altijd stroom hebben. Dus als je traditionele schakelaars blijft gebruiken heeft de lamp geen stroom en kan je hem niet bedienen met hue schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Aha. Wil je de features en accessoires gebruiken van de HUE dan vervallen ook de bestaande schakelaars.
Dan kwam niet zo duidelijk naar voren in al die instructiefilmpjes.

Wat zouden jullie doen in mijn geval met de overloop-situatie.
Beneden in de hal een dimmer, evenals op de overloop, met gelijk beneden en boven een HUE lamp en boven de bewegingssensor.

Of moet ik afstappen van het oude gevoel een schakelaar nodig te hebben en 1 dimmer minder bv en gewoon vertrouwen op die sensor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:36
NeutraleTeun schreef op zondag 23 april 2017 @ 09:57:
Aha. Wil je de features en accessoires gebruiken van de HUE dan vervallen ook de bestaande schakelaars.
Dan kwam niet zo duidelijk naar voren in al die instructiefilmpjes.

Wat zouden jullie doen in mijn geval met de overloop-situatie.
Beneden in de hal een dimmer, evenals op de overloop, met gelijk beneden en boven een HUE lamp en boven de bewegingssensor.

Of moet ik afstappen van het oude gevoel een schakelaar nodig te hebben en 1 dimmer minder bv en gewoon vertrouwen op die sensor.
Eerst alleen met een sensor proberen, als het niet bevalt kun je altijd een dimmer erbij kopen.
Heb in de hal ook een sensor en mis de schakelaar totaal niet. De dimmer die ik heb hangt er voor de sier en gaat straks ook naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:10
spokje schreef op zondag 23 april 2017 @ 08:27:
[...]

Ik denk dat je een scène aan moet maken met de ledstrip op 12 procent en de rest van de lampen zoals je ze wilt hebben en die scène moet laten activeren. Het lijkt of je dit nog niet doet :)
Hmm, ik had wel scènes aangemaakt.
Het gekke is dat als de scène uit gaat via de hue app hij wel de waarde van uitgaan onthoud als hij daarna weer aan gaat middels de hue app. Gaat hij uit omdat er geen beweging meer is, en daarna weer aan met beweging hij de laatste waarde is vergeten en altijd met 25% start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:14
Hmm maar kun je niet aangeven dat ie met beweging gewoon die scène moet starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Laatst online: 04-06 21:57
LoneWolf schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:56:
@Chillmeister functioneert ie wel mee als je m in een scene schakelt en dan via homekit siri de scene aanroept ?
Dat zou ik nog moeten uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
Kan nu met een scriptje de verlichting boven mijn pc aan en uitzetten. Moet even kijken hoe het heette en daarbij een batch bestand gemaakt genaamd aan en een andere genaamd uit. Nu gekeken via gpedit om startup en shutdown scripts toe te voegen zodat bij opstarten de lamp aan gaat en bij afsluiten uit.
http://stackoverflow.com/...cript-on-windows-shutdown
Daar moet ik nog verder in gaan duiken. Maar kan nu gewoon een icoon aanklikken om aan en uit te zetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 23-04-2017 16:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Beuzer schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:49:
Hierbij een korte update over mijn android app die in ontwikkeling is. De app maakt een uitklapbare notificatie aan waarmee je:
1. Lampen in/uitschakelen
2. Groepen selecteren
3. Dimmen
4. Scenes activeren
5. Huidige kleur en helderheid inzien

Een kleine inpressie:
[afbeelding]

TODO:
1. Dim icoontjes veranderen
2. Lichttemperatuur in kunnen stellen
3. Automatisch tonen/verbergen van de notificatie verbeteren.

Ik verwacht hier snel een link naar de app in de play store te kunnen posten :)
ziet er erg mooi uit. Zeer benieuwd naar je 1ste release ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:54

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Op http://labs.meethue.com nu een Candlelight formule. Wellicht vergelijkbaar met die in de Go? Zelf nog niet geprobeerd, maar klinkt wel grappig.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hertog schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:37:
Op http://labs.meethue.com nu een Candlelight formule. Wellicht vergelijkbaar met die in de Go? Zelf nog niet geprobeerd, maar klinkt wel grappig.
Klonk mij ook wel grappig in de oren inderdaad. Ben benieuwd.
Vraag me toch af hoe ze dat aansturen, zouden ze bij elke wisseling van lichtsterkte gewoon een nieuwe call naar je bridge doen? Of zit er nu een "candle" functie in de bridge?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 24 april 2017 @ 11:38:
[...]

Klonk mij ook wel grappig in de oren inderdaad. Ben benieuwd.
Vraag me toch af hoe ze dat aansturen, zouden ze bij elke wisseling van lichtsterkte gewoon een nieuwe call naar je bridge doen? Of zit er nu een "candle" functie in de bridge?
Met alleen een bridge kan je deze al gebruiken (dus geen motion sensor etc)
00:06s timer | 00:06s timer | 00:06s timer | 00:10s timer
Zo staat ie dan in de bridge als routine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29

ST10©DE

Dus.............

Chillmeister schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:25:
Ik heb in mijn nieuwe keuken wat spotjes geinstalleerd. De spotjes van Philips (inc en exc Hue) vond ik helaas niet goed genoeg, maar ik zocht toch een manier vinden om 'normale 'verlichting te verbinden met mijn Hue systeem.

Dit was de oplossing!

Deze dimmer werkt met het ZigBee protocol. Eingelijk denkt de Hue hub dat deze dimmer een lamp is. Alle lampen die gekoppeld zijn aan deze dimmer worden het ware als 1 lamp gewoon is het Hue app van Philips.

De spotjes zijn van het merk Illuxtron. Een leuke plus is dat het Nederlands is. Zelf hebben ze ook een oplossing voor wireless verlichting, maar dit werkt met met Bluetooth Low Engergy protocol en ik had al Philips Hue in huis. De spotjes bestaan uit powerledjes en elk spotje heeft 900 lumen. Daar kunnen de spotjes van Philips, Innr, Megaman niet tegenop :) Nadeel is dat deze niet echt makkelijk beschikbaar zijn voor de consument (meer B2B gericht)

Enige minpuntje is dat non Hue lampen (en deze dimmer), niet met Homekit van Apple werken. Maar dat vind ik niet zo erg.

Kortom, deze dimmer kan ik zeer goed aanraden om je traditionele (led) verlichting aan je Hue hub te koppelen.
Interessant! Kan ik deze sokkel gewoon gebruiken zonder een schakelaar? Dus met een blinde plaat ervoor?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:46
P. Mekes schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:43:
[...]

Interessant! Kan ik deze sokkel gewoon gebruiken zonder een schakelaar? Dus met een blinde plaat ervoor?
Nee... Je hebt de bedientoetsen erbij nodig.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beuzer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-05 19:22

Beuzer

Hue light notification control

Geert1976 schreef op maandag 24 april 2017 @ 09:05:
[...]

ziet er erg mooi uit. Zeer benieuwd naar je 1ste release ;)
Thnks! Heb ondertussen de layout weer wat aangepast. Deze week zal ik een beta in de play store zetten. Als dit is gebeurt zal ik dat hier delen!

Hue Control: Neem controle over Hue lampen in een notificatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-06 00:20
Xander schreef op maandag 24 april 2017 @ 12:56:
[...]

Nee... Je hebt de bedientoetsen erbij nodig.
Hmm interessant ! Wel vrij prijzig met 100 euro... misschien dat zoiets ook werkt :

https://www.hashop.nl/ZMEEWALLC-2 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
enzoronald schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:07:
[...]

Hmm interessant ! Wel vrij prijzig met 100 euro... misschien dat zoiets ook werkt :

Dat werkt vast prima ja met een Z-wave controller of andere Z-wave producten?

Rechtstreeks koppelen met Hue (die werkt met Zigbee) gaat alleen niet. Dus ik weet niet wat je precies van plan bent??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:29

ST10©DE

Dus.............

enzoronald schreef op maandag 24 april 2017 @ 20:07:
[...]

Inderdaad, dan wordt het vrij prijzig en lijkt een Z-wave (+) een goed alternatief, zeker in combinatie met Domoticz. Of heeft dit weer andere nadelen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Het is maar net wat je wilt. Wil je een draadloze zender waarmee je via een omweg (lees: bijvoorbeeld Domoticz) de Hue lampen kunt bedienen? Dan gaat dat met die Z-wave zender vast werken.

Wil je een bestaande lamp kunnen integreren in een Hue ecosysteem (dus bedienen vanuit de Hue app, met Hue bedieningselementen of de Hue Motion Sensor) dan heb je zoiets als die Busch Jaeger dimmer nodig.

Het zijn twee verschillende producten voor twee totaal verschillende scenaria.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeltaBlast
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-06 16:09
Twee vraagjes:

Philips zelf (via de my-shop) verkoopt twee hue bridges:
8718696511800 en 8718696511824. Weet iemand het verschil / welke nieuwer is?

Daarnaast heb ik nog een paar oude livingwhites (denk ik) stekkerdingen: je kan elke lamp in zo'n stekkerding pluggen en dan kan je die dan weer besturen met de livingcolors remote. Soort van draadloze dimmer zeg maar. Werkt die ook met de hue bridge?

Alvast dank :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beuzer

Beuzer

Eindelijk, het is zover. Ik heb de eerste alpha versie van mijn app in de play store gezet. Met deze link kunnen jullie hem gebruiken/testen. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Voor diegene die mijn eerdere posts niet heeft gelezen: hiermee kan je Philips Hue lampen volledig bedienen vanuit een notificatie :). Hou in je achterhoofd dat het hier om een alpha-versie gaat, waar dus bugs in kunnen zitten! Daarnaast zijn er nog een aantal elementen in de app zelf die nog even netjes opgemaakt moeten worden.

[ Voor 20% gewijzigd door Beuzer op 25-04-2017 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
DeltaBlast schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 12:12:
Twee vraagjes:

Philips zelf (via de my-shop) verkoopt twee hue bridges:
8718696511800 en 8718696511824. Weet iemand het verschil / welke nieuwer is?

Daarnaast heb ik nog een paar oude livingwhites (denk ik) stekkerdingen: je kan elke lamp in zo'n stekkerding pluggen en dan kan je die dan weer besturen met de livingcolors remote. Soort van draadloze dimmer zeg maar. Werkt die ook met de hue bridge?

Alvast dank :)
Het verschil tussen de twee bridges weet ik niet, waarschijnlijk alleen type verpakking (luxe doos of bruine OEM karton). Je livingwhites stekkers kan je gewoon toevoegen als 'lamp' en is daarmee op te nemen in scenes enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

In het zusje van dit forum op pelt in "[Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue" lees ik dat Innr lampen wel meedoen in de 20% kortingsactie bij Gamma. En op http://www.innrlighting.com/nl/service lees ik dat je de Innr lampen op je Hue Bridge kan aansluiten.
Heeft iemand er ervaring mee dat dit goed werkt, in combinatie met Domoticz? Dat je daar dan ook je Innr lampen tussen je andere Hue lampen ziet staan en kan bedienen?

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Volgens de innr site moet dat kunnen.

http://www.innrlighting.com/nl/service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Beuzer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:31:
Eindelijk, het is zover. Ik heb de eerste alpha versie van mijn app in de play store gezet. Met deze link kunnen jullie hem gebruiken/testen. Ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden.

Voor diegene die mijn eerdere posts niet heeft gelezen: hiermee kan je Philips Hue lampen volledig bedienen vanuit een notificatie :). Hou in je achterhoofd dat het hier om een alpha-versie gaat, waar dus bugs in kunnen zitten! Daarnaast zijn er nog een aantal elementen in de app zelf die nog even netjes opgemaakt moeten worden.
Ga ''m nu installeren op mijn nieuwe Samsung S8!
Tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
Beuzer schreef op dinsdag 25 april 2017 @ 23:31:

Top! Ga het eerdaags eens proberen :)
Packetloss schreef op woensdag 26 april 2017 @ 07:09:
In het zusje van dit forum op pelt in "[Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue" lees ik dat Innr lampen wel meedoen in de 20% kortingsactie bij Gamma. En op http://www.innrlighting.com/nl/service lees ik dat je de Innr lampen op je Hue Bridge kan aansluiten.
Heeft iemand er ervaring mee dat dit goed werkt, in combinatie met Domoticz? Dat je daar dan ook je Innr lampen tussen je andere Hue lampen ziet staan en kan bedienen?
Innr lampen worden inderdaad gewoon zichtbaar in Domoticz. En kan je ook bedienen.

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 26-04-2017 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:12

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik ben bijna zover dat ik HUE G10 spotjes ga plaatsen in grondspots. Afstand van de GU10 spotjes in de woonkamer tot de eerste grondspot zal hemelsbreed denk ik een meter of 4 a 5 bedragen waarbij het signaal door het glas van de schuifpui en het glas van de grondspot (die dus wat dieper in de grond ligt) zal moeten. Dit is geen enkel probleem?

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beuzer

Beuzer

Geert1976 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:56:
[...]

Tnx
Ben benieuwd! Ik heb ondertussen een topic aangemaakt. Mocht jij jouw ervaringen willen delen of feedback geven kan dat in dit topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beuzer

Beuzer

Geert1976 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 08:56:
[...]

Tnx
Heb de app zelf het meest getest op de Galaxy S7, dus zou goed moeten werken op jouw nieuwe S8 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Laatst online: 03-04 20:39
Dit ziet er zeker interessant uit! Heb jij een schakelmodule met meerdere knoppen? Wat ik begrijp op de site van Busch Jaeger is dat als je de unit hebt met 4 knoppen, dan is de bovenste knop gereserveerd voor de bedrade verlichting en de andere drie kun je dan gebruiken voor HUE e.d. De vraag die ik heb is, heb jij meerdere knoppen en zo ja, die je die dan allemaal als losse verlichting terug in de HUE-app? Ben benieuwd!
Chillmeister schreef op vrijdag 21 april 2017 @ 15:25:

Dit was de oplossing!

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Beuzer schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:28:
[...]

Heb de app zelf het meest getest op de Galaxy S7, dus zou goed moeten werken op jouw nieuwe S8 ;)
zie mijn post in het door jouw apart aangemaakt topic over jouw nieuwe PlayStore app :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KeaveXL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 10:29:
Dit ziet er zeker interessant uit! Heb jij een schakelmodule met meerdere knoppen? Wat ik begrijp op de site van Busch Jaeger is dat als je de unit hebt met 4 knoppen, dan is de bovenste knop gereserveerd voor de bedrade verlichting en de andere drie kun je dan gebruiken voor HUE e.d. De vraag die ik heb is, heb jij meerdere knoppen en zo ja, die je die dan allemaal als losse verlichting terug in de HUE-app? Ben benieuwd!

[...]
Je ziet zo'n Busch Jaeger module terug als één lamp in de Hue app, dit is de lamp die je bedraad aansluit op de dimmer en die je dus met de bovenste knoppen kunt bedienen.

De rest van de knoppen heeft de Hue bridge totaal geen weet van, deze knoppen kun je gebruiken om scenes te schakelen (met 4v bediening tot 6 scenes). Dit gaat echter helemaal buiten de bridge om, de zender communiceert rechtstreeks met de lampen. Het inleren van een scene gaat dus ook via de bedieningsknoppen, niet via de bridge.

Werkt verder wel goed, als je alleen maar scènes wilt inschakelen ("uit" kan natuurlijk ook een scene zijn). Met een Hue dimmer ofzo heb je wel meer mogelijkheden (meerdere acties onder een knop, door vaker / langer drukken, traploos dimmen, etc).

Let wel dat de Busch Jaeger alleen maar lampen met Zigbee Light Link kan aansturen, dus geen andere lampen die misschien toevallig ook wel met Hue werken (LivingColors, LivingWhites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Tylen schreef op zondag 22 januari 2017 @ 09:53:
[...]
Het standaard achter plaatje past sowieso al over een bestaande inbouwdoos
Nou, niet bij mij. De afstand tussen de montage gaten komt niet overeen. 60 mm voor de muur doos, 53 mm voor de hue dimmer switch.

De breedte klopt ook niet. Mijn schakelmateriaal is allemaal 80mm breed buitenmaat, de hue dimmer switch is 65 mm. Die 80mm is volgens mij een standaard....

Hoe hebben anderen dat opgelost?

[ Voor 18% gewijzigd door joopv op 26-04-2017 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 11:04
Gebruik de zoekfunctie even. Staan heel veel oplossing hier. Ik heb ze ook allemaal vervangen hier.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
joopv schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:21:
[...]

Nou, niet bij mij. De afstand tussen de montage gaten komt niet overeen. 60 mm voor de muur doos, 53 mm voor de hue dimmer switch.

De breedte klopt ook niet. Mijn schakelmateriaal is allemaal 80mm breed buitenmaat, de hue dimmer switch is 65 mm. Die 80mm is volgens mij een standaard....

Die vraag had ik ook al gesteld.

Wmn79 verwees mij naar de openingspost (ja, ergens onderin vind je er een kattebelletje van) en naar via de bijdrage van arjandijk162 naar petermdevries in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:35
Voor wie zelf een Hue set in elkaar wil knutselen: https://hackaday.io/project/21111/instructions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Oké, bedankt :) Klinkt op zich best goed. Ik neem aan dat je dus niet kan dimmen? Overige apparatuur heb ik niet. Maar eenvoudig een scene aanmaken, waarbij bijv. twee lightstrips op 50% gedimd in rood staan en drie e27 in paars op 100% op 1 knop, is dat te doen?
Xander schreef op woensdag 26 april 2017 @ 12:17:
[...]

Je ziet zo'n Busch Jaeger module terug als één lamp in de Hue app, dit is de lamp die je bedraad aansluit op de dimmer en die je dus met de bovenste knoppen kunt bedienen.

De rest van de knoppen heeft de Hue bridge totaal geen weet van, deze knoppen kun je gebruiken om scenes te schakelen (met 4v bediening tot 6 scenes). Dit gaat echter helemaal buiten de bridge om, de zender communiceert rechtstreeks met de lampen. Het inleren van een scene gaat dus ook via de bedieningsknoppen, niet via de bridge.

Werkt verder wel goed, als je alleen maar scènes wilt inschakelen ("uit" kan natuurlijk ook een scene zijn). Met een Hue dimmer ofzo heb je wel meer mogelijkheden (meerdere acties onder een knop, door vaker / langer drukken, traploos dimmen, etc).

Let wel dat de Busch Jaeger alleen maar lampen met Zigbee Light Link kan aansturen, dus geen andere lampen die misschien toevallig ook wel met Hue werken (LivingColors, LivingWhites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KeaveXL schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:09:
Oké, bedankt :) Klinkt op zich best goed. Ik neem aan dat je dus niet kan dimmen? Overige apparatuur heb ik niet. Maar eenvoudig een scene aanmaken, waarbij bijv. twee lightstrips op 50% gedimd in rood staan en drie e27 in paars op 100% op 1 knop, is dat te doen?

[...]
Je kunt niet dimmen nee, alsin je kunt een knop niet programmeren als "feller" of "minder fel". Dit kan trouwens wél met de lamp die je vast aansluit op de Busch Jaeger dimmer (mits je een dimmer basiselement neemt natuurlijk).

Een scene aan een knop koppelen zoals wat jij zegt gaat inderdaad prima. De vast aangesloten lamp of eventuele andere lampen op zo'n Busch Jaeger dimmer of schakelaar kun je hier in meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

joopv schreef op woensdag 26 april 2017 @ 13:21:
[...]

Das toch wel appart. Bij mij past het wel. Mijn inbouwdoos zal wel smaller zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Tylen schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:05:
[...]Das toch wel appart. Bij mij past het wel. Mijn inbouwdoos zal wel smaller zijn dan.
In mijn huis (bj 89) zitten muurdozen met 60mm afstand tussen de montagegaten. De muurdozen hebben ook geen draaibaar bevestigingssysteem.

Ik ben het plaatje wat hierboven beschreven is bij de Praxis gaan halen. De sleufgaten daarin zitten verticaal, en trouwens ook nog op een te grote afstand. Ik zal er zelf 2 gaatjes in moeten boren. Dat kan ik allemaal wel, maar wat een gepruts :(

En dan te bedenken dat ik ook nog complexere situaties heb waar ik een conventionele schakelaar zou willen vervangen door een Hue dimmer switch. Een 3-voudige combi met een WCD, en 2 normale schakelaars waarvan ik er 1 wil vervangen door een hue switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
joopv schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:27:
[...]
Ik ben het plaatje wat hierboven beschreven is bij de Praxis gaan halen. De sleufgaten daarin zitten verticaal, en trouwens ook nog op een te grote afstand. Ik zal er zelf 2 gaatjes in moeten boren. Dat kan ik allemaal wel, maar wat een gepruts :(
Je hoeft niet te boren, de Hue-dimmer backplate heeft lijmstrips op de achterzijde. Je plakt m er zo op . . .

[ Voor 29% gewijzigd door RiDo78 op 26-04-2017 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
RiDo78 schreef op woensdag 26 april 2017 @ 17:29:
[...]Je hoeft niet te boren, de Hue-dimmer backplate heeft lijmstrips op de achterzijde. Je plakt m er zo op . . .
Dat boren moet ik doen om de montageplaat van de Praxis op de muurdoos vast te zetten, niet om de dimmer backplate op de montageplaat te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Super bedankt voor je reactie! Laatste vraagje als dat mag ;-) Klopt het dat je op ongeveer 200€ kwijt bent voor één complete schakelaar? Dan ben ik uitgegaan van de inbouwsokkel met led dimmer en dan de knoppenunit er nog los bij, toch?
Xander schreef op woensdag 26 april 2017 @ 16:55:
[...]

Je kunt niet dimmen nee, alsin je kunt een knop niet programmeren als "feller" of "minder fel". Dit kan trouwens wél met de lamp die je vast aansluit op de Busch Jaeger dimmer (mits je een dimmer basiselement neemt natuurlijk).

Een scene aan een knop koppelen zoals wat jij zegt gaat inderdaad prima. De vast aangesloten lamp of eventuele andere lampen op zo'n Busch Jaeger dimmer of schakelaar kun je hier in meenemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Met een dimmer en viervoudig bediendeel kom je daar wel aan ja. Vergeet trouwens het afdekraam niet...

Niet heel goedkoop. Maarja, ik schakel er bijvoorbeeld 10 reguliere spotjes mee. Een normale dimmer (niet Hue compatible) van een A-merk had me ook zo €100 gekost. 10 Hue lampen was helemaal een dure grap geworden, naast dat ik dan het armatuur had moeten vervangen...

Ik zie trouwens net dat Trust tegenwoordig ook lampen met Zigbee maakt. Binnenkort verkrijgbaar.

Het zou Hue compatible moeten zijn. De lampen dan... accessoires zullen wel niet werken. Altijd fijn, meer concurrentie. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Xander op 27-04-2017 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

eymey schreef op woensdag 26 april 2017 @ 09:00:
[...]

Top! Ga het eerdaags eens proberen :)

[...]

Innr lampen worden inderdaad gewoon zichtbaar in Domoticz. En kan je ook bedienen.
Thanx!

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Ik zit hier ook met 9x gu10 spotjes (in twee groepen). Die heb ik het liefst ook in de hue variant maar dan wordt het best prijzig.

Dus als ik die dimmer sokkel van busch jeager haal en een extra hue dimmer (alles 2x) dan moet ik ze dus kunnen bedienen met hue. En dan de gu10 spotjes bedraad aansluiten op de dimmer (omdat dit traditionele lampen zijn)

@Xander weet je toevallg of je die inbouw dimmer sokkel met de standaard philips hue dimmer kan bedienen??

[ Voor 10% gewijzigd door Tylen op 27-04-2017 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-06 11:04
Over dozen gesproken, dit gezien? http://www.iotty.com/iotty-light-switch/

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Tylen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 09:18:
Dus als ik die dimmer sokkel van busch jeager haal en een extra hue dimmer (alles 2x) dan moet ik ze dus kunnen bedienen met hue. En dan de gu10 spotjes bedraad aansluiten op de dimmer (omdat dit traditionele lampen zijn)
Wil je nou een Hue Dimmer Switch kopen in plaats van een geschikt Busch Jaeger bedieningselement ofzo? :?

Zoals al een aantal keer in dit topic gezegd is, naast de dimmersokkel (6715 U) moet je dus zo'n bedieningselement halen (6735 / 6736 / 6737). Er zitten dan ook gewoon drukknopen op waarmee je de lamp lokaal kunt bedienen. Je hebt dus op zich geen extra Hue Dimmer Switch nodig.
@Xander weet je toevallg of je die inbouw dimmer sokkel met de standaard philips hue dimmer kan bedienen??
Ja hoor, die dimmersokkel (mits je hem complementeert met een passend Busch Jager bedienelement) kun je bedienen met alles van Hue. De app op je telefoon, een Hue Dimmer Switch, een Hue Motion Sensor... Wat jij wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:11
Er staat ook EU compatible bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
peptalk schreef op donderdag 27 april 2017 @ 11:58:
[...]

Er staat ook EU compatible bij.
Als het dan een EU formaat is en we het niet hebben over voltage.
Ik zie geen enkele foto van een EU formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Xander schreef op donderdag 27 april 2017 @ 10:44:
[...]

Wil je nou een Hue Dimmer Switch kopen in plaats van een geschikt Busch Jaeger bedieningselement ofzo? :?

Zoals al een aantal keer in dit topic gezegd is, naast de dimmersokkel (6715 U) moet je dus zo'n bedieningselement halen (6735 / 6736 / 6737). Er zitten dan ook gewoon drukknopen op waarmee je de lamp lokaal kunt bedienen. Je hebt dus op zich geen extra Hue Dimmer Switch nodig.

[...]

Ja hoor, die dimmersokkel (mits je hem complementeert met een passend Busch Jager bedienelement) kun je bedienen met alles van Hue. De app op je telefoon, een Hue Dimmer Switch, een Hue Motion Sensor... Wat jij wilt.
Ik vind die BJ bedienelement niet mooi. Daarom wil ik de hue dimmer erop plakken. Denk wel dat dat moet werken aangezien jij zegt dat de dimmer gezien word als een lamp binnen de hue app.

Ik ga gewoon zo'n dimmer halen. Werkt het niet dan kan in altijd nog het bedien element halen. 👍🏻

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
Tylen schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:45:
[...]

Ik vind die BJ bedienelement niet mooi. Daarom wil ik de hue dimmer erop plakken. Denk wel dat dat moet werken aangezien jij zegt dat de dimmer gezien word als een lamp binnen de hue app.

Ik ga gewoon zo'n dimmer halen. Werkt het niet dan kan in altijd nog het bedien element halen. 👍🏻
Doe wat je niet laten kunt... Maar ik kan je alvast met 100% zekerheid vertellen dat die dimmerinzet helemaal niets gaat doen totdat je het bijbehorende bedieningselement erin klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
Ik heb nu 3 schakeldimmers, en een losse schakelaar, die in hotelschakeling de drie dimmers aan of uit zet.

Twee van de dimmers sturen gu10 halogeenspots aan (2 groepen van 8 spotjes)
En een dimmer stuurt twee tafellampen aan. Tafellamp zitten nu ook hue lampen in.

Ik ben nu de afweging aan het maken tussen 16 hue spotjes a 60€ per twee. Dus pak hem beet 500€. En dan moet ik nog iets verzinnen qua schakelen.

Of 2 BJ-dimmer sokkels En dan 3 knoppen units met dubbele bediening. Dus eigenlijk de 3 zones, plus twee extra scènes per unit. En dan nog 1 unit met 4 knoppen ipv de huidige hotelschakeling. En dan 16 gewone gu10 led lampjes. Gaat al snel richting de 800€ dan. :o
Xander schreef op donderdag 27 april 2017 @ 01:04:
Met een dimmer en viervoudig bediendeel kom je daar wel aan ja. Vergeet trouwens het afdekraam niet...

Niet heel goedkoop. Maarja, ik schakel er bijvoorbeeld 10 reguliere spotjes mee. Een normale dimmer (niet Hue compatible) van een A-merk had me ook zo €100 gekost. 10 Hue lampen was helemaal een dure grap geworden, naast dat ik dan het armatuur had moeten vervangen...

Ik zie trouwens net dat Trust tegenwoordig ook lampen met Zigbee maakt. Binnenkort verkrijgbaar.

Het zou Hue compatible moeten zijn. De lampen dan... accessoires zullen wel niet werken. Altijd fijn, meer concurrentie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:11
UltraSub schreef op donderdag 27 april 2017 @ 12:05:
[...]

Als het dan een EU formaat is en we het niet hebben over voltage.
Ik zie geen enkele foto van een EU formaat.
Ik zie er ook geen enkele foto van dat klopt, zullen ze nog wel mee komen want er kan nog niets besteld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
@KeaveXL: Ik heb er zelf voor gekozen om de Busch Jaeger dimmers enkel te gebruiken om bestaande lichtpunten in Hue op te nemen, ik gebruik ze dus niet voor het bedienen van andere lampen. Dit eigenlijk vooral omdat ik ook nog LivingWhite plugs in gebruik heb die dus niet door de Busch Jaeger te bedienen zijn...

Ik heb op mijn dimmerinzet dus ook gewoon een enkelvoudig bedienelement. Deze gebruik ik eigenlijk nooit, maar het kan wel eens handig zijn als Hue een storing heeft o.i.d, mijn licht gaat nog gewoon aan. ;)

Voor het bedienen heb ik Hue Dimmer Switches.

Deze optie kost je €160 per lichtpunt (dimmerinzet + 1v bedienelement). Hue Dimmer Switches hoef je ook niet te laten liggen voor die €25 per stuk... Volgens mij moet je dan voor minder dan €500 alles kunnen realiseren inclusief nieuwe retrofit LED spots. :)

Alleen tja... Het staat wat minder fraai op de muur zo bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/p8PzdySvZCqfnCQAyWRPFDAB/full.jpg

Maar ik ben er tevreden mee. ;)

Alles vervangen voor Hue is natuurlijk ook een optie, die €60 per twee valt eigenlijk wel mee dan. Ik ben alleen niet zo gecharmeerd van de GU10 White Ambiance spots, dit zijn de enige waarbij ik me af en toe aan PWM flicker lijk te storen... Maar dat is weer een andere discussie. ;) Je kunt er natuurlijk wel meer mee (de kleurtemperatuur regelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Iemand een idee:

Al jaren werken alle vijf mijn Hue lampen perfect. Nu ineens wil een lamp niet of moeilijk uit en gaat 'ie niet mee in het instellen van verlichting (feller bijvoorbeeld)

De lamp geeft in de app aan 'niet bereikbaar'. Als ik er op tik knippert hij wel. Bridge al uit en aan, lamp er uit gedraaid en er weer in. Mocht niet helpen.

Tevens geeft de widget op iOS vaak de melding dat laden niet mogelijk is.

Iemand een idee?

Edit: na een paar minuten ineens wel weer werkend. Toch de vraag: heeft iemand een idee?

[ Voor 17% gewijzigd door THE_BASE op 27-04-2017 22:36 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2023

MXL

Ja, ik denk dat hij stuk aan het gaan is