De Hue bridge moet direct via ethernet aangesloten worden op een router.
De lampen zelf maken gebruiken via Zigbee light en werken dus als een mesh.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Top bedankt, zet ik hem gewoon in de meterkastvdpoorten schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 11:23:
De Hue bridge moet direct via ethernet aangesloten worden op een router.
Je reguliere wandschakelaar zal het in iedergeval doen. Ik denk ook dat als je de Philips Hue Bridge plaatst je een heel eind komt eigenlijk (je kan dan echter niet verbinden met je telefoon om de dimmer aan te koppelen gezien je telefoon verbinding moet hebben met wifi).vincent44 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:05:
Ik heb 6 losse GU10 spots, voor in de badkamer in mijn nieuwe huis. Hier heb ik alleen nog geen internet en modem. Kan ik wel alvast dan deze GU10 spots op een Hue dimmer aansluiten?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Alleen moet je de boel dan weer wel opnieuw instellen in de definitieve setup.Power up the lamp you want to connect. Hold the Hue dimmer switch close to the lamp (<15cm) and press and hold the ON button until the LED on the front turns green (during this process lamp will blink several times). The lamp is now connected to the Hue dimmer switch. You can connect up to 10 lights.
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
[ Voor 25% gewijzigd door Arunia op 31-03-2017 19:48 ]
Dus dit past op mijn Hue Go lamp?Arunia schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:31:
Ik heb pas via allekabels.nl een dc-dc verlengkabel gekocht.
https://www.allekabels.nl...r9SqPsSuAKNFH2xoCQZvw_wcB
Alleen dan 0,5m. Werkt gewoon goed en de juiste maat.
Ahja.Arunia schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 19:50:
@Xander mistte Idd een stukje. Ging om de lightstrip plus. Dat stukje stekker van het kastje naar de stekker van het stopcontact. Die ronde.
De verpakking van de gen 3 is te herkennen aan een lampje met daarbij de tekst "richer colors"pixels66 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:30:
Heeft iemand een voorbeeldfoto van de doosjes en de lampen waarmee ik goed de verschillen kan zien tussen gen2 en gen3?
Gen3 lampen hebben "Philips Hue White and color" in de kleur goud op het witte plastic van de lampen staan.pixels66 schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 18:30:
Heeft iemand een voorbeeldfoto van de doosjes en de lampen waarmee ik goed de verschillen kan zien tussen gen2 en gen3?
[ Voor 12% gewijzigd door ndjong op 01-04-2017 22:43 ]
Bedankt, dit geldt dus niet bij White ambiance lampen?ndjong schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 22:41:
[...]
Gen3 lampen hebben "Philips Hue White and color" in de kleur goud op het witte plastic van de lampen staan.
Gen2 lampen hebben deze tekst in een zilverkleur op het witte plastic staan.
De vorige versie van die lamp heette de "Hue Lux". Deze letters waren geschreven in een zilveren kleur.pixels66 schreef op zaterdag 1 april 2017 @ 23:37:
[...]
Bedankt, dit geldt dus niet bij White ambiance lampen?
[ Voor 45% gewijzigd door ndjong op 02-04-2017 08:23 ]
Check, bedankt voor je uitleg!ndjong schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:17:
[...]
De vorige versie van die lamp heette de "Hue Lux". Deze letters waren geschreven in een zilveren kleur.
Philips Hue White ambiance staat met letters in de kleur goud op de huidige versie, net als gen3 color.
Dit zijn dus de meest recente lampen in de Hue serie.
[ Voor 0% gewijzigd door pixels66 op 02-04-2017 10:49 . Reden: typo ]
Dit is niet helemaal juist. Hue Lux kan alleen wit bij 1 kleurtemperatuur weergeven met een lichtstroom van 750 lumen.ndjong schreef op zondag 2 april 2017 @ 08:17:
[...]
De vorige versie van die lamp heette de "Hue Lux". Deze letters waren geschreven in een zilveren kleur.
Philips Hue White ambiance staat met letters in de kleur goud op de huidige versie, net als gen3 color.
Dit zijn dus de meest recente lampen in de Hue serie.
Als je de lightstrip power cycled moet je deze echt minimaal een minuut van de stroom afhalen...Buzz_Fuzz schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 20:49:
Whut? Sinds vandaag is een van m'n Hue Lightstrips plots niet meer bereikbaar. Er staat nochtans een Bloom vlakbij die wel gewoon meespeelt. Power cycle van zowel de lightstrip als de bridge (gen1) helpt niet...
Er is nooit iets aan de opzet van de lampen veranderd, ook niet wat betreft wifi bronnen (meer nog, 1 bloom staat gewoon al van dag 1 OP de wifi router).Erik1971 schreef op zondag 2 april 2017 @ 14:59:
[...]
Als je de lightstrip power cycled moet je deze echt minimaal een minuut van de stroom afhalen...
Kan ook zijn dat een andere lamp juist probleem is en verkeerde route vast houd, een keer de Bloom power cyclen helpt wellicht ook!
Het kan ook nog zijn dat je bridge te dicht bij een Wifi bron staat, houd ongeveer 60 cm of meer afstand (geldt ook voor lampen).
[ Voor 23% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 02-04-2017 18:11 ]
https://wren.co/join/Devian
Lees even een aantal pagina's terug in dit topic. Je antwoord is hier voorbij gekomen.Devian schreef op zondag 2 april 2017 @ 18:43:
Ik durf het bijna niet te vragen hier...
Maar hoe krijg ik in vredesnaam voor elkaar dat, met de bewegingssensor die in de woonkamer hangt, de lampen vanzelf aangaan als het donker word en er beweging is?
Ik heb een Windows Phone, en ik krijg wel voor elkaar dat ze aangaan, maar na 5min gaan ze plots een standje zachter branden...tot er weer beweging is en ze weer voluit gaan. Erg vervelend, als ik TV kijk denkt hij ook continu dat er niemand is.
Nu heb ik even een Android telefoon in huis, en ik denk dat ik het daar mee kan instellen en het vervolgens blijft werken als die telefoon weer weg is. Maar welke app te gebruiken?
Of kan ik via Hue labs iets voor elkaar krijgen?
I, a stranger and afraid in a world I never made...
End of life? Dat lijkt me sterk, er is net een nieuw lamptype geïntroduceerd.TabacosPrimeros schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:16:
Is Phillips Hue nog niet End Of Life?
Hier in België is bijvoorbeeld bijna onmogelijk om de Starter set (met kleur lampen) vast te krijgen. En als ik iets tegen kom van Phillips Hue, dan ligt er 9 keer van de 10 een serieuze laag stof op de dozen.
-Ik probeer mijn ecocheques (500+ euro!) op te krijgen, maar bijvoorbeeld coolblue aanvaard geen ecocheques.
https://www.vlaanderen.be/nl/werk/loopbaan/ecocheques
Wat het dan nog niet beter maakt, is dat de ecocheques die ik krijg nog niet overal aanvaard worden.
https://www.monizze.be/nl/waar/
Zijn er nog Belgen met hetzelfde probleem hier?
Hier in België krijg ik toch een andere indruk.posttoast schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:39:
[...]
End of life? Dat lijkt me sterk, er is net een nieuw lamptype geïntroduceerd.
Ja, dat is één winkel. Als ik even Google op "Hue België" krijg ik genoeg andere winkels. Deze bijvoorbeeld.TabacosPrimeros schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:42:
[...]
Hier in België krijg ik toch een andere indruk.
http://www.vandenborre.be...artset-e27-color-ambience
Levertijd = meer dan 3 weken.
Hee dat had ik ook toevallig. Bij mij was het er 1 van de 3. Opnieuw koppelen via touchlink (met de iConnectHue app) werkte ook niet, pas toen ik hem had verwijderd kon ik hem opnieuw koppelen. Idd veel werk omdat ik hem weer aan de groepen en scenes moest toevoegen etc.Marsman83 schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:52:
Had van het weekend problemen met het aansturen van een van mijn Living Whites pluggen, kreeg hem ook niet opnieuw toegevoegd. Uit frustratie maar mijn hele bridge een reset gegeven. Ben vervolgens de hele dag bezig geweest alles opnieuw in te stellen.... Gelukkig werkt alles nu wel weer maar wat een hoop werk zeg!
Koppelen met alle smartphones, alle lampen en plugs opnieuw koppelen, alle scenes opnieuw aanmaken, koppeling met Kodi opnieuw instellen, Timers programmeren, Logitech Harmony koppelen, switches, Taps en LC afstandsbedieningen koppelen, motion sensor opnieuw instellen. Man man wat heb ik toch veel van dat spul
Ze zijn wel te krijgen (bij een beperkt aantal winkels), maar meestal accepteren die winkels geen ecocheques (een verzinsel van de Belgische overheid).posttoast schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:49:
[...]
Ja, dat is één winkel. Als ik even Google op "Hue België" krijg ik genoeg andere winkels. Deze bijvoorbeeld.
Dat heb ik ook een keertje gehad met een andere plug. Helaas werkte enkel verwijderen nu niet en heb ik echt mijn hele bridge moeten resetten. Hopelijk de laatste keertinustilburg schreef op maandag 3 april 2017 @ 14:19:
[...]
Hee dat had ik ook toevallig. Bij mij was het er 1 van de 3. Opnieuw koppelen via touchlink (met de iConnectHue app) werkte ook niet, pas toen ik hem had verwijderd kon ik hem opnieuw koppelen. Idd veel werk omdat ik hem weer aan de groepen en scenes moest toevoegen etc.
En gisteren zag ik dat alle drie de dimmer switches 'buiten bereik' waren. Maar die doen het nu ook weer.
Ik volg het topic al een tijdje, en daarom voel ik me ook zon idioot...Milo44 schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:31:
[...]
Lees even een aantal pagina's terug in dit topic. Je antwoord is hier voorbij gekomen.
https://wren.co/join/Devian
Niet verstandig om de Bloom op de router te zetten, is meer geluk dan wijsheid dat dit geen problemen heeft oplevert tot nu toe, je zou dan vooral met het aansturen van de Bloom problemen hebben en dat is nu (nog) niet het geval.Buzz_Fuzz schreef op zondag 2 april 2017 @ 17:58:
[...]
Er is nooit iets aan de opzet van de lampen veranderd, ook niet wat betreft wifi bronnen (meer nog, 1 bloom staat gewoon al van dag 1 OP de wifi router).
De Lightstrip Plus is gewoon van de ene dag op de andere onvindbaar; de bloom er vlakbij (niet die op de router) wel nog. Een andere bloom die het verst van al staat, werkt ook nog. Een E27 die een verdiep hoger staat en dus nog verder, ook.
De lightstrip heb ik gisterenavond van de stroom gehaald en tot nu zo gehouden, maar hij is nog steeds onvindbaar...
De bloom nu ook een minuutje van de stroom gehaald, zonder effect
EDIT: Hier een video'tje van de setup: Buzz_Fuzz in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Die post is dus van december 2015. Niets aan veranderd. De problematische Lightstrip is die aan het linkerraam. De transceiver hangt linksbovenaan. (De bridge staat in de kast onder de AV receiver rechts van de TV).
Je ziet ook nog de schijn van die bloom die uiterst links onderaan staat, en achter de camera staat er nog een bloom, die ook nog werkt.
Ik weet niet of m'n bridge de meest recente firmware draait. In de nieuwe hue app vind ik die optie niet direct terug...
Laatste optie is een factory reset. Een backup & restore van scenes bestaat zeker niet?
Maak je geen zorgen Philips Hue is alles behalve End Of Life. Er zit nog steeds veel leven in Philips Hue, deze maand komt er nog een nieuwe lamp uit met E14 fitting en ga er maar vanuit dat er voor de komende jaren nog genoeg nieuws wordt toegevoegd aan de Philips Hue line-up, zoals dit de laatste 4 jaar telkens is gebeurtTabacosPrimeros schreef op maandag 3 april 2017 @ 10:16:
Is Phillips Hue nog niet End Of Life?
Hier in België is bijvoorbeeld bijna onmogelijk om de Starter set (met kleur lampen) vast te krijgen. En als ik iets tegen kom van Phillips Hue, dan ligt er 9 keer van de 10 een serieuze laag stof op de dozen.
-Ik probeer mijn ecocheques (500+ euro!) op te krijgen, maar bijvoorbeeld coolblue aanvaard geen ecocheques.
https://www.vlaanderen.be/nl/werk/loopbaan/ecocheques
Wat het dan nog niet beter maakt, is dat de ecocheques die ik krijg nog niet overal aanvaard worden.
https://www.monizze.be/nl/waar/
Zijn er nog Belgen met hetzelfde probleem hier?
De 3de generatie Hue E27, met de richer colors sticker op de doos, deze heeft net als de Hue Lightstrip Plus Gammut C.i2Paq schreef op maandag 3 april 2017 @ 13:16:
Misschien is het al eens gevraagd maar ik kan het niet vinden.
Welke Hue E27 lamp komt kleurtechnisch overeen met de Hue LED strip Plus?
Kan ik ze dan vanuit de Hue 2 app op gelijke kleur brengen?
Ik heb dat zelf geprogrammeerd met Domoticz op een Raspberry Pi, Hue en een Fibaro Motion-sensor.technoaddict schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 10:15:
Is het mogelijk om gebruik te maken van een Sunset app, waarbij ook een check gedaan wordt of iemand in huis is?
Eigenlijk wil ik graag dat als de zon onder gaat de lampen aan gaan, maar alleen als iemand thuis is.
Als dit mogelijk is, weet iemand dan een WI online te staan waar uitgelegd wordt hoe het in te stellen is?
Dank.
Thx voor de reply. Inmiddels heb ik zondagavond nog het probleem kunnen oplossen.
Statement of Soggney, If you find anything offensive, I will not care. Inventory
Is dat niet de speciale Friends of Hue versie van de Living Colors Iris?kickbakker schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:01:
Kan iemand mij het verschil vertellen tussen de living colours iris 7099960PH en de 7199960PH? Heb zelf de 7099960ph en kan die bedienen via de app. De 7199960ph is bijna 20 euro duurder. Wie kan dit verklaren?
[ Voor 15% gewijzigd door Jochemd13 op 04-04-2017 19:04 ]
Ik gebruik de Osram Lightify Gardenpole icm de Hue bridge en dit werkt gewoon prima.Jochemd13 schreef op dinsdag 4 april 2017 @ 19:02:
[...]
Heeft iemand trouwens ervaringen met Osram Lightify (gardenspot) icm Hue? Zelf kan ik er maar weinig over vinden want overal krijg je een ander verhaal, hoop dat we deze als 10 meter variant langs de oprit kunnen gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 05-04-2017 09:22 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Bedankt!Erik1971 schreef op maandag 3 april 2017 @ 22:13:
[...]
De 3de generatie Hue E27, met de richer colors sticker op de doos, deze heeft net als de Hue Lightstrip Plus Gammut C.
Ook de Hue Go en de net nieuw geïntroduceerde Hue Candle (de kleuren versie) hebben ook Gammut C.
39
Ik wacht er ook nog steeds met smart op! Waarschijnlijk lastig in die kleine behuizing te proppen ofzo? Hoewel het ook in de E14 past.Fietsbel schreef op woensdag 5 april 2017 @ 10:12:
Erg jammer dat de GU10 nog steeds geen Gammut C hebben, dit valt me best tegen van Philips
[ Voor 24% gewijzigd door Sorcerer8472 op 05-04-2017 10:33 ]
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
[ Voor 41% gewijzigd door pixels66 op 05-04-2017 15:35 . Reden: Oplossing! ]
[ Voor 69% gewijzigd door ThinkPad op 06-04-2017 09:30 ]
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Wat je eerste vraag betreft: de dimmer switch werkt samen met je bridge om scenes te triggeren, je kan tot 5 scenes op de switch zetten (die je activeert door 1x, 2x etc op de 'aan' knop te klikken). Je kan hier een groep lampen op koppelen inderdaad, dus je zou met 1 switch 5 scenes in je woonkamer of andere ruimte kunnen bedienen.RobertMe schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:37:
Ik ben erg geïnteresseerd in het aanschaffen van wat Hue lampen en volg dan ook al een tijd het topic, maar heb nog wat vragen over hoe het systeem nu eigenlijk werkt (lampen, bridge, scenes, afstandsbedieningen).
Voor zover ik het begrijp werken de lampen semi zelfstandig en kunnen deze vanuit verschillende (ZigBee) apparaten "tegelijk" worden aangestuurd. Hierdoor is het mogelijk dat bv de Hue Bridge deze aanstuurt en in de Bridge scenes zijn gedefinieerd om bepaalde lampen aan/uit te zetten. Maar hoe werkt dit bv samen met de officiële afstandsbedieningen? Volgensmij kan in ieder geval de Hue Draadloze Dimmer rechtstreeks met de lampen werken, maar kan dit ook via de Bridge verlopen? En geldt dit ook voor de Hue Tap? En als het via de Hue Bridge loopt, bevatten deze (afstandsbedieningen) dan toch weer een eigen configuratie (lamp X aan en lamp Y uit), of worden de knoppen dan direct gekoppeld aan scenes uit de Bridge (knop A zet scene X aan of uit).
Daarnaast heb ik een tijd terug hier ook alternatieven, in de vorm van vaste wandschakelaars van bv Busch-Jaeger, langs zien komen. Ik neem aan dat deze sowieso rechtstreeks de lampen aansturen en dus buiten de Hue Bridge om werken? Scenes/configuraties worden dan neem ik aan dus rechtstreeks in de schakelaar zelf "geprogrammeerd" en de wandschakelaar zet zelf de lampen aan/uit. Doordat de lampen zelf weer terugkoppeling geven weet de Hue Bridge vervolgens wel de status van de lampen, maar zal dit niet officieel bekend zijn als een scene die aan staat? (als de Bridge uberhaupt de scenes bijhoud? Of is dit puur een combinatie van waarden die in de lampen worden gezet, maar geen echte status die in de Bridge wordt bijgehouden?).
Versimpelde versie: met de afstandsbediening kies je een scene die in de bridge gedefinieerd staat en de bridge stuurt vervolgens de lampen aan.... maar zover was je zelf waarschijnlijk ook al.RobertMe schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:37:
Ik ben erg geïnteresseerd in het aanschaffen van wat Hue lampen en volg dan ook al een tijd het topic, maar heb nog wat vragen over hoe het systeem nu eigenlijk werkt (lampen, bridge, scenes, afstandsbedieningen).
Het hele HUE concept draait om de bridge. Zonder bridge, geen HUE. Natuurlijk, een afstandsbediening kan ook rechtstreeks aan 1 tot 10 lampen te koppellen, maar dan kun je niet echt spreken van de HUE ervaring. Kijk maar naar de starterkits, het is geen toeval dat de kits zonder bridge alleen te krijgen zijn met de eenvoudige witte lamp. De afstandsbediening kan de lamp aanzetten, dimmen en uitzetten. Misschien dat je de afstandsbediening ook kunt koppellen met een HUE GO, waarbij een druk op de de 'aan' knop op de afstandsbediening dezelfde betekenis krijgt als een druk op de enige knop van de lamp, maar dat weet ik niet. Het is alleen de lamp die dan bepaalt wat er gebeurd, de afstandsbediening zelf heeft weinig logica.Voor zover ik het begrijp werken de lampen semi zelfstandig en kunnen deze vanuit verschillende (ZigBee) apparaten "tegelijk" worden aangestuurd. Hierdoor is het mogelijk dat bv de Hue Bridge deze aanstuurt en in de Bridge scenes zijn gedefinieerd om bepaalde lampen aan/uit te zetten. Maar hoe werkt dit bv samen met de officiële afstandsbedieningen? Volgensmij kan in ieder geval de Hue Draadloze Dimmer rechtstreeks met de lampen werken, maar kan dit ook via de Bridge verlopen? En geldt dit ook voor de Hue Tap? En als het via de Hue Bridge loopt, bevatten deze (afstandsbedieningen) dan toch weer een eigen configuratie (lamp X aan en lamp Y uit), of worden de knoppen dan direct gekoppeld aan scenes uit de Bridge (knop A zet scene X aan of uit).
Een scene is een zelf te definieeren instelling, ookal wordt de bridge geleverd met een paar voorbeelden. Je kunt bijvoorbeeld alle lampen aan de linkerkant van je kamer groen maken, aan de rechterkant blauw en noemt die scene dan 'groen blauw'. Aangezien je dat in de bridge definieert, is de bridge ook de enige die van die scene af weet. Of de bridge de scene herkent als jij de lampen op een andere manier op de juiste, bij de scene horende waarden weet te zetten weet ik niet. Maar of dat er veel toe doet?! Ik heb geen ervaring met de schakellaars van Busch Jaeger dus ik weet niet of en hoe die schakellaars hun eigen scenes bevatten, maar het lijkt mij dat ze gewoon hun signalen doorsturen naar de bridge. Die vervolgens doet wat er is via de app is ingesteld. Misschien dat iemand met een dergelijke schakellaar dat kan bevestigen??Daarnaast heb ik een tijd terug hier ook alternatieven, in de vorm van vaste wandschakelaars van bv Busch-Jaeger, langs zien komen. Ik neem aan dat deze sowieso rechtstreeks de lampen aansturen en dus buiten de Hue Bridge om werken? Scenes/configuraties worden dan neem ik aan dus rechtstreeks in de schakelaar zelf "geprogrammeerd" en de wandschakelaar zet zelf de lampen aan/uit. Doordat de lampen zelf weer terugkoppeling geven weet de Hue Bridge vervolgens wel de status van de lampen, maar zal dit niet officieel bekend zijn als een scene die aan staat? (als de Bridge uberhaupt de scenes bijhoud? Of is dit puur een combinatie van waarden die in de lampen worden gezet, maar geen echte status die in de Bridge wordt bijgehouden?).
[ Voor 0% gewijzigd door RiDo78 op 06-04-2017 12:08 . Reden: Mijn aanname blijkt niet te kloppen. ]
De 'echte' Philips Hue accessoires communiceren via de bridge (waarbij de dimmer switch eventueel ook direct met sommige lampen te koppelen valt, maar zowel direct met de lampen als ook met de bridge kan volgens mij niet tegelijk). Indien gekoppeld met de bridge, is het ook de bridge die weet heeft van de scenes.RobertMe schreef op woensdag 5 april 2017 @ 18:37:
Voor zover ik het begrijp werken de lampen semi zelfstandig en kunnen deze vanuit verschillende (ZigBee) apparaten "tegelijk" worden aangestuurd. Hierdoor is het mogelijk dat bv de Hue Bridge deze aanstuurt en in de Bridge scenes zijn gedefinieerd om bepaalde lampen aan/uit te zetten. Maar hoe werkt dit bv samen met de officiële afstandsbedieningen? Volgensmij kan in ieder geval de Hue Draadloze Dimmer rechtstreeks met de lampen werken, maar kan dit ook via de Bridge verlopen? En geldt dit ook voor de Hue Tap? En als het via de Hue Bridge loopt, bevatten deze (afstandsbedieningen) dan toch weer een eigen configuratie (lamp X aan en lamp Y uit), of worden de knoppen dan direct gekoppeld aan scenes uit de Bridge (knop A zet scene X aan of uit).
Daarnaast heb ik een tijd terug hier ook alternatieven, in de vorm van vaste wandschakelaars van bv Busch-Jaeger, langs zien komen. Ik neem aan dat deze sowieso rechtstreeks de lampen aansturen en dus buiten de Hue Bridge om werken? Scenes/configuraties worden dan neem ik aan dus rechtstreeks in de schakelaar zelf "geprogrammeerd" en de wandschakelaar zet zelf de lampen aan/uit. Doordat de lampen zelf weer terugkoppeling geven weet de Hue Bridge vervolgens wel de status van de lampen, maar zal dit niet officieel bekend zijn als een scene die aan staat? (als de Bridge uberhaupt de scenes bijhoud? Of is dit puur een combinatie van waarden die in de lampen worden gezet, maar geen echte status die in de Bridge wordt bijgehouden?).
[ Voor 65% gewijzigd door eymey op 06-04-2017 10:16 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Klopt. Binnen een seconde of tien ziet de Hue Bridge ook weer hoe de lampen zijn ingesteld.eymey schreef op donderdag 6 april 2017 @ 10:09:
Ik heb te weinig ervaring met de API van de Hue Bridge (buiten de gewone app om) om te weten of de bridge, na bediening door ZLL schakelaars van derden, eventueel wel in staat is om te zien in welke staat de lampen zijn gezet. Maar wie weet kan dat.
Dat moet voor iemand die wel zo'n ZLL schakelaar van Busch Jaeger heeft trouwens makkelijk zijn om even te testen: Na bediening met Busch Jaeger zou, eventueel met een delay, de nieuwe staat van de lampen wel zichtbaar moeten worden.
Hue Control: Neem controle over Hue lampen in een notificatie!
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Een Ambilight TV is inderdaad blijkbaar kieskeurig en moet op dezelfde switch of router aangesloten zijn als de Hue bridge.RiDo78 schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 16:22:
Ook als je een ambilight TV hebt zal het niet werken.
Dus de beste keuze is op een LAN poort van de router waar je je WIFI apparaten op hebt aangesloten.
Zo liep ik gisteren bij de Mediamarkt om mijn bestelde spullen (o.a. losse Hue Bridge + White Dimmer Set) af te halen en had ik gewoon uit de winkel nog een Lightstrip Plus gepakt. En terwijl ik nog wat stond te kijken en met de demo lampen aan het spelen was (in "vitrine" met tablet zodat je zelf kon instellen) kwam een medewerker aangelopen met een doos vol E14 candles. Afgelopen dagen wel gedacht om er daarvan ook eentje te kopen, maar uiteindelijk gekozen voor een volledige Lightstrip en de lamp met E14 fitting komt dan eigenlijk te vervallen.OnsDenis schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 16:16:
[afbeelding]
Eindelijk! Dadelijk meteen installeren.
Ik heb niet goed erop gelet, maar volgensmij waren het wel de white & colors. Maar kan misschien ook nog verschillen per vestiging? In mijn geval was het in ieder geval Maastricht. Op de website zie ik ze ook nog helemaal niet. Dus ze waren echt extreem "vers van de pers".
In Utrecht kon de medewerker ze helemaal niet vinden in het systeem (alleen de whites). Hij zei dat hij ook in het landelijke systeem keek.RobertMe schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:34:
[...]
Ik heb niet goed erop gelet, maar volgensmij waren het wel de white & colors. Maar kan misschien ook nog verschillen per vestiging? In mijn geval was het in ieder geval Maastricht. Op de website zie ik ze ook nog helemaal niet. Dus ze waren echt extreem "vers van de pers".
Misschien had ik er dan toch een mee moeten nemen, en dat ze nog niet in de kassa stonden. "De kassa herkent ze niet" => "Er stond bij dat ze gratis zijn"Sorcerer8472 schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:35:
[...]
In Utrecht kon de medewerker ze helemaal niet vinden in het systeem (alleen de whites). Hij zei dat hij ook in het landelijke systeem keek.
Hoe dan ook, dan maar online orderen, bij een niet-mediamarkt
Op CoolBlue staat dat ze pas vanaf 11 april te krijgen zijn en dat je ze kan pre-orderen. Wellicht is het idd allemaal nog te nieuw en zijn ze nog in de war enzoRobertMe schreef op zaterdag 8 april 2017 @ 19:39:
[...]
Misschien had ik er dan toch een mee moeten nemen, en dat ze nog niet in de kassa stonden. "De kassa herkent ze niet" => "Er stond bij dat ze gratis zijn".
Zolang de bridge maar met ethernet verbonden is maakt het niet uit waar hij zit eigenlijk, de bridge zelf heeft geen WiFi. Wel kan je problemen krijgen met bereik van de lampen, echter zullen deze bij meerdere lampen een 'mesh' vormen waardoor elke lamp als range extender werkt, snap je?gaudio. schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:35:
Even een vraagjeIk heb zelf mn hele huis met Hue uitgerust en ben er erg tevreden over. Nu wil mijn vader het ook, maar zijn router staat in een meterkast aan de andere kant van zijn huis. De woonkamer ligt denk ik op 20 meter afstand, met een 3 tal muren ertussen. Nu weet ik niet of de Hue Bridge dit wel haalt. Kan ik met een powerline adapter werken die in de router gaat en de Hue bridge aan de andere adapter hangen in de woonkamer? Of werkt dat niet? Wellicht een betere oplossing?
Dank voor je reply! Ja die Mesh snap ik opzich wel. Maar ik dacht dat die Bridge een soort wifi signaal verspreidde om de 'dichtst bijzijnde lamp' te bereiken, die het op zijn beurt weer doorstuurde zeg maar.Jochemd13 schreef op maandag 10 april 2017 @ 20:37:
[...]
Zolang de bridge maar met ethernet verbonden is maakt het niet uit waar hij zit eigenlijk, de bridge zelf heeft geen WiFi. Wel kan je problemen krijgen met bereik van de lampen, echter zullen deze bij meerdere lampen een 'mesh' vormen waardoor elke lamp als range extender werkt, snap je?
Zie topicstart:RiDo78 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:05:
Door even met een Go geexperimenteerd te hebben, werd ik ook besmet met de Hue hype en heb ik een Hue Being besteld. De oude lamp met dimmer weggehaald en de nieuwe lamp opgehangen. Hij hangt mooi en doet het prima!
Maar dan.... de dimmer! De baseplate past niet op de standaard inbouwdoos! Dus kan ik hem maar met 1 schroefje vastzetten en zit er een groot gat aan een kant. Philips gebeld en ze hebben geen grotere maat baseplate. Ik moet dat gat maar verkleinen, met een beetje plamuur.... right! Ik ga even een inbouwdoos dichtplamuren. Oh en natuurlijk ook even opnieuw behangen en schilderen om het netjes weg te werken zeker?!
Dus ik vraag mij af, hoe hebben jullie dat opgelost? Hebben jullie de standaard schakelaar laten zitten? 2 dimmers naast elkaar? Of zijn er andere merken die wel een standaard-formaat baseplate hebben waar de dimmer in past?
Heb ik thuis zo ook opgelost, zo'n plaatje kost een euro of 2 bij de bouwmarkt.arjandijk162 schreef op woensdag 20 januari 2016 @ 11:54:
Hue Dimmer op plaat die over wandcontactdoos past:
petermdevries in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"
Ondersteuning voor meerdere bridges zou een mooie extra zijn. Bij mijn weten is er alleen een ISO app die dat ondersteunt.Beuzer schreef op vrijdag 7 april 2017 @ 09:49:
Hierbij een korte update over mijn android app die in ontwikkeling is. De app maakt een uitklapbare notificatie aan waarmee je:
1. Lampen in/uitschakelen
2. Groepen selecteren
3. Dimmen
4. Scenes activeren
5. Huidige kleur en helderheid inzien
Een kleine inpressie:
[afbeelding]
TODO:
1. Dim icoontjes veranderen
2. Lichttemperatuur in kunnen stellen
3. Automatisch tonen/verbergen van de notificatie verbeteren.
Ik verwacht hier snel een link naar de app in de play store te kunnen posten
Tsja, het staat inderdaad ergens onderaan in de OP, maar toch bedankt voor het quotenwmn79 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:26:
Zie topicstart:
[...]
Heb ik thuis zo ook opgelost, zo'n plaatje kost een euro of 2 bij de bouwmarkt.
Sorry voor de late reactie, maar met de laatste 2.10 Hue app is het mogelijk om all lampen in een keer op dezelfde setting te krijgen.i2Paq schreef op woensdag 5 april 2017 @ 09:58:
[...]
Bedankt!
Dan ga ik 2 van die lampen kopen om gelijk licht te krijgen.
Weet je hoe, of met welke app., ik ze eenvoudig op gelijke kleur kan krijgen?
Hier heb ik dat wel gedaan. Randje wegplamuren, gladschuren en met verf bijwerkenRiDo78 schreef op dinsdag 11 april 2017 @ 16:05:
Door even met een Go geexperimenteerd te hebben, werd ik ook besmet met de Hue hype en heb ik een Hue Being besteld. De oude lamp met dimmer weggehaald en de nieuwe lamp opgehangen. Hij hangt mooi en doet het prima!
Maar dan.... de dimmer! De baseplate past niet op de standaard inbouwdoos! Dus kan ik hem maar met 1 schroefje vastzetten en zit er een groot gat aan een kant. Philips gebeld en ze hebben geen grotere maat baseplate. Ik moet dat gat maar verkleinen, met een beetje plamuur.... right! Ik ga even een inbouwdoos dichtplamuren. Oh en natuurlijk ook even opnieuw behangen en schilderen om het netjes weg te werken zeker?!
Dus ik vraag mij af, hoe hebben jullie dat opgelost? Hebben jullie de standaard schakelaar laten zitten? 2 dimmers naast elkaar? Of zijn er andere merken die wel een standaard-formaat baseplate hebben waar de dimmer in past?