[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.754 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
mucuracat schreef op maandag 20 maart 2017 @ 09:23:
[...]

Vond ook dat het laat aan ging. Mede door lange kamer en minder lichtinval.
Dus heb ik mijn locatie in WU instellingen aangepast naar een stad in oosten van Duitsland. Nu gaat ie 20 minuten eerder aan ;)
Kan iConnectHue niet gebruiker.. Ich bin ein Androider :)
Dat had ik in IFTTT ook gedaan voordat ik iConnectHue kocht.

Have Fun Funske

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
Dus heb ik mijn locatie in WU instellingen aangepast naar een stad in oosten van Duitsland. Nu gaat ie 20 minuten eerder aan ;)
Ha ha, ik moest meteen aan mijn overbuurman denken. Die zou zelf zijn Hue lampen wel regelen tijdens zijn vakantie, we hoefden er beslist niet naar om te kijken.

Als het hier donker was waren ze uit, maar overdag waren ze vrolijk aan. Hij zat in Australië ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Even een vraagje mbt de GU10 lamp. Ik heb gisteren ter uitbreiding van mijn huidge set (2m ledstrip en vier e27 color) een GU10 gekocht. Nu valt mij op dat de kleuren daarvan fors afwijken. Ik dacht dat al die lampen nu goede kleuren weergeven.

Powered by Solarfrontier 3060 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:18
MXL schreef op maandag 20 maart 2017 @ 18:42:
Even een vraagje mbt de GU10 lamp. Ik heb gisteren ter uitbreiding van mijn huidge set (2m ledstrip en vier e27 color) een GU10 gekocht. Nu valt mij op dat de kleuren daarvan fors afwijken. Ik dacht dat al die lampen nu goede kleuren weergeven.
Nope. De GU10 zijn blijven steken op v2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Oké jammer. Ze zijn beduidend minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Hoe is de White ambiance daarvan. Waar ik me nu het meeste aan stoor is dat als ik de overige lampen warm White doe de GU10 oranje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:48
Klopt! Er is nog geen nieuwe versie van de GU10 LED.

Dit plaatje is van Philips zelf:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TcunNb95QpKGPc60OGjMDpjX/full.png

De GU10 spots hebben "Gamut B", daar waar de nieuwere E27 lampen "Gamut C" hebben. Nogal een verschil als je van groen of blauw licht houdt. ;)

Is hier in het topic ook een paar keer voorbij gekomen, zoek maar eens naar posts van "Wally2002" bijvoorbeeld.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL

MXL

Oke bedankt, maar hoe is de white ambiance dan. Waar ik nu bijvoorbeeld ook last van heb is dat de wit kleuren niet overeenkomen. Flame bij de E27 is oranje bij de gu10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Zijn er hier nog mensen die de hue labs "no motion no fuss" hebben geinstalleerd?

Ik had het goed voor elkaar, maar nu ineens werkt het niet meer lekker. Ik heb twee motion sensors, één in de hal en één in de keuken. Die in de hal gaat nu niet meer uit. Die in de keuken gaat niet feller branden als er beweging is.

Ik heb hem als volgt ingesteld:
Keuken
Day scene: recall last state
Night scene: gedimd
When there's no motion: after 5 minutes
Daylight sensitivity: Home: Cosy living room
Day scene: 08:00
Night scene: 18:00

Hal:
Night scene: Helder
Daylight sensitivity: Home: Dimmed Light
Day scene: 07:00

Iemand wellicht een idee wat er verkeerd staat?
De bedoeling van de lampen in de keuken is dat ze normaal gedimd staan(25%) en zodra er motion is dat ze naar 50% gaan(dat is ongeveer de scene gedimd). Na 5 miniten geen motion dus weer terugnaar 25%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:36
Nicap schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 00:17:
Zijn er hier nog mensen die de hue labs "no motion no fuss" hebben geinstalleerd?

Ik had het goed voor elkaar, maar nu ineens werkt het niet meer lekker. Ik heb twee motion sensors, één in de hal en één in de keuken. Die in de hal gaat nu niet meer uit. Die in de keuken gaat niet feller branden als er beweging is.

Ik heb hem als volgt ingesteld:
Keuken
Night scene: gedimd
Daylight sensitivity: Home: Cosy living room
Day scene: 08:00

Hal:
Night scene: Helder
Daylight sensitivity: Home: Dimmed Light
Day scene: 07:00

Iemand wellicht een idee wat er verkeerd staat?
De bedoeling van de lampen in de keuken is dat ze normaal gedimd staan(25%) en zodra er motion is dat ze naar 50% gaan(dat is ongeveer de scene gedimd). Na 5 miniten geen motion dus weer terugnaar 25%.
Ik gebruik daar iConnectHue voor, werkt uitstekend en met nog meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:33
Ik heb iets vreemds met scenes in Siri.

Zet woonkamer aan, werkt
Zet woonkamer uit, werkt niet, staat al aan.

Zet buiten aan, werkt
Zet buiten uit, buiten staat al aan zegt hij dan

Waarom pakt hij scenes niet om uit te zetten.?
Zet lampen uit, werkt wel. Maar wil niet alles uit.

[ Voor 15% gewijzigd door water_escape op 21-03-2017 19:25 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Is het tegenwoordig mogelijk om (eventueel via een Android app) lampen uit te zetten als de motion sensor genoeg licht ziet, ongeacht of er beweging is?

In de ochtend gaat de lamp aan als ik in de kamer kom (beweging plus donker), maar moet zelf de lamp er uit doen als er genoeg licht is. Zou mooi zijn als dat laatste ook automatisch kan.

Los daarvan gaan mijn motion sensors gek doen als ik de nieuwe functies gebruik van labs. Tot totaal onherkenbaar worden aan toe.

[ Voor 15% gewijzigd door Fly-guy op 21-03-2017 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 15:50
Fly-guy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:33:
Is het tegenwoordig mogelijk om (eventueel via een Android app) lampen uit te zetten als de motion sensor genoeg licht ziet, ongeacht of er beweging is?

In de ochtend gaat de lamp aan als ik in de kamer kom (beweging plus donker), maar moet zelf de lamp er uit doen als er genoeg licht is. Zou mooi zijn als dat laatste ook automatisch kan.

Los daarvan gaan mijn motion sensors gek doen als ik de nieuwe functies gebruik van labs. Tot totaal onherkenbaar worden aan toe.
Ik heb dit eenvoudig opgelost met een timer van 15 min.

Bij x tijd geen beweging gaat die weer naar laatste state. (Uit of de actieve scène voor de beweging)

Dit gecombineerd met lichtsterkte en tijdstip. Met iConnecthue zeer invoudig in te stellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
RVE_NL schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 20:35:
[...]

Ik heb dit eenvoudig opgelost met een timer van 15 min.

Bij x tijd geen beweging gaat die weer naar laatste state. (Uit of de actieve scène voor de beweging)

Dit gecombineerd met lichtsterkte en tijdstip. Met iConnecthue zeer invoudig in te stellen :)
Dat kan in mijn situatie niet echt, de sensor ziet niet de gehele ruimte, dus dan zou het licht na 15 minuten uit kunnen gaan terwijl en ik er nog ben (maar hij ziet me niet) en het te donker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:36
Iemand een idee waarom er in de motion sensor een temperatuursensor zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:50
Een vraag over de zomer:
De dagen worden langer en 's morgens is het niet meer zo donker. Moet ik de timers aanpassen om te voorkomen dat de verlichting overdag aan gaat?

Kan het ook met de motionsensor. Dat je alleen de lichtsensor gebruikt en motion uitzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16:08
ducolwd schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 08:38:
Een vraag over de zomer:
De dagen worden langer en 's morgens is het niet meer zo donker. Moet ik de timers aanpassen om te voorkomen dat de verlichting overdag aan gaat?

Kan het ook met de motionsensor. Dat je alleen de lichtsensor gebruikt en motion uitzet?
Dit kan met Huelabs; http://labs.meethue.com/ het recept: Sunlight as a switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:34
Goededag. Ik heb zojuist (via iBood) een Philips Hue Startpakket E27 (2e gen.) gekocht voor 139,95.

Nu zag ik net ineens de (2e gen) staan. Is dit een stomme koop omdat er ook al een 3e gen is (klopt toch). En wat is het verschil?

Dus de vraag, annuleren of niet?

Thanks!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De verschillen kun je eenvoudig terugvinden in het topic, het is pas 423842384789237428947301380233890123123 keer voorbij gekomen door dezelfde mensen die hun vraag dumpen en geen moeite doen. Of het de moeite waard is kun je daarna prima zelf beoordelen.

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Verlengstukjes en splitters voor Philips Hue Plus ledstrip bij Beaumatica
https://www.beaumotica.nl...ewsletter&s2m_channel=102

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Fietsbel schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 12:37:
De verschillen kun je eenvoudig terugvinden in het topic, het is pas 423842384789237428947301380233890123123 keer voorbij gekomen door dezelfde mensen die hun vraag dumpen en geen moeite doen. Of het de moeite waard is kun je daarna prima zelf beoordelen.
Ok, verschillen zijn dus puur het kleurenbereik. Zijn er personen die beide gezien hebben en die kunnen aangeven of het verschil in prijs het waard is om de 3e gen te kopen ipv de 2e?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

mister9 schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:01:
[...]

Ok, verschillen zijn dus puur het kleurenbereik. Zijn er personen die beide gezien hebben en die kunnen aangeven of het verschil in prijs het waard is om de 3e gen te kopen ipv de 2e?
Ook dat is vaak genoeg voorbij gekomen, zelfs een paar posts terug in het topic staat nog een afbeelding van het kleurenspectrum. Is het echt zo moeilijk? Maargoed, we nemen je bij het handje: als je een set zou kopen voor de volle mep is de gen3 de betere keuze (DUUUUHHHHH) maar voor een voordelig prijsje gen2 oppikken is daarom even goed, tenzij je een groen fetish hebt. Toch nog eenvoudig je antwoord gekregen.... :')

[ Voor 22% gewijzigd door Fietsbel op 22-03-2017 14:07 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:29
[...]

Ik vind juist dat de lichten nu veel te vroeg aan gaan. Terwijl de zon nog in m'n woonkamer schijnt, gaan ze al aan (ca. 18:30 momenteel). Via hub.labs heb ik de Sunset app ingesteld. Deze vraagt via de Bridge configuratie zelf aan de hand van het IP adres mijn lokatie. Ik kan hier nergens een delay op zetten helaas.

Is dan de WU IFTTT app een oplossing om je lokatie aan te passen? Of is er een andere workaround voor? Ik heb helaas geen Iphone, dus IconnectHue is geen oplossing voor mij.

Bij de Powerview app van Luxaflex kan je heel handig het tijdstip vervroegen of verlaten qua sunset. Hier gaan de luxaflex automatisch een uur na sunset pas naar beneden. Helaas heb ik hier geen optie bij de Hue gevonden, tevens niet via IFTTT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:47

mucuracat

YES

mattazing schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Ik vind juist dat de lichten nu veel te vroeg aan gaan. Terwijl de zon nog in m'n woonkamer schijnt, gaan ze al aan (ca. 18:30 momenteel). Via hub.labs heb ik de Sunset app ingesteld. Deze vraagt via de Bridge configuratie zelf aan de hand van het IP adres mijn lokatie. Ik kan hier nergens een delay op zetten helaas.

Is dan de WU IFTTT app een oplossing om je lokatie aan te passen? Of is er een andere workaround voor? Ik heb helaas geen Iphone, dus IconnectHue is geen oplossing voor mij.

Bij de Powerview app van Luxaflex kan je heel handig het tijdstip vervroegen of verlaten qua sunset. Hier gaan de luxaflex automatisch een uur na sunset pas naar beneden. Helaas heb ik hier geen optie bij de Hue gevonden, tevens niet via IFTTT.
Je kunt je het doen via pc.. via phone kon ik ook niet gelijk vinden..

https://ifttt.com/services/weather/settings even inloggen en kies Edit Connection.. daarna kun je een plaats opgeven.. Heb Kassel Duitsland gedaan.

Is tevens leuk voor je Privacy :)

Via All 4 Hue kun je wel instellen om het vroeger of later te laten schakelen. Maar op een of ander manier kreeg ik het niet werkend.. Met IFTTT lukt het wel via workaround.

[ Voor 8% gewijzigd door mucuracat op 22-03-2017 15:25 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:03
mattazing schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 14:54:
[...]

Hier gebruik ik Triggi voor. Daar kun je allerlei combinaties instellen. Oa ook xx minuten voor of na zonsondergang de lampen aan laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:47

mucuracat

YES

Nuevocasa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:42:
[...]

Hier gebruik ik Triggi voor. Daar kun je allerlei combinaties instellen. Oa ook xx minuten voor of na zonsondergang de lampen aan laten gaan.
Yep, triggi uitgeprobeerd en vind beter werken dan IFTTTTTTTT

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig. Ik ging gisteren toevallig eens naar de website van Triggi.

Invalid certificate authority :')

Ik weet niet wat ik hiervan moet denken (heb het ze maar wel ff gemeld via Twitter )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
Laatste vraag, en ja ik heb gezocht...

Als ik Hue heb en ik gebruik 'm met m'n android telefoon, kan dezelfde hue dan nog aangestuurd worden door andere devices in huis (ipad, android van m'n vrouw, etc)? Of zit het vast aan 1 app op 1 device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
mister9 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:33:

Als ik Hue heb en ik gebruik 'm met m'n android telefoon, kan dezelfde hue dan nog aangestuurd worden door andere devices in huis (ipad, android van m'n vrouw, etc)? Of zit het vast aan 1 app op 1 device?
Nee hoor, kan met meerdere devices.

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:56
mister9 schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 10:33:

zolang je de app's maar aan de bridge hebt toegevoegd gaat dat prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:29
Nuevocasa schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 15:42:
[...]

Bedankt. Ik zal beide voorgestelde oplossingen proberen. Kun je met Triggi tevens een scene mee selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zie net die verlengstukjes voor de LED strips voorbijkomen en dat zou voor mij wel een uitkomst zijn om de LED strip in de keuken te kunnen plaatsen. De spotjes daar zijn al 2 jaar kapot :+
Nou weet ik dat de lichtopbrengst niet super is, maar in vergelijking met bijvoorbeeld 2 TL-balkjes van een afzuigkap, wat denken jullie dan wat het resultaat zal zijn? Zonde van het geld of zou dat wel voldoende licht geven? De drie spotjes die we hadden zijn 12 Watt, geen idee hoeveel lumen. We zouden ze gaan gebruiken als avondverlichting, zodat de keuken geen donker gat is ;)

Plaatje van de ruimte
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/E0DzfsQm.jpg
Klikbaar
Ja, de bovenkant van de keuken is inmiddels netjes afgewerkt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door lolgast op 23-03-2017 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vdpoorten
@lolgast De opbrengst is meer dan voldoende
Philips Hue Plus is ruim 1600 lumen.

Zeker doen dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

@lolgast Als je de Philips Hue Plus neemt zoals @vdpoorten schrijft heb je meeeeeeer dan voldoende licht, ook om mee te werken en niet alleen voor sfeerverlichting. Vele malen sterker dan b.v. de LED balken van de Ikea. Het is het geld zeker waard.

[ Voor 6% gewijzigd door Fietsbel op 23-03-2017 15:27 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:11
lolgast schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:54:
Ik zie net die verlengstukjes voor de LED strips voorbijkomen en dat zou voor mij wel een uitkomst zijn om de LED strip in de keuken te kunnen plaatsen. De spotjes daar zijn al 2 jaar kapot :+
Nou weet ik dat de lichtopbrengst niet super is, maar in vergelijking met bijvoorbeeld 2 TL-balkjes van een afzuigkap, wat denken jullie dan wat het resultaat zal zijn? Zonde van het geld of zou dat wel voldoende licht geven? De drie spotjes die we hadden zijn 12 Watt, geen idee hoeveel lumen. We zouden ze gaan gebruiken als avondverlichting, zodat de keuken geen donker gat is ;)

Plaatje van de ruimte
[afbeelding]
Klikbaar
Neem wel de led strip plus. De strip zonder plus geeft 5x minder licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:06
*knip*, je vraag op één plek tegelijk stellen is voldoende.

[ Voor 90% gewijzigd door ThinkPad op 23-03-2017 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MXL

MXL

vdpoorten schreef op woensdag 22 maart 2017 @ 13:43:
Verlengstukjes en splitters voor Philips Hue Plus ledstrip bij Beaumatica
https://www.beaumotica.nl...ewsletter&s2m_channel=102
Jeetje die prijs.....5 minuten solderen en je hebt hetzelfde. Of is deze van goud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Waar bestellen jullie trouwens de batterijen(CR2450) voor de Dimmers?

Heb ze nu bij dx besteld, maar geen idee of dat kwaliteit genoeg is. Iemand al batterijen moeten vervangen? Zie dat 1 dimmer op 44% staat, dus dan heb ik iig wat backup op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Nicap schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:01:
Waar bestellen jullie trouwens de batterijen(CR2450) voor de Dimmers?

Heb ze nu bij dx besteld, maar geen idee of dat kwaliteit genoeg is. Iemand al batterijen moeten vervangen? Zie dat 1 dimmer op 44% staat, dus dan heb ik iig wat backup op voorraad.
Ga je nou echt een super gangbare batterij bij DX bestellen?
Die dingen vind je echt overal, zelfs bij de Hema.

Of de eerste in Google search

https://www.knoopcelgigant.nl/knoopcel-batterijen/cr2450/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Nu online

Nicap

Tsssk....

Clubbtraxx schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 21:31:
[...]

Ga je nou echt een super gangbare batterij bij DX bestellen?
Die dingen vind je echt overal, zelfs bij de Hema.

Of de eerste in Google search

https://www.knoopcelgigant.nl/knoopcel-batterijen/cr2450/
Kende dit type nog niet. En aangezien ik best veel bij BG en consorten bestel keek ik daar eerst. Prijzen vallen idd wel mee, maar scheelt toch weer een 5 euro voor 5 batterijen. Hue is al duur zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Gisteren langs geweest bij Ikea. Veel nieuwe producten.

Ik kwam Ikea PS 2017 Staande lamp tegen. Hier kan ook een E27 Hue color lamp in. Helaas heb ik in mijn huis alles in zwart en wit. De grote versie is donker blauw.

Uiteindelijk de kleine tafel versie gekocht en er een Hue color lamp ingedaan. Het effect is super. Hij is groter als een Philips Hue Iris. Door het plastic defuse zie je de lamp ook helemaal niet. Een echte aanrader dus! En de prijs was maar 29,95 excl. lamp natuurlijk

Ikea PS 2017 staande lamp

Ikea PS 2017 tafel lamp

Ikea PS 2017 tafel lamp woonkamer 2

Ikea PS 2017 tafel lamp woonkamer 1

[ Voor 45% gewijzigd door vdpoorten op 24-03-2017 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

lolgast schreef op donderdag 23 maart 2017 @ 13:54:

Plaatje van de ruimte
[afbeelding]
Klikbaar
Wat anderen zeggen, neem de Plus.

Neem er ook een Philips Hue DIM Switch (dimmer-switch), erg handig om even snel aan, uit of te dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
vdpoorten schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 08:20:
Gisteren langs geweest bij Ikea. Veel nieuwe producten.

Ik kwam Ikea PS 2017 Staande lamp tegen. Hier kan ook een E27 Hue color lamp in. Helaas heb ik in mijn huis alles in zwart en wit. De grote versie is donker blauw.

Uiteindelijk de kleine tafel versie gekocht en er een Hue color lamp ingedaan. Het effect is super. Hij is groter als een Philips Hue Iris. Door het plastic defuse zie je de lamp ook helemaal niet. Een echte aanrader dus! En de prijs was maar 29,95 excl. lamp natuurlijk

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Toevallig gisteren gekocht, maar weet nog niet of ik het ga houden. Gister ook een Hue Go besteld. Wil achter mn beeldschermen wat verlicht hebben ri. de muur. Vind deze van de Ikea net te lomp. Even afwachten tot de Go binnen is, dan kijken welke er blijft :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Milo44
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-08 22:34
Waarom leg je dan bijv niet een LED strip aan de rand van je bureau/tafel?
Heb ik bij die van mij ook gedaan, geeft een heerlijke gloed licht tegen de muur op wat ik in alle mogelijk kleuren kan instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Milo44 op 24-03-2017 11:25 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@Dennischo de Hue Go heb ik zelf ook. Deze is echter wel veel kleiner als deze ikea en geeft minder licht.

Hue Go = 600 lumen
Hue color ambiance = 800 lumen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:18

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dennischo schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:23:
[...]

Toevallig gisteren gekocht, maar weet nog niet of ik het ga houden. Gister ook een Hue Go besteld. Wil achter mn beeldschermen wat verlicht hebben ri. de muur. Vind deze van de Ikea net te lomp. Even afwachten tot de Go binnen is, dan kijken welke er blijft :)
Je zou ook een FADO kunnen nemen bij de Ikea:

http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80096372/

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Een Hue Led strip Plus is een uitstekend idee. Heel veel mensen gebruiken hem zo.
Wel ook een Hue Dimmer aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
vdpoorten schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:25:
@Dennischo de Hue Go heb ik zelf ook. Deze is echter wel veel kleiner als deze ikea en geeft minder licht.

Hue Go = 600 lumen
Hue color ambiance = 800 lumen
Daar ben ik mij van bewust ja! Deze PS2017 lamp houdt ook nog wel wat licht tegen door het wit plastic voorkant en ik heb hem op 70% staan waar ik al genoeg licht aan heb. Dus denk dat ik wel goed zit met een Go. Go heeft toch 300 lumen?
Deze staat naast de TV en ook te lomp voor achter mn beeldschermen. De PS2017 staat op dit moment op m'n speaker op de muur gericht, Maar gewoon te groot.
Milo44 schreef op vrijdag 24 maart 2017 @ 11:25:
Waarom leg je dan bijv niet een LED strip aan de rand van je bureau/tafel?
Heb ik bij die van mij ook gedaan, geeft een heerlijke gloed licht tegen de muur op wat ik in alle mogelijk kleuren kan instellen.
Heb ik aan zitten denken, maar toch gekozen om eerst de Go eens te testen. Merk vanavond wel hoe dat eruit gaat zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Weet iemand toevallig wat de minimale belasting is voor de LivingWhites adapter / plug om nog te kunnen dimmen?

Momenteel gebruik ik hem de LW plug met een plafondlamp waar 5 x 25W E14 buislampen inzitten (T20 van 115mm lang). Dimmen is belangrijk, omdat hij zowel als sfeerlicht als ook om bij te kunnen lezen gebruikt wordt. Helaas pas de nieuwe E14 Hue lampen niet omdat het armatuur zeer nauw is (net iets breder dan de E14 fitting zelf).

Ik zag dat er nu inmiddels wel LED varianten zijn van E14 buislampen lampen, zelfs ook in dimbare vorm, oa deze. 2W per stuk alleen, dus dan is het totaal niet meer dan 10W. Fijn voor de energierekening, maar ik ben benieuwd of de LivingWhites plug dat nog kan dimmen...

Edit: even het armatuur losgemaat; de 'hals' is ca 4cm en ik lees dat de Hue E14 39mm is - misschien gaat het dan toch net passen, maar eens een E14 zien te regelen dus.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroen11 op 25-03-2017 16:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
jeroen11 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 16:45:
Weet iemand toevallig wat de minimale belasting is voor de LivingWhites adapter / plug om nog te kunnen dimmen?

Momenteel gebruik ik hem de LW plug met een plafondlamp waar 5 x 25W E14 buislampen inzitten (T20 van 115mm lang). Dimmen is belangrijk, omdat hij zowel als sfeerlicht als ook om bij te kunnen lezen gebruikt wordt. Helaas pas de nieuwe E14 Hue lampen niet omdat het armatuur zeer nauw is (net iets breder dan de E14 fitting zelf).

Ik zag dat er nu inmiddels wel LED varianten zijn van E14 buislampen lampen, zelfs ook in dimbare vorm, oa deze. 2W per stuk alleen, dus dan is het totaal niet meer dan 10W. Fijn voor de energierekening, maar ik ben benieuwd of de LivingWhites plug dat nog kan dimmen...

Edit: even het armatuur losgemaat; de 'hals' is ca 4cm en ik lees dat de Hue E14 39mm is - misschien gaat het dan toch net passen, maar eens een E14 zien te regelen dus.
Heb deze https://www.ledgloeilamp....set-dimbaar-van-3-6-spots op een LW plug aangesloten, totaal 5watt (2x 2,5watt) en dit werkt inclusief dimmen.. Enigste wat opvalt is als je alle Hue / Living Colors lampen gelijktijdig uit zet deze plug als laatste het licht dooft. (10 - 20 seconden na het verzonden uit signaal.).

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 25-03-2017 17:18 ]

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
ThinkPadd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 21:36:
[...]

...
Hoe verhouden de kleuren zich met een originele Hue strip? Kun je met die no-name strip net zulke 'mooie' kleuren krijgen als met een Hue strip?
....
kleuren zijn prima muv RGB wit(das normaal). en reageert even snel als originele strip.

tip. wel een high speed amp gebruiken want met cheap china RGB amp wordt echt niks (kleur weergave is 8)7 )

[ Voor 15% gewijzigd door icegodd op 25-03-2017 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heeft er iemand recent nog een Hue plafond-armatuur ergens besteld? En zo ja, hoe snel was die geleverd?

Want ik ben op zoek naar een Hue Fair en een Hue Being en die lijken nergens op voorraad te zijn en de meeste webshops melden dat Philips kampt met leveringsproblemen. En de verwachtte levertijden varieëren van enkele dagen tot pas ergens in Juni. En dan vraag ik mij af of die webshops die adverteren met 'enkele dagen' niet gewoon lopen te bluffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Laatst online: 13-08 18:38
Deze spots besteld. Maar is het nu gewoon plug en play of heb ik nog transformators nodig, want dit zijn 12 volt spots/fittingen toch?
Het gaat om inbouwspots in de keuken met gu10 hue color.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

MarkHero schreef op zondag 26 maart 2017 @ 10:08:
[...]

Deze spots besteld. Maar is het nu gewoon plug en play of heb ik nog transformators nodig, want dit zijn 12 volt spots/fittingen toch?
Het gaat om inbouwspots in de keuken met gu10 hue color.
je hebt een armatuur met GU10 voet gekocht. daar zit geen lamp bij.

die GU10 voet sluit je aan op het lichtnet (zonder trafo) GU10 HUE lamp werkt op 240V

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Laatst online: 13-08 18:38
Ok thanks, hue heeft een soort inbouw trafo lees ik al ergens. Dank ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alders40
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-03 22:28
RiDo78 schreef op zaterdag 25 maart 2017 @ 22:29:
Heeft er iemand recent nog een Hue plafond-armatuur ergens besteld? En zo ja, hoe snel was die geleverd?

Want ik ben op zoek naar een Hue Fair en een Hue Being en die lijken nergens op voorraad te zijn en de meeste webshops melden dat Philips kampt met leveringsproblemen. En de verwachtte levertijden varieëren van enkele dagen tot pas ergens in Juni. En dan vraag ik mij af of die webshops die adverteren met 'enkele dagen' niet gewoon lopen te bluffen.
Misschien heeft dit te maken met de terugroepactie?

https://kassa.vara.nl/nie...tie-philips-hue-armaturen

[ Voor 69% gewijzigd door alders40 op 26-03-2017 18:40 . Reden: quote vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Wat bedoel je met dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmm dat klinkt inderdaad aannemelijk ja...
Dus dan zit er weinig anders op dan wachten tot de voorraden weer aangevuld zijn...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 13:30
Ik kan het nergens vinden, maar kan ik ergens (makkelijk) een overzicht zien wanneer m'n licht aan is gegaan van o.a. een motion sensor? Ik weet dat ik in de Hue-app officieel kan zien wanneer-ie voor het laatst aangegaan is.

In iConnectHue kan ik niet zoveel zien m.b.t. de Motion Sensor; alleen de temperatuur en that's about it (wel tof tho).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Roelvano schreef op maandag 27 maart 2017 @ 20:52:
Ik kan het nergens vinden, maar kan ik ergens (makkelijk) een overzicht zien wanneer m'n licht aan is gegaan van o.a. een motion sensor? Ik weet dat ik in de Hue-app officieel kan zien wanneer-ie voor het laatst aangegaan is.

In iConnectHue kan ik niet zoveel zien m.b.t. de Motion Sensor; alleen de temperatuur en that's about it (wel tof tho).
Dat klinkt als iets dat met IFTTT zou moeten kunnen. Iets als, "add row to google spreadsheet if hue turns on", zoiets. Maar denk dat je dan het recept nog wel zelf moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:33

zeroday

There is no alternative!

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Fly-guy schreef op dinsdag 21 maart 2017 @ 19:33:

Dit is ook een grote wens van mij en tot nu toe heb ik de oplossing nog niet kunnen vinden.
In de woonkamer heb ik alle lampen aan de motion sensor gekoppeld. Via iConnectHue heb ik een aantal profielen ingesteld, dus bijvoorbeeld overdag feller licht dan 's avonds.
Alleen als het op een gegeven moment licht genoeg is, ongeacht of er beweging wordt gedetecteerd, zou het fijn zijn als de lampen uit gaan.

Verder hebben de door mij gemaakte profielen nu niet zo veel nut: de eerste die 's ochtends beneden komt zorgt ervoor dat het licht aan gaat obv het profiel dat ik voor dat tijdstip heb aangemaakt. En de lichten blijven dus de hele dag op die sterkte branden omdat ze niet meer uit gaan. Dan moet ik ze 's avonds een keer uit zetten met de dimmer en langs de motion sensor lopen. Ook niet ideaal.

In de iConnectHue app zou ik 'Only react if groups are off' uit kunnen zetten (dus dan reageert de sensor altijd), maar dan kan ik weer niet met de dimmers een keer de lampen feller of minder fel zetten; als je dan langs de sensor loopt springt ie weer meteen terug op de gekoppelde preset.

Heeft iemand een idee hoe ik voor elkaar kan krijgen wat ik wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:39
Wij gaan een terrasoverkapping laten maken volgende maand. Deze komt tegen het huis aan. Hierin willen we spotjes gaan maken die ik het liefst van Philips Hue wil voorzien (heb ik binnen ook).
Kan ik normale LED GU10 armaturen kopen en die voorzien van de Philips Hue GU10 spots?

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/large/FC/0/3/8/8/9200000031578830_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.verlichtingkopen.nl/image/cache/data/inbouwspots/inbouwaramtuur-wit-rond-kantelbaar-600x600.jpg

Armaturen voorbeeld: https://www.verlichtingko...0wit-kantelbaar-mr16-gu10

Gaat dit sowieso werken / passen? Of dien ik ergens rekening mee te houden?

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 28-03-2017 09:45 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 20:12
Ik zou niet weten waarom het niet zou passen, zolang je maar rekening houdt met de hoogte van de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Als ik een Wake Up Light wil nabootsen, welke Hue Light heb ik dan nodig?

De Philips Hue White of de Philips Hue White Ambiance?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-09 18:18
Ambiance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
TranceSetter schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:08:
Ik zou niet weten waarom het niet zou passen, zolang je maar rekening houdt met de hoogte van de lampen.
Heb ze zelf niet maar mij staat bij dat Hue GU10 behoorlijk hoger/langer is dan een standaard GU10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Laatst online: 22-09 20:12
UltraSub schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 17:41:
[...]

Heb ze zelf niet maar mij staat bij dat Hue GU10 behoorlijk hoger/langer is dan een standaard GU10?
De kleuren GU10 wel, maar de de white ambiance variant volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle46
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-01-2024
tinustilburg schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 09:08:
[...]

Dit is ook een grote wens van mij en tot nu toe heb ik de oplossing nog niet kunnen vinden.
In de woonkamer heb ik alle lampen aan de motion sensor gekoppeld. Via iConnectHue heb ik een aantal profielen ingesteld, dus bijvoorbeeld overdag feller licht dan 's avonds.
Alleen als het op een gegeven moment licht genoeg is, ongeacht of er beweging wordt gedetecteerd, zou het fijn zijn als de lampen uit gaan.

Verder hebben de door mij gemaakte profielen nu niet zo veel nut: de eerste die 's ochtends beneden komt zorgt ervoor dat het licht aan gaat obv het profiel dat ik voor dat tijdstip heb aangemaakt. En de lichten blijven dus de hele dag op die sterkte branden omdat ze niet meer uit gaan. Dan moet ik ze 's avonds een keer uit zetten met de dimmer en langs de motion sensor lopen. Ook niet ideaal.

In de iConnectHue app zou ik 'Only react if groups are off' uit kunnen zetten (dus dan reageert de sensor altijd), maar dan kan ik weer niet met de dimmers een keer de lampen feller of minder fel zetten; als je dan langs de sensor loopt springt ie weer meteen terug op de gekoppelde preset.

Heeft iemand een idee hoe ik voor elkaar kan krijgen wat ik wil?
Ik heb voor de volgende oplossing gekozen: als het vroeg in de ochtend donker is en ik kom de woonkamer in dan gaat er een lamp aan met de behulp van de motion sensor. Uit gaat hij inderdaad niet maar dat heb ik opgelost met in iConnectHue een paar regels aan te maken dat de lamp uit gaat. Hier op elk half uur. Beetje omslachtig maar het werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15
HALELUJAH !!! Dat zal eens tijd worden !! ... Wacht er echt al 3,5 jaar op..
Fijn dat Philips een dagje uit heeft gepland bij ``Osram met het Product Development team en ook tot de conclusie is gekomen dat het wel handig is om in t assortiment te hebben.

Nu w6en op de prijs en exacte leverdatum...

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:03
mistercage schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:08:
[...]

Fijn dat Philips een dagje uit heeft gepland bij ``Osram met het Product Development team en ook tot de conclusie is gekomen dat het wel handig is om in t assortiment te hebben.

10 April ;)

€34,95 E14 White Ambiance
https://www.beaumotica.nl...e-ambiance-losse-lamp-e14

€59,95 E14 White and Color
https://www.beaumotica.nl...-and-color-losse-lamp-e14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-08 20:15

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
Iemand bekend met voice of holland pakket? Zit daar 3e generatie e27 lampen bij?
Pakket is nml stuk goedkoper dan los. Die extra bridge kan ik vast wel iemand blij mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milo44
  • Laatst online: 30-08 22:34
ducolwd schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:29:
Iemand bekend met voice of holland pakket? Zit daar 3e generatie e27 lampen bij?
Pakket is nml stuk goedkoper dan los. Die extra bridge kan ik vast wel iemand blij mee maken.
Ik heb die VoH pack gekocht, echter nog niet geprobeerd, ben nog druk bezig met alles een plekje geven in huis (ivm verhuizing).
Mag wel hopen dat het gen 3 is, anders ga ik het retourneren.

EDIT: Even terug opgezocht in mijn mail want op de website kon ik het pakket zo snel even niet meer terug vinden.
Maar hierin staat wel aangegeven dat het om Gen3 gaat:

Philips Hue Starterset E27 en LightStrips Plus basis - The Voice of Holland actie:

- Hue Starterset
1 x Philips Hue White and Color Starterset Gen3, E27 A19 (3 lampen met rijkere kleuren en Bridge 2.0)

- Hue LightStrips Plus
1 x Philips Hue LightStrips Plus (2m base)

[ Voor 32% gewijzigd door Milo44 op 29-03-2017 09:32 ]

I, a stranger and afraid in a world I never made...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
Milo44 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:28:
[...]
Ik heb die VoH pack gekocht, echter nog niet geprobeerd, ben nog druk bezig met alles een plekje geven in huis (ivm verhuizing).
Mag wel hopen dat het gen 3 is, anders ga ik het retourneren.
Helemaal mooi. Bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:00
jelle46 schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:16:
[...]

Ik heb voor de volgende oplossing gekozen: als het vroeg in de ochtend donker is en ik kom de woonkamer in dan gaat er een lamp aan met de behulp van de motion sensor. Uit gaat hij inderdaad niet maar dat heb ik opgelost met in iConnectHue een paar regels aan te maken dat de lamp uit gaat. Hier op elk half uur. Beetje omslachtig maar het werkt.
En @tinustilburg

Je kan in iConnectHue toch aangeven dat een lamp na bepaalde tijd van inactiviteit (bv 15 min) uit gaat? Zo heb ik het op zolder. Zie de sensor beweging dan gaat de zolder lamp aan, tot 0:00 fel, tussen 0:00 en 09:00 op nachtlampje (afhankelijk van het omgevingslicht). Is er 10 minuten geen beweging geweest gaat de lamp weer uit.

Met de nieuwste update kan de lamp volgens mij ook naar de 'previous state'. Dus stel de lamp gaat op timer (zonsondergang) aan op dim stand, en de sensor ziet beweging, dan kan je de lamp feller laten branden. Zie ook changelog 2.8:
New in iConnectHue 2.8

You made suggestions, we listened. This release focuses on things that were important to you!
Motion sensor return

You can now return to the last state before any motion actions were triggered. E.g. always have your lights on dimmed or on via timer, only make them brighter when you pass. Or you already turned on the lights for yourself, the motion sensor will act upon your motion but will not turn off your lights after you sat on your sofa for a while. You can either set this up manually or use the wizard to set up your motion sensor again.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
mistercage schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 21:08:
[...]

Nu nog een E14 in bolvorm naast de kaarsvorm en het feest is eindelijk compleet.
Snap ik nou weer niet dat ze daar ook niet meteen mee komen, maarja wie weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-09 09:36
Omdat ik volgende maand een nieuwe woning ga betrekken inmiddels een bridge, White and Color Ambiance en een White Ambiance gekocht om wat te proberen. Gisteren had ik alles compleet, dus meteen een beetje mee spelen.

Eerste indruk: Heel tof, dit gaat nog een hoop geld kosten O-)

Nu nog een beetje klooien met scenes enzo, en ik ben er ook al uit dat ik motion sensors wil hebben voor bijvoorbeeld de overloop en het toilet.

Maar eerst maar eens verhuizen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ik geef morgen een feest en daarvoor wil ik 6 philips hue lampen gaan gebruiken om de boel leuk te verlichten. Heeft iemand tips voor apps om de lampen in 'party mode' te krijgen, want met de iconnecthue kom ik niet zo ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinustilburg
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-07 22:41
Marcusso schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 22:56:
[...]

En @tinustilburg

Je kan in iConnectHue toch aangeven dat een lamp na bepaalde tijd van inactiviteit (bv 15 min) uit gaat? Zo heb ik het op zolder. Zie de sensor beweging dan gaat de zolder lamp aan, tot 0:00 fel, tussen 0:00 en 09:00 op nachtlampje (afhankelijk van het omgevingslicht). Is er 10 minuten geen beweging geweest gaat de lamp weer uit.

Met de nieuwste update kan de lamp volgens mij ook naar de 'previous state'. Dus stel de lamp gaat op timer (zonsondergang) aan op dim stand, en de sensor ziet beweging, dan kan je de lamp feller laten branden. Zie ook changelog 2.8:

[...]
Dat zou kunnen, maar dat is niet wat ik wil. Overdag gaan de lampen pas uit nadat er een uur geen beweging is gedetecteerd. Dit heb ik expres gedaan omdat ik niet wil dat de lampen uit gaan als we zitten te eten (sensor hangt in de woonkamer) of als ik even de was aan het ophangen ben op zolder. Wat ik wel wil is dat de lampen automatisch overgaan naar de preset die hoort bij het betreffende tijdstip als de lampen al aan zijn op dat moment. Dus bijv.: 9.00-20.00 is preset 'overdag' en 20.00-23.00 is preset 'avond'. In de praktijk blijven de lampen nu (totdat ze uit gaan) aan met preset 'overdag' omdat ze om 20.00 al aan waren.

Maar ik heb iets gevonden! Zat een beetje met de app (iConnectHue) te spelen en zag toen dat je voorwaardelijke timers kan maken. Ik heb de groep 'Huiskamer' nu zo ingesteld dat deze bij zonsondergang naar preset 'avond' (is gedimd) gaat mits de groep 'Huiskamer' aan is op dat moment. En zo heb ik er nog een paar tussen gezet op tijd (ben nog wel eens 's nachts beneden ivm de kleine). Dan heb ik dus precies wat ik wil; als de lampen al aan zijn op dat moment, gaan ze over naar een andere preset. Heb alleen nog niet kunnen testen of het ook inderdaad allemaal werkt.

Het enige wat ik nu nog wil is dat de lampen vanzelf uit gaan als de lichtsterkte boven de ingestelde waarde uit komt.

[ Voor 10% gewijzigd door tinustilburg op 30-03-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Zspirit schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 08:31:
Ik geef morgen een feest en daarvoor wil ik 6 philips hue lampen gaan gebruiken om de boel leuk te verlichten. Heeft iemand tips voor apps om de lampen in 'party mode' te krijgen, want met de iconnecthue kom ik niet zo ver.
Indien je IOS gebruikt Hue Disco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
vdpoorten schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:00:
[...]

Indien je IOS gebruikt Hue Disco.
Ik gebruik inderdaad IOS, zelf ook ervaringen met deze app?
Zie namelijk een negative review staan dat ie steeds uitvalt, zolang dat niet het geval is geef ik er graag 4 euro aan uit. Andere tips zijn ook nog welkom oveirgens.
Zou zo iets trouwens niet ook gewoon via de pc aan te sturen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 18:38
Ik probeer de exacte kleurinstellingen van m'n Hue lampen uit te lezen zodat ik die kan instellen in Domoticz. De kleur heb ik ingesteld met een Hue app op de iPhone dmv een cirkel met diverse kleurenovergangen. Nu heb ik de juiste instelling gevonden, maar kom maar niet uit de juiste waarden. Ik kan in DOmoticz de Hue en Brightness instellen.

Als ik de developer api gebruik, krijg ik iets als:

{"state":{"on":true,"bri":254,"hue":6165,"sat":186,"effect":"none","xy":[0.5162,0.3957],"ct":475,"alert":"none","colormode":"hs","reachable":true},"type":"Extended color light","name":" enzovoorts.

ALs ik dan als hue de waarde 6165 invul, dan is dat een volledig andere kleur dan wat de lamp zou moeten zijn.

Is er een app of een andere manier om dit uit te kunnen lezen of moet er iets berekend worden zodat ik achter de juiste instelling kan komen?

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Je ziet de "colormode" "hs" staan, dus de kleur is ingesteld via Hue en Saturation.

Dan moet je naast de Hue (6165) dus ook de sat (186) naar de lamp sturen.

Probeer maar eens een PUT met
JSON:
1
2
3
4
5
{
"on": "true",
"hue": 6165,
"sat": 186
}

naar /api/{key}/lights/{lamp}/state dan zou je lamp de goede kleur moeten krijgen. Alleen geen idee hoe je Domoticz zover krijgt.

Mooi oranje licht heb ik nu boven de eettafel :+

[ Voor 5% gewijzigd door Xander op 30-03-2017 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Klikt logisch, maar hoe bedoel je dat precies met die json? Is dat binnen Domotic? Want ik kan daar geen sat instellen, maar zou wel een json kunnen meegeven.

Als ik de api gebruik en dan invul:

code:
1
2
3
4
5
{
"on": true,
"hue": 6165,
"sat": 186
}

dan krijg ik:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[
    {
        "error": {
            "type": 4,
            "address": "/lights/4",
            "description": "method, POST, not available for resource, /lights/4"
        }
    }
]

Terwijl met de Get ik wel krijg te zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
{
    "state": {
        "on": true,
        "bri": 110,
        "hue": 6529,
        "sat": 186,
        "effect": "none",
        "xy": [
            0.5108,
            0.3998
        ],
        "ct": 463,
        "alert": "none",
        "colormode": "hs",
        "reachable": true
    },
    "type": "Extended color light",
    "name": "Lamp lage kast",
    "modelid": "xxxxxx",
    "manufacturername": "Philips",
    "uniqueid": "xxxxxxxxx",
    "swversion": "1.15.2_r19181",
    "swconfigid": "xxxxxx",
    "productid": "Philips-xxxxxxx"
}

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:54
PUT, geen POST. ;)
En dus naar /lights/4/state

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dat werkt inderdaad :) Thanks. Nu even kijken hoe ik dit in Domoticz ga verwerken.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Zspirit schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 10:23:
[...]

Zie namelijk een negative review staan dat ie steeds uitvalt, zolang dat niet het geval is geef ik er graag 4 euro aan uit. Andere tips zijn ook nog welkom oveirgens.
Ik gebruik de Android-variant al 2 jaar met enorm veel plezier en die 4 euro is het me meer dan waard geweest. En één negatieve review is maar één negatieve review natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Pimmeh schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 12:40:
[...]

Ik gebruik de Android-variant al 2 jaar met enorm veel plezier en die 4 euro is het me meer dan waard geweest. En één negatieve review is maar één negatieve review natuurlijk. ;)
ja is een van de 3 maar thanks zal die eens aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Ik heb zelf geen negatieve ervaring. Gebruik hem vaak om mijn lichten te laten zien.
Wellicht heeft die gebruiker slechte bridge instelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Heb de Android variant ook maar eens geïnstalleerd.

Kan ik er van uit gaan dat al die knipper en stroboscoop effecten geen kwaad kunnen voor de diverse Hue lampen? Standaard kiest ie alleen de Hue White lampen, maar ik zou het ook willen gebruiken met lightstrips en Hue Go lampen.

Mijn plafondspotjes beginnen geluid te maken als ik ze mee laat doen met stroboscoop effecten. :+ Maar dit zijn refrofit 12V LED-lampen, achter een transformator en een Busch Jaeger dimmer. Lijkt me niet heel bevorderlijk. :P De rest van mijn reguliere lampen achter LivingWhites stekkers ga ik er ook maar niet aan bloot stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 30-03-2017 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[...]
Andere tips zijn ook nog welkom oveirgens.
Ik gebruik HueManic al een tijdje voor gratis "disco" feestjes voor de kids. Werkt met de microfoon van je telefoon of tablet zodat de lampen knipperen op de muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Xander schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 13:43:
Heb de Android variant ook maar eens geïnstalleerd.

Kan ik er van uit gaan dat al die knipper en stroboscoop effecten geen kwaad kunnen voor de diverse Hue lampen? Standaard kiest ie alleen de Hue White lampen, maar ik zou het ook willen gebruiken met lightstrips en Hue Go lampen.

Mijn plafondspotjes beginnen geluid te maken als ik ze mee laat doen met stroboscoop effecten. :+ Maar dit zijn refrofit 12V LED-lampen, achter een transformator en een Busch Jaeger dimmer. Lijkt me niet heel bevorderlijk. :P De rest van mijn reguliere lampen achter LivingWhites stekkers ga ik er ook maar niet aan bloot stellen.
Het enige wat schakelt bij de Hue-lampen zijn de LEDjes zelf in de lamp en niet de spanningsbron (bij je transformater-setup is dat dus anders gok ik). En aangezien LEDs zeer goed zijn in heel vaak aan en uit te worden gezet, zie ik er geen probleem mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Samsung brengt een nieuwe Mesh router uit met Smart Things reeds ingebouwd.
De router is dus ook een Smart Things hub.

YouTube: Samsung Connect Home is a router and smart home hub in one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Laatst online: 22-09 10:26

LDVC

Let's get it over with

Pimmeh schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 14:37:
[...]

Het enige wat schakelt bij de Hue-lampen zijn de LEDjes zelf in de lamp en niet de spanningsbron (bij je transformater-setup is dat dus anders gok ik). En aangezien LEDs zeer goed zijn in heel vaak aan en uit te worden gezet, zie ik er geen probleem mee.
Enkel het flash geheugen van de lamp wordt nogal vaak beschreven, dat zou eventueel wel de levensduur kunnen verkorten.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:54
Flash geheugen?
Commands zullen toch wel gewoon ram in gaan...
Anders ben je na een uurtje stroboscopen ook wel door je writes heen aangezien de strobo functie uit de api gehaald is.

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCNY
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 22-09 20:11
[...]

Hue Disco heb ik, werkt goed. Kunt lampen op alle mogelijke manieren laten knipperen. Ook kun je ze van kleur laten veranderen en kun je zelf instellen welke kleuren die allemaal moet laten zien.

Al met al, zeker 4 euro waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:22
Vandaag komt mijn starterkit ook binnen met 3 e27 color lampen.

Nu heb ik 2 vraagjes over de motion sensor voordat ik deze ga aanschaffen.
1) Ik lees dat deze ook een temperatuur sensor heeft is de temperatuur ook terug te lezen via een get request?
2) Iemand ervaring met de levensduur van de batterijen?

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Nieuwe formule voor de motion op HueLabs.

Three times an charm
Imagine you’re relaxing on the couch watching your favorite series, and suddenly the lights to turn off because you are sitting still. With this Formula this situation belongs to the past, as it introduces an additional evening slot for your Hue motion sensor, on top of the day and night setting. You can choose your favorite scene or select ‘do nothing’ when there is motion, and choose what to do when there is no motion.

http://labs.meethue.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famtool
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-05 18:46
Hallo, Ik ben van plan om de Hue white en colour te gaan aanschaffen met een losse dimmer. Voor de bridge, kun je deze het beste aansluiten op de router in bv de meterkast (waar de meeste standaard routers/modems hangen) of beter de router met de beste wifi (en waar de smartphone op zit) ? Alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 55 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue