[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.757 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-09 01:27
De iConnectHue-app heeft een mooie update gehad:
You have been heard! iConnectHue improves your motion sensor by allowing it to return to the last state before motion was detected. Your timers get intelligent and can act upon whether groups are on or off, normal timers can be presence dependend (with Automation in app purchase). Your timers can now also be created and edited remotely.
Disable your devices for only a limited amount of time - they will turn on themselves automatically!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Ik zit gebonden aan android en dus All4hue. Weet iemand of het volgende mogelijk is.

Dimmer in woonkamer: wanneer het tussen 6 en 8 uur in de ochtend is dat hij met de eerste druk de scene energize start. En dan buiten die uren de dimmer weer reageert zoals ingesteld via de hue app.

Dimmer in slaapkamer: Zelfde verhaal binnen bepaalde uren een andere reactie op de dimmer.
En bij het uitzetten tussen bepaalde uren dat hij ipv uitgaat in 5 minuten tijd ipv direct.

Weet iemand op dit gemakkelijk in te stellen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:13
Ik ken al die apps niet maar met de api krijg je dit sowieso voor elkaar. Gewoon de condities van de standaard rule wijzigen (tijdsconditie toevoegen) en een nieuwe rule maken voor de andere tijd.

Ik heb ondertussen geen enkele standaard rule meer maar heb alles nar eigen smaak ingesteld. Je kunt veel bereiken met de dimmer switches.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Xander schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 10:10:
Ik ken al die apps niet maar met de api krijg je dit sowieso voor elkaar. Gewoon de condities van de standaard rule wijzigen (tijdsconditie toevoegen) en een nieuwe rule maken voor de andere tijd.

Ik heb ondertussen geen enkele standaard rule meer maar heb alles nar eigen smaak ingesteld. Je kunt veel bereiken met de dimmer switches.
Ok, dit klinkt goed! Maar geen idee waar ik moet beginnen.... kun je me een zetje in de juiste richting geven?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xander
De API is vrij goed gedocumenteerd: https://www.developers.meethue.com/philips-hue-api

Moet je alleen wel even een account aanmaken voordat je alles kunt zien.

Even de "get started" doorlezen, een code aanmaken zodat je in de api kunt.

Dan de uitleg over rules erbij pakken. Even de desbetreffende rules opzoeken, bij 1 rule de conditions aanpassen en een nieuwe rule aanmaken waar je de conditions en actions nieuw voor zult moeten schrijven. Alles staat best duidelijk stap voor stap uitgelegd mits je ingelogd bent.

Misschien dat het ook simpeler kan met een app. Geen idee. Dit is Tweakers, toch? :P

Met een beetje programmeerinzicht is dit prima te doen, ik had binnen een uurtje mijn eerste dimmerswitch helemaal naar mijn smaak ingesteld zonder dat ik enige JSON of Hue kennis vooraf had.

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 07-03-2017 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:22
Nicky's TweakBlog: Home Assistant: Philips Hue Motion Sensor is ook een goed begin om een beetje feeling te krijgen met hoe de regels e.d. in de bridge werken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:24
Bij deze dan het eindresultaat. Ik ben nog even aan het kijken hoe ik het beste de lightstrip aan laat gaan nadat de pc aan is gegaan. Heb wel Huetro voor Windows geinstalleerd. Deze kan tegels in het startmenu maken, maar ik moet eigenlijk gewoon iets hebben om de lightstrip op een standaard licht te zetten zodra de pc opgestart is. Vroeger kon dit met het mapje "opstarten" om iets te laten draaien. Maar de eerste stap is iig gezet.

Foto's!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Sw2zKU63zhwja5O4WfSPzRe0/full.jpg
en van een afstandje
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ovOnajm42xYbfRPXkISdiNID/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzmic
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:15
Arunia schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:48:
Bij deze dan het eindresultaat. Ik ben nog even aan het kijken hoe ik het beste de lightstrip aan laat gaan nadat de pc aan is gegaan. Heb wel Huetro voor Windows geinstalleerd. Deze kan tegels in het startmenu maken, maar ik moet eigenlijk gewoon iets hebben om de lightstrip op een standaard licht te zetten zodra de pc opgestart is. Vroeger kon dit met het mapje "opstarten" om iets te laten draaien. Maar de eerste stap is iig gezet.

Foto's!
[afbeelding]
en van een afstandje
[afbeelding]
Leuk idee.
Een mogelijk oplossing zou EventGhost kunnen zijn.
http://www.eventghost.org/
Eventghost is een automation tool, waarvoor ook een Hue plugin is.
Je kunt bij autostart een Hue event toevoegen.
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/j62auu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Thanks, ga er eens naar kijken. Scheelt me weer een knop. Alhoewel ik later met Domotica aan de slag ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Arunia schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 16:24:
Thanks, ga er eens naar kijken. Scheelt me weer een knop. Alhoewel ik later met Domotica aan de slag ga.
Of een PC master/slave is misschien een optie, https://www.bespaarbazaar...e-stekkerdoos-p-1919.html

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Moet toch wat anders verzinnen om dat profiel vast te zetten. Hoorde net een kabaal. Uiteraard naar beneden komen vallen.
Achteraf logisch omdat die klemmetjes niet blijkbaar geschikt zijn om schuin gehangen te worden. Dan komt het gewicht op één van de kanten waardoor hij zich er dan uit wurmt. Gelukkig niets stuk, want dat had ik op gelet gelukkig.
Dat is weer net iets teveel van het goede denk ik. Niet helemaal wat ik zoek.

[ Voor 31% gewijzigd door Arunia op 07-03-2017 17:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 23:24

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Arunia schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 15:48:

Foto's!
[afbeelding]
en van een afstandje
[afbeelding]
C:\Users[Username]\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\Startup

Ziet er erg mooi uit, had niet gedacht dat zo'n strip zoveel licht geeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nu nog zorgen dat hij blijft hangen. *O* -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buntmans
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-04-2024
ik ben verhuisd.

ik had

3* living colors bloom
2* E27 color (oude versie)

ik heb daar nu 4 E27 color (nieuwe versie) bijgekocht. Ik kreeg er een nw bridge bij dus ik ga ook van bridge 1.0 naar bridge 2.0

de nw bridge vindt alleen de 4 nw lampen. Ik heb met de living colors remote alle lampen gekoppeld. met deze bedien ik nu alle 9 lampen lampen. echter de hue app vind alleen de 4 nieuwe. hoe krijg ik de oude lampen toegevoegd aan de nw bridge (ik heb living colors remote al gekoppeld met nw bridge).

voor de E27s kan ik wellicht de seriecode uitlezen (moet ik ze wel eerst losmaken, hoop gedoe). de blooms hebben geen 6 cijferige seriecode (een veel langere).

mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Volgens mij zouden de oudere gen lapen ook gewoon met de nieuwe bridge moeten werken. staan ze niet nog ingesteld op de oude bridge ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
je kunt proberen de lampen aan de remote toe te voegen (x seconden op aan drukken vlak bij de lamp) en dan via de app de lampen laten toevoegen via die remote.

Iemand een idee/ervaring over hue en Ambilight? (eerder geen reactie gekregen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ik ga morgen over van een iPhone naar een Samsung. Gebruik nu iConnectHue, waar ik zeer tevreden mee ben

Wat zijn de betere Android apps voor Hue?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzmic
Agent-X schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 14:36:
je kunt proberen de lampen aan de remote toe te voegen (x seconden op aan drukken vlak bij de lamp) en dan via de app de lampen laten toevoegen via die remote.

Iemand een idee/ervaring over hue en Ambilight? (eerder geen reactie gekregen)
In mijn optiek is Hue totaal ongeschikt om te dienen als Ambilight. Prima voor een leuk kleurtje achter je TV maar meer ook niet, systeem is veel te traag.
Echter ik denk dat je vraag was of je een Hue LED strip kunt aansturen met een andere controller, geschikt voor een custom made ambilight systeempje zoals dit bv.
https://gathering.tweaker...message/45116090#45116090

Kan ook niet, de LEDs in de Hue strip zijn niet individueel aanstuurbaar. Dat heb je wel nodig voor ambilight. Daarnaast is 2m te kort voor rondom een TV en 5meter RGB strip met individueel aanstuurbare koop je voor (maar) $30...
Kortom wil je een echt ambilight systeem (wat ook nog eens mooier is dan dat van Philips zelf), zou ik het dedicated forum over dit onderwerp eens opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wizzmic schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:17:
[...]

Kan ook niet, de LEDs in de Hue strip zijn niet individueel aanstuurbaar. Dat heb je wel nodig voor ambilight. Daarnaast is 2m te kort voor rondom een TV en 5meter RGB strip met individueel aanstuurbare koop je voor (maar) $30...
Kortom wil je een echt ambilight systeem (wat ook nog eens mooier is dan dat van Philips zelf), zou ik het dedicated forum over dit onderwerp eens opzoeken.
Wanneer ik google naar 'ambilight alternative forum' vind ik een boel posts inderdaad. Welke bedoel jij of is er hier op got ook een? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
[b][message=50486935,noline]

voor de E27s kan ik wellicht de seriecode uitlezen (moet ik ze wel eerst losmaken, hoop gedoe). de blooms hebben geen 6 cijferige seriecode (een veel langere).

mis ik iets?
Inderdaad, via de serienummers van de lampen kan je ze meestal wel kenbaar maken aan je nieuwe bridge/app. Google anders eerst ff op lampstealer dat wil ook nog wel eens de oplossing zijn.

btw zo'n joystick had ik ook ooit, lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Agent-X schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 19:10:
[...]
Wanneer ik google naar 'ambilight alternative forum' vind ik een boel posts inderdaad. Welke bedoel jij of is er hier op got ook een? :)
"we" hebben er inderdaad zelf een hier op Tweakers.

"DIY Ambilight howto." (kan niet rechtstreeks linken op dit moment, maar zoeken moet ook lukken nu?)

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2017 23:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Geert1976 schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 17:13:
Ik ga morgen over van een iPhone naar een Samsung. Gebruik nu iConnectHue, waar ik zeer tevreden mee ben

Wat zijn de betere Android apps voor Hue?
In dit topic komt geregeld All4Hue voorbij (zelf geen ervaring mee)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Hertog schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 08:35:
[...]

In dit topic komt geregeld All4Hue voorbij (zelf geen ervaring mee)
thanks. Ja, heb vorig jaar een tijdje gewerkt met All4Hue, vergeleken met iConnectHue echt een draak van een app.
Volgens mij heeft de ontwikkelaar die app in een dronken toestand die app in elkaar geknutseld ;)

bedankt voor je tip in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
Sinds gister ben ik de trotse bezitters van de Hue starterkit.
Eerste indruk is super; makkelijk te installeren, mooie kleuren en veel om mee te spelen.
Voornamelijk in combinatie met Siri voelt het erg tof!

Gelijk iConnectHue gekocht en die werkt wel een stukje fijner dan de philips app.
Omdat ik op kamers woon heb ik aan drie lampen in een kamer voldoende, het groepen maken e.d voegt voor mij niet veel toe.
Wat ik nog mis zijn dynamische presets, ik zou het super leuk vinden als de lampen een beetje zouden pulsen of langzaam van kleur veranderen.
In de iConnectHue kun je wel iets dergelijks kopen maar ik vraag me af of het die drie euro wel waard is.
Hebben mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-09 13:30
Zspirit schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 10:34:
Sinds gister ben ik de trotse bezitters van de Hue starterkit.
Eerste indruk is super; makkelijk te installeren, mooie kleuren en veel om mee te spelen.
Voornamelijk in combinatie met Siri voelt het erg tof!

Gelijk iConnectHue gekocht en die werkt wel een stukje fijner dan de philips app.
Omdat ik op kamers woon heb ik aan drie lampen in een kamer voldoende, het groepen maken e.d voegt voor mij niet veel toe.
Wat ik nog mis zijn dynamische presets, ik zou het super leuk vinden als de lampen een beetje zouden pulsen of langzaam van kleur veranderen.
In de iConnectHue kun je wel iets dergelijks kopen maar ik vraag me af of het die drie euro wel waard is.
Hebben mensen hier ervaring mee?
Ik heb het zelf (nog) niet gekocht. Je kan in de app "OnSwitch" het wel uitproberen. Er zijn betaalde functies, maar ook gratis functies. Dan kan het licht automatisch snel/traag veranderen van kleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
ranzige pad schreef op maandag 6 maart 2017 @ 16:44:
binnenkort gaan wij verhuizen en betrekken tijdelijk (ong 1,5 jaar) een huurwoning. Nu heeft deze huurwoning behang op de muren zitten en wil ik zo min mogelijk schade toebrengen aan de woning gezien ik dit weer moet herstellen. Hoe kan ik hier het meest gemakkelijk Hue tabs en dimmers plaatsen.
Arunia schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 17:36:
Moet toch wat anders verzinnen om dat profiel vast te zetten.
Ik heb hier in huis veel zaken vastgeplakt zitten met Sugru. Lichtstrips, dimmers, handdoekhaakjes, stekkerdozen, bordjes enz. Dat spul plakt op heel veel ondergronden en is goed weer te verwijderen (ik heb een hekel aan dubbelzijdige tape moeten verwijderen...) Ik heb altijd een paar pakjes sugru in de koelkast liggen. Ik ben fan :Y

Voor hue motionsensors werkt dat overigens niet, dat hecht niet, dus die neerzetten, vastschroeven of aan iets metaals hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

RVE_NL schreef op maandag 6 maart 2017 @ 23:30:
[...]

De dimmer switches zijn standaard al plakbaar.

Voor de zekerheid zou ik je adviseren om een eigen stevigere dubbelzijdige tape te gebruiken.
dan weet ik zeker dat het behang er af gaat ;)

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ranzige pad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 16:29

ranzige pad

kwaaak kwaak

Buntmans schreef op dinsdag 7 maart 2017 @ 23:19:
ik ben verhuisd.

ik had

3* living colors bloom
2* E27 color (oude versie)

ik heb daar nu 4 E27 color (nieuwe versie) bijgekocht. Ik kreeg er een nw bridge bij dus ik ga ook van bridge 1.0 naar bridge 2.0

de nw bridge vindt alleen de 4 nw lampen. Ik heb met de living colors remote alle lampen gekoppeld. met deze bedien ik nu alle 9 lampen lampen. echter de hue app vind alleen de 4 nieuwe. hoe krijg ik de oude lampen toegevoegd aan de nw bridge (ik heb living colors remote al gekoppeld met nw bridge).

mis ik iets?
yes, de bridge migratie via de tool, daarmee krijg je de lampen uit de oude bridge naar je nieuwe. Ik weet niet wat er daarna gebeurd met je nieuw aangeschafte lampen. Die zul je eventueel later nog weer opnieuw toe moeten voegen.

[ Voor 3% gewijzigd door ranzige pad op 09-03-2017 13:45 ]

HT & NAS & Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-09 08:56
hardware-lover schreef op woensdag 8 maart 2017 @ 23:25:
[...]

"we" hebben er inderdaad zelf een hier op Tweakers.

"DIY Ambilight howto." (kan niet rechtstreeks linken op dit moment, maar zoeken moet ook lukken nu?)
Hier: linkje

Heb dit zelf ook voor elkaar; RaspPI draaien met Hyperion en daaraan gekoppeld ook een HUE IRIS.

Zo heb ik dus zelf gemaakte Ambilight achter mijn tv en een Iris verder rechts van de TV in de hoek die meekleurt met de kleur aan de rechterkant van mijn TV. Genoeg om verder uit te breiden.

- The Neo and Only -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Gister voor het eerst Syncmylights app (https://itunes.apple.com/...-lights/id1023222991?mt=8) gebruikt bij het kijken naar SW epVII, ik moet zeggen dat het wel een heel cool sfeer effect geeft als je hele kamer meekleurt met wat er op het scherm gebeurt.

Af en toe liep de timing net niet helemaal goed, maar niet storend..
Hopelijk komen er nog veel meer lichtprogrammas voor films beschikbaar komen.

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Ik heb sinds kort in mijn nieuwbouwhuis een starterskit aangeschaft met daarin 3 E27 colornlampen + hue bridge.

Kort daarna heb ik er nog een losse hue ambiance lamp erbij gekocht.

Alles werkt op de juiste ingestelde voorkeuren, alleen lijkt het alsof de bridge mijn favoriete wittint kleur niet onthoudt.
Elke keer als een routine begint moet ik de warmte van de lampen wijzigen.

Is dit een bekend probleem of doe ik gewoon iets fout?

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

NeoFoX schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:18:
[...]
Hier: linkje

Heb dit zelf ook voor elkaar; RaspPI draaien met Hyperion en daaraan gekoppeld ook een HUE IRIS.

Zo heb ik dus zelf gemaakte Ambilight achter mijn tv en een Iris verder rechts van de TV in de hoek die meekleurt met de kleur aan de rechterkant van mijn TV. Genoeg om verder uit te breiden.
Is dat snel genoeg om mee te kleuren met de kleuren die op dat moment zichtbaar zijn op de TV?

Ik heb binnen Kodi een Hue addon draaien die bij het starten van video langzaam de lichten dimt in het zit(kijk)gedeelte, dat geeft ook een bijzonder leuk effect (vind ik). Bij pauzeren/stoppen komt het licht natuurlijk ook weer mooi vloeiend terug.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

Nicap

Tsssk....

ToolkiT schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 16:27:
Gister voor het eerst Syncmylights app (https://itunes.apple.com/...-lights/id1023222991?mt=8) gebruikt bij het kijken naar SW epVII, ik moet zeggen dat het wel een heel cool sfeer effect geeft als je hele kamer meekleurt met wat er op het scherm gebeurt.

Af en toe liep de timing net niet helemaal goed, maar niet storend..
Hopelijk komen er nog veel meer lichtprogrammas voor films beschikbaar komen.
Best wel een leuk idee. Vooral met horror/schrikfilms lijkt me dat een extra dimensie geven.
Heb geen iphone helaas. Zal eens kijken of er iets soortgelijks is voor Android. Lijkt me grappig om niets te zeggen en te kijken hoe de vrouw en dochter reageren. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:29
Nicap schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:09:
[...]

Best wel een leuk idee. Vooral met horror/schrikfilms lijkt me dat een extra dimensie geven.
Heb geen iphone helaas. Zal eens kijken of er iets soortgelijks is voor Android. Lijkt me grappig om niets te zeggen en te kijken hoe de vrouw en dochter reageren. >:)
Op iOs heb je de "Hue Camera" app. Als je die met camera op de TV richt gaat hij alle kleuren van het scherm overnemen. Denk dat dat er ook wel voor android is. Nadeel is dat je er een device voor nodig hebt die je tijdens de film verder niet gebruikt.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisdn op 10-03-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatschaaap
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

blaatschaaap

schaap

Mon0lith schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 19:23:
Ik heb sinds kort in mijn nieuwbouwhuis een starterskit aangeschaft met daarin 3 E27 colornlampen + hue bridge.

Kort daarna heb ik er nog een losse hue ambiance lamp erbij gekocht.

Alles werkt op de juiste ingestelde voorkeuren, alleen lijkt het alsof de bridge mijn favoriete wittint kleur niet onthoudt.
Elke keer als een routine begint moet ik de warmte van de lampen wijzigen.

Is dit een bekend probleem of doe ik gewoon iets fout?
Schakel je de lampen helemaal van het stroom af (doormiddel van de muurschakelaar bijvoorbeeld)? Als je een Hue lamp van de stroom afhaalt en weer inschakelt dan zal hij altijd naar een standaard kleur springen. Zo ver ik weet kan je die niet wijzigen (of ik moet iets gemist hebben :+ )

blaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luie-steffie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-12-2023
Ik wilde mijn Hue set wat gaan uitbreiden, en om eens wat te proberen kreeg ik als tip de goedkopere kudled's te proberen. o.a. via aliexpress verkocht in het verleden.

Maar het lijkt alsof het bedrijf in rook opgegaan is? de website bestaat niet meer, en ook de lampen worden niet meer verkocht via aliexpress.

Iemand meer info daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 04-09 00:29
luie-steffie schreef op zaterdag 11 maart 2017 @ 15:05:
Ik wilde mijn Hue set wat gaan uitbreiden, en om eens wat te proberen kreeg ik als tip de goedkopere kudled's te proberen. o.a. via aliexpress verkocht in het verleden.

Maar het lijkt alsof het bedrijf in rook opgegaan is? de website bestaat niet meer, en ook de lampen worden niet meer verkocht via aliexpress.

Iemand meer info daarover?
Tsjaaa... wat wilde je nog weten? De signalen lijken me meer dan duidelijk genoeg, kudled is no more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

blaatschaaap schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 09:54:
[...]

Schakel je de lampen helemaal van het stroom af (doormiddel van de muurschakelaar bijvoorbeeld)? Als je een Hue lamp van de stroom afhaalt en weer inschakelt dan zal hij altijd naar een standaard kleur springen. Zo ver ik weet kan je die niet wijzigen (of ik moet iets gemist hebben :+ )
Nee ik laat ze altijd uitgaan dmv de routines die ik ingesteld heb op de app.

Ik vind het alleen zo vaag dat hij altijd naar de standaard kleur gaat en dat ik het niet kan instellen (of ik doe iets fout) op een witttint

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb jaaaaren ambilight tv gehad. Nu niet meer en mis het wel. Voornamelijk dat die muur/ruimte stiekem toch wel beter verlicht was/leek door ambilight. Dus ik dacht, wat nou als ik er links en rechts een moodlight naast zet. Niet voor het meekleuren, maar als ambient lighting. Tot ik dacht, kan ik net zo goed lightstrip plus achter de tv plakken. Wel licht tegen de muur maar je ziet niks op het meubel. Iemand ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:40
HEY_DUDE schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 20:35:
Heb een leestrip achter mijn TV gemaakt. Ben erg tevreden over het resultaat :*)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op deze manier vastgemaakt na een tip op reddit. Led strip is bevestig met cable mounts, geen soldeerbout nodig. Kabel netjes weggewerkt in de muur.

[afbeelding]
Even zoeken in dit topic er staan meer voorbeelden van led strip achter een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
HEY_DUDE schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:36:
[...]

Even zoeken in dit topic er staan meer voorbeelden van led strip achter een tv.
dat ziet er goed uit! Thanks.
Bedenk me net dat voor een 55" rondom je er niet bent met een 2m strip maar je toch al 2+1+1 zult moeten aanschaffen. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

hardware-lover schreef op donderdag 9 maart 2017 @ 20:04:
[...]

Is dat snel genoeg om mee te kleuren met de kleuren die op dat moment zichtbaar zijn op de TV?

Ik heb binnen Kodi een Hue addon draaien die bij het starten van video langzaam de lichten dimt in het zit(kijk)gedeelte, dat geeft ook een bijzonder leuk effect (vind ik). Bij pauzeren/stoppen komt het licht natuurlijk ook weer mooi vloeiend terug.
Ik gebruik op mijn HTPC (een simpele Haswell Pentium met Windows 10) HueImmersive icm een Hue Iris. Helaas al tijden dood qua development dus de bug die er in zit dat de lampen maar zwakjes branden zal er vooralsnog inblijven vrees ik :'( Als het donker is niet erg, maar overdag zie je er dus geen bal van :)

Reden dat ik deze gebruik; werkt met alle apps dus ook Plex, Netflix en Ziggo Go.

Kreeg laatst trouwens de tip dat je ook nog ScreenBloom hebt maar daar heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 13-03-2017 10:57 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tomba schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:50:
[...]
Ik gebruik op mijn HTPC (een simpele Haswell Pentium met Windows 10) HueImmersive icm een Hue Iris. Helaas al tijden dood qua development dus de bug die er in zit dat de lampen maar zwakjes branden zal er vooralsnog inblijven vrees ik :'( Als het donker is niet erg, maar overdag zie je er dus geen bal van :)

Reden dat ik deze gebruik; werkt met alle apps dus ook Plex, Netflix en Ziggo Go.

Kreeg laatst trouwens de tip dat je ook nog ScreenBloom hebt maar daar heb ik geen ervaring mee.
Dank je voor de tips, wordt zeer gewaardeerd.

Ik heb echter besloten om mijn Hue te blijven gebruiken in bioscoopmodus (dimmen bij start en weer opkomen bij einde afspelen), en dat ik voor de algehele kijkbeleving weer een LightPack kloon in gebruik ga nemen. Mijn vorige is meeverkocht bij mijn "oude" TV, maar ik plak er nu gewoon weer een setje tegenaan en daarmee heb ik dan ook een snel reagerend meerkleurig "Ambilight" in alle Windows apps.

Ik ga echter nog wel onze "bioscoopzaal" (lees zithoek), van meer Hue lampen voorzien zodat alles automatisch gedimd wordt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Je triggerde me om eens te kijken naar LightPack. Damn. Zo duur is dat nou ook weer niet voor een nice kant en klaar kastje. Misschien even wachten met light strips :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

hardware-lover schreef op maandag 13 maart 2017 @ 13:48:
[...]

Dank je voor de tips, wordt zeer gewaardeerd.

Ik heb echter besloten om mijn Hue te blijven gebruiken in bioscoopmodus (dimmen bij start en weer opkomen bij einde afspelen), en dat ik voor de algehele kijkbeleving weer een LightPack kloon in gebruik ga nemen. Mijn vorige is meeverkocht bij mijn "oude" TV, maar ik plak er nu gewoon weer een setje tegenaan en daarmee heb ik dan ook een snel reagerend meerkleurig "Ambilight" in alle Windows apps.

Ik ga echter nog wel onze "bioscoopzaal" (lees zithoek), van meer Hue lampen voorzien zodat alles automatisch gedimd wordt.
OW wow die Lightpack 2 is wel heel gaaf! Alleen investering van enkele 100en euro's, dus ik wacht nog wel even met aankoop ;)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-09 00:05
Tomba schreef op maandag 13 maart 2017 @ 10:50:
[...]

Goede tip die ScreenBloom!
Ik heb in Kodi een plugin welke ik vroeger gebruikte als soort ambilight echter was dat net iets te traag om leuk te werken, zeker als je 2 of meer lampen ging aansturen. Nu dimt die mooi alle lampen in de woonkamer.

Heb ScreenBloom zojuist even getest en het werkt fantastisch! Ik heb mijn 2 ledstrips in de tvmuur links en rechts gekoppeld, je kunt het scherm ook in zones verdelen en daar een lamp aan koppelen, nu dus door midden gesplitst en dat werkt erg accuraat en vlot, ben er blij mee!

Wel moet Kodi in een fullscreen window draaien anders detecteert Screenbloom niks. Helaas heb ik in deze modus dat 25fps videobestanden een beetje hakkelen, lijkt een V-sync issue te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marsclone
  • Laatst online: 23:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:57
@marsclone Dat zou een eindelijk zijn, het lijkt er in elk geval op.
We gaan het zien in hoeverre het echt is. Als ik het artikel lees gaan we het meemaken in April.
Wel hoop ik op een White Ambiance versie, ik heb zelf niet zo heel veel met alle kleuren van de regenboog :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:52

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Volgens ComputerBild is het inderdaad E14, en ook verkrijgbaar in wit: http://www.computerbild.d...enlampe-E14-17722045.html

En nog een officieel persbericht van Philips zelf: http://www.newsroom.light...ew-philips-hue-e14-candle

En nog meer details: http://www2.meethue.com/n...iance-e14-candle#overview

[ Voor 57% gewijzigd door Hertog op 17-03-2017 09:19 ]

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

E14 zou fijn zijn, maar wanneer de GU10 met rijkere kleuren eens op de markt komt is nog steeds een raadsel.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Nu nog een bolle variant naast de kaars en dan ben ik ook weer blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:32
Eindelijk! :> Leverbaar op 10 april volgens Amazon.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08-2024
Kan iemand mij vertellen welke hanglamp dit is? Kan deze zelf niet vinden |:(

Afbeeldingslocatie: https://www.lifestylewonen.nl/wp-content/uploads/sites/5/2016/03/philips-hue.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Arunia schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 09:30:
Nu nog een bolle variant naast de kaars en dan ben ik ook weer blij.
..en beide varianten ook in color uitvoering :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beuzer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-09 14:30

Beuzer

Hue light notification control

Mede Hue-gebruikers,

Binnenkort (ik hoop binnen 3 weken) ga ik een Android app lanceren waarmee je Hue lampen/groepen volledig kan bedienen middels een notificatie. Dit is begonnen als een Tasker project met als doel het bedienen van Hue lampen te vereenvoudigen. Niet elke keer een app moeten openen om even snel de lampen te dimmen of in/uit te schakelen, maar simpelweg een knopje in een al aanwezige notificatie aanklikken. Al snel kwam ik erachter dat Tasker mij niet alles kon bieden waarop ik heb besloten een app te gaan maken.

Enkele functies:

- Groepen selecteren om vervolgens acties op uit te voeren
- Scenes instellen
- Dimmen
- Huidige status altijd zichtbaar door het notificatieicoontje
- Configureerbaar welke groepen en scenes beschikbaar zijn in de notificatie

Bij afronding van de app zal ik in dit topic weer even een update plaatsen :)

Hue Control: Neem controle over Hue lampen in een notificatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mon0lith schreef op zondag 12 maart 2017 @ 20:05:
[...]

Nee ik laat ze altijd uitgaan dmv de routines die ik ingesteld heb op de app.

Ik vind het alleen zo vaag dat hij altijd naar de standaard kleur gaat en dat ik het niet kan instellen (of ik doe iets fout) op een witttint
Welke app gebruik je? ik gebruik zelf nog de 1e versie, en binnen de scenes leg je alle kleuren vast ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 22:40
BeZaX schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 10:32:
Eindelijk! :> Leverbaar op 10 april volgens Amazon.de
Heb ik een besteding voor mijn ecochecques...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:15

mucuracat

YES

Oeps.. kreeg foutmelding.. Daarom dubbel post..
Excuses..

[ Voor 97% gewijzigd door mucuracat op 17-03-2017 14:11 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Laatst online: 20-08 22:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ongewoongewoon
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Werd tijd, heb nu 2x een driepoot met lampenkap met elk 1 e27 gen3 hue color lamp erin voor mijn nachtkastje. Beetje overkill :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Oh damn, eindelijk!
Die zullen de komende tijd wel non stop uitverkocht zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Ik neem aan dat die nieuwe E14 Color lamp dan ook meteen de versie met "richer colors" is? :)

Hier ook wel interesse in 2 stuks voor de nachtlampjes.

Mijn ouders hebben trouwens zo'n lamp staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yDflu7y378SkNcxmP6XlEL7d/full.jpg

Lijkt me ook wel tof om daar gekleurde lampen in te stoppen. Wel een dure grap want er gaan 6 lampen in. :+

[ Voor 61% gewijzigd door Xander op 17-03-2017 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:38
Blij te horen dat er eindelijk E14 Hue lampjes komen. Wilde er al lange tijd een voor in de slaapkamer.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
Xander schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:53:
Ik neem aan dat die nieuwe E14 Color lamp dan ook meteen de versie met "richer colors" is? :)

[afbeelding]

Lijkt me ook wel tof om daar gekleurde lampen in te stoppen. Wel een dure grap want er gaan 6 lampen in. :+
Ik heb er gewoon 2 e27s ingeschroeft. Ziet er prima uit en geeft meer dan voldoende licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:16

Ethirty

Who...me?

Heb ik eindelijk na 2 jaar zoeken lampen gevonden met E27 fitting voor naast de tv omdat er maar geen E14 kwam, komen ze daar nu ineens wel mee. 8)7

Maar wel blij dat ze er nu eindelijk aan komen, zoveel armaturen die nu ook gevuld kunnen worden bij de mensen thuis. :)

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik twee bridges koppelen? Op zolder heb ik geen wifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Heb nét een zakje met verloopjes binnengekregen, zal je altijd zien. Toch eerst maar eens een aanbieding afwachten 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Laatst online: 18:39

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Dit nieuws komt precies optijd :D, al maanden opzoek naar een eettafellamp.
Bijna de knoop doorgehakt voor een lamp met E27 fitting.
Kunnen we nu toch onze eerste keuze aanschaffen :D, volgende week maar eens bestellen :D.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Verwijderd schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 21:49:
Kan ik twee bridges koppelen? Op zolder heb ik geen wifi netwerk.
Hoe bedoel je dit precies? De hue bridge koppel je namelijk via een ethernet kabel met je router en niet via wi-fi en ook om de lamp zelf met de bridge te verbinden is geen wi-fi nodig, belangrijk is dat deze de bridge kan vinden en het signaal hiervan dus voldoende is.

Het apparaat (telefoon/ tablet)waarop je de app installeert om het systeem te bedienen heeft wel een wi-fi verbinding nodig wat inhoud dat dat je op zolder geen wi-fi hebt je vanuit daar de lampen niet kunt bedienen. Ik begrijp echter niet hoe je dit probleem wilt oplossen door 2 bridges direct aan elkaar te koppelen waar ik ook ten zeerste van betwijfel of dit mogelijk is. Mij lijkt het eerder zaak om te zorgen dat je een degelijke wi-fi verbinding op zolder krijgt (of 3/4g gebruiken) zodat je vanuit daar ook je telefoon/ tablet kunt verbinden om vervolgens de lampen te bedienen.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVaartjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-12-2021
Kan een motion sensor de lampen ook aan zetten als de sensor onvoldoende daglicht heeft?

dus als een soort van tijd shakelaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KVaartjes schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:43:
Kan een motion sensor de lampen ook aan zetten als de sensor onvoldoende daglicht heeft?

Ja/Nee. De 'motion' sensor bevat drie sensoren. Beweging, lichtsterkte en temperatuur. Bij het toevoegen van de motion sensor aan je bridge worden er automatisering regels toegevoegd aan je bridge die overeen komen met de mogelijkheden die de hue app je geeft.

Het staat jou echter vrij om extra regels toe te voegen die andere dingen doen. De HuE API beschrijving bevat een hoop informatie die je, samen met je eigen creativiteit, kunt gebruiken om te doen wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
KVaartjes schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 13:43:

Als je het ding alleen wilt gebruiken als "soort van tijdschakelaar", dan heb je niet eens een motion sensor nodig.

In de Hue API kun je zo al regels aanmaken die schakelen op basis van tijd, maar ook op basis van zonsopkomst/zonsondergang. Hoef je niets extra's voor te kopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KVaartjes
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-12-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 14:19:
[...]

Ja/Nee. De 'motion' sensor bevat drie sensoren. Beweging, lichtsterkte en temperatuur. Bij het toevoegen van de motion sensor aan je bridge worden er automatisering regels toegevoegd aan je bridge die overeen komen met de mogelijkheden die de hue app je geeft.

Het staat jou echter vrij om extra regels toe te voegen die andere dingen doen. De HuE API beschrijving bevat een hoop informatie die je, samen met je eigen creativiteit, kunt gebruiken om te doen wat jij wilt.
Bedankt! Zal er eens induiken. Ken het nog niet. Maak gebruik van I connect Hue en daar kan het volgens mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zag gistereavond Tweets voorbij komen dat de Philips Hue bridge masaal op Shodan staan. Blijkbaar makkelijk via buiten te benaderen en mensen kunnen al een API aanroepen.

Philips heeft al gereageerd ondanks dat ze niet waren getagged. Die lijken dus op de hoogte.

Kan nu alleen de Tweet dven niet weer vinden :(.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
KVaartjes schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:38:
[...]

Bedankt! Zal er eens induiken. Ken het nog niet. Maak gebruik van I connect Hue en daar kan het volgens mij niet.
Met iConnectHue kun je dit, maar ook heel veel andere dingen. Eigenlijk gebruik ik de originele app's van Philips niet meer, alleen nog maar iConnectHue.
Hier kun je van alles nakijken voor deze app.
Je timers functies staan hier beschreven

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:53

GaMbiNo

1337

Ik gebruik IFTTT om een aantal lampen bij zonsondergang aan te schakelen en s' avonds rond bedtijd weer uit. Zo lijkt er toch altijd iemand thuis te zijn,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
GaMbiNo schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 18:36:
Ik gebruik IFTTT om een aantal lampen bij zonsondergang aan te schakelen en s' avonds rond bedtijd weer uit. Zo lijkt er toch altijd iemand thuis te zijn,
Di gebruikte ik ook, totdat ik iConnectHue tegen kwam. Hierbij kun je precies instellen hoe lang je van te voren de lichten wil inschakelen, of hoe lang na de zonsondergang. Ideaal!!
IFTTT was vooral in de winterperiode aan de late kant, vond ik.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Kecin schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 17:48:
Ik zag gistereavond Tweets voorbij komen dat de Philips Hue bridge masaal op Shodan staan. Blijkbaar makkelijk via buiten te benaderen en mensen kunnen al een API aanroepen.

Philips heeft al gereageerd ondanks dat ze niet waren getagged. Die lijken dus op de hoogte.

Kan nu alleen de Tweet dven niet weer vinden :(.
https://twitter.com/Viss/status/842898051429675008

Denk dat je die bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bingo!

Zie vooral de reacties daarop :). Ook Bederlandse adressen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

weet iemand hoe je een losse hue dimmer moet koppelen met een hue white bulb?

ik kan het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:30:
weet iemand hoe je een losse hue dimmer moet koppelen met een hue white bulb?

ik kan het nergens vinden.
Met bridge of zonder bridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dragon2 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:33:
[...]

Met bridge of zonder bridge?
los, dus zonder bridge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
dawg schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:36:
[...]

los, dus zonder bridge. :)
Als je ze samen in 1 verpakking gekocht hebt dan werken zou volgens mij direct samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

dragon2 schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 20:46:
[...]

Als je ze samen in 1 verpakking gekocht hebt dan werken zou volgens mij direct samen.
ik weet het. helaas is dat niet het geval. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-09 17:05
dawg schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 21:05:
[...]

ik weet het. helaas is dat niet het geval. :)
Net als met de andere remotes kun je (als de lamp aan staat) lang op de aankoop van je switch drukken tot de lamp gaat knipperen. Daarna kun je de knop loslaten en zijn ze gepaird :).

Edit: hier is een filmpje YouTube: How to setup and pair a Philips Hue dimmer and bulb without the bridge

Edit2: Mocht iemand zin hebben in een Angular Material projectje, heb vandaag nog even gewerkt aan een web UI voor het managen van Hue bridges en lampen. Er zit nog niet veel in, maar als het goed is kun je al wel een lijstje van je gebruikers, groepen en lampen zien. Lampen kunnen aan en uit, en gebruikers en groepen kun je verwijderen. Feedback, tips en pull requests zijn welkom <3 http://hue.tiwtie.xyz en https://github.com/thisiswhytheinternetexists/MaterialHue

[ Voor 50% gewijzigd door DJFliX op 18-03-2017 21:14 ]

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Moet je iConnectHue voor iPhone weer los kopen als je hem voor iPad hebt gekocht?? Dit ivm geofencing..... moet het nu op mijn iPhone worden geïnstalleerd maar het kost weer geld zegt de AppStore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmpassoa
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 29-08-2023
Kan je Philips Hue verlichting ook gebruiken op een plaats waar je geen vaste lichtschakelaar hebt door enkel de Hue dimmer te gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:45
mmmpassoa schreef op zondag 19 maart 2017 @ 00:36:
Kan je Philips Hue verlichting ook gebruiken op een plaats waar je geen vaste lichtschakelaar hebt door enkel de Hue dimmer te gebruiken?
Ja. Sterker, het heeft de voorkeur om geen vaste lichtschakelaar te gebruiken. Je wilt namelijk dat er altijd spanning op de lampen blijft staan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
sweeeetje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:59:
Moet je iConnectHue voor iPhone weer los kopen als je hem voor iPad hebt gekocht?? Dit ivm geofencing..... moet het nu op mijn iPhone worden geïnstalleerd maar het kost weer geld zegt de AppStore
Ai ja dat klopt, die dev heeft een heel verhaal over waarom hij zielig is en alle apps in de appstore eigenlijk 20 euro zouden moeten kosten :'( .
Bla bla bla, ik heb m voor de iphone gekocht zodat ik de app ook gewoon op mijn ipad kan gebruiken.
Maar volgens mij kan dat niet andersom, dus als je m nu voor ipad hebt gekocht kun je die niet op je iphone draaien helaas.
Dus inderdaad nog een keertje kopen, die dev zal je dankbaar zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos-P
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:36
Zspirit schreef op zondag 19 maart 2017 @ 10:03:
[...]

Ai ja dat klopt, die dev heeft een heel verhaal over waarom hij zielig is en alle apps in de appstore eigenlijk 20 euro zouden moeten kosten :'( .
Bla bla bla, ik heb m voor de iphone gekocht zodat ik de app ook gewoon op mijn ipad kan gebruiken.
Maar volgens mij kan dat niet andersom, dus als je m nu voor ipad hebt gekocht kun je die niet op je iphone draaien helaas.
Dus inderdaad nog een keertje kopen, die dev zal je dankbaar zijn :P
Je moet hem inderdaad apart kopen. Maar goed, we praten hier over €4,99. De ondersteuning is prima en het is naar mijn idee een van de betere apps voor Hue. Ik vind het het geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Jos-P schreef op zondag 19 maart 2017 @ 11:37:
[...]

Je moet hem inderdaad apart kopen. Maar goed, we praten hier over €4,99. De ondersteuning is prima en het is naar mijn idee een van de betere apps voor Hue. Ik vind het het geld meer dan waard.
Helemaal mee eens!!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
sweeeetje schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 23:59:
Misschien dat je de koop ongedaan kan maken en dan die voor de iPhone kopen….

Maar zoals Jos-P ook al zegt
[...]
…..Maar goed, we praten hier over €4,99. De ondersteuning is prima en het is naar mijn idee een van de betere apps voor Hue. Ik vind het het geld meer dan waard.
En daar ben ik het volledig mee eens.

Have Fun Funske

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Xander schreef op vrijdag 17 maart 2017 @ 16:53:

[afbeelding]

ik heb mn ikea lamp omgebouwd met 2x2.5 meters RGB strip + hue strip :

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/zoa6aSw.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9T7MnFl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H35Fteg.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/j4wk1Lw.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door icegodd op 19-03-2017 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-09 19:05
[...]

Prijs wordt iets hoger. Ipad + iphone + geofencing is. 2x4.99 + 0.99 = 10.97

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
pacificocean schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:34:
[...]

Prijs wordt iets hoger. Ipad + iphone + geofencing is. 2x4.99 + 0.99 = 10.97
Ging mij ook niet om de prijs, op al die lampen is 10 euro ook niets meer.
Wilde het alleen Ff zeker weten. Ga het gewoon voor iPhone kopen nu.

Huis is bijna af dan kan ik de lampjes gaan ophangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 22:22
icegodd schreef op zondag 19 maart 2017 @ 13:17:
[...]

ik heb mn ikea lamp omgebouwd met 2x2.5 meters RGB strip + hue strip :

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Leuke oplossing, netjes afgewerkt ook met die adereindhulzen ipv gewoon stranded wire onder een schroefje te proppen :)
Hoe verhouden de kleuren zich met een originele Hue strip? Kun je met die no-name strip net zulke 'mooie' kleuren krijgen als met een Hue strip?

P.S. Volgende keer je plaatjes nog wel even resizen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ThinkPad op 19-03-2017 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

funske schreef op zaterdag 18 maart 2017 @ 19:28:
[...]

Di gebruikte ik ook, totdat ik iConnectHue tegen kwam. Hierbij kun je precies instellen hoe lang je van te voren de lichten wil inschakelen, of hoe lang na de zonsondergang. Ideaal!!
IFTTT was vooral in de winterperiode aan de late kant, vond ik.
Vond ook dat het laat aan ging. Mede door lange kamer en minder lichtinval.
Dus heb ik mijn locatie in WU instellingen aangepast naar een stad in oosten van Duitsland. Nu gaat ie 20 minuten eerder aan ;)
Kan iConnectHue niet gebruiker.. Ich bin ein Androider :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arunia
@mucuracat volgens mij kan All4hue dit ook gewoon. En anders in de bridge zelf coderen.
Pagina: 1 ... 54 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue