Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:06
ik ben op zoek naar een railsysteem voor in de woonkamer. En nu wil ik hier een 3 of 4-tal GU10 hue lampen in hebben.

Nu heb ik zelf al wat onderzoek gedaan en gekeken welk railsysteem hier voor geschikt zou moeten zijn. Hiervan vind ik dat het de lampen parallel geschakeld moeten zijn en dat het een 230v systeem moet zijn (dus zonder trafo).

Heeft iemand hier ervaring mee en kan me vertellen welke armaturen + railsysteem hier voor geschikt zijn qua grootte, etc. ? Prijs is opzich wel belangrijk :) al gekeken naar het ikea railsysteem maar die heeft geen spots waar je zelf een gu10 lamp in kunt stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turbomckwek
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-11-2022
Kijk hier eens naar, misschien kan je er mee uit de voeten.

http://www.fischer-leucht...n/downloads/HV-track4.pdf

Zelf heb ik dit in combinatie met Hue E27 en m'n broer heeft dit in combinatie met de G10 spotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-09 09:33
Ieder GU10 armatuur werkt op 230 volt en is parallel geschakeld.

En GU10 lampen passen ook in GZ10 armaturen.

[ Voor 27% gewijzigd door -ION- op 23-03-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-09 08:06
Nu zit ik alleen nog even te twijfelen, want zag verschillende verhalen en video's over het verschil tussen de GU10 spots van hue (White Ambiance and Color vs White Ambience) :

- opbrengst van licht (Lumen) is een stuk minder dan een E27 lamp,etc.
- Kan ik nu wel of niet dezelfde 'kleur' licht krijgen vanuit een GU10 White Ambience en een E27 White Ambience and Color ?

Stel nu dat ik een E27 spot kies (zijn niet heel veel armaturen voor, maar zijn er wel), krijg ik dan een beetje een soort gelijk gebundeld licht als bij een GU10 spot ? Of is GU10 echt mooier voor verlichting ?
E27 zou handiger zijn omdat ik dan de zelfde lampen als in de rest van de woonkamer kan gebruiken (=zelfde licht + kleuren,etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-09 23:49

MXL

Kleuren van de GU10 zijn beduidend minder.