Wicked-Game schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:25:
Voor ons nieuwe huis ben ik bezig met Philips Hue. We hebben straks in de woonkamer een 4-tal up/down lighters op basis van GU-10 waar we eigenlijk de Philips Hue in willen plaatsen voor sfeer. Dit komt dus wel uit op in totaal 8 Hue GU10 lampen.
Een prijzig grapje word dit dus. Zijn er aanbieders die iets van package deals maken? Of is het meer afwachten op lucratieve aanbiedingen bijv. 2x starterkit aanschaffen en 2 losse lampen en de beide bridges verkopen aangezien ik al een bridge heb vanuit een andere kit.
Dacht ik ook, maar gezien er geen enkele lamp of dimmer in ons nieuwbouw huis was, heb ik de business case gemaakt o.b.v, de vergelijking met 'normale dimmers' en (lelijke witte) led-lampen...
Een hue white lamp met dimmer in de aanbieding bij Praxis of Gamma kost zo'n 32 EUR...
Een traditionele busch jeager wanddimmer ben je 100 euro voor kwijt, of meer (en dan nog een led lamp erbij...)

ok, huismerk gamma 45, maar dan is hue nog steeds goedkoper
Daarnaast dit topic goed in de gaten houden voor mooie aanbiedingen op starters pakketten!
Bottomline hebben we momenteel:
Keuken: 3 hue whites, 3x Innr gu-10 op 1 hue dimmer
Woonkamer: 2 hue color e27 en 1 lightify plug op 1 hue dimmer
Leeslamp: 3x gu10 color
Slaapkamer: 2x gu10 color + 1 color e27 (wake up light yay!

) op 1 hue dimmer
Inloopkast: 3x Innr gu10 en 2x basic lightstrips, net tap besteld om te combineren met de bedlampjes
Go voor overal
En toen waren we echt hooked...
Dus nu ook 7m lightstrip achter de doorschijnende gordijnen die nu in alle kleuren mee gaan, vooral tof icm ambilight op de tv
Ja, het was een investering maar meer dan waard! En anders waren we minder geld kwijt geweest met lelijke lampen... Maar die hebben we gewoon niet gekocht