[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 32 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.193 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
iAmRenzo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:21:
Philips maakt het wel ingewikkeld en ondoorzichtig met al die versies van ze... Ik zag deze op praktis: https://www.praxis.nl/ver...ed-indirect-licht/5371914. Maar is dat weer de first gen, of een losse?
Jep de oude. Leuk voor korte stukje waar je niet de hele kamer moet verlichten.
Maar het aantal lumen is een stuk lager.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

vdpoorten schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:30:
Jep de oude. Leuk voor korte stukje waar je niet de hele kamer moet verlichten.
Maar het aantal lumen is een stuk lager.
Ok. Dat is op zich niet erg. Gaat ook om 2 meter? Ik zit er over na te denken om onder een kast te verlichten. Dat is voor wat sfeer (en 's nachts naar de wc) en moet dus zeker niet te fel zijn.

Nu 50 euro bij Praxis is iets minder dan 75 voor de Plus versie.

E ndan heb je dus nog de startset van de plus (met 2 meter) voor 75 euro en een plus uitbreidingsset van 1 meter... zag ik?!
ben ik de enige die het allemaal erg verwarrend vind met al die lampen, versies en soorten

• vdpoorten
iAmRenzo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:45:
[...]

Ok. Dat is op zich niet erg. Gaat ook om 2 meter? Ik zit er over na te denken om onder een kast te verlichten. Dat is voor wat sfeer (en 's nachts naar de wc) en moet dus zeker niet te fel zijn.

Nu 50 euro bij Praxis is iets minder dan 75 voor de Plus versie.

E ndan heb je dus nog de startset van de plus (met 2 meter) voor 75 euro en een plus uitbreidingsset van 1 meter... zag ik?!
ben ik de enige die het allemaal erg verwarrend vind met al die lampen, versies en soorten
Let op! Je kan deze goedkope niet uitbreiden en de kleuren zijn ook niet zo intens als bij de plus versie.

• iAR
  • Niet online

iAR

vdpoorten schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 16:13:
Let op! Je kan deze goedkope niet uitbreiden en de kleuren zijn ook niet zo intens als bij de plus versie.
Thanks! Ik had al zo'n vermoeden. Dat is gewoon een losse strip van 2 meter met minder sterkte én minder intense kleuren. Lijkt me alsnog wel perfect voor mijn doel (vloer verlichting).

Die nieuwe versie komt er waarschijnlijk ook nog wel, voor achter het dressoir.. ooit eens.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:03
vdpoorten schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:19:
[...]

Ik heb er 2 online besteld. Kreeg inderdaad 20% korting. Echter werkt de code pas vanaf 25,- euro
besteding.

Dus los kan je de 5,- niet gebruiken denk ik.

Ik ga ze vanmiddag ophalen (2x 19,99 = 39,98 - 5 = 34,98
Maar stel dat je twee keer de dimmerset wilt á 32 euro. Dan zou je bij wijze van spreken 1x af kunnen rekenen, dus de coupon gebruiken. Terug de poortjes door, en dan nog dezelfde set nog een keer afrekenen, wederom de coupon gebruiken, toch? :P scheelt extra 5 euro.

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-12 15:56
Klopt het dat de sensor niet op de praxis site staat?

Water-Escape

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:37
bszz schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:18:
[...]

Heeft iemand ervaring met de motion sensor i.c.m. huisdieren (katten)? Ik begrijp dat de gevoeligheid is in te stellen maar hoe goed werkt dit in de praktijk?
Ik heb twee katten en had (!) een bewegingssensor in de badkamer.
Werd helemaal gek als die katten s' nachts de badkamer in liepen en telkens het licht aan ging ( en na 10 minuten weer uit )
Kan mij niet voorstellen dat je de bewegingssensor van de Hue zo in kunt stellen dat hij de katten niet ziet.

Ik heb het opgelost door een Hue White lamp te plaatsen en een Amazon Echo Dot op het nachtkastje.. Nu hoef ik alleen zacht te zeggen " Alexa, doe ff het licht aan in de badkamer" ( maar dan in het Engels! ) en hopla het licht gaat aan of uit als ik dat wil. Ideaal :)
Voor "hoge noodgevallen" heb ik binnen handbereik van het toilet nog een Hue dimmerswitch geplaatst :P

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-12 21:07
lowo schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:02:
[...]

Werd helemaal gek als die katten s' nachts de badkamer in liepen en telkens het licht aan ging ( en na 10 minuten weer uit )
Kan mij niet voorstellen dat je de bewegingssensor van de Hue zo in kunt stellen dat hij de katten niet ziet.

Ik heb het opgelost door een Hue White lamp te plaatsen en een Amazon Echo Dot op het nachtkastje.. Nu hoef ik alleen zacht te zeggen " Alexa, doe ff het licht aan in de badkamer" ( maar dan in het Engels! ) en hopla het licht gaat aan of uit als ik dat wil. Ideaal :)
Voor "hoge noodgevallen" heb ik binnen handbereik van het toilet nog een Hue dimmerswitch geplaatst :P
Ik zit er over na te denken om een echo sec gen te kopen:

https://www.amazon.de/gp/...ef=mp_s_a_1_2?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1477504234&sr=8-2&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=echo&dpPl=1&dpID=41iz5Tw82IL&ref=plSrch

Werkt dat nou goed met Hue en is de Duitse versie ook in het Engels in te stellen?

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-12 16:30
spokje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:14:
[...]

Thanks. Dus in principe kun je, als je 3 dimmers wilt kopen, gewoon 3 verschillende aankopen doen. Dus alle drie dimmers met een 20% bon + per dimmer zo'n 5 euro korting coupon? :D heeft iemand dit geprobeerd?
Ik heb vorige week drie dimmers gehaald idd op deze manier. Maar je krijgt 20% op een en het zelfde artikel dus je hoeft niet drie keer door de poortjes.

Praxis assortiment is niet uitgebreid maar daar kwam binnen enkele weken verandering in dan komt er nieuw assortiment hoorde ik in de winkel.

[ Voor 7% gewijzigd door sweeeetje op 26-10-2016 20:30 ]

• lowo
outlandos schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 19:52:
[...]

Ik zit er over na te denken om een echo sec gen te kopen:

https://www.amazon.de/gp/...ef=mp_s_a_1_2?__mk_de_DE=ÅMÅZÕÑ&qid=1477504234&sr=8-2&pi=AC_SX236_SY340_FMwebp_QL65&keywords=echo&dpPl=1&dpID=41iz5Tw82IL&ref=plSrch

Werkt dat nou goed met Hue en is de Duitse versie ook in het Engels in te stellen?
Ik heb nog de 1e gen Echo Dot ( 2e is nog maar net uit )
Van Amazon Alexa Support heb ik vernomen dat de Duitse versie alleen in het Duits kan converseren ( valt dus hier af )
Blijft over ze uit de UK te halen ( via een kennis o.i.d. ) of de Amerikaanse versie hier in Nederland te bestellen ( bijvoorbeeld bij www.chromeit.nl waar ik de mijne weg heb )

Werkt prima maar je kunt geen Nederlands adres instellen voor de weersverwachtingen en tijd.
Zelf heb ik een Duits adres ingesteld hier vlak over de grens en dat werkt uitstekend.
Ook de verkeersinfo naar mijn werk werkt goed ( woon- en werkadres in verschillende steden in Nederland )

Er is ruime ondersteuning voor andere hardware zoals bijvoorbeeld de Philips Hue en Nest. Daarnaast zijn er duizenden zogenaamde skills om andere apparatuur werkende te krijgen.
Wel blijft de Philips Hub en eventueel andere gateways nodig want de Amazon Echo en de Amazon Echo Dot hebben zelf geen "zenders" aan boord. Alle communicatie geschied via je router.

btw: zojuist bij Wehkamp de dagaanbieding besteld! De TP-Link HS100 smart plug wordt ook ondersteund door de Amazon Echo of Dot. Sterker nog; Wehkamp noemt dit zelfs in de omschrijving :)

Quote:
- Amazon Echo Stem Controle
Amazon Echo (aparte verkoop) laat je apparaten beheren die verbonden zijn met de smart plugs door gebruik te maken van je stem.

[ Voor 11% gewijzigd door lowo op 26-10-2016 21:39 ]

• arjandijk162
  • Laatst online: 23-12 00:54
sweeeetje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:29:
[...]

Ik heb vorige week drie dimmers gehaald idd op deze manier. Maar je krijgt 20% op een en het zelfde artikel dus je hoeft niet drie keer door de poortjes.

Praxis assortiment is niet uitgebreid maar daar kwam binnen enkele weken verandering in dan komt er nieuw assortiment hoorde ik in de winkel.
Ik heb hier ook nog een bod voor 25% op een artikel liggen, die kreeg ik in de bus omdat ik net verhuisd ben, maar volgens mij kan ik die ook vaker gebruiken. Zal m binnenkort delen. Mijn dimmers kosten ruimt 16 euro stuk incl 5 euro kortingsbon

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-12 05:11
gisteravond eens getest, maar verschil is niet groot. Maar alleen bij 100% kunnen testen natuurlijk. (boven is de Ikea lamp)

type ikea lamp: 6.3 W LED1333G7 E27 58mA 63lm/W 2700K

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/274428/IMG_1698.JPG

• monsieurpinot
arjandijk162 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 23:37:
[...]

Ik heb hier ook nog een bod voor 25% op een artikel liggen, die kreeg ik in de bus omdat ik net verhuisd ben, maar volgens mij kan ik die ook vaker gebruiken. Zal m binnenkort delen. Mijn dimmers kosten ruimt 16 euro stuk incl 5 euro kortingsbon
het is het meest voordelig om met zo'n korting een set dimmer + lamp te kopen (lamp kun je altijd gebruiken, of wegleggen als reserve)

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
arjandijk162 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:39:
Hier ook zware vertragingen sinds de laatste update. Zowel met de dimmers als de motion sensor. Soms wel 5 sec. Voorheen werkten ze prima. Ik heb een bridge 1.0
Vanmorgen geupdate en helaas nu ook een :'( hue systeem. De responsetijd (ik heb maar 1 aangesloten device!) is gewoon idioot lang, inderdaad tot 5 seconden.

Begint een beetje op mijn oude Android telefoons te lijken, die werden ook met elke update steeds langzamer tot ik ze weg kon gooien.

• spokje
sweeeetje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 20:29:
[...]

Gister de proef op de som genomen en twee keer de dimset gehaald. Beide met 20% korting en twee keer de 5 euro coupon kunnen gebruiken. Beide sets dus voor zo'n 26 euro meegekregen indd :) wel met twee passen betaald, maar dat maakte niet uit. Ze deden totaal niet moeilijk. Assortiment van de Praxis is niet huge, ze hebben van de speciale lampen bijvoorbeeld alleen de Bloom, en ze hebben geen White Ambiance, maargoed. Wel dimmers, en dat is top :)
monsieurpinot schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:22:
[...]

gisteravond eens getest, maar verschil is niet groot. Maar alleen bij 100% kunnen testen natuurlijk. (boven is de Ikea lamp)

type ikea lamp: 6.3 W LED1333G7 E27 58mA 63lm/W 2700K

[afbeelding]
Thanks!! Maar de Philips neigt dus wel iets warmer?

[ Voor 49% gewijzigd door spokje op 27-10-2016 08:37 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:50
/me kijkt naar topictitel... Philips Hue.... en denkt: Amazon Echo??
Discussie over Echo graag hier: Amazon Echo: bedien je huis spraakgestuurd ;)

• iAR
  • Niet online

iAR

Ik ben een beetje aan het spelen met de automatisering in de Woning.app (HomeKit op iPhone) en in de Hue app. Ik vind de optie vrij beperkt. Ik zoek:
  1. Eén uur later dan sunrise lichten aan (de tijd van sonsopgang is niet gelijk aan het is licht buiten)
  2. Gaat het licht door beweging aan tussen 23:00 en 7:00 ga dan op 25% van sterkte, kleur gelig (je wilt 's nachts natuurlijk niet direct wakker worden door zoveel fel licht)
  3. En de GPS features, werken die ook voor partners, of zijn die individueel? (je wilt niet dat het licht uitgaat als ik uit huis ben maar mijn partner nog thuis zit)

• vdpoorten
Wolly schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:52:
[...]

Vanmorgen geupdate en helaas nu ook een :'( hue systeem. De responsetijd (ik heb maar 1 aangesloten device!) is gewoon idioot lang, inderdaad tot 5 seconden.

Begint een beetje op mijn oude Android telefoons te lijken, die werden ook met elke update steeds langzamer tot ik ze weg kon gooien.
Jep. Merk het ook. De snelste respons is via een scene uit de widget (3 seconden), via dimmerswitch (4 seconden) via de app (eerst 10 seconden voor verbinding maken) 3 seconden.

Gisteren extra scenes toevoegen in de widget. Zat op 20 scenes. De laatste 4 werken niet. Max lijkt dus 16 scenes in de widget. Daarna kreeg ik bij veel widgets de melding dat er geen kamers gekoppeld waren in de widget. Daarna waren de widget verdwenen.

Ik hoop dat ze snel een update uitbrengen of zou ik toch de bridge v2 moeten kopen? Merken mensen met de v2 bridge ook een lagg?

Gisteren merkte ik dat je maar 16 scenes in de widget kan instellen. Alles daarboven werkt niet.

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
mijn vriendin en ik hebben deze lamp gezien (http://www.philips.nl/c-p...cted-luminaires-amaze-hue)

Je krijgt daar deze schakelaar bij:
Afbeeldingslocatie: https://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/4023331P7-D3P-global-001?$jpglarge$&hei=500

Nou past die niet bij de rest van onze schakelaars (het wordt de eerste en enige HUE lamp in huis)

Is het mogelijk om de lamp gewoon op de normale lichtschakelaar aan te zetten en dan daarna met deze schakelaar (die laten we dan wel ergens in een la liggen) de helderheid in te stellen? Ik begreep dat zodra de stroom is onderbroken de lamp altijd naar het felst gaat (wat prima is want de lamp komt boven de eettafel te hangen en zal merendeel toch op die stand ingesteld blijven)

Ik kan daarbij ook niet vinden waar de transformator (of is die niet nodig) wordt geplaatst? De brochure (https://www.download.p4c....7/4023331p7_pss_nldnl.pdf) laat niets zien qua installatie en de andere Amaze lamp (niet HUE) is een TL lamp dus niet vergelijkbaar qua installatie (https://www.download.p4c....116/402333116_qsg_nld.pdf) of toch wel?

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-12 13:52
__REMCO__ schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:32:
mijn vriendin en ik hebben deze lamp gezien (http://www.philips.nl/c-p...cted-luminaires-amaze-hue)

[afbeelding]

Nou past die niet bij de rest van onze schakelaars (het wordt de eerste en enige HUE lamp in huis)

Is het mogelijk om de lamp gewoon op de normale lichtschakelaar aan te zetten en dan daarna met deze schakelaar (die laten we dan wel ergens in een la liggen) de helderheid in te stellen? Ik begreep dat zodra de stroom is onderbroken de lamp altijd naar het felst gaat (wat prima is want de lamp komt boven de eettafel te hangen en zal merendeel toch op die stand ingesteld blijven)

Ik kan daarbij ook niet vinden waar de transformator (of is die niet nodig) wordt geplaatst? De brochure (https://www.download.p4c....7/4023331p7_pss_nldnl.pdf) laat niets zien qua installatie en de andere Amaze lamp (niet HUE) is een TL lamp dus niet vergelijkbaar qua installatie (https://www.download.p4c....116/402333116_qsg_nld.pdf) of toch wel?
Ik zou dan geen HUE lamp gebruiken maar gewoon een normale led lamp die je kan gebruiken met je traditionele aan-uit schakelaar. Beetje zonde om hiervoor een HUE lamp in te zetten.....
Sorry, ik zie nu pas welke lamp het is... gaat dus niet op een gewone ledlamp

• __REMCO__
  • Laatst online: 26-06 10:15
brandon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:47:
[...]

Ik zou dan geen HUE lamp gebruiken maar gewoon een normale led lamp die je kan gebruiken met je traditionele aan-uit schakelaar. Beetje zonde om hiervoor een HUE lamp in te zetten.....
Sorry, ik zie nu pas welke lamp het is... gaat dus niet op een gewone ledlamp
nee het is inderdaad een heel armatuur die we mooi vinden (in eerste instantie niet eens gekeken naar het HUE gebeuren) en alleen de HUE versie heeft LED wat we dan weer mooier vinden en gelijk eventueel kunnen dimmen als dat nodig mocht zijn

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Toevallig, ik wil twee van deze amaze lampen boven het kookeiland hangen, wacht nog tot ze bij coolblue op voorraad zijn. Die knop kan je volgens mij gewoon in een la leggen. Stroom uit/aan is inderdaad weer naar de felste stand.

www.oldskoolnl.nl

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:48
[...]

Ok, thanks. Ik kijk verder.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

[...]

Kwestie van afplakken van de onderste helft van de sensor, zodat ie beesten op grondniveau niet opmerkt.
Of gewoon je badkamer dichthouden natuurlijk..

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:48
CyBeRSPiN schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Kwestie van afplakken van de onderste helft van de sensor, zodat ie beesten op grondniveau niet opmerkt.
Ehhh, mijn katten verplaatsen zich behoorlijk 3-dimensionaal.... 8)

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-12 12:01
In huis heb ik een aardig aantal Hue lampen die ik tot nu toe via de bridge, met een aantal dimmers en met een paar livingcolors remotes bedien.

Nu wil ik wat meer gaan doen met domotica, dus het licht ook aan op basis van deurcontacten, bewegingsmelders, tijd van de dag, hoeveelheid licht, etc, etc.

Daarbij zou het super zijn als de domotica controller (Loxone in dit geval) de Hue verlichting (via de bridge) aanstuurt en dat de output van de dimmerknoppen en remotes naar de Loxone zou gaan ipv direct naar de bridge.

Is dat mogelijk? Eventueel door zelf wat te knutselen met een Zigbee ontvanger en arduino of RPi?
Ik heb zitten zoeken maar of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden of nog niemand heeft dit voor elkaar gekregen...

• DeKemp
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20-12 16:43
bartvb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:19:
In huis heb ik een aardig aantal Hue lampen die ik tot nu toe via de bridge, met een aantal dimmers en met een paar livingcolors remotes bedien.

Nu wil ik wat meer gaan doen met domotica, dus het licht ook aan op basis van deurcontacten, bewegingsmelders, tijd van de dag, hoeveelheid licht, etc, etc.

Daarbij zou het super zijn als de domotica controller (Loxone in dit geval) de Hue verlichting (via de bridge) aanstuurt en dat de output van de dimmerknoppen en remotes naar de Loxone zou gaan ipv direct naar de bridge.

Is dat mogelijk? Eventueel door zelf wat te knutselen met een Zigbee ontvanger en arduino of RPi?
Ik heb zitten zoeken maar of ik gebruik de verkeerde zoekwoorden of nog niemand heeft dit voor elkaar gekregen...
De lampen kun je prima via Loxone bedienen https://www.loxforum.com/...-hue-mit-loxone-verwenden.
Echter is het zover ik weet niet mogelijk om de status van hue schakelaar/dimmers/motion uit te lezen, Las ergens dat dat niet beschikbaar is in de API.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Nope. Via de Hue API zal het niet gaan lukken om ook maar iets m.b.t. de Hue schakelaars of dimmers naar je eigen domotica systeem ge-pushed te krijgen.

Geen idee of er inmiddels al ZLL dongles o.i.d. besaan waarmee dit wel zou kunnen. Ik heb er ooit naar gezocht maar niet echt iets bruikbaars kunnen vinden.

Schakelen doe ik nu dus maar óf direct richting de Hue lampen (3 Hue dimmer switches in gebruik) en de rest met klik aan klik uit zenders, waar ik er aardig wat van heb.

Vanwege ontvang-en-tegelijk-zend-issues sturen de KAKU zenders die ook KAKU actuators moeten aansturen, die actuators gewoon direct aan. Waar ik met een KAKU zender bv. iets van Hue zou willen schakelen doe ik dat met een RFXcom ontvanger en Domoticz.

[ Voor 40% gewijzigd door eymey op 27-10-2016 13:38 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• arjandijk162
__REMCO__ schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:32:

[afbeelding]

Hier in het topic zijn wel mensen die ofwel een dimmer uit elkaar hebben gesloopt en achter een bestaande schakelaar geplakt, of een Hue tap met een enocean schakelaar hebben gecombineerd tot een nette oplossing achter een bestaande schakelaar. Het is een beetje afhankelijk hoe belangrijk je het vind het je oude schakelaar te kunnen gebruiken voor de Hue functies en wat je daar voor over hebt. Ik zou in ieder geval even dit topic doorzoeken.

• bartvb
Ik wilde een video posten die ik even terug wel gevonden had in mijn speurtocht naar het lezen van Hue Dimmer commando's:

YouTube: Hacking up Hue switches

Ik kon daar alleen niet vinden van wie dat was en wat ze daar nou doen. Toch nog even verder in gedoken en daarbij kwam ik via:

https://twitter.com/SpencerSharkey/status/672071283048345600

bij:

https://github.com/SpencerSharkey/deconz-rest-plugin

Whoo! Dat ziet er best erg veelbelovend uit!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 17:02

CyBeRSPiN

sinds 2001

bartvb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 14:22:
Ik wilde een video posten die ik even terug wel gevonden had in mijn speurtocht naar het lezen van Hue Dimmer commando's:

YouTube: Hacking up Hue switches

Ik kon daar alleen niet vinden van wie dat was en wat ze daar nou doen. Toch nog even verder in gedoken en daarbij kwam ik via:

https://twitter.com/SpencerSharkey/status/672071283048345600

bij:

https://github.com/SpencerSharkey/deconz-rest-plugin

Whoo! Dat ziet er best erg veelbelovend uit!
Mja.. hoog hack-gehalte en je raakt je Hue apps en HomeKit dingen kwijt (en ook daar kun je wel omheen hacken door de bridge te emuleren en homebridge te draaien, maar toch, ik ga er even vanuit dat hij alle lampen en schakelaars aan zn eigen Zigbee gateway heeft gekoppeld en niet (ook) aan de Hue bridge (er kan volgens mij maar 1 controller actief zijn).
Zou toch heeeel veel fijner zijn als ze iets van een push / outbound API zouden maken, zodat je kunt 2 kanten op kunt integreren. Hue zelf kan gewoonweg niet het hart van een (iets meer dan basic) domoticasysteem zijn, maar met al die sensoren en actuatoren wordt het wel steeds interessanter om alles te koppelen..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-10-2016 15:20 ]

• eymey
Mee eens. Het allerfijnst zou zijn als Philips Hue gewoon zou luisteren naar klanten die net wat meer willen kunnen doen, en Push functionaliteit bieden. Zo veel development effort moet dat toch niet inhouden.

Want ook ik vermoed dat je inderdaad zo'n RaspBee niet zo maar kan gebruiken om bv. het bestaande Mesh netwerk met de Hue Bridge als controller te 'monitoren' (anders zou dat in principe al voldoende zijn).

Een andere optie zou dan nog wel kunnen zijn om taps en dimmer switches, of andere ZLL switches, aan een eigen Mesh netwerk van de RaspBee controller te koppelen. En die dan weer via Domoticz aan je "lampen netwerk" van de Hue bridge koppelen. Maar ja, dan zit je ook meteen weer met 2 Zigbee netwerken, met mogelijke storingsgevoeligheid tot gevolg.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• bartvb
Heel erg eens, aan de Hue API is best wel het e.e.a. te verbeteren. En iets als webhooks zou ik enorm blij van worden. Maar het zou vanaf het begin af aan ook al prettig zijn als de Hue lampen hun laatste stand zouden onthouden maar daar wordt ook al jaren niets aan gedaan.
Wachten op een betere API is voor mij niet echt een optie dus...

Dit:
https://www.dresden-elekt...ight-control/raspbee/?L=1

Lijkt op dit moment de enige werkbare manier om Hue sensors in een domotica installatie te integreren.

In mijn specifieke geval komt het er eigenlijk bijna op neer dat ik de Hue bridge vervang door m'n domotica controller. Als het mogelijk blijft om de Hue apps te gebruiken dan is dat leuk, maar dat is vooral een bonus. Aardige is wel dat ik dan ook DMX ledstrips en andere verlichting die aan de domotica controller hangt via de Hue apps kan besturen.

• water_escape
Is de hue go voor 59,50 netjes? Staat nu in de Philips myshop folder

Water-Escape

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:33

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Ik vind die nieuwe Philips App echt helemaal niets als het gaat om software updates. Wil je het licht aanzetten, moet er verplicht eerst een update geïnstalleerd worden voor ik het licht kan aanzetten. Zit je in een donker huis te wachten op een onhandig moment.

Weet iemand een manier hoe je dat verplichte updaten uit kan zetten toevallig?

• sweeeetje
monsieurpinot schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:26:
[...]

het is het meest voordelig om met zo'n korting een set dimmer + lamp te kopen (lamp kun je altijd gebruiken, of wegleggen als reserve)
Ik koop vanaf nu alleen white ambiance ;-)
Even op nieuwe assortiment wachten en dan kunnen we vast nog wel een paar keer naar de praxis met korting. Mijn nieuwe huis komt in maart, dus ik denk dat ik t.z.t. wel genoeg lampen, dimmers en twee motion sensors ofzo.. ;-)

• arjandijk162
monsieurpinot schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 07:26:
[...]

Lampen genoeg hier, ik heb meer aan meer lichtschakelaars. Gaat uiteindelijk om een percentage, dus het is eigen voorkeur hoe je die korting inzet.

• arjandijk162
bartvb schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:49:
Heel erg eens, aan de Hue API is best wel het e.e.a. te verbeteren. En iets als webhooks zou ik enorm blij van worden. Maar het zou vanaf het begin af aan ook al prettig zijn als de Hue lampen hun laatste stand zouden onthouden maar daar wordt ook al jaren niets aan gedaan.
Wachten op een betere API is voor mij niet echt een optie dus...

Dit:
https://www.dresden-elekt...ight-control/raspbee/?L=1

Lijkt op dit moment de enige werkbare manier om Hue sensors in een domotica installatie te integreren.

In mijn specifieke geval komt het er eigenlijk bijna op neer dat ik de Hue bridge vervang door m'n domotica controller. Als het mogelijk blijft om de Hue apps te gebruiken dan is dat leuk, maar dat is vooral een bonus. Aardige is wel dat ik dan ook DMX ledstrips en andere verlichting die aan de domotica controller hangt via de Hue apps kan besturen.
Ik zou het ook heel fijn vinden als dat zou kunnen, maar het vermoed dat het de deur zou openzetten voor een hoop onveiligheid. Domoticz is bijvoorbeeld ook niet het toppunt van een veilige IOT toepassing.

• Ronster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:13
Heeft iemand ervaring met de iOS app Hue Camera for Philips Hue?
Ik ben aan het kijken naar mogelijkheden om mijn Hue lampen te gebruiken als TV ambilight.
Dit is tot zover het enige interessante dat ik tegen kom.

Eventueel andere tips zijn welkom :)

XBox: Ronsterrrrr || Meta Quest: Ronsterrr

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12 22:07
CyBeRSPiN schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 11:43:
[...]

Of Philips ontwerpt zijn product zodanig dat hiermee rekening gehouden wordt zoals dat bij veel sensoren al sinds jaar en dag het geval is ...
Afplakken is mijns inziens niet echt een oplossing ..

PV Output

• monsieurpinot
arjandijk162 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 09:34:
[...]

Lampen genoeg hier, ik heb meer aan meer lichtschakelaars. Gaat uiteindelijk om een percentage, dus het is eigen voorkeur hoe je die korting inzet.
klopt natuurlijk maar in het geval je toch een schakelaar wilt hebben en je hebt de reserves/wilt lampen op voorraad hebben is het dan handig gelijk de combi te kopen

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12 15:55

Twan V

...en er stralend uitzien

Doen jullie met Halloween nog iets met je hue om je huis aan te kleden?

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Twan V schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 13:52:
Doen jullie met Halloween nog iets met je hue om je huis aan te kleden?
Op oranje zetten? :)

Zag ook speciale Halloween app, maar ga er geen geld voor betalen :P

Google Play: Hue Halloween

PSN: Maichel

• Twan V

Twan V

Daar zat ik zelf ook een beetje mee. Niet dat ik het de ontwikkelaar niet gun, maar voor die ene dag per jaar moet ik het zelf kunnen.

We hebben een hue in de hal bij de voordeur (aangesloten op het alarm). Eens kijken of ik wat kan bedenken om met wat php curl requests hem getimed kan laten 'onweren' :)

• masaman
  • Niet online
Hue manic in de fireplace setting geeft oranje knipperende lampen. Als je die handig achter de ramen plaatst geeft dat wel een leuk effect.

Google Play: hueManic

• arjandijk162
Voor degene die nog een wekker met Hue ondersteuning zoeken:
https://www.kickstarter.c...-with-artificial-intellig

• scorpion303
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 22:05:
..
Weet iemand een manier hoe je dat verplichte updaten uit kan zetten toevallig?
Ik heb in dit topic enkele maanden geleden ook gevraagd hoe ik de verplichte firmware updates (tijdelijk) kan uitstellen, maar nooit een antwoord gekregen.

Ik heb eerst gepoogd om de app op mijn telefoon van het Internet te houden via het opgeven van een niet bestaande http proxy ->
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/fn4ksw.jpg

Maar uiteindelijk heb ik toch maar op mijn (OpenWRT) router een firewall regel aangezet die al het uitgaande verkeer vanaf mijn Hue Bridge naar het Internet (WAN) blokkeert.

Ik heb sindsdien geen update meer gehad :)

• Psycho_Mantis
  • Laatst online: 07:33

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
scorpion303 schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 15:53:
[...]

Ik heb in dit topic enkele maanden geleden ook gevraagd hoe ik de verplichte firmware updates (tijdelijk) kan uitstellen, maar nooit een antwoord gekregen.

Ik heb eerst gepoogd om de app op mijn telefoon van het Internet te houden via het opgeven van een niet bestaande http proxy ->
[afbeelding]

Maar uiteindelijk heb ik toch maar op mijn (OpenWRT) router een firewall regel aangezet die al het uitgaande verkeer vanaf mijn Hue Bridge naar het Internet (WAN) blokkeert.

Ik heb sindsdien geen update meer gehad :)
Maar dan kan je vast je lampen niet meer buitenshuis bedienen?

Je zou hooguit het specifieke verkeer naar de update servers kunnen blokkeren. Helaas wordt het al snel zo een complexe setup, heb momenteel niet zo'n geavanceerde firewall thuis staan.

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:07
Ik ben op zoek naar een armatuur (spotjes) waar ik 2x hue gu10 in kan stoppen. De hue gu10's zijn alleen veel groter dan niet hue g10's. waardoor ze niet overal inpassen. Ik ben op zoek naar zoiets:

https://static.karwei.nl/..._tif_picture_Fullsize.jpg

Heeft iemand een gelijkend armatuur hebben waar 2x gu10 in past?

• burningbjorn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-01 17:26
Heb dit hier nog niet voorbij zien komen.

Ik ben met de ALL4HUE app aan het kijken wat ik allemaal kan instellen wat de officiële app niet kan. Je kan hier dus wel alleen de ambient light sensor uitlezen en daar actions aan hangen. _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/byPePXMIx_LM2FeYNKWw-V1tMpN5PZxEyL0_3MxoOWNpnDVyjbkfd1cqyDEnCxF5BsuNW4A98UGGB-3klRNh3BPeWEVmFEompZjBJb0lAnmnh54FAnJacKfXpZbDWELxGcwHfsUbrCGRKlHLJUrV9p4ZHegeNz_2mh7c7HNe7QeusOFeKTkqf9MF_RJoUIh6Dv8hfbouPXc_1CI77dVsC9ISKCIiY2RGuKC-CdPGi1b7fVUZA_p2AbH2ax5ZYDZWeXLS2qU_vvf8qaRQk5E8z2-bN2VL1brhXNtMq25_HfNko67XhmT5WdDX64TWC9SnTtpu_BFgUGZ_83OQXBJUFlM0XkpSGRDj8AvRmjbQjGEyXY8VKT4fEI-CetIdGMIwgteULvJun6yYMGTjzXZXfiA2hZvT-T9h_C4EEZf4PuEgzV7gLtG548Ft0Yps7jhXio7jy39bsjwryIsFHnZIOCAlvhN55RnHgKiyj8G0ke5UluTbXOT5id6Ro9M9_NrvYZsOkSOUfhlWVHUPCTmi-UJatCg0GtGaQ37m55Jrl2y11npmcZEwAlfQk76uDjmzsdFy81q-aSb-PcM_Sy5fB34dD7hoDRR8E0BBRQKFj-3Cl-3BZg=w418-h743-no

En zie ook dat de motion sensor ook temperatuur meet. Ik zie hier nu niet direct een handige toepassing voor met de aansturing van licht, maar misschien wel met het koppelen aan andere domotica.

http://www.developers.mee...eceived-hue-motion-sensor
https://nickyb2.tweakblog...philips-hue-motion-sensor

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/7mKVmKpofQnZTC3oWMumnebgLV2ipNFiu5g5SPyXIQhyCkCOSGwJ-kzSLAQ6dKeR8xpuR30x_rmr1Va2HcMR5bcaDVKhAhKHD1KxRTbwhosp-syb3DnJjslqGb-ZYQipGn7b5QCl8Xv4jr7mUobTwQWujkj4OKUkvbT2txHjauJASF5j0nEcVw2jEdAKpfLhkJUHWYLBk7zzbAuPUGMLUefdkP9mDRvrFWf3kIbyrg6JdkTOwTEmt2Vb_Hs8aiMukKJYoULsfAGOjfk-wIwuOADCgEytx64PiW8E667FWZOoXsonCpcEcKdPRgT4Twzr92lQMh2KdnTippYOocYXj-3b9pD3nkERZv30DB-T63Pp_OQh-lNZ1ty6aZEX05ge3HybPZv3il_yQmqr_NdT0o14iVogAPDUFY2FJAhqLiDYMY26czI1-cr5trOXRGLv7aPlfckalcwyXgldpcr4QhA-H-kZj_qu9ZTf9U5TpD807Kthk0aDhaS4zL-VRn0tCu8U3nzgfrDbswvolCC3iUTflYhYHp12y4tHFDVm6CxUPEij6qdBujiXzDS4C73jhr3M3A9NcmCO6DcIaHyag5a34-rCNJnxsijeGOF8AXrPwo5NzQ=w418-h743-no

[ Voor 24% gewijzigd door burningbjorn op 28-10-2016 20:33 ]

Verwijderd

burningbjorn schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 20:24:
Heb dit hier nog niet voorbij zien komen.

Ik ben met de ALL4HUE app aan het kijken wat ik allemaal kan instellen wat de officiële app niet kan. Je kan hier dus wel alleen de ambient light sensor uitlezen en daar actions aan hangen. _/-\o_
Ik heb heel even iConnectHue gebruikt, maar ik werd daar persoonlijk niet zo heel warm van. De ALL4HUE ken ik persoonlijk niet. Al mijn 'aanpassingen' doe ik rechtstreeks op de bridge via de CLIP Debugger. Met een beetje json kennis kun je je lampen en andere zaken precies naar jou hand zetten.

De Hue APP gebruik ik enkel om de lampen/sensoren aan te melden, daarna gaat de debugger aan om het wirwar aan regels te vervangen door mijn eigen visie. Misschien ook iets voor jou?

• mr.smith
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46
eymey schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:36:
Nope. Via de Hue API zal het niet gaan lukken om ook maar iets m.b.t. de Hue schakelaars of dimmers naar je eigen domotica systeem ge-pushed te krijgen.
Misschien begrijp ik de vraag helemaal verkeerd hoor, maar met mijn controller lees ik gewoon de stand van de dimmer af en of de lamp aan/uit staat. Ongeacht welke app en of schakelaar dit veranderd. Ik kan hier dan elke actie aan vast hangen die ik wil, d.m.v. zogenaamde rules.
De controller die ik gebruik is Pimatic. Een heel slim mens _/-\o_ heeft hier een Hue-Zll plugin voor geschreven welke al deze taken aan kan.

https://pimatic.org/plugins/pimatic-hue-zll/

Grt. Marcel

• spokje
De dimmers bij Praxis Groningen zijn nu op. Gisteren de laatste 3 meegenomen :p. Ze waren wel een nieuw vak aan het inruimen met veel meer soorten lampen :)

• eymey
mr.smith schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 08:53:
[...]

Misschien begrijp ik de vraag helemaal verkeerd hoor, maar met mijn controller lees ik gewoon de stand van de dimmer af en of de lamp aan/uit staat. Ongeacht welke app en of schakelaar dit veranderd. Ik kan hier dan elke actie aan vast hangen die ik wil, d.m.v. zogenaamde rules.
De controller die ik gebruik is Pimatic. Een heel slim mens _/-\o_ heeft hier een Hue-Zll plugin voor geschreven welke al deze taken aan kan.

https://pimatic.org/plugins/pimatic-hue-zll/

Grt. Marcel
Via de Hue API kan je inderdaad prima 'pollen' of een lamp aan of uit staat. En je kan volgens mij ook 'pollen' of er recent een knop op een dimmer is ingedrukt.

Echter, dat is dus 'pollen'. Tenzij je dat iedere seconde, of vaker, gaat lopen doen, heb je dus nooit een directe actie als je ergens een knop hebt ingedruk. Los van de vraag hoe leuk (of niet leuk) de Hue Bridge het vindt als je iedere seconde of vaker de status van alles gaat opvragen.

Wat je wil, is dat de bridge zelf een HTTP request kan doen naar bv. Domoticz (of in jouw geval Pimatic) zodra er een knop ergens wordt ingedrukt.

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 22:14
Gisteren met 25% korting schakelmateriaal Gamma bij Praxis 3 Hue Switches gehaald. Erg prettig. 55 euro kwijt ipv 75euro en ik had nog wat VVV-bonnen al tijden thuisliggen.

Anyway; de switch op de slaapkamer werkt niet heel goed. Geeft geen signaal of is heel traag met reageren en hangt dan vast. Geen idee hoe dat kan. 75m2 appartement, maar zeker geen 12 meter van de bridge vandaan. Even uitzoeken dus, verder best handige dingen denk ik. (nog niet uitgebreid ingesteld via die iconnect hue app)

• Irminsul
  • Laatst online: 07-09 16:13
Mijn switches in de babykamer en slaapkamer reageren ook regelmatig niet. Zit zo'n 5 meter tussen, appartement met +- 120 m2 oppervlakte. Na een paar keer drukken doet ie het vaak wel weer, als ik de afstandsbediening eraf pak en dan richting de bridge loop doet ie het gelijk weer, zit m wel in het bereik.

• Roelvano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 02-12 22:14
Irminsul schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 21:10:
Mijn switches in de babykamer en slaapkamer reageren ook regelmatig niet. Zit zo'n 5 meter tussen, appartement met +- 120 m2 oppervlakte. Na een paar keer drukken doet ie het vaak wel weer, als ik de afstandsbediening eraf pak en dan richting de bridge loop doet ie het gelijk weer, zit m wel in het bereik.
Hmm, jammer wel. Want er stond 12m op de doos ook. Even meespelen dan

• eymey
Precies wat ik ook regelmatig mee maak.

Als de Hue bridge in de (centraal gelegen) meterkast op de begane grond hangt, dan heeft de dimmerswitch of de livingwhites stekker van het bedlampje van m'n vriendin vaak geen bereik met de bridge.

Nu staat de bridge op de 1e verdieping en is het bereik boven goed. Maar beneden gebeurt het toch geregeld dat één van de twee dimmerswitches het niet doet. Er knippert dan een rood lampje. Even halfweg naar boven lopen en ze vinden het bereik weer.

Overigens, de livingwhites plug die we beneden in gebruik hebben, nota bene helemaal weg gestopt in een AV-meubel, heeft dan weer nooit problemen met het bereik vanaf de bridge. Deze bedienen we weliswaar niet met een dimmerswitch maar met de Hue app of Domoticz, maar toch.

Ons huis is ongeveer 110 m2, verdeeld over bg, 1e verd. en zolder, betonnen vloeren en heeft op de 1e verdieping en zolder een aluminium ondervloer onder het laminaat. Dat helpt natuurlijk ook niet helemaal :P

Wat bij ons wel hielp: Het Zigbee kanaal veranderen! Dat kan in de Hue app als het goed is vanuit het informatiescherm van de bridge. Zigbee en 2,4 ghz. wifi overlappen elkaar ook nog eens. Bij ons hielp het om op het hoogste Zigbee kanaal te gaan zitten en dan de 2,4 ghz. wifi op kanaal 6 of 1 (ook een beetje afhankelijk van de verdere bezetting van het spectrum qua buren en zo ).

https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

De problemen met bereik zijn niet 100% weg, maar gelukkig komen ze ook niet meer echt vaak voor.

[ Voor 22% gewijzigd door eymey op 29-10-2016 23:50 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26
ik wil graag een aantal van deze lampen in huis gaan ophangen, je hebt altijd de Bridge nodig om de lampen te bedienen hè ? ik zie bij bijvoorbeeld Mediamarkt ook de Lamp en dimset ? deze is dan niet met de app te benaderen ?

raden jullie aan om bijvoorbeeld alleen de witte NB lamen te kopen of de combinatie met kleur ? (twijfel of ik dat wel ga gebruiken)

Cloud ☁️

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:29
Je hebt de bridge niet nodig, maar dan is alleen bediening met de dimmer mogelijk.

• lowo
Downloader_NL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:12:
ik wil graag een aantal van deze lampen in huis gaan ophangen, je hebt altijd de Bridge nodig om de lampen te bedienen hè ? ik zie bij bijvoorbeeld Mediamarkt ook de Lamp en dimset ? deze is dan niet met de app te benaderen ?

raden jullie aan om bijvoorbeeld alleen de witte NB lamen te kopen of de combinatie met kleur ? (twijfel of ik dat wel ga gebruiken)
Een bridge is nodig als je de lampen via een app wil kunnen bedienen ( via de smartphone of PC )
Je kunt de lampen dus ook alleen via bijvoorbeeld een dimmerswitch bedienen.
Als je toch geen kleur gaat gebruiken kun je ervoor kiezen alleen de Hue White te nemen alhoewel voor een fijne sfeerverlichting in bijvoorbeeld de woonkamer de Hue White Ambience aan te raden is.

Zelf gebruik ik de Hue White alleen in de keuken en badkamer en de Ambience in de slaapkamer.
In de woonkamer heb ik de Hue Color ( toen ik die lampen kocht bestond de Hue White Ambience nog niet anders had ik die wel genomen! )

Mocht je toch een bridge nemen dan zijn er verschillende manieren om de lampen aan te sturen, dat kan dan ook via de dimmer switch of de hue tab en eveneens via de motion detector of smartphone en zoals ik helemaal te gek vind via gesproken opdrachten dmv Apple Homekit of de Amazon Echo! ( Heb zelf sinds kort de Amazon Echo Dot ) :)

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 21:31
eymey schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 23:46:
Precies wat ik ook regelmatig mee maak.

Als de Hue bridge in de (centraal gelegen) meterkast op de begane grond hangt, dan heeft de dimmerswitch of de livingwhites stekker van het bedlampje van m'n vriendin vaak geen bereik met de bridge.

Nu staat de bridge op de 1e verdieping en is het bereik boven goed. Maar beneden gebeurt het toch geregeld dat één van de twee dimmerswitches het niet doet. Er knippert dan een rood lampje. Even halfweg naar boven lopen en ze vinden het bereik weer.

Overigens, de livingwhites plug die we beneden in gebruik hebben, nota bene helemaal weg gestopt in een AV-meubel, heeft dan weer nooit problemen met het bereik vanaf de bridge. Deze bedienen we weliswaar niet met een dimmerswitch maar met de Hue app of Domoticz, maar toch.

Ons huis is ongeveer 110 m2, verdeeld over bg, 1e verd. en zolder, betonnen vloeren en heeft op de 1e verdieping en zolder een aluminium ondervloer onder het laminaat. Dat helpt natuurlijk ook niet helemaal :P

Wat bij ons wel hielp: Het Zigbee kanaal veranderen! Dat kan in de Hue app als het goed is vanuit het informatiescherm van de bridge. Zigbee en 2,4 ghz. wifi overlappen elkaar ook nog eens. Bij ons hielp het om op het hoogste Zigbee kanaal te gaan zitten en dan de 2,4 ghz. wifi op kanaal 6 of 1 (ook een beetje afhankelijk van de verdere bezetting van het spectrum qua buren en zo ).

https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

De problemen met bereik zijn niet 100% weg, maar gelukkig komen ze ook niet meer echt vaak voor.
Bedankt voor de info!
Soort gelijk probleem hier. Heb 2 dimmer switches. De een paar maand, de ander 1 week.
Drie keer problemen gehad tot nu toe, slecht reageren op de toetsen.
Ook een keer dat beide dimmer switches het helemaal niet meer deden.
Zal ook eens wat kanalen gaan veranderen.
De 12 meter die op de doos staat doet me denken aan de verbruikscijfers van auto’s.
Philips had er beter “max” voor kunnen zetten…

• water_escape
Welk alarm? Ik ben nog op zoek.
Twan V schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 14:48:
Daar zat ik zelf ook een beetje mee. Niet dat ik het de ontwikkelaar niet gun, maar voor die ene dag per jaar moet ik het zelf kunnen.

We hebben een hue in de hal bij de voordeur (aangesloten op het alarm). Eens kijken of ik wat kan bedenken om met wat php curl requests hem getimed kan laten 'onweren' :)

Water-Escape

• Thommie007
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:37
Downloader_NL schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 00:12:
ik wil graag een aantal van deze lampen in huis gaan ophangen, je hebt altijd de Bridge nodig om de lampen te bedienen hè ? ik zie bij bijvoorbeeld Mediamarkt ook de Lamp en dimset ? deze is dan niet met de app te
Alleen de lamp met de dimmer uit de dimset kun je zonder hub gebruiken. Is voorgeprogrammeerd door Philips. Dus alleen die combi..

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:26
Thanks !!! ik heb vanmiddag de Philips Hue White Ambiance - Starter Pack besteld :9

Cloud ☁️

• Twan V

Twan V

water_escape schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 09:10:
Welk alarm? Ik ben nog op zoek.
[...]
De alarmmodule van mijn zipato domotica centrale.

Samenwerking met hue is niet optimaal, maar met wat kunst en vliegwerk is er wel iets leuks van te maken.

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 15-12 23:11
GustavSan schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 14:29:
Vraagje. Ik heb nu in de tuin de Osram Gardenspots. Werkt lekker. Ik wil echter ook een gerichte spot in de tuin, met hierin een e27 van Hue (bv Ambiance) of een van Osram.

Ik heb een IP67 grondspot gevonden: http://www.lampenonline.c...ondspot-buitenverlichting

Maar nu vraag ik mij af of de Hue of Osram de winter wel doorkomt? De lampen zelf zijn niet vorst- en waterdicht. Moet ik de lamp er bij te koud weer maar uithalen?

Daarbij, bestaan er ook gerichte spots die én IP67 zijn, en waar ook nog eens een e27 lamp in past?
@DikkieD Heb je nog een mooie oplossing gevonden ? heb in Augustus ook al een vraag gesteld over een boom uitlichten. Heb helaas nooit een reactie gekregen. Ik twijfel tussen gu10 of e27 echter heeft e27 de voorkeur omdat deze een betere lichtsterkte heeft, maar daar zijn weer moeilijk armaturen voor te krijgen.

• Twan V

Twan V

Ik heb twee hue lux en een hue white full time buitenhangen, de luxen inmiddels al bijna een jaar. Zonder problemen.

Ze hangen in ongeveer zulke armaturen:
Afbeeldingslocatie: https://www.nostalux.nl/image/cache/data/nostalux/producten/buitenlampen/wandlamp/6803-wandlamp-nora-buitenlamp-1200x1200.jpg

Ze hangen dus uit de regen, maar vocht en vorst kan er gewoon bij. Tot dusver werkt dat perfect :)

• spokje
Wat is jullie ervaring met de vriendin / vrouw? Die van mij vind het allemaal maar beetje onzin. Ik koop nu wat extra schakelaars zodat ze niet haar tel hoeft te pakken, maar ook dat vind ze eigenlijk maar niets. Hoe krijgen / kregen jullie ze enthousiast? :)

• Azqi
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

spokje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:36:
Wat is jullie ervaring met de vriendin / vrouw? Die van mij vind het allemaal maar beetje onzin. Ik koop nu wat extra schakelaars zodat ze niet haar tel hoeft te pakken, maar ook dat vind ze eigenlijk maar niets. Hoe krijgen / kregen jullie ze enthousiast? :)
Disco app en spotify. Nu met de bewegingssensor en de nachtlamp functie.

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Werkt de dimmerswitch ook vokr je color lampen eigenlijk?
Mijn vriendin zeurt al een tijdje om "echte" knoppen (geen idee waarom) en ben benieuwd als ik er een stuk of 3/4 ga kopen welke ik dan het beste kan halen. De Tap vond ze wel erg leuk.

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• outlandos
Kecin schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:58:
Mijn vriendin zeurt al een tijdje om "echte" knoppen (geen idee waarom) en ben benieuwd als ik er een stuk of 3/4 ga kopen welke ik dan het beste kan halen. De Tap vond ze wel erg leuk.
Kom op in de tijd dat je deze post maakte had een kind van 5 het antwoord op Google kunnen vinden.

• Clubbtraxx
  • Laatst online: 05-12 09:56
Thommie007 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:16:
[...]

Alleen de lamp met de dimmer uit de dimset kun je zonder hub gebruiken. Is voorgeprogrammeerd door Philips. Dus alleen die combi..
Geen onwaarheden verkopen aub, de dimmer switch kan ook gewoon touch-linken met andere lampen.
Je kan er op die manier maximaal 10 aan hangen zonder dat je dus een bridge hoeft te hebben.

• sweeeetje
Ja dat kan.

• jip_86
  • Laatst online: 22-12 14:38
Gewoon van beide een halen eerst en ervaren het handigst is. Tap is handig omdat je er gewoon een ros op kan geven om het licht aan kan doen. De dmmer heeft andere knoppen dus is dat wat minder makkelijk. Daarentegen is dimmen weer makkelijker omdat je het dim knopje ingedrukt kan houden, bij de tap kost elke stapje je een drukactie.

• vdpoorten
Blij om te horen dat ik niet enige ben met lag met de Hue dimmerswitch. Ik zal vanavond proberen het kanaal te wijzigen.

Verder is er in mijn app ook een bug. Ik heb dit weekend een dimmerswitch gekoppeld aan een Hue White ambiance. In de app zitten standaard 5 scenes aan de dimmerswitch. Bij de laatste "energie" gaat de lamp uit ipv op energie. Handmatig via kamer- scenes - energie, doet hij ook niks en gaat hij uit. Pas als ik naar kamer - lampen - lamp aanklikken - recepten - energie, ga dan gaat de lamp op energie.

Ik heb zelfs nog geprobeerd deze scene energie zelf op te slaan en daarna te koppelen. Dat werkte helaas ook niet.

• eymey
spokje schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 22:36:
Mijn vriendin vindt het allemaal prima, ook omdat ik het grootste deel van de LED-lampen/Hue/Domotica hobby uit m'n 'eigen' budget betaal.

Het enige wat zij wil is dat de boel 'gewoon werkt' en dat ze niet voor alles haar telefoon erbij hoeft te pakken. En daar geef ik haar groot gelijk in ;).

Als ik nieuw spul heb uitgeprobeerd en het werkt goed genoeg, dan gaat het in algemene gebruikslampen. En sommige dingen vindt zij ook wel handig. Zoals dat we nu de Ikea PS 2014 lamp boven de eettafel ook op 'daglicht-wit' kunnen zetten (Hue Ambiance), of dat ze haar bedlampje m.b.v. een dimmerswitch (aan het nachtkastje gehangen) en LivingWhites aan kan laten gaan in gedimde toestand als ze naar de wc moet .

• Twan V

Twan V

eymey schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:05:
[...]

Het enige wat zij wil is dat de boel 'gewoon werkt' en dat ze niet voor alles haar telefoon erbij hoeft te pakken. En daar geef ik haar groot gelijk in ;).
Ik denk dat dat in de meeste gevallen geldt voor alle domotica-oplossingen :)

WAF is alleen mogelijk als ze er geen hinder van ondervinden. Als het echt handig is, gaan ze er na een tijdje vanzelf ook de lol van inzien (althans, zo werkt dat bij casa BillsGate)

Als ze het gemak ervan ervaren, dan accepteren ze het ook beter als er een keer iets niet werkt.

Wat ook helpt, is het financieel voordelig maken. Niet aanschaffen uit de huishoudpot is een goed idee, maar leg ook uit waarom slimme ledlampen op jaarbasis veel goedkoper zijn dan dure gloeilampen en dat er daarbij meer geld over blijft voor schoenen en tassen })

• spokje
Haha ja indd. Het is ook niet zo dat ze er tegen is, maar ze ziet het nut van die extra dimmers naast de gewone schakelaars nog niet helemaal ;) ik betaal indd wel alles zelf. Maar langzaam alles maar een beetje doorvoeren indd, en alles meteen goed instellen. Binnenkort is ze 2,5 weken op vakantie. Dan er maar ff de tijd voor nemen. Komt ze terug, alles Hue :P

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:33
De dimmer is wat goedkoper dan de Tap en met bijvoorbeeld de iConnectHue-app zijn er eindeloze programmeer-opties in te stellen op de knoppen van de dimmer.

• eymey
Her heb ik in de woonkamer, waar de twee lichtpunten in het plafond nu beiden voorzien zijn van Hue lampen en dus worden aangestuurd met Hue Dimmerswitches, de dubbele wandschakelaar opgedoekt door ze met een lasklem permanent van stroom te voorzien en de wandschakelaar te vervangen door een blindkapje.

Zo geeft het ook geen verwarring.

Enige nadeel is wel dat het een stuk irritanter is als het Hue spul een keer niet reageert. Met de wandschakelaar nog in tact kon je dan gewoon power flippen voor (fel) licht. Die mogelijkheid is nu weg.

• outlandos
eymey schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:06:
Her heb ik in de woonkamer, waar de twee lichtpunten in het plafond nu beiden voorzien zijn van Hue lampen en dus worden aangestuurd met Hue Dimmerswitches, de dubbele wandschakelaar opgedoekt door ze met een lasklem permanent van stroom te voorzien en de wandschakelaar te vervangen door een blindkapje.

Zo geeft het ook geen verwarring.

Enige nadeel is wel dat het een stuk irritanter is als het Hue spul een keer niet reageert. Met de wandschakelaar nog in tact kon je dan gewoon power flippen voor (fel) licht. Die mogelijkheid is nu weg.
Ik heb zelf gekozen voor een meer permanente oplossing: alle lichtschakelaars vervangen voor Hue Taps. Daarbij heb ik de Taps uit elkaar gehaald en er een vierkante schakelaar overheen gezet, zodat ze terug in de muur konden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PDP18CSeoOlppIG5hSQEHBRl/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J3PJSLvdOm6akhrNGFb9Kpsn/medium.jpg

Enkel in het voorraadhok en in de WC heb ik geen Hue en dus ook geen schakelaars vervangen.

• spokje
outlandos schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:26:
[...]

Ik heb zelf gekozen voor een meer permanente oplossing: alle lichtschakelaars vervangen voor Hue Taps. Daarbij heb ik de Taps uit elkaar gehaald en er een vierkante schakelaar overheen gezet, zodat ze terug in de muur konden:

[afbeelding]

[afbeelding]

Enkel in het voorraadhok en in de WC heb ik geen Hue en dus ook geen schakelaars vervangen.
Is die eerste foto nou een tab met een nieuw klepje erop? Ik snap niet precies wat je bedoeld...

Tweede foto geeft een dimmer naast een tab / schakelaar? Elaborate plz :)

• outlandos
spokje schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:34:
[...]

Is die eerste foto nou een tab met een nieuw klepje erop? Ik snap niet precies wat je bedoeld...

Tweede foto geeft een dimmer naast een tab / schakelaar? Elaborate plz :)
De dimmer op die foto moet je maar even negeren.

Waar ik op doel zijn de vierkante schakelaars: dat zijn namelijk Hue taps, die ik uit elkaar heb gehaald. Wat overblijft is een vierkante schakelaar. Over die vierkante schakelaar heb ik een Eltako kapje gedaan en vervolgens terug in de muur geplaats. Deze past precies:

https://www.amazon.de/gp/...age_o04_s00?ie=UTF8&psc=1

Ik heb dat overigens niet zelf uitgevonden hoor. Andere tweakers hier verdienen de kudos, zie o.a.:

deBennie in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie"

Dit vind ik zelf de mooiste oplossing. Kan ook niemand van in de war raken. Het nadeel is wel dat het een relatief dure oplossing is (zeker als je een groot huis hebt) en dat in de praktijk de dimmers gewoon fijner werken dan de Tap. Maar dat laatste is natuurlijk enkel mijn eigen mening ;) Toch kan ik het iedereen aanraden. Ik had overigens wel de mazzel dat mijn vriendin voor de helft mee betaalt aan mijn ons Hue project O+

[ Voor 31% gewijzigd door outlandos op 31-10-2016 11:50 ]

• eymey
Hue Taps en die modificeren om in 'gewoon' schakelmateriaal te passen is inderdaad nog wel de allermooiste oplossing!

Helaas had ik niet zo veel zin in het aanschaffen van een Hue Tap (die nog steeds zowat duurder is dan 2 Dimmer Switches) en het benodigde Eltako spul. Bovendien hebben wij nu in de huiskamer "SI" spul zitten van BuschJaeger (dat spul met ietwat afgeronde hoeken), met in hetzelfde raam ook nog een stopcontact en lichtschakelaar van de keuken. Dat had ik dan ook nog moeten vervangen.

Dus ach, dan voorlopig maar zo :).

Het schakelmateriaal vervangen kan ik (helaas) niet aan m'n vriendin verantwoorden. Ik weet dat sommige vrouwen van andere tweakers hier zelfs tot en met het schakelmateriaal alles op en top 'mooi' willen hebben. Mijn vriendin behoort niet tot die groep :D. Het schakel- en stopcontactmateriaal bij ons is echt een allegaartje.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 31-10-2016 11:51 ]

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

outlandos schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:41:
[...]

De dimmer op die foto moet je maar even negeren.

Waar ik op doel zijn de vierkante schakelaars: dat zijn namelijk Hue taps, die ik uit elkaar heb gehaald. Wat overblijft is een vierkante schakelaar.
Bedoel je deze tap? Afbeeldingslocatie: http://www2.meethue.com/media/1354957/Easy-wireless-control-Tap.jpg

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-12 17:00
Voor ons nieuwe huis ben ik bezig met Philips Hue. We hebben straks in de woonkamer een 4-tal up/down lighters op basis van GU-10 waar we eigenlijk de Philips Hue in willen plaatsen voor sfeer. Dit komt dus wel uit op in totaal 8 Hue GU10 lampen.

Een prijzig grapje word dit dus. Zijn er aanbieders die iets van package deals maken? Of is het meer afwachten op lucratieve aanbiedingen bijv. 2x starterkit aanschaffen en 2 losse lampen en de beide bridges verkopen aangezien ik al een bridge heb vanuit een andere kit.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• outlandos
Ja, die inderdaad. Je kunt hem gewoon uit elkaar halen: wat overblijft is een vierkante schakelaar.

• scorpion303
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:00:
[...]

Maar dan kan je vast je lampen niet meer buitenshuis bedienen?
Ik gebruik altijd OpenVPN om vanaf de buitenwereld verbinding te maken met mijn thuisnetwerk. Zodra de VPN verbinding actief is, kan ik zonder problemen mijn lampen bedienen. Ik was even vergeten dat het overgrote deel van de tweakers hier waarschijnlijk hun Hue via 'My Hue' benaderd.
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:00:
Je zou hooguit het specifieke verkeer naar de update servers kunnen blokkeren. Helaas wordt het al snel zo een complexe setup, heb momenteel niet zo'n geavanceerde firewall thuis staan.
Met wat verder onderzoek zou je wel achter (de ip adressen van) de update servers kunnen komen, maar deze zouden zo maar eens kunnen wijzigen. Verkeer blokkeren op basis van DNS-naam vereist inderdaad een firewall die de meesten van ons niet thuis hebben staan.

Ik weet trouwens niet of het me zo handig (/veilig) lijkt om wel gebruik te blijven maken van 'My Hue' in de cloud, maar daarbij wel de verplichte updates uit te schakelen.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

jip_86 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:33:
Gewoon van beide een halen eerst en ervaren het handigst is. Tap is handig omdat je er gewoon een ros op kan geven om het licht aan kan doen. De dmmer heeft andere knoppen dus is dat wat minder makkelijk. Daarentegen is dimmen weer makkelijker omdat je het dim knopje ingedrukt kan houden, bij de tap kost elke stapje je een drukactie.
Top! Duidelijk, dankjewel voor je uitgebreide antwoord. Ik zal er eens twee halen om een simpele a/b test te kunnen doen :).
Dankjewel!
outlandos schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 23:20:
[...]

Kom op in de tijd dat je deze post maakte had een kind van 5 het antwoord op Google kunnen vinden.
Je had ook gewoon ja of nee kunnen zeggen. Beetje flauw :).

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

outlandos schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:37:
[...]

Ja, die inderdaad. Je kunt hem gewoon uit elkaar halen: wat overblijft is een vierkante schakelaar.
Ah, is dat dit ding?
https://ic.tweakimg.net/c...tinypic.com%2F2vuc3lk.jpg

En met die schakelaar kast knoppen kan je dus individueel elke knop in drukken..
Oftewel het is geen wipwap knop?

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• outlandos
ToolkiT schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:13:
[...]

Ah, is dat dit ding?
https://ic.tweakimg.net/c...tinypic.com%2F2vuc3lk.jpg

En met die schakelaar kast knoppen kan je dus individueel elke knop in drukken..
Oftewel het is geen wipwap knop?
Ja, de Hue Tap heeft 4 knoppen: linksboven, linksonder, rechtsboven en rechtsonder. Dat vierkante ding is inderdaad wat er in een Hue Tap zit.

Als je die schakelaar op Amazon.de (zie link enkele posts hierhoven) koopt, hoef je eigenlijk enkel het vierkante ding die met de schakelaar mee komt te vervangen voor die van de Hue Tap en klaar is kees.

Overigens wel een tip: koppel de Tap voordat je um uit elkaar haalt alvast aan je bridge. Dit is daarna ook nog wel mogelijk, maar dan weet je niet precies welke van de 4 knoppen je 10 seconden lang moet inhouden om um te koppelen.

edit:

Je krijgt bij die schakelaar van Amazon.de overigens 2 klepjes meegeleverd. Een met 4 drukpunten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/J3PJSLvdOm6akhrNGFb9Kpsn/medium.jpg

En een met 2 drukpunten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PDP18CSeoOlppIG5hSQEHBRl/medium.jpg

Die met 2 drukpunten gebruik ik voor respectievelijk alle lichten uit en alle lichten aan ('ochtend scene'). In de praktijk betekent dit dus ik linksboven en rechtsboven in de app op alles uit heb staan, en linksonder en rechtsonder op de ochtend scene. Vooral bij het naar bed gaan en opstaan erg handig!

[ Voor 52% gewijzigd door outlandos op 31-10-2016 14:33 ]

Verwijderd

Goedemiddag!!

Ik zoek me dood, maar kan nergens vinden:

Hoe kan ik een scenario aanmaken waarbij ik met 1 klik in de Hue app bijvoorbeeld de lampen in de keuken dim en de lampen in de woonkamer op een bepaalde kleur wit zet?

Super bedankt alvast voor de antwoorden!

• vdpoorten
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 14:34:
Goedemiddag!!

Ik zoek me dood, maar kan nergens vinden:

Hoe kan ik een scenario aanmaken waarbij ik met 1 klik in de Hue app bijvoorbeeld de lampen in de keuken dim en de lampen in de woonkamer op een bepaalde kleur wit zet?

Super bedankt alvast voor de antwoorden!
Dit kan via een widget. Maak de scenes apart aan bij de kamers. Daarna maak je een widget met aparte kamers en per kamer een andere actie.

Verwijderd

Ik begrijp werkelijk niet waarom er nog steeds geen schakelmateriaal verkrijgbaar is van philips??wordt nu gek van mijn vrouw die iedere keer het licht uitdoet via de reguliere schakelaar.... :( :(

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 16:48
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:19:
Ik begrijp werkelijk niet waarom er nog steeds geen schakelmateriaal verkrijgbaar is van philips??wordt nu gek van mijn vrouw die iedere keer het licht uitdoet via de reguliere schakelaar.... :( :(
Van Philips niet nee, als je de tab en dimmer niet meerekent. Maar andere fabrikanten hebben het dan weer wel. http://bfy.tw/8UOd

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Jochemd13 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 20:42:
[...]

Van Philips niet nee, als je de tab en dimmer niet meerekent. Maar andere fabrikanten hebben het dan weer wel. http://bfy.tw/8UOd
Kan je die zonder issues koppelen aan een Hue platform dan?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• arjandijk162
Het is niet de workflow die je gewend bent van de Hue app, maar het werkt wel, maar volledig buiten de bridge om.

Is niet verkeerd btw, ben helemaal klaar met de *****vertragingen die mijn dimmers momenteel hebben.

Verwijderd

Wicked-Game schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:25:
Voor ons nieuwe huis ben ik bezig met Philips Hue. We hebben straks in de woonkamer een 4-tal up/down lighters op basis van GU-10 waar we eigenlijk de Philips Hue in willen plaatsen voor sfeer. Dit komt dus wel uit op in totaal 8 Hue GU10 lampen.

Een prijzig grapje word dit dus. Zijn er aanbieders die iets van package deals maken? Of is het meer afwachten op lucratieve aanbiedingen bijv. 2x starterkit aanschaffen en 2 losse lampen en de beide bridges verkopen aangezien ik al een bridge heb vanuit een andere kit.
Dacht ik ook, maar gezien er geen enkele lamp of dimmer in ons nieuwbouw huis was, heb ik de business case gemaakt o.b.v, de vergelijking met 'normale dimmers' en (lelijke witte) led-lampen...

Een hue white lamp met dimmer in de aanbieding bij Praxis of Gamma kost zo'n 32 EUR...
Een traditionele busch jeager wanddimmer ben je 100 euro voor kwijt, of meer (en dan nog een led lamp erbij...) 8)7 ok, huismerk gamma 45, maar dan is hue nog steeds goedkoper :*)

Daarnaast dit topic goed in de gaten houden voor mooie aanbiedingen op starters pakketten!

Bottomline hebben we momenteel:
Keuken: 3 hue whites, 3x Innr gu-10 op 1 hue dimmer
Woonkamer: 2 hue color e27 en 1 lightify plug op 1 hue dimmer
Leeslamp: 3x gu10 color
Slaapkamer: 2x gu10 color + 1 color e27 (wake up light yay! :D ) op 1 hue dimmer
Inloopkast: 3x Innr gu10 en 2x basic lightstrips, net tap besteld om te combineren met de bedlampjes
Go voor overal 8)

En toen waren we echt hooked...
Dus nu ook 7m lightstrip achter de doorschijnende gordijnen die nu in alle kleuren mee gaan, vooral tof icm ambilight op de tv :D O+ :D

Ja, het was een investering maar meer dan waard! En anders waren we minder geld kwijt geweest met lelijke lampen... Maar die hebben we gewoon niet gekocht ;)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:47:
[...]

Dacht ik ook, maar gezien er geen enkele lamp of dimmer in ons nieuwbouw huis was, heb ik de business case gemaakt o.b.v, de vergelijking met 'normale dimmers' en (lelijke witte) led-lampen...

Een hue white lamp met dimmer in de aanbieding bij Praxis of Gamma kost zo'n 32 EUR...
Een traditionele busch jeager wanddimmer ben je 100 euro voor kwijt, of meer (en dan nog een led lamp erbij...) 8)7 ok, huismerk gamma 45, maar dan is hue nog steeds goedkoper :*)

Daarnaast dit topic goed in de gaten houden voor mooie aanbiedingen op starters pakketten!

Bottomline hebben we momenteel:
Keuken: 3 hue whites, 3x Innr gu-10 op 1 hue dimmer
Woonkamer: 2 hue color e27 en 1 lightify plug op 1 hue dimmer
Leeslamp: 3x gu10 color
Slaapkamer: 2x gu10 color + 1 color e27 (wake up light yay! :D ) op 1 hue dimmer
Inloopkast: 3x Innr gu10 en 2x basic lightstrips, net tap besteld om te combineren met de bedlampjes
Go voor overal 8)

En toen waren we echt hooked...
Dus nu ook 7m lightstrip achter de doorschijnende gordijnen die nu in alle kleuren mee gaan, vooral tof icm ambilight op de tv :D O+ :D

Ja, het was een investering maar meer dan waard! En anders waren we minder geld kwijt geweest met lelijke lampen... Maar die hebben we gewoon niet gekocht ;)
Nice man. Werkt zo'n Lightify plug ook met de Hue app? Zou best ideaal zijn voor de lampjes bij m'n bed :D

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 32 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue