[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.222 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
eymey schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:48:
Hue Taps en die modificeren om in 'gewoon' schakelmateriaal te passen is inderdaad nog wel de allermooiste oplossing!

Helaas had ik niet zo veel zin in het aanschaffen van een Hue Tap (die nog steeds zowat duurder is dan 2 Dimmer Switches) en het benodigde Eltako spul. Bovendien hebben wij nu in de huiskamer "SI" spul zitten van BuschJaeger (dat spul met ietwat afgeronde hoeken), met in hetzelfde raam ook nog een stopcontact en lichtschakelaar van de keuken. Dat had ik dan ook nog moeten vervangen.
De BuschJaeger SI serie is anders juist heel goed geschikt om om te bouwen hoor, ook je stopcontact kan dan gewoon blijven zitten. Je hebt namelijk de perfect passende schakelaar van Eltako o.a. hier:
https://www.amazon.de/Elt...eywords=eltako+funktaster

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Clubbtraxx schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 22:13:
[...]

De BuschJaeger SI serie is anders juist heel goed geschikt om om te bouwen hoor, ook je stopcontact kan dan gewoon blijven zitten. Je hebt namelijk de perfect passende schakelaar van Eltako o.a. hier:
https://www.amazon.de/Elt...eywords=eltako+funktaster
Hmmm, dat ik die niet eerder heb gevonden! 8)7. Thanks voor de tip :D

Nou ja, inmiddels hangen de basisplaten van de twee Hue dimmers al naast het SI gebeuren aan de muur. En ik heb die basisplaten geschroefd, dus ze weer loshalen zou sowieso maken dat we met schroefgaten in de wand blijven zitten.

(En het zou, met een TAP erbij, ook nog steeds een flinke investering zijn geweest :P )

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:17
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 21:47:
[...]

Dacht ik ook, maar gezien er geen enkele lamp of dimmer in ons nieuwbouw huis was, heb ik de business case gemaakt o.b.v, de vergelijking met 'normale dimmers' en (lelijke witte) led-lampen...

Een hue white lamp met dimmer in de aanbieding bij Praxis of Gamma kost zo'n 32 EUR...
Een traditionele busch jeager wanddimmer ben je 100 euro voor kwijt, of meer (en dan nog een led lamp erbij...) 8)7 ok, huismerk gamma 45, maar dan is hue nog steeds goedkoper :*)

Daarnaast dit topic goed in de gaten houden voor mooie aanbiedingen op starters pakketten!

Bottomline hebben we momenteel:
Keuken: 3 hue whites, 3x Innr gu-10 op 1 hue dimmer
Woonkamer: 2 hue color e27 en 1 lightify plug op 1 hue dimmer
Leeslamp: 3x gu10 color
Slaapkamer: 2x gu10 color + 1 color e27 (wake up light yay! :D ) op 1 hue dimmer
Inloopkast: 3x Innr gu10 en 2x basic lightstrips, net tap besteld om te combineren met de bedlampjes
Go voor overal 8)

En toen waren we echt hooked...
Dus nu ook 7m lightstrip achter de doorschijnende gordijnen die nu in alle kleuren mee gaan, vooral tof icm ambilight op de tv :D O+ :D

Ja, het was een investering maar meer dan waard! En anders waren we minder geld kwijt geweest met lelijke lampen... Maar die hebben we gewoon niet gekocht ;)
Dat is een beste lijst...

Hoe is je ervaring met Innr? Die is iets goedkoper en wil ik eventueel gaan verwerken in de keuken omdat ik daar geen kleur hoef te hebben.

En tja aanbiedingen... moeten ze wel komen :D

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 13:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

iAmRenzo schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 08:41:
Ik ben een beetje aan het spelen met de automatisering in de Woning.app (HomeKit op iPhone) en in de Hue app. Ik vind de optie vrij beperkt. Ik zoek:
  1. Eén uur later dan sunrise lichten aan (de tijd van sonsopgang is niet gelijk aan het is licht buiten)
  2. Gaat het licht door beweging aan tussen 23:00 en 7:00 ga dan op 25% van sterkte, kleur gelig (je wilt 's nachts natuurlijk niet direct wakker worden door zoveel fel licht)
  3. En de GPS features, werken die ook voor partners, of zijn die individueel? (je wilt niet dat het licht uitgaat als ik uit huis ben maar mijn partner nog thuis zit)
Ik zocht dezelfde functionaliteit, en kwam uit bij iConnectHue. Niet echt goedkoop met de in-app aankopen erbij, maar doet wel precies wat je omschrijft. Offset licht aan/uit bij zonsopkomst/-ondergang, licht aan als de eerste thuiskomt en uit als de laatste weggaat, verschillende functionaliteit op de tap/dimmer overdag cq 's nachts, etc. :)

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12 13:37
Wicked-Game schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:20:
[...]

Dat is een beste lijst...

Hoe is je ervaring met Innr? Die is iets goedkoper en wil ik eventueel gaan verwerken in de keuken omdat ik daar geen kleur hoef te hebben.

En tja aanbiedingen... moeten ze wel komen :D
De Innr GU10 spots hebben een zeer beperkt bereik, in een inbouw-armatuur wordt dit bereik nog kleiner. Bij mij werken ze alleen met de bridge binnen een meter of 2.

PV Output

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

MartijnGizmo schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:36:
Ik zocht dezelfde functionaliteit, en kwam uit bij iControlHue. Niet echt goedkoop met de in-app aankopen erbij, maar doet wel precies wat je omschrijft. Offset licht aan/uit bij zonsopkomst/-ondergang, licht aan als de eerste thuiskomt en uit als de laatste weggaat, verschillende functionaliteit op de tap/dimmer overdag cq 's nachts, etc. :)
iControlHue of iConnectHue for Philips Hue?
Ik vind 5 euro voor functionaliteit die eigenlijk standaard in de Hue.app of in HomeKit had moeten zitten wel echt veel geld. Zeker omdat het (bij mij met Domoticz rules) gebleken is dit soort regels bij lange na niet foolproof zijn.

Mijn 3e wens is alleen gelimiteerd tot de dimmer zelf, begrijp ik uit je tekst? Niet als je hem met je iPhone aanzet?

• wpeterw
vdpoorten schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:34:
Blij om te horen dat ik niet enige ben met lag met de Hue dimmerswitch. Ik zal vanavond proberen het kanaal te wijzigen.
Het werkte bij mij perfect (5 dimmer switches) maar na de laatste update van de bridge firmware heb ik problemen met de dimmer switches, reageren niet of met lag.

PV Output

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12 13:48

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

iAmRenzo schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:42:
[...]

iControlHue of iConnectHue for Philips Hue?
Ik vind 5 euro voor functionaliteit die eigenlijk standaard in de Hue.app of in HomeKit had moeten zitten wel echt veel geld. Zeker omdat het (bij mij met Domoticz rules) gebleken is dit soort regels bij lange na niet foolproof zijn.

Mijn 3e wens is alleen gelimiteerd tot de dimmer zelf, begrijp ik uit je tekst? Niet als je hem met je iPhone aanzet?
Sorry, iConnectHue bedoel ik idd, ondersteuning voor de dimmer zijn ze nog mee bezig. Nog steeds niet perfect, maar weer een stapje dichter bij 'goed bruikbaar'. Ik wil zo min mogelijk de wandschakelaars (laat staan de app) gebruiken, wat af en toe best puzzelen is als je een vrij onregelmatig leven hebt.

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
wpeterw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:39:
[...]

De Innr GU10 spots hebben een zeer beperkt bereik, in een inbouw-armatuur wordt dit bereik nog kleiner. Bij mij werken ze alleen met de bridge binnen een meter of 2.
Dat probleem herken ik totaal niet, ze hangen bij mij ruim 10 meter verder met een gewapend betonnen muur.
Wat ik wel merk is dat dimmen in zichtbare stappen gaat ipv een subtiele overgang per stap.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

MartijnGizmo schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:45:
Sorry, iConnectHue bedoel ik idd, ondersteuning voor de dimmer zijn ze nog mee bezig. Nog steeds niet perfect, maar weer een stapje dichter bij 'goed bruikbaar'. Ik wil zo min mogelijk de wandschakelaars (laat staan de app) gebruiken, wat af en toe best puzzelen is als je een vrij onregelmatig leven hebt.
Ja, ik heb dat ook. Maar ik merk dat het lastig is. Als ik geconcentreerd zit te werken gaan mijn Nest op auto-afwezig (ondanks gps) en gaan dus de lichten uit: niet handig.
Maar anderzijds, een periode voor/na sunset is handig, maar bewolking is bijvoorbeeld ook een enorme factor voor wanneer je het licht aan doet.
Je moet verschillende variabelen slim koppelen en er zijn maar weinig apps die dat kunnen, helaas.

• berto52
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-11 21:31
JJnJ schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:50:
[...]

Dat probleem herken ik totaal niet, ze hangen bij mij ruim 10 meter verder met een gewapend betonnen muur.
Wat ik wel merk is dat dimmen in zichtbare stappen gaat ipv een subtiele overgang per stap.
Soortgelijke ervaring met Innr gu10. Afstand 8 meter (geen inbouw armatuur).
Ook in badkamer incl. betonnen vloer geen probleem
Bij mij gaan na de lampen in de woonkamer na sunset van laag naar ongeveer 70% in 20 minuten.
De Innr dimt minder ver dan de Philips lampen (lightstrip plus het verst) en minder geleidelijk naar 70%.
Wel vervangen door een Philips gu10 color omdat de rest allemaal kleur is.
De Innr is dan wel wat kil qua kleur.

(Zoals hierboven bij meerdere mensen: de dimmer switches, ook hier lag of compleet weigeren.)

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
wpeterw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:39:
[...]

Heb zelf 11 INNR GU10 hangen inbouw en zeker meer dan 5 meter vanaf de Bridge. doen het prima

• wpeterw
geertseb schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 11:36:
[...]

Heb zelf 11 INNR GU10 hangen inbouw en zeker meer dan 5 meter vanaf de Bridge. doen het prima
We hebben een houten verdiepingsvloer. Met de bridge op de begane grond hebben de INNR's in de slaapkamers er recht boven geen bereik. Verplaats ik de bridge naar boven (slaapkamer 1) dan worden ze door de bridge gezien. De INNR's in de naastgelegen slaapkamer 2 (zit alleen een geisoleerde gipswand tussen) worden niet gezien door de bridge. Ik gebruik deze armaturen: https://www.ledlampenkope...pot-lucca-kantelbaar-wit/

PV Output

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 16:48
wpeterw schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:17:
[...]

We hebben een houten verdiepingsvloer. Met de bridge op de begane grond hebben de INNR's in de slaapkamers er recht boven geen bereik. Verplaats ik de bridge naar boven (slaapkamer 1) dan worden ze door de bridge gezien. De INNR's in de naastgelegen slaapkamer 2 (zit alleen een geisoleerde gipswand tussen) worden niet gezien door de bridge. Ik gebruik deze armaturen: https://www.ledlampenkope...pot-lucca-kantelbaar-wit/
Over het algemeen hebben de INNR lampen niet een al te best bereik volgens meerdere websites en werkt het meestal om een Hue lamp er tussen toe te voegen.

• wpeterw
Jochemd13 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:12:
[...]

Over het algemeen hebben de INNR lampen niet een al te best bereik volgens meerdere websites en werkt het meestal om een Hue lamp er tussen toe te voegen.
Door de rest van het huis hangen overal HUE lampen, ook in de kamers waar de INNR spots hangen. De HUE lampen hebben zelfs achter in de tuin nog bereik. Dat is gauw 40 meter bij de bridge vandaan. Ik heb de INNR's enkel aangeschaft omdat Philips geen gu10 maakte. Die lamp is er nu wel. Ik ga ze binnenkort vervangen.

PV Output

Verwijderd

Misschien kunnen jullie mij wat adviseren, tips geven.

Ik heb mijn verlichting bijna helemaal naar wens. Vrijwel allemaal zijn het Hue lampen en worden automatisch aan/uit geschakeld middels drie Hue motion sensors. Er is slechts één uitzondering, de verlichting in de bodemplaat van de keukenkastjes boven het aanrecht.

Momenteel wordt de keukenkast verlichting aangestuurd via een domotica oplossing, die weer reageert op de hue motion sensoren maar totdat Philips besluit om 'actief' een remote url aan te kunnen roepen via de Bridge/API blijft het pollen en treed er vertraging op in vergelijking met de andere verlichting. En hoewel niet erg, wel irritant. Ik zoek dus naar een 'mooier' oplossing, helemaal omdat vrouwlief klaagt over het te laat aanspringen van de verlichting.

Ik kan mij voorstellen dat ik niet de enige ben met verlichting verwerking in de bodemplaat van de keukenkastjes :D.. en hoe ik het zie heb ik de volgende opties:
  • een Osram Plug (ik hoor daar positieve als negatieve dingen over)
  • een lightstrip plaatsen en de keukenkast verlichting zelf niet meer gebruiken (nadeel: zonde van het niet gebruiken van die verlichting), de vraag is dan wel de 'normale' of de 'plus' (voordeel: ik heb precies 2 meter nodig)
  • het zo laten en gewoon mee leren leven
Hoe hebben jullie dit vraagstuk opgelost?

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12 23:27
Weet iemand hoe je alle scenes die zijn opgeslagen in de bridge kan verwijderen? Ik gebruik de hue tap app en daar staan minimaal 100 scenes die ooit zijn gemaakt. Zijn de oude ook te verwijderen?
Alles reageert ook echt telkens drie seconden later dan je bv op een scène klikt. Weet niet of het daar mee te maken heeft maar wel irritant.

[ Voor 26% gewijzigd door chefspecial op 01-11-2016 19:30 ]

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
Ík ben zelf ook langzaamaan alle verlichting aan het vervangen voor LED en met voorkeur Hue.
Heb nu 3 kleurlampen, 2 Lux en een dimmer switch, en nu voor op de keukenkastjes (richting plafond als sfeerverlichting) op zoek naar een kleur ledstrip.
Tijdje getwijfeld om een ''gewone'' ledstrip te doen icm klik aan/klik uit, maar gezien ik toch al 5 Hue's heb, toch liever een Hue Lightstrip.

Nu mijn vraag, iemand die beide strips heeft (gehad heeft) en kan vertellen of het verschil het geld waard is? Ik vind de Plus eigenlijk te duur, hij is alleen voor op de keukenkastjes als sfeer, voor tijdens het koken/eten/etc hangt er aan het plafond een lamp met 4 ledspots ;)

Enige échte verschil wat ik online kan vinden is dat ie veel meer Lumen heeft, maar dat is volgens mij voornamelijk omdat ze nu ook white/warm white uitstralen. En dat ze verlengbaar zijn, maar 2 M is voldoende, andere ledstrip zou evt in woonkamer/slaapkamer komen dus is verlengen toch geen optie.

Bvd :) (ook tips t.b.v. waar ze goedkoop te koop zijn zijn welkom ofcourse :+ )

[ Voor 7% gewijzigd door GewoonDennis op 01-11-2016 22:47 . Reden: Toevoeging ]

• bro_naldo
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 25-03-2023
Dag tweakers ik kom hier niet uit, ik hoop dat een van jullie mij kan helpen?

2 weken geleden had ik deze set gekocht pricewatch: Philips Hue Wireless Dimming Kit, en het bevalt mij zo goed dat ik eergisteren de stater set ook maar hebben gekocht pricewatch: Philips Hue Lamp Starter Pack (3 lampen, met Bridge 2.0)

De starter set zelf werkt prima, hub + 3 kleuren lampen werkt perfect via de apps.
Maar op de een of andere manier kan ik met mijn hub geen verbinding maken met de dimming kit...
Als ik via de apps lampen gaat zoeken, is mijn dimming kit lamp onvindbaar...

Enig idee hoe ik ze kan oplossen?

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
Heren, is het mogelijk om een 2e dimming switch aan te sluiten op een hue White lamp die al verbonden is aan een dimming switch ?

Oftewel 1 switch bij de ingang van de kamer en de ander bij het bed bijvoorbeeld (en beiden bedienen dan de lamp)

Ik weet dat je een 2e kan toevoegen via de app MAAR ik neem aan dat dit alleen geld als je een netwerk hebt en dus een Brifge gebruikt.
Ik heb enkelt een Hue White lamp die gekoppeld is aan een dimming switch en wil daar een 2e switch aan toevoegen.
Het gebruik van de app werkt nu niet (geen brug).

Wie het weet mag het zeggen.

[ Voor 38% gewijzigd door Bomberman71 op 02-11-2016 07:22 ]

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13:28
chefspecial schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 19:16:
Weet iemand hoe je alle scenes die zijn opgeslagen in de bridge kan verwijderen? Ik gebruik de hue tap app en daar staan minimaal 100 scenes die ooit zijn gemaakt. Zijn de oude ook te verwijderen?
Alles reageert ook echt telkens drie seconden later dan je bv op een scène klikt. Weet niet of het daar mee te maken heeft maar wel irritant.
Ik gebruik daar WinHue voor; https://hyrules.github.io/WinHue3/

Daarmee kun je scenes maken, bewerken en ook verwijderen.

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:08
bro_naldo schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:43:

2 weken geleden had ik deze set gekocht pricewatch: Philips Hue Wireless Dimming Kit, en het bevalt mij zo goed dat ik eergisteren de stater set ook maar hebben gekocht pricewatch: Philips Hue Lamp Starter Pack (3 lampen, met Bridge 2.0)

De starter set zelf werkt prima, hub + 3 kleuren lampen werkt perfect via de apps.
Maar op de een of andere manier kan ik met mijn hub geen verbinding maken met de dimming kit...

Thommie007 schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 18:16:
[...]

Alleen de lamp met de dimmer uit de dimset kun je zonder hub gebruiken. Is voorgeprogrammeerd door Philips. Dus alleen die combi..
Als ik de reactie op mijn soortgelijke vraag erbij pak blijkt het dat deze is voorgeprogrammeerd waardoor hij denk ik niet meer los te koppelen is in je systeem

Cloud ☁️

• Rudoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:49
Bomberman71 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:53:
Heren, is het mogelijk om een 2e dimming switch aan te sluiten op een hue White lamp die al verbonden is aan een dimming switch ?

Oftewel 1 switch bij de ingang van de kamer en de ander bij het bed bijvoorbeeld (en beiden bedienen dan de lamp)

Ik weet dat je een 2e kan toevoegen via de app MAAR ik neem aan dat dit alleen geld als je een netwerk hebt en dus een Brifge gebruikt.
Ik heb enkelt een Hue White lamp die gekoppeld is aan een dimming switch en wil daar een 2e switch aan toevoegen.
Het gebruik van de app werkt nu niet (geen brug).

Wie het weet mag het zeggen.
YouTube: Philips Hue - How to pair two Dimmer Switches

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:03
Korte vraag, kan je met een Bridge 2.0, 2 iPhones met dezelfde app op 1 bridge draaien?

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:26
Citroentaart schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:15:
Korte vraag, kan je met een Bridge 2.0, 2 iPhones met dezelfde app op 1 bridge draaien?
geen probleem

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-12 22:43
bro_naldo schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 23:43:

De dimming kit kan je normaal gesproken inclusief lampen overzetten naar je bridge.
In de app kies je Accesoires configuratie, dan Plus knop, kies voor de Hue dimmer switch en volg verder de stappen. De lampen die aan de dimmerswitch gekoppeld zijn worden dan ook toegevoegd aan je bridge.

Mocht dat niet lukken dan kan je de lampen toevoegen door de 6 karakter code op de lamp in te voeren in de app bij het zoeken naar lampen.

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:43
remmuz schreef op woensdag 02 november 2016 @ 07:42:
[...]

Ik gebruik daar WinHue voor; https://hyrules.github.io/WinHue3/

Daarmee kun je scenes maken, bewerken en ook verwijderen.
Een wat rigoureuzere methode is via de Philips Hue app zelf (instellingen > Hue bridges > 'i' > opruimen).
Dit ruimt alle scenes, routines, Siri-commando's en ook gegevens van andere Hue-apps op.
Kamers, lampen en accessoires blijven behouden.

• Wally2002
GewoonDennis schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:53:
Nu mijn vraag, iemand die beide strips heeft (gehad heeft) en kan vertellen of het verschil het geld waard is? Ik vind de Plus eigenlijk te duur, hij is alleen voor op de keukenkastjes als sfeer, voor tijdens het koken/eten/etc hangt er aan het plafond een lamp met 4 ledspots ;)

Enige échte verschil wat ik online kan vinden is dat ie veel meer Lumen heeft, maar dat is volgens mij voornamelijk omdat ze nu ook white/warm white uitstralen. En dat ze verlengbaar zijn, maar 2 M is voldoende, andere ledstrip zou evt in woonkamer/slaapkamer komen dus is verlengen toch geen optie.
Ik heb zelf beide in gebruik.
De lightstrip plus heeft een andere led-techniek en laat veel betere wittinten zien. Hij heeft niet alleen een grotere lichtstroom maar kan ook verder gedimd worden dan de gewone lightstrip.
Wat betreft de mogelijke kleurweergave (gamut) verschillen ze niet zo veel (zie mijn eerdere post).

Een Lightstrip Plus zou je, door z'n hoge lichtstroom en goede weergave van wittinten, goed kunnen toepassen om het aanrecht te verlichten als werkverlichting (je hebt het zelf over spotjes aan het plafond maar sta je dan niet in je eigen schaduw?). Voor alleen decoratieve verlichting (sfeer) voldoet de basis Lightstrip zeker wel.

• Citroentaart

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-12 11:19

cky

Is het mogelijk een fade in en uit te hebben bij scenes zonder schedule?

Dus wanneer ik een andere scene selecteer via de dimmer of app dat het bijvoorbeeld in 10 seconde tijd langzaam veranderd van een felle scene naar een minder felle scene.

Of wanneer ik de lichten uit zet dat dit binnen een periode van 20 seconde gaat?

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:27
Ik meen dat dit via een app als iConnectHue in te stellen is, maar ik heb die al lang niet meer gebruikt, dus zeker weten doe ik het niet.

• i2Paq
  • Laatst online: 25-12 11:43

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

GewoonDennis schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 21:53:
Ga voor de Plus, die is gewoon mooier in de weergave.

Zelf heb ik ze in een hoek profiel met diffuser waardoor het nog egaler weergegeven wordt.

Desgewenst kan ik een foto plaatsen van de keuken met de Hue leds.

Voldoende licht iig.

• eymey
In zo'n foto ben ik zeker geïnteresseerd!

Het is ook mijn wens om ooit nog eens wat met ledstrips te gaan doen. Inspiratie qua hoe mensen die hoekprofielen met diffuser gebruiken is nooit weg.

Zeker die Hue lighstrips zijn nog behoorlijk aan de dure kant. Voor ik erin ga investeren is het wel fijn om een idee te hebben wat te verwachten is. Is er bv. ook iets bekend over de methode van dimmen? (PWM? Hoge of lage frequentie? Flicker in het algemeen?).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

eymey schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:16:
In zo'n foto ben ik zeker geïnteresseerd!

Het is ook mijn wens om ooit nog eens wat met ledstrips te gaan doen. Inspiratie qua hoe mensen die hoekprofielen met diffuser gebruiken is nooit weg.

Zeker die Hue lighstrips zijn nog behoorlijk aan de dure kant. Voor ik erin ga investeren is het wel fijn om een idee te hebben wat te verwachten is. Is er bv. ook iets bekend over de methode van dimmen? (PWM? Hoge of lage frequentie? Flicker in het algemeen?).
Foto maak ik vanavond.

Dimmen via de App en/of een Hue dimmer.

Van flikkeren geen last.

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nu het toch over de led strip gaat...
Ik heb twee keukenkasten van één meter breed met daartussen een afzuiging. Onder deze twee keukenkasten zou ik wellicht de led strip willen plaatsen.

Moet ik dan twee kopen en van alletwee de helft er vanaf knippen? Of kan ik met iets doorverbinden naar het andere kastje ongeveer één meter verder.

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

NIMIC schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:56:
Ik heb twee keukenkasten van één meter breed met daartussen een afzuiging. Onder deze twee keukenkasten zou ik wellicht de led strip willen plaatsen.

Moet ik dan twee kopen en van alletwee de helft er vanaf knippen? Of kan ik met iets doorverbinden naar het andere kastje ongeveer één meter verder.
Je kan ook een 2m strip en een 1m verlengstrip kopen en dan het tussenstuk bij de afzuiging verstoppen/afplakken..

Afknippen en verlengen kan in theory wel, maar is erg gepriegel en kans dat het niet goed gaat is hoog.. teminste dat begreep ik ervan..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ToolkiT schreef op woensdag 02 november 2016 @ 16:16:
[...]

Je kan ook een 2m strip en een 1m verlengstrip kopen en dan het tussenstuk bij de afzuiging verstoppen/afplakken..

Afknippen en verlengen kan in theory wel, maar is erg gepriegel en kans dat het niet goed gaat is hoog.. teminste dat begreep ik ervan..
Met wat solderen moet 't kunnen:

• berto52
NIMIC schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:56:

Doorverbinden met een stuk cat5 kabel:
http://www.instructables....ue-Light-Strip-Plus-Segm/

• bro_naldo
Robsato schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:20:
[...]

De dimming kit kan je normaal gesproken inclusief lampen overzetten naar je bridge.
In de app kies je Accesoires configuratie, dan Plus knop, kies voor de Hue dimmer switch en volg verder de stappen. De lampen die aan de dimmerswitch gekoppeld zijn worden dan ook toegevoegd aan je bridge.

Mocht dat niet lukken dan kan je de lampen toevoegen door de 6 karakter code op de lamp in te voeren in de app bij het zoeken naar lampen.
Yes het werkt nu _/-\o_

Heel raar als je de scanfunctie gebruiken, dan pakt ie niet. Maar als je de 6 karakter code intoetsen dan wordt het meteen herkend.
Het werkt nu perfect :)

• bro_naldo
Downloader_NL schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:13:
[...]

[...]

Als ik de reactie op mijn soortgelijke vraag erbij pak blijkt het dat deze is voorgeprogrammeerd waardoor hij denk ik niet meer los te koppelen is in je systeem
even een updatje, het is wel los te koppelen. Het werkt nu perfect met de hele hue netwerk. Je moet de lamp code intoetsen bij de app. Automatisch scannen pakt ie niet...

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb het in dit topic niet gevonden en op de hue site al helemaal niet, maar gaat een bloom werken in een groep kleuren lampen welke door zowel een dimmer als motion sensor aangestuurd worden?
Ik heb een donkere hoek die ik graag wil uitlichten, maar weet niet precies welke producten nu wel of niet werken met bovenstaande "inputs".

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:08
vandaag mijn eerste starters kit in gebruik genomen en helemaal fan, ik zie nog meer mogelijkheden... nu is het zo dat het best wel flinke lampen zijn. zijn de hue wit iets kleiner dan de dimbare ?

zou er graag 1 in de slaapkamer willen maar twijfel of die in de lamp past die aan het plafon hangt ( zoon ufo ding met van dat glas) iemand daar ervaring mee ?

Cloud ☁️

• GewoonDennis
Wally2002 schreef op woensdag 02 november 2016 @ 08:59:
[...]

Ik heb zelf beide in gebruik.
De lightstrip plus heeft een andere led-techniek en laat veel betere wittinten zien. Hij heeft niet alleen een grotere lichtstroom maar kan ook verder gedimd worden dan de gewone lightstrip.
Wat betreft de mogelijke kleurweergave (gamut) verschillen ze niet zo veel (zie mijn eerdere post).

Een Lightstrip Plus zou je, door z'n hoge lichtstroom en goede weergave van wittinten, goed kunnen toepassen om het aanrecht te verlichten als werkverlichting (je hebt het zelf over spotjes aan het plafond maar sta je dan niet in je eigen schaduw?). Voor alleen decoratieve verlichting (sfeer) voldoet de basis Lightstrip zeker wel.
Thanks, het is inderdaad alleen voor sfeer, licht schijnt omhoog tegen het plafond.
i2Paq schreef op woensdag 02 november 2016 @ 15:13:
[...]

Ga voor de Plus, die is gewoon mooier in de weergave.

Zelf heb ik ze in een hoek profiel met diffuser waardoor het nog egaler weergegeven wordt.

Desgewenst kan ik een foto plaatsen van de keuken met de Hue leds.

Voldoende licht iig.
Graag! :)

• Citroentaart
Vandaag krijg ik een Bridge 2.0 binnen. Ik heb hier in huis allemaal lampen van Innr met de Innr Bridge. Alleen dit is zo traag. De mensen van Innr heb ik gecontact hier over, die hebben het voor mij getest met de Birdge 2.0 van Philips en dat werkt toch 15 seconden sneller :D

Wat is een makkelijke manier op de Innr lampen te koppelen aan de bridge van Philips? Ze zijn nu allemaal gekoppeld aan de bridge van Innr..

iemand daar ervaring mee?

• wpeterw
Citroentaart schreef op donderdag 03 november 2016 @ 07:26:
Wat is een makkelijke manier op de Innr lampen te koppelen aan de bridge van Philips? Ze zijn nu allemaal gekoppeld aan de bridge van Innr..

Met de Lampfinder: http://huetips.com/lamp-finder/

Je moet de lampen dicht bij de bridge houden anders worden ze niet gevonden.

PV Output

• berto52
Citroentaart schreef op donderdag 03 november 2016 @ 07:26:
Vandaag krijg ik een Bridge 2.0 binnen. Ik heb hier in huis allemaal lampen van Innr met de Innr Bridge. Alleen dit is zo traag. De mensen van Innr heb ik gecontact hier over, die hebben het voor mij getest met de Birdge 2.0 van Philips en dat werkt toch 15 seconden sneller :D

In de handleiding bij mijn Innr gu10 staat:
Factory reset: 6x uit/aan schakelen.

Ik heb de lamp naast de bridge gezet tijdens het zoeken, toen de reset.
Als je zoekt in dit forum op innr koppelen kom je deze methode vaker tegen.

• Juicie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-12 10:08
Philips gaat samenwerken met Xiaomi?

http://www.nu.nl/gadgets/...xiaomi-slimme-lampen.html

• Citroentaart
berto52 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:54:
[...]

In de handleiding bij mijn Innr gu10 staat:
Factory reset: 6x uit/aan schakelen.

Ik heb de lamp naast de bridge gezet tijdens het zoeken, toen de reset.
Als je zoekt in dit forum op innr koppelen kom je deze methode vaker tegen.
Ok bedankt! Die Factory reset wist ik. Maar om dat van alle lampen te doen is wel ff werk. De man van Innr zei dat je gewoon de Philips hue bridge kan laten resetten met alle lampen op het stroom/aan. Dan worden alle lampen in 1 keer gereset. Maar of dit werkt en hoe dat werkt weet ik niet.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Heb voor de test een Busch-Jaeger 6737-84 besteld om te zien of dit lekker gaat werken met mijn Philips Hue systeem. Kwalitatief zien de Busch-Jaeger spullen er goed uit.

Echter heeft iemand een idee hoe ik de Busch-Jaeger aan mijn bestaande Hue lampen koppel? Wordt niet echt wijs uit de bijgeleverde handleiding van Busch-Jaeger. Als ik goed begrijp kan ik hem niet koppelen aan de Hue software, maar wel aan de individuele lampen, right?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-12 10:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

www.oldskoolnl.nl

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
YouTube is my friend. Gaan we dit weekend mee aan de slag.

In de tussentijd had ik ook een uitgebreide handleiding bij Busch-Jaeger gevonden:
http://www.busch-jaeger-k...Bee_BJE-25-11-2015_EN.pdf

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Citroentaart
Pff ik heb 6 spotjes en 2 lampen boven de tafel op 1 schakelaar aangesloten van Innr. En de Philips hue bridge vind ze niet... elke keer kan die er 1 niet vinden terwijl de lampen wel kopppelen maar zie ze niet terug in de app. Oja de lamp die het verste weg zit die koppelde meteen prima.

Het probleem is, hij koppelt eerst 4 lampen, daarna probeer ik het nog een keer en dan koppelt ie er weer 2. Maar in de app zie ik maar totaal 3 lampen... argghh en kan ik er ook maar 3 bedienen.

[ Voor 25% gewijzigd door Citroentaart op 03-11-2016 20:33 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:17
Leuk, maar dan koop ik liever per kamer een dimmer van phillips zelf.

En die doet hetzelfde alleen dan per scene, maar goed dan denk ik Woonkamer 1 en eetkamer ook 1 en dat verdelen in scenes en 2 remotes.

Kan je ook ophangen per ruimte, dan heb je dat niet nodig
of snap ik het nu totaal niet ? :D

Wel mooi klein btw :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 03-11-2016 21:04 ]

• eymey
Die Youtube tutorial over touch link gaat over de Zigbee-LL inbouwzender van Bush-Jaeger. Is dus bedoeld om Zigbee-LL te integreren met je bestaande schakelmateriaal.

Er is hier minstens 1 iemand die het werkend heeft, een paar pagina's (bij 'default' instelling van GoT ;) ) terug.

Wel gaat deze oplossing voor zo ver ik uit ervaringen van diegene heb gelezen helemaal buiten de Hue bridge om.

• Citroentaart
Citroentaart schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:06:
Pff ik heb 6 spotjes en 2 lampen boven de tafel op 1 schakelaar aangesloten van Innr. En de Philips hue bridge vind ze niet... elke keer kan die er 1 niet vinden terwijl de lampen wel kopppelen maar zie ze niet terug in de app. Oja de lamp die het verste weg zit die koppelde meteen prima.

Het probleem is, hij koppelt eerst 4 lampen, daarna probeer ik het nog een keer en dan koppelt ie er weer 2. Maar in de app zie ik maar totaal 3 lampen... argghh en kan ik er ook maar 3 bedienen.
Het is al gelukt, ff factory reset gedaan.

• StefandeGroot
  • Laatst online: 03-12 18:24
http://www.telegraaf.nl/d...wetsbaar_voor_hack__.html

Er is een lek gevonden in het ZigBee-protocol. Dus even zorgen dat je de update van Philips installeer en je veilig bent voor dat lek met je Hue-lampen.

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14:37
StefandeGroot schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:45:
Er is een lek gevonden in het ZigBee-protocol. Dus even zorgen dat je de update van Philips installeer en je veilig bent voor dat lek met je Hue-lampen.
Voor zover ik begrepen heb is dit nieuws maanden oud en is het lek midden dit jaar gedicht.

• StefandeGroot
  • Laatst online: 03-12 18:24
Timmy schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:16:
[...]

Voor zover ik begrepen heb is dit nieuws maanden oud en is het lek midden dit jaar gedicht.
Stom dat de Telegraaf dit nieuws dan gisteren als nieuw plaatst... 8)7

Aanvulling:

Er staat ook een artikel hier op Tweakers erover: nieuws: Onderzoekers demonstreren warflying-aanval via Zigbee en Hue-lamp
Dus een nieuwe bug?

[ Voor 33% gewijzigd door StefandeGroot op 04-11-2016 08:30 ]

• Citroentaart
Geweldig, gister dus ipv de Innr Bridge de Philips Hue bridge. Wat is dan die app een verademing en wat een snelheid :). Met de Innr Bridge duurt het minimaal 21 seconden voordat er een lamp aan staat.

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

GewoonDennis schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:26:
[...]

Thanks, het is inderdaad alleen voor sfeer, licht schijnt omhoog tegen het plafond.

[...]

Graag! :)
Sorry, foto's waren mislukt.

Vanavond doe ik een nieuwe poging.

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12 17:03
Das ook niet best :p mag hopen dat het nu gewoon instant gaat?
Citroentaart schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 08:50:
Geweldig, gister dus ipv de Innr Bridge de Philips Hue bridge. Wat is dan die app een verademing en wat een snelheid :). Met de Innr Bridge duurt het minimaal 21 seconden voordat er een lamp aan staat.

• mistercage
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-12 22:07
Ben benieuwd wat er gebeurt met de bereikbaarheid van je lampen wanneer je bridge een update krijgt.
Kun je t laten weten als je een update hebt doorgevoerd?
Ben zelf Hue gebruiker van het eerste uur en ben een vd gebruikers die een Hue tap ingebouwd heeft in een Enocean schakelaar. Dure oplossing maar wel nog steeds goed functionerend en beter dan een Hue tap ad muur of een dimmer . Hebben beiden toch een heel andere form factor dan de rest van mijn schakelaars. Met de ombouw zie je er helemaal niets van en zijn alle schakelaars in huis gewoon hetzelfde.

PV Output

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

21 seconden!! 8)7

39

• NeoFoX
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-12 09:20
Kom net van de Karwei om ff wat INNR GU10 te halen; op..

Zeggen ze dat de hele INNR lijn uit het assortiment gaat bij de Karwei (en ook bij overige bouwmarkten, omdat INNR een terugroepactie doet). Dus als iemand nog wat wil halen daaro; doe het nu het nog kan :)

Ik dacht kan ik ze mooi proberen en als het niet goed gaat qua bereik, netjes terug doen. Maarjah, nu dien ik ze te bestellen via het www dan maar.

- The Neo and Only -

• Citroentaart
spokje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:41:
Das ook niet best :p mag hopen dat het nu gewoon instant gaat?

[...]
Nu gaat het instant! heerlijk snel!
21 seconden ja! 7(8)7 minimaal. Dan kan je je lamp aanzetten, maar dan moet die de scenes nog laden. Die app werkt met scenes, alle lampen apart bedienen is helemaal een drama 8)7

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:17

Ethirty

Who...me?

StefandeGroot schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:45:
http://www.telegraaf.nl/d...wetsbaar_voor_hack__.html

Was al een tijd geleden dat ik er aan had gedacht om te updaten, dus dit leek me een goed moment. Alle 4 mijn lampen stonden aan en nu is er maar 1 geupdate. 8)7

Maakt niet uit wat ik nu probeer, de app blijft zeggen dat alles up to date is. En dat terwijl 3 lampen nog zijn blijven hangen op versie 5.23 en de enige lamp die nog een oudere versie had dan 5.23 naar 5.50 is bijgewerkt.

Lampen en bridge (ronde) aan- en uitzetten en opnieuw proberen te updaten heeft geen effect. Iemand nog een idee? Voor het geld zou je toch verwachten dat het spul simpel en consistent werkt.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 25-12 13:00
NeoFoX schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:02:
Kom net van de Karwei om ff wat INNR GU10 te halen; op..

Zeggen ze dat de hele INNR lijn uit het assortiment gaat bij de Karwei (en ook bij overige bouwmarkten, omdat INNR een terugroepactie doet). Dus als iemand nog wat wil halen daaro; doe het nu het nog kan :)

Ik dacht kan ik ze mooi proberen en als het niet goed gaat qua bereik, netjes terug doen. Maarjah, nu dien ik ze te bestellen via het www dan maar.
Waarschijnlijk de RS 122, je kunt beter de RS 125 halen bij de Gamma. Is het nieuwere model met beter bereik door een nieuwere microcontroller, is nog iets goedkoper ook dan bij Karwei.

• spokje
Ethirty schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:26:
[...]

Was al een tijd geleden dat ik er aan had gedacht om te updaten, dus dit leek me een goed moment. Alle 4 mijn lampen stonden aan en nu is er maar 1 geupdate. 8)7

Maakt niet uit wat ik nu probeer, de app blijft zeggen dat alles up to date is. En dat terwijl 3 lampen nog zijn blijven hangen op versie 5.23 en de enige lamp die nog een oudere versie had dan 5.23 naar 5.50 is bijgewerkt.

Lampen en bridge (ronde) aan- en uitzetten en opnieuw proberen te updaten heeft geen effect. Iemand nog een idee? Voor het geld zou je toch verwachten dat het spul simpel en consistent werkt.
Ze bedoelen met dat je je lampen aan hebt toch ook gewoon dat er stroom op staat? Niet dat ze per se licht moeten geven op dat moment?

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

spokje schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 21:57:
[...]

Ze bedoelen met dat je je lampen aan hebt toch ook gewoon dat er stroom op staat? Niet dat ze per se licht moeten geven op dat moment?
Beide geprobeerd. Zelfs lampen uit- en aangezet omdat ze al maanden niet zonder power waren geweest.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• spokje
Hmm, dat is wel raar indd :/

• Wally2002
Zijn de lampen met de 5.23.x.xxxxx soms de bloom, Iris of lightstrip?
Die hebben bij mij ook een ander versienummer dan de color lampen. Idem voor de Hue white die heeft ook weer een ander nummer.

Lijkt me niet onlogisch aangezien die lampen een andere color gamut hebben en de aansturing door de andere hardware (leds) daardoor anders is.

De Hue white ambiance en de (oude) color hebben wel 5.50.x wat doet vermoeden dat deze hardwarematig (vrijwel) gelijk aan elkaar zijn.

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nope, ik heb alleen 4 normale e27 color lampen. Allemaal rond dezelfde tijd gekocht, maar 1 los en 3 in een starterpack.

#team_UTC+1

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:39
Vandaag twee motion sensors gekocht (tip: praxis, 20% keuzekorting vandaag en morgen nog). Nu wil ik hem aan een bridge v1 knopen, maar als ik de Hue app opstart en de bridge heb geconfigureerd (knopje drukken), dan kan ik alleen lampen toevoegen. Terwijl in de handleiding van de motion sensor staat dat je het via 'Accesory' o.i.d. moet doen. Maar daar kom ik dus niet bij.

Is er iemand die dit wel met alleen een motion sensor aan de gang heeft? Of ben ik verplicht om minstens één lamp te koppelen :-( ?

• gassiepaart
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12 16:58
Vandaag alvast een hue bridge gekocht voor de test opstelling voor de domotica voor het nieuwe huis. Wat me opvalt is dat er geen enkele beveiliging op de bridge zit die voorkomt dat devices die op het netwerk kunnen (wifi of ethernet) met de app de hue bridge kunnen vinden. Ik zie nergens een optie om de bridge te beveiligen met username en password. Zie ik iets over het hoofd??

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
[/quote]
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:25:
Vandaag twee motion sensors gekocht (tip: praxis, 20% keuzekorting vandaag en morgen nog). Nu wil ik hem aan een bridge v1 knopen, maar als ik de Hue app opstart en de bridge heb geconfigureerd (knopje drukken), dan kan ik alleen lampen toevoegen. Terwijl in de handleiding van de motion sensor staat dat je het via 'Accesory' o.i.d. moet doen. Maar daar kom ik dus niet bij.

Is er iemand die dit wel met alleen een motion sensor aan de gang heeft? Of ben ik verplicht om minstens één lamp te koppelen :-( ?
Motion sensor werkt alleen met de nieuwe V2 Hue app, op smarthone in mijn geval en niet op m'n tablet, Heb ook een V1 ronde bridge maar het werkt hier dus wel op met mobiel.
Koppelen van lampen gaat d.m.v. ruimtes. (max 4 om de boel niet teveel te vertragen)

[ Voor 5% gewijzigd door BenEco op 05-11-2016 18:42 ]

• ThinkPad
Ik heb de nieuwe app geprobeerd op een iPhone 5s en ook de oude app geprobeerd. In beiden krijg ik het niet voor elkaar (in de nieuwe app kom ik niet verder dan het lampen zoekscherm, in de oude app kan ik alleen zo'n ronde afstandsbediening of zo'n rechthoekige dimmer toevoegen). Wat is de conclusie van je post? :P

Het gaat mij dus niet om de versie van de app of de bridge, maar dus om de vraag of je ook een motion sensor aan een bridge kan koppelen als je verder geen lampen van Hue in huis hebt.

[ Voor 56% gewijzigd door ThinkPad op 05-11-2016 18:45 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hebben ze eigenlijk op de Imac al SIRI ondersteuning voor Hue? Kom niet echt uit al die berichten.

• BenEco
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:41:
Ik heb de nieuwe app geprobeerd op een iPhone 5s en ook de oude app geprobeerd. In beiden krijg ik het niet voor elkaar (in de nieuwe app kom ik niet verder dan het lampen zoekscherm, in de oude app kan ik alleen zo'n ronde afstandsbediening of zo'n rechthoekige dimmer toevoegen). Wat is de conclusie van je post? :P

Het gaat mij dus niet om de versie van de app of de bridge, maar dus om de vraag of je ook een motion sensor aan een bridge kan koppelen als je verder geen lampen van Hue in huis hebt.
Scherm 1:Links boven configuratie tandwieltje drukken - volgende scherm (2): asseccoire configuratie: in dit scherm rechts onderin op plus teken drukken en motion sensor toevoegen. (je hoeft alleen te checken of oranje (knipperende ledje op de motion sensor groen gaat branden na aanmelden. (android)

(1) Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1zlt2xt.png
(2) Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/2f0fvh3.png

[ Voor 3% gewijzigd door BenEco op 05-11-2016 19:09 ]

• ThinkPad
BenEco schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:02:
[...]

Scherm 1:Links boven configuratie tandwieltje drukken - volgende scherm (2): asseccoire configuratie: in dit scherm rechts onderin op plus teken drukken en motion sensor toevoegen. (je hoeft alleen te checken of oranje (knipperende ledje op de motion sensor groen gaat branden na aanmelden. (android)

(1) [afbeelding]
(2) [afbeelding]
Zo ver kom ik niet eens, ik krijg gelijk na openen van de app dit scherm en kom daar vervolgens niet uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/G7qrWP7qRQyZxeLNLR0GWxKa/full.jpg

• BenEco
  • Niet online
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:08:
[...]

Zo ver kom ik niet eens, ik krijg gelijk na openen van de app dit scherm en kom daar vervolgens niet uit:
[afbeelding]
Kan best dat jou app anders is / werkt, ik heb android app en jij de iphone ios app, Misschien iemand hier met een iphone die kan helpen?

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:57
gassiepaart schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:32:
Vandaag alvast een hue bridge gekocht voor de test opstelling voor de domotica voor het nieuwe huis. Wat me opvalt is dat er geen enkele beveiliging op de bridge zit die voorkomt dat devices die op het netwerk kunnen (wifi of ethernet) met de app de hue bridge kunnen vinden. Ik zie nergens een optie om de bridge te beveiligen met username en password. Zie ik iets over het hoofd??
Om iets met de bridge te kunnen doen, moet je toch op de knop middenop drukken? M.a.w. je moet toch fysiek bij de bridge kunnen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

meesje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:16:
[...]

Om iets met de bridge te kunnen doen, moet je toch op de knop middenop drukken? M.a.w. je moet toch fysiek bij de bridge kunnen.
Klopt ja

39

• gassiepaart
meesje schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:16:
[...]

True, maar iemand die binnen is (dan wel uitgenodigd of niet) kan daar wel bij....

Net even getest met een VM die verbonden is via LAN, zonder enige ingelogde accounts: Huetro kan met een enkele druk op de knop al verbinden... :? Misschien geen groot risico, maar toch...

[ Voor 22% gewijzigd door gassiepaart op 05-11-2016 19:25 ]

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-12 12:01
Je bridge fysiek beveiligen dus als je je bezoek niet vertrouwt :)
En eigenlijk ook geen draadloos systeem gebruiken.

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-12 07:33

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Bridge maar in een kluis verstoppen dan? :P

• gassiepaart
bartvb schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:56:
Je bridge fysiek beveiligen dus als je je bezoek niet vertrouwt :)
En eigenlijk ook geen draadloos systeem gebruiken.
Zoiets, maar dan met vlan's en gast wifi netwerken....alleen nog wat verzinnen voor de utp poorten in de muur...sa :F
een hoop extra werk dus...

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-12 12:01
Weet niet of je de antenne extern kan maken eigenlijk?

Mijn Raspbee is trouwens binnen. Mini klein dingetje :) Alleen nog 0,0 tijd gemaakt om er iets mee te doen.

Wel eindelijk de moeite genomen om m'n dimmers fatsoenlijk in te stellen. Een lamp 'aan' zetten zorgt voor de minimale hoeveelheid ligt die de lamp kan geven (geen idee waarom Philips dacht dat dat een goed idee was). Nu gaan resulteert de 'Aan' knop in een scene. Handig ook dat je nu kan dubbelklikken met de Dimmers, nice :)

@gassiepaart; je UTP poorten fysiek beveiligen is best een flinke uitdaging :\ Als je idd je gasten niet vertrouwt heb je best een probleem (uitdaging ;)).

• gassiepaart
bartvb schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:11:

@gassiepaart; je UTP poorten fysiek beveiligen is best een flinke uitdaging :\ Als je idd je gasten niet vertrouwt heb je best een probleem (uitdaging ;)).
Het is niet dat ik mijn gasten niet vertrouw, maar meer dat (on)genodigde (en eventueel gehackte) gasten, denk aan installateurs/schoonmakers, zo makkelijk toegang kunnen krijgen tot dit systeem. Met in het achterhoofd dat Hue ook sensoren gaat leveren.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:52
gassiepaart schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:16:
[...]

Het is niet dat ik mijn gasten niet vertrouw, maar meer dat (on)genodigde (en eventueel gehackte) gasten, denk aan installateurs/schoonmakers, zo makkelijk toegang kunnen krijgen tot dit systeem. Met in het achterhoofd dat Hue ook sensoren gaat leveren.
Maar is het risico niet veel groter als mensen bij je router kunnen dan bij de bridge? Wat je aangeeft met de bridge, zeker de ongenodigde gasten, lijkt me niet zo'n groot risico aangezien niet iedereen een bridge in huis heeft, maar 99% van de huishoudens wel een modem/router. Of heb je die ook fysiek beveiligd?

• gassiepaart
Bartske schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 20:21:
[...]

Maar is het risico niet veel groter als mensen bij je router kunnen dan bij de bridge? Wat je aangeeft met de bridge, zeker de ongenodigde gasten, lijkt me niet zo'n groot risico aangezien niet iedereen een bridge in huis heeft, maar 99% van de huishoudens wel een modem/router. Of heb je die ook fysiek beveiligd?
Niet fysiek, maar wel met een wachtwoord.

Hier wel een leuk (gedateerd) artikel hierover... Het idee om netwerk verkeer te onderscheppen en uit te zenden via morse code door de hue lampen aan en uit te zetten vond ik wel grappig :)

[ Voor 24% gewijzigd door gassiepaart op 05-11-2016 20:30 ]

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-12 14:08
Niet gigantische korting maar heb zojuist de Hue Go gekocht voor 68 euro: via Amazon.it en dan de kortingscode GRAZIE1000 (10 euro korting). Incl verzending dan dus 68 euro.

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Net een paar white ambiance GU10 spots gekocht (het nieuwe type).

Duidelijk kleiner dan de kleuren GU10, maar blijkbaar ook een andere vormfactor dan "normale" led lampen.

De "nek" is namelijk merkelijk korter en het bredere stuk is groter (waarschijnlijk om plaats te maken voor de elektronica).

Dit heeft als gevolg dat ze niet in al mijn armaturen passen wegens niet diep genoeg. Bummer.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-12 17:44
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:25:
Vandaag twee motion sensors gekocht (tip: praxis, 20% keuzekorting vandaag en morgen nog).
Niet te vinden op de website die bewegingssensor, ook in de winkel 20% korting?

• GewoonDennis
Daan87423 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:36:
[...]

Niet te vinden op de website die bewegingssensor, ook in de winkel 20% korting?
Jup ook in de winkel, zelf net de Ledstrip gekocht met korting.
Ook hier geen kleurlampen/sensoren te koop.

• sidjoesz
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:08
GewoonDennis schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 21:38:
[...]

Jup ook in de winkel, zelf net de Ledstrip gekocht met korting.
Ook hier geen kleurlampen/sensoren te koop.
Weet niet of je het had gebruikt, maar een paar posts terug is er nog een €5 kortingsbon (Praxis) gepost. Deze kan je gebruiken bovenop die 20% korting (minimaal €25 besteden).

Heb dankzij die kortingen een paar Hue Iris lampen voor een mooi prijsje kunnen kopen :*)

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12 23:27
Iemand die dit weet?
Hoe zit het met het kleurbereik van alle lampen? Welke lamp heeft het meeste bereik? Ik heb enkele go's, e27 gen2 en bv strips. Maar de blauw/paars tinten zijn van de e27 heel anders dan de go of bv bloom. Is het zo dat de go/strip/bloom minder bereik heeft of juist de e27? Vind die diep blauw paarse gloed van de e27 wel mooi

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 16:48
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 19:08:
[...]

[afbeelding]
Eerst altijd de lampen koppelen als je de app net nieuw hebt, of heb je al lampen gekoppeld?

• Wally2002
ThinkPadd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 18:41:
Zoals ThinkPad aangaf in z'n post heeft hij verder geen lampen van Hue.

Het lijkt er dus op dat de App zodanig geprogrammeerd is, dat bij het ontbreken van lampen in de setup er een lamptoevoegscherm geforceerd wordt.

Wellicht zou je een andere app kunnen gebruiken, of via de API de sensor toevoegen.

• ThinkPad
Ik ga straks nog even een lamp halen. Wil toch sowieso nog even terug om de 5 euro korting ook even in te wisselen. Even twee motion sensoren opnieuw kopen met 20% korting + 5 euro korting en dan met de bon van gisteren gelijk weer terugbrengen bij de retourbalie. Toch weer €10 verdiend ;)
Pagina: 1 ... 33 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue