[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.839.254 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Verwijderd

Ben benieuwd of dat werkt :) staat bij niet icm keuzekorting

Zou mooi zijn, laat het even weten :)
ThinkPadd schreef op zondag 06 november 2016 @ 10:33:
Ik ga straks nog even een lamp halen. Wil toch sowieso nog even terug om de 5 euro korting ook even in te wisselen. Even twee motion sensoren opnieuw kopen met 20% korting + 5 euro korting en dan met de bon van gisteren gelijk weer terugbrengen bij de retourbalie. Toch weer €10 verdiend ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:43
Net terug, is gelukt hoor.
5 euro korting (vanaf €25) + 20% keuzekorting kun je idd stapelen.

De 5 euro kan je maar één keer per betaling toepassen, ik moest dus even in twee keer afrekenen. Maar deed de caissière niet moeilijk over.

Uiteindelijk betaal je op die manier maar €26,96 voor een pricewatch: Philips Hue Motion Sensor Niet slecht als je de prijzen in de Pricewatch ziet ;)

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:01
ThinkPadd schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:42:

De 5 euro kan je maar één keer per betaling toepassen, ik moest dus even in twee keer afrekenen. Maar deed de caissière niet moeilijk over.

Uiteindelijk betaal je op die manier maar €26,96 voor een pricewatch: Philips Hue Motion Sensor Niet slecht als je de prijzen in de Pricewatch ziet ;)
Totaal geen verkeerde prijs! De 5 euro bon, moet je deze printen of kun je 'm vanaf je telefoon laten zien?

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 06-11-2016 12:53 ]

• ThinkPad
Ik had hem geprint, maar vanaf telefoon lukt misschien ook wel. Die 20% hadden ze zelf een barcode voor liggen, de coupon daarvan hoefden ze niet eens te zien.

• Bomberman71
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 00:37
Nadeel is dat de voorraad bij de meeste Praxis filialen erbarmelijk is.
De motion sensor heb ik nog nergens gezien, enkelt online.

Vwb Philips Hue, ben er een paar dagen mee bezig en vind het redelijk werken.
Gewoon met de white lamp en remote werkt prima, dimt netjes, aan uit ... perfect.

Wat mij tegenvalt is het bridge gebeuren, zodra er dus meer bij komt kijken en je met de app moet gaan werken.
Vind het een waardeloze app, erg onduidelijk, en zelfs omslachtig.
Heel veel zaken kan je alleen met de app doen en tenzij dat op een lockscreen zou kunnen is het erg onhandig want eer je in de app zit heb je al zoveel handelingen gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Bomberman71 op 06-11-2016 15:55 ]

• Warboy
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-03 09:37
ThinkPadd schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:55:
Ik had hem geprint, maar vanaf telefoon lukt misschien ook wel. Die 20% hadden ze zelf een barcode voor liggen, de coupon daarvan hoefden ze niet eens te zien.
Heb net de Hue starterkit white gehaald met de kortingsbonnen op mn mobiel. Werd netjes geaccepteerd(scannen de barcode van je scherm)! Voor 58,99 kon hem niet laten liggen:)

[ Voor 3% gewijzigd door Warboy op 06-11-2016 16:19 ]

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12 12:38
Bomberman71 schreef op zondag 06 november 2016 @ 15:51:
Nadeel is dat de voorraad bij de meeste Praxis filialen erbarmelijk is.
De motion sensor heb ik nog nergens gezien, enkelt online.

Vwb Philips Hue, ben er een paar dagen mee bezig en vind het redelijk werken.
Gewoon met de white lamp en remote werkt prima, dimt netjes, aan uit ... perfect.

Wat mij tegenvalt is het bridge gebeuren, zodra er dus meer bij komt kijken en je met de app moet gaan werken.
Vind het een waardeloze app, erg onduidelijk, en zelfs omslachtig.
Heel veel zaken kan je alleen met de app doen en tenzij dat op een lockscreen zou kunnen is het erg onhandig want eer je in de app zit heb je al zoveel handelingen gedaan.
dan heb je geen iphone? in iOS kun je Hue toevoegen aan je homekit en zonder ontgrendeling 9 als favoriet ingestelde lampen benaderen (aan/uit en zelfs dimmen)

• Bomberman71
monsieurpinot schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:05:
[...]

dan heb je geen iphone? in iOS kun je Hue toevoegen aan je homekit en zonder ontgrendeling 9 als favoriet ingestelde lampen benaderen (aan/uit en zelfs dimmen)
Ja, heb een ipad... nog niet geprobeerd maar ik geloof niet zo in spraak aansturing. Mischien maar eens proberen.

• Bomberman71
Mijn dank aan hen die wezen op de 20% praxis korting en het posten van de 5 euro korting bon!

Dit was voor mij de reden om dit spul toch te kopen.
Het stapelen van korting werkte idd prima.

Beetje raar trouwens dat de bridge verbonden moet worden middels kabel. Niet echt innovatief en voor sommige zelfs lastig te realiseren.

• monsieurpinot
Bomberman71 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:25:
[...]

Ja, heb een ipad... nog niet geprobeerd maar ik geloof niet zo in spraak aansturing. Mischien maar eens proberen.
heeft niet zoveel met siri te maken (ja, dat kan ook met de homekit), je hebt gewoon tot 9 knopjes (lampen) in het swipe schermpje voor je ontgrendelt (3e schermpje als je van links naar rechts telt)

[ Voor 5% gewijzigd door monsieurpinot op 06-11-2016 18:34 ]

• Bomberman71
monsieurpinot schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:31:
[...]

heeft niet zoveel met siri te maken (ja, dat kan ook met de homekit), je hebt gewoon tot 9 knopjes (lampen) in het swipe schermpje voor je ontgrendelt (3e schermpje als je van links naar rechts telt)
Aha, bedankt voor de tip !
Zal het daar eens op instaleren.

• ThinkPad
Bomberman71 schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:28:
[...]

Beetje raar trouwens dat de bridge verbonden moet worden middels kabel. Niet echt innovatief en voor sommige zelfs lastig te realiseren.
Ik vind het juist een pluspunt. Bekabeld is veel stabieler, werkt altijd. Sluit nog zoveel mogelijk aan via kabel i.p.v. wifi, voor zover mogelijk.
En juist iedereen heeft die mogelijkheid wel toch? Je modem/router heeft vaak wel een poortje vrij, er is vast ook wel een stopcontact in de buurt. Voeding had van mij wel via USB gemogen, had weer een adapter gescheeld.

Bereik van Hue is volgens mij ook wel prima, als je de bridge in de meterkast gooit dan kun je de lampen in je huiskamer prima aansturen toch?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12 10:08
Bij ons hebben de lampen op de begane grond prima bereik als de bridge in de meterkast hangt. Maar ja, niet zo moeilijk met een huis van 5,10m bij 8m en de meterkast redelijk 'in het midden'. Maar door de betonnen verdiepingsvloeren en alu ondervloeren van het laminaat boven willen sommige lampen toch moeilijk doen. Vooral INNR en Living Whites producten willen geregeld de bridge niet vinden. En zelfde geldt voor de dimmerswitch.

Gelukkig ligt er ook naar div. plekken op de 1e verdieping UTP, zodat ik de bridge eventueel ook daar bekabeld aan kan sluiten. Maar eigenlijk zou ik de bridge gewoon in het trapgat moeten hangen. Zelfde geldt overigens ook voor WIFI. Maar ja, met Zigbee in bijna hetzelfde 2,4 ghz. spectrum als WIFI is het sowieso al goed opletten.

Eigenlijk zou er ook gewoon Zigbee over Powerline moeten komen :P.

"Digitalstrom" heeft wel zoiets, maar dat is nog duurder dan Hue of Zwave spul.

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 06-11-2016 19:27 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
ThinkPadd schreef op zondag 06 november 2016 @ 19:08:
[...]

Bereik van Hue is volgens mij ook wel prima, als je de bridge in de meterkast gooit dan kun je de lampen in je huiskamer prima aansturen toch?
Mooie van zigbee is dat er maar 1 lamp in de buurt hoef te zijn :).

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11-11 12:37
bloodlynx schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:30:
[...]

Mooi van zigbee is dat er maar 1 lamp in de buurt hoef te zijn :).
Dat wordt nog te vaak vergeten.
Mensen die moeilijk doen om een geschikte plek voor de Bridge te vinden en vergeten dat Zigbee een mesh-netwerk maakt waardoor er eigenlijk maar 1 lamp hoeft te zijn die in de buurt van de Bridge hangt ( en goede ontvangst heeft).
Daarna is het simpelweg: hoe meer lampen des te meer bereik :)
Hier inmiddels 17 lampen en volop bereik in ( en rond ) het huis.

Ik vraag mij trouwens wel af waarom juist de dimmerswitches zo onbetrouwbaar zijn!
Hier is het vaak zo dat je meerdere keren op een knop moet drukken voordat de lamp in die kamer aan gaat.

Aangezien ik geen dimmerswitches meer toe ga voegen ( heb er nu 5 in gebruik ) maar geheel over wil gaan naar spraakbesturing ( Amazon Alexa ) maakt het ook niet zoveel uit. De switches die ik al heb blijven wel hangen zodat ik in geval van nood deze alsnog kan gebruiken. Spraakbesturing is echter zooo ontzettend leuk en handig ;) dat handmatig schakelen hier al bijna niet meer voorkomt.

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:58

Lief Adje

Love is in the air

lowo schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:55:
[...]

Mensen die moeilijk doen om een geschikte plek voor de Bridge te vinden en vergeten dat Zigbee een mesh-netwerk maakt waardoor er eigenlijk maar 1 lamp hoeft te zijn die in de buurt van de Bridge hangt ( en goede ontvangst heeft).

Ik vraag mij trouwens wel af waarom juist de dimmerswitches zo onbetrouwbaar zijn!
Hier is het vaak zo dat je meerdere keren op een knop moet drukken voordat de lamp in die kamer aan gaat.

Aangezien ik geen dimmerswitches meer toe ga voegen ( heb er nu 5 in gebruik ) maar geheel over wil gaan naar spraakbesturing ( Amazon Alexa ) maakt het ook niet zoveel uit. De switches die ik al heb blijven wel hangen zodat ik in geval van nood deze alsnog kan gebruiken. Spraakbesturing is echter zooo ontzettend leuk en handig ;) dat handmatig schakelen hier al bijna niet meer voorkomt.
Ik heb de dimmerswitches snel en stabiel gekregen door het zigbee kanaal te wijzigen... (2stuks in gebruik)

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

• eymey
bloodlynx schreef op zondag 06 november 2016 @ 20:30:
[...]

Mooi van zigbee is dat er maar 1 lamp in de buurt hoef te zijn :).
lowo schreef op maandag 07 november 2016 @ 08:55:
[...]

Tot zo ver de theorie. Maar ook hier in dit topic is al meerdere keren gebleken dat de praktijk veel weerbarstiger is.

Dat Mesh netwerk gaat alleen op als je uitsluitend Hue producten (dus van Philips zelf) gebruikt. Heb je ook nog LivingWhites of andere producten die volgens het oudere Smartlink werken, dan ben je de klos.

En ook met Zigbee LL lampen van andere producenten (INNR, Osram) lijkt het mesh netwerk een mooie theorie die echter niet werkt. Of bij de één wel, en bij de ander niet.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:07
Heeft iemand hier al een relatief eenvoudige manier gevonden om de Hue Motion Sensor uit/aan te zetten dmv een knop op de Tap?

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 22:16
eymey schreef op maandag 07 november 2016 @ 09:40:
[...]

[...]

Tot zo ver de theorie. Maar ook hier in dit topic is al meerdere keren gebleken dat de praktijk veel weerbarstiger is.

Dat Mesh netwerk gaat alleen op als je uitsluitend Hue producten (dus van Philips zelf) gebruikt. Heb je ook nog LivingWhites of andere producten die volgens het oudere Smartlink werken, dan ben je de klos.

En ook met Zigbee LL lampen van andere producenten (INNR, Osram) lijkt het mesh netwerk een mooie theorie die echter niet werkt. Of bij de één wel, en bij de ander niet.
Sorry maar dit verhaal slaat nergens op, het meshing gebeuren is onderdeel van ZigBee Pro wat weer de basis is voor ZigBee Light Link en zelfs voor Smart Link. Dus alle ZigBee lampen ongeacht merk of ZLL/SmartLink doen mee met het creëren en in stand houden van het Mesh netwerk.

Waar wel een verschil in zit is bijvoorbeeld het zend en ontvangstbereik van een lamp, lampen moeten elkaar wel in beide richtingen kunnen horen om een route op te bouwen, kan zijn dat sommige merken lampen hier minder goed in zijn als de Philips lampen.

Verder valt natuurlijk niet uit te sluiten dat er nog fouten in de software implementatie zitten van 3th party lampen die de mesh om zeep helpt in bepaalde gevallen (vraag me wel af hoe deze dan langs ZLL certificatie zijn gekomen :? )

• eymey
Tsja, allemaal leuk en aardig, maar mijn ervaringen (en die van meer mensen hier) zijn gewoon anders.

Zowel onze Livingwhites plugs als INNR lampen profiteren zelfs niet van het in de buurt zijn van 'echte' Hue lampen, die an zich wel gewoon goed en betrouwbaar werken.

• wpeterw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-12 13:37
Erik1971 schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:28:
[...]

Sorry maar dit verhaal slaat nergens op, het meshing gebeuren is onderdeel van ZigBee Pro wat weer de basis is voor ZigBee Light Link en zelfs voor Smart Link. Dus alle ZigBee lampen ongeacht merk of ZLL/SmartLink doen mee met het creëren en in stand houden van het Mesh netwerk.

Waar wel een verschil in zit is bijvoorbeeld het zend en ontvangstbereik van een lamp, lampen moeten elkaar wel in beide richtingen kunnen horen om een route op te bouwen, kan zijn dat sommige merken lampen hier minder goed in zijn als de Philips lampen.

Verder valt natuurlijk niet uit te sluiten dat er nog fouten in de software implementatie zitten van 3th party lampen die de mesh om zeep helpt in bepaalde gevallen (vraag me wel af hoe deze dan langs ZLL certificatie zijn gekomen :? )
Dat is de theorie. In de praktijk doen de INNR lampen hier niet aan mee. Mijn Hue lampen achter in de tuin hebben dankzij meshing prima bereik (bridge op 30m). De INNR lampen op 5 meter van de bridge hebben al geen bereik meer ondanks de aanwezigheid van een Hue lamp in dezelfde kamer. INNR doet een aardige poging maar technisch is het gewoon inferieur aan Philips.

PV Output

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36

Nicap

Tsssk....

Hier ook geen problemen met de Hue lampen in de tuin. De Hue lamp in de gang heeft echter wel soms issues dat hij op de zwakste stand gaat. Deze wordt wel aangestuurd door een sensor(zwave). Had gelezen dat meer mensen hier problemen mee ondervinden.

Deze lamp hangt het dichtst bij de bridge notabene.

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-12 16:48
wpeterw schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:11:
[...]

Dat is de theorie. In de praktijk doen de INNR lampen hier niet aan mee. Mijn Hue lampen achter in de tuin hebben dankzij meshing prima bereik (bridge op 30m). De INNR lampen op 5 meter van de bridge hebben al geen bereik meer ondanks de aanwezigheid van een Hue lamp in dezelfde kamer. INNR doet een aardige poging maar technisch is het gewoon inferieur aan Philips.
Wel jammer dat ze dan door veel winkel 'worden aangeraden voor Hue' en vervolgens niet kunnen presteren. Hoop wel op een ander merk dat het wel beter kan integreren.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-12 00:54
eymey schreef op maandag 07 november 2016 @ 13:43:
Tsja, allemaal leuk en aardig, maar mijn ervaringen (en die van meer mensen hier) zijn gewoon anders.

Zowel onze Livingwhites plugs als INNR lampen profiteren zelfs niet van het in de buurt zijn van 'echte' Hue lampen, die an zich wel gewoon goed en betrouwbaar werken.
Mijn Livingwhite lamp reageerde pas toen ik een Hue peertje tussen de lamp en de bridge had geplaatst, hier dus een andere ervaring.

• Repi3
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Nicap schreef op maandag 07 november 2016 @ 16:58:
Hier ook geen problemen met de Hue lampen in de tuin. De Hue lamp in de gang heeft echter wel soms issues dat hij op de zwakste stand gaat. Deze wordt wel aangestuurd door een sensor(zwave). Had gelezen dat meer mensen hier problemen mee ondervinden.

Deze lamp hangt het dichtst bij de bridge notabene.
wat met de weersomstandigheden?
en welk armatuur heb je?

• Cheffed
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Hallo daar,

Ik probeer remote verbinding te maken met mijn bridge via de HUE app, dit gaat over het 4g netwerk.
Hiervoor ben ik in de app ingelogd, maar zodra ik wifi uitschakel krijg ik "out of home connection" ik was toch echt in de veronderstelling dat ik ook over 4g de lampen aan en uit kon schakelen?

kan het zijn dat ik een poort moet openen in mijn router?

alvast bedankt

• JanBor
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06-2024
Als je wifi uitschakelt ben je inderdaad "out of home".

Lichten aan- en uitschakelen gaat dan nog steeds perfect.

• Bomberman71
monsieurpinot schreef op zondag 06 november 2016 @ 18:31:
[...]

Gedaan, en dat scheelt idd !! Bedankt _/-\o_

Enne, Siri aan gezet en het werkt toch wel iets beter dan ik had gedacht. Je had gelijk en ik was wat kortzichtig 8)7
Jammer dat hij aan de lader moet hangen als je wilt dat Siri constant uit luistert en je het dus echt puur op voice kan regelen.

[ Voor 24% gewijzigd door Bomberman71 op 07-11-2016 21:34 ]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bomberman71 schreef op maandag 07 november 2016 @ 21:32:
[...]

Jammer dat hij aan de lader moet hangen als je wilt dat Siri constant uit luistert en je het dus echt puur op voice kan regelen.
Dat moest bij mij dus eerst ook, dat zei ik tegen een collega. Die zei, Siri luistert gelijk hoor! Dus ik wil hem het tegendeel bewijzen, blijkt dat Siri ineens werkt zonder hem aan de lading te hebben (zowel op iPhone 6 6s als 7).
Dus misschien sinds een update dat dat werkt? Wel even hé Siri roepen, en die natuurlijk configureren :)

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• mistercage
  • Laatst online: 23-12 22:07
Kecin schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:36:
[...]

Dat moest bij mij dus eerst ook, dat zei ik tegen een collega. Die zei, Siri luistert gelijk hoor! Dus ik wil hem het tegendeel bewijzen, blijkt dat Siri ineens werkt zonder hem aan de lading te hebben (zowel op iPhone 6 als 7).
Dus misschien sinds een update dat dat werkt? Wel even hé Siri roepen, en die natuurlijk configureren :)
das volgens mij pas vanaf de 6s..

PV Output

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

mistercage schreef op maandag 07 november 2016 @ 22:53:
[...]

das volgens mij pas vanaf de 6s..
Je hebt gelijk, ik heb mijn post aangepast :). Bleek dat mijn collega destijds inderdaad een 6S had.
https://www.cnet.com/news...-rival-microsoft-cortana/

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 07-11-2016 23:44 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A

• monsieurpinot
Kecin schreef op maandag 07 november 2016 @ 23:07:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb mijn post aangepast :). Bleek dat mijn collega destijds inderdaad een 6S had.
https://www.cnet.com/news...-rival-microsoft-cortana/
hier ook een s6 en ik kan gewoon hé Siri roepen inderdaad, met lampen werkt dat best goed (je moet wel even de juiste lamp(engroep) roepen. (alleen jammer dat mijn Nest weer niet in compatibel is met de homekit :( )

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:36

Nicap

Tsssk....

Repi3 schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:41:
[...]

wat met de weersomstandigheden?
en welk armatuur heb je?
Ze zitten er al 1 winter in en geen problemen ondervonden. Armatuur is van een zelfde soort als iemand hier eerder postte(foto). Een vrij standaard armatuur. De lamp op de oprit zit er al het langst in, twee jaar nu bijna. Geen problemen mee.

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-12 18:00
monsieurpinot schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 00:16:
[...]

hier ook een s6 en ik kan gewoon hé Siri roepen inderdaad, met lampen werkt dat best goed (je moet wel even de juiste lamp(engroep) roepen. (alleen jammer dat mijn Nest weer niet in compatibel is met de homekit :( )
S6 / 6S, groot verschil :P

PSN: Maichel

• Maichel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-12 18:00
Cheffed schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:44:
Hallo daar,

Ik probeer remote verbinding te maken met mijn bridge via de HUE app, dit gaat over het 4g netwerk.
Hiervoor ben ik in de app ingelogd, maar zodra ik wifi uitschakel krijg ik "out of home connection" ik was toch echt in de veronderstelling dat ik ook over 4g de lampen aan en uit kon schakelen?

alvast bedankt
Dat had ik gisteren ook even, maar daarna werkte het weer. Voorheen werkte het ook altijd goed dus wellicht was er even een storing ofzo?

PSN: Maichel

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-12 22:43
outlandos schreef op maandag 07 november 2016 @ 11:43:
Heeft iemand hier al een relatief eenvoudige manier gevonden om de Hue Motion Sensor uit/aan te zetten dmv een knop op de Tap?
Je kunt het relatief eenvoudig doen met de Hue API van de bridge: http://www.developers.meethue.com/philips-hue-api (gratis registratie verplicht)

Je kan een sensor in/uit-schakelen door het "on" attribuut in de config van een sensor op true/false te zetten. Dit geeft hezelfde gedrag als het aan/uit knopje in de app.

Je kan acties koppelen aan een Tap door een rule aan te maken voor de betreffende knop van je Tap. Voor een voorbeeld zie de volgende link waar een lamp aan/uit getoggled wordt met een knop op een Tap:
http://www.developers.mee...ate-hue-tap-toggle-button
De aan/uit van de lamp kan je dan dus vervangen door aan/uit van de sensor (met misschien een lamp een keer laten knipperen als je de sensor aan zet zodat je de status weet)

[ Voor 9% gewijzigd door Robsato op 08-11-2016 09:55 ]

Verwijderd

Wicked-Game schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 09:20:
[...]

Dat is een beste lijst...

Hoe is je ervaring met Innr? Die is iets goedkoper en wil ik eventueel gaan verwerken in de keuken omdat ik daar geen kleur hoef te hebben.

En tja aanbiedingen... moeten ze wel komen :D
Late reactie... xcuses!

Maar Innr ervaring zijn eigenlijk hetzelfde als Hue dimmers die bij ons thuis af en toe weigeren.

Verder geven de Innrs mooi "warm" wit licht (iig niet zo 'ziekenhuis wit' licht als andere LED GU10 die ik op de overloop heb..)

Verder vind ik het gewoon prima oplossing in onze Ikea Hektar spots :)

W.b.t. Hektar spots van Ikea...
In de keuken hebben we 3 die aan 1 armatuur zaten, die zijn GU10, werkt prima met inner

De losse Hektar spots als bedlampen zijn E14... |:( Terwijl ik die wilde gebruiken met GU10 Hue Color als wakeup light.
Gelukkig zijn die lampen zo lomp dat wanneer je een tussenstuk van E14 naar GU10 erin doet, dit ook nog prima past!

• Erik1971
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09-11 22:16
Cheffed schreef op maandag 07 november 2016 @ 20:44:
Hallo daar,

alvast bedankt
Dat is correct, als je niet direct via je lokaal netwerk verbonden bent met de bridge, maar in jou geval via 4G dan ben je out of home voor het hue systeem. Deze melding blijft zichtbaar, maar je kunt gewoon je lampen bedienen, al zal er wel wat vertraging op zitten omdat de hue berichten van je telefoon via 4G via je provider naar de externe Philips server gaat welke weer in verbinding staat met je Bridge.

Je hoeft niets te doen aan je router, de melding "out of home connection" geeft juist aan dat het werkt _/-\o_

• GewoonDennis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-04 00:36
sidjoesz schreef op zondag 06 november 2016 @ 00:13:
[...]

Weet niet of je het had gebruikt, maar een paar posts terug is er nog een €5 kortingsbon (Praxis) gepost. Deze kan je gebruiken bovenop die 20% korting (minimaal €25 besteden).

Heb dankzij die kortingen een paar Hue Iris lampen voor een mooi prijsje kunnen kopen :*)
Shit die had ik ff gemist.. toch bedankt :)

• ThinkPad
eymey schreef op zaterdag 29 oktober 2016 @ 13:55:
[...]
Los van de vraag hoe leuk (of niet leuk) de Hue Bridge het vindt als je iedere seconde of vaker de status van alles gaat opvragen.
[...]
Blijkt best mee te vallen, hier: http://www.developers.mee...eceived-hue-motion-sensor zijn een aantal die de bridge elke 2 seconden pollen, zonder problemen. Ga ik voor mijn Hue motion ook doen denk ik. Heb hem via de tutorial van nickyb2 in Home Assistant nu, maar de 30 seconden polling interval van Home Assistant is mij te langzaam. Als je pech hebt duurt het dan 30 seconden tot het licht aan gaat 8)7

• TheFruitNerd
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-12 12:41

TheFruitNerd

iets met fruit

Voor de geïnteresseerden, bij Conrad is de startset in prijs verlaagd (€159).

- B.L.A.A.T. -

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-12 09:56
TheFruitNerd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:18:
De 'oude' starterset weliswaar... dus niet met de nieuwste lampen maar wel de 2.0 bridge er in.

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik hebhier een aantal hue lampen en de 2.0 bridge
Gebruik voor in de keuken (6 spots)
Woonkamer (5 lampen)
WC (1 spot)
Overloop (1 lamp)
Slaapkamer (2 lampen)
Pas 2 bewegingssensoren gekocht. 1 voor wc en 1 voor overloop.

Bediening middels 2 iPhones en 2 iPads.

Verder veel gira system2000 schakelaars.

Paar vraagjes:
Kan ik nog een 2 sensoren gebruiken voor 1 lamp? Dus een 2e sensor bij de voordeur, dat dan de lamp op de overloop aangaat? Maar ook de sensor boven die dezelfde lamp aansturen?

Kan ik de instellingen van de hue app synchroniseren over alle iOS devices?

Ik zag ergens hier iets over gebruik van normale schakelaars icm Hue lampen? Kan dit ook met de gira schakelaars wellicht? Ik vind die taps van Philips spuuglelijk voor aan de muur. En bezoekers brengen de lampen soms in de war of onbereikbaar door ze uit te zetten wanneer ze de gira schakelaar gebruiken (kan het ze niet kwalijk nemen, is voor ons ook wennen dat het automatisch gaat op beweging).

• Godmaster
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12 19:08
TheFruitNerd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:18:
Doe er meteen MC2016SWOL bij voor 10% korting :), niet gek voor €144; betaal met iDeal en je hebt geen verzendkosten.
Clubbtraxx schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:01:
[...]

De 'oude' starterset weliswaar... dus niet met de nieuwste lampen maar wel de 2.0 bridge er in.
Nope is bridge 2.0; de oude versie is niet compatible met Apple HomeKit en dit staat in de omschrijving

[ Voor 29% gewijzigd door Godmaster op 09-11-2016 21:37 ]

• Clubbtraxx
Godmaster schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:35:
[...]

Doe er meteen MC2016SWOL bij voor 10% korting :), niet gek voor €144; betaal met iDeal en je hebt geen verzendkosten.

[...]

Nope is bridge 2.0; de oude versie is niet compatible met Apple HomeKit en dit staat in de omschrijving
Dat zeg ik dus, het is de starterkit met de 2.0 bridge, maar niet met de nieuwste versie van de lampen.
Daar moet Conrad dus vanaf en dus in de aanbieding ermee...

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22

Ethirty

Who...me?

Wat is er aan de lampen zelf veranderd dan? Hebben ze ook een ander kleurbereik, of is het alleen een refresh van de oorspronkelijke lampen?

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• MillZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12 12:31
Super blij met mijn Hue thuissituatie.
In mijn keuken heb ik nog halogeen 5.3, is het lastig om deze tzt om te bouwen naar de Hue spotjes met een andere aansluiting?
Puur om op afstand en automatisch te dimmen zou ik de LivingWhites graag hebben. Snap niet dat ze deze apparaten niet meer verkopen.... I need two :-)

Op de wind van gister kan je niet zeilen

• Godmaster
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-12 19:08
Clubbtraxx schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:25:
[...]

Dat zeg ik dus, het is de starterkit met de 2.0 bridge, maar niet met de nieuwste versie van de lampen.
Daar moet Conrad dus vanaf en dus in de aanbieding ermee...
Ahha, is dat de levensduur van 25.000 -> 15.000 uren?

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-12 17:03
Ethirty schreef op woensdag 09 november 2016 @ 22:54:
Wat is er aan de lampen zelf veranderd dan? Hebben ze ook een ander kleurbereik, of is het alleen een refresh van de oorspronkelijke lampen?
Beter kleurbereik indd. Groen en blauw is veel beter nu.

• Vorkie
  • Niet online
Clubbtraxx schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:34:
[...]

Je zat nog ruim in de garantie dus, maar je ziet dat Philips het meestal best netjes oplost.
Veel plezier met je nieuwe lamp, hopelijk blijft deze wel wat langer heel.
Het heeft even geduurd, maar er is netjes gisteren een nieuwe Hue IRIS geleverd. Deze IRIS reageert een stuk sneller als de vorige versie :)

Eindelijk de hoek weer verlicht, was echt zo'n donker gat nu.

• wpeterw
Heeft iemand de HUE Motionsensor al bij Praxis gezien ?

PV Output

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-12 17:44
wpeterw schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:13:
Heeft iemand de HUE Motionsensor al bij Praxis gezien ?
Blijkbaar wel..
ThinkPadd schreef op zondag 06 november 2016 @ 12:42:

• ShiftHappenz
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-11 12:28

ShiftHappenz

PSN: GameOfTrophies

Hallo,

ik heb een vraagje.
mij werd altijd verteld dat de lampen van Hue telkens het signaal versterken van lamp naar lamp.

ik heb in m'n woonkamer een Hue 2.0 bridge met 5 color lamps verspreid over de ruimte.
ik wil dit nu graag doortrekken naar de hal ( is een loopgang richting slaapkamer) en dan werken met hue motion sensor
daar de bridge helemaal bovenaan links in de woonkamer hangt , is deze dus wel wat verwijderd van de laatste lamp in de hal rechts. vormt dit problemen of kan ik er zeker van zijn dat wat mij vertelt is destijds gewoon klopt en ik die lamp zonder problemen kan besturen?

hopelijk schept onderstaande tekening een beetje duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/6hjdBlW9VXmWCp7X4BV5vTTN/full.png

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

• Vorkie
  • Niet online
ShiftHappenz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:10:
Hallo,

ik heb een vraagje.
mij werd altijd verteld dat de lampen van Hue telkens het signaal versterken van lamp naar lamp.

ik heb in m'n woonkamer een Hue 2.0 bridge met 5 color lamps verspreid over de ruimte.
ik wil dit nu graag doortrekken naar de hal ( is een loopgang richting slaapkamer) en dan werken met hue motion sensor
daar de bridge helemaal bovenaan links in de woonkamer hangt , is deze dus wel wat verwijderd van de laatste lamp in de hal rechts. vormt dit problemen of kan ik er zeker van zijn dat wat mij vertelt is destijds gewoon klopt en ik die lamp zonder problemen kan besturen?

[afbeelding]
De officiele Hue lampen hebben een Mesh netwerk, dus ze werken ook als een bridge voor het signaal

http://www.developers.mee...cumentation/how-hue-works
Lights – This is the output of the system. These smart bulbs contain 3 types of LED specially chosen to produce a range of colors and intensities. Lights create a mesh network with each other which enables each light to pass on messages to the next extending the range and making everything more robust. They are connected to the bridge via an open standards protocol called ZigBee Light Link. If you’d like to start a project which talks directly to the bulbs that’s possible but you’ll need to enroll in the ZigBee developers program – for more info see www.zigbee.org.

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-12 13:13
Hebben meer mensen problemen met de Hue widget in IOS? Sindskort reageert deze eigenlijk niet of heel slecht en moet ik de app openen om de lampen aan of uit te zetten.

• ShiftHappenz

ShiftHappenz

Vorkie schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:15:
[...]

De officiele Hue lampen hebben een Mesh netwerk, dus ze werken ook als een bridge voor het signaal

http://www.developers.mee...cumentation/how-hue-works

[...]
thx! , helder en duidelijk _/-\o_

I Don't want to sound like a badass but I eject my USB without removing it safely...

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

spokje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 07:18:
[...]

Beter kleurbereik indd. Groen en blauw is veel beter nu.
Bedankt voor de tip, dan ga ik toch liever voor de nieuwe variant.
Alleen dan gelijk de hamvraag; hoe zie ik welke versie bij de verschillende shops aangeboden wordt?

Bijvoorbeeld bij Bol worden twee startpacks aangeboden, waarbij het mij niet duidelijk is wat het verschil is.
> Set 1
> Set 2

- B.L.A.A.T. -

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:08
ShiftHappenz schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:10:
Hallo,

ik heb een vraagje.

[afbeelding]
Lijkt me geen probleem. Heb ze zelfs met een verdiepingsvloer er tussen.
Het enige probleem wat je kunt hebben, en waarschijnlijk ook zult hebben, is dat de lamp niet automatisch gevonden wordt omdat daarvoor te ver van de bridge zit.
Dus of even de lamp aanmelden als ie in de buurt van de bridge zit, of wat ik heb gedaan het nummer van de lamp even noteren en dan toevoegen met behulp van het nummer.

• spokje
TheFruitNerd schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:14:
[...]

Bedankt voor de tip, dan ga ik toch liever voor de nieuwe variant.
Alleen dan gelijk de hamvraag; hoe zie ik welke versie bij de verschillende shops aangeboden wordt?

Bijvoorbeeld bij Bol worden twee startpacks aangeboden, waarbij het mij niet duidelijk is wat het verschil is.
> Set 1
> Set 2
Nou, bij de ene staat behoorlijk groot NEW achter, dus ik gok dat dat de nieuwe is :P en die verkoop is door Bol.com zelf. De tweede set wordt verkocht door Actiesales Nederland en die zijn blijkbaar overpriced :P

Maar waar je het echt aan kan zien: De nieuwe lampen hebben een gouden opdruk, de 'oude' lampen een zilveren ;)

• TheFruitNerd

TheFruitNerd

iets met fruit

spokje schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:41:
[...]

Nou, bij de ene staat behoorlijk groot NEW achter, dus ik gok dat dat de nieuwe is :P en die verkoop is door Bol.com zelf. De tweede set wordt verkocht door Actiesales Nederland en die zijn blijkbaar overpriced :P

Maar waar je het echt aan kan zien: De nieuwe lampen hebben een gouden opdruk, de 'oude' lampen een zilveren ;)
Ja dat new had ik ook gezien, maarja wat is new :+
De gouden vs zilveren opdruk, daar kan ik wat mee, tnx!!

- B.L.A.A.T. -

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01:25
Malt007 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 10:32:
Hebben meer mensen problemen met de Hue widget in IOS? Sindskort reageert deze eigenlijk niet of heel slecht en moet ik de app openen om de lampen aan of uit te zetten.
Werkt prima op de ipad air 2

• ShiftHappenz

ShiftHappenz

commentator schreef op donderdag 10 november 2016 @ 11:15:
[...]

Lijkt me geen probleem. Heb ze zelfs met een verdiepingsvloer er tussen.
Het enige probleem wat je kunt hebben, en waarschijnlijk ook zult hebben, is dat de lamp niet automatisch gevonden wordt omdat daarvoor te ver van de bridge zit.
Dus of even de lamp aanmelden als ie in de buurt van de bridge zit, of wat ik heb gedaan het nummer van de lamp even noteren en dan toevoegen met behulp van het nummer.
Thx voor uh de comment, commentator ;)

• pepijnm1984
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 24-12 00:40
Even mijn mening op dit topic.

Ik heb de volgende setup:

Hue bridge 2.0
Woonkamer: 2 color en 2 ambiance lampen
Tuin: 2 witte lampen
Gang: 1 ambiance lamp
Slaapkamer 1: 2 color lampen
Slaapkamer 2: 1 color lamp
Overloop: 1 ambiance lamp

Tevens wordt mijn ketel binnenkort vervangen voor een nieuwe, waarbij er een dubbel circuit wordt opgezet. Het idee is om met 2 Nest thermostaten de verdiepingen apart te regelen. Op de begane grond wordt enkel met vloerverwarming gewerkt, op de 1e en 2e verdieping met normale radiators.

Daarnaast heb ik sindskort de Beddi wekker, deze kan praten met zowel de nest als Hue en eventueel extra schakelingen zoals Elgato switch voor bijv. mijn koffie machine.

Op mijn verlanglijstje staan nog:
Nest rookmelders, Nest outdoor cams, August Smart Lock, Elgato Eve Door & window sensor

Enfin, ik ben best tevreden over de huidige producten. De aanschaf is relatief aan de hoge kant, echter heb ik veel halogeenlampen vervangen dus de stroombesparing zal aanzienlijk zijn. Ik ben erg benieuwd hoe ver ik kan gaan met de stroombesparing door automatisering. Ik ben namelijk van plan om ook de circulatiepomp te schakelen met een Elgato stekker, ik zou dan in de zomer periode mijn circulatie tijdelijk kunnen stoppen.

Wat ik wel een gebrek vindt, is het kleurbereik van de Philips Hue lampen. De groen weergave is simpel gezegd waardeloos. Hierover heb ik contact opgenomen met Philips, hier is het antwoord gegeven dat de nieuwe lampen dit niet meer hebben. Echter is het niet mogelijk om oude lampen om te ruilen voor de nieuwe lampen.

Blijkbaar vind philips haar trouwe klanten niet zo belangrijk.

• Malt007
pepijnm1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:09:
Even mijn mening op dit topic.

Wat ik wel een gebrek vindt, is het kleurbereik van de Philips Hue lampen. De groen weergave is simpel gezegd waardeloos. Hierover heb ik contact opgenomen met Philips, hier is het antwoord gegeven dat de nieuwe lampen dit niet meer hebben. Echter is het niet mogelijk om oude lampen om te ruilen voor de nieuwe lampen.

Blijkbaar vind philips haar trouwe klanten niet zo belangrijk.
Ja echt waardeloos, vind de laserlampen in de nieuwe bmw 7-serie ook een stuk beter dan degene in mijn huidige maar ze wilden niet eens inruilen.

• pepijnm1984
Malt007 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:12:
[...]

Ja echt waardeloos, vind de laserlampen in de nieuwe bmw 7-serie ook een stuk beter dan degene in mijn huidige maar ze wilden niet eens inruilen.
Het gaat er om dat ik de lampen de afgelopen maanden heb gekocht en dat Philips er mee bekend is dat het kleur bereik niet goed is. Dit nemen ze mee in de doorontwikkeling van de lampen, maar bieden niet de mogelijkheid om de (binnen een redelijke periode aangeschafte) "oude" lampen te vervangen.

Dus om jou vergelijking te gebruiken: Je koopt een BMW (met laserlampen), het is bekend dat er een probleem mee is. Dus BMW ontwikkelt een betere versie van de laserlampen. En wanneer deze beschikbaar is kun jij jou defecte/niet goed functionerende lampen niet laten upgraden/vervangen voor de verbeterde versie.

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:17
pepijnm1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:17:
[...]

Het gaat er om dat ik de lampen de afgelopen maanden heb gekocht en dat Philips er mee bekend is dat het kleur bereik niet goed is. Dit nemen ze mee in de doorontwikkeling van de lampen, maar bieden niet de mogelijkheid om de (binnen een redelijke periode aangeschafte) "oude" lampen te vervangen.

Dus om jou vergelijking te gebruiken: Je koopt een BMW (met laserlampen), het is bekend dat er een probleem mee is. Dus BMW ontwikkelt een betere versie van de laserlampen. En wanneer deze beschikbaar is kun jij jou defecte/niet goed functionerende lampen niet laten upgraden/vervangen voor de verbeterde versie.
Ware het niet dat het niet een bekend probleem is? Het is ook helemaal geen probleem.
De lampen doen wat ze moeten doen, geven de kleuren weer die ze horen weer te geven.

De nieuwe lampen geven alleen meer kleur weer.

https://wren.co/join/Devian

• GewoonDennis
pepijnm1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:17:
[...]

Niet goed? Is prima maar kan alleen beter, en dat was bekend en waren/zijn ze mee bezig. Dan had je toch ook iets langer kunnen wachten met het aanschaffen van de lampen? :P
Verkopen (is veel vraag naar 2e hands ook) en nieuwe kopen is een goeie optie, 1 op 1 omruilen zou Philips sowieso nooit gedaan hebben omdat de Gen1 lampen niet ''niet goed'' waren, maar gewoon nog beter konden ;)

• Malt007
Maar ik zou deze laatste variant ook niet kopen, volgend jaar komt er wellicht nog een betere versie uit!

• pepijnm1984
Devian schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:23:
[...]

Ware het niet dat het niet een bekend probleem is? Het is ook helemaal geen probleem.
De lampen doen wat ze moeten doen, geven de kleuren weer die ze horen weer te geven.

De nieuwe lampen geven alleen meer kleur weer.
Ik begrijp wat je zegt, en misschien verwacht ik er teveel van vanwege de aanschafprijs. Ik moet toegeven dat ik niet goed genoeg heb gezocht naar de prestaties van de lampen, voor ik ze aankocht.

Alleen als je kijkt naar onderstaande afbeelding, dan vind ik goed presteren niet van toepassing in het groene gebied

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_xl/169930/19/philips-hue-connected-bulb-starter-pack-e27.jpg

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Mwoah, ik verwachtte het ook hoor. Philips promoot genoeg met fantastische kleuren en sfeerverlichting, als dan achteraf blijkt dat twee belangrijke kleuren gewoon ruk weergegeven worden vind ik dat grenzen aan misleiding.

Maar goed, ze presteren wel gewoon volgens specs. Alleen zijn de specs vooraf wat mooier gemarket dan de werkelijkheid biedt. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:39
tsja. Ik denk ook dat het een behoorlijke kostenpost is iedereen nieuwe aan te bieden. Hoewel een actie korting voor de nieuwe als je al een oude hebt misschien geen slecht idee voor Philips zou zijn.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Malt007
En hoe zit het dan met tv's, daar worden elk jaar de meest bizarre marketingtermen gebruikt maar ieder jaar worden ze weer beter. Nu zijn de high-end tv's uitgerust met een 10bit scherm, maar dat betekend niet dat je vorig jaar zou zijn opgelicht ofzo. Bij reviews van tv's gebruiken ze dezelfde kleurgrafieken omdat duidelijk te maken.

Zou mooi zijn zeg als je iedere keer je product mag inruilen als de nieuwe beter is dan de oude.

• wpeterw
Online iig niet beschikbaar.

PV Output

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:17

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dat is een nogal kromme vergelijking. Er is een immens verschil tussen een lamp die twee primaire kleuren gewoon niet weer kan geven en een TV die alles kan weergeven maar gewoon een betere opvolger krijgt.

Philips heeft reclame gemaakt over de meest weergaloze kleuren schema's en dat je helemaal je eigen sfeer kunt creëren. Dan vind ik dat je best teleurgesteld mag zijn als dat nogal beperkt blijkt te zijn.

Overigens mag je niet meer klagen als je ze recent gekocht hebt, het is nu toch wel algemeen bekend. :P
Ook wel grappig dat alle plaatjes van Philips paars of turquise bevatten. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• spokje
En de nieuwe plaatjes zijn juist blauw en groen :P

Afbeeldingslocatie: https://s.s-bol.com/imgbase0/imagebase3/extralarge/FC/7/9/0/1/9200000065151097_2.jpg

[ Voor 51% gewijzigd door spokje op 10-11-2016 16:47 ]

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-12 23:27
Zijn er hier mensen die de officiële Hue app gebruiken met myhue inlog? Ervaart diegene ook dat het erg traag gaat? Ik heb al vrij vanaf het begin last van een onwijs traag systeem. Als ik een lamp aanzet duurt het soms wel 10 sec. Gebruik ik andere apps dan gaat het prima. Inmiddels met philips in overleg hoe het kan en hun denken dat het aan een overbezette poort 80 ligt, maar daar heb ik in principe niets op. Meer mensen met dit probleem?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-12 05:52

knakworst

Get more sats!

Als ik op mijn eigen wifi zit gaat het heel vlot, via 4G kost het altijd wat tijd bij mij, zomaar zo'n 10 seconden. Bij mij is het verschil in de app duidelijk zichtbaar als buitenhuisverlichting en binnenhuis.

Verwijderd

chefspecial schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:44:
Zijn er hier mensen die de officiële Hue app gebruiken met myhue inlog? Ervaart diegene ook dat het erg traag gaat? Ik heb al vrij vanaf het begin last van een onwijs traag systeem. Als ik een lamp aanzet duurt het soms wel 10 sec. Gebruik ik andere apps dan gaat het prima. Inmiddels met philips in overleg hoe het kan en hun denken dat het aan een overbezette poort 80 ligt, maar daar heb ik in principe niets op. Meer mensen met dit probleem?
Die van mij reageert niet veel trager (tuurlijk wel iets), maar veel meer dan een 1 a 2 seconden is het niet.

• GewoonDennis
Zo gek is dat niet toch? Gaat over 4G(of 3G) naar algemene Philipsserver die het weer naar de Bridge stuurt.
Heb met zowel andere als de nieuwe Hue app altijd een vertraging van een paar seconden, en soms ook wel 10sec.

• Mooya
  • Laatst online: 22-11 23:07
Heeft iemand hier ook een Apple TV 4 met de Hue icm Homekit?
Ik heb in de Woning App op de iPhone een 'Automatisering' gemaakt dat bepaalde lampen (of scene) aan gaan met zonsondergang.
Maar dit gaat bijna nooit goed.
Ik moet bijna elke dag deze lampen zelf aan doen.

Via de Apple TV 4 remote kan ik wel gewoon met siri lampen en scenes bedienen, dus die connectie zit wel goed.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Mooya schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:02:
Heeft iemand hier ook een Apple TV 4 met de Hue icm Homekit?
Ik heb in de Woning App op de iPhone een 'Automatisering' gemaakt dat bepaalde lampen (of scene) aan gaan met zonsondergang.
Maar dit gaat bijna nooit goed.
Ik moet bijna elke dag deze lampen zelf aan doen.

Via de Apple TV 4 remote kan ik wel gewoon met siri lampen en scenes bedienen, dus die connectie zit wel goed.
Kan je beter met iConnectHue voor iOS doen. Je kunt dan zelfs instellen dat de lampen alleen aan gaan als er iemand thuis zit. Heb ik zo en werkt echt perfect.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-12 13:15
Hoe kan ik in de nieuwe app alle lampen in een scene dezelfde kleur geven? In de oude app kon je ze groeperen, maar in de nieuwe lijkt dat niet meer te werken. Maar er is vast een ander trucje voor.

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
PhilipsFan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:24:
Hoe kan ik in de nieuwe app alle lampen in een scene dezelfde kleur geven? In de oude app kon je ze groeperen, maar in de nieuwe lijkt dat niet meer te werken. Maar er is vast een ander trucje voor.
Ja een andere app dan de hue V2 app gebruiken...

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
readytoflow schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:15:
Ik hebhier een aantal hue lampen en de 2.0 bridge
Gebruik voor in de keuken (6 spots)
Woonkamer (5 lampen)
WC (1 spot)
Overloop (1 lamp)
Slaapkamer (2 lampen)
Pas 2 bewegingssensoren gekocht. 1 voor wc en 1 voor overloop.

Bediening middels 2 iPhones en 2 iPads.

Verder veel gira system2000 schakelaars.

Paar vraagjes:
Kan ik nog een 2 sensoren gebruiken voor 1 lamp? Dus een 2e sensor bij de voordeur, dat dan de lamp op de overloop aangaat? Maar ook de sensor boven die dezelfde lamp aansturen?

Kan ik de instellingen van de hue app synchroniseren over alle iOS devices?

Ik zag ergens hier iets over gebruik van normale schakelaars icm Hue lampen? Kan dit ook met de gira schakelaars wellicht? Ik vind die taps van Philips spuuglelijk voor aan de muur. En bezoekers brengen de lampen soms in de war of onbereikbaar door ze uit te zetten wanneer ze de gira schakelaar gebruiken (kan het ze niet kwalijk nemen, is voor ons ook wennen dat het automatisch gaat op beweging).
Buiten bovenstaande nog openstaande vragen voor mezelf, is er ook de mogelijkheid om een bericht te krijgen op je telefoon wanneer een lamp aangaat? Heb de bew. Sensoren en wanneer die geactiveerd worden dat je danneen (push)bericht krijgt.
Gebruik een niet gejailbreakte iphone met iOS10. Mss met ITTT?

• Mooya
  • Laatst online: 22-11 23:07
Irminsul schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:08:
[...]

Kan je beter met iConnectHue voor iOS doen. Je kunt dan zelfs instellen dat de lampen alleen aan gaan als er iemand thuis zit. Heb ik zo en werkt echt perfect.
Kan je ook instellen dat een bepaalde scene ingaat tijdens zonsondergang? Dat is eigenlijk het enige wat ik wil. Ik de screenshots van de app zag ik wel dat je timers kan maken, maar zie daar geen sunrise/sunset staan.

• PhilipsFan
Irminsul schreef op donderdag 10 november 2016 @ 20:29:
[...]

Ja een andere app dan de hue V2 app gebruiken...
Duh, dat kan ik zelf ook nog wel bedenken. Het kan ook in de V2 app en ik wil graag weten hoe...

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:14
PhilipsFan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 19:24:
Wanneer je een nieuwe scene aanmaakt in een groep kan je een foto selecteren, binnen die foto kan je inzoomen op de kleur die je wilt gebruiken(tabblad scenes). Wanneer je op die kleur hebt gedrukt krijgen alle lampen dezelfde kleur (zie tabblad lampen). Een bestaande scene kun je ook wijzigen door op het potloodje te klikken. Bij mij krijgen alle lampen gewoon dezelfde kleur.

• PhilipsFan
Nuevocasa schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:01:
[...]

Wanneer je een nieuwe scene aanmaakt in een groep kan je een foto selecteren, binnen die foto kan je inzoomen op de kleur die je wilt gebruiken(tabblad scenes). Wanneer je op die kleur hebt gedrukt krijgen alle lampen dezelfde kleur (zie tabblad lampen). Een bestaande scene kun je ook wijzigen door op het potloodje te klikken. Bij mij krijgen alle lampen gewoon dezelfde kleur.
Bij mij niet. Als ik een foto selecteer en ik klik ergens op de foto (ingezoomd of niet), dan krijgen alle lampen een kleur die ergens op de foto voorkomt, maar niet altijd dezelfde. Eigenlijk wil ik helemaal geen foto gebruiken. Als je naar de individuele lampen gaat en je swipet naar beneden, dan kun je kiezen tussen foto, color of recipe. Uiteraard kan ik daar de gewenste kleur instellen, maar die krijg ik dan niet op alle lampen exact gelijk. Waarom zitten deze opties niet bij de scene? Niet iedereen wil een kermis van z'n woonkamer maken...

(en niet iedereen wil verschillende apps gebruiken. Natuurlijk kan ik de oude app gebruiken of zelfs iConnectHue, maar dan moet ik die ook gebruiken om de gemaakte scenes naar m'n taps of dimmers te sturen. Bij de oude app lukt dat dus al niet. iConnectHue maakt allerlei wazige regels aan op de bridge die prima werken, maar een rommeltje maken van de gewone app. Dus vandaar dat ik alles vanuit de gewone app wil kunnen doen)

• Nuevocasa
PhilipsFan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:24:
[...]

Bij mij niet. Als ik een foto selecteer en ik klik ergens op de foto (ingezoomd of niet), dan krijgen alle lampen een kleur die ergens op de foto voorkomt, maar niet altijd dezelfde. Eigenlijk wil ik helemaal geen foto gebruiken. Als je naar de individuele lampen gaat en je swipet naar beneden, dan kun je kiezen tussen foto, color of recipe. Uiteraard kan ik daar de gewenste kleur instellen, maar die krijg ik dan niet op alle lampen exact gelijk. Waarom zitten deze opties niet bij de scene? Niet iedereen wil een kermis van z'n woonkamer maken...

(en niet iedereen wil verschillende apps gebruiken. Natuurlijk kan ik de oude app gebruiken of zelfs iConnectHue, maar dan moet ik die ook gebruiken om de gemaakte scenes naar m'n taps of dimmers te sturen. Bij de oude app lukt dat dus al niet. iConnectHue maakt allerlei wazige regels aan op de bridge die prima werken, maar een rommeltje maken van de gewone app. Dus vandaar dat ik alles vanuit de gewone app wil kunnen doen)
Als ik niet inzoom krijg ik idd verschillende kleuren. Je moet zo ver inzoomen dat je 1 kleur in beeld hebt. Ik heb trouwens Android. Als je een iPhone hebt, zou dat misschien het verschil zijn.

• PhilipsFan
Nuevocasa schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:27:
[...]

Als ik niet inzoom krijg ik idd verschillende kleuren. Je moet zo ver inzoomen dat je 1 kleur in beeld hebt. Ik heb trouwens Android. Als je een iPhone hebt, zou dat misschien het verschil zijn.
Ja, ik geloof dat je gelijk hebt, als ik verder inzoom valt het me op dat de lampen alleen kleuren krijgen die in beeld zijn. Maar je kunt niet oneindig inzoomen, op een gegeven moment wil het niet verder. In theorie zou ik dus een screenshot kunnen maken in de oude app, op de pc daar een nieuw plaatje van maken met de gewenste kleur en die als foto gebruiken in de nieuwe app. Maar dat moet toch makkelijker kunnen...

• Nuevocasa
PhilipsFan schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:30:
[...]

Ja, ik geloof dat je gelijk hebt, als ik verder inzoom valt het me op dat de lampen alleen kleuren krijgen die in beeld zijn. Maar je kunt niet oneindig inzoomen, op een gegeven moment wil het niet verder. In theorie zou ik dus een screenshot kunnen maken in de oude app, op de pc daar een nieuw plaatje van maken met de gewenste kleur en die als foto gebruiken in de nieuwe app. Maar dat moet toch makkelijker kunnen...
Mooi dat het werkt. Maar inderdaad, het zou makkelijker moeten kunnen! Als je één lamp wilt aanpassen krijg je wel het kleuren palet. Dat zou voor een scene ook moeten kunnen.

• Clubbtraxx
Godmaster schreef op donderdag 10 november 2016 @ 00:16:
[...]

Ahha, is dat de levensduur van 25.000 -> 15.000 uren?
De levensduur staat werkelijk overal verschillend vermeld, is toch naar een theoretische waarde dus dat boeit me niet zo. De allernieuwste lampen hebben een beter kleurbereik in het groen en blauw.
Verwacht er geen wonderen van maar het bereik is beter dan voorheen.

Ze zijn te herkennen aan de witte behuizing met goudkleurige opdruk ipv zilverkleurige behuizing met zwarte opdruk. Oh ja, de diffuser is trouwens bij die serie van plastic ipv glas. Voelt minder premium maar breekt niet mocht je er eens een keer eentje uit je vingers laten glippen.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:39
Gewoon een effen plaatje op je telefoon zetten werkt prima

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:22

Ethirty

Who...me?

Misschien moet Philips een deel van het budget van de marketing afdeling doorschuiven naar de ontwikkelafdeling. Elke dag zie ik op tv wel reclame over Hue, maar als ik lees hoe de nieuwe app werkt (de oude was al mwah) ga je toch een beetje huilen. :/

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

• franssie
  • Laatst online: 01:08

franssie

Save the albatross

Ethirty schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:04:
Misschien moet Philips een deel van het budget van de marketing afdeling doorschuiven naar de ontwikkelafdeling. Elke dag zie ik op tv wel reclame over Hue, maar als ik lees hoe de nieuwe app werkt (de oude was al mwah) ga je toch een beetje huilen. :/
Domme ontwerpfouten

De Eindhovenaren komen er wel in voor ... ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
Heb eerlijk gezegd door de huidige campagne pas door dat Hue uitgesproken moet worden als "you" in plaats van "joehie". :-)

• eymey
Daar ben ik het wel mee eens ja.

Zowel op het gebied van de lampen zelf (vooral dat Philips het nog steeds niet voor elkaar heeft om flicker-vrije lampen te ontwerpen, wat écht wel mogelijk is), maar ook op het gebied van de app en de Hue API mogelijkheden.

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 25-12 17:44
Eens. Als ze een goed werkend product op de markt zetten wordt de marketing door de mensen zelf gedaan. Kijk maar naar Tesla, die staken geen cent in reclame, alleen in de ontwikkeling. Mond op mond reclame werkt het beste.

• outlandos
  • Laatst online: 20:07
Nuevocasa schreef op donderdag 10 november 2016 @ 22:35:
[...]

Mooi dat het werkt. Maar inderdaad, het zou makkelijker moeten kunnen! Als je één lamp wilt aanpassen krijg je wel het kleuren palet. Dat zou voor een scene ook moeten kunnen.
Ja precies. Zo eenvoudig is het te fixen. Jammer dat we nu met foto's of andere apps aan de slag moeten voor zoiets basics.

• bart4444
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-06 12:20
De Hue lampen van Philips zijn bij mij flicker vrij, ook als ik ze dim. Waar ik me het meeste aan erg
zijn de motion sensors. Dat ze overdag mijn lampen uitschakelen als er geen beweging is.
Pagina: 1 ... 34 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue