Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Lampen flickeren hier nooit, ook niet bij heel ver dimmen.. dus dat ligt niet aan de lampen denk ik.eymey schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 08:58:
[...]
Daar ben ik het wel mee eens ja.
Zowel op het gebied van de lampen zelf (vooral dat Philips het nog steeds niet voor elkaar heeft om flicker-vrije lampen te ontwerpen, wat écht wel mogelijk is), maar ook op het gebied van de app en de Hue API mogelijkheden.
In mijn woonkamer heb ik vier Hue lampen (en twee lampen via een Elgato Eve Energy) en in de tuin ook vier Hue lampen. Voor de lampen buiten heb ik via de Woning app een automatisering aangemaakt 'Bij zon onder, elke dag'. Sinds iOS 10 (voorheen deed ik het via IFTTT) gaan mijn lampen buiten echt elke keer aan bij zonsondergang. Ik heb wel een keertje gehad dat 1 van de 4 lampen op 1% sterkte aan ging (ipv 60%).Mooya schreef op donderdag 10 november 2016 @ 17:02:
Heeft iemand hier ook een Apple TV 4 met de Hue icm Homekit?
Ik heb in de Woning App op de iPhone een 'Automatisering' gemaakt dat bepaalde lampen (of scene) aan gaan met zonsondergang.
Maar dit gaat bijna nooit goed.
Ik moet bijna elke dag deze lampen zelf aan doen.
Via de Apple TV 4 remote kan ik wel gewoon met siri lampen en scenes bedienen, dus die connectie zit wel goed.
Zelf heb ik (nog) geen ATV4, maar ik maak gebruik van mijn iPad Air2 als hub. Ik kan jouw ervaring dus niet delen.
Hmmm....je kon toch instellen dat ze alleen tussen bepaalde tijden beweging registeren en dus je lampen aan/uit zetten?bart4444 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:11:
De Hue lampen van Philips zijn bij mij flicker vrij, ook als ik ze dim. Waar ik me het meeste aan erg
zijn de motion sensors. Dat ze overdag mijn lampen uitschakelen als er geen beweging is.
PSN: Maichel
Daar heb ik echt geen last van? Dat kan je volgens mij gewoon instellen..bart4444 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:11:
De Hue lampen van Philips zijn bij mij flicker vrij, ook als ik ze dim. Waar ik me het meeste aan erg
zijn de motion sensors. Dat ze overdag mijn lampen uitschakelen als er geen beweging is.
bart4444 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:11:
Het ligt waarschijnlijk aan mijn gevoeligheid voor flicker als gevolg van dimming via PWM op een te lage frequentie, of te slechte afvlakking van de gelijkspanning.GewoonDennis schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:44:
[...]
Lampen flickeren hier nooit, ook niet bij heel ver dimmen.. dus dat ligt niet aan de lampen denk ik.
Ik heb het ook bij zo ongeveer ieder Samsung scherm (vooral die van hun smartphones).
Alsof ik weer naar een 50 hz. CRT beeldbuis moet kijken.
Gelukkig heb ik er bij Hue niet áltijd last van en zeker niet zo extreem als bij Samsung schermen of CRT TV's. Maar het 'strobing' effect is er dus wel degelijk en je kan het ook blootleggen met een camera. Het ligt ook niet aan mijn exemplaren, want ze zijn al een keer omgewisseld door Philips (zowel 3 White's, als 1 White Ambiance).
En het zou gewoon niet nodig moeten zijn, want ik heb ook genoeg (dimbare) ledlampen in huis waar ik er geen last van heb.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Maichel schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 09:52:
[...]
Hmmm....je kon toch instellen dat ze alleen tussen bepaalde tijden beweging registeren en dus je lampen aan/uit zetten?
Ik heb de motion sensor al vanaf het begin, ik wilde de sensors gebruiken voor nacht lamp in de hal en woonkamer. Maar helaas ook als je de lichtgevoeligheid en tijd instelt, worden de lampen uitgeschakeld op de dag. Dit heb ik gemeld op twitter bij MeetHue dit schijnt zo te horen, maar er zijn al veel klachten over.DennusB schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:10:
[...]
Daar heb ik echt geen last van? Dat kan je volgens mij gewoon instellen..
Wat is het probleem als je hem wilt gebruiken als "nachtlamp" en hij overdag uit gaat?bart4444 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:27:
[...]
[...]
Ik heb de motion sensor al vanaf het begin, ik wilde de sensors gebruiken voor nacht lamp in de hal en woonkamer. Maar helaas ook als je de lichtgevoeligheid en tijd instelt, worden de lampen uitgeschakeld op de dag. Dit heb ik gemeld op twitter bij MeetHue dit schijnt zo te horen, maar er zijn al veel klachten over.
Nachtlamp gaat in om 23:30 en uit om 07:00 zo heb ik het ingesteld in hue app maar s,avonds voor 23:30, word de verlichting in de woonkamer uitgezet door de motion sensor. Dit is erg irritant je moet de motion sensor uitzetten (in de app) om dit te voorkomen.DennusB schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:29:
[...]
Wat is het probleem als je hem wilt gebruiken als "nachtlamp" en hij overdag uit gaat?
Ja een bepaalde scène, X minuten voor zonsondergang met een fade time van X minuten, alleen als iemand thuis is (op basis van geofencing). Zo heb ik het ingesteld.Mooya schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:37:
[...]
Kan je ook instellen dat een bepaalde scene ingaat tijdens zonsondergang? Dat is eigenlijk het enige wat ik wil. Ik de screenshots van de app zag ik wel dat je timers kan maken, maar zie daar geen sunrise/sunset staan.
Kun je hier iets meer over vertellen. Ik heb die app al zo vaak bekeken, maar kan dit soort dingen nergens vinden.Irminsul schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:08:
[...]
Ja een bepaalde scène, X minuten voor zonsondergang met een fade time van X minuten, alleen als iemand thuis is (op basis van geofencing). Zo heb ik het ingesteld.
Alvast bedankt voor je moeite.
Have Fun Funske
Bij mij ook! Maar wat ik raar vind is dat als ik binnenshuis op wifi zit, hij ook trager is dan op mijn vriendin's mobiel. Zij is niet aangemeld op myhue en dan reageert hij sneller.knakworst schreef op donderdag 10 november 2016 @ 16:47:
Als ik op mijn eigen wifi zit gaat het heel vlot, via 4G kost het altijd wat tijd bij mij, zomaar zo'n 10 seconden. Bij mij is het verschil in de app duidelijk zichtbaar als buitenhuisverlichting en binnenhuis.
Kan je dus uit concluderen dat hij hoe dan ook altijd via de server gaat als je bent ingelogd. Lijkt mij nutteloos als je op je eigen wifi zit.
Verwijderd
Ja dat dacht ik ook toen ik met Hue begon. Al die kleuren hoefden voor mij niet.Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 21:21:
Verder zal ik 'gewoon' wit licht willen.
Eigenlijk hoeft dat nog steeds niet maar ik heb wel enorm spijt van de Philips Hue Lux en later de nieuwere versie de Philips Hue White lampen die ik gekocht heb.
Later kwam de Philips White Ambience uit en die is het helemaal vind ik.
Mooi alle wittinten weer kunnen geven die je maar wil, echt geweldig om zo ook een leuke sfeerverlichting te kunnen creëren .
De "gewone wit licht lampen" hangen nu in de badkamer en in de berging. De woonkamer en mijn slaapkamer is inmiddels voorzien van een aantal White Ambience lampen ( woonkamer ook nog wat Hue Color lampen uit de starterset ).
Verwijderd
Eerst wilde ik inderdaad gewoon de white. Nadat ik mij er meer in had verdiept en de verschillen bekeken heb ga ik voor de White Ambience inderdaad. Daar kan je het witte licht ook mee tonen zo ver ik kon zien.lowo schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 22:10:
[...]
Ja dat dacht ik ook toen ik met Hue begon. Al die kleuren hoefden voor mij niet.
Eigenlijk hoeft dat nog steeds niet maar ik heb wel enorm spijt van de Philips Lux en later de nieuwere versie de Philips White lampen die ik gekocht heb.
Later kwam de Philips White Ambience uit en die is het helemaal vind ik.
Mooi alle wittinten weer kunnen geven die je maar wil, echt geweldig om zo ook een leuke sfeerverlichting te kunnen creëren .
De "gewone wit licht lampen" hangen nu in de badkamer en in de berging. De woonkamer en mijn slaapkamer is inmiddels voorzien van een aantal White Ambience lampen ( woonkamer ook nog wat Hue Color lampen uit de starterset ).
If On button & value==0 => scene 1 & set value 1
If On button & value==1 => scene 2 & set value 2
etc..
Echter wil ik eigenlijk de scene laten afhangen van het aantal maal die knop werd ingedrukt; niet meer sequentieel zoals nu. Bv 2x press = scene 2. Daarna 1x press = scene 1 (ipv naar scene 3 te gaan).
Ook rechtstreeks naar scene 2 of 3 gaan vanuit de off-stand wordt niet goed geregistreerd, je moet best een second wachten tussen button presses. Daar wil ik dus vanaf.
Iemand enig idee hoe ik dat kan aanpakken, als het al mogelijk is?
De events die geregistreerd worden zijn enkel "on pressed" of "on long pressed". Ik mis dus een "double" en "triple pressed".
(Ja, ik zou de dim up/down knoppen kunnen gebruiken voor scene 2 & 3, maar had die eigenlijk graag gebruikt voor effectief dimmen als het enigszins nog mogelijk is...)
[ Voor 15% gewijzigd door Buzz_Fuzz op 12-11-2016 13:34 ]
39
Ja, ze konden 'm ook niet in het systeem vinden. En had idd al gezocht op het forum. Vervelend zeg.Fietsbel schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:24:
Dat het niet op de website staat klopt, dat niet alle fillialen de motion sensor hebben klopt, dat is al met regelmaat voorbij gekomen. Het is per filliaal verschillend.
Zag dat karwei 'm ook heeft met 20% korting, maar dan weer niet in Amsterdam ofzo.
Iemand die het ding in Amsterdam heeft gehaald of weet waar in Amsterdam ze 'm hebben?
Zuidoost en bij Amstel is-ie niet te vinden.
karwei heeft geen korting. het valt onder de vaste lage prijs en dan geld er geen kortings acties. ik had het zelf bij media markt gekocht toen het op de website voor 34.99 stond.Roelvano schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 15:33:
[...]
Ja, ze konden 'm ook niet in het systeem vinden. En had idd al gezocht op het forum. Vervelend zeg.
Zag dat karwei 'm ook heeft met 20% korting, maar dan weer niet in Amsterdam ofzo.
Iemand die het ding in Amsterdam heeft gehaald of weet waar in Amsterdam ze 'm hebben?
Zuidoost en bij Amstel is-ie niet te vinden.
Klopt, maar dat sterretje staat niet bij de kortingsbon voor 20% op ieder artikel... wel bij de aanbiedingen voor verf e.d., dus het zou moeten lukken/kunnen 😬prld schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 17:05:
[...]
karwei heeft geen korting. het valt onder de vaste lage prijs en dan geld er geen kortings acties. ik had het zelf bij media markt gekocht toen het op de website voor 34.99 stond.
Ik snap je, maar tja... twijfelgeval toch?
[ Voor 12% gewijzigd door Roelvano op 12-11-2016 18:12 ]
[ Voor 22% gewijzigd door spokje op 12-11-2016 18:23 ]
1) Ik wil twee eetkamer lampen aan het plafond hangen die vanuit hetzelfde stroompunt komen, heeft dit invloed op de Hue lampen, of is dit geen probleem?
2) Ik heb vandaag mijn Bridge v1 omgeruild voor een Birdge v2. Alles is goed gegaan, maar Siri werkt niet. Ik krijg de melding dat mijn Birdge niet is gevonden. Terwijl alles voor de rest werkt.. Wat gaat hier nou fout?
Heb ik ook zo, werkt prima.martijnmartijn schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:27:
1) Ik wil twee eetkamer lampen aan het plafond hangen die vanuit hetzelfde stroompunt komen, heeft dit invloed op de Hue lampen, of is dit geen probleem?
Je kunt dit activeren door naar een bepaalde groep te gaan, en dan op het klokje te klikken die bij mij blauw is.funske schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 12:15:
[...]
Kun je hier iets meer over vertellen. Ik heb die app al zo vaak bekeken, maar kan dit soort dingen nergens vinden.
Alvast bedankt voor je moeite.

Je kunt dan op add timer klikken

Dit spreekt voor zich denk ik. Gaat 45 minuten voor zonsondergang aan en in 25 minuten zijn ze op sterkte.

Automation kan je openen via het hamburgermenu linksboven, volgens mij moet je hier wel een in-app aankoop voor doen. Ik heb de iPhone van mij en m'n vriendin toegevoegd. Als je elkaar hebt toegevoegd als Gezin in iOS hoeft de ander ook niet te betalen voor de app.
Met automation aan gaan de lampen niet aan als er niemand thuis is, en als ik of m'n vriendin thuis komt springen ze ook aan. Je kunt dit ook splitten in zonsopgang en zonsondergang zodat de lampen niet aan gaan als je om 12 uur binnen komt lopen.

Hoop dat het helder voor je is.
Amazon.de: Philips Hue E27 color starterset
Bij Amazon heb je ook de optie om het in een recyclebare verpakking te versturen. Is gewoon een 'standaard' bruine doos met enkel wat HUE stickers.
Verlichtingsplan is gemaakt en beneden worden 16 spots direct in het plafond geboord.
Ik twijfel nu om daar "gewone" led spots in te doen of over de Hue color leds.
Het is een stuk kostbaarder en kunnen die Hue niet achter ene dimmer? Zijn er mensen die ze wel gewoon achter een led dimmer hebben en werkt dat goed?
Daarnaast vraagt mijn vrouw zich af of je er wel gewoon mooi warm wit mee kan bereiken. Mijn inziens wel omdat je bijna het hele kleuren spectrum tot je beschikking hebt.
En voor de inbouw maat in het plafond moeten ze ook iets dieper boren toch?
Stop chasing the dream, you're already living it
Nu voor €139,99 bij Amazon. En de nieuwe set bij Bol.com voor 159€!Eragon666 schreef op zondag 13 november 2016 @ 01:17:
De Philips Hue Color starterset is bij Amazon.de nu rond de 145 euro. Prijs wisselt een beetje, heb het van de week gekocht voor 142, nu staat die op 149. In ieder geval goedkoper dan de goedkoopste in de pricewatch.
Amazon.de: Philips Hue E27 color starterset
Bij Amazon heb je ook de optie om het in een recyclebare verpakking te versturen. Is gewoon een 'standaard' bruine doos met enkel wat HUE stickers.
Irminsul schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:40:
[...]
Je kunt dit activeren door naar een bepaalde groep te gaan, en dan op het klokje te klikken die bij mij blauw is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Dit spreekt voor zich denk ik. Gaat 45 minuten voor zonsondergang aan en in 25 minuten zijn ze op sterkte.
[afbeelding]
Automation kan je openen via het hamburgermenu linksboven, volgens mij moet je hier wel een in-app aankoop voor doen. Ik heb de iPhone van mij en m'n vriendin toegevoegd. Als je elkaar hebt toegevoegd als Gezin in iOS hoeft de ander ook niet te betalen voor de app.
Met automation aan gaan de lampen niet aan als er niemand thuis is, en als ik of m'n vriendin thuis komt springen ze ook aan. Je kunt dit ook splitten in zonsopgang en zonsondergang zodat de lampen niet aan gaan als je om 12 uur binnen komt lopen.
[afbeelding]
Wauw, geweldig bedankt!!!!
Kun je ook ervoor zorgen dat én een paar lichten als het donker wordt aan gaan én dat de lichten vol aangaan als jij of je vriendin thuis komt?
Ik heb in ieder geval de in-app aankopen gedaan.
Nogmaals bedankt!!
Have Fun Funske
Ze kunnen niet achter een dimmer. Bedienen doe je of via de app of via 1 van de Hue schakelaars. Je zou de GU10 spots kunnen nemen, maar hou er rekening mee dat alle lampen flink aan de maat zijn. En dan moet je de spotfitting nog kwijt.Qosmic schreef op zondag 13 november 2016 @ 10:12:
Ik ben bezig met een nieuwbouwwoning en ben nu druk bezig met de verlichting.
Verlichtingsplan is gemaakt en beneden worden 16 spots direct in het plafond geboord.
Ik twijfel nu om daar "gewone" led spots in te doen of over de Hue color leds.
Het is een stuk kostbaarder en kunnen die Hue niet achter ene dimmer? Zijn er mensen die ze wel gewoon achter een led dimmer hebben en werkt dat goed?
Daarnaast vraagt mijn vrouw zich af of je er wel gewoon mooi warm wit mee kan bereiken. Mijn inziens wel omdat je bijna het hele kleuren spectrum tot je beschikking hebt.
En voor de inbouw maat in het plafond moeten ze ook iets dieper boren toch?
De tint hoef je je geen zorgen om te maken, met zoveel mogelijke kleuren zou het gek zijn als je niet de juiste kan vinden.
#team_UTC+1
An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Wat voor maatvoering moet ik dan aan houden?
En stel ik ben die hue's op een gegeven moment zat en wil er normale leds in, zijn die gaten dan niet te groot voor reguliere leds?
Of kunnen die er zo in
Ja of je doet het slim en gebruikt gelijk de Hue lampen die alleen koud tot warm wit kunnen gevenQosmic schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:24:
Bij mij kunnen nu de gaten rechtstreeks in de betonnen verdiepingsvloer geboord worden.
En stel ik ben die hue's op een gegeven moment zat en wil er normale leds informatie, zijn die gaten dan niet te groot voor reguliere leds?
Of kunnen die er zo in
https://www.goedkopermetl...zhYD5J2ty7EJTpBoC7yHw_wcB
Deze passen ook vrijwel zeker in elk plafond vanwege de aangepaste grootte die standaard is voor in een plafondspot, je mist bij deze wel de leuke kleuren, maar even serieus, zal je die vaak gaan gebruiken?
Ik zou er een Hue tap ombouw bij doen en je hebt je verlichting compleet
Geen idee, dat zal afhangen van de lamp die je wil waar de Hue is past. Afmetingen van de Hue lampen staan vast op hun site.Qosmic schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:24:
Bij mij kunnen nu de gaten rechtstreeks in de betonnen verdiepingsvloer geboord worden.
#team_UTC+1
You can call me McOverloper Mini '12 i7/16/256 Air '13 i5/8/256 iPad mini 5 64GB iPhone SE 128GB
Ja daar zat ik ook aan te denken, alhoewel ik die kleurtjes wel gaaf vindt. Maar kan ook 2 Hue met kleur in m'n bestaande e27 fitting doen en evt nog kleur aanbrengen met die Hue Bloom ipv mijn hele plafond volgooien met die hue color gu10'sJochemd13 schreef op zondag 13 november 2016 @ 12:38:
[...]
Ja of je doet het slim en gebruikt gelijk de Hue lampen die alleen koud tot warm wit kunnen geven
https://www.goedkopermetl...zhYD5J2ty7EJTpBoC7yHw_wcB
Deze passen ook vrijwel zeker in elk plafond vanwege de aangepaste grootte die standaard is voor in een plafondspot, je mist bij deze wel de leuke kleuren, maar even serieus, zal je die vaak gaan gebruiken?
Ik zou er een Hue tap ombouw bij doen en je hebt je verlichting compleet
Gu10 white ambiance (250 lumen) en de Hue Phoenix downlight (447 lumen)? Beidelampen zijn ca. 5 watt en beide kunnen wit tot gele kleuren geven.
Ik wilde eerst inbouwspotjes maken met de standaard gu10, maar als de lichtopbrengst van die Phoenix echt zoveel beter is is dat die paar euro extra wel waard.
Ja dat kan ook, je kunt ook verschillende acties instellen voor verschillende personen. Bijv bij je vriendin de lampen in de keuken en bij jezelf niet.funske schreef op zondag 13 november 2016 @ 11:16:
[...]
![]()
![]()
Wauw, geweldig bedankt!!!!
![]()
![]()
Kun je ook ervoor zorgen dat én een paar lichten als het donker wordt aan gaan én dat de lichten vol aangaan als jij of je vriendin thuis komt?
Ik heb in ieder geval de in-app aankopen gedaan.
Nogmaals bedankt!!
Die acties voor geofencing worden altijd gestart.
Tja ik kan uit ervaring zeggen dat je dat hele kleur gedeelte waarschijnlijk niet vaak zal gebruikenQosmic schreef op zondag 13 november 2016 @ 13:24:
[...]
Ja daar zat ik ook aan te denken, alhoewel ik die kleurtjes wel gaaf vindt. Maar kan ook 2 Hue met kleur in m'n bestaande e27 fitting doen en evt nog kleur aanbrengen met die Hue Bloom ipv mijn hele plafond volgooien met die hue color gu10's
Ik heb allemaal gekleurde verlichting op mijn slaapkamer en die staat echt bijna altijd op wit licht.
Ik heb de beschrijving van nickyb2 als inspiratie genomen en nog een Hue Motion opgehaald bij de Praxis. Ik gebruik deze in de woonkamer alleen om de aanwezigheid te pollen en dit gegeven in Domoticz te gebruiken als input.ThinkPadd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 14:53:
[...]
Blijkt best mee te vallen, hier: http://www.developers.mee...eceived-hue-motion-sensor zijn een aantal die de bridge elke 2 seconden pollen, zonder problemen. Ga ik voor mijn Hue motion ook doen denk ik. Heb hem via de tutorial van nickyb2 in Home Assistant nu, maar de 30 seconden polling interval van Home Assistant is mij te langzaam. Als je pech hebt duurt het dan 30 seconden tot het licht aan gaat
Hiervoor heb ik in node-red een flow aangemaakt welke de bridge ook elke 2 seconden oproept, zou voor mijn toepassing nog wel iets grotere interval kunnen maken, zo te zien blijft de presence status zo'n 14 seconden lang op true na de trigger.
intentionally left blank
Ik heb onlangs 2 sets Osram GardenPole geplaatst in de voortuin die ik bedien met de Hue bridge en ik heb nu het probleem dat bij het aanzetten van de lampen de ene set gewoon wit is een de andere altijd blauw/wit oplicht.
Is er soms een bepaalde instelling in de app dat dit probleem oplost of komt het door de combinatie Hue/Osram ?
De beide lampen staan reeds in dezelfde groep.
En hoe kan ik 2 lampen in dezelfde groep tegelijkertijd dezelfde kleur geven ?
Nu moet ik de kleur elk apart veranderen wat niet zo handig is.
Alvast bedankt.
Ik ben nog niet zo erg bekend met de mogelijkheden van deze Hue app.
Is dit mogelijk? Zo ja, hoe?
Thanks again!!!Irminsul schreef op zondag 13 november 2016 @ 14:50:
[...]
Ja dat kan ook, je kunt ook verschillende acties instellen voor verschillende personen. Bijv bij je vriendin de lampen in de keuken en bij jezelf niet.
Die acties voor geofencing worden altijd gestart.
Have Fun Funske
Volgens mij kan dat niet. Geofencing wordt vanuit je telefoon bediend (die besluit als hij buiten een gps range is om een lights off/on signaal te versturen) voor All4Hue moet er een parameter zijn in de bridge die dit regelt. Er zijn parameters in de bridge die je zelf kunt configureren, maar dan zul je zelf een tooltje moeten vinden die op basis van jouw aanwezigheid in de bridge deze parameter aan te passen.outlandos schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:48:
Iemand die met all4hue app een beetje handig is? Ik heb zo ingesteld dat de lichten in de woonkamer aan gaan om 16:30 uur. Maar hier wil ik aan toe voegen dat dit alleen gebeurt wanneer er iemand (mijn vriendin of ik) thuis is.
Ik denk dat dit veel gemakkelijker met een extern systeem als domoticz te regelen is.
PS, wil je ook dat in de zomer de lichten om 16.30 aangaan? Zo niet dan zou ik het koppelen aan zonsopgang.
[ Voor 5% gewijzigd door arjandijk162 op 13-11-2016 22:35 ]
Instellen op zonsondergang zorgt ervoor dat je het hele jaar goed zit. Persoonlijk zou ik je aanraden om eens te overwegen dit programma het gehele jaar door te laten lopen. Ben je thuis, dan heb je er gemak van, ben je niet thuis, dan kan het ongenood bezoek in verwarring brengen, waardoor ze niet bij je inbreken. Een inbreker die in vakantietijd in onze straat was betrapt had verklaard de straat even in de gaten gehouden te hebben op zoek naar kansen en daardoor ons huis overgeslagen te hebben aangezien hij door het licht (nog) niet zeker was of we al of niet op vakantie waren.outlandos schreef op zondag 13 november 2016 @ 18:48:
Iemand die met all4hue app een beetje handig is? Ik heb zo ingesteld dat de lichten in de woonkamer aan gaan om 16:30 uur. Maar hier wil ik aan toe voegen dat dit alleen gebeurt wanneer er iemand (mijn vriendin of ik) thuis is.
Voor dat doel zou ik je ook adviseren verschillende programma's aan te maken met verschillende programma's tijden per dag en per kamer. In de avond heb ik daar bijvoorbeeld ook het licht in de badkamer en incidenteel de zolder meegenomen. Ook heb ik voor de woonkamer meerdere uitschakeltijden verdeeld over de week ingesteld. Dus later uit op vrijdag en zaterdagavond dan door de week. Zelfs de buren die op ons huis pasten twijvelden op een gegeven moment of wij soms eerder thuis gekomen waren. Dan weet je dus dat het voor een inbreker die aan het verkennen is zeker afschrikkend werkt.
Zelfs in de basic hue 1 app kan je scenes al aan en uit zetten. Dus voor langere afwezigheid of vakantie activeer ik de extra vakantie scenes die normaal licht schakelen bij aanwezig zijn simuleren. Na de vakantie zet ik ze weer uit. Alleen de zonsondergangs schakeling zal je via een andere app in moeten stellen. Vaak kan je ook nog instellen hoeveel minuten voor of na zonsondergang je wilt schakelen.
[ Voor 49% gewijzigd door ucsdcom op 13-11-2016 23:53 ]
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Wat lijkt dit me toch een geweldige app!Irminsul schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 19:40:
[...]
Je kunt dit activeren door naar een bepaalde groep te gaan, en dan op het klokje te klikken die bij mij blauw is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou er best wat voor over hebben als de maker dit ook voor Android zo zou gaan maken.
Zowel HuePro als "All4hue" blijven het toch 'net niet'.
Vooral met All4hue heb ik een innige haat-liefdeverhouding. Vooral als je (zoals iemand eerder in dit topic ook al opmerkt) zelfs maar wat kleine instellingen aan de dimmer switches wil aanpassen, dan heb je al kans dat alles 'overhoop' gaat. Ook ziet All4hue in de standaard door de Hue app aangemaakte Dimmerswitch-knoppen bepaalde json calls, waardoor All4hue vervolgens een kleine wijziging, bv. aan de acties, nieteens wil opslaan.
Buiten dat zit de app erg 'techneuterig' in elkaar qua werking. Dat is misschien leuk voor een Tweaker, en dat ben ik ook wel, maar de hier getoonde iOS app lijkt me veel duidelijker, met ook nog steeds genoeg mogelijkheden. Want bij All4hue zit er gewoon echt geen samenhang in de UI of in het gedrag van de app.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
http://www.mediamarkt.nl/...kleurd-licht-1475300.html
Misschien is dat wel iets voor je;Driftkikkertje schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:25:
Vanavond komen mijn lampjes binnen, maandag 21e sleutel van mn appartement dus dan even experimenteren. Google home is ook onderweg, wordt een leuk projectjeAlleen jammer dat je geen reguliere schakelaars hebt / wandschakelaarvervangers voor de hue / zigbee
YouTube: Modify your Philips Hue Tap to look like a regular switch
Ga er binnenkort ook eens mee aan de knutsel; ik vind het een mooie oplossing
Heeft iemand hier ervaring mee / een oplossing voor? Het dimmen gaat nu zo:spokje schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:22:
Wat me opvalt: als je een dimmer herprogrammeerd via All4hue dan lukt het me niet om het dimmen van een lamp traploos te laten verlopen. Het gaat dan ineens in stapjes van bijvoorbeeld 12 procent. Dus als je bijvoorbeeld het de lamp wil dimmen met de - knop door 'm ingedrukt te houden gaat het dimmen niet meer traploos maar met stapjes van X procent. Doe ik iets fout? Ik kijk de rules af zoals ze er origineel in stonden.

En wil weer graag zoals het eerste scenario
Geeft dit een beetje een mooi effect? En zou je beter de ledstrip dmv een L of U profiel naar boven kunnen richten of direct op de muur?
Ik ben recent gestart met Hue en ik heb een dressoir waar de tv boven hangt. Met de lightstrip plus wilde ik licht effect langs de wand en inderdaad naar boven. Na wat test opstellingen heb ik er voor gekozen om de strip boven achter het dressoir te plakken met licht naar de wand. Dit geeft een mooi effect.cky schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:55:
Heeft er iemand ervaring met de Lightstrip plus achter een tv meubel plakken? En dan niet naar onder gericht maar naar boven?
Geeft dit een beetje een mooi effect? En zou je beter de ledstrip dmv een L of U profiel naar boven kunnen richten of direct op de muur?
Op moment dat het licht naar boven liet schijnen had ik namelijk reflectie in het beeldscherm en lelijke schaduw van de tv op het plafond. Als je tv op je meubel staat heb jij daar geen last van. Ik hoop dat je uit de voeten kan met mijn reactie. Advies eerst testen en dan pas vastplakken 😉
In mijn ervaring, als je met all4hue aan de rules voor de dimmerswitch knoppen hebt gezeten, is er maar 1 manier om het weer naar out of the box te krijgen: In de officiele Hue (gen. 2) app naar de configuratie van de dimmerswitch gaan. Daar geeft ie aan dat hij niets met de huidige configuratie kan en hoe je dat weer moet 'resetten'. Dan ben je dus wel ook de andere wijzigingen aan die dimmerswitch kwijt.spokje schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:09:
[...]
Heeft iemand hier ervaring mee / een oplossing voor? Het dimmen gaat nu zo:
[afbeelding]
En wil weer graag zoals het eerste scenariotraploos dimmen.
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 14-11-2016 15:15 ]
Snap ik, maar het gaat me erom dat het dimmen weer normaal gaateymey schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:15:
[...]
In mijn ervaring, als je met all4hue aan de rules voor de dimmerswitch knoppen hebt gezeten, is er maar 1 manier om het weer naar out of the box te krijgen: In de officiele Hue (gen. 2) app naar de configuratie van de dimmerswitch gaan. Daar geeft ie aan dat hij niets met de huidige configuratie kan en hoe je dat weer moet 'resetten'. Dan ben je dus wel ook de andere wijzigingen aan die dimmerswitch kwijt.
Kan de boel resetten en dan zal het ook wel weer werken, maar lijkt me toch dat het ook prima moet kunnen via All4Hue. Het lijkt me dat er hier zat Tweakers moeten zijn die e.e.a. via All4Hue wel goed aan de praat hebben gekregen?
Misschien is het algemeen bekend dat je niet moet kloten aan de rules voor het dimmen? Ik ben het nog niet tegen gekomen namelijk.
[ Voor 6% gewijzigd door spokje op 14-11-2016 15:36 ]
Zeker met traploos dimmen en het scene wisselen bij meerdere keren indrukken van de "aan" knop is in mijn ervaring niet verenigbaar met de huidige implementatie van rules in ALL4Hue. Als je eraan komt, ben je f*cked. Uiteindelijk is het enige wat ik met All4Hue heb gedaan, bij het bedlampje van m'n vriendin een "long press" voor de Off erbij gemaakt, om het lampje dan na verloop van 5 minuten uit te laten gaan. Dat gaat nog net goed.
Jammer, maar helaas. Tenzij ik iets helemaal fout doe, maar dan wil ik dat wrs net zo graag weten als jij
Wat zoek je, plugs of de spaarlampen? Beiden is lastig, ik heb nog wel een nieuwe spaarlamp liggen, Markplaats in de gaten houden is je beste optie voor een plug en ga er vanuit dat ze een stevige prijs moeten opbrengen.i2Paq schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:40:
Stomme vraag, maar waar kun je nog Philips LivingWhites krijgen?
Wij hebben dit een paar weken geleden gedaan met een wit plastic L-profiel van 12mm, klitteband (20mm zelfklevend, op rol te koop) en de ledstrip plus (2m).cky schreef op maandag 14 november 2016 @ 12:55:
Heeft er iemand ervaring met de Lightstrip plus achter een tv meubel plakken? En dan niet naar onder gericht maar naar boven?
Het voordeel van het gebruik van klitteband is dat je met een paar kleine strookjes het hele L-profiel kunt bevestigen, waardoor het relatief makkelijk los te maken is wanneer je bijvoorbeeld gaat verhuizen.
Omdat de tv op het meubel staat kan bij ons de ledstrip direct naar boven schijnen zonder schaduwwerking. Dit zorgt voor een hoge lichtopbrengst en een mooie effen kleur als de ledstrip minstens 15 cm onder de rand van het meubel bevestigd wordt.
Tip: laat je vrouw/vriendin (if any) het priegelwerk doen, dat bevordert de acceptatie van het Hue systeem
Quatt hybrid duo, 165m2, vvw & radiatoren, Honeywell Evohome (7 zones)
Beide vragen zijn iig actief op het Google+ message board van All4Hueeymey schreef op maandag 14 november 2016 @ 15:42:
Ik weet niet of het "algemeen bekend" is, maar het is in ieder geval wel mijn ervaring.
Zeker met traploos dimmen en het scene wisselen bij meerdere keren indrukken van de "aan" knop is in mijn ervaring niet verenigbaar met de huidige implementatie van rules in ALL4Hue. Als je eraan komt, ben je f*cked. Uiteindelijk is het enige wat ik met All4Hue heb gedaan, bij het bedlampje van m'n vriendin een "long press" voor de Off erbij gemaakt, om het lampje dan na verloop van 5 minuten uit te laten gaan. Dat gaat nog net goed.
Jammer, maar helaas. Tenzij ik iets helemaal fout doe, maar dan wil ik dat wrs net zo graag weten als jij
Eigenlijk nergens, als je geluk hebt op Marktplaats of Amazon, maar daar zijn ze dan ook rond de 50 euro en ook niet in grote getallen.i2Paq schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:40:
Stomme vraag, maar waar kun je nog Philips LivingWhites krijgen?
[ Voor 5% gewijzigd door Jochemd13 op 14-11-2016 20:20 ]
Ik wil binnenkort ook een ledstrip plus achter de tv meubel plaatsen. Zat zelf te denken om een U profiel van opzij door te boren en vast te schroeven in het meubel. Ik ben heel benieuwd naar jouw oplossing. Zou je misschien foto's kunnen plaatsen?jbtbnl schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:52:
[...]
Wij hebben dit een paar weken geleden gedaan met een wit plastic L-profiel van 12mm, klitteband (20mm zelfklevend, op rol te koop) en de ledstrip plus (2m).
Het voordeel van het gebruik van klitteband is dat je met een paar kleine strookjes het hele L-profiel kunt bevestigen, waardoor het relatief makkelijk los te maken is wanneer je bijvoorbeeld gaat verhuizen.
Omdat de tv op het meubel staat kan bij ons de ledstrip direct naar boven schijnen zonder schaduwwerking. Dit zorgt voor een hoge lichtopbrengst en een mooie effen kleur als de ledstrip minstens 15 cm onder de rand van het meubel bevestigd wordt
Welk profiel heb je gebruikt en is deze niet te smal voor de plus ledstrip?
Bedankt!
Als je een plug zoekt, osram lightify plug werkt superJochemd13 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:19:
[...]
Eigenlijk nergens, als je geluk hebt op Marktplaats of Amazon, maar daar zijn ze dan ook rond de 50 euro en ook niet in grote getallen.
Vanwege de afwijkende maat (diepte) ga ik er vanuit dat deze hue GU10 lamp niet in elk type armatuur geplaatst kan worden?
Bedankt voor de heldere uitleg. Heb je een foto van het resultaat?jbtbnl schreef op maandag 14 november 2016 @ 17:52:
[...]
Wij hebben dit een paar weken geleden gedaan met een wit plastic L-profiel van 12mm, klitteband (20mm zelfklevend, op rol te koop) en de ledstrip plus (2m).
Omdat de tv op het meubel staat kan bij ons de ledstrip direct naar boven schijnen zonder schaduwwerking. Dit zorgt voor een hoge lichtopbrengst en een mooie effen kleur als de ledstrip minstens 15 cm onder de rand van het meubel bevestigd wordt.
Tip: laat je vrouw/vriendin (if any) het priegelwerk doen, dat bevordert de acceptatie van het Hue systeem
De nieuwe gu10 ambiance zijn perfect fit, dus passen overal inpaul-s83 schreef op maandag 14 november 2016 @ 21:54:
Iemand ervaring met een mooie armatuur voor de Hue Gu10 spotjes? Voor onze nieuwbouwwoning ben ik van plan om er een aantal in een verlaagd plafond te plaatsen.
Vanwege de afwijkende maat (diepte) ga ik er vanuit dat deze hue GU10 lamp niet in elk type armatuur geplaatst kan worden?
Ze zijn wel kleiner maar hebben een kortere "hals" en in vergelijking met andere GU10 is het breed stuk groter. In sommige IKEA (opbouw) armaturen passen ze al zeker niet.
Voor inbouw verwacht ik eerlijk gezegd minder problemen.
arjandijk162 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:05:
[...]
Wat zoek je, plugs of de spaarlampen? Beiden is lastig, ik heb nog wel een nieuwe spaarlamp liggen, Markplaats in de gaten houden is je beste optie voor een plug en ga er vanuit dat ze een stevige prijs moeten opbrengen.
Dank voor jullie antwoord.Jochemd13 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:19:
[...]
Eigenlijk nergens, als je geluk hebt op Marktplaats of Amazon, maar daar zijn ze dan ook rond de 50 euro en ook niet in grote getallen.
Ik zoek de lampen, deze gebruiken wij boven de tafel.
Waardeloos dat ze er niet meer zijn!
Wat kan ik als vervanger gebruiken icm. de remote/dimmer?
[ Voor 21% gewijzigd door cky op 15-11-2016 09:20 ]
Deze lampen werken met een eigen remote en dat is erg handig bij/boven de eettafel.spokje schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:26:
Ik doelde op i2Paq die zegt dat ie de lampen zoekt.

Je kunt ze zelfs zonder bridge aan lampen koppelen om te besturen.
Je kunt de LivingWhite lampen gewoon vervangen door Hue White lampen en deze met de LivingWhite remote controls bedienen.i2Paq schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:03:
[...]
Deze lampen werken met een eigen remote en dat is erg handig bij/boven de eettafel.
[afbeelding]
Hue lampen zijn backwards compatible met de LivingWhite en LivingColors (Gen2 en later) producten, het is zelfs mogelijk om je LvingWhite/Color remote met de Hue Bridge te koppelen, maar dat vergt wel wat handelingen (zie op intro pagina van dit forum voor het hoe en wat).
Ik heb bij mij thuis ook verschillende LivingColors remotes (Zowel de ronde met drukknoppen Gen3 als de ronde zoals in de afbeelding) en LivingWhite en Colors producten aan mijn bridge hangen (moet je wel LivingWhite/Color remote voor gebruiken, je moet de oude lampen eerst touch linken anders vind de birdge ze niet). Werkt voortreffelijk.
Ik krijg het niet voor elkaar om met de bovenste knop op de (nieuwe) dimmer om soms een scène te selecteren met 4 lampen en de volgende scène met 6 lampen.
Heeft iemand dit voor elkaar en zo ja, hoe heb je dit aangepakt?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Ik ben pas net 1 avond aan het klooien geweest met een v2 bridge en de nieuwe app (wat een gedoe), maar ik denk dat er wel een manier omheen is. De oude app was ook niet alles, maar voor bepaalde zaken toch een stuk makkelijker inregelen.MillZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:29:
Kan je met de dimmer verschillende scenes selecteren?
Ik krijg het niet voor elkaar om met de bovenste knop op de (nieuwe) dimmer om soms een scène te selecteren met 4 lampen en de volgende scène met 6 lampen.
Aan de dimmerknop kan je kamers koppelen en per kamer 1 scene instellen. Je kan natuurlijk wel (met wat gedoe) meerdere scenes aanmaken per kamer met elk een aantal verschillende lampen. Als je die 2 slim uitdenkt kan je samen met de dimmer een stuk verder komen dan met alleen de app.
Ik heb daarmee nu 3 lampen over 2 kamers met alle 3 een andere helderheid gekoppeld aan 1 van de stappen van de dimmer. Bij de andere stappen doen ze alle 3 hetzelfde.
#team_UTC+1
Kan alleen als je die 4 lampen in bijvoorbeeld Scene "Slaapkamer" gebruikt en die andere 2 in de scene "gang"MillZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:29:
Dan kun je aangeven bij "waar", selecteer je 2 Scene's en vervolgens wat je met welke knop wil doen;
Met de iConnectHue iOs-app kan je de dimmer een heel eind programmeren.MillZ schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 14:29:
Elke knop kan je 4 functies geven. Daarna te gebruiken door 1x of vaker snel achter elkaar op knop te drukken of inhouden.
Mooya schreef op donderdag 10 november 2016 @ 21:37:
[...]
Kan je ook instellen dat een bepaalde scene ingaat tijdens zonsondergang? Dat is eigenlijk het enige wat ik wil. Ik de screenshots van de app zag ik wel dat je timers kan maken, maar zie daar geen sunrise/sunset staan.
Op de dim switch is het maximaal 10, maar werkt het ook met Bv 12?
Alles al een keer opnieuw gekoppeld, geen oplossing helaas.
Dan een ander probleem, misschien gerelateerd.... derde lichtje op de bridge v2 gaat knipperen om de zoveel minuten (circa 20)
Poort 80 naar de bridge geforward en vast IP in router. Dhcp aan uit maakt niet uit?
[ Voor 30% gewijzigd door cky op 15-11-2016 20:35 ]
Als je een bridge hebt is de limiet 50 lampen. Voor zover mij bekend kan je een tap niet rechtstreeks aan een losse lamp koppelen zoals met de dim switch.Qosmic schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 20:11:
Hoeveel lampen kan je op een tap aansluiten?
Op de dim switch is het maximaal 10, maar werkt het ook met Bv 12?
Eindelijk na 2 jaar nieuwe lampvoeten gevonden voor naast de tv met een e27 fitting. Dat wordt weer wat lampen bijkopen, waarmee het totaal al weer naar 8 gaat. En dan wellicht nog een Hue plafondspot, waarschijnlijk de runner.
[ Voor 23% gewijzigd door Ethirty op 15-11-2016 21:23 ]
#team_UTC+1
Had ik ook vandaag enige tijd, nu is het weer normaal. Oftewel lampje constant aan en verbinden werk gewoon. Zal wel een hickup van my hue server zijn geweest.[b][message=49139825,noline]
Dan een ander probleem, misschien gerelateerd.... derde lichtje op de bridge v2 gaat knipperen om de zoveel minuten (circa 20)
Poort 80 naar de bridge geforward en vast IP in router. Dhcp aan uit maakt niet uit?
Ik heb namelijk 2 bridges, beide staan in mijn hue app, maar je mag maar 1 bridge gekoppeld hebben aan je hue account.
De bridge die gekoppeld is met mijn hue account meldt zich dus ook wel eens voor updates e.d.
De andere... niet
Die heeft nog een oudere softwareversie en ik zie dus geen mogelijkheid die bij te werken...
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Hoe gebruik je die tweede bridge ? Ik overweeg nl ook een tweede bridge ivm problemen met het bereik van INNR lampen.paQ schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:34:
Ik heb namelijk 2 bridges, beide staan in mijn hue app, maar je mag maar 1 bridge gekoppeld hebben aan je hue account.
Want dan moet je dus uitloggen op je app, inloggen met andere gegevens, om bij je hue te kunnen
[ Voor 49% gewijzigd door paQ op 16-11-2016 08:48 ]
Ok, binnen 1 huis heeft het dan niet zoveel zin ? Dan heb je alleen de devices van bridge 1 in je app. Ik ga nog eens kijken of Domoticz met 2 bridges overweg kan.paQ schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:45:
De tweede bridge staat op mijn kantoor, maar zonder extra account daar.
Je bridge hangt aan een locatie, dus dat is wat je ziet.wpeterw schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:47:
[...]
Ok, binnen 1 huis heeft het dan niet zoveel zin ? Dan heb je alleen de devices van bridge 1 in je app. Ik ga nog eens kijken of Domoticz met 2 bridges overweg kan.
Kan me ook niet voorstellen waarom je 2 bridges op 1 locatie zou willen
Nu switch ik gewoon binnen 1 app tussen locaties. En dat werkt prima
(kan alleen de bridge niet updaten
[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 16-11-2016 08:49 ]
Omdat ik problemen heb met het bereik van de INNR lampen.paQ schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:48:
[...]
Je bridge hangt aan een locatie, dus dat is wat je ziet.
Kan me ook niet voorstellen waarom je 2 bridges op 1 locatie zou willenmaar dat terzijde.
Nu switch ik gewoon binnen 1 app tussen locaties. En dat werkt prima![]()
(kan alleen de bridge niet updaten)
https://www.gamma.nl/asso.../elektra_schakelmateriaal
Voor wie nog dimmerswitches moet
Daarom dus altijd Philips Hue lampen gebruikenwpeterw schreef op woensdag 16 november 2016 @ 08:59:
[...]
Omdat ik problemen heb met het bereik van de INNR lampen.
Heb je overigens al geprobeerd om van ZigBee kanaal te wisselen? Zit onder de Bridge optie bij settings menu (op i icoontje drukken en onderaan de lijst staat ZigBee kanaal). Dit kan helpen om het bereik te vergroten.
Wat ook belangrijk is dat je de Bridge niet te dicht bij je Wifi router zet, gebruik minimaal een halve meter afstand.
En een Hue Lamp halve weg de INNR lampen en Bridge plaatsen kan ook helpen, tip je moet dan wel eerst ff de bridge uitzetten, de INNR lampen power-cyclen en dan de Bridge weer aan dat weet je zeker dat er een nieuwe route wordt gezocht anders kan het zijn dat de INNR lampen nog steeds rechtstreeks met je Bridge willen praten!?
Ik gebruik hoofdzakelijk HUE lampen, zo'n 20 stuks. Ik heb 4 INNR GU10 inbouwspots. 2 spots op 2 meter van de bridge worden gezien, de andere 2 zitten op 5 meter van de bridge en worden niet gezien. Halverwege zitten meerdere HUE lampen. Powercyclen en kanaal wijzigen ga ik nog proberen. Dank voor de tip.Erik1971 schreef op woensdag 16 november 2016 @ 12:14:
[...]
Daarom dus altijd Philips Hue lampen gebruiken.
Heb je overigens al geprobeerd om van ZigBee kanaal te wisselen? Zit onder de Bridge optie bij settings menu (op i icoontje drukken en onderaan de lijst staat ZigBee kanaal). Dit kan helpen om het bereik te vergroten.
Wat ook belangrijk is dat je de Bridge niet te dicht bij je Wifi router zet, gebruik minimaal een halve meter afstand.
En een Hue Lamp halve weg de INNR lampen en Bridge plaatsen kan ook helpen, tip je moet dan wel eerst ff de bridge uitzetten, de INNR lampen power-cyclen en dan de Bridge weer aan dat weet je zeker dat er een nieuwe route wordt gezocht anders kan het zijn dat de INNR lampen nog steeds rechtstreeks met je Bridge willen praten!?
bedankt allemaal voor jullie meedenken!Godmaster schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 16:36:
[...]
Kan alleen als je die 4 lampen in bijvoorbeeld Scene "Slaapkamer" gebruikt en die andere 2 in de scene "gang"
Dan kun je aangeven bij "waar", selecteer je 2 Scene's en vervolgens wat je met welke knop wil doen;
[afbeelding]
Ik mis dan alleen de optie UIT tussen de mogelijkheden.
Ik zou namelijk een groep lampen bij mijn tv willen selecteren, maar dat de eettafellamp uit blijft.
In andere scenes moet deze wel gewoon aangaan.
Hoe pak ik dat dan aan?
Of moet ik daarvoor HueConnect gebruiken?
Mijn opstelling:
Strip rond mijn tv
bulb lamp
Staande lamp
2 lampen op mijn dressoir
Eettafel lamp
Ik wil 2 standen om tv te kijken. Maar ook de stand om te eten etc.
Of denk ik nou gewoon te moeilijk?
Op de wind van gister kan je niet zeilen
Kan je met de BEDDI ook een scené laten starten (of meerdere). Dit doe ik nu op basis van een API; en dien dit dus elke keer te editen. Maar als ik via de BEDDI app (alarm) dit kan laten doen... graag.pepijnm1984 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:09:
Even mijn mening op dit topic.
Ik heb de volgende setup:
Hue bridge 2.0
Woonkamer: 2 color en 2 ambiance lampen
Tuin: 2 witte lampen
Gang: 1 ambiance lamp
Slaapkamer 1: 2 color lampen
Slaapkamer 2: 1 color lamp
Overloop: 1 ambiance lamp
Tevens wordt mijn ketel binnenkort vervangen voor een nieuwe, waarbij er een dubbel circuit wordt opgezet. Het idee is om met 2 Nest thermostaten de verdiepingen apart te regelen. Op de begane grond wordt enkel met vloerverwarming gewerkt, op de 1e en 2e verdieping met normale radiators.
Daarnaast heb ik sindskort de Beddi wekker, deze kan praten met zowel de nest als Hue en eventueel extra schakelingen zoals Elgato switch voor bijv. mijn koffie machine.
Op mijn verlanglijstje staan nog:
Nest rookmelders, Nest outdoor cams, August Smart Lock, Elgato Eve Door & window sensor
Enfin, ik ben best tevreden over de huidige producten. De aanschaf is relatief aan de hoge kant, echter heb ik veel halogeenlampen vervangen dus de stroombesparing zal aanzienlijk zijn. Ik ben erg benieuwd hoe ver ik kan gaan met de stroombesparing door automatisering. Ik ben namelijk van plan om ook de circulatiepomp te schakelen met een Elgato stekker, ik zou dan in de zomer periode mijn circulatie tijdelijk kunnen stoppen.
Wat ik wel een gebrek vindt, is het kleurbereik van de Philips Hue lampen. De groen weergave is simpel gezegd waardeloos. Hierover heb ik contact opgenomen met Philips, hier is het antwoord gegeven dat de nieuwe lampen dit niet meer hebben. Echter is het niet mogelijk om oude lampen om te ruilen voor de nieuwe lampen.
Blijkbaar vind philips haar trouwe klanten niet zo belangrijk.
Scene1; 7:00 (lamp aan op 1%, rood)
Scene2; 7:01 (fade lamp naar 60%, geel in 15 min)
Scene3 7:17 (lamp uit)
Hoor graag je bevindingen.
PS zijn de 'cijfers' wel goed te zien als deze verlicht zijn; lijkt me niet echt heel erg 'aanwezig'.
- The Neo and Only -
Je kan sowieso niet meer dan 5 combinaties op de dimmer switch kwijt. Als dat niet genoeg is moet je de app erbij pakken.MillZ schreef op woensdag 16 november 2016 @ 13:33:
[...]
bedankt allemaal voor jullie meedenken!
Ik mis dan alleen de optie UIT tussen de mogelijkheden.
Ik zou namelijk een groep lampen bij mijn tv willen selecteren, maar dat de eettafellamp uit blijft.
In andere scenes moet deze wel gewoon aangaan.
Hoe pak ik dat dan aan?
Of moet ik daarvoor HueConnect gebruiken?
Mijn opstelling:
Strip rond mijn tv
bulb lamp
Staande lamp
2 lampen op mijn dressoir
Eettafel lamp
Ik wil 2 standen om tv te kijken. Maar ook de stand om te eten etc.
Of denk ik nou gewoon te moeilijk?
Splits eerst je lampen in groepen zoals je ze wil aansturen. Plaats die in een kamer. Ik heb bijv gegroepeerd op eetkamer (2 lampen) en woonkamer (3 lampen, waarvan 2 naast de tv). Ik wil namelijk aan de eetkamer tafel kunnen werken met witlicht terwijl de rest van de kamer warmwit moet zijn zonder mijn app erbij te moeten pakken.
Maak per kamer de scenes aan die je wil gebruiken, bijv welke lamp aan/uit, kleur en intensiteit; of je gebruikt gewoon de standaard scenes zoals relax of concentrate. Koppel kamer en scene aan je dimmer en presto. Het zal altijd een beetje prutsen blijven om het precies goed te krijgen.
En voor uit zit een aparte knop op de dimmer
#team_UTC+1
http://www.ikea.com/be/nl...partments/lighting/36812/
Aangezien ze ook met ZLL werken zou dit moeten gaan?
Anders lees je het topic/gebruik je de zoekfunctie.pnnr schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:14:
Heeft iemand de nieuwe smart verlichting van Ikea al proberen aansturen met een Hue bridge?
http://www.ikea.com/be/nl...partments/lighting/36812/
Aangezien ze ook met ZLL werken zou dit moeten gaan?
39
De dimmerswitches lijken niet de actie te zitten?spokje schreef op woensdag 16 november 2016 @ 11:43:
14 t/m 20 november 25% korting op al het schakelmateriaal bij de Gamma:
https://www.gamma.nl/asso.../elektra_schakelmateriaal
Voor wie nog dimmerswitches moet
dus...
Dat heb ik gedaan, het lijkt mij dat er in dit topic nog niets over gezegd is...Fietsbel schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:19:
[...]
Anders lees je het topic/gebruik je de zoekfunctie.
tuuuuuuurlijkpnnr schreef op woensdag 16 november 2016 @ 14:24:
[...]
Dat heb ik gedaan, het lijkt mij dat er in dit topic nog niets over gezegd is...
[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2
39
Dit topic is gesloten.
![]()
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue