In de praktijk is het makkelijk te zien. De nieuwe hebben een witte behuizing ipv grijs/zilver. Maar de webshops gebruiken wisselde plaatjes.aex351 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 21:44:
Ik vind het wel echt onhandig dat je niet makkelijk kan zien wat nu de nieuwe versie is van de Philips Hue lampen die deze maand op de markt zijn gebracht. Oude set zou ik sowieso niet overwegen vanwege de beperking met de kleur groen en blauw.
Ik ben nou toch ook over. Heb een startset gehaald met de nieuwe White Ambience lampen en de remote.
1e indruk is zeer goed te noemen, de A19 kampen gaan van los van 2200-6700K en hierdoor kun je heerlijk variëren en instellen, ook vind ik de hoeveelheid licht die van de lampen af komt een verademing (Ik wist niet niet zeker wat ik kon verwachten).
Al met al een goed begin, nu tijd om na te denken over extra settings en natuurlijk uitbreidingen
En met het oog op de toekomst van meer merken op het Zigbee light protocol ben ik benieuwd hoe het gaat worden.
1e indruk is zeer goed te noemen, de A19 kampen gaan van los van 2200-6700K en hierdoor kun je heerlijk variëren en instellen, ook vind ik de hoeveelheid licht die van de lampen af komt een verademing (Ik wist niet niet zeker wat ik kon verwachten).
Al met al een goed begin, nu tijd om na te denken over extra settings en natuurlijk uitbreidingen
En met het oog op de toekomst van meer merken op het Zigbee light protocol ben ik benieuwd hoe het gaat worden.
Het is helemaal goed gekomen, met 20% dus bij bol.com color en ambiance richer colors gekocht. Alles aan de praat nu. Nu even wijs worden in de app en homekit (ivm mn vriendin). Benieuwd hoe het gaat met weggaan en thuis komen op twee apparaten.StefandeGroot schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 07:45:
[...]
Ik heb een tijd geleden eens de Hue tap schakelaar besteld bij bol.com. Ze hadden mij alleen een lege doos (van de tap schakelaar) opgestuurd.![]()
Best kans dat dat een geretourneerd setje was. Moest ik die nog terug sturen naar ze ook, omdat ik het wilde ruilen voor een goed setje. Kreeg ik het ook weer terug gestuurd in een megadoos, want het was niet compleet...
Zo naar de Praxis dimmers halen a 20% korting en dan de 5 euro kortings bon als betaal middel. Wordt weer een koopje (gewoon online uitprinten voor de fans). Daarnaast nog 250 extra airmiles.... Dag kan niet meer stuk.
[ Voor 35% gewijzigd door sweeeetje op 20-10-2016 10:15 ]
Hebben ze daar ook die gu10 startersset of iemand weet ? Zie ze nl. niet in hun webshop
Ik heb de app net gekocht voor 99 cent. Maar waar vind ik de Hue optie?Vapid schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 09:47:
De app Sleep Cycle werkt perfect met Hue op onze slaapkamer! Nog geen enkele keer onszelf overslapen
Met deze app functioneren de lampen ook als een "wake up light", werkt echt erg goed. Tevens is het gewoon een toffe app met leuke features.
Bij instellingen > Premium Featurers > Philips Hue Supportoutlandos schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:26:
[...]
Ik heb de app net gekocht voor 99 cent. Maar waar vind ik de Hue optie?
Heb je een link voor me naar de app in de app store? Want ik vrees dat ik de verkeerde app heb gekocht..Vapid schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:52:
[...]
Bij instellingen > Premium Featurers > Philips Hue Support
Sleep Cycle alarm clock' van Northcube AB
https://appsto.re/nl/jabht.i
Ja die heb ik, maar dan de Android versie. Vreemd als die geen Hue support heeft en de iOS versie wel..NRG-81 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:13:
Sleep Cycle alarm clock' van Northcube AB
iOS versie heeft het inderdaad wel. Lees de beschrijving maar, bij de premium opties staat Hue support genoemdoutlandos schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:15:
[...]
Ja die heb ik, maar dan de Android versie. Vreemd als die geen Hue support heeft en de iOS versie wel..
Oké dan heb ik 99 cent weggegooidNRG-81 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:37:
[...]
iOS versie heeft het inderdaad wel. Lees de beschrijving maar, bij de premium opties staat Hue support genoemd
En zeker te laat voor de refund?
Ondersteuning voor smart light of Hue in apps zeggen mij ook niet alles. Ik ken apps die wel ondersteuning heeft voor Hue, maar je kan dan totaal niet kan instellen welke lampen je dan wil bedienen. Ofwel alles of niks. Daar heb je dus niks aan.
Sinds dinsdag ook aantal Hue lampen. Mooi spul! Heb even zitten kijken naar versie 1 en versie 2 van de app, maar versie 1 had wel iets wat ik fijn vind en wat niet in versie 2 van de app zit. Namelijk dat je alle lampen in 1 x op dezelfde kleur kan instellen, zie plaatje:

Dus zeg maar dat je ze eerst kan bundelen, en dan allemaal kan voorzien van dezelfde kleur.
Mis ik iets of doe ik misschien iets fout met de 2e generatie van de app?
Edit: Met een 3th party app werkt t perfect (All4Hue)

Dus zeg maar dat je ze eerst kan bundelen, en dan allemaal kan voorzien van dezelfde kleur.
[ Voor 4% gewijzigd door Maichel op 21-10-2016 10:47 ]
PSN: Maichel
Antwoord op meethue forum over Ikea lampen:
All,
We have noted that very early versions of our Philips Hue bridge firmware, released before April 2015, allows the new IKEA lights to connect. We are continuing to evaluate this situation in accordance with our interpretation of ZigBee Light Link, but there is no intention to block any third-party bulbs using ZigBee Light Link from working with the Philips Hue system.
Hue Developer Support - Niek
All,
We have noted that very early versions of our Philips Hue bridge firmware, released before April 2015, allows the new IKEA lights to connect. We are continuing to evaluate this situation in accordance with our interpretation of ZigBee Light Link, but there is no intention to block any third-party bulbs using ZigBee Light Link from working with the Philips Hue system.
Duidelijk. Dus Ikea moet zich gewoon aanmelden bij friends of Hue of het protocol aanpassen.arjandijk162 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:18:
Antwoord op meethue forum over Ikea lampen:
All,
Wat Ikea niet zal doen, want die zullen een eigen bridge uitbrengen.
En dan wel homekit gecertificeerd hoop ik.arjandijk162 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:49:
grr.. ik zat te twijvelen.. en vandaag besloot ik te kopen.. en nu zie ik dat de prijs van €144 omhoog is gegaan naar €159JanBor schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 14:09:
[...]
Interessante tip!
Opgelet: de foto's bij amazon.de zijn van de nieuwe lampen, maar het artikelnummer (8718696461693) komt overeen met de oude lampen.
Een beetje bedrieglijk dus van Amazon.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Waarschijnlijk, inderdaad.arjandijk162 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:49:
Echter (in het kader van "hoop doet leven"): Wellicht beseffen ze zich ook dat reeds heel veel mensen al een Hue ecosysteem hebben. En dat veel mensen waarschijnlijk er niet op zitten te wachten om nóg een bridge aan te schaffen.
Als ze slim zijn, dan passen ze dus het protocol aan zodat de lampen ook met Hue systemen werken. Dan kunnen ze tenminste ook lampen verkopen aan Hue-bezitters. En de mensen die de stap naar Hue, of een ander ZLL systeem nog niet hebben gemaakt, die zullen dan heus nog wel het hele systeem van Ikea kopen.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
^^
De hele opzet van ZigBee Light Link is dat verschillende onderdelen van verschillende fabrikanten samen kunnen/moeten werken. Als dit niet het geval is voldoet men dus niet aan de ZLL-standaard. Men zal het dus moeten oplossen.
Als iedere fabrikant z'n eigen variant van ZLL gaat ontwikkelen dan is er dus geen standaard. Om het ZigBee logo te mogen voeren moet het product voldoen aan de standaard en alle verplichte commando's juist uitvoeren.
De hele opzet van ZigBee Light Link is dat verschillende onderdelen van verschillende fabrikanten samen kunnen/moeten werken. Als dit niet het geval is voldoet men dus niet aan de ZLL-standaard. Men zal het dus moeten oplossen.
Als iedere fabrikant z'n eigen variant van ZLL gaat ontwikkelen dan is er dus geen standaard. Om het ZigBee logo te mogen voeren moet het product voldoen aan de standaard en alle verplichte commando's juist uitvoeren.
[ Voor 0% gewijzigd door Wally2002 op 22-10-2016 09:09 . Reden: typo ]
Helemaal met je eens.
Maar als Philips al praat in termen als "Our interpretation of ZigBee Light Link", dan is er in ieder geval al 1 partij die een indruk wekt van "Wij implementeren het zoals wij denken dat het moet, de rest past zich maar aan". Als Ikea, ook geen kleine speler, dat ook doet, dan komt er dus niets van terecht.
Maar als Philips al praat in termen als "Our interpretation of ZigBee Light Link", dan is er in ieder geval al 1 partij die een indruk wekt van "Wij implementeren het zoals wij denken dat het moet, de rest past zich maar aan". Als Ikea, ook geen kleine speler, dat ook doet, dan komt er dus niets van terecht.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Blijkbaar kent ZigBee in het verleden al een hoop gedoe over interoperabiliteit
https://gigaom.com/2013/0...oo-bad-everyone-hates-it/
https://gigaom.com/2013/0...oo-bad-everyone-hates-it/
Klopt, 140 euro met 5 euro extra nieuwsbrief korting.meintje schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 23:10:
Hou Conrad even in de gaten. Volgens mij hebben die dit weekend of komende week ook een aanbieding.
En hoe zie ik dan of Conrad al de nieuwe 'richer colors' versie levert? Is die überhaupt al in NL verkrijgbaar?
De behuizing is wit met goudkleurige opdruk bij de nieuwe serie.SyS_ErroR schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 12:43:
En hoe zie ik dan of Conrad al de nieuwe 'richer colors' versie levert? Is die überhaupt al in NL verkrijgbaar?
Bij Conrad hebben ze momenteel de 'oude' lampen met de 2.0 bridge in de aanbieding:
Geen slechte deal als je de iets mindere kleuren geen bezwaar vind.
https://www.conrad.nl/nl/...27-10-w-rgbw-1388646.html
Ik kan geen nieuwe scene meer aanmaken in de Philips Hue app. (android)
Kies een kleur uit de "fotorol". Geef hem een naam, maar rechtsboven "bewaar" reageert niet.
Kan alleen maar kruisje of annuleren....
edit: Blijkbaar ligt het aan mijn telefoon, vorige week kon het nog wel, nu niet meer.
Is een Nexus 5, met de Oneplus3 van de vriendin lukt het prima...
Kies een kleur uit de "fotorol". Geef hem een naam, maar rechtsboven "bewaar" reageert niet.
edit: Blijkbaar ligt het aan mijn telefoon, vorige week kon het nog wel, nu niet meer.
[ Voor 49% gewijzigd door DeBaroN op 22-10-2016 17:21 ]
Na bewaar krijg ik een wit popup scherm met naam en bewaar, werkt bij mij wel.baronruud schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:06:
Ik kan geen nieuwe scene meer aanmaken in de Philips Hue app. (android)
Je kan eenvoudig bij de foto's inzoomen en een kleur selecteren, dan hebben alle lampen dezelfde kleur in de scene.Maichel schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:13:
Sinds dinsdag ook aantal Hue lampen. Mooi spul! Heb even zitten kijken naar versie 1 en versie 2 van de app, maar versie 1 had wel iets wat ik fijn vind en wat niet in versie 2 van de app zit. Namelijk dat je alle lampen in 1 x op dezelfde kleur kan instellen, zie plaatje:
[afbeelding]
Mocht iemand zich het afgevraagd hebben... ik heb hier je antwoord. De HUE kleur lamp is geen stuiterbal. Mijn dochter van 1 heeft het even uitgetest en de lamp vloog door de kamer. Doei lamp...
.... ik moet echt mijn spullen leren opruimen. Was nog wel een nieuwe lamp....
[ Voor 7% gewijzigd door grote_oever op 22-10-2016 18:38 ]
Icm kortingcode NAJAAR nu 130,-Clubbtraxx schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:32:
[...]
De behuizing is wit met goudkleurige opdruk bij de nieuwe serie.
Bij Conrad hebben ze momenteel de 'oude' lampen met de 2.0 bridge in de aanbieding:
Nou lekker dan, in mijn ogen ineens een donkere hoek, is de Hue Iris ermee opgehouden. Zo te zien is de voeding gewoon stuk, want de lamp ging naar onbeschikbaar in de App.
Maar een mail gestuurd naar Philips, eens kijken wat ze eraan gaan doen, iemand nog tips?
Maar een mail gestuurd naar Philips, eens kijken wat ze eraan gaan doen, iemand nog tips?
Dont blame her, het kan de beste overkomen. Zo liet ik ook een Hue Color E27 uit m'n handen glippen. Geluk is met de domme: er lag een dik kleed onder waardoor de lamp onbeschadigd bleef.grote_oever schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:37:
Mocht iemand zich het afgevraagd hebben... ik heb hier je antwoord. De HUE kleur lamp is geen stuiterbal. Mijn dochter van 1 heeft het even uitgetest en de lamp vloog door de kamer. Doei lamp...
Philips is vrij coulant met defecten aan Hue, dus zelfs al is je lamp ouder dan 2 jaar toch gewoon proberen.Vorkie schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 20:44:
Nou lekker dan, in mijn ogen ineens een donkere hoek, is de Hue Iris ermee opgehouden. Zo te zien is de voeding gewoon stuk, want de lamp ging naar onbeschikbaar in de App.
Is hij echt helemaal kapot? Ik zoek nl nog een lamp zonder de diffuser die ik in een bol wil plaatsen waar de diffuser niet doorheen past. Maar om nou een nieuwe lamp te "slopen" vind ik net iet teveel van het goede. Dus misschien is het nog wat voor mij?grote_oever schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:37:
Mijn zwager heeft ook een lamp zonder glas in gebruik. Werkt prima in zijn geval.petermdevries schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:18:
[...]
Is hij echt helemaal kapot? Ik zoek nl nog een lamp zonder de diffuser die ik in een bol wil plaatsen waar de diffuser niet doorheen past. Maar om nou een nieuwe lamp te "slopen" vind ik net iet teveel van het goede. Dus misschien is het nog wat voor mij?
Nou, ik heb de oude en nieuwe in een donkere kamer naast elkaar gelegd en praktisch zie je bijna geen verschil hoor. Ze zeggen dat bijvoorbeeld blauw en groen veel mooier moet zijn dan de oude, maar echt duidelijke verschillen zie ik niet, misschien wel helemaal geen verschil.Clubbtraxx schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:32:
[...]
De behuizing is wit met goudkleurige opdruk bij de nieuwe serie.
En je weet zeker dat je nieuwe lamp de laatste versie is, dus diebehuizing is wit met goudkleurige opdruk ipv zilver met zwarte opdruk?Dennisdn schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:05:
[...]
Nou, ik heb de oude en nieuwe in een donkere kamer naast elkaar gelegd en praktisch zie je bijna geen verschil hoor. Ze zeggen dat bijvoorbeeld blauw en groen veel mooier moet zijn dan de oude, maar echt duidelijke verschillen zie ik niet, misschien wel helemaal geen verschil.
Ja ik kreeg paar weken terug de nieuwe terwijl ik vlak ervoor nog de oude kreeg. Die nog geen week in gebruik waren, dus kon wel eerlijk testen. Ik zal vanavond eens proberen of ik foto's of filmpje kan maken.
Als je een E27 zoekt heb ik die nog liggen. De diffuser had ik eraf gehaald omdat die net te breed was om in de lamp te krijgen.petermdevries schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 22:18:
[...]
Is hij echt helemaal kapot? Ik zoek nl nog een lamp zonder de diffuser die ik in een bol wil plaatsen waar de diffuser niet doorheen past. Maar om nou een nieuwe lamp te "slopen" vind ik net iet teveel van het goede. Dus misschien is het nog wat voor mij?
39
ik heb ze ook beiden en blauw is echt blauw en niet lila en groen is echt groen en niet lime.Dennisdn schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 12:05:
[...]
Nou, ik heb de oude en nieuwe in een donkere kamer naast elkaar gelegd en praktisch zie je bijna geen verschil hoor. Ze zeggen dat bijvoorbeeld blauw en groen veel mooier moet zijn dan de oude, maar echt duidelijke verschillen zie ik niet, misschien wel helemaal geen verschil.
Een ander klein detail is dat ze bezuinigingen hebben doorgevoerd. Het glas is vervangen door kunststof. Voor het licht maakt het niet uit maar het voelt wel cheapo aan terwijl de prijs niet gedaald is...
In de Philips Developer documentatie is na te gaan welk 'Color Gamut' de diverse kleurenlampen hebben.
Ik zal hierbij de samenvatting geven:
Er zijn drie typen: Gamut A, B en C.
A en C hebben het grootste bereik, en overlappen elkaar grotendeels. A neigt hierbij iets meer naar groen en C naar blauw.
Gamut B is het kleinst en mist vooral groen (en ook weinig blauw).
(Tevens is er nog 'White Ambiance' , dat is geen vlak maar een lijn meteen bereik 2200K-6500K).
De oude Hue Color-lampen hebben het B-profiel. Verder zijn er geen producten met dit profiel.
De nieuwe Color-lampen hebben het C-profiel. De Hue Go en de Lightstrips Plus hebben tevens dit kleurenprofiel.
De (oude) lightstrips, Iris en Bloom hebben het A-profiel.
Ik zal hierbij de samenvatting geven:
Er zijn drie typen: Gamut A, B en C.
A en C hebben het grootste bereik, en overlappen elkaar grotendeels. A neigt hierbij iets meer naar groen en C naar blauw.
Gamut B is het kleinst en mist vooral groen (en ook weinig blauw).
(Tevens is er nog 'White Ambiance' , dat is geen vlak maar een lijn meteen bereik 2200K-6500K).
De oude Hue Color-lampen hebben het B-profiel. Verder zijn er geen producten met dit profiel.
De nieuwe Color-lampen hebben het C-profiel. De Hue Go en de Lightstrips Plus hebben tevens dit kleurenprofiel.
De (oude) lightstrips, Iris en Bloom hebben het A-profiel.
Op het moment heb ik 1 hue lamp en een hue dimmer gekoppeld om te kijken of het wat is, voorlopig nog zonder Bridge. Het licht is in ieder geval heerlijk dus ik wil graag uitbreiden en de rest van mijn huis wat slimmer maken.
Nu kom ik er niet helemaal uit: Ik hoef niet in elke ruimte een "dure" dimmer maar ook niet gelijk de hoogste lichtsterkte wanneer ik de "ouderwetse" schakelaar gebruik.
Is het in de Hue app dan in te stellen om in een bepaalde kamer bijvoorbeeld met een oude schakelaar de halve lichtsterkte toe te passen? Of moet ik dan elke keer de app openen om het licht voor de helft te dimmen?
Nu kom ik er niet helemaal uit: Ik hoef niet in elke ruimte een "dure" dimmer maar ook niet gelijk de hoogste lichtsterkte wanneer ik de "ouderwetse" schakelaar gebruik.
Is het in de Hue app dan in te stellen om in een bepaalde kamer bijvoorbeeld met een oude schakelaar de halve lichtsterkte toe te passen? Of moet ik dan elke keer de app openen om het licht voor de helft te dimmen?
Dit staat gewoon in de openingspost, wil je die even lezen aub!yorroy schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:16:
Op het moment heb ik 1 hue lamp en een hue dimmer gekoppeld om te kijken of het wat is, voorlopig nog zonder Bridge. Het licht is in ieder geval heerlijk dus ik wil graag uitbreiden en de rest van mijn huis wat slimmer maken.
Je hebt gelijk, het staat er gewoon letterlijk inarjandijk162 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:37:
[...]
Dit staat gewoon in de openingspost, wil je die even lezen aub!
Geen probleem. Er staat veel in de post, maar vragen mag altijd.yorroy schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:49:
[...]
Je hebt gelijk, het staat er gewoon letterlijk in
Ik heb na vreselijk lang twijfelen mijn starters pakket ook maar aangeschaft. Ik zit nog met een drietal vragen
1. Waarom zie ik nergens (in de pricewatch) losse white & color ambiance lampen? Het is sowieso allemaal erg ingewikkeld. Zie nu dat ik de RGBW-versie heb gekocht maar wel met een bridge 2.0... heel fijn dat er van alles twee of meer versies zijn (bridge, lampen, pakketten) maar het nergens echt duidelijk staat aangegeven.
2. Hoe zit het nu met Lightify? Hoe betrouwbaar zijn de wandschakelaars? En zijn die via Siri te bedienen? Of is een EVE dan betrouwbaarder?
3. Welke interessante apps zijn er?
1. Waarom zie ik nergens (in de pricewatch) losse white & color ambiance lampen? Het is sowieso allemaal erg ingewikkeld. Zie nu dat ik de RGBW-versie heb gekocht maar wel met een bridge 2.0... heel fijn dat er van alles twee of meer versies zijn (bridge, lampen, pakketten) maar het nergens echt duidelijk staat aangegeven.
2. Hoe zit het nu met Lightify? Hoe betrouwbaar zijn de wandschakelaars? En zijn die via Siri te bedienen? Of is een EVE dan betrouwbaarder?
[ Voor 26% gewijzigd door iAR op 24-10-2016 13:12 ]
Heb je toevallig ook de Mi.Light E27 8W RGBWW/CW lamp? Ben benieuwd naar een vergelijking tussen deze 3 lampen.Dennisdn schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 13:51:
Ja ik kreeg paar weken terug de nieuwe terwijl ik vlak ervoor nog de oude kreeg. Die nog geen week in gebruik waren, dus kon wel eerlijk testen. Ik zal vanavond eens proberen of ik foto's of filmpje kan maken.
< dit stukje webruimte is te huur >
1. Hier en hier? Ambiance heeft geen color. Ambiance heeft alleen witschakeringen.iAmRenzo schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 12:57:
Ik heb na vreselijk lang twijfelen mijn starters pakket ook maar aangeschaft. Ik zit nog met een drietal vragen
2. Minder betrouwbaar dan Hue lampen, moet er eigenlijk een Osram bridge bij hebben om te updaten. Wandschakelaar heb ik geen ervaring mee, maar lees overal dat ze niet met Siri werken
3. Dat ligt er aan wat je wilt.
Heb de lamp aangemeld, afdrukje van betaling erbij doen (21-12-2015) en a.s. donderdag wordt de lamp omgewisseldClubbtraxx schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:34:
[...]
Philips is vrij coulant met defecten aan Hue, dus zelfs al is je lamp ouder dan 2 jaar toch gewoon proberen.
Die had ik gevonden in de pricewatch, ik bedoel extra losse lampen met kleur. Die overigens bij Philips White & Color Ambiance heten... maar zoals ik zei: erg duidelijk is het niet.arjandijk162 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:30:
1. Hier en hier? Ambiance heeft geen color. Ambiance heeft alleen witschakeringen.
2. Minder betrouwbaar dan Hue lampen, moet er eigenlijk een Osram bridge bij hebben om te updaten. Wandschakelaar heb ik geen ervaring mee, maar lees overal dat ze niet met Siri werken
3. Dat ligt er aan wat je wilt.
Want wat is het verschil tussen de RGBW die ik nu heb gekocht en de nieuwere kleur lampen? En waar staat die dan (?)
Dat is wel jammer. Maar goed, als ik via de Woning app de switch kan overzetten is dat ook prima voor die ene toepassing.
Deze week omdat ik écht een hue-lamp in een E14-armatuur wil proppen, toch maar gezondigd en een Osram-Lightify-kaarsje gekocht.
Met de guides op internet ging het koppelen best vlot (zonder Osram gateway):
- Eerst de bridge laten zoeken naar nieuwe lampen
- Dan pas stroom op de Osram-lamp
Ik kom er nu alleen achter dat de lamp te ver van de bridge af hangt, Hij hangt op de kinderkamer die we op zolder aan het maken zijn, maar in de app is hij nagenoeg altijd "Niet bereikbaar". Op de kinderkamer die er recht onder zit (1e etage), hangt een Hue Lux tegen de muur, maar dat mag niet baten.
Hebben jullie suggesties om het bereik te vergroten?
Ik kom er nu alleen achter dat de lamp te ver van de bridge af hangt, Hij hangt op de kinderkamer die we op zolder aan het maken zijn, maar in de app is hij nagenoeg altijd "Niet bereikbaar". Op de kinderkamer die er recht onder zit (1e etage), hangt een Hue Lux tegen de muur, maar dat mag niet baten.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Je zat nog ruim in de garantie dus, maar je ziet dat Philips het meestal best netjes oplost.Vorkie schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 13:53:
[...]
Heb de lamp aangemeld, afdrukje van betaling erbij doen (21-12-2015) en a.s. donderdag wordt de lamp omgewisseld
Veel plezier met je nieuwe lamp, hopelijk blijft deze wel wat langer heel.
Ik vermoed dat de Osram lamp hetzelfde 'probleem' heeft als de INNR lamp en de LivingWhites producten van Philips zelf: Ze zijn weliswaar compatible met de bridge, maar het lijkt er heel sterk op dat ze niet in het Mesh netwerk van de echte Hue lampen mee doenTwan V schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 16:29:
Deze week omdat ik écht een hue-lamp in een E14-armatuur wil proppen, toch maar gezondigd en een Osram-Lightify-kaarsje gekocht.
Een echte bevestiging hiervan heb ik nog niet kunnen vinden, maar gezien de ervaringen lijkt het er heel sterk op.
De enige optie lijkt me dus een betere plek te vinden voor de bridge.
[ Voor 46% gewijzigd door eymey op 24-10-2016 18:34 ]
http://www.conrad.be/ce/n...-Starterkit-E27-10-W-RGBW
http://www.conrad.be/ce/n...oze-dimmerset-E27-Warmwit
http://www.conrad.be/ce/n...ilips-Hue-Bewegingsmelder
Met nog eens deze actie lijkt het mij wel een goed moment om het eens te 'testen'...
goeie deal zo?
Is de bridge 2 toch?
Ik heb net een hue lux uit de tuinlamp gehaald en het daarmee geprobeerd. Resultaat is hetzelfdeeymey schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Ik vermoed dat de Osram lamp hetzelfde 'probleem' heeft als de INNR lamp en de LivingWhites producten van Philips zelf: Ze zijn weliswaar compatible met de bridge, maar het lijkt er heel sterk op dat ze niet in het Mesh netwerk van de echte Hue lampen mee doen
Een echte bevestiging hiervan heb ik nog niet kunnen vinden, maar gezien de ervaringen lijkt het er heel sterk op.
Bridge verplaatsen is een goed idee
Nu ben ik blij dat we toen we hier kwamen wonen het hele huis van utp hebben voorzien
Ja, heb die set daar ook gehaald. Wel vorige versie lampen.Repi3 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 19:52:
[...]
http://www.conrad.be/ce/n...-Starterkit-E27-10-W-RGBW
http://www.conrad.be/ce/n...oze-dimmerset-E27-Warmwit
http://www.conrad.be/ce/n...ilips-Hue-Bewegingsmelder
Met nog eens deze actie lijkt het mij wel een goed moment om het eens te 'testen'...
goeie deal zo?
Is de bridge 2 toch?
ja maar volgens wat ik hierboven las, is dat toch nog altijd ok?baronruud schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:30:
[...]
Ja, heb die set daar ook gehaald. Wel vorige versie lampen.
Livingwhites profiteren wel van de Mesh. Ik had een LW lamp die niet aanging tot ik tussen de bridge en de lamp een Hue White heb geinstalleerd. Waarschijnlijk versterken ze zelf niet. Geen idee van Osram lampen.eymey schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Ik vermoed dat de Osram lamp hetzelfde 'probleem' heeft als de INNR lamp en de LivingWhites producten van Philips zelf: Ze zijn weliswaar compatible met de bridge, maar het lijkt er heel sterk op dat ze niet in het Mesh netwerk van de echte Hue lampen mee doen
Wellicht niet wat je zoekt, maar de oudste livingwhites modellen, de lwb001, onthoudt het laatste licht stadium wel. Ik heb twee versies van die lamp. De 1200 lumen en de 1160? Lumen. Die andere is de lwb003, die heeft exact hetzelfde euvel als de hue peertjes. Die vergeten hun instelling ook..yorroy schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 22:16:
Jazeker, alleen blauw en groen is iets minder. Maar vind ik niet belangrijk.Repi3 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 20:36:
[...]
ja maar volgens wat ik hierboven las, is dat toch nog altijd ok?
Deze ervaring heb ik dus helemaal niet. Ik heb hier nog twee lampen van de eerste generatie Hue die soms uit zichzelf felwit gaan branden. Ontzettend irritant als je TV zit te kijken of wil slapen. Ik heb de klantenservice gebeld, maar ouder dan 2 jaar was gewoon pech gehad. Daar zit je dan met je lampen van 60 euro en een geadverteerde levensduur van 10 jaar...Clubbtraxx schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 21:34:
[...]
Philips is vrij coulant met defecten aan Hue, dus zelfs al is je lamp ouder dan 2 jaar toch gewoon proberen.
Volgens de wet heb je gewoon garantie omdat dit product inderdaad suggereert 10 jaar mee te gaan. Je recht krijgen is weer wat anders helaas, je moet er voor knokken..PhilipsFan schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:36:
[...]
Deze ervaring heb ik dus helemaal niet. Ik heb hier nog twee lampen van de eerste generatie Hue die soms uit zichzelf felwit gaan branden. Ontzettend irritant als je TV zit te kijken of wil slapen. Ik heb de klantenservice gebeld, maar ouder dan 2 jaar was gewoon pech gehad. Daar zit je dan met je lampen van 60 euro en een geadverteerde levensduur van 10 jaar...
Gewoon nog een keer proberen en zeggen dat je gelezen hebt dat andere mensen met hetzelfde probleem wel netjes zijn geholpen. Juist het feit dat men aangeeft een verwachte levensduur van 10 jaar te kunnen bieden maakt je case alleen maar sterker.PhilipsFan schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 21:36:
[...]
Deze ervaring heb ik dus helemaal niet. Ik heb hier nog twee lampen van de eerste generatie Hue die soms uit zichzelf felwit gaan branden. Ontzettend irritant als je TV zit te kijken of wil slapen. Ik heb de klantenservice gebeld, maar ouder dan 2 jaar was gewoon pech gehad. Daar zit je dan met je lampen van 60 euro en een geadverteerde levensduur van 10 jaar...
Het naar full white aangaan van de lampen zou komen doordat deze te ver dimmen waardoor ze soms een spontane reset doen met het door jou omschreven resultaat als gevolg.
Thanks, handige informatie voor de openingspost. Dan kan ik met een gerust gemoed mijn installatie uitbreiden.Goldwing1973 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 21:42:
[...]
En om de uitleg van Clubbtraxx nog iets te verduidelijken.
Gemiddeld betaal je €0,22 per kWh, dus om €0,22 aan kosten te halen met zo'n lamp moet hij 4400 uur in standbij staan (grofweg een half jaar)
Voorlopig zit ik aan 1 strip/dimmer combo in de slaapkamer, 1 gekleurde lamp/dimmer combo in de kamer van mijn dochter en 1 witte lamp in de logeerkamer. Mijn volgende aankoop zal waarschijnlijk een spot zijn voor op de slaapkamer die een beetje verscholen zit achter een kast. Als dat goed meevalt uitbreiden naar 6 spots in de woonkamer.
De enige lamp die ik zou missen is de halogeen staande lamp in de woonkamer. Die wordt het meest gebruikt. Ik denk wel dat ik een aantal strips kan plaatsen, maar zo een halogeen lamp geeft wel erg veel licht en verbruikt ook aardig wat. Ik heb in ieder geval nog tot 2018 de tijd om een voorraard in te slaan of een alternatief te vinden.
Waarom tot 2018?bbc schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:10:
[...]
Thanks, handige informatie voor de openingspost. Dan kan ik met een gerust gemoed mijn installatie uitbreiden.
Voorlopig zit ik aan 1 strip/dimmer combo in de slaapkamer, 1 gekleurde lamp/dimmer combo in de kamer van mijn dochter en 1 witte lamp in de logeerkamer. Mijn volgende aankoop zal waarschijnlijk een spot zijn voor op de slaapkamer die een beetje verscholen zit achter een kast. Als dat goed meevalt uitbreiden naar 6 spots in de woonkamer.
De enige lamp die ik zou missen is de halogeen staande lamp in de woonkamer. Die wordt het meest gebruikt. Ik denk wel dat ik een aantal strips kan plaatsen, maar zo een halogeen lamp geeft wel erg veel licht en verbruikt ook aardig wat. Ik heb in ieder geval nog tot 2018 de tijd om een voorraard in te slaan of een alternatief te vinden.
Ik kreeg zojuist een nieuwsbrief van Conrad, 10% korting op alles. Heb zelf nog wat GU10 lampen nodig dus deze heb ik maar gelijk besteld 
Kortingscode NAJAAR is alleen vandaag geldig vanaf 75 euro.
Kortingscode NAJAAR is alleen vandaag geldig vanaf 75 euro.
Philips LivingWhites maakt gebruik van SmartLinkeymey schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 18:34:
[...]
Philips Hue maakt gebruik van Zigbee Light Link.
Zigbee Light Link is een Mesh netwerk, SmartLink niet, vandaar dat als een SmartLink device te ver verwijderd is van de bridge hij niet meer reageerd, ook al staat er een Hue lamp op 10cm afstand die wel gewoon werkt
Dit zijn dus wezenlijk 2 verschillende systemen, vandaar dat je met de LivingWhites SmartLink maar kan uitbreiden tot 11 apparaten (lampen/plugs). Bij gebruik van meer dan 11 wordt het netwerk instabiel en "vergeet" de HUB regelmatig een apparaat.
Toen Philips de LivingWhites uitbracht was er ook nog geen HUB, het idee was toen dat de afstandsbediening de lampen en plugs direct aansprak zonder tussenkomst van een HUB.
[ Voor 9% gewijzigd door Goldwing1973 op 25-10-2016 10:52 ]
Yep, dat is helemaal de uitleg zoals ik het al begreep omtrent de Livingwhites.
Hoewel het dan weer niet helemaal strookt met de ervaring van arjandijk162 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2" , die aangeeft dat z'n LivingWhites wel verbeterde toen er een Hue lamp in de buurt kwam te zitten.
Maar ook mijn ervaring is idd dat LivingWhites spul totaal niet profiteert van de aanwezigheid van een Hue lamp.
Maar goed, resteert dus alleen nog het vraagstuk omtrent de 3rd party ZLL lampen, die dus ook schijnbaar een directe verbinding met de bridge nodig hebben.
Het ziet er zodoende naar uit dat, in ons relatief kleine rijtjeshuis (standaard 5 meter breed, 8-10 meter lang en 3 verdiepingen, met een trappenhuis bijna centraal aan 1 kant), de optimale positie van de Hue bridge nog in datzelfde trappenhuis is. Daar geeft bij ons het WIFI AP ook het beste signaal voor het hele huis. Maar in grotere huizen ga je, als je Hue wil combineren met LW of 3rd party ZLL lampen, toch onderhand meerdere bridges nodig hebben.
Hoewel het dan weer niet helemaal strookt met de ervaring van arjandijk162 in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2" , die aangeeft dat z'n LivingWhites wel verbeterde toen er een Hue lamp in de buurt kwam te zitten.
Maar ook mijn ervaring is idd dat LivingWhites spul totaal niet profiteert van de aanwezigheid van een Hue lamp.
Maar goed, resteert dus alleen nog het vraagstuk omtrent de 3rd party ZLL lampen, die dus ook schijnbaar een directe verbinding met de bridge nodig hebben.
Het ziet er zodoende naar uit dat, in ons relatief kleine rijtjeshuis (standaard 5 meter breed, 8-10 meter lang en 3 verdiepingen, met een trappenhuis bijna centraal aan 1 kant), de optimale positie van de Hue bridge nog in datzelfde trappenhuis is. Daar geeft bij ons het WIFI AP ook het beste signaal voor het hele huis. Maar in grotere huizen ga je, als je Hue wil combineren met LW of 3rd party ZLL lampen, toch onderhand meerdere bridges nodig hebben.
Omdat halogeen niet meer verkocht mag worden dan. Ik ga zien hoe mijn woonkamer zal evolueren zodra ik ga uitbreiden, maar met wat ik gezien heb van de strip plus vrees ik toch dat er geen alternatief is voorlopig.
Ik zoek me een ongeluk naar losse lampen. Ik vind nu eindelijk de RGBW lampen:
http://www.conrad.be/ce/n...g-GU10-65-W-RGBW?ref=list
http://www.conrad.be/ce/n...ng-E27-10-W-RGBW?ref=list
Maar dat lijken niet de nieuwe lampen.
En voor warm wit, wat is het verschil tussen
http://www.conrad.be/ce/n...E27-95-W-Warmwit?ref=list
en
http://www.conrad.be/ce/n...ing-E27-95-W-Wit?ref=list
De tweede is 15 euro duurder en heeft de vermelding "warm" niet... ?!
http://www.conrad.be/ce/n...g-GU10-65-W-RGBW?ref=list
http://www.conrad.be/ce/n...ng-E27-10-W-RGBW?ref=list
Maar dat lijken niet de nieuwe lampen.
en
Voor de mensen die nog wouden kopen!
Heb net de hue motion sensor gekocht bij mediamarkt, staat te koop voor 35,66 goedkoper dan meerdanlicht en beaumotica
Heb net de hue motion sensor gekocht bij mediamarkt, staat te koop voor 35,66 goedkoper dan meerdanlicht en beaumotica
De eerste lamp kan van wit tint (koud, warm en alles ertussen )veranderen, de tweede lamp is alleen warmwhite en kun je verder alleen aan/uit zetten of dimmen.iAmRenzo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:12:
en
39
Is het dan niet gek dat de eerste goedkoper is dan de tweede? Of kan die eerste niet dimmen?Fietsbel schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:33:
[...]
De eerste lamp kan van wit tint (koud, warm en alles ertussen )veranderen, de tweede lamp is alleen warmwhite en kun je verder alleen aan/uit zetten of dimmen.
mijn fout ik bedoel het omgedraaid. De dure lamp kan juist alles. Tijd voor weekendiAmRenzo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:39:
[...]
Is het dan niet gek dat de eerste goedkoper is dan de tweede? Of kan die eerste niet dimmen?
39
Net andersom inderdaad. Die van 35 heeft alle wittinten, dus van kil wit naar warm wit. De ronde goedkopere lamp heeft alleen 2700K (kleurtemperatuur) en kan alleen dimmen.iAmRenzo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:39:
[...]
Is het dan niet gek dat de eerste goedkoper is dan de tweede? Of kan die eerste niet dimmen?
Het is eigenlijk ook andersom. De goedkope is de Philips White, 1 tint wit. De duurdere is de White Ambiance, verschillende tinten wit. Beide dimbaar:iAmRenzo schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 12:39:
[...]
http://www.philips.nl/c-p/8718696449578/hue-wit
http://www.philips.nl/c-p/8718696548738/hue-white-ambiance
Ik heb zelf sinds dit weekend ook de Hue ambiance in E27 en GU10. Mocht je verder nog vragen hebben dan hoor ik het graag,
bij de Praxis weer een aanbieding van 1 artikel naar keuze 20% korting (je kunt dus dan wel meerdere exemplaren van 1 artikel tegen die 20% korting kopen
Klopt, print ook de 5 euro korting aan de kassa uit vanaf de site.. vorige week ook gedaan, was een koopie 3 dimmersmonsieurpinot schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:20:
bij de Praxis weer een aanbieding van 1 artikel naar keuze 20% korting (je kunt dus dan wel meerdere exemplaren van 1 artikel tegen die 20% korting kopen
Is er hier iemand die toevallig een Hue White en een standaard 2700K led lamp van de Ikea naast elkaar kan leggen qua kleurtemperatuur? Ik ben benieuwd of de Philips exact ook die temperatuur uitstraalt of dat ie toch iets warmer is misschien. Vind de Ikea lampen altijd zo enorm kil qua licht.
mijn huemotion doet het niet lekker, blijft soms ineens uit of aan en dan moet ik de lamp echt fysiek aan of uit schakelen. Heeft aantal weken prima gewerkt. Nou was er laatst een update heeft die wat in de war geschopt?
Hier ook zware vertragingen sinds de laatste update. Zowel met de dimmers als de motion sensor. Soms wel 5 sec. Voorheen werkten ze prima. Ik heb een bridge 1.0
als je deze bedoelt:spokje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:52:
Is er hier iemand die toevallig een Hue White en een standaard 2700K led lamp van de Ikea naast elkaar kan leggen qua kleurtemperatuur? Ik ben benieuwd of de Philips exact ook die temperatuur uitstraalt of dat ie toch iets warmer is misschien. Vind de Ikea lampen altijd zo enorm kil qua licht.
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70321658/
daar heb ik er een paar van liggen (inmiddels allemaal vervangen door Hue White)
nu geen tijd meer maar zal morgenavond eens checken
[ Voor 14% gewijzigd door monsieurpinot op 26-10-2016 00:57 ]
Dat zou super zijn!monsieurpinot schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 00:51:
[...]
als je deze bedoelt:
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70321658/
daar heb ik er een paar van liggen (inmiddels allemaal vervangen door Hue White)
nu geen tijd meer maar zal morgenavond eens checken
Ik kan het van de hue niet zeggen, maar ik heb in 1 plafonnière 2 ikea ledlampen zitten en 1 (gewone) philips ledlamp. De philips is een stuk geler inderdaad.
Kan je me vertellen waar je die 5 euro kassakorting op de praxissite kan vinden?sweeeetje schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 20:56:
[...]
Klopt, print ook de 5 euro korting aan de kassa uit vanaf de site.. vorige week ook gedaan, was een koopie 3 dimmers
Ik merk ook dat verbinding maken met de app steeds langer duurt. De dimmers lijken ook niet zo responsive als voorheen. Ik heb wel nu 15 Hue devices aangesloten al.
Zojuist de laatste update uitgevoerd via de philips hue 2.5 software.
Aan het einde, na een paar minuten kreeg ik: mislukt.
Maar na een herstart (duurde een paar seconden) alles ok.
De bridge heeft nu een nieuwe versie sw: 01036562.
Ook een pas gekochte e27 white en color (nieuw type) heeft een update gekregen.
Misschien helpt e.a. ook voor de motion, heb ik niet.
Correctie: color spot, niet de e27
Aan het einde, na een paar minuten kreeg ik: mislukt.
Maar na een herstart (duurde een paar seconden) alles ok.
De bridge heeft nu een nieuwe versie sw: 01036562.
Ook een pas gekochte e27 white en color (nieuw type) heeft een update gekregen.
Misschien helpt e.a. ook voor de motion, heb ik niet.
Correctie: color spot, niet de e27
[ Voor 4% gewijzigd door berto52 op 26-10-2016 11:29 ]
extra airmilesBanballa schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 10:04:
[...]
Kan je me vertellen waar je die 5 euro kassakorting op de praxissite kan vinden?
https://prd-mediafolder.s...s-bonus-miles-barcode.pdf
5 euro kassa korting
https://prd-mediafolder.s...lijk-2016-tm-december.pdf
Ik heb toch maar een Hue Dimmer setje gekocht met 20% korting bij de Praxis. Een witte lamp met fysieke dimmer. De schoonmaakster had vanochtend nogal moeite met het licht aandoen...
Voor de mensen die nog aan het wachten waren op een aanbieding van de motion sensor, deze is nu te kop bij Fonq. Gebruik kortingscode BLU5MR9P8D voor 7,50 korting vanaf €40. Voeg dit toe om op €40,50 uit te komen:
https://www.fonq.nl/produ...ntlasters-3-stuks/175099/
Kom je in totaal uit op € 33,44 voor de sensor. Toch mooi Zo'n 18% korting
Heeft iemand ervaring met de motion sensor i.c.m. huisdieren (katten)? Ik begrijp dat de gevoeligheid is in te stellen maar hoe goed werkt dit in de praktijk?Virtual Reality schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:02:
Voor de mensen die nog aan het wachten waren op een aanbieding van de motion sensor, deze is nu te kop bij Fonq. Gebruik kortingscode BLU5MR9P8D voor 7,50 korting vanaf €40. Voeg dit toe om op €40,50 uit te komen:
Virtual Reality schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 14:02:
code werkt niet meer
Thanks. Dus in principe kun je, als je 3 dimmers wilt kopen, gewoon 3 verschillende aankopen doen. Dus alle drie dimmers met een 20% bon + per dimmer zo'n 5 euro korting coupon?sweeeetje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 13:27:
[...]
extra airmiles
https://prd-mediafolder.s...s-bonus-miles-barcode.pdf
5 euro kassa korting
https://prd-mediafolder.s...lijk-2016-tm-december.pdf
Ik heb er 2 online besteld. Kreeg inderdaad 20% korting. Echter werkt de code pas vanaf 25,- eurospokje schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 15:14:
[...]
Thanks. Dus in principe kun je, als je 3 dimmers wilt kopen, gewoon 3 verschillende aankopen doen. Dus alle drie dimmers met een 20% bon + per dimmer zo'n 5 euro korting coupon?heeft iemand dit geprobeerd?
besteding.
Dus los kan je de 5,- niet gebruiken denk ik.
Ik ga ze vanmiddag ophalen (2x 19,99 = 39,98 - 5 = 34,98
Philips maakt het wel ingewikkeld en ondoorzichtig met al die versies van ze... Ik zag deze op praktis: https://www.praxis.nl/ver...ed-indirect-licht/5371914. Maar is dat weer de first gen, of een losse?
Dat is de normale (oude) versie, de Lightstrip Plus is strip met goed licht en die verkopen ze niet.
[ Voor 13% gewijzigd door Fietsbel op 26-10-2016 15:22 ]
39
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue