Er kwam vanmiddag, zoals hier ook al geöpperd, een nieuwe update voor die Gen.2 app binnen (Android hier).
Ik heb er even mee zitten spelen. En ik moet zeggen: Een aantal dingen kan toch ook best wel goed met de app

. Zo heb ik nu, naast de scenes die ik met All4Hue heb aangemaakt voor Domoticz, en die helaas niet in de officiele app zichtbaar zijn

, dezelfde scenes nu ook aangemaakt voor gebruik binnen de Hue app.
En samen met de scene cycle functie voor de Dim switch vind ik dat toch wel weer erg tof

. Ik heb in de woonkamer nu een aantal scenes, die ik qua naamgeving in groepen opdeel:
* Scene die de sfeerlampen betreft ( Living Colors 'oud' iris model, living colors bloom en living whites plug)
* 3 Hue White lampen in grote plafonniere. Die staat meestal spanningloos via de wandschakelaar, maar kan in 'aan' stand dus gedimd worden.
* Scene met zowel plafonniere als sfeerlampen. .
En van die varianten nog wat combi's qua dim- en lichtkleur instellingen. Dat cyclen daartussen werkt dus erg mooi.
Overigens zag ik in All4Hue ook mogelijkheden om de dim switch in meer detail te configureren. Maar dat zag er dan weer erg omslachtig uit (en werd overschreven toen ik voor het eerste de Hue Gen.2 app aanraakte

).
Nice! Zag de aankondiging idd ook op Facebook. Ik had ze de afgelopen weken ook al op enkele sites zien verschijnen, waaronder die van Fonq en bol.com. Maar zo snel als ze er eerder op stonden, zo snel waren ze ook weer verdwenen. Hopelijk komen ze nu snel breder beschikbaar.
E14 en Gu10 versies zouden zeeeer welkom zijn. Dan kan ik boven (slaapkamer, hal en badkamer) ook eindelijk een 'nachtlampje' scene implementeren voor zacht warm licht om 's nachts naar de wc te gaan

. En een wakeup light
[
Voor 21% gewijzigd door
eymey op 24-05-2016 23:27
]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.