[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.704 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

Of het met die binary sensor werkt weet ik eigenlijk niet..
Je moet dan nog wel 24V gelijkstroom zien te fixen en dat is tricky vanuit een inbouwdoos..
Met de Dimmer module werkt het wel heel goed. Je kunt dan ook dubbel- en trippelklik instellen voor beide ingangen, die kun je dan weer aan verschillende acties koppelen.
Wel iets duurder dan die binary sensor en eigenlijk 'jammer' van de ongebruikte dimmer capaciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMuthafukka
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14
arjandijk162 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 11:59:
Werkt niet met Hue, is Zigbee HA en is niet compatible met Zigbee LL.
Dat het niet werkt geloof ik prima maar ik lees wel steeds verschillen in de frequentie.

Een Philips Hue Tap werkt op 2,4 ghz dat is het Zigbee HA protocol als je de website van zigbee moet geloven. Werkt Hue dan op twee frequenties? 4 én 2,4 ghz?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
meesje schreef op maandag 09 mei 2016 @ 12:58:
Als ik me niet vergis, ondersteunt de nieuwe KAKA ICS-2000 zowel ZigBee HA als Zigbee LL. Echter nog niks kunnen vinden over mogelijke integratie met Philips Hue.
Nee, Kaku werkt op 433mhz. Wellicht heeft de ICS integratie met de Hue hub.

Niet Hue lampen op wat voor manier dan ook is een workaround of niet ondersteund. Zoals genoemd is er het een en ander mogelijk met Domoticz, Zwave, (Slecht verkrijgbare) Living White plugs, Osram lampen, maar dan zou ik persoonlijk de sturing vanuit een ander systeem gaan doen. Daar is Hue niet voor bedoeld. Hue is bedoeld om met ondersteunde lampen en goede apps een geintegreerd systeem te maken.

Mocht je allerlei andere dingen willen aansturen, gebruik dan een ander systeem als controller (bovengenoemde) en laat dat met de Hue Bridge praten.

Aan bovenstaande: het gaat om het protocol, niet de frequentie. Wifi werkt ook op 2.4, maar Hue is geen wifi en wifi is geen Hue.

Iig hoort het niet in dit topic.

Zullen we aub weer ontopic gaan?

[ Voor 6% gewijzigd door arjandijk162 op 09-05-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:33
arjandijk162 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:07:
[...]

Nee, Kaku werkt op 433mhz. Wellicht heeft de ICS integratie met de Hue hub.
Eigenwijs als ik ben..... ;-)

Hier (http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/ics-2000/) staat toch echt:
Multi-platform: Toekomstbestendig ontwerp door de ondersteuning van meerdere technologieën: Smart Home 433/868 MHz en Zigbee HA/LL

Dus wellicht (in de toekomst) wel te combineren met Philips Hue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
meesje schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:10:
[...]

Eigenwijs als ik ben..... ;-)

Hier (http://www.klikaanklikuit.nl/shop/nl/ics-2000/) staat toch echt:
Multi-platform: Toekomstbestendig ontwerp door de ondersteuning van meerdere technologieën: Smart Home 433/868 MHz en Zigbee HA/LL

Dus wellicht (in de toekomst) wel te combineren met Philips Hue?
Ok, wil je de vraag dan voorleggen in het ICS 2000 topic?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrMuthafukka
Ik vind waar meesje het over heeft zeer relevant als je gaat tweaken met met het hue eco systeem.
Het is heel handig om in dit topic kan lezen waar je het moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:16
MrMuthafukka schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:04:
[...]

Dat het niet werkt geloof ik prima maar ik lees wel steeds verschillen in de frequentie.

Een Philips Hue Tap werkt op 2,4 ghz dat is het Zigbee HA protocol als je de website van zigbee moet geloven. Werkt Hue dan op twee frequenties? 4 én 2,4 ghz?

8)7
Die 4 GHz op de Zigbee Alliance website is gewoon een typo, ergens een "2." weggevallen. Zigbee in de Hue producten werkt op 2.4GHz. Zigbee kan ook op een lagere frequentieband, maar die zie ik eigenlijk nergens gebruikt worden (wikipedia Zigbee voor meer info).

Hue Tap werkt volgens de meethue product pagina met "ZigBee GreenPower-protocol"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMuthafukka
Typo dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.. Maarja.

Ik krijg 1 juni de sleutel van mijn nieuwe huis en ga de beneden verdieping volledig Hue gestuurd verlichten. Niet alles kan Philips worden dus er zijn nog wat haken en ogen. Maar ik kan me waarschijnlijk volledig redden met de oplossingen van de Bush-Jager in combinatie met Jung.

https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/

http://www.jung.de/en/online-catalogue/283370047/

(Edit: dit linkje erbij met de Jung LS990 muurzender - Available from July 2016)
http://www.jung.de/en/529...d-hand-held-transmitters/

[ Voor 14% gewijzigd door MrMuthafukka op 09-05-2016 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:39

CyBeRSPiN

sinds 2001

MrMuthafukka schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:28:
Typo dat ik daar niet eerder aan gedacht heb.. Maarja.

Ik krijg 1 juni de sleutel van mijn nieuwe huis en ga de beneden verdieping volledig Hue gestuurd verlichten. Niet alles kan Philips worden dus er zijn nog wat haken en ogen. Maar ik kan me waarschijnlijk volledig redden met de oplossingen van de Bush-Jager in combinatie met Jung.

https://www.busch-jaeger....iening/zigbee-light-link/

http://www.jung.de/en/online-catalogue/283370047/
Heeft iemand daar al ervaring mee? Komt steeds terug in dit topic, maar heb even gemist of er al echte ervaring mee is opgedaan.
Vraag me af hoe dit werkt en of je dit kan gebruiken i.c.m. de Hue bridge. Houdt de bridge bijv. bij wat de status is van de lampen als deze via zo'n schakelaar wordt aangepast en kun je er ook scene's mee schakelen? Zo ja, hoe koppel je dan een scene aan een bepaalde knop?

Zie dat Gira er in augustus mee komt:
http://www.gira.com/en/ge...ten/zigbee-lightlink.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 08:45
CyBeRSPiN schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:52:
[...]

Heeft iemand daar al ervaring mee? Komt steeds terug in dit topic, maar heb even gemist of er al echte ervaring mee is opgedaan.
Vraag me af hoe dit werkt en of je dit kan gebruiken i.c.m. de Hue bridge. Houdt de bridge bijv. bij wat de status is van de lampen als deze via zo'n schakelaar wordt aangepast en kun je er ook scene's mee schakelen? Zo ja, hoe koppel je dan een scene aan een bepaalde knop?

Zie dat Gira er in augustus mee komt:
http://www.gira.com/en/ge...ten/zigbee-lightlink.html
Ze verbinden (volgens de manual) met de bridge of een lamp — dus ja mits goed ingesteld. (Like philips tap?) Je gebruikt dan de Hue app om scenes toe te volgen. Hold / click.

[ Voor 4% gewijzigd door L1NO_ op 09-05-2016 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
L1NO_ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 18:27:
[...]

Ze verbinden (volgens de manual) met de bridge of een lamp — dus ja mits goed ingesteld. (Like philips tap?) Je gebruikt dan de Hue app om scenes toe te volgen. Hold / click.
Volgens mij is het vergelijkbaar met de LC remote. Die verbind dus niet met de bridge maar neemt alleen de key over. Je koppelt lampen door ze dichtbij te houden en een scene programmeer je door een knop lang in te houden waardoor de huidige kleur en lichtsterkte wordt opgeslagen in de switch als "scene".

De Hue praat om de zoveel tijd met alle lampen dus weet de status van een lamp nadat deze is geschakeld met de ZigbeeLL module.

Ze leven dus in een wereld naast de Hue bridge, niet in de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Clubbtraxx schreef op zondag 08 mei 2016 @ 14:19:
[...]

De nog moeilijk te verkrijgen Philips Living Whites plug zou je hiervoor kunnen gebruiken, mits je lamp totaal niet meer dan 300W gaat verbruiken want meer kunnen die plugs namelijk niet aan. Daarmee is ie dan wel schakelbaar en dimbaar.
Thanks, ga ik eens kijken of die nog ergens te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
MrMuthafukka schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:17:
Ik vind waar meesje het over heeft zeer relevant als je gaat tweaken met met het hue eco systeem.
Het is heel handig om in dit topic kan lezen waar je het moet zoeken.
Ik heb even gelezen en het ics2000 topic staat bol van ontevreden gebruikers en gebrek aan support. Daarnaast is de Hue bridge zo compleet en breed ondersteund dat ik persoonlijk alleen andere controllers zou accepteren die via de api met de Hue bridge praten. Doet ook ook Homey ondanks Zigbee LL ondersteuning. Anders ben je een hoop functiea kwijt en ben je overgeleverd aan Kaku waar naar mijn idee toch een kleiner SW ontwikkelteam achter zit dan Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
arjandijk162 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:21:
[...]

Volgens mij is het vergelijkbaar met de LC remote. Die verbind dus niet met de bridge maar neemt alleen de key over. Je koppelt lampen door ze dichtbij te houden en een scene programmeer je door een knop lang in te houden waardoor de huidige kleur en lichtsterkte wordt opgeslagen in de switch als "scene".

De Hue praat om de zoveel tijd met alle lampen dus weet de status van een lamp nadat deze is geschakeld met de ZigbeeLL module.

Ze leven dus in een wereld naast de Hue bridge, niet in de bridge.
De handleiding is er niet duidelijk over. Ze praten over een limiet van 20 apparaten om als scene te programeren, dit doe je dan via de app maar registreerd de lampen met de hand.

Of je verbind met een bestaand netwerk en gebruikt te app om de scene's in te stellen. (?!)

Email naar support was ook niet duidelijk, het zou de bedoeling moeten zijn dat de knoppen als apparaat in de app toewijsbaar moeten zijn. Maar ze weten niet welke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMuthafukka
arjandijk162 schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 00:42:
[...]

Ik heb even gelezen en het ics2000 topic staat bol van ontevreden gebruikers en gebrek aan support. Daarnaast is de Hue bridge zo compleet en breed ondersteund dat ik persoonlijk alleen andere controllers zou accepteren die via de api met de Hue bridge praten. Doet ook ook Homey ondanks Zigbee LL ondersteuning. Anders ben je een hoop functiea kwijt en ben je overgeleverd aan Kaku waar naar mijn idee toch een kleiner SW ontwikkelteam achter zit dan Hue
Alles Trust en Kaku had ik al opgegeven eerlijk gezegd. De Homey is idd wel de moeite beter naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
L1NO_ schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 16:19:
[...]

De handleiding is er niet duidelijk over. Ze praten over een limiet van 20 apparaten om als scene te programeren, dit doe je dan via de app maar registreerd de lampen met de hand.

Of je verbind met een bestaand netwerk en gebruikt te app om de scene's in te stellen. (?!)

Email naar support was ook niet duidelijk, het zou de bedoeling moeten zijn dat de knoppen als apparaat in de app toewijsbaar moeten zijn. Maar ze weten niet welke app.
In de Philips Hue app is (nu) geen mogelijkheid voor het opnemen van externe schakelaars. Bij het toevoegen van een schakelaar kies je expliciet voor of de dimmer, of de Tap. Ook de LC remote heeft een beperking qua aantal. Ik vermoed dat dit om dezelfde werkwijze gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 20-09 09:46
Ik wil een aantal GU10 White and Color spots in onze nieuwe badkamer plaatsen. Vraag is welke frames we het beste aan kunnen schaffen? Of passen ze overal in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Laatst online: 20-09 09:46
Praxis verkoop trouwens geen GU10 Hue lampen of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Sunri5e schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 20:55:
Praxis verkoop trouwens geen GU10 Hue lampen of wel?
Nee, er lijkt een soort van assortimentsscheiding. Bij mediamarkt en andere elektronica zaken vindt je het complete Hue assortiment incl color serie en starterkit, bij de bouwmarkten de Hue White en Dimmers.

Zal wel te maken hebben met de 20-25% kortingsacties die de bouwmarkten bijna elke maand hebben.

Ik heb de openingstopic aangevuld met info over Zigbee LL wandzenders. Mocht iemand een Jung of Busch Jeager aanschaffen dan neem ik de ervaringen graag op in de starttopic.

[ Voor 15% gewijzigd door arjandijk162 op 11-05-2016 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:15
arjandijk162 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 19:29:
[...]

Zal wel te maken hebben met de 20-25% kortingsacties die de bouwmarkten bijna elke maand hebben.
Denk dat dat vrij weinig uitmaakt. Aangezien vaak bij die acties een randvoorwaarde is toegepast (m.u.v philips hue producten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Jboy1991 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:11:
[...]

Denk dat dat vrij weinig uitmaakt. Aangezien vaak bij die acties een randvoorwaarde is toegepast (m.u.v philips hue producten)
Wat een onzin! Bonnen van b.v. de Formido kun je zelfs inwisselen bij de Praxis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:15
meesje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:32:
[...]

Wat een onzin! Bonnen van b.v. de Formido kun je zelfs inwisselen bij de Praxis.
Meende het vorige week te zien in de folder van Praxis :) dat de actie niet gold op de philips hue line :). En zoals ik zei staat erbij VAAK ;) zeg niet dat het altijd het geval is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 08:53
Karwei sluit Philips Hue uit van hun kortingsacties maar de INNR spullen zijn wel met 20% kortingsacties te koop. Zie hun site als je zoekt op deze producten. Bij Praxis gelden de kortingsacies wil voor Hue. Staat gewoon op hun site als je op Hue zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
Jboy1991 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:37:
[...]

Meende het vorige week te zien in de folder van Praxis :) dat de actie niet gold op de philips hue line :). En zoals ik zei staat erbij VAAK ;) zeg niet dat het altijd het geval is
Bij mij lukt het altijd wel met korting + Hue ;)
Maar idd jammer dat de rest van het assortiment niet beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
konijntje11 schreef op dinsdag 26 januari 2016 @ 14:47:
[...]

Hier heeft iemand op youtube YouTube: Philips Hue Lightstrip controller + high power RGB lightstrips gebruikt gemaakt van een RGB led booster om de Philips HUE aansturing voor andere led strips te gebruiken.
Misschien kan je zoiets doen met je goedkopere Aliexpress strip?
Ik kon geen nieuwer info op tweakers vinden.

Na aanleiding jou post, wil ik ook mn Philips Hue Lightstrip gaan }:O .
ik heb mn controller open gemaakt (T6x25mm):
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vNo6egp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LYXF6EB.jpg

ik ben v plan om RGB Vcc los te maken en door te koppelen aan een 5 meter 5050 RGB ledstrip (met RGB Amplifier+72w voeding)_/-\o_ .

heeft iemand hier nog een tip? (foto: "Vcc in" is toch vergelijkbaar maar V+ RGB strips?)

[ Voor 3% gewijzigd door icegodd op 12-05-2016 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelbb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 15:30

roelbb

knorretje

kun je dan niet met een voorschakelapparaat van dresden werken?

http://www.amazon.de/dp/B..._em_r_mt_dp_lsDoxb0C9NMS2

kan max 6A bij 24V aan.

voorbeeld:
YouTube: ZigBee Integration FLS PP lp bundle, wireless RGB LED stripe light control

[ Voor 30% gewijzigd door roelbb op 16-05-2016 16:22 ]

roelbb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

En er is een update in de oude Android app, fijn als die het dan ook nog doet. Dan ben ik happy, maar nog steeds werkt die nog steeds niet op mijn OnePlusOne wat een dikke fail dit toch weer. Het was al besproken hier maar man man leren ze het nu nooit bij Philips |:(

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:35
Weet iemand hoe je met siri/homekit een groep aan en uit kan zetten? Ipv individuele lampen.

Termen als "siri doe het woonkamer licht uit" doet siri vragen of alle lichten uit moeten... :S

Excuses als dit eerder is gevraagd.

[ Voor 36% gewijzigd door lowfi op 17-05-2016 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaSw85
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:28
lowfi schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 21:00:
Weet iemand hoe je met siri/homekit een groep aan en uit kan zetten? Ipv individuele lampen.

Termen als "siri doe het woonkamer licht uit" doet siri vragen of alle lichten uit moeten... :S

Excuses als dit eerder is gevraagd.
Bij mij gaat dat wel goed met "Zet de lampen in de woonkamer uit" . Je hebt niet toevallig alle lampen in die kamer geconfigureerd staan? Evt. even de Siri/Homekit koppeling opnieuw laten uitvoeren.

Komoot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 20:35
Mja ik had de vinkjes van de kamers niet aanstaan in het siri gedeelte van de app.

All is well... het werkt nu met een soortgelijk commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Beste mensen. Ik heb nog steeds problemen met Siri en hue. De lampen kunnen 80% van de keren niet gevonden worden terwijl de app wel goed werkt. Ik krijg dan de melding terug dat er geen apparaten gevonden kunnen worden.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en waar zou de oplossing kunnen zitten ?

[ Voor 13% gewijzigd door xbeam op 18-05-2016 10:28 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16
Klopt het dat Hue wit in GU10 niet bestaat? De gang + wc + voorraadhok hebben allemaal GU10 en daar ga ik toch geen kleuren lampen in doen van 55 ps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Gisteren heb ik via de officiële weg de nieuwe app kunnen downloaden. (Android)

De oude wekker is niet zichtbaar in de nieuwe app. Deze staan toch in de bridge?
Ik had deze verwacht onder routines. Als deze niet meer zichtbaar zijn in de nieuwe app, dan ontstaat er een hoop ongebruikte 'rommel' in de bridge.

In de oude app kon je ook lampen grouperen en over het kleurenpalet heen schuiven. Dus een setje lampen live van kleuren laten veranderen.
Nu lukt met dit niet meer, alleen los per lamp.

[ Voor 29% gewijzigd door Trebbors op 18-05-2016 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarho
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 19-09 09:43
outlandos schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:57:
Klopt het dat Hue wit in GU10 niet bestaat? De gang + wc + voorraadhok hebben allemaal GU10 en daar ga ik toch geen kleuren lampen in doen van 55 ps...
Hiervoor kan je heel goed de goedkopere variant van INNR voor gebruiken. Te bestellen bij karwei. Nu ook nog met 20% keuze korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Hebben meer mensen problemen met geofencing en de nieuwe app? Ik kan in de nieuwe app ook niet de mogelijkheid vinden om de grote van de geofencing aan te passen?

Ik heb nu de geofencing in de oude app weer aangezet. Wel zag ik sinds gisteren dat in de nieuwe app gewezen worden op de nieuw app. Je kan de melding ook niet verwijderen. Telkens bij het openen geeft hij de melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Ik heb de GU10 van INNR en die doen het prima bij mij.
outlandos schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:57:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
geertseb schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:21:
Ik heb de GU10 van INNR en die doen het prima bij mij.

[...]
Maarho schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Hiervoor kan je heel goed de goedkopere variant van INNR voor gebruiken. Te bestellen bij karwei. Nu ook nog met 20% keuze korting
Deze?

https://www.karwei.nl/ass...id%3db_product_b021535025

Ik neem aan dat deze lampen dan niet via de Hue app te bedienen zijn?

[ Voor 27% gewijzigd door outlandos op 18-05-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Jep! die kun je bedienen met de app. Als het goed is kan je ze via de app zoeken en toevoegen aan de bridge.

Let op. Dit is geen garantie voor de toekomst. Philips is nu bezig met een friend of hue programma met externe leveranciers om de kwaliteit te waarborgen. Ik weet niet of Innr hierbij is aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
vdpoorten schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:00:
Jep! die kun je bedienen met de app. Als het goed is kan je ze via de app zoeken en toevoegen aan de bridge.

Let op. Dit is geen garantie voor de toekomst. Philips is nu bezig met een friend of hue programma met externe leveranciers om de kwaliteit te waarborgen. Ik weet niet of Innr hierbij is aangesloten.
Oke top, ik heb er zojuist 4 besteld voor 64 euro, inclusief aan huis verzending. Dank voor de tips (ook wat betreft de 20% karwei keuze korting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:58
Gebruikt iemand de GU10 spots om een schilderij mee aan te lichten? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen op dit vlak, en welke armaturen hiervoor gebruikt worden.

Ik kan geen mooie armatuur vinden die in combinatie met de GU10 spots kan worden gebruikt (vanwege de lengte van de spots). Ik overweeg nu om INNR spots te gaan gebruiken (omdat deze met de Hue-app kan worden aangestuurd en goedkoper zijn), maar in dat geval moet ook een track (rails) op ongeveer 50 cm parallel aan de muur lopen, waarna met een bocht op het plafond naar de muur moet worden gegaan (hetgeen ik erg lelijk vind). Het STAS multirail principe spreekt me erg aan qua armatuur, maar deze kan niet overweg met Hue voor zover ik weet.

Ik gebruik nu 6 E27 Hue lampen en een lightstrip in de woonkamer voor andere doeleinden maar ik breek nu al een jaar m'n hoofd op deze schilderijverlichting... Het zou toch zonde zijn om alles met de telefoon aan te kunnen sturen, maar vervolgens alsnog naar de muur te moeten lopen voor het schilderij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
DutchJudge schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:45:
Gebruikt iemand de GU10 spots om een schilderij mee aan te lichten? Ik ben erg benieuwd naar ervaringen op dit vlak, en welke armaturen hiervoor gebruikt worden.

Ik kan geen mooie armatuur vinden die in combinatie met de GU10 spots kan worden gebruikt (vanwege de lengte van de spots). Ik overweeg nu om INNR spots te gaan gebruiken (omdat deze met de Hue-app kan worden aangestuurd en goedkoper zijn), maar in dat geval moet ook een track (rails) op ongeveer 50 cm parallel aan de muur lopen, waarna met een bocht op het plafond naar de muur moet worden gegaan (hetgeen ik erg lelijk vind). Het STAS multirail principe spreekt me erg aan qua armatuur, maar deze kan niet overweg met Hue voor zover ik weet.

Ik gebruik nu 6 E27 Hue lampen en een lightstrip in de woonkamer voor andere doeleinden maar ik breek nu al een jaar m'n hoofd op deze schilderijverlichting... Het zou toch zonde zijn om alles met de telefoon aan te kunnen sturen, maar vervolgens alsnog naar de muur te moeten lopen voor het schilderij :)
Waarom gebruik je niet van Osram de aan/uit wandstekker? Aangezien het licht meestal niet gedimd word is dit een mogelijkheid. Busch en Jaeger wand-dimmer met zigbee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

vdpoorten schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:00:

De meethue.com website is best kaal. Waar kunnen we deze lijst blijven volgen? Wellicht handig voor toekomstige uitbreiding. Ook hoop ik op sensoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 10:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik zou heel erg oppassen met het gebruik van ledverlichting voor het verlichten van schilderijen. Bij ledverlichting wordt vaak maar een beperkt aantal golflengtes gebruikt. Het kan heel goed zijn dat het schilderij er heel anders uit gaat zien. Het zou heel vervelend zijn wanneer je hier achter komt op het moment dat je al een hele instalatie aangeschaft hebt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Bij Karwei 5 INNR-spots besteld voor de armatuur in de gang. Was een flink gedoe ze benaderbaar te maken. 30 cm van de bridge houden... duh, de armatuur zit aan het plafond :-) Met verlengsnoeren, keukentrap en 10 meter UTP en een dochter die op 'find next' (LampFinder) drukte op de Macbook ze aan de praat gekregen.

Ik doe veel met de app Home op de iPhone en praat tegen Siri. Even niet aan gedacht dat INNR niet met Homekit praat ... enfin, dan maar die laatste lampen met de app uit als ik ga slapen :-)

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik gebruikt de Hue (GU10) lampen om een schilderij mee te verlichten. Zelf kon ik spots in het plafond kwijt, dat scheelt een hoop met zoeken naar een goed armatuur. De verlichting is qua kleuren erg goed. Eigenlijk bij alle philips LED lampen zit dit wel snor. itt de goedkope merken met lage CRI waardes.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Sorcerer_NL schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 22:05:
Bij Karwei 5 INNR-spots besteld voor de armatuur in de gang. Was een flink gedoe ze benaderbaar te maken. 30 cm van de bridge houden... duh, de armatuur zit aan het plafond :-) Met verlengsnoeren, keukentrap en 10 meter UTP en een dochter die op 'find next' (LampFinder) drukte op de Macbook ze aan de praat gekregen.

Ik doe veel met de app Home op de iPhone en praat tegen Siri. Even niet aan gedacht dat INNR niet met Homekit praat ... enfin, dan maar die laatste lampen met de app uit als ik ga slapen :-)
:) Mede om die reden heb ik, toen ik twee bestaand LivingColors lampen wilde uitbreiden met Hue, de bridge ge-paired met de circle remote van één van die lampen.

Als ik nu een nieuwe lamp wil toevoegen aan het systeem, hoef ik alleen de remote dichtbij de betreffende lamp te houden en wordt de lamp automatisch zichtbaar in de bridge.

Ik weet nog niet of deze methode nog nadelen kent in de toekomst. De remote gebruiken om de lampen zelf te bedienen wordt een ingewikkelde oefening met zo veel (verschillende) lampen. Maar het meeste wordt nu dus toch via Hue apps, Domoticz en een Dimmer Switch bediend.

http://www.beaumotica.nl/...met-de-philips-hue-bridge

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oei, slecht soldeerwerk, idd :o :{

Aan de andere kant lijkt overall het design verder wel OK te zijn :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zo te lezen nog maar weinig mensen die de nieuwe app gebruiken? Hij heeft een stuk meer potentie maar er mist nog een hoop, of ik kan het niet vinden. :+

Gewoon simpel je bestaande scènes beschikbaar maken is blijkbaar te veel moeite, en een nieuwe maken mag alleen via een foto, niet de huidige stand opslaan als scène. Wat een gedoe. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Gonadan schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 08:31:
Zo te lezen nog maar weinig mensen die de nieuwe app gebruiken? Hij heeft een stuk meer potentie maar er mist nog een hoop, of ik kan het niet vinden. :+

Gewoon simpel je bestaande scènes beschikbaar maken is blijkbaar te veel moeite, en een nieuwe maken mag alleen via een foto, niet de huidige stand opslaan als scène. Wat een gedoe. :P
Ik gebruik beide, maar volgens mij kun je wel de ' huidige stand van de lampen' opstaan als nieuwe scene hoor. Ik heb zo in ieder geval scenes uit de oude app ' geïmporteerd' in de nieuwe app ...

Dus met oude app, scene aanzetten. Nieuwe app openen, Kies de bewuste kamer, kies voor het tabblad ' lampen' (dan zie je de stand van de lampen), druk op '+' en voer een naam in ... tikkie onlogisch, maar ook weer niet ...

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Een tikkeltje? Ik zocht me de tyfus bij de scènes. :D

Maar bedankt voor de tip het is gelukt. Zijn het dan nu ook eindelijk de nieuwe variant scènes die op de bridge staan en knap synchroniseren?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 12:45
Zijn er hier meer mensen die last hebben van dat om de haverklap de LivingWhites Plugs niet meer reageren en dat je ze even uit het stopcontact moet halen om ze weer werkend te krijgen?
Voor de meeste hier in huis is dat niet zo'n ramp, maar ik heb er een paar in de keuken helemaall weggewerkt waardoor ik er met veel schroefwerk pas bij kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Goldwing1973 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:40:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van dat om de haverklap de LivingWhites Plugs niet meer reageren en dat je ze even uit het stopcontact moet halen om ze weer werkend te krijgen?
Voor de meeste hier in huis is dat niet zo'n ramp, maar ik heb er een paar in de keuken helemaall weggewerkt waardoor ik er met veel schroefwerk pas bij kan.
1x gehad maar dan ook alleen maar van 1 plug. Toen was inderdaad ff uit het stopcontact en er weer in de oplossing. De overige blijken het nog gewoon te doen en gelukkig werkt degene die ik in een plafondlamp heb verwerkt ook nog probleemloos :)
Ik dacht toen dat het te maken had met de overstap naar de nieuwe bridge en/of nieuwe app.
De laatste weken blijft alles het gelukkig doen ( ook mijn Bloompjes en de Irisjes :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Hier hetzelfde, lijkt ook vaker te gebeuren dan voorheen, gebruik dit al een paar jaar zo. Is bij mij weggewerkt in de kast. Kan er wel bij maar is vervelend, het is nu de zwakste schakel van al m'n hue lampen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
jeroen11 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:37:
[...]

Hier hetzelfde, lijkt ook vaker te gebeuren dan voorheen, gebruik dit al een paar jaar zo. Is bij mij weggewerkt in de kast. Kan er wel bij maar is vervelend, het is nu de zwakste schakel van al m'n hue lampen...
Hmm.. heb hier nog wat oud Klik-Aan-Klik-Uit spul liggen.
Ga die maar achter de LivingWhites Plugs monteren, dan kan ik ze via (de klik-aan-klik-uit) afstandsbediening resetten..
Zit hier wat lastiger gemonteerd, één zit er boven de keuken, ik moet dan de hele afdekrand los schroeven en één zit er achter een inbouw combimagnetron van pak 'm beet 30KG.. doe ook nog eens erg onhandelbaar is EN een heel kort snoer heeft (onmogelijk om in je eentje weg te halen)

[ Voor 21% gewijzigd door Goldwing1973 op 21-05-2016 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Goldwing1973 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:43:
[...]
Ga die maar achter de LivingWhites Plugs monteren, dan kan ik ze via (de klik-aan-klik-uit) afstandsbediening resetten..
Ja zat ook aan zoiets te denken. Of een ouderwetse tijdschakelaar, dat hij elke nacht bijv even van spanning afgaat, allicht is dat met zo'n regelmaat ook voldoende. In tegenstelling tot de Hue lampen springt hij niet meteen aan als hij weer spanning krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Wat mijn niet lukt is om bepaalde lampen uit één kamer in een scene zetten. Als ik scene koppel aan een kamer moeten blijkbaar alle lampen meedoen en dat wil ik juist niet. Een set lampen met scene 1 en een andere groep lampen met een volgende scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Even afkloppen, maar de Livingwhites plug die hier al sinds 2012 in gebruik is doet het nog steeds stabiel. Heb nog nooit een reset hoeven uitvoeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
geertseb schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:51:
Wat mijn niet lukt is om bepaalde lampen uit één kamer in een scene zetten. Als ik scene koppel aan een kamer moeten blijkbaar alle lampen meedoen en dat wil ik juist niet. Een set lampen met scene 1 en een andere groep lampen met een volgende scene.
Kamer aantikken, en dan tabje lampen. Als je daar plus doet maakt die een scene van die lampen die aan staan. Op het tabje scene kan je idd niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
Goldwing1973 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 10:43:
[...]

Zit hier wat lastiger gemonteerd, één zit er boven de keuken, ik moet dan de hele afdekrand los schroeven en één zit er achter een inbouw combimagnetron van pak 'm beet 30KG.. doe ook nog eens erg onhandelbaar is EN een heel kort snoer heeft (onmogelijk om in je eentje weg te halen)
Tot je KaKu spul ook weer hangt of whatever... Misschien is het gewoon handiger om in je meterkast effe de groep(en) uit en aan te schakelen waar je niet reagerende plugs hebt. Dan reset je ook alles, plus misschien wat dingen die je niet wilt zoals klokjes in ovens e.d, maarja je hoeft in elk geval niks meer los te schroeven of weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Om even bij het onderwerp plugs te blijven... Hoe zijn jullie ervaringen tot dusver met de Osram Plug icm Hue? Is deze stabiel te noemen of heeft ie regelmatig reset nodig?

Ik wil er een wegwerken in mijn nieuwe keuken die dimbare ledverlichting heeft. Dimmer is onderdeel van de schakelaar/verlichting en daar houden die Philips plugs weer niet van. Iemand al wat langer ervaring met de Osram plugs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Clubbtraxx schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 14:05:
[...]

Tot je KaKu spul ook weer hangt of whatever... Misschien is het gewoon handiger om in je meterkast effe de groep(en) uit en aan te schakelen waar je niet reagerende plugs hebt. Dan reset je ook alles, plus misschien wat dingen die je niet wilt zoals klokjes in ovens e.d, maarja je hoeft in elk geval niks meer los te schroeven of weg te halen.
De KaKu die ik nog heb liggen zijn van de ouwe analoge stempel (draaiknopjes om de frequentie af te stellen)
Die hangen nooit.
De huidige digitale KaKu heeft daar weer wel last van

En een groep uitzetten zorgt ervoor dat 3 klokken weer goed kan zetten (2x Combi magnetron en 1x koelkast) en een zonnescherm dat ik opnieuw moet koppelen aan de remote, dat kost ook gewoon teveel moeite en tijd.

[ Voor 14% gewijzigd door Goldwing1973 op 21-05-2016 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertseb
Bedankt, dat werkt. Wat ik nu tegenkom is dat ik via de TAB een scene aan kan zetten maar als ik een andere scene schakel met de TAB gaat de vorige uit. Je kunt blijk baar ze niet 'en-en' schakelen alleen 'of-of'.
jip_86 schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 13:29:
[...]

Kamer aantikken, en dan tabje lampen. Als je daar plus doet maakt die een scene van die lampen die aan staan. Op het tabje scene kan je idd niet kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Zojuist een nieuwe update van de gen 2 app voor ios. Nu ook met scene sycle functionality for the Hue dimmerswitch en sleep routing for the Hue Go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
vdpoorten schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:53:
Zojuist een nieuwe update van de gen 2 app voor ios. Nu ook met scene sycle functionality for the Hue dimmerswitch en sleep routing for the Hue Go.
Op Android is deze update nu ook beschikbaar via de Playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ook een update voor Hue bridge (2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

outlandos schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:33:
[...]

Op Android is deze update nu ook beschikbaar via de Playstore.
Blijf het bijzonder vinden dat ik deze app nog steeds niet kan installeren op een OnePlusOne 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarho
vdpoorten schreef op maandag 23 mei 2016 @ 10:53:
wat kan die 'scene sycle functionality' eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ga ervan uit dat dit inhoudt, dat je meerdere keren op bv. de aan knop kan drukken en dat hij dan door je scenes heen 'wandelt'. Zodat je dus met 1 dimmer switch toch meerdere scenes kan adresseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarho
Heeft er iemand ervaring met de innr deursensor icm philips hue?
Heb goede ervaringen met de lampen van innr icm de hue, maar ben benieuwd of dit ook werkt.

las op beaumotica.nl dat ze niet te combineren zijn. Jammer..

[ Voor 18% gewijzigd door Maarho op 23-05-2016 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchgrover
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 14:20
Ik heb een plug waar het wel eens bij voorkomt (1 van de 12). Bij mij heb ik ouderwetse halogeenspotjes (3x20W, 12V) met een ouderwetse trafo (zo'n zwaar ding met koperen spoelen) er op aangesloten. Volgens mij gaat het mis als ik de spotjes te ver terug dim. Ik heb nu lampen wat feller gezet in de preset die ik het meeste gebruik en nu al een tijdje geen probleem meer gehad. In het verleden vaak een probleem als ik de lampen te veel gedimd had. Het blauwe lampje op de plug begint dan te knipperen en hij reageert niet meer. Even de plug uit het stopcontact halen lost het tot nu toe altijd op. Wel lastig want de plug zit ergens op zolder verstopt. Ik ben van plan om eens een andere trafo te proberen, kijken of dat verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Pierre schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:35:
[...]

Blijf het bijzonder vinden dat ik deze app nog steeds niet kan installeren op een OnePlusOne 8)7
Ik ook, maar kom ons daar niet elke keer weer mee vervelen alsjeblieft.
In plaats daarvan zou ik het dev team eens flink gaan stalken en je probleem daar aankaarten.
Uiteindelijk kunnen zei er meer aan doen dan wij hier op GoT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goldwing1973
Dutchgrover schreef op maandag 23 mei 2016 @ 16:01:
[...]

Ik heb een plug waar het wel eens bij voorkomt (1 van de 12). Bij mij heb ik ouderwetse halogeenspotjes (3x20W, 12V) met een ouderwetse trafo (zo'n zwaar ding met koperen spoelen) er op aangesloten. Volgens mij gaat het mis als ik de spotjes te ver terug dim. Ik heb nu lampen wat feller gezet in de preset die ik het meeste gebruik en nu al een tijdje geen probleem meer gehad. In het verleden vaak een probleem als ik de lampen te veel gedimd had. Het blauwe lampje op de plug begint dan te knipperen en hij reageert niet meer. Even de plug uit het stopcontact halen lost het tot nu toe altijd op. Wel lastig want de plug zit ergens op zolder verstopt. Ik ben van plan om eens een andere trafo te proberen, kijken of dat verschil maakt.
Hier kan het niet een probleem van overspanning zijn.
De Plug's waar de problemen mee zijn hebben beide LED verlichting die ze aan moeten sturen.
Daarbij heeft het een paar jaar goed gewerkt, het is pas sinds de firmware update voor de Bridge die "Imporved Legacy Support" had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Weet iemand waarom de wekkers alleen benaderbaar zijn via de oude app?
En hoe ik twee lampen gezamenlijk in een groepje over het kleurenpalet kan schuiven, net als in app v1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janet_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 04-12-2022
De ledstrip starter pack is nu 59.95 bij de Wehkamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ter informatie. Als mensen ook de LiFX lampen eens voordelig willen proberen, vandaag zijn ze weer in de aanbieding bij iBood voor €29,95.

En ik had ook maar een apart topic gemaakt als jullie dat nog niet gezien hadden. :)
[LiFX WiFi LED Lampen] Ervaringen, vragen & discussie.

[ Voor 6% gewijzigd door CaptJackSparrow op 24-05-2016 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Voor dit soort lampen stel ik wat andere eisen aan de lampenkap van staande lampen dan de kappen die er nu bij mij op zitten. Vanwege de kleuren wil ik dat die wit is en weinig licht tegenhoudt. Eigenlijk niet veel meer dan een 'diffusor' die zorgt dat het licht niet te fel in je ogen is. Ook niet al te groot. De lamp moet voldoende tegen direct inkijken afgeschermd zijn maar ook niet heel veel meer.

Zijn hier mensen al naar dergelijke kappen op zoek geweest en heeft men wat geschikte gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Laatst online: 21:42
Topic tijdje niet gevolgd, maar vind de nieuwe app niet bepaald geweldig.
Jammer genoeg moest men de oude app verpesten door de melding steeds in beeld te laten komen.

Kamers is wel handig, maar de scenes en lampen bedienen vind ik niet fijn. Kan nu niet een groep lampen in dezelfde kleur / intensiteit zetten. En bij het aanmaken van een scene krijg ik enkel random kleuren, ipv dat ik per lamp of groepje lampen de kleur in kan stellen.

Blijf voorlopig dan ook nog wel de oude app en een andere app ernaast gebruiken.

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik blijf het ook niks vinden.

Hoe moeilijk is het gewoon om, naast kamers (ok, dat is een handige toevoeging) ook groepen te ondersteunen en gewoon netjes per lamp, binnen of buiten een groep, de instellingen te kunnen doen en dát dan opslaan in een scene.

Of het kan niet, of het moet via een ontzettende omweg. Ook vind ik de integratie tussen scenes die opgeslagen zijn in de bridge en bv. 3rd party apps (die al snel beter zijn dan de officiel apps) niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
eymey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:33:
Ik blijf het ook niks vinden.

Hoe moeilijk is het gewoon om, naast kamers (ok, dat is een handige toevoeging) ook groepen te ondersteunen en gewoon netjes per lamp, binnen of buiten een groep, de instellingen te kunnen doen en dát dan opslaan in een scene.

Of het kan niet, of het moet via een ontzettende omweg. Ook vind ik de integratie tussen scenes die opgeslagen zijn in de bridge en bv. 3rd party apps (die al snel beter zijn dan de officiel apps) niet optimaal.
Zelf ook niet bijzonder enthousiast over de nieuwe app, daarom gebruik ik alleen witte Hue lampen met een dimmer remote waar ik de scenes op het ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De nieuw app is inderdaad niet veel soeps. Gelukkig bedien ik de lampen via de Hue widget en open ik de apps zelden tot nooit.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Er is goed nieuw vanaf Philips!
It's finally here! Philips Hue white ambiance is now available. Enhance your daily routines: Feel more energized, more focused and more relaxed at home, from sunrise to sunset. Learn more at meethue.com #TurnOnLiving #TurnOnYourMoments #Wellbeing #Wakeup #Sleep #Ambiance
pricewatch: Philips Hue White and Ambiance
https://www.facebook.com/huePhilips/posts/862471910551361

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Nu nog een GU10 versie....

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Laatst online: 19-09 15:13
En een E14 versie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jochemd13 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 16:42:
[...]

Zelf ook niet bijzonder enthousiast over de nieuwe app, daarom gebruik ik alleen witte Hue lampen met een dimmer remote waar ik de scenes op het ingesteld.
Er kwam vanmiddag, zoals hier ook al geöpperd, een nieuwe update voor die Gen.2 app binnen (Android hier).

Ik heb er even mee zitten spelen. En ik moet zeggen: Een aantal dingen kan toch ook best wel goed met de app :). Zo heb ik nu, naast de scenes die ik met All4Hue heb aangemaakt voor Domoticz, en die helaas niet in de officiele app zichtbaar zijn :(, dezelfde scenes nu ook aangemaakt voor gebruik binnen de Hue app.

En samen met de scene cycle functie voor de Dim switch vind ik dat toch wel weer erg tof :). Ik heb in de woonkamer nu een aantal scenes, die ik qua naamgeving in groepen opdeel:

* Scene die de sfeerlampen betreft ( Living Colors 'oud' iris model, living colors bloom en living whites plug)
* 3 Hue White lampen in grote plafonniere. Die staat meestal spanningloos via de wandschakelaar, maar kan in 'aan' stand dus gedimd worden.
* Scene met zowel plafonniere als sfeerlampen. .

En van die varianten nog wat combi's qua dim- en lichtkleur instellingen. Dat cyclen daartussen werkt dus erg mooi.

Overigens zag ik in All4Hue ook mogelijkheden om de dim switch in meer detail te configureren. Maar dat zag er dan weer erg omslachtig uit (en werd overschreven toen ik voor het eerste de Hue Gen.2 app aanraakte :') ).
Nice! Zag de aankondiging idd ook op Facebook. Ik had ze de afgelopen weken ook al op enkele sites zien verschijnen, waaronder die van Fonq en bol.com. Maar zo snel als ze er eerder op stonden, zo snel waren ze ook weer verdwenen. Hopelijk komen ze nu snel breder beschikbaar.

E14 en Gu10 versies zouden zeeeer welkom zijn. Dan kan ik boven (slaapkamer, hal en badkamer) ook eindelijk een 'nachtlampje' scene implementeren voor zacht warm licht om 's nachts naar de wc te gaan :P. En een wakeup light :P

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 24-05-2016 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoHa
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest om twee Living Colors afstandsbedieningen te koppelen aan mijn Hue Bridge v2 (d.m.v. de Beaumotica handleiding).

Echter, zodra ik de eerste afstandsbediening (welke alle lampen kan bedienen) koppel aan de bridge, gaat alles mis. De eerste afstandsbediening neemt na de koppeling dezelfde lampen over als de lampen welke als eerste kamer zijn ingesteld in de nieuwe Hue app. Een tweede afstandsbediening neemt de tweede kamer over, etc. Hierna heeft het handmatig koppelen van afstandsbediening aan extra lampen geen zin, aangezien na enkele minuten de afstandsbediening weer de lampen uit een kamer overneemt.

Heeft nog iemand anders dit gedrag gezien en weet er iemand toevallig een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
Lang meegelezen, nu voor het eerst een vraag.

Ik heb momenteel 13 lampen hangen waarvan 3 Innr spots. Helaas gaan ongeveer eens per dag ALLE lampen aan en na een half uur gaan deze weer uit, dit fenomeen heb ik nu al bijna 3 weken. Ik heb gedacht aan stroomstoringen (maar standaard klokken of andere apparatuur staat nog gewoon aan) maar ik durf het echt niet te zeggen.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 23:22
JJnJ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 17:36:
Lang meegelezen, nu voor het eerst een vraag.

Ik heb momenteel 13 lampen hangen waarvan 3 Innr spots. Helaas gaan ongeveer eens per dag ALLE lampen aan en na een half uur gaan deze weer uit, dit fenomeen heb ik nu al bijna 3 weken. Ik heb gedacht aan stroomstoringen (maar standaard klokken of andere apparatuur staat nog gewoon aan) maar ik durf het echt niet te zeggen.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?
Heb je niet toevallig IFTTT ingesteld/mee zitten spelen?

Ook lijkt het bij mij alsof de "wekkers en timers" uit de versie 1 app niet terug te vinden zijn in de versie 2 app. Deze doen het echter wel nog gewoon.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
MrNOnamE schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 21:50:
[...]

Heb je niet toevallig IFTTT ingesteld/mee zitten spelen?

Ook lijkt het bij mij alsof de "wekkers en timers" uit de versie 1 app niet terug te vinden zijn in de versie 2 app. Deze doen het echter wel nog gewoon.
IFTTT staat uit en ik heb ook geen timers. Versie 2 nog nooit gebruikt. Zijn ook geen vaste tijden dat ze aan of uit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 23:49
Ik heb sinds vandaag de Hue White Ambiance starter set in huis. Eerste ervaringen zijn goed. Behoorlijk fel, wisselen tussen scenes met de dimmer afstandbediening werkt goed; er staan standaard al een paar scenes voorgeprogrammeerd. Ik heb verder geen andere Hue of overige smart light producten, dus kan het niet echt vergelijken. Wat ik in de app (de nieuwste app op Android) wel jammer vind, is dat je niet binnen 1 schermpje zowel de wittint als de intensiteit in kan stellen. Dat zou in zo'n vierkant makkelijk moeten kunnen, maar nu maakt het dus niet uit als je horizontaal beweegt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/1DdSquz.png

Terwijl het mij fijner lijkt om bijvoorbeeld horizontaal de kleurtemperatuur in te stellen, en verticaal de helderheid:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eNNcdTs.png

[ Voor 0% gewijzigd door ickeicke op 26-05-2016 01:31 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Laatst online: 17-09 19:22
Vraagje aan de Hue gebruikers. Hoe gaan jullie om met de bestaande lichtschakelaars. In huis hebben we alle lichtschakelaars rondom de deuren gemonteerd, en het gebruiken van Hue in de bestaande plafonnières zie ik dankzij het resetten van de spanning wanneer de spanning eraf gaat helemaal misgaan, oftewel met andere woorden, hoe hebben jullie dit opgelost? Ik neig namelijk naar een constante spanning richting de armaturen, en een blindplaatje over de bestaande schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ickeicke schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 01:31:
Ik heb sinds vandaag de Hue White Ambiance starter set in huis. Eerste ervaringen zijn goed. Behoorlijk fel, wisselen tussen scenes met de dimmer afstandbediening werkt goed; er staan standaard al een paar scenes voorgeprogrammeerd. Ik heb verder geen andere Hue of overige smart light producten, dus kan het niet echt vergelijken. Wat ik in de app (de nieuwste app op Android) wel jammer vind, is dat je niet binnen 1 schermpje zowel de wittint als de intensiteit in kan stellen. Dat zou in zo'n vierkant makkelijk moeten kunnen, maar nu maakt het dus niet uit als je horizontaal beweegt:

[afbeelding]

Terwijl het mij fijner lijkt om bijvoorbeeld horizontaal de kleurtemperatuur in te stellen, en verticaal de helderheid:

[afbeelding]
Wat betreft de werking van de Hue app: Helemaal mee eens. Dit móet gewoon logischer kunnen. Meer instellingen vwb de eigenschappen van het licht in 1 scherm.

Verder; Nice! Waar heb je de set gekocht? En hoe ervaar je de 'kwaliteit' van het licht? Zowel het heel warme licht als de tinten die wat meer naar daglicht/neutraalwit gaan?
merauder schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:10:
Vraagje aan de Hue gebruikers. Hoe gaan jullie om met de bestaande lichtschakelaars. In huis hebben we alle lichtschakelaars rondom de deuren gemonteerd, en het gebruiken van Hue in de bestaande plafonnières zie ik dankzij het resetten van de spanning wanneer de spanning eraf gaat helemaal misgaan, oftewel met andere woorden, hoe hebben jullie dit opgelost? Ik neig namelijk naar een constante spanning richting de armaturen, en een blindplaatje over de bestaande schakelaars.
Ik heb nog niet zo veel 'gewone' Hue lampen in gebruik. Er zitten 3 "whites" in een grote plafonniere in de woonkamer, maar die plafonniere gebruiken we verder niet zo vaak. Dus die zit gewoon nog op de wandschakelaar en wordt in principe ook met de wandschakelaar aan en uit gedaan. Wel heb ik een "dimmer switch" zo geprogrammeerd dat we de plafonniere makkelijk in een gedimde stand kunnen zetten, samen met de nieuwe scene cycling functionaliteit om na die stap ook nog de sfeerlichten van intensiteit te laten wisselen.

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 26-05-2016 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 09:26
merauder schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:10:
Wij hebben ook alle bestaande schakelaars 'doorverbonden' waardoor er constante spanning staat op de lampen... Vervolgens alles met de dimmerswitches van hue opgelost, werkt tadeloos, zeker wanneer je All4Hue gebruikt (dan kun je iedere knop andere functionaliteiten geven, ook bijvoorbeeld lang drukken)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ickeicke
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-09 23:49
eymey schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:54:
Verder; Nice! Waar heb je de set gekocht? En hoe ervaar je de 'kwaliteit' van het licht? Zowel het heel warme licht als de tinten die wat meer naar daglicht/neutraalwit gaan?
Gekocht bij Coolblue, volgende dag in huis. Het koelere licht voelt wel een beetje als een bouwlamp. Heel kil, maar dat is wellicht ook een kwestie van wennen. Als het buiten donker is voelt het onnatuurlijk om binnen heel fel en koel licht te hebben, maar als ondersteuning tijdens een bewolkte dag is wel wellicht wel fijn.

Het warme licht had van mij nog wel wat warmer gemogen. Het neigt nu meer naar geel dan naar rood denk ik. Maar met de lamp op z'n warmst en de intensiteit gedimd zal het wellicht toch wel goed werken als sfeerlicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, het is natuurlijk subjectief idd.

Je hebt licht op 6500K..... dat kan natuurlijk een hele 'slechte' 6500K zijn, óf niet helder genoeg. Dan ervaren wij het ook als kil/blauw

Maar ik ken LED lampen van 4000K met een CRI van 90. Dat is niet 'kil' te noemen, maar gewoon "wit" (vaak ook wel neutraal wit genoemd).

Maar goed, mss moet ik gewoon eens zelf zo'n lamp uitproberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Ik ben er ook uit hoe ik het geheel aan zal sluiten. Ik ga alle wandschakelaars voorzien van normale bekabeling (voor als ik het ooit terug wil zetten naar standaard) en daarnaast 2 witte signaal draden per schakelaar. Die witte signaaldraden sluit ik aan op de schakelaar en in de meterkast aan deze:
http://www.e-domotica.com...hakelaar-sensor#technical

Domoticz heeft dan verbinding met die modules en schakelt mijn hue lampen. Achteraf kunnen eventueel nieuwe bewoners van het huis dan alles overzetten naar standaard door de normale bekaling naar iedere schakelaar.

Hopelijk kan ik die modules bulk wat goedkoper inkopen, 25 euro per stuk zou mooi zijn. Grootste voordeel is dat ik hiermee normale wandschakelaars kan gebruiken en daarop niet onnodig veel kosten maak. Ook heb ik dan ruime keuze uit wandschakelaars.

Dit doe ik in plaats van mijn eerdere idee om hue dimmerschakelaars overal op te hangen. Die dingen vind ik iets minder mooi schakelen. Als je in een donkere kamer komt doe je intuitief een grijp naar een fysieke schakelaar, niet naar een drukknop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

warcow schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:49:
Ik ben er ook uit hoe ik het geheel aan zal sluiten. Ik ga alle wandschakelaars voorzien van normale bekabeling (voor als ik het ooit terug wil zetten naar standaard) en daarnaast 2 witte signaal draden per schakelaar. Die witte signaaldraden sluit ik aan op de schakelaar en in de meterkast aan deze:
http://www.e-domotica.com...hakelaar-sensor#technical

Domoticz heeft dan verbinding met die modules en schakelt mijn hue lampen. Achteraf kunnen eventueel nieuwe bewoners van het huis dan alles overzetten naar standaard door de normale bekaling naar iedere schakelaar.

Hopelijk kan ik die modules bulk wat goedkoper inkopen, 25 euro per stuk zou mooi zijn. Grootste voordeel is dat ik hiermee normale wandschakelaars kan gebruiken en daarop niet onnodig veel kosten maak. Ook heb ik dan ruime keuze uit wandschakelaars.

Dit doe ik in plaats van mijn eerdere idee om hue dimmerschakelaars overal op te hangen. Die dingen vind ik iets minder mooi schakelen. Als je in een donkere kamer komt doe je intuitief een grijp naar een fysieke schakelaar, niet naar een drukknop.
Dat kan, maar wat je ook kunt doen is niet z-wave gebruiken, maar KAKU. Vervang je bestaande schakelaars door de AWST-8802. Deze wandschakelaars kun je overal opplakken, maar er zitten ook schroefgaten in zodat ze precies over een doos geschroeft kunnen worden. Je domotics breidt je uit met een rfxcom.

KAKU heeft geen terugkoppeling, maar voor een schakelaar maakt dat natuurlijk niet uit. Omdat je domotics gebruikt kun je alles combineren en maakt het ook niet uit of je nu z-wave of kaku gebruikt.

De ontvanger is wel een stuk duurder dan een z-wave stick (€110 vs €30), maar de wandschakelaars kun je voor €15 vinden en daarvoor krijg je een schakelaar met 2 knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Wat is er anders?

Eerst Hue Lux, dan Hue Whites en nu Hue white ambiance :?

Of heb ik wat gemist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Variabele kleur temperatuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Psycho_Mantis schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:07:
[...]

Wat is er anders?

Eerst Hue Lux, dan Hue Whites en nu Hue white ambiance :?

Of heb ik wat gemist?
De Hue Lux is hetzelfde als de Hue White, alleen is de Hue White de nieuwe versie. En de functie ervan, die is boven mij al gezegd :)
Pagina: 1 ... 14 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue