[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.703 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
sweebee schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:32:
Je kan alles toch gewoon met deze schakelaar uitzetten?

[afbeelding]
Klopt... Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil een dimmer of tap of LC remote daarvoor kunnen gebruiken.
Ik heb niet voor niks wandschakelaars er van gemaakt om dan toch nog die telefoon te moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Clubbtraxx schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:35:
[...]

Klopt... Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil een dimmer of tap of LC remote daarvoor kunnen gebruiken.
Ik heb niet voor niks wandschakelaars er van gemaakt om dan toch nog die telefoon te moeten pakken.
Ah so. Heb geen fysieke hue schakelaars dus 8)7 Alles loopt via pimatic waar ik draadloze schakelaars mee aan stuur (kaku/mysensors).

Ene kant wel een fijne app met kamers, al gebruik ik de app nooit :+ Maar scenes maken is nu wel zo verrot :? Is de oude app een stuk makkelijker / beter in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:24
Clubbtraxx schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 14:22:
[...]
De LC remote is daar best een goede oplossing voor. Ik zou zelf voor de Gen2 gaan aangezien die meer mogelijkheden heeft dan de Gen3 remote gek genoeg.
Thanx _/-\o_
Gister de (ronde) gen 2 binnen en werkend gekregen met de in dit topic gevonden link http://www.beaumotica.nl/...met-de-philips-hue-bridge
Werkt plezierig. Mijn zoontje van 5 kan nu zelf de lamp in zijn speelhoek aan doen en een kleurtje geven :+
Smaakt naar meer, bijvoorbeeld voor lampen op slaapkamers kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Gisteren de nieuwe app eens in gebruik genomen. Na wat zoeken alle opties gevonden ook de optie om nieuwe scenes te maken van de huidige staat van je lampen.

Het enige wat ik nog niet kon vinden hoe je alle lampen ook in verschillende kamers tegelijk dezelfde kleur kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:16
Clubbtraxx schreef op donderdag 28 april 2016 @ 23:35:
[...]

Je kunt de Tap en Dimmer toch gewoon instellen in de nieuwe app?
Via Tandwieltje linksboven, dan Schakelaar configuratie en dan kiezen wat je wilt doen. Hele woning uitzetten is 1 van de mogelijkheden.
Living Colors remotes gaan zoals altijd buiten de bridge (en dus app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:33
vdpoorten schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:19:
Gisteren de nieuwe app eens in gebruik genomen. Na wat zoeken alle opties gevonden ook de optie om nieuwe scenes te maken van de huidige staat van je lampen.

Het enige wat ik nog niet kon vinden hoe je alle lampen ook in verschillende kamers tegelijk dezelfde kleur kan geven.
Ik vond het ook best puzzelen om nieuwe scenes aan te maken. Deze heb ik namelijk nodig voor de Tap (toewijzen van scenes aan de knoppen). Het viel me op dat de zelf aangemaakte scenes altijd de sterkte op 80% zet. Uit jouw opmerking ("huidige staat van je lampen") moet ik dus eerst de lampen op b.v. 50% zetten en dan de scene aanmaken.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:16
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2016 @ 21:06:
Hallo,

Ik heb een probleem. Ik heb een Homewizard en een Hue Bridge 2.0.

Ik krijg het niet voor elkaar om ze met elkaar te laten praten. Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben en weten of dit met een update te maken heeft of dat de 2.0 sowieso niet werkt met de Homewizard? Op de app zegt hij wel found bridge maar als ik dan op de knop moet drukken vind hij vervolgens niets.

Alvast bedankt!
Het klinkt alsof die HomeWizard niet om kan gaan met een recente aanpassing voor het koppelen van apps met de bridge (grofweg waren er eerst 2 manieren, nu nog maar 1).

Deze aanpassing is maanden geleden al aangekondigd op de Philips developer website. (zie http://www.developers.mee...portant-whitelist-changes) en de recente aankondiging op de meethue support site (http://www2.meethue.com/en-us/support/firmware-update/)

Ik zou eens proberen om de Homewizard te updaten of anders contact op te nemen met hun klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:34
Zijn er ook dimmers te vinden waarmee je 'domme' lampen via de huebridge kan dimmen en aan-uitzetten? Ik weet dat Philips ze niet aanbied maar weten jullie toevallig alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@meesje

Graag gedaan. ja het voordeel is dat ik mijn huidige scenes ook nog even getweaked heb kwa brightness.

Wil alleen nog specifieke scenes via mijn dimmer activeren op basis van tijdstip
dus s'avonds tussen 11 en 12 zacht paars licht en voor 11 uur gedimd licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-P
  • Laatst online: 18-09 23:40

J-P

Syntax erro....

Via de site https://my.meethue.com kan je nu ook op afstand je lampen aanzetten en uitzetten (niet intensiteit of kleur).
Volgens mij kon dat hiervoor niet.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/blPkTwbfpw1Fse4CH7psMikQ/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door J-P op 29-04-2016 10:28 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@j-P

Dit kon voorheen ook al. Reactietijd is alleen iets langer dan via de app of widgets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Topicstarter
Ik heb gisteren de nieuwe app eens geprobeerd. Werkt eerlijk gezegd een stuk fijner en logischer dan de oude app.
Alleen beetje jammer dat ze de Watch App en iPad vergeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:33
vdpoorten schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:19:
Ah kun je zo zeggen waar die zit? Zat er gisteren ook mee te kloten, maar dan moet je een foto kiezen en is alles weer veranderd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
jip_86 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:34:
[...]

Ah kun je zo zeggen waar die zit? Zat er gisteren ook mee te kloten, maar dan moet je een foto kiezen en is alles weer veranderd :X
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar kennelijk moet je je lamp op het juiste % (of kleur, ik heb alleen lux en whites) aan hebben staan en dan de scene aanmaken. Ik zal dat vanavond eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Heeft er iemand Siri al werkend met de nieuwe app? Bij mij herkent hij de namen van de scenes/lampen/kamers niet. Bij de vorige app gebruikte ik het vrijwel niet, maar het werkte wel.

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 29-04-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
meesje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:42:
Heeft er iemand Siri al werkend met de nieuwe app? Bij mij herkent hij de namen van de scenes/lampen/kamers niet. Bij de vorige app gebruikte ik het vrijwel niet, maar het werkte wel.
Bij Instellingen ga je naar Siri-instellingen (oid), en daar selecteer je de kamers en de lampen waar Siri naar moet luisteren. Standaard stond alles uit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Sinus_rhythm schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:57:
Zijn er ook dimmers te vinden waarmee je 'domme' lampen via de huebridge kan dimmen en aan-uitzetten? Ik weet dat Philips ze niet aanbied maar weten jullie toevallig alternatieven?
Met de Osram Lightify Plug kun je wel aan/uit schakelen. Niet dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
SilentF0rce schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:48:
[...]

Bij Instellingen ga je naar Siri-instellingen (oid), en daar selecteer je de kamers en de lampen waar Siri naar moet luisteren. Standaard stond alles uit bij mij.
Bij mij staan de kamers en lampen alle aangevinkt. Echter ik krijg nog steeds de melding dat Siri niet de apparaten kan vinden. Wellicht dat ik mijn bridge een keer uit/aan moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@meesje

1. Zet de gewenste lampen op de juist kleur via bv. je widget of via de oude app
2. Open de nieuwe app
3. Klik op de juiste kamer (bv. Woonkamer)
4. Klik onderaan op het tabje "Lampen"
5. Klik op het plusje rechtonder
6. Geef een naam op

De scene komt nu in de kamer bij het tabje "Scenes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:53
Psycho_Mantis schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:26:
Ik heb gisteren de nieuwe app eens geprobeerd. Werkt eerlijk gezegd een stuk fijner en logischer dan de oude app.
Alleen beetje jammer dat ze de Watch App en iPad vergeten zijn.
Daar kwam ik ook achter...
Op de iPad is de nieuwe app wel te installeren maar draait deze in "iPhone" mode.
De oude app werkt wel goed op de iPad.
RaRa hoe kan dat...
Hopelijk wordt dit snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 11:57:
[...]

Bij mij staan de kamers en lampen alle aangevinkt. Echter ik krijg nog steeds de melding dat Siri niet de apparaten kan vinden. Wellicht dat ik mijn bridge een keer uit/aan moet zetten.
Dat heb ik al maanden dat Siri de lampen niet herkent. Volgens de support van Philips moet de bridge in de router en mag hij niet ik een switch en moet de router mdns ondersteunen maar als je dan zegt ja dat doet de router welke mdns instellingen moet er aanwezig zijn? en waarom mag de bridge niet in een switch want de router heeft geeft ruimte meer en staat ook niet in de ruimte waar hij de bridge gebruikt wordt. Dan zeggen ze we onder steunen geen profecionele omgeving ;-( (het is gewoon een eigen router thuis in plaats een KPN router ) in plaats dat ze gewoon benidigde settings geven dan ik het zelf wel aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door xbeam op 29-04-2016 13:28 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Veel blijkt in de nieuwe app niet te kunnen

Reactie van Philips Hue op twitter

" it's currently not possible to change each light to a specific colour within the scene"
"at the moment overwriting the stored birghtness setting of a scene is not possible"
'app crasht als je een gecreeerde scene wilt dimmen - dat kan kloppen, er wordt aan gewerkt!"
"the livingcolor lights aren't supported in the new app, unfortunately."
" We don't (yet) support scenes for multiple rooms. Please create the scene separately for each room"

[ Voor 10% gewijzigd door vdpoorten op 29-04-2016 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Dit zijn toch bijna basale dingen die als functionele eisen op worden geschreven als je gaat bedenken wat een dergelijke app moet kunnen? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
@pimmeh,

Dat lijkt mij ook. Toch te weinig geluisterd naar de beta testers of wellicht was de app toen al helemaal af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
vdpoorten schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 12:02:
@meesje

1. Zet de gewenste lampen op de juist kleur via bv. je widget of via de oude app
2. Open de nieuwe app
3. Klik op de juiste kamer (bv. Woonkamer)
4. Klik onderaan op het tabje "Lampen"
5. Klik op het plusje rechtonder
6. Geef een naam op

De scene komt nu in de kamer bij het tabje "Scenes"
Thanks voor het stappenplan. Ipv onder het tabje lampen, maakte ik de scene direct onder het tabje scenes aan. Dat ging niet goed, want de sterkte bleef dan op 80% staan.

Zojuist alle scenes, de widgets en de tap ingeregeld. Bijna alles weer zoals voorheen. Echter nog geen mogelijkheid om via dezelfde knop onder de widgets de scene uit te zetten (dit heeft een andere tweaker al gemeld) en ook werkt Siri nu opeens niet meer. Met de gen 1 versie van de app werkte het wel.

Update mbt Siri/Homekit:
Onder iOS > Instellingen > Homekit stonden twee woningen. Ik heb ze beide verwijderd.
In de nieuwe Hue app > Instellingen > Hue bridges > i > Reset Siri spraakbediening.

Daarna Siri weer geactiveerd via de Hue app. Ik moest zelfs de code scannen achterop de bridge. Nu werkt het weer.

Voor mij blijven nog de volgende twee problemen over:
- geen iPad app (ik gebruik daarop nog de gen 1 app)
- in de widgets kun je niet met dezelfde knop de scene uitzetten

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 29-04-2016 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:44

L23

vdpoorten schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 14:14:
"the livingcolor lights aren't supported in the new app, unfortunately."
Wellicht problemen met Livingcolor lampen toevoegen? Al zou ik niet weten waarom dat problemen zou moeten geven. Ik heb een Livingcolor Iris en Aura die ik een jaar geleden aan de Hue bridge heb gekoppeld en werken in de nieuwe Hue gen 2 app gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
@L23 wellicht dat het niet mogelijk is nieuwe living color lampen toe te voegen.

Ik ga het in iedergeval niet testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
L23 schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 15:31:
[...]

Wellicht problemen met Livingcolor lampen toevoegen? Al zou ik niet weten waarom dat problemen zou moeten geven. Ik heb een Livingcolor Iris en Aura die ik een jaar geleden aan de Hue bridge heb gekoppeld en werken in de nieuwe Hue gen 2 app gewoon prima.
Ik zie mijn LC's ook nog gewoon terug... Misschien inderdaad niet mogelijk om ze meer toe te voegen in de nieuwe App. Zou ik wel waardeloos vinden van Philips als dat het geval is. Je kan het nog steeds met de oude app doen maar toch, je zou denken dat ze iets hebben opgestoken van de faal met de dresden en andere supported lampen fw 'upgrade' van een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Robsato schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 09:25:
[...]
Je kunt de Tap en Dimmer toch gewoon instellen in de nieuwe app?
Via Tandwieltje linksboven, dan Schakelaar configuratie en dan kiezen wat je wilt doen. Hele woning uitzetten is 1 van de mogelijkheden.
Living Colors remotes gaan zoals altijd buiten de bridge (en dus app).
Niet helemaal... Ik kan maar max 2 rooms aanzetten wegens 'snelle respons' en dus met "all" off ook alleen maar die lampen uitzetten die ik eerder heb aangezet. Niet bepaald hetzelfde als de oude All Off functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Morgen 25 korting op alles bij praxis, dus ook Hue :) Wou daarom een muurlichtje kopen aangezien het in de ene hoek van de kamer behoorlijk donker is.

Wat kan ik het beste doen? de hue bloom of the iris? de muur is ongeveer een meter breed en de lamp moet dan achter de bank komen. De iris zou op de grond kunnen, een bloom op het tafeltje, weet niet wat het mooiste is?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aQejpyO.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik zou altijd de Iris doen, veel meer licht voor je geld.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flight777
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-09 10:09
Woensdag twee Hue Iris gehaald bij de Gamma (20% korting), vandaag even mee lopen spelen echter heb ik het volgende probleem, vooral bij roze kleuren.

De ene laat hele mooie rijke roze kleuren zien, terwijl de andere Iris op exact dezelfde instellingen veel fletser is. Is dit een bad apple of een bekend probleem?

Morgen maar even naar de winkel om te ruilen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunko1979
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 13-04-2022
Iemand die weet wanneer de hue-score app werkende is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Klopt het dat er zo'n groot kleur verschil zit tussen de hue bulb en de hue iris? Kan met geen mogelijkheid de kleur paars maken met de iris.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L23
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 20:44

L23

Zijn wel verschillen tussen de Hue lampen en Iris. Maar de Iris zou alle kleuren, dus ook paars, goed moeten weergeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iris is RGB en kan dus niet goed wit weergeven. Hue is geen RGB (ook geen RGBW... ) maar heeft wit, cyaan,...
Je zal dus niet alle kleuren kunnen gelijk zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KortJ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09-2022
Ik ben van plan om mijn wandschakelaars te vervangen voor KAKU AWST-6000 bewegingssensoren. Weet iemand of deze goed werken als ik deze gebruik voor Philips Hue lampen icm Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

sweebee schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 20:55:
Morgen 25 korting op alles bij praxis, dus ook Hue :) Wou daarom een muurlichtje kopen aangezien het in de ene hoek van de kamer behoorlijk donker is.

Wat kan ik het beste doen? de hue bloom of the iris? de muur is ongeveer een meter breed en de lamp moet dan achter de bank komen. De iris zou op de grond kunnen, een bloom op het tafeltje, weet niet wat het mooiste is?

[afbeelding]
Bedankt voor de tip! Ik heb nog geen Philips Hue, maar wil dit wel graag. Welk starterskit kan ik het beste nemen? Praxis heeft er twee, maar weet niet het verschil tussen beide (de Philips hue lux startpakket is duurder en heeft volgens mij nog de oude bridge)
https://www.praxis.nl/com...e=5505013&compare=5371916

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
iMars schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 18:57:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik heb nog geen Philips Hue, maar wil dit wel graag. Welk starterskit kan ik het beste nemen? Praxis heeft er twee, maar weet niet het verschil tussen beide (de Philips hue lux startpakket is duurder en heeft volgens mij nog de oude bridge)
https://www.praxis.nl/com...e=5505013&compare=5371916
Ga voor de nieuwe starterset! Want (a) goedkoper en (b) met nieuwe bridge die Homekit ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

meesje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 19:18:
[...]

Ga voor de nieuwe starterset! Want (a) goedkoper en (b) met nieuwe bridge die Homekit ondersteunt.
Deze dus:
Afbeeldingslocatie: https://d16m3dafbknje9.cloudfront.net/imagescaler/8962077294622-424-424.jpg
Had ik het toch goed :) Thnx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
KortJ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 16:55:
Ik ben van plan om mijn wandschakelaars te vervangen voor KAKU AWST-6000 bewegingssensoren. Weet iemand of deze goed werken als ik deze gebruik voor Philips Hue lampen icm Domoticz?
Toevallig ben ik hier mee bezig.

Het werkt, maar Hue support in domoticz is nog erg shaky. Sinds een paar versies terug kan domoticz automatisch scènes en groepen die in de bridge staan ontdekken en gebruiken als schakelaar.

Echter, als je zelf met bv. All4hue scènes hebt gedefinieerd en in de bridge opgeslagen, dan moet je vaak de hue 'hardware' in domoticz disablen en weer enablen om snelle discovery te forceren. En als je, zoals ik vanavond, de :r hue gen 2 app van philips :r probeert en die app zet zomaar extra scènes in de bridge, dan kan de volgorde veranderd zijn en hangen er in domoticz ineens andere scènes aan je eerder aangemaakte schakelaars en een eventuele blocky's (die laatste gebruik ik om bv. een "on" van kaku te koppelen aan een bepaalde hue scene en een "off" van kaku aan een andere.

Als het goed staat ingesteld, dan werkt het dus prima. Maar pas bij wijzigingen in je Hue setup dus op met domoticz.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willboirdt
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:28
ik heb een probleem met mijn bridge (oude ronde)

het power lampje blijft branden,
de ronde knop gaat daarna aan,
dan het ethernet lampje en als laatste gaat ook het internet lampje aan.
Dit blijkt een paar seconden aan en dan valt hij weer uit en begint hij overnieuw.
de lampen reageren nergens meer op,
de app kan af en toe verbinding krijgen maar niet lang genoeg om de lampen van kleur te veranderen.

ik heb hem al van de stroom gehad, en de reset knop een poos ingehouden maar maakt allemaal niets uit
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJnJ
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-10-2024
eymey schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:31:
[...]

Het werkt, maar Hue support in domoticz is nog erg shaky. Sinds een paar versies terug kan domoticz automatisch scènes en groepen die in de bridge staan ontdekken en gebruiken als schakelaar.

Echter, als je zelf met bv. All4hue scènes hebt gedefinieerd en in de bridge opgeslagen, dan moet je vaak de hue 'hardware' in domoticz disablen en weer enablen om snelle discovery te forceren. En als je, zoals ik vanavond, de :r hue gen 2 app van philips :r probeert en die app zet zomaar extra scènes in de bridge, dan kan de volgorde veranderd zijn en hangen er in domoticz ineens andere scènes aan je eerder aangemaakte schakelaars en een eventuele blocky's (die laatste gebruik ik om bv. een "on" van kaku te koppelen aan een bepaalde hue scene en een "off" van kaku aan een andere.

Als het goed staat ingesteld, dan werkt het dus prima. Maar pas bij wijzigingen in je Hue setup dus op met domoticz.
Gek, ik schakel in totaal 13 hue lampen via Domoticz en heb eigenlijk nergens problemen mee. Sommige schakelen automatisch na beweging ( z-wave sensoren) en sommige handmatig. Scènes van Hue gebruik ik niet,alleen scènes vanuit Domoticz en echt 0,0 issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KortJ
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 15-09-2022
eymey schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:31:
[...]

Kijk dat is informatie waar ik iets aan heb. Ga net zelf beginnen met Hue lampen. Heb wel dimmers van KaKu maar die heb ik al weggehaald, dat werkt niet als ik het goed heb gelezen.

In totaal zal het bij mij gaan om 5 bewegingssensoren en daarnaast wil ik 3 Hue dimmers plaatsen (voor in totaal dus 8 lampen in mijn appartement). De huidige wandschakelaars wil weghalen zodat bezoek of ikzelf niet de fout kan maken deze te gebruiken.

Heeft iemand ervaring met andere bewegingssensoren (433mhz)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
JJnJ schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:50:
[...]

Gek, ik schakel in totaal 13 hue lampen via Domoticz en heb eigenlijk nergens problemen mee. Sommige schakelen automatisch na beweging ( z-wave sensoren) en sommige handmatig. Scènes van Hue gebruik ik niet,alleen scènes vanuit Domoticz en echt 0,0 issues.
Misschien dat, als je direct de lampen adresseert en in domoticz de kleuren instelt en ook domoticz scènes gebruikt, dat het dan beter gaat :-). Maar ik vind het kleuren instellen in domoticz niet echt heel fijn en het leek me juist handig om precies dezelfde scènes zowel in domoticz als met bv hue dim switches te kunnen activeren.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16
Als je een hue tap ombouwt met zo'n Eltako schakelaar en in de muur plaats. Werkt de tap dan op stoom uit de muur of op een batterijtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

outlandos schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 00:40:
Als je een hue tap ombouwt met zo'n Eltako schakelaar en in de muur plaats. Werkt de tap dan op stoom uit de muur of op een batterijtje?
:? blijft gewoon op basis van kinetische energie

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

De nieuwe app heeft zeker potentie. Eindelijk ruimte ondersteuning.
Ze moeten nog wel de eerder genoemde punten fixen, maar wel positief dit (zolang mijn oude app nog werkt).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextnext
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14-09 20:07
Sinds vanmorgen geen leven meer in mn bridge (2.0). 'Geen Hue verbinding'. Netwerk scan gedaan en mn bridge is inderdaad down. Stroom er af gehad en kabel er uit/in maar geen soelaas. Iemand nog een tip?

Goed, nog een keer mn modem gereset door 2 minuten van de stroom. Werkt nu weer.

[ Voor 18% gewijzigd door nextnext op 04-05-2016 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UrbanSnEAky
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 23:05
Willboirdt schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 21:43:
ik heb een probleem met mijn bridge (oude ronde)

het power lampje blijft branden,
de ronde knop gaat daarna aan,
dan het ethernet lampje en als laatste gaat ook het internet lampje aan.
Dit blijkt een paar seconden aan en dan valt hij weer uit en begint hij overnieuw.
de lampen reageren nergens meer op,
de app kan af en toe verbinding krijgen maar niet lang genoeg om de lampen van kleur te veranderen.

ik heb hem al van de stroom gehad, en de reset knop een poos ingehouden maar maakt allemaal niets uit
heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn?
Het lijkt er op dat je bridge defect is. Je zou contact op kunnen nemen met Philips via http://www2.meethue.com/nl-nl/support/ misschien kunnen zij nog iets voor je betekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

net een klein vermogen uitgegeven:

-Hue starterkit E27
-2x dimmer + white bulb
-4x Hue GU10 spots

Nu wil ik voor in de hal en overloop een bewegingssensor zodat ik alles via demoticz (op mn synology) kan koppelen. Hebben jullie advies of komt philips hiermee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Jedi Geub schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 10:50:
net een klein vermogen uitgegeven:

-Hue starterkit E27
-2x dimmer + white bulb
-4x Hue GU10 spots

Nu wil ik voor in de hal en overloop een bewegingssensor zodat ik alles via demoticz (op mn synology) kan koppelen. Hebben jullie advies of komt philips hiermee?
Ik heb zelf verschillende bewegingssensoren in gebruik met Domoticz.

Ik heb een Oregon Scientific via RFXcom (433mhz) en een Zwave Homeseer sensor. Voordeel van de Zwave sensor is dat je gevoeligheid en periode kan instellen.

De sensoren die populair zijn, zijn de multisensoren van Fibaro en van Aeotec. Beide werken goed in domoticz en meten naast licht en beweging ook warmte. Kost je 60 euro per sensor, maar dan heb je ook wel goede sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

arjandijk162 schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:46:
[...]

Ik heb zelf verschillende bewegingssensoren in gebruik met Domoticz.

Ik heb een Oregon Scientific via RFXcom (433mhz) en een Zwave Homeseer sensor. Voordeel van de Zwave sensor is dat je gevoeligheid en periode kan instellen.

De sensoren die populair zijn, zijn de multisensoren van Fibaro en van Aeotec. Beide werken goed in domoticz en meten naast licht en beweging ook warmte. Kost je 60 euro per sensor, maar dan heb je ook wel goede sensoren.
Top dank voor deze info! Die van Fibaro zag ik elders ook al voorbij komen. Deze kan ik gewoon in de hoek van de hal ophangen en via WIFI benaderen? Is het bereik van deze sensoren groot genoeg voor een hal bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
Jedi Geub schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 11:51:
[...]

Top dank voor deze info! Die van Fibaro zag ik elders ook al voorbij komen. Deze kan ik gewoon in de hoek van de hal ophangen en via WIFI benaderen? Is het bereik van deze sensoren groot genoeg voor een hal bv?
Lees de reviews er even op na, de sensoren communiceren via Zwave (een zuiniger en handige protocol voor dit soort apparaten dan Wifi). Betekend wel dat je een Zwave stick (aeotec) nodig hebt.

Ik verwacht dat de hele hal prima gaat met 1 sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

Hier ook de Fibaro motion sensor (icm OpenHAB, maar Domoticz zal even goed werken).
Heb ingesteld dat ie alleen triggert als het donker genoeg is en verder niet al te vaak zn data doorgeeft. Zo gaat de batterij bij mij al 2 jaar mee.
De sensor geeft ook zelf weer aan wanneer de beweging opgehouden is, met dat signaal zet ik mn lampen weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Is er al iets meer bekend over de nieuwe whites? Ik kan er online weinig nieuws over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

outlandos schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 14:09:
Is er al iets meer bekend over de nieuwe whites? Ik kan er online weinig nieuws over vinden.
Van de (inmiddels offline gehaalde) Philips pagina:
FittingE27
Form factorA19
Lifetime25000 hour(s)
Color temperature2200K-6500K
Wattage10.5 W
Input voltage220V-240V
Light outputFrom warm to cold white color
Lumen output800 lm @ 4000K
Software upgradableYes
Start upInstant 100% light output
Height110 mm
Height4.3 inch
Max. operation power10.5 W
Max. standby power0.1 W

Onbevestigd: losse lamp gaat €35,- kosten, starterkit (bridge, 2 lampen en een dimmer) €140,-

Releasedatum nog niet bekend helaas, behalve "spring"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Knijnemans schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:18:
[...]

FittingE27
Form factorA19
Lifetime25000 hour(s)
Wattage10.5 W
Input voltage220V-240V
Software upgradableYes
Height110 mm
Height4.3 inch
Max. standby power0.1 W

Onbevestigd: losse lamp gaat €35,- kosten, starterkit (bridge, 2 lampen en een dimmer) €140,-

Dank. Dus ze komen niet in GU10 fitting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knijnemans
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Knijnemans

Commit to the bit

outlandos schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:33:
Dit was de product pagina voor de starter kit met 2 e27 lampen, losse lamp heb ik geen productpagina van voorbij zien komen (en dus ook niet voor GU10), maar gezien de rest van hun productlijn kan ik me niet voorstellen dat die niet ook uitkomt (zij het misschien niet at launch). Is alleen nog weinig over bekend helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Knijnemans schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:18:
[...]

FittingE27
Form factorA19
Lifetime25000 hour(s)
Wattage10.5 W
Input voltage220V-240V
Software upgradableYes
Height110 mm
Height4.3 inch
Max. standby power0.1 W

Deze maand dus want anders zou het geen "spring" zijn.
Ik ben benieuwd.
Beetje vreemd dat met de Lumen output bij 4000K opgeeft.
Je zou dit meer verwachten in het warmwit deel 2700K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
HoppyF schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 18:36:
[...]

Deze maand dus want anders zou het geen "spring" zijn.
Ik ben benieuwd.
Beetje vreemd dat met de Lumen output bij 4000K opgeeft.
Je zou dit meer verwachten in het warmwit deel 2700K.
De zomer begint anders pas op 21 Juni dus het kan nog wel even duren.
Max lumen output is juist logisch aangezien koud wit feller is dan geel warm wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
outlandos schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 16:33:
[...]

Niet meteen, maar ik verwacht wel in een later stadium.
Was met de color lampen ook zo. Nu hopelijk nog in het standaard korte formaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Yeah.

E14 is ook gewoon echt nodig!

Misschien past niet alle benodigde electronica goed in een 'normaal' E14 lampje, maar al is het lampje zelf dan maar (marginaal) groter dan normaal, zolang er maar een E14 schroefdraadje onder zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
eymey schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 20:45:
Yeah.

E14 is ook gewoon echt nodig!

Misschien past niet alle benodigde electronica goed in een 'normaal' E14 lampje, maar al is het lampje zelf dan maar (marginaal) groter dan normaal, zolang er maar een E14 schroefdraadje onder zit :P
Mijn idee!
E14 is heel gebruikelijk in huiskamers.
De E14 is nauwelijks kleiner, de lamp meestal wel kleiner maar dat zou voor Philips toch een eitje moeten zijn om daar een Hue van te maken?

Verder, Q1 is bij mij echt de eerste drie maanden van het jaar en staat los van de astronomische lente en zomer. De meteorologische zomer begint op 1 juni niet op 21 juni.
Aankondigingen van bedrijven zoals Spring 2016 komt dus overeen met Q1 (1e kwartaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Laatst online: 17-09 08:59
Een stomme vraag wellicht. Ik heb 6 GU10 spots nodig. Heb al een starterkit gehaald met drie stuks. Maar waarom zou ik drie losse lampen erbij kopen als ik de resterende drie lampen kan krijgen door nog een starterkit te halen voor nagenoeg dezelfde prijs met dus een extra bridge? Of zie ik hier iets over het hoofd?

[ Voor 10% gewijzigd door Sovereign op 04-05-2016 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:11
Sovereign schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:57:
Een stomme vraag wellicht. Ik heb 6 GU10 spots nodig. Heb al een starterkit gehaald met drie stuks. Maar waarom zou ik drie losse lampen erbij kopen als ik de resterende drie lampen kan krijgen door nog een starterkit te halen voor nagenoeg dezelfde prijs met dus een extra bridge? Of zie ik hier iets over het hoofd?
Nope die bridges worden een beetje wegwerp producten met de huidige prijsstelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Je kan die bridges 2.0 daarnaast nog makkelijk doorverkopen voor €35,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
HoppyF schreef op woensdag 04 mei 2016 @ 22:52:
[...]

Mijn idee!
E14 is heel gebruikelijk in huiskamers.
De E14 is nauwelijks kleiner, de lamp meestal wel kleiner maar dat zou voor Philips toch een eitje moeten zijn om daar een Hue van te maken?

Verder, Q1 is bij mij echt de eerste drie maanden van het jaar en staat los van de astronomische lente en zomer. De meteorologische zomer begint op 1 juni niet op 21 juni.
Aankondigingen van bedrijven zoals Spring 2016 komt dus overeen met Q1 (1e kwartaal).
Q1 is natuurlijk heel wat anders dan een seizoen, je haalt wat grootheden door elkaar vrees ik.
Meteorologische zomer is iets wat weerburo's bedacht hebben voor de statistieken maar de enige echte seizoensindeling is de astronomische.

Bovendien, we zitten al in Mei en dat is dus echt halverwege Q2 :P dus daar gaat je betoog door het putje.
Lekker belangrijk verder natuurlijk, zolang Philips maar opschiet met die lampjes vind ik het best >:)

[ Voor 20% gewijzigd door Clubbtraxx op 05-05-2016 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Clubbtraxx schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 13:46:
[...]

Q1 is natuurlijk heel wat anders dan een seizoen, je haalt wat grootheden door elkaar vrees ik.
Meteorologische zomer is iets wat weerburo's bedacht hebben voor de statistieken maar de enige echte seizoensindeling is de astronomische.

Bovendien, we zitten al in Mei en dat is dus echt halverwege Q2 :P dus daar gaat je betoog door het putje.
Lekker belangrijk verder natuurlijk, zolang Philips maar opschiet met die lampjes vind ik het best >:)
Voor een deel heb je gelijk want Q1 en Q2 komen niet precies overeen met de 'Winter' of 'Spring'.
De vraag blijft dus wat een fabrikant precies bedoelt als hij een product introductie in 'Spring' aangekondigd heeft. Misschien was een datum noemen toch wat handiger..😉
Afwachten dus maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lud70
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:24
Iemand een tip voor een betaalbare bewegingsmelder. icm met IFTT en Hue?

Kreeg deze van MyDlink niet stabiel aan de praat:
pricewatch: D-Link mydlink Home Wi-Fi Motion Sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Vraagje, ik heb de Philips Hue white starter kit besteld, en ga dit icm Domoticz gebruiken. Daar verwacht ik geen echte problemen mee. Maar nu vraag ik me af, als ik een Philips Hue dimmer switch (of een set) bestel, Communiceert deze dan alleen naar de Hue lampen/bridge? Of kan ik ook Domoticz erop laten reageren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Nicap

Tsssk....

iMars schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:44:
Vraagje, ik heb de Philips Hue white starter kit besteld, en ga dit icm Domoticz gebruiken. Daar verwacht ik geen echte problemen mee. Maar nu vraag ik me af, als ik een Philips Hue dimmer switch (of een set) bestel, Communiceert deze dan alleen naar de Hue lampen/bridge? Of kan ik ook Domoticz erop laten reageren?
Nee, die reageert alleen met de Hue Bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Laatst online: 19:55

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik heb met Homeseer wel eens een getest met een event wat reageert op een bepaalde status van een Hue lamp die gezet is door de Hue dimmer, dat gaat wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars

iMars

Full time prutser

Nicap schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 16:54:
[...]

Nee, die reageert alleen met de Hue Bridge.
En als ik met de afstandsbediening mijn lampen aan-/uit zet, of dim, wordt de status dan wel bijgewerkt in Domoticz? Dan ben ik al helemaal heppie-de-peppie :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Nicap

Tsssk....

iMars schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 22:55:
[...]

En als ik met de afstandsbediening mijn lampen aan-/uit zet, of dim, wordt de status dan wel bijgewerkt in Domoticz? Dan ben ik al helemaal heppie-de-peppie :Y)
Ja, want Domoticz haalt de status uit de bridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Zoeken op LIFX deed me ontdekken dat er (nog) geen eigen topic is over deze lampen. Zou het wellicht nuttig zijn er een te hebben?

Zolang die er niet is leek me het het handigst om mijn vraag hier maar even te stellen omdat onder de lezers van dit topic de meeste kans van slagen aannemelijk lijkt.

Ik ben op zoek naar de Windows firmware updater met versie 1.5 voor de originele A21 lamp. Op het interweb is die vooralsnog onvindbaar. Ik hoopte dat iemand hier die nog ergens lokaal op een schijf heeft staan en die even wil delen.

Een update naar v2.1 heeft gemaakt dat een lamp onvindbaar is geworden voor de app ook al meldt deze zich wel aan op mijn netwerk. Ik wil dan ook voorlopig een downgrade proberen terwijl ik wacht op de reactie op een mail naar LIFX support. Ik ben evt. ook geïnteresseerd in apk's van vorige versies van de LIFX Android app omdat de huidige en de vorige die ik wel heb ook niet goed werken met de lamp met de oude firmware en ik wil testen of dat met oudere versies wel werkt.

Zó jammer dat ze niet gewoon een stukje software hebben waarmee je contact zou kunnen maken met de WiFi host van een lamp en je dan in een (web)interface de hele lamp kunt configureren net zoals je een router of NAS configureert. Wat zou dat handiger zijn geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Ik zou zeggen verkopen die handel en Hue gaan gebruiken?
Dan kan je hier ook op allerhande vragen antwoord vinden. Nu is het vreselijk OT natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De zoekfunctie leverde wat hits op in dit topic waar blijkbaar wat mensen zitten die de Lifx lampen ook gebruiken. Zodoende. Niet zo verrassend natuurlijk. Ook in het Domotica topic kreeg ik hits. Ik vermoed dat veel mensen uit dit topic daar ook zullen zitten maar dit topic is het meer specifieke dus postte ik hier maar.

De vraag of er interesse is voor een apart topic lijkt me hier ook niet geheel onlogisch geplaatst.

En verkopen? Niet volgens deze reviewer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:28:
De zoekfunctie leverde wat hits op in dit topic waar blijkbaar wat mensen zitten die de Lifx lampen ook gebruiken. Zodoende. Niet zo verrassend natuurlijk. Ook in het Domotica topic kreeg ik hits. Ik vermoed dat veel mensen uit dit topic daar ook zullen zitten maar dit topic is het meer specifieke dus postte ik hier maar.

De vraag of er interesse is voor een apart topic lijkt me hier ook niet geheel onlogisch geplaatst.

En verkopen? Niet volgens deze reviewer. ;)

[video]
Als ik het goed zie is een LIFX lamp 90 euro terwijl je voor 200 euro 3 Hue lampen hebt met een bridge.
Dus voor 200 euro of 3 Hue lampen of ongeveer 2,2 LIFX lampen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ze waren recent bij iBood verkrijgbaar voor €29,95 het stuk. Met verzenden heb ik er twee voor €65,85. Vond ik wel een vrij goeie deal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Hue starterkits zijn ook wel eens in de aanbieding maarja... Ik zie er weinig voordelen in behalve dat ze RGBW zijn en dus een betere kleurweergave hebben. Wel nagenoeg 2x zo hoog verbruik en waarschijnlijk wel paar keer meer in standby want Wifi ipv low power communicatie zoals zigbee.
Kortom duurder in aanschaf, duurder in gebruik, geen andere lampvormen en/of schakelaars beschikbaar etc dus nee ik zie voorlopig geen reden om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanardenne
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een smart schakelaar die ook kan dimmen om daar een normale gloeilamp op Hue te kunnen aansluiten. Het zou dan dus een schakelaar moeten zijn die gebruik maakt van Zigbee Light Link. kennen jullie zo iets? Ik kan t niet vinden.

Achtergrond: ik overweeg een lamp in elkaar te gaan zetten met grote gloeilampen. Zo iets zeg maar; http://interiorator.com/w...noerboer-resultaat-03.jpg die hebben ze niet bij Hue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Ik heb ondertussen 3 x hue starterskit liggen en een hele rits witte lampen en dimmers voor mijn nieuwe woning. Nog 1 of 2 starterkits erbij en dan kan ik alles in hue doen. (Huiskamer en slaapkamer geheel in color)

Moet wel zeggen dat ik de kleuren en lichtopbrengst van de lifx veel mooier/beter vind. De aansturing van hue en de verschillende producten vind ik wel weer mooier. En grotere kans dat het langer beschikbaar blijft.

Zoek nog steeds iets van een mooie inbouwschakelaar voor domoticz om zo de hue's te schakelen. De dimmers vind ik toch minder mooi, als je een donkere kamer binnenkomt is het ook meer zoeken naar de juiste knop.

Zou dit werken om bestaande schakelaars een zwave signaal te laten versturen? Dan kan ik mooie bestaande schakelaars inbouwen..

http://www.tonerencartrid...-po9xYbjTFhNpIaAhds8P8HAQ

[ Voor 20% gewijzigd door warcow op 08-05-2016 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
warcow schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:26:
Ik heb ondertussen 3 x hue starterskit liggen en een hele rits witte lampen en dimmers voor mijn nieuwe woning. Nog 1 of 2 starterkits erbij en dan kan ik alles in hue doen. (Huiskamer en slaapkamer geheel in color)

Moet wel zeggen dat ik de kleuren en lichtopbrengst van de lifx veel mooier/beter vind. De aansturing van hue en de verschillende producten vind ik wel weer mooier. En grotere kans dat het langer beschikbaar blijft.

Zoek nog steeds iets van een mooie inbouwschakelaar voor domoticz om zo de hue's te schakelen. De dimmers vind ik toch minder mooi, als je een donkere kamer binnenkomt is het ook meer zoeken naar de juiste knop.

Zou dit werken om bestaande schakelaars een zwave signaal te laten versturen? Dan kan ik mooie bestaande schakelaars inbouwen..

Waarom meer starterkits? En niet gewoon 1 kit met een hub en door het hele huis losse lampen bij kopen ?

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

tozzke

aka tozzert

Ik kreeg zojuist de nieuwsbrief van Beaumotica binnen met daarin de Hue White Ambiance:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Aq6C0dL.jpg
Philips Hue White Ambiance Starterset E27 A60 (2 lampen, Bridge 2.0 en Dimmingswitch) €139,95
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0EGJoTH.jpg
Philips Hue White Ambiance E27 A60 (losse lamp) €34,95

[ Voor 30% gewijzigd door tozzke op 08-05-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Niet online
vanardenne schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:35:
Ik ben op zoek naar een smart schakelaar die ook kan dimmen om daar een normale gloeilamp op Hue te kunnen aansluiten. Het zou dan dus een schakelaar moeten zijn die gebruik maakt van Zigbee Light Link. kennen jullie zo iets? Ik kan t niet vinden.

Achtergrond: ik overweeg een lamp in elkaar te gaan zetten met grote gloeilampen. Zo iets zeg maar; http://interiorator.com/w...noerboer-resultaat-03.jpg die hebben ze niet bij Hue :)
Dan zoek je dus een Living Whites Control Plug, deze worden echter niet meer gemaakt door Philips, worden op Marktplaats of hier op Tweakers (Vraag & Aanbod) soms nog te koop aangeboden.
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/euklsx.jpg

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
xbeam schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:39:
[...]

Waarom meer starterkits? En niet gewoon 1 kit met een hub en door het hele huis losse lampen bij kopen ?
In de aanbieding zijn de hue starterkits soms voor 140 euro of zo te krijgen. De bridge 2.0 vrrkoop ik voor 30-35 euro en zo betaal ik iets van 37 euro per color lamp.

Misschien kan ik trouwens de fibaro universal binary sensor gebruiken om 2 wandschakelaars een zwave signaal te laten versturen? Dat zou dan 20 euro per schakelaar kosten en dan kan ik mooie busch jaeger schakelaars gebruiken. Er zijn een paar zwave schakelaars maar die vind ik niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
vanardenne schreef op zondag 08 mei 2016 @ 09:35:

De nog moeilijk te verkrijgen Philips Living Whites plug zou je hiervoor kunnen gebruiken, mits je lamp totaal niet meer dan 300W gaat verbruiken want meer kunnen die plugs namelijk niet aan. Daarmee is ie dan wel schakelbaar en dimbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalike
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 19:21
Misschien stom vraagje, maar in de nieuwe app kan je bij kleurinstellingen kiezen voor "Kleur" "Wittinten" of "Recepten".

Die wittinten, zijn dat dezelfde wittinten als een Hue White lamp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Dalike schreef op zondag 08 mei 2016 @ 22:48:
Misschien stom vraagje, maar in de nieuwe app kan je bij kleurinstellingen kiezen voor "Kleur" "Wittinten" of "Recepten".

Die wittinten, zijn dat dezelfde wittinten als een Hue White lamp?
Hue White lampen kunnen maar 1 tint warmwit weergeven (~2700K).
De verschillende wittinten (2000K-6500K) zijn wel als zodanig weer te geven door de nieuwe 'Hue White Ambiance' lampen die zeer binnenkort leverbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 08:45
warcow schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:26:

Waarom niet de busch and jaeger wandknoppen met light link?

https://thuiscomfort.nl/p...er-zigbee-light-link.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMuthafukka
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 10:14
BenEco schreef op zondag 08 mei 2016 @ 11:57:
[...]

Dan zoek je dus een Living Whites Control Plug, deze worden echter niet meer gemaakt door Philips, worden op Marktplaats of hier op Tweakers (Vraag & Aanbod) soms nog te koop aangeboden.
[afbeelding]
Heeft iemand ervaring met het koppelen van het Nederlandse Plugwise? En dan met name de Circle.
Dit zijn zigbee schakelaars zoals de Philips Living Whites Control Plugs. Maar ik vraag me af of en hoe dit aan het Hue netwerk te koppelen valt. Zo zou je de kerstboomverlichting ook smart moeten kunnen schakelen.

Link naar straterset Plugwise

Afbeeldingslocatie: https://www.plugwise.nl/media/catalog/product/cache/1/image/350x397/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/c/i/circle_f.png

Afbeeldingslocatie: https://www.plugwise.nl/media/catalog/product/cache/1/image/350x397/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/h/s/hs_f.png

[ Voor 6% gewijzigd door MrMuthafukka op 09-05-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Plugwise werkt weliswaar idd met Zigbee, maar het is nog maar helemaal de vraag of ze ook met Zigbee LightLink werken.

Ik zou het eens kunnen proberen, ik heb zelf thuis ook Plugwise pluggen in gebruik. Maar ik weet het antwoord denk ik al :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMuthafukka
Misschien is een zo'n "Plugwise Circle" als lamp toe te voegen met het id-nummer zoals je ook een hue lamp koppelt? Ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjandijk162
Werkt niet met Hue, is Zigbee HA en is niet compatible met Zigbee LL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMuthafukka
Dat is jammer. Maar zo leer je er wel weer wat van. Doordat je dit aangeeft kom ik er weer achter wat het verschil inhoud. Ik wist dus niet dat er 2 Zigbee varianten zijn. Ik dacht dat het 1 standaard was. Bedankt.

ZigBee Light Link
http://www.zigbee.org/zig...ndards/zigbee-light-link/
ZIGBEE TECHNOLOGY
  • Open, freely available networking supported by the ZigBee Alliance
  • 4 GHz global operation
ZigBee Home Automation
http://www.zigbee.org/zig...rds/zigbeehomeautomation/
ZIGBEE TECHNOLOGY
  • ZigBee PRO Networking
  • 2.4 GHz global operation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Als ik me niet vergis, ondersteunt de nieuwe KAKA ICS-2000 zowel ZigBee HA als Zigbee LL. Echter nog niks kunnen vinden over mogelijke integratie met Philips Hue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Mooie ontwikkelingen. Hoop idd in de nabije toekomst mijn rare lampen toch op het netwerk aan te kunnen sluiten zonder hier €80 voor te hoeven betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
L1NO_ schreef op maandag 09 mei 2016 @ 09:14:
[...]

Waarom niet de busch and jaeger wandknoppen met light link?

https://thuiscomfort.nl/p...er-zigbee-light-link.html
Ik wil gewone wandschakelaars gebruiken, die vind ik er zelf mooier uit zien en zijn voor mij gemakkelijker in gebruik. Het enige dat ik wil is dat die schakelaars met zwave hun stand doorgeven aan domoticz, dan kan ik het zelf wel aan hue koppelen. De aansturing van domotica/verlichting wil ik zoveel mogelijk gecentraliseerd en onopvallend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMuthafukka
Gewone schakelaars zou je op basis van de EnOcean techniek kunnen maken. Zoals hier veelal over de Hue tap is geschreven.

EnOcean doet ook aan andere wat meer offtopic protocollen. Dacht ook zwave. Of direct met de EnOcean PTM 215Z module die uit een Tap komt.

Een "gewone" dubbele wig schakelaar.

http://www.jung.de/nl/online-catalogus/63918082/
Pagina: 1 ... 13 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue