[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 105 Laatste
Acties:
  • 7.836.707 views

Onderwerpen

Alle 29 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:23
Janoz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:45:
[...]

Dat kan, maar wat je ook kunt doen is niet z-wave gebruiken, maar KAKU. Vervang je bestaande schakelaars door de AWST-8802. Deze wandschakelaars kun je overal opplakken, maar er zitten ook schroefgaten in zodat ze precies over een doos geschroeft kunnen worden. Je domotics breidt je uit met een rfxcom.

KAKU heeft geen terugkoppeling, maar voor een schakelaar maakt dat natuurlijk niet uit. Omdat je domotics gebruikt kun je alles combineren en maakt het ook niet uit of je nu z-wave of kaku gebruikt.

De ontvanger is wel een stuk duurder dan een z-wave stick (€110 vs €30), maar de wandschakelaars kun je voor €15 vinden en daarvoor krijg je een schakelaar met 2 knoppen.
Bedankt voor de tip, ik wil toch echt de vrijheid in keuze van model wandschakelaar en wil ook niet van batterij'en afhankelijk zijn. Zelfs bij de Fibaro motion sensoren die ik heb liggen vervang ik het batterijdeel al door een 12v aansluiting met ertussen een buck converter. Dat is niet iets dat ik bij al mijn wandschakelaars wil doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik jheb de wandschakelaars hier nu al 3 jaar op de muur zitten en heb nog nooit een batterij hoeven te vervangen. Maar vrijheid in model wandschakelaar kan ik inderdaad wel begrijpen (alhoewel ze daarvoor ook de AWMT-230 hebben)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 11:51
Janoz schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 22:28:
Ik jheb de wandschakelaars hier nu al 3 jaar op de muur zitten en heb nog nooit een batterij hoeven te vervangen. Maar vrijheid in model wandschakelaar kan ik inderdaad wel begrijpen (alhoewel ze daarvoor ook de AWMT-230 hebben)
Ik ben persoonlijk erg ontevreden over de Kaku schakelaars als Hue bedieningselementen. Moet vaak meerdere keren drukken. De Hue dimmers werken beter, en idd zwave schakelaar zijn ook een stuk zekerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39
arjandijk162 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:27:
Ik ben persoonlijk erg ontevreden over de Kaku schakelaars als Hue bedieningselementen. Moet vaak meerdere keren drukken. De Hue dimmers werken beter, en idd zwave schakelaar zijn ook een stuk zekerder.
Welke domotica software gebruik jij?
Ik had bij Domoticz erg veel last van vertraging (vele seconden) en er niet gereageerd werd. Ik heb daarna een aantal andere opties getest en merkte dat OpenHab en Home Assistant veel beter reageren. Uiteindelijk ben ik naar Home Assistant geswitched en de vertraging blijft nu beperkt tot een fractie van een seconde en ik hoef schakelaars niet enkele malen over te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

arjandijk162 schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 00:27:
[...]

Ik heb eigenlijk nog nooit gehad dat een wandschakelaar commando niet aankwam. Zelfs de schakelaar die ik aan de achtermuur heb komt altijd aan bij de rfxcom die ik helemaal voor in de meterkast heb zitten. Ik gebruik trouwens zelf OpenHAB.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentF0rce
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-08 09:24
merauder schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 08:10:
Vraagje aan de Hue gebruikers. Hoe gaan jullie om met de bestaande lichtschakelaars. In huis hebben we alle lichtschakelaars rondom de deuren gemonteerd, en het gebruiken van Hue in de bestaande plafonnières zie ik dankzij het resetten van de spanning wanneer de spanning eraf gaat helemaal misgaan, oftewel met andere woorden, hoe hebben jullie dit opgelost? Ik neig namelijk naar een constante spanning richting de armaturen, en een blindplaatje over de bestaande schakelaars.
Zo heb ik het ook gedaan. Constante spanning, afdekplaatje erover en Philips Hue Dimmer erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 19:22
SilentF0rce schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 12:10:
[...]

Zo heb ik het ook gedaan. Constante spanning, afdekplaatje erover en Philips Hue Dimmer erop.
Thnx! Ben dus niet de enige die er zo over dacht. Was vooral een beetje naar de redenen om een dergelijke schakeling niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L1NO_
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 08:45
Zijn er nog aanbevelingen voor nette gu10 (richtbare) armaturen voor het plafond en nachtlampjes waar e27 inpast? Liefst natuurlijk waar ijvje de lamp niet meer ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexR
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-06 09:28
vdpoorten schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 11:55:
Weet iemand of er een browser plugin bestaat voor firefox waarmee je je hue kan bedienen en zelfs dat de hue mee kleurt met de webpagina?
Ik heb de "ASTO Tube Opbouwspot Wit " aan het plafond hangen. Lampen passen er ruim in (was inderdaad een zoektocht...)

Iets anders. Ik ben op zoek naar de makkelijkste manier manier om een normaal bureaulampje met kleine (E17?) fitting mee te nemen in het aan/uit protocol van een scene. Ik las hier al iets over de inmiddels niet meer verkrijgbare LivingWhites Plugs. Zijn er nog andere manieren om een "normale lamp" (ik hoef hier niet perse een Hue lamp in) te kunnen bedienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 16-09 22:00
AlexR schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:29:
[...]

Iets anders. Ik ben op zoek naar de makkelijkste manier manier om een normaal bureaulampje met kleine (E17?) fitting mee te nemen in het aan/uit protocol van een scene. Ik las hier al iets over de inmiddels niet meer verkrijgbare LivingWhites Plugs. Zijn er nog andere manieren om een "normale lamp" (ik hoef hier niet perse een Hue lamp in) te kunnen bedienen.
Osram Lightify Plug werkt hier prima als aan/uit schakelaar, bedienbaar met de App en de Hue Tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19-09 09:44
Zie net dat de osram lightify rgbw bulbs tot 31 mei voor €28 te krijgen zijn op amazon.de. Ik heb tot nu toe alleen maar whites maar voor ifttt wel leuk om een kleuren bulb erbij te hebben.

https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF

[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 29-05-2016 02:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
gabberjoost schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:55:
[...]

Osram Lightify Plug werkt hier prima als aan/uit schakelaar, bedienbaar met de App en de Hue Tap.
? Ik dacht dat dit niet stabiel werkte? Wat is dan het verschil nu nog met de oude Livingwhites plugs? Die gebruikte men toch ook vooral/alleen voor aan/uit en om niet-Hue lichten (bv kerst) erbij te betrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18-09 19:30
De Hue Lux nu bij Wehkamp nog maar 19,95 in plaats van 29,95
http://www.wehkamp.nl/won...fw_tracker=11069-86455012
Goedkoper dan de Hue White van 23,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer_NL
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-02-2024
Jochemd13 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:47:
De Hue Lux nu bij Wehkamp nog maar 19,95 in plaats van 29,95
http://www.wehkamp.nl/won...fw_tracker=11069-86455012
Goedkoper dan de Hue White van 23,-
Volgens mij liggen ze voor die prijs ook in de schappen bij de bouwmarkten en Mediamarkt etc.

Althans, laatst er nog twee gekocht voor die prijs bij Gamma.

Eens een speledingetjes-nerd... altijd een ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 19:46
Check ook even Praxis; 25% korting, ook op Hue-producten. Zele de hue-white startset besteld voor 59..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebmar
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 17-09 06:39
Hoi, ik volg dit met veel interesse, maar heb een vraag: is het mogelijk meerdere philips hue dimmer/lichtschakelaars (die met die batterij voeding) aan een bridge te koppelen en dus bijvoorbeeld de eetkamerlamp met een andere schakelaar te bedienen dan andere lampen?
Die osram lightify stekker is trouwens ook wel relaxed voor andere lampen. Biedt weer wat meer mogelijkheden

[ Voor 17% gewijzigd door sebmar op 29-05-2016 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san.okk
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
sebmar schreef op zondag 29 mei 2016 @ 11:43:
is het mogelijk meerdere philips hue dimmer/lichtschakelaars (die met die batterij voeding) aan een bridge te koppelen en dus bijvoorbeeld de eetkamerlamp met een andere schakelaar te bedienen dan andere lampen?
dat lijkt me wel toch? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 15:18

tozzke

aka tozzert

GustavSan schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:36:
[...]

? Ik dacht dat dit niet stabiel werkte? Wat is dan het verschil nu nog met de oude Livingwhites plugs? Die gebruikte men toch ook vooral/alleen voor aan/uit en om niet-Hue lichten (bv kerst) erbij te betrekken?
Ik begreep dat de Osram Lightify Plug niet kon dimmen en dat kan de LivingWhites plug wel :)
Op de LivingWhites plug zit een schakelaartje waarmee je kiest tussen schakelen of dimmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 21:45
Timmy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 07:43:
[...]

Welke domotica software gebruik jij?
Ik had bij Domoticz erg veel last van vertraging (vele seconden) en er niet gereageerd werd. Ik heb daarna een aantal andere opties getest en merkte dat OpenHab en Home Assistant veel beter reageren. Uiteindelijk ben ik naar Home Assistant geswitched en de vertraging blijft nu beperkt tot een fractie van een seconde en ik hoef schakelaars niet enkele malen over te halen.
Zelf gebruik ik ook Domoticz, maar alle problemen met Domoticz en hue snap ik niet helemaal. Het werkt bij mij namelijk perfect en er zit totaal geen vertraging in. Ook gaan altijd alle lampen aan. Hue zorgt ervoor dat ik eigenlijk geen andere oplossingen met Domoticz wil hebben. Het enige waar ik idd tegen aanloop is het schakelen van de hue lampen. Met name een fysiekeschakelaar mis ik. De hue dimmer past namelijk niet bij mijn bestaande schakelmateriaal. Er zijn een aantal oplossingen in dit topic aangehaald. Maar die zijn best prijzig en dan moet ik alsnog alles ombouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-09 23:12
thunder68 schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:20:
Check ook even Praxis; 25% korting, ook op Hue-producten. Zele de hue-white startset besteld voor 59..
Zo te zien hebben ze het al weer aangepast, als je zoekt staat er nog 59 euro, maar wanneer je er op klikt dan staat die weer op 79 euro. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Deagle schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:06:
[...]

Zo te zien hebben ze het al weer aangepast, als je zoekt staat er nog 59 euro, maar wanneer je er op klikt dan staat die weer op 79 euro. :(
Waarschijnlijk werkt het wel in de winkel zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:35
Ik probeer vanalles om mijn gen2 livingcolors afstandsbediening toe te voegen. Echt al vanalles geprobeerd, maar het lukt niet. Ik kan wel de lampen 'overnemen' met de afstandsbediening, maar dan zijn ze uit mijn hue netwerk (dan kan ik ze niet meer schakelen in de app of met de tap). Ik wil alleen de extra afstandsbediening toevoegen, zodat ik die ook kan gebruiken haast de hue tap, de dimmer switch en de app.

De livingcolors remote is handig omdat je hiermee ook de kleur kunt instellen.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 00:29
SpeedingWilly schreef op zondag 29 mei 2016 @ 15:25:
Ik probeer vanalles om mijn gen2 livingcolors afstandsbediening toe te voegen.
Dit is echt al enorm vaak langsgekomen in de Hue topics, maar goed...
Onderstaande goed lezen, dan gaat het jou ook lukken...

http://www.beaumotica.nl/...met-de-philips-hue-bridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Clubbtraxx schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:53:
[...]

Dit is echt al enorm vaak langsgekomen in de Hue topics, maar goed...
Onderstaande goed lezen, dan gaat het jou ook lukken...

http://www.beaumotica.nl/...met-de-philips-hue-bridge
Uiteraard heb ik deze handleiding al meerdere malen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
SpeedingWilly schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:55:
[...]

Uiteraard heb ik deze handleiding al meerdere malen geprobeerd.
Lees het nog maar eens goed dan want wat er staat werkt gewoon.
Je moet zorgen dat je bridge en de remote hetzelfde netwerk ID krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Clubbtraxx op 29-05-2016 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Het hele proces is nu wel gelukt met een gen3 livingcolors remote. Met mijn gen2 livingcolors remote lukte dit niet. De gen3 is geleend. Is er een manier om mijn gen2 remote (ronde versie) wel werkend te krijgen?

Mij is niet duidelijk of het koppelen van de remontes gelukt is (dat ze in hetzelfde netwerk zitten) en met de gen2 remote kan is soieso geen hue (Bloom) lampen koppelen.

[ Voor 29% gewijzigd door SpeedingWilly op 29-05-2016 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Deagle schreef op zondag 29 mei 2016 @ 13:06:
[...]

Deze 25% kortingsactie was alleen maar gisterenmorgen geldig stond in de mail die ik van Praxis kreeg:

Beste,

Zaterdagochtend van 9.00 tot 11.00 uur ontvang je 25% korting op alles*! En op praxis.nl beginnen we zelfs al op vrijdagavond om 19:00 uur. Maak je tuinmeubel zomerklaar door hem te schilderen of beitsen. Wil je zelf een tuinmeubel of loungeset maken? Bekijk dan de populairste zelfgemaakte tuinmeubelen op onze blog.

Dat is dus de reden dat het je nu niet meer lukt met korting te bestellen.
Inderdaad wel slordig dat men vergeten is de actie van de website te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberjoost
  • Laatst online: 16-09 22:00
tozzke schreef op zondag 29 mei 2016 @ 12:00:
[...]

Ik begreep dat de Osram Lightify Plug niet kon dimmen en dat kan de LivingWhites plug wel :)
Op de LivingWhites plug zit een schakelaartje waarmee je kiest tussen schakelen of dimmen
Klopt, de Osram Lightify Plug kan niet dimmen. Kan alleen aan/uit. Verschijnt in de App ook als een aan/uit knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
SpeedingWilly schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:10:
Het hele proces is nu wel gelukt met een gen3 livingcolors remote. Met mijn gen2 livingcolors remote lukte dit niet. De gen3 is geleend. Is er een manier om mijn gen2 remote (ronde versie) wel werkend te krijgen?

Mij is niet duidelijk of het koppelen van de remontes gelukt is (dat ze in hetzelfde netwerk zitten) en met de gen2 remote kan is soieso geen hue (Bloom) lampen koppelen.
Hmm, vreemd.

Volgens mij heb ik ook echt een Gen. 2 remote en het koppelen daarvan met de bridge (via de procedure van beaumotica) ging dus prima. Die remote stuurt netjes zowel de bijbehorende Iris lamp, een Bloom, LivingWhites, Hue Whites en inmiddels ook één Hue Ambiance lamp (bij die laatste kan je alleen niet kleurtemperatuur aanpassen).

Oh ja, over die Hue Ambiance lamp gesproken:

Valt niet tegen, zo op het eerste gezicht! Ik heb hem eergisteravond even in een bestaande lamp in de huiskamer gehad. Ik wil hem nog wel een keer uitgebreider gaan testen (ook met foto's op handmatige witbalans en handmatige belichting) op m'n werkkamer.

Zo op het eerste gezicht is het bereik van warmwit naar koudwit ruim voldoende. Warmwit geeft een bijna even 'warme' tint als m'n "DimToWarm" lampen van Megaman. Zoals iemand boven mij al opperde lijkt het licht wat naar 'geel' te neigen, maar volgens mij gaat dat niet storend zijn. Helemaal op koudwit is wel heel erg wennen. Het wordt wat meer "blauwig", bij het maximum aantal lumen van de Hue Ambiance. Eigenlijk zou dat ding op de 'koude' setting gewoon twee keer zo veel lumen moeten kunnen geven :D.

Wat ik wel jammer vind, is dat er (nog) geen functie aan bv. een Dimmer Switch is gekoppeld, om bij het dimmen van de Hue Ambiance, hem ook automatisch 'warmer' van kleur te laten worden (dat is namelijk zo geniaal aan die Megaman lampen).

Vooralsnog wil ik dus eerst, in een kleinere ruimte, nog eens gaan bekijken of ik kleuren van in de ruimte aanwezige objecten nog steeds 'natuurlijk' vind ogen op de neutraalwit (4000k) en warmwit (2700k) stand. Zo ja, dan komen er misschien wel meer van in huis. Met wat meer van deze lampen in ruimte kan je zodoende denk ik best een mooie 'activerende' neutraalwit setting krijgen, voor bv. de winter.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx

Heb je deze remote?:

Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/00/s/MTQ3MVgxNDQ2/z/G~EAAOSwgQ9V0e-5/$_57.JPG

Die koppelt bij mij gewoon aan alles, oude living colors/whites en alles Hue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Ja die heb ik, is de gen2 remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-09 14:29
Beste tweakers,

Door de aanschaf van een nieuwe zithoek loop ik een beetje vast met de verlichting in die hoek. Bij de vorige bank hadden wij ruimte om een vloerlamp naast de bank te zetten. Nu niet meer. We moeten dus een nieuw lichtplan hebben. Wellicht hebben jullie ervaringen op dit vlak. Ik wil de lamp wel graag met mijn hue bridge connecten.

Hebben jullie ervaringen en tips hoe ik dit enigszins stijlvol op kan lossen met bijvoorbeeld een Bloom of Iris?
Ik heb geen evraering met die lampen en weet dus niet of ze voldoende licht kunnen leveren mocht ik ze bijvoorbeeld (in de kleine ruimte die er nog is) naast de bank op de grond laatsen.

De zithoek ziet er als volgt uit;Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xbvQ5mZ.jpg

P.S. Het liefst heb ik uiteraard spotjes boven de bank, maar het is een huurhuis. Iets te veel moeite. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Naast de bank op de grond kan je vergeten, denk ik :).

Maar er zijn vast wel genoeg wandlampen waar je ook gewoon E27 fittingen in kan hebben. In ieder geval zou ik zelf in die richting gaan kijken. Of plankjes aan de wand en daar Bloom of Iris op.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
LED strip aan de achterkant van de bank plakken...

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 11:16
Als je een werkende remote hebt dan kan je die "kopieren" naar een andere remote om die gekoppeld te krijgen.
  • Zorg ervoor dat de remote waar je naartoe wilt kopieren gereset is.
  • Dan beide remotes tegen elkaar houden en de Aan knop op beiden tegelijk indrukken, de lampjes van beide remotes gaan knipperen.
  • Je kunt nu de lampen toevoegen aan je remote zoals je normaal zou doen door te touchlinken met de Aan knop
Uitgebreidere beschrijving bij Beaumotica:
http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Sluuz schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:13:
LED strip aan de achterkant van de bank plakken...
Daar zat ik ook aan te denken, maar geeft dat genoeg en "gezellig" licht? Ik zou het graag eens willen proberen, maar ik ben bang dat geen enkele webshop het leuk vind als ik hem vastplak, los trek en weer terug stuur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Laatst online: 19-09 14:21
Als je de juiste strip en de juiste controller pakt wel. Ik heb bv een Dresden controller (hue compatible) en een RGBW (warm wit) strip en dan kan je dus warm wit licht krijgen (gezellig) en alle kleuren die je wil (disco).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Misschien is het dan alleen ook nog even van belang om te kijken hoe het zit met warmte ontwikkeling. Je wil geen te hete ledstrip op je stoffen bank :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
eymey schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:40:
Misschien is het dan alleen ook nog even van belang om te kijken hoe het zit met warmte ontwikkeling. Je wil geen te hete ledstrip op je stoffen bank :P
Dat is wel een goeie. Ik denk overigens dat ik hem op de muur plak richting de bank en dan de bank een milimeter of 3 van de muur :) (niet te ver. Ik heb een zoontje van 1. Die gaat anders van alles achter de bank gooien).

Heb je enig idee hoe ik dat kan checken? Of moet ik gewoon een avond blijven voelen of het kwaad kan?

Nog een additionele vraag en dan ga ik het gewoon proberen. Zijn er nog verschillende lightstrip generaties? Ik wil wel de nieuwste.

Ik ga deze bestellen ivm een wehkamp kortingscode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb zelf te weinig ervaring met ledstrips om je dat antwoord te geven.

Ik wil ook ooit nog eens met ledstrips aan de gang, maar voor mij zijn vooral ook een hele goede CRI bij warmwit, mogelijkheid tot neutraalwit en eventueel kleur belangrijk.

Wat ik wel van ledstrips weet: Warmteontwikkeling kan bij heel heldere ledstrips een probleem worden. Meestal worden ze in aluminium profielen geplaatst om warmte meteen wat af te voeren (en er zijn ook profielen die zorgen dat de ledstrips wat meer op de muur gericht zijn bv.). Je wil namelijk ook geen ledstrip plat tegen de muur, die zo in je gezicht schijnt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GmR
  • Laatst online: 00:49

GmR

DeBers schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:50:
[...]

Dat is wel een goeie. Ik denk overigens dat ik hem op de muur plak richting de bank en dan de bank een milimeter of 3 van de muur :) (niet te ver. Ik heb een zoontje van 1. Die gaat anders van alles achter de bank gooien).

Heb je enig idee hoe ik dat kan checken? Of moet ik gewoon een avond blijven voelen of het kwaad kan?

Nog een additionele vraag en dan ga ik het gewoon proberen. Zijn er nog verschillende lightstrip generaties? Ik wil wel de nieuwste.

Ik ga deze bestellen ivm een wehkamp kortingscode.
De LightStrip+ is de meest recente, en geeft een bak meer licht dan de oude strips (1600 lumen voor de standaard 2 meter strip vs 120 lumen voor de gelinkte strip).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
... niet meer van toepassing

[ Voor 153% gewijzigd door Robsato op 30-05-2016 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Robsato schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:25:
[...]

Als je een werkende remote hebt dan kan je die "kopieren" naar een andere remote om die gekoppeld te krijgen.
  • Zorg ervoor dat de remote waar je naartoe wilt kopieren gereset is.
  • Dan beide remotes tegen elkaar houden en de Aan knop op beiden tegelijk indrukken, de lampjes van beide remotes gaan knipperen.
  • Je kunt nu de lampen toevoegen aan je remote zoals je normaal zou doen door te touchlinken met de Aan knop
Uitgebreidere beschrijving bij Beaumotica:
http://www.beaumotica.nl/...smartlink-met-philips-hue
Ik ben er (waarschijnlijk) achter waarom het niet bij mij werkt. Ik werk bij Philips en heb in een ver verleden de gen2 remote gekregen van iemand. Nu blijkt dat er 'productie' firmware is (alle firmware in de remotes die je in de winkel koopt) en 'develop' firmware (voor interne testen binnen Philips). Ik denk nu dat er dus aangepaste develop firmware in de remote zit, waardoor het niet werkt op productie spullen (van hue).

Ik heb via ebay een nieuwe remote besteld die hopelijk wel gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:13
DeBers schreef op maandag 30 mei 2016 @ 10:48:
Beste tweakers,

De zithoek ziet er als volgt uit;[afbeelding]
Offtopic: Heb je het huis om de bank gekocht of de bank om het huis?
Hij past er zo perfect in namelijk. _/-\o_

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

Vanmiddag tot en met morgenochtend is bij 1DayFly de Hue Starterkit met 3 lampen in de aanbieding voor €149,95. (excl. 6,95 verzendkosten).

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
rimave schreef op maandag 30 mei 2016 @ 13:35:
[...]

Offtopic: Heb je het huis om de bank gekocht of de bank om het huis?
Hij past er zo perfect in namelijk. _/-\o_
Ja perfect he :). Ik moet zeggen; puur geluk. De muur is 350cm de bank 320cm. Maar door de gordijnen, verwarming en een vensterbank aan die muur past het echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 10:53
GmR schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:04:
[...]

De LightStrip+ is de meest recente, en geeft een bak meer licht dan de oude strips (1600 lumen voor de standaard 2 meter strip vs 120 lumen voor de gelinkte strip).
Dit is inderdaad een betere deal dan de Lightstrip die werd genoemd.
Wel 15 euro duurder maar dat moet wel te doen zijn denk ik.

pricewatch: Philips Hue Lightstrip Plus 2 meter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GmR
  • Laatst online: 00:49

GmR

HoppyF schreef op maandag 30 mei 2016 @ 14:28:
[...]

Dit is inderdaad een betere deal dan de Lightstrip die werd genoemd.
Wel 15 euro duurder maar dat moet wel te doen zijn denk ik.

pricewatch: Philips Hue Lightstrip Plus 2 meter
Bij Amazon.de is hij nog net iets goedkoper.

Hij komt daar ook nog wel eens als Warehouse Deal voorbij voor net onder de 60 euro (al loop je dan misschien wel het risico dat de strip niet alleen uitgepakt, maar ook al eens opgeplakt is geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
GmR schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:00:
[...]

Bij Amazon.de is hij nog net iets goedkoper.

Hij komt daar ook nog wel eens als Warehouse Deal voorbij voor net onder de 60 euro (al loop je dan misschien wel het risico dat de strip niet alleen uitgepakt, maar ook al eens opgeplakt is geweest).
Dank voor het advies. Ik rij vanavond even langs de Karwei. Vraag ik daar meteen wat hun ervaring is met de hitte van dat ding. Ik heb die vraag ook uit staan bij Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16
We hebben een leuke lamp gekocht bij de Praxis (zie link onderaan dit bericht). Echter staat de grijzige Hue bulb er niet echt mooi in. Zijn er nog alternatieve systemen om hier toch een app gestuurde lamp in te doen/van te maken?

http://imgur.com/hZXCSAJ

[ Voor 6% gewijzigd door outlandos op 30-05-2016 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
outlandos schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:32:
We hebben een leuke lamp gekocht bij de Praxis (zie link onderaan dit bericht). Echter staat de grijzige Hue bulb er niet echt mooi in. Zijn er nog alternatieve systemen om hier toch een app gestuurde lamp in te doen/van te maken?

Milight? LIFX? Osram Lightify? Zipato? Xiaomi Yeelight? Belkin WeMo?

Of je bouwt gewoon een Philips LivingWhites-plug in.

[ Voor 6% gewijzigd door Jochemd13 op 30-05-2016 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
outlandos schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:32:

Spuitbusje met ongeveer eenzelfde kleur als de lamp kopen en bulb overspuiten (minus de diffuser natuurlijk)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Ik heb een hue living colors mini gekocht. De medewerker bij de mediamarkt verzekerde mij dat deze met de bridge te koppelen is. Ik lees echter alleen maar mogelijkheden om dat via een afstandsbediening te doen die er helemaal niet bij zit. Iemand hier ervaring mee?

pricewatch: Philips LivingColors Micro White

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
DeBers schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:23:
Ik heb een hue living colors mini gekocht. De medewerker bij de mediamarkt verzekerde mij dat deze met de bridge te koppelen is. Ik lees echter alleen maar mogelijkheden om dat via een afstandsbediening te doen die er helemaal niet bij zit. Iemand hier ervaring mee?

Deze lamp heeft geen draadloze mogelijkheden, hij is enkel te bedienen met de knop die op deze lamp zit. Zo snel mogelijk terugbrengen raad ik aan :)

Je linkt trouwens naar een Micro en dit is de mini
pricewatch: Philips LivingColors Mini White

[ Voor 12% gewijzigd door Jochemd13 op 30-05-2016 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-09 13:08
DeBers schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:23:

Tja...Mediamarkt medewerker. Zegt al genoeg eigenlijk helaas. Deze is helaas niet te koppelen, ook niet met afstandsbediening. Deze lamp bevat namelijk geen draadloze verbinding. Terugbrengen dus, als je deze wel had willen koppelen aan je Hue systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Virtual Reality schreef op maandag 30 mei 2016 @ 19:37:
[...]

Tja...Mediamarkt medewerker. Zegt al genoeg eigenlijk helaas. Deze is helaas niet te koppelen, ook niet met afstandsbediening. Deze lamp bevat namelijk geen draadloze verbinding. Terugbrengen dus, als je deze wel had willen koppelen aan je Hue systeem.
Wat een eikel... Thanks! :)

De lightstrip achter de bank is overigens briljant.. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Ik heb ook een White Ambiance lamp gekocht voor op de slaapkamer. Eigenlijk een perfecte lamp, ik merk dat ik de kleurlampen in de huiskamer voornamelijk instel op warm witte tinten.
De white ambiance kun je vergelijken met je color lamp: hij geeft kleuren van de standaard scenes 'concentreren', 'lezen' tot 'ontspannen' weer, waarbij ontspannen de warmste is natuurlijk.

Zou als ik nog geen hue had voornamelijk voor deze lamp gekozen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBers
Ja klopt. Die hebben ook mijn voorkeur en zullen ook 99% van de keren aan staan, maar ik vind het toch fijn om de mogelijkheid te hebben een complete disco in te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:20
De White Ambiance is idd te vergelijken met de 'White & Color'. De gamut range (op de Hue developer site te vinden, gratis account aanmaken: http://www.developers.mee...entation/supported-lights ) bevestigt dit. Voordeel van de color lamp is dat hij inderdaad ook een hoop kleuren kan laten zien.

Echter, wat ik uit de specificaties op de Philips Hue site opmaak is dat de nieuwe White Ambiance tot 1% van het maximum gedimd kan worden, in vergelijking tot de White & Color die tot 5% gaat.
Voor de uitbreiding van mijn Hue systeem voor de slaapkamer neig ik op dit moment naar de White Ambiance omdat juist deze verder gedimd kunnen worden.

Kunnen de bezitters van de nieuwe White Ambiance lampen bevestigen dat deze lager te dimmen zijn dan de 'oude' color lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Wally2002 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 20:46:
Kunnen de bezitters van de nieuwe White Ambiance lampen bevestigen dat deze lager te dimmen zijn dan de 'oude' color lampen?
Volgens mij maakt dit heel weinig uit. Wij hebben Lux en White lampen die zo laag dimmen dat er amper licht van af komt, dit maakt dus maar weinig uit ook voor de gekleurde Hue :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:20
ik wil de lampen met name inzetten als wakeup light. Ik heb al wel de White lampen, de laagste stand daarvan vind ik persoonlijk al aardig fel om mee wakker te worden. Maar dat is wellicht niet helemaal eerlijk omdat deze maar een tint/kleurtemperatuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De White Ambiance kunnen bizar laag gedimd worden (naar mijn mening). Maar dat vond ik van de gewone white op zich ook wel. Ik denk dat het inderdaad scheelt dat je de kleurtemperatuur ook lekker laag kan zetten.

Wakeup light is ook 1 van de door mij beoogde toepassingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:16
Clubbtraxx schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:22:
[...]

Spuitbusje met ongeveer eenzelfde kleur als de lamp kopen en bulb overspuiten (minus de diffuser natuurlijk)?
Zou dat de lichtdoorgang niet belemmeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
outlandos schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:32:
[...]

Niet als je het stukje waar het licht echt doorheen komt met rust laat.

Ik vrees dat er geen enkele andere afstandbedienbare lichtbron is die helemaal precies het uiterlijk van een helder gloeipeertje (of evt. heldere filamentledlamp) heeft.

Of je moet wat met klik aan klik uit of zwave spul achter je lichtschakelaar gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
outlandos schreef op maandag 30 mei 2016 @ 22:32:
[...]

Tuurlijk, daarom zei ik ook minus de diffuser (het glazen kapje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chefspecial
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 01-09 10:15
Ik heb de osram lightify gardenspots rbg gekocht en was van plan deze op de hue bridge (1.0) te koppelen.
Dit lukt echter niet. Hij vind hem niet... Komt dat omdat ik een 1.0 bridge heb en geen 2.0? Heb zo ver ik weet alles up to date qua firmware (geen updates beschikbaar).
Voor iemand herkenbaar? Heb hem op 30cm afstand van de bridge proberen te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:39
Sinds gisteren veel aan het lezen over de Philips Hue en de mogelijkheden. Volgens mij echt een product waar je van te voren over kan twijfelen. Ga ik wel gebruik maken van de kleuren? Ga ik wel gebruik maken van de apps? Is het niet irritant dat je de lampen niet meer met een schakelaar uit kan zetten (kan wel, maar dan kan de bridge er niks mee). Geofencing, super leuk! Maar als er nog iemand in het huis woont is het al niet meer te gebruiken lijkt me. Zelfs twijfel over de E27 of de GU10.. In de keuken heb ik twee spotjes (GU10), maar in de kamer weer E27. Althans, dat zou ik nog moeten checken. Ik heb bijvoorbeeld een IKEA lamp met 3 lampen erin, maar type staat niet op de fitting of lamp.. Zucht :)
Vele twijfels zouden weer teniet gedaan worden als de lampen spraak gestuurd kunnen worden. Dan zit je bijvoorbeeld niet meer met de schakelaar en zeg je gewoon dat de lampen uit moeten. Zijn er goeie producten die dat kunnen bewerkstelligen? Volgens mij kan de Amazon Echo dat. Alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
technoaddict schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 07:45:
Sinds gisteren veel aan het lezen over de Philips Hue en de mogelijkheden. Volgens mij echt een product waar je van te voren over kan twijfelen. Ga ik wel gebruik maken van de kleuren? Ga ik wel gebruik maken van de apps? Is het niet irritant dat je de lampen niet meer met een schakelaar uit kan zetten (kan wel, maar dan kan de bridge er niks mee). Geofencing, super leuk! Maar als er nog iemand in het huis woont is het al niet meer te gebruiken lijkt me. Zelfs twijfel over de E27 of de GU10.. In de keuken heb ik twee spotjes (GU10), maar in de kamer weer E27. Althans, dat zou ik nog moeten checken. Ik heb bijvoorbeeld een IKEA lamp met 3 lampen erin, maar type staat niet op de fitting of lamp.. Zucht :)
Vele twijfels zouden weer teniet gedaan worden als de lampen spraak gestuurd kunnen worden. Dan zit je bijvoorbeeld niet meer met de schakelaar en zeg je gewoon dat de lampen uit moeten. Zijn er goeie producten die dat kunnen bewerkstelligen? Volgens mij kan de Amazon Echo dat. Alternatieven?
Siri via de Bridge 2? Als er nog iemand in huis is kom je eigenlijk niet onder fysieke schakelaars uit. Neem een oplossing hiervoor mee in je begroting. Ee4n hoop dingen die met de Hue bridge niet kunnen los ik op met een los home automation systeem. Bijv lichtsensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Ons hele huis is inmiddels voorzien van zo'n 40 hue en LivingColors/LivingWhite lampen, oftewel vrijwel alles... Fysieke schakelaars (Hue Taps ingebouwd in de wand en remotes) worden verreweg het meest gebruikt in de bediening. En net als Arjan heb ik het ook gekoppeld aan andere systemen, bijvoorbeeld Homewizard (als deur schuur open gaat gaat lamp in schuur en tuin automatisch aan).

Enkele andere van je punten:
> Ga ik wel gebruik maken van de kleuren
Doe ik eerlijk gezegd nauwelijks. Als ik opnieuw zou bestellen zou ik voor White Ambiance gaan op de E27 plekken

> Ga ik wel gebruik maken van de apps
Wij wel, maar minder dan van de schakelaars, maar de app is soms de handigste manier en daarmee heb je de meeste schakel/instel mogelijkheden natuurlijk.

> Geofencing
Gebruik ik niet, niet handig met meerdere gebruikers of huisgenoten zonder mobiel (kinderen).

> E27 of GU10?
Als je het niet weet zou ik ze eruit schroeven en kijken...

> Spraak gestuurd
Siri / Homekit werkt niet handig is mijn ervaring. Misschien dat Amazon Echo uiteindelijk een betere optie biedt dan Siri maar ik zou er persoonlijk niet te veel op rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martino-s
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 16:24

Martino-s

Nieuw?! www.ictmasters.nl

In onze woonkamer hebben we 6 Hue lampen, een Iris, een Bloom en een Hue Lighstrip. Deze bedienen we met 2 LivingColors remotes (Gen 2) en met een dimmer switch. De verlichting wil ik uitbreiden met een Dresden controller + RGBW LED strip. Kan ik deze vervolgens ook met de Remotes en de Dimmer switch bedienen?

Martino's | Google is your friend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
jeroen11 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 08:58:
Ons hele huis is inmiddels voorzien van zo'n 40 hue en LivingColors/LivingWhite lampen, oftewel vrijwel alles... Fysieke schakelaars (Hue Taps ingebouwd in de wand en remotes) worden verreweg het meest gebruikt in de bediening. En net als Arjan heb ik het ook gekoppeld aan andere systemen, bijvoorbeeld Homewizard (als deur schuur open gaat gaat lamp in schuur en tuin automatisch aan).

Enkele andere van je punten:
> Ga ik wel gebruik maken van de kleuren
Doe ik eerlijk gezegd nauwelijks. Als ik opnieuw zou bestellen zou ik voor White Ambiance gaan op de E27 plekken

> Ga ik wel gebruik maken van de apps
Wij wel, maar minder dan van de schakelaars, maar de app is soms de handigste manier en daarmee heb je de meeste schakel/instel mogelijkheden natuurlijk.

> Geofencing
Gebruik ik niet, niet handig met meerdere gebruikers of huisgenoten zonder mobiel (kinderen).

> E27 of GU10?
Als je het niet weet zou ik ze eruit schroeven en kijken...

> Spraak gestuurd
Siri / Homekit werkt niet handig is mijn ervaring. Misschien dat Amazon Echo uiteindelijk een betere optie biedt dan Siri maar ik zou er persoonlijk niet te veel op rekenen.
Zojuist de E27 kit besteld voor 150 euro. Goeie deal denk ik zo op 1dayfly.
Lampen komen in de woonkamer. Daarbij wil ik misschien ook nog een strip van 2 meter onder de hoekbank plakken. Zie het wel zitten, een rode gloed door de woonkamer tijdens het kijken van All you need is love hehe.
Hoe we dat gaan doen met de lichtschakelaar is nog wel een dingetje. De schakelaar in het huis bestaat uit 2 smalle verticale schakelaars naast elkaar. De 1 voor de woonkamer en de ander voor de keuken. Die Hue Tab is ook vrij smal, dus ik hoop dat er 2 naast elkaar passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mormegilmaster
  • Laatst online: 00:37
Jochemd13 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 17:11:
[...]

Milight? LIFX? Osram Lightify? Zipato? Xiaomi Yeelight? Belkin WeMo?

Of je bouwt gewoon een Philips LivingWhites-plug in.
Ik zou in deze open lamp juist een ouderwetse gloeilamp doen!
Zoiets als:
http://www.lampenlichtshop.nl/gloeilamp-edison-e27-40w.html?gclid=Cj0KEQjw7LS6BRDo2Iz23au25OQBEiQAQa6hwCi3gs54Iw4Hqoql0VdCd1eS3GjdQg6G6uQho3nhEGsaAmGj8P8HAQ
of
https://www.superstudiode...77RsnO-PzbqdUEaAp-P8P8HAQ

Ook bij lightinthebox een hoop variaties te vinden voor weinig.
Voor dimmen zou een livingwhitesplug inderdaad een oplossing zijn, maar ik kom die echt amper meer tegen. Af en toe zie je een slimme gier op marktplaats er eentje aanbieden voor 70 euro (echt te gortig wat mij betreft.

Er zijn ondertussen wel inbouw mogelijkheden die kunnen dimmen lijk mij?
Mooi project! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-09 09:51
Een vreemde vraag misschien,

Zojuist een buitenlamp met bewegingsensor opgehangen. De e27 erin en de lamp gaat netjes aan en uit als ik langs loop.

Nu heb ik de e27 in app toegevoegd en kan ik hem bedienen. Echter de sensor werkt niet meer? Aan/uit via de app kan wel.

Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik zorgen dat hij EN met de sensor aan/uit gaat EN dat ik hem zelf ook kan bedienen?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
Dat kan. Als de stroom van de lamp gaat is de lamp niet bereikbaar.

Enige optie is werken met een domotica systeem en externe sensors.
bv Smart Things, Homewizard of pc/mac met domotica software en een zwave stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
water_escape schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:56:

Zojuist een buitenlamp met bewegingsensor opgehangen. De e27 erin en de lamp gaat netjes aan en uit als ik langs loop.

Nu heb ik de e27 in app toegevoegd en kan ik hem bedienen. Echter de sensor werkt niet meer? Aan/uit via de app kan wel.

Iemand hier ervaring mee? Hoe kan ik zorgen dat hij EN met de sensor aan/uit gaat EN dat ik hem zelf ook kan bedienen?
Als de sensor geen beweging registreert is de lamp keihard spanningsloos. Spanningsloos = onbereikbaar. Dat lijkt me vrij logisch :?

Zoals boven mij ook aangegeven is het advies dan dus: Breng die buitenlamp terug naar de winkel. Koop iets dat je altijd op spanning aansluit (in het geval je van plan bent hem met een Hue lamp te gebruiken) en ga op zoek naar een leuke domotica oplossing die je met bewegingssensoren en Hue kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Klopt dat wel?
Ik loop erheen, dan gaat hij nu niet aan (voordat ik de lamp aan de app koppelde wel)

Maar sta ik er voor dan kan ik hem met de app wel aan zetten. Dus er is spanning lijkt mij.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:26

ST10©DE

Dus.............

water_escape schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:30:
Klopt dat wel?
Ik loop erheen, dan gaat hij nu niet aan (voordat ik de lamp aan de app koppelde wel)

Maar sta ik er voor dan kan ik hem met de app wel aan zetten. Dus er is spanning lijkt mij.
Als je ervoor staat, dan heb je de sensor getriggerd me dunkt. Dus is er spanning en kan je de lamp aan zetten met de app. Zet de lamp nu eens niet uit met de app en loop weg van de lamp. Springt die dan uit? En als je er weer naar toe loopt, springt de lamp dan wel of niet aan?

Overigens, wat is het nut van een HUE lamp in een armatuur met sensor?

[ Voor 34% gewijzigd door ST10©DE op 31-05-2016 15:55 ]

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Okee misschien je sensor kapot, door het vele schakelen?
Als je er een andere lamp instopt brand die danwel met de sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
In principe zou de sensor het contact aan of uit zetten. Als ie uitstaat dan krijgt de lamp geen stroom en kan ie ook niet verbinden via zigbee.

Wellicht dat hij heeelll veel dimt, dat de lamp niet brand. Maar das dan echt slecht voor de Hue lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ja dit is serieus :). En begrijp het serieus niet.

Yes dan wel. Idd wanneer de hue lamp aan de app gekoppeld wordt doet hij het niet meer via de sensor.

Ik zal hem eens uit de app gooien en weer toevoegen.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:50

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Onthoudt de lamp niet of hij aan of uit was voor de spanning weg viel (door de sensor) ?
Zo ja dan blijft hij misschien uit om die reden ...

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Misschien dat er een check in de sensor zit, om te kijken of lamp spanning heeft??
Als je de lamp aanzet , doet de sensor het wel dan?

en als hij uit staat, doet de sensor het niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
vdpoorten schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:58:
Misschien dat er een check in de sensor zit, om te kijken of lamp spanning heeft??
Als je de lamp aanzet , doet de sensor het wel dan?

en als hij uit staat, doet de sensor het niet?
Volgens is dit het geval.

Lamp was niet te vinden in de app (niet bereikbaar)
De sensor even op gevoelig gezet en toen sprong hij aan. Nu ook weer bestuurbaar in de app.

Ik laat de lamp nu aan staan om te kijken of hij wel vanzelf uit gaat.

Edit: hij gaat uit. Maar niet weer aan bij beweging.
Edit2: en niet zichtbaar in de app.

Mm hue en sensorlamp :) leuk dit.

[ Voor 9% gewijzigd door water_escape op 31-05-2016 16:05 ]

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
water_escape schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:00:
[...]

Volgens is dit het geval.

Lamp was niet te vinden in de app (niet bereikbaar)
De sensor even op gevoelig gezet en toen sprong hij aan. Nu ook weer bestuurbaar in de app.

Ik laat de lamp nu aan staan om te kijken of hij wel vanzelf uit gaat.

Edit: hij gaat uit. Maar niet weer aan bij beweging.
Edit2: en niet zichtbaar in de app.

Mm hue en sensorlamp :) leuk dit.
Beetje vreemd toch wel.
Een sensor schakelt bij beweging 220V in, hiermee zou de Hue lamp volop moeten gaan branden dat is namelijk de uitgangspositie.
Het zal dus niet gaan lukken om de lamp in de oude stand aan te laten springen bijvoorbeeld half gedimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Klopt. Toen hij aansprong was hij in zijn standaard kleur ineens. Maar hij moet wel aanspringen. Ik wacht tot het donker wordt. En anders wordt het een lamp zonder sensor buiten en met hue timer :)

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
water_escape schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:35:
Klopt. Toen hij aansprong was hij in zijn standaard kleur ineens. Maar hij moet wel aanspringen. Ik wacht tot het donker wordt. En anders wordt het een lamp zonder sensor buiten en met hue timer :)
Met de app HueDaylight kan je perfect je buitenlamp bij zonsondergang laten aangaan en als het licht wordt weer uit... volgt geheel automatisch de tijden inclusief zomer en wintertijd dus je hebt er geen omkijken meer aan. Ook scenes, dus je kan 'm een kleurtje geven of dimmen enzovoorts. Werkt ideaal.

[ Voor 7% gewijzigd door Clubbtraxx op 31-05-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt, maar dan heeft hij nog steeds niet z'n ' ideale' situatie (beweginssensor).

Zelf zit ik nu te twijfelen wat ik ga doen.

Aan de voorkant van het huis willen we noet steeds een keer een mooie lamp hangen. Er staat wel een lantaarnpaal op 3 meter van ons huis, maar heel veel licht geeft het nou ook weer niet. En een lamp bij de voordeur geeft ook gewoon een 'veiliger' gevoel :).

Mijn ideale situatie, als ik die zónder Hue of andere domotica zou willen doen, kan maar door een beperkt aantal lampen van 1 merk (Steinel) gedaan worden:

Als het donker wordt -> licht aan op beperkte lichtsterkte.
Bij beweging -> licht aan op volle sterkte.
Timeout na beweging -> licht weer naar beperkte lichtsterkte.

Een Hue White Ambiance icm. een gewoon goedkoop armatuur wordt nu wel een optie :D. Ik heb ook al Domoticz met RFXcom. Dus iedere 433 mhz bewegingssensor zou al voldoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clubbtraxx
Zoveel mensen zoveel wensen... Ik vind aan/uit/scene persoonlijk genoeg. Maar het is tijd dat Philips een doorkomt met z'n sensors die ze 2 jaar terug volgens mij al eens hebben laten zien. Het zou inderdaad weer wat extra mogelijkheden bieden, zoals kleur of intensiteit veranderen bij beweging.
Extern/ander domotica spul gaat idd ook, maar ik had toch gehoopt dat Philips wat sneller met hue compatible sensors op de markt zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ik ben er uit en alles werkt.

Hue icm buitenlamp met sensor. De sensor zet de lamp uit. Bij beweging aan en dan staat hij dus op zijn standaard waarde. Ik heb de aan-tijd op kang gezet en gedurende due tijd kan je natuurlijk alles dien met de lamp.

Als hij uit gaat is het weer wachten tot hij aan gaat.

Mooiste zou zijn als hij ook altijd benaderbaar in de app zou zijn en op de sensor reageert.

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, dat laatste kan je dus met deze sensorlamp vergeten ;). Daarvoor zal je echt meer moeten kopen.

Maar idd, zolang de sensor spanning geeft, kan je alles met de Hue lamp doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
water_escape schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:56:

Ik denk dat het antwoord heel eenvoudig is: waarschijnlijk heb je een sensorlamp gekocht die niet geschikt is voor kleine belastingen ( schakelen via triac en niet via relais ).

Een ledlamp in welke uitvoering dan ook is dan een te kleine belasting ( gloei- of halogeenlamp van > 40 Watt zal het dan wel doen maar een ledlamp van pakweg 10 Watt niet )
Je kunt het verschil heel eenvoudig controleren want een relais gestuurde sensorlamp hoor je klikken als deze inschakelt, een triac gestuurde sensorlamp niet.

Zelf zit ik erover te denken een (relais gestuurde) sensorlamp om te bouwen zodat de lamp altijd spanning heeft en het relais potentiaalvrij schakelt. Via het relaiscontact dan een omgebouwde dimmerswitch aansturen. Er zal dan alleen nog een voeding gebouwd moeten worden voor de dimmerswitch en deze programmeren dat ik met een enkele toets zowel de lamp aan alsook uit kan zetten.

Zo zou je een buitenlamp kunnen maken die zowel aan- en uit gaat via de PIR-sensor alsook via een app te bedienen is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Ter info: het is deze buitenlamp.
http://www.philips.nl/c-p/162469316/mygarden-wandlamp

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsato
Martino-s schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:21:
In onze woonkamer hebben we 6 Hue lampen, een Iris, een Bloom en een Hue Lighstrip. Deze bedienen we met 2 LivingColors remotes (Gen 2) en met een dimmer switch. De verlichting wil ik uitbreiden met een Dresden controller + RGBW LED strip. Kan ik deze vervolgens ook met de Remotes en de Dimmer switch bedienen?
Een Dresden strip kan je niet bedienen met de LivingColors remote. Met de Dimmer switch zou het wel moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Nog even inhakend op een eerder bericht. Geofencing niet handig met meerdere mensen in huis. Op zich zou je wel altijd de "Aankomst" in kunnen stellen. Stel er is al iemand in het huis en de lampen staan al aan, dan gebeurt er waarschijnlijk niks (neem aan dat het de lampen dan niet uit gaat zetten :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdpoorten
Jep. Jammer dat Philips dit niet ingebouwd heeft in de app. Mijn Nest app voor mijn camera heeft deze optie met de laatste update nu wel. Als iedereen weg is gaat de camera aan en als er een persoon thuis komt gaat de camera uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

technoaddict schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:38:
Nog even inhakend op een eerder bericht. Geofencing niet handig met meerdere mensen in huis. Op zich zou je wel altijd de "Aankomst" in kunnen stellen. Stel er is al iemand in het huis en de lampen staan al aan, dan gebeurt er waarschijnlijk niks (neem aan dat het de lampen dan niet uit gaat zetten :)).
Totdat je partner de lichten wat gedimd heeft omdat ze tv aan het kijken is en de standaard scene weer aan gaat als jij thuis komt ;)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
Hooglander1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:53:
[...]

Totdat je partner de lichten wat gedimd heeft omdat ze tv aan het kijken is en de standaard scene weer aan gaat als jij thuis komt ;)
Ok, dus daar loop je dan tegenaan :) Ach, is wel weer een sein dat de man des huizes arriveert en zij een biertje klaar moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Nieuwe functie voor de Dimming kit remote:
Pssst! We’ve got something cool if you have a dimmer switch… You can now configure and cycle through your favorite 4 scenes! What’s not to love? #BookWorm #Focus #Relax #Energize #TurnOnLiving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Hooglander1 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 15:53:
[...]

De hele opzet van de bridge en Hue verlichting is toch om enige intelligentie in te bouwen en een feature zoals geofencing icm meerdere personen in huis hoort daar bij.
Net als slim dimmen van verlichting als het link of donker wordt. (ivm zonsopkomst en zonsondergang)
Dat is pas home automation niet het aan of uitzetten van een lamp met je smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
eymey schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 22:39:
Klopt, maar dan heeft hij nog steeds niet z'n ' ideale' situatie (beweginssensor).

Zelf zit ik nu te twijfelen wat ik ga doen.

Aan de voorkant van het huis willen we noet steeds een keer een mooie lamp hangen. Er staat wel een lantaarnpaal op 3 meter van ons huis, maar heel veel licht geeft het nou ook weer niet. En een lamp bij de voordeur geeft ook gewoon een 'veiliger' gevoel :).

Mijn ideale situatie, als ik die zónder Hue of andere domotica zou willen doen, kan maar door een beperkt aantal lampen van 1 merk (Steinel) gedaan worden:

Als het donker wordt -> licht aan op beperkte lichtsterkte.
Bij beweging -> licht aan op volle sterkte.
Timeout na beweging -> licht weer naar beperkte lichtsterkte.

Een Hue White Ambiance icm. een gewoon goedkoop armatuur wordt nu wel een optie :D. Ik heb ook al Domoticz met RFXcom. Dus iedere 433 mhz bewegingssensor zou al voldoen.
nadeel van 433 sensoren is dat je beperkte mogelijkheden hebt mbt instellen bij hoeveel licht deze moet schakelen and als je de verkeerde (kaku) koopt dan verstoort deze sensor de rest van het verkeer door een lange 433mhz burst.
Pagina: 1 ... 15 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om producten over te nemen/te verkopen kun je V&A gebruiken. Gelieve niet met dit soort posts het topic vervuilen.
Kortingen/aanbiedingen m.b.t. Hue hier graag plaatsen: [Aanbiedingen / Kortingscodes] Philips Hue