Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Deze 'smart' lampen zijn m.b.v. een Kickstarter project in 2012/13 door LiFi Labs op de markt gebracht.
Wikipedia: LIFX

Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0684/3445/products/BULB_Color1000_Edison_Square.jpg
(Nieuwe, iets compactere Color 1000 model)

Er zijn na het originele model ondertussen extra modellen op de markt gebracht waaronder lampen die niet 16 miljoen kleuren kunnen produceren maar alleen 'wit' licht in een ruim bereik van kleurtemperaturen.

Het originele Kickstarter 'A21' model is o.a. al enkele malen door iBood aangeboden en was recent bij hun verkrijgbaar voor een sinds vorige keren verlaagde prijs van €29,95 per stuk. Met verzendkosten kon ik er voor €65,85 twee aanschaffen. Dat vond ik wel een vrij goeie deal waarvoor ik deze lampen wel eens wou uitproberen.

Er waren wat initiële problemen om de lampen na een firmware update weer in de Android app te laten verschijnen maar dat is uiteindelijk opgelost.

Het is wat hinderlijk dat de documentatie en video's op de site van LiFX niet geheel overeenkomen met de functionaliteit van de huidige app. Zoals te veel bedrijven gaat het communiceren met hun klanten ze niet echt optimaal af.

Het lijkt me mede daarom nuttig voor de tweakende gebruikers van deze lampen om wat ervaringen te delen. Het verbaasde me eigenlijk een beetje dat er nog geen topic over was. Is dat omdat er toch nog wat weinig gebruikers van deze lampen zijn? Eerst maar even het animo peilen voordat ik deze TS eventueel wat aanvul.

[ Voor 4% gewijzigd door CaptJackSparrow op 16-05-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-04 21:38
Ik heb deze lampen sinds de Kickstercampagne in gebruik. Ik heb er destijds twee gekregen, welke na circa een maand defect raakten (enkele LED's werkten niet meer). Zonder gedoe heb ik twee nieuwe lampen gekregen, en nu werken ze al 2 jaar zonder probleem.
Bij de lanceren was de app erg ''basic''', maar inmiddels heeft hij veel meer features. Denk aan groepen, scenes, automatische programma's (kaarslicht, halloween, zonsopkomst en zonsondergang, disco), FW-update vanuit de app, verbinden met verschillende domotica systemen.

Enkele grote voordelen van van LIFX lampen vind ik:
- grote lichtopbrengst
- geen basisstation nodig (ze verbinden direct met je router)
- te koppelen aan IFTTT

Al met al ben ik erg tevreden met deze lampen.
Let wel, ik heb nu de LIFX Original. Sinds een paar maanden hebben ze een nieuwe versie, de LIFX Color 1000. Wat het exacte verschil is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Hoe kwam je er achter dat enkele leds niet werkten? Was een hele kleur defect of individuele leds? Kon je het zo zien of moest je de kap er af schroeven? Ik ben er nu achter dat dat blijkbaar kan. Iemand heeft zijn defecte lamp gesloopt. Leerzaam. :)

Afbeeldingslocatie: https://www.marcoklobas.net/blog/wp-content/uploads/Lifx-dissection-2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.marcoklobas.net/blog/wp-content/uploads/Lifx-dissection-14.jpg

De nieuwe Color 1000 zou meer licht moeten geven met minder stoomverbruik maar dat wordt in twijfel getrokken door deze gebruiker. Met de 7 lampen die hij heeft zouden individuele verschillen er wel uitgehaald zijn zou je denken.

Het formaat is ook wat kleiner geworden (van A21 naar A19) zodat ze in 'standaard' armaturen passen.
Wikipedia: A-series light bulb

En overzichtje hier.

Afbeeldingslocatie: http://ext.homedepot.com/shopping-tools/light-bulbs/images/Bulb_Images/bulb_sizes/A-ShapedBulbs.gif
Met foutje want twee maal A15. De tweede van links moet A19 zijn.

A19 is blijkbaar het bekende standaard formaat 'grote peer' waar heel veel armaturen voor zijn. Voor de originele A21 LiFX moet je dus een geschikt wat ruimer armatuur hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-04 21:38
Ik merkte dat ik bepaalde kleuren niet meer kon 'maken'. Als ik me goed herinner waren enkele rode LEd's defect (dit is later ook nog door LIFX zelf bevestigd).

Ik zit erover te denken om een color 1000 aan te schaffen, maar ze zijn bijna niet bij Nederlandse shops te krijgen. Via LIFX.com zelf aanschaffen kan erg duur uitpakken door importenheffingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Wat is het voordeel ten opzichte van bijv. [Milight] Ervaringen & discussie ?

Die zijn goedkoop en geven veel en mooi licht naar mijn idee. Nadeel is dat je zo'n gateway nodig hebt, maar dat is naar mijn idee geen belemmering (of je moet al een heel groot huis hebben en in de uiterste hoeken een Milight-lamp willen plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
En vandaag weer in de aanbieding bij iBood voor €29,95. :)

[ Voor 15% gewijzigd door CaptJackSparrow op 24-05-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
ThinkPadd schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:58:
Wat is het voordeel ten opzichte van bijv. [Milight] Ervaringen & discussie ?

Die zijn goedkoop en geven veel en mooi licht naar mijn idee. Nadeel is dat je zo'n gateway nodig hebt, maar dat is naar mijn idee geen belemmering (of je moet al een heel groot huis hebben en in de uiterste hoeken een Milight-lamp willen plaatsen).
Ik weet niet precies hoe dit bij de LIFX lampen gaat maar ik zie al 1 potentieel voordeel. Ik herinner dat iemand in het LED lampen topic ooit een uitgebreide review had geschreven over MiLight lampen. En ik heb de post terug gevonden:

Pazzoppe in "Ervaringen met LED-verlichting - deel II"

Kort gezegd komt het erop neer dat MiLight lampen (volgens mij nog tot op de dag van vandaag) geen echt fijn warm-wit licht geven. De DualWhite lampen zijn niet geweldig als je van écht warmwit licht houdt en de RGBW versies kunnen niet de RGB en W led's tegelijk aansturen (anders had je wit met bv. wat rood kunnen mengen).

Oftewel: MiLight is lekker goedkoop. Maar qua mogelijkheden om kleurtemperatuur zelf te beinvloeden inferieur aan z'n duurdere tegenhangers.

Daarmee zeg ik niet dat het troep is, alleen moet je je er wel van bewust zijn.

Misschien toch eens in gaan op die IBOOD aanbieding. Ik ben nog steeds op zoek naar betaalbare lampen waar ik van zeer warm wit tot 'neutraal wit' kan varieren, afhankelijk van het tijdstip op de dag. Het lijkt erop dat de "Ambiance" lampen in de Philips Hue lijn nog op zich laten wachten. Dus misschien is dit wat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 21:32
eymey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 14:55:
[...]
Kort gezegd komt het erop neer dat MiLight lampen (volgens mij nog tot op de dag van vandaag) geen echt fijn warm-wit licht geven. De DualWhite lampen zijn niet geweldig als je van écht warmwit licht houdt en de RGBW versies kunnen niet de RGB en W led's tegelijk aansturen (anders had je wit met bv. wat rood kunnen mengen).
[...]
Dat zou best kunnen inderdaad. Ik heb geen DualWhite, alleen 2x RGB-controllers aan RGB-strips hangen en een RGB-lamp. Dat geeft mooi gekleurd licht en is niet duur :P

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 24-05-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
2 besteld, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:34
Ik zie overigens bij de LiFX "white" lampen, dat de warmwitte bij 2700k begint (dus niet lager dan dat). Is dat bij de Full Color modellen ook zo? Dat zou wel jammer zijn. Ik ben namelijk eigenlijk nieteens zo geinteresseerd in de kleurmogelijkheden (tenzij de LiFX full color lampen, zoals degene die op iBOOD wordt aangeboden, ook de 2700k wit stand kan combineren met kleur). Maar dus meer in verschillende wit tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
De standaard kleuren op het 'witte kleurwiel' lopen van 2500K 'Ultra Warm' tot 9000K 'Blue Ice' Verder kun je op het kleurwiel in het geel/rood traject zelf nog kleuren kiezen.

Wat (nog?) niet kan is de vier verschillende LEDs apart en volledig onafhankelijk van elkaar bedienen. Dat zou ik wel graag toegevoegd zien. Je kunt nu bijv. niet de 'pastel'tinten die boven de 50% intensiteit ontstaan door toevoeging van licht uit de witte leds ook op lagere intensiteit krijgen. Ik wil bijv. 50% wit met 20% rood en 20% groen kunnen mengen. De hardware moet dat kunnen lijkt me. De firmware en/of app kan dat nog niet. Ik hoop dat ze dat nog gaan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Ik heb mijn lampjes binnen, het zijn eigenlijk niet lampjes te noemen want ze zijn best groot :+

In het begin wou de lamp nog niet connecten met de telefoon maar na 5 pogingen is het toch gelukt.
Verder lukt het mij helaas niet om een widget op mijn homescreen te plaatsen.

Nu nog een nieuwe lamp zoeken voor mijn 2e lifx lamp.

Ben zeer te vreden met mijn eerste terwijl ik nog lang uit mee ben uitgespeeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:23

timovd

Voorsprong door techniek

Van mij zijn ze vandaag pas binnengekomen. Wat meteen is tegengevallen is dat WiFi-channel 13 niet wordt ondersteund, maar alleen 1 t/m 11. Ik vraag mij af of dat nog mogelijk is met een tweak, of dat het echt niet wordt ondersteund door de hardware. Verbinden is vrij gemakkelijk (Android 6) en de update kan wel even duren (ook via Android smartphone).
Ik ben tevreden over de app en mijn vrouw kan 'm ook gebruiken (prima waf).

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21
Hoe is de kleurkwaliteit tegenwoordig? Ik had ze destijds via Kickstarter aangeschaft en merkte dat ik van de 10 lampen eigenlijk maar twee naast elkaar kon plaatsen omdat bij de test (met dezelfde instellingen) de kleur een flinke afwijking vertoonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Heb je gecheckt dat er geen defecte leds in zitten? Dan kun je ook kleurafwijking verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:21
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:05:
Heb je gecheckt dat er geen defecte leds in zitten? Dan kun je ook kleurafwijking verwachten.
Nee, ik heb ze niet open gemaakt. Na de Kickstarter waren er veel mensen die dit probleem meldden. Ik heb uiteindelijk de lampen terug gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
Lijkt erg op wat in de eerste reactie in dit topic beschreven wordt. Klinkt een beetje als kinderziektes. Het feit dat de ervaringen van mensen tegenwoordig voornamelijk positief zijn doet vermoeden dat er geen echt grote problemen meer mee zijn. Ik heb er zelf nu vier en kan geen significante kleurverschillen waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
En vandaag weer bij iBood voor €29,95 (+ €5,95 verzendkosten). :*)

http://www.ibood.com/home...wi-fi-led-smart-lamp.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Heb er 1 besteld, morgen word (6-7) word de LIFX lamp verzonden als het goed is. Ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Wie van jullie gebruikt de android app en kan ook geen widget plaatsen omdat er geen faverites gevonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-04 20:32
Had ze besteld met de hunt en naast mijn Hue gezet (zal vanavond het filmpje proberen te posten) maar kleurgebruik kwam goed overeen als ik dmv flows (vanuit Homey) kleuren liet wisselen met zelfde helderheid. Bij deze aanbieding nog eens 12 stuks aangeschaft die vandaag/morgen als het goed is verzonden gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paranalia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-02-2022
Ik heb de Color 1000 ook. Ik vraag me af wat het verbruik van deze lamp is, aangezien ze erg warm worden. Zelfs heet. Ook als de lamp uitstaat, (via app) geeft lamp nog warmte af.

Wat verbruikt deze lamp op zeg 50%? En als hij uit staat? En als ik hem op 25% zet, verbruikt hij dan ook gewoon de helft van 50%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Topicstarter
En weer bij iBood voor €29,95 + €5,95 verzenden. Deze keer in een donker gekleurde uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco2001
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-04 17:15

Remco2001

Ehm, ok...

paranalia schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 20:35:
Ik heb de Color 1000 ook. Ik vraag me af wat het verbruik van deze lamp is, aangezien ze erg warm worden. Zelfs heet. Ook als de lamp uitstaat, (via app) geeft lamp nog warmte af.

Wat verbruikt deze lamp op zeg 50%? En als hij uit staat? En als ik hem op 25% zet, verbruikt hij dan ook gewoon de helft van 50%?
Beetje late reactie, maar meegenomen vanaf het ibood-forum (post door Zerreth):
Ik heb er een Belkin watt meter aan gehangen voor je en dit zijn mijn metingen bij 3600K neutraal licht:

10% = 2.7W
20% = 3.2W
30% = 4.0W
40% = 5.2W
50% = 6.6W
60% = 8.0W
70% = 9.9W
80% = 12.3W
90% = 15W
100% = 16.8W

Als ik doorheen mijn scenes ga die ik ingesteld heb is het verbruik 6.5 – 12W naargelang de kleur en intensiteit. Maar op 100% zal je die echt nooit draaien. Bovendien zijn dingen zoals de schemas super handig om automatisch lichten uit en aan te doen en eventueel kan je dit aansturen met sensors. Daargaans ben ik er erg tevereden over, enkel de prijs (was) een pijnpunt, nu niet meer. :)
Hopelijk heb je er nog wat aan en anders handig overzicht voor diegene die er ook benieuwd naar zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:50
redbullet schreef op dinsdag 05 juli 2016 @ 11:46:
Wie van jullie gebruikt de android app en kan ook geen widget plaatsen omdat er geen faverites gevonden worden?
Hier werkt het gewoon op 2 telefoons.. Je moet ze denk ik eerst claimen, zodat ze in de cloud werken... daarna kun je widget plaatsen en de lampen selecteren!

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redbullet
rohit schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 16:18:
[...]

Hier werkt het gewoon op 2 telefoons.. Je moet ze denk ik eerst claimen, zodat ze in de cloud werken... daarna kun je widget plaatsen en de lampen selecteren!
inmiddels is het gelukt (maar heb een nieuwe telefoon), toch bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-03 12:03
Is het iemand al gelukt om een nieuwe bulb toe te voegen onder Android Marshmallow? Ik zie hem in de app staan als nieuwe bulb maar ik kan hem niet claimen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Laatst online: 18:55

hmr

Zonde dat deze lampen slecht verkrijgbaar zijn in Nederland...

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hmr schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 09:30:
Zonde dat deze lampen slecht verkrijgbaar zijn in Nederland...
Bump: https://www.lifx.com LIFX ships from the USA (North America, Japan and Taiwan orders), The Netherlands (European Union full member states only) and Hong Kong (Asia and Rest of World).

Vond het ook al stil in dit topic maar volgens mij zijn ze gewoon leverbaar hier. Ik was ook naar deze lampjes aan het kijken omdat ik mijn Mi lights wil gaan vervangen voor deze (meer en beter licht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Zijn tegenwoordig inderdaad goed en snel leverbaar. Ben momenteel zelf aan het overstappen van Hue naar Lifx en heb nu nog twee Hue lampen tegenover 16 LIFX. Nu alleen nog de Hue strips vervangen voor die van LIFX, maar dat gaat in fases :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:44
lubbertkramer schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 08:37:
Zijn tegenwoordig inderdaad goed en snel leverbaar. Ben momenteel zelf aan het overstappen van Hue naar Lifx en heb nu nog twee Hue lampen tegenover 16 LIFX. Nu alleen nog de Hue strips vervangen voor die van LIFX, maar dat gaat in fases :)
Waarom de overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
Prijs, en gecombineerd met Hue was toch een kleurverschil. Daarnaast vind ik het licht van de LIFX mooier/voller van kleur van die van Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21-04 20:30

Ves

A gadget addicted Bounty

Er is een nieuwe serie uitgebracht die LIFX Mini heet. een stuk goedkoper en kleiner van formaat.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21-04 23:30
Ze zijn nu bezig met een reward systeem waarmee je een ander persoon 10% korting kan geven en je zelf 5 euro korting krijgt per bestelling.

Mijn link voor als mensen de 10% korting willen pakken;

https://first.collectapps.io/Portal/Custom/GetCoupon/5a3c6a8626cf0569e052c39e?accountId=59fbed8a02022b0ee44adf4d&r=ef9c0fbd-61d7-4ac5-a653-36b4ee3c9f70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:08
Heb nu 5 LIFX lampen en daar komen er vandaag nog 3 bij. Dan heb ik het hele huis op een LIFX setup (in ieder geval op de plaatsen waar het echter nodig is).

Overigens van die 5 lampen die ik heb, is er een kapot gegaan. Hij geeft nog wel licht, maar heeft constant connectieproblemen. Ik heb toen contact opgenomen met de helpcenter van LIFX. Nu hoor je meestal alleen negatief nieuws van bedrijven, maar ik wil de helpcenter van LIFX toch even in de schijnwerper zetten!

Na de eerste keer contact opgenomen te hebben, heb ik ze additionele informatie moeten sturen + diagnostics. Ze constateerde toen inderdaad dat de lamp connectieproblemen had en dus niet aan mijn setup lag. Naam en adres doorgegeven en binnen een paar dagen had ik een nieuw lamp in huis. De oude mocht ik houden en hoefde ik niet eens terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
ik heb thuis ook 2 lifx lampen nog van de oude garde (2016 model)

mijn vraag is zijn er goedkope buttons om het lampje mee aan te zetten? Ik merk namelijk dat mijn gasten vaak die schakelaars aan de muur proberen om het licht aan te zetten, maar dan schakel je gewoon de lamp uit aangezien ze standaard altijd aan staan.. Dus ben eigenlijk opzoek naar een goedkoop schakelaartje die via wifi ofz verbinding kan maken met de Lifx alleen om hem aan en uit te zetten.

Ik heb een aantal opties gezien al die zijn beetje prijzig: Logitech Pop en Flic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novartis
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-04 07:15
@Rohit, ik heb dit gedaan met een draadloze muurschakelaar van Aqara/Xiaomi.

De Schakelaar werkt op een batterij en gaat over Zigbee. Dan heb je natuurlijk wel een controller nodig die beide kan bedienen. Zelf heb ik Homey en dit werkt goed, wel zit er een vertraging in van een a twee seconden nadat ik de schakelaar klik en de lamp aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Novartis schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:09:
@Rohit, ik heb dit gedaan met een draadloze muurschakelaar van Aqara/Xiaomi.

De Schakelaar werkt op een batterij en gaat over Zigbee. Dan heb je natuurlijk wel een controller nodig die beide kan bedienen. Zelf heb ik Homey en dit werkt goed, wel zit er een vertraging in van een a twee seconden nadat ik de schakelaar klik en de lamp aangaat.
en het totale kostenplaatje ongeveer hiervoor? Waarschijnlijk duurder dan de lampen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-04 19:37
Omdat LIFX (nog steeds) geen remotes op de markt heeft gebacht ga ik mijn lampen verkopen. Mijn vriendin wil namelijk de lampen ook gewoon via een knop kunnen bedienen/dimmen.

Voor de geinteresseerde: https://tweakers.net/aanb...lamp-e27-pearl-white.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powercoaster
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-04 21:20
Jesp_J schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 11:05:
Omdat LIFX (nog steeds) geen remotes op de markt heeft gebacht ga ik mijn lampen verkopen. Mijn vriendin wil namelijk de lampen ook gewoon via een knop kunnen bedienen/dimmen.

Voor de geinteresseerde: https://tweakers.net/aanb...lamp-e27-pearl-white.html
Niet van Lifx, maar werkt wel met Lifx: https://flic.io/applications/lifx
Misschien lost dat het probleem op?
Edit: Ik zie dat je bericht al 2 maanden oud is.. Wellicht dat iemand anders er iets aan heeft

[ Voor 8% gewijzigd door powercoaster op 17-09-2019 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawn666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-03 13:20
Mijn huis zit vol met deze lampen maar ben niet zeker of het nu een goeie keuze is geweest.
De lampen hebben om de zo veel tijd een zware dementie aanval en kunnen niet meer communiceren.
Als het een simpel herstel proces zou zijn is dat niet erg maar waar veel bedrijven hun software verbeteren ligt bij LIFX de focus meer op nieuwe producten.
Momenteel werken drie lampen weer niet en ben dus de rest van de avond aan het frustreren om de weer werkend te krijgen.

Weet iemand een goed alternatief merk naast de Philips Hue die probleemloos werkt? Ik sta op het punt alle LIFX lampen in de prullenbak te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viktorvm
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-04 11:56
spawn666 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:49:
Mijn huis zit vol met deze lampen maar ben niet zeker of het nu een goeie keuze is geweest.
De lampen hebben om de zo veel tijd een zware dementie aanval en kunnen niet meer communiceren.
Als het een simpel herstel proces zou zijn is dat niet erg maar waar veel bedrijven hun software verbeteren ligt bij LIFX de focus meer op nieuwe producten.
Momenteel werken drie lampen weer niet en ben dus de rest van de avond aan het frustreren om de weer werkend te krijgen.

Weet iemand een goed alternatief merk naast de Philips Hue die probleemloos werkt? Ik sta op het punt alle LIFX lampen in de prullenbak te gooien.
Ik herken dit wel een klein beetje. Toen ik nog bij m'n ouders woonde, werd dit probleem opgelost toen ze eindelijk een fatsoenlijke router kochten. Daarvoor, en nu ik op mezelf woon, toen we het standaard Ziggo modem gebruikten, was het altijd ellende.

Wat voor router heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DC_Vincent
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Ik herken het probleem ook. Opmerkelijke is dat het in de winter erger lijkt en de lampen vaker hun verbinding kwijt zijn (en dus niet aan of uit gaan). (Ze branden in de winter natuurlijk wel langer, maar niet perse veel vaker, dus verklaart het toch niet helemaal volgens mij.)

Oplossing is echter wel vrij eenvoudig, lamp uit te fitting draaien en weer terug erin (oftewel even stroom eraf). Daarna zetten ze zelf de verbinding weer op. Maar ik erger me hier wel aan en overweeg ook overstap op Hue.

Ik heb een Fritzbox router.
Pagina: 1