Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorissie87 schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:27:
[...]

Ik snap niet zo goed wat deze post toevoegd aan de opmerking die @DAMAGE maakt. Je mag van iemand op Global toch wel minimaal verwachten dat hij weet hoe het spel werk, inzet toont en actief communiceert. Om dan te zeggen dat dit vrij weinig voorstelt is onzin. Alles is relatief. Ik heb zelf door de jaren heen wel op zon beetje iedere rank tussen nova1 en global gespeeld (afhankelijk van met welke vrienden ik speelde en hoe actief ik die periode zelf was) en bij de laatste groep kom je geen (nauwelijks) spelers tegen die er met de pet naar gooien, men weet daar echt wel hoe het spelletje gaat. Dat er dan spelers zijn die 20+ uur per week spelen en net wat sneller kunnen schieten, iets betere line-ups weten of timings in kunnen schatten lijkt me duidelijk. Dat doet niet af aan het feit dat global's bij de top 3% van de playerbase horen.
Nah global is geen 3%, denk eerder 10-20%. Er zit nog zo ongekend veel niveau verschil boven, maar dat moet je ervaren hebben. Tuurlijk kun je wel wat als global, maar er mist alsnog een hele hoop. Zou zeggen ga maar eens faceit spelen, dan kom je er snel achter.
DAMAGE schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:51:
@Scrtz ik snap wat je zegt met dat global elite ‘niks’ voorstelt maar je zit dan wel in de 1% ongeveer van CS. En dan moet je toch behoorlijk je best doen om daar te kunnen komen. Iemand die geen mechanical skill of game sense heeft komt daar niet. Of die moet gehard carried worden door een team. Neem dat maar van me aan. Tuurlijk zit er verschil in spelers op elk elo niveau. Maar het gaat om de intenties van de meeste mensen. En die is op lage elo/ranks echt terrible. En ik geloof zelfs in de mid-tier. Het is lastig om leuke mensen te vinden die competitief zijn en normaal kunnen doen 😂
Eens, merk dat nu in cs2 premier ook, totale dwazen afentoe in je team. Grootste verschil met niveau bij de wel al wat serieuzere spelers is toch wel opgeven. Bij faceit lvl 6-9 heb je bijv genoeg lui die bij 0-7 oid al gg gaan roepen. Bij 10+ merk je dat iedereen gewoon bewust is dat je altijd nog de game kan winnen en zo speelt iedereen dan ook elke ronde.

[ Voor 30% gewijzigd door Scrtz op 10-09-2023 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Scrtz Jep zelfs bij Faceit heb je van die bizarre trollen en mensen die gewoon niet serieus spelen. Vind dat echt bizar. Dan denk je: deze mensen betalen allemaal om een betere ervaring te kunnen hebben en dan nog zitten er gewoon mensen bij die het gewoon niet voor elkaar kunnen krijgen om een beetje normaal met team mates om te gaan. Dat vind ik nog wel het meest bizarre dat er kan gebeuren. Dat je ondanks hard je best doen verliest, prima, geen problemen mee. Maar van die throwers is zeer matig.

Laatst herkende ik trouwens een smurf. Gelijk gereport en die was een week later banned voor multiple accounts. Dat doen ze dan wel weer goed. Ze zijn ook bezig met een nieuw systeem om smurfs tegen te gaan en betere matches te krijgen. Daar heb ik dan wel oren naar. Vind het zelf niet erg om tegen die smurfs uit te komen maar je merkt wel dat als je wat lager zit het dan gelijk kansloos is. Niemand kent smokes en dan worden ze ook nog 1 voor 1 van de map getapt :+

Classic CS. Zal wel altijd zo blijven :D

[ Voor 14% gewijzigd door DAMAGE op 10-09-2023 22:59 ]

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22:50
Scrtz schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:26:
[...]

Nah global is geen 3%, denk eerder 10-20%. Er zit nog zo ongekend veel niveau verschil boven, maar dat moet je ervaren hebben. Tuurlijk kun je wel wat als global, maar er mist alsnog een hele hoop. Zou zeggen ga maar eens faceit spelen, dan kom je er snel achter.

[...]
Dat lijkt me sterk aangezien in MM slechts 0,75% van de spelers GE is. In Faceit is 27,07% van de spelers lvl 6 of hoger wat gelijkwaardig aan GE moet zijn maar Faceit wordt (lijkt mij) door veel minder mensen gespeeld.
Doet nog steeds niets af aan het feit dat iemand die GE is (en zowel bij 3% als bij 10-20% blijft deze stelling staan) niet "weinig voorstelt".
Anyway, om deze welles-nietes af te sluiten. Je mag van iemand die in de top 20+% speelt wel verwachten dat hij weet hoe het spel gaat.

Ik herken wel wat @Devler zegt. Ik ben gestopt met alleen maar om rank te spelen en speel nu gemiddeld eens per twee weken een avondje met wat vrienden en ben hierdoor gezakt naar MGE (laatste keer dat ik speelde) en vind het lastig om vanaf daar weer up te ranken. Spelers spelen erg random en zijn daardoor lastig te counteren, ze maken plays die je niet verwacht en verrassen je door pure onkunde. Ook is het moeilijker om met je team te spelen omdat ze soms geen idee hebben hoe ze een site moeten houden, (Engels) moeten praten of traden/inflashen. Kopen liever iedere ronde een awp dan dat ze utill kopen, laat staan gebruiken, etc. Ieder zijn eigen stijl natuurlijk maar ik speelde fijner op hogere rank, nu voelt het te random. Ik denk dat de beste methode om hieruit te geraken is om pre-made te queuen maar de meeste van mn vrienden zijn al gestopt met csgo of zijn om andere tijden online.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Jorissie87 Al access op CS2? quen we samen met wat anderen van hier. Met drie man of zo. Lekker knallen en lol hebben plus ondertussen ELO grinden :) Zal morgen even wat mensen adden die ik hier voorbij heb zien komen. Is al een stuk leuker als iedereen een beetje begrijpt hoe het spelletje gaat. Ik heb dan al duizend keer meer plezier in het spel dan dat je alleen moet gaan zitten Qen en ergeren aan dingen waar je je eigenlijk gewoon niet aan zou moeten ergeren. Iedereen maakt wel eens een foutje of een domme play. Lach je er gesamelijk even hartelijk om en door :D Zolang iedereen maar op 1 lijn zit verder.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 14:42
DAMAGE schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:44:
@Jorissie87 Al access op CS2? quen we samen met wat anderen van hier. Met drie man of zo. Lekker knallen en lol hebben plus ondertussen ELO grinden :) Zal morgen even wat mensen adden die ik hier voorbij heb zien komen. Is al een stuk leuker als iedereen een beetje begrijpt hoe het spelletje gaat. Ik heb dan al duizend keer meer plezier in het spel dan dat je alleen moet gaan zitten Qen en ergeren aan dingen waar je je eigenlijk gewoon niet aan zou moeten ergeren. Iedereen maakt wel eens een foutje of een domme play. Lach je er gesamelijk even hartelijk om en door :D Zolang iedereen maar op 1 lijn zit verder.
mijn friend code:
9335629

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jorissie87 schreef op maandag 11 september 2023 @ 00:31:
[...]

Dat lijkt me sterk aangezien in MM slechts 0,75% van de spelers GE is. In Faceit is 27,07% van de spelers lvl 6 of hoger wat gelijkwaardig aan GE moet zijn maar Faceit wordt (lijkt mij) door veel minder mensen gespeeld.
Doet nog steeds niets af aan het feit dat iemand die GE is (en zowel bij 3% als bij 10-20% blijft deze stelling staan) niet "weinig voorstelt".
Anyway, om deze welles-nietes af te sluiten. Je mag van iemand die in de top 20+% speelt wel verwachten dat hij weet hoe het spel gaat.

Ik herken wel wat @Devler zegt. Ik ben gestopt met alleen maar om rank te spelen en speel nu gemiddeld eens per twee weken een avondje met wat vrienden en ben hierdoor gezakt naar MGE (laatste keer dat ik speelde) en vind het lastig om vanaf daar weer up te ranken. Spelers spelen erg random en zijn daardoor lastig te counteren, ze maken plays die je niet verwacht en verrassen je door pure onkunde. Ook is het moeilijker om met je team te spelen omdat ze soms geen idee hebben hoe ze een site moeten houden, (Engels) moeten praten of traden/inflashen. Kopen liever iedere ronde een awp dan dat ze utill kopen, laat staan gebruiken, etc. Ieder zijn eigen stijl natuurlijk maar ik speelde fijner op hogere rank, nu voelt het te random. Ik denk dat de beste methode om hieruit te geraken is om pre-made te queuen maar de meeste van mn vrienden zijn al gestopt met csgo of zijn om andere tijden online.
Ja oke, we zitten allebei goed maar ik interpreteerde het anders. Ik telde bij mijn percentage ongeveer alle spelers (vanaf level 6 ongeveer) idd en dan zul je grofweg op 10-20% uitkomen. Maar vrijwel alle faceit spelers spelen geen matchmaking (bij mij was het 3-4 of zelfs 5 jaar geleden bijv, vorige week enkel gedaan voor CS2 toegang te krijgen).

Herkenbaar, ik speel nu ongeveer nog 10 uurtjes per week gemiddeld, met de 1e kleine op komst. Blijf wel faceit competitive spelen maar wel wat teruggezakt naar lvl 8 nu. Daarvoor solo naar lvl 10 gegrind want was zelfs naar lvl 6 oid gezakt omdat ik tijdens de verbouwing van het huis beter geen CS had kunnen aanraken (want moe) :P). Nu meestal 2-3 potjes op een avond en dan nog wat bankhangen, ben wel blij met MR12, vooral omdat je dan iig nog richting 3-4 potjes kunt spelen in 2-3 uurtjes tijd, ipv dat je er net 2 gedaan hebt met pijn en moeite, en zeker met een keer overtime.

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:09
Het aantal randoms dat actief communiceert en als team speelt, is echt nog steeds heel erg laag.
Een hele match niets communiceren, als je zegt BOM IS A, dan blijven ze wat ronddolen op B.. om dan tegen de laatste rondes beginnen te roepen en verwijten.
Als ze dan toch CS2 premiere spelen, waarom dan niet een klein beetje moeite doen..

Wat opvalt: de matchen dat ik bovenaan sta, verliezen we. De matchen dat ik 3e of 4e in de ranking sta, die winnen we :D
Dat zijn dan ook matchen dat er tenminste 1 iemand communiceert en je dus iets kan doen, en ik meer team speel en dus meestal minder killls maak, maar wel impact op het spelverloop.

Interesting times...

• ehurkmans
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 26-05 20:57
--- nvm gefixt ---

Vraagje. Afgelopen weken CS2 gespeeld.
Nu start het spel wel op, maar kan ik op geen enkel sub-menu klikken. Ook wanneer er een game gevonden is en er op 'Ready' geklikt moet worden, is er geen interactie met de knop mogelijk.

Als ik Console open staat er dit:
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/cs2-menu-not-working-v0-perlq348v8ob1.png?width=1293&format=png&auto=webp&s=154fa21b9e85264a4bdd77eefeaa910e69ce66e9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-06 13:51
nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Phaex op 17-09-2023 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
ik zoek NL spelers om samen competetive te spelen, je wint deze game met je MIC niet je MICE ;)

add > 9335629
of > fib3rlight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04:28
fib3rlight schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:09:
ik zoek NL spelers om samen competetive te spelen, je wint deze game met je MIC niet je MICE ;)

add > 9335629
of > fib3rlight
added en same, mocht iemand CS2 competitive spelen:
Friend code: 11896210

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:24
n0pe schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:06:
[...]

added en same, mocht iemand CS2 competitive spelen:
Friend code: 11896210
nog 1 winst en ik heb 10 wins, dan rank zichtbaar en hopelijk cs2 beta invite.

laatste 3 potjes steeds 15-15.. irritant die laatste win te krijgen. Had ook eens 15-15 maar wel ct wins.. lijkt erop dat ik geen cooldowns meer heb

meh.. 3 games 16-2 16-3 en 16-4 verloren... zit steeds verkeerde team

[ Voor 7% gewijzigd door SuperVeloce op 16-09-2023 04:34 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

• SuperVeloce
Eindelijk 10 wins en rank.
Hopelijk snel CS2 invite (heb ik CS2 maar een weekje voor launch)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

kazzzdafke schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:14:
Het aantal randoms dat actief communiceert en als team speelt, is echt nog steeds heel erg laag.
Een hele match niets communiceren, als je zegt BOM IS A, dan blijven ze wat ronddolen op B.. om dan tegen de laatste rondes beginnen te roepen en verwijten.
Als ze dan toch CS2 premiere spelen, waarom dan niet een klein beetje moeite doen..

Wat opvalt: de matchen dat ik bovenaan sta, verliezen we. De matchen dat ik 3e of 4e in de ranking sta, die winnen we :D
Dat zijn dan ook matchen dat er tenminste 1 iemand communiceert en je dus iets kan doen, en ik meer team speel en dus meestal minder killls maak, maar wel impact op het spelverloop.
Ja echt erg, placement matches eindelijk gehad dus hopelijk wordt het snel beter. En de game is nog nieuw natuurlijk dus moet nog een hoop geïndexeerd worden qua elo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Helaas gaat het cheaten in CS2 gewoon door (had niet anders verwacht maar toch een interessante video)

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
Damn... het verrast me niet echt. Zijn faceit enzo beter beschermd tegen dit soort spelers of is het gewoon overal hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phaex schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:03:
[...]

Damn... het verrast me niet echt. Zijn faceit enzo beter beschermd tegen dit soort spelers of is het gewoon overal hetzelfde?
Faceit is beter, heeft eigen anticheat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ik heb dit groene icoon niet. Is toch prime logo?
Terwijl mijn account wel prime is.
Heb een rank, maar geen invite CS2 beta

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjXAtpgY9Ms7r1dyAAsCnLNCk6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51ndDYKmWIWh7wBysDBZFVeq.jpg?f=fotoalbum_large

Dit staat er bij mij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WM0IPDH3rJQwgV51FlXMmS9wWW8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AKu2KW8Yk7VaeogNYRmh0xBT.jpg?f=user_large

Dus voldoe nu aan criteria voor CS2 beta.. tenzij ze niemand meer toelaten en bijna gelanceerd word.

[ Voor 25% gewijzigd door SuperVeloce op 18-09-2023 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:31:
Ik heb dit groene icoon niet. Is toch prime logo?
Terwijl mijn account wel prime is.
Heb een rank, maar geen invite CS2 beta

[Afbeelding]

Dit staat er bij mij:
[Afbeelding]

Dus voldoe nu aan criteria voor CS2 beta.. tenzij ze niemand meer toelaten en bijna gelanceerd word.
Je krijgt ook niet direct een CS2 invite, gaat in waves. Maar is al een week geen wave meer geweest. (Nog) even wachten dus. (niemand weet hoelang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Scrtz schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:34:
[...]

Je krijgt ook niet direct een CS2 invite, gaat in waves. Maar is al een week geen wave meer geweest. (Nog) even wachten dus. (niemand weet hoelang)
Volgende wave zal wel de release zijn.
Want zomer eindigt 23ste in US las ik en dan wordt verwacht dat het uit komt, maar we zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SuperVeloce schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:38:
[...]

Want zomer eindigt 23ste in US las ik en dan wordt verwacht dat het uit komt, maar we zien wel.
Bij Valve weet je het maar nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-06 18:39
SuperVeloce schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:38:
[...]

Volgens een aantal geruchten, gaan ze dat niet halen, steam zou dit zelf "gehint" hebben op hun 20 year anniversary pagina https://store.steampowered.com/sale/steam20

Zou om dit stukje tekst gaan:
"Er zijn nog enkele maanden te gaan in 2023, maar we kunnen alvast stellen dat Taylor Swift er qua popcultuur bovenuit steekt: deze zomer had ze maar liefst vier albums gelijktijdig in de top 10 van de Amerikaanse hitlijsten (en daarmee was ze de eerste in leven zijnde artiest om dat te bereiken in bijna 60 jaar). En dan hebben we het nog niet over haar Eras-tour!"

Sommige redeneren daarbij dat de release op woensdag 4 oktober zou moeten plaatsvinden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Ligt eraan hoe je het interpreteert. Ze zijn in de zomer 2023 begonnen met de uitrol van cs2 "bringing you cs2" dus feitelijk voldoen ze daar al aan. Ik kane niet herinneren dat ze letterlijk gezegd hebben dat het spel voor iedereen publiekelijk toegankelijk is per zomer 2023.
Dat gezegd hebbende, ik hoop dat ze de definitieve versie pas uitbrengen als (vrijwel) alle fixes erin zitten en niet geforceerd de 23e live gaan om een of andere triviale datum te halen. Ivm vakantie heb ik het nog niet gespeeld maar hoor nog een hoop mensen zeggen dat het niet af is. Als developer kun je het nooit goed doen in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorissie87 schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:45:
Ligt eraan hoe je het interpreteert. Ze zijn in de zomer 2023 begonnen met de uitrol van cs2 "bringing you cs2" dus feitelijk voldoen ze daar al aan. Ik kane niet herinneren dat ze letterlijk gezegd hebben dat het spel voor iedereen publiekelijk toegankelijk is per zomer 2023.
Dat gezegd hebbende, ik hoop dat ze de definitieve versie pas uitbrengen als (vrijwel) alle fixes erin zitten en niet geforceerd de 23e live gaan om een of andere triviale datum te halen. Ivm vakantie heb ik het nog niet gespeeld maar hoor nog een hoop mensen zeggen dat het niet af is. Als developer kun je het nooit goed doen in deze.
Valve kennende geven ze weinig om triviale datums :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Moet je CSGO rank 21 zijn voor eventueel CS2 beta invite of niet? (vanaf rank21 kan je prime matches spelen)

[ Voor 24% gewijzigd door SuperVeloce op 19-09-2023 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
YouTube: Is this why shooting feels off in CS2?

Interessant.. Het voelt soms "off" maar.. soms krijg je ook HS waarvan je denkt: wtf, daar zat ik nog eens niet in de buurt :D

Dit is denk ik ook het issue dat je soms gekilled wordt wanneer je achter een muur springt, of wat dan ook. De enemy heeft effectief een paar miliseconden ervoor op je hoodfje geklikt, en dus was het een HS maar tijdens de animatie zit je al achter cover.

Interesting times...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SuperVeloce
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UhGLzx8NuZgx0ecnF-n2ErFPndo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dkADfVr58haZQ3I8ce5eeWsB.jpg?f=fotoalbum_large

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-06 17:25

RawChild

PSN: Rawchild

Ik ben pas weer 10 dagen bezig met CS:GO. Heb nog steeds geen CS:2 update gehad. Ik mag hopen dat het spel vandaag uit komt gezien het bericht hier boven.
Al blijft het wat stil tot nu toe..

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:26
RawChild schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:44:
Ik ben pas weer 10 dagen bezig met CS:GO. Heb nog steeds geen CS:2 update gehad. Ik mag hopen dat het spel vandaag uit komt gezien het bericht hier boven.
Al blijft het wat stil tot nu toe..
Gerucht is dat CS2 om 19:00u vanavond released wordt. Het is dan namelijk 10:00AM in the US of A.

YouTube: MotorcycleGeek

• Phaex
Is er via een achterpoortje toch mogelijkheid om cases te openen in BE/NL ??

• Jorissie87
Phaex schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:18:
Los van het feit of het via omwegen mogelijk is moet je jezelf ook afvragen of je dit wel wilt. Er zijn genoeg statistieken die uitwijzen dat cases openen (in ieder geval op de lange termijn) verliesmakend is. Daarnaast is Valve best wel streng met wat wel en niet mag. Als je met een VPN gaat lopen spelen, loop je het risico dat je een ban op je account krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Jorissie87 op 27-09-2023 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
Leviathius schreef op woensdag 27 september 2023 @ 13:56:
[...]

Gerucht is dat CS2 om 19:00u vanavond released wordt. Het is dan namelijk 10:00AM in the US of A.
Volgens mij begon bij operations een nieuwe week altijd om 21:00. Het zal waarschijnlijk wel echt vanavond zijn. Volgens SteamDB is CS:GO per vandaag namelijk al niet meer verkrijgbaar in de store

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:26
Phaex schreef op woensdag 27 september 2023 @ 14:18:
https://convars.com/case/en :9

Verder kan met een VPN klooien werken. De YouTuber Sparkles woont in Nederland, maar opent toch gewoon cases. Maar ik weet niet hoe hij dat doet helaas.. Wellicht via een remote desktop die in de UK nog staat bij zijn ouders ofzo.

YouTube: MotorcycleGeek

• Jorissie87
Leviathius schreef op woensdag 27 september 2023 @ 16:45:
[...]

https://convars.com/case/en :9

Verder kan met een VPN klooien werken. De YouTuber Sparkles woont in Nederland, maar opent toch gewoon cases. Maar ik weet niet hoe hij dat doet helaas.. Wellicht via een remote desktop die in de UK nog staat bij zijn ouders ofzo.
Ik had ook ooit eens die website gevonden en uit nieuwsgierigheid een simulatie van een Bravo Case gedaan (vanwege nostalgische redenen). Ik had bij de 2e case een Stattrak MW Fire Serpent, toen deed het wel even pijn dat het maar een simulatie was :+

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:38
Hoe kom je aan CS 2 wanneer deze uitkomt?
Ik heb CS global offensive geïnstalleerd staan in steam.

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-06 17:00
Er staat in ieder geval wel iets te gebeuren. Kreeg net een mail van Steam dat mijn CS GO subscription van deze maand word gerefund.

Dat is wel fijn, kan ik dit weekend een 1/4 biertje meer drinken in de kroeg. :+

• Kreutel
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:38
ok cs go kan niet meer connecten met het cs go netwerk... update naar cs2? >:)

4r3 u 1337 3n0ugh 2 r34d 7h15?

• Jorissie87
Nou daar is het dan! CS2 is er en CS:GO is er niet meer. Je gespeelde uren tellen gewoon door blijkbaar. Van wat ik zo snel zie krijg je een music kit en een CS:GO coin. Er is een overzichtelijke store maar zie (nog) geen nieuwe skins voor bijvoorbeeld nades, zeus en bomb (komt vast nog). Je kan weekly XP verdienen en daarmee een carepackage krijgen (waarschijnlijk de vervanger van drops). Ik zie verder dat Danger Zone niet langer beschikbaar is en ook de bijzondere gamemodes zoals Flying Scoutsman en Retakes.
Edit: Zie dat de achievements uit CS:GO allemaal weg zijn en zijn vervangen voor één nieuwe verborgen achievement.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorissie87 op 27-09-2023 23:21 ]

• SuperVeloce
Momenteel ook CS2 aan het downloaden

• field33P
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 00:35
Ik zag hem daarstraks via Steam binnenkomen, dat was wel even de moeite waard om wat langer voor op te blijven. Wel jammer dat het hoofdmenu gewoon nauwelijks reageert in eerste instantie, het spel een entree maakte door de GPU-drivers te laten crashen (AMD heeft inmiddels een update uitgebracht), je in de eerste minuut een bak stutter mag doorslikken en dat Arms Race gewoon totaal verdwenen is. Maar de nieuwe deathmatch-modus is wel grappig. Verder nog geen tijd gehad om te spelen.

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:39
Ik weet niet wat ik moet vinden van de optie om recoil met crosshair te volgen.

Voor iemand zoals ik die nooit de recoil patterns onder de knie heeft gekregen is het wel handig om te herkennen waar ik misga maar was dat niet net eigen aan counter-strike?

Het zal wellicht de bedoeling zijn om zo nieuwe spelers aan te trekken die het zoals in COD gewoon zijn. Het zal weinig verschil maken voor diegene die wel 1 tap HS's plaatst.
Devler schreef op donderdag 28 september 2023 @ 04:27:
Ik weet niet wat ik moet vinden van de optie om recoil met crosshair te volgen.

Voor iemand zoals ik die nooit de recoil patterns onder de knie heeft gekregen is het wel handig om te herkennen waar ik misga maar was dat niet net eigen aan counter-strike?

Het zal wellicht de bedoeling zijn om zo nieuwe spelers aan te trekken die het zoals in COD gewoon zijn. Het zal weinig verschil maken voor diegene die wel 1 tap HS's plaatst.
Het is vrij nieuw dus eigenlijk niemand die het echt al veel geprobeerd heeft zover ik weet. Iig zal geen enkele pro het gebruiken. Persoonlijk moet je het gewoon leren op gevoel, kwestie van oefenen.

• Phaex
Ik krijg mijn buy binds niet meer aan de praat in cs2
Zelfs met de aanpassingen die ik online lees werkt het gewoon niet. Die valorant style buymenu is echt kl*te, ik wil gewoon met m'n keypad dingen isnta kopen

• fib3rlight
voeg me toe, ik ben bezig om medetweakers te verzamelen om samen te spelen savonds:
9335629

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
Haa lol mijn eerste cs 2 ervaring begint goed. Eerste premier game, na 2 rondes wordt iemand uit mijn team gekicked (rus die van de 1e ronde al zat te roepen op iedereen) en daarna vertrekt nog een andere en is het 3 v 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 12:26
Spelen jullie ook via Faceit? Ik heb het idee dat het daar net wat soepeler gaat dan de premier matchmaking.

Ik zal vanavond ook wat mensen toevoegen!

• fib3rlight
Bezemveger schreef op donderdag 28 september 2023 @ 11:28:
Spelen jullie ook via Faceit? Ik heb het idee dat het daar net wat soepeler gaat dan de premier matchmaking.

Ik zal vanavond ook wat mensen toevoegen!
heeft faceit een eigen ranking systeem? + is dat gratis?

• nalletje
fib3rlight schreef op donderdag 28 september 2023 @ 13:24:
[...]

heeft faceit een eigen ranking systeem? + is dat gratis?
FaceIt heeft een eigen ranking, eigen anti-cheat, eigen servers... het is gratis te gebruiken, echter kun je dan niet alle functionaliteiten gebruiken.

• SuperVeloce
nalletje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:26:
[...]

FaceIt heeft een eigen ranking, eigen anti-cheat, eigen servers... het is gratis te gebruiken, echter kun je dan niet alle functionaliteiten gebruiken.
Is dat beetje goede anti cheat?

• nalletje
SuperVeloce schreef op donderdag 28 september 2023 @ 14:58:
[...]

Is dat beetje goede anti cheat?
De anti-cheat van FaceIt schijnt héél goed te zijn (is al even geleden dat ik FaceIt gespeeld heb). Je zult er alléén geen VAC ban door krijgen, wel een FaceIt ban uiteraard

• SuperVeloce
nalletje schreef op donderdag 28 september 2023 @ 17:12:
[...]

De anti-cheat van FaceIt schijnt héél goed te zijn (is al even geleden dat ik FaceIt gespeeld heb). Je zult er alléén geen VAC ban door krijgen, wel een FaceIt ban uiteraard
Ja want soms heb je echt van die momenten van wtf.. zou die cheaten. Hoe beter de anti cheat, hoe meer plezier

• RawChild

RawChild

Wat is er eigenlijk anders aan die premier rank/matchmaking. Ben echt 2 weken terug weer begonnen na 10 jaar met GO. Had een zilver 2 rank zag ik. Maar premier is anders? En wat is de counterstrike standaard momenteel?

• nalletje
RawChild schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:30:
Wat is er eigenlijk anders aan die premier rank/matchmaking. Ben echt 2 weken terug weer begonnen na 10 jaar met GO. Had een zilver 2 rank zag ik. Maar premier is anders? En wat is de counterstrike standaard momenteel?
Tijdens het zoeken van matchmaking, heb je de optie om "premier" matchmaking te zoeken. Dit zorgt er voor dat je alléén tegen andere "premier" spelers speelt. Ook krijg je maximaal 2x per week bij level up, een drop (meestal een skinnetje of kist)

De gedachte erachter zal waarschijnlijk zijn geweest: "We maken het F2P, dus cheaters maken makkelijk een nieuw steam account aan en kunnen weer verder, dan is de kans op cheaters met premier kleiner"

[ Voor 5% gewijzigd door nalletje op 28-09-2023 19:09 ]

• fib3rlight
we hebben inmiddels al 5 man, maar we willen meer, we hebben een groepschat op STEAM

friend code:
9335629

• kazzzdafke
Wat zijn jullie ranks?
En dan bedoel ik: CS GO ranks? Anders val ik mss los uit de boot

Interesting times...

• fib3rlight
kazzzdafke schreef op donderdag 28 september 2023 @ 21:11:
Wat zijn jullie ranks?
En dan bedoel ik: CS GO ranks? Anders val ik mss los uit de boot
van alles wat!! hele goeie, gemiddelde!
MG en LE en Elites...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 17:26
Ligt het nou aan mij, ik kan geen enkele CS2 custom gameserver joinen (overigens zijn er ook niet veel).
Hebben jullie dit ook of ligt dit aan mijn configuratie.

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik kan mijn Mag7 niet equippen? Pistol loadout switchen is prima gelukt, maar ik kan op CT mijn XM niet voor Mag7 swappen, de optie 'replace for CT' is er gewoon niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
knorde schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 18:52:
Ligt het nou aan mij, ik kan geen enkele CS2 custom gameserver joinen (overigens zijn er ook niet veel).
Hebben jullie dit ook of ligt dit aan mijn configuratie.
Volgens mij is de support voor dedicated servers er nog niet echt buiten via console joinen. (connect {ip})
Hetzelfde geld met de workshop mappen. Begrijp ook niet helemaal waarom ze het zonder hebben uitgebracht...
HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:35:
Ik kan mijn Mag7 niet equippen? Pistol loadout switchen is prima gelukt, maar ik kan op CT mijn XM niet voor Mag7 swappen, de optie 'replace for CT' is er gewoon niet?
Je moet hem zelf helaas in het vakje slepen waarmee je hem wilt vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
nalletje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:43:
[...]

Volgens mij is de support voor dedicated servers er nog niet echt buiten via console joinen. (connect {ip})
Hetzelfde geld met de workshop mappen. Begrijp ook niet helemaal waarom ze het zonder hebben uitgebracht...
Heel bijzonder, de CSGO servers gooien ze uit zonder er iets (ik hoop tijdelijk) voor terug te brengen.
Ik speel graag op custom servers, jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

nalletje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:43:
[...]

[...]

Je moet hem zelf helaas in het vakje slepen waarmee je hem wilt vervangen.
Check, dat lukt idd. Mooi, in 1 game Dust2 25+ kills _O-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Nog iemand last van dat ene potje je met je ogen toe HS achter HS schiet, potje erna sta je op 1m achter iemand, schiet je je magazijn leeg en draait hij zich om en geeft je 1 HS.
Dan zie je: damage taken: 3 shots 100 en damage done: 1 hit, 15 damage…
Wtf..!?

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
knorde schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 19:47:
[...]

Heel bijzonder, de CSGO servers gooien ze uit zonder er iets (ik hoop tijdelijk) voor terug te brengen.
Ik speel graag op custom servers, jammer!
Het is een functionaliteit die inderdaad nog wel wordt uitgebracht.. er is alleen geen ETA gegeven.
Het is nog wel mogelijk om CSGO te spelen op community servers ;-)

• knorde
nalletje schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 22:11:
[...]

Het is een functionaliteit die inderdaad nog wel wordt uitgebracht.. er is alleen geen ETA gegeven.
Het is nog wel mogelijk om CSGO te spelen op community servers ;-)
Hoe dan :P

Ik kan zoeken op verschillende games en daar staat geen CSGO meer tussen.
Als ik op counter-strike 2 servers zoek kan ik op geen enkele server connecten.

• NijN of Spades
  • Laatst online: 16-06 16:12
Phaex schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:44:
Ik krijg mijn buy binds niet meer aan de praat in cs2
Zelfs met de aanpassingen die ik online lees werkt het gewoon niet. Die valorant style buymenu is echt kl*te, ik wil gewoon met m'n keypad dingen isnta kopen
Mijn oude buy binds werken prima. Staat je config op de juiste plaats?

\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\csgo\cfg <— oude pad

\Steam\steamapps\common\Counter-Strike Global Offensive\game\csgo\cfg <— nieuwe pad

Sommige binds waren stuk, omdat cs2 andere commands erop nahoudt. Denk aan langzaam lopen, mute all, et cetera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
knorde schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:41:
[...]

Hoe dan :P

Ik kan zoeken op verschillende games en daar staat geen CSGO meer tussen.
Als ik op counter-strike 2 servers zoek kan ik op geen enkele server connecten.
Bron HLTV:
To play CS:GO, follow the steps listed below:

1. Right click on Counter-Strike 2 in your Steam library and click the "Properties..." tab.
2. Go down to "Betas" and open up the drop-down menu to the right of "Beta participation".
3. Select the option "csgo_demo_viewer - 1.38.7.9", which will start a 12GB update.
4. Once downloaded, click "Play" on Counter-Strike 2 and select the "Play Counter-Strike: Global Offensive (Demo viewer, 2023)" option.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roshnak
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:41

Roshnak

PSN: Roshgill

Als iemand samen wilt spelen, ik ben niet heel goed, moet in Premier en Comp nog een rank behalen ( nog niet veel kunnen spelen ).

FC: 45272982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Roshnak schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 09:47:
Als iemand samen wilt spelen, ik ben niet heel goed, moet in Premier en Comp nog een rank behalen ( nog niet veel kunnen spelen ).

FC: 45272982
9335629 (steam niet bij de hand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Is het niet meer mogelijk om korte potjes als optie te geven? De hele “knop” opties bij competitief is niet beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Is het ook mogelijk om met mouse-wheel up/down door de wapens te scrollen (zoals in CS1.6) en dan met een muisklik te bevestigen.

Als ik nu scroll pakt die meteen het wapen voor.

Ook was ik de M4A1 en USP altijd zonder demper gewend in CS 1.6. Nu zitten die er standaard op, is dat ook uit te schakelen? Het verwijderen kost best veel tijd. In 1.6 kon je snel naar een ander wapen switchen waarna de demper er toch op/af was, maar dit werkt helaas niet meer.

[ Voor 45% gewijzigd door souljah1h op 02-10-2023 20:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
RawChild schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 19:50:
Is het niet meer mogelijk om korte potjes als optie te geven? De hele “knop” opties bij competitief is niet beschikbaar
Het is nu standaard MR12 (13 rondes = win)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik
word
oud
:+

CS is zo een game die dat heel erg hard benadrukt :D

[ Voor 61% gewijzigd door kazzzdafke op 02-10-2023 22:11 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YouR
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-06 16:13
kazzzdafke schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 22:11:
Ik
word
oud
:+

CS is zo een game die dat heel erg hard benadrukt :D
Haha, ik heb ook 3 potten gespeeld nu CS2 uit is. Jaren niet meer gespeeld, maar toch nieuwsgierig. Ik word er van alle kanten vanaf geschoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Same here. Kreeg gisterenavond alweer votes tegen mij. Ging eerst oefenen tegen bots. dacht dat het lekker ging, maar ik ga vaak dood zonder iemand te zien.

Ik denk niet dat ik de community een plezier doe te blijven spelen. 2 om 23 of zo gisteren.

39 os te oud voor deze game 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 13:05
RawChild schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:07:
Same here. Kreeg gisterenavond alweer votes tegen mij. Ging eerst oefenen tegen bots. dacht dat het lekker ging, maar ik ga vaak dood zonder iemand te zien.

Ik denk niet dat ik de community een plezier doe te blijven spelen. 2 om 23 of zo gisteren.

Was dat in Casual of in Premier matchmaking? Als je in casual als laatste overblijft en mensen hebben geen vertrouwen in je dan kicken ze je al gauw omdat ze niet willen wachten tot je toch (waarschijnlijk) doodgaat. Als je in Premier gekickt wordt dan moet je inderdaad misschien nog wat meer oefenen om wat beter mee te kunnen :).

Verder denk ik niet dat 39 te oud is hoor haha. Wij hebben met ons groepje wel eens een tijdje met een Zweedse guy gespeeld waar we later pas achter kwamen dat hij al in de 50 was en prima meekon met ons toen (LEM-Supreme toen). Ik raad je aan om wat filmpjes van WarOwl te kijken. Die zijn wel in CSGO gemaakt maar alle basis principes zijn eigenlijk nog steeds hetzelfde.

Verder ben ik ook weer actief aan het spelen en was in CSGO lange tijd Global maar toen een tijd gestopt en zat nu weer op LEM voordat CS2 uitkwam. In de beta was ik 12k rating dus voeg me gerust toe op Steam: Jay. Heb een pixelated profielfoto met een oranje achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
RawChild schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:07:

Welnee, beetje bijblijven en dan kun je op je 46e nog prima mee O-)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

JEROENrgfgf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Was dat in Casual of in Premier matchmaking? Als je in casual als laatste overblijft en mensen hebben geen vertrouwen in je dan kicken ze je al gauw omdat ze niet willen wachten tot je toch (waarschijnlijk) doodgaat. Als je in Premier gekickt wordt dan moet je inderdaad misschien nog wat meer oefenen om wat beter mee te kunnen :).

Verder denk ik niet dat 39 te oud is hoor haha. Wij hebben met ons groepje wel eens een tijdje met een Zweedse guy gespeeld waar we later pas achter kwamen dat hij al in de 50 was en prima meekon met ons toen (LEM-Supreme toen). Ik raad je aan om wat filmpjes van WarOwl te kijken. Die zijn wel in CSGO gemaakt maar alle basis principes zijn eigenlijk nog steeds hetzelfde.

Verder ben ik ook weer actief aan het spelen en was in CSGO lange tijd Global maar toen een tijd gestopt en zat nu weer op LEM voordat CS2 uitkwam. In de beta was ik 12k rating dus voeg me gerust toe op Steam: Jay. Heb een pixelated profielfoto met een oranje achtergrond.
Premier is nog niet eens beschikbaar geloof ik. Was dan de standaard competitief matchmaking denk ik.
Maar die lui waren gewoon vele malen beter. Maar speel ook pas net weer. Nog te veel cod gameplay style in mijn manier van spelen vrees ik,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
RawChild schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:37:
[...]

Premier is nog niet eens beschikbaar geloof ik. Was dan de standaard competitief matchmaking denk ik.
Maar die lui waren gewoon vele malen beter. Maar speel ook pas net weer. Nog te veel cod gameplay style in mijn manier van spelen vrees ik,
Ah oké ja er valt op het moment toch geen touw vast te knopen aan de rating die mensen krijgen. Heeft nog wel wat tijd nodig voordat dat een beetje betrouwbaar is. Speelde gisteren tegen mensen met 10-11k rating wat gewoon super goede gasten bleken te zijn (ook lvl 10 op Faceit). Vervolgens het volgende potje kom je tegen mensen van 10-11k die er weer geen hout van bakken dus daar kun je je niet blind op staren.

COD gameplay style werkt op het moment ook nog best prima met een MP9 of P90 of zo. Ook shotguns kunnen goed werken op korte hoeken als dat je meer ligt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ja ik merk toch tov een 5 jaar geleden dat het heel wat minder is hoor...
De reactie dan vooral.

Echter lijkt het wel tegen mij te zitten. Gisteren met een aantal gasten gespeeld, en als ik dood was, dan kon ik meekijken met hun en zag het er allemaal uit dat ze een zee van tijd hadden, enemy die veel mis schoot, ...

Terwijl ik letterlijk running HS krijg en bijna geen kans om te kunnen schieten, want.. 1 shot HS.

Echter na een tijdje begonnen die gasten, als zij dood waren, met mij mee te kijken en ook te zeggen van: holy sh*t jij speelt precies een andere match tegen andere gasten. Daar kan je weinig tegen doen..

Aan wat het ligt, ik weet het NIET..

ps. ja, ik sta niet op de meest ganbare pre fire angles enz..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

JEROENrgfgf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:47:
[...]

Ah oké ja er valt op het moment toch geen touw vast te knopen aan de rating die mensen krijgen. Heeft nog wel wat tijd nodig voordat dat een beetje betrouwbaar is. Speelde gisteren tegen mensen met 10-11k rating wat gewoon super goede gasten bleken te zijn (ook lvl 10 op Faceit). Vervolgens het volgende potje kom je tegen mensen van 10-11k die er weer geen hout van bakken dus daar kun je je niet blind op staren.

COD gameplay style werkt op het moment ook nog best prima met een MP9 of P90 of zo. Ook shotguns kunnen goed werken op korte hoeken als dat je meer ligt ;).
10/11 k? Is dat premium ranking? Nooit gehad namelijk.
Toen ik GO laatst weer op startte na jaren was ik silver 2. Wat faceit level is weet ik ook niet haha.

Ja, ik heb serieus 10 jaar niet gespeeld. Alleen paar maanden Go ik net eerste jaar en later misschien nog eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
RawChild schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

Toen ik GO laatst weer op startte na jaren was ik silver 2. Wat faceit level is weet ik ook niet haha.

Ja, ik heb serieus 10 jaar niet gespeeld. Alleen paar maanden Go ik net eerste jaar en later misschien nog eens.
Sinds CS2 heb je verschillende ranking systemen.

-> premier :: Hier krijg je een rating (nummertje)
-> Matchmaking :: Hier krijg je een rank per map... (voorheen voor elke map, zo kun je bijvoorbeeld: silver 2 zijn op dust 2 en master guardian op mirage)

FaceIt level, is een rank systeem van een externe partij. Die krijg je in het geval je via faceit website speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:59
Gisteren even opgestart. Meteen freezes, spel sluit af, opnieuw opstarten, weer freezes etc. Na wat Google zie ik dat duizenden dit probleem hebben. Zucht... jammer.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-06 13:24

s0kkie

Cowabunga

Is het niet tijd voor een thread naamsverandering naar Counter-Strike 2? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
RawChild schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:08:
[...]

Oeps ja misschien liep ik iets te hard van stapel. De ranks werken nu zoals nalletje uitlegt. Premier zal waarschijnlijk de ‘hoofd’ modus worden van competitive en een poging van Valve om ook de pro’s weer hierop te krijgen. Of dat gaat lukken is vooral afhankelijk van de anti-cheat. Voorheen speelde de pro’s dus via FaceIt aangezien zij betere servers (128 tick) en betere anti-cheat hadden. 128 tick is volgens Valve niet meer nodig vanwege de subtick implementatie waarbij al je acties (bewegen, schieten, etc.) een tijdsstempel krijgen waarbij de server tijdens de volgende tick al deze tijdsstempels verwerkt en zo bepaalt of dat je schot raak of mis was. Het is vrij complex maar het werkt uitstekend. Wel is er nog wat merkbare lag en daardoor peekers advantage wat er toe leidt dat mensen soms dood gaan achter muurtjes of doodgaan zonder überhaupt iemand te zien. Wel heb ik het idee dat dit elke update steeds beter wordt.

Daarnaast kun je dan ranked queuen waarbij je per map een andere rank hebt. Zo kun je dus rustig elke map oefenen op je eigen niveau.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
kazzzdafke schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:03:
Ja ik merk toch tov een 5 jaar geleden dat het heel wat minder is hoor...
De reactie dan vooral.

Echter lijkt het wel tegen mij te zitten. Gisteren met een aantal gasten gespeeld, en als ik dood was, dan kon ik meekijken met hun en zag het er allemaal uit dat ze een zee van tijd hadden, enemy die veel mis schoot, ...

Terwijl ik letterlijk running HS krijg en bijna geen kans om te kunnen schieten, want.. 1 shot HS.

Echter na een tijdje begonnen die gasten, als zij dood waren, met mij mee te kijken en ook te zeggen van: holy sh*t jij speelt precies een andere match tegen andere gasten. Daar kan je weinig tegen doen..

Aan wat het ligt, ik weet het NIET..

ps. ja, ik sta niet op de meest ganbare pre fire angles enz..
Had hier ook in het begin last van toen ik met CS2 begon. Alleen op dit moment is CS2 nog niet echt te spelen zoals je CS:GO speelde. Peekers advantage is nog steeds echt een ding al wordt het langzamerhand wel iets beter met de updates die Valve uitbrengt.

Wat mij hielp is vooral op CT je speelstijl iets aan te passen. Ipv angles houden toch meer jiggle peeken en zodra je iemand ziet niet gelijk korte angle peeken maar of crouch pre-fire of wide swingen. Smoke/Flash/Molly is natuurlijk ook een optie om een push tegen te houden. Als je zeker weet waar een T zit en je niet van een andere angle gepeekt kan worden is het ook een stuk makkelijker om de T te pushen aangezien jij dan peekers advantage hebt.

In CS:GO hield ik ook altijd off angles maar in CS2 levert me dit maar matig succes op. Hoop dat dit je beetje helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:58
Ik speelde CS sinds 2001 geloof ik, onafgebroken met vrienden. Twee jaar terug CSGO de rug gekeerd vanwege de hoeveelheid cheaters. Intussen vol met Valorant bezig geweest en nu toch maar weer CS2 gestart. In 2 van mijn eerste 5 games had ik het vermoeden dat er 1 of 2 personen niet helemaal zuiver waren en in game 7 ofzo had ik weer gewoon de ouderwetse full wallhack/aimbot/ESP in mijn team. Niet eens verborgen, gewoon alles op auto-aim/shoot afmaken. In de chat werden ondertussen cheats uitgewisseld en opgeschept over tot welke laatste beta ze nu weer toegang hadden.

In 2 jaar Valorant eigenlijk nooit het vermoeden van een cheater gehad en 1 keer totaal onverwacht werd iemand mid-game gebanned en werd de pot afgebroken.

Ik ben er eigenlijk al wel weer klaar mee. Als ik nog zo fanatiek was als 10 jaar geleden zou ik misschien kijken naar Faceit Premium maar dat hoeft van mij eigenlijk niet meer. Wat een bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Volgens mij heb ik je net toegevoegd;). Speel vaak in de avond een aantal potjes csgo en nu dus cs2 (fijn dat het mr 12 is nu).

Was altijd faceit level 6-7 en heb geen idee meer hoe dat zich vertaald naar de rankings in csgo zelf. Ik zag dat na de beta de rankings weer 0 zijn en je opnieuw 10 games moet winnen om je ranking terug te krijgen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RawChild

RawChild

Zijn er dan serieus 3 plekken voor rank? Premium, faceit. En dan voor mij standaard matchmaking waar ik dus zilver 2 ben 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
RawChild schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:03:
Zijn er dan serieus 3 plekken voor rank? Premium, faceit. En dan voor mij standaard matchmaking waar ik dus zilver 2 ben 😅
Ja alleen moet je FaceIt eigenlijk een beetje vergeten. Dat is meer in het leven geroepen omdat pro’s een eigen platform wilde met een betere anti-cheat en servers en waar het echt ging om beter worden. Het idee nu is volgens mij gewoon dat je de maps queuet die je wilt oefenen en vervolgens ‘goed’ wordt in alle maps. Daarna kan je dan premier queuen om een rating te krijgen die onafhankelijk is van de maps die je speelt.
Bezemveger schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 15:54:
[...]

Volgens mij heb ik je net toegevoegd;). Speel vaak in de avond een aantal potjes csgo en nu dus cs2 (fijn dat het mr 12 is nu).

Was altijd faceit level 6-7 en heb geen idee meer hoe dat zich vertaald naar de rankings in csgo zelf. Ik zag dat na de beta de rankings weer 0 zijn en je opnieuw 10 games moet winnen om je ranking terug te krijgen…
Nice ik speel ook wel vaak in de avond een paar potjes. Nodig me gerust uit als je me online ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
JEROENrgfgf schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 14:54:
[...]

Wat mij hielp is vooral op CT je speelstijl iets aan te passen. Ipv angles houden toch meer jiggle peeken en zodra je iemand ziet niet gelijk korte angle peeken maar of crouch pre-fire of wide swingen. Smoke/Flash/Molly is natuurlijk ook een optie om een push tegen te houden. Als je zeker weet waar een T zit en je niet van een andere angle gepeekt kan worden is het ook een stuk makkelijker om de T te pushen aangezien jij dan peekers advantage hebt.

In CS:GO hield ik ook altijd off angles maar in CS2 levert me dit maar matig succes op. Hoop dat dit je beetje helpt.
Dit pak ik mee! Want idd, ik hou vooral als CT angles maar leg het keer op keer af.
Net een potje gedaan met een maat, en... het is gewoon schrijnend om te zien dat ik stil sta, op iemand zit, hij LOOPT, omdraait, in de loop met 1 shot mij HS geeft.
Langs een kant blij, want maat had net hetzeflfde, iedereen kon het mee volgen, hij was de laatste: hij sloop achter iemand, full spray op 1.5m ofzo, en.... flick van de andere, HS, einde verhaal. Resultaat: hij 45 damage in 3, die andere 100 in 3. Iedereen heeft letterlijk maar 1 shot zien binnen komen en zijn spray er los op.

Dat zijn wel momenten dat je zoiets hebt: waarom.. waarom speel ik dit :D

Edit: ik ga straks wel even kijken naar de DEMO. Want ik wil het wel eens zien uit perspectief van de enemy.

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 03-10-2023 16:46 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RawChild schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 16:03:
Haha ja, het was altijd vooral faceit voor de serieuzere/betere competitieve spelers en de meer casual gedreven personen houden het op matchmaking. Premier moet gaan concurreren met faceit maar de vraag is of het stand houdt, dat heeft ook vooral te maken met hoe goed of slecht VAC (de anticheat van Valve) het gaat doen in CS2. Faceit heeft namelijk zijn eigen anticheat en ook antismurf systemen samen met een FBI systeem die mensen tijdelijk bant als ze blijvend toxic of vervelend spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phaex
Hopelijk stabiliseert het premier ranking systeem op termijn een beetje want de rank(s) raken kant noch wal. Na mijn 10e win solo queue kwam ik op 6000 uit wat me aan de lagere kant leek maar bon. Mijn games zijn sindsdien zéér eenzijdig. Ofwel 13-2 win ofwel 2-13 loss. De rank(s) staan totaal niet in verhouding met de skill. Het is alsof er totaal geen rekening wordt gehouden met de historiek van CS GO. Dit maakt ELO grinden ook enorm frustrerend want als je de pech hebt om één of meerdere 'lagere' spelers' in je team te hebben dan is het verdomd moeilijk om de game te dragen. Het is echt gewoon luck of the draw in team composition en hopen dat je geen lvl 10 / global tegen je krijgt die om onbekende reden een lage kutrating heeft gekregen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Phaex schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:11:
Hopelijk stabiliseert het premier ranking systeem op termijn een beetje want de rank(s) raken kant noch wal. Na mijn 10e win solo queue kwam ik op 6000 uit wat me aan de lagere kant leek maar bon. Mijn games zijn sindsdien zéér eenzijdig. Ofwel 13-2 win ofwel 2-13 loss. De rank(s) staan totaal niet in verhouding met de skill. Het is alsof er totaal geen rekening wordt gehouden met de historiek van CS GO. Dit maakt ELO grinden ook enorm frustrerend want als je de pech hebt om één of meerdere 'lagere' spelers' in je team te hebben dan is het verdomd moeilijk om de game te dragen. Het is echt gewoon luck of the draw in team composition en hopen dat je geen lvl 10 / global tegen je krijgt die om onbekende reden een lage kutrating heeft gekregen :X
Er wordt ook geen rekening gehouden met de historische rank van CSGO want dat is matchmaking. En Premier is geen matchmaking, dat is volledig nieuw. Dus ja het is vervelend maar het heeft tijd nodig om de ranking indexatie op niveau te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
Ah ok, bevestiging bij deze ^^

306834
als iemand met me wilt samen queuen, speel meestal >19u savonds een paar potjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
Phaex schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:11:
Jawel dit komt wel goed. Iedereen heeft gewoon een harde rank reset gekregen waardoor iedereen zonder rating begon. Het duurt gewoon een tijdje voordat dit een beetje gestabiliseerd is. Je hebt zeg maar Globals die elk potje pech hebben dat ze een team krijgen die bloemetjes aan het tellen is en daardoor alles verliezen en je hebt dan Gold Nova spelers die geluk hebben en elke keer in een goed team komen en alles winnen. Tegen het einde van de beta begon er naar mijn gevoel wat meer consistentie in de ranks te komen maar ja toen kwam de full release en werd alles nogmaals gereset.

Ben het wel met je eens dat als je SoloQ doet het altijd lijkt dat tenminste 3 teamgenoten echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn terwijl de tegenstanders wel een stuk competenter lijken. Maar ja, dit hebben zij vanuit hun perspectief waarschijnlijk ook.

Weet iemand trouwens of de Discord nog actief is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
Phaex schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:25:
Ah ok, bevestiging bij deze ^^

306834
als iemand met me wilt samen queuen, speel meestal >19u savonds een paar potjes
heb je ge-add, ik ben bezig om alle CS2 tweakers toe te voegen in groep op steam :)

9335629

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
JEROENrgfgf schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

Jawel dit komt wel goed. Iedereen heeft gewoon een harde rank reset gekregen waardoor iedereen zonder rating begon. Het duurt gewoon een tijdje voordat dit een beetje gestabiliseerd is. Je hebt zeg maar Globals die elk potje pech hebben dat ze een team krijgen die bloemetjes aan het tellen is en daardoor alles verliezen en je hebt dan Gold Nova spelers die geluk hebben en elke keer in een goed team komen en alles winnen. Tegen het einde van de beta begon er naar mijn gevoel wat meer consistentie in de ranks te komen maar ja toen kwam de full release en werd alles nogmaals gereset.

Ben het wel met je eens dat als je SoloQ doet het altijd lijkt dat tenminste 3 teamgenoten echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn terwijl de tegenstanders wel een stuk competenter lijken. Maar ja, dit hebben zij vanuit hun perspectief waarschijnlijk ook.

discord is nog actief!
JEROENrgfgf schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 13:53:
[...]

discord is nog actief!:

https://discord.gg/kwtg5aBM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
fib3rlight schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:10:
[...]

discord is nog actief!
[...]

discord is nog actief!:

https://discord.gg/kwtg5aBM
Nice voeg mij ook maar toe :)

155569025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phaex
fib3rlight schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

heb je ge-add, ik ben bezig om alle CS2 tweakers toe te voegen in groep op steam :)

9335629
Toppie, vanavond ff knallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
fib3rlight schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

9335629
Voeg maar toe: 60108834
Pagina: 1 ... 68 ... 70 Laatste

Let op:
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.