Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:40

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Net een paar potjes War Games gedaan, wil nu casual connecten maar zodra er een match gevonden is en de game gaat laden krijg ik een 'failed to connect to server' error en gaat hij terug naar het menu.

Google stelt de gewoonlijke dingen voor (firewall, broken game files etc etc) maar het begon/gebeurde letterlijke tussen twee matches in. Heeft iemand anders dit toevallig ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siknol
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 20:14:
Net een paar potjes War Games gedaan, wil nu casual connecten maar zodra er een match gevonden is en de game gaat laden krijg ik een 'failed to connect to server' error en gaat hij terug naar het menu.

Google stelt de gewoonlijke dingen voor (firewall, broken game files etc etc) maar het begon/gebeurde letterlijke tussen twee matches in. Heeft iemand anders dit toevallig ook?
Ik ben vorige maand weer begonnen met spelen, tot nu toe eigenlijk vrijwel geen enkele performance/bug/crash problemen met de game.

Maar wat jij aangeeft, daar heb ik ook één keertje last van gehad. Ik weet niet precies wat de reden is, maar bij mij kon ik na een aantal keer proberen gewoon weer een potje in. Wellicht dat het te maken heeft met potjes die al klaar zijn en van server/map veranderen waardoor je niet kunt joinen als nieuwe speler.

Ik moet wel zeggen dat het in de non-prime MM stikt van de trolls en de cheaters, dat was toen ik vroeger speelde een stuk anders. Ik heb gelukkig prime, maar af en toe heb ik zin in een relaxed potje competitive. Maar daar is nu dus ook niks meer aan. Echter is prime ook niet alles, ik wordt namelijk verbazingwekkend vaak gematched met een 4 stack als teammates die dan vaak de neiging krijgen om toxic te zijn of je te kicken omdat je de enige solo speler bent.

Ik zie dat het officieel niet mag, maar aangezien dit topic en de Discord die gelinked is beide vrij dood zijn, als er mensen zijn die samen af en toe een potje competitive willen doen, voeg me gerust toe op Steam. Gebruikersnaam is hetzelfde als op Tweakers :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tricolores
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:16
Toch eventjes het stof van dit topic afblazen... Want de volgende Major zal plaatsvinden eind mei in ANTWERPEN _/-\o_ _/-\o_

Ryzen 7 9800X3D - Gigabyte X870E AORUS ELITE WIFI7 - G.Skill Flare X5 F5-6000 (32GB) - Sapphire Nitro+ RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Tricolores schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:11:
Toch eventjes het stof van dit topic afblazen... Want de volgende Major zal plaatsvinden eind mei in ANTWERPEN _/-\o_ _/-\o_
Hebbie een bron? Wel apart, Antwerpen, zijn er echt bekende Belgen die CSGO spelen? Of wat is de gedachte erachter?

Wel lekker dichtbij en handig qua tijdzones :) :)

bron gevonden: https://press.pglesports....-major-in-antwerp-belgium

[ Voor 11% gewijzigd door Leviathius op 02-02-2022 15:31 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13:05
Leviathius schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:27:
[...]

Hebbie een bron? Wel apart, Antwerpen, zijn er echt bekende Belgen die CSGO spelen? Of wat is de gedachte erachter?

Geen echte grote namen die nog actief spelen. Headshotkoning Scream (voordat B1t hem inhaalde) en zijn kleine broertje Nivera zijn allebei overgelopen naar Valorant. Ex6tenz is alweer even met pensioen. Verder vooral spelers die in lagere tiers spelen. Nog steeds niets beter dan NL die het moet doen met Chrisj en Cruc1al.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leviathius schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:27:
[...]

bron gevonden: https://press.pglesports....-major-in-antwerp-belgium
Ze kiezen gewoon vaak verschillende landen, en geschikte locaties vanuit de evenement organisators, in dit geval PGL. Heeft verder niks te maken of er wel of niet veel pro gamers uit betreffend land komen.
Jorissie87 schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 15:30:
[...]

Geen echte grote namen die nog actief spelen. Headshotkoning Scream (voordat B1t hem inhaalde) en zijn kleine broertje Nivera zijn allebei overgelopen naar Valorant. Ex6tenz is alweer even met pensioen. Verder vooral spelers die in lagere tiers spelen. Nog steeds niets beter dan NL die het moet doen met Chrisj en Cruc1al.
Ja en heel eerlijk gezegd zou ik Scream, Nivera en ex6 eerder tot Frankrijk rekenen gezien het Franse Belgen zijn en geen NL sprekende.. ChrisJ heeft overigens geen team momenteel en cruc1al is tier2/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hier ff mijn 1 min of noob fame van de week :P.

Opposing team was erg goed en ik stond de hele match onderaan maar we hadden wel lol, vooral omdat ze ons van cheaten betichtten (en dat was echt niet het geval). En toen kreeg ik deze kans om van een dreigende tie een win te maken :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ok... ik had net een Overwatch case waarbij 1) gecheat werd (ik kom zelden tegen dat mensen onschuldig in een case terecht komen) maar waarbij 2) de tegenpartij ook zéér duidelijk (echt 100%) dezelfde hacks gebruikte (spinbot, wallhack en bunny script).

Welnu, die zullen waarschijnlijk ook wel ergens in een andere case terecht komen, maar ik besefte me zojuist de hypocrisie ervan: Je bent dus keihard aan het valsspelen, en report vervolgens de tegenpartij voor het gebruiken van cheats.... :'(.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op donderdag 3 februari 2022 @ 18:52:
Ok... ik had net een Overwatch case waarbij 1) gecheat werd (ik kom zelden tegen dat mensen onschuldig in een case terecht komen) maar waarbij 2) de tegenpartij ook zéér duidelijk (echt 100%) dezelfde hacks gebruikte (spinbot, wallhack en bunny script).

Welnu, die zullen waarschijnlijk ook wel ergens in een andere case terecht komen, maar ik besefte me zojuist de hypocrisie ervan: Je bent dus keihard aan het valsspelen, en report vervolgens de tegenpartij voor het gebruiken van cheats.... :'(.
Dat soort cases zal je nog wel veel vaker tegenkomen. Er is een hele cheatcommunity die geen behoefte heeft om de legit spelers te naaien maar het leuk vinden om met cheats tegen elkaar in een server spelen. Ze zoeken op maps (meestal office) en regio (VPN) naar servers waar ze tegen elkaar kunnen queuen. Kijken wie de beste cheats heeft. Ze worden dan ook niet door elkaar gereport maar door de AI van Valve, die herkent waarschijnlijk de spinbot en gooit hem door naar de overwatch

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Speel niet heel veel meer de laatste tijd en bijna 100% solo queue afgezien van een paar finnen waar ik af en toe mee samen speel, dus dat ik dan toch even 2 sterren aan tik is wel grappig :P.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gNE3VSW0_S5ICfecdY84R_DjxcY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/avwGlpxzOQkjA2X2uEb73OF2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
19-22 mei is er weer een CSGO major in sportpaleis Antwerpen. De teams die deelnemen zijn nu net bekend. Ik zag in mijn agenda dat ik nog geen verplichtingen heb en overweeg om te gaan kijken. Ik doe dit het liefst op de zaterdag of zondag afhankelijk van wanneer de meeste teams moeten spelen. Is er wel al bekend welke matches (finale is uiteraard zondagavond maar bedoel dan vooral de halve finales en kwartfinales) er op welke dag zijn? Ik kan hier geen schema over vinden. Ik heb namelijk geen zin om alleen voor de finale te komen maar kijk dan liever 2 halve finales en/of 4 kwartfinales. Ik vind het raar dat je wel al kaarten kunt kopen maar nergens terug kan zien wat er op die dag gespeeld wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:42
Het lijkt me logisch dat ze de voorgaande schedules volgen, dwz
Round 1 en round 2 op dag 1, round 3 op dag 2, round 4 op dag 3 en round 5 op de laatste dag.

Als ik me niet vergis zijn dat op dag 3 dus 6 matches (telkens 2 gelijktijdig) en op de laatste dag 3, na elkaar. Jammer van de datums, iets te kort op een uitgerekende datum helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:36
Hopelijk kunnen we snel weer cases openen trouwens. Best bizar in andere games kun je lootboxen genoeg kopen, maar in CS niet ;(

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

HTT-Thalan schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 18:08:
Speel niet heel veel meer de laatste tijd en bijna 100% solo queue afgezien van een paar finnen waar ik af en toe mee samen speel, dus dat ik dan toch even 2 sterren aan tik is wel grappig :P.

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHRSmIoaiE4scHNgEQE76l9-IzQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hF2TW8PAvtMjLUXP66Lz46CR.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb niet het idee dat ik een significant betere speler ben geworden onlangs dus de enige conclusie is dat de rest slechter is geworden :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op donderdag 28 april 2022 @ 16:07:
[...]

[Afbeelding]

Ik heb niet het idee dat ik een significant betere speler ben geworden onlangs dus de enige conclusie is dat de rest slechter is geworden :P.
Lekker bezig hoor! Ik en mijn maten zijn afgelopen week GN4 geworden tot onze verbazing. Dus misschien heeft Valve iets uitgespookt met de rankings, of we zijn nu toch eindelijk beter aan het worden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Devler schreef op zondag 24 april 2022 @ 22:45:
Het lijkt me logisch dat ze de voorgaande schedules volgen, dwz
Round 1 en round 2 op dag 1, round 3 op dag 2, round 4 op dag 3 en round 5 op de laatste dag.

Als ik me niet vergis zijn dat op dag 3 dus 6 matches (telkens 2 gelijktijdig) en op de laatste dag 3, na elkaar. Jammer van de datums, iets te kort op een uitgerekende datum helaas :+
Kan het nergens terugvinden. Ben nu maar uitgegaan dat het dezelfde opzet is als bij de vorige major. Daar had je op donderdag en vrijdag ieder 2 kwartfinales. Op zaterdag 2 halve finales (na elkaar) en op zondag de echte finale. Ik heb niet een specifiek team waarvoor ik zou gaan maar lijkt me wel leuk om zo'n event een keer mee te maken. Ga dan liever bij 2 matches kijken (zaterdag) dan bij 1 (zondag). Heb daarom net 2 kaarten gekocht voor die dag, ga er met Loewie heen. Jammer dat je niet mee kan maar snap dat babies voor gaan :9

EDIT Zojuist bevestigd op HLTV:
Thursday, May 19
16:30 Quarter-final #1
20:00 Quarter-final #2

Friday, May 20
16:30 Quarter-final #3
20:00 Quarter-final #4

Saturday, May 21
16:30 Semi-final #1
20:00 Semi-final #2

Sunday, May 22
18:00 Showmatch
20:00 Grand final

[ Voor 12% gewijzigd door Jorissie87 op 03-05-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6erC5nuq-ZT32W3q49pIfVz8nG8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5e3SnQSkGJMvlesxJ35JpFlU.jpg?f=fotoalbum_large

Vraag me niet hoe, want ik heb zelf ook géén idee :+. Speel nog steeds Mag7 + M4 en vooral XM en AK aan T zijde, gewoon omdat het zo leuk is O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 09:46:
[...]

Kan het nergens terugvinden. Ben nu maar uitgegaan dat het dezelfde opzet is als bij de vorige major. Daar had je op donderdag en vrijdag ieder 2 kwartfinales. Op zaterdag 2 halve finales (na elkaar) en op zondag de echte finale. Ik heb niet een specifiek team waarvoor ik zou gaan maar lijkt me wel leuk om zo'n event een keer mee te maken. Ga dan liever bij 2 matches kijken (zaterdag) dan bij 1 (zondag). Heb daarom net 2 kaarten gekocht voor die dag, ga er met Loewie heen. Jammer dat je niet mee kan maar snap dat babies voor gaan :9

EDIT Zojuist bevestigd op HLTV:
Thursday, May 19
16:30 Quarter-final #1
20:00 Quarter-final #2

Friday, May 20
16:30 Quarter-final #3
20:00 Quarter-final #4

Saturday, May 21
16:30 Semi-final #1
20:00 Semi-final #2

Sunday, May 22
18:00 Showmatch
20:00 Grand final
En hoe was het? Ik heb van de finale genoten in ieder geval, precies de uitslag waar ik op hoopte :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op maandag 23 mei 2022 @ 09:53:
[...]

En hoe was het? Ik heb van de finale genoten in ieder geval, precies de uitslag waar ik op hoopte :P.
Leuk ervaring rijker! Vooral de eerste match (faze vs spirit) was erg de moeite waard. Hadden goede plekken vooraan dus konden het allemaal goed zien. 2e match ook wel leuk maar minder spannend (navi vs ence). Thuis krijg je wel veel meer mee van wat er gebeurt enzo, daar zit je vooral tussen de schreeuwende toeschouwers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:42:
[...]

Leuk ervaring rijker! Vooral de eerste match (faze vs spirit) was erg de moeite waard. Hadden goede plekken vooraan dus konden het allemaal goed zien. 2e match ook wel leuk maar minder spannend (navi vs ence). Thuis krijg je wel veel meer mee van wat er gebeurt enzo, daar zit je vooral tussen de schreeuwende toeschouwers.
Dus je moet per dag een kaartje hebben/kopen? Hoeveel was een ticket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 07:50:
[...]

Dus je moet per dag een kaartje hebben/kopen? Hoeveel was een ticket?
Ik had de goedkoopste ticket, die was 50 euro. Je zit dan in de onderste ring (vrije stoelkeuze). De vloerkaarten waren iets duurder, je zit dan niet perse dichter bij de stage maar er wel recht voor. Er zijn ook nog VIP (en luxere) kaarten. Dan heb je bijvoorbeeld ook parkeren en eten erbij, ook mag je op extra plekken komen. Deuren gingen open vanaf 14:00. De eerste match was om 16:00 en de tweede om 20:00. Al met al ben je dus zo'n 10 uur daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Zijn er hier mensen die sinds kort toevallig ook hele vreemde lagspikes hebben bij Comp Matchmaking? Ik heb een consistente lage ping naar mijn eigen gateway, kan ook niks vreemds vinden als ik bepaalde sites continue blijf pingen, maar in CS heb ik echt rare glitches, spikes, over de map jumpen etc etc. De ping is dan iets verhoogd op die momenten (niet bizar hoog, rond de 50/60) maar soms echt gewoon 10 meter teruggezet worden in game of acties die niet/dubbel uitgevoerd worden.

Ik snap echt niet waar dit ineens vandaan komt... heb geen IPS aan staan (eerst wel, maar uitzetten hielp niet) en Smartqueues aanzetten hielp ook niet (ik heb het ook als ik de enige internetgebruiker ben). Bedraad aangesloten btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op zondag 19 juni 2022 @ 20:26:
Zijn er hier mensen die sinds kort toevallig ook hele vreemde lagspikes hebben bij Comp Matchmaking? Ik heb een consistente lage ping naar mijn eigen gateway, kan ook niks vreemds vinden als ik bepaalde sites continue blijf pingen, maar in CS heb ik echt rare glitches, spikes, over de map jumpen etc etc. De ping is dan iets verhoogd op die momenten (niet bizar hoog, rond de 50/60) maar soms echt gewoon 10 meter teruggezet worden in game of acties die niet/dubbel uitgevoerd worden.

Ik snap echt niet waar dit ineens vandaan komt... heb geen IPS aan staan (eerst wel, maar uitzetten hielp niet) en Smartqueues aanzetten hielp ook niet (ik heb het ook als ik de enige internetgebruiker ben). Bedraad aangesloten btw.
Als jij de enige in de server bent die hier last van heeft dan klinkt het alsof je last hebt van packetloss. Als je in console het command "Net_Graph 1" invoert krijg je wat informatie in je scherm zoals ping e.d Kijk daar even wat er bij "loss" staat. Dit moet ten alle tijden 0% zijn. Als dat niet het geval is dan zou het bijvoorbeeld kunnen dat er een breukje in je netwerkkabel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Jorissie87 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 11:38:
[...]

Als jij de enige in de server bent die hier last van heeft dan klinkt het alsof je last hebt van packetloss. Als je in console het command "Net_Graph 1" invoert krijg je wat informatie in je scherm zoals ping e.d Kijk daar even wat er bij "loss" staat. Dit moet ten alle tijden 0% zijn. Als dat niet het geval is dan zou het bijvoorbeeld kunnen dat er een breukje in je netwerkkabel zit.
Ja, die tip had ik gevonden. Ik heb 0% loss maar ik zie o.a. wel dat de ping in de netgraph afwijkt van wat de game stats laten zien. Ook heb ik het gevoel dat het probleem breder speelt omdat ik gewoon over de band genomen hogere pings zie, ook bij andere spelers. 40-50 is de nieuwe norm, lijkt het wel.

Ik vond echter óók dat mijn serverpicker config waarschijnlijk niet meer werkte, waarschijnlijk omdat ik op Norton360 was overgestapt (en dus geen windows firewall meer). Die heb ik helemaal verwijderd (vond hem toch al kut) en weer op Defender overgestapt. Serverpicker opnieuw op EU west geinstalleerd (dit werkt) maar mijn latency blijft toch nog steeds tussen de 25-40 schommelen.

Daarnaast vond ik dat ik op mijn eigen interne netwerk heel af en toe een 15ms latency spike had bij pingen van de gateway, terwijl die onder de 1ms hoort te zijn (en dat meestal ook is). Gezien de uptime van toch alweer 151 dagen op de USG die maar even een schop gegeven. So far, so good. Ik krijg over een paar maanden fiber, ik kan niet wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-06 12:04
nieuws: 'Counter-Strike in Source 2-engine komt binnen maand uit als bèta'

All aboard the hype train! :9

Na alle signalen van een eventuele overgang naar Source 2, is dit toch wel de grootste. Ik ben heel benieuwd!

[ Voor 19% gewijzigd door Jokuh op 06-03-2023 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Jokuh schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:17:
nieuws: 'Counter-Strike in Source 2-engine komt binnen maand uit als bèta'

All aboard the hype train! :9

Na alle signalen van een eventuele overgang naar Source 2, is dit toch wel de grootste. Ik ben heel benieuwd!
De upgrade van 64 tick naar 128 is erg nice en welkom. Verder verwacht ik niet enorm veel veranderingen. CSGO is in de afgelopen 10 jaar groot geworden door gewoon te blijven. Sterker nog, de speler verwacht dit ook gewoon. We hebben geen zin om het spel helemaal opnieuw te moeten leren na onze honderden/duizenden uren spelen in de afgelopen jaren. Minimale veranderigen in gameplay of visuals hebben al grote impact op de competitieve meta van het spel. Zeker in de pro-scene. Map updates waren vaak genoeg gericht om de maps wat rustiger voor het oog te maken (zonder al teveel poespas er omheen). De gameplay was al soepel en qua mechanics zullen ze ook niet al teveel kunnen veranderen zonder de playerbase tegen zich te keren. Ik heb het gevoel dat de Source 2 update meer een gehypte meme is geworden (zoals Half Life 3 dat ook is) dan iets waar men echt op zit te wachten.
Wat is nu echt een voorbeeld wat een realistische verbetering is waar we met zn allen op wachten? Misschien klink ik wat pessimistisch maar we zullen het gaan zien

[ Voor 5% gewijzigd door Jorissie87 op 06-03-2023 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macciez
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 21:54
Het is nu officieel: https://counter-strike.net/cs2

Ben erg benieuwd wat de veranderingen met mijn frames gaan doen, maar ben excited!

Do what you love, do it often

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:16
Jorissie87 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:58:
[...]

De upgrade van 64 tick naar 128 is erg nice en welkom. Verder verwacht ik niet enorm veel veranderingen.
LOL.. :)

1. weg TICK :D
2. smokes zijn.. dynamic, wat echt wel heel veel veranderingen zal meebrengen

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Laat ze daarnaast ook nog maar eens met een goede anti cheat komen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
kazzzdafke schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:11:
[...]

LOL.. :)

1. weg TICK :D
2. smokes zijn.. dynamic, wat echt wel heel veel veranderingen zal meebrengen
True, dat van die 128 tick was natuurlijk gebaseerd op de geruchten met de kennis van toen. Of er echt veel gaat veranderen is maar hoe je het bekijkt. De sprays, wapensbalans, prijzen, regels, mechanics etc blijven zo te zien allemaal hetzelfde. De maps in principe ook maar dan wel flink opgepoetst (geen andere timings of opmaak oid.). Hoe dan ook heeft zelfs de kleinste verandering flinke impact op hoe de game gespeeld wordt. De dynamische smoke zal wel flink de meta bepalen van de komende periode. Ben erg benieuwd hoe het zich verder gaat ontvouwen.

Sowieso ook wat dit voor de pro-scene gaat betekenen, moeten die massaal nu ineens over op CS2 of blijven toernooien in eerste instantie nog in CSGO? Doorgaans krijgen ze wel langer de tijd om te "wennen". Qua streamers viel het met op dat Shroud, Skadoodle en Tarik onlangs CS weer aan het streamen waren, mogelijk komen er ook wat oud-pros weer terug in de scene (of gaan dat in ieder geval proberen).

Daarnaast zullen de skinprijzen wel nog forser gaan stijgen nu er zekerheid is dat deze mee gaan naar CS2, zeker van skins die in source2 beter tot hun recht komen. Neem bijv de Awp Fade, deze zag er altijd wat flets uit maar misschien zal die in CS2 wel veel beter uit de verf komen.

Er zal ook ongetwijfeld een grote groep spelers zijn die CS nu niet lekker meer gaat kunnen spelen op zijn PC. Shroud zei laatst in zijn stream dat Valve (een paar jaar terug) bewust 64 tick aanhield omdat meer dan de helft van alle spelers uberhaupt de 64 frames per seconde niet eens haalde. Voor ons moeilijk voor te stellen, in Azie en Oost-Europa een andere realiteit. Source 2 zal wel wat meer van je PC verwachten.

Face-it en ESEA zullen het ook zwaar gaan krijgen. De grootste reden om via die platformen lijken nu onderuit te gaan (matchmaking systeem en 128 tick).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik denk dat NO TICK, dat dat effectief de grootste impact zal hebben.
Veel PRO players gaan dat direct voelen, vele casual players veel minder maar.. het is effectief wel een groot iets!
Ook de smokes, die voor alle spelers hetzelfde zijn en dus server side gerenderd worden en niet meer player side, holy moly..

Voor de rest, de maps etc.. dat is voor mij gewoon een beetje met de belichtingsschakelaar gespeeld. Het ziet er allemaal wat minder donker uit. Ik denk niet dat je daar veel gaat van merken op gameplay gebied.

Ik vraag me wel af, wat dit gaat geven voor bunnyhoppen etc.. ivm de ticks.

En ook geen Overwatch niet meer? Ik hoop, en dat is voor mij het allerbelangrijkste, dat ze de cheaters echt zoveel mogelijk proberen te weren. Ik word liever een keer op temp ban gesmeten omdat een AI denkt dat ik cheat, om een echt persoon dan te laten oordelen. Maar die AI moet veel strakker staan, want die spinbots etc.. dat MOET er binnen de 10 sec uit, alsook de wallhacks, aimlocks, ...

Ik ben benieuwd.... dat wel :)

Maar.. de renders die we ervoor te zien kregen, het is wel "veel" minder geworden qua grafische pracht..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
kazzzdafke schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:29:

Ook de smokes, die voor alle spelers hetzelfde zijn en dus server side gerenderd worden en niet meer player side, holy moly..
Nee smoke, geen moly :+
Maar geen one-way smokes meer is cool, het tijdelijk opheffen van smoke gaat wel wat betekenen voor de strategie, ben benieuwd :)

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Graphic wise update had ik er wel meer van verwacht...

YouTube: Source 2: Playing my first Matchmaking!

Dit is nog steeds een +10 jaar oud spel :D

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
-

[ Voor 99% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 13:25 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Nu online
kazzzdafke schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:00:
Graphic wise update had ik er wel meer van verwacht...

YouTube: Source 2: Playing my first Matchmaking!

Dit is nog steeds een +10 jaar oud spel :D
Volgens mij speelt Yeff op 800x600 stretched met de settings op low want pro settings enzo. Als je kijkt naar andere gameplay beelden dan ziet er echt wel nice uit vind ik. Vooral dat voorbeeld van belichting in Nuke A site is gaaf.

Edit: YouTube: Source 2 - Everything you need to know! (FAQ) Hier geeft hij zijn settings weer. Ik zat er best naast kan ik je zeggen.

[ Voor 14% gewijzigd door Leviathius op 24-03-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

CS2 is juist precies hoe ik het had voorgesteld en gehoopt. Mensen hypen dingen altijd helemaal onnodig op. Het is een engine verandering. Dat zegt niet direct dat de graphics totaal anders zijn natuurlijk. Ik ben juist blij met de manier waarop ze het gedaan hebben. Deze engine verandering lijkt nu misschien niet zo heel groot maar het gaat voor de toekomst zeker veel impact hebben. Ze kunnen nu ook veel gemakkelijker updates pushen dan voorheen.

Enige wat ik begrijp vanuit de beta/test dat de servers meer aanvoelen als 64 tick. Je merkt dat subtick verhaal dus nog niet echt. Dat vind ik wel jammer. Hopelijk gaat dat de komende tijd nog verbeterd worden aangezien dit natuurlijk een test betreft en we niet echt weten/kunnen zien op welke tickrate de servers draaien.

Ik heb zelf nog geen access helaas maar kijk er wel naar uit om eindelijk te kunnen knallen. Ben vooral heel benieuwd hoe de gunplay nu aan voelt. Alles lijkt redelijk gelijk aan CSGO en dat is prima. Daarop verder bouwen is heel mooi. Zolang de hitreg en de tickrate aanpassingen maar goed zijn. Ook fijn dat ze zo slim zijn geweest om de skin economy zo te houden als hij is en die niet te ditchen en daarmee de hele markt naar de klote helpen.

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:54

JoSchaap

Had a life, got a modem..

DAMAGE schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:49:
CS2 is juist precies hoe ik het had voorgesteld en gehoopt. Mensen hypen dingen altijd helemaal onnodig op. Het is een engine verandering. Dat zegt niet direct dat de graphics totaal anders zijn natuurlijk. Ik ben juist blij met de manier waarop ze het gedaan hebben. Deze engine verandering lijkt nu misschien niet zo heel groot maar het gaat voor de toekomst zeker veel impact hebben. Ze kunnen nu ook veel gemakkelijker updates pushen dan voorheen.

Enige wat ik begrijp vanuit de beta/test dat de servers meer aanvoelen als 64 tick. Je merkt dat subtick verhaal dus nog niet echt. Dat vind ik wel jammer. Hopelijk gaat dat de komende tijd nog verbeterd worden aangezien dit natuurlijk een test betreft en we niet echt weten/kunnen zien op welke tickrate de servers draaien.

Ik heb zelf nog geen access helaas maar kijk er wel naar uit om eindelijk te kunnen knallen. Ben vooral heel benieuwd hoe de gunplay nu aan voelt. Alles lijkt redelijk gelijk aan CSGO en dat is prima. Daarop verder bouwen is heel mooi. Zolang de hitreg en de tickrate aanpassingen maar goed zijn. Ook fijn dat ze zo slim zijn geweest om de skin economy zo te houden als hij is en die niet te ditchen en daarmee de hele markt naar de klote helpen.
dus deze zomer weer wat potjes? ;)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@JoSchaap Goed plan! Zeer benieuwd naar de gunplay en hitreg. Hopelijk laten ze snel wat nieuwe mensen toe 8)

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat NO TICK, dat dat effectief de grootste impact zal hebben.
Veel PRO players gaan dat direct voelen, vele casual players veel minder maar.. het is effectief wel een groot iets!

Voor de rest, de maps etc.. dat is voor mij gewoon een beetje met de belichtingsschakelaar gespeeld. Het ziet er allemaal wat minder donker uit. Ik denk niet dat je daar veel gaat van merken op gameplay gebied.

En ook geen Overwatch niet meer? Ik hoop, en dat is voor mij het allerbelangrijkste, dat ze de cheaters echt zoveel mogelijk proberen te weren. Ik word liever een keer op temp ban gesmeten omdat een AI denkt dat ik cheat, om een echt persoon dan te laten oordelen. Maar die AI moet veel strakker staan, want die spinbots etc.. dat MOET er binnen de 10 sec uit, alsook de wallhacks, aimlocks, ...

Ik ben benieuwd.... dat wel :)

Maar.. de renders die we ervoor te zien kregen, het is wel "veel" minder geworden qua grafische pracht..
Hou er rekening mee dat veel maps alleen nog maar geupgrade zijn (oftewel bijgepoetst) en nog niet geremaked. Zo'n map als overpass bijv wel, ziet er ook wel stukje beter uit weer. Maar CS moet vooral competitive blijven, en een competitive game moet niet te veel poespas hebben die afleid, dus alleen maar goed. Dat verdwijnen van tickrate en die nieuwe smokes bijv vind ik dan veel belangrijker voor ze om tijd in te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

Blijkbaar niet veel

Feitelijk blijft het gewoon 64 tick maar dan met andere verdeling van wanneer een tick geiniteerd wordt. Hierdoor krijgt de server de informatie wel degelijk eerder dan voorheen maar voor movement en bunnyhop blijft het gewoon 64 tick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorissie87 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:36:
[...]

Blijkbaar niet veel

Feitelijk blijft het gewoon 64 tick maar dan met andere verdeling van wanneer een tick geiniteerd wordt. Hierdoor krijgt de server de informatie wel degelijk eerder dan voorheen maar voor movement en bunnyhop blijft het gewoon 64 tick.
Achja, het is nog pas de eerste open beta wave tot nu toe, ze hebben nog 3-4 maanden om alles verder te verbeteren. Lekker even afwachten allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ja je hoort veel wisselende verhalen over die subtick in de beta tot nu toe. Ik denk en hoop dat we dit kunnen toewijzen aan het feit dat het nog een beta betreft en dat het nog verbeterd gaat worden. Maar het zou wel ultiem zuur zijn als blijkt dat we gewoon nog op 64tick zitten zonder vooruitgang. Bij Valorant werken ze ook met 128tick, maar daar is de update rate ook niet toereikend eigenlijk.

Ik merk wel echt hoe slecht de hitreg soms is in CSGO op 64tick met al die malle dingen die met de models kunnen gebeuren. Je kunt soms gewoon een paar keer dwars door iemands kop schieten zonder een hit te krijgen. Dat is wel echt gaar. Of 6 kogels schieten en 2 hits krijgen. Merk je vooral in DM vaak. Dan kom je veel in dat soort situaties terecht. Ondanks dat je gewoon goed counter-strafed etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
DAMAGE schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:26:
Ja je hoort veel wisselende verhalen over die subtick in de beta tot nu toe. Ik denk en hoop dat we dit kunnen toewijzen aan het feit dat het nog een beta betreft en dat het nog verbeterd gaat worden. Maar het zou wel ultiem zuur zijn als blijkt dat we gewoon nog op 64tick zitten zonder vooruitgang. Bij Valorant werken ze ook met 128tick, maar daar is de update rate ook niet toereikend eigenlijk.

Ik merk wel echt hoe slecht de hitreg soms is in CSGO op 64tick met al die malle dingen die met de models kunnen gebeuren. Je kunt soms gewoon een paar keer dwars door iemands kop schieten zonder een hit te krijgen. Dat is wel echt gaar. Of 6 kogels schieten en 2 hits krijgen. Merk je vooral in DM vaak. Dan kom je veel in dat soort situaties terecht. Ondanks dat je gewoon goed counter-strafed etc.
Dat subtick systeem is toch nog steeds 64 tick maar met iets nauwkeurige clientside timings die 'tussen' de ticks lokaal worden geregistreerd en dan meegezonden worden met de eerst volgende tick, waarna de server alle inkomende 'ticks' met elkaar verrekend en dan al dan niet damage toewijst aan een client?

100% accuraat wordt dat nooit t.o.v. wat je op je scherm ziet, maar het is wel een slim bedacht systeem, ik ben heel benieuwd hoe dat aan gaat voelen straks wanneer alle input lag/cpu belasting mee wordt genomen.

Ik krijg haast weer zin om weer eens die ultra giftige matchmaking in te duiken en weer de maps en smokes te gaan leren kennen. Helaas is het altijd zo taai als je na lange tijd weer terug komt, je eerst weer zo verschrikkelijk veel gare potten met Russen/Fransen/kleuters voor de kiezen krijgt, dat tegen de tijd ik weer in de buurt van MGE kom, ik weer voor 2 jaar klaar ben met CS:GO.

Hoe houden jullie dat vol? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
NIET! Ben net terug gestart met een paar potjes na 2 jaar COD te spelen :)

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:38:
[...]

Dat subtick systeem is toch nog steeds 64 tick maar met iets nauwkeurige clientside timings die 'tussen' de ticks lokaal worden geregistreerd en dan meegezonden worden met de eerst volgende tick, waarna de server alle inkomende 'ticks' met elkaar verrekend en dan al dan niet damage toewijst aan een client?

100% accuraat wordt dat nooit t.o.v. wat je op je scherm ziet, maar het is wel een slim bedacht systeem, ik ben heel benieuwd hoe dat aan gaat voelen straks wanneer alle input lag/cpu belasting mee wordt genomen.

Ik krijg haast weer zin om weer eens die ultra giftige matchmaking in te duiken en weer de maps en smokes te gaan leren kennen. Helaas is het altijd zo taai als je na lange tijd weer terug komt, je eerst weer zo verschrikkelijk veel gare potten met Russen/Fransen/kleuters voor de kiezen krijgt, dat tegen de tijd ik weer in de buurt van MGE kom, ik weer voor 2 jaar klaar ben met CS:GO.

Hoe houden jullie dat vol? :)
Gewoon met vrienden/bekenden premade queuen helpt al voor 99%. Tegenstanders instant muten als je snel tilted raakt. En gewoon zelf altijd normaal blijven communiceren en teammates drops geven zodat je trustfactor niet teveel negatief beinvloed wordt. Mocht je iemand verdenken van griefen of cheaten, gewoon reporten en door. De laatste keer dat ik een (obvious) cheater tegenkwam is echt al meer dan een jaar geleden. Natuurlijk wel een keer dat ik dodgy neergeschoten wordt maar dat heeft iedereen wel. Andersom wordt ik ook vaak genoeg uitgemaakt voor cheater als ik een keer mazzel heb. In overwatch zie ik er helaas nog genoeg maar ik kom ze gelukkig vrijwel niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik hoop dat die peekers advantage er beter op gaat worden..
Hoeveel keer ik letterlijk flop*headshotted werd/word, geen enkele reflex is daar snel genoeg voor om dat te counteren.

Wat dan wel weer raar is, ik zie dat minimaal als ik naar filmpjes van N0thing of Shroud kijk, die mannen kunnen af en toe nog wat mis schieten, lekker tappen, ... en krijgen zelden van die "pas op hier kom ik aan, vanachter de muur uit, pats, instant door je kop" kills te zien bij hun.

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
kazzzdafke schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:46:
Ik hoop dat die peekers advantage er beter op gaat worden..
Hoeveel keer ik letterlijk flop*headshotted werd/word, geen enkele reflex is daar snel genoeg voor om dat te counteren.

Wat dan wel weer raar is, ik zie dat minimaal als ik naar filmpjes van N0thing of Shroud kijk, die mannen kunnen af en toe nog wat mis schieten, lekker tappen, ... en krijgen zelden van die "pas op hier kom ik aan, vanachter de muur uit, pats, instant door je kop" kills te zien bij hun.
Hehe dát herken ik :D Helaas is dat deels positionering (kennelijk staan we op een erg voorspelbare plek :)),
maar ook de hersenen die ons voor de gek huioden. Neem het maar eens op en kijk de momenten terug waarvan je zou zweren dat het een instant death was en je écht niet sneller had kunnen reageren. Dan schrik je van hoe anders dat er uit ziet [zeker met paar pils in de mik].

Ik zit in bijna elke reactietijdtest nog makkelijk onder de 190/200 ms ondanks ik de 40 aan begin te tikken, zó traag ben ik echt nog niet en toch lijkt het soms alsof ik stond te dromen, 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Meeste cheaters zijn tegenwoordig closet cheaters. Zijn er nog veel te veel. Hele cheats worden daarop ontwikkeld. Veel mensen denken nog altijd dat cheaters overduidelijk te spotten zijn maar tegenwoordig heb je cheats waarbij je bijwijze van spreken achter diegene kan staan en je het bijna niet ziet. Iedereen wil tegenwoordig insane zijn maar helaas is merendeel gewoon van zichzelf niet goed genoeg. En ze willen er ook geen tijd insteken. Ik had op mijn weg naar Global Elite zo veel cheaters op mijn pad dat je het bijna zou opgeven. Je ziet bij mijn games soms rijen van 10 potten achter elkaar waarbij in elke game wel iemand verbannen is over tijd. Het is echt te sneu voor woorden. Maar als je met een fatsoenlijk team speelt dan kun je dat soort cheaters nog wel hebben als je met twee man of drie man op ze swingt en dat communiceert. Gaat tegenwoordig om mensen die graag 'legit' willen lijken alsof het echt goede spelers zijn, maar meestal merk je het vrij snel of iemand echt zo goed is of dat hij ergens hulp van heeft.

Dat gezegd hebbende, als je zo iemand in je game krijgt dan kun je maar beter gewoon direct er over ophouden en roeien met de riemen die je hebt. Je kunt er op dat moment toch niets meer aan veranderen. Dus gewoon koppie d'r bij en gaan.

Ik hoop wel dat ze voor CS2 iets gaan doen met de Anticheat. CSGO heeft op dit moment nog geen kernel level anti cheat en dat heb je tegenwoordig echt wel nodig. Ook dat is niet waterdicht (kijk maar naar Valorant waar ook best wat cheaters zijn ondanks dat merendeel van de mensen nog steeds gelooft dat ze er niet zijn, wederom closet cheaters en zijn genoeg clips van te vinden. Het is niets voor niets een biljoenen business) maar daar worden mensen tenminste vrij snel verbannen en de game gestopt. Zoiets schijnen ze ook mee bezig te zijn voor CS2. Maar zolang dat geen kernel level AC is dan blijf ik skeptisch.

[ Voor 8% gewijzigd door DAMAGE op 28-03-2023 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37
Hopelijk wordt dit een ding:
YouTube: Saving FPS Games - AI Anti-Cheat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Ik zou er niet teveel van verwachten eerlijk gezegd, als je AI kan gebruiken om cheats tegen te gaan, kan je ook AI gebruiken om te cheaten of cheats te maskeren.

Het blijft toch altijd een wapenwedloop en het meeste geld valt te verdienen aan de kant van de cheaters. Actie=Reactie en alles is uiteindelijk wel te emuleren, ook kernels.

Zolang de leuke potjes maar ver in de meerderheid zijn ten opzichte van de beroerde potjes en ze de cheaters op scherp blijven zetten, blijft FPS bestaan.

Overigens heeft CS:GO niet alleen een probleem met cheaters. Gister weer eens een match gedaan, kom je er weer inrollen met Gold Nova 2/3 spelers, terwijl je puur op aim het andere team aan stukken trekt. Voordat je dan weer op een rank bent dat het een beetje gelijkwaardig is, verziek je zoveel potjes van anderen én wordt je zelf niet echt gedwongen tot tactisch spelen en jezelf te ontwikkelen. Nodigt niet echt uit om door te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:37
Ja, er zal altijd een wapenwedloop blijven tussen cheat/anti-cheat, maar stel dat dit systeem tijdig en breed ingezet wordt, dan voorzie ik wel een ban-wave van enorme proporties. En omdat er een profiel van een speler/speelstijl wordt gebanned, in plaats van een account-id, is het ook niet op korte termijn mogelijk om door te gaan op een ander account. In theorie. Ik vind het wel interessante techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
Kwistnix schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 16:37:
[...]
Ja, er zal altijd een wapenwedloop blijven tussen cheat/anti-cheat, maar stel dat dit systeem tijdig en breed ingezet wordt, dan voorzie ik wel een ban-wave van enorme proporties. En omdat er een profiel van een speler/speelstijl wordt gebanned, in plaats van een account-id, is het ook niet op korte termijn mogelijk om door te gaan op een ander account. In theorie. Ik vind het wel interessante techniek.
Ik heb het gezien, maar ik blijf vooralsnog zeer sceptisch. Uiteindelijk wordt zo'n profiel altijd gebouwd op de input die de server aangeleverd krijgt en dat wordt door zo veel veranderiljke factoren beïnvloed. Van de muismat, gebruikte hardware, het bureau, je houding, de stoel, hoeveelheid slaap, fitheid, alcohol, medicijnen, drugs, een virusje, hoek van de zon in je gezicht, temperatuur, de kat, de klussende buurman en noem maar op. Kortom, je houdt altijd edge-cases over met false-positives enerzijds en extreme gevallen die niet worden opgepikt. Met een spel als CS met miljoenen en miljoenen spelers zijn ook die kleine percentages al snel enorme aantallen.

Ik werk al jaren met AI/ML classifiers, al zovaak meegemaakt dat als je/men nét denkt dat je de AI perfect hebt ingeleerd, juist dan kom je altjid de meest bezopen en bizarre uitzonderingen tegen waar nog nooit iemand aan had gedacht of uberhaubt voor kon stellen.

ps. Geniale naam, doet me direct denken aan de ziener Xinix van Asterix en Obelix. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@A.W.E.S.O.M.-0 Ja dat is bijna smurfen te noemen dan he. Niet echt leuk voor het team dat aan stukken geknald wordt, maar ja ook daar doe je helaas niets aan. Ik ga binnenkort ook weer even een paar potjes doen. Ik zit nu op GN2 of zo terwijl ik ooit Global Elite was. Komt door inactiviteit en gewoon wat potjes spelen waarbij het er wat minder serieus aan toe ging en er wat alcohol in het spel was :+ Maar ik vind het niet erg. Vind het af en toe wel even lachen als je qua skill gemakkelijk door de games heen maait. Die serieuzere potjes komen wel weer.

Binnenkort maar weer eens richting LE, LEM ranken. Dan worden de potten vaak wel weer wat leuker om te spelen inderdaad.

Hier inmiddels al mensen die access hebben tot de CS2 beta? Ik kijk af en toe of iemand van mijn vrienden toegang heeft gekregen maar het zijn nog altijd 0 mensen die toegang hebben. Echt weinig mensen die er nog mee aan de slag kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nimmegeers
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21-04 23:07
Er lijkt een grote storing te zijn op dit moment. Alles kapot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ik zit me al een uur het hoofd te breken waarom ik steeds 'VAC is unable to verify your game session' krijg - ik heb één potje Competitive succesvol gespeeld, en sindsdien kom ik er _niet_ meer in. Ik heb al meerdere keren:

- gereboot
- game files verified
- steam herstart
- steam logout and login
- steam clear download cache (+ login)

ik heb graphics driver geupdate, daarna weer de riedel herhaald...

Als ik een 'verify game files doe' zegt hij steevast dat er 1 file niet kon worden geverifieerd, en zal worden gedownload. Daarna start ik de game opnieuw, doet hij weer first time setup etc etc.... daarna wil ik een potje casual doen, krijg ik de foutmelding WEER en als ik dan weer een verify doe, kan er weer 1 file niet goedgekeurd worden...

wtf is dit?

[ Voor 4% gewijzigd door HTT-Thalan op 06-06-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:03
HTT-Thalan schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:38:
ik zit me al een uur het hoofd te breken waarom ik steeds 'VAC is unable to verify your game session' krijg - ik heb één potje Competitive succesvol gespeeld, en sindsdien kom ik er _niet_ meer in. Ik heb al meerdere keren:

- gereboot
- game files verified
- steam herstart
- steam logout and login

Als ik een 'verify game files doe' zegt hij steevast dat er 1 file niet kon worden geverifieerd, en zal worden gedownload. Daarna start ik de game opnieuw, doet hij weer first time setup etc etc.... daarna wil ik een potje casual doen, krijg ik de foutmelding WEER en als ik dan weer een verify doe, kan er weer 1 file niet goedgekeurd worden...

wtf is dit?
Ik heb dit (héél) wat jaartjes geleden ook gehad, dit lag uiteindelijk aan Nvidia Gforce experience, geen idee waarom... Nadat ik deze had gedeinstalleerd waren mijn problemen verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

- gereboot
- game files verified
- steam herstart
- steam logout and login

wtf is dit?
Ik heb dat ook een keer gehad, uiteindelijk was de oplossing om de game te starten als admin (dus RMB, run as admin of hoe dat ook alweer mag heten).

Als je dat ook met de steamclient doet dan kun je die verify ook nog een keer doen voor de zekerheid :)

[ Voor 4% gewijzigd door Oogje op 06-06-2023 22:46 ]

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87

- gereboot
- game files verified
- steam herstart
- steam logout and login

wtf is dit?
Gisterenavond wilde ik toevallig CS spelen maar kreeg dezelfde melding. Bij mij was het op te lossen door de laatste update te installeren (die gisterenavond is uitgekomen). Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vandaag werkt het weer... Ik heb géén idee waarom maar thanks all voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Nu online
Iemand hier al toevallig CS2 toegang? In onze groep helaas nog niemand... Dus dat wordt nog lekker CS:GO grinden.
Zijn door een tijd niet te spelen gederanked naar silver 4 en ondertussen alweer silver 6/GN1. Maar het is zooo pittig geworden. We spelen heel vaak tegen mensen in Silver 6 die ooit Master Guardian II zijn geweest zeg maar... Maakt het niet makkelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Leviathius schreef op donderdag 20 juli 2023 @ 10:13:
Iemand hier al toevallig CS2 toegang? In onze groep helaas nog niemand... Dus dat wordt nog lekker CS:GO grinden.
Zijn door een tijd niet te spelen gederanked naar silver 4 en ondertussen alweer silver 6/GN1. Maar het is zooo pittig geworden. We spelen heel vaak tegen mensen in Silver 6 die ooit Master Guardian II zijn geweest zeg maar... Maakt het niet makkelijker :)
Helaas nog geen toegang, zal met de release deze zomer ook pas worden waarschijnlijk. Ik zit zelf ook in een neerwaardse spiraal. Ik speelde tot een jaar geleden altijd op LE/LEM/Supreme rank maar door minder te spelen en doordat veel van mijn vrienden gestopt zijn en ik nu vaak soloqueue ben ik inmiddels MG1. Doordat er op deze rank zo anders gespeeld wordt dan op de rank die ik gewend ben, kom ik ook nauwelijks verder omhoog. Enerzijds heb ik het dan over mijn teammates (gebrek aan mic, niet spelen op de juiste plekken, laat rotaten, slechte aim, geen util, etc.) maar ook over de tegenstander. Op hogere rank kun je redelijk inschatten wat een tegenstander gaat doen, hier doet men echt maar wat. Komen zonder flash met shift door smokes kruipen bijvoorbeeld. Doordat je dat niet verwacht verlies je er nog van ook (*dus het werkt blijkbaar wel :+ ).

Benieuwd hoe de ranks straks in CS2 worden. Aan de ene kant verwacht je dat iedereen weer opnieuw een rank moet gaan verdienen omdat er ook veel mensen nieuw in komen stromen. Aan de andere kant kun je ook niet iedereen op één hoop gooien omdat dit sowieso minder leuk is voor de minder goede spelers maar ook veel hackusations gaat opleveren (met als gevolg "zie je wel, CS2 zit vol cheaters!"). We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-06 16:15
Sjaak speelt de game dagelijks op Twitch in het Nederlands. Altjd chill om te kijken

https://www.twitch.tv/livewithsjaak

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 4060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluetooth 5.0
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-08-2023
Lees de huisregels nog eens goed door, dit soort spam of ongewenst.

[ Voor 86% gewijzigd door Bart ® op 06-08-2023 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
Iedereen die Prime heeft én een rank in MM, zijn - als het goed is - nu uitgenodigd voor de CS2 Limited Test.

Ik ben niet zo slim geweest om mijn rank te behouden omdat ik voornamelijk op FACEIT speelde en dus nu buiten de boot val. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Jokuh op 01-09-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:54

JoSchaap

Had a life, got a modem..

iedereen met een rank. als je op CS klikt en dit ziet:
Afbeeldingslocatie: https://steamuserimages-a.akamaihd.net/ugc/2015978399610200907/3CCB0424F99808E3D201BF60F88481BC098D2917/

welkom!

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 08:41
Jokuh schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 13:05:
Iedereen die Prime heeft én een rank in MM, zijn - als het goed is - nu uitgenodigd voor de CS2 Limited Test.

Ik ben niet zo slim geweest om mijn rank te behouden omdat ik voornamelijk op FACEIT speelde en dus nu buiten de boot val. :+
Klopt niet.

Ik had geen rank, gisteren avond comp gespeeld en rank behaalt. Momenteel CS2 aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06 23:24
SmokingSig schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:38:
[...]

Klopt niet.

Ik had geen rank, gisteren avond comp gespeeld en rank behaalt. Momenteel CS2 aan het downloaden :)
Oh apart, ik nog niet.

Stond op rank 1, heb prime.. gister wel 2 ranks erbij. Kreeg toen cooldown melding van 20u
Dus misschien vanaaf rond 20u banner om CS2 te downloaden

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
JoSchaap schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 23:51:
iedereen met een rank. als je op CS klikt en dit ziet:
[Afbeelding]

welkom!
Die banner heb ik ook, maar zie nog niet dat ik cs2 kan downloaden

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
SuperVeloce schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 16:49:
[...]

Die banner heb ik ook, maar zie nog niet dat ik cs2 kan downloaden
Die banner heeft iedereen, is niet degene die je toegang geeft.

Moet deze popup zijn

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fYf3uCnaRgbdqQUR6squ6EKGjIk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Oz8hr23GFYS5IENYvCVGsblA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
SmokingSig schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 17:42:
[...]

Die banner heeft iedereen, is niet degene die je toegang geeft.

Moet deze popup zijn

[Afbeelding]
Ja en die heb ik tot op heden helaas nog niet. Maar over 55min cooldown voorbij, wie weet dan..

Heb al uitgelogd en ingelogd op steam, bestanden gevalideerd, hielp ook niet (kwam ik tegen op internet)

Helaas nog steeds niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
SmokingSig schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 11:38:
[...]

Klopt niet.

Klopt wel :)
Beginning today, Valve is starting the process of inviting as many eligible players as possible to the Limited Test.

To be eligible for CS2’s Limited Test, players must have

- CS:GO Prime Status,

- an active Competitive Skill Group, and

- play the majority of their official matchmaking games in one of the regions where the Limited Test is available.
Bron: https://twitter.com/counterstrike/status/1697388803399553241

Ik heb vrijdag een short match gespeeld om mijn rank terug te krijgen en zaterdagochtend had ik access tot CS2. Waarschijnlijk is er nu dagelijks een wave voor mensen die hun rank terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:03
Wat vinden jullie tot dusver van CS2 ? Ik ben zeer positief, het geluid is zeker wennen! Maar na een paar potjes, ben je er wel aan gewent!

- Spray pattern zou hetzelfde moeten zijn? Maar voelt écht anders, vooral in de verte.
- Vervelende bug die blijft terugkeren: Teammaat dropt de bomb, vervolgens zie jij die niet op de grond en je radar geeft aan dat hij elders of zelfs buiten de map ligt!

Verder ben ik positief verrast, na het lezen van (teveel) HLTV commentaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
Jokuh schreef op maandag 4 september 2023 @ 14:13:
[...]

Klopt wel :)

[...]

Bron: https://twitter.com/counterstrike/status/1697388803399553241

Ik heb vrijdag een short match gespeeld om mijn rank terug te krijgen en zaterdagochtend had ik access tot CS2. Waarschijnlijk is er nu dagelijks een wave voor mensen die hun rank terugkrijgen.
Bevestig jij nu gewoon wat ik ook zei… :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 14:42
ha, ik zoek NL CS2 spelers die premier willen spelen :)

steam > fib3rlight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Nou nog steeds geen invite. Heb rank 3 ^^^ onder elkaar. Had ^ en heb dit weekend 2 erbij

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNXRzCZWZiiclWqji7Es0iM2ei8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aoLPc5eCFu9WjELl14VJa4M2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
SuperVeloce schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:47:
Nou nog steeds geen invite. Heb rank 3 ^^^ onder elkaar. Had ^ en heb dit weekend 2 erbij

[Afbeelding]
misschien hebben al die cooldowns van je er iets mee te maken? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Nu online
SuperVeloce schreef op maandag 4 september 2023 @ 22:47:

[Afbeelding]
Die ^^^ is niet je rank, maar je level. Rank krijg je pas als je 10x gewonnen hebt. En helaas in het begin krijg je een 24u cooldown na 2x winnen in 24u tijd. Dit is bedacht om smurfing en cheating minder aantrekkelijk te maken (helpt geen reet).

Zodra je dan 10 wins hebt krijg je een rank en dan de dag er na hoogstwaarschijnlijk een invite. Maar pin je er niet op vast hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Leviathius schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 09:02:
[...]

Die ^^^ is niet je rank, maar je level. Rank krijg je pas als je 10x gewonnen hebt. En helaas in het begin krijg je een 24u cooldown na 2x winnen in 24u tijd. Dit is bedacht om smurfing en cheating minder aantrekkelijk te maken (helpt geen reet).

Zodra je dan 10 wins hebt krijg je een rank en dan de dag er na hoogstwaarschijnlijk een invite. Maar pin je er niet op vast hoor!
Denk dat je gelijk hebt ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Na 3 jaar ofzo geen CS:GO meer aangeraakt te hebben, toch eens benieuwd naar de CS2.
Dus gisteren een potje PREMIERE gespeeld, direct win te pakken en 1e op leaderboard, met rank MGE (best fier op).

Ik heb dus ook prime natuurlijk. maar nu nog steeds geen invite voor CS2 gekregen.

Zie ik wat over het hoofd?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Same here. Ook snel rank gepakt om CS2 te proberen. Zie nu nog niks, maar begreep dat je dan binnen 24 uur die link zou moeten zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nee het lijkt in (handmatige) waves te gebeuren vanuit Valve. Hoop mensen (ook niet iedereen) heeft CS2 invite gekregen toen ze op of voor 1 september een matchmaking rank in CSGO hadden. Als ik reddit mag geloven heeft niemand daarna meer een invite gehad.

Zelf op 2 september s'ochtends een MM rang gehaald (speel normaal enkel faceit, dus was 3-4 jaar geleden) en tm vandaag nog geen invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Mij lijkt het echt willekeurig te gebeuren.

Weinig gespeeld (iets met kindjes en werk), ranks al maanden verlopen en ik heb hem al een tijdje geleden gekregen. Ik speel momenteel hoogstens wat casual en vooral war games.

Binnenkort heb ik weer wat tijd en ga ik me er wat meer op toeleggen.

@Jorissie87 had jij m ondertussen al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Devler schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:40:

Weinig gespeeld (iets met kindjes en werk), ranks al maanden verlopen en ik heb hem al een tijdje geleden gekregen. Ik speel momenteel hoogstens wat casual en vooral war games.

Tijd terug was redelijk random inderdaad, maar sinds de update van 1 september is het aangepast en gaat het in waves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Devler schreef op woensdag 6 september 2023 @ 20:40:

Weet nog niet, ben nu op vakantie en pas later deze maand terug. Tegen die tijd is hij sowieso al uit de beta (zomer 2023 voorbij). Loewie en Disorder met wie we destijds ook speelde hebben hem nu wel al dus ik denk ikzelf ook aangezien ik veel met heb speelde en gelijke rank had. Tegen die tijd maar weer ff samen queuen dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devler
Tegen dan is mijn vrouw hopelijk klaar met Hogwarts legacy en mag ik terug op de pc :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09-06 20:27
Paar dagen nadat ik weer een rank heb behaald nu dan toch de download optie. Ben benieuwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is vannacht een nieuwe beta wave invite geweest, heb nu ook toegang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:22
Scrtz schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 15:50:
Is vannacht een nieuwe beta wave invite geweest, heb nu ook toegang!
Yes ik ook! Was nog wel even zoeken hoe op te starten, maar inmiddels paar potjes gespeeld en het is wel genieten. Dat geluid van de AK is wel echt 3x niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Hier is em ook aan het downloaden.
Ben benieuwd :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Moet helaas nog 5 matches winnen voor rank.. maar na m'n volgende win, cooldown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb wat zitten soloQen en heb mijn 10 benodigde potjes weten te winnen. Ze hadden mij ingeschaald op 5.6k. Echt bizar laag als je je bedenkt dat ik Global Elite was in CSGO :')

SoloQen is dan ook wel niet te doen. Classic CS ervaring is het. Amper iemand die iets nuttigs zegt. Teammates die elkaar dood knallen. Leavers. Noem alles maar op. Natuurlijk helpt het ook niet als je met mensen speelt van rond de 5.6k rating. Die zijn toch wat minder serieus met de game bezig. Zo nu en dan krijg je wel wat mensen die wel leuk samen kunnen spelen maar het niveau is best wel bedroevend.

Ach ja. Het is wat het is. Maar eens wat mensen zien te vinden die samen eens willen quen. Max met 3 man samen of zo. Want 4 gaat niet, dan moet je gelijk full team gaan.

Game voelt sinds een paar updates wel heel soepel aan (hiervoor had ik wel goede FPS maar erg last van micro stutters) en ik vind het op zich prima schieten. Het tappen met de AK voelt heerlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 09-09-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
DAMAGE schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:03:

SoloQen is dan ook wel niet te doen. Classic CS ervaring is het. Amper iemand die iets nuttigs zegt. Teammates die elkaar dood knallen. Leavers. Noem alles maar op. Natuurlijk helpt het ook niet als je met mensen speelt van rond de 5.6k rating. Die zijn toch wat minder serieus met de game bezig. Zo nu en dan krijg je wel wat mensen die wel leuk samen kunnen spelen maar het niveau is best wel bedroevend.

Ach ja. Het is wat het is. Maar eens wat mensen zien te vinden die samen eens willen quen. Max met 3 man samen of zo. Want 4 gaat niet, dan moet je gelijk full team gaan.
Dat is de reden waarom ik bij soloQ de voorkeur geef aan shorts. Kom je in een slecht/toxisch team dan is het sneller voorbij en op naar de volgende (al is tegenwoordig 1-2 matches wel voldoende). Mijn laatste game waren ze met elkaar wat aan het dollen (ik denk dat ik in een premade zat) maar er was ook serieuze communicatie want een win zat er echt wel in. Ik pas mijn speelstijl ook aan aan de groep. Gaan ze voor de win of is het eerder een fun match dan maakt echt een groot verschil.
De tijd dat ik mijn rank belangrijk vond is gelukkig al een tijdje voorbij, ik geef de voorkeur aan een leuk team met wat humor dan de die-hards die je de huid vol schelden omdat je een clutch 1-3 niet kan winnen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Devler Ja ondanks dat ik wel de drive nog heb om een zo hoog mogelijke ELO te halen kan het natuurlijk wel een mix van beide zijn. Een beetje lol hebben dat is super belangrijk. Zolang je van elkaar maar weet dat iedereen er wel voor de volle 100% voor gaat. Helaas kun je niet elke pot winnen, ondanks dat je wel je stinkende best doet. Een potje verliezen ondanks dat de communicatie top was en de sfeer goed is echt niet erg. Die heeft iedereen denk ik liever dan zo'n pot waarbij je na de eerste 5 rondes al weet dat het niet gaat worden. Het moet een beetje een mix van beide zijn denk ik. En dat is nu eenmaal lastig te behalen met een SoloQ. Dat weet ik ook.

Ook alweer de eerste gastjes gemute in CS2. Mensen die er alleen maar op uit zijn om anderen te triggeren. Gewoon hop gelijk mute. Massol!

Dus tsja, de grind continues zullen we maar zeggen :) Het is ook nog closed alpha/beta dus we hebben nog een lange weg te gaan hopelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DAMAGE schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 22:03:
Ik heb wat zitten soloQen en heb mijn 10 benodigde potjes weten te winnen. Ze hadden mij ingeschaald op 5.6k. Echt bizar laag als je je bedenkt dat ik Global Elite was in CSGO :')

Game voelt sinds een paar updates wel heel soepel aan (hiervoor had ik wel goede FPS maar erg last van micro stutters) en ik vind het op zich prima schieten. Het tappen met de AK voelt heerlijk :)
Niet lullig bedoeld maar global elite stelt ook vrij weinig voor. Faceit lvl 10 daar begint een beetje goede speler pas, en ook daar zit weer een wereld van verschil tussen iemand met 2k elo of 4-5k elo. (Hoogste wat ik gehaald heb is ~2200)

Sta nu 2-2 met premier, gisteren ook match 32 bomb maar compleet nutteloze teammates.

Maargoed nog beta, nog relatief weinig spelers en het hele systeem moet nog geïndexeerd worden wat tijd nodig heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Scrtz op 10-09-2023 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

@Scrtz ik snap wat je zegt met dat global elite ‘niks’ voorstelt maar je zit dan wel in de 1% ongeveer van CS. En dan moet je toch behoorlijk je best doen om daar te kunnen komen. Iemand die geen mechanical skill of game sense heeft komt daar niet. Of die moet gehard carried worden door een team. Neem dat maar van me aan. Tuurlijk zit er verschil in spelers op elk elo niveau. Maar het gaat om de intenties van de meeste mensen. En die is op lage elo/ranks echt terrible. En ik geloof zelfs in de mid-tier. Het is lastig om leuke mensen te vinden die competitief zijn en normaal kunnen doen 😂

[ Voor 11% gewijzigd door DAMAGE op 10-09-2023 16:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jorissie87
Scrtz schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:31:
[...]

Niet lullig bedoeld maar global elite stelt ook vrij weinig voor. Faceit lvl 10 daar begint een beetje goede speler pas, en ook daar zit weer een wereld van verschil tussen iemand met 2k elo of 4-5k elo. (Hoogste wat ik gehaald heb is ~2200)
Ik snap niet zo goed wat deze post toevoegd aan de opmerking die @DAMAGE maakt. Je mag van iemand op Global toch wel minimaal verwachten dat hij weet hoe het spel werk, inzet toont en actief communiceert. Om dan te zeggen dat dit vrij weinig voorstelt is onzin. Alles is relatief. Ik heb zelf door de jaren heen wel op zon beetje iedere rank tussen nova1 en global gespeeld (afhankelijk van met welke vrienden ik speelde en hoe actief ik die periode zelf was) en bij de laatste groep kom je geen (nauwelijks) spelers tegen die er met de pet naar gooien, men weet daar echt wel hoe het spelletje gaat. Dat er dan spelers zijn die 20+ uur per week spelen en net wat sneller kunnen schieten, iets betere line-ups weten of timings in kunnen schatten lijkt me duidelijk. Dat doet niet af aan het feit dat global's bij de top 3% van de playerbase horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Had toch gehoopt dat ik wat minder “running HS’s” zou krijgen.
Dat is eentje waarom ik met GO gestopt ben. Ik moet bij wijze van spreken stil staan en er mag thuis geen wind zijn, wil ik grosso modo impact waar de crosshair staat.
Enemies zie je dan lopen en draaien en springen en terwijl HS’s poppen.
Wel, tot nu toe 2 spelletjes in CS2, en al redelijk veel door zo een types weer insta killed.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-06 14:42
DAMAGE schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:52:
@Devler Ja ondanks dat ik wel de drive nog heb om een zo hoog mogelijke ELO te halen kan het natuurlijk wel een mix van beide zijn. Een beetje lol hebben dat is super belangrijk. Zolang je van elkaar maar weet dat iedereen er wel voor de volle 100% voor gaat. Helaas kun je niet elke pot winnen, ondanks dat je wel je stinkende best doet. Een potje verliezen ondanks dat de communicatie top was en de sfeer goed is echt niet erg. Die heeft iedereen denk ik liever dan zo'n pot waarbij je na de eerste 5 rondes al weet dat het niet gaat worden. Het moet een beetje een mix van beide zijn denk ik. En dat is nu eenmaal lastig te behalen met een SoloQ. Dat weet ik ook.

Ook alweer de eerste gastjes gemute in CS2. Mensen die er alleen maar op uit zijn om anderen te triggeren. Gewoon hop gelijk mute. Massol!

Dus tsja, de grind continues zullen we maar zeggen :) Het is ook nog closed alpha/beta dus we hebben nog een lange weg te gaan hopelijk.
nice, ik zoek medespelers, liefst NL, ik zie veel comments over Global elite 'wat wel meevalt' maar haha, ik zou graag met je samenspelen <3

add me: fib3rlight op steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Jorissie87 schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:27:
[...]

Ik snap niet zo goed wat deze post toevoegd aan de opmerking die @DAMAGE maakt. Je mag van iemand op Global toch wel minimaal verwachten dat hij weet hoe het spel werk, inzet toont en actief communiceert. Om dan te zeggen dat dit vrij weinig voorstelt is onzin. Alles is relatief. Ik heb zelf door de jaren heen wel op zon beetje iedere rank tussen nova1 en global gespeeld (afhankelijk van met welke vrienden ik speelde en hoe actief ik die periode zelf was) en bij de laatste groep kom je geen (nauwelijks) spelers tegen die er met de pet naar gooien, men weet daar echt wel hoe het spelletje gaat. Dat er dan spelers zijn die 20+ uur per week spelen en net wat sneller kunnen schieten, iets betere line-ups weten of timings in kunnen schatten lijkt me duidelijk. Dat doet niet af aan het feit dat global's bij de top 3% van de playerbase horen.
Zodra je in de magical ELO "hel" zit is het moeilijk om er doorheen te geraken in soloQ in ieder geval. Dan mag je nog zo goed spelen, tenzij je 1 vs 5 kan carrien zal je in die range blijven zitten. Rond nova 1 tot DMG wordt er soms zo willekeurig gespeeld dat het echt moeilijk wordt om erboven uit te geraken. Daar zitten de smurfs (die geen :X moeite doen om hun rank te verbeteren want dan smurfen ze niet), de carried ones (die geen :X gamesense hebben en zonder hun carriers ook geen fluit waard zijn) en die enkele die door mismatchings te laag of te hoog geranked zijn. Ik zit momenteel op MGII en kan me er wel mee amuseren, afwisselend leuke potjes en regelmatig een minder.

Wat @kazzzdafke zegt, peakers advantage, lucky shots, running HS ... hoort helaas bij het spel. Ik had begrepen dat 1 van de grote verkooppraatjes van CS2 de 128 tick servers zouden zijn maar dat het momenteel nog 64 zou zijn. De echt serieuze spelers zullen opnieuw naar de 128 tick servers gaan spelen (FaceIT dus) om zo dicht mogelijk bij de toernooi settings te kunnen oefenen. Hierdoor krijg je helaas in MM een mistekend beeld doordat de echt goeie spelers (de Global Elites) door rank decay niet mee in MM worden geranked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Mijn steam friend code 37786

Moet nog 4x winnen voor rank en dan hopelijk invite voor cs2

Pagina: 1 ... 67 ... 70 Laatste

Let op:
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.