Acties:
  • +1 Henk 'm!
mark-k schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:32:
[...]

Genoeg pros met kinderen ja, maar in Scandinavië heb je als je n kind krijgt n jaar ofzo ouderschapsverlof? Als je toch al geld zat hebt verwacht ik dat iemand sowieso pauze neemt om die tijd met z'n gezin door te brengen.

Overigens is Gambit momenteel 1e vd wereld.
Ja gambit is nu eerste maar online era en Astralis is met ups en downs al 5 jaar toch wel de nr1. Dat bedoelde ik vooral. Dat een ander team door een paar events even nr1 aantikt vind ik niet zo heel spannend, zeker nu alles online is niet.

Hopelijk snel weer lans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 14:14
De reden voor dev1ce zijn vertrek zou zijn dat hij inmiddels in Zweden woont en de taal spreekt. De reistijd werd te lang. Daarnaast is Dev1ce door veel mensen benoemd tot beste speler alle tijden (mister consistancy) maar met als kanttekening dat hij dat ook wel te danken heeft omdat hij in het beste team aller tijden speelt. Dit is voor hem een kans om te bewijzen dat hij het met een andere line-up ook kan. Dat gezegd hebbende weet je natuurlijk nooit wat er op de achtergrond speelt. Kudo's voor de persoon bij NiP die deze deal rond heeft kunnen krijgen.

Het contract van Dev1ce liep t/m december dit jaar maar als je als NiP een serieuze kandidaat wil zijn voor de komende major moet je nu al schakelen. Geruchten gaan dat het contract voor 1+ miljoen dollar is afgekocht alhoewel er geen cijfers bekend gemaakt zijn.

Desondanks gaat dit voor Astralis een drama worden. Welke speler je ook kiest als vervanger, je gaat er altijd op achteruit. Daar komt bij dat Astralis in game Deens praat. Dat betekend dat ze op zoek moeten naar een vervangende Deens sprekende speler of dat ze hun hele comms om moeten gooien naar Engels.

Als je skillwise gaat kijken naar gelijkwaardige AWPers heb je eigenlijk alleen Zywoo en S1mple maar alleen al vanwege taal gaat dat niet werken.

Als je gaat kijken naar Deens awpers zijn er een aantal opties; JUGi (geen team), stavn (Heroic), acoR (Mousesports), Cadian (Heroic), MSL (teamloos), farlig (FunPlus Phoenix). MSL en Cadian zijn daarnaast ook nog een IGL (mocht Gla1ve nu ook vertrekken). Het kan natuurlijk ook dat Dupreeh de rol van AWPer overneemt en dat er een andere (Deense) Speler zoals es3tag in het team komt.

Het kan natuurlijk ook dat er nog meer in het team gaat verschuiven nu de deur eenmaal open is. Zoals eerder gezegd verwacht Gla1ve een baby en wie weet welke teams nu de overige laatste 4 Astralis spelers benaderen met interessante deals.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13:41
Device spreekt Zweeds omdat zijn vriendin een Zweedse is. Samen wonen ze dan ook nog in Zweden.
Op zich geen rare transfer maar geen idee of hij het kan maken met dat team.

Het is zeker een domper voor Astralis maar ik denk wel dat ze zich wel kunnen redden. Top 3 zal het misschien niet zijn maar ze gaan altijd voor de lange plays in plaats van de snelle wins. Dus ze zullen binnen een paar maanden wel terug iets of wat presteren.
Ik hoop oprecht dat ze es3tag halen. Denk dat deze nog vrij goedkoop gaan zijn aangezien cloud9 geen CSGO team meer heeft. Bubzjki ben ik eigenlijk geen fan van... Dupreeh zal wel de awp role op zich nemen en dan zien we wel.

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:35

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Jorissie87 schreef op zondag 25 april 2021 @ 14:57:
De reden voor dev1ce zijn vertrek zou zijn dat hij inmiddels in Zweden woont en de taal spreekt. De reistijd werd te lang. Daarnaast is Dev1ce door veel mensen benoemd tot beste speler alle tijden (mister consistancy) maar met als kanttekening dat hij dat ook wel te danken heeft omdat hij in het beste team aller tijden speelt. Dit is voor hem een kans om te bewijzen dat hij het met een andere line-up ook kan. Dat gezegd hebbende weet je natuurlijk nooit wat er op de achtergrond speelt. Kudo's voor de persoon bij NiP die deze deal rond heeft kunnen krijgen.

Het contract van Dev1ce liep t/m december dit jaar maar als je als NiP een serieuze kandidaat wil zijn voor de komende major moet je nu al schakelen. Geruchten gaan dat het contract voor 1+ miljoen dollar is afgekocht alhoewel er geen cijfers bekend gemaakt zijn.

Desondanks gaat dit voor Astralis een drama worden. Welke speler je ook kiest als vervanger, je gaat er altijd op achteruit. Daar komt bij dat Astralis in game Deens praat. Dat betekend dat ze op zoek moeten naar een vervangende Deens sprekende speler of dat ze hun hele comms om moeten gooien naar Engels.

Als je skillwise gaat kijken naar gelijkwaardige AWPers heb je eigenlijk alleen Zywoo en S1mple maar alleen al vanwege taal gaat dat niet werken.

Als je gaat kijken naar Deens awpers zijn er een aantal opties; JUGi (geen team), stavn (Heroic), acoR (Mousesports), Cadian (Heroic), MSL (teamloos), farlig (FunPlus Phoenix). MSL en Cadian zijn daarnaast ook nog een IGL (mocht Gla1ve nu ook vertrekken). Het kan natuurlijk ook dat Dupreeh de rol van AWPer overneemt en dat er een andere (Deense) Speler zoals es3tag in het team komt.

Het kan natuurlijk ook dat er nog meer in het team gaat verschuiven nu de deur eenmaal open is. Zoals eerder gezegd verwacht Gla1ve een baby en wie weet welke teams nu de overige laatste 4 Astralis spelers benaderen met interessante deals.
Ik spreek een woordje Zweeds. Zal ik ze maar een mailtje sturen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 07:21
Als je alle callouts in het zweeds leert maak je kans O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Devler schreef op maandag 26 april 2021 @ 08:40:
Als je alle callouts in het zweeds leert maak je kans O-)
HELVETE! FAN! JÄVLAR RÖVHÅL! DIN JÄVLA IDIOT!

(hell, fuck, fucking asshole, you fucking idiot)

Kom ik een heel eind, als de potje met Russen op Dust2 enige indicatie zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidney013
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-06 21:07
Ik wil ook wel weer eens een potje meedoen met iemand.
Vroeger altijd veeeeel cs1.6 gespeeld..

Na heel wat jaartjes ouder, wil ik weer eens een warretje doen.

Voeg me toe: 6660557

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coun7less
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 05-03 15:34
Gister een rare drop gekregen, csgo wapenkist 2. Mijn 2e in 3 jaar tijd. Toen ik net begon met csgo in 2018 was een van m'n eerste drops de wapenkist 1. Ik verbaasde me toen echt dat die zoveel waard was. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-05 13:13

Momentumlol

Car Fanatic

Dag mensies!

Geen idee waarom dit topic me nooit is opgevallen, maar wel leuk!
Misschien dat het al wel ergens genoemd is; maar is er ook iets van een tweakers clan?

Ik speel al zo'n jaar of 10 CS, eerder ook wel zo nu en dan competitive... maar sinds de community servers amper gebruikt worden op CS:GO, en mijn vrienden het inmiddels voor gezien houden of allemaal aan de CoD Warzone zitten, zoek ik een teampje waar ik af en toe een leuk potje mee kan spelen.

Mijn competitive rank is hidden, maar volgens mij was het iets van Master Guardian I/II/Elite

Iemand nog plek? Zou leuk zijn!

Ohja; Steam Community naam is is gelijk aan tweakers-naam :) Berichtje hier mag natuurlijk ook!

[ Voor 7% gewijzigd door Momentumlol op 01-05-2021 22:43 ]

Knutsel'n met technologie -- Car Fanatic -- Football shirt collector --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
coun7less schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:39:
Gister een rare drop gekregen, csgo wapenkist 2. Mijn 2e in 3 jaar tijd. Toen ik net begon met csgo in 2018 was een van m'n eerste drops de wapenkist 1. Ik verbaasde me toen echt dat die zoveel waard was. :*)
Ik heb ook zo'n kist ( danger zone kist), maar kan de kist niet openen.
Staat: kist mag niet in jouw land worden geopend?

Oftewel heb er geen ruk aan?
Momentumlol schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:41:
Dag mensies!

Misschien dat het al wel ergens genoemd is; maar is er ook iets van een tweakers clan?

Ik speel al zo'n jaar of 10 CS, eerder ook wel zo nu en dan competitive... maar sinds de community servers amper gebruikt worden op CS:GO, en mijn vrienden het inmiddels voor gezien houden of allemaal aan de CoD Warzone zitten, zoek ik een teampje waar ik af en toe een leuk potje mee kan spelen.

Mijn competitive rank is hidden, maar volgens mij was het iets van Master Guardian I/II/Elite

Ohja; Steam Community naam is is gelijk aan tweakers-naam :) Berichtje hier mag natuurlijk ook!
Toegevoegd

[ Voor 46% gewijzigd door sidney013 op 02-05-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

accepted!

[ Voor 67% gewijzigd door Momentumlol op 02-05-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coun7less
sidney013 schreef op zondag 2 mei 2021 @ 11:46:
[...]

Ik heb ook zo'n kist ( danger zone kist), maar kan de kist niet openen.
Staat: kist mag niet in jouw land worden geopend?

Oftewel heb er geen ruk aan?

[...]
Klopt, openen van cases is verboden in Nederland en België.
Je kan ze wel verkopen op de steam community market.

De danger zone case zit nog in de active drop pool. Dus je zal nog lang moeten wachten om daar wat meer aan te verdienen dan een paar cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:03
coun7less schreef op zondag 2 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Klopt, openen van cases is verboden in Nederland en België.
Je kan ze wel verkopen op de steam community market.

De danger zone case zit nog in de active drop pool. Dus je zal nog lang moeten wachten om daar wat meer aan te verdienen dan een paar cent.
Enige manier hier om heen is een VPN naar een land waar het wel mag.
Maar vaak is wat je er uit krijgt het niet waard, een key kost meestal 2,50 en gemiddeld levert een drop je misschien 1 euro op.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martin0 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:12:
[...]

Enige manier hier om heen is een VPN naar een land waar het wel mag.
Maar vaak is wat je er uit krijgt het niet waard, een key kost meestal 2,50 en gemiddeld levert een drop je misschien 1 euro op.
Ik meen wel eens gelezen te hebben dat een VPN ook niet helpt omdat Steam kijkt naar het oorspronkelijke land van inschrijving maar weet ik niet 100% zeker.

Cases openen is gewoon een verkapte manier van gokken, het kan je duizenden euro's opleveren met 1 juiste skin krijgen of 1 cent als je veel pech hebt. De percentages liggen iig heel erg laag qua goede drops,genoeg youtube filmpjes van te vinden. Zipel is een goed voorbeeld met goede beargumentaties en berekeningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
https://convars.com/case/pl
Dit is een case unboxing simulator die ook de prijzen van zowel het openen (case+key) laat zien als de skin die er vervolgens in zit (waarde op de market afhankelijk van float). Dan krijg je een beetje een indruk van wat de opbrengsten zijn bij het openen.
Kistjes verkopen levert op de lange termijn meer op dan ze open te maken.

Edit: Zat net even te spelen met die simulator. Open ik wat bravo cases en had na 5 cases een Fire Serpent FT te pakken (710$). 8) Zo zie je maar, je kan altijd net geluk hebben

[ Voor 19% gewijzigd door Jorissie87 op 03-05-2021 13:02 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Jorissie87 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:58:
https://convars.com/case/pl
Dit is een case unboxing simulator die ook de prijzen van zowel het openen (case+key) laat zien als de skin die er vervolgens in zit (waarde op de market afhankelijk van float). Dan krijg je een beetje een indruk van wat de opbrengsten zijn bij het openen.
Kistjes verkopen levert op de lange termijn meer op dan ze open te maken.

Edit: Zat net even te spelen met die simulator. Open ik wat bravo cases en had na 5 cases een Fire Serpent FT te pakken (710$). 8) Zo zie je maar, je kan altijd net geluk hebben
Die simulatie gaat echt nergens over, trek alleen maar blauw of paars.

Ondertussen had ik tijdens de operation in game letterlijk 5 keer een trash nova achter elkaar. :+

Oh dat is sneaky, in de betaalde cases zitten dus veel "duurdere" items, pffffffffffffff

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 613510 op 03-05-2021 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:13
coun7less schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 19:39:
Altijd leuk ja! Ik had een maandje terug een case die 20€ waard was! Mooi een gratis spel mee kunnen scoren op Steam (Hades) :) En een welkome afwisseling op de cases van 5 cent :+

Edit: was een Weapon Case 1 blijkbaar, even opgezocht. Is zelfs nu nog meer waard geworden 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Leviathius op 03-05-2021 14:56 ]

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 613510

Leviathius schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:50:
[...]

Altijd leuk ja! Ik had een maandje terug een case die 20€ waard was! Mooi een gratis spel mee kunnen scoren op Steam (Hades) :) En een welkome afwisseling op de cases van 5 cent :+
Correctie: 3 cent, want Gabentax :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13:37
Momentumlol schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:41:
Dag mensies!

Ik voeg je vanavond even toe. Ik ben zelf GN2 dus je moet zelf kijken of je uberhaupt zin hebt om samen te spelen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:09

mark-k

AKA markkNL

Anoniem: 613510 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Die simulatie gaat echt nergens over, trek alleen maar blauw of paars.

Ondertussen had ik tijdens de operation in game letterlijk 5 keer een trash nova achter elkaar. :+

Oh dat is sneaky, in de betaalde cases zitten dus veel "duurdere" items, pffffffffffffff
De operation (en andere) collections zijn geen cases maar collections (vandaar de naam :P ), en daar beginnen de skin levels vanaf Gray, waar cases bij Blue beginnen. Er zit ongeveer n factor 10 tussen elk level per case/collection, dus de kansen op een fatsoenlijke skin in een collection zijn 10x zo laag als bij een case.

Ik heb bijna alleen maar cases gekocht in de operation, je kon er 50 kopen van de stars en met 21 had je de pass er al uit (zelfs na steam tax). Ik heb er uiteindelijk 40 gekocht, 20 meteen verkocht om de pass er ongeveer uit te hebben en nu nog 20 laten staan tot wanneer die in prijs gaat stijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-06 07:21
Ik heb dezelfde "tactiek" gehanteerd om mijn 2de account in prime te krijgen. Door het uitvoeren van meer dan de benodigde missies kreeg je per x-aantal een xp token. Zo ben je relatief snel naar lvl 21 en kan je prime activeren.
Ik beschouw het als het opladen van je account met steamtegoed waar je cs go prime bij kreeg. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momentumlol

Momentumlol

Car Fanatic

Bezemveger schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:15:
[...]

Ik voeg je vanavond even toe. Ik ben zelf GN2 dus je moet zelf kijken of je uberhaupt zin hebt om samen te spelen ;)
Top! En is prima hoor, rank maakt me niet zo veel uit. Gaat me om het teamplay en fun 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leviathius
Korte update, ik ben ondertussen GN3 geworden! *O*

Merk wel dat het ook daar super wisselvallig is met welke teammates je speelt... De ene keer super communicatief en schieten een blik cola nog om van 1km afstand. En dan gisteren 3 russen volgens mij die niets zeiden en als een silver2 de bomb sites op renden om vervolgens dood te gaan 8)7

Mijn vrienden en ik zijn nu op het punt aangekomen dat we smokes en mollies gaan leren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
Gisteren uit verveling van overwatches gedaan. 15 stuks totaal waarvan 14 overduidelijke spinbotters (en 1 clean). Je zou zeggen dat Valve spinbotters met behulp van AI er zelf wel uit moet kunnen filteren en automatisch kan bannen. Overwatch is nu niet interessant omdat het altijd zo obvious is. De leukste cases zijn mensen die cheaten en het proberen te verbergen. Ik zag overigens ook dat er net een grote banwave is geweest. Een aantal obvious cheaters waar ik onlangs tegen gespeeld heb zijn allen eergisteren gebanned. Tegelijk met de update waarin "automatisch prime na x aantal XP" is teruggedraaid.

Ik had net met overwatch ook iets toevalligs. Ik specte iemand in wingman die zelf niet cheatte maar zijn teammate wel. Doe ik de volgende overwatch case, krijg ik die teammate ter beoordeling :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:23
Jorissie87 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 10:59:

Ik had net met overwatch ook iets toevalligs. Ik specte iemand in wingman die zelf niet cheatte maar zijn teammate wel. Doe ik de volgende overwatch case, krijg ik die teammate ter beoordeling :P
Ik dacht dat je je eigen matches nooit als OW krijgt..

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
kazzzdafke schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 12:02:
[...]

Ik dacht dat je je eigen matches nooit als OW krijgt..
Dat was ook niet het geval. Ik had eerst een overwatchcase op Speler 1 (die niet cheatte), vervolgens kreeg ik een overwatchcase van de tweede speler die wel cheatte. Het was niet mijn eigen game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Wat is nou een beetje de leidraad voor wanneer je overwatch mag doen in CSGO? Aantal matches gespeeld, rank? Of gewoon een algemeen profiel hebben dat niet vaak gereport wordt ofzo?

Wil graag bijdragen en cheaters bannen, maar mag dat nog niet van Valve :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 21:03
Leviathius schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 13:31:
Wat is nou een beetje de leidraad voor wanneer je overwatch mag doen in CSGO? Aantal matches gespeeld, rank? Of gewoon een algemeen profiel hebben dat niet vaak gereport wordt ofzo?

Bepaalde rank geloof ik

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Laatst online: 07-06 13:05

Volgens mij werd er vroeger wel eens gezegd dat je minstens Gold Nova en 150 wins moest hebben op je account. Zelf kreeg ik ook rond dat aantal overwatch, maar dat is al wel een aantal jaar geleden. Op de site van Valve staat dat ze de volgende dingen meenemen:
  • Competitive wins
  • Account age
  • Hours played
  • Skill group
  • Low report count
Ook gaat het gerucht dat je nooit cases krijgt onder boven je eigen rank, dit moet er voor zorgen dat hoog gerankte spelers niet ten onrechte worden geband, al kun je jezelf afvragen hoe vaak een dergelijk scenario voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
JEROENrgfgf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:32:
[...]

Volgens mij werd er vroeger wel eens gezegd dat je minstens Gold Nova en 150 wins moest hebben op je account. Zelf kreeg ik ook rond dat aantal overwatch, maar dat is al wel een aantal jaar geleden. Op de site van Valve staat dat ze de volgende dingen meenemen:
  • Competitive wins
  • Account age
  • Hours played
  • Skill group
  • Low report count
Ook gaat het gerucht dat je nooit cases krijgt onder je eigen rank, dit moet er voor zorgen dat hoog gerankte spelers niet ten onrechte worden geband, al kun je jezelf afvragen hoe vaak een dergelijk scenario voorkomt.
Ah kijk, thanks. Ik zit nog niet op de 150 wins, maar kom wel steeds dichterbij. Zit nu op 132 wins in comp.

Ik denk wel dat je in je laatste alinea bedoeld dat je nooit cases krijgt boven je eigen rank. Dus niet dat je als GN4 een MGE moet oordelen, maar wel GN3 kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Laatst online: 07-06 13:05
Leviathius schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:37:
[...]

Ah kijk, thanks. Ik zit nog niet op de 150 wins, maar kom wel steeds dichterbij. Zit nu op 132 wins in comp.

Ik denk wel dat je in je laatste alinea bedoeld dat je nooit cases krijgt boven je eigen rank. Dus niet dat je als GN4 een MGE moet oordelen, maar wel GN3 kan krijgen.
Dat bedoelde ik inderdaad :p Maar pin me niet vast op die 150 wins, wellicht dat ze dingen hebben veranderd door de jaren heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coun7less
JEROENrgfgf schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:57:
[...]

Dat bedoelde ik inderdaad :p Maar pin me niet vast op die 150 wins, wellicht dat ze dingen hebben veranderd door de jaren heen.
140 wins is het tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hadespuiter
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-06 03:38
Total noob hier en wat opmerkingen: ik heb CSGO even een poosje zitten vergelijken met het oudere CS Source, en wat mij opvalt is dat ik de belichting in Source mooier vind. Ik zie daar HDR achtige belichting (o.a. het coole effect dat als je van binnen naar buiten loopt dat je dan het zonlicht ziet veranderen enzo). CSGO heeft dat niet. Of kun je dat ergens aanpassen?

Tweede punt is dat de bots in Source véééél beter zijn. Lijkt wel dat zelfs op easy de bots beter zijn dan standje expert in CSGO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Leviathius schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 09:01:
Korte update, ik ben ondertussen GN3 geworden! *O*

Merk wel dat het ook daar super wisselvallig is met welke teammates je speelt... De ene keer super communicatief en schieten een blik cola nog om van 1km afstand. En dan gisteren 3 russen volgens mij die niets zeiden en als een silver2 de bomb sites op renden om vervolgens dood te gaan 8)7

Mijn vrienden en ik zijn nu op het punt aangekomen dat we smokes en mollies gaan leren :+
Ik heb net 2 competitive matches gespeeld met 2 uitersten daarin. En dan de stille variant met 5 randoms tegen een clan :X

Mja in je uppie heb je niet zoveel keus, m’n vrienden spelen liever geen comp terwijl ik t wel leuk vind, maar nog steeds voor de fun en niet diehard :+

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
Oogje schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 23:11:
[...]

Ik heb net 2 competitive matches gespeeld met 2 uitersten daarin. En dan de stille variant met 5 randoms tegen een clan :X

Mja in je uppie heb je niet zoveel keus, m’n vrienden spelen liever geen comp terwijl ik t wel leuk vind, maar nog steeds voor de fun en niet diehard :+
Tja, ik ben inmiddels GN master en daar heb je ook zeer vreemde potjes/spelers. Vandaag tot twee keer gehad dat iemand weigerde mee te spelen omdat hij per se B wilde verdedigen op Inferno. Hij ging dus letterlijk wachten in CT en deed alsof hij AFK was. Verder zijn de spelers op op dit niveau echt bizar toxic tegen hun eigen team.. Helemaal als ze na twee ronden bovenaan staan qua kills (om vervolgens aan het einde van de pot op nr 3/4 te staan.

Maar mocht je zin hebben om een keer samen te spelen kan je me toevoegen via m’n friendcode.

60108834

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Bezemveger schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:00:
[...]

Tja, ik ben inmiddels GN master en daar heb je ook zeer vreemde potjes/spelers. Vandaag tot twee keer gehad dat iemand weigerde mee te spelen omdat hij per se B wilde verdedigen op Inferno. Hij ging dus letterlijk wachten in CT en deed alsof hij AFK was. Verder zijn de spelers op op dit niveau echt bizar toxic tegen hun eigen team.. Helemaal als ze na twee ronden bovenaan staan qua kills (om vervolgens aan het einde van de pot op nr 3/4 te staan.

Maar mocht je zin hebben om een keer samen te spelen kan je me toevoegen via m’n friendcode.

60108834
Toxic spelers kun je op iedere rank tegenkomen. Wel is mijn ervaring dat het tot DMG/LE het ergste is omdat mensen tot die rank relatief makkelijk zonder teamplay kunnen komen. Vanaf LEM moeten mensen in ieder geval meer samenwerken om die rank te behouden. Aan de andere kant kun je dan wel weer bij try-hards in het team komen die gaan flamen op mensen die hun dag niet hebben. Het beste wat je kunt doen is zorgen dat jij je niet verlaagd tot dat niveau in de hoop een positieve trustfactor te krijgen. Je zal dan in de toekomst ook met teammates gequeued worden met gelijke trustfactor. En de allerbeste tip blijft; Ga gewoon met een team van 5 queuen. Voeg iedere fijne teammate toe in je vriendenlijst en zorg dat je een groepje hebt waar je fijn mee kan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Bezemveger schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 23:00:
[...]

60108834
(y)
Ik zal eerst mn 10 potjes eens afmaken om te kijken wat mn rank überhaupt gaat zijn :P

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

AzzKickah

06-CENSORED

Je zult er ondertussen al wel achter zijn maar je krijgt Overwatch vanaf Gold Nova :)

Ik schommel al een tijd van GN3 naar GN4 en weer terug. Ik merk toch als ik GN4 heb en met hoger gerankte spelers in een game kom, ze toch vaak gewoon te snel zijn voor me. Ik zie net een elleboog de hoek om komen en ik ben met 1 kogel weg.

Ik zal wel te oud worden (lees: zijn ;w ) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
AzzKickah schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 04:37:
[...]

Je zult er ondertussen al wel achter zijn maar je krijgt Overwatch vanaf Gold Nova :)

Ik schommel al een tijd van GN3 naar GN4 en weer terug. Ik merk toch als ik GN4 heb en met hoger gerankte spelers in een game kom, ze toch vaak gewoon te snel zijn voor me. Ik zie net een elleboog de hoek om komen en ik ben met 1 kogel weg.

Ik zal wel te oud worden (lees: zijn ;w ) :P
Yess, heb het dus goed in de gaten gehouden en zodra ik 150 wins had (en GN2/3 was) kreeg ik Overwatch cases te zien :).

Hier ook de situatie dat we in GN3 blijven hangen. Je merkt gewoon wanneer je tegen een GN4 of AK speelt, die knallen je zo snel om ver dat het wel hackers lijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Weer begonnen met CSGO nu er een nieuwe operation is. Wel leuk om iedere week weer wat te grinden. Ik was LEM en heb vandaag een uprank naar supreme gepakt terwijl mijn laatste 8 potjes als volgt waren:
Gelijk - Verloren - Verloren - Verloren - Verloren - Verloren - Verloren - Gelijk..

Ik snap er echt helemaal niets van. Ik stond al die potjes ook niet (dik) bovenaan en speelde voornamelijk tegen gelijke ranks. Soms win je 8 potjes op rij en pak je geen uprank nu, na een gelijkspel, en daarvoor 6x loss, een rank up. Ook geen melding dat er mensen uit vorige potjes verbannen zijn ofzo. Iemand enig idee of er iets in de ELO settings is aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Probeer het niet te snappen en go with the flow.
Het maakt je leven makkelijker dan Valve te willen snappen..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:55

AzzKickah

06-CENSORED

Jorissie87 schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:22:
Weer begonnen met CSGO nu er een nieuwe operation is. Wel leuk om iedere week weer wat te grinden. Ik was LEM en heb vandaag een uprank naar supreme gepakt terwijl mijn laatste 8 potjes als volgt waren:
Gelijk - Verloren - Verloren - Verloren - Verloren - Verloren - Verloren - Gelijk..

Ik snap er echt helemaal niets van. Ik stond al die potjes ook niet (dik) bovenaan en speelde voornamelijk tegen gelijke ranks. Soms win je 8 potjes op rij en pak je geen uprank nu, na een gelijkspel, en daarvoor 6x loss, een rank up. Ook geen melding dat er mensen uit vorige potjes verbannen zijn ofzo. Iemand enig idee of er iets in de ELO settings is aangepast?
Mijn streak vanaf gisteren is win - loss - gelijk - win - loss - win - loss - win - gelijk.
Geen up- of downrank.

Hoe dat dus precies werkt heb ik ook geen idee van :P :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@Jorissie87 @AzzKickah Het is volgens mij meer dan alleen de win-loss van wedstrijden. Je kan 5x winnen en 5de staan van je team met 2 kills en 1 assist of 5x verliezen, maar wel bovenaan staan met een kd van 2.00 of hoger en iedereen helemaal ingemaakt hebben (en dus toch verloren hebben). Dan 'ziet' valve dat als 'deze knul zit in een te lage rank, ja hij verliest, maar hij is wel kei goed'. En in situatie 1 is het 'deze knul wordt gecarried door z'n teammates, laat hem nog maar lekker oefenen hier'.

Just my thoughts :)

Hier nog steeds GN2 (soms GN1, soms GN3, ligt eraan hoe het weer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 12:41
Eindelijk weer tijd voor een Major 8) wie gaat het volgen? Zometeen begint de eerste fase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grim
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-01-2024
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 09:53:
Eindelijk weer tijd voor een Major 8) wie gaat het volgen? Zometeen begint de eerste fase.
Lang geen CSGO meer gespeeld of gevolgd maar ik ga deze major, nu het weer in het echt is, wel weer wat volgen. Thuiswerken en een stream op een extra scherm laten draaien is ideaal. :D

A-stream
Astralis vs. Copenhagen Flames
https://www.twitch.tv/pgl

B-stream
Team Spirit vs. FAZE CLAN
https://www.twitch.tv/pgl_csgo

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tof! Dat wil ik wel volgen! Hoe ga ik van te voren weten waar en wanneer ik de matches kan zien? Die PGL website word ik niet veel wijs van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grim
  • Laatst online: 19-01-2024
HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 10:39:
Tof! Dat wil ik wel volgen! Hoe ga ik van te voren weten waar en wanneer ik de matches kan zien? Die PGL website word ik niet veel wijs van.
Op HLTV heb je de beste informatie
https://www.hltv.org/even...lm-2021-challengers-stage

Steam: Grim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Nou ben ik geen kenner óf expert, maar is/was Astralis niet een heel goed team?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:15:
Team met de meeste prijzen inderdaad, maar momenteel in mindere vorm en de sterspeler is ook naar NIP gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
HTT-Thalan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 11:15:
Was wel lange tijd zo maar zijn wat afgegleden. Zoals hierboven al genoemd is Dev1ce overgestapt naar Ninjas in Pyjamas die nu op papier het betere team zijn. De grote favoriet dit toernooi is Navi vanwege S1mple die almaar beter wordt maar ook omdat het team nu echt goed op elkaar ingespeeld lijkt te zijn. Gambit is momenteel ook een enorm sterk team maar zal zich nog wel in de LAN-setting moeten gaan bewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik ben meerdere keren 'S1mple' spelers tegengekomen in ranked play... hij is zo populair dat mensen hem na gaan doen. Ik heb nu een paar matches gezien en het gaat er hard tegenaan! Echt leuk om te volgen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Hoe kom je als team terecht in een wedstrijd zoals de PGL? Kwestie van inschrijven en evt uitloten, of zijn er een soort van voorwedstrijden die je moet winnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezemveger
HTT-Thalan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:45:
Hoe kom je als team terecht in een wedstrijd zoals de PGL? Kwestie van inschrijven en evt uitloten, of zijn er een soort van voorwedstrijden die je moet winnen?
Er zijn RMR (regional major ranking) wedstrijden per continent. Volgens mij doen er alleen mega grote e-sport organisaties mee, want het gaat om serieuze bedragen die je kan winnen en CSGO is natuurlijk mega populair.

Ik hoop dat Team Liquid gaat winnen, maar ik denk dat Navi met de beker op het podium zal staan. Overigens ziet het er toch allemaal zo logisch en simpel uit als je het live kijkt, maar als ik dan CSGO speel is het allemaal toch zo moeilijk wat een dev1ce en stewie2k doen. Crosshair placement, reactietijd, het peeken etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Bezemveger schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 11:27:
[...]

Er zijn RMR (regional major ranking) wedstrijden per continent. Volgens mij doen er alleen mega grote e-sport organisaties mee, want het gaat om serieuze bedragen die je kan winnen en CSGO is natuurlijk mega populair.

Ik hoop dat Team Liquid gaat winnen, maar ik denk dat Navi met de beker op het podium zal staan. Overigens ziet het er toch allemaal zo logisch en simpel uit als je het live kijkt, maar als ik dan CSGO speel is het allemaal toch zo moeilijk wat een dev1ce en stewie2k doen. Crosshair placement, reactietijd, het peeken etc
Mijn persoonlijke barriere om beter te worden zijn al die nade placements, ik ben goed genoeg voor een entry flash of een goeie molly maar alles leren/oefenen - te saai, geen zin in. Ik speel gewoon voor de lol, maar kijk met groot genoegen naar al die vette truucs die deze spelers uithalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brubs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:34
HTT-Thalan schreef op woensdag 27 oktober 2021 @ 10:45:
Je kunt je inschrijven voor qualifiers etc en daarna ga je op punten door naar eventuele grotere toernooien waar je de RMR punten kunt oprakelen. Als je die genoeg hebt kun je naar de main qualifiers volgens mij en als je daar hoog genoeg eindigt mag je naar de Major om deel te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Weet iemand wat de regels zijn voor PGL Major player names? Ik kan ze niet vinden, wel die van ESL:

https://play.eslgaming.co...go/major/rules#rule_19703

ik speel al een tijdje met een en dezelfde username en alhoewel ik nooit aan een Major zal meedoen (te lui om goed te worden) zat ik me af te vragen hoe lollig het zou zijn als de announcers mijn naam omroepen omdat ik één of andere geweldige actie uithaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YaDhOQA6S22IwiP_P_mVOxZ7dVM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8OVjj1gKTzK6nz1VPUZwtEsP.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik snap het niet meer - ik kan geen wedstrijden meer vinden op de PGL site, maar er zijn nu wel live streams. Wat word er nu gespeeld? Begint de legend stage niet gewoon maandag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:02
HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 14:24:
Ik snap het niet meer - ik kan geen wedstrijden meer vinden op de PGL site, maar er zijn nu wel live streams. Wat word er nu gespeeld? Begint de legend stage niet gewoon maandag?
Legend stage is gewoon vanaf vandaag. Zie https://www.hltv.org/events/4866/pgl-major-stockholm-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:25
Ik Ben een leek kwa csgo, maar ik heb een aantal kisten nog in m’n inventaris.

Spectrum 2 kist
2 stuks gamma-kist
Gamma 2 -kist
Shadow -kist
Spectrum -kist

Maar wat moet ik ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

fevo-1190 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:13:
Ik Ben een leek kwa csgo, maar ik heb een aantal kisten nog in m’n inventaris.

Spectrum 2 kist
2 stuks gamma-kist
Gamma 2 -kist
Shadow -kist
Spectrum -kist

Maar wat moet ik ermee?
Als je ze aan mij geeft kan ik ze wel verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:20:
[...]

Als je ze aan mij geeft kan ik ze wel verkopen.
Dus je kan er geld mee verdienen?
Heb zelf nog helemaal geen mooie skins voor op m’n wapens. Nog helemaal niks volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

fevo-1190 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:36:
[...]

Dus je kan er geld mee verdienen?
Heb zelf nog helemaal geen mooie skins voor op m’n wapens. Nog helemaal niks volgens mij.
Oh zeker. Ik heb enkele cases klaarstaan voor de verkoop die fluctueren tussen de 3 en 5 cent. Zodra ze over de 6 cent heen gaan verkoop ik ze allemaal tegelijk en koop ik een pakje stickers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fevo-1190
HTT-Thalan schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:43:
[...]

Oh zeker. Ik heb enkele cases klaarstaan voor de verkoop die fluctueren tussen de 3 en 5 cent. Zodra ze over de 6 cent heen gaan verkoop ik ze allemaal tegelijk en koop ik een pakje stickers.
Misschien domme vraag waar verkoop je ze dan? En wat kost een gemiddeld pakje stickers dan?

Wel leuk om wat cosmetische items op m’n wapens te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

fevo-1190 schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:50:
[...]

Misschien domme vraag waar verkoop je ze dan? En wat kost een gemiddeld pakje stickers dan?

Wel leuk om wat cosmetische items op m’n wapens te hebben.
Steam heeft een ingebouwde marketplace waar je kan kopen en verkopen, maar door je steam account te koppelen aan externe diensten/sites kan het daar ook, op eigen risico.

In NL/België is het openen van deze kistjes verboden vanwege onze gok wetgeving, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Ik lees steeds dat dit weer de eerste echte LAN major is "with audience" maar die is er toch niet? We zien de teams hooguit in hun boots maar ik zie geen tribunes vol met publiek, komt dat pas later in het toernooi? De fans zorgen toch altijd voor een mooie sfeer. Voor de (thuis)kijker is er nu nauwelijks verschil tov een online event.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Maar soms is het daarom niet minder spannend :P. Ik kijk soms samen met mijn zoon. Ik ben niet echt voor een specifiek team, maar mijn zoon is voor Ence omdat hij dat muziekje zo grappig vind... :').

De leukste wedstrijden zijn wanneer het steeds gelijk opgaat en we de volle 3 maps krijgen.

En wanneer S1mple speelt. Niet dat ik persé wil dat Navi wint, maar die gast is echt wel meesterlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezemveger
Jorissie87 schreef op maandag 1 november 2021 @ 13:36:
Ik lees steeds dat dit weer de eerste echte LAN major is "with audience" maar die is er toch niet? We zien de teams hooguit in hun boots maar ik zie geen tribunes vol met publiek, komt dat pas later in het toernooi? De fans zorgen toch altijd voor een mooie sfeer. Voor de (thuis)kijker is er nu nauwelijks verschil tov een online event.
vanaf de kwartfinales (aanstaande donderdag) is het met 8.000 man publiek. Blas Fall finals eind november is ook met publiek.

Navi is wel echt ijzersterk op dit moment en S1mple is niet eens de beste in het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Bezemveger schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:22:
[...]

vanaf de kwartfinales (aanstaande donderdag) is het met 8.000 man publiek. Blas Fall finals eind november is ook met publiek.

Navi is wel echt ijzersterk op dit moment en S1mple is niet eens de beste in het team.
Had al zo'n vermoeden maar kon het nergens terugvinden. Ook enig idee waarom? Je zou zeggen dat ze nu omzet missen door niet voor de challenger en legend matches ook publiek toe te laten. Het podium e.d. moeten ze sowieso al hebben dus de vaste lasten heb je maar 1x. Zoals gezegd geeft het veel meer sfeer aan zo'n toernooi. Overigens ook benieuwd of er teams zijn die met publiek ineens anders gaan presteren omdat ze nooit LAN hebben meegemaakt in deze vorm (bijvoorbeeld Gambit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Jorissie87 schreef op maandag 1 november 2021 @ 14:35:
[...]

Had al zo'n vermoeden maar kon het nergens terugvinden. Ook enig idee waarom? Je zou zeggen dat ze nu omzet missen door niet voor de challenger en legend matches ook publiek toe te laten. Het podium e.d. moeten ze sowieso al hebben dus de vaste lasten heb je maar 1x. Zoals gezegd geeft het veel meer sfeer aan zo'n toernooi. Overigens ook benieuwd of er teams zijn die met publiek ineens anders gaan presteren omdat ze nooit LAN hebben meegemaakt in deze vorm (bijvoorbeeld Gambit).
Gambit heeft met Hobbit anders wel een Major winnaar in huis. Maar er zijn inderdaad wel meerdere spelers met weinig LAN ervaring in T1/2.

Ik ben erg benieuwd wat Heroic gaat doen. Ik vind dat ze toch mooi hebben laten zien dat ze die coaching bug helemaal niet nodig hadden. Ik hoop dat ze het Na'Vi uit eindelijk moeilijk kunnen maken en de titel kunnen pakken. Worden wat spannende dagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
q-enf0rcer.1 schreef op woensdag 3 november 2021 @ 22:02:
[...]

Gambit heeft met Hobbit anders wel een Major winnaar in huis. Maar er zijn inderdaad wel meerdere spelers met weinig LAN ervaring in T1/2.

Ik ben erg benieuwd wat Heroic gaat doen. Ik vind dat ze toch mooi hebben laten zien dat ze die coaching bug helemaal niet nodig hadden. Ik hoop dat ze het Na'Vi uit eindelijk moeilijk kunnen maken en de titel kunnen pakken. Worden wat spannende dagen!
Vanzelfsprekend doelde ik niet op Hobbit maar wel op de andere 4 spelers.
We hebben overigens een leuke aantal matches in het vooruitzicht. Het is jammer dat er wat grote teams weggevallen zijn zoals Faze, Astralis en Liquid maar dat hoort natuurlijk bij een toernooi. Grote verrassing tot dusver vond ik Copenhagen Flames. Ik heb echt genoten van de match tegen NIP met in het bijzonder de map Ancient.
Ik kijk overigens erg uit naar Navi vs Vitality (Zywoo vs S1mple) en Nip vs G2. Wordt een mooie finale als de winnaars van beide teams doorgaan.

Zie trouwens ook net dat Dupreeh en Magisk (en Zonic) vertrekken bij Astralis en dat K0nfig en BlameF aan het team zijn toegevoegd. Het hing al een tijdje in de lucht maar alsnog jammer dat de core na het vertrek van device verder uiteenvalt. Ben wel benieuwd wat het team moet met 2 IGLs. Misschien gaan ze BlameF en Gla1ve (na zijn vaderschap) afwisselen? Of BlameF zal meer naar een lurk rol verschuiven. We gaan het zien.

Meestal is een 6-man roster een teken dat er binnenkort nog iemand vertrekt? Gezien Lucky de awper is en Gla1ve en Xyp net hebben bijgetekend zal Bubzki na afloop van zijn contract waarschijnlijk de sigaar zijn. Had persoonlijk liever Magisk gehouden en Xyp zien vertrekken, die is imo redelijk afgegleden de laatste periode.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorissie87 op 04-11-2021 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

Sinds vorige week CS:GO weer eens opgepakt. Korte competitieve games, wat een verademing !
Werd na 2 potjes ingedeeld in Silver 3 :O
Dat niveau is soms droevig te noemen. Ook nog steeds veel Russen (cyka blyat gehalte) helaas.
Nu 10 potjes verder, eindig meestal als eerste maar nog geen promo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Anoniem: 377816 schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:27:
Sinds vorige week CS:GO weer eens opgepakt. Korte competitieve games, wat een verademing !
Werd na 2 potjes ingedeeld in Silver 3 :O
Dat niveau is soms droevig te noemen. Ook nog steeds veel Russen (cyka blyat gehalte) helaas.
Nu 10 potjes verder, eindig meestal als eerste maar nog geen promo.
Schijnbaar is het beter om 1 a 2 potjes te winnen per dag voor 1 week, dan 10 op 1 dag. Ook worden de eerste potjes die je op een dag speelt zwaarder meegerekend. Dus de eerste winnen telt zwaarder mee, dan de tweede verliezen.

Maargoed dit is vooralsnog ook nog speculatie, want het systeem van csgo is flink geheim :(

Welkom terug in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Vonden jullie Navi ook weinig spectaculair om te kijken? Ik kreeg van meerdere teams echt het gevoel dat ze ervoor vochten en hun best deden, terwijl Navi er meestal gewoon overheen wandelde en nog arrogant deed ook. Tijdens de finale pre-game interview stond Sasha zelfs gewoon met het publiek te geinen terwijl zijn tegenstander aan het woord was. Ik had veel liever gehad dat één van de andere teams gewonnen had, die gunde ik het veel meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op woensdag 10 november 2021 @ 10:56:
Vonden jullie Navi ook weinig spectaculair om te kijken? Ik kreeg van meerdere teams echt het gevoel dat ze ervoor vochten en hun best deden, terwijl Navi er meestal gewoon overheen wandelde en nog arrogant deed ook. Tijdens de finale pre-game interview stond Sasha zelfs gewoon met het publiek te geinen terwijl zijn tegenstander aan het woord was. Ik had veel liever gehad dat één van de andere teams gewonnen had, die gunde ik het veel meer.
Ik vond Navi vooral interessant om te kijken hoe ze alles nagenoeg perfect uitvoerden. Hoe snel S1mple omdraait en schiet is echt absurd. Vind dat G2 het wel echt heel goed gedaan heeft en had het ze zeker gegund om te winnen. Vond Niko als een sympathieke speler overkomen die, zoals je zegt, echt ervoor ging. Heel zuur van zijn gemiste deagle shots toen het 15-12 stond op Nuke :/ Heb genoten van het toernooi (eerste keer gevolgd) en veel geleerd voor m'n eigen gameplay :)

ps. S1imple stond te gebaren bij die interviews dat het publiek moest kappen met opmerkingen maken richting Niko. Had niets te maken met onsympathiek zijn, eerder het tegendeel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Na een lange tijd inactiviteit en voornamelijk aangespoord door de majors heb ik CSGO weer aangeslingerd. En ik had er behoorlijk moeite mee. Ik raakte nog geen schuurdeur meer |:( en heb vele frustrerende potjes onderaan gebungeld. Casual mijdt ik nu steeds meer omdat het gewoon een campfest is, maar ook competitive is echt wel heel erg geworden. Voor mijn gevoel kom ik stukken minder cheaters tegen dan voorheen (da's positief) maar die teammates :F voornamelijk russisch sprekenden (of 'klinkt als') die pertinent weigeren in het engels te communiceren (behalve om te vloeken en te schelden) en ik heb al zo'n tien potjes lang mensen die ook gewoon weigeren te communiceren, geen info, niks. Dan word het wel heel lastig spelen :-/.

Meevallertje is dat ik door mijn inactiviteit flink ben teruggevallen van Gold 1 star naar Silver 4. Dat is dan wel weer leuk voor de e-peen :+.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FjWDxyYK1pheQqhS3qNTcT1o3h4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lCNwNAGgsMnRW4mffAeNIloC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpYICiXLOU0agGejv9C-yP-dXT4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SIb2ZhaNNDPCUkOlc3q8H9PK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uve0NbgZT0ZNbk1LZU0DZ0DssqQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CICxPjS8BSszkSz1h9j9RLMw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k-T1ZZrXhOTvF9CUS9m9q0C5Xvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qBo1te0oOKHDBpuCxsOTRSRY.jpg?f=fotoalbum_large

Ik begin een warme relatie te ontwikkelen met de R8 rhino, zeker voor de pistol round. Leuk om te snipen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 377816

@HTT-Thalan wat is je Steam? Zit in dezelfde skill group :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Anoniem: 377816 schreef op zondag 14 november 2021 @ 23:09:
@HTT-Thalan wat is je Steam? Zit in dezelfde skill group :)
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Voeg maar toe, doen we eens een potje samen :P. Ik ben matig met nades maar redelijk met shotgun en M4. Favo map is Nuke, ik heb een grondige hekel aan Mirage (ben er ook erg slecht in).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
HTT-Thalan schreef op maandag 15 november 2021 @ 07:50:
[...]

***members only***

Voeg maar toe, doen we eens een potje samen :P. Ik ben matig met nades maar redelijk met shotgun en M4. Favo map is Nuke, ik heb een grondige hekel aan Mirage (ben er ook erg slecht in).
Om eerlijk te zijn moet je als silver niet echt goed zijn met nades, elke smoke/flash die je zelf kan gooien is al mooi meegenomen. Ik veronderstel niet dat je met een PUG aan silvers een mooie smokewall kan gooien op nuke.

Uiteraard blijft CSGO een teamspel maar in de silver en gold nova ranks zal je toch vrij weinig teamplay tegenkomen. Als je dan nades wil gooien zou ik bv wat popflashes leren die je zelf kan gooien om je eigen zelf in te flashen. Zelfde met smokes, leer bv een oneway zodat je een cheeky kill kan maken en snelle 5v4 fixt.

Ik snap niet goed dat mensen mirage kunnen haten. Denk dat deze mijn favo map is. Vind dat er een leuke sfeer hangt, heeft een goede sfeer en de zon schijnt er altijd! Eigenlijk een beetje vakantie als op vakantie gaan :+

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kreekje schreef op maandag 15 november 2021 @ 08:05:
Om eerlijk te zijn moet je als silver niet echt goed zijn met nades, elke smoke/flash die je zelf kan gooien is al mooi meegenomen. Ik veronderstel niet dat je met een PUG aan silvers een mooie smokewall kan gooien op nuke.

Uiteraard blijft CSGO een teamspel maar in de silver en gold nova ranks zal je toch vrij weinig teamplay tegenkomen. Als je dan nades wil gooien zou ik bv wat popflashes leren die je zelf kan gooien om je eigen zelf in te flashen. Zelfde met smokes, leer bv een oneway zodat je een cheeky kill kan maken en snelle 5v4 fixt.
Hendig om een hoekje ketsen lukt me nog wel, en de smokewall op Nuke werk ik ook wel aan mee al heb ik niet de juiste positionering (niet vanaf spawn bv). Ik ben vooral van de molly's en gebruik smokes vooral voor planten of retreat afdekken. Heel af en toe lukt het me een mooie pop flash te maken maar in alle eerlijkheid ik vind het gewoon saai om te 'oefenen'. Ik speel liever gewoon.
Ik snap niet goed dat mensen mirage kunnen haten. Denk dat deze mijn favo map is. Vind dat er een leuke sfeer hangt, heeft een goede sfeer en de zon schijnt er altijd! Eigenlijk een beetje vakantie als op vakantie gaan :+
Zeker, mooi map en lekker weer, maar teveel angles en hidey-holes voor mij, ik vind hem vet gecompliceerd :P. Nuke is doodsimpel en lekkere korte lijnen. Op die map speel ik echt op mijn best - 2e keus is Dust2, zeker met de recente aanpassing. Deze twee maps ken ik ook het beste qua timing, routes, verwachtingspatronen en sound cues.

Maps die ik momenteel vaker speel om daar ook comfortabel mee te worden zijn Inferno (erg mooi), Vertigo en af en toe Cache.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik wil ook nog wel eens een potje meedoen :)
Al lang geleden CS, en van LEM gezakt dacht ik naar MG2?
Dus ik denk dat ik nog wel kan meespelen in jullie rank? Zo tussen het Vanguard geweld door, nog eens echt skilled schieten is wel leuk ;D

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat van dat gebrek aan team play heb je overigens helemaal gelijk in. Ik kom zelden groepen tegen op competitive die echt communiceren en samenspelen. Vooral die info verstrekken is blijkbaar echt een ding. Had pas een groep die gewoon rotweg zei "we don't care" toen ik vroeg om info te gebruiken.

Toen heb ik een ronde info aan de tegenpartij gegeven (precies doorgeven waar iedereen zat en heen ging) - ze werden vreselijk in de pan gehakt. Daarna waren ze ineens spontaan overtuigd van het nut van info delen :+ en hebben we het potje uiteindelijk gewonnen.

Ik denk dat ik nuke vooral makkelijk vind omdat je er redelijk succesvol kan zijn met aggressief spelen en de korte lijnen binnen faciliteren mijn favoriete speelstijl (shotties) al heb ik onder peer pressure mezelf wel aangeleerd met de M4/AK te werken en heb zelfs de spray patronen enigzins onder de knie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Als je aim beter is en speelt in een lagere rank, dan is het idd beter van agressief te spelen, want in de meeste gevallen wing je toch puur op aim mechanics.

In hogere ranks gaan ze je dan counteren met one way smokes, andere strats etc..

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
@HTT-Thalan als je mij online ziet stuur gerust een berichtje! Speel regelmatig met 2 vrienden in de GN2-3 ranks en zijn zeer actief met info.

Zal ff mijn friendcode opzoeken indien anderen interesse hebben.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 28% gewijzigd door Leviathius op 15-11-2021 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
Nog even iets anders, is er nog iemand enthousiast om volgend jaar Vitality te zien spelen? Zywoo, Apex, Shox, Dupreeh en Magisk. En dan Zonic die de coach gaat zijn. Hopelijk gaan ze hiermee die CIS teamkes wat kletsen geven. :9~

EDIT: het is dus Zywoo, Apex, Misutaaa, Dupreeh en Magisk, Shox stopt er mee samen met ⁠Kyojin.

[ Voor 17% gewijzigd door Kreekje op 15-11-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kreekje schreef op maandag 15 november 2021 @ 10:38:
Nog even iets anders, is er nog iemand enthousiast om volgend jaar Vitality te zien spelen? Zywoo, Apex, Shox, Dupreeh en Magisk. En dan Zonic die de coach gaat zijn. Hopelijk gaan ze hiermee die CIS teamkes wat kletsen geven. :9~
Waarom specifiek die teams? :-P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
HTT-Thalan schreef op maandag 15 november 2021 @ 11:32:
[...]

Waarom specifiek die teams? :-P.
Niet persé die teams. NAVI en Gambit waren naar mijn mening in het afgelopen (online) jaar de beste.
Vond het vooral gek dat Gambit iedereen van de server knalde terwijl ze, zeker voor mij, een 'onbekend' team waren. NAVI draait natuurlijk al verschillende jaren mee en het gaat sinds Simpel erbij zit veel beter. Maar ook hier, b1t is het team gejoind en ze hebben nu al een major gewonnen. Persoon vind ik niet dat dit zo makkelijk zo mogen zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kreekje schreef op maandag 15 november 2021 @ 13:05:
[...]

Niet persé die teams. NAVI en Gambit waren naar mijn mening in het afgelopen (online) jaar de beste.
Vond het vooral gek dat Gambit iedereen van de server knalde terwijl ze, zeker voor mij, een 'onbekend' team waren. NAVI draait natuurlijk al verschillende jaren mee en het gaat sinds Simpel erbij zit veel beter. Maar ook hier, b1t is het team gejoind en ze hebben nu al een major gewonnen. Persoon vind ik niet dat dit zo makkelijk zo mogen zijn >:)
Ja, wij zouden het blijkbaar ook kunnen :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op maandag 15 november 2021 @ 09:29:
Als je aim beter is en speelt in een lagere rank, dan is het idd beter van agressief te spelen, want in de meeste gevallen wing je toch puur op aim mechanics.

In hogere ranks gaan ze je dan counteren met one way smokes, andere strats etc..
Oh 100%. Als ik zie wat ze in de majors doen - daar zijn ze als CT niet zo dom om te gaan jagen op T's zoals in mijn rangen veel gebeurt. En een surprise visit op een site waar 2 of 3 man goed verstopt zit met een array aan nades kan ik met mijn shottie ook echt wel vergeten. Ik werk ook wel aan mijn angles en nades, maar niet serieus en ook niet met het idee dat ik ooit boven gold uit zal/wil komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Laat ik de geluidsdiscussie nog eens aanzwengelen, want het is nog niet 100% bij mij.

Ik speel met 5.1 true surround, een Soundblaster X-FI met Logitech 5.1 set.
Geen headset dus, en geen virtual surround of wat dan ook. Voor mij werkt dat prima, ondanks dat ik weet dat de halve wereld en zijn moeder met headsets speelt, zelfs de pro's op de majors.

Maar dat heb ik geprobeerd, en met headsets krijg ik gewoon niet die instant localisatie van alle geluiden tijdens het spel. Ik speel dan ook heel zwaar op geluid.

Mijn issue is echter de comms... ik gebruik een goeie mic maar die pikt natuurlijk geluid op en dus creëer ik (aan de andere kant, heb er zelf geen last van) een echo. En da's kut. Ik krijg ook niet uitgezocht hoe ik dat weghaal. Ik heb de mic uit de 'richting' gehaald van de speakers (erachter, onder een afdakje, achter mijn scherm etc etc) en de gevoeligheid en input volume naar beneden gedraaid, maar dat helpt schijnbaar niet.

Nu is dit wel een USB microfoon - zou het helpen om gewoon een 3.5mm jack in de X-FI te steken zodat die het intern kan regelen en zo feedback tegen gaat? Of gaat dat niet helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidney013
Iemand potje spelen vanavond?

potje spelen op faceit? add me https://www.faceit.com/en/players/xanZo013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Laatst online: 14-06 10:28
HTT-Thalan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:32:
Laat ik de geluidsdiscussie nog eens aanzwengelen, want het is nog niet 100% bij mij.

Ik speel met 5.1 true surround, een Soundblaster X-FI met Logitech 5.1 set.
Geen headset dus, en geen virtual surround of wat dan ook. Voor mij werkt dat prima, ondanks dat ik weet dat de halve wereld en zijn moeder met headsets speelt, zelfs de pro's op de majors.

Maar dat heb ik geprobeerd, en met headsets krijg ik gewoon niet die instant localisatie van alle geluiden tijdens het spel. Ik speel dan ook heel zwaar op geluid.

Mijn issue is echter de comms... ik gebruik een goeie mic maar die pikt natuurlijk geluid op en dus creëer ik (aan de andere kant, heb er zelf geen last van) een echo. En da's kut. Ik krijg ook niet uitgezocht hoe ik dat weghaal. Ik heb de mic uit de 'richting' gehaald van de speakers (erachter, onder een afdakje, achter mijn scherm etc etc) en de gevoeligheid en input volume naar beneden gedraaid, maar dat helpt schijnbaar niet.

Nu is dit wel een USB microfoon - zou het helpen om gewoon een 3.5mm jack in de X-FI te steken zodat die het intern kan regelen en zo feedback tegen gaat? Of gaat dat niet helpen?
Ik weet niet wat voor headset jij gebruikt hebt, maar voor competitive fps zoals CSGO is een headset een must. Juist voor het lokaliseren van voetstappen/geluid van de tegenstander.

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

dannbla schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 18:51:
Ik weet niet wat voor headset jij gebruikt hebt, maar voor competitive fps zoals CSGO is een headset een must. Juist voor het lokaliseren van voetstappen/geluid van de tegenstander.
Moet jij mij uitleggen hoe ze dat doen dan. Met twee kanalen kun je alleen positie bepalen als het geluid zich herhaalt (bv voetstappen of een mag leegschieten) en je karakter draaien zodat het geluidsbeeld zich aanpast.

1 enkel schot of granaat in een bepaalde richting kun je niet lokaliseren, zeker niet als je zelf niet bewoog op dat moment. Ja, links en rechts kun je differentiëren, maar daartussen heb je alleen 'midden', geen voor of achter.

Ik kan niet ontkennen dat het blijkbaar toch op één of andere manier goed werkt voor hen, maar het niveau dat ik heb qua geluid heb ik op geen enkele manier weten te emuleren.

En het type headset maakt denk ik geen zier uit, ze spelen meestal met 2.0 en niet met (fake) surround headsets.

Dus mijn oprechte vraag is dan: hoe? Hoe werkt dat dan?

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-01-2022 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-03 18:25
HTT-Thalan schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Moet jij mij uitleggen hoe ze dat doen dan. Met twee kanalen kun je alleen positie bepalen als het geluid zich herhaalt (bv voetstappen of een mag leegschieten) en je karakter draaien zodat het geluidsbeeld zich aanpast.

1 enkel schot of granaat in een bepaalde richting kun je niet lokaliseren, zeker niet als je zelf niet bewoog op dat moment. Ja, links en rechts kun je differentiëren, maar daartussen heb je alleen 'midden', geen voor of achter.

Ik kan niet ontkennen dat het blijkbaar toch op één of andere manier goed werkt voor hen, maar het niveau dat ik heb qua geluid heb ik op geen enkele manier weten te emuleren.

En het type headset maakt denk ik geen zier uit, ze spelen meestal met 2.0 en niet met (fake) surround headsets.

Dus mijn oprechte vraag is dan: hoe? Hoe werkt dat dan?
Dat werkt op precies dezelfde manier als met je eigen twee oren. Door een combinatie van spelen met timing, frequentie, pitch, volume etc tussen links en rechts kan alles gesimuleerd worden.

Dit is een klassiek voorbeeld waarin ook het een en ander wordt uitgelegd:

YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)

Een goede stereo headset is ALTIJD met afstand de beste manier voor het precies lokaliseren van geluid in games, mits de sound engine van de game goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:46:
[...]

Dat werkt op precies dezelfde manier als met je eigen twee oren. Door een combinatie van spelen met timing, frequentie, pitch, volume etc tussen links en rechts kan alles gesimuleerd worden.

Dit is een klassiek voorbeeld waarin ook het een en ander wordt uitgelegd:

YouTube: Virtual Barber Shop (Audio...use headphones, close ur eyes)

Een goede stereo headset is ALTIJD met afstand de beste manier voor het precies lokaliseren van geluid in games, mits de sound engine van de game goed is.
Ja, iedereen die ik over dit onderwerp spreek komt met die barbershop video aan, het begint bijna als een flat earth theory te klinken :P. Er is echter ook zoiets als de oorschelp die meehelpt met het positioneren van geluiden om je heen, iets waar de 2.0 headset geen rekening mee kan houden.

En ik heb het geprobeerd, nogmaals, maar het 'verschil' tussen voor/achter op een stereo headset (met alle daartoe aanbevolen instellingen in de game, geen kunstmatige 3d enzo) is dag en nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HTT-Thalan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Ja, iedereen die ik over dit onderwerp spreek komt met die barbershop video aan, het begint bijna als een flat earth theory te klinken :P. Er is echter ook zoiets als de oorschelp die meehelpt met het positioneren van geluiden om je heen, iets waar de 2.0 headset geen rekening mee kan houden.

En ik heb het geprobeerd, nogmaals, maar het 'verschil' tussen voor/achter op een stereo headset (met alle daartoe aanbevolen instellingen in de game, geen kunstmatige 3d enzo) is dag en nacht.
Als je 3D audio ingame aanzet (dat heet anders tegenwoordig, weet even zo niet precies hoe) en voor de rest met standaard audio/software instellingen op stereo/headphones ingesteld dan kun je perfect geluiden positioneren met een beetje fatsoenlijke headset/koptelefoon. Softwarematig wordt dit vanuit de engine van CS zelf aangestuurd.

Er zijn ook zogenaamde '5.1 headsets' maar het enige wat die doen is achteraf softwarematig stereogeluid omzetten naar 5.1 geluid. Volgens reviews en ook volgens gezond verstand kan ik me niet voorstellen dat in de basis stereo geluid omzetten naar '5.1 geluid' beter kan zijn dan het door de game engine zelf laten berekenen.

Maar het is net zo'n discussie als dat een oog niet meer dan 30fps kan zien en daarom een 120hz+ monitor 'onzin' zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Scrtz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:02:
[...]

Als je 3D audio ingame aanzet (dat heet anders tegenwoordig, weet even zo niet precies hoe) en voor de rest met standaard audio/software instellingen op stereo/headphones ingesteld dan kun je perfect geluiden positioneren met een beetje fatsoenlijke headset/koptelefoon. Softwarematig wordt dit vanuit de engine van CS zelf aangestuurd.

Er zijn ook zogenaamde '5.1 headsets' maar het enige wat die doen is achteraf softwarematig stereogeluid omzetten naar 5.1 geluid. Volgens reviews en ook volgens gezond verstand kan ik me niet voorstellen dat in de basis stereo geluid omzetten naar '5.1 geluid' beter kan zijn dan het door de game engine zelf laten berekenen.

Maar het is net zo'n discussie als dat een oog niet meer dan 30fps kan zien en daarom een 120hz+ monitor 'onzin' zou zijn.
Nou ja, ik had vroeger een echte 5.1 headset (met 6 drivers, van Zalmann) die deze job echt geweldig deed maar tegenwoordig is het allemaal virtual en ongeacht de prijs vind ik ze allemaal but. Ze schijnen ook niet goed te werken inderdaad. De meesten zijn het er in die tests over eens dat een echte 5.1 altijd beter is maar dan zit ik dus met die Mic reverb.

Ik ben eerlijk gezegd ook niet op zoek naar een headset oplossing, beter dan de 5.1 die ik nu heb zal dat ook niet/nooit worden, ik wil gewoon mijn mic geluid fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
HTT-Thalan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Zo ingewikkeld is het niet hoor, dat is gewoon voorbijgekomen tijdens biologie. Het gaat om de minutieuze verschillen tussen links en rechts. De oorschelp speelt weliswaar een rol, net als de vorm van je schedel, maar dat is redelijk beperkt. Als je je oren afdekt, hoor je ook nog heel aardig de richting van het geluid. Zelfs onderwater hoor je nog iets van richting. Het is belangrijker dat je linker en rechter oorschelp verschilt dan wat precies het verschil is.

Wikipedia: Sound localization

Het is eenvoudiger en consistenter om dat te 'slim' te simuleren met een stereo headset. De rest lossen je hersenen wel op na wat gewenning.Voor de meeste mensen is het kennelijk ook overduidelijk te horen. Ik hoor tot op de meter waar iemand is met de koptelefoon ongeacht hoe je op dat moment zit, voor je dat bereikt met een surround setje, dan moet je héél wat meer configureren en dan moet je audiobron daar ook maar net geschikt voor zijn (ik betwijfel heel sterk of cs:go dat is).

Maar goed, je moet vooral gebruiken wat voor jezelf het beste is. Als het objectief beter zou zijn, gebruikt iedereen het wel.
Scrtz schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:02:
[...]
Of die gele 'gunnar' brillen of zoiets. :D

[ Voor 7% gewijzigd door A.W.E.S.O.M.-0 op 10-01-2022 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:10:
Het is eenvoudiger en consistenter om dat te 'slim' te simuleren met een stereo headset. De rest lossen je hersenen wel op na wat gewenning.Voor de meeste mensen is het kennelijk ook overduidelijk te horen. Ik hoor tot op de meter waar iemand is met de koptelefoon ongeacht hoe je op dat moment zit, voor je dat bereikt met een surround setje, dan moet je héél wat meer configureren en dan moet je audiobron daar ook maar net geschikt voor zijn (ik betwijfel heel sterk of cs:go dat is).
CSGO werkt voortreffelijk met echte 5.1 en deed dat al in de dagen van 1.6 (want toen deed ik het ook zo, om dezelfde redenen). Ik hoefde helemaal niks te configureren maar moet daarbij eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik mijn speakers gewoon op de 'ideale' positie kon hangen (vierkante kamer) en dus geen aanpassingen nodig had.
Maar goed, je moet vooral gebruiken wat voor jezelf het beste is. Als het objectief beter zou zijn, gebruikt iedereen het wel.
Objectief beter is het zeker niet, een 5.1 set is om veel redenen onpraktisch - je kan het niet meenemen naar een wedstrijd/lan, het is storend voor anderen en als een 5-man team allemaal met 5.1 zou komen zou het een janboel worden. Nog los van de extra investering.

Maar die nadelen spelen voor mij allemaal niet. Ik ben geen pro player, ik ga nooit uit huis, ik speel alleen in de kamer en niemand heeft last van mijn geluid. Dus..... ik zoek een goede oplossing zodat anderen mijn duidelijk kunnen verstaan zonder echo/reverb of wat dan ook te creëren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A.W.E.S.O.M.-0
HTT-Thalan schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:19:
[...]

CSGO werkt voortreffelijk met echte 5.1 en deed dat al in de dagen van 1.6 (want toen deed ik het ook zo, om dezelfde redenen). Ik hoefde helemaal niks te configureren maar moet daarbij eerlijkheidshalve wel vermelden dat ik mijn speakers gewoon op de 'ideale' positie kon hangen (vierkante kamer) en dus geen aanpassingen nodig had.

[...]

Objectief beter is het zeker niet, een 5.1 set is om veel redenen onpraktisch - je kan het niet meenemen naar een wedstrijd/lan, het is storend voor anderen en als een 5-man team allemaal met 5.1 zou komen zou het een janboel worden. Nog los van de extra investering.

Maar die nadelen spelen voor mij allemaal niet. Ik ben geen pro player, ik ga nooit uit huis, ik speel alleen in de kamer en niemand heeft last van mijn geluid. Dus..... ik zoek een goede oplossing zodat anderen mijn duidelijk kunnen verstaan zonder echo/reverb of wat dan ook te creëren :).
Is RTX voice dan niets voor jou?

https://www.nvidia.com/en...ia-rtx-voice-setup-guide/

Daar kan je naast stofzuigen en drummen zonder dat het wordt opgepikt door de mic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

A.W.E.S.O.M.-0 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 13:43:
[...]

Is RTX voice dan niets voor jou?

https://www.nvidia.com/en...ia-rtx-voice-setup-guide/

Daar kan je naast stofzuigen en drummen zonder dat het wordt opgepikt door de mic. :)
Dat ziet er zeker interessant uit, dat ga ik proberen!
Pagina: 1 ... 66 ... 70 Laatste

Let op:
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.