Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 15:42
Release Notes for 10/4/2023
[ GRAPHICS ]

Removed Model / Texture Detail: Very High setting since it was identical to High. They used to differ by Texture Filtering Mode, but that's a separate setting now

[ ANIMATION ]
Repositioned finger on AWP so it doesn't look as long

[ MAPS ]
Various bug fixes and tweaks to Inferno, Anubis, Vertigo, Ancient, and Mirage

[ MISC ]
Various bug fixes and tweaks to stickers
Adjusted crosshair outline rendering for fractional values
Fixed a bug where disconnecting from and reconnecting to a match would result in less XP
Fixed the "buy <item>" command to work with the new flexible loadout system. The command will now find the named item in your loadout instead of assuming a default slot. If the named item isn't in your loadout, the command will fail. To buy by slot, use "buy secondary0", "buy midtier1", "buy rifle2", etc. instead
Various tweaks to automatic sniper rifle muzzle flashes
Various tweaks to glass impact effects
Added sort options to secondary inventory select panel for actions like applying stickers
Fixed a bug where users in Germany were incorrectly identified as users in China

Waar waren jullie nou gisteren? Heel de avond in de discord gehangen maar niemand gehoord :(. Kon wel wat support gebruiken, slechtste avond CS sinds lange tijd. Vanavond dan maar nieuwe poging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-07 19:51
Phaex schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 11:11:
Hopelijk stabiliseert het premier ranking systeem op termijn een beetje want de rank(s) raken kant noch wal. Na mijn 10e win solo queue kwam ik op 6000 uit wat me aan de lagere kant leek maar bon. Mijn games zijn sindsdien zéér eenzijdig. Ofwel 13-2 win ofwel 2-13 loss. De rank(s) staan totaal niet in verhouding met de skill. Het is alsof er totaal geen rekening wordt gehouden met de historiek van CS GO. Dit maakt ELO grinden ook enorm frustrerend want als je de pech hebt om één of meerdere 'lagere' spelers' in je team te hebben dan is het verdomd moeilijk om de game te dragen. Het is echt gewoon luck of the draw in team composition en hopen dat je geen lvl 10 / global tegen je krijgt die om onbekende reden een lage kutrating heeft gekregen :X
Gewoon 's avonds 'looking for game' opzetten en dan krijg je 1000 invites, allemaal lobbies met 4 man die niet kunnen Q'en zonder 5de. Dan accepteer je gewoon de lobby met de meeste punten. :+

Ook 10 wins gehaald, kwam op 7,5k uit. Nu kan de grind beginnen zeker?

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-07 19:14
inmiddels rond de 15 tweakers al verzameld, maar meer is altijd leuk/beter!:
9335629 add!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knorde
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:26
Het blijft jammer dat de community servers (met custom maps) nog niet beschikbaar zijn.
Dit geeft voor mij toch altijd het leukste cs gevoel.

Hopelijk komt dat binnenkort nog terug.

Wat ik ook nog niet gezien heb, eerder heb ik in filmpjes gezien dat drivable vehicles weer beschikbaar zouden komen in cs2. Heeft iemand dit al gezien?

[ Voor 29% gewijzigd door knorde op 07-10-2023 10:15 ]

Even gezellig kletsen? Check Alltalk.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-07 10:52

JoSchaap

Had a life, got a modem..

knorde schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:10:
Het blijft jammer dat de community servers (met custom maps) nog niet beschikbaar zijn.
Dit geeft voor mij toch altijd het leukste cs gevoel.

Hopelijk komt dat binnenkort nog terug.

Wat ik ook nog niet gezien heb, eerder heb ik in filmpjes gezien dat drivable vehicles weer beschikbaar zouden komen in cs2. Heeft iemand dit al gezien?
ah de fnc_vehicle tease :D
voor zover nu bekend staat dit alleen als easter-egg op de bus bij T spawn op inferno ;)

hier:
https://www.reddit.com/r/...d_in_fact_make_it_to_cs2/

[ Voor 8% gewijzigd door JoSchaap op 08-10-2023 15:30 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:18
fib3rlight schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 14:09:
[...]

heb je ge-add, ik ben bezig om alle CS2 tweakers toe te voegen in groep op steam :)

9335629
Add me maar als je wilt

https://steamcommunity.com/id/pentaw1nz/

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-07 11:42
Ik hoor bij de groep casual players die graag een potje armsrace deed... jammer dat het er (nog?) niet in zit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:16
Vanavond weer ff gespeeld maar man wat zitten er nog een hoop bugs in:
- Desync issues, ik ga soms dood terwijl ik alweer de hoek om ben. Ook al een keer gehad dat ik 100% zeker met mn awp op iemand schiet (schot wordt gelost en zie de animatie) op iemand die stil staat maar hij killed mij wel ipv andersom. Het is voor mijn gevoel significant erger dan bij 64tick
- Hitbox, als iemand vooroverbukt en naar beneden kijkt dan raak je dus niets terwijl je een heel magazijn op zn hoofd leegschiet
- Nog steeds geen mogelijkheid om matches terug te kijken (om bovenstaande na te gaan)
- Audio issues, hij registreert heel vaak mn ingame comms niet
- Ik speel op lage res, als er een vote of soortgelijke melding in beeld is dan staat dit voor het buy menu, je kan dan gewoon niets zien!

Wilde Dust2 spelen dus, speelde MM met een vriend en steeds 3 randoms. Ik kan je zeggen dat de MM-ervaring nog exact hetzelfde is. Mensen die vroegtijdig vertrekken, toxic teammates, teammates die niets zeggen, afk, gasten die letterlijk iedere ronde upper rushen als CT (of B als T) ookal winnen ze geen enkel duel. Teammates die alleen deagle spelen tot ze genoeg geld hebben voor een AWP (en nooit droppen). Ik heb ze allemaal al af kunnen vinken. Ik moet nu nog 8 MM potjes winnen (4 verloren vandaag) maar kom echt alleen maar bij zwakzinnigen voor mn gevoel. Gasten die dit spel al duizenden uren spelen maar echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Misschien ff door de zure appel heenbijten tot ik een rank heb alhoewel met zoveel losses dat ook niet veel soeps zal worden. Tot zover mijn frustratie :+

Edit: mooie exploit ontdekt waarbij je al je wapens+util op willekeurig moment in de ronde en buiten de buyzone weer kan verkopen

[ Voor 5% gewijzigd door Jorissie87 op 10-10-2023 09:40 ]

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jokuh
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 23:56
Tazzy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 07:55:
Ik hoor bij de groep casual players die graag een potje armsrace deed... jammer dat het er (nog?) niet in zit
Komt er (als het goed is) wel nog aan, aangezien screenshots van zowel Baggage als Shoots gelekt zijn.

https://www.reddit.com/r/...many_leaked_maps_baggage/

[ Voor 12% gewijzigd door Jokuh op 10-10-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-07 19:09
Met 2 als premades spelen is nogal hit n miss heb ik ervaren. Mijn ervaring met premier is gelukkig wat positiever mits we met minimaal 3 premade waren. Ongeacht onze samenstelling blijf je tegen full premades uitkomen en met 2 ben je gewoon met te weinig om tegen een goed team veel in te brengen. Er zijn uiteraard uitzonderingen of je moet echt goed zijn.

Ik moet er nog 2 winnen op premier maar het valt me op dat die score rating nog niet zijn wat het hoort te zijn en dat het nog wel een tijdje zal duren voordat dit stabiliseert.

In game comms heb ik nog niet veel last van gehad als ik eerlijk ben. Ik ben het gewoon dat ze toch niet luisteren naar de ingame comms, wellicht dat het daar wat aan ligt :+

Die buyback exploit is ondertussen al gefixed dus ze lijken er wel hard aan te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 23:01
Nou sommige shizzle is echt niet zuiver man.. eerst potje dik gewonnen, waren gewoon veel beter. 21 kills en 5 assists. ging best lekker.

Volgende potje begonnen we best gelijk op met dat andere team.. Tot er ineens 2 weg gingen op dat team. 5 tegen 3 zou je moeten kunnen winnen.. Nee hoor we wonnen geen 1 ronde meer, zelfs niet eens een kill sommige rondes. En 1 van hun gasten had 50+ kills alleen headshots.. Kwam preaimed de hoek om waar je ook ging zitten.. Nee, leuk zo..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 12:49
Ik ben zo al meerdere malen neergemaaid;

:D

Ik vind het echt wennen, er zit voor mijn gevoel echt wat raars in de game. Shots die in CSGO 100% een headshot moeten zijn, gaan mis, en shots waarvan ik zie dat ik er naast zit, krijgen wel een headshot. Ik heb mijn games ook opgenomen om in slow motion terug te kijken. Het blijkt soms gewoon een onderboekgevoel wat niet klopte, maar andere keren klopt er echt niks van.

Ben benieuwd hoe snel dit aangepakt wordt, het 1e pro toernooi begint volgens mij volgende week :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:03
Divak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 12:07:
Ik ben zo al meerdere malen neergemaaid;

[YouTube: CS2 Michael Jackson Peek *Hee Hee*]

:D

Ik vind het echt wennen, er zit voor mijn gevoel echt wat raars in de game. Shots die in CSGO 100% een headshot moeten zijn, gaan mis, en shots waarvan ik zie dat ik er naast zit, krijgen wel een headshot. Ik heb mijn games ook opgenomen om in slow motion terug te kijken. Het blijkt soms gewoon een onderboekgevoel wat niet klopte, maar andere keren klopt er echt niks van.

Ben benieuwd hoe snel dit aangepakt wordt, het 1e pro toernooi begint volgens mij volgende week :)
Deze Peek hebben ze volgens mij vandaag opgelost :-) Zie patch notes van vannacht: https://store.steampowere.../view/6688466724226140706

code:
1
- Fixed the "Smooth Criminal" foot pinning bug

Het is inderdaad niet gelijk aan CSGO, dit komt o.a. door de subtick. Sommige beweren dat CS2 nu precies is met de "movement" ticks, waardoor je bij CSGO wel een headshot schoot maar op CS2 niet, doordat je nog loopt? Het blijft nog wel gissen voor mij wat de exacte reden ervoor zal zijn.

Nu we (ook LT gespeeld) een aantal weken verder zijn, heb ik dat gevoel zelf niet zo sterk meer en wen ik aan CS2... Ook de Spray lijkt consistenter geworden dan in de LT (in ieder geval voor mijn gevoel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
nalletje schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:37:
[...]

Deze Peek hebben ze volgens mij vandaag opgelost :-) Zie patch notes van vannacht: https://store.steampowere.../view/6688466724226140706

code:
1
- Fixed the "Smooth Criminal" foot pinning bug

Het is inderdaad niet gelijk aan CSGO, dit komt o.a. door de subtick. Sommige beweren dat CS2 nu precies is met de "movement" ticks, waardoor je bij CSGO wel een headshot schoot maar op CS2 niet, doordat je nog loopt? Het blijft nog wel gissen voor mij wat de exacte reden ervoor zal zijn.

Nu we (ook LT gespeeld) een aantal weken verder zijn, heb ik dat gevoel zelf niet zo sterk meer en wen ik aan CS2... Ook de Spray lijkt consistenter geworden dan in de LT (in ieder geval voor mijn gevoel)
Niet helemaal goed gefixed blijkbaar. Vandaag meerdere potjes gespeeld en zag toch 2x dat een enemy zo "peakte". Opvallend was dat het beide keren mid air was.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
Volgens mij werken de competitive ranks nog niet. :+ Ik heb na 14 potjes gespeeld te hebben (dus 4 losses en 10 wins) mn MM Dust2 rank: Silver Elite. Ik ben van die 14 potjes 11x 1e van mn team geweest, 2x 2e en 1x 4e. Ik had ieder potje 100+ ADR en vandaag een winstreak van 8.. en dat K*Tspel geeft me Silver Elite!? Ik heb vervolgens nog 4 potjes gespeeld en alle vier gewonnen (zelfde stats als hierboven) en nog steeds geen rank up. Een maat met wie ik speelde werd Silver 4. Je ziet overigens ook nergens je eigen rank terug nadat je die behaald hebt, alleen aan het einde van de match (of je rank up of down bent). In het hoofdmenu zie je hem niet, niet tijdens het spelen (noch die van teammates/enemies) en ook niet in het mappenoverzicht (daar blijft een vraagteken staan). Ik was in CSGO Supreme en ben denk ik al 8+ jaar niet onder MG1 geweest (na af en toe een paar maanden niet spelen). En nu Silver Elite dus, right!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nalletje
Jorissie87 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 23:28:
Volgens mij werken de competitive ranks nog niet. :+ Ik heb na 14 potjes gespeeld te hebben (dus 4 losses en 10 wins) mn MM Dust2 rank: Silver Elite. Ik ben van die 14 potjes 11x 1e van mn team geweest, 2x 2e en 1x 4e. Ik had ieder potje 100+ ADR en vandaag een winstreak van 8.. en dat K*Tspel geeft me Silver Elite!? Ik heb vervolgens nog 4 potjes gespeeld en alle vier gewonnen (zelfde stats als hierboven) en nog steeds geen rank up. Een maat met wie ik speelde werd Silver 4. Je ziet overigens ook nergens je eigen rank terug nadat je die behaald hebt, alleen aan het einde van de match (of je rank up of down bent). In het hoofdmenu zie je hem niet, niet tijdens het spelen (noch die van teammates/enemies) en ook niet in het mappenoverzicht (daar blijft een vraagteken staan). Ik was in CSGO Supreme en ben denk ik al 8+ jaar niet onder MG1 geweest (na af en toe een paar maanden niet spelen). En nu Silver Elite dus, right!
Klinkt vergelijkbaar als Premier... het ranking systeem werkt nu anders, ook moet het zichzelf nog (opnieuw) vormen. Kortom een rank betekend niet zo héél veel op het moment.

Zitten nog steeds oude CSGO "globals" rond de 3.000 rating, terwijl silver 5 rond de 9000 hangen. Geef het wat tijd (en aanpassingen).

Jammer genoeg hebben wij het gevoel eerder een "early access" game te spelen dan een vervolg op CSGO. Dit bewijst zich keer op keer... kortom wil je wat competiever spelen, speel faceit/esea/... , wil je gewoon wat plezier maken met vrienden? Speel premier/matchmaking... wacht anders maar zoals (ik) met andere "early access" games zou doen een jaar of 2 :(

Waar ik ook héél vervelend vind, is dat we nog steeds geen demos kunnen downloaden na de matches... Dit was op Release wel mogelijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:34
Om je gerust te stellen. Op Reddit was er niemand die hoger dan GN2 geranked was op een map. Iedereen viel binnen silver eigenlijk. Het vermoeden daar is dat iedereen op silver 1 begint bij je placements en als je dus een hoog win percentage hebt eindig je grofweg rond silver elite tot gold nova 2.

ik weet niet welke Valve medewerker over de ranking ging bij het uitdenken van CS2, maar die heeft toch echt de plank goed misgeslagen.. Premier is net zo erg. Dat als je wint je +100 elo krijgt en verlies je dan krijg je gelijk -500. Oh en onder de 4000 verlies je altijd 0 elo. Dus tussen de 4000 en 4500 elo wordt een flinke elo hell.. 8)7

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorissie87
Leviathius schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 09:35:
[...]

Om je gerust te stellen. Op Reddit was er niemand die hoger dan GN2 geranked was op een map. Iedereen viel binnen silver eigenlijk. Het vermoeden daar is dat iedereen op silver 1 begint bij je placements en als je dus een hoog win percentage hebt eindig je grofweg rond silver elite tot gold nova 2.

ik weet niet welke Valve medewerker over de ranking ging bij het uitdenken van CS2, maar die heeft toch echt de plank goed misgeslagen.. Premier is net zo erg. Dat als je wint je +100 elo krijgt en verlies je dan krijg je gelijk -500. Oh en onder de 4000 verlies je altijd 0 elo. Dus tussen de 4000 en 4500 elo wordt een flinke elo hell.. 8)7
Ah, goede kans idd.
Wat ik overigens enorm bezwaarlijk vind aan Premier is dat je aan het begin van de match al je loss of gain kan zien afhankelijk van winst of verlies. Dit bewijst dus dat je individuele performance totaal geen impact heeft. Als jij hard carried wordt door je team stijg je netzoveel als dat je bij wijze van spreke een 40-bomb haalt. Dit moet echt veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Jorissie87 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:32:
[...]

Ah, goede kans idd.
Wat ik overigens enorm bezwaarlijk vind aan Premier is dat je aan het begin van de match al je loss of gain kan zien afhankelijk van winst of verlies. Dit bewijst dus dat je individuele performance totaal geen impact heeft. Als jij hard carried wordt door je team stijg je netzoveel als dat je bij wijze van spreke een 40-bomb haalt. Dit moet echt veranderen!
Ergens mee eens met het laatste wat je zegt maar aan de andere kant.. kijk naar het voetbal. De spits scoort misschien wel 3x en het team wint met 3-1 (de keeper was noob etc). Al scoort de spits 40x en laat de verdediger 30 ballen doorschieten en win je met 40-30, dan nog is het een winst van het hele team ongeacht wie wat heeft bijgedragen. Counter-strike is een team-game en niet een racegame waarbij je in je eentje speelt. Zijn er eigenlijk team based games waarbij individuele performance wordt meegenomen? Bij Rocket League is het ook per team dat je MMR stijgt of daalt.

Ben het wel met je eens hoor. Want gamen doe je in je eentje achter je scherm en voor je eigen rank en niet die van je team. Maar ik denk dat wat ik hierboven schrijf de gedachtegang bij Valve is geweest. Ben ik het er mee eens? Nee zeer zeker niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LikeABawzs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 19:03
Het zou opzich goed zijn om mensen wel te rewarden voor een goede performance.
Bonus rating. Zodat mensen niet gaan denken; Ach hoef mn best niet te doen. Laat de rest van het team me wel dragen.

Ik ben de dupe geworden van de 1k rating verlies voor een kick. Daarna paar dagen niet op dat account gespeeld. Bug was echt 30min na de kick toevallig gefixt. Maar ze konden mn rating niet herstellen.
Begrijpelijk. Maar wel krom als blijkt dat het een bug was.

7800X3D - TUF 4090 - SC2 Pro - Ascher F28 - Simlab GT1 - Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
LikeABawzs schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:49:
Het zou opzich goed zijn om mensen wel te rewarden voor een goede performance.
Bonus rating. Zodat mensen niet gaan denken; Ach hoef mn best niet te doen. Laat de rest van het team me wel dragen.

Ik ben de dupe geworden van de 1k rating verlies voor een kick. Daarna paar dagen niet op dat account gespeeld. Bug was echt 30min na de kick toevallig gefixt. Maar ze konden mn rating niet herstellen.
Begrijpelijk. Maar wel krom als blijkt dat het een bug was.
Het zou inderdaad beter zijn als ze een nuance aanbrengen aan het eind van de pot op basis van performance. Heb je het beter gedaan dan verwacht individueel, dan krijg je 20% meer elo bijv. Heb je ondergepresteerd, dan -20% en alles daartussen natuurlijk. Soort van vergelijkbaar met de Leetify rating die aangeeft of je beter speelde dan normaal (of slechter).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
Leviathius schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Het zou inderdaad beter zijn als ze een nuance aanbrengen aan het eind van de pot op basis van performance. Heb je het beter gedaan dan verwacht individueel, dan krijg je 20% meer elo bijv. Heb je ondergepresteerd, dan -20% en alles daartussen natuurlijk. Soort van vergelijkbaar met de Leetify rating die aangeeft of je beter speelde dan normaal (of slechter).
Zou een mooie toevoeging zijn maar ik gok dat dit nooit gaat komen. Denk dat er flink wat rekenkracht en programmeerwerk nodig is om dit toe te voegen terwijl de impact maar minimaal is. Valve houdt ook nog steeds stellig vast aan 64 tick servers dus de rekenkracht die benodigd is voor servers is hun erg kostbaar vermoed ik. Stel ze zouden een exacte kopie maken van de Leetify rating (waar je normaal tussen -5/+5 varieert) en dit toevoegen aan je ELO loss/gain dan is het effect echt maar minimaal aangezien je normaal iets van 100/200 verliest of verdient. Ze kunnen personal performance (naar mijn idee) ook niet zo zwaar laten wegen dat het effect van een loss opgeheven kan worden of je dubbel zoveel kan krijgen op een win.

Ik ben nog steeds groot voorstander van de Glicko-2 rating die we in CS:GO hadden. Hier werd persoonlijke performance wel degelijk meegenomen en werkte naar mijn idee altijd heel stabiel. Het enige nadeel was dat je niet kon zien of je 'hoog' of 'laag' in je rank zat. Volgens mij kun je dit probleem ook makkelijk tackelen door of meer ranks toe te voegen of de ranks op te delen in een soort sub-ranks. Vroeger speelde ik een game (Soldier Front) waarbij de ranks waren opgedeeld in typische militaire ranks maar dan steeds met een andere kleur achtergrond (dit was wel puur XP based, geen skill level of zo). Als ze dit nu ook bij CS2 zouden doen kun je de rating range een stuk groter maken maar mensen toch steeds het gevoel geven dat ze op de goede (of slechte) weg zijn door de achtergrond van hun rank van kleur te laten veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
Wtf, ik vind het net perfect dat je in het begin van je match ziet hoeveel ELO je wint/verliest. Ik zie niet in waarom het beter zou zijn als je meer ELO zou stijgen als je meer kills haalt. Dan krijg je van die praktijken dat iedereen in een 5v2 situatie gaat pushen om kills te halen. Ik heb genoeg rondjes verloren door teammates die dan toch gewoon voor de kills willen gaan ipv de objectives te behalen.

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:38
Kreekje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:33:
Wtf, ik vind het net perfect dat je in het begin van je match ziet hoeveel ELO je wint/verliest. Ik zie niet in waarom het beter zou zijn als je meer ELO zou stijgen als je meer kills haalt. Dan krijg je van die praktijken dat iedereen in een 5v2 situatie gaat pushen om kills te halen. Ik heb genoeg rondjes verloren door teammates die dan toch gewoon voor de kills willen gaan ipv de objectives te behalen.
Precies, het is een team game, niet een solo game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
Kreekje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 11:33:
Ik denk dat de meeste mensen dit wel met je eens zijn al voelt het toch ergens wel zuur om meer dan 30 kills te droppen in MR12 en dan alsnog de pot te verliezen met 13-9 en net zoveel rating te verliezen als de rest van je team terwijl je 2 teamgenoten onderaan staan met ieder 3 kills. Het is dan wel duidelijk dat er een verschil zit binnen het team en dat het eerlijker zou zijn om de beste speler minder rating te laten verliezen dan de slechtste. Het effect mag alleen niet te groot zijn en dan kan je discussieren of het dan uberhaupt wel de moeite waard is om zoiets te implementeren. Denk persoonlijk zelf ook van niet.

Het mooie aan die Leetify rating is dat deze constant een kansberekening maakt voor het winnen van de ronde. Als je daar als speler dan een significante invloed op uitoefent bepaalt dat dus hoe 'goed' je speelt. Dit is dus best een eerlijke manier om spelers hun performance te bepalen zonder dat het veel invloed heeft op de objective. Droge stats zoals K/D ratio maakt niet eens zoveel uit want als jij alleen kills maakt in eco rondes van de tegenstander tellen die een stuk minder zwaar mee dan als jij elke keer de awp'er of een full buy rifler neerhaalt om vervolgens de bom te kunnen planten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:22
Klopt, en ik ben iemand die minder geilt op kills, maar wel heel veel "support" werk verricht.
Ik communiceer, ik smoke, flash teamleden in (verblind ze niet), als er een ECO rush is, ben ik diegene die site smoked, flashed en als een malle naar die smoke rent om de bom asap te planten, ...

Ik doe dus relatief veel werk voor het team, was niet in kills te zien is, maar wel in het menu: enemies flashed, Utility damage, ...

Ok, ik haal natuurlijk ook wel kills, maar zorg ook meestal voor de rotatie tegen te houden.

En dat gaat altijd wel goed, als ik met mensen speel die ik ken. Met randoms dan.. ach ja, geen tekening bij maken zeker.

Dus: een bonus rating zou goed zijn. Iedereen in het potje krijgt -100 / + 200 bijvoorbeeld, maar als je bovenaan staat, wat een weerspiegeling is van damage done, kills, teamplay (flash, smoke etc), krijg je meer bonus.

[ Voor 14% gewijzigd door kazzzdafke op 18-10-2023 11:59 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
Was het juist niet zo op CSGO dat ook jouw Support werd doorberekend in de + ratings en niet alléén hoeveelheid kills?

Werden de volgende punten ook niet meegenomen voor jouw rating opbouw +/-:

- Kills
- Assists
- Bomb plants
- MVP's
- Assist Flashes
- Deaths
- Kill Death Ratio

Hierdoor zou je als een support player c.q. de bomb planten, supporten d.m.v flashes etc ook punten hebben opgebouwd?

Voorkeur voor mij zou zijn, dat je een Minimaal Loss, Maximaal Loss, Minimaal Win en Maximaal Win punten zou kunnen zien. Zodat je in ieder geval het gevoel krijgt dat jouw performance en ondersteuning er ook toe doet.

Nu voelt en speelt het alleen maar als een andere meting van jouw Wins & Losses

Aanvulling:
Gisteren een potje gespeeld, waarbij ik en mijn teammate in onze promotiematch zaten. Nadat we deze gewonnen hadden, heeft hij met weinig performance & 2 rondes noodgedwongen AFK gestaan, meer rating verkregen dan mij met veel betere prestaties (bomb plant, clutches 1vs4 (3x), 30+ kills). Iemand een idee waardoor (al van te voren in te zien) iemand met een gelijke rating meer/minder rating krijgt dan de ander?

[ Voor 50% gewijzigd door nalletje op 18-10-2023 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorissie87
nalletje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:07:
Was het juist niet zo op CSGO dat ook jouw Support werd doorberekend in de + ratings en niet alléén hoeveelheid kills?

- Kills
- Assists
- Bomb plants
- MVP's
- Assist Flashes
- Deaths
- Kill Death Ratio

Hierdoor zou je als een support player c.q. de bomb planten, supporten d.m.v flashes etc ook punten hebben opgebouwd?

Voorkeur voor mij zou zijn, dat je een Minimaal Loss, Maximaal Loss, Minimaal Win en Maximaal Win punten zou kunnen zien. Zodat je in ieder geval het gevoel krijgt dat jouw performance en ondersteuning er ook toe doet.

Aanvulling:
Gisteren een potje gespeeld, waarbij ik en mijn teammate in onze promotiematch zaten. Nadat we deze gewonnen hadden, heeft hij met weinig performance & 2 rondes noodgedwongen AFK gestaan, meer rating verkregen dan mij met veel betere prestaties (bomb plant, clutches 1vs4 (3x), 30+ kills). Iemand een idee waardoor (al van te voren in te zien) iemand met een gelijke rating meer/minder rating krijgt dan de ander?
Valve heeft juist altijd zijn uiterste best gedaan om het algoritme geheim te houden. Juist door met ranks en niet met een getal (ELO) te werken, is het ook onmogelijk om te zien wat de stijging/daling bij welke variabel is. Nu we wel met een ELO werken, is het dus wel degelijk mogelijk om zo'n berekening te ontleden.

De reden waarom Valve dit hoogstwaarschijnlijk geheim wilde houden is dat je dan niet spelers krijg die specifiek voor die stats gaan spelen. Zoals hierbovengenoemd bijvoorbeeld dat iemand een 1vs x alsnog gaat proberen voor de damage in plaats van saven zodat je de volgende ronde nog een redelijke buy hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
Volgens mij werken de competitive ranks nog niet. Ik was in CSGO Supreme en ben denk ik al 8+ jaar niet onder MG1 geweest (na af en toe een paar maanden niet spelen). En nu Silver Elite dus, right!
The only way i up :+

Bij premier staat er season one, geen idee of dat voor MM is maar het bewijst dat het systeem nog volop aan het leren is.
Het meer of minder behalen van ELO vind ik geen slecht idee, mits niet enkel je K/D een invloed heeft. Assists, UD, EF, doneren van die awp waar je teammate het verschil mee maakt, ... maken m.i. een veel grotere impact dan wie de uiteindelijke kill haalt en mogen meer beloond worden. Zoals eerder gezegd is het een team en objective game. Je wint of verliest als team, af en toe kan een geweldige speler het solo volledig beïnvloeden maar dat zijn echt uitzonderingen.

Ik dacht altijd dat per team een balans wordt gemaakt om de winkansen gelijk te houden. 2 betere spelers en 3 wat mindere kunnen perfect op tegen een team van 5 middelmatige spelers zolang de verschillen maar niet te groot zijn (wat nu soms wel het geval is).

Geef het wat tijd, we zijn nog niet zo lang bezig en de hele matchmaking staat op stelten. De grind naar boven toe heeft ook zijn charme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wat me ook opvalt in de laatste +10 potjes:

Als ik naar de enemy hun ranks kijk, valt het op dat in 90% van de gevallen de laagste bovenaan staan.
Als je potjes hebt waar 2k laagste is en 8K hoogste, dan is die 8K nergens te vinden en die 2k maakt running HS’s als ontbijt.

Als we tegen 10k spelen, is die van 5k godlike en 10k een mak lammetje.

Nog iemand deze ervaring?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEROENrgfgf
nalletje schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:07:

- Kills
- Assists
- Bomb plants
- MVP's
- Assist Flashes
- Deaths
- Kill Death Ratio

Aanvulling:
Denk de potjes hiervoor. Op een loss streak gaan losses steeds zwaarder tellen om je naar de juiste rating te pushen. Op een winstreak gebeurd precies hetzelfde. Of spelen jullie elk potje samen?
Jorissie87 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 12:59:
[...]

Valve heeft juist altijd zijn uiterste best gedaan om het algoritme geheim te houden. Juist door met ranks en niet met een getal (ELO) te werken, is het ook onmogelijk om te zien wat de stijging/daling bij welke variabel is. Nu we wel met een ELO werken, is het dus wel degelijk mogelijk om zo'n berekening te ontleden.

De reden waarom Valve dit hoogstwaarschijnlijk geheim wilde houden is dat je dan niet spelers krijg die specifiek voor die stats gaan spelen. Zoals hierbovengenoemd bijvoorbeeld dat iemand een 1vs x alsnog gaat proberen voor de damage in plaats van saven zodat je de volgende ronde nog een redelijke buy hebt.
De reden waarom Valve dit waarschijnlijk niet als 1 waarde liet zien was omdat dit een compleet vertekend beeld zou geven vanwege de manier waarop Glicko-2 werkt. Je hebt wel een rating, maar ook nog een rating deviation en een volatility. Dit zorgt er voor dat je eigenlijk een soort bandbreedte aan ratings hebt wat dus je 'rank' is. Een erg charmante oplossing voor een game als CS omdat het nou eenmaal vaak gebeurt dat je de ene keer veel beter presteert dan de andere. Daarom ook veel beter om dit te koppelen aan een symbool dan aan een getal wat elk potje veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nalletje
JEROENrgfgf schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 13:56:
[...]

Denk de potjes hiervoor. Op een loss streak gaan losses steeds zwaarder tellen om je naar de juiste rating te pushen. Op een winstreak gebeurd precies hetzelfde. Of spelen jullie elk potje samen?
Je krijgt inderdaad verloop na verloop van tijd, de LT versie hebben we wel elke match samen gespeeld, was dit ook al te zien.

Als we dan verder kijken naar de win percentage, ligt mijn Win percentage iets hoger dan zijn win percentage. Wellicht dat daar de reden zit. Een calculatie op basis van je win percentage vs de rating/win percentage van de tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-07 23:01
Wat ik oprecht niet begrijp waarom een competitive game zoeken zo enorm lang duurt.. En net dan hadden we eindelijk een game en dan krijgen we allemaal 'lobby is reserved for a game' of weet ik wat voor melding het was... 3/4/5 keer. steeds reconnecten helpt niks. Dus dan maar abandon, en dan zit je tegen een 10 minuut timer aan te kijken omdat je een match hebt geleaved -_-

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
de Tweakers CS 2 groep wordt steeds groter, ik zie dat je ook de chat kan joinen via deze link:

https://steamcommunity.com/chat/invite/Ss7hR93P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 12:49
Ik speel de 'normale' Competitive, geen Premier, mijn ervaring is dat een groot deel van de tijd de mede-spelers hun uiterste best doen om je spelplezier te bederven, zeker als ze met 3-4 samen de game inkomen.

Lekker makkelijk op de andere spelers klagen, schelden, hun eigen dood op de andere 1-2 spelers afreageren, echt irritant. Nu ben ik zelf niet zo getriggered om erop in te gaan, maar dit soort 'nerd-groepjes' die alleen maar zeuren en soms na de pistol round al iemand belachelijk maken, bederven echt het spel. Ik snap wel dat nieuwe spelers hier niet zo graag instappen. En zo'n grote mond, maar toch spelen ze in dezelfde rank als ik, terwijl ze 2.500 uur in Counter-Strike hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik heb er gisteren eentje gehad met +12k uren 🫣🫣
Ik denk dat van diegene dat ik zo eens check, al de hoogste was.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:30
Divak schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 23:18:
Ik speel de 'normale' Competitive, geen Premier, mijn ervaring is dat een groot deel van de tijd de mede-spelers hun uiterste best doen om je spelplezier te bederven, zeker als ze met 3-4 samen de game inkomen.

Lekker makkelijk op de andere spelers klagen, schelden, hun eigen dood op de andere 1-2 spelers afreageren, echt irritant. Nu ben ik zelf niet zo getriggered om erop in te gaan, maar dit soort 'nerd-groepjes' die alleen maar zeuren en soms na de pistol round al iemand belachelijk maken, bederven echt het spel. Ik snap wel dat nieuwe spelers hier niet zo graag instappen. En zo'n grote mond, maar toch spelen ze in dezelfde rank als ik, terwijl ze 2.500 uur in Counter-Strike hebben..
Als je premier gaat en gewoon op ik wil spelen druk dan join je vaak een 4 stack. Bijna geen issue met mensen die aan het trollen zijn maar juist oprecht een idee hebben en communiceren. Kan het aan iedereen aanraden of gewoon de tweakers gang joinen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devler
De "normale" competitive heeft zover ik merk wel wat last van trolls doordat de ranking per map verschillend is.

Heb je een map die je goed kan en waar je hoog wil ranken prima, dan kan je wat relaxter op de andere maps spelen. De ranking per map heeft voordelen maar zeker ook nadelen. Iedereen vindt het wel een keer fijn om het andere team te verpulveren en dat kan niet wanneer je altijd op top niveau probeert te spelen. :+

Ik merk wel in premier dat zodra je als duo (minimaal) wil spelen je steeds tegen een full team uitkomt en je in het beste geval een duo als partner mee krijgt. Het is niet de regel maar van alle matches die ik heb gespeeld heb ik nog maar 1x tegen minder dan een team van 5 gespeeld.

Geef het wat tijd tot de ranks zich wat gestabiliseerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Ik krijg het idee, ondersteund door wat snelle google searches, dat er aan de shotties is gewerkt in CS2?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omDWshwpOLvDmsjtgYHRnkRETpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tNSjMOTZzLkvRDmUHIClCy7D.jpg?f=fotoalbum_large

XM even een paar dagen gebruikt, dik 1500 kills erop staan nu. Wat denk ik te merken: nauwkeuriger, maar ook een grotere bruikbare afstand. Het is nu mijn defacto keuze boven de Mag7 geworden op korte maps zoals Nuke of Inferno en je kunt er echt mee vlammen.

Tegelijkertijd denk ik ook weer heel veel cheaters te zien, daarna net kwam er een speler de map binnen die alles 'aan' had staan, auto-aimbot ook waardoor hij met dual pistols binnen 2 rondes alle spelers automatische raak schoot voor 15 kills :/. Werd er gelukkig heel snel uit gevote, maar moest sowieso niet heel veel moeilijker zijn gemaakt in de nieuwe engine of was dat maar marketing praat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wel grappig, hier een oud account terug opgerakeld en eens beginnen op spelen.
Van de eerste 10 potten, 1 spinbotter. Overduidelijk.

Voor de rest: potjes 13-2, 13-1, 13-x… allemaal makkelijk, en geen rare dingen gezien!

Dan toch maar besloten om prime hierop aan te kopen, en…. Jawel hoor. De insta peaks, insta deaths, private profiles en level 0 accounts, alles weer in 3 potjes..

Het lijkt echt dat er in NON PRIME niet gecheate wordt. Dit lijkt voor hen niet interessant?

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:55:
Ik krijg het idee, ondersteund door wat snelle google searches, dat er aan de shotties is gewerkt in CS2?

[Afbeelding]

XM even een paar dagen gebruikt, dik 1500 kills erop staan nu. Wat denk ik te merken: nauwkeuriger, maar ook een grotere bruikbare afstand. Het is nu mijn defacto keuze boven de Mag7 geworden op korte maps zoals Nuke of Inferno en je kunt er echt mee vlammen.

Tegelijkertijd denk ik ook weer heel veel cheaters te zien, daarna net kwam er een speler de map binnen die alles 'aan' had staan, auto-aimbot ook waardoor hij met dual pistols binnen 2 rondes alle spelers automatische raak schoot voor 15 kills :/. Werd er gelukkig heel snel uit gevote, maar moest sowieso niet heel veel moeilijker zijn gemaakt in de nieuwe engine of was dat maar marketing praat?
Ook hier gemerkt dat de XM erg fijn is in CS2. Afstand om mensen te killen is ook verder geworden lijkt het. Ook de SMG's zijn voor mijn gevoel veel bruikbaarder dan voorheen. De MP9 is echt een onwijs fijn wapen als je moet forceren met kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:44
Het blijft mij verbazen hoeveel accounts ik tegenkom die maar één a twee jaar bestaan die alleen counter-strike hebben.

Ook ga ik mijn 10 jaar batch weghalen. Sinds CS2 kom ik zoveel toxische mensen tegen. Wanneer ze deze batch zien, verwachten ze dat je het team carried, terwijl ik CS niet constant speel.

Ik dacht dat LoL en Dota 2 al toxisch was, maar CS community kan er wat van.

En die micromanagement mensen, gaan ze even voor andere beslissen welke wapens ze moeten gebruiken, en wat ze moeten doen. Constant praten, waardeloze informatie geven en constant vijandelijke locatie doorgeven. Ik heb iets één keer iets zeggen is meer dan genoeg, je hoeft echt niet twintig keer hetzelfde te zeggen.

Of gaan ze schelden omdat je op de verkeerde locatie zit. Zit ik op B, gaan ze wat op mij schelden dat ik niet naar A kom, terwijl ik juist de bom aan het coveren was. Ik had hun al gezegd dat de bom op B was gedropped. Maar nee, ze begonnen op mij te schelden dat de vijand op A aan het planten waren. Pas nadat ze zagen dat ik daadwerkelijk op de bom zat op B, was ik opeens een noob. 8)7

Ik speel vaker met vrienden, we waren met zijn drieën met twee randoms. Zegt één van die randoms tegen een vriend van mij dat hij een desert Eagle verplicht moest gebruiken. Die vriend van me weigerde, omdat hij niet met dat wapen overweg kan. Probeerde die random hem te kicken, maar hij wist niet dat wij in een party zaten.

Toen hij door had dat de votekick niet werkte, begon hij op ons te knallen.

En zo heb ik nog een boel voorbeelden. Het is gewoon niet meer leuk om online te gamen.

Ook was er een periode dat mensen Yevgeny Prigozhin stem gingen spammen via hun Microfoon en het Russiche volkslied. Gelukkig is deze periode voorbij, ik heb dit al meerdere matches meegemaakt.

Gelukkig kan je mensen snel en gemakkelijk muten.

En allemaal één a twee jaar oude accounts zonder games of level 0 privé accounts.

[ Voor 86% gewijzigd door Toonen1988 op 27-11-2023 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Toonen1988 schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:53:
Het blijft mij verbazen hoeveel accounts ik tegenkom die maar één a twee jaar bestaan die alleen counter-strike hebben.

Ook ga ik mijn 10 jaar batch weghalen. Sinds CS2 kom ik zoveel toxische mensen tegen. Wanneer ze deze batch zien, verwachten ze dat je het team carried, terwijl ik CS niet constant speel.

Ik dacht dat LoL en Dota 2 al toxisch was, maar CS community kan er wat van.

En die micromanagement mensen, gaan ze even voor andere beslissen welke wapens ze moeten gebruiken, en wat ze moeten doen. Constant praten, waardeloze informatie geven en constant vijandelijke locatie doorgeven. Ik heb iets één keer iets zeggen is meer dan genoeg, je hoeft echt niet twintig keer hetzelfde te zeggen.

Of gaan ze schelden omdat je op de verkeerde locatie zit. Zit ik op B, gaan ze wat op mij schelden dat ik niet naar A kom, terwijl ik juist de bom aan het coveren was. Ik had hun al gezegd dat de bom op B was gedropped. Maar nee, ze begonnen op mij te schelden dat de vijand op A aan het planten waren. Pas nadat ze zagen dat ik daadwerkelijk op de bom zat op B, was ik opeens een noob. 8)7

Ik speel vaker met vrienden, we waren met zijn drieën met twee randoms. Zegt één van die randoms tegen een vriend van mij dat hij een desert Eagle verplicht moest gebruiken. Die vriend van me weigerde, omdat hij niet met dat wapen overweg kan. Probeerde die random hem te kicken, maar hij wist niet dat wij in een party zaten.

Toen hij door had dat de votekick niet werkte, begon hij op ons te knallen.

En zo heb ik nog een boel voorbeelden. Het is gewoon niet meer leuk om online te gamen.

Ook was er een periode dat mensen Yevgeny Prigozhin stem gingen spammen via hun Microfoon en het Russiche volkslied. Gelukkig is deze periode voorbij, ik heb dit al meerdere matches meegemaakt.

Gelukkig kan je mensen snel en gemakkelijk muten.

En allemaal één a twee jaar oude accounts zonder games of level 0 privé accounts.
check, check, check check and check. Het is een van de meest toxic communities met een groot percentage 'self righteous' mensen die er geen seconde over twijfelen om je de meest verschrikkelijke dingen toe te smijten. Combinatie van jong, slecht opgevoed volk, zwaar competitive omgeving en de anonimiteit die een toetsenbord je kan bieden.

Over het cheaten lees ik dit:

https://steamcommunity.co...ns/0/3872591600374913629/

blijkbaar moeten we gewoon wat geduld hebben todat de AI het gedrag van cheaters herkent? Over die CHAT-GPT boekverslagen op scholen hadden ze ook al geschreven dat de beste counter een andere AI is, AI herkent AI beter dan mensen dat kunnen, dus het is wel logisch dat een anti-cheat AI meer nauwkeurig zou MOETEN KUNNEN ZIJN in het herkennen van cheaters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Even een cheapo screen grab met m'n telefoon... ben nog steeds bezig mijn rank te 'verdienen' wat niet makkelijk is omdat het echt hit and miss is met waar ik mee gepaired word. Ik heb het idee dat ik veel minder cheating tegenkom dan vroeger (das erg positief) maar ik word best vaak tegen teams gematched waarbij we allemaal 'noobies' zijn, helaas zijn mijn teammates dat vaak ook echt (incl niet weten waar bombsites zijn, volledig niks communiceren, geen pings whatsoever) maar de tegenpartij niet zelden zogenaamde 'smurfers' heeft - accounts met bar 100 of 200 uur erop maar die volledig onverslaanbaar zijn en achteraf dus ook nog een main account blijken te hebben met 2000+ uur.

Maar, groot compliment, ik werd pas uitgemaakt voor spinbotter, en wel dankzij de eerste ~15 sec van deze video:

YouTube: XM adventures

tweede gedeelte is een bomb save die de tegenpartij niet kon waarderen (hij maakte zijn teammates voor 'idiots' uit maar mijn teammates gierden het uit van het lachen).

Dus ja, in 2 weken tijd 2000+ kills bijgezet op mijn XM, best een goed ding in CS2.

Oh, en voor de OP:

https://github.com/FN-FAL...icker/releases/tag/v2.0.7

er is een nieuwe serverpicker, degene uit de link onder het topic is deprecated.

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 12-12-2023 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 14:40:

Maar, groot compliment, ik werd pas uitgemaakt voor spinbotter, en wel dankzij de eerste ~15 sec van deze video:
Oh lol, hij zag toch jou schaduw, en dan frontaal W lopen naar die hoek.....: YouTube: XM adventures

OMG, al de rest.. ik wil ook in zo een potjes wel eens komen :D
Ik denk niet dat jou teammates de enige niet communicerende, niet radar kijkende beginnelingen zijn als ik dat zo zie :D

[ Voor 3% gewijzigd door kazzzdafke op 12-12-2023 15:33 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 15:33:
[...]

Oh lol, hij zag toch jou schaduw, en dan frontaal W lopen naar die hoek.....: YouTube: XM adventures

OMG, al de rest.. ik wil ook in zo een potjes wel eens komen :D
Ik denk niet dat jou teammates de enige niet communicerende, niet radar kijkende beginnelingen zijn als ik dat zo zie :D
Ik denk dat heel veel mensen nerveus worden van die piepende bomb timer en dan heel hard gaan rennen. En heel eerlijk, die schaduw was mij ook pas opgevallen in de replay...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
CS2 geven dingen zoals die schaduw echt wel veel prijs.

Op meerdere plaatsen in elke map is die shaduw spots kennen een behoorlijk voordeel.
Om je te positioneren en iemand makkelijk te peaken of net te vermijden dat ze jou zien door de schaduw.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 19:04:
CS2 geven dingen zoals die schaduw echt wel veel prijs.

Op meerdere plaatsen in elke map is die shaduw spots kennen een behoorlijk voordeel.
Om je te positioneren en iemand makkelijk te peaken of net te vermijden dat ze jou zien door de schaduw.
Blijkbaar is de nieuwe AI het met je eens _O- eindelijk mijn rank voor elkaar - Silver 1 :') dat ben ik nog nooit van mijn leven geweest. Misschien is het systeem verschoven en is de skill ceiling gewoon heel hoog nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Comp heeft iedereen een veel lagere rating :D

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leviathius
Paar weken terug begreep ik dat zelfs ex-Global elites op maximaal gold nova 1 werden geranked. Zelfs als ze alles hadden gewonnen,

Wij spelen eigenlijk alleen maar Premier mode. Dan kun je wat meer wisselen tussen mappen en we spelen toch wel vaak met minstens 3 man, dus hebben we de overhand in bepalen wat het wordt. Spoiler alert: het is nooit mirage! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik blijf die ratings toch wel apart vinden.

Heb een maandje niet gespeeld op het main account. En ik zat vast aan de 4999 rank up match. Telkens zo een match, kwamen er goden uit de lucht gevallen die mij weerhielden van up te ranken.

Vorige week toch maar eens dat account opnieuw opgestart, eerste match was direct rank up en.. weer verloren. Maar vanaf toen, bijna elke match gewonnen.
De matchen erop, steevast tegen teams van +12k, en veelal een mix van +15k tot 19k.
Daar stond ik dan als 5k.

Maar.. regelmaat als 1e of 2e op leaderboard, ook tegen andere +15k in eigen team.
Valt ook op als er een lagere rank in enemy team zit, deze ook bovenaan staat en de hoogste in rank beneden hangt te bengelen.
Elke match ongeveer een 900 ELO erbij. Zo gaat het wel snel en kan ik wel aannemen dat ineens "mindere" spelers een 19k rank hebben, als ze onderaan staan en toch 900ELO erbij krijgen.

De matches vanaf +6k tegen veel hogere ranks (+15k) zijn eigenlijk de makkelijkste tot nu toe. -5k was een ramp.

Het klopt toch nog niet echt... :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op woensdag 13 december 2023 @ 09:59:
Ik blijf die ratings toch wel apart vinden.

Heb een maandje niet gespeeld op het main account. En ik zat vast aan de 4999 rank up match. Telkens zo een match, kwamen er goden uit de lucht gevallen die mij weerhielden van up te ranken.

Vorige week toch maar eens dat account opnieuw opgestart, eerste match was direct rank up en.. weer verloren. Maar vanaf toen, bijna elke match gewonnen.
De matchen erop, steevast tegen teams van +12k, en veelal een mix van +15k tot 19k.
Daar stond ik dan als 5k.

Maar.. regelmaat als 1e of 2e op leaderboard, ook tegen andere +15k in eigen team.
Valt ook op als er een lagere rank in enemy team zit, deze ook bovenaan staat en de hoogste in rank beneden hangt te bengelen.
Elke match ongeveer een 900 ELO erbij. Zo gaat het wel snel en kan ik wel aannemen dat ineens "mindere" spelers een 19k rank hebben, als ze onderaan staan en toch 900ELO erbij krijgen.

De matches vanaf +6k tegen veel hogere ranks (+15k) zijn eigenlijk de makkelijkste tot nu toe. -5k was een ramp.

Het klopt toch nog niet echt... :)
Ik heb na het behalen van die S1 rank nog één potje geprobeerd en werd direct tegen gasten gezet die overduidelijk veel beter waren (sneller, nauwkeuriger en beter georganiseerd) dus het matchen is ook voor mij maar zo zo. Nu heb ik voor deze rank voornamelijk Nuke en soms Inferno gespeeld (dit zijn simpelweg mijn favoriete maps) en zeker op Nuke kom ik nu echt goed wel met vooral shotguns, en ook ik sta regelmatig op plek 1 wat misschien ook een hoop zegt over de teammates die ik krijg :X. Ik moet wel zeggen: ze rekenen niet met punten zoals in casual maar met dmg done, en dat gaat als je vooral XM speelt natuurlijk vrij rap. Ik heb daarom ook vrijwel elke ronde de cash om gewoon een full buy te doen want elke kill geeft +900$.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
HTT-Thalan schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:27:
[...]

Ik heb na het behalen van die S1 rank nog één potje geprobeerd en werd direct tegen gasten gezet die overduidelijk veel beter waren (sneller, nauwkeuriger en beter georganiseerd) dus het matchen is ook voor mij maar zo zo. Nu heb ik voor deze rank voornamelijk Nuke en soms Inferno gespeeld (dit zijn simpelweg mijn favoriete maps) en zeker op Nuke kom ik nu echt goed wel met vooral shotguns, en ook ik sta regelmatig op plek 1 wat misschien ook een hoop zegt over de teammates die ik krijg :X. Ik moet wel zeggen: ze rekenen niet met punten zoals in casual maar met dmg done, en dat gaat als je vooral XM speelt natuurlijk vrij rap. Ik heb daarom ook vrijwel elke ronde de cash om gewoon een full buy te doen want elke kill geeft +900$.
Ik wil wel eens een potje meespelen :)
En ik ken nog wel iemand waarmee ik regelmatig speel, die ook wel wil mee doen.
Stuur je code maar door en ik add je :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kreekje
Bwa ze hebben gewoon een aanpassing gedaan aan de ranks. Zoals al aangegeven krijg je bij een win nu makkelijk 900 rating bij. Ze willen gewoon wat meer mensen in de hogere ranks. Uiteraard zal dit ook wel terug normalizeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Kreekje schreef op woensdag 13 december 2023 @ 11:44:
Bwa ze hebben gewoon een aanpassing gedaan aan de ranks. Zoals al aangegeven krijg je bij een win nu makkelijk 900 rating bij. Ze willen gewoon wat meer mensen in de hogere ranks. Uiteraard zal dit ook wel terug normalizeren.
En hoe kun je nagaan hoeveel rating je krijgt per potje? Ik heb er netje eentje gewonnen (dik) maar geen rank verandering en geen info verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kazzzdafke
Da is enkel in premiere..

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ok volgende vraag :P jouw account geeft aan mijn zijde 90 hours played weer? Ik dacht dat jij wel al langer speelde dan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Zoals ik al zei: dit is niet mijn main account :)
Ik denk dat dat niet leuk gaat zijn voor jou :/

Zal je inviten op mijn main later vandaag ook..

[ Voor 20% gewijzigd door kazzzdafke op 13-12-2023 18:37 ]

Interesting times...

• kazzzdafke
@HTT-Thalan

Last Online 262 days ago?

:)

Gisteren weer leuke en trieste potjes gehad.

1 match op mirage:
In het begin al duidelijk dat er iets niet klopte. Werd bevestigd naarmate de match volgde. Zelfs paar testjes gedaan en gaan zitten op NON obvious plaatsen, als er nog 1 iemand over was van ons na bombplant, geen geluid gemaakt, geen visual etc..

ALLE, lees ALLE nades kwamen tegelijk op 1 plek.. smoke, nades, molly, ...
natuurlijk waar die ene zat.

Ook de angles die ze hielden na hun bombplant was echt belachelijk. Met 3 man op 1 angle en alle andere negeren, dus.. zat er tenminste 1 met WH bij. Je merkt dat wel enorm snel.

Interesting times...

• Leviathius
kazzzdafke schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:15:
@HTT-Thalan

Last Online 262 days ago?

:)

Gisteren weer leuke en trieste potjes gehad.

1 match op mirage:
In het begin al duidelijk dat er iets niet klopte. Werd bevestigd naarmate de match volgde. Zelfs paar testjes gedaan en gaan zitten op NON obvious plaatsen, als er nog 1 iemand over was van ons na bombplant, geen geluid gemaakt, geen visual etc..

ALLE, lees ALLE nades kwamen tegelijk op 1 plek.. smoke, nades, molly, ...
natuurlijk waar die ene zat.

Ook de angles die ze hielden na hun bombplant was echt belachelijk. Met 3 man op 1 angle en alle andere negeren, dus.. zat er tenminste 1 met WH bij. Je merkt dat wel enorm snel.
Dat valt mij ook op. Gisteren was het ook dat de ene ronde iemand mega goed was en de volgende rondes bar slecht. In Leetify kon ik ook zien dat vanaf rond 8 2 spelers bij de tegenstander 'wakker' werden en van 3 kills in ronde 8, naar 30+ in ronde 25 gingen (ja was OT).

Laatst een pot met iemand in het team die wallhacks had. We maakten hem helemaal gek, want hij had wallhacks maar was nog steeds belabberd (3e plek in het team). Was wel grappig om hem te horen schreeuwen. Hij gaf ook verder geen hints of callouts, dus hadden we helemaal niets aan.

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Dat is het leukste, winnen van een speler met hacks. Aimhacks doe je vrij weinig tegen (maar ik stel mezelf zo voor dat die ook het snelste door de VAC AI worden opgepikt) maar als ze een WH hebben heb je soms nog wel een kans, en die is het grootst als ze eigenlijk gewoon hele slechte spelers zijn. En dan kun je door snel/nauwkeurig te schieten (of gewoon als een gek rond te bouncen) nog wel eens een exchange winnen - en ja, daar worden ze vaak heel zuur van.

Maar ik moet ook het positieve melden: Ik heb ook wel eens potjes gehad waarbij je in de eerste 3-5 rondes compleet weggevaagd word (en de moed je al snel in de schoenen zakt) en de boel ineens omdraait waarbij je toch het potje wint. Ik kan m'n vinger er niet achter krijgen waarom dat nou gebeurt.

@kazzzdafke ik heb mijn online status uit staan dus mensen zien mij niet in steam online, wel in CS zelf (weet ook niet hoe het werkt).

- edit -

misschien zijn dit gewoon auto-reply zoethoudertjes, maar het voelt wel alsof ze nu meer doen dan vroeger:
Thanks for reporting a profile
A profile you reported has been reviewed and action has been taken. Thank you for helping to make the Steam Community a better place.

Please visit our Community Rules and Guidelines Article for more information on how we moderate Steam.
dit was een report t.a.v. een teamlid die vooral aan het trollen was, vloeken/schelden op anderen en op een gegeven moment uit frustratie maar begon te teamkillen. Ik report dan ingame, maar in sommige gevallen ook via hun profiel, want dan krijg je de kans een tekst met uitleg toe te voegen.

[ Voor 28% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-12-2023 12:59 ]

• kazzzdafke
Ik heb gisteren toch even gespeeld, jou niet online gezien :)

Interesting times...

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kazzzdafke schreef op donderdag 14 december 2023 @ 13:17:
Ik heb gisteren toch even gespeeld, jou niet online gezien :)
Hm ok, ik zag jou wel namelijk. Ga ik dat even aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
In CS:GO zat ik rond niveau GN1, maar nu met CS2, matchmaking of premiere gaan spelen?

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Oogje schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:15:
In CS:GO zat ik rond niveau GN1, maar nu met CS2, matchmaking of premiere gaan spelen?
Ik doe weinig tot geen premiere, maar in matchmaking is het niveau de laatste 2 weken rap gevallen, ik kom meeste gevallen veel vervelende mensen tegen die veel afk gaan, lopen kloten, niks communiceren, teamkilling etc etc. Ook veel accounts met krap een paar uur erop (<100 uur played) maar wel de skills van een god.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
Oogje schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:15:
Hier goede ervaring met Premier, maar aan te raden is om dan wel met minstens 1 party member te spelen. Dat maakt het stemmen wat makkelijker en heb je iig iemand waarmee je kunt communiceren.

In CSGO was ik gn2/3 zoiets en nu in Premier 10k. Komen niet heel vaak vervelende mensen tegen, soms de vervelende Rus of een tegenstander die toch wel erg goed is met headshots maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:14
"Your CS Rating is Expired"
"Your CS rating is expired due to inactivity. Win 1 match to display it again"

Nou heb meerdere gewonnen, maar blijft hetzelfde aangeven..

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotespeler
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
HTT-Thalan schreef op maandag 25 december 2023 @ 14:19:
[...]

Ik doe weinig tot geen premiere, maar in matchmaking is het niveau de laatste 2 weken rap gevallen, ik kom meeste gevallen veel vervelende mensen tegen die veel afk gaan, lopen kloten, niks communiceren, teamkilling etc etc. Ook veel accounts met krap een paar uur erop (<100 uur played) maar wel de skills van een god.
Het hele spelen met randoms is gewoon niet te doen. Nergens kom ik zoveel toxic spelers tegen in CS. Daarom ook al een tijd niet meer gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Grotespeler schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:33:
[...]

Het hele spelen met randoms is gewoon niet te doen. Nergens kom ik zoveel toxic spelers tegen in CS. Daarom ook al een tijd niet meer gespeeld.
Dat is echt een beetje hit or miss, sommige potjes heerlijk team, zodra de communicatie 0 is wordt het drama, dan is de lol er ook gauw af ben ik wel achter de laatste paar dagen.
Maar aangezien mn CS-maatjes allemaal geen comp spelen blijft het bij soloqueue-mm voor mij.
Zal binnenkort premier eens een kans geven, kijken hoe dat is.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SuperVeloce
Ja zonder communicatie rent iedereen maar een kant op. Moet je extra opletten waar de actie is. En vaak merk je dat tegenstander wel communiceert en tactics doen. Sta je gauw 4-0 achter en verdoe je je tijd

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:10
Zijn er hier mensen die het leuk vinden om samen te spelen?

Ik speel al geregeld met anderen, maar deze zijn lang niet altijd online, of stoppen al na 1 potje.
Ik doe ook wel eens premier in mijn eentje, maar vaak kom je in enorm toxic teams terecht, of niemand communiceert. Het is echt enorm frustrerend, want hierdoor wordt niet niet snel beter, en je rank gaat daardoor hard achteruit.

Ik ben benieuwd of we wat Tweakers teams op kunnen richten hier ;)

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wachten... schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:46:

Ik speel al geregeld met anderen, maar deze zijn lang niet altijd online, of stoppen al na 1 potje.
Ik doe ook wel eens premier in mijn eentje, maar vaak kom je in enorm toxic teams terecht, of niemand communiceert. Het is echt enorm frustrerend, want hierdoor wordt niet niet snel beter, en je rank gaat daardoor hard achteruit.

Ik heb al met meerdere tweakers samengespeeld, maar de meesten zitten allemaal (ver) boven mijn niveau. Soms gebruiken ze dan een alt account maar daar ben ik eigelijk een beetje op tegen want ik vind het zelf ook vervelend als ik alts tegenkom op 'mijn' niveau waar eigenlijk een global elite poppetje achter zit die met iedereen de kaart aanveegt.

Ik heb momenteel S1/S2 rank op enkele maps en mijn favorieten zijn Inferno/Nuke. Op Dust kom ik op 1 of andere reden vooral russen tegen dus die mijd ik nu. Ben bezig Overpass beter te leren kennen. Ik bedoel, ik ken de map prima, maar heb geen gevoel nog bij de timings, routes en ken nog bijna geen callouts uit mijn hoofd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kazzzdafke
@HTT-Thalan sorry... Maar met mijn main account ging het nog erger zijn vrees ik.

Er zijn een aantal dingen om op te focussen om beter te worden. Weet dat dit een leerprocess is. Daar zitten al eens slechte matches bij. Maar stick to YOUR plan.

Dat wil zeggen dat als je Nuke speelt, je bijvoorbeeld de ramp player bent. Waarom? Die kan snel roteren naar A of B + heeft een key rol op die map. Net zoals bijvoorbeeld de CON player op Mirage.

Ken de timings en angles vanbuiten om te peaken, smoken, etc..

Trek je eigenlijk weinig of niets aan van je teammates, aangezien in randoms je daar zelden kan op vertrouwen. Zeker in die ranks.

Leer om geduld uit te oefenen. Als ik B speel op Mirage, dan ... is dat meestal niet leuk. Ze gaan 10 op de 13 keer naar A of MID to A. Daar sta je dan en kom je late op de party. En als ze B komen, dan rushen ze meestal met 5. Maar.. dat is gewoon zo en probeer dan niet gefrustreerd een andere positie in te nemen, zelf te gaan rushem of wat dan ook. Hou je aan je plan.

Ik zou ook eerlijk gezegd die shotgun laten vallen. Leuk in die rank, maar als je beter wil worden, ga je toch echt moeten spelen met AK en M4. Leer het in die ranks. Je kan daar makkelijk een corner houden, of peaken en het zo leren.

En voor de rest, wat ik zelf nog moet afleren want af en toe gebeurd het toch nog: de hoek omgaan met W :D
Een hoek ge je om met AD, niet met W

Kleine tip: probeer anders faceit uit. De trolls zijn daar iets minder, maar de skill wel iets hoger. Nu, daarvan leer je enkel.. en het is gratis!

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@HTT-Thalan @kazzzdafke

Ja wat dat betreft kun je het beste zo vaak mogelijk met dezelfde spelen. Het is toch een team spel.

Iemand die enkel egoistisch gaat voor de kills, die zal niet snel winnen. Ik ben zelf ook niet hoog qua rank, maar met de juiste spelers kom ik al snel ver. Il focus dan ook meer op tactieken en smokes etc. Kills maken komt vanzelf met meer ervaring (en het juiste team)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wachten... schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:13:
@HTT-Thalan @kazzzdafke

Ja wat dat betreft kun je het beste zo vaak mogelijk met dezelfde spelen. Het is toch een team spel.

Iemand die enkel egoistisch gaat voor de kills, die zal niet snel winnen. Ik ben zelf ook niet hoog qua rank, maar met de juiste spelers kom ik al snel ver. Il focus dan ook meer op tactieken en smokes etc. Kills maken komt vanzelf met meer ervaring (en het juiste team)
In mijn solo queue games ben ik, tenzij het team echt purposely loopt te trollen/kutten, meestal nummer 1/2. Voor context, ik ben nog steeds S1/S2 rank en speel dan uitsluitend Inferno/Nuke en binnen XM / buiten AWP (moet het toch een keer leren, ben er al aardig vlot mee). Wat @kazzzdafke zegt over op tijd bij een goed peek point zijn zoals garage/ramp op nuke, banana/mid op inferno, dat zit wel snor. Maar ik merk dat ik bij de S-ranks ook vaak nog 'weg' kom met onorthodoxe acties en soms gewoon een push via appartments om ze bij banana in de rug te pakken of met een pop flash lobby clearen. Dat lukt omdát het vaak ook nog s-rank tegenstanders zijn, bij de pro's lukt dat vaak niet meer. Ik heb er ook nog wel eens een handje van om een smoke op een rare plek te gooien en er dan in te gaan staan, als ze voorbij komen rennen kan ik 99 op 100 keer via de surround goed plaatsen waar ze heen rennen en er 2/3 in de rug meepakken voor ze dat in de gaten hebben. Wederom, tegen silvers :P. En dan werkt een shotgun gewoon goed want het is meestal een oneshot. Headshots lijken in CS2 met de XM ook makkelijker dan voorheen, @Leviathius leek dat ook gemerkt te hebben geloof ik.

Ga ik een (voor mij) minder bekende map spelen dan worstel ik al snel, M4-S kan ik goed mee overweg maar AK blijft nog een different beast. Ook de timings ken ik daar niet goed en de juiste peek points. Tegelijkertijd steek ik er, vanwege de toxic community, ook niet teveel tijd in. Er zijn zat andere leuke games en de houtwerkplaats vraagt ook tijd. Ik heb me er bij neergelegd dat ik gewoon een beetje in de lower ranks blijf hangen, ik zou gewoon wensen dat er minder etterbakken rondhingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Gebruiken jullie wel eens decoy?
Als je bijvoorbeeld B gaat op mirage, een decoy richting A gooie en eventueel nog flash/smoke en dan met rest B. Of vanuit T spawn decoy hoog richting gang B gooie.
En dan A gaan

Master Sergeant Rank 14, 7312 rating momenteel
Mijn steam friend code: 37786

Ben niet super goed, maar ook niet slecht :)

Pas echt irritant team, 2 vrienden die steeds met alleen Zeus starten en het moeten doen met wapens die ze vinden, ja dan word het 13-2 ofzo pff

[ Voor 39% gewijzigd door SuperVeloce op 08-01-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

SuperVeloce schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:39:
Gebruiken jullie wel eens decoy?
Als je bijvoorbeeld B gaat op mirage, een decoy richting A gooie en eventueel nog flash/smoke en dan met rest B. Of vanuit T spawn decoy hoog richting gang B gooie.
En dan A gaan
Best veel. Het kan echt goed werken in bepaalde situaties, maar een shotgun decoy (dat is dan toevallig partial naar mijn speelstijl) maak echt een bak herrie en kan dus ook een entry/voetstappen goed wegmoffelen. Als je heel cheeky wilt zijn - het geluid bij wegketsen tegen een muur is identiek aan de flash, dus als ze hem binnen zien komen draaien veel spelers uit automatisme toch even weg ;). Kan je net die halve seconde geven die je nodig had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
HTT-Thalan schreef op maandag 8 januari 2024 @ 15:38:
[...]

Headshots lijken in CS2 met de XM ook makkelijker dan voorheen, @Leviathius leek dat ook gemerkt te hebben geloof ik.
Met een XM, Nova of Mag-7 kun je soms heel lekker mensen verrassen inderdaad. Vooral met de XM kun je zelfs op redelijke afstand nog iemand neerknallen.

Zelf zit ik nog steeds rond de 10k te sukkelen. De 10k is natuurlijk een magische grens, maar het lijkt wel of bepaalde mensen specifiek rond die grens hangen om het de mensen die op een promotie staan heel moeilijk te maken :9. Speel tegenwoordig veel met vrienden zodat we een 3/4 of 5 stack zijn en dat maakt veel uit merken we. Al zit er ook iemand bij die heel koppig de negev blijft gebruiken 'want dat vind ik leuk'. Is prima natuurlijk, maar met 5 kills op een match wel jammer. Agh tis een goeie kerel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Leviathius schreef op maandag 8 januari 2024 @ 16:08:
[...]

Met een XM, Nova of Mag-7 kun je soms heel lekker mensen verrassen inderdaad. Vooral met de XM kun je zelfs op redelijke afstand nog iemand neerknallen.

Zelf zit ik nog steeds rond de 10k te sukkelen. De 10k is natuurlijk een magische grens, maar het lijkt wel of bepaalde mensen specifiek rond die grens hangen om het de mensen die op een promotie staan heel moeilijk te maken :9. Speel tegenwoordig veel met vrienden zodat we een 3/4 of 5 stack zijn en dat maakt veel uit merken we. Al zit er ook iemand bij die heel koppig de negev blijft gebruiken 'want dat vind ik leuk'. Is prima natuurlijk, maar met 5 kills op een match wel jammer. Agh tis een goeie kerel :+
Bij het paintballen vroeger had je ook mensen die 'negev' speelden, maar met goeie reden: Zij hielden de 'routes' dicht om de tegenpartij/tegenstanders een andere richting op te dwingen. Technisch gezien is de negev daar volgens mij ook voor bedoeld, en slimme tegenstanders gaan dan niet peeken me dunkt, dus krijg hij weinig kills. Hij offert zich op voor jullie eigenlijk :P. Ik kom heel soms iemand tegen die er ook echt goed mee is, en daar heb ik wel respect voor, er zitten toch wel wat nadelen aan.

XM is op middellange afstand ook nog heel bruikbaar tegenwoordig, en ik heb er echt bizar veel headshots mee. Daarover gesproken, ik heb eindelijk de 'truc' door met de USP, dus ik heb mijn starter op CT van de P2000 daar weer naar gewijzigd. One tap headshots komen mij nu veel vaker voor door de muis goed level te houden en soms iets te leaden bij een schot. Vooral op afstand blijven helpt, maar die glock, echt ik kan daar niet aan wennen terwijl sommigen er toch echt heel goed mee zijn op de pistol rounds.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 08-01-2024 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@HTT-Thalan @kazzzdafke (of eventueel anderen hier):

Maken jullie ook gebruik van de MM server picker zoals in de notities staat in dit topic?

Het klinkt namelijk als muziek in de oren om o.a. Russische servers te blokkeren. Ze praten vaak geen Engels, en als ze al eens communiceren, dan is het alleen maar commanderend. Een ander misschien bijkomend voordeel is een lagere ping en minder hackers.

Ik ben dus benieuwd of jullie die tool (of eventueel wat anders) gebruiken om bepaalde servers te blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Wachten... schreef op maandag 8 januari 2024 @ 18:03:
@HTT-Thalan @kazzzdafke (of eventueel anderen hier):

Maken jullie ook gebruik van de MM server picker zoals in de notities staat in dit topic?

Het klinkt namelijk als muziek in de oren om o.a. Russische servers te blokkeren. Ze praten vaak geen Engels, en als ze al eens communiceren, dan is het alleen maar commanderend. Een ander misschien bijkomend voordeel is een lagere ping en minder hackers.

Ik ben dus benieuwd of jullie die tool (of eventueel wat anders) gebruiken om bepaalde servers te blokkeren.
Ik heb de nieuwe CS2 serverpicker tijdje terug gepost hier, geen idee of de TW is aangepast maar, ja, die gebruik ik. Helaas spelen de Russen ook gewoon in Europa en alhoewel generaliseren echt niet kies is (en ik veel prima Russen ken) zijn ze in CS2 vrijwel altijd misbaar als kiespijn idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ja maar niet altijd….
Heb eens de test gedaan, en de enige server met een “ok” Ping en ver genoeg van Russia was Madrid.
Helaas… toen kwamen er enkel Free Palestina en Allah Akbar gasten… ik weet echt niet wat ik erger vond.
En niets racistisch hoor; maar ze riepen enkel zaken tegen elkaar over Israël vs Palestina. Denk dat ik dan nog liever een donme Rush B heb in het team.

Maar idd, voor de rest zitten die gewoon op alle servers mee te draaien. Die kennen serverpicker ook :)

[ Voor 18% gewijzigd door kazzzdafke op 08-01-2024 19:03 ]

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
Wachten... schreef op maandag 8 januari 2024 @ 12:46:

Zeker! Er was tijdens de release van cs2 een actieve tweakers groep, maar als je je friendcode deelt voeg ik je graag toe. Was tot voor kort 17k ELO maar is nu gezakt naar 15 ish vanwege enorme hoeveelheid Russen in solo q😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Zat jij niet op onze discord @Bezemveger als Bezemsteel? :)

Ik speel regelmatig met Sentor, en nu de laatste tijd weer meer FaceIt, het is toch wel iets beter hoor.
Zitten in premiere ook op 15k en 16k..
Faceit nog maar pas terug begonnen, dus lvltje 5 :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Bezemveger schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 09:43:
[...]

Zeker! Er was tijdens de release van cs2 een actieve tweakers groep, maar als je je friendcode deelt voeg ik je graag toe. Was tot voor kort 17k ELO maar is nu gezakt naar 15 ish vanwege enorme hoeveelheid Russen in solo q😂
Ik stuur je even een DM

Maar is er ook al een Discord? Anders gooi ik er één op. Dan hebben we gelijk iedereen bij elkaar.
Mijn Elo is dan wel niet hoog, maar zoals gezegd hou ik graag van een goed teamspel en positieven mensen. Daar kom je naar mijn mening altijd verder mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
kazzzdafke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 10:00:
Zat jij niet op onze discord @Bezemveger als Bezemsteel? :)

Ik speel regelmatig met Sentor, en nu de laatste tijd weer meer FaceIt, het is toch wel iets beter hoor.
Zitten in premiere ook op 15k en 16k..
Faceit nog maar pas terug begonnen, dus lvltje 5 :)
Yes zit daar in idd. Ik word echt gek van premier dus zal faceit oppakken. Ben daar level 5 of zo ook, maar dacht met de release van cs2 ik geef premier een kans maar dat begint nu wel echt de spuigaten uit te lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Wel doe nog eens mee anders met Face it met ons?
Vandaag paar potjes gedaan, ging goed maar hier en daar zit er een irritante Rus bij, en de laatste pot een leaver waardoor we op Nuke met 4vs5 moesten spelen.
Jammer maar 11-13 verloren. Maar wel goeie match.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
kazzzdafke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:43:
Vandaag paar potjes gedaan, ging goed maar hier en daar zit er een irritante Rus bij, en de laatste pot een leaver waardoor we op Nuke met 4vs5 moesten spelen.
Gebruik je Faceit permanent nu?
Ik zit ook te kijken om het te gaan gebruiken, maar ben altijd een beetje sceptisch over third party partijen die kernel based rechten nodig hebben. Nu is het wel DE manier om van hacker af te komen, en ik lees/hoor veel goede verhalen over Faceit.

Is het overigens ook voor mensen die wat lager scoren in CS2? Ik wil mezelf niet perse als een slechte gamer neerzetten, maar ik heb nou niet echt een hoge score in premier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Boeit toch niet?
Dan blijf je in de lagere rank spelen op faceit. Als jou ervaring maar beter wordt...

Tegenwoordig vind je meer streams over LEGIT of LIVE cheating in CS2, dan gewone streams..

Het is echt triest...

En dan soms heb je deze potjes:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iOfLV6HIp2vxglEsPa2hyYDS9sA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/pyK2LLlbbZSsbq0p5Rq6B8I2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 45% gewijzigd door kazzzdafke op 09-01-2024 22:19 ]

Interesting times...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bezemveger
kazzzdafke schreef op dinsdag 9 januari 2024 @ 16:43:
Lijkt me leuk om de komende dagen eens te doen? Stuur anders je faceit id via pm dan voeg ik je meteen toe. Ben toch wel flink klaar met premier 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11:44
Oh, wat heb ik me kapot gelachen, heerlijk. :D

Er is ook nog een deel twee.

[ Voor 36% gewijzigd door Toonen1988 op 10-01-2024 09:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fib3rlight
tweakers, wil je spelen met medetweakers? join deze group op STEAM:
https://steamcommunity.com/chat/invite/Ss7hR93P

[ Voor 6% gewijzigd door fib3rlight op 28-01-2024 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Ik zie dat de TW nog steeds een obsolete versie van de serverpicker aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:46
Volgens mij is het tijd voor een heel nieuw topic voor CS2, dan kan daar in de TW en TS ook alle relevante informatie.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:35
Geronimous schreef op maandag 29 januari 2024 @ 08:41:
Volgens mij is het tijd voor een heel nieuw topic voor CS2, dan kan daar in de TW en TS ook alle relevante informatie.
Dit topic mag renamed worden naar cs2 want csgo bestaat toch niet meer en je hebt enkelt nog maar cs2

Begin al die cheaters nu wel een beetje zat te worden, vrijwel elke game zit ik tegen een cheater.
Ik call het ook steeds vaker en zo nu en dan vast incorrect maar helaas heeft cs mij zo gemaakt helaas.
Probeer ze ook steeds vaker uit hun tent te lokken met de vraag hvh (hacker vs hacker) en dan een paar harde one deagies te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Ik heb eens refrag aangeschaft.
Wel uitgebreid die modi, ik vind het wel leuk :)

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezemveger
kazzzdafke schreef op maandag 29 januari 2024 @ 23:25:
Ik heb eens refrag aangeschaft.
Wel uitgebreid die modi, ik vind het wel leuk :)
Wat kan je precies met refrag? Ik zag wat filmpjes en leek me vooral handig om been betere crosshair placement te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dat…

En strats oefenen, zitten allerhande dingen in.
Kijk maar paar filmpjes.

Interesting times...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:24
Is er iemand (of meerdere) die het leuk zou vinden om de OP bij te werken / bij te houden? De huidige bijdragers (inclusief mijzelf) spelen niet echt CS meer en hebben daardoor niet echt een idee van wat er allemaal veranderd is. Ik heb al wel wat dingen aangepast van CSGO naar CS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazzzdafke
Dit staat hier onderdaan:

CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.

Echter is daar nergens een .exe te vinden om de app effectief te laten runnen, of vergis ik mij?
Ik heb nog een serverpicker van paar maand geleden, en die werkt wel, met een heel deel minder files in.

Interesting times...

Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Let op:
CS2 Serverpicker: https://github.com/FN-FAL113/cs2-server-picker, om in Matchmaking de servers buiten EU-West te blokkeren en minder snel met Russisch-sprekende mensen gematched te worden.